abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89443426
Wauw Leandra! Wat een echt jongenskoppie heeft ie O+ prachtig!!
(Claudia, Soneal is klikbaar ;))
pi_89443489
Leandra, wat een moppie! Leuke naam!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89443506
Dank, Orea! Stom van me.

ferrari_rood, je hebt dus 2 nachten in het ziekenhuis gelegen? Je klinkt er zo nuchter onder!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89443693
Ik mocht nog kiezen of vanavond naar huis of morgen ochtend. Aangezien de afspraak bij de VK al stond maar vanavond gegaan.
Wij moeten een keuze maken of we een combinatietest willen doen.
Ik twijfel er nogal over. Iemand zelf ervaring met het wel of niet te doen.

@lenadra mooie naam.
pi_89443699
Jose, gefeliciteerd!!

Aaa Soneal, ben jij even een lekker ding!!

Ferraria_rood, fijn dat je jezelf beter voelt iig!

Dames die nog reageerde op mijn vraag, dank! Hier kan ik alleen niet in de avond naar de vk. Ik vind het ook niet erg om Joep mee te nemen hoor, verre van. Ik baalde gister gewoon een beetje van het onbegrip van de mevr aan de telefoon.... net alsof het zo stom was dat ik rekening hield met mijn kind.

Mefke, fijn dat de kleren passen!

DJMO, opzoek naar een winterjas die past dus met dit weer!
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 2 december 2010 @ 20:05:06 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89444737
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik mocht nog kiezen of vanavond naar huis of morgen ochtend. Aangezien de afspraak bij de VK al stond maar vanavond gegaan.
Wij moeten een keuze maken of we een combinatietest willen doen.
Ik twijfel er nogal over. Iemand zelf ervaring met het wel of niet te doen.

@lenadra mooie naam.
Gelukkig voel je je beter!

Wij kregen ook een folder mee over de combinatietest. We neigen nu om het niet te doen.
De verloskundige zei dat een kwart van de stellen voor zo'n test kiest.
Er is geen reden om te geloven dat wij een hoger risico lopen en we zitten nog niet in de risicoleeftijd. En ook: wat doen we als we erachter komen dat het niet goed is? We weten het niet.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:11:29 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89445097
Mooie naam voor een prachtig ventje Leandra! :Y O+
  donderdag 2 december 2010 @ 20:12:37 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89445154
@ Leandra

Wat een prachtig mooi jongetje heb je gebakken. O+
Een een klein ukje las ik van de week, ik hoop dat ie het verder goed doet, hij ziet er in ieder geval gezond uit.

Ik hoor graag zijn complete naam via PM.
Zijn roepnaam stond ook op mijn lijstje, maar lief was het er niet mee eens. Geweldige naam dus!
Geniet van elkaar en ik hoop dat je snel goed zal herstellen. :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 december 2010 @ 20:13:27 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89445198
Wat een popje Leandra O+ die hebben jullie mooi afgeleverd :Y
F_R fijn dat je weer thuis bent en dat ze er op tijd bij waren (dat begrijp ik althans uit je post)

Seilram: Als het goed is heeft Rebel_angel een mt 42 winterjas voor me O+ Nieuw/zelf kopen zit er niet in. Heb zelfs van de schuldhulpverlening te horen gekregen dat we in december geen cent extra krijgen voor een cadeautje voor jan ivm oa dubbele lasten eneco + de (jaarlijkse) kosten van de wa+inboedel verzekering afgelopen maand waardoor we nu "in de min" staan volgens hen..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89445460
@Leandra, wat een schatje.
Ik hoop dat jullie de komende tijd enorm mogen genieten en doe het vooral lekker rustig aan.
pi_89445673
oh Leandra wat een mooierd O+ en een prachtige naam!

nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd :* *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89448087
O+ oh Leandra O+ wat een schatje en wat een prachtige naam! Wat kijkt hij wijs en vriendelijk uit z'n oogjes zeg! :*
pi_89448182
Wat een mooi ventje leandra en nostalgist!! En mooie naam!
pi_89448251
Leandra O+ Wat een moppie zeg!
En leuke naam, was mijn optie voor Floris, maar lief vond Floris leuker :D
  donderdag 2 december 2010 @ 21:32:56 #40
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89449975
Leandra wat een droppie!
Ferarri_rood goh dat zal wel even schrikken zijn geweest!
Ik sta gewoon al in de top 25!!!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89450953
Leandra wat een plaatje zeg! En idd een hele mooie naam, goed gekozen!

F-r: wij behoren tot de stellen die wél een combinatietest hebben gedaan. Niet ivm eventueel verhoogd risico, want dat was er niet, maar puur ter geruststelling en informatie.
Wij wisten op voorhand al dat als dit kindje een grote kans op Downsyndrooom had, het alsnog welkom was en we er het beste van gingen maken. De reden dat we toch de test hebben gedaan, is omdat we graag voorbereid zijn. Stel dat er een hoge kans uit de berekening kwam, dan hadden we ons alvast kunnen inlezen in de mogelijke gevolgen. Door mijn opleiding weet ik er wel wat van, maar bij je eigen kind is het toch anders. Statistisch gezien zouden wij een kans hebben van 1:600 gezien leeftijd en achtergrond, onze kansberekening was 1:12143
De kans is nooit 0, maar bij deze kleine kans hebben wij een geruststelling en hoeven we ons (wat ons betreft) nergens op voor te bereiden.

Achteraf gezien blijk ik van al (3) mijn vriendinnen de enige geweest te zijn die de test heeft gedaan, dus de aanduiding van Aventura d'r vk klopt wel, 1 op 4.

Daarbij vond ik het een kleine moeite: 1x naar het ziekenhuis voor bloedprikken. Daarna wordt tijdens de termijnecho van 12 weken ook gelijk de nekplooimeting gedaan en krijg je gelijk de uitslag van de combinatietest. Weinig pijn en moeite dus voor een grote geruststelling.
pi_89451294
Leandra wat een lief klein manneke O+
pi_89451296
Leandra wat een mooi manneke en een mooie naam!
F_R eindelijk zeg, ze hebben je een keer serieus genomen. Nou hopen dat het zoden aan de dijk zet en dat de medicijnen helpen.

Over de combinatietest. Eigenlijk is het heel simpel.
1) bedenk je wat je met de uitslag doet. Ga je bij een slechte uitslag verder met onderzoeken? En wat doe je als je kindje werkelijk down blijkt te hebben?
Is het antwoord dat je niets met de uitslag wilt/gaat doen, dan zou ik de test niet doen. Het heeft immers geen gevolgen wat de uitslag ook is.

Overtuigd van de test? Bepaal dan:
2) bedenk voor jezelf wat je een slechte uitslag vindt. Van te voren dus. Is dat voor jou 1 op 100? 1 op 40? 1 op 75? Zekerder dan dat krijg je het niet, het is een kansrekening. Kan je daar mee leven?

Wij hebben de test de vorige keer gedaan met als uitslag 1:35000. Geen enkele aanleiding om verder te kijken, hebben we dus ook niet gedaan. Deze keer is de uitslag er nog niet, maar er was maar een kleine nekplooi, dus ik maak me niet zo'n zorgen. Ik zit niet in de risicogroep, we moeten em zelf betalen, maar weten heel goed waarom we het doen. Maar, onze beslissing, ons leven, die afweging kan je alleen maar zelf maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89451434
Om mij heen deed juist bijna iedereen de combinatietest. Wij ook. Bij ons zou de uitslag + evt vervolgonderzoek reden kunnen zijn geweest om de zwangerschap af te breken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89451529
Mefke waarom heb je de combinatietest zelf moeten betalen? Ik heb daar helemaal niets over gehoord toen wij dit lieten doen....
pi_89451662
Danic, het zit niet in mijn verzekering en ik val niet onder de risicogroepen. Dus vandaar.
pi_89452544
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:50 schreef danic het volgende:
Weinig pijn en moeite dus voor een grote geruststelling.
Mja, of geen geruststelling maar een hoop (misschien wel nodeloos) gepieker. Het blijft een kansberekening en een kans van 1:75 lijkt bijvoorbeeld veel maar is nog steeds een héél kleine kans. En wat dan, vervolgonderzoek doen met een miskraamrisico?

Kortom: ik vind het te makkelijk om het zo te stellen. Gelukkig brengt de combinatietest de meeste mensen een geruststellende uitslag, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn en het is ook goed om je daar tevoren bewust van te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89453066
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:58 schreef danic het volgende:
Mefke waarom heb je de combinatietest zelf moeten betalen? Ik heb daar helemaal niets over gehoord toen wij dit lieten doen....
In principe moet je de combinatietest altijd zelf betalen tenzij je 36 bent geweest (of 35 en een beetje ofzo) of in een risicogroep valt.

Of je hem vervolgens vergoed krijgt van je verzekering is weer wat anders en verschilt per verzekering.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89453209
Leandra, wat een mooi mannetje en wat een leuke naam! Geniet ervan! :*

Over de combinatietest: wij hebben 'm bij Bas niet gedaan en gaan het ook nu weer niet doen.
Een moeder (R.) van school vertelde dat zij en haar zus ook beide die test hebben laten doen tijdens hun zwangerschap. Bij R. was de kans 1 op 75 ofzo en bij haar zus 1 op-een-heel-groot-getal. R. kreeg een gezond kindje en haar zus kreeg een kindje met Down.
Het is en blijft een kansberekening...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_89453284
Claudia dat dus ja. Daarom zijn wij ook andersom gaan redeneren en was voor ons de basis dat we wel willen afbreken bij down. Voor ons voor driekus en voor het kindje. De combi test is dan een manier om een voorselectie te maken zonder risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')