Uitgedroogd dus? Paar liter vocht gehad? Stop jij eens met mij nadoen. Jij moet je beter gaan voelen nu hoorquote:Op donderdag 2 december 2010 18:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Leandra van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
Voor de rest niet bijgelezen.
Dinsdag bij de HA werd ik doorgestuurd naar de EHBO. Hij was heel begripvol en belde zelf met het z-huis en zei je gaat daar niet weg voor je geholpen bent.
Op de EHBO was ik vrij snel aan de beurt. Ze hebben daar alleen bloedgeprikt en een infuusnaald ingebracht. Daarna mocht ik meteen naar boven en tot net moct ik daar blijven.
Zo dadelijk naar de VK en dan weer naar bed.
Gelukkig voel je je beter!quote:Op donderdag 2 december 2010 19:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik mocht nog kiezen of vanavond naar huis of morgen ochtend. Aangezien de afspraak bij de VK al stond maar vanavond gegaan.
Wij moeten een keuze maken of we een combinatietest willen doen.
Ik twijfel er nogal over. Iemand zelf ervaring met het wel of niet te doen.
@lenadra mooie naam.
Mja, of geen geruststelling maar een hoop (misschien wel nodeloos) gepieker. Het blijft een kansberekening en een kans van 1:75 lijkt bijvoorbeeld veel maar is nog steeds een héél kleine kans. En wat dan, vervolgonderzoek doen met een miskraamrisico?quote:Op donderdag 2 december 2010 21:50 schreef danic het volgende:
Weinig pijn en moeite dus voor een grote geruststelling.
In principe moet je de combinatietest altijd zelf betalen tenzij je 36 bent geweest (of 35 en een beetje ofzo) of in een risicogroep valt.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:58 schreef danic het volgende:
Mefke waarom heb je de combinatietest zelf moeten betalen? Ik heb daar helemaal niets over gehoord toen wij dit lieten doen....
Bij ons werkte het ook echt zo gemakkelijk. Mede doordat wij al hadden besloten dat een kindje met Downsyndroom even welkom zou zijn.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, of geen geruststelling maar een hoop (misschien wel nodeloos) gepieker. Het blijft een kansberekening en een kans van 1:75 lijkt bijvoorbeeld veel maar is nog steeds een héél kleine kans. En wat dan, vervolgonderzoek doen met een miskraamrisico?
Kortom: ik vind het te makkelijk om het zo te stellen. Gelukkig brengt de combinatietest de meeste mensen een geruststellende uitslag, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn en het is ook goed om je daar tevoren bewust van te zijn.
Jup. Sinds de dag dat ik voelde dat ik zwanger was, kon ik niet meer full time slapen zoals ik dat voorheen wel deed.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:42 schreef Aventura het volgende:
Nog meer mensen last van slecht slapen? Ik slaap al weken niet goed, en de laatste week heeft zich een patroon ontwikkeld waarbij ik na 4 uurtjes slaap wakker word, om vervolgens 4 uur wakker te liggen, waarna ik nog een uur in slaap sukkel. Gevolg: als een zombie de dag door proberen te komen.
Mijn werk lijdt eronder. Vandaag heb ik een vrije dag, maar erg genieten doe ik niet met dat katerige gevoel. Vanavond en morgenavond sinterklaasvieringen, hoe kom ik het door...Is dit nou een zwangerschapskwaal ofzo? Het is niet dat ik pieker ofzo. Lig 'gewoon' wakker.
jee Claudia, wat een rotkwaal zeg! Spuug je overdag ook nog zoveel of is het echt beperkt tot de nacht?quote:Vannacht heb ik 4 keer drie kwartier geslapen omdat ik tussendoor telkens moest overgeven.
Dat heb ik ook heel erg en vooral in de winkel is het verschrikkelijk. Geurtjes werken ook echt niet mee.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:10 schreef cleany het volgende:
mijn vrouw is niet in staat om over te geven, dus gaat ze heel ongemakkelijk hoesten en kokhalzen...lijkt dan wel of ze stikt.
Ohh oke.. ik dacht misschien verschilt dat nog per zorgverzekering ofzo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
In principe mag je kiezen in welk ziekenhuis je wil bevallen
Als het ziekenhuis vol is, moet je naar een ander ziekenhuis.
Ik wilde bijvoorbeeld in Delft, had dat niet gekund, moest ik naar Zoetermeer
Ik weet dat het serieus is, maar moest toch wel een beetje gniffelen bij het ideequote:Ginseng (Aziatische, Amerikaanse)- Panax ginseng, P. Quinquefolius: Hoogstens kortdurend gebruiken, zoniet bestaat er een risico dat vrouwelijke babies een teveel aan
mannelijke kenmerken vertonen
Mijn verloskundige doet 'zaken' met een ziekenhuis in Delft en een in Den Haag.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ohh oke.. ik dacht misschien verschilt dat nog per zorgverzekering ofzo.
Ik weet namelijk dat niet elke zorg een vrije keus in ziekenhuis heeft.
Wist dus niet of dat voor bevallen dan ook zo is.
Dat kotsen is wel heftig zeg, hoe hou je het vol!quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
En ga je dan net als mijn vriend 's nachts luidruchtig steunen en kreunen, cleany? Soms zegt 'ie in zijn slaap als ik aan het kokhalzen ben zelfs "ssstttt".![]()
Tip van flip: koop maar alvast een fijn opblaasbed.
Volgens mij valt het wel tegen met dat fulltime werken. Eigenlijk vind ik 36 uur ook niet echt fulltime, ondanks dat dat bij veel organisaties (ook bij mij) wel zo telt. Ben zelf een maand of wat geleden teruggegaan van 40 naar 32 uur, vind 4 dagen in de week meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:52 schreef Aventura het volgende:
Maar het is toch op zich gangbaar voor vrouwen (in elk geval voor zwangerschap/kinderen) om fulltime te werken? Ik werk zelf 36 uur, verdeeld over 4 dagen dus gelukkig heb ik 3 dagen om bij te tanken. Ik denk dat ik tot 36 weken zo doorga, en dan na de bevalling ook.
voor deze baan werkte ik ook 40 uur ja, met uitschieters naar 50-60 uur, dat is inderdaad pas echt fulltime. 36 uur is nog erg goed te doen normaal gesproken, zeker als je zoals ik op vrijdagen niet werkt. Het valt me alleen nu gewoon wat zwaarder om die dagen van 9 uur vol te houden. Na de bevalling is het hopelijk minder een probleem. Ik zit niet met halen en brengen omdat mijn vriend een zaak aan huis heeft. Bovendien gaat mijn organisatie in de zomer over op het nieuwe werken, waardoor ik verplicht 2 dagen thuis moet werken. Dat scheelt toch enorm, je bent dan veel flexibeler. Dat is het toverwoord als moeder in spe en moeder; dat je flexibel kunt omgaan met je werktijden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel tegen met dat fulltime werken. Eigenlijk vind ik 36 uur ook niet echt fulltime, ondanks dat dat bij veel organisaties (ook bij mij) wel zo telt. Ben zelf een maand of wat geleden teruggegaan van 40 naar 32 uur, vind 4 dagen in de week meer dan genoeg.
Waarom ik het zei is dat ik nu, met heel veel thuiswerken, toch al merk dat ik het steeds zwaarder vind om gewoon een dag vol te maken. 9 van de 10 keer ga ik 's middags een uur slapen omdat ik mijn ogen niet meer open kan houden. Op locatie zou dat niet kunnen, dan weet ik niet hoe ik de dag vol moet maken zonder echt slecht te gaan functioneren of in slaap te vallen oid.
Nou dat ben je in ieder geval niet! Kom op zeg, als er een iemand is die rustig aan mag doen en mag klagen ben jij t wel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik dacht ook gewoon ik werk tot de 36wk door.
Ik denk alleen dat het er nu niet meer inzit.
Ben net naar de apotheek en supermakrt gelopen. En bij de apotheek werd ik zo misselijk en draaierig dat ik ben gaan zitten
* ferrari_roodvoelt zich een beetje kansloos en aanstellerig
Ik zou zeggen, pak een warme choco, een speculaasje en geniet ervan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet wel dat ik rust moet pakken. Lig ook in bed nu.
Maar het voelt gewoon niet fijn thuis te zijn en weinig te kunnen.
Ik herken het gevoel, maar eraan toegeven levert je uiteindelijk meer op hoor. Pak er een goed boek bij, of een stapeltje dvd's.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet wel dat ik rust moet pakken. Lig ook in bed nu.
Maar het voelt gewoon niet fijn thuis te zijn en weinig te kunnen.
Lief aangeboden maar die combi is momenteelquote:Op vrijdag 3 december 2010 14:46 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, pak een warme choco, een speculaasje en geniet ervan.
Het komt vooral door het liggen, inderdaad. Ik gooi mijn hoofdeinde al een flink eind omhoog, maar dat helpt maar een klein beetje. Ook merk ik dat ik mijn avondeten heel langzaam verteer. We hadden gister iets gegeten met een klein beetje chorizo erin en dat viel verkeerd. Misschien was het net iets te vet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, ik vind het naar om te horen hoe jij lijdt 's nachts. Komt het puur door het liggen dat je er overdag geen last van hebt?
Jaa, je hebt verlof! Wat heerlijk! Ik ben ook sinds woensdag officieel met verlof.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:59 schreef Sugarsnap het volgende:
Maar vanaf vandaag is het afgelopen met de lastige belastingvragen. Ik heb verlof! Nu lekker 6 weekjes aanrommelen in huis, de laatste puntjes op de i en genieten van mijn kleine, grote vent. Morgen naar Drenthe voor het Sint-weekend, dat is dan ook meteen de laatste lange rit voor de bevalling.
Oh ik merk juist veel herkenning bij mensen als ik hard moet nadenken over hoever ik benquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:28 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, dan hoop ik voor je dat je over 3 weken spontaan bevalt. En wees niet te streng voor jezelf he!
Spontaan bevallen...ik ga er gewoon niet meer op rekenen.
Ik ben er trouwens achter dat mensen echt stereotype beeld hebben van zwangeren. Je hoort op een roze wolk te zitten, het nergens anders over te hebben, tot op de dag af precies te weten hoe ver je bent en je he-le-maal de vrouw te voelen. En dan de gezichten als ik vertel dat ik me juist helemaal niet zo voel. Deze keer laat ik het ook gewoon toe hoor, geen roze wolk hier, en ik vind het prima zo.
nee, wel een stuk kip van de KFC, en patatjes en appelmoes en een fristi. Mac was zó druk dat we Yolanda teleur moesten stellen daar. Eer dat we aan de beurt geweest zouden zijn zou het al weer tijd geweest zijn om naar huis te gaanquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:40 schreef twentemeisje het volgende:
Hier zijn jullie (wat gaat dat toch snel met die topiques)!
DJMO: gefeliciteerd met je dochter! Heeft Jan een kipnugget weggewerkt?
Hier over 3 weken in theorie thuis. Dat is helaas geen optie meer ivm de bevalling van Bram en mijn gewicht voor de zwangerschap (te hoog bmi). Bram's hartslag viel bijna weg tijdens de persweeën.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Jaa, je hebt verlof! Wat heerlijk! Ik ben ook sinds woensdag officieel met verlof.
Ik zei vandaag nog tegen m'n lief dat de baby over 2,5 week al thuis geboren kan worden.In theorie dan, he, want ik moet naar het ziekenhuis.
Ga jij eigenlijk thuis bevallen?
Wij hebben de champagne opengetrokken omdat ik niet meer arbeidsongeschikt ben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:09 schreef huuphuup het volgende:
En Claudia ook verlof![]()
ik grapte al tegen B. hier van oeh! 9 januari ga ik met verlof! *hardzuchtsteunkreun* daar ben ik aan toe zeg pfff
Moet ik me aangesproken voelen omdat je het post de post na mijn post?quote:Op zaterdag 4 december 2010 08:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Sommige mensen posten hier van alles en nogwat behalve wat eigenlijk hun zwangerschap aangaat
Zei ik dat hardop!?
quote:Op zondag 5 december 2010 10:56 schreef -Nienna- het volgende:
Oooohhh, dat is inderdaad een leukerd Vanyel!
Gisteravond toen we in bed lagen heeft mijn vriend voor het eerst de baby gevoeld. Was wel even een speciaal momentje
Dat heb je goed gezien!quote:Op zondag 5 december 2010 12:56 schreef Juud79 het volgende:
Grappig Vanyel, ik heb deze twee van de week gekocht. Volgens mij zag ik bij Claudia ook al een vd knuffies van die serie in t bedje staan. Zo cute...
AUW!quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn meneer ging op youtube zoeken naar een filmpje over een bevalling om zich mentaal voor te bereiden zeg maar. Kiest hij net een filmpje uit die begint met een knip. HUUUUUUUUUUUUU![]()
Ik geloof dat het voor ons beiden beter is dat we nog twee maanden hebben om het te laten zakken.
quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn meneer ging op youtube zoeken naar een filmpje over een bevalling om zich mentaal voor te bereiden zeg maar. Kiest hij net een filmpje uit die begint met een knip. HUUUUUUUUUUUUU![]()
Ik geloof dat het voor ons beiden beter is dat we nog twee maanden hebben om het te laten zakken.
Super dank voor de link HuupHuup. Ik heb m meteen ffies naar mijn man gestuurd.quote:
Je kunt overwegen om tevoren af te spreken dat hij bij je hoofdeinde blijft zitten tijdens de persfase.quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is ook handig om het telefoonnummer van de kraamzorg vast in je telefoon te zetten! (Nou ja... vast... als je 37 weken zwanger bent ongeveer.quote:Op zondag 5 december 2010 14:13 schreef J-net het volgende:
[..]
Super dank voor de link HuupHuup. Ik heb m meteen ffies naar mijn man gestuurd.
Die begon vandeweek al van 'je moet een lijstje maken met nummers die ik moet bellen als het is begonnen' (stel je voor he; ben nu 22 weken zwanger). Dus ik hem gerustgesteld; dat is de verloskundige; het mobiele noodnummer heb ik je al gestuurd als contactpersoon. Die moet je bellen zodra het is begonnen.
Hij weer een stuk gerustgesteld
Volgens B. was het zicht op een schaar, het geluid van de knip en het zeiltje dat rap verwisseld moest worden genoeg voor een klein traumaquote:Op zondag 5 december 2010 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt overwegen om tevoren af te spreken dat hij bij je hoofdeinde blijft zitten tijdens de persfase.
precies wat zij zegt.quote:Op zondag 5 december 2010 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Oh bah Aventura, ik zou wel even gaan hoor. Even gerustelling doen.Getver, klinkt idd echt als een rotsmak. Je kindje zit nu echt nog diep genoeg om goed beschermd te zijn, maar ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn.
quote:Op maandag 6 december 2010 08:02 schreef mrien het volgende:
Ben je nog geweest aventura ?
Meldt! 37 weken
Hoera!quote:Op maandag 6 december 2010 08:02 schreef mrien het volgende:
Ben je nog geweest aventura ?
Meldt! 37 weken
Nummer 3!quote:Op maandag 6 december 2010 08:40 schreef danic het volgende:
Hoort iemand nog wel eens wat van DoktorB en/of Diesz? Ik kan me niet herinneren dat ik ze hier heb zien posten, maar misschien heb ik het mis?
Want dan hoor Mrien de 2e plek te krijgen en Claudia de 3edat gaat snel!
DoctorB heeft voor het laatst gereageerd in deel 701 (en 30 november voor het laatst op het forum):quote:Op donderdag 23 september 2010 13:22 schreef Diesz het volgende:
Even een kort berichtje van deze kant. Totaal geen energie om te lezen, tussendoor ook nog in het ziekenhuis gelegen en zoals het nu gaat lig ik er binnenkort weer. Suikers gaan niet zoals het moet, ben compleet versleten, loop echt op mijn laatste benen. Hoop me binnenkort weer wat beter te voelen en dan ook hier wat actiever te kunnen zijn.....
Alle nieuwe mama's, gefeliciteerd!! En degenen die aan het aftellen zijn veel succes!!
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:03 schreef DoctorB het volgende:
40 jaar geleden was je een boerin als je geen flesvoeding gaf, maar je kind BV gaf.
Nu word je door het consternatiebureau bijna beticht van kindermishandeling als je geen BV geeft...
Tot zover de lijstjespolitie.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:56 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Mijn moeder wist mij dit te melden. Zij was 'goed bezig' want ik kreeg fles voeding, mijn tante gaf de borst en dat was echt heel boers (in die tijd)
3 jaar geleden zelf nr.1 gekregen en het CB werd bijkans gek toen wij aangaven met de fles te gaan bijvoeden en niet eerst 3 maanden te willen tobben.
Bij 41 + 3 dus ik verwacht hier nog wel even te zittenquote:Op maandag 6 december 2010 08:53 schreef Poppedein het volgende:
woehoeeee Mrien an de meldplicht! Ongelooflijk wat gaat t hard! Wanneer ben je bij Lotte ook alweer bevallen?
Helemaal klaar..wel redelijk denk ik. Bed staat omhoog, box staat sinds dit weekend, badje opgehaald. Alles voor de baby wel klaar geloof ikquote:Op maandag 6 december 2010 09:21 schreef huuphuup het volgende:
succes in t zh Aventura en veel plezier bij de echo!
mrien woehoeeeee!! Meldplicht!![]()
wat spannendben je er al helemaal klaar voor?
wat gaat t snel zeg!
Ja, echt superquote:Op maandag 6 december 2010 10:05 schreef Poppedein het volgende:
Ik vind je trouwens wel een dappere dat je daarmee dus vannacht gewoon bent gaan slapen hoor aventura! Laat die bevalling maar komen straks, appeltje eitje
En wat heeerlijk The_Tankgirl!! Wat écht he! T maakt t allemaal zoveel tastbaarder!
ik kan me helemaal indenken hoe je je voelt...echt eng moet dat zijn. Is alles nu goed?quote:Op maandag 6 december 2010 15:10 schreef Aventura het volgende:
Dankjewel allemaal, nogmaals! Dat doet me goed. Ik kom nu pas een beetje bij van de schrik. Mijn collega's reageren allemaal zo lief ook, krijg allemaal sms'jes. Nu maar even liggen en dan naar de vk!
We dachten met kerst maar nu willen we het toch eerder vertellen. We zien ze zaterdag bij een verjaardag. Misschien iets eerder komen en dan vertellenquote:Op maandag 6 december 2010 18:59 schreef Brighteyes het volgende:
Wat heerlijk Aventura!
Ga je het nu ook je ouders vertellen?
Dat is een hele mooie datumquote:Op maandag 6 december 2010 18:37 schreef Aventura het volgende:
Geweldig mooie echo! We zouden een inwendige krijgen, maar vanwege al het gedoe stelde de echoscopiste voor om het eerst uitwendig te proberen. Nou, dat lukte! Babytje is 8 weken en 5 dagen. Uitgerekend op 13 juli, precies zoals ik dacht
Heb jij wel eens problemen met je nieren gehad, zoals een niersteentje of niergruis? Kun je nog goed plassen nu? En zit de pijn ook richting rug/lies? Ik heb zelf helaas regelmatig nierstenen en ben er twee weken geleden ook weer mee bij de huisartsenpost en daarna uroloog geweest. Gelukkig geen stuwing in de nier, wel bloed in de urine en het is nu weer weg (waarschijnlijk dus uitgeplast).quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:45 schreef mefke79 het volgende:
nou ja, het zit aan 1 kant, rechts en ik dacht zelf al even aan mijn blindedarm, maar ik heb de typische pijn die daar bij hoor niet. Kan je echt letterlijk krom liggen van de bandenpijn? Kan me niet heugen dat ik het de vorige keer gehad heb.
spannend hoor danic!quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:35 schreef danic het volgende:
Hier volgende week donderdag de 20 weken echo! Ben zo benieuwd of alles goed is én wat het gaat worden!
Dat gaat inmiddels best goed! Gister heb ik het ook weer aangedurfd om buiten een stukje te wandelen. Hebben we meteen de erkenning even geregeld, zo'n 14 weken later dan bij Ivan indertijd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:44 schreef huuphuup het volgende:
Hoe gaat t truowens met jou en lopen/immobiel zijn Claudia? Ik dacht daar wat over te lezen in t dreumestopic?
Dat kan wel heel erg pijn doen. Dat wil zeggen, ik ben 's nachts wel eens wakker geworden met een erge pijn die vrijwel meteen overging toen ik mijn blaas geleegd had. Dat is dus heel anders dan jouw pijn (want acuut en heel snel voorbij), maar ik kan me wel voorstellen dat het pijn doet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:23 schreef mefke79 het volgende:
Nou vk heeft gebeld, dezelfde die me gisteren nog gezien heeft. Ze vermoed dat mijn baarmoeder tegen mijn blaas ligt na wat ze gisteren voelde en dat dat de pijn veroorzaakt.
Wat fijn Claudia!!!quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaat inmiddels best goed! Gister heb ik het ook weer aangedurfd om buiten een stukje te wandelen. Hebben we meteen de erkenning even geregeld, zo'n 14 weken later dan bij Ivan indertijd.Ik moet wel goed op mijn houding letten, merk ik. Als ik bijvoorbeeld op de grond met Ivan zit te spelen dan kan dat ineens heel vervelend worden. Maar ach, dat hoort ook wel een beetje bij de termijn.
Oh, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb gewoon een paar nachten goed geslapen! En ik heb vanmiddag een paar uur op de bank getukt!Halleluja!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |