heb je de de bakolie wel eens vervangen? Als dat een tijdje niet gebeurd is kan hij ook beroerd gaan schakelenquote:Op donderdag 9 december 2010 22:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zeker.. Ik kan met de AX best vlot weg zijn
.. Alleen doet de 2 het wat minder tegenwoordig.
Heb die auto nog geen jaarquote:Op donderdag 9 december 2010 22:54 schreef L0we het volgende:
[..]
heb je de de bakolie wel eens vervangen? Als dat een tijdje niet gebeurd is kan hij ook beroerd gaan schakelen
Zou goed kunnen dat het helpt, kan ook zijn dat je synchronisatieringen voor die versnelling op zijnquote:Op donderdag 9 december 2010 22:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb die auto nog geen jaar.. Heb nog helemaal niks vervangen.
Dat laatste zou wat minder zijn.. Bakrevisie is t niet waard iig.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het helpt, kan ook zijn dat je synchronisatieringen voor die versnelling op zijn
Vaak kan je voor een euro of 75 een versnellingsbak op de sloperij halen, mocht er echt wat mis mee zijnquote:Op donderdag 9 december 2010 23:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat laatste zou wat minder zijn.. Bakrevisie is t niet waard iig.
Dat zeker.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:12 schreef von_Preussen het volgende:
Er zijn bakken met slechte auto's.
Kon je maar straffeloos een diesel er in hangenquote:Op donderdag 9 december 2010 23:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Vaak kan je voor een euro of 75 een versnellingsbak op de sloperij halen, mocht er echt wat mis mee zijn
Dat kan ook, als je hem maar wel laat keuren.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kon je maar straffeloos een diesel er in hangen..
Als er een diesel versie van je AX geleverd is kost het je maar 5 tientjesquote:Op donderdag 9 december 2010 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kon je maar straffeloos een diesel er in hangen..
Dat je het uberhaupt vraagtquote:Op donderdag 9 december 2010 23:20 schreef Goddelijker het volgende:
Ik tegen m'n vriendin: Rij jij?
Zij: Nee, rij jij maar, ik heb niet zo'n zin om te rijden. En ik heb hakken aan.
quote:Op donderdag 9 december 2010 23:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat kan ook, als je hem maar wel laat keuren.
Dan ga ik van 43 per kwartaal naar 145quote:Op donderdag 9 december 2010 23:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Als er een diesel versie van je AX geleverd is kost het je maar 5 tientjes
Niets ten nadele van je vriendin hoor, maar als ik kan rijden wil ik ook rijden. Dat plekje sta ik niet graag afquote:
Zoals mijn zus.. Heeft al 2 jaar niet gereden denk ik.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
Ze heeft haar rijbewijs nu een half jaar, maar rijdt vrij weinig. Dus ik wil wel zorgen dat ze minimaal 1x per week, of hooguit per 2 weken, een stukje rijdt. Gewoon om 't gevoel erin te houden. En niet dat als het een keer nodig is, ze gaat rijden terwijl ze 3 maanden geen stuur heeft aangeraakt.
Slimquote:Op donderdag 9 december 2010 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
Ze heeft haar rijbewijs nu een half jaar, maar rijdt vrij weinig. Dus ik wil wel zorgen dat ze minimaal 1x per week, of hooguit per 2 weken, een stukje rijdt. Gewoon om 't gevoel erin te houden. En niet dat als het een keer nodig is, ze gaat rijden terwijl ze 3 maanden geen stuur heeft aangeraakt.
En dat wil ik dus voorkomen.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:26 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg jij dat ook nog als jullie achter de vangrail staan terwijl jouw auto total-loss is?
quote:Op donderdag 9 december 2010 23:26 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Slim
Nu ga ik pittrn
Terusten
We rijden niet allemaal een X5quote:Op donderdag 9 december 2010 23:26 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg jij dat ook nog als jullie achter de vangrail staan terwijl jouw auto total-loss is?
En zelfs dan... Je moet wel heel wat doen om de vangrail in te duikenquote:Op donderdag 9 december 2010 23:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
We rijden niet allemaal een X5
Ik ben denk ik zieker dat ik mijn auto van 4.000 in elkaar rij, dan iemand die zijn auto van 40.000 in elkaar rijdt. Die zijn vaak All-risk verzekerd.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
We rijden niet allemaal een X5
Correct, als ik hem compleet in de prak zou rijden dan betaal ik maar een klein eigen risico. Voordeel is dat de kleine schade's aan het eind van de leasingperiode dan niet hoef af te rekenen, evenals de extra gereden kilometers.....quote:Op donderdag 9 december 2010 23:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ben denk ik zieker dat ik mijn auto van 4.000 in elkaar rij, dan iemand die zijn auto van 40.000 in elkaar rijdt. Die zijn vaak All-risk verzekerd.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Correct, als ik hem compleet in de prak zou rijden dan betaal ik maar een klein eigen risico. Voordeel is dat de kleine schade's aan het eind van de leasingperiode dan niet hoef af te rekenen, evenals de extra gereden kilometers.....
Die nieuwe BMW 5-serie is eigenlijk wel een erg mooie wagen......
Het zou bijna voordeliger zijn om hem dan even tegen een lantarenpaal aan te rossen, of niet?quote:Op donderdag 9 december 2010 23:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Correct, als ik hem compleet in de prak zou rijden dan betaal ik maar een klein eigen risico. Voordeel is dat de kleine schade's aan het eind van de leasingperiode dan niet hoef af te rekenen, evenals de extra gereden kilometers.....
Die nieuwe BMW 5-serie is eigenlijk wel een erg mooie wagen......
Dat kan je een paal toch niet aan doenquote:Op donderdag 9 december 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Het zou bijna voordeliger zijn om hem dan even tegen een lantarenpaal aan te rossen, of niet?
Daar hebben ze tegenwoordig ook wel goede nazorg voor hoor! Dat komt best wel goedquote:Op donderdag 9 december 2010 23:57 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dat kan je een paal toch niet aan doen
Nu jullie mij zo op het idee brengen.....quote:Op donderdag 9 december 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Het zou bijna voordeliger zijn om hem dan even tegen een lantarenpaal aan te rossen, of niet?
De gedachte had ik bij je eerste post al, maar m'n eergevoel zou me zoiets nooit toelaten. Voor zulke kunsten ben ik domweg te eerlijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nu jullie mij zo op het idee brengen.....![]()
Dan is het alleen hopen dat de verzekering niet gaat mokken vanwege "grove nalatigheid" o.i.d.
Jaja, ik zie al helemaal hoe het gaat... "Ja maar in het autorijtopic op fok zeiden ze dat het moest...."quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nu jullie mij zo op het idee brengen.....![]()
Dan is het alleen hopen dat de verzekering niet gaat mokken vanwege "grove nalatigheid" o.i.d.
Ik zou dr ook niet aan durven beginnen... Inderdaad veel te eerlijk, en áls het fout gaat heb je wel en groot probleem...quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De gedachte had ik bij je eerste post al, maar m'n eergevoel zou me zoiets nooit toelaten. Voor zulke kunsten ben ik domweg te eerlijk
Bij mijn eerste post? Hier op Fok! of wat bedoel je?quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De gedachte had ik bij je eerste post al, maar m'n eergevoel zou me zoiets nooit toelaten. Voor zulke kunsten ben ik domweg te eerlijk
Heel eerlijk? Ik heb wel een grote bek, maar eigenlijk een klein hartje. Zoiets zou ik mijn oogappel, mijn kindje echt niet aan kunnen doen. Daarvoor ben ik emotioneel gezien toch te erg gehecht aan mijn wagentje, het was al een drama toen ik hem voor enige weken aan mijn partner had gegeven.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Jaja, ik zie al helemaal hoe het gaat... "Ja maar in het autorijtopic op fok zeiden ze dat het moest...."
Zou me erg sterk lijken als je daar goed mee weg komt
En vergeet niet, het staat nu al op schrift hier, dus als het ooit uitkomt ben je helemaal de lul (dan gaat voorbedachte rade op).quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou dr ook niet aan durven beginnen... Inderdaad veel te eerlijk, en áls het fout gaat heb je wel en groot probleem...
Denk dat hij de eerste post van je 'evil plan' bedoeldequote:Op vrijdag 10 december 2010 00:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij mijn eerste post? Hier op Fok! of wat bedoel je?
Dat zou ik ook niet zomaar kunnen... Ik baal nog steeds dat dr iemand tegen mijn auto heeft gezeten, ookal is het een oud beestje. Tis potverdummele MIJN autoquote:[..]
Heel eerlijk? Ik heb wel een grote bek, maar eigenlijk een klein hartje. Zoiets zou ik mijn oogappel, mijn kindje echt niet aan kunnen doen. Daarvoor ben ik emotioneel gezien toch te erg gehecht aan mijn wagentje, het was al een drama toen ik hem voor enige weken aan mijn partner had gegeven.
Juist, en mijn auto is mijn kind, en daar kom je gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet zomaar kunnen... Ik baal nog steeds dat dr iemand tegen mijn auto heeft gezeten, ookal is het een oud beestje. Tis potverdummele MIJN auto
Daarom, genoeg mensen die vergeten dat het internet écht openbaar is...quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En vergeet niet, het staat nu al op schrift hier, dus als het ooit uitkomt ben je helemaal de lul (dan gaat voorbedachte rade op).
Zo achterlijk ben ik da ook weer niet.
Dat dus. You touch my car, you diequote:Op vrijdag 10 december 2010 00:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, en mijn auto is mijn kind, en daar kom je gewoon niet aan.
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig ruimte je nodig hebt om eruit te komen. En af en toe een klein tikje helemaal niet erg, mits je geen trekhaak hebtquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:35 schreef von_Preussen het volgende:
Dat heb ik een keertje in het oude Noorden in Rotterdam gezien, een jongeman was met z'n oude 3-serie compleet vastgeparkeerd. Dus wat doet ie, hij laat z'n wagen rustig tegen de achterliggen en voorganger rollen en al butsend komt ie er langzaam uit.
Waarom niet? Wat wordt het dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:39 schreef Dubish het volgende:
De plannen zijn gewijzigd het word niet de A8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou met mijn hard en ziel graag een diesel willen rijden, maar als ik de wegenbelasting bereken word ik al duizelig.. 10-20k km per jaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:45 schreef von_Preussen het volgende:
Hoeveel kilometer ga je rijden of waarom ben je zo op benzine's gefixeerd?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:43 schreef Dubish het volgende:
Zijn broertje A6, ik had vandaag even de audiforum gecheckt, de verbruik is ongeveer 1:8 en als je de gaspedaal goed intrapt 1:6 . Dat vind ik nu eigenlijk te veel voor een student van 18.
Nou zoek ik een A6 3.2Fsi, die verbruikt tenminste 1:12 gemiddeld.http://link.marktplaats.nl/401996561 zoiets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar goed, bereken voor jezelf eens de brandstofkosten, en dan niet met het verbruik van het boekje. Ik word er altijd akelig van als ik met een benzine bij de pomp sta en dan bedragen boven de ¤100 zie staan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:46 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ik zou met mijn hard en ziel graag een diesel willen rijden, maar als ik de wegenbelasting bereken word ik al duizelig.. 10-20k km per jaar.
Yep, maar dan met een veel lager km stand, zoiets: klikquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:47 schreef L0we het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/401996561 zoiets?
Ik weet dat ik duurder uitkom met benzine, maar per kwartaal 500euro aan belasting is mij teveel, geef ik liever uit aan benzinequote:Op vrijdag 10 december 2010 00:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, bereken voor jezelf eens de brandstofkosten, en dan niet met het verbruik van het boekje. Ik word er altijd akelig van als ik met een benzine bij de pomp sta en dan bedragen boven de ¤100 zie staan.
Nice!quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:53 schreef Dubish het volgende:
[..]
Yep, maar dan met een veel lager km stand, zoiets: klik
Yep, Vind automaat niet leuk, ik wil zelf kunnen schakelen. Misschien in de toekomst een automaat wie weetquote:Op vrijdag 10 december 2010 01:10 schreef von_Preussen het volgende:
@dubish, handbak, geen xenon?
Maar goed, ik ga ook eens pitten, truste!
In zo'n hoge gewichtsklasse kun je maar beter een benzine zoeken jaquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:53 schreef Dubish het volgende:
Ik weet dat ik duurder uitkom met benzine, maar per kwartaal 500euro aan belasting is mij teveel, geef ik liever uit aan benzine
Het ligt er maar net aan hoeveel je rijdtquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:03 schreef JDude het volgende:
[..]
In zo'n hoge gewichtsklasse kun je maar beter een benzine zoeken ja.
De A6 is ook fantastisch natuurlijk, maar ik zou wel even in de probleemhistorie van de 3.2fsi duiken, want ik meen dat er met dat blok wel structurele problemen waren. Weet niet precies wat het nou was, volgensmij iets met de distributieketting, maar zeker weten doe ik het niet. Verder, als je echt 20k gaat rijden per jaar denk ik dat met een diesel toch wel goedkoper uit kan zijn. Dan zou een 3.0TDI een ernstig goede optie zijn, als je die nog eens laat chippen denk ik dat je een beest van een auto hebt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:53 schreef Dubish het volgende:
[..]
Yep, maar dan met een veel lager km stand, zoiets: klik
[..]
Ik weet dat ik duurder uitkom met benzine, maar per kwartaal 500euro aan belasting is mij teveel, geef ik liever uit aan benzine
quote:
Ik had er nog geen tijd om naar te kijken, was al een beetje laat vandaag. Het lekt niet van uit het 'raam' gedeelte maar meer vanuit wat er onder zit. Dat kan ik volgens mij openmaken (om dan helemaal overspoeld te worden met water denk ikquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Balen joh. Is het rubbertje niet gewoon versleten of heb je hem toevallig gewoon niet goed dicht?
En waar precies zou ik dat moeten smeren?quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou hem eens goed schoonmaken, en dan insmeren met talkpoeder
De rubbersquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik had er nog geen tijd om naar te kijken, was al een beetje laat vandaag. Het lekt niet van uit het 'raam' gedeelte maar meer vanuit wat er onder zit. Dat kan ik volgens mij openmaken (om dan helemaal overspoeld te worden met water denk ik) en dan verder kijken. Vanavond dus!
[..]
En waar precies zou ik dat moeten smeren?
Zou er even goed naar moeten kijken dus, had altijd vertrouwen in dat dingquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:23 schreef L0we het volgende:
[..]
De rubbers. Of kan je daar niet bij?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:24 schreef von_Preussen het volgende:
En kijk eens naar een eventuele afvoer (klein buisje), dat wil af en toe ook nog eens verstoppen en voor dergelijke problemen zorgen.
Morgen staat er eindelijk weer een wat langer ritje geplanned, naar Bad Oeynhausen. Dat is dan 2x 180km over de autobahn, hopelijk is het met het weer een beetje te doen.
Nu valt het in het weekend wel mee, maar doordeweeks is dat echt niet te doen. Een snelweg onderbreken en midden door de stad sturen......quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ha, Bad Oeynhausen! De rem van Duitsland noem ik dat.
Geen idee, de laatste keer dat ik die route nam was in mei (normaalgesproken pak ik altijd de A31 om zowel richting noorden als zuiden te komen).quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:33 schreef JDude het volgende:
Het eerste stuk wegdek na de grens nodigt ook niet echt uit tot scheuren. Of is dat inmiddels opgeknapt?
Heb je wel een gigantische tank.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, bereken voor jezelf eens de brandstofkosten, en dan niet met het verbruik van het boekje. Ik word er altijd akelig van als ik met een benzine bij de pomp sta en dan bedragen boven de ¤100 zie staan.
Met de huidige benzineprijzen zit je met een tank van zo'n 65 liter al aan de 100 euro. Zo'n soort tank is vaak wel te vinden in flinke auto'squote:Op vrijdag 10 december 2010 13:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je wel een gigantische tank.
Blij dat ik zo'n klein tankje hebquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Met de huidige benzineprijzen zit je met een tank van zo'n 65 liter al aan de 100 euro. Zo'n soort tank is vaak wel te vinden in flinke auto's.
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Blij dat ik zo'n klein tankje heb
Laatste keer, +/- 34 liter voor +/- 50 euro. 525 kilometer mee gereden
Ik doe er sowieso een week of 3 meequote:Op vrijdag 10 december 2010 13:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.
Laatste keer tanken was 32 liter, iets minder dan 40 euro, 570 km mee gereden
Nee hoor, zelfs een 3-serie heeft al een 63 liter tank, daarmee zit je dan al bijna op de ¤100. En in een A6 zit minimaal een 70 liter tank, dus reken maar uit waarop je komt. Een A8 iets van 80 liter, mijn X5 heeft een 85 liter tank.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je wel een gigantische tank.
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versiequote:Op vrijdag 10 december 2010 10:43 schreef Mattor het volgende:
[..]
De A6 is ook fantastisch natuurlijk, maar ik zou wel even in de probleemhistorie van de 3.2fsi duiken, want ik meen dat er met dat blok wel structurele problemen waren. Weet niet precies wat het nou was, volgensmij iets met de distributieketting, maar zeker weten doe ik het niet. Verder, als je echt 20k gaat rijden per jaar denk ik dat met een diesel toch wel goedkoper uit kan zijn. Dan zou een 3.0TDI een ernstig goede optie zijn, als je die nog eens laat chippen denk ik dat je een beest van een auto hebt.
Ook zou ik er zeker rekening mee houden dan een 3.2FSI niet zomaar 1:12 rijdt, denk dat je eerder aan 1:10 moet denken, met korte stukken wellicht nog wel minder.
Omdat ik toch even nieuwsgierig ben even een kleine berekening.
MRB:
A6 3.2FSI quattro handbak: ¤844 per jaar
A6 3.0TDI quattro handbak: ¤1740 per jaar
Brandstof bij 20k per jaar.
A6 benzine verbruik 1:10 bij literprijs 1.55: ¤3100
A6 diesel verbruik 1:12 bij literprijs 1.25: ¤2083
Totaal:
3.2FSI: ¤3944 brandstof + MRB
3.0TDI: ¤3823 brandstof + MRB
Verschil is kleiner dan ik had gedacht, maar het blijft natuurlijk erg veel geld. Als je al bang bent voor een liter meer of minder brandstof dat het dan te duur wordt, zou ik me persoonlijk nog eens achter de oren krabben of het dan wel handig is zo'n auto te kopen. Als er iets kapot gaat ben je wel meer kwijt. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, dus ik zal verder niet oordelen.Ik ben aardig thuis in de A6 uit de modeljaren die jij zoekt, dus als je nog vragen of dingen hebt mag je altijd een bericht sturen ofzo, ik denk graag mee.
Kijk, Coen Donkers is inderdaad een goed idee.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versie, en ik ga sowieso bij coen donkers(Audi specialist) een aankoopkeuring laten doen.
Zal ik doenquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:53 schreef Mattor het volgende:
[..]
Kijk, Coen Donkers is inderdaad een goed idee.Hou ons op de hoogte van je zoektocht zou ik zeggen.
Waarom wil je zo graag een bezine versie?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versie, en ik ga sowieso bij coen donkers(Audi specialist) een aankoopkeuring laten doen.
40 liter, 520 km, 30 euroquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.
Laatste keer tanken was 32 liter, iets minder dan 40 euro, 570 km mee gereden
30 liter, 32 euro omgerekend. 400 kmquote:
verbruikt een micra dan zoveel?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
30 liter, 32 euro omgerekend. 400 km
Koud? veel sneeuw daar, korte stukjes?quote:
En zou ik ook minder wegenbelasting moeten betalen.. Ibiza 1.4 LPG, 1078 kg gemiddeld 8l/100 km..quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met onze data:
85 liter, ¤102, 800km.
In het kader van kakberekeningen, nog slechtere argumenten en compleet belachelijke conclusies het volgende:
Micra = 860kg, verbruikt 7,5l op 100km (!!??)
X5 = 2200kg, verbruikt 11,0l op 100km
Als je dan gaat bereken hoeveel brandstof dat per 1000 kilo is, kom je op het volgende uit:
Micra = 8,72l op 100km (voor 1000kg)
X5 = 5,0l op 100km (voor 1000kg)
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met onze data:
85 liter, ¤102, 800km.
In het kader van kakberekeningen, nog slechtere argumenten en compleet belachelijke conclusies het volgende:
Micra = 860kg, verbruikt 7,5l op 100km (!!??)
X5 = 2200kg, verbruikt 11,0l op 100km
Als je dan gaat bereken hoeveel brandstof dat per 1000 kilo is, kom je op het volgende uit:
Micra = 8,72l op 100km (voor 1000kg)
X5 = 5,0l op 100km (voor 1000kg)
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
Omdat ik niet elke 3maanden 500euro aan wegenbelasting wil betalen. Tevens kan je geen sport uitlaten onder een diesel plaatsenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag een bezine versie?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
Ik rij alleen maar kleine stukjes en sta altijd eeuwen in de file. Daarnaast moet ik nu mijn banden oppompen, dus dat speelt allemaal mee.quote:
quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:22 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb zojuist zelf mijn banden opgepompt.. Er kon per band ruim 0,7 bar bij. Ze waren flink leeggelopen dus..
Ben je op zoek naar een benzine? of een dieseltje?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoi!
Ga waarschijnlijk binnenkort voor het eerst een auto aanschaffen. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus wat hulp nodig!
Ik rij nu vooral met mijn vriendin mee in een (oude) Opel Corsa. Heel fijn in de stad maar ik vind het dramatisch op de snelweg. Heb nooit een rustig en veilig gevoel en dat ligt absoluut niet aan de rijstijl van m'n vriendin. Zodra je boven de 110 komt is het imo niet meer fijn rijden.
Zou zelf het liefst een redelijk kleine en zuinige auto kopen, zonder het hierboven omschreven gedrag. Budget rond de 5000 Euro. Heb absoluut geen voorkeur qua merk of looks oid. Iemand die m'n zoektocht een beetje richting kan geven? Dank!
Een peugeot 307, pure comfort en heel zuinig als je 1.4 versie neemt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoi!
Ga waarschijnlijk binnenkort voor het eerst een auto aanschaffen. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus wat hulp nodig!
Ik rij nu vooral met mijn vriendin mee in een (oude) Opel Corsa. Heel fijn in de stad maar ik vind het dramatisch op de snelweg. Heb nooit een rustig en veilig gevoel en dat ligt absoluut niet aan de rijstijl van m'n vriendin. Zodra je boven de 110 komt is het imo niet meer fijn rijden.
Zou zelf het liefst een redelijk kleine en zuinige auto kopen, zonder het hierboven omschreven gedrag. Budget rond de 5000 Euro. Heb absoluut geen voorkeur qua merk of looks oid. Iemand die m'n zoektocht een beetje richting kan geven? Dank!
De dieselprijs is lager, maar je betaalt meer belasting. Dat heeft altijd een bepaald omslagpunt (vaak bij zo'n 15-20k kilometers per jaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
@ Lowe
Eh.. Ik dacht Diesel omdat dat goedkoper is? Maar zelfs daar heb ik geen idee van..
Ik = auto noob..
Ligt er heel erg aan wat voor auto het is, en wat voor onderhoud eraan gepleegd is. Ik zou je er niet blind op starenquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ook qua km stand vind ik het moeilijk. Ik zoek nu steeds onder de 100000 maar is dat eigenlijk wel nodig? Hoe lang blijft een auto rijden (met zo min mogelijk onderhoud)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |