abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:47:58 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89521516
Kou = goed :Y
Tijdens de zwangerschap van Devin vlogen de zakken ijsjes er doorheen. En limonade met veeeeel ijs er in. Bleef meestal beter binnen dan kraanwater of ander dranken op kamertemperatuur. En bananen uit de koelkast en milkshakes heb ik ook verslonden.
Gek hoe dat kan verschillen, de zwangerschap van Toby had ik weinig baat bij deze trucs.
.... met gevoel voor drama....
pi_89521664
Ben je bij beide zwangerschappen zo ziek geweest kersjes
Ik moest ook ORS drinken. Daar moest ik dus meteen van spugen. Dat is zo vies vind ik.
pi_89522474
Van mij van mij

O+ O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 4 december 2010 @ 20:14:12 #154
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89528577
Oooh Vanyel dies mooi! Waar is die van O-)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89529260
Wat een leukerd Vanyel O+

F-R in ontwikkelingslanden wordt vaak prikloze coca-cola gebruikt. Omdat ORS daar heel erg duur is en niet altijd voor handen. In de cola zitten de zelfde zouten en suikers als in de meeste ORS.
Misschien dat je het kunt afwisselen? ORS en cola uit een glas dat een tijdje gestaan heeft? Als je dat wel binnenhoudt tenminste.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89531514
Ons rieden ze naast cola ook altijd bananen aan, maar ik weet niet zeker of dat voor de uitdroging was of voor de (niet bestaande) verstoppende eigenschappen.

@ takkembah hij is van happy horse. Ik heb de mobiel, maar wil nu ook een knuffel ervan omdat ik m zo poppig vind.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89543519
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:11 schreef Vanyel het volgende:
Van mij van mij
[ afbeelding ]
O+ O+
Oooooh Vanyel hij is leuheuk!!
pi_89543992
Oooohhh, dat is inderdaad een leukerd Vanyel!

Gisteravond toen we in bed lagen heeft mijn vriend voor het eerst de baby gevoeld. Was wel even een speciaal momentje :)
  zondag 5 december 2010 @ 10:57:05 #159
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89544005
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:56 schreef -Nienna- het volgende:
Oooohhh, dat is inderdaad een leukerd Vanyel!

Gisteravond toen we in bed lagen heeft mijn vriend voor het eerst de baby gevoeld. Was wel even een speciaal momentje :)
O+ wat gaaf Nienna!
  zondag 5 december 2010 @ 12:21:33 #160
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_89545811
jaaa, ze hebben allemaal van die leuke beestjes van Happy Horse! Je hebt ook leuke aapjes. Bij ons in het ziekenhuis zag ik ze vorig jaar voor het eerst, ook héééle grote... (maar die waren ook haast onbetaalbaar :') ) :Y

Aventura succes met je echo maandag! Kan me voorstellen dat het lastig was/is om je mond te houden... is je dat nog wel gelukt tijdens het sinterklaasfeest?
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 5 december 2010 @ 12:34:05 #161
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_89546249
Morgenavond weer check up door verloskundige. Ben benieuwd naar mn bloeddruk. Verder even vragen over het trekken van mn verstandskies.
Verder is manlief erg bezorgd over het feit of er wel een thuisbevalling kan plaatsvinden, omdat naar zijn idee er te weinig ruimte is in onze slaapkamer.
Per 1-1-2011 stap ik over naar zijn verzekering (collectief vanuit zijn werk; ik ga iets meer betalen en krijg zoveel meer vergoed) en dan krijg ik ook een eventuele poliklinische bevalling geheel vergoed door de verzekering.... Op zich lijkt me thuis veel fijner, maar ik kan me ook echt wel voorstellen dat onze slaapkamer niet echt heel ruim is voor 4 personen (wij 2 plus kraamhulp plus verloskundige). Maar nog 4 maanden om me daarover te bedenken ;)
Wat ik een nadeel vindt is dat de kleine dan in de buurstad wordt geboren en niet in onze eigen stad.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 5 december 2010 @ 12:56:46 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89546951
Grappig Vanyel, ik heb deze twee van de week gekocht. Volgens mij zag ik bij Claudia ook al een vd knuffies van die serie in t bedje staan. Zo cute...

pi_89547402
Happy Horse O+
wij hebben voor Amélie Schaap en Schaap is een groooot succes O+ maar goed dat we er gelijk 2 gekocht hebben.

Baby2 krijgt ook een Happy Horse knuffel waar we er gelijk maar een tweede van kopen. Een konijn O+

en eigenlijk wil ik deze ook hebben, gewoon omdat ik hem zo leuk vindt :P

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89547623
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:56 schreef Juud79 het volgende:
Grappig Vanyel, ik heb deze twee van de week gekocht. Volgens mij zag ik bij Claudia ook al een vd knuffies van die serie in t bedje staan. Zo cute...
Dat heb je goed gezien!

Dat aapje is een knuffeldoekje dat we zelf hebben gekocht. De linkerknuffel is een vogel die ze van mijn moeder en haar vriend heeft gekregen. Dat zijn twee knuffels uit dezelfde serie.

Ik zou niet meer weten hoe we aan de rest van de knuffels komen; op een of andere manier blijven we maar leuk spul (wit/rood/roze) gratis krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89548930
Mijn meneer ging op youtube zoeken naar een filmpje over een bevalling om zich mentaal voor te bereiden zeg maar. Kiest hij net een filmpje uit die begint met een knip. HUUUUUUUUUUUUU ;(
Ik geloof dat het voor ons beiden beter is dat we nog twee maanden hebben om het te laten zakken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 5 december 2010 @ 14:05:25 #166
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89549223
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn meneer ging op youtube zoeken naar een filmpje over een bevalling om zich mentaal voor te bereiden zeg maar. Kiest hij net een filmpje uit die begint met een knip. HUUUUUUUUUUUUU ;(
Ik geloof dat het voor ons beiden beter is dat we nog twee maanden hebben om het te laten zakken.
AUW! :o Goed gekozen inderdaad ;) . Ik merk dat ik gaandeweg de zwangerschap ook steeds meer aan de bevalling ga denken. Heb er geen grote angst voor (want, zo redeneer ik (nu nog), ik heb toch geen idee hoe het gaat zijn dus heeft ook geen zin om me druk te maken) maar ik merk toch wel dat ik het idee steeds spannender ga vinden. :@
pi_89549298
quote:
:D arm ding :*

deze is goed voor de beeldvorming van wat er nou in je buik gebeurt op dat moment.
Geen bloed, geen gory details ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 december 2010 @ 14:11:32 #168
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89549433
Het is ook eigenlijk geen wonder dat babietjes er zo'n hekel aan hebben als je een strakke romper over hun hoofd trekt ;) . Flashback to birth :% !
  zondag 5 december 2010 @ 14:13:09 #169
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_89549496
quote:
Super dank voor de link HuupHuup. Ik heb m meteen ffies naar mijn man gestuurd.

Die begon vandeweek al van 'je moet een lijstje maken met nummers die ik moet bellen als het is begonnen' (stel je voor he; ben nu 22 weken zwanger). Dus ik hem gerustgesteld; dat is de verloskundige; het mobiele noodnummer heb ik je al gestuurd als contactpersoon. Die moet je bellen zodra het is begonnen.
Hij weer een stuk gerustgesteld :D
pi_89549509
quote:
Je kunt overwegen om tevoren af te spreken dat hij bij je hoofdeinde blijft zitten tijdens de persfase.
  zondag 5 december 2010 @ 14:14:04 #171
100412 mefke79
komt goed!
pi_89549534
F-R, shit dat het niet beter gaat! Cola helpt inderdaad prima, sowieso als ors, maar bij mij ook tegen de misselijkheid.
Knuffels hebben we nog niet gekocht of gekregen, maar we zijn fan van Happy Horse en Nijntje. Dus Drieka krijgt sowieso 2 grijze nijntje knuffellapjes en zal ook ruim voorzien worden van konijnenknuffels.

Ik heb gisteren tegen de kou van de winter Efteling een positiebroek aangedaan. Ding uit de kast gegrepen, knoopelastiek verstel en gaan met die banaan. Resultaat: heel de dag die broek ophijsen, want hij bleef voor geen meter hangen. Het ding is veel te groot :o En dan te bedenken dat ik deze de vorige keer niet meer aankon op het einde omdat ie echt te strak was, oa op mijn benen. Hmmm. Dat voorspelt niet veel goeds voor mijn andere broeken. Dat was nou ook weer niet de bedoeling. Ach ja, ik doe het nog maar even mijn gewone broeken, past ook. En morgen weer naar de vk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89549601
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:13 schreef J-net het volgende:

[..]

Super dank voor de link HuupHuup. Ik heb m meteen ffies naar mijn man gestuurd.

Die begon vandeweek al van 'je moet een lijstje maken met nummers die ik moet bellen als het is begonnen' (stel je voor he; ben nu 22 weken zwanger). Dus ik hem gerustgesteld; dat is de verloskundige; het mobiele noodnummer heb ik je al gestuurd als contactpersoon. Die moet je bellen zodra het is begonnen.
Hij weer een stuk gerustgesteld :D
Het is ook handig om het telefoonnummer van de kraamzorg vast in je telefoon te zetten! (Nou ja... vast... als je 37 weken zwanger bent ongeveer. :+ )
  zondag 5 december 2010 @ 14:32:09 #173
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_89550246
Ook een goede tip ;)
Heb gisteren net gearchiveerd dus als ik de volgende keer dat weer doe (meestal 1 keer in de 8 weken, dan is mn bakje vol) dus dan zoek ik het nummer op ;)

Voorlopig eerst van zorgverzekeraar wisselen en dat allemaal goed doorgeven aan alle instanties (ook aan kraamzorg). Had helemaal niet verwacht dat dat kon tijdens mn zwangerschap zonder extra kosten..... hoef helemaal niets meer te betalen.

Zag op de website van het ziekenhuis ook staan wat er in je 'vluchtkoffertje' moet zitten. Dus dat ga ik dan ook maar t.z.t. klaarzetten.
Mooie klusjes als ik met verlof mag - vrijdag 11 maart laatste werkdag ;) tijd zat dus :P
pi_89551379
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt overwegen om tevoren af te spreken dat hij bij je hoofdeinde blijft zitten tijdens de persfase.
Volgens B. was het zicht op een schaar, het geluid van de knip en het zeiltje dat rap verwisseld moest worden genoeg voor een klein trauma _O- :D

Maar je hebt gelijk, je kunt overwegen om idd tijdens het persen bij het hoofdeind te blijven staan, dat geeft allicht een prettiger beeld op het netvlies. Dat hoofdje zie je wel geboren worden maar dan van bovenaf, aldus B. :+
maar zeker als je man gevoelig is voor bloed of zulke dingen is het wel iets om bij stil te staan misschien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 december 2010 @ 15:35:36 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89552366
**ril**, schaar en knip, daar wil ik niet aan denken!

Gisteren heel leuk sinterklaasavondje gehad met mijn familie. Ik vond het moeilijk om niks te zeggen. Het viel natuurlijk op dat ik alleen fris dronk, daar kreeg ik verschillende opmerkingen over. Ik zei dat ik een kater had van de vorige avond. Maar op een gegeven moment zei een zwager: ben je soms zwanger? Toen zei ik maar iets als: 'je bent de eerste die het hoort'.

We hebben nu wel bedacht dat we het met kerst gaan vertellen. Iedereen is dan bij elkaar: mijn ouders, mijn zussen en broer en ook mijn opa en oma. 8 vliegen in een klap :).

Ik ben zo benieuwd naar de uitslag van de echo morgen, ik kan niet wachten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')