Ik wou dat ik het van je over kon nemen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:13 schreef oeke het volgende:
Arme Ivan.![]()
Nou bah. Ko is al vanaf 10 uur wakker terwijl ik wilde gaan stomen en daarna naar bed wilde. Klaarwakker is hij.
Nu eet hij wat stukken kaas en soepstengel.
Nou die brinta heeft dus niks geholpen.
En ik wil zo graag slapen. Heb zo'n oorpijn.![]()
Nu gaan we maar you tube filmpjes kijken.![]()
Hij is wel heel vrolijk.
Ivan slaapt heel lekker. Zijn zusje is helaas een nachtbraker.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:24 schreef Ca.ra het volgende:
Vervelend Claudia! Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop, allebei.
Kan hij ondanks de koorts wel goed slapen? Ik vrees van niet gezien het tijdstip van je post...
ahaquote:Op zaterdag 27 november 2010 10:07 schreef Memmel het volgende:
Oh balen Vick. Morris hoest ook weer zo vreselijk. Ik ook trouwens.
Ik heb die cetomacrogol creme, maar Purol liklt beter te werken.
Ik vind dit zo'n rake opmerking, Ca.ra! Ik merk ook dat de manier waarop ik Ivan benader heel anders is als ik er zo tegenaan kijk.quote:Op zaterdag 27 november 2010 09:36 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn gevoel is dat je ze alles moet leren in het leven: eten, slapen en dus ook afscheid nemen in dit geval. Dat dat allemaal dingen zijn die voor ons inmiddels heel gewoon zijn, maakt wat dat betreft niks uit.
klopt helemaal!quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met jullie Claudia, Cara en OekeJe mag best meeleven met het gevoel, dag dag zwaaien en daarna over gaan tot de orde van de dag. Het lijkt mij dat je het alleen erger maakt door er te zielig over te doen.
yep, zelfs toen ze 3 jaar was.... Maar dat was binnen een keer of 3/4 ook weer over hoor..quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Toen ze 3 jaar was? Ik wist niet eens dat dat zo laat nog kon. Verlatingsangst lijkt me lastiger naarmate een kind ouder wordt. Ik merk het ook nu het kinderdagverblijf voor Ivan in zicht komt: ik hoop maar dat hij zich goed aan de nieuwe situatie en de nieuwe mensen aan kan passen.
Mijn neefje heeft een bepaalde leidster waar hij erg naartoe trekt. Hebben jullie kinderen dat ook?
Tja, mijn vriend moet vanavond optreden en zoals ze zeggen, the show must go on bla bla. Dus, dat gaat niet lukken. Maar het komt goed hoor. Denk ik.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat de nacht zo kort was, oeke. Kan je lief niet thuisblijven of eerder naar huis komen? Het klinkt heel zwaar voor je zo en nood breekt wet.
Dat lijkt me goed!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:06 schreef Ssserpente het volgende:
Klote Oek. Wat heeft Ko dan maar kort geslapen dan trouwens. Als ie dat nou vanmiddag inhaalt, kun jij ff lekker stomen en mss ook nog ff een tukkie doen.
quote:
hup, stomen en slapen!!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef oeke het volgende:
Hij slaapt! Ingestort!
Hopelijk slaapt Lente ook snel!
en ze bloijt verschrikkelijk ondeugend..en ze doet gevaarlijk! Vanmorgen is ze van de stoel af gelazerd omdat ze weer gek aan het doen was... Tuttebel. Met Tess verveel je je iig nooitquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:47 schreef oeke het volgende:
Oh, lief! Vrolijk grietje heb je toch, ondanks haar hoesten lekker dansen.
Heb je al bv gedruppeld? Of geef je dat niet meer?quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:20 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, Ik zal het niet weer doen![]()
Nee, effe serieus... Hij snottert heel erg en na een dagje KDV had ie 1 oog dichtzitten en vanochtend de 2e. Ik vind het ook zo zielig maar hou het zelf echt wel goed schoon.
