abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89453617
Precies, mefke, en dat maakt de keuze gewoon heel persoonlijk. Wij hebben zoveel mogelijk argumenten pro en contra verzameld en de keuze was voor ons makkelijk: geen combinatietest. Bij de eerste zwangerschap was ik daar héél zeker van, bij de tweede zwangerschap iets minder doordat een gehandicapt kind Ivans leven sterk zou beïnvloeden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:58:00 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89454992
Ik zie 'bijna' iedere dag een stralend blond mannetje van 5 met Down over het schoolplein rennen. Hij staat ook in het mooie fotoboek en zijn moeder heeft een geweldige stichting.
http://www.deupsidevandown.nl/

Onze keuze was snel gemaakt, een kind met Down, hoe moeilijk dat ook is, is ook van harte welkom.
Ik vind het sowieso ondoenlijk om een zwangerschap af te breken, op welke termijn dan ook, volgens mij zou ik daar nooit vrijwillig voor kunnen kiezen. Ook zou ik geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest willen laten doen, ivm de risico's.

Ik wil al zo lang zo graag een kind, wie ben ik dan om te zeggen in welke vorm dat wel of niet zo mag zijn...
pi_89459158
Leandra gefeliciteerd!! Wat ziet hij er al wijs uit zeg!!
pi_89463043
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mja, of geen geruststelling maar een hoop (misschien wel nodeloos) gepieker. Het blijft een kansberekening en een kans van 1:75 lijkt bijvoorbeeld veel maar is nog steeds een héél kleine kans. En wat dan, vervolgonderzoek doen met een miskraamrisico?

Kortom: ik vind het te makkelijk om het zo te stellen. Gelukkig brengt de combinatietest de meeste mensen een geruststellende uitslag, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn en het is ook goed om je daar tevoren bewust van te zijn.
Bij ons werkte het ook echt zo gemakkelijk. Mede doordat wij al hadden besloten dat een kindje met Downsyndroom even welkom zou zijn.
Bij een grote kans berekening (zeg die 1:75) zouden wij ons zijn gaan inlezen en gaan laten informeren zodat we voorbereid zijn op wat er eventueel gaat veranderen voor ons.
We zouden geen vervolgonderzoeken laten doen ivm het aanwezige risico op een miskraam.

Maar ik begrijp heel goed dat het niet voor iedereen zo makkelijk is als dat wij er mee omgegaan zijn hoor.
pi_89463904
mij maakt het echt niet uit welke keuze je maakt, wel of geen combi test, mits je er maar goed over hebt nagedacht en kunt uitleggen waarom je iets doet. En dus niet de test doen omdat fijn een extra echo is ofzo. En wat je besluit dan ook is, Tis persoonlijk.
Ik heb een groeispurtje. En dan niet echt mijn buik, maar mijn borsten en dat jeukt! Buikje zie je wel iets, maar dat is volgens mij meer omdat ik een zwangerschapshemd onder m'n shirt aan heb.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:14:41 #56
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89464338
Voor ons geen combinatietest. Dit omdat het inderdaad een kansberekening is, en ik niet gerust gesteld zou zijn met de uitslag (het is geen Ja, of Nee, maar 1 op zoveel). Ik zou zelfs alleen nog maar meer piekeren.
Ook al is de kans 1 op zoveel, dan heb je alsnog kans op een kindje met down. Ook al is de kans zo klein.
Gelukkig stonden mijn partner en ik wat dat betreft op 1 lijn :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_89464440
Oja ik zeg dus niet dat iemand hier de test voor een extra echo zou doen, maar dat argument heb irl wel ooit gehoord.
pi_89464604
Wij hebben het wel laten doen. Wij hadden de zwangerschap niet af laten breken als het zo was maar ik wilde het wel van tevoren weten. Althans zeker weten doe je het nooit.
Maar meer hoe groot de kans was wilde ik weten. Aangezien er in zijn familie wat afwijkingen zijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_89464795
Wij hebben geen test laten doen, bij beide zwangerschappen niet.

Ik begin steeds meer te merken dat het nu echt baby met buik begint te worden. Zitten zit niet in alle houdingen even lekker meer, laten we het zo zeggen :)
Woensdag weer naar de verloskundige, ben benieuwd of hij al wat aan het indalen is
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:42:59 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89466627
Nog meer mensen last van slecht slapen? Ik slaap al weken niet goed, en de laatste week heeft zich een patroon ontwikkeld waarbij ik na 4 uurtjes slaap wakker word, om vervolgens 4 uur wakker te liggen, waarna ik nog een uur in slaap sukkel. Gevolg: als een zombie de dag door proberen te komen.
Mijn werk lijdt eronder. Vandaag heb ik een vrije dag, maar erg genieten doe ik niet met dat katerige gevoel. Vanavond en morgenavond sinterklaasvieringen, hoe kom ik het door...Is dit nou een zwangerschapskwaal ofzo? Het is niet dat ik pieker ofzo. Lig 'gewoon' wakker.
pi_89466833
Onrustig slapen is inderdaad een echte zwangerschapskwaal:

Vrouwen zijn vaker slechte slapers dan mannen. Hoe komt dit?

Er zijn zowel hormonale als psychosociale verschillen tussen mannen en vrouwen. De wisselende hormoonspiegels van oestrogenen en progesteron beïnvloeden de slaap tijdens de menstruatie cyclus, de zwangerschap en de overgang. Over het algemeen kan men zeggen dat oestrogenen de hoeveelheid remslaap verhogen en dat progesteron zorgt voor een slaperig en vermoeid gevoel.
Vlak voor de menstruatie vindt er een grote daling van progesteron plaats. Dit kan er voor zorgen dat de slaap onrustig wordt. Dit geldt echter niet voor alle vrouwen. Er zijn grote individuele verschillen. Factoren die meespelen bij de verschillen tussen vrouwen onderling zijn gevoeligheid voor of verschillen in de schommelingen in hormoonspiegels, stemming, stress, ziekte, medicatie, leefwijze en voeding.

In de eerste drie maanden van de zwangerschap leiden de grote hoeveelheden progesteron tot een gevoel van slaperigheid en langer slapen. Aan de andere kant worden vrouwen s nachts vaker wakker om naar het toilet te gaan. In de maanden 4-6 wordt het langzaam moeilijker om lekker te liggen. Met name in de laatste drie maanden van de zwangerschap ontstaan de meeste slaapproblemen. Maagzuur, spierkrampen, rusteloze benen en de groter wordende baby kunnen de slaap verstoren. Na de bevalling is de nachtslaap verstoord door het slaapritme van de baby, vooral in geval van borstvoeding. Dit slaapritme is opgebouwd uit vele korte slaapperioden die onderbroken worden door waak om te eten. Vaak leidt dit tot slaperigheid overdag bij de moeder. Zij kan dan ook het beste proberen te slapen als het kind dat ook doet, ook s middags.

(...)

Behalve bovengenoemde hormonale verschillen tussen mannen en vrouwen zijn er ook psychosociale verschillen tussen beiden seksen. Zo slapen vrouwen bijvoorbeeld vaker alerter als er kinderen zijn. Deze verhoogde waakzaamheid zou ook een reden kunnen zijn waarom vrouwen vaker slechte slapers zijn dan mannen.

Bron

Sorry, het is geen rooskleurig verhaal. :+ Ik duim voor je dat het weer beter wordt. Tijdens de eerste zwangerschap waren het bij mij vooral fases waarin ik slecht sliep. Nu is het helaas normaal geworden. Vannacht heb ik 4 keer drie kwartier geslapen omdat ik tussendoor telkens moest overgeven.
pi_89466838
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:42 schreef Aventura het volgende:
Nog meer mensen last van slecht slapen? Ik slaap al weken niet goed, en de laatste week heeft zich een patroon ontwikkeld waarbij ik na 4 uurtjes slaap wakker word, om vervolgens 4 uur wakker te liggen, waarna ik nog een uur in slaap sukkel. Gevolg: als een zombie de dag door proberen te komen.
Mijn werk lijdt eronder. Vandaag heb ik een vrije dag, maar erg genieten doe ik niet met dat katerige gevoel. Vanavond en morgenavond sinterklaasvieringen, hoe kom ik het door...Is dit nou een zwangerschapskwaal ofzo? Het is niet dat ik pieker ofzo. Lig 'gewoon' wakker.
Jup. Sinds de dag dat ik voelde dat ik zwanger was, kon ik niet meer full time slapen zoals ik dat voorheen wel deed.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_89466947
quote:
Vannacht heb ik 4 keer drie kwartier geslapen omdat ik tussendoor telkens moest overgeven.
jee Claudia, wat een rotkwaal zeg! Spuug je overdag ook nog zoveel of is het echt beperkt tot de nacht?

Sterkte!
pi_89467081
Ik heb overdag helemaal nergens last van, klavertje-4. Om eerlijk te zijn prijs ik me gelukkig dat de misselijkheid en het overgeven bij mij nog beperkt blijven tot de nachten. Vannacht voelde ik mijn slokdarm branden en moest ik meteen aan ferrari_rood en DML denken. Het lijkt me vreselijk om dit de hele dag door te hebben.

Ik functioneer vrij aardig als ik 3-4 uur slaap, maar ik heb gelukkig geen werk waar ik overdag naartoe moet. Aventura, als dit zo door blijft gaan moet je misschien eens nadenken over een alternatief werk- en slaapschema. Misschien kun je overdag eens een uurtje slaap inhalen? Misschien kun je je recht op extra pauzes gebruiken om later naar je werk te gaan, of juist iets eerder naar huis? Het zijn geen fijne oplossingen om aan te denken, maar het is beter dan helemaal thuis moeten blijven van je werk. Verder zou ik sociale activiviteiten in de vrije tijd terugbrengen tot een minimum. Dat is ook niet leuk, maar rust is wel heel goed.
pi_89467516
mijn vrouw is niet in staat om over te geven, dus gaat ze heel ongemakkelijk hoesten en kokhalzen...lijkt dan wel of ze stikt.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:17:06 #66
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89467763
Zo ik dacht dat ik deze vraag hier het beste kon stellen.

Ik las laatst ergens een berichtje (geen idee even meer van wie maargoed) 'ik ben blij dat daar geen plek was dus mocht ik daar (ander ziekenhuis) bevallen' mag je dan niet zelf kiezen in welk ziekenhuis je bevalt? Kijk ik kan begrijpen als je in de heat of the moment zit dat je naar de eerste de beste gaat, maar dat is natuurlijk niet altijd zo, maar mag je dan kiezen?
pi_89467833
En ga je dan net als mijn vriend 's nachts luidruchtig steunen en kreunen, cleany? Soms zegt 'ie in zijn slaap als ik aan het kokhalzen ben zelfs "ssstttt". _O-

Tip van flip: koop maar alvast een fijn opblaasbed. :+
pi_89467846
In principe mag je kiezen in welk ziekenhuis je wil bevallen
Als het ziekenhuis vol is, moet je naar een ander ziekenhuis.
Ik wilde bijvoorbeeld in Delft, had dat niet gekund, moest ik naar Zoetermeer
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:19:22 #69
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89467852
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:10 schreef cleany het volgende:
mijn vrouw is niet in staat om over te geven, dus gaat ze heel ongemakkelijk hoesten en kokhalzen...lijkt dan wel of ze stikt.
Dat heb ik ook heel erg en vooral in de winkel is het verschrikkelijk. Geurtjes werken ook echt niet mee.
Dit is zo anders dan mijn andere zwangerschappen daar gaf ik gewoon over de hele dag.

pm-girl gefeliciteerd, wat leuk :)

Leandra gefeliciteerd en wat een wijs menneke O+
pi_89467963
cleany fijn joh dat niet kunnen spugen. Hier nog zo een. Echt er zijn momenten dat ik maar wat graag er wat zou uitgooien, maar dat gaat niet. Zelfs een vinger in mijn keel werkt niet.
En slapen... Ik zeg maar niets.
Mijn man baalt dat ik Driekus niet hoor 's nachts.
pi_89468020
Hier nog een slechte slaper. Op de een of andere manier lukt slapen gewoon niet meer zo, terwijl ik daar normaal (ook onder invloed van mijn cyclus) zelden last van heb.

Had ik stiekem gehoopt dat mijn 33 jaar oude huid daar niet meer aan zou doen, kwam ik vanmorgen toch de eerste buikstriae tegen :(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:27:42 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89468196
Ik slaap godzijdank nu met 14 weken nog steeds uitstekend, ik moet ook nog steeds maar een keer per nacht plassen, vaak rond vier uur en dat is een fijn tijdstip, nog heerlijk de tijd om verder te slapen.

Wel lig ik soms even wakker, want ik heb zo nu en dan buikpijn in mijn zij, geen idee waar het door komt, ik denk dat het mijn darmen zijn. Bandenpijn is het volgens mij niet, ik voel duidelijk waar die zitten namelijk als ik nies of hoest.

Claudia, wat rot voor je, dat je met zoveel onderbrekingen moet dealen. Ik zag van de week de jij helemaal niet meer zo heel lang hoeft, tenminste in mijn ogen dan. ;-)
Wellicht als het ukje een beetje gaat zakken dat het dan wat minder zal worden.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:29:25 #73
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89468273
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
In principe mag je kiezen in welk ziekenhuis je wil bevallen
Als het ziekenhuis vol is, moet je naar een ander ziekenhuis.
Ik wilde bijvoorbeeld in Delft, had dat niet gekund, moest ik naar Zoetermeer
Ohh oke.. ik dacht misschien verschilt dat nog per zorgverzekering ofzo.
Ik weet namelijk dat niet elke zorg een vrije keus in ziekenhuis heeft.
Wist dus niet of dat voor bevallen dan ook zo is.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:29:37 #74
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89468280
Ik zat zojuist een lijstje te bekijken met te vermijden kruiden:
http://www.annetanne.be/k(...)te-mijden-kruiden/#b

Nou staat hier ook dit:
quote:
Ginseng (Aziatische, Amerikaanse)- Panax ginseng, P. Quinquefolius: Hoogstens kortdurend gebruiken, zoniet bestaat er een risico dat vrouwelijke babies een teveel aan
mannelijke kenmerken vertonen
Ik weet dat het serieus is, maar moest toch wel een beetje gniffelen bij het idee ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_89468312
Slapen 's nachts gaat gelukkig best goed (meestal dan).
Ondanks het tig keer plassen...
Nu moet ik eerlijk bekennen dan ik overdag (wanneer mogelijk) altijd even meeslaap met het middagdutje van Lotte. Op de dagen dat ik werkte lukte dat niet natuurlijk (dat waren 2 hele dagen) maar dat merkte ik dan wel vaak.

Bij de zwangerschap van Lotte werkte ik fulltime en deed ik 's avonds weinig sociaals, op tijd naar bed ;)
pi_89468392
Ik moet bekennen dat ik zo'n beetje elke dag meer respect krijg voor vrouwen die tot 36 weken doorwerken in een baan waarvoor ze de deur uit moeten. Niet helemaal terecht waarschijnlijk agz niet iedereen overal evenveel last van heeft, maar toch. Ik zou het niet voor elkaar krijgen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89468756
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:29 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ohh oke.. ik dacht misschien verschilt dat nog per zorgverzekering ofzo.
Ik weet namelijk dat niet elke zorg een vrije keus in ziekenhuis heeft.
Wist dus niet of dat voor bevallen dan ook zo is.
Mijn verloskundige doet 'zaken' met een ziekenhuis in Delft en een in Den Haag.
Mijn zorgverzekeraar doet weer 'zaken' met haar. Het lijkt me dat het dan een soort package deal is? dat de verzekeraar doordat ze met die vk in zee zijn gelijk ook met de ziekenhuizen van haar voorkeur in zee zijn? Het zijn de 2 dichtstbijzijnde ziekenhuizen namelijk dus in geval van spoed of nood ga je sowieso daarheen.

Hihi tankgirl :D
dan krijg je baby een met schnor! :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:52:03 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89469076
Maar het is toch op zich gangbaar voor vrouwen (in elk geval voor zwangerschap/kinderen) om fulltime te werken? Ik werk zelf 36 uur, verdeeld over 4 dagen dus gelukkig heb ik 3 dagen om bij te tanken. Ik denk dat ik tot 36 weken zo doorga, en dan na de bevalling ook.

Dat zeg ik overigens nu he...De verloskundige heeft me op het hart gedrukt naar mijn lichaam te luisteren. Ik vind dat moeilijk omdat ik eigenlijk altijd erg streng ben voor mezelf; hard werken en niet zeuren is mijn norm. Ook omdat ik tot mijn 29ste single was en dus altijd alles zelf heb geregeld/betaald, denk ik...Ik heb me ook nog nooit ziek gemeld. Deze zwangerschap gaat mij denk ik dwingen om daar anders over te gaan denken. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die goed op me let.
Claudia, wat jij zegt over een aangepaste werkweek; dat ga ik zeker onthouden. Dit zijn dingen die niet zo snel in me opkomen; maar samen met je werkgever naar een werkbaar schema kijken is natuurlijk altijd beter dan jezelf voorbij hollen en dan op een gegeven moment helemaal uitvallen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:56:29 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89469243
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
En ga je dan net als mijn vriend 's nachts luidruchtig steunen en kreunen, cleany? Soms zegt 'ie in zijn slaap als ik aan het kokhalzen ben zelfs "ssstttt". _O-

Tip van flip: koop maar alvast een fijn opblaasbed. :+
Dat kotsen is wel heftig zeg, hoe hou je het vol!
Wij hebben thuis gelukkig een extra logeerkamer met mijn oude (en fijne) bed erin. Het bed is nu standaard opgemaakt; vooral als mijn vent gedronken heeft, mag-ie daar van mij lekker zijn roes uitslapen. Dit wordt na de geboorte van de kleine onze vluchtkamer, hebben we al bedacht. Wordt het een van ons teveel, dan kunnen we daar bijtanken (met oordopjes in) :P
pi_89469633
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:52 schreef Aventura het volgende:
Maar het is toch op zich gangbaar voor vrouwen (in elk geval voor zwangerschap/kinderen) om fulltime te werken? Ik werk zelf 36 uur, verdeeld over 4 dagen dus gelukkig heb ik 3 dagen om bij te tanken. Ik denk dat ik tot 36 weken zo doorga, en dan na de bevalling ook.
Volgens mij valt het wel tegen met dat fulltime werken. Eigenlijk vind ik 36 uur ook niet echt fulltime, ondanks dat dat bij veel organisaties (ook bij mij) wel zo telt. Ben zelf een maand of wat geleden teruggegaan van 40 naar 32 uur, vind 4 dagen in de week meer dan genoeg.

Waarom ik het zei is dat ik nu, met heel veel thuiswerken, toch al merk dat ik het steeds zwaarder vind om gewoon een dag vol te maken. 9 van de 10 keer ga ik 's middags een uur slapen omdat ik mijn ogen niet meer open kan houden. Op locatie zou dat niet kunnen, dan weet ik niet hoe ik de dag vol moet maken zonder echt slecht te gaan functioneren of in slaap te vallen oid.
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:17:04 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89469977
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mij valt het wel tegen met dat fulltime werken. Eigenlijk vind ik 36 uur ook niet echt fulltime, ondanks dat dat bij veel organisaties (ook bij mij) wel zo telt. Ben zelf een maand of wat geleden teruggegaan van 40 naar 32 uur, vind 4 dagen in de week meer dan genoeg.

Waarom ik het zei is dat ik nu, met heel veel thuiswerken, toch al merk dat ik het steeds zwaarder vind om gewoon een dag vol te maken. 9 van de 10 keer ga ik 's middags een uur slapen omdat ik mijn ogen niet meer open kan houden. Op locatie zou dat niet kunnen, dan weet ik niet hoe ik de dag vol moet maken zonder echt slecht te gaan functioneren of in slaap te vallen oid.
voor deze baan werkte ik ook 40 uur ja, met uitschieters naar 50-60 uur, dat is inderdaad pas echt fulltime. 36 uur is nog erg goed te doen normaal gesproken, zeker als je zoals ik op vrijdagen niet werkt. Het valt me alleen nu gewoon wat zwaarder om die dagen van 9 uur vol te houden. Na de bevalling is het hopelijk minder een probleem. Ik zit niet met halen en brengen omdat mijn vriend een zaak aan huis heeft. Bovendien gaat mijn organisatie in de zomer over op het nieuwe werken, waardoor ik verplicht 2 dagen thuis moet werken. Dat scheelt toch enorm, je bent dan veel flexibeler. Dat is het toverwoord als moeder in spe en moeder; dat je flexibel kunt omgaan met je werktijden.
pi_89471276
Leandra, wat een heerlijk ventje!! Mag ik z'n naam weten? O-)
Back in business.
pi_89471324
shirley als je soneal aanklikt krijg je zn naam te zien :)
pi_89472062
Ik dacht ook gewoon ik werk tot de 36wk door.
Ik denk alleen dat het er nu niet meer inzit.
Ben net naar de apotheek en supermakrt gelopen. En bij de apotheek werd ik zo misselijk en draaierig dat ik ben gaan zitten
* ferrari_roodvoelt zich een beetje kansloos en aanstellerig
pi_89472499
Ik begin nu met 14 weken heel voorzichtig wat meer energie te krijgen, slaap nog wel steeds diep en redelijk lang.

Ik hoop dat ik mijn werk tot 35 weken vol kan houden, maar ik hou er ergens wel rekening mee dat ik zal moeten gaan schrappen. Begin nu eindelijk wel weer het gevoel te krijgen dat ik er weer beter grip op krijg, ook al betekent dat voor vandaag een vervelende gebeurtenis erbij, maar het geeft wel even de rust die ik al even zocht..
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:21:25 #86
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89472560
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik dacht ook gewoon ik werk tot de 36wk door.
Ik denk alleen dat het er nu niet meer inzit.
Ben net naar de apotheek en supermakrt gelopen. En bij de apotheek werd ik zo misselijk en draaierig dat ik ben gaan zitten
* ferrari_roodvoelt zich een beetje kansloos en aanstellerig
Nou dat ben je in ieder geval niet! Kom op zeg, als er een iemand is die rustig aan mag doen en mag klagen ben jij t wel.

Wat ik me nog afvroeg, heb je nog bij de huisarts je beklag gedaan. Ik bedoel, wellicht dat ie dan voortaan mensen wat sneller wat meer medicatie geeft ipv, het nodeloos wachten ermee?
Komt bij dat als je nu je gelijk haalt je de volgende keer wellicht wat sneller krijgt wat je wil.
pi_89473230
Als ik weer zoveel ga spugen mag ik meteen naar de gynaecologie afdeling en hoef ik niet meer langs de HA/HAP/EHBO.

Mijn HA was dinsdag juist heel bezorgd en betrokken zoals ik hem ook ken en waarvoor wij voor hem i.p.v. het HA centrum. De volgende keer maak ik maar gewoon een afspraak i.p.v. iets aan de assistente te vragen.
pi_89473344
Je had je huisarts dus helemaal nog niet eerder gesproken?
pi_89473602
Nee gebeld naar de assistente. En die ging het overleggen met de HA. Vriend ook nog een keer laten bellen voor een herhalingsrecept.
Maar dinsdag belde ik echt lichtelijk huilend op dat ik die dag met spoed een afspraak wilde maken. En toen vroeg ze nog of het wel tot 's middags kon wachten.
Schijnbaar komt ik vaak beter over dan dat ik mij voel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 december 2010 @ 14:14:20 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89475034
vervelend is dat zeg F_R :{ misschien helpt schelden ? ;)

even ego-postje: ik heb zo'n ontzettende last van m'n rug op 't moment, en ik moet toch ook echt zo weg met jan. M'n dochter is jarig en we (mijn ex en ik) gaan met haar naar de Mac. Jan gaat ook mee (wordt zijn eerste keer dat hij 'n happy meal oid gaat krijgen :D ) maar hell, m'n buik wordt verbouwd en mijn rug spartelt tegen. En ik moet toch echt een flink eind lopen naar de metro :') Maar even kijken of er een bus ook stopt hier in de buurt :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89475783
F-r dat je weg mocht uit het ziekenhuis betekent niet dat je weer 100% in orde bent! Je moet rust pakken, voorkomen dat je weer zo ziek wordt. Hebben ze daar in het ziekenhuis niets van gezegd? Ik kan je vanavond wel even een linkje van een folder sturen..(mobiel wil nu niet)
pi_89475885
Ik weet wel dat ik rust moet pakken. Lig ook in bed nu.
Maar het voelt gewoon niet fijn thuis te zijn en weinig te kunnen.
pi_89476186
F-r dat snap ik meteen, maar ik vrees dat er weinig anders op zit, sterkte!
  vrijdag 3 december 2010 @ 14:46:16 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89476511
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zou zeggen, pak een warme choco, een speculaasje en geniet ervan. ;)
pi_89476600
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik herken het gevoel, maar eraan toegeven levert je uiteindelijk meer op hoor. Pak er een goed boek bij, of een stapeltje dvd's.
Ik heb me er in de loop van afgelopen week bij neergelegd dat ik niet al mijn werk af ga krijgen voor de vakantie, so be it. Dan wacht iedereen maar wat langer. Dat is uiteindelijk voor iedereen beter.. :)
pi_89476944
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:46 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, pak een warme choco, een speculaasje en geniet ervan. ;)
Lief aangeboden maar die combi is momenteel :r
En ik denk weleens ow daar heb ik zin. Dus hup kopen of klaarmaken en na 1 hap denk ik blegh is dit het nu?
  vrijdag 3 december 2010 @ 15:19:35 #97
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89478064
* The_Tankgirl zegt: "Warme choco, check!"
c_/
pi_89478284
f_r, ik heb zo met je te doen. Ik voel me bijna zo ellendig weer door alleen al het lezen van je berichtjes.
Je bent geen aansteller.
Ik ging met de auto naar de apotheek en daar meteen op een stoel zitten omdat ik anders dacht flauw te vallen.
Ik hoop echt zo dat het bij jou ook over een paar weken optrekt naar een acceptabel niveau waar je weer iets kan doen.

Claudia, ik vind het naar om te horen hoe jij lijdt 's nachts. Komt het puur door het liggen dat je er overdag geen last van hebt?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89479424
Ik ben gisteravond weer helemaal goedgekeurd bij de VK. Moet wel direct bellen als ik bloedverlies heb, ivm de laagliggende placenta. Maar daar ga ik niet vanuit, tot nu toe ook nog geen bloedverlies gehad namelijk.

Ook ik slaap slecht, het uit zich bij mij vooral in heel vroeg wakker worden. 's Avonds val ik regelmatig op de bank in slaap en mijn werk heeft daar ook wel wat onder te lijden. De kinderen uit mijn klas moeten gewoon wat langer wachten tot ik hun werk heb nagekeken....gelukkig hebben ze daar begrip voor.

Voor iedereen die het moeilijk heeft :*
  vrijdag 3 december 2010 @ 15:51:33 #100
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89479460
Ik ben in ieder geval blij dat de misselijkheids/spuugklachten tot nu toe niet zo ernstig zijn geweest. Voel me al ellendig met het beetje slijm wat ik er soms 's ochtends eruit gooi, wil niet weten hoe het is dat je slokdarm zelfs pijn gaat doen brr

Het begint wel eindelijk echt minder te worden (met 17 weken), alleen als ik het vertik om gelijk na het opstaan te eten word ik ervoor gestraft

Ik hoop dat het in ieder geval voor f_r snel weer minder gaat worden (misschien als je lichaam hersteld is van de vorige spuugbuien) :*

Claudia ook jij succes, ik hoop toch ook voor jou dat het beter gaat worden :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')