Bij ons werkte het ook echt zo gemakkelijk. Mede doordat wij al hadden besloten dat een kindje met Downsyndroom even welkom zou zijn.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, of geen geruststelling maar een hoop (misschien wel nodeloos) gepieker. Het blijft een kansberekening en een kans van 1:75 lijkt bijvoorbeeld veel maar is nog steeds een héél kleine kans. En wat dan, vervolgonderzoek doen met een miskraamrisico?
Kortom: ik vind het te makkelijk om het zo te stellen. Gelukkig brengt de combinatietest de meeste mensen een geruststellende uitslag, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn en het is ook goed om je daar tevoren bewust van te zijn.
Jup. Sinds de dag dat ik voelde dat ik zwanger was, kon ik niet meer full time slapen zoals ik dat voorheen wel deed.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:42 schreef Aventura het volgende:
Nog meer mensen last van slecht slapen? Ik slaap al weken niet goed, en de laatste week heeft zich een patroon ontwikkeld waarbij ik na 4 uurtjes slaap wakker word, om vervolgens 4 uur wakker te liggen, waarna ik nog een uur in slaap sukkel. Gevolg: als een zombie de dag door proberen te komen.
Mijn werk lijdt eronder. Vandaag heb ik een vrije dag, maar erg genieten doe ik niet met dat katerige gevoel. Vanavond en morgenavond sinterklaasvieringen, hoe kom ik het door...Is dit nou een zwangerschapskwaal ofzo? Het is niet dat ik pieker ofzo. Lig 'gewoon' wakker.
jee Claudia, wat een rotkwaal zeg! Spuug je overdag ook nog zoveel of is het echt beperkt tot de nacht?quote:Vannacht heb ik 4 keer drie kwartier geslapen omdat ik tussendoor telkens moest overgeven.
Dat heb ik ook heel erg en vooral in de winkel is het verschrikkelijk. Geurtjes werken ook echt niet mee.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:10 schreef cleany het volgende:
mijn vrouw is niet in staat om over te geven, dus gaat ze heel ongemakkelijk hoesten en kokhalzen...lijkt dan wel of ze stikt.
Ohh oke.. ik dacht misschien verschilt dat nog per zorgverzekering ofzo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
In principe mag je kiezen in welk ziekenhuis je wil bevallen
Als het ziekenhuis vol is, moet je naar een ander ziekenhuis.
Ik wilde bijvoorbeeld in Delft, had dat niet gekund, moest ik naar Zoetermeer
Ik weet dat het serieus is, maar moest toch wel een beetje gniffelen bij het ideequote:Ginseng (Aziatische, Amerikaanse)- Panax ginseng, P. Quinquefolius: Hoogstens kortdurend gebruiken, zoniet bestaat er een risico dat vrouwelijke babies een teveel aan
mannelijke kenmerken vertonen
Mijn verloskundige doet 'zaken' met een ziekenhuis in Delft en een in Den Haag.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ohh oke.. ik dacht misschien verschilt dat nog per zorgverzekering ofzo.
Ik weet namelijk dat niet elke zorg een vrije keus in ziekenhuis heeft.
Wist dus niet of dat voor bevallen dan ook zo is.
Dat kotsen is wel heftig zeg, hoe hou je het vol!quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
En ga je dan net als mijn vriend 's nachts luidruchtig steunen en kreunen, cleany? Soms zegt 'ie in zijn slaap als ik aan het kokhalzen ben zelfs "ssstttt".![]()
Tip van flip: koop maar alvast een fijn opblaasbed.
Volgens mij valt het wel tegen met dat fulltime werken. Eigenlijk vind ik 36 uur ook niet echt fulltime, ondanks dat dat bij veel organisaties (ook bij mij) wel zo telt. Ben zelf een maand of wat geleden teruggegaan van 40 naar 32 uur, vind 4 dagen in de week meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:52 schreef Aventura het volgende:
Maar het is toch op zich gangbaar voor vrouwen (in elk geval voor zwangerschap/kinderen) om fulltime te werken? Ik werk zelf 36 uur, verdeeld over 4 dagen dus gelukkig heb ik 3 dagen om bij te tanken. Ik denk dat ik tot 36 weken zo doorga, en dan na de bevalling ook.
voor deze baan werkte ik ook 40 uur ja, met uitschieters naar 50-60 uur, dat is inderdaad pas echt fulltime. 36 uur is nog erg goed te doen normaal gesproken, zeker als je zoals ik op vrijdagen niet werkt. Het valt me alleen nu gewoon wat zwaarder om die dagen van 9 uur vol te houden. Na de bevalling is het hopelijk minder een probleem. Ik zit niet met halen en brengen omdat mijn vriend een zaak aan huis heeft. Bovendien gaat mijn organisatie in de zomer over op het nieuwe werken, waardoor ik verplicht 2 dagen thuis moet werken. Dat scheelt toch enorm, je bent dan veel flexibeler. Dat is het toverwoord als moeder in spe en moeder; dat je flexibel kunt omgaan met je werktijden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel tegen met dat fulltime werken. Eigenlijk vind ik 36 uur ook niet echt fulltime, ondanks dat dat bij veel organisaties (ook bij mij) wel zo telt. Ben zelf een maand of wat geleden teruggegaan van 40 naar 32 uur, vind 4 dagen in de week meer dan genoeg.
Waarom ik het zei is dat ik nu, met heel veel thuiswerken, toch al merk dat ik het steeds zwaarder vind om gewoon een dag vol te maken. 9 van de 10 keer ga ik 's middags een uur slapen omdat ik mijn ogen niet meer open kan houden. Op locatie zou dat niet kunnen, dan weet ik niet hoe ik de dag vol moet maken zonder echt slecht te gaan functioneren of in slaap te vallen oid.
Nou dat ben je in ieder geval niet! Kom op zeg, als er een iemand is die rustig aan mag doen en mag klagen ben jij t wel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik dacht ook gewoon ik werk tot de 36wk door.
Ik denk alleen dat het er nu niet meer inzit.
Ben net naar de apotheek en supermakrt gelopen. En bij de apotheek werd ik zo misselijk en draaierig dat ik ben gaan zitten
* ferrari_roodvoelt zich een beetje kansloos en aanstellerig
Ik zou zeggen, pak een warme choco, een speculaasje en geniet ervan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet wel dat ik rust moet pakken. Lig ook in bed nu.
Maar het voelt gewoon niet fijn thuis te zijn en weinig te kunnen.
Ik herken het gevoel, maar eraan toegeven levert je uiteindelijk meer op hoor. Pak er een goed boek bij, of een stapeltje dvd's.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet wel dat ik rust moet pakken. Lig ook in bed nu.
Maar het voelt gewoon niet fijn thuis te zijn en weinig te kunnen.
Lief aangeboden maar die combi is momenteelquote:Op vrijdag 3 december 2010 14:46 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, pak een warme choco, een speculaasje en geniet ervan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |