abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89479510
Klinkt bij jou ook niet echt fijn claudia. Succes ermee
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:23:32 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89483730
Sterkte ook, ferrari.
Tja zwanger zijn gaat niet altijd over rozen...
Zit nu even op de bank uit te puffen. Net het huis helemaal aan kant gemaakt voor het sinterklaasfeestje. Zin in!
Ook zin in maandag, de echo. Hoewel ik nu eigenlijk voor het eerst ook denk: wat als we te horen krijgen dat het niet goed is? Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Nou, we gaan het vanzelf zien! Op zich vind ik het jammer dat de echo
maandag is, na een weekend vol met mijn beste vrienden en familie. Had net mijn moeder aan de foon over morgen, en toen wilde ik het echt zo graag vertellen!
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:59:28 #103
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89485106
Sterkte aan alle spugers en meiden die andere ongemakken hebben :*

Ik heb tot vandaag doorgewerkt, 28-32 uur per week, verdeeld over 4 dagen. Het ging eigenlijk best goed tot deze week, mijn concentratie ging met sprongen achteruit. Zo erg zelfs dat ik soms aan de klant moest vragen waar zijn vraag over ging.
Maar vanaf vandaag is het afgelopen met de lastige belastingvragen. Ik heb verlof! Nu lekker 6 weekjes aanrommelen in huis, de laatste puntjes op de i en genieten van mijn kleine, grote vent. Morgen naar Drenthe voor het Sint-weekend, dat is dan ook meteen de laatste lange rit voor de bevalling.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:13:11 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89485521
Geniet ervan sugarsnap!
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:40:32 #105
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89489003
Hier zijn jullie (wat gaat dat toch snel met die topiques :o )!

Even een dikke knuffel voor Ferrari_rood en Clau, wat onwijs klote dat jullie je nog steeds niet lekker voelen. :*

DJMO: gefeliciteerd met je dochter! Heeft Jan een kipnugget weggewerkt? :*

Sugarsnap: verlof *O* Geniet!

Aventura: wat spannend, de echo! Nog een paar nachtjes slapen, maar eerst je heerlijke sint-weekend. Geniet ervan.

Hier gaan we dit weekend week 24 alweer in, wat gaat het nu snel! :o
pi_89489241
Helemaal de dochter van DJMO vergeten gefeliciteerd.
@aventura ik dacht door de regels heen te lezen dat je ook wel kwaaltjes had. Geniet van de echo maandag
pi_89490843
f_r voor jou: de brochure waar ik het over had.

Sugarsnap lekker verlof, juh!

Ik snap al die opmerkingen helemaal hoor over graag willen blijven werken enzo. De vorige keer was ik ook zo streng voor mezelf. En ik ben mezelf echt zo enorm tegengekomen dat ik uiteindelijk naar de bedrijfsarts ben gestuurd en dat die me verteld heeft dat als ik niet *nu* rustiger aan ging doen, ik binnen 2 weken compleet thuis zou zitten. Dus toch maar wat rustiger aan gedaan en toen ging het wel goed. Ik ging uiteindelijk met 34 weken met verlof en heb nog een weekje kunnen genieten van de deur uit gaan en dingen doen en toen gaf mijn lichaam het definitief op. En dan te bedenken dat ik toen 'maar' 36 uur werkte en die laatste weken zelfs maar 32 door het opnemen van vakantie.
Dit keer ben ik toch echt van plan het anders te doen. Ik wil mezelf niet gaan voorbijhollen in het tweede trimester. Gewoon lekker rustig aan doen, alles op m'n gemakje. Ik werk nu maar 32 uur, maar heb er wel een dreumes bij, dus ik kan me niet voorstellen dat het veel lichter is.

Moraal van het (lange) verhaal: wees niet te stoer voor jezelf, uiteindelijk krijg je daar zo de deksel voor op je neus. Zwanger zijn is geen ziekte (ik kan me rot ergeren aan mensen die zo redeneren) maar het vraagt wel heel wat van je lichaam, wees daarom ook een beetje lief voor je lichaam. Dan maar een feestje missen of wat meer zitten, tis maar 9 maanden, dat overleef je vast.

(men ik klink als een oma... :'( )
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89490952
Het voelt het nu anders wel als een ziekte.
De VK zei gisteren nog het is net een parasiet arm wuppie wordt het ook nog uitgemaakt voor parasiet.
pi_89491205
f-r ik vrees dat je in jouw geval wel kan spreken van een ziekte ja. Jouw lichaam reageert ongewoon sterk op je zwangerschap. Overigens, ik denk dat als je eerder op de ehbo was beland, je misschien wat minder ver was uitgedroogd. Wat dat betreft een misser van je vk en de assistente van de huisarts.
pi_89491307
Ik was nog niet echt uitgedroogd. Maarja zoals wel vaker heb ik een apart gestel. Als ik echt ben uitgedroogd ben ik al zo ver heen dat het bijna te laat is.
pi_89491474
F-r raar gestel of niet, op het moment dat je niet alleen vocht krijgt maar ook een hele zooi meer, was je niet goed bezig. Blijf je nou onder extra controle of ben je gewoon terug naar de vk?
pi_89491565
Als ik weer veel ga spugen mag ik meteen terug naar het z-huis. Volgende week vrijdag heb ik nog een controle in het z-huis en dan zal ik wel horen of ik nog een keer moet komen of niet meer.
pi_89492017
f_r, laten we gewoon eens hopen dat het niet meer nodig is. Tis wel een beetje genoeg geweest he.
pi_89492376
@mefke veel plezier morgen in de Efteling.
Woon je in de buurt van het elkerliek trouwens?
pi_89492905
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, ik vind het naar om te horen hoe jij lijdt 's nachts. Komt het puur door het liggen dat je er overdag geen last van hebt?
Het komt vooral door het liggen, inderdaad. Ik gooi mijn hoofdeinde al een flink eind omhoog, maar dat helpt maar een klein beetje. Ook merk ik dat ik mijn avondeten heel langzaam verteer. We hadden gister iets gegeten met een klein beetje chorizo erin en dat viel verkeerd. Misschien was het net iets te vet.

Als ik het zo opschrijf klinkt het erger dan het is, hoor. Ik val overdag niet echt om van de slaap, ik hoef niet elke dag fulltime op Ivan te passen en mijn vriend neemt de boel over als hij van zijn werk thuiskomt. 's Nachts ben ik bovendien te slaperig om me heel erg te storen aan de misselijkheid en het overgeven. Ik ben allang blij dat ik van de rusteloze benen af ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89493212
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:59 schreef Sugarsnap het volgende:
Maar vanaf vandaag is het afgelopen met de lastige belastingvragen. Ik heb verlof! Nu lekker 6 weekjes aanrommelen in huis, de laatste puntjes op de i en genieten van mijn kleine, grote vent. Morgen naar Drenthe voor het Sint-weekend, dat is dan ook meteen de laatste lange rit voor de bevalling.
Jaa, je hebt verlof! Wat heerlijk! Ik ben ook sinds woensdag officieel met verlof. :+

Ik zei vandaag nog tegen m'n lief dat de baby over 2,5 week al thuis geboren kan worden. :o In theorie dan, he, want ik moet naar het ziekenhuis.

Ga jij eigenlijk thuis bevallen?
pi_89493634
f_r yep! Heel dichtbij zelfs.

Claudia, maar als je zo slecht vooruit kan (letterlijk he) is het dan geen idee om te vragen of ze je eerder inleiden? Of wil je zelf niet?

Ik heb vandaag weer even een wurmpje van nog geen 24 uur oud mogen bewonderen. Ze was gewoon nog zwaarder dan Driekus destijds en dan ongeveer even lang O+
pi_89494067
Ik heb de laatst tijd een paar keer een pasgeborene vast mogen houden. Ik kijk er weer zo naar uit, die volstrekte hulpeloosheid. O+

Dat eerder ingeleid worden zou denk ik wel kunnen, maar ik denk nu dat ik daar niet om vraag. Ik heb nog maar één keer een kans op een spontane bevalling en als het even kan zou ik die graag mee willen maken. Wat mij betreft gaan ze de bevalling eventueel zo rond 41 weken en 2 dagen inleiden (ze willen dat rond 41 weken doen, maar omdat ik vermoedelijk een paar dagen minder lang zwanger ben dan nu aangehouden wordt komen er een paar dagen bij). Maar goed, ik sluit ook niet uit dat ik nog van gedachten verander.
pi_89494543
Claudia, dan hoop ik voor je dat je over 3 weken spontaan bevalt. En wees niet te streng voor jezelf he!

Spontaan bevallen...ik ga er gewoon niet meer op rekenen.

Ik ben er trouwens achter dat mensen echt stereotype beeld hebben van zwangeren. Je hoort op een roze wolk te zitten, het nergens anders over te hebben, tot op de dag af precies te weten hoe ver je bent en je he-le-maal de vrouw te voelen. En dan de gezichten als ik vertel dat ik me juist helemaal niet zo voel. Deze keer laat ik het ook gewoon toe hoor, geen roze wolk hier, en ik vind het prima zo.
pi_89495622
Ik krijg van collega's veel te horen dat ik er toch echt van moet genieten. En sommigen komen ook wel met erg humoristische verhalen.

Ik merk wel dat ik er nu soms weinig bij stilsta. De eerste 12 weken zijn voorbij, kwaaltjes nemen wat af, ik heb nog niet echt een buikje ofzo, en ik ben in mijn hoofd met andere dingen bezig, ik sta er zeker als ik werk weinig bij stil nog.
Maar dat gaat vast nog wel komen. Ik leef wel toe naar de vakantie, wat rust, en dan hebben we ook een pretecho geboekt. Ben benieuwd hoe onze uk er dan uitziet.
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:52:13 #121
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89496077
Ik ben er wel mee bezig, kamertje, spullekes, namen, kinderwagen, enz... Dat vind ik ook allemaal geweldig om te doen, vooral omdat het eindelijk mag...

Maar voor de rest voel ik me veelal hetzelfde, geen nare kwalen, geen roze wolk, gewoon dezelfde Juud als eerder, alleen met wat meer buik. O+

Het zal de komende weken wel veranderen, moet zeggen dat ik uitkijk naar het volgende verloskundige bezoek 13 Dec. Weer even een check, horen hoe mijn bloeduitslag was, hoe mijn bloeddruk is, enz.
En dan de week van 12 Jan, de 20 weken echo. Dan weten we hopelijk wat het gaat worden en zal het ook wel wat meer werkelijk worden.

Ik heb het idee dat ik het ukje al kan voelen, ik voel als ik erop let soms gewoel onderin mijn buik en als ik mijn hand 's avonds in bed op mijn onderbuik leg, voel ik ook iets bewegen. Maar ik kan niet gewaar worden of het het ukje is...
pi_89496979
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:28 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, dan hoop ik voor je dat je over 3 weken spontaan bevalt. En wees niet te streng voor jezelf he!

Spontaan bevallen...ik ga er gewoon niet meer op rekenen.

Ik ben er trouwens achter dat mensen echt stereotype beeld hebben van zwangeren. Je hoort op een roze wolk te zitten, het nergens anders over te hebben, tot op de dag af precies te weten hoe ver je bent en je he-le-maal de vrouw te voelen. En dan de gezichten als ik vertel dat ik me juist helemaal niet zo voel. Deze keer laat ik het ook gewoon toe hoor, geen roze wolk hier, en ik vind het prima zo.
Oh ik merk juist veel herkenning bij mensen als ik hard moet nadenken over hoever ik ben :D
"je tweede zeker hè?" :D zeggen ze dan haha, en da wel erachter aan van ja geniet zoveel je kunt,t gaat zo hard. En dat is ook wel zo, t gaat zo hard deze keer.

Pff ik heb indalingsweeën ofzo? of iets, ik weet t niet. Mn baby probeert t ontsnappen :')
t voelt niet fijn en ik moet echt ff gaan staan soms.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 december 2010 @ 22:07:23 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89497183
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:40 schreef twentemeisje het volgende:
Hier zijn jullie (wat gaat dat toch snel met die topiques :o )!

DJMO: gefeliciteerd met je dochter! Heeft Jan een kipnugget weggewerkt? :*

nee, wel een stuk kip van de KFC, en patatjes en appelmoes en een fristi. Mac was zó druk dat we Yolanda teleur moesten stellen daar. Eer dat we aan de beurt geweest zouden zijn zou het al weer tijd geweest zijn om naar huis te gaan :{ Dus het werd KFC. Gelukkig vond ze dat ook wel leuk. Het jammere aan haar is alleen; ze had al een zooi cadeautjes gehad, waaronder oorbellen, schoenen (van dr vader) en nog bedelen om "iets kleins" te mogen kopen .. mevrouw is niet snel tevreden zeg maar ..
Ik ben volledig gesloopt, voel m'n rug tot en met, en word bont en blauw geschopt door uk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 3 december 2010 @ 22:07:32 #124
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89497195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

Jaa, je hebt verlof! Wat heerlijk! Ik ben ook sinds woensdag officieel met verlof. :+

Ik zei vandaag nog tegen m'n lief dat de baby over 2,5 week al thuis geboren kan worden. :o In theorie dan, he, want ik moet naar het ziekenhuis.

Ga jij eigenlijk thuis bevallen?
Hier over 3 weken in theorie thuis. Dat is helaas geen optie meer ivm de bevalling van Bram en mijn gewicht voor de zwangerschap (te hoog bmi). Bram's hartslag viel bijna weg tijdens de persweeën.

Ik heb wel tegen J. gezegd dat als er een dikke sneeuwstorm buiten woedt en de vk vindt het uiteindelijk toch goed, ik lekker thuis blijf. Ze kunnen op hun kop gaan staan, maar dan ga ik echt niet meer naar het ziekenhuis (ook al is dat maar 5 minuten verderop). Dan ga ik wel beneden op een matrasje liggen ofzo.
pi_89497208
Ik weet wel op de dag af hoelang ik zwanger ben, maar ik heb dan ook weinig anders om me mee bezig te houden. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')