mag deze weer sticky?quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:51 schreef Vonkenboer het volgende:
U vraagt wij draaien; mag ik u presenteren ? Vonkie's hok
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even wat privacy gerelateerde zaken weggepaint
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn hobby; mijn aquarium
Het is net zoiets als het bouwbesluit, niet verplicht maar men dient zich er wel minimaal aan te houden; het zijn algemeen bindende afspraken binnen een branche.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:58 schreef DJMO het volgende:
dan vind ik het helemaal te duur .. investeren in iets wat niet eens wettelijk is
lol, ik denk eerder dat jij mij verkeerd begrijpt .. of het moet een randstedelijk grapje zijn dat als mensen klagen dat iets veel geld kost etc, ze maar een (echte) baan hadden moeten zoeken ipv degene die ze op dat moment beoefenen ..quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt; mijn hobby is namelijk mijn aquarium niet de NEN1010 en aanverwante boeken.
Het aanschaffen van de NEN1010 was een noodzakelijk iets voor mijn huidige opleiding.
Ben er ook niet rijk van geworden,maar heb het vak altijd met plezier uitgevoerd en geniet nu van een leuk pensioenquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord![]()
Mijn oude vbo elektrotechniekleraar zei na de introductie week op school al dat als je veel geld wilt verdienen niet in de elektrotechniek aan het werk moest gaan..
En toch eigenwijs in de elektro blijven werken
ik dacht jij een jong persoon wasquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:06 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ben er ook niet rijk van geworden,maar heb het vak altijd met plezier uitgevoerd en geniet nu van een leuk pensioen
Je kan het dus gerust omdraaienquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik dacht jij een jong persoon wasen in het begin dacht ik ook dat vonkenboer een ouwe lul was
Als je gewoon monteur in de (seriematige) woningbouw werkzaam bent dan; dan is er amper droog brood te verdienen; maar als je laat zien dat je twee rechterhanden en verstand van zaken hebt en weet van aanpakken dan kunnen er inderdaad heel veel deuren voor je open gaan.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:11 schreef Ml-etje het volgende:
Een elektricien verdiend inderdaad niet heel veel maar zodra je ook wat PLC ervaring hebt en / of wat werktuigbouwkundige plus twee rechterhanden wordt het een heel andere verhaal.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:06 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ben er ook niet rijk van geworden,maar heb het vak altijd met plezier uitgevoerd en geniet nu van een leuk pensioen
Inderdaad,ben 45 jaar actief geweest en begeleid nu al een paar jaar enkele avonduren in de week leerlingmonteurs bij hun praktijkopleidingquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je gewoon monteur in de (seriematige) woningbouw werkzaam bent dan; dan is er amper droog brood te verdienen; maar als je laat zien dat je twee rechterhanden en verstand van zaken hebt en weet van aanpakken dan kunnen er inderdaad heel veel deuren voor je open gaan.
[..]
, ik dacht ook altijd dat je nog actief werkzaam was in de elektro maar dat is dus al wel wat jaartjes geleden; ik mag dus echt spreken van een mede vakidioot ?
Dank jequote:Op zaterdag 4 december 2010 19:29 schreef DJMO het volgende:
jullie zijn iig alleibei lief![]()
![]()
valt m'n geslijm om 't goed te maken op![]()
![]()
Is daar dan nog zoveel toeloop qua monteurs dan ? Toen ik met mijn opleiding voor monteur begon bestond de klas nog uit 20 man; een jaar na start van de opleiding waren het er nog 10 en volgens mij hebben we uiteindelijk met een man of 8 de opleiding succesvol afgesloten.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:48 schreef exlurker het volgende:
[..]
Inderdaad,ben 45 jaar actief geweest en begeleid nu al een paar jaar enkele avonduren in de week leerlingmonteurs bij hun praktijkopleiding
Heel weinig,het bedrijf moet er veel voor doen om elk jaar een paar leerlingen binnen te krijgenquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is daar dan nog zoveel toeloop qua monteurs dan ? Toen ik met mijn opleiding voor monteur begon bestond de klas nog uit 20 man; een jaar na start van de opleiding waren het er nog 10 en volgens mij hebben we uiteindelijk met een man of 8 de opleiding succesvol afgesloten.
Dit was bij het Roc van Twente, in de dagschool.
Tjah, de meeste jongeren willen de handen niet meer vuil hebben; daarbij denkt menigeen dat in dit land bijna alles met een computer gebeurd of te realiseren is.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:27 schreef exlurker het volgende:
[..]
Heel weinig,het bedrijf moet er veel voor doen om elk jaar een paar leerlingen binnen te krijgen
ook het gros van de volwassenen voelt (voelde zich in het verleden) hier te goed voor .. zonder racisme ten toon te willen spreiden, maar waar denk je dat het woord gast-arbeider vandaan komt? We waren er zelf te lui voor, en nu we in een economisch dal zitten, krijgen zij de schuld want er is geen werk voor onze eigen mensen. Ze vergeten alleen dat onze eigen mensen er vaak te lui voor zijn, danwel de gore klusjes niet op wensen te knappen aangezien ze te hooggeschoold zijn.quote:Op zondag 5 december 2010 17:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tjah, de meeste jongeren willen de handen niet meer vuil hebben; daarbij denkt menigeen dat in dit land bijna alles met een computer gebeurd of te realiseren is.
Maar er zullen toch echt mensen moeten zijn die op de bouw een muurtje metselen, elektra of centrale verwarming en gas en water aanlegt of iemand die de muren stucadoord.
Echte vakmensen moet je tegenwoordig ook met een vergrootglas zoeken![]()
Maar ik denk maar zo, als er schaarste is van iets dan drijft dat de prijs op
Heb hem gisteravond zitten kijkenquote:
Klopt hoor als er jeugd zonder diploma solliciteerd verwachten ze al meteen een hogere functie dan gewoon onderaan de ladder te krijgenquote:Op zondag 5 december 2010 18:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
ook het gros van de volwassenen voelt (voelde zich in het verleden) hier te goed voor .. zonder racisme ten toon te willen spreiden, maar waar denk je dat het woord gast-arbeider vandaan komt? We waren er zelf te lui voor, en nu we in een economisch dal zitten, krijgen zij de schuld want er is geen werk voor onze eigen mensen. Ze vergeten alleen dat onze eigen mensen er vaak te lui voor zijn, danwel de gore klusjes niet op wensen te knappen aangezien ze te hooggeschoold zijn.
sorry, einde frustatiepost
mjah, nadeel van opname webcam door raam heenquote:Op zondag 5 december 2010 18:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb hem gisteravond zitten kijken
Het is jammer dat ik geen geluid had hij was zo lekker bezig
[..]
Klopt hoor als er jeugd zonder diploma solliciteerd verwachten ze al meteen een hogere functie dan gewoon onderaan de ladder te krijgen
Maar moet bekennen, ik heb zelf tijdens mijn studie op de markt gewerkt (verkoop groente+fruit) en ben best blij met mijn kantoorbaantje. Begon behoorlijk af te takelen qua rug enz.
dát, plus dat nu gaan werken voor ons financiele achteruitgang betekent hoe raar het ook klinkt. zodra ik ga verdienen, vallen de toeslagen en voorlopige teruggave weg, en ga ik kinderopvang betalen. Hiervoor zou ik dan wel weer kinderopvangtoeslag kunnen krijgen, maar we zouden eerder achteruit gaan dan vooruit. Daarnaast weegt het werken niet op tegen het zelf voor mijn kind(eren) zorgen.quote:Op zondag 5 december 2010 18:57 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm wel doen hoor die foto's!
Mensen waarbij het privé niet geheel op orde is preseteren @work gewoon minder.
Je kan ze er zo tussenuit halen. Te snel gaan werken is niet goed hoe zeer mensen dat ook doen om hun steentje aan de maatschappij bij te dragen.
Dat is een nobel streven maar dat te snel starten krijg je terug.
Niks mis mee hoor met werkenquote:Op zondag 5 december 2010 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Toen ik begon met werken (god, wat klinkt dat fout als je pas 25 bent) ben ik begonnen met schoonmaakwerk (naast mijn vbo-c opleiding) in de avonduren van 6 tot 8 bij een fabriek die allerlei producten maakt voor snackbars (bamischijven, kroketten e.d. voedsel).
Daarnaast heb ik ook nog 3 jaar in de zomervakantie gewerkt in een groot magazijn waar ik orders moest picken voor de bevoorading van supermarkten. Overdag ging ik dus naar dat magazijn, en in de avonduren stond ik bij wijze van spreken een koelcel schoon te schrobben, wat dat betreft had ik altijd wel werk wat mooi bij elkaar af te stemmen was qua werktijden.
En nu al weer een jaar of 5 werkzaam via een detachering bureau in de elektro als monteur utiliteit en woningbouw![]()
Op dit moment zou ik niet een kantoorbaantje willen hebben; misschien als ik 30 of 35 geweest ben dat ik dan denk van mijn lijf wil niet meer
Ken hetquote:Op zondag 5 december 2010 19:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
dát, plus dat nu gaan werken voor ons financiele achteruitgang betekent hoe raar het ook klinkt. zodra ik ga verdienen, vallen de toeslagen en voorlopige teruggave weg, en ga ik kinderopvang betalen. Hiervoor zou ik dan wel weer kinderopvangtoeslag kunnen krijgen, maar we zouden eerder achteruit gaan dan vooruit. Daarnaast weegt het werken niet op tegen het zelf voor mijn kind(eren) zorgen.![]()
Meteen laten doen volgend jaar scheelt weer in het eigen risico dat je dan toch al kwijt bent.quote:Op zondag 5 december 2010 19:02 schreef DJMO het volgende:
oh en mbt die foto's ml: het lag al dik een jaar in de planning om ze te laten maken. Verwijskaart voor ziekenhuis had ik ook al in de pocket, maar omdat het dus zo'n wirwar is, ik mijn prio's verkeerd stel (ik vind de rust van m'n kind belangrijker dan m'n rug bv) is het er niet van gekomen. Toen was ik weer zwanger en kon het niet meer
Heb geen kinderen dus ik kan niet oordelenquote:Op zondag 5 december 2010 19:07 schreef DJMO het volgende:
mijn persoonlijke punt was dat ik dan m'n kinderen naar het kdv moet brengen, wat ik niet wilik heb teveel van m'n dochter moeten missen om m'n zoons vijf dagen in de week naar het kdv te sturen. Zodra de jongste naar de basisschool gaat, ga ik een parttime baan zoeken
noem me een zwakke moeder, maar ik wil zélf de eerste stapjes los zien, zelf het eerste tandje ontdekken en zélf .. nou ja vul maar in.
quote:Op zondag 5 december 2010 19:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb geen kinderen dus ik kan niet oordelen
Ieder zijn ding hoor
Tegen de tijd dat je een baan zoekt meld je het maar.
Nu mag ookquote:
quote:Op zondag 5 december 2010 19:16 schreef DJMO het volgende:
och dat hersendodend werk heb ik maanden bij de bd gedaanen dat moest dan een werkervaringsplaats zijn
we kregen gewoon de kutklussen, waar het vaste personeel te belazerd voor was (dik twaalf jaar terug weliswaar)
Neem ze maar mee de elfde, doe ik het hier terplekke voor je :-)
quote:Op zondag 5 december 2010 19:22 schreef DJMO het volgende:
met planten freubelen? Als je ze levend wil houden, zal ik maar een tuigje aanschaffen voor jan, zodat ik m weg kan trekken bij je borders
quote:Op zondag 5 december 2010 19:34 schreef DJMO het volgende:
oh, dan hoef ik ook geen tuigje te kopen, ik leen de hondenketting wel
quote:Op zondag 5 december 2010 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat ze zoiets bedoeld
[ afbeelding ]
Zij is al best oud dus ze past nu wat meer op maar het wagentje kan ze uren stil op zitten en om zich heen kijkenquote:Op zondag 5 december 2010 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Kan zo'n jack russel zich mooi op uitleven !
En als ze iets geweldig vinden zijn het wel paarden
quote:Op maandag 6 december 2010 20:14 schreef DJMO het volgende:
Half FOK! heeft voor sinterklaas gespeeld voor me dit jaar Vonk .. ik ben meer dan tevreden met alles wat ik heb gekregen heb voor m'n huisje de afgelopen weken
quote:Op maandag 6 december 2010 20:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn vriendin heeft mij een deel van de uitzet gegeven
[ afbeelding ]
Een Sola 76 delig; 6 persoons bestekset, de pizzasnijder en kaas schaaf zijn een toevoeging van mijn schoonfamilie
dat is voor kerstquote:Op maandag 6 december 2010 20:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
![]()
Dat had je moeten zeggen voor ik boodschappen ging doen
Oja? Ok jij zegt hetquote:
om weg te gooien of te verkopen met korting? het zal denk ik niet lang meer duren voor je hoogzomer de kerstspullen al ziet liggen, verkoopt beter dan sinterklaasquote:Op maandag 6 december 2010 20:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oja? Ok jij zegt het![]()
Alles van de Sint lag al in een hoekecht wat ze al niet wegmikken dan
Korting maar daarna gaat het weg.quote:Op maandag 6 december 2010 20:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
om weg te gooien of te verkopen met korting? het zal denk ik niet lang meer duren voor je hoogzomer de kerstspullen al ziet liggen, verkoopt beter dan sinterklaas
ik let bij bv ah altijd op of er vlees in de aanbieding is of met 35% korting (tegen de datum aan vlees). scheelt echt een hoopquote:Op maandag 6 december 2010 20:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Korting maar daarna gaat het weg.
Kerst is wel altijd handig als ik plek heb in vries haal ik nog wat lekkers erna wat ik anders nooit zou eten.
Gelukkig zitten er ook vorken bij met lange tanden; ik vind dat om één of andere reden altijd zoveel beter eten dan "korte" vorken.quote:Op maandag 6 december 2010 20:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
prima spul we hebben het hier ook
Doe ik ook maar ik geef het vervolgens weer uit aan lekkersquote:Op maandag 6 december 2010 20:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik let bij bv ah altijd op of er vlees in de aanbieding is of met 35% korting (tegen de datum aan vlees). scheelt echt een hoop
Ik heb een kleine mond dus ik moet geen vorken met lange tanden.quote:Op maandag 6 december 2010 20:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gelukkig zitten er ook vorken bij met lange tanden; ik vind dat om één of andere reden altijd zoveel beter eten dan "korte" vorken.
Of ben ik nu raar ?
Been there, done thatquote:Op maandag 6 december 2010 22:23 schreef DJMO het volgende:
ik bedenk me net ML, er is vlak voor ik vanmiddag met jan in t sophia was voor standaard controle, waterpokken geconstateerd daar. Nou hebben ze de meet-en-weegkamer dicht gehad en schoongemaakt, maar ik betijfel of dat voldoende is geweest. Er is een kleine kans dat Jan besmet is geraakt, dus ik wilde je waarschuwen voor het geval jij de waterpokken niet gehad hebt als kind ..
Heeft het geen invloed op het nog ongeboren kindje?quote:Op dinsdag 7 december 2010 08:07 schreef DJMO het volgende:
ergens hoop ik dat Jan ze NU krijgt. Is het besmettingsgevaar voor de kleine ook gelijk grotendeels verdwenen. ik heb ze als kind ook wel gehad, maar ik zou het nou niet echt prettig vinden dat jan ze krijgt als ik (net) bevallen ben
Ah okquote:Op dinsdag 7 december 2010 08:15 schreef DJMO het volgende:
nu nog niet, alleen tijdens de bevalling kan het besmet raken. Vandaar dat ik pleit voor nuen niet over drie maanden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterpokkenquote:Een bijzonder risico lopen (hoog)zwangere vrouwen die als kind geen waterpokken hebben gehad. Het kind loopt dan het risico met waterpokken ter wereld te komen, wat een groot risico voor de baby met zich brengt.
beterschapquote:Op woensdag 8 december 2010 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben ik trouwens de enigste in Nederland die zich op het moment niet zo geweldig voelt ?
Heb de hele week het idee al dat ik beetje grieperig begin te worden
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:15 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm help me zaterdag even herinneren dat ik 1 cam meeneem en 2 snoertje?
Het wordt tussen 1 en 2 wshalf 3 moet ik weer thuis zijn voor volgende visite
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
als ik je 06 had gehad, had ik je kunnen sms-en
(lang leve t-mobile, 300 gratis sms-jes per maand en ik krijg ze nooit op
)
* DJMO brengt ML-etje een beker warme chocomel met slagroom en gaat bedeesd in een hoekje zittenquote:Op woensdag 8 december 2010 21:22 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
eerst eens zien of je wel lief bent
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
* DJMO brengt ML-etje een beker warme chocomel met slagroom en gaat bedeesd in een hoekje zitten
ik las vleesbomen topic en had echt zoiets van WTFquote:Op woensdag 8 december 2010 21:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
heb net zo zitten lachen om Yvonne in het vleesbonnen topic dat ik dat lief niet kon laten
![]()
Maar lekker!
Heb tegenwoordig alleen nog een zakelijk nr dus ik pas een beetje op met uitdelen, heeft niks met jou te maken
Ik zit opdrachten te makenquote:Op woensdag 8 december 2010 21:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik las vleesbomen topic en had echt zoiets van WTF
eet smakelijkquote:Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik zit opdrachten te makendus het is bij mij sowieso een beetje
Wat is dat dan?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
eet smakelijk* DJMO zit aan een bord spaghettini
Oh ahaquote:Op woensdag 8 december 2010 21:54 schreef DJMO het volgende:
gewoon spaghetti maar dan kleine stukjes ipv die lange slierten
gaan we toch samen koffie leuten zetten voor de klussers ?quote:Op donderdag 9 december 2010 21:52 schreef innepin het volgende:
Ik meld me aan voor de groep slechte klussers danIk heb nog steeds niets bijgeleerd. Ik mag niet eens in de buurt komen. Leidt alleen maar af, ofzo.
Meld je daar maarquote:Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef DJMO het volgende:
En toch he ML-etje, een K&W-soap lijkt me wel grappig .. op FOK!tv ofzo?
Ik in ieder geval niet; ik weiger er pertinent naar te kijkenquote:Op donderdag 9 december 2010 20:29 schreef DJMO het volgende:
het kan niet anders dan dat half K&W verslaafd is aan goeie tijden slechte tijden![]()
ik zou wel een K&W soap willen starten: Goeie Klussers, Slechte Klussers ofzo .. wie doet er mee?
* DJMO stuurt Stefan wel een pmquote:
Ech niet, ik zet het wel voor de deurquote:Op donderdag 9 december 2010 22:12 schreef DJMO het volgende:
k vraag wel of hij zaterdag ook langs komt, voor de pilothoe K&W lief en leed deelt
![]()
Oeh heb je die wake up light? Jaloers!! Ben uitgeloot helaas.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:05 schreef DJMO het volgende:
ik kreeg gisteren van the insiders een wake up light om te testen. Ik dat ding om half acht ingesteld (wektijd) dat is een half uur vroeger dan ik normaal opsta. Ja, leuk, wordt kind om half zeven (!) wakker met een cadeautje in z'n luierHeb dus inmiddels de afwas gedaan, een was gedraaid, een was opgevouwen, etc etc
Lijkt me wel lekker ja maar ga 13h weg op het werk en dan even naar ikea, gordijnen retouren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:26 schreef DJMO het volgende:
nee, moet naar 't ziekenhuis voor controle vanmiddag![]()
zou wel een dutje kunnen gebruiken eerlijk gezegd ...
Barendrechtquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:18 schreef DJMO het volgende:
is het gelukt ML ? welke ikea ben je geweest?
aangezien jij niet in oud leest (neem ik aan tenminste): baby groeit goed, ligt iets voor op t gemiddelde, weegt nu een kleine kilo. verwachting is wel dattie groter/zwaarder wordt dan z'n grote broer bij de geboorte.. T lijkt precies op m'n vent en z'n oudere broer nu: oudste is lange spriet en johan is iets korter (en ook nog 1,85 lang) maar een stuk forser
ik ben sinds het verkrijgen van een digitale camera niet meer op vakantie geweest, dus neequote:Op zondag 12 december 2010 12:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Het probleem is een beetje de overdaad aan foto's; wij zijn namelijk een week naar Hamburg geweest en hebben daar in een week tijd om en na bij de 600 foto's gemaakt. Probeer daar nu maar eens in de meest interesante en mooiste foto's uit te halen.
Gelukkig ben ik al wel bij het einde van de reis aangeland dus het overgrote deel heb ik al verwerkt in het album. Er blijven eigenlijk nog twee zaken over daarvan is één http://www.miniatur-wunderland.de/ en een stukje over de hanzestadt bremen.
Die eerste is echt nog ff een uitdaging![]()
Ken je dat gevoel dat je op vakantie altijd veelste veel foto's maakt
ehmm nee niet helemaal. Foto's op pc zetten gaat nog steeds niet, het kabeltje wat ML-etje bij zich had paste óók niet namelijk. Foto's uploaden naar photobucket gaat wel, maar ik was op zoek naar eerder geuploade foto's en photobucket weigerde een zooi foto's te laten zienquote:Op zondag 12 december 2010 13:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Dus nu kun je foto's wel op je computer zetten maar kun je vervolgens geen foto's uploaden omdat photobucket er de brui aan geeft ?
en anders gebruik je dezequote:Op zondag 12 december 2010 13:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
ehmm nee niet helemaal. Foto's op pc zetten gaat nog steeds niet, het kabeltje wat ML-etje bij zich had paste óók niet namelijk. Foto's uploaden naar photobucket gaat wel, maar ik was op zoek naar eerder geuploade foto's en photobucket weigerde een zooi foto's te laten ziennu doettie het weer
Zou het wel moeten zijn maar ben een beetje versleten en nu ook weer thuis gelukkig.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Behoorlijk niet boeiend college ?
Dusseldorfquote:Op woensdag 15 december 2010 22:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Oeh, waar mag het weekendje weg heen gaan ?
Die staat hier ook al eeeeuwenquote:Op donderdag 16 december 2010 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Tijd om in huize vonk de kerstboom maar eens op te tuigen; wel een echte boom natuurlijk
Vorig jaar kwamen hier kinderen de bomen ophalen touwtje om de top en fietsenquote:Op donderdag 16 december 2010 21:40 schreef DJMO het volgende:
hier ook zoiets, meestal gaan ze naar de kerstboomverbanding hier in de buurt
Die 6 km kan een leuke wandeling zijn in de sneeuwquote:Op zondag 19 december 2010 10:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Bij jullie ligt zo te zien al bijna evenveel sneeuw als hier![]()
Hier hadden we nog plannen om naar de een lokale kerstmarkt te gaan; maar ik denk dat ik gezien de toestand op de weg dat maar niet ga doen.
Het is maar 6 km ofzo maar toch
Vele bouwwerken zijn vrijdag met hun winterstop begonnen tot 3 januari dus ook bij het installatiebedrijf waar ik werkte zijn de meeste monteurs nu vrijquote:Op zondag 19 december 2010 12:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Met een technisch beroep kun je moeilijk thuiswerkendat zal toch echt op locatie moeten gebeuren. En aangezien ik op dit moment werk bij een bedrijf wat schakelkasten e.d. bouwt sta ik dus gewoon in de productie binnen kan het werk gewoon doorgaan.
En met de huidige deadline voor de kerstdagen denk ik niet dat ze heel erg blij gaan worden als ik niet kom...![]()
Stond ik nu gewoon bij een installateur op de bouw dan was het bijvoorbaat al kansloos om naar het werk te gaan maar nu niet ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op zondag 19 december 2010 16:26 schreef exlurker het volgende:
net mijn straatje schoon gemaakt, begint het weer opnieuw te sneeuwen.
kan ik morgen weer aan de gang
quote:Op zondag 19 december 2010 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Gistermiddag het hele oprit bij ons schoongemaakt; stapte ik vanmorgen uit bed en kijk naar buiten.
!@##@!#!# ! weer terug bij af
Dat lukt bij mij niet, mijn buurjongens zijn allemaal wel thuis maar zijn allemaal ouder dan mij, zie hun dan ook geen sneeuwpop meer makenquote:Op zondag 19 december 2010 17:47 schreef DJMO het volgende:
beloof de buurjongen drie euro als hij 't opruimt.. heeft ie gelijk genoeg sneeuw om 'n extra sneeuwpop te maken
quote:
Nee wij zetten morgen de wekker wel wat eerder.quote:Op zondag 19 december 2010 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Voorlopig er maar even niks aan doen
http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
haal je anders de zweep tevoorschijn? Ik zat er niet ver naast met mijn vraag zo te lezenquote:
De straat veeg ik niet meer, is momenteel toch hopeloos.quote:Op zondag 19 december 2010 16:26 schreef exlurker het volgende:
net mijn straatje schoon gemaakt, begint het weer opnieuw te sneeuwen.
kan ik morgen weer aan de gang
Koken voor moiquote:Op zondag 26 december 2010 12:44 schreef Vonkenboer het volgende:
En toen was het tweede kerstdag... en nu ?
quote:Vonkenboer's verbouw en babykamertopic part I
whehe, en als het condoom nou gescheurd is?quote:Op zondag 26 december 2010 22:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Owhneeeh, zo snel waren we niet van plan om kinderen te nemen
Ooit van dubbele veiligheid gehoord?quote:Op zondag 26 december 2010 22:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
whehe, en als het condoom nou gescheurd is?![]()
juh .. maar better safe than sorry en aan geheelonthouding doenquote:Op maandag 27 december 2010 00:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Ooit van dubbele veiligheid gehoord?
Hij aan het condoom en zij aan de pil!!!
Bestaat er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid van een morningafter pil.
ook eenquote:
Whoh, wat spetterd en knapt aardigquote:Op maandag 27 december 2010 01:45 schreef bartos het volgende:
aangezien er ook een meterkast topic is vind je dit vast ook wel leuk vonkenboer
http://www.planeeths.nl/video/stroomkast_aangereden
Kinderen neem je; het is toch (in 9 vd 10 gevallen) echt een eigen beslissing om ze te nemenquote:Op maandag 27 december 2010 11:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
juh .. maar better safe than sorry en aan geheelonthouding doen![]()
btw Vonkenboer .. even uit het hart van een moeder: kinderen neem je niet .. die krijg je
It wasn't mequote:
neequote:Op maandag 27 december 2010 12:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kinderen neem je; het is toch (in 9 vd 10 gevallen) echt een eigen beslissing om ze te nemen
Gelukkig zijn mijn vriendin en ik daar nog lang niet aan toequote:Op maandag 27 december 2010 12:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
neeje krijgt ze. Het is namelijk niet elk stel gegund om via de natuurlijke weg kinderen te krijgen. Daarom is het een geschenk als je ze mág ontvangen ...
Dan ben je 2 modjes kwijtquote:Op maandag 27 december 2010 12:32 schreef DJMO het volgende:
je kan K&W in de tt beter vervangen door [OUD] SC
quote:Op maandag 27 december 2010 12:47 schreef DJMO het volgende:
dan spring ik wel in tot er vervanging is
niet goed?quote:
Ehmmm... zullen we dat maar niet doenquote:Op maandag 27 december 2010 12:32 schreef DJMO het volgende:
je kan K&W in de tt beter vervangen door [OUD] SC
je bent niet te oud, wel bejaard als je vader wordtquote:Op maandag 27 december 2010 12:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ehmmm... zullen we dat maar niet doen
Ik ben toch stiekem met mijn 25 jaar toch niet al te oud ?
Puh !quote:Op maandag 27 december 2010 12:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
je bent niet te oud, wel bejaard als je vader wordt
Owhjah, de kleine was toch jarig ? Gefeliciteerd !quote:Op maandag 27 december 2010 13:03 schreef DJMO het volgende:
ik ga zo een taart bakken .. en een cake .. kaarsjes opzoeken etc ..
eerst de afwas opruimen(die gelukkig al gedaan was door m'n man vanmorgen toen ik om half elf een keer m'n nest uit kwam rollen)
Peuter is toch een kind tussen de 1 en 4 jaar ?quote:Op maandag 27 december 2010 13:07 schreef DJMO het volgende:
morgendan heb ik officieel een peuter in huis en geen dreumes meer
Nope vandaar bovenstaande tekstquote:Op maandag 27 december 2010 14:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Volgens mij ben ik in de minderheid vandaag
Maar MI-etje ? Jij hebt toch ook geen kids ?
Daar waren we ondertussen ook achter gekomen, anders wist je inderdaad dat je ze krijgt en niet neemt.quote:Op maandag 27 december 2010 14:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik weiger, gelukkig heb ik er ook gewoon geen verstand van
Einde discussie bij dezequote:Op maandag 27 december 2010 21:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Daar waren we ondertussen ook achter gekomen, anders wist je inderdaad dat je ze krijgt en niet neemt.
Je kunt hooguit beslissen van nu nog niet, maar wie weet blijkt achteraf dat dat helemaal niet nodig was omdat je ze niet kunt krijgen, wat dat betreft weet je nu nog geeneens of je beslissing wel op de juiste gronden is.
Wat dat betreft blijft het vreemd, er zijn mensen die ze niet willen en toch krijgen en er zijn mensen die ze dolgraag willen maar niet krijgen.
quote:Op maandag 27 december 2010 23:07 schreef klipper het volgende:
Maar mietje toch, je weet toch dat kinderen krijgen het begin kan zijn van heel veel verbouwingstopics
Moet ik iemand zonder kinderen en met een aversie tegen kinderen steunen? Dan ben ik op m'n bestquote:Op maandag 27 december 2010 14:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Volgens mij ben ik in de minderheid vandaag
Maar MI-etje ? Jij hebt toch ook geen kids ?
quote:Op woensdag 29 december 2010 17:26 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Moet ik iemand zonder kinderen en met een aversie tegen kinderen steunen? Dan ben ik op m'n best
En dat voor iemand die van boes boes houdt verwachten we weinig andersquote:Op woensdag 29 december 2010 17:26 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Moet ik iemand zonder kinderen en met een aversie tegen kinderen steunen? Dan ben ik op m'n best
Boes is voor mij een jeugdheldquote:Op woensdag 29 december 2010 18:08 schreef klipper het volgende:
[..]
En dat voor iemand die van boes boes houdt verwachten we weinig anders![]()
Oud en nieuw beginnen we zoals gewoonlijk door lekker uit eten te gaan met een groep.
In een restaurant of gewoon ergens gezellig samen eten en koken ?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:08 schreef klipper het volgende:
[..]
En dat voor iemand die van boes boes houdt verwachten we weinig anders![]()
Oud en nieuw beginnen we zoals gewoonlijk door lekker uit eten te gaan met een groep.
* Vonkenboer stopt DJMO nog een paracetamol toequote:
* Vonkenboer zoekt naar de verbandtrommel maar kan hem ff niet vindenquote:
daar komen kindjes vanquote:
In een restaurant, na 3 kerstdagen mag dat ook wel. ( kerstavond beginnen we al vandaar 3)quote:Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In een restaurant of gewoon ergens gezellig samen eten en koken ?
Zo hoort hetquote:Op woensdag 29 december 2010 19:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Owjhee nu al ? * Vonkenboer pakt er een rubberen hamer bij en slaat DJMO op de vingers !
* wakker blijven * !
Moet je je kind maar zelf laten lopen en niet steeds dragen, daar krijg je het inderdaad van op je heupen.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:49 schreef DJMO het volgende:
nee, die klap op m'n vingers deed teveel pijnen bovendien had ik 't op m'n heupen .. zie m''n topic maar
Ik zag al een rooksignaal opstijgen vanmorgen; ik dacht laat ik toch maar even hier kijken, kan namelijk nooit goed zijnquote:Op woensdag 29 december 2010 22:41 schreef klipper het volgende:
[..]
Het snelle posten in slowchat, als het zo door gaat vliegt de chat dalijk nog in brand...
* DJMO geeft Vonkie een branddeken ...quote:Op donderdag 30 december 2010 11:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik zag al een rooksignaal opstijgen vanmorgen; ik dacht laat ik toch maar even hier kijken, kan namelijk nooit goed zijn![]()
* Vonkenboer brandblusser paraat houd
Ik was hard aan het klussen jaquote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef DJMO het volgende:
als er dan ook eens anderen mee zouden doen, zou het niet op een ordinair msn-gesprek gaan lijken
Toch wel om de laatste klusjes van het jaar af te ronden hoop ik?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:45 schreef Ml-etje het volgende:
heb de hele middag gewinkeld en ga nu bijlezen
Welke klusjes?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:52 schreef klipper het volgende:
[..]
Toch wel om de laatste klusjes van het jaar af te ronden hoop ik?
Toch geen familie van H. Potter?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Welke klusjes?
Alles is net nieuwheb dus kleding geshopt
Nee we moeten in de bijkeuken nog de ombouw om de wasmachines maken maar dat komt vanzelf, ze staan keurig en het gaat zo ook prima.
Mijn Mr gaat binnenkort de buurman even charteren dat aanrechtblad kan hij in zijn eentje niet de baas. En jij? Druk geweest vandaag?
quote:Op donderdag 30 december 2010 17:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Toch geen familie van H. Potter?
Zoiets zoek ik namelijk ook al jaren, gewoon spullen aanschaffen en neerzetten en vervolgens toekijken hoe het zichzelf in elkaar zet.
Vandaag gewoon gewerkt, vanavond sluit ik de vloerverwarming in de badkamer aan zodat ik morgen de vloertegels kan gaan doen.
Zoals het er nu naar uitziet ben ik zondag op wat kitwerk na klaar.
Dan een maandje leren voor het examen en in februari het toilet aanpakken.
quote:Op donderdag 30 december 2010 19:47 schreef DJMO het volgende:
ik weet niet hoelaat ik terug ben. Gizmo is aangereden en moet met hem naar de dierenarts. Gaat me geld kosten wat ik niet heb .. arm beestje
excuse me? beetje een klote reactie ...quote:
Deze op de vloer en deels op de wand,quote:Op donderdag 30 december 2010 17:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
als we de Buum zijn gang laten gaan gaat het vanzelf ja
Klinkt goed! Wat voor tegels heb je?
En wat voor examen ga je doen?
En nu?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
excuse me? beetje een klote reactie ...
M'n kat is nog bij de dierenarts, heeft een meervoudig gecompliceerde breuk in z'n achterpoot. Met z'n rug, bekken en heupen lijkt niks aan de hand. Het kan wel geopeerd worden, maar moet door een orthopedische dierenarts gedaan worden aangezien de breuk verschoven is. Kosten van de operatie zijn zo'n 700 á 800 euro. Beestje is wel verzekerd, dit is ook gedekt, maar ik moet het wel voorschieten .. iets wat ik dus absoluut niet kan
Tja het blijft altijd moeilijk dit, zeker als je krap bij kas zit.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:25 schreef DJMO het volgende:
meervoudig gecompliceerde breuk bij Kat
Als het aan mij ligt opereren Klipper, ik kan en wil m'n kleine vriendje niet missen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |