abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89176887
Het vorige deel

De dreumesen

08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
pi_89176937
Heb ik dat! Ik sloot het topic met:
Elin, geweldig! Wat heb je een mooie meid Kleurdoos!

Zo Thijs is echt een reus tegenover mijn kaboutertje! Finn is denk ik nu zo'n 77 cm!

Oh miss wat moeilijk he?! Ben je er nog naartoe gegaan? Finn was de eerste dag ook helemaal over de rooie, de dag erna ging het echt beter!

Wij gaan vanmiddag naar het sinterklaasfeest op het werk van mijn vriend. Ik ben benieuwd wat Finn er van vindt!
pi_89177675
Elin O+

Wij hebben vanmiddag ook sintfeest op het werk van mijn man. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn.
pi_89177686
Thijs is idd groot, maar ook heel leuk O+

FTA, het was moeilijk. Uiteindelijk was ze stil en kwam schaap weer binnen. Is ze even stil geweest, en werd toen weer hard huilend wakker. Schaap er weer heen, maar dat werkte niet. Toen heeft hij haar even mee naar binnen genomen, heeft ze even bij me op schoot gezeten. Nog een keer de papfles geprobeerd, die wilde ze eerst niet van schaap. Daarna heeft schaap haar weer naar bed gebracht en toen ging het goed.
Vervolgens kwam ze wel om 1 uur en om 4 uur en heb ik wel gevoed. Misschien niet moeten doen, weg van de minste weerstand, maar dan ben ik zo moe dat ik denk: met even voeden ben ik er vanaf, dus toe maar :P

Vanavond opnieuw en dan ben ik erniet, ik ga uit eten met vriendinnen, dus ik ben benieuwd of het dan gemakkelijker gaat.

Elin O+ ze is zo leuk, kd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89177735
ow ja, Senna heeft volgende week vrijdag Sinterklaas op het kdv en ik ga er denk ik ook heen. Ben wel benieuwd hoe ze dat doen daar en hoe Senna het vindt.

En vandaag is ze voor de laatste keer op de babygroep :o 1 december = as woensdag gaat ze over naar de dreumessen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89177868
Ik kan me heel goed voorstellen dat je vannacht gewoon twee keer gevoed hebt! Dat gaat vanzelf ook wel weer beter als het ritme er eenmaal is!
Misschien voor jezelf ook wel lekker dat je er niet bent vanavond, geeft jou meer rust en ik denk haar ook!

Leuk dat Senna woensdag naar de dreumessen gaat! Zal vast leuk zijn voor haar!
pi_89185845
Miss, zou me niets verbazen als het vanavond beter gaat!

Bij de kapper ging het supergoed! Isabeau was vrolijk en bleef veeeeel beter zitten dan ik had verwacht. Voor resultaat moet je in t fototopic zijn. Ik vind het erg schattig.
pi_89195135
Ah Senna is bijna een KDV-dreumes!
Leuk hoor, voor haar, kan ze weer nieuwe dingen ontdekken.
Voor jou ws wel even een slikmoment, weer iets wat je moet afsluiten....
Succes voor Schaap vanavond, en voor jou een leuke avond gewenst!

Thijs is echt wel lang zeg!

Goed zeg, Isabeau bij de kapper, knap van dr!
Lars is ook weleens geknipt, alleen dat is wel een gedoe hoor, hij huilt niet, maar draait constant met zijn hoofd richting de schaar.
Tis nu alweer een tijd geleden, hij heeft mooie lange haren!

En koortsvrij vandaag! Fijn! Lars was ook erg vrolijk, de hele dag aan het lachen en blij doen.
Mijn vader vindt hem ook zo leuk, die was vandaag vrij,en had de hele morgen naast hem gezeten....hij is echt zooooo weg van Lars en andersom ook, echt so sweet!
Lars zijn buik en rug zitten alleen ineens helemaal onder de vlekjes (je kunt ze ook voelen) ik gok maar op een reactie op de BMR. Heb een vriendin van me (is verpleegkundige in een kinderziekenhuis) nog wel even laten kijken, waterpokken kon ik in ieder geval wel uitsluiten. Zij dacht ook aan de BMR.
Oh en goed nieuws! De koemelkallergie lijkt echt op zijn retour! Gister heeft Lars een danoontje gegeten, en geen last van gehad!!!!!! *O*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89195321
Gezellig al die Sint-feesten! Ik ben benieuwd wat de kindjes ervan vinden. <O)

Isabeau ziet er goed uit met haar nieuwe kapsel! Echt een meisjeskoppie zo met dat ponietje. O+

Hopelijk gaat het vanavond beter met Senna, miss. Maar het zal allicht schelen dat je er niet bent. Veel plezier trouwens!

Hier vandaag en vanavond alleen met Ko en best moeilijk vind ik het. Ik heb een oorontsteking en wil dus even niet naar buiten, maar dan duurt een dag wel lang. :{
Ko in bad gezet en daar heeft hij zich lekker lang vermaakt en nu ligt hij in bed. Ik heb vanavond eens yoghurt gemengd met wat Brinta gegeven. Ik ben benieuwd of hij er beter door slaapt.

Senna woensdag naar de dreumesgroep! Spannend!
Ko gaat woensdag wennen op het kdv en vandaag had ik een van de leidsters aan de lijn en mijn hart kromp wel even in elkaar ervan. ;(

Wat fijn dat Lars niet meer zo'n last heeft van koemelk! *O*
En heerlijk dat hij zulke goede maatjes met zijn opa is. Bijzonder hoor! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89199165
Ik haak vanaf hier weer in :)

Ik zag wel Isabeauty's nieuwe kapsel, helemaal geweldig schattig!

Karin wat fijn dat de koemelkallergie op z'n retour is.

Ko volgende week wennen. Oeke, ik kan me voorstellen dat het voor jou wel even slikken gaat zijn :* .
En voor Ko zal het ook zeker even wennen gaan worden, maar lekker spelen en ravotten met andere kindjes is heel leuk.

Miss, ik hoop dat het vanavond en vannacht beter zal gaan. En hebben zebij jullie op de KDV ook dreumesgroepen? En daarna peutergroepen dan. Bij ons (en op de vorige ook) hebben ze een babygroep (van 0 tot 2) en een peutergroep (2-3) en peuterplus (3-4).
We zijn een paar maanden geleden geswitcht van KDV en ik ben daar echt heel erg blij mee. Wat een fijn KDV hebben we nu. En ze heeft het echt zo naar haar zin daar.

M'n meissie is weer terug O+ Ik heb weer een vrolijke jojo O+
Ze weet sinds deze week heel goed aan te geven wat ze wil. Dan wijst ze wat aan en zegt 'die' en kijkt ons dan vragend aan. Ze heeft ook door dat dit werkt, wel erg handig dit principe.
Ook ging ze vanavond 'kussen'. Voor het eerst mochten we haar een kusje op de mond geven. Ze hield haar lipjes op elkaar en kwam dan met haar mondje naar onze mond (klinkt raar maar wat ik bedoel is dat ze bewust een kusje wilde ontvangen). Ik moest even een traantje wegpinken. Ook vroeg ik haar iets aan haar papa te geven en dat deed ze toen gewoon en daarna nog een keer!

Ook gingen we vandaag lekker lunchen met een vriendinnetje en mevrouwtje heeft gewoon meer dan 2 uur lang plezier gehad in de kinderstoel. Alles eten wat wij aten natuurlijk (mmmm pompoensoep). Sjansen met alle mensen om ons heen natuurlijk. lekker drummen met lepeltjes.

Oftewel ik ben helemaal happy de peppie emo-modus enzo.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89203668
*O* *O* :) *O* :Y
De ab slaat aan! Joepie. Oh, men wat heb ik me rot gevoeld zeg. Ik was zo enorm bang dat ie het rsvirus te pakken had. En dan niet eens voor mijzelf, maar ik was nog op kraamvisite geweest (tja, toen was ie nog niet ziek) en er zit hier nog een kraamvisite aan te komen. En het was zo'n sneu gezicht dat manneke dat het zo benauwd had. Maar goed, wij kregen dus een compleet ander manneke terug van zijn opa en oma. En hij staat ineens veel meer, loopt echt enkele pasjes en kletst je de oren van de kop. Minpuntje: hij weet nu hoe hij op tafel moet klimmen en aangezien ze dat bij mijn schoonouders niet echt hebben geremd, deed hij het hier ook meteen.

Lars, wat fijn voor je dat de allergie op zijn retour is. Fijn!

Oeke, wat kan de dag dan lang duren he...
Senna, mag jij volgende week naar de dreumessen? Gaaf. Wij hebben ook alleen een peutergroep en een babygroep. Wat we nu gaan doen is vragen of Driekus plaats mag maken voor aanwinst nr2, hij mag dan van ons ook naar een verticale groep. Hij is heel lang de jongste geweest op de babygroep en nu er wat ouderen weg zijn, merk je dat ie die kindjes mist. Hij speelt ook altijd met de oudere kindjes als ze met alle groepen op de hal zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89208083
Ivan heeft weer koorts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89208573
Och Ivan.. Is de koorts hoog? Hoelang heeft hij er vorige week last van gehad?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89212548
Valt wel mee, rond de 39 graden. Het is de derde keer in drie weken tijd. Vorige week had hij er een paar dagen last van en toen zat hij rond de 40 graden. Het is duidelijk hetzelfde hardnekkige virus; ik ben ookal een paar weken ziekjes.
pi_89213212
Arme Ivan. :*

Nou bah. Ko is al vanaf 10 uur wakker terwijl ik wilde gaan stomen en daarna naar bed wilde. Klaarwakker is hij.
Nu eet hij wat stukken kaas en soepstengel.
Nou die brinta heeft dus niks geholpen.
En ik wil zo graag slapen. Heb zo'n oorpijn. :'(
Nu gaan we maar you tube filmpjes kijken. :{

Hij is wel heel vrolijk. O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:24:05 #16
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213464
Vervelend Claudia! Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop, allebei.
Kan hij ondanks de koorts wel goed slapen? Ik vrees van niet gezien het tijdstip van je post...

Thomas gaat zo lekker met stappen. Ongelofelijk hoe snel hij gaat. Hij loopt nu echt gericht naar plaatsen waar hij wil zijn, eerder was het alleen naar ons toe, met aanmoediging. En hij kan ook al gaan staan vanuit hurkzit. Ik weet nog dat Oeke daar een filmpje van plaatste, dat Ko dat deed op de tuin. Toen zat ik al te smelten, maat als je eigen kind het doet is het nog veel leukerderder.

Wel raar, over een week of twee weten we bijna niet meer beter, dan is het lopen gewoon normaal. Dat was met het kruipen ook zo. Gek hoe dat werkt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89213617
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 01:13 schreef oeke het volgende:
Arme Ivan. :*

Nou bah. Ko is al vanaf 10 uur wakker terwijl ik wilde gaan stomen en daarna naar bed wilde. Klaarwakker is hij.
Nu eet hij wat stukken kaas en soepstengel.
Nou die brinta heeft dus niks geholpen.
En ik wil zo graag slapen. Heb zo'n oorpijn. :'(
Nu gaan we maar you tube filmpjes kijken. :{

Hij is wel heel vrolijk. O+
Ik wou dat ik het van je over kon nemen. :* Ik ben klaarwakker. Ivan lag een een poosje te jammeren, dus ik had me opgemaakt om hem weer een paracetamol te geven en gezellig bij me in bed te nemen. Maar hij lag toch ineens heel lekker te slapen.
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:30:24 #18
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213642
Oei Oeke, als je het over de duivel hebt...

Vervelend van je oorpijn. Heb je er wat tegen gekregen? Er zijn in ieder geval pijnstillende oordruppels te krijgen hoor.

Ko'tje, ga eens braaf slapen!

Ik heb trouwens recent de 'talk'-knop op de babyfoon ontdekt. Als Thomas soms even halfwakker ligt te muppen en ik zeg door de babyfoon dat het tijd is om te slapen, dan luistert hij braaf en dan is het stil! De eerste keer dacht ik nog dat het toeval was, maar het is nu al vijf keer achter elkaar gelukt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89213676
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 01:24 schreef Ca.ra het volgende:
Vervelend Claudia! Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop, allebei.
Kan hij ondanks de koorts wel goed slapen? Ik vrees van niet gezien het tijdstip van je post...
Ivan slaapt heel lekker. Zijn zusje is helaas een nachtbraker. :+

Wat knap dat Thomas ineens zo snel gaat! Ik vind dat zo wonderlijk om te horen van anderen.
pi_89213742
Echt Ca.ra? Als ik tegen Ko praat in halfslaap gaat hij alleen maar harder huilen.

Nouja, we zijn nu lekker samen wakker, zitten in bed, naast elkaar, Ko zit te eten en te kletsen en te grappen en ik zit een beetje te fokken. :P
ik heb hem net wel een paracetamol gegeven, gewoon omdat ik het zo gek vind dat hij zo ontzettend wakker is.
Oh, zo lief, hij klopt op mijn schouder en kijkt me zo blij aan, zegt ie ook nog Mama!

dat opstaan vanuit hurk is gaaf he? O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:34:48 #21
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213760
Ach ja, de geneugten van de zwangerschap...
Hopelijk gunt ze je zo je rust dan. Het zwemt toch veel lekkerder in een uitgeslapen mama?
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:40:21 #22
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89213923
Leuk zijn die kleine dingetjes he. Thomas deed zoiets vorige week toen we samen op de bank Hopla keken. Hij zat naast me een gaf steeds klopjes op mijn been en daarna wees hij dan naar het scherm. Zo van kijk daar eens mam, hoe leuk!
Hij kan zo'n programma'tje van 5 minuten nu echt heel intens zitten te kijken, dat snoetje vind ik dan zo geniaal.
pi_89214053
Zo moet Ivan altijd lachen aan het einde van Bert en Ernie en De banaan (geniaal filmpje, trouwens). Ik vind dat zo knap, net alsof hij het grapje doorheeft.

Hij begint ook steeds meer een jongetje te worden, vind ik. Hij is heel druk, heel fysiek, voortdurend aan het rennen, klimmen, lopen, snoekduiken, wegkruipen en dan heel hard lachen. We vragen ons af of het geconcentreerde en contemplatieve ooit nog terugkomt. :o
pi_89216138
Ik geniet van jullie verhalen. Dreumesjes en hun avonturen zijn zo ontzettend leuk O+

Karin, wat een geweldig nieuws dat Lars niet meer zo allergisch lijkt te zijn *O*
Ik ben de laatste tijd ook een beetje aan het triggeren hier en daar met koemelk.
Van de week had hij bijvoorbeeld een paar hapjes lasagna met kaas gegeten en hij heeft ook al een paar keer gewoon brood gehad en pepernoten die sporen kunnen bevatten van melk. En dus geen reactie!
Gisterochtend had hij op een onbewaakt ogenblik Devin's boterham met sandwich spread te pakken :X
Ik heb toen voor de zekerheid maar anti-histamine gegeven omdat hij naar het kdv moest en ik hem niet in de gaten kon houden. Voor het eerst in weken dat ik weer naar die medicijnen moest grijpen, al was het maar preventief.
Het gaat gewoon zo veel beter met hem, zijn huid is nu ook rustig :Y

Beterschap voor alle zieke kindjes en mama's. Hopelijk knappen jullie allemaal gauw weer op :*
.... met gevoel voor drama....
pi_89216395
*O* Wat fijn dat alle zieke kindjes beter aan het worden zijn!
Karin wat super dat de koemelkallegie van Lars op zijn retour lijkt te zijn!

Cara ik heb helemaal nog nie ge *O* voor Thomas wat goed dat hij aan het lopen is!

Oeke en Ko nog lekker geslapen?

Finn heeft het gister helemaal naar zijn zin gehad, sint en piet kregen zelfs een handje! Het duurde voor hem alleen eigenlijk net iets te lang. Ik zal straks eens kijken of ik er nog mooie foto's tussen heb zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 27-11-2010 08:55:39 ]
pi_89216445
Jemig er is hier iemand enorm met het verkeerde been uit bed gestapt :o En dat na een nacht dat hij vanaf een uur of 3 niet meer in zn eigen bed wilde slapen maar wel in die van ons terwijl hij mij telkens bijna uit bed schopte }:|

Oeke, nog kunnen slapen?
pi_89216585
Dan is hij dus gewoon met t goeie been uit t verkeerde bed gestapt Chan ;)

Karin wat ontzettend fijn dat Lars langzaam over zn KMA lijkt heen te groeien, wat zou dat heerlijk zijn, vooral voor hemzelf! Ik hoop dat t voor jullie t zelfde gaat verlopen Kers!

Hoe is t met alle kleine ziekerdjes en koortsmupkes? Lena is ook snip en snip verkouden en slaapt daardoor slecht, maar om half 3 ben ik na tig keer heen en weer lopen weer doodmoe mn bed ingestapt met t idee er toch over 5 minuten weer uit te moeten, en ze werd om halluf 9 wakker terwijl 7u toch echt wel haar max is... heerlijk, zij weer vrolijk, ik weer vrolijk..nu scharrelen we lekker allebei beneden rond in onze badjassies en drinken we verse jus. Heerlijke momentjes O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:21:16 #28
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89216722
Ik ben echt gezegend met een heerlijk uitslaap-jongetje. Hij was rond half 9 even wakker, toen heeft hij een minuut of 10 liggen babbelen en zingen, en daarna is hij weer in slaap gesukkeld. Zo gaat het hier nu al weken.
Wie had dat nou ooit gedacht van ons eens zo slechte slapertje!

Als hij straks weer wakker is gaan we samen beneden de broodjes in de oven doen en de tafel dekken.En daarna gaan we lekker papa wakker kietelen!

Kers, ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken met de kma. Dat scheelt veel gedoe en gehannes in het dagelijks leven, en maakt later traktaties op school of spelen/eten bij een vriendje zoveel makkelijker.
pi_89216778
Gaat de goede kant op, hij heeft gesmuld van een kaas-tosti *)

Poppedein, wat klinkt dat samen jus drinken gezellig!

Ca.ra, wat heerlijk dat hij uitslaapt, wow :o

Balen dat Timo zo chagrijnig is. Niet zo gek natuurlijk, hij is al zo lang niet lekker, daar zou iedereen een rotbui van krijgen geloof ik.
.... met gevoel voor drama....
pi_89216807
Nachtbrakers :* Sterkte vandaag en een lekker c_/

:* Beterschap voor de zieken

Karin wat super fijn dat Lars minder last van KMA heeft!!! *O*

Kersjes ik hoop dat Toby er ook snel overheen gegroeid blijkt te zijn!
edit: ooh wat super dat hij een geen reactie op de kaas heeft!!! *O* Het was toch nog maar kort geleden dat je samen met hem in bad moest gaan zitten omdat hij zo'n ontzettend heftige reactie had?

Sterkte Chan :* hopelijk is hij na zijn eerste slaapje weer vrolijk.

Niels ging vannacht ook een keer niet meer slapen na het wakker worden, na 1,5 uur toch maar weer aangelegd, bleek hij gewoon nog honger te hebben :@

Hij slaapt nu al een paar nachten met een dekentje. De ene keer gaat het goed, de andere keer wordt hij angstig wakker omdat hij wat in de deken gedraaid is of is hij helemaal omhoog gekropen om maar boven de deken te blijven.

Hoe gaan jullie om met verlatingsangst? Niels raakt sinds kort helemaal overstuur wanneer ik het huis uitga en zijn papa bij hem blijft. Mijn gevoel zegt dat zijn papa hem moet troosten, maar mijn man vindt dat je de nadruk er niet zo op moet leggen, want dan bevestig je alleen zijn angst. Daar ben ik het in theorie ook wel mee eens, maar het is hartverscheurend om te zien dat hij niet opgepakt wordt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:36:31 #31
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89216894
Ja heerlijk hè. En het zorgt dat hij zijn middagslaapje net wat later kan doen zodat we rond etenstijd geen gapend jongetje aan tafel hebben zitten. Wat dat betreft is het 1-slaaps ritme voor hem nog wat lastig, vooral op kdv-dagen als dat ene slaapje ook nog wat korter is dan thuis.
Ik ben erg pro-samen-eten en mijn man doet altijd hard zijn best om om 6 uur thuis te zijn, maar de laatste tijd gebeurt het toch wel een paar keer in de week dat ik Thomas maar alvast eerder laat eten omdat hij zo moe is.
Nou is het ook wel erg druk op zijn werk en onderweg, dus 6 uur haalt hij niet altijd en het is wel een beetje de uiterste eettijd voor Thomas. Dan heeft hij gewoon HONGER! NU! ETEN!

Vervelend die verlatingsangst he. Thomas heeft het op het kdv ook de laatste tijd, thuis nog niet.
Negeren lijkt mij niet goed eigenlijk, hoe moet zo'n kleine nou zelf uitvogelen wat hij met al die gevoelens aan moet? Wij vertellen duidelijk: mama gaat nu weg, straks kom ik je weer halen. Dan komt hij (op de arm van een leidster) zwaaien bij het raam en daarna zet ze hem bij het speelgoed. Dat gaat beter, kort verdriet als ik naar buiten loop, maar bij het zwaaien is hij alweer vrolijk.
Mijn gevoel is dat je ze alles moet leren in het leven: eten, slapen en dus ook afscheid nemen in dit geval. Dat dat allemaal dingen zijn die voor ons inmiddels heel gewoon zijn, maakt wat dat betreft niks uit.

[ Bericht 34% gewijzigd door Ca.ra op 27-11-2010 09:47:33 ]
pi_89216918
Ohhh ik ben helemaal vergeten te jompelen voor Thomas |:( sorry!!
Ik ben zo blij voor jullie dat hij loopt en zoveel minder last heeft van zijn gewrichten! *O*

Wij eten ook altijd samen, als mijn man laat is begin ik wel vast met Niels. Maar hij Rapley-t (hoe schrijf je dat :P) altijd mee en heeft nooit van te voren eten gekregen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:51:28 #33
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89217028
Zoals jij het doet met eten had ik het ook graag, maar dat past niet bij Thomas blijkt, dus nu doen we het maar zo.

En geen excuses voor de jompels hoor. Ik weet dat jullie meeleven en ik reageer zelf per slot van rekening ook niet op alles en iedereen. Maar t iets wel lief :Y
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:00:17 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89217144
Heb ik nou gewoon een heel topic gemist? Het gaat nog steeds wel over dreumesjes he?

Morris heeft ontzettend last van , ik denk, wintereczeem (schrijf ik dat zo? Geen zin om op te zoeken). Als het kouder is buiten, heeft ie echt knalrode wangen van de uitslag. Ik kan het nog af met Purol, maar het is niet fijn.

Volgende week naar het cb. Ben heel benieuwd. Heb gisteren wéér nieuwe schoenen moeten kopen! Hij groeit zo hard! En wij zijn dus allebei niet echt lang. Ik hoop dat ie met zijn huidige kleding en schoenen de winter een beetje doorkomt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89217163
Das nie prettig Mems! Vaseline Cetomacrogol kan ook he... En wat heeft Morris grote voeten!

Tess is een klein zeehondje... afgelopen nacht heeft ze weer bij ons in bed geslapen. In d'r eigen bed weigerde ze pertinent... Ze hoest d'r longen uit d'r lijf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89217234
Wat heerlijk Kers! En een tosti kaas is zo lekker! :9

Wat fijn wakker worden, Poppedein en Ca.ra. Dat is lekker ontbijten, zo uitgeslapen. O+

Finn is een stoere, helemaal niet bang voor Sint of Piet! oO/

Arme Niels zo'n verlatingsangst. Ik heb begrepen dat je het niet heel groot moet maken, maar wel duidelijk afscheid nemen. P. pakt hem ook altijd even op, samen zwaaien.
Zomaar verdwijnen voelt hier ook niet goed.
Even aandacht eraan geven en dan afleiden met een spelletje oid.
Misschien kan zijn papa ook even een spelletje met hem doen?

Vervelend Memmel, lekker vet houden zodat het niet uitdroogt in de winterkou lijkt me inderdaad het beste. Ben benieuwd hoe groot je kereltje is.

Vannacht om 3.30 na ontelbare filmpjes vond meneer het wel goed en hij gaf duidelijk aan weer te willen slapen. Om 8.30 werden we weer wakker.
Vandaag en vannacht weer met zijn tweetjes. Ik hoop dat ik vandaag wat kan stomen want ik word naar van die oorpijn. :{
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:07:37 #37
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89217251
Oh balen Vick. Morris hoest ook weer zo vreselijk. Ik ook trouwens.
Ik heb die cetomacrogol creme, maar Purol liklt beter te werken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89217266
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:07 schreef Memmel het volgende:
Oh balen Vick. Morris hoest ook weer zo vreselijk. Ik ook trouwens.
Ik heb die cetomacrogol creme, maar Purol liklt beter te werken.
aha :D
Tess is verkouden geweest en daarop volgt altijd een luchtweginfectie.. Leuk hoor, 2 kindjes met heel gevoelige lucthwegen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89217297
Niels heeft ook van die knalrode winterwangetjes en de huid is daar heel ruw, het zit ook in zijn nek, waarschijnlijk door het kwijlen. Cetomacrogol werkt hier ook niet voldoende, ik zal Purol eens proberen.
pi_89217497
Jammer dat de nacht zo kort was, oeke. Kan je lief niet thuisblijven of eerder naar huis komen? Het klinkt heel zwaar voor je zo en nood breekt wet.

Gelukkig heeft Lena lekker uitgeslapen! Leuk om te lezen, die romantische wakkerwordverhalen. Ik ken dat totaal niet. :+

Twinkly, ik zou verlatingsangst niet negeren. Ik weet niet of dat het beste is, maar het voelt voor mij niet goed. Ik vind het erg uitkomstgericht denken: het is ongewenst gedrag en dus moet dat genegeerd worden. Ik zie zelf in ieder geval niet wat er mis is met je kind oppakken en zoiets zeggen als 'je vindt het vervelend dat mama weggaat' en 'ze komt straks weer terug en in de tussentijd zijn wij met z'n tweetjes'. Dat is strikt genomen wel bevestigen, maar waarom zou het gevoel ontkend moeten worden? Het is voor zo'n kleintje dat zich leert te hechten ook heel wat. En in de tussentijd zou ik flink oefenen met eventjes de kamer uitlopen, zo nu en dan weggaan en Niels en zijn vader genoeg vader- en zoonmomenten te geven waar je je zelf niet mee bemoeit. De verlatingsangst gaat wel weer over en ik denk dat het enige wat je kunt doen is om Niels duidelijk te maken dat je wel weer terugkomt en hij andere vaste bakens heeft zoals zijn vader. Bij Ivan werkte afleiden over het algemeen goed, maar mijn vriend is ook wel eens wat langer bij opa en oma gebleven om Ivan te troosten.

Ik vind de tip van oeke heel goed: duidelijk afscheid nemen (zwaaien, 'dag dag' zeggen, dat doen jullie nu waarschijnlijk ookal), even aandacht schenken aan het verdriet maar er niet te lang in blijven hangen en daarna afleiden door iets leuks samen te doen.
pi_89217610
Ik ben het helemaal eens met jullie Claudia, Cara en Oeke :) Je mag best meeleven met het gevoel, dag dag zwaaien en daarna over gaan tot de orde van de dag. Het lijkt mij dat je het alleen erger maakt door er te zielig over te doen.
pi_89217613
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 09:36 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn gevoel is dat je ze alles moet leren in het leven: eten, slapen en dus ook afscheid nemen in dit geval. Dat dat allemaal dingen zijn die voor ons inmiddels heel gewoon zijn, maakt wat dat betreft niks uit.
Ik vind dit zo'n rake opmerking, Ca.ra! Ik merk ook dat de manier waarop ik Ivan benader heel anders is als ik er zo tegenaan kijk.
pi_89217665
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met jullie Claudia, Cara en Oeke :) Je mag best meeleven met het gevoel, dag dag zwaaien en daarna over gaan tot de orde van de dag. Het lijkt mij dat je het alleen erger maakt door er te zielig over te doen.
klopt helemaal!
Hoe moeilijk het voor je als moeder is.. je moet je kind soms ook even "loslaten". Afscheid nemen kan voor eenhoop kindjes heel moeilijk zjin maar als je er zelf ook heel moeilijk over doet zullen ze nooit wennen aan afscheid nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89217724
Goed punt, Vicky. Eigenlijk geldt dat voor heel veel dingen in het leven. Zo wil ik ruzies met mijn vriend niet uit de weg lopen nu Ivan er is, want ruziemaken hoort er ook gewoon bij. Maar vroeger bleef ik vaak in het boze/verdrietige/gefrustreerde gevoel hangen, en wat ik Ivan nu juist niet wil leren is dat dat normaal is, dat een ruzie uit de hand loopt en zich voort blijven slepen. Het heeft me erg gemotiveerd om daar nog beter mee om te gaan, om vaker te denken 'ach, waar maken we nu toch ruzie over?' en het gewoon goed te maken. Zo leert hij hopelijk op een 'normale' manier ruziemaken. :Y)
pi_89217787
wij ruzien ook waar de kinderen bij zijn... :D

Amber was een jaar of 3 toen ze echt last van verlatignsangst kreeg op de PZS, Tess heeft er soms wat last van en dan vooral bij mij. Op vrijdags latenw e haar altijd even 2 1,5 uur bij mijn ouders als Amber moet zwemmen. We zwaaien dan bij het keukenraam, geven een kusje op het raam, doen ff kiekeboe en lopen dan weg. De eerste 2/3x was het ff piepen maar nu voeith et haar niet meer gelukkig.

Wat ook kan helpen bij verlatingsangst is om te laten zien dat je terug komt. maar uiteindelijk wel echt weg gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89218020
Toen ze 3 jaar was? Ik wist niet eens dat dat zo laat nog kon. Verlatingsangst lijkt me lastiger naarmate een kind ouder wordt. Ik merk het ook nu het kinderdagverblijf voor Ivan in zicht komt: ik hoop maar dat hij zich goed aan de nieuwe situatie en de nieuwe mensen aan kan passen.

Mijn neefje heeft een bepaalde leidster waar hij erg naartoe trekt. Hebben jullie kinderen dat ook?
pi_89218064
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Toen ze 3 jaar was? Ik wist niet eens dat dat zo laat nog kon. Verlatingsangst lijkt me lastiger naarmate een kind ouder wordt. Ik merk het ook nu het kinderdagverblijf voor Ivan in zicht komt: ik hoop maar dat hij zich goed aan de nieuwe situatie en de nieuwe mensen aan kan passen.

Mijn neefje heeft een bepaalde leidster waar hij erg naartoe trekt. Hebben jullie kinderen dat ook?
yep, zelfs toen ze 3 jaar was.... Maar dat was binnen een keer of 3/4 ook weer over hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89218095
Jups. En laat dat nou ook net mijn favoriet zijn. O+ Wat dat betreft erg jammer dat ze vanaf 1 maart naar de dreumesgroep gaat.
pi_89218237
Heeft er trouwens iemand een rol behang? Lente is op het moment onuitstaanbaar. Ze kan geen seconde alleen spelen, hangt voortdurend aan m'n broek en kan het niet uitstaan als ze ook maar denkt even geen aandacht te krijgen. Een telefoontje plegen is een onmogelijke opgave, want zodra ik begin te praten, begint zij aan m'n kleren te trekken en te huilen. Bij elk tegenslagje gooit ze zich dramatisch achterover, ook als ik 'r in de kinderstoel zet (erg handig), en als iets er niet zint, smijt ze door de kamer wat ze voorhanden heeft.

Tel daar een blerende kat (met zo'n holle miauw, weet je wel. Ik wil NU brokjes!), een demente, nonstop piepende hond (ik wil NU naar buiten, oh nee, toch naar binnen, of wacht...) en een moeder met griep en duizelingen bij op, en het ochtenddramaplaatje is compleet.

Jezus. :{
pi_89218362
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat de nacht zo kort was, oeke. Kan je lief niet thuisblijven of eerder naar huis komen? Het klinkt heel zwaar voor je zo en nood breekt wet.
Tja, mijn vriend moet vanavond optreden en zoals ze zeggen, the show must go on bla bla. Dus, dat gaat niet lukken. Maar het komt goed hoor. Denk ik. ;)

Ik heb ergens gelezen dat je ook bij terugkomst er niet teveel aandacht aan moet geven. Een knuffel en klaar. Anders bevestig je het gevoel dat het allemaal heel dramatisch was dat je weg was. Of zoiets.

Oei Sserpente. :*

Het sneeuwt! :D Niet dat het Ko ene biet kan schelen, maar toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')