Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Blij dat ik zo'n klein tankje heb
Laatste keer, +/- 34 liter voor +/- 50 euro. 525 kilometer mee gereden
Ik doe er sowieso een week of 3 meequote:Op vrijdag 10 december 2010 13:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.
Laatste keer tanken was 32 liter, iets minder dan 40 euro, 570 km mee gereden
Nee hoor, zelfs een 3-serie heeft al een 63 liter tank, daarmee zit je dan al bijna op de ¤100. En in een A6 zit minimaal een 70 liter tank, dus reken maar uit waarop je komt. Een A8 iets van 80 liter, mijn X5 heeft een 85 liter tank.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je wel een gigantische tank.
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versiequote:Op vrijdag 10 december 2010 10:43 schreef Mattor het volgende:
[..]
De A6 is ook fantastisch natuurlijk, maar ik zou wel even in de probleemhistorie van de 3.2fsi duiken, want ik meen dat er met dat blok wel structurele problemen waren. Weet niet precies wat het nou was, volgensmij iets met de distributieketting, maar zeker weten doe ik het niet. Verder, als je echt 20k gaat rijden per jaar denk ik dat met een diesel toch wel goedkoper uit kan zijn. Dan zou een 3.0TDI een ernstig goede optie zijn, als je die nog eens laat chippen denk ik dat je een beest van een auto hebt.
Ook zou ik er zeker rekening mee houden dan een 3.2FSI niet zomaar 1:12 rijdt, denk dat je eerder aan 1:10 moet denken, met korte stukken wellicht nog wel minder.
Omdat ik toch even nieuwsgierig ben even een kleine berekening.
MRB:
A6 3.2FSI quattro handbak: ¤844 per jaar
A6 3.0TDI quattro handbak: ¤1740 per jaar
Brandstof bij 20k per jaar.
A6 benzine verbruik 1:10 bij literprijs 1.55: ¤3100
A6 diesel verbruik 1:12 bij literprijs 1.25: ¤2083
Totaal:
3.2FSI: ¤3944 brandstof + MRB
3.0TDI: ¤3823 brandstof + MRB
Verschil is kleiner dan ik had gedacht, maar het blijft natuurlijk erg veel geld. Als je al bang bent voor een liter meer of minder brandstof dat het dan te duur wordt, zou ik me persoonlijk nog eens achter de oren krabben of het dan wel handig is zo'n auto te kopen. Als er iets kapot gaat ben je wel meer kwijt. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, dus ik zal verder niet oordelen.Ik ben aardig thuis in de A6 uit de modeljaren die jij zoekt, dus als je nog vragen of dingen hebt mag je altijd een bericht sturen ofzo, ik denk graag mee.
Kijk, Coen Donkers is inderdaad een goed idee.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versie, en ik ga sowieso bij coen donkers(Audi specialist) een aankoopkeuring laten doen.
Zal ik doenquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:53 schreef Mattor het volgende:
[..]
Kijk, Coen Donkers is inderdaad een goed idee.Hou ons op de hoogte van je zoektocht zou ik zeggen.
Waarom wil je zo graag een bezine versie?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versie, en ik ga sowieso bij coen donkers(Audi specialist) een aankoopkeuring laten doen.
40 liter, 520 km, 30 euroquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.
Laatste keer tanken was 32 liter, iets minder dan 40 euro, 570 km mee gereden
30 liter, 32 euro omgerekend. 400 kmquote:
verbruikt een micra dan zoveel?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
30 liter, 32 euro omgerekend. 400 km
Koud? veel sneeuw daar, korte stukjes?quote:
En zou ik ook minder wegenbelasting moeten betalen.. Ibiza 1.4 LPG, 1078 kg gemiddeld 8l/100 km..quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met onze data:
85 liter, ¤102, 800km.
In het kader van kakberekeningen, nog slechtere argumenten en compleet belachelijke conclusies het volgende:
Micra = 860kg, verbruikt 7,5l op 100km (!!??)
X5 = 2200kg, verbruikt 11,0l op 100km
Als je dan gaat bereken hoeveel brandstof dat per 1000 kilo is, kom je op het volgende uit:
Micra = 8,72l op 100km (voor 1000kg)
X5 = 5,0l op 100km (voor 1000kg)
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met onze data:
85 liter, ¤102, 800km.
In het kader van kakberekeningen, nog slechtere argumenten en compleet belachelijke conclusies het volgende:
Micra = 860kg, verbruikt 7,5l op 100km (!!??)
X5 = 2200kg, verbruikt 11,0l op 100km
Als je dan gaat bereken hoeveel brandstof dat per 1000 kilo is, kom je op het volgende uit:
Micra = 8,72l op 100km (voor 1000kg)
X5 = 5,0l op 100km (voor 1000kg)
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
Omdat ik niet elke 3maanden 500euro aan wegenbelasting wil betalen. Tevens kan je geen sport uitlaten onder een diesel plaatsenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag een bezine versie?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
Ik rij alleen maar kleine stukjes en sta altijd eeuwen in de file. Daarnaast moet ik nu mijn banden oppompen, dus dat speelt allemaal mee.quote:
quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:22 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb zojuist zelf mijn banden opgepompt.. Er kon per band ruim 0,7 bar bij. Ze waren flink leeggelopen dus..
Ben je op zoek naar een benzine? of een dieseltje?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoi!
Ga waarschijnlijk binnenkort voor het eerst een auto aanschaffen. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus wat hulp nodig!
Ik rij nu vooral met mijn vriendin mee in een (oude) Opel Corsa. Heel fijn in de stad maar ik vind het dramatisch op de snelweg. Heb nooit een rustig en veilig gevoel en dat ligt absoluut niet aan de rijstijl van m'n vriendin. Zodra je boven de 110 komt is het imo niet meer fijn rijden.
Zou zelf het liefst een redelijk kleine en zuinige auto kopen, zonder het hierboven omschreven gedrag. Budget rond de 5000 Euro. Heb absoluut geen voorkeur qua merk of looks oid. Iemand die m'n zoektocht een beetje richting kan geven? Dank!
Een peugeot 307, pure comfort en heel zuinig als je 1.4 versie neemt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoi!
Ga waarschijnlijk binnenkort voor het eerst een auto aanschaffen. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus wat hulp nodig!
Ik rij nu vooral met mijn vriendin mee in een (oude) Opel Corsa. Heel fijn in de stad maar ik vind het dramatisch op de snelweg. Heb nooit een rustig en veilig gevoel en dat ligt absoluut niet aan de rijstijl van m'n vriendin. Zodra je boven de 110 komt is het imo niet meer fijn rijden.
Zou zelf het liefst een redelijk kleine en zuinige auto kopen, zonder het hierboven omschreven gedrag. Budget rond de 5000 Euro. Heb absoluut geen voorkeur qua merk of looks oid. Iemand die m'n zoektocht een beetje richting kan geven? Dank!
De dieselprijs is lager, maar je betaalt meer belasting. Dat heeft altijd een bepaald omslagpunt (vaak bij zo'n 15-20k kilometers per jaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
@ Lowe
Eh.. Ik dacht Diesel omdat dat goedkoper is? Maar zelfs daar heb ik geen idee van..
Ik = auto noob..
Ligt er heel erg aan wat voor auto het is, en wat voor onderhoud eraan gepleegd is. Ik zou je er niet blind op starenquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ook qua km stand vind ik het moeilijk. Ik zoek nu steeds onder de 100000 maar is dat eigenlijk wel nodig? Hoe lang blijft een auto rijden (met zo min mogelijk onderhoud)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |