Ik wou dat ik het van je over kon nemen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:13 schreef oeke het volgende:
Arme Ivan.![]()
Nou bah. Ko is al vanaf 10 uur wakker terwijl ik wilde gaan stomen en daarna naar bed wilde. Klaarwakker is hij.
Nu eet hij wat stukken kaas en soepstengel.
Nou die brinta heeft dus niks geholpen.
En ik wil zo graag slapen. Heb zo'n oorpijn.![]()
Nu gaan we maar you tube filmpjes kijken.![]()
Hij is wel heel vrolijk.
Ivan slaapt heel lekker. Zijn zusje is helaas een nachtbraker.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:24 schreef Ca.ra het volgende:
Vervelend Claudia! Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop, allebei.
Kan hij ondanks de koorts wel goed slapen? Ik vrees van niet gezien het tijdstip van je post...
ahaquote:Op zaterdag 27 november 2010 10:07 schreef Memmel het volgende:
Oh balen Vick. Morris hoest ook weer zo vreselijk. Ik ook trouwens.
Ik heb die cetomacrogol creme, maar Purol liklt beter te werken.
Ik vind dit zo'n rake opmerking, Ca.ra! Ik merk ook dat de manier waarop ik Ivan benader heel anders is als ik er zo tegenaan kijk.quote:Op zaterdag 27 november 2010 09:36 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn gevoel is dat je ze alles moet leren in het leven: eten, slapen en dus ook afscheid nemen in dit geval. Dat dat allemaal dingen zijn die voor ons inmiddels heel gewoon zijn, maakt wat dat betreft niks uit.
klopt helemaal!quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met jullie Claudia, Cara en OekeJe mag best meeleven met het gevoel, dag dag zwaaien en daarna over gaan tot de orde van de dag. Het lijkt mij dat je het alleen erger maakt door er te zielig over te doen.
yep, zelfs toen ze 3 jaar was.... Maar dat was binnen een keer of 3/4 ook weer over hoor..quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Toen ze 3 jaar was? Ik wist niet eens dat dat zo laat nog kon. Verlatingsangst lijkt me lastiger naarmate een kind ouder wordt. Ik merk het ook nu het kinderdagverblijf voor Ivan in zicht komt: ik hoop maar dat hij zich goed aan de nieuwe situatie en de nieuwe mensen aan kan passen.
Mijn neefje heeft een bepaalde leidster waar hij erg naartoe trekt. Hebben jullie kinderen dat ook?
Tja, mijn vriend moet vanavond optreden en zoals ze zeggen, the show must go on bla bla. Dus, dat gaat niet lukken. Maar het komt goed hoor. Denk ik.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat de nacht zo kort was, oeke. Kan je lief niet thuisblijven of eerder naar huis komen? Het klinkt heel zwaar voor je zo en nood breekt wet.
Dat lijkt me goed!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:06 schreef Ssserpente het volgende:
Klote Oek. Wat heeft Ko dan maar kort geslapen dan trouwens. Als ie dat nou vanmiddag inhaalt, kun jij ff lekker stomen en mss ook nog ff een tukkie doen.
quote:
hup, stomen en slapen!!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef oeke het volgende:
Hij slaapt! Ingestort!
Hopelijk slaapt Lente ook snel!
en ze bloijt verschrikkelijk ondeugend..en ze doet gevaarlijk! Vanmorgen is ze van de stoel af gelazerd omdat ze weer gek aan het doen was... Tuttebel. Met Tess verveel je je iig nooitquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:47 schreef oeke het volgende:
Oh, lief! Vrolijk grietje heb je toch, ondanks haar hoesten lekker dansen.
Heb je al bv gedruppeld? Of geef je dat niet meer?quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:20 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, Ik zal het niet weer doen![]()
Nee, effe serieus... Hij snottert heel erg en na een dagje KDV had ie 1 oog dichtzitten en vanochtend de 2e. Ik vind het ook zo zielig maar hou het zelf echt wel goed schoon.
Heb jij misschien een idee waar dat vandaan komt, dat kinderen zo vaak "die" zeggen? En hoe zou dat in andere talen zitten? (We hadden er gister nog een gesprek over.)quote:Op zondag 28 november 2010 11:08 schreef Twinkly het volgende:
Niels zegt nooit "die" trouwens, wel vaak "dat".
Grappig! Ik denk daar al een tijdje over na en ik vraag me inderdaad af of kinderen in andere talen ook "die" zeggen. Want zo vaak roepen wij zelf toch geen "die"? Je zegt toch "dat is een lamp", hoop ikquote:Op zondag 28 november 2010 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb jij misschien een idee waar dat vandaan komt, dat kinderen zo vaak "die" zeggen? En hoe zou dat in andere talen zitten? (We hadden er gister nog een gesprek over.)
Nou, precies! We zeggen wel vaak 'mama', 'papa', 'ja' en 'nee', maar als we al 'die' gebruiken is dat meestal in combinatie met een zelfstandig naamwoord ('die lamp').quote:Op zondag 28 november 2010 11:16 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Grappig! Ik denk daar al een tijdje over na en ik vraag me inderdaad af of kinderen in andere talen ook "die" zeggen. Want zo vaak roepen wij zelf toch geen "die"? Je zegt toch "dat is een lamp", hoop ik
Dat is de hypothese van mijn vriend, dat het gewoon een makkelijke klank is om te gebruiken. Ivan zegt ook vaak meer "tie!" dan "die!". Het zou dus ook toeval kunnen zijn dat net die klank wordt gebruikt voor een bepaalde verwijzing. Daarom is de vraag hoe dat in andere talen zit des te interessanter.quote:Niels zegt ook "dit" en "tiet", maar net als "dat" zegt hij dat meer random dan om iets aan te geven. Ik heb het hem echt niet geleerd hoor, "tiet"Volgens mij vindt hij de "t" gewoon een leuke letter.
Ik zal eens om me heen vragenquote:Op zondag 28 november 2010 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is de hypothese van mijn vriend, dat het gewoon een makkelijke klank is om te gebruiken. Ivan zegt ook vaak meer "tie!" dan "die!". Het zou dus ook toeval kunnen zijn dat net die klank wordt gebruikt voor een bepaalde verwijzing. Daarom is de vraag hoe dat in andere talen zit des te interessanter.
Ik denk het wel. Hij had net een MEGApoepluier, niet alles paste meer in de luier, uiteraard na het douchen.quote:Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat jammer, Ingrid. Is hij misschien een beetje ziek aan het worden? Er heerst van alles, geloof ik.
Ik heb de Zapp oa omdat hij met vannalles tegelijk in de kofferbak van onze 206 past, en omdat het achterop de fiets een heel klein pakketje is.quote:Op zondag 28 november 2010 17:21 schreef Vicky het volgende:
Vandaar dat wij de Zapp hebben genomen Takkem. We wonen boven en hebben geenkelder/berging of wat dan ook. De hal is ook neit zo groot en de Zapp past er perfect in
Zilvergrijs. Als aluminium.quote:Op zondag 28 november 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, wat heb ik een hekel aan glimmend grijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |