Wollen ondergoed for the win. Als het heul koud is twee lagen wol. Daarna een luchtige laag, fleece ofzo. En als buitenste een ademende maar windafstotennde jas/broek. Met wol als onderste laag ben je niet snel overdressed, want zelfs als ze zweet, dan wordt het niet klam. Katoen daarentegen wordt heel koud als het nat wordt, en kan je dus beter vermijden, Er is hier heel veel goede info over hoe je kinderen moet kleden in de kou, tis hier (Noorwegen) immers vaak heel koud, wil het best een keer vertalen als je wilt...?quote:Op maandag 29 november 2010 08:10 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar oeke dat die pap zo'n effect heeft op Ko. Het is ook niet dat er nou suikers in zitten, in yoghurt en brinta. Vreemd, maar ook vervelend. Half 5 is errug vroeg.
Wat betreft je oor: ik zou echt even langs de arts gaan, hoor. Niet te lang mee blijven lopen, dat moet echt wel bijna over zijn!
Over wandelen/fietsen met dit weer: wat moeten ze aan, die dreumessen van ons? Skipakje lijkt me nog wat overdreven, maar een maillot en broek ofzo? dikke trui en winterjas? sjaal, muts en wanten natuurlijk (hoe zorg je dat die laatste aan blijven?)?
Ik moet nu naar school, maar zal vanmiddag even een stukje vertalenquote:Op maandag 29 november 2010 08:27 schreef miss_sly het volgende:
Wollen ondergoed, dat is een goede!
Wij hebben een kind dat het niet snel koud heeft, eerder te warm, maar met deze temperaturen is alles anders, natuurlijk. In Noorwegen zal het wel over andere temperaturen gaan dan hier, inderdaad en ik vind dit al zo koud!
Laagjes, ja, dat had ik ook kunnen bedenken en wol, maar dat hebben we dus nog niet, zal ik eens naar kijken.
als je wat meer info hebt, hou ik me aanbevolen, want we krijgen een strenge, koude winter heb ik gehoord.
quote:Op maandag 29 november 2010 09:35 schreef Nijna het volgende:
Mijn dreumesprinsesje, de jurk hoeft ze dan eigenlijk niet persé aan, maar ze loopt al wel de hele ochtend met het kroontje op haar kop
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |