abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89176887
Het vorige deel

De dreumesen

08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
pi_89176937
Heb ik dat! Ik sloot het topic met:
Elin, geweldig! Wat heb je een mooie meid Kleurdoos!

Zo Thijs is echt een reus tegenover mijn kaboutertje! Finn is denk ik nu zo'n 77 cm!

Oh miss wat moeilijk he?! Ben je er nog naartoe gegaan? Finn was de eerste dag ook helemaal over de rooie, de dag erna ging het echt beter!

Wij gaan vanmiddag naar het sinterklaasfeest op het werk van mijn vriend. Ik ben benieuwd wat Finn er van vindt!
pi_89177675
Elin O+

Wij hebben vanmiddag ook sintfeest op het werk van mijn man. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn.
pi_89177686
Thijs is idd groot, maar ook heel leuk O+

FTA, het was moeilijk. Uiteindelijk was ze stil en kwam schaap weer binnen. Is ze even stil geweest, en werd toen weer hard huilend wakker. Schaap er weer heen, maar dat werkte niet. Toen heeft hij haar even mee naar binnen genomen, heeft ze even bij me op schoot gezeten. Nog een keer de papfles geprobeerd, die wilde ze eerst niet van schaap. Daarna heeft schaap haar weer naar bed gebracht en toen ging het goed.
Vervolgens kwam ze wel om 1 uur en om 4 uur en heb ik wel gevoed. Misschien niet moeten doen, weg van de minste weerstand, maar dan ben ik zo moe dat ik denk: met even voeden ben ik er vanaf, dus toe maar :P

Vanavond opnieuw en dan ben ik erniet, ik ga uit eten met vriendinnen, dus ik ben benieuwd of het dan gemakkelijker gaat.

Elin O+ ze is zo leuk, kd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89177735
ow ja, Senna heeft volgende week vrijdag Sinterklaas op het kdv en ik ga er denk ik ook heen. Ben wel benieuwd hoe ze dat doen daar en hoe Senna het vindt.

En vandaag is ze voor de laatste keer op de babygroep :o 1 december = as woensdag gaat ze over naar de dreumessen!
pi_89177868
Ik kan me heel goed voorstellen dat je vannacht gewoon twee keer gevoed hebt! Dat gaat vanzelf ook wel weer beter als het ritme er eenmaal is!
Misschien voor jezelf ook wel lekker dat je er niet bent vanavond, geeft jou meer rust en ik denk haar ook!

Leuk dat Senna woensdag naar de dreumessen gaat! Zal vast leuk zijn voor haar!
pi_89185845
Miss, zou me niets verbazen als het vanavond beter gaat!

Bij de kapper ging het supergoed! Isabeau was vrolijk en bleef veeeeel beter zitten dan ik had verwacht. Voor resultaat moet je in t fototopic zijn. Ik vind het erg schattig.
pi_89195135
Ah Senna is bijna een KDV-dreumes!
Leuk hoor, voor haar, kan ze weer nieuwe dingen ontdekken.
Voor jou ws wel even een slikmoment, weer iets wat je moet afsluiten....
Succes voor Schaap vanavond, en voor jou een leuke avond gewenst!

Thijs is echt wel lang zeg!

Goed zeg, Isabeau bij de kapper, knap van dr!
Lars is ook weleens geknipt, alleen dat is wel een gedoe hoor, hij huilt niet, maar draait constant met zijn hoofd richting de schaar.
Tis nu alweer een tijd geleden, hij heeft mooie lange haren!

En koortsvrij vandaag! Fijn! Lars was ook erg vrolijk, de hele dag aan het lachen en blij doen.
Mijn vader vindt hem ook zo leuk, die was vandaag vrij,en had de hele morgen naast hem gezeten....hij is echt zooooo weg van Lars en andersom ook, echt so sweet!
Lars zijn buik en rug zitten alleen ineens helemaal onder de vlekjes (je kunt ze ook voelen) ik gok maar op een reactie op de BMR. Heb een vriendin van me (is verpleegkundige in een kinderziekenhuis) nog wel even laten kijken, waterpokken kon ik in ieder geval wel uitsluiten. Zij dacht ook aan de BMR.
Oh en goed nieuws! De koemelkallergie lijkt echt op zijn retour! Gister heeft Lars een danoontje gegeten, en geen last van gehad!!!!!! *O*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89195321
Gezellig al die Sint-feesten! Ik ben benieuwd wat de kindjes ervan vinden. <O)

Isabeau ziet er goed uit met haar nieuwe kapsel! Echt een meisjeskoppie zo met dat ponietje. O+

Hopelijk gaat het vanavond beter met Senna, miss. Maar het zal allicht schelen dat je er niet bent. Veel plezier trouwens!

Hier vandaag en vanavond alleen met Ko en best moeilijk vind ik het. Ik heb een oorontsteking en wil dus even niet naar buiten, maar dan duurt een dag wel lang. :{
Ko in bad gezet en daar heeft hij zich lekker lang vermaakt en nu ligt hij in bed. Ik heb vanavond eens yoghurt gemengd met wat Brinta gegeven. Ik ben benieuwd of hij er beter door slaapt.

Senna woensdag naar de dreumesgroep! Spannend!
Ko gaat woensdag wennen op het kdv en vandaag had ik een van de leidsters aan de lijn en mijn hart kromp wel even in elkaar ervan. ;(

Wat fijn dat Lars niet meer zo'n last heeft van koemelk! *O*
En heerlijk dat hij zulke goede maatjes met zijn opa is. Bijzonder hoor! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89199165
Ik haak vanaf hier weer in :)

Ik zag wel Isabeauty's nieuwe kapsel, helemaal geweldig schattig!

Karin wat fijn dat de koemelkallergie op z'n retour is.

Ko volgende week wennen. Oeke, ik kan me voorstellen dat het voor jou wel even slikken gaat zijn :* .
En voor Ko zal het ook zeker even wennen gaan worden, maar lekker spelen en ravotten met andere kindjes is heel leuk.

Miss, ik hoop dat het vanavond en vannacht beter zal gaan. En hebben zebij jullie op de KDV ook dreumesgroepen? En daarna peutergroepen dan. Bij ons (en op de vorige ook) hebben ze een babygroep (van 0 tot 2) en een peutergroep (2-3) en peuterplus (3-4).
We zijn een paar maanden geleden geswitcht van KDV en ik ben daar echt heel erg blij mee. Wat een fijn KDV hebben we nu. En ze heeft het echt zo naar haar zin daar.

M'n meissie is weer terug O+ Ik heb weer een vrolijke jojo O+
Ze weet sinds deze week heel goed aan te geven wat ze wil. Dan wijst ze wat aan en zegt 'die' en kijkt ons dan vragend aan. Ze heeft ook door dat dit werkt, wel erg handig dit principe.
Ook ging ze vanavond 'kussen'. Voor het eerst mochten we haar een kusje op de mond geven. Ze hield haar lipjes op elkaar en kwam dan met haar mondje naar onze mond (klinkt raar maar wat ik bedoel is dat ze bewust een kusje wilde ontvangen). Ik moest even een traantje wegpinken. Ook vroeg ik haar iets aan haar papa te geven en dat deed ze toen gewoon en daarna nog een keer!

Ook gingen we vandaag lekker lunchen met een vriendinnetje en mevrouwtje heeft gewoon meer dan 2 uur lang plezier gehad in de kinderstoel. Alles eten wat wij aten natuurlijk (mmmm pompoensoep). Sjansen met alle mensen om ons heen natuurlijk. lekker drummen met lepeltjes.

Oftewel ik ben helemaal happy de peppie emo-modus enzo.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89203668
*O* *O* :) *O* :Y
De ab slaat aan! Joepie. Oh, men wat heb ik me rot gevoeld zeg. Ik was zo enorm bang dat ie het rsvirus te pakken had. En dan niet eens voor mijzelf, maar ik was nog op kraamvisite geweest (tja, toen was ie nog niet ziek) en er zit hier nog een kraamvisite aan te komen. En het was zo'n sneu gezicht dat manneke dat het zo benauwd had. Maar goed, wij kregen dus een compleet ander manneke terug van zijn opa en oma. En hij staat ineens veel meer, loopt echt enkele pasjes en kletst je de oren van de kop. Minpuntje: hij weet nu hoe hij op tafel moet klimmen en aangezien ze dat bij mijn schoonouders niet echt hebben geremd, deed hij het hier ook meteen.

Lars, wat fijn voor je dat de allergie op zijn retour is. Fijn!

Oeke, wat kan de dag dan lang duren he...
Senna, mag jij volgende week naar de dreumessen? Gaaf. Wij hebben ook alleen een peutergroep en een babygroep. Wat we nu gaan doen is vragen of Driekus plaats mag maken voor aanwinst nr2, hij mag dan van ons ook naar een verticale groep. Hij is heel lang de jongste geweest op de babygroep en nu er wat ouderen weg zijn, merk je dat ie die kindjes mist. Hij speelt ook altijd met de oudere kindjes als ze met alle groepen op de hal zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89208083
Ivan heeft weer koorts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89208573
Och Ivan.. Is de koorts hoog? Hoelang heeft hij er vorige week last van gehad?
pi_89212548
Valt wel mee, rond de 39 graden. Het is de derde keer in drie weken tijd. Vorige week had hij er een paar dagen last van en toen zat hij rond de 40 graden. Het is duidelijk hetzelfde hardnekkige virus; ik ben ookal een paar weken ziekjes.
pi_89213212
Arme Ivan. :*

Nou bah. Ko is al vanaf 10 uur wakker terwijl ik wilde gaan stomen en daarna naar bed wilde. Klaarwakker is hij.
Nu eet hij wat stukken kaas en soepstengel.
Nou die brinta heeft dus niks geholpen.
En ik wil zo graag slapen. Heb zo'n oorpijn. :'(
Nu gaan we maar you tube filmpjes kijken. :{

Hij is wel heel vrolijk. O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:24:05 #16
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213464
Vervelend Claudia! Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop, allebei.
Kan hij ondanks de koorts wel goed slapen? Ik vrees van niet gezien het tijdstip van je post...

Thomas gaat zo lekker met stappen. Ongelofelijk hoe snel hij gaat. Hij loopt nu echt gericht naar plaatsen waar hij wil zijn, eerder was het alleen naar ons toe, met aanmoediging. En hij kan ook al gaan staan vanuit hurkzit. Ik weet nog dat Oeke daar een filmpje van plaatste, dat Ko dat deed op de tuin. Toen zat ik al te smelten, maat als je eigen kind het doet is het nog veel leukerderder.

Wel raar, over een week of twee weten we bijna niet meer beter, dan is het lopen gewoon normaal. Dat was met het kruipen ook zo. Gek hoe dat werkt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89213617
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 01:13 schreef oeke het volgende:
Arme Ivan. :*

Nou bah. Ko is al vanaf 10 uur wakker terwijl ik wilde gaan stomen en daarna naar bed wilde. Klaarwakker is hij.
Nu eet hij wat stukken kaas en soepstengel.
Nou die brinta heeft dus niks geholpen.
En ik wil zo graag slapen. Heb zo'n oorpijn. :'(
Nu gaan we maar you tube filmpjes kijken. :{

Hij is wel heel vrolijk. O+
Ik wou dat ik het van je over kon nemen. :* Ik ben klaarwakker. Ivan lag een een poosje te jammeren, dus ik had me opgemaakt om hem weer een paracetamol te geven en gezellig bij me in bed te nemen. Maar hij lag toch ineens heel lekker te slapen.
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:30:24 #18
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213642
Oei Oeke, als je het over de duivel hebt...

Vervelend van je oorpijn. Heb je er wat tegen gekregen? Er zijn in ieder geval pijnstillende oordruppels te krijgen hoor.

Ko'tje, ga eens braaf slapen!

Ik heb trouwens recent de 'talk'-knop op de babyfoon ontdekt. Als Thomas soms even halfwakker ligt te muppen en ik zeg door de babyfoon dat het tijd is om te slapen, dan luistert hij braaf en dan is het stil! De eerste keer dacht ik nog dat het toeval was, maar het is nu al vijf keer achter elkaar gelukt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89213676
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 01:24 schreef Ca.ra het volgende:
Vervelend Claudia! Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop, allebei.
Kan hij ondanks de koorts wel goed slapen? Ik vrees van niet gezien het tijdstip van je post...
Ivan slaapt heel lekker. Zijn zusje is helaas een nachtbraker. :+

Wat knap dat Thomas ineens zo snel gaat! Ik vind dat zo wonderlijk om te horen van anderen.
pi_89213742
Echt Ca.ra? Als ik tegen Ko praat in halfslaap gaat hij alleen maar harder huilen.

Nouja, we zijn nu lekker samen wakker, zitten in bed, naast elkaar, Ko zit te eten en te kletsen en te grappen en ik zit een beetje te fokken. :P
ik heb hem net wel een paracetamol gegeven, gewoon omdat ik het zo gek vind dat hij zo ontzettend wakker is.
Oh, zo lief, hij klopt op mijn schouder en kijkt me zo blij aan, zegt ie ook nog Mama!

dat opstaan vanuit hurk is gaaf he? O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:34:48 #21
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213760
Ach ja, de geneugten van de zwangerschap...
Hopelijk gunt ze je zo je rust dan. Het zwemt toch veel lekkerder in een uitgeslapen mama?
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:40:21 #22
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213923
Leuk zijn die kleine dingetjes he. Thomas deed zoiets vorige week toen we samen op de bank Hopla keken. Hij zat naast me een gaf steeds klopjes op mijn been en daarna wees hij dan naar het scherm. Zo van kijk daar eens mam, hoe leuk!
Hij kan zo'n programma'tje van 5 minuten nu echt heel intens zitten te kijken, dat snoetje vind ik dan zo geniaal.
pi_89214053
Zo moet Ivan altijd lachen aan het einde van Bert en Ernie en De banaan (geniaal filmpje, trouwens). Ik vind dat zo knap, net alsof hij het grapje doorheeft.

Hij begint ook steeds meer een jongetje te worden, vind ik. Hij is heel druk, heel fysiek, voortdurend aan het rennen, klimmen, lopen, snoekduiken, wegkruipen en dan heel hard lachen. We vragen ons af of het geconcentreerde en contemplatieve ooit nog terugkomt. :o
pi_89216138
Ik geniet van jullie verhalen. Dreumesjes en hun avonturen zijn zo ontzettend leuk O+

Karin, wat een geweldig nieuws dat Lars niet meer zo allergisch lijkt te zijn *O*
Ik ben de laatste tijd ook een beetje aan het triggeren hier en daar met koemelk.
Van de week had hij bijvoorbeeld een paar hapjes lasagna met kaas gegeten en hij heeft ook al een paar keer gewoon brood gehad en pepernoten die sporen kunnen bevatten van melk. En dus geen reactie!
Gisterochtend had hij op een onbewaakt ogenblik Devin's boterham met sandwich spread te pakken :X
Ik heb toen voor de zekerheid maar anti-histamine gegeven omdat hij naar het kdv moest en ik hem niet in de gaten kon houden. Voor het eerst in weken dat ik weer naar die medicijnen moest grijpen, al was het maar preventief.
Het gaat gewoon zo veel beter met hem, zijn huid is nu ook rustig :Y

Beterschap voor alle zieke kindjes en mama's. Hopelijk knappen jullie allemaal gauw weer op :*
.... met gevoel voor drama....
pi_89216395
*O* Wat fijn dat alle zieke kindjes beter aan het worden zijn!
Karin wat super dat de koemelkallegie van Lars op zijn retour lijkt te zijn!

Cara ik heb helemaal nog nie ge *O* voor Thomas wat goed dat hij aan het lopen is!

Oeke en Ko nog lekker geslapen?

Finn heeft het gister helemaal naar zijn zin gehad, sint en piet kregen zelfs een handje! Het duurde voor hem alleen eigenlijk net iets te lang. Ik zal straks eens kijken of ik er nog mooie foto's tussen heb zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 27-11-2010 08:55:39 ]
pi_89216445
Jemig er is hier iemand enorm met het verkeerde been uit bed gestapt :o En dat na een nacht dat hij vanaf een uur of 3 niet meer in zn eigen bed wilde slapen maar wel in die van ons terwijl hij mij telkens bijna uit bed schopte }:|

Oeke, nog kunnen slapen?
pi_89216585
Dan is hij dus gewoon met t goeie been uit t verkeerde bed gestapt Chan ;)

Karin wat ontzettend fijn dat Lars langzaam over zn KMA lijkt heen te groeien, wat zou dat heerlijk zijn, vooral voor hemzelf! Ik hoop dat t voor jullie t zelfde gaat verlopen Kers!

Hoe is t met alle kleine ziekerdjes en koortsmupkes? Lena is ook snip en snip verkouden en slaapt daardoor slecht, maar om half 3 ben ik na tig keer heen en weer lopen weer doodmoe mn bed ingestapt met t idee er toch over 5 minuten weer uit te moeten, en ze werd om halluf 9 wakker terwijl 7u toch echt wel haar max is... heerlijk, zij weer vrolijk, ik weer vrolijk..nu scharrelen we lekker allebei beneden rond in onze badjassies en drinken we verse jus. Heerlijke momentjes O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:21:16 #28
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89216722
Ik ben echt gezegend met een heerlijk uitslaap-jongetje. Hij was rond half 9 even wakker, toen heeft hij een minuut of 10 liggen babbelen en zingen, en daarna is hij weer in slaap gesukkeld. Zo gaat het hier nu al weken.
Wie had dat nou ooit gedacht van ons eens zo slechte slapertje!

Als hij straks weer wakker is gaan we samen beneden de broodjes in de oven doen en de tafel dekken.En daarna gaan we lekker papa wakker kietelen!

Kers, ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken met de kma. Dat scheelt veel gedoe en gehannes in het dagelijks leven, en maakt later traktaties op school of spelen/eten bij een vriendje zoveel makkelijker.
pi_89216778
Gaat de goede kant op, hij heeft gesmuld van een kaas-tosti *)

Poppedein, wat klinkt dat samen jus drinken gezellig!

Ca.ra, wat heerlijk dat hij uitslaapt, wow :o

Balen dat Timo zo chagrijnig is. Niet zo gek natuurlijk, hij is al zo lang niet lekker, daar zou iedereen een rotbui van krijgen geloof ik.
pi_89216807
Nachtbrakers :* Sterkte vandaag en een lekker c_/

:* Beterschap voor de zieken

Karin wat super fijn dat Lars minder last van KMA heeft!!! *O*

Kersjes ik hoop dat Toby er ook snel overheen gegroeid blijkt te zijn!
edit: ooh wat super dat hij een geen reactie op de kaas heeft!!! *O* Het was toch nog maar kort geleden dat je samen met hem in bad moest gaan zitten omdat hij zo'n ontzettend heftige reactie had?

Sterkte Chan :* hopelijk is hij na zijn eerste slaapje weer vrolijk.

Niels ging vannacht ook een keer niet meer slapen na het wakker worden, na 1,5 uur toch maar weer aangelegd, bleek hij gewoon nog honger te hebben :@

Hij slaapt nu al een paar nachten met een dekentje. De ene keer gaat het goed, de andere keer wordt hij angstig wakker omdat hij wat in de deken gedraaid is of is hij helemaal omhoog gekropen om maar boven de deken te blijven.

Hoe gaan jullie om met verlatingsangst? Niels raakt sinds kort helemaal overstuur wanneer ik het huis uitga en zijn papa bij hem blijft. Mijn gevoel zegt dat zijn papa hem moet troosten, maar mijn man vindt dat je de nadruk er niet zo op moet leggen, want dan bevestig je alleen zijn angst. Daar ben ik het in theorie ook wel mee eens, maar het is hartverscheurend om te zien dat hij niet opgepakt wordt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:36:31 #31
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89216894
Ja heerlijk hè. En het zorgt dat hij zijn middagslaapje net wat later kan doen zodat we rond etenstijd geen gapend jongetje aan tafel hebben zitten. Wat dat betreft is het 1-slaaps ritme voor hem nog wat lastig, vooral op kdv-dagen als dat ene slaapje ook nog wat korter is dan thuis.
Ik ben erg pro-samen-eten en mijn man doet altijd hard zijn best om om 6 uur thuis te zijn, maar de laatste tijd gebeurt het toch wel een paar keer in de week dat ik Thomas maar alvast eerder laat eten omdat hij zo moe is.
Nou is het ook wel erg druk op zijn werk en onderweg, dus 6 uur haalt hij niet altijd en het is wel een beetje de uiterste eettijd voor Thomas. Dan heeft hij gewoon HONGER! NU! ETEN!

Vervelend die verlatingsangst he. Thomas heeft het op het kdv ook de laatste tijd, thuis nog niet.
Negeren lijkt mij niet goed eigenlijk, hoe moet zo'n kleine nou zelf uitvogelen wat hij met al die gevoelens aan moet? Wij vertellen duidelijk: mama gaat nu weg, straks kom ik je weer halen. Dan komt hij (op de arm van een leidster) zwaaien bij het raam en daarna zet ze hem bij het speelgoed. Dat gaat beter, kort verdriet als ik naar buiten loop, maar bij het zwaaien is hij alweer vrolijk.
Mijn gevoel is dat je ze alles moet leren in het leven: eten, slapen en dus ook afscheid nemen in dit geval. Dat dat allemaal dingen zijn die voor ons inmiddels heel gewoon zijn, maakt wat dat betreft niks uit.

[ Bericht 34% gewijzigd door Ca.ra op 27-11-2010 09:47:33 ]
pi_89216918
Ohhh ik ben helemaal vergeten te jompelen voor Thomas |:( sorry!!
Ik ben zo blij voor jullie dat hij loopt en zoveel minder last heeft van zijn gewrichten! *O*

Wij eten ook altijd samen, als mijn man laat is begin ik wel vast met Niels. Maar hij Rapley-t (hoe schrijf je dat :P) altijd mee en heeft nooit van te voren eten gekregen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:51:28 #33
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89217028
Zoals jij het doet met eten had ik het ook graag, maar dat past niet bij Thomas blijkt, dus nu doen we het maar zo.

En geen excuses voor de jompels hoor. Ik weet dat jullie meeleven en ik reageer zelf per slot van rekening ook niet op alles en iedereen. Maar t iets wel lief :Y
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:00:17 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89217144
Heb ik nou gewoon een heel topic gemist? Het gaat nog steeds wel over dreumesjes he?

Morris heeft ontzettend last van , ik denk, wintereczeem (schrijf ik dat zo? Geen zin om op te zoeken). Als het kouder is buiten, heeft ie echt knalrode wangen van de uitslag. Ik kan het nog af met Purol, maar het is niet fijn.

Volgende week naar het cb. Ben heel benieuwd. Heb gisteren wéér nieuwe schoenen moeten kopen! Hij groeit zo hard! En wij zijn dus allebei niet echt lang. Ik hoop dat ie met zijn huidige kleding en schoenen de winter een beetje doorkomt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89217163
Das nie prettig Mems! Vaseline Cetomacrogol kan ook he... En wat heeft Morris grote voeten!

Tess is een klein zeehondje... afgelopen nacht heeft ze weer bij ons in bed geslapen. In d'r eigen bed weigerde ze pertinent... Ze hoest d'r longen uit d'r lijf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89217234
Wat heerlijk Kers! En een tosti kaas is zo lekker! :9

Wat fijn wakker worden, Poppedein en Ca.ra. Dat is lekker ontbijten, zo uitgeslapen. O+

Finn is een stoere, helemaal niet bang voor Sint of Piet! oO/

Arme Niels zo'n verlatingsangst. Ik heb begrepen dat je het niet heel groot moet maken, maar wel duidelijk afscheid nemen. P. pakt hem ook altijd even op, samen zwaaien.
Zomaar verdwijnen voelt hier ook niet goed.
Even aandacht eraan geven en dan afleiden met een spelletje oid.
Misschien kan zijn papa ook even een spelletje met hem doen?

Vervelend Memmel, lekker vet houden zodat het niet uitdroogt in de winterkou lijkt me inderdaad het beste. Ben benieuwd hoe groot je kereltje is.

Vannacht om 3.30 na ontelbare filmpjes vond meneer het wel goed en hij gaf duidelijk aan weer te willen slapen. Om 8.30 werden we weer wakker.
Vandaag en vannacht weer met zijn tweetjes. Ik hoop dat ik vandaag wat kan stomen want ik word naar van die oorpijn. :{
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:07:37 #37
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89217251
Oh balen Vick. Morris hoest ook weer zo vreselijk. Ik ook trouwens.
Ik heb die cetomacrogol creme, maar Purol liklt beter te werken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89217266
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:07 schreef Memmel het volgende:
Oh balen Vick. Morris hoest ook weer zo vreselijk. Ik ook trouwens.
Ik heb die cetomacrogol creme, maar Purol liklt beter te werken.
aha :D
Tess is verkouden geweest en daarop volgt altijd een luchtweginfectie.. Leuk hoor, 2 kindjes met heel gevoelige lucthwegen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89217297
Niels heeft ook van die knalrode winterwangetjes en de huid is daar heel ruw, het zit ook in zijn nek, waarschijnlijk door het kwijlen. Cetomacrogol werkt hier ook niet voldoende, ik zal Purol eens proberen.
pi_89217497
Jammer dat de nacht zo kort was, oeke. Kan je lief niet thuisblijven of eerder naar huis komen? Het klinkt heel zwaar voor je zo en nood breekt wet.

Gelukkig heeft Lena lekker uitgeslapen! Leuk om te lezen, die romantische wakkerwordverhalen. Ik ken dat totaal niet. :+

Twinkly, ik zou verlatingsangst niet negeren. Ik weet niet of dat het beste is, maar het voelt voor mij niet goed. Ik vind het erg uitkomstgericht denken: het is ongewenst gedrag en dus moet dat genegeerd worden. Ik zie zelf in ieder geval niet wat er mis is met je kind oppakken en zoiets zeggen als 'je vindt het vervelend dat mama weggaat' en 'ze komt straks weer terug en in de tussentijd zijn wij met z'n tweetjes'. Dat is strikt genomen wel bevestigen, maar waarom zou het gevoel ontkend moeten worden? Het is voor zo'n kleintje dat zich leert te hechten ook heel wat. En in de tussentijd zou ik flink oefenen met eventjes de kamer uitlopen, zo nu en dan weggaan en Niels en zijn vader genoeg vader- en zoonmomenten te geven waar je je zelf niet mee bemoeit. De verlatingsangst gaat wel weer over en ik denk dat het enige wat je kunt doen is om Niels duidelijk te maken dat je wel weer terugkomt en hij andere vaste bakens heeft zoals zijn vader. Bij Ivan werkte afleiden over het algemeen goed, maar mijn vriend is ook wel eens wat langer bij opa en oma gebleven om Ivan te troosten.

Ik vind de tip van oeke heel goed: duidelijk afscheid nemen (zwaaien, 'dag dag' zeggen, dat doen jullie nu waarschijnlijk ookal), even aandacht schenken aan het verdriet maar er niet te lang in blijven hangen en daarna afleiden door iets leuks samen te doen.
pi_89217610
Ik ben het helemaal eens met jullie Claudia, Cara en Oeke :) Je mag best meeleven met het gevoel, dag dag zwaaien en daarna over gaan tot de orde van de dag. Het lijkt mij dat je het alleen erger maakt door er te zielig over te doen.
pi_89217613
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 09:36 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn gevoel is dat je ze alles moet leren in het leven: eten, slapen en dus ook afscheid nemen in dit geval. Dat dat allemaal dingen zijn die voor ons inmiddels heel gewoon zijn, maakt wat dat betreft niks uit.
Ik vind dit zo'n rake opmerking, Ca.ra! Ik merk ook dat de manier waarop ik Ivan benader heel anders is als ik er zo tegenaan kijk.
pi_89217665
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met jullie Claudia, Cara en Oeke :) Je mag best meeleven met het gevoel, dag dag zwaaien en daarna over gaan tot de orde van de dag. Het lijkt mij dat je het alleen erger maakt door er te zielig over te doen.
klopt helemaal!
Hoe moeilijk het voor je als moeder is.. je moet je kind soms ook even "loslaten". Afscheid nemen kan voor eenhoop kindjes heel moeilijk zjin maar als je er zelf ook heel moeilijk over doet zullen ze nooit wennen aan afscheid nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89217724
Goed punt, Vicky. Eigenlijk geldt dat voor heel veel dingen in het leven. Zo wil ik ruzies met mijn vriend niet uit de weg lopen nu Ivan er is, want ruziemaken hoort er ook gewoon bij. Maar vroeger bleef ik vaak in het boze/verdrietige/gefrustreerde gevoel hangen, en wat ik Ivan nu juist niet wil leren is dat dat normaal is, dat een ruzie uit de hand loopt en zich voort blijven slepen. Het heeft me erg gemotiveerd om daar nog beter mee om te gaan, om vaker te denken 'ach, waar maken we nu toch ruzie over?' en het gewoon goed te maken. Zo leert hij hopelijk op een 'normale' manier ruziemaken. :Y)
pi_89217787
wij ruzien ook waar de kinderen bij zijn... :D

Amber was een jaar of 3 toen ze echt last van verlatignsangst kreeg op de PZS, Tess heeft er soms wat last van en dan vooral bij mij. Op vrijdags latenw e haar altijd even 2 1,5 uur bij mijn ouders als Amber moet zwemmen. We zwaaien dan bij het keukenraam, geven een kusje op het raam, doen ff kiekeboe en lopen dan weg. De eerste 2/3x was het ff piepen maar nu voeith et haar niet meer gelukkig.

Wat ook kan helpen bij verlatingsangst is om te laten zien dat je terug komt. maar uiteindelijk wel echt weg gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89218020
Toen ze 3 jaar was? Ik wist niet eens dat dat zo laat nog kon. Verlatingsangst lijkt me lastiger naarmate een kind ouder wordt. Ik merk het ook nu het kinderdagverblijf voor Ivan in zicht komt: ik hoop maar dat hij zich goed aan de nieuwe situatie en de nieuwe mensen aan kan passen.

Mijn neefje heeft een bepaalde leidster waar hij erg naartoe trekt. Hebben jullie kinderen dat ook?
pi_89218064
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Toen ze 3 jaar was? Ik wist niet eens dat dat zo laat nog kon. Verlatingsangst lijkt me lastiger naarmate een kind ouder wordt. Ik merk het ook nu het kinderdagverblijf voor Ivan in zicht komt: ik hoop maar dat hij zich goed aan de nieuwe situatie en de nieuwe mensen aan kan passen.

Mijn neefje heeft een bepaalde leidster waar hij erg naartoe trekt. Hebben jullie kinderen dat ook?
yep, zelfs toen ze 3 jaar was.... Maar dat was binnen een keer of 3/4 ook weer over hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89218095
Jups. En laat dat nou ook net mijn favoriet zijn. O+ Wat dat betreft erg jammer dat ze vanaf 1 maart naar de dreumesgroep gaat.
pi_89218237
Heeft er trouwens iemand een rol behang? Lente is op het moment onuitstaanbaar. Ze kan geen seconde alleen spelen, hangt voortdurend aan m'n broek en kan het niet uitstaan als ze ook maar denkt even geen aandacht te krijgen. Een telefoontje plegen is een onmogelijke opgave, want zodra ik begin te praten, begint zij aan m'n kleren te trekken en te huilen. Bij elk tegenslagje gooit ze zich dramatisch achterover, ook als ik 'r in de kinderstoel zet (erg handig), en als iets er niet zint, smijt ze door de kamer wat ze voorhanden heeft.

Tel daar een blerende kat (met zo'n holle miauw, weet je wel. Ik wil NU brokjes!), een demente, nonstop piepende hond (ik wil NU naar buiten, oh nee, toch naar binnen, of wacht...) en een moeder met griep en duizelingen bij op, en het ochtenddramaplaatje is compleet.

Jezus. :{
pi_89218362
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat de nacht zo kort was, oeke. Kan je lief niet thuisblijven of eerder naar huis komen? Het klinkt heel zwaar voor je zo en nood breekt wet.
Tja, mijn vriend moet vanavond optreden en zoals ze zeggen, the show must go on bla bla. Dus, dat gaat niet lukken. Maar het komt goed hoor. Denk ik. ;)

Ik heb ergens gelezen dat je ook bij terugkomst er niet teveel aandacht aan moet geven. Een knuffel en klaar. Anders bevestig je het gevoel dat het allemaal heel dramatisch was dat je weg was. Of zoiets.

Oei Sserpente. :*

Het sneeuwt! :D Niet dat het Ko ene biet kan schelen, maar toch!
pi_89218426
Klote Oek. Wat heeft Ko dan maar kort geslapen dan trouwens. Als ie dat nou vanmiddag inhaalt, kun jij ff lekker stomen en mss ook nog ff een tukkie doen.
pi_89218534
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:06 schreef Ssserpente het volgende:
Klote Oek. Wat heeft Ko dan maar kort geslapen dan trouwens. Als ie dat nou vanmiddag inhaalt, kun jij ff lekker stomen en mss ook nog ff een tukkie doen.
Dat lijkt me goed! ^O^
Pfft, als Ko ooit een oorontsteking krijgt kan ik me in elk geval goed inleven. :')

Hopelijk doet Lente ook een lekker dutje waar ze vrolijk en fris uit wakker wordt. Jij kan vast ook wat extra slaap gebruiken. :*
pi_89218642
Klinkt nie prettig Serpente! Tess is wat hangerig en deed vanmorgen de stervende zwaan :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89218873
Ssserpente :* Ik heb echt met je te doen zeg!
pi_89219181
Oef Serpente! -O- Ze voelt vast aan dat jij je niet zo goed voelt. Hopelijk kunnen jullie vanmiddag allebei even liggen en gaat het daarna beter :*

Bluh Oeke, ik hoop dat jij vanmiddag ook even wat bij kunt slapen wanneer Kobus slaapt :*
Sneeuw? Nu al? Ik vind dat het nog herfst is hoor :P
pi_89219317
Hij slaapt! Ingestort!

Hopelijk slaapt Lente ook snel! :*
pi_89219335
Gelukkig!

Lente slaapt ook!
pi_89219353
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:42 schreef Ssserpente het volgende:
Gelukkig!

Lente slaapt ook!
*O* mama feestje! *O*
pi_89219361
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef oeke het volgende:
Hij slaapt! Ingestort!

Hopelijk slaapt Lente ook snel! :*
hup, stomen en slapen!! oO/
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89219422
Hij liet me net lekker stomen terwijl hij met de kleurpotloden aan het spelen was. Dus dat hebben we gehad, nu lig ik in bed met laptop.
Wat is het heerlijk stil in huis. O+
pi_89219423
O+ Tess kijkt Teletubbies. Er klinkt muziek, Tess rentnaar M. en gaat met 'm dansen O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89219457
Oh, lief! Vrolijk grietje heb je toch, ondanks haar hoesten lekker dansen. O+
pi_89219483
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:47 schreef oeke het volgende:
Oh, lief! Vrolijk grietje heb je toch, ondanks haar hoesten lekker dansen. O+
en ze bloijt verschrikkelijk ondeugend..en ze doet gevaarlijk! Vanmorgen is ze van de stoel af gelazerd omdat ze weer gek aan het doen was... Tuttebel. Met Tess verveel je je iig nooit _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89221949
Ahh Tess O+ wat een heerlijk grietje is 't toch!

Oeke :* Ik hoop dat het gauw beter gaat met je oor. Oorpijn is zo naar... Beterschap!

Lena ook al snipverkouden -O- Hoop dat ze niet zo lang hoeft te kwakkelen.

En Ivan wéér koorts, de arme jongen. Ook al beterschap, wat een stom hardnekkig virus omg ik typte vierus :') is dat zeg :{

Ssserpente, ik leef met je mee. Ik had vanmorgen ook zo'n kind. Hoop dat het vanmiddag wat beter is, dan gaan we in elk geval op een playdate ( :D ) dus heeft ze wat anders te doen dan aan mij vastgeplakt zitten/eindeloos miepen/jengelen.
Nou goed, ze is nog steeds niet helemaal beter, nog altijd knalrode billetjes met echt open plekken die bloeden als ze gepoept heeft of als ik haar verschoon ;(
En ik heb d'r net alweer in ons bed neergelegd. Helemaal hysterisch in haar eigen bed, gaat direct slapen in mijn bed :? Wat is dat nou weer ineens :? Gisteravond ging ze wel gewoon slapen, hoewel het al wel kwart voor 9 was eer ze stil was, maar dat was gewoon gepruttel en niet hysterie.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89222915
Oh oeke wat wat waardeloos als je zelf zo beroerd bent.

Verlatingsangst hebben wij nog niet mee te maken gehad, maar het komt ook niet zovaak voor dat ik weg ga zonder Finn.
ruzie maken met hem in de buurt doen we niet meer, hij ging helemaal over de rooie laatst terwijl we alleen een discusse hadden. Verder hebben we niet vaak ruzie, dus waar dat nou vandaan kwam?
pi_89223783
Blegh Ssserpente, daar wordt je zelf ook helemaal simpel van he....

Finn, wat goed dat je het zo leuk vond bij Sint en Piet!
En dat het wat lang duurde, dat is altijd zo he met dat soort feestjes....
Wij hebben woensdag sint-feest op het werk van D, en ik heb al een verzoekje ingediend of de kleine kindjes het eerst mogen. Er komen 26 kinderen, en als Lars dan de allerlaatste is dan is het vast niet meer zo gezellig....
Dus ik hoop dat Sinterklaas er naar luistert

Kersjes, wat een geweldig nieuws hee, Toby ook al aan het lekkers met melk erin! Gaaf he!!!
Ik geniet ook zo mee van jouw posts over hoe het nu gaat, want ik weet zo goed hoe het voelt.

Claudia, hoe is het nu met ivan dan?

Oeke, jij ook beterschap!
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:11:58 #67
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89226939
Hum, Thomas doet een verdacht lang middagdutje. Hij ligt er vanaf half 2 in...
Lange dutjes betekent hier meestal ziek.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:22:38 #68
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89233006
Ties is vandaag 1 geworden. *O* Nooit gedacht dat er zoveel mensen in onze huiskamer pasten. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89233088
Zijn we weer :W

Hoe is het met de zieken? En de piepende kindjes?
Volgens mij is het het weer, want Senna was ook nogal pieperig vandaag. Gelukkig veel afleiding met haar neven en opa en omi, dan vergeet ze altijd dat ze eigenlijk wil piepen :P

twinkly, wat al gezegd is: ik zou het huilen ook niet negeren, ik zou er wel degelijk aandacht aan besteden. Juist wel! Hij kan dan namelijk leren dat hij best kan en mag huilen en het niet leuk mag vinden dat hij afscheid moet nemen op dat moment. Hij kan dan ook leren dat hij zijn gevoelens wel mag uiten, maar dat het afscheid toch doorgaat. En wel heel bewust: knuffel, daag, mama gaat ....., tot straks, dan komt mama weer thuis.
En inderdaad thuiskomen niet te groot maken, gewoon een fijne knuffel.

Ik vind het heel belangrijk dat Senna ook leert dat ze haar gevoelens mag uiten. Dat wil niet altijd zeggen (of vaak niet eigenlijk) dat er iets aan de situatie verandert. Afscheid nemen, slapen, wandelen, in de winkelwagen, in de auto, op het kdv blijven, gaan wel allemaal door, maar dat wil neit zeggen dat ze alles maar blij en lachend moet laten gebeuren.
pi_89233388
Ca.ra, wat geweldig dat Thomas gewoon leert lopen ^O^ . Toch weer een zorg minder. :*
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:35:13 #71
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_89233418
van harte ziggy *O*

Miss_sly, ik ben het daar volkomen mee eens. Er moet ruimte zijn ook voor verdrietjes, hoe onzinnig ze ons soms ook lijken. :)

Geen beauty van een filmpje maar plaats em toch:
Het is genaamd 'Uhuuhhhh'
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_89233473
haha, lekker ding :D hoe komt ie aan dat oog :o
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:37:54 #73
190853 RockabeIIa
pi_89233516
Hij luistert nog niet zo goed naar zijn mama... :N

Nee hoor, ontstoken (allebei... hij heeft altijd zulke grote ogen en nu zo piepig. Zielig he?)
pi_89233582
Ties van harte met je aller eerste verjaardag *O*
Ziggi welkom hier !!!

De kleine grote man van Rockabella O+ :D

Beterschap nog steeds voor de zieke kindjes.

Roy heeft net een groeispurt gehad, dus vanmiddag nog snel wat kleding gehaald wat weer past, we zitten nu in 86.
Alleen wat irritant dat de meeste winterspul al bijna overal uitverkocht is en er gewoon niks meer binnen komt....
Hebben wel gelukkig nog een winterjas kunnen vinden bij c&a, gelijk maar 2 maten groter genomen kan hij zeker de hele winter mee doen. hopen we dan toch ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door _Bar_ op 27-11-2010 20:07:48 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89233752
ziggy, gefeliciteerd met Ties!

Rocka _O- Dat moet je toch doen zonder dat het opvalt :P
Maar echt, wat zielig, zo dik van het ontstoken zijn :o heeft ie er ook last van, want hij lijkt best vrolijk verder.

Roy al in mt 86 :o flinke groeispurt :D
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:05:14 #76
190853 RockabeIIa
pi_89234421
Sly, ja hij heeft heel lang gehuild toen hij wakker werd, hoor. Was ook echt heel zielig en je zag het gewoon opzwellen door al het gewrijf. Call me silly maar ik heb em stil gekregen door het voeren van chocolade (die reepjes van kinderchocola, die dus... :@)

Bar thanks!

[ Bericht 16% gewijzigd door RockabeIIa op 27-11-2010 20:11:41 ]
pi_89234467
sjonge dit werkt even niet fijn moment.
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:07:06 #78
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89234498
Haai! :) Ik kom ook maar weer eens binnenvallen :) Ik heb totaal niks gelezen en ook niet heel veel te vertellen (verjaardag was leuk, Stef heeft last van 2 vervelende kiezen en veel snot en we zijn druk met voorbereidingen voor Sinterklaas en de verhuizing, that's pretty much it), maarehm, ja.. Hoi dus, enzo :)

Ik zie dat er een kindje 1 is geworden, welkom en gefeliciteerd! *O*

En verder kom ik niet :')
3!
pi_89234534
Welcome back Incantrix :D
Stef tandjes en kiezen krijgen is niet fijn he :*
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:10:19 #80
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89234598
Sluit me aan bij Icantrix, heb ook niet echt meegelezen, maar Ties en Ziggy welkom!!!!

Hier een beetje een ontregeld dagje, Ze wilde vanmiddag pas om 3 uur voor de eerste keer gaan slapen, met als gevolg dat ze tot 6 uur heeft geslapen en nu alweer in bed ligt omdat ze gewoon uit haar ritme is.
Ze heeft gisteren laxeermiddel gekregen om het poepen wat te vergemakkelijken, maar tot op heden merken we er nog niets van. Hopelijk doet het morgen wel zijn werk.....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89234613
Is ook vervelend wakker worden, natuuriljk Rocka! Ik heb zelf regelmatig een beetje een ontstoken oog, en dat voelt gewoon al niet fijn. Zo dik, dat moet naar zijn voor hem. En ach, soms is het belangrijker dat iets helpt, dan wat hetgeen is dat helpt, toch?

trixje *O* wat is dat nou voor een onkarakteristieke post? :P
Nee hoor, je zult het vast erg druk hebben. Druk met de verhuizing als in inpakken? Hoe vindt Stef het allemaal, of merkt hij er vooralsnog nog niets van?
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:11:10 #82
95408 Incantrix
pi_89234627
Thnx Bar! :* Fijn dat je een jasje hebt gevonden nog (wij hebben de jas die Stef nu draagt van Marktplaats afgeplukt :)).

En ja man, dat is echt zo'n ellende.. -O- Echt sneu, hij heeft er vreselijk last van en wat duurt dat ook lang zeg :X We zijn al 2 weken bezig en het einde is nog niet in zicht.. :')
3!
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:12:29 #83
190853 RockabeIIa
pi_89234684
onkarakteristieke post :D

Trix :* ;)
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:13:06 #84
95408 Incantrix
pi_89234702
Haha, Sly, ja, ik schaam me diep :D Maarehm, ja, verjaardag, verhuizen en sinterklaas lopen hier een beetje door elkaar, dus dat is dan ineens heel veel enzo.. Stef merkt het denk ik nog niet echt, hoewel hij het vandaag wel HEEL naar vond dat hij tijdens tukjestijd in de winkel was omdat we vloerbedekking moesten bestellen. We moeten eigenlijk ook nog bijna alles inpakken hoor :@ Maar we weten wel van bijna alles hoe het eruit moet gaan zien, dus dat is wel weer fijn. Stef krijgt gewoon weer een Mario-kamertje, lekker vertrouwd O+

Rocks :* Alles k? Ik moet je filmpje nog kijken hoor! Nognieweghalen!
3!
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:18:12 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89234880
:o Rocka! Die oogjes! Wat ziet dat er zielig uit! :'(
pi_89234939
Jeetjejom, zielig is dat he als ze uit hun ritme zijn, Hier was Roy vanmorgen alweer om 4 uur wakker en wilde niet meer slapen, ook hier helemaal van slag erdoor.
En hopelijk wilt het laxeermiddel zijn werk snel heel snel doen.

Ik ontdekte vanavond tijdens het pyama aantrekken dat Roy ineens overal op zijn lichaam heel kleine "pukkeltjes"heeft zitten.
Gaan het maar in de gaten houden, al lijkt hij er geen last van te hebben ofzo.

Incantrix in welke maat zit je nu met Stef?
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:20:47 #87
190853 RockabeIIa
pi_89234988
BE, Ik zal het niet weer doen :'(
Nee, effe serieus... Hij snottert heel erg en na een dagje KDV had ie 1 oog dichtzitten en vanochtend de 2e. Ik vind het ook zo zielig maar hou het zelf echt wel goed schoon.
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:22:22 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89235038
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:20 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, Ik zal het niet weer doen :'(
Nee, effe serieus... Hij snottert heel erg en na een dagje KDV had ie 1 oog dichtzitten en vanochtend de 2e. Ik vind het ook zo zielig maar hou het zelf echt wel goed schoon.
Heb je al bv gedruppeld? Of geef je dat niet meer? :@
Sneu hoor. Meer dan schoonmaken kan je eigenlijk niet doen...
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:27:00 #89
95408 Incantrix
pi_89235192
Oef, Rocks, dat ziet er inderdaad heel zielig uit :'( Maar wel lief dat hij je zo nadoet, haha! ik dacht even dat hij de hik had :P
3!
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:31:36 #90
190853 RockabeIIa
pi_89235356
Yep, eerst maak ik het schoon met gekookt water. Afgekoeld natuurlijk :') En als ik er BV in druppel is het met een half uurtje stukken rustiger. Maar zo gauw hij gaat slapen is het helemaal mis als hij wakker wordt. Dikke klonten e.d.
pi_89235418
Rocka, is afplakken geen optie? Eventueel als hij slaapt met tape en een wattenschijfje?

Laat maar, ik begreep het verkeerd :@
pi_89236920
Ik had het in het fototopic ook gemeld, maar Senna ging vandaag eindelijk weer zitten in bad *O*
Wekenlang gewoon gestaan, lekker spelen, maar weigeren te zitten. Twee dagen geleden even op de hurken waarbij de billen nat werden, gisteren wat langer en vandaag eerst op de knietjes en toen op de billen!

We hebben er al die tijd geen aandacht aan besteed, niet eens gevraagd of ze wilde gaan zitten, en dat werkt dus kennelijk!
pi_89236979
Innepin, hoe was de playdate? Klinkt zo leuk he? ;)

Wat een goed filmpje Rocka! Alleen dat oogje. :'(
Ik kan me dat gevoel nog herinneren, dat je dan 's ochtends je oog niet open kreeg door de prut. :{

Roy, lekker gegroeid jongen? En helemaal klaar voor de winter. Vervelend van die bultjes Bar.

Inca! :W Lekker druk dus! Vervelend dat die kiezen er dan ook nog bij komen. hopelijk zijn ze snel door.

Jeetjejom, zou fijn zijn als dat laxeermiddel morgen gaat werken.

Zo, we hebben de dag overleefd! Zijn zelfs nog even naar buiten geweest.
Gelukkig klimt Ko nu die 3 trappen zelf op, want vandaag had ik er weinig energie voor. Heeft hij meteen wat lichaamsbeweging! ;)
Hij was zo lief vandaag, kwam zelfs aanzetten met een papieren zakdoekje en maakt van er nep hoest geluidjes bij. Ik moest maar even hoesten en mijn neus snuiten. :D

Ik heb trouwens geen Brinta gegeven. Ik weet niet of hij daar vannacht zo hyper van werd, maar ik vind het risico te groot om het deze nacht weer te proberen.
pi_89237025
Wat fijn Miss, dat ze weer lekker kan zitten in bad!
Kwam dat door die blaasontsteking denk je? dat ze niet meer wilde zitten?
pi_89237039
oeke wel weer aan het opknappen? naar als je je zo ziek voelt en er toch alleen voor staat. Als ik iets kan doen, weet je me te vinden, he :*

Ik denk een combi van blaasontsteking en een keer een beetje uitgegleden. Niet heel erg, maar genoeg om van te schrikken. Vreemd wel eigenlijk dat ze dan liever blijft staan, want dat is de kans op uitglijden natuurlijk groter. Maar goed, zij zal wel hebben gedacht: hoe verder ik van dat water verwijderd blijf, hoe beter!
pi_89237632
Fijn dat Senna weer wilt gaan zitten in bad, speelt ook vast stukken beter ;)

Roy overgens wilde ook lange tijd niet gaan zitten in z'n bad, heb hem toen maar gewoon onder de douche op de grond neergezet, en daarna weer het bad gebruikt echt maanden later, en nu wilt hij daar ook weer in zitten gelukkig.

Tijdens onze vakantie in Maart is er een badkamer met een bad en een douche, mag Roy het eens ervaren in een groot bad, vast lekker als het lekker koud buiten is geweest.

Kobus goed voor je mama zorgen he ;)
pi_89237702
Ja, het gaat best hoor. Ik begin er al aan te wennen dat ik met een oor niets hoor. ;)
Het viel me alles mee vandaag, maar pijn is beter te negeren overdag dan 's nachts heb ik gemerkt.

Ko probeert tegenwoordig in en uit bad te klimmen. Dat is eng zeg. Staat hij ineens met 1 voetje op de rand. Ik vind het helemaal niks. :N
pi_89237836
ieuw, dat lijkt me ook niets. Zo'n rand is ook glad van het water enzo, brrr. Dat stomme geklim ook altijd van die kinderen :{

wel lief dat hij je zakdoekjes brengt O+ Hopelijk een goede nacht, daar knap je ook altijd weer wat van op, he!

Bar, wat apart dat Roy dat ook heeft gehad. Ik heb toen eens wat rondgekeken op internet, en kwam wel meer verhalen tegen. Ach, het lijkt dat het zich weer heeft opgelost en zo niet, dan blijft ze maar weer staan. Er geen probleem van maken, werkt bij Senna met alles het beste, heb ik het idee.
pi_89237888
Dat lijkt me ook niet fijn, als je kindje zelf uit bad al wilt gaan klimmen.

Even iets heel anders, vanaf welke leeftijd gaan we eigenlijk over van babyledikant naar een peuterbed?

Roy slaapt nog in een heel oud ledikant, waar niks mis mee is, alleen Roy is daar al een aantal keer uitgevallen. (de zijkanten zitten daar hoger en zijn minder hoog dan de nieuwere ledikanten)
Ondertussen al eens een iets dunner matrasje gekocht, wat helpt, nu kan hij niet meer zo gemakkelijk overhellen zegmaar.
Maar een nog dunner matras kan nooit fijn zijn voor de rug.
Ben nu serieus aan het overwegen om eventueel een peuterbed aan te schaffen, om wederom uit ledikant vallen te voorkomen.
pi_89240529
Hier blijft het ledikant voorlopig nog een tijd staan, we hebben er 1 waar de zijkant uitkan, dus tzt passen we dat aan en dan hebben we een soort van peuterbedje. Daarna kijken we wel verder denk ik.

Maar ik zou niet zo blij zijn met dat eruit vallen geloof ik :X

Miss fijn dat Senna weer gaat zitten.

Oeks beterschap :* wat lief dat Ko zakdoekjes komt brengen.

Hihi Amélie probeert ook in en uit bad te klimmen maar ze is te klein en dr beentjes zijn te kort :D dus dan tilt ze heel dapper dat korte pootje tot halverwege de badkuip :')

Rocks dat filmpje :D maar wat sneu van zn oogjes zeg.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 27 november 2010 @ 22:58:21 #101
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89240682
Thomas 'baddert' graag in een soort curverkist, daarin zit hij dieper in het water en krijgt het dus minder snel koud. En hij zit met zijn voetjes tegen de rand aan, dus onderuit glijden gaat niet. Het is een soort van tummytub effect voor grote kindjes :P

Hij was trouwens niet ziek, gewoon vrolijk. Ik heb hem maar om half 5 uit bed gevist, anders had hij er misschien nog gelegen... Toen ik hem om half 8 naar bed bracht lag hij alweer gewoon te gapen tijdens het pyjama aantrekken. En hij is braaf gaan slapen, dus hij had de extra slaap blijkbaar echt nodig.
Herkent iemand het misschien van de tijd van het net gaan lopen? Thomas is nu erg actief met lopen, hij is de hele dag bezig geweest om speelgoed van en naar mij te dragen, of op en neer tussen mij en papa. Vanmiddag liep hij gewoon in één ruk van zijn speelkamer, dwars door de keuken, tot halverwege de woonkamer. Dat is zeker 12 meter.
pi_89240804
Wat slim bedacht, Ca.ra!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_89241143
Wat schattig, die korte pootjes van Amelie die net niet passen. Ko komt al met zijn teentjes op de rand van het bad. :X

Kijk Thomas nou lekker zitten zeg! Slim bedacht hoor. ^O^
Ik herken dat wel, meer willen slapen tijdens die intensieve leer-periodes als lopen of kruipen. :Y
Goed dat Thomas zo lekker aan het wandelen is!

Even crossposten hoor, ik vind het zo'n grappig filmpje.
Ko danst graag op muziek van Vive la Fete, maar bij het zien van de camera is de aandacht meteen weg.
Op de camera kan je namelijk filmpjes bekijken van een beebie! O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 23:16:39 #104
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89241382
Dansende Ko O+
Hij heeft zo'n mooie uitstraling he. Ik kan er zo moeilijk de vinger op leggen maar ach... ik smelt telkens als ik hem zie.
pi_89248969
:D!

Wat danst Ko grappig. We zouden daar een compilatie van moeten maken, de vele manieren waarop onze kindjes dansen.
pi_89249999
Haha, dat lijkt me geweldig, een soort video clip!

Leuk he, als je kind je Kneipp doucheschuim het bad intrekt en leeg laat lopen, en en passant ontdekt dat als je dan heel hard golft er heel veel schuim ontstaat?
Hij zal wel lekker ruiken vandaag. O+
pi_89250037
Als jullie mij een filmpje sturen (e-mailadres opvraagbaar via pm) wil ik er wel een videoclip van maken. :+

Ga je ook wel eens samen met Ko in bad, oeke?

Zoiets als bij Thomas zouden we hier nooit kunnen doen, trouwens. Ivan zou er meteen uit willen klimmen en de bak zou omkletteren. Wat zit 'ie toch lief te spelen, Ca.ra!
pi_89250071
Ja, af en toe. Maar hij heeft zo lekker veel ruimte in zijn eentje. Anders ligt er zo'n groot mens in zijn bad. En nu raust hij het hele bad door.
Ko zou ook zo uit die bak klimmen denk ik.
Alhoewel hij wel braaf bleef zitten in de wasbak, dus het is afhankelijk van de plek denk ik.
pi_89250087
Ko O+

Tyler ging lekker meedansen en aaaaw zeggen.

Hij heeft uberslecht geslapen helaas. Hij is megableek en heeft rode oogjes. Is wel vrolijk, maar heeft een enorm kort lontje.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 11:03:30 #110
5428 crew  miss_sly
pi_89250141
ow claudia, wat een tof idee! Ik ga je een filmpje van Senna sturen!
Ik moet zeggen dat van alle foto's en filmpjes die we in die 16 maanden gemaakt hebben, dit dansfilmpje mijn absolute favoriet is O+

Senna zou ook niet blijven zitten in zo'n bak, vrees ik. Wat zit Thomas daar lekker en lief zo, Ca.ra O+

Wat jammer, Ingrid. Is hij misschien een beetje ziek aan het worden? Er heerst van alles, geloof ik.
pi_89250230
Claudia wat een leuk idee!! O+ Ik ga proberen vandaag een leuk filmpje te maken.

Thomas wat zit je mooi in je diepe zwembad :D Goed idee zeg!

Arme Tyler, hopelijk slaapt hij vanmiddag beter en knapt hij daarvan wat op.

Kobus wat dans je leuk! O+
"ja! die!" :D

Niels zegt nooit "die" trouwens, wel vaak "dat".
pi_89250315
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:08 schreef Twinkly het volgende:
Niels zegt nooit "die" trouwens, wel vaak "dat".
Heb jij misschien een idee waar dat vandaan komt, dat kinderen zo vaak "die" zeggen? En hoe zou dat in andere talen zitten? (We hadden er gister nog een gesprek over.)
pi_89250359
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb jij misschien een idee waar dat vandaan komt, dat kinderen zo vaak "die" zeggen? En hoe zou dat in andere talen zitten? (We hadden er gister nog een gesprek over.)
Grappig! Ik denk daar al een tijdje over na en ik vraag me inderdaad af of kinderen in andere talen ook "die" zeggen. Want zo vaak roepen wij zelf toch geen "die"? Je zegt toch "dat is een lamp", hoop ik ;)

Niels zegt ook "dit" en "tiet", maar net als "dat" zegt hij dat meer random dan om iets aan te geven. Ik heb het hem echt niet geleerd hoor, "tiet" :P Volgens mij vindt hij de "t" gewoon een leuke letter.
pi_89250504
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:16 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Grappig! Ik denk daar al een tijdje over na en ik vraag me inderdaad af of kinderen in andere talen ook "die" zeggen. Want zo vaak roepen wij zelf toch geen "die"? Je zegt toch "dat is een lamp", hoop ik ;)
Nou, precies! We zeggen wel vaak 'mama', 'papa', 'ja' en 'nee', maar als we al 'die' gebruiken is dat meestal in combinatie met een zelfstandig naamwoord ('die lamp').

Wel is het zo dat verwijzingen, met name bepaalde in plaats van onbepaalde verwijzingen, al vroeg gebruikt worden en heel functioneel zijn omdat kinderen vooral met het hier-en-nu bezig zijn en hun ouders ook als zij met hun kinderen praten. Ouders zullen bijvoorbeeld vaak 'dat meisje' zeggen tegen hun kind maar niet of minder vaak 'een meisje'. Ik ben wel een onderzoek tegengekomen waarin een verband wordt gevonden tussen het taalaanbod en de taalverwerving op dit punt. Best interessant, want je kunt je ook voorstellen waarom het nuttig is om een jong kind al boekjes voor te lezen: het taalgebruik is abstracter, minder gebonden aan het hier-en-nu.

quote:
Niels zegt ook "dit" en "tiet", maar net als "dat" zegt hij dat meer random dan om iets aan te geven. Ik heb het hem echt niet geleerd hoor, "tiet" :P Volgens mij vindt hij de "t" gewoon een leuke letter.
Dat is de hypothese van mijn vriend, dat het gewoon een makkelijke klank is om te gebruiken. Ivan zegt ook vaak meer "tie!" dan "die!". Het zou dus ook toeval kunnen zijn dat net die klank wordt gebruikt voor een bepaalde verwijzing. Daarom is de vraag hoe dat in andere talen zit des te interessanter.
pi_89251052
Arme Tyler, heb je je ochtend niet? Hopelijk doet wat slaap je straks goed.

Twinkly, dat filmpje van Niels dat hij zo met zijn voeten tapt, aan tafel staand geloof ik, vond ik geweldig! O+
Dat heeft echt veel indruk op me gemaakt!
En dat dansfilmpje van Senna ook. :Y

Ik ga ook proberen Ko vanmiddag nog eens te filmen, stiekem, dat hij de camera niet ziet.
Hij heeft namelijk ook nog wat variatie op zijn dansen. :P
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 11:53:52 #116
5428 crew  miss_sly
pi_89251142
'die' was hier ook een van de eerste woordjes :Y met het bijbehorende wijzende gebaar, uiteraard.

ow ja oeke, leuk he, die variaties O+ ik vind het zo geweldig wat een ingewikkelde constructies Senna met haar handjes maakt tijdens het dansen :D
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 11:59:13 #117
5428 crew  miss_sly
pi_89251262
oeke, zo'n persoonlijk fotoboekje wat je gaat maken, wil ik ook maken, maar dan met een insteekboekje. Al een tijdje, is er nog niet van gekomen.'

Wat ik ook ga maken, is een slaapboekje. Dat is een tip uit het Lekker slapen zonde rhuilen boek. Je kunt een boekje maken dat eindigt met het gewenste gedrag: in dit geval slapen, maar dat kan ook einde bv zijn, of zonder speen verder, whatever. Dat boekje vul je met foto's van je kind en familieleden, je maakt er een leuk verhaaltje van met foto's die erbij horen en wat dus in dit geval eindigt met een Senna die lekker in bed ligt en slaapt. Dat boekje lezen wordt dan onderdeel van het slaapritueel.

In ons boekje komen dus eerst wat foto's van Senna spelend, dan eten, dan in bad, fles drinken en dan naar bed. We zijn nu foto's aan het maken van al die onderdelen en dan wordt daarna het boekje gemaakt. Ik ben reuzebenieuwd hoe dat gaat werken. Hoe dan ook is het een leuk boekje ook voor later.
pi_89251421
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:24 schreef Claudia_x het volgende:

Dat is de hypothese van mijn vriend, dat het gewoon een makkelijke klank is om te gebruiken. Ivan zegt ook vaak meer "tie!" dan "die!". Het zou dus ook toeval kunnen zijn dat net die klank wordt gebruikt voor een bepaalde verwijzing. Daarom is de vraag hoe dat in andere talen zit des te interessanter.
Ik zal eens om me heen vragen :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_89251468
Klinkt als een leuke tip, Miss.
Hoe gaat het nu met het stoppen met de bv?
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 12:13:40 #120
5428 crew  miss_sly
pi_89251679
Ik heb donderdag, vrijdag en gisteravond niet gevoed. donderdag was vrij dramatisch, vrijdag ging al wat beter, maar toen was ik neit thuis. Gisteren heeft schaap er ongeveer tien minuten over gedaan om haar rustig in bed te krijgen. En toen huilde al niet meer heel dramatisch, maar een beetje. De eerste twee nachten heb ik nog gevoed 's nachts. Gisteravond meldde ze zich en heeft schaap haar getroost en is ze weer gaan slapen en heeft vervolgens de nacht doorgeslapen!

De ochtendvoeding doe ik nog wel, zo'n gezellig moment en even rustig wakker worden O+

De echte test zal morgen of dinsdag zijn, want dan is sschaap weer weg. Ik weet niet of hij morgen nog thuis is als Senna naar bed moet, maar goed dan is het uitstel tot dinsdag. Ik ben benieuwd of ze van mij ook accepteert dat het zonder voeden naar bed is.

Echt zonder huilen zal het slapen hier voorlopig niet zijn, want dat hoort er bij Senna ook wel een beetje bij. Net zoals ze nog steeds altijd huilend wakker wordt, uit welk slaapje dan ook.
pi_89253267
Klinkt alsof het toch best goed gaat Miss Sly :) Hopelijk lukt het straks als je alleen bent ook.
Wat een goed idee dat boekje! O+

Claudia ik heb op youtube gezocht naar de eerste wordjes van engels "sprekende" kindjes.
Ik denk dat "die" inderdaad een makkelijk uit te spreken klank is, net als "mama", dat het de eerste keren wordt uitgesproken omdat de neurologische mogelijkheid er is en dat kindjes het vaker gebruiken door onze enthousiaste reactie erop.

Moderator zondag 28 november 2010 @ 13:21:59 #122
5428 crew  miss_sly
pi_89253834
Ja, goed idee he twinkly? ik was er ook helemaal blij van!
Heb je het boekje zelf alweer terug? Ik heb het nog niet helemaal uit, maar ik ben erg blij met de ideeen die erin staan. Je kunt op die manier heel gemakkelijk dingen voor jezelf eruit pikken en daarmee aan de slag gaan. En kijken of het werkt en eventueel dingen aanpassen.

Is 'papa' niet een gemakkelijker klank nog dan mama? de kindjes van mijn zus zeiden ook allemaal als eerste papa, en die hebben helemaal geen papa :D
pi_89253997
Nee, mijn vriendin die het boekje geleend heeft, heeft zelf ook een jong kindje en we komen er maar niet aan toe om wat af te spreken :)
Ik was al helemaal vergeten dat die tip van het fotoboekje erin stond. We hebben het boek wel weer nodig, we beginnen een beetje uitgeteld te raken en zijn constant aan het chagrijnen tegen elkaar.

Ik heb dat ook gelezen inderdaad dat papa makkelijker is dan mama. Maar Niels heeft de "p" nog niet ontdekt, die zegt "baba".
pi_89254071
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat jammer, Ingrid. Is hij misschien een beetje ziek aan het worden? Er heerst van alles, geloof ik.
Ik denk het wel. Hij had net een MEGApoepluier, niet alles paste meer in de luier, uiteraard na het douchen.
Vorig weekend was hij 's nachts een uur wakker en volgens mij had hij toen ook al last van zijn darmen.
Ik vind het maar sneu, hij is dan ook moeilijk te troosten.
Hij ligt nu op bed, hopelijk gaat hij nog even slapen. Ik hoor hem nu wel, ga nog maar even heen.
pi_89255205
whehe Lars wil ook wel in de videoclip.
Zal eens een filmpje maken....!
pi_89257975
Miss_sly: jullie hebben toch de buggy van de Hema? Ik las dat die goed beviel? Zijn er ook dingen die minder goed eraan bevallen?

Ik vind het zo moeilijk om een buggy te vinden. Ik vind ze allemaal lelijk en ik vind het lastig om erachter te komen wat de ene buggy nu voor heeft op de andere.
pi_89258087
quote:
Wat leuk, zeg!
pi_89258123
Claudia, ik heb de Quinny Zapp (al 4 jaar) en hij bevalt me super! Is heel wendbaar en compact als je m inklapt. Nadeel is dat je de rugzitting maar in 1 stand kan zetten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 16:00:59 #129
5428 crew  miss_sly
pi_89258817
ik heb geen nadelen ontdekt aan de hema buggy, maar goed, ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal. We hebben de McLaren toen van oeke geleend en dat beviel op zich goed, maar we wilden er niet zoveel geld voor uitgeven. De buggy nu gebruiken we echt wel veel (al was het maar om mee te nemen voor het geval ze ineens niet meer verder wil lopen :P ) en hij is gewoon goed, geen gebreken of problemen. Hij heeft 3 of 4 standen aan de rugleuning, maar we gebruiken er 2: helemaal omhoog of helemaal omlaag als ze slaapt.
pi_89259116
En is dit de wagen die je krijgt, of zit op dit plaatje een voetenzak erbij die je los moet kopen?

Zijn er eigenlijk ook buggy's die je aan elkaar kunt klemmen of zo?
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 16:11:38 #131
5428 crew  miss_sly
pi_89259161
De voetenzak zit er niet bij, verder is dat idd de buggy die je dan krijgt. Wij hebben hem in het rood, maar ook dat geblokte enzo. Ik vind deze grijze wel erg mooi, trouwens!

Nu moet ik zeggen dat wij ook geen voetenzak gebruiken. We nemen op dagen als vandaag als het echt koud is, een extra dekentje mee om ove rhaar neer te leggen als het koud is en dat werkt vooralsnog uitstekend.
pi_89259446
Die Hema-voetenzak is niet grijs maar zilver. Echt glimmend zilver. :{

Ik heb laatst via MP een voetenzak gekocht want ik vond het toch wel fijn aangezien hij er nu veel meer in zal zitten dan vorig jaar, toen we ook een dekentje gebruikten.
En hij geniet er wel van, volgens mij, van zijn warme voetenzakje. O+

De MacLaren hebben we hier van Snoopy gekocht en bevalt heel goed. :)
pi_89260606
Dank voor de tips allemaal!

Oef, wat heb ik een hekel aan glimmend grijs. :o
  zondag 28 november 2010 @ 16:58:36 #134
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89261016
Hier ook een Hema-buggy en erg tevreden. Fijn dat er een 'mandje' onder zit, maar bedenk wel even dat je er niet meer in kunt als de buggy helemaal plat ligt. (handig: je tas met portemonnee onderin, kind plat, slapen, en dan willen afrekenen in de winkel....)

Ik heb nog geen dansfilmpje van Thomas, hoewel hij het erg graag doet. Ik heb nog wel een badderfilmpje in de kist, maar dan spam ik vast te veel :P
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 17:06:11 #135
5428 crew  miss_sly
pi_89261308
ow ja, dat heb ik ook een keer gehad, maar meestal hang ik mijn tas aan de handvaten van de buggy of ik doe mijn portemonnee in het vakje met rits aan de kap.

Spam maar hoor, ik wil Thomas nog wel op bewegend beeld zien O+
  zondag 28 november 2010 @ 17:12:01 #136
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89261532
Ik heb het ook 1 keer gehad (anders zou het wel erg zijn...) maar het is wel ff iets om rekening mee te houden. Geen minpunt verder, het ding klapt erg makkelijk in en uit en is niet te zwaar voor mijn gevoel. Maar ik beken ook eerlijk dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
En de rode ruitjes zijn schattig :Y

Spitter spetter spater:

Het is zo'n waterratje he. Ook bij de fysio met het zwemmen. Heerlijk vind ik dat uurtje, genieten van dat snoetje als hij zijn best aan het doen is.
  zondag 28 november 2010 @ 17:18:02 #137
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89261759
Ca.RA wat een heerlijk ventje is het!!!!

En tja buggy's... Ik vind het net als claudia erg lastig. We hebben nu de bugaboo cameleon als buggy omgebouwd, maar voor in mijn burgerk%t vw polo is het handig als ik wat compacters heb. Allereerst kwam ik ook uit, na sly's tip bij de hema buggy, staat nu bij ons voor 49 euro in de winkel hier. Maar na online research kom ik dan ook op de koelstra, quinny zapp, etc, etc, etc,. Wellicht toch maar voor de hema gaan. Scheelt ook een bommetje duiten.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89261877
Vandaar dat wij de Zapp hebben genomen Takkem. We wonen boven en hebben geenkelder/berging of wat dan ook. De hal is ook neit zo groot en de Zapp past er perfect in :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 17:28:33 #139
5428 crew  miss_sly
pi_89262099
Dat probleem hebben wij ook, idd, en de Hema buggy is ook klein en compact als hij opgevouwen is. En voor mij niet onbelangrijk (iedere keer 2 trappen op en af): hij is idd lekker licht en gemakklijk in en euit te klappen.
pi_89262203
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:21 schreef Vicky het volgende:
Vandaar dat wij de Zapp hebben genomen Takkem. We wonen boven en hebben geenkelder/berging of wat dan ook. De hal is ook neit zo groot en de Zapp past er perfect in :D
Ik heb de Zapp oa omdat hij met vannalles tegelijk in de kofferbak van onze 206 past, en omdat het achterop de fiets een heel klein pakketje is.
pi_89262396
hier ook een zapp als tweede wagen. Tweedehands van mp, was maar 1/3 ofzo van de nieuw prijs en zag er nog prima uit. Wij hebben em inderdaad voor op de fiets en als reserve voor in mijn auto (een twingo op gas, waardoor de toch al niet zo'n grote kofferbak nog kleiner wordt. Al krijg ik er mijn mura ook wel in, maar dat is wat meer puzzelen). Het is dus echt de tweede wagen, dus we hebben er weinig eisen aan gesteld.

Driekus is wel echt beter geloof ik. Nog wel een aantal dagen ab, maar sinds we die in de melk doen is dat ook geen probleem. Met een spuitje geven was enorm vechten, tot mijn zusje opmerkte dat zij de ab aan hun oudjes altijd door de melk of de appelmoes mengt.Niet bij stil gestaan dat dat ook zou mogen 8)7
Hij hoest nog wel als een zeehond, kijkt er ook enorm smerig bij, maar dat is het dan ook. Fijn! En de volgende keer bellen we ietsje eerder de huisarts, ik was geloof ik iets te nuchter deze keer.
  zondag 28 november 2010 @ 19:21:08 #142
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89266333
Ik heb zo'n Zapp lookalike. Bij de budgeycorner van babypark.
Wat ik er handig aan vind is dat ie dubbel opklapt ipv in de lengte. En dan kan ie gewoon in de lengte in de kofferbak, als jullie me nog snappen. Ik had hiervoor een koelstra, maar dit ding rijdt duizend keer beter. Zal morgen even kijken hoe ie heet.
pi_89267085
Driekus heeft bij Opa België (mijn schoonvader) geleerd hoe hij de tv uit en aan moet zetten. Laten zij nou dezelfde tv hebben als wij. }:|
Dus nou doet ie het thuis ook. Echt niet leuk. Net als op de salontafel klimmen. Ook al daar geleerd.
Net probeerde ie alweer de tv uit te zetten, dus ik boos, pak em op en zet em in de box. Nog voor ik me omgedraaid had was al duidelijk dat ik em hiermee niet straf..hij begon te lachen en te spelen . Nou ja, rust voor ons.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:07:03 #144
5428 crew  miss_sly
pi_89268578
Senna ligt al in bed, al drie kwartier en ze slaapt :o
Een van de tips uit het boek was om de bedtijd juist te vervroegen. Slapen leer je door goed te slapen, kennelijk. Ik ben benieuwd of ze nu tot morgenochtend slaapt.

ow Driekus is lekker grenzen aan het verkennen :D alleen jammer dat de grenzen op een ander zoveel verder liggen dan thuis.
pi_89269274
grenzen verkennen vind ik niet erg, maar inderdaad, het zou handig zijn als de grenzen overal hetzelfde waren. Even overleggen dus.
pi_89269292
Och kijk Thomas nou! Wat een mooi jongetje is het, Ca.ra. O+
Ik zou hem best eens willen ontmoeten. :Y
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, wat heb ik een hekel aan glimmend grijs. :o
Zilvergrijs. Als aluminium. :{

Senna, hopelijk slaap je lekker vannacht! :Z

Driekus, wat ben je ondeugend. Je opa leert je niet de goede truucjes hoor! :D
pi_89269502
Dansende Ko O+
We hebben wel ergens een dansfilmpje van Mette (op papa's eigen muziek, zo lief om te zien dat ze daar graag naar luistert)

Cara, wij doen Mette ook in bak in 'bad'. We hebben enorm bad en vind het altijd zo'n waterverspilling die telkens vol te laten lopen. Ik ze de doos hier altijd in de inloopdouche erbij. Ben ik aan het douchen is mevrouwtje lekker aan het spelen.

Driekus :P Lekker op dreef, fijn ook dat je mannetje weer beter is Mefke.

Een buggy hebben we niet, ik gebruik altijd de buggy van de bugaboo, volstaat perfect en pas in de auto. Aangezien dat reizen met het OV hier in de stad heel goed te doen is met een kinderwagen, hoef ik ook niet een buggy om aan de fiets te kunnen hangen. Ik denk dat we van de lente eens rond gaan kijken daarvoor eventueel.

Ons kind lust olijven en is er helemaal dol op merkte we. En toen we het bakje weghaalde deed ze een perfecte imitatie van een stervende zwaan die doodging van een zeer langzame dood :')
pi_89270022
Wij hebben een koelstra buggy, prima ding. Maar voor langere stukken ga ik toch voor mn bugaboo :). Die past ook precies in mn kofferbak!

Iris had vanmorgen een beetje omhooggekomen melk over haar beer uitgekwijld, stinken... :r. Maar ja... gaat ze slapen zonder was natuurlijk de vraag. Ik durfde het ding niet in de was te doen. Maar ze ligt nu met haar schaap in bed en beer ligt op het wasrek te drogen, het lijkt of 'ie ligt te zonnebaden met een gelukzalige grijns op zn kop (even kijken of een foto gaat lukken tussen de andere was door) ;). Hopelijk is beer morgen weer back in actie!

Ondeugende dreumessen... leuk he :')
Fake it till you make it...
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:33:07 #149
5428 crew  miss_sly
pi_89270151
Ow ja, ik had je filmpje wel al gezien. Wat een mooi kereltje, en wat zit hij lekker relaxt in 'bad' O+
pi_89270219
hier ligt er eentje zingend in bed! O+ Klinkt erg gezellig moet ik zeggen, maar ik heb toch liever dat ie slaapt. Maar goed, hij vind het best in bed dus blijft ie lekker liggen.
pi_89270356

Gewassen beer :)
pi_89270529
hihi die beer, ligt ie lekker op het rekje?
pi_89270899
Och Ko, lieve Ko O+ wat een heerlijk manneke ben je toch, met je handen zo bij je zakken en voorzichtig heupwiegend, ik zie je al helemaal staan langs de dansvloer in de disco, vooral niet téveel indruk willen maken. Wat heerlijk dat je zo kunt genieten van muziek!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 28 november 2010 @ 21:48:45 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89274972
Mefke, gezellig he dat zingen. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je nu liever hebt dat hij lekker gaat slapen...

Beer kijkt inderdaad wel erg gelukzalig Nijna. Maarja, als je verlost bent van een zuur melkluchtje dan kan ik me wel voorstellen dat je gelukzalig lacht!
pi_89277843
Wat een blije schone beer. :D

Lief, Poppedein. :)

Nou, deze dreumes krijgt definitief geen pap meer. :(
Vanavond tweede poging en meneer ligt nu pas in bed.
Klaarwakker was hij. Met rode wangen dat wel. En ogen-gewrijf.
Maar naar bed? :{w
Goed, ik kan eindelijk even uitpuffen.
  zondag 28 november 2010 @ 22:37:54 #156
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89278008
Oi dat is wel een betje laat inderdaad. Wat was overigens de reden dat je pap was gaan geven? Ik dacht dat Ko wel goed sliep?
En hoe is het met je oor?
pi_89278345
Hij slaapt eigenlijk heel goed. Alleen de laatste weken werd hij steeds wakker tussen half 5 en 6 uur en dat vinden wij een beetje vroeg. Ik dacht dat het kwam omdat hij de nachtvoeding overslaat en dus wakker wordt van honger.
Ik hoopte dat yoghurt met wat brinta net dat beetje extra kon geven.

Het oor zit gewoon potdicht. Ik weetniet zo goed hoe lang het duurt voor zoiets open hoort te gaan. De pijn is er wel zo goed als af. Soms een steek maar niet noemenswaardig.
Je wordt alleen raar van zo'n dicht oor.
Ik hoor Ko bv 's ochtends pas best laat. Omdat ik op mijn goede oor lig te slapen. :')
  zondag 28 november 2010 @ 22:53:18 #158
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89279133
Ja half 5 is wel.... eeeh.... vroeg ja.
Wij hebben juist het omgekeerde gehad. Thomas is van een kort slapende vroege vogel omgeslagen naar een lekkere uitslaper. Qua tijd vrij goed te linken aan het moment dat hij ging kruipen. Dat zijn de fijnere veranderingen.
Ik geniet er maar van zo lang het duurt, want wie weet wanneer het weer omslaat :)

Als je oor nog lang blijft zeuren komende week wel even langs de dokter he! [/moedermodus]
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 08:10:45 #159
5428 crew  miss_sly
pi_89286327
Wat naar oeke dat die pap zo'n effect heeft op Ko. Het is ook niet dat er nou suikers in zitten, in yoghurt en brinta. Vreemd, maar ook vervelend. Half 5 is errug vroeg.

Wat betreft je oor: ik zou echt even langs de arts gaan, hoor. Niet te lang mee blijven lopen, dat moet echt wel bijna over zijn!

Over wandelen/fietsen met dit weer: wat moeten ze aan, die dreumessen van ons? Skipakje lijkt me nog wat overdreven, maar een maillot en broek ofzo? dikke trui en winterjas? sjaal, muts en wanten natuurlijk (hoe zorg je dat die laatste aan blijven?)?
pi_89286386
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:10 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar oeke dat die pap zo'n effect heeft op Ko. Het is ook niet dat er nou suikers in zitten, in yoghurt en brinta. Vreemd, maar ook vervelend. Half 5 is errug vroeg.

Wat betreft je oor: ik zou echt even langs de arts gaan, hoor. Niet te lang mee blijven lopen, dat moet echt wel bijna over zijn!

Over wandelen/fietsen met dit weer: wat moeten ze aan, die dreumessen van ons? Skipakje lijkt me nog wat overdreven, maar een maillot en broek ofzo? dikke trui en winterjas? sjaal, muts en wanten natuurlijk (hoe zorg je dat die laatste aan blijven?)?
Wollen ondergoed for the win. Als het heul koud is twee lagen wol. Daarna een luchtige laag, fleece ofzo. En als buitenste een ademende maar windafstotennde jas/broek. Met wol als onderste laag ben je niet snel overdressed, want zelfs als ze zweet, dan wordt het niet klam. Katoen daarentegen wordt heel koud als het nat wordt, en kan je dus beter vermijden, Er is hier heel veel goede info over hoe je kinderen moet kleden in de kou, tis hier (Noorwegen) immers vaak heel koud, wil het best een keer vertalen als je wilt...?
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 08:27:35 #161
5428 crew  miss_sly
pi_89286508
Wollen ondergoed, dat is een goede!

Wij hebben een kind dat het niet snel koud heeft, eerder te warm, maar met deze temperaturen is alles anders, natuurlijk. In Noorwegen zal het wel over andere temperaturen gaan dan hier, inderdaad en ik vind dit al zo koud!

Laagjes, ja, dat had ik ook kunnen bedenken en wol, maar dat hebben we dus nog niet, zal ik eens naar kijken.

als je wat meer info hebt, hou ik me aanbevolen, want we krijgen een strenge, koude winter heb ik gehoord.
pi_89286556
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:27 schreef miss_sly het volgende:
Wollen ondergoed, dat is een goede!

Wij hebben een kind dat het niet snel koud heeft, eerder te warm, maar met deze temperaturen is alles anders, natuurlijk. In Noorwegen zal het wel over andere temperaturen gaan dan hier, inderdaad en ik vind dit al zo koud!

Laagjes, ja, dat had ik ook kunnen bedenken en wol, maar dat hebben we dus nog niet, zal ik eens naar kijken.

als je wat meer info hebt, hou ik me aanbevolen, want we krijgen een strenge, koude winter heb ik gehoord.
Ik moet nu naar school, maar zal vanmiddag even een stukje vertalen :)
pi_89287346
Oeke, hoe heeft hij verder geslapen? Wel wat later wakker vanmorgen?
Kan het niet gewoon een periode zijn... misschien tandjes aan het rommelen of wat dan ook?
Vervelend van je oor :*

Miss, gisteren in de wagen zat Iris in de voetenzak, dus ik had een gevoerd broekje (ze wilde ook stukjes lopen) aangedaan en winterjas. De wanten liet ze aan, maar ze kon er verder helemaal niks mee en om nou te zeggen dat die handjes warm waren toen we ze uit deden... eigenlijk niet...
Maar het beschermd natuurlijk wel een beetje. En een muts op, maar die wil ze graag af steeds...
Op de fiets weet ik niet zo goed, ik zou misschien een maillotje onder de broek doen of toch een skipakje. Denk ook een kwestie van uitproberen...

Beer en Iris zijn weer herenigd :) en hij ruikt zo lekker! Maar ik weet dat ik het vroeger vreselijk vond als mn knuffel gewassen werd, want dan was het vertrouwde luchtje eraf...
pi_89287380
Een skipakje lijkt me op de fiets niet overdreven. Dan heb je in ieder geval weinig 'tochtgaten'. Wel zou ik erop letten dat ik er niet te veel laagjes onder deed. Als het straks nog kouder wordt kun je altijd nog dikkere (of meer) onderkleding aandoen.

Wandelen is wat anders, want met de activiteit zelf houdt een kind zich natuurlijk ook behoorlijk warm. Ik zou het gewoon bij een stevige broek, dikke sokken, warme schoenen, romper, niet al te dikke trui en goede jas met sjaal en muts houden. Als het nog kouder wordt kan Ivan er een dikkere trui voor in de plaats krijgen, of een vestje over een dun truitje heen. Eventueel kun je een maillot onder een broek aandoen; dat deed ik vroeger met schaatsen. Handschoenen lijken me ook lekker, maar die hebben we hier nog niet geprobeerd.
pi_89287392
Ik heb Tess nu in wagen met wagenzak. van de week had ze geen handschoentjes aan en toen was het op een gegeven moment brullen! Kind had ijshanden :@ Handschoentjes gekocht bij Zeeman (veeel te groot maar Tess haat die dingen waar ze haar hele hand in z'n wantje zit) en toen was het helemaal goed :D
Een muts hoef ik niet op te zetten bij mevrouw, die trekt ze meteen af. Als ik een capuchon opzet bij d'r is het brullen!

Ik moet zo lachen om d'r. Eerst was het Amme, toen Abbe en nu is het Ambi als ze Amber roept :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:30:00 #166
5428 crew  miss_sly
pi_89287508
Ik heb iig de puckabag toch besteld, na rijp beraad. Het is zo moeilijk om haar warmtebehoefte te peilen, en met de puckabag hebben we iig voldoende mogelijkheden om iets uit te proberen.

Laagjes dus idd, toch maar wel. Gisteren niet echt gedaan (wel een beetje) maar volgens mij had ze het toch nog te koud. En ik weet zelf hoe ellendig ik dat vind, koud voelen, dus dat moet anders. Dat fietsen zou maar van ons naar het winkelcentrum en terug zijn en dan daar naar de AH voor boodschappen. En voor dat laatste lijkt een skipak me dan weer te dik...lastig hoor, dit. Ze kunnen nog niet zeggen dat ze het (te) warm of koud hebben, alleen maar huilen als er iets niet goed is. Met wandelen zorgt de activiteit idd voor warmte, maar ja, ze wandelt dan weer niet de hele weg en dan moet ze in de buggy en dan zit ze stil...toch een voetenzak aanschaffen misschien.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:30:39 #167
5428 crew  miss_sly
pi_89287518
Ow en Vick, gecondoleerd, wat een verdrietig bericht. Lastig wat te doen met Amber, maar Tess is idd nog zo klein die kan er nog niet echt iets mee.
pi_89287599
Mijn dreumesprinsesje O+, de jurk hoeft ze dan eigenlijk niet persé aan, maar ze loopt al wel de hele ochtend met het kroontje op haar kop

pi_89287610
Die veranderingen in omgeving maken het zo lastig om goed te kleden, inderdaad. In de supermarkt is zo'n skipak weer heel warm. Maar goed, misschien toch even de moeite nemen om dat ding uit te trekken bij aankomst en aan te trekken bij weggaan. Ik vind juist die eerste stukken in de kou altijd het vervelendst, vooral als ik niet zelf in beweging ben.

Voor de buggy lijkt een voetenzak of deken me inderdaad geschikt. En in de auto probeer ik erop te letten dat we onze jas bijvoorbeeld ook aanhouden als we Ivan zijn jas aanlaten zodat we de verwarming niet te hoog zetten.
pi_89287654
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:35 schreef Nijna het volgende:
Mijn dreumesprinsesje O+, de jurk hoeft ze dan eigenlijk niet persé aan, maar ze loopt al wel de hele ochtend met het kroontje op haar kop

[ afbeelding ]
O+ moppie O+

Ik vind die verandering van temperatuur ook zo lastig.. Dik aankleden buiten oke, maar in de winkels is het over het algemeen behoorlijk warm nu, althans, ik loop er al te zweten.

Thnx Miss! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:41:24 #171
5428 crew  miss_sly
pi_89287716
ach, wat een lief prinsesje O+

Lastig is dat, idd. In de auto doe ik eigenlijjk altijd haar dikke vest aan (dat ik van Sserpente overgenomen heb) ipv haar dikke jas. Ben altijd bang dat het toch te warm wordt anders. Wij hebben ook wel onze jas altijd aan, maar toch.
Ik denk dat we iig maar te voet boodschappen gaan doen ipv op de fiets. Ik denk dat er onnder het skipak nu alleen een maillot zou hoeven geen broek, en ik vind het dan ook weer geen gezicht om Senna in een romper en maillot door de AH te laten lopen :P
pi_89288494
Aaah Iris!! Prinses!
pi_89288524
:o mijn dochter zei een zinnetje van 3 woorden! :o
mama, tinku op! O+ :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89288546
Lastig inderdaad! Ik had bedacht om de H&M skibroek te gebruiken voor op de fiets en daarna in de doek, daarvoor had ik hem gekocht. Maar die skibroek is veel te glibberig om mee te knopen! Dat werkt dus niet helaas. Nouja, dan gebruiken we hem wel voor in de sneeuw :P

Nu denk ik eraan om dit pak te kopen, of heeft iemand ervaring met een handiger pak?
pi_89288573
Prinsesje O+

Woah Tess!! _O_ Onvoorstelbaar hoe snel dat gaat, die taalontwikkeling
  maandag 29 november 2010 @ 11:27:26 #176
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89290787
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:13 schreef miss_sly het volgende:

Echt zonder huilen zal het slapen hier voorlopig niet zijn, want dat hoort er bij Senna ook wel een beetje bij. Net zoals ze nog steeds altijd huilend wakker wordt, uit welk slaapje dan ook.
Ik herken dit heel goed, Roy moet ook altijd huilen voordat hij gaat slapen, de ene keer 10 min de andere keer met gemak een half uur.

En zodra hij wakker word is het ook gelijk huilen.

We reageren er wel altijd op, maar gaan niet gelijk kijken bij Roy, als Roy na max een half uur nog steeds heel overstuur huilt dan gaan we kijken.
een aai over de bol een kus en weer weg.
de ene keer is het daarna vrij snel stil de andere keer gaat Roy nog een tijdje door, lukt het na een uurtje nog niet dan halen we hem eruit.

Wij eten tussen half 6 en 6 uur in de avond, dan is het daarna nog heel even spelen tot 7 uur en dan pyama aan, tandjes poetsen, dan naar boven, daar even langs de eendjes aan zijn plafond, langs zijn luchtballon boven zijn bed, en dan kus knuffel muziekje aan en dan rustig weglopen en ganglicht aan.
Dit is elke avond het zelfde ritueel.

Miss een flesje voor het slapen gaan kan toch geen kwaad?
Ik zag dat bij m'n schoonzus ook, haar zoontje krijgt tot op heden nog steeds een klein flesje melk voordat hij naar bed gaat.
Heeft hij ook nodig anders gaat hij niet slapen.
s6 ermee in elk geval.
  maandag 29 november 2010 @ 11:31:53 #177
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89290885
over het aankleden nu in de vrieskou,
Roy draagt een romper met lange mouwen, daarover zijn broek (nu vooral gevoerde broeken) en een truitje, en sokken.
Gaan we naar buiten dan hebben we een fijne niet stugge en een met fleecewol gevoerde jas, een muts op zijn bol, handschoentjes aan, en heb van die fijne laarsjes met wol binnenin voor op de fiets of de wandelwagen.
de voetenzak ligt ergens op zolder, en moet ik echt zoeken als het idd steeds kouder word.
pi_89291088
Nijna! :D Wat grappig dat ze dat zelf zo leuk vindt. Ik vind het zo wonderlijk dat ze zich op een bepaald moment bewust worden van dat soort dingen. Ivan houdt zich totaal niet bezig met hetgeen hij aan heeft (tenzij het sokken zijn, want die zijn leuk om mee te spelen). Dat is echt een groot verschil tussen de kleine en grote dreumesen!

Ivan huilde altijd voor het slapen, ineens was hij ermee gestopt, ineens begon hij weer en nu is het weer helemaal weg. Hij lacht tegenwoordig zelfs net voor het slapen gaan. :? Vooral de luchtzoentjes die ik geef vindt hij hilarisch (het bukken om hem een kusje te geven gaat me niet meer zo goed af, dus de luchtkusjes zijn uit nood geboren maar blijken een groot succes). We hebben niets veranderd aan het bedritueel, dus ik weet ook niet waarom hij zich nu wel op z'n gemak voelt.
pi_89291215
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:18 schreef Nijna het volgende:
Oeke, hoe heeft hij verder geslapen? Wel wat later wakker vanmorgen?
Kan het niet gewoon een periode zijn... misschien tandjes aan het rommelen of wat dan ook?
Vervelend van je oor :*
Hij werd om 5.45 wakker maar viel gelukkig weer in slaap met de speen.
Tot 8 uur.
Tegen die tijd waren P. en ik allang wakker ontregeld als we zijn.
P. ging maar eens kijken of het kind het nog deed.
Wat dat is met brinta? Ik denk meer voedsel->meer energie->wakker!
Ofzo.
Maar ik wil liever geen kind dat pas om 22.30 naar bed gaat. Dan liever vroeg op. :D

Wat betreft aankleden, ik heb begrepen, 1 laag meer dan jezelf aan hebt.
Voor de winter wil ik weer een wol-zijden romper kopen net als vorig jaar, daar hebben we zoveel plezier van gehad. Wel duur, maar gewoon heel lekker.
Ik wil ook een lange onderbroek van wol/zijde erbij kopen.
De combinatie is heel fijn:
Wol houdt warm en is water- en vuilafstotend en de natuurlijke lanoline heeft een antibacteriële werking. Zijde balsemt en beschermt, net als de cocon dat doet voor de vlinder.

Iris, wat een mooie prinses ben jij! O+

Dat pak heeft Orea, Twinkly. Het zag er erg lekker uit. Ik houd zelf helemaal niet van fleece en zal ook niet zo snel zoiets kopen. Maar dit zag er goed uit!

Tess, wat goed van jou! Gewoon een zin! :D
Ko zei vanochtend ook een zin: Mama, papa, beebie. Papa vond het zijn eerste zin. :')
pi_89291255
Niels vindt zijn sokken en wasbare luiers erg leuk om mee te spelen :D Aan de luiers zit klittenband: erg leuk om los te trekken }:|

Bar, Miss_Sly geeft pyjamapap voor het slapengaan :) Ze probeert de borstvoeding 's avonds en 's nachts af te bouwen.

Pff, ik was hier net wel erg blij dat ik wel altijd ga kijken als Niels begint te huilen. Hij lag achterstevoren en met zijn hoofd onder de deken :X
Die deken is nog steeds geen succes dus helaas en hij wordt ' nachts zowel wakker van de kou als van de deken -O- Gisteravond werd hij wakker omdat hij het juist te warm had, dus wat laagjes afgepeld, maar toen had hij het 's nachts weer zo koud dat ik hem tegen mij aan op moest warmen.
Echt zo lastig -O-
  maandag 29 november 2010 @ 11:43:19 #181
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89291272
Amber je gaat echt hard meid ;) maar wat wil je met een grote zus die jou ook vast veel helpt daarmee ;)

Iris de Prinses O+

Ivan Roy geeft je groot gelijk wat die sokken betrefd ;)
Die gaan het eerst weer uit en dat is lachen hoor :D
pi_89291340
Oeke, ik houd eigenlijk ook helemaal niet van polyesterfleece, ik vind het een vies stofje. Maar ik weet niet zo goed wat voor alternatief er is, wolfleece is erg duur helaas
pi_89291382
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef oeke het volgende:

Wat dat is met brinta? Ik denk meer voedsel->meer energie->wakker!
Is het mogelijk dat het misschien wat zwaar verteerbaar is voor hem?

quote:
Wat betreft aankleden, ik heb begrepen, 1 laag meer dan jezelf aan hebt.
Ik vind dat een beetje een flauwe richtlijn, want ik ben een koukleum en Ivans vader is dat niet. Wij hebben dus nooit dezelfde hoeveelheid lagen aan. Ivan lijkt meer op zijn vader en heeft vaak zelfs iets minder aan dan ik. Maar nu ik zwanger ben, lijk ik wel immuun voor kou.

Wol klinkt trouwens wel ontzettend fijn!
pi_89291403
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:13 schreef Vicky het volgende:
:o mijn dochter zei een zinnetje van 3 woorden! :o
mama, tinku op! O+ :D
Vergeet ik hier nog op te reageren, terwijl het zo ontzettend knap is!
  maandag 29 november 2010 @ 11:48:18 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89291440
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Twinkly het volgende:
|

Pff, ik was hier net wel erg blij dat ik wel altijd ga kijken als Niels begint te huilen. Hij lag achterstevoren en met zijn hoofd onder de deken :X

Hehe Niels toch je mama niet zo laten schrikken hoor ;)

Twinkle, ik snap het hoor als je wel gelijk gaat kijken, zou ik normaal gezien ook doen, ware het niet dat Roy er echt een spelletje van kan maken, dus wij zijn er mee op gehouden.
En het is zo dat Roy het huilen nodig heeft om de dag te verwerken, het is echt zijn mannier om er mee bezig te zijn.
Niet echt de fijnste reden, maar we doen er weinig aan.
Toen hij nog een kleine baby was, was hij een huilbaby en hebben wij hier training in gehad om er goed mee om te leren gaan, waar we best wel blij om zijn.
pi_89291610
Wat eng, Twinkly! En wat lastig dat het zo precies ligt bij Niels.
Eerste te warm en dan weer te koud. Moeilijk om op te anticiperen lijkt me.
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Is het mogelijk dat het misschien wat zwaar verteerbaar is voor hem?
Ach, misschien ligt het niet aan die ene lepel brinta, en is het makkelijk het daarop te schuiven. Alleen het is zo typisch dat hij normaal tussen 7 en 9 altijd lekker gaat slapen en nu ineens tot laat wakker blijft. Klaarwakker.
quote:
Ik vind dat een beetje een flauwe richtlijn, want ik ben een koukleum en Ivans vader is dat niet. Wij hebben dus nooit dezelfde hoeveelheid lagen aan. Ivan lijkt meer op zijn vader en heeft vaak zelfs iets minder aan dan ik. Maar nu ik zwanger ben, lijk ik wel immuun voor kou.

Wol klinkt trouwens wel ontzettend fijn!
Het is ook een flauwe richtlijn. Ik zelf kijk naar wat ik aantrek, en dan gok ik wat Ko lekker vind. Te warm is namelijk ook echt niet fijn, en soms is een beetje kou ook wel lekker.
Dus het blijft een moeilijke kwestie.
Die wol/zijden dingen reguleren het zelf. Je wordt nooit te warm, tenzij je absurd veel aan doet en de warmte niet afgevoerd kan worden.
pi_89292166
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef oeke het volgende:
Te warm is namelijk ook echt niet fijn, en soms is een beetje kou ook wel lekker.
Dus het blijft een moeilijke kwestie.
Ja, dat is ook heel waar! En ik probeer er bijvoorbeeld op te letten dat ik niet alles bedek zodat hij zijn warmte wel kwijt kan. Als je betere materialen gebruikt dan lijkt me dat ook minder een issue, maar daar heb ik helaas geen verstand van. (Ik ben dus ook erg geïnteresseerd in je verhaal, Roomsnoes!)
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 12:40:45 #188
5428 crew  miss_sly
pi_89293253
De eerste volzin van Tess *O*

oeke, waar had jij dar wol/zijden spul gekocht? Ik wil toch ook maar zoiets voor Senna kopen. Dan maar wat duurder, maar net als de puckabag geloof ik wel dat het zijn nut heeft en het geld waard is.

twinkly misschien voor jullie ook een optie, een puckabag? minder problemen met (te) warm en koud.

Bar, Senna huilt bij het naar bed gaan wel eens, maar we gaan wel snel weer terug, hooguit 5 minuten. Het meest vreemde vind ik gewoon dat Senna altijd huilend wakker wordt. We gaan altijd meteen, er is niets aan de hand, maar die leuke berichtjes van mensen dat hun kind kletsend ofzo wakker wordt, dat herken ik niet en dat vind ik erg jammer.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 12:47:12 #189
5428 crew  miss_sly
pi_89293458
We kregen net een compliment in de Vomar. Senna zat heel rustig in het winkelwagentje, te kijken anar de kassiere en de mevrouw achter ons zei: wat een lief rustig kind. En ze zit zo lief te observeren. O kijk dan, ze zwaait ook nog zo schattig O+

Senna is niet altijd zo lief en rustig, hoor, maar toch leuk :D
pi_89293676
Miss, Finn werd ook altijd huilend wakker, maar sinds hij over is op 1 slaapje overdag en dan ook meteen een slaapje van 2-3 uur wordt hij niet meer huilend wakker maar is hij lekker aan het kletsen!

Leuk zo'n compliment :)

Tess wat goed!!

Finn heeft gisteren zo bizar veel geslapen eerst 's nachts van 19.30 tot 10.00 uur :o Overdag ook nog eens 2 uur en gewoon weer om 20.00uur naar bed! Hij zal het wel nodig hebben! Vanochtend was hij om 08.00uur wakker, ook netjes!
pi_89293943
Finn wat kun jij lekker slapen zeg!

Niels is nog lang niet aan 1 slaapje toe, komt vast ook omdat hij 's nachts nog veel en lang wakker kan worden. Gisteren heeft hij zelfs 3 keer geslapen :o

Miss_Sly wat leuk dat je een complimentje kreeg! Ik vind het nog steeds zo leuk om met Niels ergens te zijn, dan voel ik me zo trots, helemaal als ik een opmerking over hem krijg :D
Die Puckabag zou echt ideaal zijn denk ik, maar we hebben daar het geld gewoon niet voor nu. Ik hoop nog een goedkope op Marktplaats te vinden ooit :)
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 13:10:55 #192
5428 crew  miss_sly
pi_89294286
FTA Senna doet ook wel eens een slaapje op een dag, maar dat verandert niets. Ik hoop eigenlijk dat het leren slapen ervoor zorgt dat ze werkelijk uitgerust is en misschien dat dat dan verschil maakt.

twinkly, ja, dat heb ik dus ook :D het is en blijft toch zo bijzonder en zo geweldig, je eigen kind O+
En de puckabag is ook duur, dus het is echt wel iets waar je geld voor moet hebben. Maar idd via MP, daar had Vlindur er toch ook een gekocht?

Senna loopt trouwens heel veel te zingen tegenwoordig: pikkepokkepikke, of joppejoppejoppe, ikpikpok, nou ja, allerlei variaties op dat thema, regelmatig ook nog even op haar eigen borst/bik tikkend met twee vingertjes O+ echt zo cute O+
  maandag 29 november 2010 @ 13:11:10 #193
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89294299
Wat goed van Tess, Vick!

Ik had zelf altijd begrepen dat je de kinderen net als jezelf moet kleden.
Ik doe dat dan ook, tenzij Morris stil in de wagen zit ofzo, dan gaat er een voetenzak omheen.
Musten en wanten wil hij niet aan, dus dan doe ik zijn handen in zijn jas. Gaat ook goed. En zijn haardos houdt 'm ook wel warm. Ik wil alleen voor als het echt echt koud wordt even kijken naar zo'n bivakmuts die je over je hoofd kan doen.

En ik heb zaterdag sneeuwlaarzen gekocht voor de kinderen. Dat gebeurt me niet nog een keer, dat ze uitverkocht zijn.
pi_89294412
Hoe kleed ik mijn kind met (extreme) kou?!

Ongeacht of het nat of droog is buiten, is er 1 regel voor direct op je lichaam: wol. Dit geldt eigenlijk voor zowel kinderen als volwassenen. Wol isoleert even goed nat als droog. Daarom is wol perfect voor onder een skipak of gewone winterjas. Het beste is om een nauwzittende onderlaag te kiezen, ind e vorm van wollen ondergoed (shirt met lange mouwen en een legging/maillot). Al seen kind niet tegen wol kan, of als wol te duur is, dan zijn e rook synthetische alternatieven. (Hema heeft betaalbaar thermo-ondergoed voor volwassenen, vast ook voor kinderen)

Op niet hele koude dagen is het voldoende om slechts twee lagen te hebben, dus odnergoed en een trui/broek, en natuurlijk een jas. Als het echt koud is, dan is het verstandig onder de trui een extra wollen lag te doen, of een dunne fleecepully. Kijk bij fleece goed dat je wolfleece koopt of fleece met polyester. Dit weegt weinig, is erg beweeglijk, droogt snel en houdt de wamte goed vast. Gebruik het liefst geen katoen!

De buitenste laag (jas og skipak) moet wind- en waterdicht zijn om kou en vocht buiten te sluien. Maar het is ook belangrijk dat hete en ademende stof is, zodat er ook vocht naar buiten kan. Pak kinderen niet zo strak in dat ze zich niet meer kunnen bewegen, want dan is het lasting om het lichaam zelf warm te houden.

De meeste lichaamstemperatuur verlaat het lichaam via het hoofd. Daarom is ene geode muts erg belangrijk. Op koude winterdagen is het verstandig om twee lagen op het hoofd te hebben. Direkt op het hoofd is een dunne bivakmuts van wol of fleece het beste. Een wind- en waterdichte buitenste laag is extra belangrijk op natte en winderige dagen. Een muts met van die oorflappen (bij gebrek aan beter woord :D) is erg handig.

Kinderen krijgen snel koude handen en voeten. Wanten zijn daarom het liefst van twee lagen met wol of fleece aan de binnenkant, en een wind- en waterdichte buitenlaag. De schoenenkeus hangt af van sneeuw en temperatuur. Ligt er van die natte sneeuw op straat, dan zijn regenlaast achtige schoenen het handigst. Met koud en droog weer zijn gevoerde schoenen met een gore-tex achtig membraan aan te bevelen. Het is aan te raden wollen sollen aan te doen, en geen katoenen. Eventueel kan je ook een wollen zooltje in de schoenen doen.

Als het kouder is dan -10 is het niet aan te raden langer buiten te zijn dan absoluut noodzakelijk. Kinderen verdragen nou eenmaal minder koude dan volwassenen. De longen zijn er niet helemaal klaar voor. (weet hier zelf geen details van, maar het klinkt logisch haha). Voel regelmatig in het kind zijn nek en handen of het nog welt e doen is. Het voordeel van meerdere dunne lagen is dat je makkelijk een lag toe kan voegen of weg kan hale nom het behaaglijker te maken.

Tenslotte is het belangrijk om niet puur naar de temperatuur te kijken maar naar de gevoelstemperatuur. Als het bijvoorbeeld -10 is, en het waait 7 m/s, dan is de luchttemperatuur -25 En als het klimaat da nook nog vchtig is, voelt het nog kouder aan. In onderstaand schema staat dat verklaard. Het is dan wel in het Noors, maar het spreekt aardig voor zich denk ik.

Mocht een kind een droge huid krijgen, smeer dane en crème die geen vet en water bevat.
Het is ook aan te raden een schapenvachtje (ikea) op de zitting van de kinderwagen te leggen.

Dus: wol, geen katoen, en meerdere lagen!
(dit zijn tips die algemeen gelden hier, en worden ondersteund door allerlei gezondheidsorganisaties. Ik hoop dat de zinnen een beetje lopen, als ik vertaal wordt het vaak wat krakkemikkig :D)

Oh en wat betreft het aanhouden van wantjes: dat is een ramp. Het helpt vaal om eerst de wantjes aan te doen, en dan de jas. Dan zitten ze zeg maar 'vast' onder de jas. Maar ja, écht helpen doet het niet :D
pi_89294572
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:40 schreef miss_sly het volgende:
oeke, waar had jij dar wol/zijden spul gekocht? Ik wil toch ook maar zoiets voor Senna kopen. Dan maar wat duurder, maar net als de puckabag geloof ik wel dat het zijn nut heeft en het geld waard is.
Ik heb het de eerste keer in de Zaailing gekocht, een antroposofische kinderwinkel in zuid. Maar ik heb ook wat websites. Ik zal het even in het kleertjestopic posten.
Fijn is dat he, zo'n compliment. Dan kun je gloeien van trots!

Finn, slaapkopje! O+

Maar Twinkly, is je probleem niet dat het aan het begin van de avond te warm is en in de nacht te koud?
Daar kun je dan niet veel in varieren met een slaapzak toch? Althans ik zou denk ik, eerder een (extra) dekentje over hem heen leggen als ik zelf naar bed ga ipv een extra laag in de slaapzak te ritsen.

Morris met al zijn mooie krullen heeft geen extra muts nodig nu inderdaad. :D
pi_89294818
Tess, knapperd!!!

Claudia, ik denk dat het "leuk vinden" ook komt omdat grote zus erg bezig is met verkleden hoor.
Mirte was er op deze leeftijd volgens mij niet zo mee bezig.

Ko, ook al meerdere woordjes aan elkaar aan het plakken :)

Twinkly, wat lastig he om dan de juiste balans te vinden tussen te warm en te koud... Hier ook geen dekentje, want die kleine draait alle kanten op in bed!

Miss Sly, hier was het eerder ook vaak huilend wakker, nu nog steeds wel maar soms ligt ze ook wat te kletsen en soms mopperen.
Senna O+ wat heb jij je voorbeeldig gedragen, :)
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 13:35:22 #197
5428 crew  miss_sly
pi_89295166
En Senna zegt 'beer' maar dan meer 'biar' zoals in 'biatch' :')
pi_89295182
Senna wat schattig! O+

Finn doet dat met neus, dat is bij hem nois.

Ik had dus inderdaad ook het idee dat het huilend wakker worden door het niet uitgeslapen zijn.
pi_89295209
Oh wow Roomsnoes, bedankt voor het vertalen!! _O_ Ik ga het in een documentje opslaan :)
Maar, bij een droge huid een creme die geen water en vet bevat? Wat voor creme dan wel?
pi_89295252
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Oh wow Roomsnoes, bedankt voor het vertalen!! _O_ Ik ga het in een documentje opslaan :)
Maar, bij een droge huid een creme die geen water en vet bevat? Wat voor creme dan wel?
Ja, dat vroeg ik me ook al af!
  maandag 29 november 2010 @ 13:40:23 #201
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89295365
Purol is hier altijd het beste maatje. Maar da's wel vet. Het werkt iig!

Vraagje. Wie van de kindjes hier slaapt er alleen in een slaapzak en wie niet meer?
Morris ligt nu nl in een winterslaapzak, verder geen deken. Maar ik wil 'm eigenlijk uit die slaapzak. Zou ik een dekentje in een dekbedhoes kunnen stoppen en zou dat warm genoeg zijn?
Anna lag al snel onder een dekbedje, maar daar is Morris me iets te beweeglijk voor.
pi_89295723
driekus ligt in slaapzak en dan onder de deken van de hema in een hoes. En dan heb ik de ledikantdeken dubbel in de hoes zitten en die ligt dan in de breedte van het bedje, kan ik em strak instoppen. Nu het kouder wordt blijft ie ineens keurig er onder liggen.
pi_89295784
Ohh Tess wat knap! :o *O*

Sly, heerlijk hè die complimentjes O+ Ik kan daar ook zo van genieten. Willow niet, die kan héél chagrijnig kijken als ze door een vreemde toegesproken wordt. Ik kan er altijd wel om grinniken :P

Oeke, wat lastig dat ie zo laat slaapt. Hoe staat het met z'n tandjes en kiezen? Want niet slapen is hier onderdeel van een kiesje krijgen heb ik gemerkt (dat, en zielig zijn/hangerig/plakkerig/rode wangen/spuitpoep/kapotte billen).
pi_89295862
Vicky, wat een knappe meid is Tess!!! *O*

Enne Oeke, mama papa beebie???? moet je ons iets vertellen of is Ko helderziend? :P

Nois en Biar.... O+

Lars slaapt in zijn pyama in een slaapzak met mouwen onder een dekentje in een dekbedhoes.
Hoewel, het dekentje ligt er meer voor de sier, Lars ligt altijd helemaal tegen het hoofdeind aan. En haal ik hem daar weg, dan ligt hij er binnen een minuut weer.

Zo, gister een brokkenpilootLars. Viel met zijn neus op de tafelrand, bloed uit beide neusgaten en een tand door de lip....echt zo sneu. Hij was ook echt zo zielig en verdrietig....issie net stil, loopt hij met zijn hoofd tegen de deurpost.... }:|
Gelukkig zijn er vandaag nog geen noemenswaardige ongelukken gebeurd....
pi_89296016
Oei Lars, stuntpilootje toch!
  maandag 29 november 2010 @ 14:00:24 #206
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89296119
Mmm, hier dus vooral de combinatie én én. Morris heeft dus verder geen deken. gewoon onderlakentje en hij daarop in een slaapzak.
Ik zal het gewoon eens gaan proberen.
  maandag 29 november 2010 @ 14:00:45 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89296128
Oeh Lars, dat is best pijnlijk! Dikke :*
pi_89296199
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:51 schreef innepin het volgende:
Oeke, wat lastig dat ie zo laat slaapt. Hoe staat het met z'n tandjes en kiezen? Want niet slapen is hier onderdeel van een kiesje krijgen heb ik gemerkt (dat, en zielig zijn/hangerig/plakkerig/rode wangen/spuitpoep/kapotte billen).
Ko heeft al zijn tanden en kiezen al een hele tijd. Behalve de laatste 4 maar die komen volgens mij pas rond 2 jaar, toch toch ?
Hij slaapt trouwens normaal gesproken gewoon op tijd, maar na het eten van yoghurt met brinta niet. :P
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Enne Oeke, mama papa beebie???? moet je ons iets vertellen of is Ko helderziend? :P
Haha, nee hoor, dat zou wel heel apart zijn. ;)
Alles met kindjes, kinderwagens, baby's is tegenwoordig beebie. Op straat hoor ik soms ineens beebie, en dan is er ergens wel iets baby-gerelateerds te zien. O+

Arme Lars, dat doet pijn! :*
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 14:04:43 #209
5428 crew  miss_sly
pi_89296287
oei Lars, da's niet fijn!

oeke, hier ook, alles in een kinderwagen ofzo is een beejbie. En het grappige is: ook oudere kindjes (ouder dan zijzelf en iig groter :P ) in een buggy worden beejbie genoemd :D

Memmel, hier ook alleen in slaapzak met een dekentje voor de sier. Senna ligt ook altijd helemaal aan het hoofdeind, dus dat dekentje doet niet veel.
pi_89296372
Lars :*

Tyler slaapt in een winterslaapzak. Vannacht was hij maar een half uurtje wakker.
Wel is hij enorm aan de diarree. Toch wel last van zijn buikje dus.

We gingen Kim naar school brengen vanmorgen, Tyler in de buggy. Hebben mijn ouders de voetenzak er nog niet in zitten. Koud! Maar snel een kleedje erover gedaan, blijft alleen niet best zitten. Wantjes wilde hij zowaar wel aan. Ze zijn alleen een beetje te groot.
Goed passende wantjes vinden is ook lastig! Hij heeft nog wel van die dunne van h&m, Herfstwantjes zeg maar. Misschien eens kijken of die eronder passen.
Vooral op de fiets ben ik bang dat hij koude handen krijgt. Hij had eerst de capuchon van de jas op, maar nu moet hij een gewone muts op, ben benieuwd wat hij daarvan vind.
Hij was trouwens strontchago vanmorgen en wilde echt niet aangekleed worden.
Met heel veel moeite gelukt. Pfff! Toen had ik het niet meer koud ;)
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 14:13:42 #211
5428 crew  miss_sly
pi_89296637
We zijn hier iets aan het zoeken, Senna helpt me mee. Gaat op de grond zitten, koppie omlaag zodat ze onder de bank en de kast kan kijken (wat ik net deed), kijkt een keer en kijkt me dan aan: Neeej.
Als ik dan zeg: Hoe kan dat nou? met mijn handen in een 'wanhopig' gebaar opzij, dan zegt Senna "danou?" met hetzelfde handgebaar O+

Echt, nooit gedacht dat het zoo leuk zou zijn en je zo gek zou kunnen zijn op je kind O+
pi_89296750
Leuk he miss, deed Tyler gisteren toen er iets was gevallen.

Tyler zag het sneeuwen en vond dat maar "bah!"
pi_89296803
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:04 schreef miss_sly het volgende:
oeke, hier ook, alles in een kinderwagen ofzo is een beejbie. En het grappige is: ook oudere kindjes (ouder dan zijzelf en iig groter :P ) in een buggy worden beejbie genoemd :D
Ja, dat ook ja! Zelfs kindjes die zelf lopen zijn beebie!

Arme Tyler met zijn buikje. :*

Ko ligt sinds gister in een winterslaapzak onder een dekentje en een dun dekentje. En hij blijft gewoon liggen dus. :P

Senna en mama! O+
pi_89296828
Oooh, Miss, ik word er helemaal week van. :')

Lente heeft ook wantjes, maar het blijkt een onmogelijke opgave om d'r duim in het daarvoor bestemde gaatje te krijgen. Zodra ik kriegel werd en zij begon te huilen, heb ik de pogingen maar gestaakt. :P
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 14:27:45 #215
5428 crew  miss_sly
pi_89297180
Ik word er zelf echt helemaal week van :')

ik had deze site gevonden voor wol/zijden ondergoed enzo:
http://www.asterra.nl/index.php/cPath/33_36
Ik moet zeggen dat ik de prijzen nog niet eens absurd hoog vind, of zegt dat alleen maar dat ik er geen besef van heb?
pi_89297303
Miss, die site is inderdaad best oke, ik heb er meer genoemd in het kleertjes topic voor je! Dan kun je wat prijzen vergelijken. Ik vind zelf de Babynatura site erg goed klinken. Geloof ik.
pi_89297670
Miss Sly wat schattig O+ O+

Niels loopt heel goed mee aan een hand. Nou ja mee, hij trekt ons mee ;) Hij lijkt onze hand alleen voor de sier vast te houden, alleen lopen is schijnbaar nog te eng.
Als het aan hem ligt lopen we de hele dag zo met hem mee :D
En ik heb nog een filmpje, waarop duidelijker te zien is dat hij heel stabiel loopt, maar YouTube blijft maar bezig met verwerken }:|

Oef, hij is zo ondeugend vandaag, hij blijft maar naar de kattenbak gaan. Ik zal hem zo eens even vertellen over zwarte piet oO/ ;)

Het sneeuwt! :o
pi_89297726
Iris slaapt 's nachts in een lange mouwen romper, flanelen pyama in een winterslaapzak, nu nog zonder mouwen.

Mirte hebben we uit de slaapzak gehaald toen ze naar het peuterbed ging, dat was een maand of 2 voor ze 2 jaar werd. Toen was het zomer en later heb ik het ledikantdeken in een dekbedovertrekje gedaan en toen het echt koud werd een dekbed. Maar toen was ze al wel zo bijdehand dat ze het zelf over zich heen trok als het koud was of het van zich af deed als ze het te warm had.

Miss, wat leuk dat nababbelen, ik hoor hier ook regelmatig bekende woorden/klanken voorbij komen.
Grappig he :).

Lars, brokkenpilootje.

Niels :D
pi_89297757
Twinkly, dat bekkie van hem :D O+ . Hij geniet er zichtbaar van. En wat zullen jullie spierpijn hebben in je rug :Y) .
pi_89297797
Nijna wat schetig!! O+
en dat filmpje van Ca.ra <3 lief!

Niels wat goehoeeed!!

hoop bijgelezen maar driekwart alweer vergeten. Hier ook een kind dat het niet snel te koud heeft, en ik gok zomaar, klein gokje, dat we deze winter niet zo gek veel meer dan noodzakelijk buiten zullen zijn :') :P maar toch is t idee van thermo-ondergoed aanschaffen niet zo gek. Vond ik zelf wel altijd erg prettig voor 's winters. Ik heb haar nu in elk geval wel al in een maillotje onder de broek.

Ohja en dikke sokjes die moet k ook nog steeds halen, vergeet t steeds...

Memmel hier slaapt Amélie in de winterslaapzak. Ik zou wel willen dat ze lekker ingepakt onder een dekbedje bleef liggen, maar ik vind haar nog wat te beweeglijk daarvoor. Zit me wel af te vragen hoe het straks moet als t misschien nog kouder is 's nachts, t was vannacht 11 graden en ik heb t idee dat ze er minder lekker van doorslaapt. en ze heeft uiteraard al een lange romper aan, sokken, dikke winterpyjama van hema en zo'n dikke slaapzak met mouwen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89297801
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:13 schreef miss_sly het volgende:
We zijn hier iets aan het zoeken, Senna helpt me mee. Gaat op de grond zitten, koppie omlaag zodat ze onder de bank en de kast kan kijken (wat ik net deed), kijkt een keer en kijkt me dan aan: Neeej.
Als ik dan zeg: Hoe kan dat nou? met mijn handen in een 'wanhopig' gebaar opzij, dan zegt Senna "danou?" met hetzelfde handgebaar O+

Echt, nooit gedacht dat het zoo leuk zou zijn en je zo gek zou kunnen zijn op je kind O+
Ahhh O+ Wat knap ook van Senna! Gaat goed met haar woordenschat zeg!

Ik vind het echt heel naar van mezelf om te zeggen, maar mijn kind is momenteel helemaal niet zo leuk :@ Ze is voornamelijk gewoon zielig omdat ze zo'n last heeft van die kies. Maar dat uit zich ook in eindeloze jengelbuien, niet willen slapen, de al eerder genoemde hysterische buien bij het naar bed brengen en midden in de nacht, niks willen, niet eten. -O- Ergens weet ik wel dat het waarschijnlijk beter zal gaan als a) de kies door is en b) het op het verbouwingsfront wat rustiger wordt, maar op het moment ben ik een beetje op :@
En eigenlijk is ze gewoon zielig dus dan vind ik het nog erger van mezelf dat ik d'r af en toe zo vervelend vind ;(
pi_89298107
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Excuséz le vertaal/typefout :D Moet uiteraard een wél vette creme zijn die dus géén water bevat. Excuses!

[ Bericht 0% gewijzigd door Roomsnoes op 29-11-2010 14:51:51 (en dan ook nog lulluk Frans schrijven :D) ]
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 14:58:48 #223
5428 crew  miss_sly
pi_89298466
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:43 schreef innepin het volgende:

[..]

Ahhh O+ Wat knap ook van Senna! Gaat goed met haar woordenschat zeg!

Ik vind het echt heel naar van mezelf om te zeggen, maar mijn kind is momenteel helemaal niet zo leuk :@ Ze is voornamelijk gewoon zielig omdat ze zo'n last heeft van die kies. Maar dat uit zich ook in eindeloze jengelbuien, niet willen slapen, de al eerder genoemde hysterische buien bij het naar bed brengen en midden in de nacht, niks willen, niet eten. -O- Ergens weet ik wel dat het waarschijnlijk beter zal gaan als a) de kies door is en b) het op het verbouwingsfront wat rustiger wordt, maar op het moment ben ik een beetje op :@
En eigenlijk is ze gewoon zielig dus dan vind ik het nog erger van mezelf dat ik d'r af en toe zo vervelend vind ;(
Dat is niet naar van je, innepin, dat is menselijk :*
Het is toch ook neit altijd leuk, en zeker niet als ze zo zijn. Daar kunnen ze niets aan doen, dat weten we dan ook wel, maar dat wil niet zeggen dat we alles maar fluitend en blij over ons heen kunnen laten gaan, dag na dag. Het is geen film :')
Hoe lang duurt de verbouwing nog? Ik kan me idd voorstellen dat dat heel onrustig is en ze daar ook niet lbij van wordt. Lastig, want het moet toch gebeuren en als het straks klaar is, is het helemaal tof natuurlijk!
pi_89300401
Ik smeer trouwens heel decadent dit nu met dit weer :@ :')

denk dat purol ook wel goed zou werken maar ik ben zelf grootverbruiker van dit spul en t is tot nu toe het enige (samen met eczeemzalf) wat een beetje helpt, dus dat doen we dan maar.

Ze stampt hier nu heel trots rond met van die rammelsokjes aan de voetjes trouwens, van haar zusje, t is net zo'n kerstelfje zo :D keischattig <3

Arme Willow met dr tandje, hopelijk is de kies snel door :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 29 november 2010 @ 15:44:47 #225
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89300545
Annicka heeft net drie kwartier in mijn armen liggen slapen, terwijl ik tv zat te kijken. Het lukte me nog net de afstandsbediening te pakken. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89300594
Ow, Innepin, dat is toch heel normaal! Tuurlijk is je kind niet altijd de leukste en de liefste, geloof me. En fijn dat je weet waar het aan ligt, maar dan nog, behang kan soms handig zijn.

Wij gaan zaterdag met de hele familie naar de Efteling. En het moet ook echt zaterdag, we hebben kaartjes die alleen dan geldig zijn (lang leven het Eindhovens danwel Brabants Dagblad, nu waren ze maar 15 euro). Alleen, tis dan wel tering jantje koud. Dus nog snel even de laatste 2 maillots in Driekus zijn maat in grijs besteld bij de hema. En dan met skibroek in voetenzak, met eventueel nog een lodger deken en zijn eigen winterjas in combi met flappen van de voetenzak...moet genoeg zijn toch? (wij hebben de voetenzak van de mura, maar dat ding is nogal groot, compleet met capuchon enzo). Moet alleen nog op zoek naar wantjes. Die heb ik ergens. Met de nadruk op ergens.

Niels, dat ziet er mooi uit zo. Lekker stappen!

Miss, wat schattig!
pi_89300610
Innepin heel logisch dat je ervan baalt hoor :* Hopelijk is die gemene rotkies snel door!!

Haha kerstelfje Amélie O+

Awh Annicka, wat schattig! O+ Dan is ze ineens weer een klein baby'tje.
  maandag 29 november 2010 @ 15:58:35 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89301200
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:40 schreef miss_sly het volgende:

Het meest vreemde vind ik gewoon dat Senna altijd huilend wakker wordt. We gaan altijd meteen, er is niets aan de hand, maar die leuke berichtjes van mensen dat hun kind kletsend ofzo wakker wordt, dat herken ik niet en dat vind ik erg jammer.
Wat Roy hier doet smorgens, is al zijn knuffels hij heeft er 3 in zijn bed en zijn tuut uit bed gooien, en dan is hij heel zielig ;) Want dan is hij alleen in dat "grote"bed.
Maar ook vaak dat alles erin blijft en dan alsnog huilt.
Wat het is geen idee, maar kan me er eigenlijk ook niet heel druk over maken, Zo kennen wij Roy al bijna 16maandjes lang.

Wie weet posten wij samen hier over een tijdje ook wel leuke klets of speel verhalen nadat beide kinderen wakker worden. :*
  maandag 29 november 2010 @ 16:02:19 #229
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89301357
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:40 schreef Memmel het volgende:

Vraagje. Wie van de kindjes hier slaapt er alleen in een slaapzak en wie niet meer?
Morris ligt nu nl in een winterslaapzak, verder geen deken. Maar ik wil 'm eigenlijk uit die slaapzak. Zou ik een dekentje in een dekbedhoes kunnen stoppen en zou dat warm genoeg zijn?
Anna lag al snel onder een dekbedje, maar daar is Morris me iets te beweeglijk voor.
Roy ligt alleen in een slaapzak, als ik hem onder een deken leg, vind ik hem altijd bovenop de deken ipv eronder, en dan slaapt hij ook gelijk minder lang want dat is natuurlijk koud ;)
Zolang hij hier genoegen mee neemt mag hij lekker in de slaapzak blijven liggen, vooral ook omdat hij ook zo lekker bewegelijk is.

Maar een deken in een dekbedhoes kan ook hoor waarom niet.
pi_89301465
Ik merk dat Driekus dus alleen onder die deken blijft liggen als ie het koud heeft. Anders is ie pleitte. En hij ligt begraven tussen de knuffels, die moeten allemaal bij hem rond zijn hoofd en in zijn armen liggen. Mijn zusje zag van het weekend Driekus wakker worden zo tussen zijn knuffels en moest er erg om lachen, hij ligt hetzelfde als dat zij vroeger deed en hij wordt ook op dezelfde manier wakker. Het eerste wat ie doet nadat ie wakker geworden is, is overeind gaan zitten, knuffels aan de kant en als je geluk hebt, krijg je een knuffel aangeboden van em. Zo van, slaap voorbij, ik heb em toch niet meer nodig, alsjeblieft mam.
  maandag 29 november 2010 @ 16:06:06 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89301523
Senna goed hoor je mama zo helpen zoeken O+
Niels wat goed zo lekker mee stappen aan de hand, maar doe je wel beetje rustig aan ;)
Willow rotkiezen ook :*
Innepin :*
pi_89304299
Lars auw :{ :*

Niels wat goed! En wat snel! _O_

Senna danou O+

Innepin herkenbaar hoor. Niet naar om voelen, zodra dat rottige kiesje door is gaat het vast weer veel beter :*

Xeentje heeft sinds een paar dagen ook haar wantjes aan (duimpjes door de duimopeningen lukt hier ook niet, dus hele handje gaat gewoon in het wantje en duimpje blijft leeg) en ze vindt het superstoer. In de buggy en in het winkelwagentje zit ze nonstop met haar wantjes in de lucht zodat iedereen ze ziet. O+
  maandag 29 november 2010 @ 21:48:32 #233
95408 Incantrix
pi_89319226
O+ Xeentje O+ Wat cute, haha! Stef moet gewoon zo snel mogelijk zijn wanten aan, want zolang hij een hand vrij heeft trekt hij de want die al wel aan is snel weer uit. Prettige bijkomstigheid als hij ze eenmaal aan heeft: hij laat ook zijn muts eens een keer op :P

Innepin :* Doet me wel een beetje vrezen voor de komende weken bij ons hoor.. We krijgen overmorgen de sleutel :X Sterkte ermee!

Huupz, helpt die creme goed? Ik heb dat zó vaak gehoord van die crème, maar ik gebruik voor schrale plekjes enzo altijd lippencrème van Clinique (over decadent gesproken), works like a charm :) Maar heeft Amélie dan eczeem? Sorry, ik mis nogal veel op het moment..

Eh, ja, hiero is één puntje van kies 1 nu echt door, ik hoor echt dat de rest van de kies nu ook snel doorkomt. De omtrek en vormen van kies twee kun je nu ook echt helemaal voelen zitten, dus ik hoop ECHT dat die ook in één keer doorgaat nu.. Ohja, en er is roodvonk gesignaleerd bij ons op de crèche en Stef is ziek en koortsig :') Leuk! Nouja, ik denk dat zijn ziek zijn meer te maken heeft met die kiezen (da's altijd feest bij hem), ik hoop dat eventuele roodvonk zich verre van ons manneke houdt hoor..
3!
  maandag 29 november 2010 @ 21:57:46 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89319805
Miss_Sly, over dat huilend wakker worden. Sasha heeft dat heel lang gehad en ik vond het ook heel erg naar. Niks rustig wakker worden omdat je je kind hoort kabbelen, maar meteen hup erheen moeten.
Maar hier was dat ineens van de ene op de andere dag over. Hij ging over op roepen 'Mamaaaaaaaaaaaaa'. En toen riepen wij terug: Kom maar hierheen, naar het grote bed. En met wat coaching zo hier en daar is dat uiteindelijk gelukt en nu komt hij 's ochtends gewoon gezellig naar ons toe gerend als hij wakker is. O+
Er is dus hoop! :Y
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 22:00:26 #235
5428 crew  miss_sly
pi_89319962
Ow BE, dat klinkt goed! En fijn, dat het over kan gaan. Er is van alles over een kind laten slapen met en zonder huilen, maar wakker worden is zo moeilijk iets mee te doen.

En wat schattig dat hij naar jullie toe komt O+ wat een heerlijk vooruitzicht is dat O+

trix, ik hoop ook dat Stef geen roodvonk krijgt. Gewoon snel zijn kiesjes en klaar ermee voorlopig!
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 22:01:20 #236
5428 crew  miss_sly
pi_89320016
Hoe oud was Sasha toen hij in een bed sliep waar hij zelf uit kon?
  maandag 29 november 2010 @ 22:05:13 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89320298
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Hoe oud was Sasha toen hij in een bed sliep waar hij zelf uit kon?
Even nadenken hoor. Sasha zal ong. 2 jaar geweest zijn, want het was toen Oscar uit zijn wiegje over ging in het ledikantje. ;) Ik weet niet meer precies hoe oud Oscar was, maar ik gok een maand of 3-4 en dan zal Sasha 2 geweest zijn. Maar dat was overigens niet het omslagpunt hoor. Sasha heeft nog best lang in dat bedje gelegen zonder er ook maar uit te komen. :o *gelukje*

Ik zou ook idd niet weten hoe je dat nou zou kunnen veranderen, dat huilend wakker worden. Ons is het iig nooit gelukt.

En dat naar ons toekomen is zo leuk. Je hoort zijn voetjes roffelen, deur open, stapstapstap en dan staat hij naast je bed, helemaal warm, klaar om bij je te kruipen.
En laatst een keer sprong hij over de drempel; Kiekeboe! O+ Echt zo lief! O+
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 22:08:52 #238
5428 crew  miss_sly
pi_89320537
Dat klinkt echt zo heerlijk O+ Echt een van die dingen waarvan je kunt dromen voor het zover is!

Maar goed, ik hoop en denk maar dat het ooit wel overgaat, maar het is idd gewoon niet fijn.
pi_89321397
Ah BE dat klinkt echt superlief O+

Miss, Willow wisselt nog wel eens af, maar die heeft tijdenlang gehad dat ze huilend wakker werd. Nu is het meestal kreuntjes en af en toe gebrabbel, het komt steeds minder voor dat ze huilend wakker wordt (behalve midden in de nacht ofzo :+ ). geeft dat al wat hoop? :P

Bedankt voor de lieve woorden allemaal lieve dames O+ Ik heb haar vandaag maar heel kort gezien, maar heb zó enorm van haar genoten, hoe enthousiast ze op me af kwam rennen "mamamaaaaaaaaa!" toen ze me zag, dikke knuffel en een kusje op commando enzo. Dat was wel weer heerlijk genieten. Ik hoop wel dat ze me vannacht wat laat slapen :P En dan zien we morgen wel weer verder. En hopelijk is ze binnenkort even een tijdje van die stomme kiezen af.
  maandag 29 november 2010 @ 22:46:23 #240
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89323123
Thomas heeft een romper met lange mouwen, een pyjama en een slaapzak met lange mouwen. Dan dek ik hem nog toe met een dekentje, waar hij de laatste dagen steeds beter onder blijft liggen. Tot ongeveer halverwege zijn romp zeg maar.
Als ee zelf naar bed gaan stop ik hem nog een keer extra in. Dallas bij elkaar klinkt het misschien been veel, maar de verdieping wat hij slaapt heeft (nog) geen dubbel glas en wij verwarmen boven niet. De babyfoon geeft 's nachts ongeveer 16 graden aan maar die is over het algemeen wat optimistisch hebben we gemerkt. Gevoelstemperatuur 13-14 graden zou ik zeggen.

Het huilend wakker worden herken ik wel uit de tijd dat Thomas slecht(er) sliep, maar dat is hier al een tijdje over. Hopelijk gaat dat bij jullie ook zo, Miss!
pi_89324427
Lars dat klinkt helemaal niet fijn joh :*

Innepin :* Lastig is het soms he? Maar heel menselijk hoor dat je het soms gewoon even niet zo goed trekt. Lijkt me heel menselijk al voel ik me ook altijd vreselijk schuldig :@

Vanavond ook weer. Vriend weg en ik alleen met de meisjes. Esmee bleef maar piepen, zeuren en teuten in bed. Ik boos haar eruit gehaald. Wilde ze gewoon even bij me zijn en laten zien dat ze nu een paar stapjes helemaal los kan maken. Ze was zo ontzettend trots. En ik voelde me heel erg schuldig dat ik eerst boos was ;( Maar ja nog zoveel te doen altijd 's avonds... wassen, opvouwen...sintgebeuren etc

O ja ze slaapt in een pyjama in een dikke slaapzak met mouwen. Zonder deken want mevrouw ziet het als haar persoonlijke taak om alles wat los kan vaste prik elke nacht uit bed te gooien :D

Esmee noemt mij trouwens standaard "papa". Kom ik binnen bij de opvang en dan hoor je "Paaaaaahpaaaaah!" O+
  maandag 29 november 2010 @ 23:40:40 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89326173
stiemie, dat doet Morris ook! 'Papaaaaah! Die! Rinke!'
Ofwel:'moeder, zou ik wellicht nog een glaasje drinken mogen?'
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 07:53:00 #243
5428 crew  miss_sly
pi_89330911
Memmel :D

oeke, ik bedacht met dat ik morgen denk ik Senna op de dreumesgroep moet afleveren en toen bedacht ik me dat Ko morgen voor het eerst gaat! Komt wel dichtbij nu he? Gaat hij meteen een hele dag, of eerst een paar uur wennen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 30 november 2010 @ 08:12:18 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89331094
even een kleine update over Jan na het verhuizen: hij heeft de verhuizing goed doorstaan, en heeft vannacht (na tien dagen in het nieuwe huis) voor het eerst weer doorgeslapen in zijn eigen bedje/kamer *O*

We gaan de sint en kerstviering nog op de oude psz meemaken, na de kerstvakantie, dus meteen in het nieuwe jaar, mag hij naar de nieuwe psz hier in het dorp. Blij dat ik niet tot maart hoef te wachten, aangezien ik dan echt hoogzwanger ben. Nu kan ik tenminste zelf hem heen en weer brengen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89331171
Trotse Esmee O+ Dat is wel heel schattig zeg!

BE hoe hij 's morgens naar jullie bed komt, wat lief! O+

Hoe gaat het nu met de avond- en nachtvoedingen Miss_Sly?

Oeke wat spannend dat Kobus morgen naar het KDV gaat :o :D O+

Het is inderdaad het probleem dat het 's nachts een stuk kouder wordt dan 's avonds in zijn kamer. Als hij slaapt kan ik wel een deken over hem heen leggen, maar na de nachtvoedingen lukt dat niet, dan gooit hij de deken direct weer van hem af.
Vanmorgen was hij al om 6 uur klaarwakker en koud -O-
Volgens de dakdekker, die vorige week het dak van de dakkapel vervangen heeft, is het zo koud in zijn kamer omdat de kapel niet geïsoleerd is en er openingen zitten tussen het dak en de kapel. Het is dus heel slecht gebouwd :( We hebben het dak wel direct goed laten isoleren.

Het filmpje doet het eindelijk! :D Hier zie je dat hij ons echt meeneemt naar waar hij naartoe wil.
pi_89331277
Niels wat leuk O+

Wat goed dat Jan de verhuizing goed doorstaan heeft. Uiteindelijk zijn ze best flexibel hoor die kindjes. Als papa en/of mama er maar zijn dan is het al snel goed.

Mefke, Wat leuk die kaartjes van het BD/ED. O+ Mijn schoonfamilie wilde ook naar de Efteling maar toen ik de entree prijs noemde toen was het ineens over. Zeker omdat Seb er eigenlijk nog niet zoveel aan heeft. Ja het sprookjesbos zou hij geweldig vinden maar ja iets van 30 euro pp voor het sprookjesbos :N

Seb klimt uit zijn ledikantje, gelukkig lukt het hem nog niet met zijn slaapzak aan. Want het is nu echt even niet handig. De kamer waar hij nu ligt staat een computer en vanalles en over een aantal weken moet hij op een zolderkamer met een heule enge trap. En hij kan dus ook met gemak over het traphekje :X In ieder geval even de klink omhoog zetten denk ik.

Seb heeft gisteren opa geholpen met sneeuwruimen. Zijn snowboots aan, jas aan, handschoenen en een knalrood petje van bumba wilde hij perse op :D Lekker stampen in de sneeuw.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89331789
BE, wat klinkt dat vreselijk schattig, dat KIEKEBOE! <3 Ik zag ook je foto's in het fototopic. Ik vind jouw jongens altijd zo mooi om te zien! Zulke eigen koppies.

Miss, ik zie het helemaal voor me van Senna 'Danou?'. Lief!

Twinkly, dat duurt niet lang meer met Niels! Zo ging het met Isabeau ook. Overal aan je hand naartoe lopen en ineens was het klaar en kon ze het zelf.

DJMO, fijn dat Jan lekker heeft doorgeslapen in zijn nieuwe kamer. Is toch een hele aardverschuiving voor zo'n ventje.

Huup, wat klinkt dat mooi 'van haar zusje'... ik zou er bijna van gaan rammelen. ;)

En Xeentje met haar mooie wantjes. Dat vráágt om een foto.

Wij hebben er weer een heerlijk lang weekend opzitten. Gisteren ook nog vrij en dat was heerlijk zo met z'n drieën. Isabeau heeft het lopen nu echt echt echt onder de knie. Waar aan het begin van de week de verhouding tussen kruipen en lopen ongeveer 90/10 was ligt die nu op ong. 20/80.

En ze heeft weer wat nieuwe woordjes geleerd. Als je haar iets geeft zegt ze: "Asje!" en als ze zelf iets geeft zegt ze "Dap!" (dank). Als ze haar beker of fles ziet zegt ze 'Fles!' En een hond is 'hotje hotje waf'. Klinkt zo schattig!

Ja en nee kon ze al wel zeggen, maar ze gebruikt ze pas sinds heel kort écht zoals ze bedoeld zijn. Gisteren gaf ik haar een mandarijntje. Da's het eerste wat ze kennelijk écht niet lust en ze schudde haar hoofdje, hield haar armpjes in datzelfde 'danou'-gebaar van Senna en zei 'Nee nee nee!'
pi_89331928
Isabeau O+ Wat ken je al veel woordjes!
Wat gaat dat leren lopen dan ineens snel zeg :D
(Hoe is het eigenlijk met jouw knie Sorbo?)

Goed excuus voor een fotospam inderdaad Xenia!!

Wat fijn dat de verhuizing zo goed gegaan is en dat Jan nu alweer doorslaapt! :)
pi_89331971
Ik pm je wel even over mijn knie anders krijg ik billenkoek van BE ;)
pi_89332507
Ja, dat moeten we niet hebben natuurlijk :o
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 09:42:08 #251
5428 crew  miss_sly
pi_89332619
Ik wil ook wel weten hoe het met je knie is, Sorbootje!

Isabeau is dus flink aan het kletsen O+ Leuk he? zeker als het steeds gerichter is en meer en meer op communicatie gaat lijken!

Fijn dat de verhuizing voor jan goed is verlopen, DJMO.

Seb klimgeit :o En lekker in de sneeuw, heerlijk!

Xenia, doe eens een foto van Xeentje met handschoentjes O+

twinkly, so far gaat het best aardig eigenlijk met het afbouwen. Sinds vorige week woensdag geen avondvoeding meer gegeven. Schaap heeft haar iedere avond in bed gelegd, met eigenlijk redelijk weinig drama. Wel wat huilen en de eerste avond was wel een drama, maar het gaat inmiddels goed! En sinds woensdag een paar nachten met 2 voedingen, een paar met 1 en een paar zonder, dus dat is ook hartstikke goed! Ik vermoed zelfs dat met de puckabag dadelijk ze niet meer komt voor een voeding!
Al met al vis ik haar 's ochtends blij uit bed voor een ochtendvoeding. Even kijken hoe lang dat goed gaat met mijn produktie, en anders hoe we dat gaan afbouwen. Het nieuwe jaar zonder bv starten vind ik wel een goed doel. Dan hebben we er bijna 18 maanden op zitten, en dan vind ik het echt mooi geweest.
pi_89332688
Ja hallo, ik blijf aan het pm'en :P Ik ga even knippen en plakken hoor Miss :P

En fijn dat het redelijk soepel gaat met afbouwen.
pi_89332778
Fijn dat het zo goed gaat Miss Sly! Ik duim dat ze gaat doorslapen ^O^
Je hebt best kans dat je productie nu zo stabiel is dat je nog wel een tijd een ochtendvoeding erin kunt houden. Dat lijkt mij zo fijn als Niels zover is, de dag lekker knus beginnen in bed O+
Niels drinkt 's morgens en 's nachts lang aan de borst. Overdag begint het steeds korter te worden en is hij bijvoorbeeld na drie slokjes alweer klaar.
pi_89332910
Doe mij ook een een pm-plakseltje, Sorbo.

Ik ben ook wel benieuwd naar Xeentje, Xenia!

Oeh, Seb, dat vereist wel wat aanpassingen idd.

Dat begint erop te lijken, Miss, fijn! Ik verwacht wel dat je productie stabiel genoeg is voor alleen een ochtendvoeding, hoor! Dat blijkt die van mij zelfs ineens te zijn! :o Ik postte van de week in het bv-topic nog dat er nog maar weinig uit lijkt te komen maar dat Lente genoegen lijkt te nemen met het ritueeltje, maar nu ik er eens goed op gelet heb, lijkt dat reuze mee te vallen. M'n borsten lijken 's ochtends iig toch nog redelijk vol te zitten en Lente klotst aardig na d'r ochtendvoeding. En dat zonder Domperidon en met Cinnarizine (die de productie zou afnemen). Ik snap er geen snars van, maar ben er erg blij mee!
pi_89332940
Klotsende Lente ftw ^O^ :P
Super fijn Ssserpente!!
pi_89332997
sorbo pleur je plaksel effe op het bankje en Ssserpente, vertel jij ook even of je beter bent.
We kunnen driekus nog een keer of 2 Ab geven en dan is het op, gelukkig. Hij krijgt er echt hele smerige luiers van en zijn billen waren knalrood, zo zielig. Hij hoest nog erg, ben benieuwd hoe dat zonder Ab wordt.
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 10:00:56 #257
5428 crew  miss_sly
pi_89333012
Wat fijn Sserpente!
Ik vind de ochtendvoeding ook zo fijn en knus O+
Enige reden waarom ik die ook zou willen afbouwen, is heel egoistisch: ik zou zo graag weer gewoon mooie bh's kopen en dragen. Maar volgens de dame van de lingeriewinkel hieronder, kun je het beste pas weer nieuwe kopen een aantal maanden nadat je gestopt bent met bv. En ik wil zo graag!
pi_89333133
Oh jongens, ik ben wel bijgelezen maar heb lang niet alles paraat. :D

Morgen gaat Ko inderdaad voor het eerst wennen en ik vind het ineens retespannend!
Zo meteen hebben we kenningsmakingsgesprek.
Hebben jullie nog tips voor vragen enzo? Ik heb echt geen idee.
Boh, ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden. :D
pi_89333240
Oh Oeke, spannend hoor! Misschien nog wel spannender voor jou dan voor Ko!

Miss, kopen kan natuurlijk altijd en dan heb je misschien na een paar maanden weer een excuus om wéér nieuwe bh's te kopen. :D
pi_89333252
Arme Driekus met zijn rode billen. Akelig!
pi_89333685
Driekus :* voor je rode billen!
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:59:36 #262
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89334664
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89334822
Oeke, spannend hoor :) Hij gaat het vast leuk vinden.

Hebben ze ook hele hoge traphekjes? Anders kan ik ook nog van twee hekjes 1 hoge maken natuurlijk.
Zal ik jullie even laten huiveren? :|W Mijn schoonvader heeft een open wenteltrap van de benedenverdieping tot de zolder. Als je naar beneden loopt vanaf de zolder kijk je zo de woonkamer in, een meter of zes naar beneden. Dus niet geschikt voor mensen met hoogtevrees en al helemaal niet voor kindjes. Ow en de trap wiebelt maar dat hoort zegt ie. :{w Ik heb er wakker van gelegen, maar na een weekend op en neer lopen vind ik het nu niet meer zo eng, je went er aan. Maar Seb mag niet alleen boven en niet op de trap. Dus traphekjes zijn zeker vereist.

De vriendin van mijn schoonvader heeft er nachtmerries van dus die zit mijn schoonvader aan te sporen dat hij er echt IETS aan moet doen. :) Komt goed. Over twee weken zit er een enorm hek voor de trap waarschijnlijk, haar kennende
pi_89336413
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:40 schreef Memmel het volgende:
stiemie, dat doet Morris ook! 'Papaaaaah! Die! Rinke!'
Ofwel:'moeder, zou ik wellicht nog een glaasje drinken mogen?'
Memmel je vergeet nog alstublieft erachteraan he? }:|
pi_89336493
Estrys die trap klinkt inderdaad wel heel eng zeg :X
pi_89336536
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:42 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Memmel je vergeet nog alstublieft erachteraan he? }:|
_O-

Wij hebben de vertaling van:
Opa wilt u alstublieft even opstaan uit uw stoel om mij te helpen?

OPAAAA meekome }:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 30 november 2010 @ 12:50:11 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89338980
Al die kletsende kindjes zijn <3

Vanmorgen wezen kijken op de Blokkendoos, iig leuke leidsters, die ondanks dat ik vorige week al zou komen kennismaken ( :?) en het heel druk hadden met verjaardagen, toch de tijd namen voor ons. Jan was dodelijk verlegen, ging achter aan m'n been hangen maar accepteerde wél een koekje van de juf :') Niet willen zwaaien etc, maar komt goed als we er vanaf 3 januari heen gaan. Ze waren met me eens dat het beter is dat het al vanaf jan. is, ipv maart zodat hij er goed gewend is als ik bevallen ben en niet het idee krijgt dat hij daar gedumpt wordt vanwege de baby.

Leuke van de blokkendoos is dat ze elke eerste maandag van de maand een koffie uurtje hebben voor de ouders, die dan ook wat langer met hun kind kunnen blijven spelen. Tof voor mij, omdat ik nog bijna niemand (met kinderen) uit de buurt ken hier. De supermarkt ligt op de route, dus dat is ook lekker, niet meer het hele dorp door kachelen om boodschappen te doen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89344116
Krijg je altijd een vragenlijst thuisgestuurd voor de 15 maanden afspraak op het cb? Wij krijgen inene een lijst in de bus, zonder uitleg zonder iets erbij. Alleen de tijd waarop we verwacht worden, maar die had ik al staan, die afspraak hebben we zelf gemaakt. Ik snap em niet...
pi_89344171
Even bellen? Wij hebben alleen bij het 1e kennismakingsbezoek een vragenlijst gekregen. Daarna hebben ze ons opgegeven denk ik :P
pi_89344314
ik heb geen vragenlijst gezien volgens mij. Iig niet over Seb. Wel iets over de tevredenheid over het CB of zo meen ik.
pi_89344325
Ik had de hoop dat ze ons ook opgegeven hadden...niet dus. Of misschien wel...Tis een beroepsafwijking, maar ik denk dan: briefje met uitleg erbij was 100x makkelijker geweest. Maar goed, ik vul braaf in (er staat echt werkelijk niets schokkends in, ' denkt u dat uw kind goed hoort?' ' Denkt u dat uw kind goed ziet?' ) en hoor het dan wel weer.
pi_89345054
Wij kregen er wel een bij Amber, mefke.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89345107
hij is ingevuld en zit al weer in het boekje. Ga eens kijken of ik zelf weer een keer mee kan, ben al heel lang niet meer geweest, het kan hier alleen op mijn man's vrije dag.
pi_89345161
Gatver, Estrys, dat klink zeker eng!

Geen idee, Mef, maar een begeleidend (ik schreef begeilend :') ) briefje was idd wel op z'n plek geweest.

Lente wordt as we speak pas wakker uit een middagdut van drie uur. Normaal slaapt ze max anderhalf uur. En ze heeft weer een loopoor en veel snot. :Y)
pi_89345387
Ssserpente, smakelijk eten met dat loopoor!
pi_89345406
dat staat trouwens raar loopoor...maar goed. Succes er mee dus. Hopelijk is het van korte duur.
pi_89345468
Is het baby Kippi?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89346148
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:36 schreef Vicky het volgende:
Is het baby Kippi?
:?
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 18:57:23 #279
5428 crew  miss_sly
pi_89352955
Dames met puckabag: wat draagt jullie kind in de puckabag met dit weer, als je dus de wintervariant dubbeldik gebruikt?

Hij is binnen en wat issie mooi en fijn en zacht en warm O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:15:08 #280
238474 Jeetjejom
pi_89353684
Estrys, brrr die trap klinkt eng, maar ik weet uit ervaring dat alle trappen wennen (ook steile, wiebelende), maar als je een kleine dreumes bent is het natuurlijk iets anders. Jorja loopt/klimt hier eigenijk alleen de drie trapjes naar het slaapgedeelte zelf op, de rest van de trappen dragen we haar nog lekker.
DJMO, wat klinkt dat goed zeg!
Ssserpente, brrrr een loopoor!

Jorja is een beetje zieligjes, én ze heeft problemen met poepen én er komen volgens mij ontzettend veel tandjes tegelijkertijd door (ik zie zo in de gauwigheid -volgens mij is dit geen Nederlands he?- naast haar voortand 1, er is een hoektand onderweg en mijn vader had een kies gevoeld), dus ik denk dat we een leuke nacht tegemoet gaan oO/
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:20:00 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89353890
Estrys wenteltrappen ik zal er niet snel aan wennen, alhoewel die bij m'n nichtje is het een hele brede en niet stijl.

Gaf ik Roy vanavond te eten, alleen een half uur vroeger dan normaal, hij wilde dan ook niet zo enthouiast eten.
dus het maar terug weggezet en hem op normale tijd terug eten gegeven.
Alleen dat had ik beter niet kunnen doen, spugen wat Roy deed.
Zo sneu.
Heb hem met na een flesje melk lekker in bed gelegd, en het is stil.
Maar toen ik hem in bed legde zei hij vol overtuiging mama tegen mij O+ :D
pi_89354300
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:53 schreef mefke79 het volgende:

[..]

:?
nee dus...
zo heette dat formulier destijds bij Amber

Ik moest zo lachen vanavond. We hadden gegeten en Tess was uiteraard weer eens vies, overal lag rijst. Dus ik zeg: ga je mee Tess, gaan we douchen. Tess antwoord: jaaaa doesuh. Ik zeg, omdat ze al 3x achter elkaar onder de douche heeft gepoept: Tess niet gaan kakken he. Tess antwoord: ja kakkuh _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:29:47 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89354381
Tess vind dat gewoon een hele grote pot ;)
pi_89354434
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef _Bar_ het volgende:
Tess vind dat gewoon een hele grote pot ;)
moet haast wel. Amber had er ook een handje van hoor.. die poepte ALTIJD in het badje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:31:22 #285
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89354480
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:58 schreef mefke79 het volgende:
Krijg je altijd een vragenlijst thuisgestuurd voor de 15 maanden afspraak op het cb? Wij krijgen inene een lijst in de bus, zonder uitleg zonder iets erbij. Alleen de tijd waarop we verwacht worden, maar die had ik al staan, die afspraak hebben we zelf gemaakt. Ik snap em niet...
Nooit iets gezien van een vragenlijst, we wachten nu op een telefoontje van het cb uit, die komen met 1,5 jaar op huisbezoek.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:32:02 #286
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89354513
Vicky kun je daar geen zindelijkheidstraining geven
pi_89354747
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:32 schreef _Bar_ het volgende:
Vicky kun je daar geen zindelijkheidstraining geven
whaha ja goed idee :D

Ik wacht ook op een telefoontje van het cb.. volgende week woensdag is mijn kleine meisje gewoon al weer 1,5!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:39:13 #288
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89354880
Gaat snel he, dat de kleintjes groter worden.
dinsdag is Roy hier ook alweer 16 maand.
pi_89355067
lol Tess :D

Niels liep net gewoon een rondje in de kamer met zijn trui vast _O- :D *O*
Dat had Lente toch ook, dat ze alleen los durfte te lopen als ze iets vasthad?
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:46:28 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89355208
Niels *O* Goed zo jongen nu alleen nog zonder trui, dat loopt vast nog net even fijner :P

Net even bij Roy wezen kijken en gelijk even gevoeld ofdat hij warm was, maar hij ligt heerlijk te slapen, en voelt heel normaal aan.
Valt weer mee dus.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:54:35 #291
238474 Jeetjejom
pi_89355625
Niels wat goed zeg!!!!!!
Tess, niet poepen onder de de doesh!
Jouw warmte is genoeg
pi_89356295
Tess! :D Lekker het doucheputje volkakken. :Y)

Haha, Niels, fijn he, wat houvast? :P Lente deed dat ook idd. Die liep met een veer en met het stofzuigersnoer.

pi_89356355
Nou dat deed ze van de week Sserpente _O- :X

*O* Goed zo Niels!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 20:19:09 #294
5428 crew  miss_sly
pi_89356872
Jeeh NIels *O*

haha Tess! Wel gemakkelijk zo'n grote plee, kun je zeker niet naast poepen :P
pi_89357575
Tess :D

Niels *O* *O*

Mette vind het gewoon heel erg eng om 'los' te staan, ze zakt altijd gelijk ineen. Ik denk dat het hier dus nog wel even gaat duren..
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:35:41 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89357642
Wicki hier idem met Roy, al gaat het steeds een beetje beter, maar 2 seconden is echt wel de max ;)
pi_89358548
Rienk loopt al goed los, maar gaat pas echt hard met mijn fel roze riem achter zich aan slepend :')

Die wil trouwens weer niet slapen. Zal wel verwend zijn na 2 nachten er steeds uit mogen omdat hij het benauwd had }:| De medicijnen werken goed. Hij kan eigenlijk wel gewoon in bed, maar hij lijkt niet moe. Nou vooruit. nog één nachtje opblijven dan O+

Oh, dit is het dreumes topic :@ oeps. Tot over 3 weken O+ :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 20:55:25 #298
5428 crew  miss_sly
pi_89358655
haha Vlindur :W met een loslopend kind hoor je toch ook eigenlijk hier :Y
pi_89358716
Ja Vlindur, die van mij loopt nog lang niet en zit ook hier ;)
Rienk zo'n leuk mannetje O+
pi_89358980
Ik mis jullie ook allemaal zo erg O+

Onze kabouter (72 cm en 8590 gram) loopt al een paar weekjes. Nog niet de marathon hoor, maar hij zet nu zo 20 stappen O+ Maar nu hij ziek is loopt hij wel een stuk minder, laat zich sneller door zn knieen zakken om te kruipen.

Edit- Hij ligt er in, hoop dat hij (door)slapen zal en morgen niet weer als een rochelend zeehondje wakker wordt ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89359089
Kom maar hoor Vlindur, gezellig!

Aiks Lente alweer een loopoor, tjonge dat houdt ook maar niet op he.
Wat fijn dat het toch goed blijft gaan zo met de bv Ssserpente!

Ko heel veel plezier morgen bij de kindjes. Oeke,veel succes voor jou....het zal misschien niet meevallen, maar het is vast heel leuk voor Ko.

Esmee, ook aan het stappen! Goed zeg!!!

Lars is nog steeds niet helemaal happy, wat er nou is? Geen idee. Het is ook niet zo dat hij nu heel ziek is, helemaal niet, maar hij jengelt veel, wil veel op de arm, of op schoot.... hij zit niet helemaal lekker in zijn vel, misschien komt er wel een tandje bij? Afgelopen nacht is hij volgens mij wel 10 keer wakker geweest (en normaal hoor je hem nooit snachts) Steeds even weer rechtleggen en doekje geven en het was weer goed (voor even)
Ben benieuwd wat de komende nacht gaat brengen.
Morgen naar Sinterklaas bij D op het werk, ben heel benieuwd. Maar Meike wil wel heel graag Lars' handje vasthouden dus dat komt vast goed.
Lars is echt dol op zijn grote zus, echt zo mooi om te zien! Als ze met elkaar knuffelen straalt hij helemaal, en ik smelt dan natuurlijk compleet weg....soooo cute
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')