Nouja blonde schones hoeft niet van mij hoor, is voornamelijk afleiding.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:41 schreef Impressie het volgende:
[..]
Bij blonde schones in de groep of bij een forumnerd?
Euhm, filosofie voor psychologen en biologische psychologie. Die vakken zijn voor allebei die opleidingen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
3e jaar sociale of gezondheid?
Sociale is ook niet moeilijk om te halen, en dat MTO gedoe heb je alleen maar bij de werkgroepen
Universiteit van Tilburg [#49] Blonde schones of een forumnerd?
Biologische is inderdaad een keuze vakquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:53 schreef Complexiteit het volgende:
Euhm, filosofie voor psychologen en biologische psychologie. Die vakken zijn voor allebei die opleidingen.
en daarna?quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben denk ik halverwege januari klaar in Tilburg. Vandaag positief gesprek gehad.
Dat moet ik nog even precies bekijken. Door mijn onderzoek heb ik al n aantal aanbiedingen gekregen, maar dat moet nog concreet gemaakt worden.quote:
heb 4 van de 5 mogelijke punten nodig.. Heb sowieso die 3-punten vraag wel goed en hopelijk scoor ik dan 1 puntje bij de resterende 2 vragen...quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:54 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Hmm zonde, denk je wel goed gescoord te hebben op de open vragen?
Begin er niet over.. ik zelfs 14 fout. Hopen op de open vragen dan maar..quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:23 schreef G4RUD4 het volgende:
[..]
heb 4 van de 5 mogelijke punten nodig.. Heb sowieso die 3-punten vraag wel goed en hopelijk scoor ik dan 1 puntje bij de resterende 2 vragen...
HAd je ook ethiek? Goed gemaakt?
nog meer mensen bedr ethiek vandaag? wat hadden jullie gescoord. Ik vond t tegenvallen! had oa bij de oude tt een tt gemaakt met enkel 2 fout! kom ik thuis aan met 11 fout
Over een paar jaar moeten er toch weer andere op. Die verzinnen altijd wel weer iets nieuws.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:25 schreef GlowMouse het volgende:
Volgens mij hebben ze vanmorgen nieuwe lettertjes op K gemaakt. Ik moet nog kijken welke het zijn.
Dat is mooi!quote:Op woensdag 8 december 2010 16:13 schreef Valange het volgende:
[..]
Viel me op dat de opzet van het tentamen erg verschilde met die van de tentamens van de afgelopen jaren.
Was er een brandoefening of een ontruimingsoefening?quote:Op woensdag 8 december 2010 16:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Die brandoefening van begin deze week trouwens. Toont wel weer aan hoe brandveilig P is.!
Ontruimingsoefening maar is er veel verschil dan?quote:Op woensdag 8 december 2010 16:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is mooi!
[..]
Was er een brandoefening of een ontruimingsoefening?
Het gebouw in brand zetten?quote:Op woensdag 8 december 2010 16:45 schreef GlowMouse het volgende:
Bij een brandoefening zet je het gebouw in brand, bij een ontruimingsoefening wordt het gebouw ontruimd.
Er staat nu 'School of economics and management'. Waarschijnlijk waren ze niet blij met het oude architectenbureau, want deze letters zijn in een hele andere stijl gemaakt als die van anderhalf jaar geleden.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:25 schreef GlowMouse het volgende:
Volgens mij hebben ze vanmorgen nieuwe lettertjes op K gemaakt. Ik moet nog kijken welke het zijn.
Nou, een vriendin van me heeft dat vak nog steeds niet gehaald en zei laatst dat ze vrij veel dingen letterlijk uit het boek halen voor in het tentamen (specifieke voorbeelden enzo), dus je maakt het jezelf wel makkelijker door iig het voorgeschreven boek te kopen en niet een ander boek.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:26 schreef Complexiteit het volgende:
Vraagje!
Voor sociale psychologie staat het boek Social Psychology van Kenrick e.a. aangeschreven. Maar ik las hier eerder dat het niet echt nodig is.
Is dat zo? Want dan denk ik dat ik Sociale Psychologie van Roos Vonk ga kopen, dan begrijp ik het vast beter.
Je kunt ook gewoon geen boek kopen en alleen de sheets leren, meestal redde ik het daar wel mee. Je kan het boek altijd in de bieb doorkijken of voor een eventuele her nog aanschaffenquote:Op woensdag 8 december 2010 19:31 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm oke.
Zag het in de bieb staan. VInd het zo'n groot, lomp boek, met een hele vage opmaak. Leek wel een boek voor de middelbare school ofzoNiet bepaald professioneel, zegmaar.
In mijn jaar hadden we een ander boek (en andere docent) & toen had je het niet nodigquote:Op woensdag 8 december 2010 19:26 schreef Complexiteit het volgende:
Vraagje!
Voor sociale psychologie staat het boek Social Psychology van Kenrick e.a. aangeschreven. Maar ik las hier eerder dat het niet echt nodig is.
Is dat zo? Want dan denk ik dat ik Sociale Psychologie van Roos Vonk ga kopen, dan begrijp ik het vast beter.
Welk boek?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
In mijn jaar hadden we een ander boek (en andere docent) & toen had je het niet nodig
Misschien wordt het dan tijd dat je je Engels wat opspijkert, want ik heb bijna geen enkel Nederlands psychologieboek in mijn kast staanquote:Op woensdag 8 december 2010 20:00 schreef Complexiteit het volgende:
De sheets genoeg, ja precies, dat herken ik wel.
Nou, ik wil het zeg maar begrijpen, en wil dat het leuk is.
Toen ik dat boek zag, had ik al direct geen zin om het te lezen. Zie nu dat het 648 blz. is, en dat je het helemaal moet lezen. Daar schrik ik niet voor terug, maar wel bij dat boek, mede omdat het engelstalig is.
Dus misschien, zo denk ik, is het slimmer om een nederlandstalig boek te kopen, zodat ik een beter begrip krijg van de materie, want daar draait het me vooral om.
Ik heb het boek van Gilovich, vond ik wel een fijn boek, maar E. zei dat ze nu een nieuw boek hebben en die vond ze nog veel fijner.. boek met slappe kaft.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
In mijn jaar hadden we een ander boek (en andere docent) & toen had je het niet nodig
Maar dat belabberd nakijken heeft zeker betrekking op de open vragen?quote:Op woensdag 8 december 2010 16:18 schreef aardappel het volgende:
Mijn tip voor bedrijfsethiek: ga naar de inzage, er wordt daar soms belabberd nagekeken!
quote:Op zondag 12 december 2010 11:40 schreef Friek_ het volgende:
Ik mag hopen dat hier meer UvT'ers gaan rellen op 21 januari in Den Haag? Ik ben minimaal van plan om mevrouw van Bijsterveldt en meneer Zijlstra flink op hun bek te meppen.
Voor mij toevallig ook maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Kijk tegen die tijd wel of ik ga.quote:Op zondag 12 december 2010 11:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
de aangepaste regel pakt voor mij net goed uit
Nee, ik moet werkenquote:Op zondag 12 december 2010 11:40 schreef Friek_ het volgende:
Ik mag hopen dat hier meer UvT'ers gaan rellen op 21 januari in Den Haag? Ik ben minimaal van plan om mevrouw van Bijsterveldt en meneer Zijlstra flink op hun bek te meppen.
Ja, wel redelijk denk ik. Ik heb er alleen niet meer zoveel zin in hahaquote:Op zondag 12 december 2010 12:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe gaat het met neuro leren?
Ik spaar vast mijn krachten voor repeated dropkicks. Zal er zeker zijnquote:Op zondag 12 december 2010 11:40 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind het vooral naar dat er geen multiplechoice vragen meer zijn. Had dat tentamen van 2007 eens bekeken en dat onderdeel was echt heel makkelijk.quote:Op zondag 12 december 2010 12:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, wel redelijk denk ik. Ik heb er alleen niet meer zoveel zin in haha
Op zulke maatregelen kun je toch niet meer zo laconiek reageren? En een minister die simpelweg zegt 'resistance is futile' en een staatssecretaris die rechtszekerheidsbeginselen aan de kant schuift?quote:Op zondag 12 december 2010 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Voor mij toevallig ook maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Kijk tegen die tijd wel of ik ga.
Ja, daar baal ik ook vanquote:Op zondag 12 december 2010 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het vooral naar dat er geen multiplechoice vragen meer zijn. Had dat tentamen van 2007 eens bekeken en dat onderdeel was echt heel makkelijk.
Ik heb het bij ons (Psychologie) nog nooit gezien of gehoord, dus ik heb geen ideequote:Op zondag 12 december 2010 17:44 schreef Espex het volgende:
Heeft iemand hier een idee of je ergens resultaten van voorgaande jaren kan zien van een vak? In andere woorden, kan je het slagingspercentage van voorgaande jaren zien?
Ik herinner me bij een vak van voorgaande jaren ergens een link te hebben gekregen waarbij je kon zien wat het slagingspercentage van het vak was. Werkte ook voor andere vakken alleen zou niet meer weten waar ik die vandaan tover...
Of even een VPN verbinding aanleggen tussen je PC en de universiteit?quote:Op zondag 12 december 2010 19:59 schreef Impressie het volgende:
Een lokaal, geen zaal. Voor de vergaderingen van onze commissie moet onze voorzitter dat doen. Voor de sitewisseling was dat wel gelukt, nu niet meer.
Edit: We hebben nu de briljante ingeving dat intranet waarschijnlijk betekent dat het op de uni zelf wél werkt. Dat proberen we morgen dus even en ik vertel de ontknoping uiteraard.
"Inloggen mislukt. Probeer het opnieuw"quote:Op zondag 12 december 2010 22:20 schreef GlowMouse het volgende:
Ik kan daarop zonder vpn verbinding, dus ik denk dat studenten het gewoon niet mogen. Ik kan ook gewoon WZ1 boeken.
Username zonder s, bibliotheekwachtwoord.quote:Op zondag 12 december 2010 22:29 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
"Inloggen mislukt. Probeer het opnieuw"
Vanaf thuis, geen VPN
Het was die s, ik moet ook gewoon lezenquote:Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Username zonder s, bibliotheekwachtwoord.
Diezelfde Lindahl heeft me trouwens vandaag wel een enorme veer in m'n reet gestoken. Hij vroeg tijdens een borrel of ik zin had om de research master te doen, dit omdat ik wel het 'beoogde talent' bezat volgens hem. Volgens mij heb ik nog nooit een grotere kietel voor mijn ego meegemaakt.quote:Op zondag 21 november 2010 02:23 schreef aardappel het volgende:
Lindahl, geweldige docent, maar de manier waarop hij "blackboard site" uitspreekt is werkelijk verschrikkelijk
Vet!quote:Op vrijdag 17 december 2010 03:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Diezelfde Lindahl heeft me trouwens vandaag wel een enorme veer in m'n reet gestoken. Hij vroeg tijdens een borrel niet of ik zin had om de research master te doen omdat ik wel het 'beoogde talent' bezat volgens hem. Volgens mij heb ik nog nooit een grotere kietel voor mijn ego meegemaakt.
Toen je hier blauw werd?quote:Op vrijdag 17 december 2010 03:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nog nooit een grotere kietel voor mijn ego meegemaakt.
Heb persoonlijkheidspsychologie nu wel helemaal geleerd, volgens mij is MTO-A wel vrij veel. Vandaag geen tijd om te leren. Ben al wel begonnen overigens met MTO-A maar ben benieuwd of ik dat af ga krijgen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nog eerstejaars psy studenten die ook bezig zijn voor persoonlijkheidspsychologie?
Is persoonlijkheidspsychologie goed te leren in 1 dag? En weet je of er toevallig een samenvatting in omloop is?quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:40 schreef Two het volgende:
[..]
Heb persoonlijkheidspsychologie nu wel helemaal geleerd, volgens mij is MTO-A wel vrij veel. Vandaag geen tijd om te leren. Ben al wel begonnen overigens met MTO-A maar ben benieuwd of ik dat af ga krijgen.
Uitreksels van Complex voor beide vakken. Hoewel ik moet zeggen dat ik die voor persoonlijkheidspsycho niet echt compleet vind. Bij mij staan er dan ook allemaal aantekeningen bij inmiddels.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is persoonlijkheidspsychologie goed te leren in 1 dag? En weet je of er toevallig een samenvatting in omloop is?
MTO A, tijd geleden, maar volgens mij is dat niet heel erg veel. Wel enorm saai.
Ik leer sneller dan de gemiddelde student maar moet ook nog een derdejaarsvak voor woensdagochtend leren. Zal zo eens de sheets doorbladeren en dan maandagochtend even een samenvatting halen bij Complex. Dank voor de info.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:51 schreef Two het volgende:
[..]
Uitreksels van Complex voor beide vakken. Hoewel ik moet zeggen dat ik die voor persoonlijkheidspsycho niet echt compleet vind. Bij mij staan er dan ook allemaal aantekeningen bij inmiddels.
Hmm nu weet ik niet hoe snel jij leert. Maar als dat op gemiddeld tempo is, dan lukt je het wss niet om dat in 1 dag er helemaal goed in te krijgen.
Die ging je toch niet doen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is persoonlijkheidspsychologie goed te leren in 1 dag?
Ik ga er toch voor. Niet geschoten is altijd mis. Ook al zei ik vorige keer dat het zonde was.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:31 schreef Complexiteit het volgende:
Zeg, moet je persé lid zijn van Complex om daar uitreksels te kunnen kopen?
Ga je nu dan die 25euro dokken daarvoor?quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ga er toch voor. Niet geschoten is altijd mis. Ook al zei ik vorige keer dat het zonde was.
Klinische vaardigheden ga ik trouwens ook doen. Bedankt voor je tip. Als ik hem op de volgende mogelijkheid moet maken heb ik 2 tentamens op 1 dag, nooit echt ideaal.
Ik had me al ingeschreven. Ik vink altijd alle vakken aan die ik nog moet of zou kunnen gaan halen, just in case. (Na 3 keer die 25 euro betaald te hebben is dit mijn nieuwe methodequote:Op zaterdag 18 december 2010 23:02 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ga je nu dan die 25euro dokken daarvoor?
Gewoon om 9 uur gaan, dan ben je altijd op tijd in Tilburgquote:Op zondag 19 december 2010 14:39 schreef Two het volgende:
15:45 pas, dus dat wordt gewoon op tijd vertrekken! Mja afgelopen vrijdag lagen twee van de drie treinen die ik moet nemen er gewoon helemaal uit overdag. Dus hopelijk rijden ze morgen wel gewoon!
Ze zijn niet altijd even vriendelijk geweest. Was toch nog altijd je eigen verantwoordelijkheid om in Tilburg te komen.quote:Op zondag 19 december 2010 16:21 schreef Impressie het volgende:
Toch wel vriendelijk dat ze het tentamen niet om 8.30 inplannen nu.
Ik heb dan ook om 8.45 tentamen.quote:Op zondag 19 december 2010 16:59 schreef GlowMouse het volgende:
Woensdag heb ik gewoon tentamen om 8.45, dus er zal geen oogmerk bestaan hebben voor de late planning.
Rechtsfilosofie A?quote:Op zondag 19 december 2010 16:59 schreef GlowMouse het volgende:
Woensdag heb ik gewoon tentamen om 8.45, dus er zal geen oogmerk bestaan hebben voor de late planning.
Die kun je niet missen; zit op de hoek bij K.quote:Op zondag 19 december 2010 18:47 schreef Two het volgende:
Overigens ik zit morgen in het G gebouw. Ik als eerste jaars noob ben hier nog nooit geweest. Waar zit ergens ze ingang van dat gebouw? Ik ken het gebouw alleen van de Centrale studenten balie!
Ah super dankjewelquote:Op zondag 19 december 2010 18:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die kun je niet missen; zit op de hoek bij K.
infrarood, daarmee kijkt de camera zo door de sneeuw heenquote:
Je komt er welquote:Op zondag 19 december 2010 19:11 schreef Two het volgende:
Ah nice, dat scheelt weer trap lopen! Denk dat ik het zo haast wel moet vinden! Hartelijk bedankt!
Je kan ook die toffe brug nemen vanaf K.quote:Op zondag 19 december 2010 19:08 schreef GlowMouse het volgende:
Voor GZ101 hoef je niet eerst de trap op, maar kun je ook helemaal rechtdoorlopen, dan aan het eind rechts, en dan ergens een deur rechts.
[..]
infrarood, daarmee kijkt de camera zo door de sneeuw heen
Ja goed he!quote:
Jeeej!quote:Op maandag 20 december 2010 18:50 schreef Muis006 het volgende:
Vanaf 1 januari sta ik ook weer officieel ingeschreven
Aah wat leuk!quote:Op maandag 20 december 2010 18:50 schreef Muis006 het volgende:
Vanaf 1 januari sta ik ook weer officieel ingeschreven
En waarom ook niet?quote:The results will be published on Thursday, January 13, 2010 (Please note that, since the official term for grading is 15 work days, this means that the results could actually be published on Jan. 19, 2010, one day after the resit. The lecturers are in no way responsible for this bad planning - please direct your complaints to the Education Office of the Law School).
quote:Voor het vak - is vandaag deze announcement op blackboard geplaatst:
[..]
Dat betekent dat er voor de voorbereiding van het hertentamen nog 3 dagen beschikbaar zijn, wat de studeerbaarheid van het programma bemoeilijkt. Valt hier iets aan te doen?
quote:We beseffen dat er soms weinig ruimte is tussen de bekentmaking van de resultaten en de herkansing. Echter vanwege de vele tentamens die moeten ingepland worden op een relatief korte periode is er soms geen andere mogelijkheid.
quote:Als er voor u geen andere mogelijkheid is dan het creëren van een onstudeerbaar programma, dan voorzie ik enige problemen. Op grond van art. 7.51 WHW dient een student met hieruit volgende studievertraging financiëel ondersteund te worden. Daarnaast is het recht op een studeerbaar programma ook als zodanig opgenomen in art. 3.3 van het Studentenstatuut van de universiteit. Ik hoop dat u alsnog met een oplossing kunt komen.
quote:Ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen met je berichtje. Kun je dit verhelderen.
ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit opgelost gaat wordenquote:Wat ik zeg is dat ik meer tijd wil tussen de tentamenbespreking en de herkansing.
Mocht ik dit vak niet halen, zal ik mij volgend jaar weer als bachelorstudent moeten inschrijven, wat zoals het er nu naar uitziet tot gevolg heeft dat ik een veel hoger collegegeld moet betalen.
Als student krijg ik te weinig tijd om voor de herkansing te studeren, zodat de waarde van de herkansingsmogelijkheid erg klein is. Dit is een belemmering is voor de studeerbaarheid. U dient zorg te dragen voor een studeerbaar programma.
quote:Ik geef meteen toe dat de planning geen schoonheidsprijs verdient, maar ik vind nergens in de door jou aangehaalde artikelen een definitie van wat studeerbaarheid feitelijk inhoudt. Met andere woorden, dit is dus een persoonlijke opvatting, die niet te onderbouwen is door het citeren van wetsartikelen. Het antwoord van mijn collega blijft dus van kracht.
Daarnaast hoor ik graag van je waarom je denkt meer collegegeld te moeten betalen als je, je volgend jaar opnieuw voor de bachelor zou moeten inschrijven.
edit2:quote:Er is geen vaste definitie van studeerbaarheid, het is een norm net zoals redelijkheid en billijkheid. In een rapport van prof.dr. W.H.F.W. Wijnen e.a., Te doen of niet te doen? Advies over de studeerbaarheid van onderwijsprogramma's in het hoger onderwijs, 1992, zijn enkele kenmerken opgenomen die na te lezen zijn op http://www.studiesuccesho.nl/?p=4736/
Inderdaad kunnen er meerdere opvattingen bestaan over wat studeerbaar is, die bij grensgevallen zeker zullen botsen. Mocht de termijn voor een herkansing eerder ter toetsing zijn voorgelegd dan hoor ik dat graag. Anders wil ik, wanneer ik inderdaad nadeel zal ondervinden, dit zelf ter toetsing willen voorleggen.
Het hogere collegegeld is oa. genoemd in http://www.tilburgunivers(...)-tegen-kabinetsplan/ Later is dat aangepast naar een uitloop van twee jaar (zie oa. http://www.depers.nl/binn(...)tloop-studenten.html ), maar ik ben 5,5 jaar geleden al begonnen.
quote:Ik raad je aan een officiele klacht in te dienen.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:01 schreef automatic_ het volgende:
Zo...Zoals het er nu voor staat, stap ik morgen om 6.30 in de auto om naar de UvT te rijden
ahhh! Weet jij hoelaat G open gaat? Twee jaar geleden zag ik rond 7.15 al in de kantine van Pquote:
quote:The results will be published on Thursday, January 13, 2010 (Please note that, since the official term for grading is 15 work days, this means that the results could actually be published on Jan. 19, 2010, one day after the resit. The lecturers are in no way responsible for this bad planning - please direct your complaints to the Education Office of the Law School).
quote:The results will be published on Thursday, January 13, 2010 (Please note that, since the official term for grading is 15 work days, this means that the results could actually be published on Jan. 19, 2010, one day after the resit. The lecturers are in no way responsible for this unfortunate planning, as the exam schedule is designed by the Education Office of the Law School.
Kennelijk was het eerste bericht te negatiefquote:Op woensdag 22 december 2010 14:14 schreef GlowMouse het volgende:
De announcement is aangepast; zoek de verschillen:
[..]
[..]
Externally bounded by law, internally bounded by conscience. Het waren allemaal korte en duidelijke vragen waar je met drie regels op kon antwoorden. Ik hoop dat het gewaardeerd wordtquote:Op woensdag 22 december 2010 15:11 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Wist jij wat die internal en external dinges van Scholten te betekenen hebben? Ik heb maar wat raak gezwetst![]()
MC vragen tellen voor 60% mee en ik had 3 foutenquote:Op woensdag 22 december 2010 14:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Na drie kwartier tentamen vond ik het wel mooi geweest, ben nu alweer in Nijmegen e.o. XD. Hopelijk heb ik 'm gehaald maar we zien wel.. eerst 'vakantie'.
Auto, hoe ging ie bij jou?
Wat zijn academici toch mensen met een verrekte kort lontje als er eens kritiek wordt uitgeoefend door de student.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:23 schreef GlowMouse het volgende:
Daar gaan we weerAnnouncement op blackboard:
[..]
En waarom ook niet?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden
edit:
[..]
[..]
edit2:
[..]
Het makkelijkste vak van mijn studie is Innovation & Organisation. Er is echt geen zak aan maar mocht je nog even 6 ECTS nodig hebben en geen colleges of moeite willen doen. Dit tentamen haalt elke mongool zonder te leren en zonder colleges te volgen (misschien hebben ze het dit jaar verandert, dat weet ik niet).quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:11 schreef G4RUD4 het volgende:
collegastudenten
voor het volgende semester kan ik een keuzevak gaan volgen (verplicht 6 ects)
Iemand tips voor makkelijke 2de of 3de jaars bachelorsvakken, waarbij gewoon colleges volgen genoeg is voor een voldoende en het tt bij voorkeur meerkeuze is?
doe zelf fisc economie maar heb eigenlijk overal wel interesse in
Bij ons doet iedereen distributielogistiek, maar waarom zou je een uitdaging uit de weg willen gaan?quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:11 schreef G4RUD4 het volgende:
collegastudenten
voor het volgende semester kan ik een keuzevak gaan volgen (verplicht 6 ects)
Iemand tips voor makkelijke 2de of 3de jaars bachelorsvakken, waarbij gewoon colleges volgen genoeg is voor een voldoende en het tt bij voorkeur meerkeuze is?
doe zelf fisc economie maar heb eigenlijk overal wel interesse in
quote:Het tarief dat studenten betalen voor hun opleiding(en) in 2010/11 wordt bij ononderbroken voortzetting gegarandeerd tot tenminste september 2013 - m.u.v. de indexering;
Ja, maar die boete is een novum, dat nog niet speelde toen ze dat regelden... het collegeld zal inderdaad gegarandeerd blijven, maar die boete komt er toch gewoon bovenop?quote:Op zondag 26 december 2010 01:09 schreef GlowMouse het volgende:
Langstudeerders (3 jaar uitloop of meer) moeten per ingang van 1 september 5000 euro collegegeld betalen, zo zijn de huidige kabinetsplannen. Maar wat heeft de UvT net beloofd?
http://www.tilburgunivers(...)ollegegeld/tarieven/
[..]
Dat is dus aanpassen aan inflatie en geen verdubbelingquote:Het tarief dat studenten betalen voor hun opleiding(en) in 2010/11 wordt bij ononderbroken voortzetting gegarandeerd tot tenminste september 2013 - m.u.v. de indexering;
Economie & Bedrijfseconomiequote:Op woensdag 29 december 2010 17:54 schreef automatic_ het volgende:
Welke opleiding?
Je kan kijken of er een site is van de studie vereniging. Verder kan je op de studiegids zien, per vak, welke boeken je nodig heb.
Ik ben nog nooit verdwaald in.. - oh, wait - I didquote:Op zondag 2 januari 2011 00:06 schreef Impressie het volgende:
Dan ben ik maar de eerste die alle hardcore uvtfokkers een gelukkig nieuwjaar toewenst. Moge de cijfers hoog zijn en het aantal keer verdwalen in het Cgebouw laag.
Moet te doen zijn met een plattegrond.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:37 schreef Muis006 het volgende:
Tijd voor een UvTomTom App.
Gelukkig nieuwjaar
Of een systeem van lopende banden en plugs die in je hersenen gaan zodat je automatisch naar de correcte plek wordt gebracht.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Moet te doen zijn met een plattegrond.
Gelukkig nieuwjaar en (nu officieel) welkom terug!quote:Op zondag 2 januari 2011 20:37 schreef Muis006 het volgende:
Tijd voor een UvTomTom App.
Gelukkig nieuwjaar
Als ze dan ook meteen de tentamenvoorbereiding in je hersenen pluggen, ben ik voorquote:Op zondag 2 januari 2011 21:45 schreef Impressie het volgende:
[..]
Of een systeem van lopende banden en plugs die in je hersenen gaan zodat je automatisch naar de correcte plek wordt gebracht.
Nee maar ben wel benieuwd of het vak leuk is. Misschien volgend jaarquote:Op zondag 2 januari 2011 23:43 schreef arj1o1 het volgende:
Gaat een van psycho's political psychology doen?
Ik vond het vooral lullig dat hij zo gedetailleerd ging vragen terwijl hij zelf aangaf dat je het groter geheel moest kennen. Niet dat ik mijn 4 daaraan te wijten heb maar toch.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:11 schreef Two het volgende:
Gaat lekker met persoonlijkheidspsychologie. Allereerst zat de toets vol spelfouten die zelf met de spellingcorrectie er uit te halen waren. Vervolgens komen de resultaten incompleet op blackboard te staan. Vervolgens komt er een "complete" lijst op blackboard. Ten slotte vandaag een berichtje dat ook die "complete"lijst niet klopt en die resultaten dus niet kloppen. Dus vanavond komt dan eindelijk een lijst online met de juiste resultaten bij de juiste personen? Ik vraag me af in hoeverre ik die resultaten lijst nog moet vertrouwen..
Ik niet, maar ik ken er wel een paar die het wel gaan doenquote:Op zondag 2 januari 2011 23:43 schreef arj1o1 het volgende:
Gaat een van psycho's political psychology doen?
Geen "voor half vier geen bier" regel oid zoals in het café van de Radboud Universiteit?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef GlowMouse het volgende:
Tegenwoordig kun je al om 8.30 genieten van Erdinger Weißbier in Esplanade.
Die gold vroegâh niet, nu ben ik er voor half vier nog niet geweest.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:21 schreef aardappel het volgende:
[..]
Geen "voor half vier geen bier" regel oid zoals in het café van de Radboud Universiteit?
Ja ik had een 5 met 33 punten. Dus ik baal flink. Ik vond allereerst de toets wat betreft spelfouten om te huilen. Zeker aangezien ze tegen ons blijven hameren dat je op je spelling moet letten tijdens het schrijven van practicums etc (en terecht overigens). Daarnaast was het idd heel flauw van hem om zo gedetailleerd te vragen. Ik had vrij goed geleerd, maar idd een stuk globaler. Ik ben overigens benieuwd wat het slagingspercentage is voor persoonlijkheidspsycho, als ik die lijst bekijk ziet dat er niet hoog uit :pquote:[b] Op maandag 3 januari 2011 11:07 schreef Lenny_Leonard
[..]
Ik vond het vooral lullig dat hij zo gedetailleerd ging vragen terwijl hij zelf aangaf dat je het groter geheel moest kennen. Niet dat ik mijn 4 daaraan te wijten heb maar toch.
Al begonnen voor hersenen en gedrag?
Ja maar in jullie jaar had je van tevoren de vragen al toch?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:52 schreef automatic_ het volgende:
Ik vond H&G wel meevallen qua drama
Er zaten soms wel wat naai/detail vragen tussen, maar verder was het wel prima te doen
Hmm... Dat practicum vond ik niet zo moeilijk?
Ik geloof dat er zo'n 200 man het wél gehaald hebben van de 600. Hoorde dat iemand ze geteld had en die kwam op 381 onvoldoendesquote:Op maandag 3 januari 2011 15:50 schreef Two het volgende:
Ik ben overigens benieuwd wat het slaginspercentage is voor persoonlijkheidspsycho, als ik die lijst bekijk ziet dat er niet hoog uit :p
Ja volgens het bericht van Andreas zelf waren het 555 studenten die de toets hebben gedaan. Dus met dat aantal onvoldoendes zou het slagingspercentage net iets hoger dan 30% zijn. Verbaasd me niets! Heb jij het wel gehaald overigens?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:57 schreef Impressie het volgende:
[..]
Ik geloof dat er zo'n 200 man het wél gehaald hebben van de 600. Hoorde dat iemand ze geteld had en die kwam op 381 onvoldoendes
het viel mij vrij tegen wat betreft hoeveelheid werk. Zeker de inleiding en methoden sectie vielen mij tegen.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben net begonnen met hersenen en gedrag maar viel in slaap na een half uur leren. Nu weer wakker en ga maar weer verder.
Dat practicum doe ik na het tentamen wel. Nog niet echt zin in gehad en het is geloof ik niet heel veel werk.
Nja moeilijk is het niet, meer veel werk. Zo'n beetje de halve practicum handleiding samenvatten enz.. Vrij veel om dat even last minute te willen doen hahahaquote:Op maandag 3 januari 2011 15:52 schreef automatic_ het volgende:
Ik vond H&G wel meevallen qua drama
Er zaten soms wel wat naai/detail vragen tussen, maar verder was het wel prima te doen
Hmm... Dat practicum vond ik niet zo moeilijk?
Ik had 1 of 2 fout teveel. Heb net als jullie de grote lijnen geleerd ipv alle details uit mijn hoofd..quote:Op maandag 3 januari 2011 16:07 schreef Two het volgende:
[..]
Ja volgens het bericht van Andreas zelf waren het 555 studenten die de toets hebben gedaan. Dus met dat aantal onvoldoendes zou het slagingspercentage net iets hoger dan 30% zijn. Verbaasd me niets! Heb jij het wel gehaald overigens?
Wie, wie, wie?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:06 schreef automatic_ het volgende:
Jeuj, ik heb de begeleidster voor mijn bachelorthesis die ik wilde
Heb jij nog een bachelorthesis te schrijven?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:20 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wie, wie, wie?Ik heb iemand die vroegahh bij psychologie zat, echt leuk
.
Mij ook niet, met zulke taalfouten. En zulke rekenfouten, want 200/555 is wel iets meer dan 'net iets hoger dan 30 %'. Het slagingspercentage is nou ook weer niet zo dramatisch: het ligt bijna 30% hoger dan het slagingspercentage van het openboektentamen goederenrecht uit 2007.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:07 schreef Two het volgende:
[..]
Ja volgens het bericht van Andreas zelf waren het 555 studenten die de toets hebben gedaan. Dus met dat aantal onvoldoendes zou het slagingspercentage net iets hoger dan 30% zijn. Verbaasd me niets!
Als er 555 en iemand heeft 381 onvoldoendes geteld zijn er 174 voldoendes. (100/555)*174=31,35 wat dus net iets meer is dan 30%quote:Op maandag 3 januari 2011 17:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Mij ook niet, met zulke taalfouten. En zulke rekenfouten, want 200/555 is wel iets meer dan 'net iets hoger dan 30 %'. Het slagingspercentage is nou ook weer niet zo dramatisch: het ligt bijna 30% hoger dan het slagingspercentage van het openboektentamen goederenrecht uit 2007.
Hangt van zijn telstrategie af, misschien deed hij wel aantal cijfers - aantal voldoendesquote:Op maandag 3 januari 2011 17:36 schreef Two het volgende:
[..]
Als er 555 en iemand heeft 381 onvoldoendes geteld zijn er 174 voldoendes. (100/555)*174=31,35 wat dus net iets meer is dan 30%
Als hij het aantal voldoendes had geteld en op 200 uit kwam, is het vrij knap dat hij op 381 onvoldoendes uit kan komen. Aangezien er in een mailtje van Andreas stond dat er 555 studenten waren die het tentamen hebben gemaakt. Daarnaast stond er gewoon in de post van impressie dat het aantal onvoldoendes geteld waren.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hangt van zijn telstrategie af, misschien deed hij wel aantal cijfers - aantal voldoendes
Heerlijkquote:Op maandag 3 januari 2011 17:43 schreef Complexiteit het volgende:
Hoe tof is het om een 7,5 te halen voor een tentamen waarvan je dacht dat je het nevernooitniet gehaald had![]()
Ooo wat leuk!quote:Op maandag 3 januari 2011 17:20 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wie, wie, wie?Ik heb iemand die vroegahh bij psychologie zat, echt leuk
.
Och, wij hadden in de eerste een vak wat een slagingspercentage (eerste keer) had van 4.9% en na een ophoging van 7 (!) punten, was er 23,7% geslaagd. Kortom, dit valt nog wel meequote:Op maandag 3 januari 2011 17:36 schreef Two het volgende:
[..]
Als er 555 en iemand heeft 381 onvoldoendes geteld zijn er 174 voldoendes. (100/555)*174=31,35 wat dus net iets meer is dan 30%
Nee, masterthesis.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Heb jij nog een bachelorthesis te schrijven?
Wattes?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:30 schreef Impressie het volgende:
Ergens is het wel mooi hoor, die cockblockvakken waar heel veel mensen op falen. Vind ik iig beter dan iedereen altijd maar alle punten schenken
Is dit een grap?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:28 schreef sk888er het volgende:
Ik zit met een dilemma. Zou eigenlijk moeten afwachten tot ik mn punt terug heb maar het blijft maar in mn gedachten spelen. Ik ben op het moment bezig met mijn premaster Finance en heb vandaag hertentamen Micro-economie gedaan. Dit is een eerste jaars vak maar ik heb er zo'n ontzettend moeite mee en ik denk dat ik weer net geen voldoende heb gehaald. De overige vakken (Finance, financial management, wiskunde 2 en statistiek) ga ik gewoon zonder problemen halen. Nu mag ik doorstromen naar de Master Finance met 2 open vakken (12 studiepunten) waarvan dit dus waarschijnlijk micro-economie en ACademische VAardigheden (ben later begonnen en kon me hier niet meer voor inschrijven) zijn.
Nu was micro-economie afgelopen half jaar een kwartaal vak en zal dit volgend jaar een semester vak worden, wat dus ruwweg betekend dat het 2x zoveel stof is. En daarnaast is ACVA ook niet een projectje wat in een weekje getypt kan worden. Als ik deze beide onderdelen in mn master jaar erbij ga doen, ga ik sowieso onderuit. Nu ben ik in overweging aan het nemen om van het 2 jaar (premaster master) traject een 3 jaar traject kan maken.
Zou dit zomaar kunnen? (dus ik bedoel dan dus een jaar ertussen waar ik ACVA en Micro-economie afrond + 1 of 2 vakken van de master afrond). Als dit kan zit alleen wel met het probleem dat ik het tweede semester niets kan doen (en dus maar fulltime moet gaan werken voor een half jaar).
Ik zou zeggen: maak een afspraak met de studieadviseur.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:25 schreef arucard het volgende:
Ik zit in mijn eerste jaar, maar ik weet nog niet helemaal zeker of ik wel door wil gaan met deze studie. Ik sta er ook niet heel goed voor qua cijfers. Zouden jullie nu zeggen stoppen, of proberen het jaar te halen en als het dan pas niet lukt stoppen en iets anders doen? En weet iemand hoe het ook zit met studieschuld die je dan moet terugbetalen?
Nee inderdaad; ik heb dat ook nog nooit gehoord.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als een vak van een blok naar een semester gaat dan betekent dat NIET twee keer zoveel stof is.
Niets is minder waar ...quote:Op maandag 3 januari 2011 23:18 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee inderdaad; ik heb dat ook nog nooit gehoord.
Bij een blok vak heb je 2x in de week les in 10 weken (even grof genomen) en bij een semester vak heb je 1x in de week les in 20 weken. Althans, zoiets is het bij ons =.
Micro-economie is eigenlijk gewoon tot in den treure 2 berekeningen oefenen; als ik het me nog goed herinner was dat nutsmaximalisatie en winstmaximalisatie/kostenminimalisatie.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 06:59 schreef sk888er het volgende:
Ik zit hier echt wel op het goede niveau anders had ik niet gezegd dat ik die andere vakken met gemak ga halen. Ook zit ik ruim voldoende aan mn studie om het allemaal te kunnen verantwoorden. Voor ACVA ga ik alleen maar uit van de verhalen die ik heb gehoord van mn medestudenten en die zeiden dat het allemaal niet zo makkelijk was, zoals ik al zei heb ik er zelf nog niets mee gedaan omdat ik later met mn studie ben begonnen en de inschrijf termijn al was verstreken.
Wiskunde 2 vind ik gewoon veel makkelijker te snappen dan micro-economie (of ik denk gewoon te moeilijk bij micro-economie, het zijn ook constant dezelfde 2 onderdelen waar ik op vast loop).
Maar ja als jullie vinden dat ACVA wel te doen is en dat Micro-economie niet veel meer wordt dan ga ik volgend jaar natuurlijk gewoon aan mn master beginnen aangezien het anders gewoon zonde van de tijd is.
Ik had er nog nooit van gehoordquote:
Als je voor februari stopt, krijg je je collegegeld nog terug geloof ik en dan telt het niet als een verloren jaar (dácht ik). Maar ik raad je aan om zo snel mogelijk een afspraak te maken met een studieadviseur. Mij heeft ie in elk geval altijd goed geholpen, fijne vent bij de FSWquote:Op maandag 3 januari 2011 22:25 schreef arucard het volgende:
Ik zit in mijn eerste jaar, maar ik weet nog niet helemaal zeker of ik wel door wil gaan met deze studie. Ik sta er ook niet heel goed voor qua cijfers. Zouden jullie nu zeggen stoppen, of proberen het jaar te halen en als het dan pas niet lukt stoppen en iets anders doen? En weet iemand hoe het ook zit met studieschuld die je dan moet terugbetalen?
Dat het een semestervak wordt betekent echt niet dat het twee keer zoveel stof wordt hoor. Da's echt onzin. Wiskunde is nu ook een semestervak, maar je hebt sommige weken gewoon geen college. Docent zei ook dat het wel iets meer stof is (25%) of iets dergelijks, maar dat het vooral is om het slagingspercentage omhoog te krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:25 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Niets is minder waar ...
Bv. Macro-Economie, 7 colleges, ~1 per week (sommige weken geen)
Volgend jaar is dat een semestervak. Zelfde geldt voor Accounting 1, maar dat is pas echt een grap dat dat in een blok wordt gegeven, op de middelbare kreeg ik het nog moeilijker/uitgebreider en het is grotendeels 4e klas stof.
[..]
Micro-economie is eigenlijk gewoon tot in den treure 2 berekeningen oefenen; als ik het me nog goed herinner was dat nutsmaximalisatie en winstmaximalisatie/kostenminimalisatie.
Ik dacht dat het op elke faculteit gewoon op 2/3 van het aantal vragen lag. Of mogen jullie meer fouten maken?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat het een semestervak wordt betekent echt niet dat het twee keer zoveel stof wordt hoor. Da's echt onzin. Wiskunde is nu ook een semestervak, maar je hebt sommige weken gewoon geen college. Docent zei ook dat het wel iets meer stof is (25%) of iets dergelijks, maar dat het vooral is om het slagingspercentage omhoog te krijgen.
Accounting is inderdaad een lachtertje ja, als ze dat in een semester gaan gooien, dan zijn ze echt niet goed snik, of het moet bij dat vak wel zo zijn dat er ook twee keer zoveel stof komt, want zoals het vak er nu uit ziet kan je het beter beginselen boekhouden noemen.![]()
En voor sk888er, microeconomie is inderdaad gewoon in den treure oefenen op nutsmaximalisaties, winstmaximalisaties, kostenminimalisaties, marktvraagprijs/aantal ondernemingen, consumenten/producentensurplus, elasticiteiten en inkomens/substitutie-effecten. Heb hem gisteren ook herkanst, eerste keer niet geleerd had ik een 5, tweede keer wel gewoon wat voor gedaan en ik vond hem gisteren echt niet moeilijk. Afwachten of ik hem ook echt gehaald heb, je weet het nooit, maar heb wel een positief gevoel.
Weet iemand hoeveel je er van de 30 eigenlijk goed moest hebben bij het hertentamen voor een voldoende? Zijn dat er 17 of 18?
Inleiding Organisatie Theorie was gewoon 55% (22 van de 40), en de eerste keer was micro-economie eindtentamen ook 55% (17 van de 30). Vind 2/3 goed overigens echt een belachelijke regel, waarom zou je in godsnaam 67% goed moeten hebben voor een voldoende?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik dacht dat het op elke faculteit gewoon op 2/3 van het aantal vragen lag. Of mogen jullie meer fouten maken?
Nice gefeliciteerd man! Beetje klaar voor H&G?quote:
Godverdomme man, dat practicum vergt meer tijd dan ik had verwacht. Goed dat ik hier op Fok! werd gewaarschuwd anders begon ik er na het tentamen pas aan. Wat een onzin is die opdracht. Alsof ik niks beters te doen heb.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Two het volgende:
[..]
Nice gefeliciteerd man! Beetje klaar voor H&G?
Denk het niet.. Teveel kleine details. Ik vind het hele vak sowieso niet heel interessant. Kijk wel hoe het gaatquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Two het volgende:
[..]
Nice gefeliciteerd man! Beetje klaar voor H&G?
Echt? Want dan mag je de volgende 'eerste' poging toch niet meer doen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:33 schreef automatic_ het volgende:
Ik kan mij echt niet meer herinneren dat ik zoveel aan het practicum van H&G heb gedaan...
Ik ga morgen toch maar eigenwijs KliVa doen, ook al ga ik er voor jan lul zittenMaar ach... Dat is ook weleens leuk! Dan zit je er in ieder geval heeeel rustig bij
Ook op het forum nog niemand met antwoorden. Ik wil weten wat ik het heb gehaald, en wel nu!quote:
Een heeeeeeeeeeeeeel klein beetjequote:Op woensdag 5 januari 2011 19:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ook op het forum nog niemand met antwoorden. Ik wil weten wat ik het heb gehaald, en wel nu!
Succes met KliVa trouwens. Ik laat hem schieten. Weinig motivatie om er nu nog voor te beginnen. Heb je je derde boek nog gelezen?
Oeeh ik hoop voor je dat ze dan vooral over die 2 andere boeken vragen!quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Een heeeeeeeeeeeeeel klein beetjeHahaha.
Als het zoals vorig jaar is (en dat hoop ik zoooo)quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oeeh ik hoop voor je dat ze dan vooral over die 2 andere boeken vragen!
Ik schijn een blik gehad te hebben die de furie van duizend goden op iedereen afschoot die ook maar waagde naar me te lachenquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Two, Impressie; hoe ging het bij jullie?
Naar dat er trouwens geen sleutel online is terwijl dit wel in het tentamen stond.
Voor mijn gevoel ging hij vrij goed, maar vind het moeilijk om er een uitspraak over te doen. Mijn gevoel zegt gehaald, maar gedachte twijfelt daar erg over hahahaha.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Two, Impressie; hoe ging het bij jullie?
Naar dat er trouwens geen sleutel online is terwijl dit wel in het tentamen stond.
Zat je er heeeel rustig bij?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:01 schreef automatic_ het volgende:
Nou, dat ging volgens mij vrij redelijk...
Netjes. Waren de vragen zoals je had verwacht? 3 vragen, over elk boek 1, en dan een vergelijkende?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:52 schreef automatic_ het volgende:
Ja! En ik kon het ook goed beantwoorden denk ik
Zag je net in de mensaquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:52 schreef automatic_ het volgende:
Ja! En ik kon het ook goed beantwoorden denk ik
nee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Netjes. Waren de vragen zoals je had verwacht? 3 vragen, over elk boek 1, en dan een vergelijkende?
quote:Beste student,
Uw cijfer voor het tentamen bedrijfsethiek zal uiterlijk vrijdag 7 januari te raadplegen zijn via de studiegids (dus niet op Blackboard). Vanwege de moeilijkheidsgraad van het tentamen heeft iedereen er een half punt bij gekregen.
en het maar vreemd vinden dat het niveau omlaag gaat. Als je gewoon met iedereen afspreekt om tentamens allemaal slecht te maken dan krijg je gewoon punten cadeauquote:
Dat is geen Nash-evenwichtquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Gewoon allemaal dezelfde vraag niet invullen omdat je het zogenaamd niet snapt
Mijn oplossing: ctrl + fquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:53 schreef Granaatappel het volgende:
Allereerst beste wensen aan alle UvT'ers.
Weet iemand hoe je je announcements op volgorde van datum krijgt? Ze staan continue door elkaar wat nogal vervelend is als je de announcement aanklikt en vervolgens door de hele lijst moet gaan zoeken.
Nee, je bent verward met een globaal stabiel evenwicht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:54 schreef Ebbao het volgende:
Het Nash equilibrium geeft toch juist aan dat je altijd rond dezelfde plaats uitkomt, middels de marktwerking (vanuit economisch perspectief)? Zodoende klopt het wel aardig juist(de studenten bewegen, docent beweegt mee:))
Maar correct me if I'm wrong.
njaa k vind het niet erg, aangezien ik een 6 heb gehaald.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en het maar vreemd vinden dat het niveau omlaag gaat. Als je gewoon met iedereen afspreekt om tentamens allemaal slecht te maken dan krijg je gewoon punten cadeauGewoon allemaal dezelfde vraag niet invullen omdat je het zogenaamd niet snapt en dan komt die vraag vast te vervallen.
Snap ik ook niet, irritant iets is dat, soms staan er berichten uit 2007 bovenaanquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:53 schreef Granaatappel het volgende:
Allereerst beste wensen aan alle UvT'ers.
Weet iemand hoe je je announcements op volgorde van datum krijgt? Ze staan continue door elkaar wat nogal vervelend is als je de announcement aanklikt en vervolgens door de hele lijst moet gaan zoeken.
Inderdaad ja, is wel vreemd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:48 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, irritant iets is dat, soms staan er berichten uit 2007 bovenaan.
Sowieso snap ik niet waarom dat wij zo'n verouderde blackboard hebben, die van de RU is 10x 'moderner'.
kben allang blij met wat ze nu hebben, 5 jaar geleden was het ECHT 3x nix vergeleken met de huidige toestandquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:48 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, irritant iets is dat, soms staan er berichten uit 2007 bovenaan.
Sowieso snap ik niet waarom dat wij zo'n verouderde blackboard hebben, die van de RU is 10x 'moderner'.
Volgens mij hebben ze 15 werkdagen om na te kijken...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:41 schreef G4RUD4 het volgende:
Wat is eigenlijk de max tijd die een docent krijgt om cijfers naar buiten te brengen van een tentamen? Bedrijfsethiek duurde precies een maand, nu heb ik nog een vak waar ik op wacht: over 5 dagen is dat ook een maandzal wel een maand zijn dus?
Ga naar de inzage, zeg ik u! Ga naar de inzage!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:54 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die vandaag hun bedrijfsethiek cijfer hebben terug gekregen?
Ik had zelf een 6.5, en ik sta daar nogal versteld van omdat ik minimaal een 7.5 had verwacht. Volgens mij zijn er aardig wat onvoldoendes gevallen
De inzage is helaas op 12 en 13 januari, en 13 januari heb ik het Statistiek tentamen. Ik besteeds liever die tijd aan statistiek zodat mijn slagingskans daarvoor stijgt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:33 schreef aardappel het volgende:
[..]
Ga naar de inzage, zeg ik u! Ga naar de inzage!
pre-master MM?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
De inzage is helaas op 12 en 13 januari, en 13 januari heb ik het Statistiek tentamen. Ik besteeds liever die tijd aan statistiek zodat mijn slagingskans daarvoor stijgt.
Ik lees dit nu pasquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Auto, als je dit leest spreek me dan even aan op MSN of mail me even als je nog interesse hebt in mijn KliVa werkgroep. Ik zit met verplichtingen van eigen studie en weet niet hoe streng ze zijn met het missen van 1 of misschien zelfs 2 werkgroepen.
Welk boek was het?quote:Op zondag 9 januari 2011 19:42 schreef hetzusjevan het volgende:
Dus ik zit van het weekend op een verjaardag en daar ging een boekje rond dat de jarige gekregen had, zit ik er doorheen te bladeren, zie ik opeens een onderzoek staan van mijn masterthesis-begeleidster.
Driekwart van het boekje bestond uit psychologische onderzoekjes, geloof dat iedereen op die verjaardag daarna ook dacht dat ik een flinke onzinstudie gedaan heb, maar ok.
Hoe heet dat boekje?quote:Op zondag 9 januari 2011 19:42 schreef hetzusjevan het volgende:
Dus ik zit van het weekend op een verjaardag en daar ging een boekje rond dat de jarige gekregen had, zit ik er doorheen te bladeren, zie ik opeens een onderzoek staan van mijn masterthesis-begeleidster.
Driekwart van het boekje bestond uit psychologische onderzoekjes, geloof dat iedereen op die verjaardag daarna ook dacht dat ik een flinke onzinstudie gedaan heb, maar ok.
Hoi!quote:Op zondag 9 januari 2011 19:02 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hoi![]()
Is psychologie een leuke studie?
Haha. Jij bent bang dat je het zo leuk gaat vinden dat je het ook wil gaan doen?quote:
Ja preciesquote:Op zondag 9 januari 2011 22:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha. Jij bent bang dat je het zo leuk gaat vinden dat je het ook wil gaan doen?
Haha, gevaarlijk! Wat ging je nu ook al weer volgen? Althans, dat was jij toch?quote:
Volgens mij is het best een grappig boekjequote:
Is het ook.. ("smeer honing op een ontstoken balzak" oidquote:Op maandag 10 januari 2011 11:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het best een grappig boekje
That's me.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha, gevaarlijk! Wat ging je nu ook al weer volgen? Althans, dat was jij toch?
Ik ook.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:29 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
That's me.![]()
Ga dit semester sociale psychologie, psychopathologie en ontwikkelingsleer volgen.
Inderdaad, misschien dat ik het ooit nog eens ga lezen.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het best een grappig boekje
Je gaat voor de propedeuse, of de hele opleiding? Of gewoon losse vakken net als ik?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ook.
Volgen is eigenlijk een groot woord. Ik ga ze proberen te halen.
Oooo oke,quote:Op maandag 10 januari 2011 12:29 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
That's me.![]()
Ga dit semester sociale psychologie, psychopathologie en ontwikkelingsleer volgen.
Goed bezig!quote:Op maandag 10 januari 2011 11:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Klinkt goed. Heb bij Polis (studievereniging OW) een bon van 50 euro gewonnen bij Bol dus ik gooi deze maar in de winkelwagen.
Hmm.... Oké...quote:Op maandag 10 januari 2011 11:08 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Is het ook.. ("smeer honing op een ontstoken balzak" oid)
Losse vakken maar ik ga er komend semester een stuk of 5 extra volgen geloof ik.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:52 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Je gaat voor de propedeuse, of de hele opleiding? Of gewoon losse vakken net als ik?
Dat is veelquote:Op maandag 10 januari 2011 13:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Losse vakken maar ik ga er komend semester een stuk of 5 extra volgen geloof ik.
Ik heb echt totaal geen motivatie meer. Ik ben al uren bezig met het zoeken naar een last minute wintersport en afwisselend alvast voor de zomervakantie.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:15 schreef automatic_ het volgende:
Lenny! Hoe is het met ons leuke PDO vak?
Hetzelfde! Ik ben alleen niet bezig met het zoeken naar een vakantie, maar ik doe wel allerlei dingen zodat ik niet hoef te beginnenquote:Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb echt totaal geen motivatie meer. Ik ben al uren bezig met het zoeken naar een last minute wintersport en afwisselend alvast voor de zomervakantie.
Zelden zo'n saai vak moeten leren. Wat een enorm droge stof. Hoe gaat het bij jou?
Zuip je zoveel?quote:Op maandag 10 januari 2011 15:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind ook wel dat ik genoeg heb gedaan dit semester. Tijd voor wat rust (zul je zien dat ik komende weken 40 uur per week achter de bar sta te werken).
Nee, ik vind dat ik het nog niet goed genoeg kenquote:Op maandag 10 januari 2011 15:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar ken je het al wel goed genoeg auto? Of nog niet?
Dit berichtje helptquote:Op maandag 10 januari 2011 17:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik geef jullie allemaal een aai over de bol en wil jullie veel succes wensen met leren en essays schrijven enzovoorts, hopelijk weten jullie de motivatie nog op te brengen.
Voor welk vak moet je dat doen dan?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:14 schreef aardappel het volgende:
*komt ook even klagen over studiestress, essay over de juridische kanten van de situatie in Israël-Palestina, hiep hoi...*
Is een take-home exam dat ik heb overgehouden van mijn exchange in Zweden..quote:Op maandag 10 januari 2011 17:50 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Voor welk vak moet je dat doen dan?
Oh cool, was het leuk, leerzaam?quote:Op maandag 10 januari 2011 18:09 schreef aardappel het volgende:
[..]
Is een take-home exam dat ik heb overgehouden van mijn exchange in Zweden..
Nee, heb pas de 24e weer colleges, dus die week erop pas. Maar dan ben ik idd dinsdags en donderdags op de uni te vinden. Wieso?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dit berichtje helpt
Ben jij trouwens vanaf volgende week op dinsdag in Tilburg of niet?
Succes ermee. Ik heb hoofdpijn gekregen dus ik ga maar een beetje in bed tv kijken. Hopelijk vraagt hij morgen de dingen die ik weet en anders is er altijd nog de herkansing.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:44 schreef automatic_ het volgende:
Zo. Ik heb een hele kan thee gezet en ik ga nu even een massa sprint er tegenaan gooien voor morgen
Ooo oke. Ik heb voortaan op dinsdag tot laat college, dus ik dacht; Dan kom ik een keertje op de thee als jij dan thuis bentquote:Op maandag 10 januari 2011 18:59 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nee, heb pas de 24e weer colleges, dus die week erop pas. Maar dan ben ik idd dinsdags en donderdags op de uni te vinden. Wieso?.
Heeft iemand al in de foodplaza gegeten? Zit die nieuwe catering er al in of niet?
Hmmm, dat is minder! En ja, ik ben nu wat rijtjes aan het opdreunen en dat lukt wel! We zien wel....quote:Op maandag 10 januari 2011 19:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Succes ermee. Ik heb hoofdpijn gekregen dus ik ga maar een beetje in bed tv kijken. Hopelijk vraagt hij morgen de dingen die ik weet en anders is er altijd nog de herkansing.
Succes morgen.
Vooral psychopathologie is een crimequote:Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef Complexiteit het volgende:
Zo ziet mijn rooster er nu uit... ik hoop dat het nog schoongemaakt wordt, want dit is echt karig, amateuristisch gewoon![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat aansluiten heb ik rekening mee gehouden met de groepen. Maar dat vak corporation and... is echt een rommeltje, wordt kriskras gegeven, niet handig, en nu al die cancelled colleges zijn dikke ruis.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:02 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Vooral psychopathologie is een crime
Voorgaande jaren kon je dat vak makkelijk halen door de samenvatting te leren, maar ik dacht dat er nu een andere docent is...
Verder sluit het op zich wel netjes aan
Wat raar dat ze dat dan kris kras geven?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:05 schreef Complexiteit het volgende:
Ja, dat aansluiten heb ik rekening mee gehouden met de groepen. Maar dat vak corporation and... is echt een rommeltje, wordt kriskras gegeven, niet handig, en nu al die cancelled colleges zijn dikke ruis.
Ooh maar ik denk dat ik volgende week ma/di/woe wel in Tilburg ben, alleen niet op de uni haha. Tot hoe laat heb je college dan? Zal E. ook wel hebben of niet?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ooo oke. Ik heb voortaan op dinsdag tot laat college, dus ik dacht; Dan kom ik een keertje op de thee als jij dan thuis bent
Ik heb werkcollege tot 16.30 en dan eventueel filosofie tot 18.30 maar ik weet niet of ik dat serieus ga volgen...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:11 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ooh maar ik denk dat ik volgende week ma/di/woe wel in Tilburg ben, alleen niet op de uni haha. Tot hoe laat heb je college dan? Zal E. ook wel hebben of niet?
Volgens mij wordt dat nooit opgeruimd, maar als ik het goed zie, kun je je rooster mooi maken door de juiste werkgroepen te kiezen.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef Complexiteit het volgende:
Zo ziet mijn rooster er nu uit... ik hoop dat het nog schoongemaakt wordt, want dit is echt karig, amateuristisch gewoon![]()
[ afbeelding ]
Die zit erin. Er lijkt minder te koop, al lijkt het eten wel 'iets' beter. P schijnt er wel heel mooi uit te zien, en het bier in E smaakt primaquote:Op maandag 10 januari 2011 18:59 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Heeft iemand al in de foodplaza gegeten? Zit die nieuwe catering er al in of niet?
Filosofie vond ik echt, echt heel leuk.. je bedoelt dan Filosofie voor Psychologen? Ik heb elk college gevolgd toen, echt een superleuk vak, heel interessant. Je krijgt geen Descartes enzo hè, maar dingen zoals dat kleurwaarneming subjectief is (er is een vrouw die 8 kleuren rood kan onderscheiden oid XD).quote:Op maandag 10 januari 2011 19:13 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb werkcollege tot 16.30 en dan eventueel filosofie tot 18.30 maar ik weet niet of ik dat serieus ga volgen...
Ik heb vorig jaar het tentamen gemaakt met een 8 (of 8,5) voor die opdracht en 1,5 dag de sheets leren; ik had 0.3 punt te weinig om hem te halenquote:Op maandag 10 januari 2011 19:16 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Filosofie vond ik echt, echt heel leuk.. je bedoelt dan Filosofie voor Psychologen? Ik heb elk college gevolgd toen, echt een superleuk vak, heel interessant. Je krijgt geen Descartes enzo hè, maar dingen zoals dat kleurwaarneming subjectief is (er is een vrouw die 8 kleuren rood kan onderscheiden oid XD).
Liefquote:Je mag altijd mee-eten hoor. Als een van ons tot half 7 college heeft dan zorgen we altijd dat het eten rond 7 uur klaar staat, kan je zo aanschuiven, als we van tevoren maar weten of je mee-eet of niet
.
Hij is pas 60quote:Op maandag 10 januari 2011 19:16 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Trouwens: Hirsch Ballin opnieuw hoogleraar in Tilburg
Ohquote:Op maandag 10 januari 2011 19:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat nooit opgeruimd, maar als ik het goed zie, kun je je rooster mooi maken door de juiste werkgroepen te kiezen.
VETquote:Op maandag 10 januari 2011 19:16 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Filosofie vond ik echt, echt heel leuk.. je bedoelt dan Filosofie voor Psychologen? Ik heb elk college gevolgd toen, echt een superleuk vak, heel interessant. Je krijgt geen Descartes enzo hè, maar dingen zoals dat kleurwaarneming subjectief is (er is een vrouw die 8 kleuren rood kan onderscheiden oid XD).
Bij filosofie voor psychologen heb je geen werkgroepquote:Op maandag 10 januari 2011 19:20 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
VET
ik wilde dat sowieso al gaan volgen, nice
de blokkade (een beetje) was dat je perse groepswerk moet doen ofzo
Ja die opdracht. Met mijn superdrukke rooster is dat niet echt handig om te doen met iemand die een hele andere opleiding doet enzoquote:Op maandag 10 januari 2011 19:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij filosofie voor psychologen heb je geen werkgroep
Je moet alleen een verplichte opdracht maken, met z'n tweeën en daar krijg je gewoon een x aantal weken de tijd voor. Zeg... Jij hebt jouw verhaal een edit gegeven of niet?
Je hebt wel een verplichte werkgroep bij Sociale Psychologie.
Mja, begrijpelijkquote:Op maandag 10 januari 2011 19:26 schreef Complexiteit het volgende:
Ja die opdracht. Met mijn superdrukke rooster is dat niet echt handig om te doen met iemand die een hele andere opleiding doet enzo![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Universiteit van Tilburg [#50]"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |