Link: http://www.nrc.nl/binnenl(...)d&utm_medium=twitterquote:Den Haag, 30 nov. Politieke leiders van beide partijen treuzelen, maar vanuit de achterban neemt de druk toe. Kiezers van D66 en GroenLinks voelen wel voor een fusie van de partijen, zoals onder meer blijkt uit een actie die vanmiddag begint onder de naam ‘D66+GroenLinks=’. Via een Facebookpagina en de site nieuwepartij.nl proberen D66’ers en GroenLinks-kiezers zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen om de partijen onder druk te zetten.
„Doe het nu maar gewoon”, zegt Stefan Hoevenaar, een van de initiatiefnemers. „De overeenkomsten zijn zoveel groter dan de verschillen. Bovendien zou een sociaal-liberale fusiepartij met zoveel kleine partijen de kans hebben de grootste partij te worden. Dat heeft als groot voordeel dat kiezers hun stem niet meer geven aan PvdA of VVD in de hoop één van die twee de grootste te maken.”
De initiatiefnemers hebben hun actie bewust niet gecoördineerd met de politieke leiding. Hoevenaar: „Zij die in alles afhankelijk zijn van het bestaan van hun partij, zullen pas overgaan tot een fusie als het water hun aan de lippen staat. En dat is nu niet het geval.”
Politicologen geven hun gelijk. De fusies die eerder leidden tot GroenLinks en CDA kwamen pas tot stand nadat alle betrokken partijen bij verkiezingen hadden verloren. Hoevenaar: „Die politicologische wet moet nu worden doorbroken. En dat kan alleen van onderop.”
.
Waarom toch weer zo laatdunkend?quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom toch weer zo laatdunkend?
quote:Kan iemand mij vertellen of #NRC nu wel of niet vierkant in een hoax is getrapt met die nieuwe partij?
He, die wou ik ook net postenquote:
Had je maar sneller moeten zijnquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
He, die wou ik ook net posten
Economisch zijn ze midden hoor. Cultureel gezien zijn ze de rara voorbij.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wie wil nou nog steeds volhouden dat D66 geen linkse partij is?
Wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Grappig. Moet zeggen dat ik de laatste tijd toch aardig naar D66 begin te neigen, terwijl ik er (nog steeds) niet over zou peinzen om GL te stemmen.
Ook economisch gezien zijn ze links. D66 pleit voor een sterke rol van de overheid in de economie. Het aanjagen van de kenniseconomie bijvoorbeeld en het werken met allerlei toezichthouders.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economisch zijn ze midden hoor. Cultureel gezien zijn ze de rara voorbij.
Op papier vind ik de standpunten van de VVD nog steeds het best, maar tot nu toe lijkt er weinig van uit te komen. Wat er nu uitgevoerd wordt, is niet de VVD waar ik op gestemd heb.quote:
Als ze dat nu echt links maakt. Ze zijn niet echt voor nivellering. Alhoewel, een klein beetje dan. Voor de rest willen ze best wel het eea met marktwerking in de zorg, ontslagrecht, sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ook economisch gezien zijn ze links. D66 pleit voor een sterke rol van de overheid in de economie. Het aanjagen van de kenniseconomie bijvoorbeeld het werken met allerlei toezichthouders.
Die komen nog voor het eind van het kabinet. Links gaat de hervormingen amenderen en vvd en cda zullen instemmen. Wilders is het hier impliciet mee eensquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:35 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Op papier vind ik de standpunten van de VVD nog steeds het best, maar tot nu toe lijkt er weinig van uit te komen. Wat er nu uitgevoerd wordt, is niet de VVD waar ik op gestemd heb.
Mwah, economisch is het al zo goed als een, misschien nog wat punten op het gebied van milieu waar een fundamenteel meningsverschil heerst maar niet onoverbrugbaar denk ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ben niet voor. GL en D66 zijn toch wel fundamenteel andere partijen, als je dat bij elkaar schuift krijg je zo'n CDA-boeltje dat wel veel stemmen krijgt maar eigenlijk nergens voor staat. Nee, laat ze maar blijven bestaan zoals ze zijn.
Laten dat nou juist de punten zijn waarop ik afknap bij groenlinks, en daarom D66 gestemd heb.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:38 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Mwah, economisch is het al zo goed als een, misschien nog wat punten op het gebied van milieu waar een fundamenteel meningsverschil heerst maar niet onoverbrugbaar denk ik.
Ikzelf ben ook een D66-stemmer, en zit eerlijk gezegd ook niet zo te wachten op die milieupunten. Maar dit betekent wel dat we veel meer kans krijgen om te regeren, en daar geef ik dan graag enkele punten voor op.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Laten dat nou juist de punten zijn waarop ik afknap bij groenlinks, en daarom D66 gestemd heb.
Voor GroenLinks überhaupt bedacht was werd D66 volgens mij juist als DE groene partij gezien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:38 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Mwah, economisch is het al zo goed als een, misschien nog wat punten op het gebied van milieu waar een fundamenteel meningsverschil heerst maar niet onoverbrugbaar denk ik.
Houd er wel rekening mee dat ze bij de fusie al een aantal punten moeten laten varen, en bij de kabinetsbesprekingen dan nog een keer. Dan dan kan het zo zijn dat de punten van een voormalige partij opeens heel sterk domineren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:40 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Ikzelf ben ook een D66-stemmer, en zit eerlijk gezegd ook niet zo te wachten op die milieupunten. Maar dit betekent wel dat we veel meer kans krijgen om te regeren, en daar geef ik dan graag enkele punten voor op.
Dat zal ook wel. Maar op dit moment hebben ze een paar rare voorstellen, net als de benzineprijs met een euro omhoog. Ik snap dat er bezuinigd moet worden en dat is ook een reden waarom ik in eerste instantie VVD gestemd heb, maar dit is wel kiezersbedrog aangezien ze de kilometerheffing absoluut niet door wilden laten gaan 'omdat mensen naar hun werk moeten'. Dit komt op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die komen nog voor het eind van het kabinet. Links gaat de hervormingen amenderen en vvd en cda zullen instemmen. Wilders is het hier impliciet mee eens
Een verkiezing met wat meer aandacht voor wie de premier word en je hebt dat weer deels opgelost. Bij zo'n verkiezing krijg je automatisch een grote linkse en een grote rechtse partij aangezien links/rechts in Nederland altijd een beetje 50/50 is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:41 schreef Holograph het volgende:
Perfect plan! Als dit doorgaat wordt de VVD/PVV/CDA altijd de grootste partij! De Groene Democraten nemen wat Zetels in van de PvdA, ze verliezen wat aan de SP (van de GroenLinks kant) waarmee ze goed zijn voor ong. 20 zetels, de PvdA voor 15 en de SP ook voor 16.
Een verdeeld links landschap
Ik kom gewoon gillend klaar bij het idee. Maar zo is links ook al verdeeld hoor, hoe erg wil jij links mangelen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:41 schreef Holograph het volgende:
Perfect plan! Als dit doorgaat wordt de VVD/PVV/CDA altijd de grootste partij! De Groene Democraten nemen wat Zetels in van de PvdA, ze verliezen wat aan de SP (van de GroenLinks kant) waarmee ze goed zijn voor ong. 19 zetels, de PvdA voor 15 en de SP ook voor 16.
Een verdeeld links landschap
Da's waar. Ik had mezelf al voorgenomen piratenpartij te gaan stemmen, maar nu ik zie wat een idioterie er ontstaat als je een VVD-er als premier neerzet, ga ik denk ik toch maar op een grote partij stemmen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:40 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Ikzelf ben ook een D66-stemmer, en zit eerlijk gezegd ook niet zo te wachten op die milieupunten. Maar dit betekent wel dat we veel meer kans krijgen om te regeren, en daar geef ik dan graag enkele punten voor op.
Want rechts is niet verdeeld wilde je zeggenquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kom gewoon gillend klaar bij het idee. Maar zo is links ook al verdeeld hoor, hoe erg wil jij links mangelen?
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want rechts is niet verdeeld wilde je zeggen
Intern niet. Voor het publieke moet er natuurlijk wel wat te kiezen vallen. Het is EENHEID EENHEID EENHEID op rechtsquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een stuk minder. Zeker CDA en VVD zitten meestal toch snel op één lijn. De PVV is af en toe nog recalcitrant, maar daar zal in verloop van tijd wel wat mindering in komen denk ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie toch meer ideologische verschillen bij rechts dan bij links. De verdeeldheid bij links lijkt meer door de partijen dan door de ideologie te komen. Dus dat moet ooit doorbroken worden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Intern niet. Voor het publieke moet er natuurlijk wel wat te kiezen vallen. Het is EENHEID EENHEID EENHEID op rechts
Dat is aan het regeerakkoord wel te zien jaquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Intern niet. Voor het publieke moet er natuurlijk wel wat te kiezen vallen. Het is EENHEID EENHEID EENHEID op rechts
En jij brengt het nogal onbeleefd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is aan het regeerakkoord wel te zien ja![]()
Jij hebt echt de politieke kennis van een kleuter weet je dat
Wie regeert er nu dan?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is aan het regeerakkoord wel te zien ja![]()
Jij hebt echt de politieke kennis van een kleuter weet je dat
Wat de PVV in dat geval overbodig zal makenquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een stuk minder. Zeker CDA en VVD zitten meestal toch snel op één lijn. De PVV is af en toe nog recalcitrant, maar daar zal in verloop van tijd wel wat mindering in komen denk ik.
CDA en VVD.quote:
Ideologische verschillen? Tussen vvd en cda sowieso niet, allicht tussen pvv en vvd-cda, maar ik heb het vermoeden dat het intern een stuk genuanceerder ligt. Rutte Wilders en Verhagen kunnen erg goed met elkaar opschieten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zie toch meer ideologische verschillen bij rechts dan bij links. De verdeeldheid bij links lijkt meer door de partijen dan door de ideologie te komen. Dus dat moet ooit doorbroken worden.
Precies waar we zijn moeten dus. CDA dat weer opleeft, en een VVD die daar ook weer wat van kan profiteren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:50 schreef Hexagon het volgende:
Wat de PVV in dat geval overbodig zal maken
Precies en die Hexagon zit mij hier te vertellen dat ik de kennis van een kleuter heb terwijl hij juist degene is die zei dat er sowieso paarsplus zou komen.quote:
Ach, dat is eigenlijk gewoon de VVD alleen minder subtiel en meer populair onder lagere inkomens.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat de PVV in dat geval overbodig zal maken
Ik zie cda en vvd niet zo snel meer een Kamermeerderheid krijgen, hoe wenselijk ik dat ook vind.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies waar we zijn moeten dus. CDA dat weer opleeft, en een VVD die daar ook weer wat van kan profiteren.
Een minderheid van CDA en VVD waarvan er eentje sowieso al meer dan de helft van zijn programma door de plee heeft gespoeld en die wordt overend gehouden door een kneuzenkermis vol dubieuze figuren die volkomen opportunistisch en onbetrouwnaar zijn en waar met kunst en vliegwerk wat beleid uit moet komen.quote:
Beetje, op de zorg hebben ze zeker wel het eea voor elkaar gebokst.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ach, dat is eigenlijk gewoon de VVD alleen minder subtiel en meer populair onder lagere inkomens.
Ja, ik weet dat de PVV wat standpunten heeft die links ogen, maar als we eerlijk zijn zien we allemaal toch wel in dat de PVV daar nauwelijks waarde aan hecht?
Ok, met dit soort posts is het mij wel duidelijk wie hier de kennis van een kleuter heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een minderheid van CDA en VVD waarvan er eentje sowieso al meer dan de helft van zijn programma door de plee heeft gespoeld en die wordt overend gehouden door een kneuzenkermis vol dubieuze figuren die volkomen opportunistisch en onbetrouwnaar zijn en waar met kunst en vliegwerk wat beleid uit moet komen.
Ik bespeur ook een zekere 'bias'.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, met dit soort posts is het mij wel duidelijk wie hier de kennis van een kleuter heeft.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, met dit soort posts is het mij wel duidelijk wie hier de kennis van een kleuter heeft.
Nou moet ik ook toegeven dat het mij niet altijd duidelijk is wat de ideologie van het CDA is. Maar de meeste ministers in het vorige kabinet konden het ook prima vinden met elkaar dus dat zegt weinig. Als er personen elkaar dwars lagen waren dit vooral Verhagen, Bos en Balkenende.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ideologische verschillen? Tussen vvd en cda sowieso niet, allicht tussen pvv en vvd-cda, maar ik heb het vermoeden dat het intern een stuk genuanceerder ligt. Rutte Wilders en Verhagen kunnen erg goed met elkaar opschieten.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik bespeur ook een zekere 'bias'.
Ja, de verkeerde kant op juist. Er moet juist fors bezuinigd worden op de zorg om de overheidsfinanciën gezond te houden. Het zou mooi zijn als de PVV weer behoorlijk gaat krimpen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje, op de zorg hebben ze zeker wel het eea voor elkaar gebokst.
Uh, er was haat en neit tussen de bewindslieden van pvda en cda hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou moet ik ook toegeven dat het mij niet altijd duidelijk is wat de ideologie van het CDA is. Maar de meeste ministers in het vorige kabinet konden het ook prima vinden met elkaar dus dat zegt weinig. Als er personen elkaar dwars lagen waren dit vooral Verhagen, Bos en Balkenende.
Oké, maar daar vind je denk ik bij alle partijen wel steun voor. Zelfs bij de VVD, alleen bij hun minder dan bij een ChristenUnie.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje, op de zorg hebben ze zeker wel het eea voor elkaar gebokst.
Ben je Marokkaans ofzo, jonguuh?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uh, er was haat en neit tussen de bewindslieden van pvda en cda hoor.
Wat wil je dan? Dat ze meteen hun hele programma hadden geprullenmandeerd zodat er geen meerderheid in de 1e kamer wordt gekozen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, de verkeerde kant op juist. Er moet juist fors bezuinigd worden op de zorg om de overheidsfinanciën gezond te houden. Het zou mooi zijn als de PVV weer behoorlijk gaat krimpen.
Nee, er was haat en nijd tussen een paar belangrijke poppetjes. De meesten hebben heel fijn samen gewerkt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uh, er was haat en neit tussen de bewindslieden van pvda en cda hoor.
Heb skit jongu.quote:
Nou, Bos en JP, Donner en bepaalde pvda'ers. Alleen de CU kon imo goed functioneren in dit kabinet.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, er was haat en nijd tussen een paar belangrijke poppetjes. De meesten hebben heel fijn samen gewerkt.
Ik zie de politiek realiteit ook wel hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
Wat wil je dan? Dat ze meteen hun hele programma hadden geprullenmandeerd zodat er geen meerderheid in de 1e kamer wordt gekozen?
Is dat niet wat vroeg om daar nu al uitspraken over te doen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef JoaC het volgende:
php, noem eens 5 grote beleidswijzigingen die dit kabinet ook werkelijk klaarspeelt.
En de Sp en PvdA groeien?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie de politiek realiteit ook wel hoor.Maar ik zou het niet erg vinden als de PVV weer fors gaat krimpen.
Er zijn een aantal zaken die nu al afgeschreven kunnen worden(o.a. i.v.m. verdragswijzigingen)quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is dat niet wat vroeg om daar nu al uitspraken over te doen?
Nee, de kiezers moeten weer naar het CDA gaan. In het zuiden heeft het CDA enorme verliezen geleden ten gunste van de PVV, ik zie dat graag weer veranderen.quote:
Volgens mij was Donner juist iemand die qua persoon heel goed in de smaak viel bij bewindslieden van andere partijen. Ik denk dat Verhagen het eerder aan de stok heeft gehad met PvdA'ers. En de CU is natuurlijk de perfecte lijm tussen de PvdA en CDA.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, Bos en JP, Donner en bepaalde pvda'ers. Alleen de CU kon imo goed functioneren in dit kabinet.
Eimert "ik heb een probleem met autoriteit" Middelkoop? Tineke Faalinga? Andre Rouvoet met zijn faalministerie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, Bos en JP, Donner en bepaalde pvda'ers. Alleen de CU kon imo goed functioneren in dit kabinet.
Immigratiequote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef JoaC het volgende:
php, noem eens 5 grote beleidswijzigingen die dit kabinet ook werkelijk klaarspeelt.
Specifieker, anders maak het je me wel heel makkelijkquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Immigratie
Veiligheid
Meer marktwerking in thuiszorg
Infrastructuur
Overheidsfinanciën.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eimert "ik heb een probleem met autoriteit" Middelkoop? Tineke Faalinga? Andre Rouvoet met zijn faalministerie?
Echt, wat een zooitje was dat.
Hou ook in de gaten welk beleid voorkomen is. Kilometerheffing is voorkomen, een uitgesproken EU-geile koers is voorkomen en allerlei extra inkomensnivellering is voorkomen. Dat is winst ten opzichte van Paars+ vind ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:01 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er zijn een aantal zaken die nu al afgeschreven kunnen worden(o.a. i.v.m. verdragswijzigingen)
Ja maar ook de SP en de PvdA?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, de kiezers moeten weer naar het CDA gaan. In het zuiden heeft het CDA enorme verliezen geleden ten gunste van de PVV, ik zie dat graag weer veranderen.
Dus het ontbreken van veranderingen is wijzigen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hou ook in de gaten welk beleid voorkomen is. Kilometerheffing is voorkomen, een uitgesproken EU-geile koers is voorkomen. Dat is winst ten opzichte van Paars+ vind ik.
Nee, maar wel winst. Het is voor mij een reden toch niet uitgesproken negatief te zijn over het huidige kabinet. Hervormen om te hervormen is niet de gedachte die ik graag deel.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:04 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dus het ontbreken van veranderingen is wijzigen?
Dit is specifiek.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef JoaC het volgende:
[..]
Specifieker, anders maak het je me wel heel makkelijk
Hij maakt het je juist moeilijk, hier kun jij niet specifiek op reageren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef JoaC het volgende:
[..]
Specifieker, anders maak het je me wel heel makkelijk
Dit plus het feit dat er geen maatschappelijk draagvlak was voor P+quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, maar wel winst. Het is voor mij een reden toch niet uitgesproken negatief te zijn over het huidige kabinet. Hervormen om te hervormen is niet de gedachte die ik graag deel.
Je noemt 4 ministeriesquote:
Nee dingen die beleidsmatig veranderd zijn en of hervormd.quote:
"De maatregelen uit het regeerakkoord" noemen is bijna hetzelfde, ik vroeg om beleid, niet om terreinen...quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dingen die beleidsmatig veranderd zijn en of hervormd.
Bezuinigingen is beleid, een ander veiligheidsbeleid is anders beleid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:16 schreef JoaC het volgende:
[..]
"De maatregelen uit het regeerakkoord" noemen is bijna hetzelfde, ik vroeg om beleid, niet om terreinen...
Ik woon in het zuiden maar geloof maar niet dat ik ooit CDA zal stemmen. Dan nog liever de PVV.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, de kiezers moeten weer naar het CDA gaan. In het zuiden heeft het CDA enorme verliezen geleden ten gunste van de PVV, ik zie dat graag weer veranderen.
Bezuinigingen op "<vul in>" is beleid, Bezuinigen is een middelquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bezuinigingen is beleid, een ander veiligheidsbeleid is anders beleid.
De invulling van de bezuiniging is beleid, het maatregelen pakket. Bezuiniging op "<vul in>" is net zo goed een middel, alleen wat specifieker dan enkel bezuinigingen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef JoaC het volgende:
[..]
Bezuinigingen op "<vul in>" is beleid, Bezuinigen is een middel
Hoezo niet? Ik denk dat er voldoende maatschappelijk draagvlak was voor elk Wildersloos kabinet.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit plus het feit dat er geen maatschappelijk draagvlak was voor P+
Beter kan ik het hier niet verwoorden!!!quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een minderheid van CDA en VVD waarvan er eentje sowieso al meer dan de helft van zijn programma door de plee heeft gespoeld en die wordt overend gehouden door een kneuzenkermis vol dubieuze figuren die volkomen opportunistisch en onbetrouwnaar zijn en waar met kunst en vliegwerk wat beleid uit moet komen.
Ben bang dat ik je gelijk moet geven. Zou dit erg jammer vinden. Maar dat is dan persoonlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk niet dat er in dit verrechtste politieke klimaat een serieuze rol weggelegd zou zijn voor een nieuwe sociaal-liberale partij. D'66 is dat eigenlijk altijd geweest maar die zijn er op een kleine periode na nooit echt vet van geworden
Enige marktrealiteit is altijd goed.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:36 schreef Nielsch het volgende:
Als iemand die af en toe op D66 stemt (afwisselend met de VVD), weet ik het nog zo net niet. GroenLinks heeft soms goede initiatieven, maar soms zijn ze gewoon te irritant links op het economische vlak...
Tja, ik zie niet in wat het toe zou voegen? VVD'ers, CDA'ers, PVDD'ers, GL'ers en PvdA'ers mengen en dan kom je sowieso uit op de smaak D'66 volgens mijquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ben bang dat ik je gelijk moet geven. Zou dit erg jammer vinden. Maar dat is dan persoonlijk.
D66 vertegenwoordigd alleen nog de jongere generatie(en dan met name de studenten). Zij vergeten de oude generatie en dan met name de arbeiders. Als ik zo op de werkvloer navraag is het gros het met me eens. Zij stemmen of VVD of uit bittere noodzaak PVV(protest stem). De SP wordt vergeleken met de vakbond die al jaren niets anders doet dan schreeuwen, maar neemt de werkgever en werknemer nooit serieus en neemt daardoor een te starre houding aan die een kloof slaat tussen jong en oudquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, ik zie niet in wat het toe zou voegen? VVD'ers, CDA'ers, PVDD'ers, GL'ers en PvdA'ers mengen en dan kom je sowieso uit op de smaak D'66 volgens mij.
Ik heb ook heel bewust niet voor D'66 gestemd omdat ik vind dat ze te rechts meewaaien en van hun sociaal-liberale gezicht eigenlijk vooral het liberale overblijft. En omdat de PvdA zich weer wat verder richting SP heeft teruggetrokken heb ik gestemd op de enige partij die nog een echt sociaal-liberaal gezicht heeft: GL.
Maar we hebben al een liberale partij.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef telefeun het volgende:
Jahoor, zou een hele goed partij zijn waar mijn 2 favorieten inzitten.
de GLD, Groene Liberaal-democraten!
Ja, en... nu hebben we er ook 4quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar we hebben al een liberale partij.
Fixed!quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar we hebben al een liberale partij. 2 conservatieve rechtse partijen die pretenderen liberale waarden na te streven.
D66?quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet de VVD hè?quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat de enige rasechte liberalen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet de VVD hè?
Een Law&Order partij?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat de enige rasechte liberalen.
Op papier wel, maar in de praktijk vegen ze daar hun reet mee af.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat de enige rasechte liberalen.
Zeker weten, met r utte voorop en vlak daarachter dhr teeven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet de VVD hè?
Van mij mogen er juist best meer privacybeperkende maatregelen komen. Het zijn immers alleen de kwaden die daaronder lijden. De goeden hebben niets te vrezen, die hebben immers niets te verbergen? (Trouw, 15 januari 2008)quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker weten, met r utte voorop en vlak daarachter dhr teeven.
Deze uitspraak onderschrijf ik voor de volle 100 procent.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:23 schreef JoaC het volgende:
[..]
Van mij mogen er juist best meer privacybeperkende maatregelen komen. Het zijn immers alleen de kwaden die daaronder lijden. De goeden hebben niets te vrezen, die hebben immers niets te verbergen? (Trouw, 15 januari 2008)
En dit laat zien dat het Liberalisme de VVD op 25 juli echt heeft verlatenquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze uitspraak onderschrijf ik voor de volle 100 procent.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
En dit laat zien dat het Liberalisme de VVD op 25 juli echt heeft verlaten
quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ach schei toch uit, zolang de VVD nog niet aankomt met een verbod op zonnebrillen omdat je dan de ogen niet kan zien is er nog niets aan de hand.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
De kans dat dit doorgaat acht ik klein, vanwege de grote ego's der partij-top bobo's.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:17 schreef TomLievense het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou zo'n partij werkelijk één van de grotere partijen kunnen worden? Ze maken zeker kans op mijn stem
Te links?(dit zie ik niet meer terug) voorheen ja. Maar nu verkondigd GL toch echt de visie van het huidige D66. De kernpunten zijn nu gelijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Groenlinks onder Halsema is wel te pruimen, hoewel nog steeds iets te links voor mij.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ach schei toch uit, zolang de VVD nog niet aankomt met een verbod op zonnebrillen omdat je dan de ogen niet kan zien is er nog niets aan de hand.
GL wilde een hoger toptarief, zie ookquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:31 schreef Cherna het volgende:
Te links?(dit zie ik niet meer terug) voorheen ja. Maar nu verkondigd GL toch echt de visie van het huidige D66.
Nou, zullen we beginnen bij jou? Als ik je webcams opstuur, hang jij die dan overal in je huis op zodat heel Fok je 24/7 kan volgen? Denk aan de veiligheid die je hebt als honderden onbekenden je altijd kunnen volgen!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze uitspraak onderschrijf ik voor de volle 100 procent.
En een zender, zodat hij altijd teruggevonden kan worden als hij word gekidnapt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nou, zullen we beginnen bij jou? Als ik je webcams opstuur, hang jij die dan overal in je huis op zodat heel Fok je 24/7 kan volgen? Denk aan de veiligheid die je hebt als honderden onbekenden je altijd kunnen volgen!
Je maakt een karikatuur van het beleid. Maar zo gek is het toch niet om blowende pubers aan de schandpaal te nagelen. Excessieve boetes opleggen aan hinderlijke buren, kentekenregistratie, camera's op straat voor de veiligheid van de ondernemer. Krijg het er warm vanquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nou, zullen we beginnen bij jou? Als ik je webcams opstuur, hang jij die dan overal in je huis op zodat heel Fok je 24/7 kan volgen? Denk aan de veiligheid die je hebt als honderden onbekenden je altijd kunnen volgen!
Totdat het in de verkeerde handen valt, of de informatie onjuist word gebruiktquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je maakt een karikatuur van het beleid. Maar zo gek is het toch niet om blowende pubers aan de schandpaal te nagelen. Excessieve boetes opleggen aan hinderlijke buren, kentekenregistratie, camera's op straat voor de veiligheid van de ondernemer. Krijg het er warm van
Tuurlijk niet. Zolang we geen idootsie als een km-heffing gaan invoeren dan is er helemaal niets aan de hand.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
Totdat het in de verkeerde handen valt, of de informatie onjuist word gebruikt
Dat zijn idd zaken die (te) ver van D66 af staan. Naast dat progressieve, liberale geluid (hervorming ontslagrecht etc.) zijn teveel GL-punten gewoon gericht op ouderwets linkse nivellering.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:40 schreef speknek het volgende:
[..]
GL wilde een hoger toptarief, zie ook
http://blogs.z24.nl/polit(...)omisch-onzinnig.html
nogal links ja.
Ja, dat is de echte bedreiging voor de privacyquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Zolang we geen idootsie als een km-heffing gaan invoeren dan is er helemaal niets aan de hand.
Zeker, als het gaat om veroordeelde of beruchte mensen dan heb ik daar to-taal geen problemen meequote:Op dinsdag 30 november 2010 22:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben je ook voor het preventief binnenshuis filmen?
Links in welke zin. Het werkt juist averechts. En als het al links zou zijn dan hebben we het over topinkomens vanaf 150000. En natuurlijk hier op fok zal iedereen dat wel verdienen als ik alle threads lees, Maar neem maar van mij aan dat het percentage meevalt die dat inkomen heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:40 schreef speknek het volgende:
[..]
GL wilde een hoger toptarief, zie ook
http://blogs.z24.nl/polit(...)omisch-onzinnig.html
nogal links ja.
Moet diegene hiervan op de hoogte gesteld worden?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker, als het gaat om veroordeelde of beruchte mensen dan heb ik daar to-taal geen problemen mee
"Berucht"? Allochtonen die nog geen strafblad hebben?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker, als het gaat om veroordeelde of beruchte mensen dan heb ik daar to-taal geen problemen mee
Uiteraard. Maar even terug naar de essentie. Waarom zou de overheid niet het eea van je mogen weten?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:57 schreef JoaC het volgende:
[..]
Moet diegene hiervan op de hoogte gesteld worden?
Lollig. Maar nee. Al zullen daar wel veel buitenlanders onder vallenquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Berucht"? Allochtonen die nog geen strafblad hebben?
Wie zijn dan 'beruchte' mensen? En wil je die veroordeelden heel hun leven onder camerabewaking zetten? En wie gaat ze in de gaten houden? En hoe gaan we dat financieren?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
Lollig. Maar nee. Al zullen daar wel veel buitenlanders onder vallen
Dat voorkomt dus weer niks, omdat de monitoring bekend isquote:
Je legt woorden in de mondquote:Maar even terug naar de essentie. Waarom zou de overheid niet het eea van je mogen weten?
Definieer berucht eens op een manier dat het werkbaar is.quote:[..]
Lollig. Maar nee. Al zullen daar wel veel buitenlanders onder vallen
Waarom zou dat wel moeten mogen vraag ik me dan meteen af?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar even terug naar de essentie. Waarom zou de overheid niet het eea van je mogen weten?
Geloof dat je betoog weinig zin heeft gehadquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is enigzins treurig te noemen dat de rechtse kliek zich zit te verkneukelen en met zielige oneliners een heel topic volposten.
Je kan er donder opzeggen dat zodra de populariteit van Wilders begint te dalen, het kabinet een probleem heeft. Dat na 4 jaar het rechtse kabinet niet meer genoeg stemmen heeft (VVD zal onvermijdelijk minder zetels halen, kijk maar naar het verleden). Het machtsgeile CDA zal weer een stukkie naar links opschuiven onder het mom van Gristelijke normen en waarden waarna een wat meer links georienteerd kabinet geformeerd zal worden.
Nu ontopic. De overeenkomsten tussen D'66 en GL zijn behoorlijk. Ook de overeenkomsten tussen een VVD en D'66 zijn behoorlijk (al doet men hier vermoeden van niet). In een periode waarin beide partijen zeer regelmatig gezamenlijk optrekken, is het niet onlogisch dat gesproken wordt over samensmelting van beide partijen. In de verschillende kieswijzers liggen beide partijen het dichtst bij elkaar. De vraag en discussie in deze blijft altijd: is de som groter dan de delen of niet? En daarnaast, zijn de overeenkomsten groter dan de verschillen? Wil men over hun eigen schaduw heenstappen?
Het lijkt mij zinniger dit in dit topic te bespreken dan de zoveelste topic waarin rechtse users hun vreugdedansje rond het kampvuur doet. Beetje vermoeiend, irritant en het voegt weinig toe.
Vroeger werden gevangenen ook gebrandmerkt (niet te doordenken). Het zou toch niet gek zijn om een bepaalde vorm van criminaliteit op internet te zijn (denk aan foto's of idd een youte filmpjequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:04 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat voorkomt dus weer niks, omdat de monitoring bekend is
[..]
Je legt woorden in de mond
[..]
Definieer berucht eens op een manier dat het werkbaar is.
Inderdaad, 'veroordeelden' is duidelijk. Mensen zoals PVV'er Lucassen, die moet preventief cameratoezicht krijgen. Ook als hij in gesloten fractievergaderingen zit natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:04 schreef JoaC het volgende:
Definieer berucht eens op een manier dat het werkbaar is.
Aiaaaaa, dat is weer wat anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, 'veroordeelden' is duidelijk. Mensen zoals PVV'er Lucassen, die moet preventief cameratoezicht krijgen. Ook als hij in gesloten fractievergaderingen zit natuurlijk.
Huh? D66 + Groenlinks = lucassen van de pvv ?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Inderdaad, 'veroordeelden' is duidelijk. Mensen zoals PVV'er Lucassen, die moet preventief cameratoezicht krijgen. Ook als hij in gesloten fractievergaderingen zit natuurlijk.
Wat is er mis met het opslaan van deze informatie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aiaaaaa, dat is weer wat anders natuurlijk.
Waarom? Omdat het jou niet uitkomt? Wie weet wat hij op die fractievergadering allemaal bekokstooft. Als het een probleem is en hij zijn functie niet meer uit kan voeren moet hij maar opstappenquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aiaaaaa, dat is weer wat anders natuurlijk.
Het voegt echt niks toe gewoon. Mensen die nu geen D'66 of GL stemmen gaan dat echt niet ineens wel doen. Sterker nog, de kans is groot dat ze gezamenlijk zelfs met minder zetels overblijvenquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Huh? D66 + Groenlinks = kansloos
Tja... verdiep je anders eens in de functie 'kamerlid'. Die hebben bijv. geen arbeidscontract.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een gewone werknemer wordt immers ook ontslagen als hij niet kan komen werken omdat hij in de bak zit. Ik zie niet in waarom we voor de Haagse Elite waar de heer () Lucassen onder valt een uitzondering moeten maken.
Omdat d overheid geen burger is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wat is er mis met het opslaan van deze informatie?
Maar hij bestaat er wel uit, dus op het moment dat de burger in overheidssfeer samenkomt, moeten we voor de veiligheid van de burgers kiezen toch?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat d overheid geen burger is.
Jawel, maar daar wordt heimelijk en diplomatieke informatie uitgewisseld, dat is niet bestemd voor het gewone volk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:15 schreef JoaC het volgende:
[..]
Maar hij bestaat er wel uit, dus op het moment dat de burger in overheidssfeer samenkomt, moeten we voor de veiligheid van de burgers kiezen toch?
Better safe than sorry?
Er lijkt me geen enkel bezwaar dat de overheid informatie over zichzelf op slaat. Die informatie in besloten vergaderingen zal vertrouwelijk behandeld worden. Daar heb je toch wel vertrouwen in?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat d overheid geen burger is.
Even ter toevoeging, heimelijk heeft een nogal een negatieve ondertoon. Het is wel een synoniem van geheim, alleen is het een nuance verschilquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, maar daar wordt heimelijk en diplomatieke informatie uitgewisseld, dat is niet bestemd voor het gewone volk.
En? Dat is juridisch geneuzel, als jij niet in staat meer bent je functie uit te voeren door het overtreden van de wet moet je maar opstappen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:14 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Tja... verdiep je anders eens in de functie 'kamerlid'. Die hebben bijv. geen arbeidscontract.
Deze informatie word sowieso opgeslagen op andere plekken, we zetten gewoon veiligheidsmensen achter camera's, kamerlid of niet. De controle is immers ook namens overheid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, maar daar wordt heimelijk en diplomatieke informatie uitgewisseld, dat is niet bestemd voor het gewone volk.
Klopt, maar bepaalde informatie die bijv gaan over de ''wankele euro'' mogen nooit en te nimmer uitlekken, dat zou immers een systeemcrash opleveren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:19 schreef Arglist het volgende:
[..]
Even ter toevoeging, heimelijk heeft een nogal een negatieve ondertoon. Het is wel een synoniem van geheim, alleen is het een nuance verschil
Precies, en met het opslaan van informatie door de overheid is niks mis vertel PHP ons, dat is volkomen veilig!quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
Deze informatie word sowieso opgeslagen op andere plekken, we zetten gewoon veiligheidsmensen achter camera's, kamerlid of niet. De controle is immers ook namens overheid.
Dan nog, je weet maar nooit wat die veiligheidsmensen in de kantine met elkaar uitwisselen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
Deze informatie word sowieso opgeslagen op andere plekken, we zetten gewoon veiligheidsmensen achter camera's, kamerlid of niet. De controle is immers ook namens overheid.
Het is hoe de mensen hun politici graag opgediend zien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En? Dat is juridisch geneuzel, als jij niet in staat meer bent je functie uit te voeren door het overtreden van de wet moet je maar opstappen.
de zwart/wit open deur awardquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
overheid heeft gewoon burgers nodig.
zonder burgers bestaat overheid gewoon niet.
zo simpel is het.
Waar heb jij gestudeerd?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
overheid heeft gewoon burgers nodig.
zonder burgers bestaat overheid gewoon niet.
zo simpel is het.
Wat een onverbeterlijke PVV-er ben je ook.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog, je weet maar nooit wat die veiligheidsmensen in de kantine met elkaar uitwisselen.
En dat is nou precies waarom ik niet wil dat de overheid van alles van mij weet.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog, je weet maar nooit wat die veiligheidsmensen in de kantine met elkaar uitwisselen.
Zou je ook kunnen uitleggen wat daar verkeerd aan is?quote:
WAT?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat is nou precies waarom ik niet wil dat de overheid van alles van mij weet.
Er schijnt ook nogal eens informatie uit te lekken. Wist je dat?
Wat fokthesystem al zei.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:26 schreef Arglist het volgende:
[..]
Zou je ook kunnen uitleggen wat daar verkeerd aan is?
JA TE GEK VOOR WOORDEN HE?!?!quote:
Maar again, te laat!quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
JA TE GEK VOOR WOORDEN HE?!?!
De overheid kan de simpelste database al niet beveiligen en die willen dan allerlei privézaken van mij weten? Ja dag
Wat zegt hij? Kan je niet voor jezelf spreken? Ik vroeg het jou. Wat klopt daar niet aan?quote:
zie : D66 + Groenlinks =quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:30 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wat zegt hij? Kan je niet voor jezelf spreken? Ik vroeg jou het. Wat klopt daar niet aan?
Nee, dat die mensen dat uitlekken. Dat betekent dat de straffen hier in Nederland te laag zijn. Kzal meneer Teeven vandaag nog mailen om te zeggen dat ie morgen al de duimschroeven qua straffen flink kan aandraaien!quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
JA TE GEK VOOR WOORDEN HE?!?!
De overheid kan de simpelste database al niet beveiligen en die willen dan allerlei privézaken van mij weten? Ja dag
En strenger straffen helpt?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, dat die mensen dat uitlekken. Dat betekend dat de straffen hier in Nederland te laag zijn. Kzal meneer Teeven vandaag nog mailen om te zeggen dat ie morgen al de duimschroeven qua straffen flink kan aandraaien!
Dat maakt me geen reet uit.quote:
Wat heeft dat met zwart/wit denken te maken? Wat klopt er niet aan wat hij zegt? Kom op. Zo moeilijk moet het toch niet zijn, of wel? Blijkbaar vonden jullie het lachen waard, maar waar lachen jullie eigenlijk om?quote:
Het feit dat dingen uitlekten betekende net nog dat de straffen te laag waren.quote:
Nee hoor, de overheid moet gewoon beter haar best doen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:33 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het feit dat dingen uitlekten betekende net nog dat de straffen te laag waren.
Gevalletje voortschrijdend inzicht?
Daar heb je geen zak aan als je de daders niet te pakken krijgt. Een Chinese hacker die hier de database met DNA-gegevens van alle inwoners kraakt gaat sukkeltje Teeven echt niet in China ophalen. Die blijft liever met zijn dikke reet op zijn ministeriequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, dat die mensen dat uitlekken. Dat betekent dat de straffen hier in Nederland te laag zijn. Kzal meneer Teeven vandaag nog mailen om te zeggen dat ie morgen al de duimschroeven qua straffen flink kan aandraaien!
Waarin?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, de overheid moet gewoon beter haar best doen.
Precies, en als ze dat doen kan de heer Lucassen gewoon gefilmd worden als hij in een gesloten fractievergadering zit. En anders mail jij de heer Teeven!quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, de overheid moet gewoon beter haar best doen.
Gelijk heeft ie, tis koud zat buiten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar heb je geen zak aan als je de daders niet te pakken krijgt. Een Chinese hacker die hier de database met DNA-gegevens van alle inwoners kraakt gaat sukkeltje Teeven echt niet in China ophalen. Die blijft liever met zijn dikke reet op zijn ministerie
Het opslaan van burger-gegevens.quote:
Je weet maar nooit wat die ambtenaren in de kantine met elkaar uitwisselen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het opslaan van burger-gegevens.
Dat kan niet, want bepaalde gegevens zouden de ruimtelijke orde kunnen verstoren. Daarbij zijn er echt wel een aantal uitzonderingen te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, en als ze dat doen kan de heer Lucassen gewoon gefilmd worden als hij in een gesloten fractievergadering zit. En anders mail jij de heer Teeven!
Klopt, maar bepaalde risico's vallen niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je weet maar nooit wat die ambtenaren in de kantine met elkaar uitwisselen.
De 'ruimtelijke orde' verstoren?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan niet, want bepaalde gegevens zouden de ruimtelijke orde kunnen verstoren. Daarbij zijn er echt wel een aantal uitzonderingen te maken.
Dus strenger straffen heeft geen zin?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar bepaalde risico's vallen niet uit te sluiten.
Dat doet er toch niet toe? Wat en hoe ik eet of slaap is ook niet bestemd voor het gewone volk en komt daar ook niet terecht, mag ik hopen. Dus waarom zou je een uitzondering willen maken voor politici? Recentelijk is toch wel voldoende gebleken dat die uitzondering niet bepaald gerechtvaardigd is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geloof ook niet dat dergelijke informatie verzameld wordt door de overheid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe? Wat en hoe ik eet of slaap is ook niet bestemd voor het gewone volk en komt daar ook niet terecht, mag ik hopen. Dus waarom zou je een uitzondering willen maken voor politici? Recentelijk is toch wel voldoende gebleken dat die uitzondering niet bepaald gerechtvaardigd is.
Oplossing: de heer Lucassen gaat gewoon iets anders doen. Daar ben jij vast ook veel blijer mee, scheelt je partij weer een tokkiequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan niet, want bepaalde gegevens zouden de ruimtelijke orde kunnen verstoren.
Precies, zoals de uitzondering dat de overheid niet hoeft te weten waar ik woon, wat mijn etnische afkomst is, wat mijn burgerlijke staat is, wat mijn religieuze status is. Daar kan je allemaal prima uitzonderingen voor makenquote:Daarbij zijn er echt wel een aantal uitzonderingen te maken.
Dan moet de overheid beter haar best doen Burger-gegevens op te slaanquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geloof ook niet dat dergelijke informatie verzameld wordt door de overheid.
Jongens, ik ben moe :w
Tsja dat krijg je er van als mensen termen gaan bezigen waarvan ze de betekenis niet weten, enkel om het bezigen.....quote:
Of kunnen jullie dat nietquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef Arglist het volgende:
Phpstyle en fokthesystem, gaan jullie nog antwoord geven of kunnen jullie dat niet?
Wat wil jij dan zeggen met je reply? Of weet je dat ook niet? Zoek eens de term volkssoevereiniteit op en kom dan nog eens terug en reageer op Captain_Ghost.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:43 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Of kunnen jullie dat nietben je 4 geworden of zo?
![]()
Anyway ik vergiste me in de replye, die was niet voor jou, maar richting Captain_Ghost Dus wat php wil zeggen, geen idee verder.
Wat begrijp je nu weer niet?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef Arglist het volgende:
[..]
Tsja dat krijg je er van als mensen termen gaan bezigen waarvan ze de betekenis niet weten, enkel om het bezigen.....
Ik ga hem met de seconde slimmer vinden.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat begrijp je nu weer niet?
Maar weet jij het verschil al tussen een tequila en taqiyya? Retarded
Geheel terecht! Scherp, doordacht en bovendien uitermate consequent, die jongen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef Arglist het volgende:
[..]
Tsja dat krijg je er van als mensen termen gaan bezigen waarvan ze de betekenis niet weten, enkel om het bezigen.....
Ik ga hem met de seconde slimmer vinden.
Ga andere mensen niet de maat nemen als jij zelf met droge ogen loopt te beweren dat de SP iets over taqiyya in haar programma heeft staan. Dombo.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:44 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wat wil jij dan zeggen met je reply? Of weet je dat ook niet? Zoek eens de term volkssoevereiniteit op en kom dan nog eens terug en reageer op Captain_Ghost.
Subtiliteit is niet voor eenieder weggelegd. Dat zegt iets over je opleiding en opvoeding. Ga nu maar slapen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga andere mensen niet de maat nemen als jij zelf met droge ogen loopt te beweren dat de SP iets over taqiyya in haar programma heeft staan. Dombo.
Hierquote:
Je loopt echt met je eigen domheid te koop hoorquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:24 schreef Arglist het volgende:
[..]
Nou, dat mensen 'denken' te weten dat de SP voor een centraal geleide economie staat, maar dit uit feitelijke handelingen (van de SP) en hun programma (van de SP) niet blijkt. Dat 'denken' is derhalve nergens op gebaseerd, behalve dat de SP aan taqeijaijea doet en zo haar ware plannen verborgen houdt ( de angst dat de SP een enge communistische partij is die de markt wil afschaffen en alles tot staatseigendom wil benoemen).
Zo duidelijk hopelijk?
Dan denk ik aan mappen die overal over de weg verstooid liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe bepaalde gegevens de ruímtelijke orde kunnen verstoren.
Stel dat er rapporten vrijkomen waarin staat dat de lonen met 25 procent gekort worden?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe bepaalde gegevens de ruímtelijke orde kunnen verstoren.
Criminelen, drugsbarons, stadiontuig. Voorbeelden te over.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk die 'beruchte' mensen PHP? Heb je daar al een werkbare definitie van bepaald?
'de lonen'.... 'rapporten'quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stel dat er rapporten vrijkomen waarin staat dat de lonen met 25 procent gekort worden?
"de lonen"? Welke lonen? Alle lonen in Nederland?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stel dat er rapporten vrijkomen waarin staat dat de lonen met 25 procent gekort worden?
je zit niet zo lekker in je vel zie ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:44 schreef Arglist het volgende:
Wat wil jij dan zeggen met je reply? Of weet je dat ook niet? Zoek eens de term volkssoevereiniteit op en kom dan nog eens terug en reageer op Captain_Ghost.
Waar staat dat SP dat in haar programma heeft staan?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier
[..]
Je loopt echt met je eigen domheid te koop hoor
Dat zijn veroordeelde mensenquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Criminelen, drugsbarons, stadiontuig. Voorbeelden te over.
Geen eens inhoudelijk in op hetgeen wat ik poste. Jij komt enkel met one-liners en beledigingen, dat maakt je echt niet slimmer. Of leer eens gebruik te maken van bronnenquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:48 schreef Arglist het volgende:
[..]
Subtiliteit is niet voor eenieder weggelegd. Dat zegt iets over je opleiding en opvoeding. Ga nu maar slapen.
Zoals ik al zei, contextuele interpretatie is een vorm van intelligentie. Eentje die bij jou niet te bekennen is blijkbaar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier
[..]
Je loopt echt met je eigen domheid te koop hoor
Ja die van ambtenaren bijv. Ben je nu werkelijk zo dom?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"de lonen"? Welke lonen? Alle lonen in Nederland?
Maar wat is het verschil dan tussen 'veroordeelden' en 'beruchte mensen'. Je lijkt een onderscheid te willen maken en mensen die nog niet veroordeelt zijn maar wel 'berucht' ook onder preventief cameratoezicht te willen stellen. Of was het gewoon weer een minder handige formulering van uw kant?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Criminelen, drugsbarons, stadiontuig. Voorbeelden te over.
DE lonen is wel erg algemeen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die van ambtenaren bijv. Ben je nu werkelijk zo dom?
Nee dat beweerde arglist juist. Raar dat ie dat niet openlijk wil toegeven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:51 schreef JoaC het volgende:
PHP:
D66 + Groenlinks =
[..]
Waar staat dat SP dat in haar programma heeft staan?
[..]
Dat zijn veroordeelde mensen
Ja, hoe gaat dat de ruimtelijke orde precies verstoren?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoef daar niet op te reageren omdat het voor iedereen duidelijk is wat daar staat, enkel niet voor jou.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen eens inhoudelijk in op hetgeen wat ik poste. Jij komt enkel met one-liners en beledigingen, dat maakt je echt niet slimmer. Of leer eens gebruik te maken van bronnenMomenteel heb ik het gevoel dat ik met een 13 jarige chat zonder enige kennis van politiek
Serieus.
Of dat men complete woonwijken gaat bouwen van die mappen en dossierkasten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dan denk ik aan mappen die overal over de weg verstooid liggen.
Nederland was ooit onderwerp van gesprek bij ophra winfrey.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
Nee hoor, ik stel dat randfiguren (zie vrienden van holleeder) prima publieke aan de schandpaal genageld mogen worden. Dat zou je ook kunnen doen bij stadiontuig. Verder vind ik dat je dat ook bij veroordeelde pedofielen mag doen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil dan tussen 'veroordeelden' en 'beruchte mensen'. Je lijkt een onderscheid te willen maken en mensen die nog niet veroordeelt zijn maar wel 'berucht' ook onder preventief cameratoezicht te willen stellen. Of was het gewoon weer een minder handige formulering van uw kant?
alsquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat beweerde arglist juist. Raar dat ie dat niet openlijk wil toegeven.
Nogmaals, je kunt wel met een hele brei woorden komen maar dat lult je echt niet uit deze benarde positiequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:51 schreef Arglist het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, contextuele interpretatie is een vorm van intelligentie. Eentje die bij jou niet te bekennen is blijkbaar.
Dat moet je erbij zetten, als je zegt 'de lonen' lijkt het alsof je het over ALLE lonen hebt. Dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die van ambtenaren bijv. Ben je nu werkelijk zo dom?
ja dus toch, do as you say, not as you (do not-) do...quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:53 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ik hoef daar niet op te reageren omdat het voor iedereen duidelijk is wat daar staat, enkel niet voor jou.
Goed, ik dacht dat je wel over enige fantasie zou beschikken. Helaas.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat moet je erbij zetten, als je zegt 'de lonen' lijkt het alsof je het over ALLE lonen hebt. Dat is nogal een verschil.
Maar als de ambtenaren 25% in moeten leveren gaat dat de 'ruimtelijke orde' hoogstwaarschijnlijk idd verstoren, dat geloof ik wel
Wat als je vriend bent van Holleeder, maar tegelijkertijd gerespecteerd advocaat die zelfs Tweede Kamerleden verdedigt?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stel dat randfiguren (zie vrienden van holleeder) prima publieke aan de schandpaal genageld mogen worden. Dat zou je ook kunnen doen bij stadiontuig. Verder vind ik dat je dat ook bij veroordeelde pedofielen mag doen.
Maar wat zijn dan de criteria voor 'beruchtheid'? Veroordeling is een duidelijk criterium, maar je blijft maar vaag over de criteria voor beruchtheid. "randfiguren, stadiontuig", ja wanneer ben je dan een randfiguur en wanneer ben je stadiontuig. Baken het eens af.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stel dat randfiguren (zie vrienden van holleeder) prima publieke aan de schandpaal genageld mogen worden. Dat zou je ook kunnen doen bij stadiontuig. Verder vind ik dat je dat ook bij veroordeelde pedofielen mag doen.
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar het verschil tussen een taalfout ('taqeijaijea' in plaats van 'taqiyya') en het hebben over 'ruimtelijke orde' in plaats van... (ja in plaats van wat eigenlijk?) is toch van een iets andere orde. Maar toegegeven, je bent in ieder geval erg eh, volhardend.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen eens inhoudelijk in op hetgeen wat ik poste. Jij komt enkel met one-liners en beledigingen, dat maakt je echt niet slimmer. Of leer eens gebruik te maken van bronnenMomenteel heb ik het gevoel dat ik met een 13 jarige chat zonder enige kennis van politiek
Serieus.
Arglist loopt quasi intelligent te doen terwijl hijzelf degene is die de fout in ging. Vervolgens loopt hij op mij af te geven dat ik ''dom'' ben. Sorry hoor maar ik laat me geen oor aan naaien door een kind van 11.quote:
quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, hoe gaat dat de ruimtelijke orde precies verstoren?
Als je dat werkelijk verder interesseert dan mag je daar een topic over openen met een uitgebreide OP.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar wat zijn dan de criteria voor 'beruchtheid'? Veroordeling is een duidelijk criterium, maar je blijft maar vaag over de criteria voor beruchtheid. "randfiguren, stadiontuig", ja wanneer ben je dan een randfiguur en wanneer ben je stadiontuig. Baken het eens af.
Ik vermoedde al wel dat je het over ambtenaren had maar je formulering liet ruimte voor ander interpretaties. Daar heb je wel vaker last van. Ik raad je aan zorgvuldiger en genuanceerder te posten. Dan hoeven we geen 3 pagina's lang te vragen aan je wat je nu eigenlijk bedoelt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed, ik dacht dat je wel over enige fantasie zou beschikken. Helaas.
PM het me anders even, mag ook. Ik ben gewoon benieuwd naar je ideeën.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk verder interesseert dan mag je daar een topic over openen met een uitgebreide OP.
Soms werkt negeren beter dan er maar weer tegenin proberen te gaan...quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Arglist loopt quasi intelligent te doen terwijl hijzelf degene is die de fout in ging. Vervolgens loopt hij op mij af te geven dat ik ''dom'' ben. Sorry hoor maar ik laat me geen oor aan naaien door een kind van 11.
Het was niet eens een fout, ergens schreef ik tequila en ergens anders tikketak en ergens anders weer taquwiajdklja.... Maja, dat is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd. Hij is er door in de war geraakt en denkt me er mee in verlegenheid te kunnen brengen. Dat maakt het geheel nog grappiger.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar het verschil tussen een taalfout ('taqeijaijea' in plaats van 'taqiyya') en het hebben over 'ruimtelijke orde' in plaats van... (ja in plaats van wat eigenlijk?) is toch van een iets andere orde. Maar toegegeven, je bent in ieder geval erg eh, volhardend.
Donderstraal toch ook een lekker end op man, ik gaf net in heldere bewoordingen aan dat Arglist het verkiezingsprogramma van de SP in verband bracht met het woord taqeijaijea. Dit vond ik nogal dom en wees hem hierop. Tot op heden ontkent meneer nog steeds dat hij die fout maakte. Helder?quote:
Je mag me een pm sturen, je zult er alleen morgen bericht over krijgen. Stel duidelijk de vragen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
PM het me anders even, mag ook. Ik ben gewoon benieuwd naar je ideeën.
En het gaat hier om GL en D66.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Donderstraal toch ook een lekker end op man, ik gaf net in heldere bewoordingen aan dat Arglist het verkiezingsprogramma van de SP in verband bracht met het woord taqeijaijea.
phpmystyle, privacy en punishmentquote:Op woensdag 1 december 2010 00:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
En het gaat hier om GL en D66.
Zoek een ander topic!
Je liegt dat het gedrukt staatquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:59 schreef Arglist het volgende:
[..]
Het was niet eens een fout, ergens schreef ik tequila en ergens anders tikketak en ergens anders weer taquwiajdklja.... Maja, dat is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd. Hij is er door in de war geraakt en denkt me er mee in verlegenheid te kunnen brengen. Dat maakt het geheel nog grappiger.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:39 schreef Arglist het volgende:
[..]
Nou, dat mensen 'denken' te weten dat de SP voor een centraal geleide economie staat, maar dit uit feitelijke handelingen en hun programma niet blijkt. Dat 'denken' is derhalve nergens op gebaseerd, behalve dat de SP aan taqeijaijea doet en zo haar ware plannen verborgen houdt.
Of wil je de reden weten dat Whiskers2009 het wel snapte?
Wie deed de OP?quote:Op woensdag 1 december 2010 00:13 schreef TomLievense het volgende:
Ik wil toch nog even in mijn topic posten voordat die vol is.
Ikke. Was die niet goed?quote:
1+1= 2?quote:Op woensdag 1 december 2010 00:13 schreef TomLievense het volgende:
Ik wil toch nog even in mijn topic posten voordat die vol is.
De topictitel D66 + Groenlinks heb ik niet zelf bedacht. Zo heet die actie.quote:
Dus maw er zit niet genoeg daadkracht in GL als Halsema stopt en dat zou dus betekenen wanneer die samenwerking niet zou lukken GL straks niet de juiste poppetjes heeft om zelfstandig door te kunnen gaan. Tja dan zou dit inderdaad de oplossing voor GL kunnen zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:10 schreef Arglist het volgende:
Ik zal even het goede voorbeeld geven:
Er is echter wel een groot voordeel wat een fusie tussen deze partijen zou kunnen hebben. Halsema houdt er mee op en GL lijkt vooralsnog geen geschikte opvolger te hebben. Pechtold zou dan de leider kunnen worden van deze combipartij en daarmee zou het de opvolgingskwestie van Halsema zijn afgedaan. Dat lijkt me een belangrijk punt en is ook iets wat zij overwegen vermoed ik.
Dat was wel altijd zo, maar tegenwoordig... kan zo maar weer veranderen, door de pvv, de media, you name itquote:
Een OP is een post in een topic, een post dat je er nog in wilt posten maakt 2quote:Op woensdag 1 december 2010 00:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
De topictitel D66 + Groenlinks heb ik niet zelf bedacht. Zo heet die actie.
Ik zie die daadkracht zo op het eerste gezicht niet. Ik zie niet iemand die Halsema zou kunnen vervangen, maar goed, ik hang ook niet elke dag rond met die gasten. Verder zie ik ook geen electoraal gewin zoals ik betoogde, dat zou er enkel kunnen zijn als de PvdA helemaal afbrokkelt of de gevolgen van de vergrijzing harder merkbaar worden. Dan zouden D66+GL een reële optie voor de jongere generatie kunnen zijn, zoals jij volgens mij al eerder gezegd hebt.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dus maw er zit niet genoeg daadkracht in GL als Halsema stopt en dat zou dus betekenen wanneer die samenwerking niet zou lukken GL straks niet de juiste poppetjes heeft om zelfstandig door te kunnen gaan. Tja dan zou dit inderdaad de oplossing voor GL kunnen zijn.
Klopt daar ben ik het ook mee eens. Als D66 en GL de vergrijzing echt tegen wilt gaan dan moeten ze de pensioenen loskoppelen van de AOW. Dan zal vast ook de generatie die nu 35-50 jaar is hier een hele goede combinatie in kunnen vinden.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:25 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ik zie die daadkracht zo op het eerste gezicht niet. Ik zie niet iemand die Halsema zou kunnen vervangen, maar goed, ik hang ook niet elke dag rond met die gasten. Verder zie ik ook geen electoraal gewin zoals ik betoogde, dat zou er enkel kunnen zijn als de PvdA helemaal afbrokkelt of de gevolgen van de vergrijzing harder merkbaar worden. Dan zouden D66+GL een reële optie voor de jongere generatie kunnen zijn, zoals jij volgens mij al eerder gezegd hebt.
Ach begin me er niet over. Hier een artikel uit 1994 van een onderzoeker aan de UvT, toenmalig KUB. Dus nog voordat alle pensioenfondsen in het niets verdampt zijn en nog voordat de Euro er was.... kan je nagaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt daar ben ik het ook mee eens. Als D66 en GL de vergrijzing echt tegen wilt gaan dan moeten ze de pensioenen loskoppelen van de AOW. Dan zal vast ook de generatie die nu 35-50 jaar is hier een hele goede combinatie in kunnen vinden.
Inderdaad daarom ook dat ik ooit hoop dat D66 en desnoods met GL en de VVD een echte liberale koers gaat varen op dat gebied. En dit is niet in het belang van alleen de ouderen maar zeker ook voor de jongeren.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:39 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ach begin me er niet over. Hier een artikel uit 1994 van een onderzoeker aan de UvT, toenmalig KUB. Dus nog voordat alle pensioenfondsen in het niets verdampt zijn en nog voordat de Euro er was.... kan je nagaan.
http://www.trouw.nl/krant(...)grijzing_torsen.html
We zijn 16 jaar verder en er is niks veranderd. Het is wachten tot de nood hoog is en dan komen we in actie.
Ik denk dat je gelijk hebt. Persoonlijk zou ik (D66-stemmer) ook zeker op zo'n fusiepartij stemmen omdat ik vind dat het nog best wat groener kan en ik D66 soms net iets te optimistisch vind als het over de markt gaat. Maar ik dat geldt lang niet voor alle D66-stemmers en vooral nu de VVD steeds conservatiever wordt zou een fusie de winst die hier voor D66 te halen valt weer ongedaan maken.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:10 schreef Arglist het volgende:
Ik zal even het goede voorbeeld geven:
D66 heeft vele fouten gemaakt. Hoewel het er in eerste instantie op leek dat de harde strijd tegen Wilders vruchten af zou werpen, viel dat toen het puntje bij paaltje kwam toch enigszins tegen. Pechtold hing lange tijd de morele en politieke antipool van Wilders uit en leek daarbij ook vervelende generalisatie fouten te maken in plaats van de mensen, die toch al nooit eerder op de D66 gestemd hadden of het zouden overwegen, van een redelijk alternatief te voorzien. Hetzelfde geldt voor Halsema hoewel ik altijd het gevoel bij GL heb dat de G voor het electoraat een belangrijkere reden is om voor de partij te stemmen dan de L, misschien is de G zelfs de belangrijkste reden.
Er is echter wel een groot voordeel wat een fusie tussen deze partijen zou kunnen hebben. Halsema houdt er mee op en GL lijkt vooralsnog geen geschikte opvolger te hebben. Pechtold zou dan de leider kunnen worden van deze combipartij en daarmee zou het de opvolgingskwestie van Halsema zijn afgedaan. Dat lijkt me een belangrijk punt en is ook iets wat zij overwegen vermoed ik.
De vraag is echter, volgt uit een som van deze partijen ook een electoraal gewin? Ik denk het niet. De D66 zou door de fusie minder snel de progressievere VVD stemmers kunnen meekrijgen, dit vanwege GL, en de PvdA stemmers zullen over het algemeen bij hun eigen partij blijven, tenzij deze helemaal kapseist wat ik niet zie gebeuren. Kortom, de status quo blijft gehandhaafd, voorlopig dan ieder geval. In de toekomst, misschien over een tiental jaar, of in ieder geval wanneer de gevolgen van de vergrijzing heftiger voelbaar worden zie ik dit eerder gebeuren.
Gaat niet gebeuren. De babyboomers financieren de VVD volledig, en zijn voor die partij een te grote groep om te passeren. Dan hou je GL en D66 over. En die overtuigen de jongeren niet met een doomsday-boodschap zonder een duidelijk toekomstperspectief. Bovendien: die jongeren die GL/D66 aantrekken zijn kosmopolitisch genoeg om zelf de problemen te ontvluchten. Die weten wat de vruchten van de globalisering zijn, en handelen daarnaar.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:53 schreef Cherna het volgende:
Inderdaad daarom ook dat ik ooit hoop dat D66 en desnoods met GL en de VVD een echte liberale koers gaat varen op dat gebied. En dit is niet in het belang van alleen de ouderen maar zeker ook voor de jongeren.
Was jij niet van de VVD?quote:Op woensdag 1 december 2010 11:31 schreef eriksd het volgende:
Het bezwerende vingertje moet dan hun logo worden.
Hier heb je gelijk in natuurlijk. Maar het lijkt me toch wel de bedoeling dat je we onze kosmopolitische hoger opgeleiden voor Nederland willen behouden. Als zij weggaan, wat blijft er over?quote:Op woensdag 1 december 2010 11:26 schreef Shodan het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De babyboomers financieren de VVD volledig, en zijn voor die partij een te grote groep om te passeren. Dan hou je GL en D66 over. En die overtuigen de jongeren niet met een doomsday-boodschap zonder een duidelijk toekomstperspectief. Bovendien: die jongeren die GL/D66 aantrekken zijn kosmopolitisch genoeg om zelf de problemen te ontvluchten. Die weten wat de vruchten van de globalisering zijn, en handelen daarnaar.
Erg ironisch, komend van iemand die een rechts-conservatief kabinet geweldig vindt.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:31 schreef eriksd het volgende:
Jij bent degene die hoopt dat de PVV meer naar rechts opschuift economisch gezien. Wanneer dat gebeurt jaagt Henk en Ingrid tegen zich in het harnas. De liefhebbers van economisch rechts zal hij daarmee niet voor zich winnen. Die zoeken hun heil bij de VVD.quote:
Is dat niet meer iets voor Rutte I?quote:Op woensdag 1 december 2010 11:31 schreef eriksd het volgende:
quote:
quote:Op woensdag 1 december 2010 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat niet meer iets voor Rutte I?
Wat zijn de druiven nog zuur hé.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Erg ironisch, komend van iemand die een rechts-conservatief kabinet geweldig vindt.
quote:Op woensdag 1 december 2010 11:31 schreef eriksd het volgende:
Och, ik kan wel lachen om deze initiatieven. Koosvogels c.s. echter niet om Rutte 1.quote:
Moet bekennen dat ik mij tot dusver prima vermaak met Rutte I. Vandaag is het bijvoorbeeld weer lachen geblazen met Leers die een of ander idioot voorstel heeft gepresenteerd. En andere keer kunnen we ons weer vermaken met berichtgeving omtrent de PVV-fractie. Terwijl er een paar dagen later weer een bericht in de krant verschijnt over een geplande bezuiniging die onhaalbaar blijkt.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, ik kan wel lachen om deze initiatieven. Koosvogels c.s. echter niet om Rutte 1.
Als je het zo brengt moet ik er ook wel om gniffelenquote:Op woensdag 1 december 2010 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik mij tot dusver prima vermaak met Rutte I. Vandaag is het bijvoorbeeld weer lachen geblazen met Leers die een of ander idioot voorstel heeft gepresenteerd. En andere keer kunnen we ons weer vermaken met berichtgeving omtrent de PVV-fractie. Terwijl er een paar dagen later weer een bericht in de krant verschijnt over een geplande bezuiniging die onhaalbaar blijkt.
Nee, Rutte I is een waar feest.
Dat heb ik niet meegekregen.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je het zo brengt moet ik er ook wel om gniffelen
Net als om Ger Koopmans bij P&W gisteren.
Die faalde ook weer lelijk.quote:
Tijd om CDA en PVV te dumpen en een nieuwe start te maken met een meer hervormingsgezind kabinet. (Psssst PaarsPlus)quote:
De VVD is niet hervormingsgezind en de PvdA ook maar matigjes, maar het zou idd de beste optie zijn op het moment. Alleen geloof ik niet dat als er nu verkiezingen zouden zijn ze een meerderheid zouden halen.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tijd om CDA en PVV te dumpen en een nieuwe start te maken met een meer hervormingsgezind kabinet. (Psssst PaarsPlus)
Cohen heeft al lang en breed duidelijk gemaakt dat de PvdA bereid is tot hervormen. Ook het ontslagrechts is niet langer een taboe. Dat terwijl de sociaal-democraten daar in eerste instantie niets voor voelden.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De VVD is niet hervormingsgezind en de PvdA ook maar matigjes, maar het zou idd de beste optie zijn op het moment. Alleen geloof ik niet dat als er nu verkiezingen zouden zijn ze een meerderheid zouden halen.
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:00 schreef Granmal het volgende:
D66 is alles behalve Links. Wat is dit voor shit?
Nou, ik mag toch ook hopen dat GL niet zo ver verwijderd is van haar linkse ontstaan dat ze moeiteloos met D'66 samen kunnen gaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
Zo'n vaart zal het wel niet lopen. D66 kwalificeren als niet-links vind ik wat overdreven.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch ook hopen dat GL niet zo ver verwijderd is van haar linkse ontstaan dat ze moeiteloos met D'66 samen kunnen gaan.
D66 is niet links, niet rechts, en het water is te koud om door de zee te gaanquote:Op woensdag 1 december 2010 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het wel niet lopen. D66 kwalificeren als niet-links vind ik wat overdreven.
Ze zijn minder links dan het CDA rechts is iig....quote:Op woensdag 1 december 2010 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het wel niet lopen. D66 kwalificeren als niet-links vind ik wat overdreven.
Pssst, CDA en D66 hebben fusieplannen.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze zijn minder links dan het CDA rechts is iig....
quote:Op woensdag 1 december 2010 17:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Pssst, CDA en D66 hebben fusieplannen.
Dan hadden ze je verteld dat je uit je nek lult en niet iets wat iemand hier op een forum plaatst voor waar aan moet nemen.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:58 schreef Boekenwurm het volgende:
Ben benieuwd wat die CPN'ers hadden gezegd als je ze had verteld dat ze 20 jaar later mogelijk zouden samengaan met liberalen.
Alles wat nu nog riekt naar CPN zit al lang bij de SP of bij zetelloze ultralinkse splintergroepjes.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:58 schreef Boekenwurm het volgende:
Ben benieuwd wat die CPN'ers hadden gezegd als je ze had verteld dat ze 20 jaar later mogelijk zouden samengaan met liberalen.
Ik wordt meestal ergens tussen deze 2 partijen gedropt dus ik zie het wel zittenquote:Op woensdag 1 december 2010 16:25 schreef Strani het volgende:
Elke stemwijzer die ik probeer levert mij af in de buurt van D66 en bepaald niet bij Groenlinks. Ik zou niet over een fusie te spreken zijn.
Ach wat er toen van de CPN overging in GL was al niet bepaald streng in de leer.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:58 schreef Boekenwurm het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |