abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89270356

Gewassen beer :)
Fake it till you make it...
pi_89270529
hihi die beer, ligt ie lekker op het rekje?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89270899
Och Ko, lieve Ko O+ wat een heerlijk manneke ben je toch, met je handen zo bij je zakken en voorzichtig heupwiegend, ik zie je al helemaal staan langs de dansvloer in de disco, vooral niet téveel indruk willen maken. Wat heerlijk dat je zo kunt genieten van muziek!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 28 november 2010 @ 21:48:45 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89274972
Mefke, gezellig he dat zingen. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je nu liever hebt dat hij lekker gaat slapen...

Beer kijkt inderdaad wel erg gelukzalig Nijna. Maarja, als je verlost bent van een zuur melkluchtje dan kan ik me wel voorstellen dat je gelukzalig lacht!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89277843
Wat een blije schone beer. :D

Lief, Poppedein. :)

Nou, deze dreumes krijgt definitief geen pap meer. :(
Vanavond tweede poging en meneer ligt nu pas in bed.
Klaarwakker was hij. Met rode wangen dat wel. En ogen-gewrijf.
Maar naar bed? :{w
Goed, ik kan eindelijk even uitpuffen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 28 november 2010 @ 22:37:54 #156
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89278008
Oi dat is wel een betje laat inderdaad. Wat was overigens de reden dat je pap was gaan geven? Ik dacht dat Ko wel goed sliep?
En hoe is het met je oor?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89278345
Hij slaapt eigenlijk heel goed. Alleen de laatste weken werd hij steeds wakker tussen half 5 en 6 uur en dat vinden wij een beetje vroeg. Ik dacht dat het kwam omdat hij de nachtvoeding overslaat en dus wakker wordt van honger.
Ik hoopte dat yoghurt met wat brinta net dat beetje extra kon geven.

Het oor zit gewoon potdicht. Ik weetniet zo goed hoe lang het duurt voor zoiets open hoort te gaan. De pijn is er wel zo goed als af. Soms een steek maar niet noemenswaardig.
Je wordt alleen raar van zo'n dicht oor.
Ik hoor Ko bv 's ochtends pas best laat. Omdat ik op mijn goede oor lig te slapen. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 28 november 2010 @ 22:53:18 #158
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89279133
Ja half 5 is wel.... eeeh.... vroeg ja.
Wij hebben juist het omgekeerde gehad. Thomas is van een kort slapende vroege vogel omgeslagen naar een lekkere uitslaper. Qua tijd vrij goed te linken aan het moment dat hij ging kruipen. Dat zijn de fijnere veranderingen.
Ik geniet er maar van zo lang het duurt, want wie weet wanneer het weer omslaat :)

Als je oor nog lang blijft zeuren komende week wel even langs de dokter he! [/moedermodus]
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 08:10:45 #159
5428 crew  miss_sly
pi_89286327
Wat naar oeke dat die pap zo'n effect heeft op Ko. Het is ook niet dat er nou suikers in zitten, in yoghurt en brinta. Vreemd, maar ook vervelend. Half 5 is errug vroeg.

Wat betreft je oor: ik zou echt even langs de arts gaan, hoor. Niet te lang mee blijven lopen, dat moet echt wel bijna over zijn!

Over wandelen/fietsen met dit weer: wat moeten ze aan, die dreumessen van ons? Skipakje lijkt me nog wat overdreven, maar een maillot en broek ofzo? dikke trui en winterjas? sjaal, muts en wanten natuurlijk (hoe zorg je dat die laatste aan blijven?)?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89286386
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:10 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar oeke dat die pap zo'n effect heeft op Ko. Het is ook niet dat er nou suikers in zitten, in yoghurt en brinta. Vreemd, maar ook vervelend. Half 5 is errug vroeg.

Wat betreft je oor: ik zou echt even langs de arts gaan, hoor. Niet te lang mee blijven lopen, dat moet echt wel bijna over zijn!

Over wandelen/fietsen met dit weer: wat moeten ze aan, die dreumessen van ons? Skipakje lijkt me nog wat overdreven, maar een maillot en broek ofzo? dikke trui en winterjas? sjaal, muts en wanten natuurlijk (hoe zorg je dat die laatste aan blijven?)?
Wollen ondergoed for the win. Als het heul koud is twee lagen wol. Daarna een luchtige laag, fleece ofzo. En als buitenste een ademende maar windafstotennde jas/broek. Met wol als onderste laag ben je niet snel overdressed, want zelfs als ze zweet, dan wordt het niet klam. Katoen daarentegen wordt heel koud als het nat wordt, en kan je dus beter vermijden, Er is hier heel veel goede info over hoe je kinderen moet kleden in de kou, tis hier (Noorwegen) immers vaak heel koud, wil het best een keer vertalen als je wilt...?
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 08:27:35 #161
5428 crew  miss_sly
pi_89286508
Wollen ondergoed, dat is een goede!

Wij hebben een kind dat het niet snel koud heeft, eerder te warm, maar met deze temperaturen is alles anders, natuurlijk. In Noorwegen zal het wel over andere temperaturen gaan dan hier, inderdaad en ik vind dit al zo koud!

Laagjes, ja, dat had ik ook kunnen bedenken en wol, maar dat hebben we dus nog niet, zal ik eens naar kijken.

als je wat meer info hebt, hou ik me aanbevolen, want we krijgen een strenge, koude winter heb ik gehoord.
pi_89286556
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:27 schreef miss_sly het volgende:
Wollen ondergoed, dat is een goede!

Wij hebben een kind dat het niet snel koud heeft, eerder te warm, maar met deze temperaturen is alles anders, natuurlijk. In Noorwegen zal het wel over andere temperaturen gaan dan hier, inderdaad en ik vind dit al zo koud!

Laagjes, ja, dat had ik ook kunnen bedenken en wol, maar dat hebben we dus nog niet, zal ik eens naar kijken.

als je wat meer info hebt, hou ik me aanbevolen, want we krijgen een strenge, koude winter heb ik gehoord.
Ik moet nu naar school, maar zal vanmiddag even een stukje vertalen :)
pi_89287346
Oeke, hoe heeft hij verder geslapen? Wel wat later wakker vanmorgen?
Kan het niet gewoon een periode zijn... misschien tandjes aan het rommelen of wat dan ook?
Vervelend van je oor :*

Miss, gisteren in de wagen zat Iris in de voetenzak, dus ik had een gevoerd broekje (ze wilde ook stukjes lopen) aangedaan en winterjas. De wanten liet ze aan, maar ze kon er verder helemaal niks mee en om nou te zeggen dat die handjes warm waren toen we ze uit deden... eigenlijk niet...
Maar het beschermd natuurlijk wel een beetje. En een muts op, maar die wil ze graag af steeds...
Op de fiets weet ik niet zo goed, ik zou misschien een maillotje onder de broek doen of toch een skipakje. Denk ook een kwestie van uitproberen...

Beer en Iris zijn weer herenigd :) en hij ruikt zo lekker! Maar ik weet dat ik het vroeger vreselijk vond als mn knuffel gewassen werd, want dan was het vertrouwde luchtje eraf...
pi_89287380
Een skipakje lijkt me op de fiets niet overdreven. Dan heb je in ieder geval weinig 'tochtgaten'. Wel zou ik erop letten dat ik er niet te veel laagjes onder deed. Als het straks nog kouder wordt kun je altijd nog dikkere (of meer) onderkleding aandoen.

Wandelen is wat anders, want met de activiteit zelf houdt een kind zich natuurlijk ook behoorlijk warm. Ik zou het gewoon bij een stevige broek, dikke sokken, warme schoenen, romper, niet al te dikke trui en goede jas met sjaal en muts houden. Als het nog kouder wordt kan Ivan er een dikkere trui voor in de plaats krijgen, of een vestje over een dun truitje heen. Eventueel kun je een maillot onder een broek aandoen; dat deed ik vroeger met schaatsen. Handschoenen lijken me ook lekker, maar die hebben we hier nog niet geprobeerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89287392
Ik heb Tess nu in wagen met wagenzak. van de week had ze geen handschoentjes aan en toen was het op een gegeven moment brullen! Kind had ijshanden :@ Handschoentjes gekocht bij Zeeman (veeel te groot maar Tess haat die dingen waar ze haar hele hand in z'n wantje zit) en toen was het helemaal goed :D
Een muts hoef ik niet op te zetten bij mevrouw, die trekt ze meteen af. Als ik een capuchon opzet bij d'r is het brullen!

Ik moet zo lachen om d'r. Eerst was het Amme, toen Abbe en nu is het Ambi als ze Amber roept :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:30:00 #166
5428 crew  miss_sly
pi_89287508
Ik heb iig de puckabag toch besteld, na rijp beraad. Het is zo moeilijk om haar warmtebehoefte te peilen, en met de puckabag hebben we iig voldoende mogelijkheden om iets uit te proberen.

Laagjes dus idd, toch maar wel. Gisteren niet echt gedaan (wel een beetje) maar volgens mij had ze het toch nog te koud. En ik weet zelf hoe ellendig ik dat vind, koud voelen, dus dat moet anders. Dat fietsen zou maar van ons naar het winkelcentrum en terug zijn en dan daar naar de AH voor boodschappen. En voor dat laatste lijkt een skipak me dan weer te dik...lastig hoor, dit. Ze kunnen nog niet zeggen dat ze het (te) warm of koud hebben, alleen maar huilen als er iets niet goed is. Met wandelen zorgt de activiteit idd voor warmte, maar ja, ze wandelt dan weer niet de hele weg en dan moet ze in de buggy en dan zit ze stil...toch een voetenzak aanschaffen misschien.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:30:39 #167
5428 crew  miss_sly
pi_89287518
Ow en Vick, gecondoleerd, wat een verdrietig bericht. Lastig wat te doen met Amber, maar Tess is idd nog zo klein die kan er nog niet echt iets mee.
pi_89287599
Mijn dreumesprinsesje O+, de jurk hoeft ze dan eigenlijk niet persé aan, maar ze loopt al wel de hele ochtend met het kroontje op haar kop

pi_89287610
Die veranderingen in omgeving maken het zo lastig om goed te kleden, inderdaad. In de supermarkt is zo'n skipak weer heel warm. Maar goed, misschien toch even de moeite nemen om dat ding uit te trekken bij aankomst en aan te trekken bij weggaan. Ik vind juist die eerste stukken in de kou altijd het vervelendst, vooral als ik niet zelf in beweging ben.

Voor de buggy lijkt een voetenzak of deken me inderdaad geschikt. En in de auto probeer ik erop te letten dat we onze jas bijvoorbeeld ook aanhouden als we Ivan zijn jas aanlaten zodat we de verwarming niet te hoog zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89287654
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:35 schreef Nijna het volgende:
Mijn dreumesprinsesje O+, de jurk hoeft ze dan eigenlijk niet persé aan, maar ze loopt al wel de hele ochtend met het kroontje op haar kop

[ afbeelding ]
O+ moppie O+

Ik vind die verandering van temperatuur ook zo lastig.. Dik aankleden buiten oke, maar in de winkels is het over het algemeen behoorlijk warm nu, althans, ik loop er al te zweten.

Thnx Miss! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:41:24 #171
5428 crew  miss_sly
pi_89287716
ach, wat een lief prinsesje O+

Lastig is dat, idd. In de auto doe ik eigenlijjk altijd haar dikke vest aan (dat ik van Sserpente overgenomen heb) ipv haar dikke jas. Ben altijd bang dat het toch te warm wordt anders. Wij hebben ook wel onze jas altijd aan, maar toch.
Ik denk dat we iig maar te voet boodschappen gaan doen ipv op de fiets. Ik denk dat er onnder het skipak nu alleen een maillot zou hoeven geen broek, en ik vind het dan ook weer geen gezicht om Senna in een romper en maillot door de AH te laten lopen :P
pi_89288494
Aaah Iris!! Prinses!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89288524
:o mijn dochter zei een zinnetje van 3 woorden! :o
mama, tinku op! O+ :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89288546
Lastig inderdaad! Ik had bedacht om de H&M skibroek te gebruiken voor op de fiets en daarna in de doek, daarvoor had ik hem gekocht. Maar die skibroek is veel te glibberig om mee te knopen! Dat werkt dus niet helaas. Nouja, dan gebruiken we hem wel voor in de sneeuw :P

Nu denk ik eraan om dit pak te kopen, of heeft iemand ervaring met een handiger pak?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89288573
Prinsesje O+

Woah Tess!! _O_ Onvoorstelbaar hoe snel dat gaat, die taalontwikkeling
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')