Heb jij misschien een idee waar dat vandaan komt, dat kinderen zo vaak "die" zeggen? En hoe zou dat in andere talen zitten? (We hadden er gister nog een gesprek over.)quote:Op zondag 28 november 2010 11:08 schreef Twinkly het volgende:
Niels zegt nooit "die" trouwens, wel vaak "dat".
Grappig! Ik denk daar al een tijdje over na en ik vraag me inderdaad af of kinderen in andere talen ook "die" zeggen. Want zo vaak roepen wij zelf toch geen "die"? Je zegt toch "dat is een lamp", hoop ikquote:Op zondag 28 november 2010 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb jij misschien een idee waar dat vandaan komt, dat kinderen zo vaak "die" zeggen? En hoe zou dat in andere talen zitten? (We hadden er gister nog een gesprek over.)
Nou, precies! We zeggen wel vaak 'mama', 'papa', 'ja' en 'nee', maar als we al 'die' gebruiken is dat meestal in combinatie met een zelfstandig naamwoord ('die lamp').quote:Op zondag 28 november 2010 11:16 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Grappig! Ik denk daar al een tijdje over na en ik vraag me inderdaad af of kinderen in andere talen ook "die" zeggen. Want zo vaak roepen wij zelf toch geen "die"? Je zegt toch "dat is een lamp", hoop ik
Dat is de hypothese van mijn vriend, dat het gewoon een makkelijke klank is om te gebruiken. Ivan zegt ook vaak meer "tie!" dan "die!". Het zou dus ook toeval kunnen zijn dat net die klank wordt gebruikt voor een bepaalde verwijzing. Daarom is de vraag hoe dat in andere talen zit des te interessanter.quote:Niels zegt ook "dit" en "tiet", maar net als "dat" zegt hij dat meer random dan om iets aan te geven. Ik heb het hem echt niet geleerd hoor, "tiet"Volgens mij vindt hij de "t" gewoon een leuke letter.
Ik zal eens om me heen vragenquote:Op zondag 28 november 2010 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is de hypothese van mijn vriend, dat het gewoon een makkelijke klank is om te gebruiken. Ivan zegt ook vaak meer "tie!" dan "die!". Het zou dus ook toeval kunnen zijn dat net die klank wordt gebruikt voor een bepaalde verwijzing. Daarom is de vraag hoe dat in andere talen zit des te interessanter.
Ik denk het wel. Hij had net een MEGApoepluier, niet alles paste meer in de luier, uiteraard na het douchen.quote:Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat jammer, Ingrid. Is hij misschien een beetje ziek aan het worden? Er heerst van alles, geloof ik.
Ik heb de Zapp oa omdat hij met vannalles tegelijk in de kofferbak van onze 206 past, en omdat het achterop de fiets een heel klein pakketje is.quote:Op zondag 28 november 2010 17:21 schreef Vicky het volgende:
Vandaar dat wij de Zapp hebben genomen Takkem. We wonen boven en hebben geenkelder/berging of wat dan ook. De hal is ook neit zo groot en de Zapp past er perfect in
Zilvergrijs. Als aluminium.quote:Op zondag 28 november 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, wat heb ik een hekel aan glimmend grijs.
Wollen ondergoed for the win. Als het heul koud is twee lagen wol. Daarna een luchtige laag, fleece ofzo. En als buitenste een ademende maar windafstotennde jas/broek. Met wol als onderste laag ben je niet snel overdressed, want zelfs als ze zweet, dan wordt het niet klam. Katoen daarentegen wordt heel koud als het nat wordt, en kan je dus beter vermijden, Er is hier heel veel goede info over hoe je kinderen moet kleden in de kou, tis hier (Noorwegen) immers vaak heel koud, wil het best een keer vertalen als je wilt...?quote:Op maandag 29 november 2010 08:10 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar oeke dat die pap zo'n effect heeft op Ko. Het is ook niet dat er nou suikers in zitten, in yoghurt en brinta. Vreemd, maar ook vervelend. Half 5 is errug vroeg.
Wat betreft je oor: ik zou echt even langs de arts gaan, hoor. Niet te lang mee blijven lopen, dat moet echt wel bijna over zijn!
Over wandelen/fietsen met dit weer: wat moeten ze aan, die dreumessen van ons? Skipakje lijkt me nog wat overdreven, maar een maillot en broek ofzo? dikke trui en winterjas? sjaal, muts en wanten natuurlijk (hoe zorg je dat die laatste aan blijven?)?
Ik moet nu naar school, maar zal vanmiddag even een stukje vertalenquote:Op maandag 29 november 2010 08:27 schreef miss_sly het volgende:
Wollen ondergoed, dat is een goede!
Wij hebben een kind dat het niet snel koud heeft, eerder te warm, maar met deze temperaturen is alles anders, natuurlijk. In Noorwegen zal het wel over andere temperaturen gaan dan hier, inderdaad en ik vind dit al zo koud!
Laagjes, ja, dat had ik ook kunnen bedenken en wol, maar dat hebben we dus nog niet, zal ik eens naar kijken.
als je wat meer info hebt, hou ik me aanbevolen, want we krijgen een strenge, koude winter heb ik gehoord.
quote:Op maandag 29 november 2010 09:35 schreef Nijna het volgende:
Mijn dreumesprinsesje, de jurk hoeft ze dan eigenlijk niet persé aan, maar ze loopt al wel de hele ochtend met het kroontje op haar kop
[ afbeelding ]
Ik herken dit heel goed, Roy moet ook altijd huilen voordat hij gaat slapen, de ene keer 10 min de andere keer met gemak een half uur.quote:Op zondag 28 november 2010 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Echt zonder huilen zal het slapen hier voorlopig niet zijn, want dat hoort er bij Senna ook wel een beetje bij. Net zoals ze nog steeds altijd huilend wakker wordt, uit welk slaapje dan ook.
Hij werd om 5.45 wakker maar viel gelukkig weer in slaap met de speen.quote:Op maandag 29 november 2010 09:18 schreef Nijna het volgende:
Oeke, hoe heeft hij verder geslapen? Wel wat later wakker vanmorgen?
Kan het niet gewoon een periode zijn... misschien tandjes aan het rommelen of wat dan ook?
Vervelend van je oor
Is het mogelijk dat het misschien wat zwaar verteerbaar is voor hem?quote:Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef oeke het volgende:
Wat dat is met brinta? Ik denk meer voedsel->meer energie->wakker!
Ik vind dat een beetje een flauwe richtlijn, want ik ben een koukleum en Ivans vader is dat niet. Wij hebben dus nooit dezelfde hoeveelheid lagen aan. Ivan lijkt meer op zijn vader en heeft vaak zelfs iets minder aan dan ik. Maar nu ik zwanger ben, lijk ik wel immuun voor kou.quote:Wat betreft aankleden, ik heb begrepen, 1 laag meer dan jezelf aan hebt.
Vergeet ik hier nog op te reageren, terwijl het zo ontzettend knap is!quote:Op maandag 29 november 2010 10:13 schreef Vicky het volgende:
mijn dochter zei een zinnetje van 3 woorden!
mama, tinku op!![]()
Hehe Niels toch je mama niet zo laten schrikken hoorquote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Twinkly het volgende:
|
Pff, ik was hier net wel erg blij dat ik wel altijd ga kijken als Niels begint te huilen. Hij lag achterstevoren en met zijn hoofd onder de deken
Ach, misschien ligt het niet aan die ene lepel brinta, en is het makkelijk het daarop te schuiven. Alleen het is zo typisch dat hij normaal tussen 7 en 9 altijd lekker gaat slapen en nu ineens tot laat wakker blijft. Klaarwakker.quote:Op maandag 29 november 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Is het mogelijk dat het misschien wat zwaar verteerbaar is voor hem?
Het is ook een flauwe richtlijn. Ik zelf kijk naar wat ik aantrek, en dan gok ik wat Ko lekker vind. Te warm is namelijk ook echt niet fijn, en soms is een beetje kou ook wel lekker.quote:Ik vind dat een beetje een flauwe richtlijn, want ik ben een koukleum en Ivans vader is dat niet. Wij hebben dus nooit dezelfde hoeveelheid lagen aan. Ivan lijkt meer op zijn vader en heeft vaak zelfs iets minder aan dan ik. Maar nu ik zwanger ben, lijk ik wel immuun voor kou.
Wol klinkt trouwens wel ontzettend fijn!
Ja, dat is ook heel waar! En ik probeer er bijvoorbeeld op te letten dat ik niet alles bedek zodat hij zijn warmte wel kwijt kan. Als je betere materialen gebruikt dan lijkt me dat ook minder een issue, maar daar heb ik helaas geen verstand van. (Ik ben dus ook erg geïnteresseerd in je verhaal, Roomsnoes!)quote:Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef oeke het volgende:
Te warm is namelijk ook echt niet fijn, en soms is een beetje kou ook wel lekker.
Dus het blijft een moeilijke kwestie.
Ik heb het de eerste keer in de Zaailing gekocht, een antroposofische kinderwinkel in zuid. Maar ik heb ook wat websites. Ik zal het even in het kleertjestopic posten.quote:Op maandag 29 november 2010 12:40 schreef miss_sly het volgende:
oeke, waar had jij dar wol/zijden spul gekocht? Ik wil toch ook maar zoiets voor Senna kopen. Dan maar wat duurder, maar net als de puckabag geloof ik wel dat het zijn nut heeft en het geld waard is.
Ja, dat vroeg ik me ook al af!quote:Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Oh wow Roomsnoes, bedankt voor het vertalen!!Ik ga het in een documentje opslaan
Maar, bij een droge huid een creme die geen water en vet bevat? Wat voor creme dan wel?
Ko heeft al zijn tanden en kiezen al een hele tijd. Behalve de laatste 4 maar die komen volgens mij pas rond 2 jaar, toch toch ?quote:Op maandag 29 november 2010 13:51 schreef innepin het volgende:
Oeke, wat lastig dat ie zo laat slaapt. Hoe staat het met z'n tandjes en kiezen? Want niet slapen is hier onderdeel van een kiesje krijgen heb ik gemerkt (dat, en zielig zijn/hangerig/plakkerig/rode wangen/spuitpoep/kapotte billen).
Haha, nee hoor, dat zou wel heel apart zijn.quote:Op maandag 29 november 2010 13:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Enne Oeke, mama papa beebie???? moet je ons iets vertellen of is Ko helderziend?![]()
Ja, dat ook ja! Zelfs kindjes die zelf lopen zijn beebie!quote:Op maandag 29 november 2010 14:04 schreef miss_sly het volgende:
oeke, hier ook, alles in een kinderwagen ofzo is een beejbie. En het grappige is: ook oudere kindjes (ouder dan zijzelf en iig groter) in een buggy worden beejbie genoemd
Ahhhquote:Op maandag 29 november 2010 14:13 schreef miss_sly het volgende:
We zijn hier iets aan het zoeken, Senna helpt me mee. Gaat op de grond zitten, koppie omlaag zodat ze onder de bank en de kast kan kijken (wat ik net deed), kijkt een keer en kijkt me dan aan: Neeej.
Als ik dan zeg: Hoe kan dat nou? met mijn handen in een 'wanhopig' gebaar opzij, dan zegt Senna "danou?" met hetzelfde handgebaar
Echt, nooit gedacht dat het zoo leuk zou zijn en je zo gek zou kunnen zijn op je kind
Excuséz le vertaal/typefoutquote:Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Oh wow Roomsnoes, bedankt voor het vertalen!!Ik ga het in een documentje opslaan
Maar, bij een droge huid een creme die geen water en vet bevat? Wat voor creme dan wel?
Dat is niet naar van je, innepin, dat is menselijkquote:Op maandag 29 november 2010 14:43 schreef innepin het volgende:
[..]
AhhhWat knap ook van Senna! Gaat goed met haar woordenschat zeg!
Ik vind het echt heel naar van mezelf om te zeggen, maar mijn kind is momenteel helemaal niet zo leukZe is voornamelijk gewoon zielig omdat ze zo'n last heeft van die kies. Maar dat uit zich ook in eindeloze jengelbuien, niet willen slapen, de al eerder genoemde hysterische buien bij het naar bed brengen en midden in de nacht, niks willen, niet eten.
Ergens weet ik wel dat het waarschijnlijk beter zal gaan als a) de kies door is en b) het op het verbouwingsfront wat rustiger wordt, maar op het moment ben ik een beetje op
![]()
En eigenlijk is ze gewoon zielig dus dan vind ik het nog erger van mezelf dat ik d'r af en toe zo vervelend vind
Wat Roy hier doet smorgens, is al zijn knuffels hij heeft er 3 in zijn bed en zijn tuut uit bed gooien, en dan is hij heel zieligquote:Op maandag 29 november 2010 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Het meest vreemde vind ik gewoon dat Senna altijd huilend wakker wordt. We gaan altijd meteen, er is niets aan de hand, maar die leuke berichtjes van mensen dat hun kind kletsend ofzo wakker wordt, dat herken ik niet en dat vind ik erg jammer.
Roy ligt alleen in een slaapzak, als ik hem onder een deken leg, vind ik hem altijd bovenop de deken ipv eronder, en dan slaapt hij ook gelijk minder lang want dat is natuurlijk koudquote:Op maandag 29 november 2010 13:40 schreef Memmel het volgende:
Vraagje. Wie van de kindjes hier slaapt er alleen in een slaapzak en wie niet meer?
Morris ligt nu nl in een winterslaapzak, verder geen deken. Maar ik wil 'm eigenlijk uit die slaapzak. Zou ik een dekentje in een dekbedhoes kunnen stoppen en zou dat warm genoeg zijn?
Anna lag al snel onder een dekbedje, maar daar is Morris me iets te beweeglijk voor.
Even nadenken hoor. Sasha zal ong. 2 jaar geweest zijn, want het was toen Oscar uit zijn wiegje over ging in het ledikantje.quote:Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Hoe oud was Sasha toen hij in een bed sliep waar hij zelf uit kon?
Memmel je vergeet nog alstublieft erachteraan he?quote:Op maandag 29 november 2010 23:40 schreef Memmel het volgende:
stiemie, dat doet Morris ook! 'Papaaaaah! Die! Rinke!'
Ofwel:'moeder, zou ik wellicht nog een glaasje drinken mogen?'
quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:42 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Memmel je vergeet nog alstublieft erachteraan he?
quote:
nee dus...quote:
moet haast wel. Amber had er ook een handje van hoor.. die poepte ALTIJD in het badje.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef _Bar_ het volgende:
Tess vind dat gewoon een hele grote pot
Nooit iets gezien van een vragenlijst, we wachten nu op een telefoontje van het cb uit, die komen met 1,5 jaar op huisbezoek.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:58 schreef mefke79 het volgende:
Krijg je altijd een vragenlijst thuisgestuurd voor de 15 maanden afspraak op het cb? Wij krijgen inene een lijst in de bus, zonder uitleg zonder iets erbij. Alleen de tijd waarop we verwacht worden, maar die had ik al staan, die afspraak hebben we zelf gemaakt. Ik snap em niet...
whaha ja goed ideequote:Op dinsdag 30 november 2010 19:32 schreef _Bar_ het volgende:
Vicky kun je daar geen zindelijkheidstraining geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |