abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 12:28:03 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89512838

Welkom in Klussen en Wonen !

Hier kun je alle vragen stellen over alle klussen in en om het huis, witgoed, meubels, kleuren en andere interieur trends. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je eigen woning,of kamer !

Diensten
K&W is geen arbeidsbureau, en ook geen klussenbedrijf, het aanbieden van en/of vragen
om diensten zien we liever niet. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school
voorlegt aan users) horen ook niet in K&W thuis.

Belangrijk om te weten
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen.
We zijn dol op uitgebreide klustopics met een geheel eigen verhaal!
Daarom organiseren wij ieder jaar weer DE KLUS VAN HET JAAR verkiezing.

Maar ook de kleine klussen met gedetailleerde uitleg komen aan bod, sterker nog een goede werkbeschrijving nemen we graag op in ons Klusboek (wordt op dit moment gebouwd).

Als je een probleem hebt, leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen.

Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
De FAQ van FOK! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee? Wij doen er graag iets mee!

Wanneer je het niet eens bent met een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je eveneens in dit topic terecht.

We kijken graag samen naar mogelijke oplossingen!
Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail/pm naar:

Vonkenboer / vonkenboer@fok.nl
Ml-etje

Gezellig kletsen mag hier natuurlijk ook!! Bovenal wees welkom *O*

vorige deel
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 12:29:17 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89512870
en om met die van Vonkenboer te beginnen:
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:51 schreef Vonkenboer het volgende:
U vraagt wij draaien; mag ik u presenteren ? Vonkie's hok :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Even wat privacy gerelateerde zaken weggepaint

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mijn hobby; mijn aquarium :)
mag deze weer sticky? :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 12:54:53 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89513651
Het is inderdaad voor de leek belachelijk veel geld; en het is ook niet waard om in de NEN te investeren als particulier zijnde :)

Het is trouwens maar een handboek met vaste regels, afspraken en aanbevelingen en geen wet ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 12:58:25 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89513757
dan vind ik het helemaal te duur .. investeren in iets wat niet eens wettelijk is :')

[ Bericht 76% gewijzigd door Vonkenboer op 04-12-2010 13:10:31 ]

Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 13:11:04 #5
92034 crew  Vonkenboer
pi_89514125
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:58 schreef DJMO het volgende:
dan vind ik het helemaal te duur .. investeren in iets wat niet eens wettelijk is :')

Het is net zoiets als het bouwbesluit, niet verplicht maar men dient zich er wel minimaal aan te houden; het zijn algemeen bindende afspraken binnen een branche.

Zoals in hoofdstuk 1.1. van de NEN1010 staat.

- Deze norm bevat bepalingen voor het ontwerp en realisatie van veilige, doelmatige en goed functionerende elektrische installaties.

- De bepalingen hebben ten doel om bij verwacht gebruik van elektrische installaties de veiligheid te verzekeren van personen, levende have en bezittingen en deze te vrijwaren van gevaren en beschadigingen.

- Deze norm is van toepassing op elektrische installaties zoals van :
a) tot bewoning bestemde gebouwen en terreinen
b) tot zakelijke doeleinden bestemde gebouwen en terreinen
c) tot openbare doeleinden bestemde gebouwen en terreinen
d) tot industriële doeleinden bestemde gebouwen en terreinen
e) ruimten en terreinen bestemd voor landbouw, tuinbouw of veeteelt
f) geprefabriceerde gebouwen
g) campings, caravans en soortgelijke terreinen
h) bouwterreinen, tentoonstellings-, kermis- en andere tijdelijke installaties
i) jachthavens

Sorry voor het editen van je berichtje ;) quote en edit zit te kort naast elkaar :P
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 13:12:21 #6
92034 crew  Vonkenboer
pi_89514155
Het is dat ik hem van school moest kopen, anders kocht ik hem helemaal niet :P

Dan te bedenken dat ik hem eigenlijk twee keer heb; de oude nen van mijn opleiding eerste monteur, en deze van mijn opleiding technicus die in 2007 uitgekomen was en die we ook moesten kopen.

á ¤ 180,- -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 13:14:43 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89514221
dan zou er eigenlijk een regeling moeten zijn dat studenten die hun oude boek inleveren, minstens 75% korting krijgen op de aandschaf van het nieuwere exemplaar. wel zo eerlijk lijkt me .. het is nogal niet een investering zeg

Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 13:36:37 #8
92034 crew  Vonkenboer
pi_89514857
De meeste mensen bij mij in de klas schaffen hem aan via hun werkgever; die daar uiteraard een fikse korting op krijgt. Maar ik werk via een technisch uitzendbureau bij installateurs in de regio en laat ze nu bij ons in het bedrijf (technisch uitzendbureau) niet zo'n regeling voor bestaan.

Via mijn werkgever kon ik 25 % laten betalen door mijn baas; die andere 75 % waren voor mijzelf.
Nu moet ik heel eerlijk toegeven zijn dat ¤ 135,- voor de NEN1010 in het niets valt bij de studiekosten van een tsi opleiding die al snel oploopt richting de ¤ 500,- per schooljaar exclusief studieboeken (maar dat zijn er naast de nen1010 maar 2 ofzo :P)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 14:22:01 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89516366
had een baan gezocht ipv een hobby Vonkie :')

Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 16:40:17 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_89521241
Ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt; mijn hobby is namelijk mijn aquarium niet de NEN1010 en aanverwante boeken. :+

Het aanschaffen van de NEN1010 was een noodzakelijk iets voor mijn huidige opleiding.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 17:58:00 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89524145
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt; mijn hobby is namelijk mijn aquarium niet de NEN1010 en aanverwante boeken. :+

Het aanschaffen van de NEN1010 was een noodzakelijk iets voor mijn huidige opleiding.
lol, ik denk eerder dat jij mij verkeerd begrijpt .. of het moet een randstedelijk grapje zijn dat als mensen klagen dat iets veel geld kost etc, ze maar een (echte) baan hadden moeten zoeken ipv degene die ze op dat moment beoefenen .. :P

Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 18:18:00 #12
92034 crew  Vonkenboer
pi_89524623
Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord :@

Mijn oude vbo elektrotechniekleraar zei na de introductie week op school al dat als je veel geld wilt verdienen niet in de elektrotechniek aan het werk moest gaan..

En toch eigenwijs in de elektro blijven werken :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 18:48:13 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89525591
dus: hobbywerk ipv een echte baan _O-

pi_89526176
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord :@

Mijn oude vbo elektrotechniekleraar zei na de introductie week op school al dat als je veel geld wilt verdienen niet in de elektrotechniek aan het werk moest gaan..

En toch eigenwijs in de elektro blijven werken :+
Ben er ook niet rijk van geworden,maar heb het vak altijd met plezier uitgevoerd en geniet nu van een leuk pensioen
pi_89526322
Een elektricien verdiend inderdaad niet heel veel maar zodra je ook wat PLC ervaring hebt en / of wat werktuigbouwkundige plus twee rechterhanden wordt het een heel andere verhaal.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 19:17:26 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89526501
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:06 schreef exlurker het volgende:

[..]

Ben er ook niet rijk van geworden,maar heb het vak altijd met plezier uitgevoerd en geniet nu van een leuk pensioen
ik dacht jij een jong persoon was :o en in het begin dacht ik ook dat vonkenboer een ouwe lul was :@

pi_89526656
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik dacht jij een jong persoon was :o en in het begin dacht ik ook dat vonkenboer een ouwe lul was :@
Je kan het dus gerust omdraaien :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 19:29:14 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89526947
jullie zijn iig alleibei lief :Y :*

valt m'n geslijm om 't goed te maken op :@ O-)

Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 19:37:01 #19
92034 crew  Vonkenboer
pi_89527275
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:11 schreef Ml-etje het volgende:
Een elektricien verdiend inderdaad niet heel veel maar zodra je ook wat PLC ervaring hebt en / of wat werktuigbouwkundige plus twee rechterhanden wordt het een heel andere verhaal.
Als je gewoon monteur in de (seriematige) woningbouw werkzaam bent dan; dan is er amper droog brood te verdienen; maar als je laat zien dat je twee rechterhanden en verstand van zaken hebt en weet van aanpakken dan kunnen er inderdaad heel veel deuren voor je open gaan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:06 schreef exlurker het volgende:

[..]

:o, ik dacht ook altijd dat je nog actief werkzaam was in de elektro maar dat is dus al wel wat jaartjes geleden; ik mag dus echt spreken van een mede vakidioot ? ;)
pi_89527716
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als je gewoon monteur in de (seriematige) woningbouw werkzaam bent dan; dan is er amper droog brood te verdienen; maar als je laat zien dat je twee rechterhanden en verstand van zaken hebt en weet van aanpakken dan kunnen er inderdaad heel veel deuren voor je open gaan.

[..]

:o, ik dacht ook altijd dat je nog actief werkzaam was in de elektro maar dat is dus al wel wat jaartjes geleden; ik mag dus echt spreken van een mede vakidioot ? ;)
Inderdaad,ben 45 jaar actief geweest en begeleid nu al een paar jaar enkele avonduren in de week leerlingmonteurs bij hun praktijkopleiding
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 19:49:28 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89527752
zie.. t kan nog wel snel(ler dan een slak) gaan hier _O-

pi_89527813
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:29 schreef DJMO het volgende:
jullie zijn iig alleibei lief :Y :*

valt m'n geslijm om 't goed te maken op :@ O-)
Dank je :D
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 19:59:43 #23
92034 crew  Vonkenboer
pi_89528130
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:48 schreef exlurker het volgende:

[..]

Inderdaad,ben 45 jaar actief geweest en begeleid nu al een paar jaar enkele avonduren in de week leerlingmonteurs bij hun praktijkopleiding
Is daar dan nog zoveel toeloop qua monteurs dan ? Toen ik met mijn opleiding voor monteur begon bestond de klas nog uit 20 man; een jaar na start van de opleiding waren het er nog 10 en volgens mij hebben we uiteindelijk met een man of 8 de opleiding succesvol afgesloten.

Dit was bij het Roc van Twente, in de dagschool.
pi_89529065
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is daar dan nog zoveel toeloop qua monteurs dan ? Toen ik met mijn opleiding voor monteur begon bestond de klas nog uit 20 man; een jaar na start van de opleiding waren het er nog 10 en volgens mij hebben we uiteindelijk met een man of 8 de opleiding succesvol afgesloten.

Dit was bij het Roc van Twente, in de dagschool.
Heel weinig,het bedrijf moet er veel voor doen om elk jaar een paar leerlingen binnen te krijgen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 december 2010 @ 20:45:39 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89529727
kom hier ook gewoon spammen :P

Peuter ontmoet sneeuw:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')