abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:43:48 #2
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_89170051
NK heeft een eiland(foto 2) kapot geslagen met de vuist(foto 1) met pure communistische kracht en inspiratie van de Grote Generaal?
En wat slecht voor je is.
pi_89170202
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:43 schreef Thory het volgende:
NK heeft een eiland(foto 2) kapot geslagen met de vuist(foto 1) met pure communistische kracht en inspiratie van de Grote Generaal?
Zit wat in..
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:48:47 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89170207
Is er al een winnaar?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89170405
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al een winnaar?
Is er al oorlog? Nee. :P
pi_89170513
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het klopt wel hoor, bij de conferentie van Jalta zijn inderdaad ook afspraken gemaakt tav Korea:

"Daarnaast wordt tijdens de conferentie van Jalta besloten dat de Sovjet-Unie na de nederlaag van Duitsland zal deelnemen aan de strijd tegen Japan. In ruil daarvoor zal de Sovjet-Unie rechten doen gelden ten aanzien van Mongolië, Korea en Mantsjoerije.

Ook wordt afgesproken om in april 1945 bijeen te komen in San Francisco voor de oprichting van de Verenigde Naties."

http://historiek.net/Twee(...)-van-Jalta-1945.html
En welke rechten zou de Sovjet-Unie daartoe laten gelden?

quote:
Finally, the United States and the Soviet Union agreed to a four-power trusteeship over Korea.
http://www.historycentral.com/ww2/events/YaltaConference.html

Dus niet geven aan de USSR. Wat er met Korea zou gebeuren is daarna precies vastgelegd in Potsdam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Snapcount2 op 26-11-2010 11:08:35 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_89171070
dit kan nog heel naar worden
pi_89171241
Ik probeer er wat over te vinden, maar er werd op tv kort gezegd dat er wederom een beschieting heeft plaatsgevonden door NK?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89171296
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:57 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En welke rechten zou de Sovjet-Unie daartoe laten gelden?

[..]

http://www.historycentral.com/ww2/events/YaltaConference.html

Dus niet geven aan de USSR. Wat er met Korea zou gebeuren is daarna precies vastgelegd in Potsdam.
Dat klopt, er zijn bij de conferentie van Jalta alleen afspraken gemaakt, er zijn geen verdragen gesloten. De conferentie van Jalta was alleen de eerste aanzet daartoe, en ook tot het oprichten van de VN.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 11:16:23 #10
8781 crew  Frutsel
pi_89171303
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik probeer er wat over te vinden, maar er werd op tv kort gezegd dat er wederom een beschieting heeft plaatsgevonden door NK?
Ja zie einde topic 2.
Schijnt een oefening te zijn van NK.. op eigen grondgebied dacht ik
pi_89171420
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat klopt, er zijn bij de conferentie van Jalta alleen afspraken gemaakt, er zijn geen verdragen gesloten. De conferentie van Jalta was alleen de eerste aanzet daartoe, en ook tot het oprichten van de VN.
Klopt, maar de persoon waar ik op reageerde vertelde dat er in het Jalta besloten werd dat Korea aan de SU gegeven werd en dat is pertinent onwaar.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:36:20 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89172114
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja zie einde topic 2.
Schijnt een oefening te zijn van NK.. op eigen grondgebied dacht ik
Klopt, wordt nu nog onderzoek naar gedaan door Seoul.
pi_89172762
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:18 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Klopt, maar de persoon waar ik op reageerde vertelde dat er in het Jalta besloten werd dat Korea aan de SU gegeven werd en dat is pertinent onwaar.
Nee, jij beweerde dat er niets over Korea was afgesproken ;) Lees je eerste reactie nog maar eens na :D En daarop reageerde ik weer, dat er wel iets over Korea is afgesproken bij de conferentie van Jalta. Er zijn daar dan geen verdragen gesloten zoals de oorspronkelijke poster beweerde en die bijeenkomst het "verdrag van Jalta" noemde. Er bestaat namelijk helemaal geen verdrag van Jalta.
pi_89173190
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, jij beweerde dat er niets over Korea was afgesproken ;) Lees je eerste reactie nog maar eens na :D En daarop reageerde ik weer, dat er wel iets over Korea is afgesproken bij de conferentie van Jalta. Er zijn daar dan geen verdragen gesloten zoals de oorspronkelijke poster beweerde en die bijeenkomst het "verdrag van Jalta" noemde. Er bestaat namelijk helemaal geen verdrag van Jalta.
Dan heb ik dat verkeerd gezegd.
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:20:24 #15
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89173838
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Meiden en jongens, niet zo kibbelen over details. Jullie lijken wel een stelletje wijven :D

Nu weer ontopic graag :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89174033
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:03 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dan heb ik dat verkeerd gezegd.
Het is ongeveer zoals jij al zei. De kwestie Korea werd bij de conferentie van Jalta maar tussen neus en lippen door genoemd. Bij de conferentie van Potsdam werd daar meer inhoudelijk op ingegaan. Bij de conferentie van Kaïro kwam men vervolgens niet verder dan de afspraak dat Korea "ter zijner tijd vrij en onafhankelijk" zou worden.

En om het verhaal heel in het kort af te maken...

In 1945, gingen de Sovjet unie en de Verenigde Staten akkoord met overgave en het ontwapenen van de Japanse troepen in Korea. De Sovjet unie nam vervolgens het Korea ten noorden van de 38e parallel over, en de Verenigde Staten het Korea ten zuiden van de 38e parallel. Dit leidde tot afsplitsing van Korea door twee super bevoegdheden, en werd verergerd door hun onvermogen om onder de voorwaarden van Koreaanse onafhankelijkheid akkoord te kunnen gaan. Tijdens de Koude Oorlog richtten de beide rivalen toen overheden op die aan hun eigen ideologieën beantwoordden. Dat leidde tot de huidige situatie van 2 politieke entiteiten: Noord-Korea en Zuid-Korea.

[ Bericht 16% gewijzigd door Banjerkanjer op 26-11-2010 13:10:52 ]
pi_89174064
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:20 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Meiden en jongens, niet zo kibbelen over details. Jullie lijken wel een stelletje wijven :D

Nu weer ontopic graag :P
Dit is erg ontopic hoor :)
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:36:44 #18
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89174494
Veel dreigende taal van beide zijden, alleen hebben ze allebei nog steeds geen baat bij een oorlog.

Mijn trip naar N-K is in ieder geval niet geweldig gepland krijg ik het idee :(
pi_89174605
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:36 schreef abdalfawaz het volgende:
Veel dreigende taal van beide zijden, alleen hebben ze allebei nog steeds geen baat bij een oorlog.

Bad timing indeed!
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:52:25 #20
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89175165
quote:

Is NK tegenwoordig een populaire vakantiebestemming á la Salou ofzo? Jij bent al de vierde in deze topic die beweerd naar NK te gaan/ zijn geweest :D

En een trip naar NK is nooit goed gepland. Het is tenslotte een krankzinnig land welke zich voortdurend in oorlogstaat bevind. Maar ach, dat karakteristieke heeft ook zo z'n charmes :P
pi_89175544
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al een winnaar?
Nee maar er is wel een verliezer: het Noord Koreaanse volk. En tevens het Zuid Koreaanse volk indien die vuile dwerg het bevel tot aanvallen geeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89175891
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:00 schreef waht het volgende:

[..]

Nee maar er is wel een verliezer: het Noord Koreaanse volk. En tevens het Zuid Koreaanse volk indien die vuile dwerg het bevel tot aanvallen geeft.
En indien dat gebeurt lijkt het er op dat er wel meer landen de dupe zullen worden, denk ik zo..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89176095
quote:
Is er al een winnaar?
Van de vorige topic of tussen noord/zuid korea?.. :D ;)
pi_89176209
quote:

Wat heb je in NK te zoeken als ik vragen mag?
pi_89177197
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ach. De één gaat naar DPRK. De ander naar Chersonissos.

Je kent ook bieah kopah in Noahd Koreah hoah!
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:47:53 #26
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89177307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ga samen met een vriend van mij naar Beijing en van daaruit pakken we een week N-K mee, puur uit interesse voor een dergelijke gesloten samenleving. We hebben ook al geboekt en als het goed is zitten we rond 5 februari in Pyongyang.

En inderdaad kun je N-K gewoon bij Nederlandse reisorganisaties boeken, dus het is best bereikbaar!
pi_89177344
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:47 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Ga samen met een vriend van mij naar Beijing en van daaruit pakken we een week N-K mee, puur uit interesse voor een dergelijke gesloten samenleving. We hebben ook al geboekt en als het goed is zitten we rond 5 februari in Pyongyang.

En inderdaad kun je N-K gewoon bij Nederlandse reisorganisaties boeken, dus het is best bereikbaar!
Goeie keuze!

Als je wat wilt weten mbt de voorbereiding, PM me gerust. :)
pi_89177409
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:48 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Goeie keuze!

Als je wat wilt weten mbt de voorbereiding, PM me gerust. :)
Kan hij je reisverslag niet gewoon lezen? Dit is je kans!
pi_89177457
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:50 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Kan hij je reisverslag niet gewoon lezen? Dit is je kans!
Ik weet niet of hij dat kan. Zullen we het vragen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:56:22 #30
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89177674
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij dat kan. Zullen we het vragen?
Heb hem al gevonden
pi_89177767
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:56 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Heb hem al gevonden
Het lijkt me ook leuk om achteraf te bekijken hoe de belevingen van twee verschillende individuen met elkaar overeenkomen.
pi_89177850
Oke klinkt leuk.Lijkt me wel spannend ergens. Zou er zelf alleen nooit heen gaan. Anyway, succes :).
pi_89177911
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:58 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het lijkt me ook leuk om achteraf te bekijken hoe de belevingen van twee verschillende individuen met elkaar overeenkomen.
Precies hetzelfde want je krijgt precies hetzelfde voorgeschoteld.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:14:43 #34
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89178474
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:47 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Ik zou wel uitkijken met de vrouwtjes daar. Nothing is what it looks there ;)
pi_89178809
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Precies hetzelfde want je krijgt precies hetzelfde voorgeschoteld.
Volgens mij is beleving vrij subjectief.
pi_89179635
hiero verder dus :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_89181612
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Volgens mij is beleving vrij subjectief.
Denk je? na 1 volledig (vorig) topic..(met een topic extra in travel)?

(waar zijn de moderators tegenwoordig.. :N )
pi_89185435
quote:
Noord-Korea eist afstel van oefeningen

Seoul, 26 nov. Noord-Korea heeft vandaag in gebruikelijk sterke woorden Zuid-Korea en de Verenigde Staten gewaarschuwd dat zij de regio op de rand van oorlog brengen als zij zondag hun geplande militaire oefeningen doorzetten. Zuid-Korea heeft een nieuwe minister van Defensie.

De oefeningen waren al gepland voordat Noord-Korea dinsdag een artillerieaanval uitvoerde op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong. Bij wederzijdse beschietingen werden twee Zuid-Koreaanse burgers en twee militairen gedood. Het communistische regime in Pyongyang zei dat het slechts reageerde op aanvallen vanuit Zuid-Korea.

Het Noord-Koreaanse staatspersbureau KCNA meldde vandaag: De situatie op het Koreaanse schiereland komt dichter bij de rand van oorlog door het roekeloze plan van die schietgrage elementen om weer oorlogsoefeningen te doen die tegen [het noorden] gericht zijn. En: Het leger en de bevolking van [Noord-Korea] zijn nu tot grote razernij gebracht door de provocatie door de marionettengroep [Zuid-Korea, red.]. Zij bereiden zich voor op een regen van verschrikkelijk vuur, en om het bolwerk van de vijanden op te blazen als die het durven om maar het kleinste beetje op te rukken tegen de [Noord-Koreaanse] waardigheid en soevereiniteit.

De regering in Seoul heeft vandaag een voormalig voorzitter van de chefs van staven aangesteld als nieuwe minister van Defensie. Gisteren trad minister Kim Tae-young af. Hem werd verweten dat hij niet hard genoeg optrad na de artilleriebeschietingen door het noorden. Van de nieuwe minister Kim Kwan-jin wordt volgens een woordvoerder van president Lee Muyng-bak verwacht dat hij het vertrouwen van de bevolking kan herstellen en het moreel van de strijdkrachten kan stimuleren.

Vanmiddag was er korte tijd paniek in Seoul door televisie-opnamen waarop artillerievuur was te horen in de nabijheid van Yeonpyeong. Het bleek te gaan om een Noord-Koreaanse oefening.

Het noorden accepteert de zeegrens die de VN in 1953 vastlegden niet en claimt de wateren rond het eiland. Op YeonPyeong, slechts elf kilometer van de Noord-Koreaanse kust, is een Zuid-Koreaanse basis met 4.000 militairen gevestigd. Ook wonen er 1.300 burgers. Gisteren heeft president Lee militaire versterkingen gestuurd naar Yeonpyeong en vier andere eilanden in de Gele Zee.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)fstel_van_oefeningen
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:35:22 #39
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89187865
Kim Kwan-jin, de nieuwe defensieminister van Zuid-Korea.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nibb-it op 26-11-2010 19:19:13 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:39:39 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89188050
quote:

[..]

Nee Kimmetje heeft wel altijd op de USSR geleund en nu heeft hij bij de laatste reis bot gevangen, Rusland geeft geen bal om Moord-Korea
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:45:53 #41
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89188298
Deel 3 alweer :o
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89190115
quote:

[..]

Dat zei ik niet ik zei dat een gids dat vertelde en dat ik niet wist wat er van waar was omdat ik het niet had nagezocht. Het hele Korea probleem had niet in deze mate bestaan als je er geen 2 landen van had gemaakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:51:58 #43
323876 michaelmoore
pi_89190661
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:37 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat zei ik niet ik zei dat een gids dat vertelde en dat ik niet wist wat er van waar was omdat ik het niet had nagezocht. Het hele Korea probleem had niet in deze mate bestaan als je er geen 2 landen van had gemaakt.
Ook dat, maar ook als het volk van Noord Korea haar vrijheid terug krijgt is het probleem voor 99,9 % opgelost
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89191696
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook dat, maar ook als het volk van Noord Korea haar vrijheid terug krijgt is het probleem voor 99,9 % opgelost
dat weet ik niet hoor 99% is wel veel. Stel je eens voor als alles waar je mee bent opgegroeid niet waar blijkt te zijn. Als je rijk wilt worden in dat land nadat ze vrij zijn geworden moet je gaan handelen in anti-depressiva
Ze zijn op de lange duur beter af omdat er geen verschillende bevolkingsgroepen zijn die onderling gaan ruzien, het land heeft voldoende mogelijkheden om zich te ontwikkelen tot het niveau van Zuid-Korea als er zonder politieke belangen buiten die van de Koreanen geinvesteerd zou worden.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_89193132
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

dat weet ik niet hoor 99% is wel veel. Stel je eens voor als alles waar je mee bent opgegroeid niet waar blijkt te zijn. Als je rijk wilt worden in dat land nadat ze vrij zijn geworden moet je gaan handelen in anti-depressiva
Ze zijn op de lange duur beter af omdat er geen verschillende bevolkingsgroepen zijn die onderling gaan ruzien, het land heeft voldoende mogelijkheden om zich te ontwikkelen tot het niveau van Zuid-Korea als er zonder politieke belangen buiten die van de Koreanen geinvesteerd zou worden.
Nee maar de opmerkingen die je erbij maakte, maken wel duidelijk waar je voorkeur ligt. En dan doel ik op:

quote:
Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
Je had liever dat het hele land onder de SU viel en heel Korea zoals Noord Korea was?
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:44:40 #46
323876 michaelmoore
pi_89193401
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee, ik voorspel een booming toekomst voor Noord-Korea als ze vrij zijn, nergens werkt men goedkoper dan daar, ze zijn niets gewend, die werken 12 uur per dag voor 2 euro per dag met veel plezier.
pi_89196704
In het ergste geval zou het een beetje zo kunnen zijn dat Noord-Korea gek genoeg is om het Amerikaanse vliegdekschip, de George Washington aan te vallen. Dan slaat Amerika terug met zware vuurkracht op Noord. Noord gooit ondertussen uit wanhoop een nuke op Zuid-Korea, USA antwoord daarna met een nuke op Noord-Korea, China wordt boos, verschillende Chinese onderzeeers liggen voor de USA, en nemen even een aantal grote steden onder vuur.. USA moet alle zeilen bijzetten. Dan heb je wel wereld-oorlog hoor. Het midden oosten gaat zich ermee bemoeien, vooral Iran, die anti-westers zijn.. Kunnen ze gelijk even een geintje flikken tegen Israel..
Wij zijn ook lid van de navo, dus maar hopen dat er niet al te gekke dingen gebeuren.
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:42:08 #48
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89197028
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:36 schreef romski het volgende:
In het ergste geval zou het een beetje zo kunnen zijn dat Noord-Korea gek genoeg is om het Amerikaanse vliegdekschip, de George Washington aan te vallen. Dan slaat Amerika terug met zware vuurkracht op Noord. Noord gooit ondertussen uit wanhoop een nuke op Zuid-Korea, USA antwoord daarna met een nuke op Noord-Korea, China wordt boos, verschillende Chinese onderzeeers liggen voor de USA, en nemen even een aantal grote steden onder vuur.. USA moet alle zeilen bijzetten. Dan heb je wel wereld-oorlog hoor. Het midden oosten gaat zich ermee bemoeien, vooral Iran, die anti-westers zijn.. Kunnen ze gelijk even een geintje flikken tegen Israel..
Wij zijn ook lid van de navo, dus maar hopen dat er niet al te gekke dingen gebeuren.
Hebben Iran en NK nou zulke goede betrekkingen? Als ik het me goed herinner gebruikt Iran wel Noord-Koreaanse wapens, maar zijn de politieke betrekkingen net zo warm als met bijvoorbeeld China?
pi_89197462
quote:
Als Noord Korea een nuke gebruikt, dan zal de hele wereld tegen Noord Korea zijn. Dan zal China Noord Korea binnentrekken.
pi_89197561
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:42 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hebben Iran en NK nou zulke goede betrekkingen? Als ik het me goed herinner gebruikt Iran wel Noord-Koreaanse wapens, maar zijn de politieke betrekkingen net zo warm als met bijvoorbeeld China?
Het schijnt dat Iran zowel zaken doet met NK voor het kernprogramma en er gaan berichten de ronde dat Iran met chinese wapens speelt en met hun straaljagers vliegt. Grote kans dat zij meer steun krijgen van China, omdat de VS alleen maar dikke schulden heeft. De Mossad heeft alles aardig in kaart gebracht. Dat kan je lezen op debka.com
pi_89198808
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:40 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee maar de opmerkingen die je erbij maakte, maken wel duidelijk waar je voorkeur ligt. En dan doel ik op:

[..]

Je had liever dat het hele land onder de SU viel en heel Korea zoals Noord Korea was?
Dan had het land samen met de sovjet unie ten onder gegaan wat regime betreft. Persoonlijk heb ik liever een Korea zoals Zuid-Korea zonder gebruikt te worden voor de politieke belangen van de V.S. en China.
Noord-Korea heeft zijn langste tijd wel gehad, zelfs na zijn dood is Kim il Sung degene om wie het draait. Ze hebben niets te danken aan Kim jong un. Mobiele telefoons zijn weer toe gestaan en het aantal gebruikers groeit erg snel. Als je mensen zulke individuele vrijheden geeft zijn er altijd een paar die naar informatie van buitenaf gaan zoeken en dat gaan verspreiden. Als er maar genoeg informatie tot hun beschikking komt er vanzelf een einde aan. Zelfs de Kimmetjes weten hoe snel de omslag in Roemenie ging het beste voor Korea is als de bevolking er zelf een einde aanmaakt
pi_89203024
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dan had het land samen met de sovjet unie ten onder gegaan wat regime betreft. Persoonlijk heb ik liever een Korea zoals Zuid-Korea zonder gebruikt te worden voor de politieke belangen van de V.S. en China.
Noord-Korea heeft zijn langste tijd wel gehad, zelfs na zijn dood is Kim il Sung degene om wie het draait. Ze hebben niets te danken aan Kim jong un. Mobiele telefoons zijn weer toe gestaan en het aantal gebruikers groeit erg snel. Als je mensen zulke individuele vrijheden geeft zijn er altijd een paar die naar informatie van buitenaf gaan zoeken en dat gaan verspreiden. Als er maar genoeg informatie tot hun beschikking komt er vanzelf een einde aan. Zelfs de Kimmetjes weten hoe snel de omslag in Roemenie ging het beste voor Korea is als de bevolking er zelf een einde aanmaakt
Als de situatie blijft zoals die nu is, of nog meer gespannen wordt, kun je er donder op zeggen dat al die gsm's binnen de kortste keren weer streng verboden zijn. En de eerste de beste die het in zijn hoofd haalt om ook maar 1 letter informatie buiten de grenzen van DPRK terecht te laten komen (of de schijn wekt daartoe in staat te kunnen zijn) of omgekeerd, wordt zonder pardon met familie en al opgepakt en afgevoerd naar één van die fijne en enorm grote Gulags in het midden en noorden van DPRK. Daar mogen ze dan hun verdere leven geven voor de Grote Leider, en dat van hun kinderen die binnen die muren worden geboren.

Het is een voorrecht om in het paradijs van de Geliefde Grote Eeuwige Leider te wonen! Dat is pas echt geluk hebben!

Dat is de boodschap die de gehele bevolking van DPRK dagelijks bij het krieken van de dag uit hun luidspreker in hun woning hoort komen. De mensen hebben zelf geen idee, hoe slecht ze eraan toe zijn. En als ze dat nog wel kunnen bedenken, kijken ze wel uit om daar ooit 1 letter over uit te spreken. Dat is nou het "geluk" van een leven leiden in voortdurende angst dat het weinige dát je nog bezit je ieder moment ontnomen kan worden. Het is één grote facade.

Maar tot nu toe, heeft Zuid-Korea ook maar alles over zich heen laten komen. En ik moet nog zien, of ze dit keer niet terugkrabbelen. Zuid-Koreanen zijn niet de stoere Japanners die op hun strepen durven staan, en waarvoor de Grote Leider (daarom) nog enig respect kan opbrengen als het werkelijk moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 26-11-2010 22:27:30 ]
pi_89203133
Als je op youtube kijkt, vind je wel videos van een Noord Koreaanse nieuws-lezeres.
De burgers worden ook flink geprikt daar dus. De media van buitenaf krijgen ze dus ook maar ten dele of niet onder ogen, zodat ze nooit kunnen weten wat er nou echt afspeelt.
Wie weet denken ze daar nog steeds dat het net is als in WOII, ieder land voor zichzelf...
Lijkt veel op islam hoor; "De rest is slecht, behalve wij!"
pi_89206647
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als de situatie blijft zoals die nu is, of nog meer gespannen wordt, kun je er donder op zeggen dat al die gsm's binnen de kortste keren weer streng verboden zijn. En de eerste de beste die het in zijn hoofd haalt om ook maar 1 letter informatie buiten de grenzen van DPRK terecht te laten komen (of de schijn wekt daartoe in staat te kunnen zijn) of omgekeerd, wordt zonder pardon met familie en al opgepakt en afgevoerd naar één van die fijne en enorm grote Gulags in het midden en noorden van DPRK. Daar mogen ze dan hun verdere leven geven voor de Grote Leider, en dat van hun kinderen die binnen die muren worden geboren.

Het is een voorrecht om in het paradijs van de Geliefde Grote Eeuwige Leider te wonen! Dat is pas echt geluk hebben!

Dat is de boodschap die de gehele bevolking van DPRK dagelijks bij het krieken van de dag uit hun luidspreker in hun woning hoort komen. De mensen hebben zelf geen idee, hoe slecht ze eraan toe zijn. En als ze dat nog wel kunnen bedenken, kijken ze wel uit om daar ooit 1 letter over uit te spreken. Dat is nou het "geluk" van een leven leiden in voortdurende angst dat het weinige dát je nog bezit je ieder moment ontnomen kan worden. Het is één grote facade.

Maar tot nu toe, heeft Zuid-Korea ook maar alles over zich heen laten komen. En ik moet nog zien, of ze dit keer niet terugkrabbelen. Zuid-Koreanen zijn niet de stoere Japanners die op hun strepen durven staan, en waarvoor de Grote Leider (daarom) nog enig respect kan opbrengen als het werkelijk moet.
Maar het gebeurd wel dat er mensen met gevaar voor eigen leven en familie informatie naar buiten brengen of vragen om informatie. Wat de schijn wekken betreft het gaat zelf zo ver dat mensen je niet aankijken of weglopen want er hoeft maar 1 iemand iets te zeggen en je bent op zijn minst je privileges kwijt
pi_89208562
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Maar het gebeurd wel dat er mensen met gevaar voor eigen leven en familie informatie naar buiten brengen of vragen om informatie. Wat de schijn wekken betreft het gaat zelf zo ver dat mensen je niet aankijken of weglopen want er hoeft maar 1 iemand iets te zeggen en je bent op zijn minst je privileges kwijt
Precies. Die onwijs grote Gulags staan niet leeg. Er zijn iig 5 heel grote Gulags, die allen ongeveer zo groot (of zelfs groter) zijn als Washington DC.

Het is verboden om elkaar in de ogen te kijken, tenzij je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen van de overheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 26-11-2010 23:45:43 ]
pi_89210357
Misschien wel leuk voor degenen die interesse hebben in deze hele kwestie:

Je kunt via deze link een bestand downloaden dat "North Korea Uncovered" heet, en installeren, als je Google Earth al hebt geïnstalleerd.

"North Korea Uncovered" is een project van Curtis Melvin (en anderen), waaraan al sinds enkele jaren met behulp van Google Earth allerlei belangrijke plaatsen worden aangeduid in Google Earth.

Zo kun je bijvoorlbeeld heel snel zien (in Google Earth) waar de Gulags liggen, waar alle paleizen liggen, waar alle militaire voorzieningen zijn, monumenten, en noem maar op.

Google Earth kun je hier downloaden;
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:19:29 #57
323876 michaelmoore
pi_89216187
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 00:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

grappig bedankt

Wat ontzettend veel fish farms valt me op
Is dat omdat er op zee niet gevist mag worden ivm vluchtgevaar ofzo??

[ Bericht 28% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2010 07:32:56 ]
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:34:26 #58
323876 michaelmoore
pi_89216225
quote:
. Noord gooit ondertussen uit wanhoop een nuke op Zuid-Korea, USA antwoord daarna met een nuke op Noord-Korea, China wordt boos, verschillende Chinese onderzeeers liggen voor de USA, en nemen even een aantal grote steden onder vuur.. USA moet alle zeilen bijzetten.
Vraag me af hoe dat gaat, er zijn veel testraketten verkeerd terecht gekomen hoor
pi_89216414
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Precies. Die onwijs grote Gulags staan niet leeg. Er zijn iig 5 heel grote Gulags, die allen ongeveer zo groot (of zelfs groter) zijn als Washington DC.

Het is verboden om elkaar in de ogen te kijken, tenzij je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen van de overheid.
Het is niet verboden de meeste mensen doen het gewoon niet maar dat zullen ze in hun dagelijks leven ook niet doen al te close omgaan met hun omgeving, al ben ik ook mensen tegen gekomen die gewoon zwaaien. Degene die contact met je hebben zijn wel speciaal geselecteerd door de overheid.
pi_89216442
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 07:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

grappig bedankt

Wat ontzettend veel fish farms valt me op
Is dat omdat er op zee niet gevist mag worden ivm vluchtgevaar ofzo??
Dan moet je eens zoeken naar de water glijbaan hij staat bij een paleis in Pyongyang. De fishfarm zullen wel zijn vanwege de voedsel tekorten zelfs in Pyongyang staat mais bij de huizen en tussen de bomen
pi_89216907
quote:
SEOUL - Zuid-Korea heeft een regen van ballonnen met propagandaflyers op Noord-Korea laten neerdalen, na de artillerieaanval van de noorderbuur op het grenseiland Yeonpyeong. Dat meldden militaire bronnen afgelopen nacht.

De Zuid-Koreanen beloofden zes jaar geleden te stoppen met deze vorm van psychologische oorlogvoering, die erop gericht is om het het gezag van leider Kim Jong-il te ondermijnen. Maar na de beschieting van dinsdag, hervatten de Zuid-Koreanen de ballonnenoorlog.

De flyers bevatten kritiek op Kim Jong-il en diens zoon en vermoedelijk opvolger Kim Jong-un, aldus de militairen. In totaal vlogen zo'n 400.000 flyers de zwaarbewaakte grens over. (ANP)
pi_89217864
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 07:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vraag me af hoe dat gaat, er zijn veel testraketten verkeerd terecht gekomen hoor
Ja dat kan nou juist een goeie dekmantel zijn. 'Ach ze schieten toch mis'
en dan... Bam!
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:51:18 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89218019
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 00:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

Je kunt via deze link een bestand downloaden dat "North Korea Uncovered" heet, en installeren, als je Google Earth al hebt geïnstalleerd.

"North Korea Uncovered" is een project van Curtis Melvin (en anderen), waaraan al sinds enkele jaren met behulp van Google Earth allerlei belangrijke plaatsen worden aangeduid in Google Earth.

Zo kun je bijvoorlbeeld heel snel zien (in Google Earth) waar de Gulags liggen, waar alle paleizen liggen, waar alle militaire voorzieningen zijn, monumenten, en noem maar op.

Dankje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:17:29 #64
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89218729
quote:
'Miljoen slachtoffers bij eventuele Koreaanse oorlog'`
ANP 27/11/10, 10:25

EPA

VK UPDATE WASHINGTON - Een volledige oorlog met Noord-Korea is een nachtmerrie-scenario, met mogelijk een miljoen slachtoffers en gevaar op de eerste kernoorlog ter wereld. Militaire experts zeggen dat Noord-Korea weliswaar arm is, maar zeer zwaar bewapend. Het bezit een van de grootste legers ter wereld.

'Officiële modellen van het Amerikaanse ministerie van Defensie veronderstellen dat het maanden kan duren om de oorlog te winnen. Het kan daarbij leiden tot een meer dan een miljoen slachtoffers, allen dood of gewond. En dat is nog zonder dat atoombommen worden gebruikt', zegt Michael O'Hanlon van denktank Brookings Institution. Hij schreef een boek over de mogelijke oorlog.

Kernkop
Noord-Korea kan binnen enkele maanden een kernkop op een raket monteren of is daarin al geslaagd, vrezen experts. In de eerste uren van een militair conflict zouden Amerikaanse gevechtsvliegtuigen vooral de locaties moeten vernietigen met kernbommen, raketten en chemische wapens. Bij een simulatie in 2005 bleek dat daarvoor vierduizend vluchten per dag nodig zouden zijn.

Bij een oorlog zou Noord-Korea bovendien haar kernmateriaal snel verplaatsen naar ondergrondse locaties. Onzeker is of de VS snel genoeg spionagesatellieten ter plaatse heeft om al die transporten te volgen. O'Hanlon vermoedt dat Noord-Korea één kernwapen zou lanceren voor de Zuid-Koreaanse kust, als demonstratie van kracht. Het land zou de andere kernbommen dan achter de hand houden.

Oncontroleerbare escalatie
De gepensioneerde VS-kolonel John Collins bekeek in 2003 een reeks militaire opties tegen Noord-Korea, zoals blokkades van de havens of een kernaanval. Hij trok een grimmige conclusie. 'Elke optie kan de vonk zijn voor een oncontroleerbare escalatie, met vreselijk veel slachtoffers aan beide zijden.'
Bron: Volkskrant.nl
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:22:24 #65
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89218892
Kwam van de week deze site tegen, zeer interessant: Bluffer's Guide
pi_89220003
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 08:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is niet verboden de meeste mensen doen het gewoon niet maar dat zullen ze in hun dagelijks leven ook niet doen al te close omgaan met hun omgeving, al ben ik ook mensen tegen gekomen die gewoon zwaaien. Degene die contact met je hebben zijn wel speciaal geselecteerd door de overheid.
Daar vergis je je in. Oogcontact is wel degelijk verboden, mits je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen. Alle contact met buitenlanders is verboden, en oogcontact is ook een vorm van contact.
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:32:16 #67
323876 michaelmoore
pi_89220841
Het enige positieve is dat ze nooit last van files hebben daar, kost ook weinig benzine dus
pi_89222168
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Daar vergis je je in. Oogcontact is wel degelijk verboden, mits je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen. Alle contact met buitenlanders is verboden, en oogcontact is ook een vorm van contact.
Bron graag. Volledige onzin.

En ik heb de rest van je ook gelezen in dit topic, maar wat een op niks gebaseerd, suggestief geraaskal.
pi_89222195
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
Het enige positieve is dat ze nooit last van files hebben daar, kost ook weinig benzine dus
En alle vrouwen voldeden aan de 50 kilo regel, dat vond ik ook vrij positief. Dat verbaasde mij het meest de meeste vrouwen zagen er tiptop uit.
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:24:36 #70
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89222285
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

En ik heb de rest van je ook gelezen in dit topic, maar wat een op niks gebaseerd, suggestief geraaskal.
Lijkt me meer iets van verlegenheid, want hoe vaak zien ze nou een buitenlander?
pi_89222568
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

:D Toch ben jij wel grappig!
pi_89222810
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lijkt me meer iets van verlegenheid, want hoe vaak zien ze nou een buitenlander?
Het is voorzichtigheid om niet in moeilijkheden te komen. Maar idd je valt wel op als blanke.Wij waren ergens toen er schoolkinderen van een jaartje of 8 langs kwamen je zag ze kijken totdat de juf ze weer in het gareel bracht.
pi_89222965
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je bedoelt "tenzij" en verder lijkt 't me dat je verhaal niet klopt. In de filmpjes die ik op youtube heb gezien van een Amerikaan die daar is, zwaait hij zelfs naar mensen in de metrogangen en zwaaien er een paar ook gewoon terug.
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:54:20 #74
323876 michaelmoore
pi_89223160
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:21 schreef vipergts het volgende:

[..]

En alle vrouwen voldeden aan de 50 kilo regel, dat vond ik ook vrij positief. Dat verbaasde mij het meest de meeste vrouwen zagen er tiptop uit.
Ja het is selfrespect he, ga maar eens naar de Oekraïne in arme dorpjes lopen de mooiste vrouwen, dat kost ook geen geld, sterker nog teveel geld is Mac Donalds , Vlees en Snoep
pi_89223556
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:47 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je bedoelt "tenzij" en verder lijkt 't me dat je verhaal niet klopt. In de filmpjes die ik op youtube heb gezien van een Amerikaan die daar is, zwaait hij zelfs naar mensen in de metrogangen en zwaaien er een paar ook gewoon terug.
En je gaat ervan uit dat dat op het platteland ook zo zou zijn? In Pyongyang wordt de toerist een zo gunstig mogelijk plaatje voorgeschoteld.
pi_89223598
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is voorzichtigheid om niet in moeilijkheden te komen. Maar idd je valt wel op als blanke.Wij waren ergens toen er schoolkinderen van een jaartje of 8 langs kwamen je zag ze kijken totdat de juf ze weer in het gareel bracht.
En op welke manier zou je dan in problemen kunnen komen als het allemaal zo vrijelijk is toegestaan voor iedereen?
pi_89223644
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja het is selfrespect he, ga maar eens naar de Oekraïne in arme dorpjes lopen de mooiste vrouwen, dat kost ook geen geld, sterker nog teveel geld is Mac Donalds , Vlees en Snoep
Niet alleen qua gewicht. Kapsel make up en kleding waren allemaal om door een ringetje te halen. Vooral van de kapsel verbaasde met het gezien het feit dat Kim raar haar heeft verboden.
pi_89223691
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En je gaat ervan uit dat dat op het platteland ook zo zou zijn? In Pyongyang wordt de toerist een zo gunstig mogelijk plaatje voorgeschoteld.
Ik zeg verder niks over 't platteland.
pi_89223875
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En op welke manier zou je dan in problemen kunnen komen als het allemaal zo vrijelijk is toegestaan voor iedereen?
ik doe er even 2 in 1 onderweg zijn er ook gewoon mensen die naar de bus zwaaien, we hebben zelfs even in de middle of nowhere een ongeplande stop gehad en daar keken voorbijgangers ook gewoon. en dat was niet echt wat ze wilden laten zien want er werd vriendelijk gevraagd om geen foto's van de omgeving te maken

Heel simpel ze weten niet of die andere voorbijganger wel te vertrouwen is. maar als ze zich op hun gemak voelen zijn ze net zo nieuwsgierig als jij en ik.
pi_89225122
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:14 schreef vipergts het volgende:

[..]

[..]

ik doe er even 2 in 1 onderweg zijn er ook gewoon mensen die naar de bus zwaaien, we hebben zelfs even in de middle of nowhere een ongeplande stop gehad en daar keken voorbijgangers ook gewoon. en dat was niet echt wat ze wilden laten zien want er werd vriendelijk gevraagd om geen foto's van de omgeving te maken

Heel simpel ze weten niet of die andere voorbijganger wel te vertrouwen is. maar als ze zich op hun gemak voelen zijn ze net zo nieuwsgierig als jij en ik.
Maar naar iemand kijken en echt oogcontact maken is toch wel een verschil. Zeker als je zelf in een bus zit die voorbij rijdt. Dan is kijken niet iets wat een Noord-Koreaan in de problemen kan brengen. Dat is anders, wanneer de afstand zo gering is dat er tegen elkaar gesproken zou kunnen worden.

Kleine kinderen tot een jaar of 7 maken ook gewoon oogcontact met toeristen. Maar zodra ze een jaar of 10 zijn, is dat echt over.
pi_89225649
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar naar iemand kijken en echt oogcontact maken is toch wel een verschil. Zeker als je zelf in een bus zit die voorbij rijdt. Dan is kijken niet iets wat een Noord-Koreaan in de problemen kan brengen. Dat is anders, wanneer de afstand zo gering is dat er tegen elkaar gesproken zou kunnen worden.

Kleine kinderen tot een jaar of 7 maken ook gewoon oogcontact met toeristen. Maar zodra ze een jaar of 10 zijn, is dat echt over.
Eerst had je het over oogcontact en nu heb je het al over dat de afstand zo gering is dat je zou kunnen praten, dat is iets heel anders, het blijft gewoon zo dat toen ik daar was dat ik meerdere malen heb gehad dat er voorbijgangers op minder dan 2 meter voorbij kwamen die je gewoon uit nieuwsgierigheid aan kijken daarmee houdt het voor de rest ook wel op. En niet alleen in Pyongyang ook bij een pechgeval in de middel of nowhere met mensen die voorbij lopen
pi_89225908
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Eerst had je het over oogcontact en nu heb je het al over dat de afstand zo gering is dat je zou kunnen praten, dat is iets heel anders, het blijft gewoon zo dat toen ik daar was dat ik meerdere malen heb gehad dat er voorbijgangers op minder dan 2 meter voorbij kwamen die je gewoon uit nieuwsgierigheid aan kijken daarmee houdt het voor de rest ook wel op. En niet alleen in Pyongyang ook bij een pechgeval in de middel of nowhere met mensen die voorbij lopen
De definitie van oogcontact is dan ook het recht in de ogen kijken bij elkaar waarbij je in staat bent om nonverbale communicatie uit te wisselen, en dat is een beetje moeilijk op grote afstand.

Maar goed, jij hebt dus duidelijk andere ervaringen :)
pi_89225974
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De definitie van oogcontact is dan ook het recht in de ogen kijken bij elkaar waarbij je in staat bent om nonverbale communicatie uit te wisselen, en dat is een beetje moeilijk op grote afstand.

Maar goed, jij hebt dus duidelijk andere ervaringen :)
Haha, hoe communiceer jij met je ogen? Knipperen in morse code?
pi_89226633
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Haha, hoe communiceer jij met je ogen? Knipperen in morse code?
Nee, net zoals alle mensen (inclusief jijzelf) dat doen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oogcontact
pi_89228935
quote:

[..]

Waar baseer jij op dat dat verboden is?
pi_89228980
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Doe niet zo bezopen man. Je kunt er gewoon met iedereen op de foto of een praatje maken. Oók op het platteland, óók in een pretpark en óók partijleden of militairen. Sommige hebben er weinig zin in, maar meestal zijn ze hartstikke vrolijk en bereid.
pi_89229043
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Don't worry. Het mag gewoon, kan gewoon. In elke regio, dorp, stad of situatie.
pi_89229347
Er zijn wel degelijk een hoop regels voor oogcontact in Noord-Korea, ze zijn vooral gebaseerd op hiërarchische verdelingen. Noord-Koreanen mogen beslist niet met iedereen oogcontact maken.

Dit zijn de regels voor oogcontact in Noord-Korea:

First, in order to understand how eye contact works in Korea, you have to understand how hierarchy in Korea works. Hierarchy is in Korea is not a rigid, hard-and-fast thing -- it is surprisingly flexible and context-specific. Certain places/situations are very hierarchical, others not so.

Here are some very hierarchical places/situations:

- Schools (K-12): So many grade levels! Confucian respect for the teachers! Huge disparity in between the ages of the students and those of the teachers! All of them serve to create a pretty hierarchical situation. Interesting note here is that actual age of the student does not matter -- what matters is the grade level. Two students could be only a few months apart, but the upperclassman is always higher on the ranks than the lowerclassman.

- Military: Obviously.

- Old people (over 60 years old): Both because the tradition demands more respect for old people and because old people demand more tradition.

- Being scolded: Nothing reminds you of your place quite like being yelled at by your parents, boss, etc.

- Huge gap in authority: Meeting the president of your company, for example.

- In-Laws: True for both sexes but more so for women, parents-in-law are treated much more formally compared to one's own family.

In these situations, the appropriate eye contact is: none. If the person on the higher hierarchy is speaking to you, point your body toward that person but dip your head slightly and look into the space a little in front of you. The greater the disparity between the ranks, the lower your eye level. One can glance up once in a while to signify that one is listening and not nodding off.

Here are some situations in which hierarchy does not really exist, or may be more flexible than one might think:

- Young adults: This is true even in a group made up of people with different ages, even more so because American influence in Korea is spreading even at this level.

- Peer group: If you are with your classmates, for example, you would be among your peers. But be mindful about how your peers are defined. For example, a person who is younger than you but in a higher grade in your school is not your peer -- she is your superior. A person who is older than you but began working for your company in the same year can be your peer.

- Constant working relationship: This is very, very situation-specific, so carefully assess the situation. But for example, if you are working with a mid-level boss nearly all the time while you are at work, you probably will have to speak up and ask questions once in a while.

- Immediate family and intimate extended family: Again, depends on the family, but between parents and children, and between sibilings, the hierarchy can be surprisingly lax.

http://www.globalpost.com(...)ke-eye-contact-redux
pi_89229390
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:58 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, net zoals alle mensen (inclusief jijzelf) dat doen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oogcontact
Ja, dat is basiszooi. Of kun jij met een simpele oogopslag aan mensen vertellen dat ze in het ootje genomen worden door hun leider. :')
pi_89229447
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er zijn wel degelijk een hoop regels voor oogcontact in Noord-Korea, ze zijn vooral gebaseerd op hiërarchische verdelingen. Noord-Koreanen mogen beslist niet met iedereen oogcontact maken.

Dit zijn de regels voor oogcontact in Noord-Korea:

First, in order to understand how eye contact works in Korea, you have to understand how hierarchy in Korea works. Hierarchy is in Korea is not a rigid, hard-and-fast thing -- it is surprisingly flexible and context-specific. Certain places/situations are very hierarchical, others not so.

Here are some very hierarchical places/situations:

- Schools (K-12): So many grade levels! Confucian respect for the teachers! Huge disparity in between the ages of the students and those of the teachers! All of them serve to create a pretty hierarchical situation. Interesting note here is that actual age of the student does not matter -- what matters is the grade level. Two students could be only a few months apart, but the upperclassman is always higher on the ranks than the lowerclassman.

- Military: Obviously.

- Old people (over 60 years old): Both because the tradition demands more respect for old people and because old people demand more tradition.

- Being scolded: Nothing reminds you of your place quite like being yelled at by your parents, boss, etc.

- Huge gap in authority: Meeting the president of your company, for example.

- In-Laws: True for both sexes but more so for women, parents-in-law are treated much more formally compared to one's own family.

In these situations, the appropriate eye contact is: none. If the person on the higher hierarchy is speaking to you, point your body toward that person but dip your head slightly and look into the space a little in front of you. The greater the disparity between the ranks, the lower your eye level. One can glance up once in a while to signify that one is listening and not nodding off.

Here are some situations in which hierarchy does not really exist, or may be more flexible than one might think:

- Young adults: This is true even in a group made up of people with different ages, even more so because American influence in Korea is spreading even at this level.

- Peer group: If you are with your classmates, for example, you would be among your peers. But be mindful about how your peers are defined. For example, a person who is younger than you but in a higher grade in your school is not your peer -- she is your superior. A person who is older than you but began working for your company in the same year can be your peer.

- Constant working relationship: This is very, very situation-specific, so carefully assess the situation. But for example, if you are working with a mid-level boss nearly all the time while you are at work, you probably will have to speak up and ask questions once in a while.

- Immediate family and intimate extended family: Again, depends on the family, but between parents and children, and between sibilings, the hierarchy can be surprisingly lax.

http://www.globalpost.com(...)ke-eye-contact-redux
Volgens mij haal jij regels en sociale conventies door elkaar. Er is in Nederland ook geen regel voor handen schudden of je hand voor je mond houden als je hoest/niest. Dat het wel vaak gebeurt heeft met sociale conventies te maken, niet met regels. Daarnaast heb je het nu over Koreanen in general en Confuciaanse tradities. Dat heeft niks met het Noord-Koreaanse bewind te maken.
pi_89229467
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Volgens mij haal jij regels en sociale conventies door elkaar. Er is in Nederland ook geen regel voor handen schudden of je hand voor je mond houden als je hoest/niest. Dat het wel vaak gebeurt heeft met sociale conventies te maken, niet met regels. Daarnaast heb je het nu over Koreanen in general en Confuciaanse tradities. Dat heeft niks met het Noord-Koreaanse bewind te maken.
Moet je daar gewoon eens gaan uitproberen dan als je er weer bent :)
pi_89229541
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
Moet je daar gewoon eens gaan uitproberen dan als je er weer bent :)
Jongen, dat heeft er niks mee te maken. Je komt eerst aan met regels. Dit zijn, hoe strict de conventies en tradities ook zijn géén wetten of regels. Dat je een social outcast bent als je je er niet aan houdt, verandert hier niets aan.
pi_89230102
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Doe niet zo bezopen man. Je kunt er gewoon met iedereen op de foto of een praatje maken. Oók op het platteland, óók in een pretpark en óók partijleden of militairen. Sommige hebben er weinig zin in, maar meestal zijn ze hartstikke vrolijk en bereid.
Tja als je mensen perse voor het blok wilt zetten dan doe je zoiets dat heeft niets met Noord-Korea te maken maar puur met het vermijden van het lijden van gezichtsverlies. Ik vind het op zijn minst niet netjes van je als je zoiets gedaan hebt bij een willekeurige Noord-Koreaan maar wie ben ik
pi_89230896
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:33 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Jongen, dat heeft er niks mee te maken. Je komt eerst aan met regels. Dit zijn, hoe strict de conventies en tradities ook zijn géén wetten of regels. Dat je een social outcast bent als je je er niet aan houdt, verandert hier niets aan.
Dit waren de regels zoals die gelden in Zuid-Korea ;) En zelfs dáár kleven daar consequenties aan bij het overschrijden daarvan. Hoewel in veel mindere mate.
pi_89231034
Maar zijn ze al aan het vechten?
pi_89231587
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dit waren de regels zoals die gelden in Zuid-Korea ;) En zelfs dáár kleven daar consequenties aan bij het overschrijden daarvan. Hoewel in veel mindere mate.
Consequentie is sociaal ostracisme, niet strafrechtelijke vervolging.
pi_89233907
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Consequentie is sociaal ostracisme, niet strafrechtelijke vervolging.
Je hebt gelijk hoor :) Noord-Koreanen kunnen onbekommerd oogcontact maken met bijvoorbeeld een militair of de Grote Leider himself. Niets aan het handje.
pi_89233914
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je weet dat Zuid-Korea en Noord-korea 2 verschillende landen zijn
pi_89233946
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je weet dat Zuid-Korea en Noord-korea 2 verschillende landen zijn
Daarom ook juist!

Als jij denkt dat het er in Noord-Korea soepeler aan toe gaat dan in Zuid-Korea, laat ik je graag in die waan.
pi_89233985
President Lee calls for thorough measures against N. Korean provocation

SEOUL, Nov. 27 (Yonhap) -- South Korean President Lee Myung-bak told the military Saturday to thoroughly prepare for any additional provocation by North Korea as South Korean and U.S. troops were set to begin a joint military exercise.

"There is a possibility North Korea may take provocative actions during the (joint) exercise, so make complete preparations based on cooperation between South Korean and U.S. forces to counter any provocation," the president was quoted as saying at a meeting with his security-related ministers and officials.

http://english.yonhapnews(...)101127002600320.HTML
pi_89234419
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Daarom ook juist!

Als jij denkt dat het er in Noord-Korea soepeler aan toe gaat dan in Zuid-Korea, laat ik je graag in die waan.
Eerst heb je het over dat oogcontact met buitenlanders verboden is tenzij je speciale toestemming hebt, vervolgens begin je over sociale regels tussen mensen, nu heb je het over Zuid-Korea. Zelf in Noord-Korea wordt je niet gestraft door de regering als je onbeleefd bent.Sociale regels zoals jij noemt zijn een deel van de cultuur, mensen zullen zich daar aanhouden ongeacht of ze uit Noord- Zuid-Korea of bijv. Thailand komen
pi_89235859
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_89236071
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:05 schreef vipergts het volgende:

[..]

Eerst heb je het over dat oogcontact met buitenlanders verboden is tenzij je speciale toestemming hebt, vervolgens begin je over sociale regels tussen mensen, nu heb je het over Zuid-Korea. Zelf in Noord-Korea wordt je niet gestraft door de regering als je onbeleefd bent.Sociale regels zoals jij noemt zijn een deel van de cultuur, mensen zullen zich daar aanhouden ongeacht of ze uit Noord- Zuid-Korea of bijv. Thailand komen
Het is niet zo moeilijk, hoor (kijk gewoon even naar die geldende gedragsregels daarvoor). Je bent als buitenlander iig geen naaste familie, ook geen collega, je bent evenmin een puber voor wie dat allemaal wat minder geldt.

En als je niet weet waar iemand in die hiërarchie staat, maak je daar gewoon geen oogcontact mee. Dat geldt per definitie voor buitenlandse toeristen.

Alleen voor gidsen of horecapersoneel, is dat anders. Of voor mensen die daar toestemming voor hebben gekregen. Maar in alle andere gevallen is het gewoon ronduit ongepast gedrag. Het wordt als disrespect en een belediging ervaren.

Zelfs in Nederland kun je gestraft worden voor het beledigen van een ambtenaar in functie. Maar hier is het natuurlijk ook wel vele malen strenger dan in het vrije DPRK.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 27-11-2010 21:02:53 ]
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:59:27 #104
271876 copilco
Elvis is dead
pi_89236194
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:47 schreef Reuzelbek het volgende:
Titel is verkeerd. Zou andersom moeten zijn.
Zo beschrijven ze het anders wel in het filmpje
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_89238287
Precies, blijkbaar had Zuid-Korea een oefening en beschoot Noord-Korea daarom maar dat eilandje.
pi_89239784
S. Korea, U.S. ready for major naval drills despite N. Korea's threats

SEOUL, Nov. 28 (Yonhap) -- A massive U.S. aircraft carrier readied Sunday for large-scale naval maneuvers with South Korea off the Korean Peninsula's west coast, days after North Korea bombarded an inhabited southern island, in a potent show of force that North Korea threatened could lead to the "brink of war."

The nuclear-powered USS George Washington, with over 6,000 sailors and 75 fighter jets aboard, was heading for the Yellow Sea waters for the military drills that are to run through Wednesday. About 10 warships from the allies were also mobilized.

Military tensions on the peninsula have flared up following North Korea's artillery attack on an inhabited South Korean island that killed four people -- two marines and two civilians -- near the tense Yellow Sea border. A barrage of artillery shells destroyed a military base and civilian homes on the small island, which lies only some 20 kilometers from North Korea.

http://english.yonhapnews(...)101127002300315.HTML
  zaterdag 27 november 2010 @ 23:03:02 #107
323876 michaelmoore
pi_89240846
nou laat ze maar los gaan hoor, het is nu welletjes geweest, met kimmetje de idioot
  zaterdag 27 november 2010 @ 23:33:43 #108
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89242049
quote:
North Korea accuses South of using 'human shields'

There has been rising anger in the South over the North's shelling of Yeonpyeong island

North Korea has accused Seoul of using human shields on the island where firing from the North killed two South Korean civilians this week.

The North's state media said the South was using the deaths for propaganda.

Two marines also died in the shelling of the South's Yeonpyeong island. Their funerals were held on Saturday amid rising anger in the South.

The North has also issued a new warning on US-South Korea military exercises, set to start on Sunday.

The four days of exercises include the USS George Washington aircraft carrier and its battle group.

North Korea's official KCNA news agency said: "If the US brings its carrier to the West Sea of Korea (Yellow Sea), no-one can predict the ensuing consequences."

'Telephone notice'
The BBC's Chris Hogg in Seoul says that, coming just a few hours before the military exercises, the latest warnings and threats from North Korea are certain to anger the South further.

The two marines were killed when North Korea fired dozens of artillery shells at Yeonpyeong Island
In Seoul on Saturday, about 1,000 South Korean military veterans protested at the deaths, burning the North Korean flag and portraits of Pyongyang's leaders. The protesters shouted slogans demanding revenge and condemning the North's "atrocity".

KCNA said Seoul was using the civilian casualties for propaganda, in its words "creating the impression that the defenceless civilians were exposed to indiscriminate shelling from the North".

Pyongyang said it had been provoked by the South's military exercises, which were being carried out close to Yeonpyeong.

It said the North had sent a "telephone notice" on the morning of the shelling "to prevent the clash at the last moment" but the South continued its "provocation".
BBC
pi_89242784
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:33 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

BBC

Die telephone notice was een fax. En dat is inderdaad gebeurd. Noord-Korea heeft een fax gestuurd naar Zuid-Korea met de vraag of dit oefeningen waren. Ze kregen daarop geen antwoord.

Ik heb dit gelezen, op de dag van de beschietingen zelf, maar ik kan zo snel niet een bron vinden.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 02:43:34 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89247440
het is al maandenlang bekend dat het oefeningen zijn

waarschijnlijk doen ze in Zuid Korea gewoon niet meer in faxen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89247600
Er was inderdaad gefaxed maar de Zuid-Koreanen namen de telefoon op en hoorden alleen maar "biep-biep-bieperdebiep-biep" en toen dachten ze aan een prank call.
pi_89248700
quote:
Spanning tussen Korea's stijgt door oefening

Uitgegeven: 28 november 2010 07:19
Laatst gewijzigd: 28 november 2010 07:43
SEOUL - De spanning tussen Noord- en Zuid-Korea is behoorlijk opgelopen door de gezamenlijke marine-oefening die Zuid-Korea en de Verenigde Staten sinds zondag houden in de Gele Zee.
© ANP

Noord-Korea waarschuwde zondag opnieuw dat het militaire aanvallen uitvoert als de marines van Amerika en Zuid-Korea de territoriale wateren van Noord-Korea schenden. De waarschuwing kwam kort nadat het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap meldde dat Noord-Korea raketten in stelling bracht.

Volgens de berichten plaatste Noord-Korea raketten tegen gronddoelen en schepen op lanceerinstallaties in de Gele Zee. Ook waren er verplaatsingen van luchtdoelraketten .

Explosies

Even later werden explosies op Noord-Koreaans grondgebied gehoord in de buurt van het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, waar dinsdag vier doden vielen door Noord-Koreaans artillerievuur.

De inwoners werden naar de schuilkelders gedirigeerd, maar mochten van de autoriteiten naar hun huizen terugkeren toen bleek dat er geen gevaar was.

Geplande oefening

De Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn zondag met een gezamenlijke marine-oefening begonnen in de Gele Zee. De oefening was volgens de Amerikanen al gepland, maar is ook bedoeld om Noord-Korea van nieuwe aanvallen te weerhouden.

Aan de exercities doet onder andere het Amerikaanse vliegdekschip USS George Washington mee.

Noord-Korea waarschuwde zaterdag dat ''niemand de gevolgen kan voorspellen van de oefeningen met het Amerikaanse vliegdekschip''. De regionale grootmacht China, de belangrijkste bondgenoot van Noord-Korea, liet weten de oefening ook af te keuren.

Zorgwekkend

China zegt zich in te zullen spannen om de patstelling tussen beide landen op te lossen. Het land, een bondgenoot van Noord-Korea, noemt de huidige situatie zorgwekkend. Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua zondag.

Een hoge Chinese diplomaat sprak zondag met de Zuid-Koreaanse president Lee Myung-bak. Die president had eerder gezegd dat China zich "eerlijker" moest opstellen in het conflict tussen de twee Korea's. Tot nu toe weigerde China de beschieting dinsdag van het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong door Noord-Korea te veroordelen. China is de enige belangrijke bondgenoot van het communistische bewind.

Officieel bezoek

Dinsdag brengt de voorzitter van het Noord-Koreaanse parlement, de Opperste Volksvergadering, een officieel bezoek aan China. De voorzitter, Choe Thae-bok, is een vertrouweling van de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il. Over het doel van het bezoek zijn geen details bekendgemaakt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)stijgt-oefening.html

Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 28 november 2010 @ 09:21:33 #113
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_89249003
Lets get ready to rumble......
I love the smell of nuclair fallout in the morning.
Twitter ook maar actief gezet naar Korea.

quote:
Expats recalled as North Korea prepares for war

A mass exodus of North Korean workers from the Far East of Russia is under way, according to reports coming out of the region. As the two Koreas edged towards the brink of war this week, it appears that the workers in Russia have been called back to aid potential military operations.

Vladnews agency, based in Vladivostok, reported that North Korean workers had left the town of Nakhodka en masse shortly after the escalation of tension on the Korean peninsula earlier this week. "Traders have left the kiosks and markets, workers have abandoned building sites, and North Korean secret service employees working in the region have joined them and left," the agency reported.
pi_89249118
quote:
Zuid-Korea vraagt journalisten om Yeonpyeong te verlaten
© reuters
© ap
De Zuid-Koreaanse autoriteiten hebben de journalisten die op Yeonpyeong verblijven gevraagd om het eiland voor vanavond te verlaten, uit vrees voor "provocatiedaden" van Noord-Korea.

Sinds het bombardement dinsdag door Noord-Korea verblijven er ongeveer 400 journalisten op het eiland. De meeste van de 1.300 inwoners van Yeonpyeong zijn naar het vasteland gevlucht.

"Het is momenteel onmogelijk te voorzien welk type van provocatieve actie Noord-Korea zal ondernemen, met als rechtvaardiging de gezamenlijke militaire manoeuvres van Zuid-Korea en de VS in de Gele Zee. Wij vragen daarom aan de journalisten die op het eiland verblijven om vandaag te vertrekken", aldus de Zuid-Koreaanse minister van Defensie. De veiligheid van achterblijvers kan niet verzekerd worden, luidde het verder. (belga/lb)
Alle voortekenen beginnen er nu toch op te wijzen dat dit wel eens verkeerd kan gaan aflopen ipv een sisser.
  zondag 28 november 2010 @ 10:11:19 #115
89730 Drugshond
pi_89249404
N.Korea fears balloons

Activists release balloons carrying their wishes to North Korea. A South Korean military official said the leaflets sent by activists 'are even more powerful than artillery shells'. -- PHOTO: AP

SEOUL - WHEN North Korea sent a rain of deadly shells across its border this week, the South retaliated not just with artillery but also a weapon that the hardline regime truly fears - balloons.

According to media reports, Seoul quickly launched a propaganda offensive meant to undermine the iron-fisted rule of Kim Jong Il by sending anti-Pyongyang leaflets on balloons across the heavily fortified border.

'We've released the balloons carrying leaflets as retaliation against the shelling,' a military official was quoted as telling the Joongang Ilbo daily. 'The leaflets contain criticism against Kim Jong Il and the third-generation hereditary succession,' the unnamed official said in reference to the North's expected looming power transfer to Mr Kim's 27-year-old son Jong Un.

Seoul had promised Pyongyang six years ago to halt such psy-ops, or psychological operations, but the South reportedly resumed them after the North stunned it on Tuesday by shelling an island and killing four people. Some 400,000 leaflets denouncing the North's sanctified leadership were floated across the Demilitarised Zone (DMZ) just hours after the North launched a barrage of shells on Yeonpyeong island, the reports said.

When defectors and activists launch balloons with leaflets and consumer goods, North Korean troops are believed to use them for target practice, wrote Peter Beck, a long-time expert on North Korea, in a recent paper.

The fact that Pyongyang has reacted so furiously to the leaflets in the past suggest that they are effective in rattling the communist regime, another military official was quoted as saying by the Joognang. 'I think the leaflets are even more powerful than artillery shells.' -- AFP
=====================================
Teh Baloens they are coming.
pi_89249451
Small Kirov reporting. :D
  zondag 28 november 2010 @ 10:27:58 #117
89730 Drugshond
pi_89249579
Tweet
China proposes emergency meeting of six-party disarmament talks on N. Korea in early December - Reuters
December....halen ze dat wel ?
pi_89249656
S.Korea says not the time for six-way talks: Yonhap - #Korea http://viigo.im/5thI
pi_89249736
Tja, dit begint wel aardig te ontsporen zo.
pi_89249739
begin toch het gevoel te krijgen dat het écht uit de hand gaat lopen :{
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_89249846
Weird.. Was talking to my parents in #korea when line went dead... Now I can't reach them with skype or any of their phones.. Are they ok?
Twitter for iPad • 28/11/10 10:43

:s
  zondag 28 november 2010 @ 10:45:19 #122
89730 Drugshond
pi_89249866
http://news.yahoo.com/s/a(...)_china_north_korea_2

China gaat dinsdag zijn schoothondje weer aanlijnen, denk dat de internationale druk voor china iets te hoog word. die zitten echt niet te wachten op een oorlog in de achtertuin
  zondag 28 november 2010 @ 11:02:39 #124
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89250128
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zondag 28 november 2010 @ 11:03:39 #125
89730 Drugshond
pi_89250192
Mijn twitter is afgesteld op Korea
  zondag 28 november 2010 @ 11:07:21 #127
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89250203
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef Drugshond het volgende:
Sky News - BREAKING NEWS S Korea Reports Artillery Fire Near Island. http://news.sky.com/skynews/Article/201011115835804
Dit is werkelijk waar Google Updates Live Feed waardig dit gedoe, ik begin me echt af te vragen wanneer er een kopje "Breaking News: WAR!" staat, dit gaat verkeerd.

Volg het nu al de hele dag live, wordt steeds dramatischer.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 11:09:56 #128
89730 Drugshond
pi_89250244
S. Korea clarifies objection to early resumption of six-way talks

SEOUL, Nov. 28 (Yonhap) -- South Korean President Lee Myung-bak told a visiting senior Chinese official that Seoul was not interested in the early resumption of the six-party talks over North Korea's nuclear program as it is more urgent to deal with Pyongyang's belligerence, Lee's office Cheong Wa Dae said.

In a meeting with Lee earlier in the day, Chinese State Councilor Dai Bingguo raised resuming the long-stalled nuclear talks that it chairs, according to senior presidential secretary for public affairs Hong Sang-pyo.

http://english.yonhapnews(...)101128005600315.HTML
  zondag 28 november 2010 @ 11:11:01 #130
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89250263
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2010 11:09 schreef Drugshond het volgende:
Denk dat ik vandaag een fles whisky + Chinees vreten + dikke joint ga scoren.
My point exactly, ze vuren raketten af, artillerie gaat weer tekeer, oorlogsschepen prepareren, arbeiders/soldaten worden teruggeroepen, journalisten moeten weg.

Klinkt niet als een sisser op dit moment.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 11:12:02 #131
45206 Pietverdriet
pi_89250280
Is deze al langs geweest?
Undercover journalist in Noord Korea bericht over ervaringen in de Telegraph.
http://www.telegraph.co.u(...)in-dictatorship.html
  zondag 28 november 2010 @ 11:13:32 #132
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_89250302
Ik denk dat die jonge gap zijn net verworven status van demi-god niet zo snel in de waagschaal wil gooien... Niemand wil nu gezichtsverlies tonen dus het gebrul gaat nog wel even door maar ik verwacht niet dat er ook echt iets gaat gebeuren.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 28 november 2010 @ 11:15:43 #133
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89250340
South Korea accidentally fires shell, military says

http://edition.cnn.com/20(...)h.korea.shell.fired/
Burnt to the core but not broken
  zondag 28 november 2010 @ 11:18:42 #134
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_89250388
Krijg er een beetje nare smaak van in m'n mond, weet niet hoe dit af gaat lopen.
'sup.
pi_89250392
quote:
Op zondag 28 november 2010 11:15 schreef PPL het volgende:
South Korea accidentally fires shell, military says

http://edition.cnn.com/20(...)h.korea.shell.fired/
Even Apeldoorn bellen...
  zondag 28 november 2010 @ 11:21:07 #136
89730 Drugshond
  zondag 28 november 2010 @ 11:22:16 #137
89730 Drugshond
pi_89250466
South Korea asks China to intercede in Korean conflict http://tf.to/pWr

Misschien toch een sisser?
  zondag 28 november 2010 @ 11:25:42 #139
89730 Drugshond
pi_89250543
tijd om ali g de onderhandelingen te laten doen :9

blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 28 november 2010 @ 11:26:35 #141
45206 Pietverdriet
pi_89250553
Noord Korea moet toch intussen nog fallieter zijn dan Scheringa, dat het overeind blijft uit zichzelf is verbazingwekkend genoeg. Maar ook schrikwekkend. Als het ineen stort wordt het pas echt critisch
pi_89250572
quote:
Op zondag 28 november 2010 11:25 schreef Drugshond het volgende:
Hoelang en/of tot hoe laat Nederlandse tijd duren die oefeningen eigenlijk ?
Niet precies ik weet wel dat ze net weer verder zijn gegaan met de oefening (twitter)
  zondag 28 november 2010 @ 11:27:44 #143
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89250590
Welke feeds/tweets volgen jullie eigenlijk om dit te volgen?
Nog goede tips anyone?
pi_89250626
quote:
Op zondag 28 november 2010 11:27 schreef PPL het volgende:
Nog goede tips anyone?
Het woord Korea bij twitter zoekbalk invullen dan krijg je alles wat daarmee te maken heeft.
  zondag 28 november 2010 @ 11:29:51 #145
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89250640
Of Google Update, live feed.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 11:30:20 #146
89730 Drugshond
pi_89250699
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2010 11:21 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
FAP
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Dat heb ik met mijn vakantie foto's, al zou ik haar ook niet uit bed trappen
pi_89250757
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:27 schreef PPL het volgende:
Nog goede tips anyone?
altijd leuk het Noord-Koreaanse staatspersbureau

echte ouderwetse propaganda

http://www.kcna.co.jp/index-e.htm
pi_89250818
Ramptoeristen hier :')
pi_89251145
Zuid-Korea schiet per abuis granaat

ANP 28/11/10, 11:21

SEOUL - Zuid-Korea heeft zondag per abuis een granaat afgeschoten naar het zuidelijke deel van de gedemilitariseerde zone met Noord-Korea. Het land heeft direct een bericht gestuurd naar Noord-Korea dat de beschieting een foutje was, meldden legerfunctionarissen tegen het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De fout gebeurde tijdens een oefening. Bij het incident met de 155 mm-granaat vielen geen gewonden.

De verhouding tussen Zuid- en Noord-Korea is momenteel uiterst gespannen. Noord-Korea bombardeerde dinsdag een Zuid-Koreaans eiland. Zondag begonnen omstreden marine-oefeningen van de VS en Zuid-Korea.
Groetjes, Ezio.
  zondag 28 november 2010 @ 11:59:01 #153
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89251253
En nu net heeft Zuid-Korea de uitnodiging voor diplomatie van China geweigerd, erg handig ook.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 12:06:00 #154
89730 Drugshond
  zondag 28 november 2010 @ 12:07:18 #155
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89251486
Maak er maar twee flessen Whiskey van.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89251836
BREAKING NEWS: Yeonpyeong Island now under second wave of artillery bombardment from North Korea.
  zondag 28 november 2010 @ 12:21:44 #157
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89251908
bron?
pi_89251929
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:21 schreef PPL het volgende:
bron?
Ja ook gewoon via twitter en dan KOREA invoeren.
  zondag 28 november 2010 @ 12:23:06 #159
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89251950
Heb ik hier, niets over een shelling.
  zondag 28 november 2010 @ 12:23:51 #160
89730 Drugshond
pi_89251967
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:19 schreef SoldMayor het volgende:
BREAKING NEWS: Yeonpyeong Island now under second wave of artillery bombardment from North Korea.
False flag.... die zag ik ook maar ff leten op het tijdsstip. (8 uur oud) zonder nieuwe tweets
pi_89251977
Hier de bron, voor wat het waard is.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  zondag 28 november 2010 @ 12:25:05 #162
89730 Drugshond
pi_89252015
The army and people of the DPRK are now greatly enraged at the provocation of the puppet group while getting fully ready to give a shower of dreadful fire and blow up the bulwark of the enemies if they dare to encroach again upon the DPRK's dignity and sovereignty even in the least.

The group should not run amuck, clearly understanding the will and mettle of the highly alerted army and people of the DPRK to wipe out the enemies.

Escalated confrontation would lead to a war and he who is fond of playing with fire is bound to perish therein.

Gone are the days when verbal warnings are served only.

We will respond to good faith in kind but punish the provocateurs encroaching upon our dignity and sovereignty with resolute and merciless counter-action.

Dat taal gebruik ook :)

Bron KCNA
pi_89252056
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Goed samengevat wat mij betreft.

x2.
pi_89252094
"he who is fond of playing with fire is bound to perish therein"
Dat ze zo naar de SK alliantie refereren, het lijkt wel een parodie.
- Horace Walpole
  zondag 28 november 2010 @ 12:29:39 #166
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89252122
Ach laat het ook maar los gaan, ben je er ook vanaf.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89252135
***BREAKING***BREAKING***BREAKING***
quote:
Zuid-Korea schiet granaat af op bufferzone
SEOUL - Zuid-Korea heeft zondag per abuis een granaat afgeschoten naar het zuidelijke deel van de gedemilitariseerde zone met Noord-Korea. Het land heeft direct een bericht gestuurd naar Noord-Korea dat de beschieting een foutje was, meldden legerfunctionarissen tegen het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.

De fout gebeurde tijdens een oefening. Bij het incident met de 155 mm-granaat vielen geen gewonden.

De verhouding tussen Zuid- en Noord-Korea is momenteel uiterst gespannen. Noord-Korea bombardeerde dinsdag een Zuid-Koreaans eiland. Zondag begonnen omstreden marine-oefeningen van de VS en Zuid-Korea.
Yeah right.Per ongeluk. :')
pi_89252148
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tja als je mensen perse voor het blok wilt zetten dan doe je zoiets dat heeft niets met Noord-Korea te maken maar puur met het vermijden van het lijden van gezichtsverlies. Ik vind het op zijn minst niet netjes van je als je zoiets gedaan hebt bij een willekeurige Noord-Koreaan maar wie ben ik
Nou, dat ben ik wel met je eens. Ik heb het eigenlijk ook niet specifiek over mezelf, maar meer over de Amerikanen (gepensioneerde wereldreizigers) in het reisgenootschap.
Die wilden het liefst iedereen op schoot nemen en een chocolaatje geven. Wat mij betreft licht genant "Hi people, we're from America!" "California!!!"... Maar het werd overduidelijk wel met een lach ontvangen en de mensen konden soms een woordje terug spreken.

Ik had nou ook niet echt de indruk dat er onder de bevolking een enorme haat jegens de VS leeft (althans, de bewoners ervan).

Wel één keer meegemaakt bij een bergbeklimming dat er een dronken partijlid schreeuwend naar ons toe kwam. En ja red je er dan maar eens uit.. Gidsen waren toen nergens te bekennen.
pi_89252211
Ik denk dat die "per ongeluk afgevuurde" granaat van Zuid- Koreaanse zijde wel eens aangegrepen kan worden als excuus van Noord- Korea om een nieuwe oorlog te ontketenen.
  zondag 28 november 2010 @ 12:34:52 #170
89730 Drugshond
pi_89252291
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:32 schreef Flounder het volgende:
Ik denk dat die "per ongeluk afgevuurde" granaat van Zuid- Koreaanse zijde wel eens aangegrepen kan worden als excuus van Noord- Korea om een nieuwe oorlog te ontketenen.
Lijkt me niet, het is al een uur oud dat nieuws en er is geen reactie op geweest van NK.
Ik denk dat als het los gaat dat er een hele hoop gebeurt in een uur.
- Horace Walpole
  zondag 28 november 2010 @ 12:37:30 #172
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89252342
Laten we hopen dat het gezonde verstand prevaleert en de landen zich rustig houden. Er zijn vanuit beide zijden meer argumenten vóór stabilisatie dan ertegen.

Maarja, verstand en NK ;)
pi_89252378
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:35 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Lijkt me niet, het is al een uur oud dat nieuws en er is geen reactie op geweest van NK.
Ik denk dat als het los gaat dat er een hele hoop gebeurt in een uur.
Of je en oorlog definitief van start laat gaan beslis je niet in een uurtje.Ook niet als dictator. :|W
pi_89252389
quote:
16s.gif Op zondag 28 november 2010 12:34 schreef Drugshond het volgende:
Prediction, USA war with North Korea enables USA to pull out of recession!
Wat is precies de motivatie achter deze stelling?
  zondag 28 november 2010 @ 12:39:41 #175
89730 Drugshond
pi_89252412
Tom Van de Weghe is wel een aardige om te volgen op twitter (Belgische Journalist) die is ook bezig.
quote:
Op 90 min is Z-Korea al wat bijgedraaid : ipv 'nu niet' zegt het nu het Chinese voorstel "met aandacht te bekijken". Call from Washington?
pi_89252445
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:28 schreef Ulpianus het volgende:
"he who is fond of playing with fire is bound to perish therein"
Dat ze zo naar de SK alliantie refereren, het lijkt wel een parodie.
Dat valt nog mee het Zuid-Koreaanse leger word altijd puppet army genoemd, de VS terroristen, en president Lee van Zuid-Korea en zijn kabinet verraders of oorlogshitsers
  zondag 28 november 2010 @ 12:40:48 #177
89730 Drugshond
  zondag 28 november 2010 @ 12:41:51 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89252480
Zou toch wel een mooie wending zijn als deze oorlog zou betekenen dat men gezemelijk (china, VS en ZK) tegen NK gaan vechten. Een gezamelijke vijand schept een band. 17.gif
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89252502
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is precies de motivatie achter deze stelling?
Niets is zo goed voor economisch herstel als een flinke oorlog, coneventioneel dan. kijk maar naar WO2
pi_89252596
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Niets is zo goed voor economisch herstel als een flinke oorlog, coneventioneel dan. kijk maar naar WO2
Ja, dat begrijp ik wel. Maar dit gaat over een specifieke situatie.

Dus laat ik de vraag gerichter stellen; wie precies zouden zich kunnen verrijken bij een conflict tussen DPRK en het Zuiden? En op welke manier?
pi_89252621
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:40 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Why we fight (IMDB) / Alu hoedjes
Die heb ik. *)

Originele retail versie zelfs.
pi_89252652
quote:

[..]

Oorlog is funest voor een economie. Ik zou zeggen, kijk maar naar de Tweede Wereldoorlog.
  zondag 28 november 2010 @ 12:48:58 #183
45206 Pietverdriet
pi_89252705
quote:

[..]

Volgens mij heeft alleen de VS en Zweden geprofiteerd van de tweede wereldoorlog,.
pi_89252967
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zou toch wel een mooie wending zijn als deze oorlog zou betekenen dat men gezemelijk (china, VS en ZK) tegen NK gaan vechten. Een gezamelijke vijand schept een band. [ afbeelding ]
Zeker, het zal een mooie dag worden als het duivelse regime valt.
pi_89253067
quote:
Zou toch wel een mooie wending zijn als deze oorlog zou betekenen dat men gezemelijk (china, VS en ZK) tegen NK gaan vechten. Een gezamelijke vijand schept een band. [ afbeelding ]
Tamelijk ondenkbaar.

Uberhaupt zeg ik je dat het niet escaleert. Gaat niet gebeuren. De ramp is niet te overzien bij zo'n scenario.
  zondag 28 november 2010 @ 13:03:22 #186
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89253180
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Tamelijk ondenkbaar.

Uberhaupt zeg ik je dat het niet escaleert. Gaat niet gebeuren. De ramp is niet te overzien bij zo'n scenario.
Dat denk ik dus ook.. De wens is de vader van de gedachte.
  zondag 28 november 2010 @ 13:08:49 #187
89730 Drugshond
pi_89253366
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:59 schreef Chooselife het volgende:
Tamelijk ondenkbaar.

Mwah
quote:
Jimmy Carter: Listen to North Korea

No one can completely understand the motivations of the North Koreans, but it is entirely possible that their recent revelation of their uranium enrichment centrifuges and Pyongyangs shelling of a South Korean island Tuesday are designed to remind the world that they deserve respect in negotiations that will shape their future. Ultimately,
Je weet het gewoon niet... of ze nog een stunt gaan uithalen.
Politiek/Economisch staat het daar op springen.
  zondag 28 november 2010 @ 13:10:10 #188
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89253414
quote:
Ah wat lief O+ Maar hoe naïef :N

Wie denk je dat NK momenteel de meeste financiële steun geeft en voedsel levert? En de technologische know how verleent? En welk land baart zijn zorgen, maar heeft als een van de zeer weinige landen geen openlijke afkeuring geleverd naar NK? En steunt desondanks bij de UN Veiligheidsraad?

Welk land beschouwt NK als zijn eigen achtertuin? En welk land wil absoluut geen Amerikanen in die achtertuin zo dicht bij zijn eigen deur? En mocht dat zo ver komen, te kennen te geven zelf militaire opties niet uit te sluiten?
pi_89253568
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:03 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook.. De wens is de vader van de gedachte.
Dat laatste. Wat bezielt mensen om zoiets te wensen.

Want één ding is zeker; dit conflict gaat miljoenen slachtoffers kosten. Want je moet vooral de intrinsieke motivatie van de Noorderlingen niet onderschatten. Die hebben een rekening te vereffenen met een aantal lieden. Ze zijn namelijk nog erg getraumatiseerd door de vorige conflicten. Met daarbij de aantallen (meer dan één miljoen getrainde, bewapende, fitte soldaten), geografische positie van Seoul (60 km van de grens, binnen bereik van artillerie), de bereidheid om te sterven en toch ook aanwezigheid van de nodige stootkracht (sovjetdoctrine, kwantiteit) binnen marine, landmacht en luchtmacht en zelfs nucleaire wapens.
Ze zitten al meer dan 50 jaar klaar en zijn volledig geprepareerd op de huidige vijand (ondergrondse vliegvelden) etc. Ook heb ik in zijn eigen memoires gelezen dat Kim Jong-Il veel geleerd heeft van de NAVO-precisie aanvallen op Joegoslavië en Irak. Hij heeft heeft de hele militaire situatie van zijn eigen krijgsmacht hierop gebaseerd. Geen domme jongen, zoals hij zich hierin presenteert.

Dit wil je niet laten escaleren.
pi_89253638
Edit: laat maar. :)
pi_89253658
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:14 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat laatste. Wat bezielt mensen om zoiets te wensen.
Dit dus. Er moet toch echt iets aan je verstand mankeren, wil je een oorlog wensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89253701
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Er moet toch echt iets aan je verstand mankeren, wil je een oorlog wensen.
Huidige tendens hè, binnen de jongeren van vandaag. Lekker nachtelijk CNN kijken, popcorn knagen en naspelen bij de nieuwste Company of Heroes op de PS3.

Sad but true.
  zondag 28 november 2010 @ 13:20:14 #193
89730 Drugshond
pi_89253779
/Sarcasme modus.
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:14 schreef Chooselife het volgende:
Wat bezielt mensen om zoiets te wensen.
Er is niks op tv.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89253790
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:18 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Huidige tendens hè, binnen de jongeren van vandaag. Lekker nachtelijk CNN kijken, popcorn knagen en naspelen bij de nieuwste Company of Heroes op de PS3.

Sad but true.
Totdat de oorlog plots bij je op de stoep staat. Moeten zij eens aan hun grootouders vragen hoe veel fun dat is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 28 november 2010 @ 13:21:55 #195
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89253831
Ach wat zijn we toch weer verstandig en dramatisch, kom op zeg. Niemand wenst daadwerkelijk die oorlog, dus je hoeft ook niet de moraalridder uit te gaan hangen. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89253867
Jongens, er gaat geen reet gebeuren de komende 10 jaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89254164
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
Jongens, er gaat geen reet gebeuren de komende 10 jaar.
Ik vind het aannemelijk om te denken dat het systeem zichzelf langzamerhand elimineert. Zoals nu ook plaatsvindt in Cuba, waar Raúl een stuk progressiever is dan zijn broer.
pi_89254180
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vind het aannemelijk om te denken dat het systeem zichzelf langzamerhand elimineert. Zoals nu ook plaatsvindt in Cuba.
Het is het meest wenselijke scenario.
  zondag 28 november 2010 @ 13:31:53 #199
89730 Drugshond
pi_89254240
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als de VS dan ook echt het beste voor hebben met de wereld en het welzijn van de mens (beschikken immers over superieure moraal), volgen ze deze lijn dan ook.
pi_89254274
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vind het aannemelijk om te denken dat het systeem zichzelf langzamerhand elimineert. Zoals nu ook plaatsvindt in Cuba, waar Raúl een stuk progressiever is dan zijn broer.
Ik denk dat zoiets inderdaad staat te gebeuren. Dat heeft tijd nodig, de wereld moet alleen niet zo ongeduldig zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89254312
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat zoiets inderdaad staat te gebeuren. Dat heeft tijd nodig, de wereld moet alleen niet zo ongeduldig zijn.
Evolutie zorgt voor revolutie.

De wereld? De VS zul je bedoelen; wees eerlijk.
  zondag 28 november 2010 @ 13:36:18 #203
89730 Drugshond
pi_89254410
TOTALEN KRIEG zeg ik je!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 28 november 2010 @ 13:42:23 #205
89730 Drugshond
pi_89254589
John F Kennedy, "If North and South Korea want to go to war, let them come to Afghanistan"

[ Bericht 92% gewijzigd door Drugshond op 28-11-2010 13:47:51 ]
  zondag 28 november 2010 @ 13:49:20 #206
89730 Drugshond
  zondag 28 november 2010 @ 14:00:35 #207
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89255246
quote:
3s.gif Op zondag 28 november 2010 13:31 schreef Drugshond het volgende:
North Korea can always count on China - thestar.com http://me.lt/3hqB
Precies, en hiermee geef je dus antwoord op mijn retorische vraag ;)

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:10 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ah wat lief O+ Maar hoe naïef :N

Wie denk je dat NK momenteel de meeste financiële steun geeft en voedsel levert? En de technologische know how verleent? En welk land baart zijn zorgen, maar heeft als een van de zeer weinige landen geen openlijke afkeuring geleverd naar NK? En steunt desondanks bij de UN Veiligheidsraad?

Welk land beschouwt NK als zijn eigen achtertuin? En welk land wil absoluut geen Amerikanen in die achtertuin zo dicht bij zijn eigen deur? En mocht dat zo ver komen, te kennen te geven zelf militaire opties niet uit te sluiten?
China is verre van neutraal in deze kwestie, en denken dat zij zich welwillend zullen opstellen naar de VS en ZK en afzijdig blijven in een oorlog is erg naief :N
pi_89255857
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens. En in feite is het al aan de gang. Kim Jong-Un wordt wellicht door z'n vader naar voren geschoven als opvolger, maar als we de magere nieuwsstroom uit Noord Korea mogen geloven is er een machtsstrijd gaande tussen enkele hoge figuren.
pi_89255908
Als de shit uitbreekt gaat het goed uitbreken. Seoul in perrels. Noord Korea en Zuid vernachtelt.

Winnaar: USA
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89256509
quote:
Op zondag 28 november 2010 14:20 schreef Burakius het volgende:
Als de shit uitbreekt gaat het goed uitbreken. Seoul in perrels. Noord Korea en Zuid vernachtelt.

Winnaar: USA
pi_89256864
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Amerika heeft niets te winnen daar door.
De bekende corporaties mogen weer een land heropbouwen. En de bekende corporaties mogen weer een nieuwe vracht oorlogstuig aanleveren. Daarnaast kunnen een paar bekende corporaties ingezet worden als "private wetshandhavers". Noem maar op.

Business, as usual.

Ik vrees alleen dat China er anders over denkt. En die hebben absoluut wat te vertellen daar.
pi_89257134
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Amerika heeft niets te winnen daar door.
Ben je nou zo dom of ben ik nou zo slim?
pi_89257180
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:18 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Sad but true.
Ach kom toch, het nieuws op de voet volgen wil niet zeggen dat je sensatiebelust bent.
  zondag 28 november 2010 @ 15:05:58 #214
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89257197
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat China er anders over denkt. En die hebben absoluut wat te vertellen daar.
China, leuk land maar vergeleken met de gecombineerde krachten van de NAVO kunnen ze hun kont nog niet krabben. Laat ze blaffen die honden, bijten doen ze toch niet. Zonder onze afzetmarkt kunnen ze zich toch niet redden, en een derderangs dictatuurtje ten zuiden van ze is niet belangrijk genoeg dat op het spel te zetten.

Ze zijn nog geen supermacht, en dat weten ze zelf ook donders goed.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89257253
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:05 schreef Flounder het volgende:

[..]

Ach kom toch, het nieuws op de voet volgen wil niet zeggen dat je sensatiebelust bent.
Dat is jouw perceptie. Gelukkig dat je het niet onderschrijft wat ik schets.
pi_89257267
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

China, leuk land maar vergeleken met de gecombineerde krachten van de NAVO kunnen ze hun kont nog niet krabben. Laat ze blaffen die honden, bijten doen ze toch niet. Zonder onze afzetmarkt kunnen ze zich toch niet redden, en een derderangs dictatuurtje ten zuiden van ze is niet belangrijk genoeg dat op het spel te zetten.

Ze zijn nog geen supermacht, en dat weten ze zelf ook donders goed.
Zonder investeerders kunnen wij ons ook niet redden. Dus het mes snijdt aan twee kanten.
  zondag 28 november 2010 @ 15:11:49 #217
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89257335
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:09 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Zonder investeerders kunnen wij ons ook niet redden. Dus het mes snijdt aan twee kanten.
Precies, daarom zullen ze ons gewoon ons gang laten gaan. Een oorlog kunnen ze nog lang niet winnen, en de gevolgen zijn voor hun ernstiger, en bovendien zijn de banden met Noord-Korea niet van vitaal belang.

China is gewoon aan het blaffen, en daar trekt de rest zich weinig van aan op dit moment, en terecht. Gewoon doorvaren met die vloot, en als 't nodig is een tweede of derde carriergroup sturen om de boodschap nog eens harder in het gezicht te smijten.

Het mag wel eens afgelopen zijn met dat gezeik daaro.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89257366
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:08 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat is jouw perceptie. Gelukkig dat je het niet onderschrijft wat ik schets.
Als vanavond de pleuris daar uitbreekt en je hebt morgen een vrije dag, ga je vanavond dan gewoon op tijd naar bed of blijf je tot in de kleine uurtjes naar de extra nieuwsuitzendingen van NOS/ RTL/ CNN kijken?
pi_89257436
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 15:12 schreef Flounder het volgende:

[..]

Als vanavond de pleuris daar uitbreekt en je hebt morgen een vrije dag, ga je vanavond dan gewoon op tijd naar bed of blijf je tot in de kleine uurtjes naar de extra nieuwsuitzendingen van NOS/ RTL/ CNN kijken?
Ik kan er niet over oordelen, omdat ik het me niet kan voorstellen. M'n hart breekt, dat is één ding wat zeker is; deze mensen verdienen voorspoed, geluk, vrijheid en welzijn. Niet nóg meer ellende.
  zondag 28 november 2010 @ 15:22:47 #220
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89257631
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik kan er niet over oordelen, omdat ik het me niet kan voorstellen. M'n hart breekt, dat is één ding wat zeker is; deze mensen verdienen voorspoed, geluk, vrijheid en welzijn. Niet nóg meer ellende.
Soms is het ene nodig voor het andere, eeuwig pacifisme doet ze ook weinig goed tot nu toe.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89257752
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Soms is het ene nodig voor het andere, eeuwig pacifisme doet ze ook weinig goed tot nu toe.
Dat is helaas nooit bewezen.
  zondag 28 november 2010 @ 15:28:26 #222
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89257776
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:27 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat is helaas nooit bewezen.
Het tegendeel ook niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 15:28:41 #223
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_89257787
Ik zou niet teveel naar NOS, RTL en vooral niet naar CNN kijken. Want deze zullen alles "erger" melden. Naar mijn inziens wordt dit een oorlog die Amerika beter maakt, want NK maakt geen atoombommen meer.

Dit wordt oorlog en dat is 100%. Heel treurig voor de mensen daar.
Onderhand word ik helemaal gek van het land USA. Ik snap niet dat Iran, China en Rusland niet samen gaan werken om deze duivelse maatschappij van hun te bombarderen en niks van Amerika over te laten houden.

Daarna zorgen dat de EU onmiddellijk wordt afgeschaft en we kunnen weer een nieuwe betere wereld opbouwen zonder grote naties die denken wat te zijn.

Per direct ook NAVO, VN en al de bullshit afschaffen want dat zijn de grootste wapenhandelaren.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
  zondag 28 november 2010 @ 15:30:12 #224
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89257845
Smoke some more zou ik zeggen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89257898
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is een gerichte vraag aan jou persoonlijk. Heeft niets met oordelen te maken.
Ik zal het nieuws op de voet volgen. Simpelweg omdat ik wil weten wat er in de wereld gebeurd.
Het naspelen van dit soort drama's op computergames is inderdaad wel heel triest.
pi_89257907
Zou een oorlog tussen Noord en Zuid korea kunnen leiden tot een WO?

Zitten een hoop achterlijke reacties tussen. _O-
pi_89257942
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef Trava het volgende:
Ik zou niet teveel naar NOS, RTL en vooral niet naar CNN kijken. Want deze zullen alles "erger" melden. Naar mijn inziens wordt dit een oorlog die Amerika beter maakt, want NK maakt geen atoombommen meer.

Neem nog een pilletje.
  zondag 28 november 2010 @ 15:34:43 #228
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89257979
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:32 schreef Chooselife het volgende:
Zou een oorlog tussen Noord en Zuid korea kunnen leiden tot een WO?

Zitten een hoop achterlijke reacties tussen. _O-
"De Moslims, ze komen!"

Zucht, burgers en defensie, onverenigbaar in denken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 15:36:56 #229
323707 Trava
pi_89258053
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
Smoke some more zou ik zeggen.
We zullen zien wie het laatst lacht.

Let maar op, Amerika is de grote boosdoener hier. Het hoort allemaal bij het plan. Vooral mensen bang maken.

Rond 2014 is heel Europa dood. Ierland en Griekenland zijn al blut. Welke landen volgen. De financiële klap, elk land zal failliet worden. Er is weinig eten, drinken.

Depopulation laat ik het zo zeggen.
pi_89258078
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:32 schreef Flounder het volgende:

[..]

Het is een gerichte vraag aan jou persoonlijk. Heeft niets met oordelen te maken.
Ik zal het nieuws op de voet volgen. Simpelweg omdat ik wil weten wat er in de wereld gebeurd.
Het naspelen van dit soort drama's op computergames is inderdaad wel heel triest.
Het is me -tijdens mijn recente bezoek- opgevallen dat de inwoners van DPRK een soort kinderlijke onschuld over zich hebben. Die mensen weten van absoluut van niets. Die hersenspoeling onder de Kim-dynastie heeft ze geestelijk en intellectueel heel eenvoudig gemaakt. Als je naar ze zwaait is het net alsof je de paus, of een popster bent, zo verheugd tonen ze zich. Of als een klein kind die Sinterklaas ziet. Eenvoudig van geest.
Ik moet er toch niet aan denken dat deze mensen nóg meer ellende op hun dak krijgen. Ze hebben alleen hun gezin en wat fragmenten van naaste familie (verdeeld en vernietigd door oorlog en opsplitsing), die ze ongetwijfeld koesteren. Meer hebben ze niet. Zielig man.
  zondag 28 november 2010 @ 15:38:26 #231
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89258104
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:36 schreef Trava het volgende:

[..]

Let maar op, Amerika is de grote boosdoener hier. Het hoort allemaal bij het plan. Vooral mensen bang maken.

Rond 2014 is heel Europa dood. Ierland en Griekenland zijn al blut. Welke landen volgen. De financiële klap, elk land zal failliet worden. Er is weinig eten, drinken.

Oh please, ik stel je voor zelf de uitgang te vinden, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 15:42:29 #232
323707 Trava
pi_89258242
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 15:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Oh please, ik stel je voor zelf de uitgang te vinden, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
Je maakt jezelf belachelijker door Bush in je UI te hebben.
  zondag 28 november 2010 @ 15:43:39 #233
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89258272
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:42 schreef Trava het volgende:

[..]

Je maakt jezelf belachelijker door Bush in je UI te hebben.
I doubt it, rook er nog een.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 15:47:57 #234
323707 Trava
pi_89258402
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 15:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

I doubt it, rook er nog een.
Is dat je enige toevoeging aan dit topic? Het is duidelijk dat jij nergens iets vanaf weet of je wilt er niks vanaf weten dus ga je het maar op deze manier ontkennen.
  zondag 28 november 2010 @ 15:49:23 #235
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89258437
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:47 schreef Trava het volgende:

[..]

Is dat je enige toevoeging aan dit topic? Het is duidelijk dat jij nergens iets vanaf weet of je wilt er niks vanaf weten dus ga je het maar op deze manier ontkennen.
Omdat jij denkt dat in 2014 Europa vergaat en sterft van de honger heb ik er geen verstand van? _O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 15:51:04 #236
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89258490
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:36 schreef Trava het volgende:

[..]

Ah ja, dit was dat ding wat je kreeg als je je brein wegblowed.
Ik ga naar huis.
  zondag 28 november 2010 @ 15:51:08 #237
323707 Trava
pi_89258492
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat jij denkt dat in 2014 Europa vergaat en sterft van de honger heb ik er geen verstand van? _O-
Ow dus jij ontkent dat er een nucleaire oorlog zou kunnen uitbreken? Wellicht hier in EU?
  zondag 28 november 2010 @ 15:51:40 #238
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89258518
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:51 schreef Trava het volgende:

[..]

Ow dus jij ontkent dat er een nucleaire oorlog zou kunnen uitbreken? Wellicht hier in EU?
Wie zou ons willen nuken?
Ik ga naar huis.
  zondag 28 november 2010 @ 15:52:01 #239
323707 Trava
pi_89258527
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 15:51 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ah ja, dit was dat ding wat je kreeg als je je brein wegblowed.
Het klinkt allemaal wat raar omdat ik niet weet hoe ik het goed kan omschrijven. Maar door wiet ga je juist de mazen zien in het hele spelletje van de USA.
  zondag 28 november 2010 @ 15:52:35 #240
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89258547
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:52 schreef Trava het volgende:
Maar door wiet ga je juist de mazen zien in het hele spelletje van de USA.
Probeer je zo je psychose te tunnelen?
Ik ga naar huis.
  zondag 28 november 2010 @ 15:53:14 #241
323707 Trava
pi_89258573
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2010 15:51 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wie zou ons willen nuken?
Ninja edit.

Dat weet ik niet, ik weet niet hoe Amerika het gaat plannen. Maar reken maar dat de EU het hardst getroffen wordt.
  zondag 28 november 2010 @ 15:54:06 #242
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89258601
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:53 schreef Trava het volgende:

[..]

Ninja edit.

Dat weet ik niet, ik weet niet hoe Amerika het gaat plannen. Maar reken maar dat de EU het hardst getroffen wordt.
Ik ga naar huis.
  zondag 28 november 2010 @ 15:54:34 #243
323707 Trava
pi_89258619
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2010 15:52 schreef nietzman het volgende:

[..]

Probeer je zo je psychose te tunnelen?
Ja man zoieso.. Ik probeer te laten zien hoe erg mijn ziekte is hier in dit topic.

Dream on kiddo... :')
  zondag 28 november 2010 @ 15:54:47 #244
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89258624
Maar ontopic, heeft de poep de ventilator al geraakt? Ik loop toch niet voor niets cnn.com te refreshen?
Ik ga naar huis.
pi_89258651
De VS die Europa nuken. Grappig.
  zondag 28 november 2010 @ 15:57:48 #246
323707 Trava
pi_89258709
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 15:55 schreef Tauchmeister het volgende:
De VS die Europa nuken. Grappig.
Ik heb nooit gezegd wie, wie gaat nuken. Ik denk eerder zoiets als dat Amerika er een paar afschiet richting hier en dan gaan zeggen dat de NK het heeft gedaan. False flag operation.

Denk maar aan 9/11. ;)
  zondag 28 november 2010 @ 15:58:31 #247
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89258734
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:57 schreef Trava het volgende:
Ik denk eerder zoiets als dat Amerika er een paar afschiet richting hier en dan gaan zeggen dat de NK het heeft gedaan.
Ik ga naar huis.
  zondag 28 november 2010 @ 15:59:08 #248
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89258754
Moet ik nu lachen of janken? :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89258791
_O-
  zondag 28 november 2010 @ 16:14:33 #250
323707 Trava
pi_89259261
Ga maar lachen, want zodalijk kun je alleen nog maar janken.
  zondag 28 november 2010 @ 16:15:11 #251
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89259294
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:57 schreef Trava het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd wie, wie gaat nuken. Ik denk eerder zoiets als dat Amerika er een paar afschiet richting hier en dan gaan zeggen dat de NK het heeft gedaan. False flag operation.

Denk maar aan 9/11. ;)
Of aan het incident in de Golf van Tonkin.
Doel jij met jouw voorspelling van een leeg europa overigens op de voorspellingen van die Hongaarse mevrouw?
  zondag 28 november 2010 @ 16:16:34 #252
323707 Trava
pi_89259353
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:15 schreef PPL het volgende:

[..]

Of aan het incident in de Golf van Tonkin.
Doel jij met jouw voorspelling van een leeg europa overigens op de voorspellingen van die Hongaarse mevrouw?
Ja mijn ma vertelde iets over dat ze had gelezen over een blinde vrouw die alles voorspeld had. Ik kopieer het wel direct hier. Maar het lijkt me niet onlogisch laat ik het zo zeggen.

EU staat ook op het punt van instorten.
  zondag 28 november 2010 @ 16:18:09 #253
323707 Trava
pi_89259424
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 15:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

Want Amerika beschikt toch al bijna over de gehele MSM (Mainstream Media) dus zo moeilijk is het niet om mensen het slechte te laten geloven.
  zondag 28 november 2010 @ 16:21:48 #254
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89259569
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:16 schreef Trava het volgende:

[..]

Ja mijn ma vertelde iets over dat ze had gelezen over een blinde vrouw die alles voorspeld had.
Klopt, ik ben bekend met de voorspellingen.
Niet dat ik het er overigens klakkeloos mee eens ben,
Wat betreft Korea en Europa zou het zomaar waar kunnen zijn.
Sommige andere voorspellingen lijken mij echter onwaarschijnlijk en dan druk ik mij nog zachtjes uit.
(zoals kunstmatige zonnen, mensen die 2111 robots zijn, dieren als half-mensen)

http://www.theastralworld.com/prophecies/babavanga.php
  zondag 28 november 2010 @ 16:34:24 #255
323707 Trava
pi_89260030
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:21 schreef PPL het volgende:

[..]

Klopt, ik ben bekend met de voorspellingen.
Niet dat ik het er overigens klakkeloos mee eens ben,
Wat betreft Korea en Europa zou het zomaar waar kunnen zijn.
Sommige andere voorspellingen lijken mij echter onwaarschijnlijk en dan druk ik mij nog zachtjes uit.
(zoals kunstmatige zonnen, mensen die 2111 robots zijn, dieren als half-mensen)

http://www.theastralworld.com/prophecies/babavanga.php
Ik heb er wel is een keer wat over gelezen dat lichaamsdelen zullen worden vervangen door robot onderdelen. Maarja dit is wel heel erg ver.

Wel interessant als je al die voorspellingen zo leest, soort Nostradamus van deze tijd.
Maar geen leuke ontwikkeling, alleen maar negatieve.
pi_89260184
Er worden zo enorm veel voorspellingen gedaan. Soms schiet je raak. Het KNMI voorspelt ook een hoop en zit er ook nog wel eens naast. :P
pi_89260729
Dus volgens die Hongaarse vrouw begint WO3 binnen nu en drie dagen (als een gewone oorlog). Ik ben benieuwd.

edit: Bulgaarse

[ Bericht 11% gewijzigd door enilnomrow op 28-11-2010 16:57:41 ]
pi_89261115
Keep on moving. noting to see here

Loopt allemaal wel weer los, Uncle Sam kan moeilijk naast Afganistan en Irak, ook nog eens Korea er bij hebben.

en niet te vergeten Iran :P
  zondag 28 november 2010 @ 17:31:35 #259
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89262169
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:51 schreef enilnomrow het volgende:
Dus volgens die Hongaarse vrouw begint WO3 binnen nu en drie dagen (als een gewone oorlog). Ik ben benieuwd.

edit: Bulgaarse
Was er vermakelijk om te lezen, die vrouw heeft een hoop fantasie :D

En idd, volgens die profetie nog maar 3 dagen.
  zondag 28 november 2010 @ 17:37:13 #260
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89262336
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

Loopt allemaal wel weer los, Uncle Sam kan moeilijk naast Afganistan en Irak, ook nog eens Korea er bij hebben.

NK is natuurlijk wel van een compleet andere orde, geen godsdienstwaanzinnigen die zichzelf opblazen en een Zuid-Korea die je een groot deel van het werk kan laten doen.
Ik ga naar huis.
pi_89263210
Dat is waar, maar gezien de grote van hun legereen kleine 10.000.000 man schappen is dit een beste hap voor Zuid Korea, en dan al die artilery wat noord nog heeft. Dat ga je niet met 1 air strike redden. of een lading predators van Amerika
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 18:18:10 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89263720
lol @ dit topic _O-

woensdag en donderdag maar vrijvragen ivm CNN :')
pi_89263769
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:31 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Was er vermakelijk om te lezen, die vrouw heeft een hoop fantasie :D

En idd, volgens die profetie nog maar 3 dagen.
Zou toch raar zijn als het uit zou komen... ik geloof daar nooit zo in. Wel toevallig dat deze militaire oefening nog precies 3 dagen zal gaan duren.
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 18:21:32 #264
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89263857
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

Noord-Korea kunnen ze er wel bij hebben. Ze hebben nog meer dan genoeg vliegtuigen over om het bommen te laten regenen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89263858
toeval, oefening is vorig al gepland. En dat dit nu toevallig voor komt, is volgens mij meer provocatie van Noord, van kijk ons eens stoer doen :')
  zondag 28 november 2010 @ 18:24:53 #266
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89263982
Ik vind het eerder naïef om te denken dat de Verenigde Staten niet nog een land in puin kunnen leggen, of meerdere landen zelfs.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 18:28:18 #267
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89264119
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dat is waar, maar gezien de grote van hun legereen kleine 10.000.000 man schappen is dit een beste hap voor Zuid Korea, en dan al die artilery wat noord nog heeft. Dat ga je niet met 1 air strike redden. of een lading predators van Amerika
Och, een stukje conventionele oorlogsvoering kan de US er nog wel bij hebben denk ik. En er ligt daar toch al zo belachelijk veel aan materieel in de buurt. Zolang ze de boel maar niet bezet hoeven te houden.
Ik ga naar huis.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 18:29:51 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89264173
geloof niet dat ze er genoeg munitie voor hebben ... die shit groeit niet aan bomen
  zondag 28 november 2010 @ 18:31:11 #269
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89264219
Wat overvliegen van andere gedeelten en depots, en de zweep over de oorlogsindustrie en klaar is kees. Dat land is een munitiefabriek en het heeft 300 miljoen arbeiders.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 18:32:58 #270
323707 Trava
pi_89264283
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 18:31 schreef Voorschrift het volgende:
Wat overvliegen van andere gedeelten en depots, en de zweep over de oorlogsindustrie en klaar is kees. Dat land is een munitiefabriek en het heeft 300 miljoen arbeiders.
Ben je nou fan van Bush ofzo, want het klinkt alsof je Amerika aanbid.
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 18:33:22 #271
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89264299
Ze hebben in ieder geval wel ballen in Noord-Korea. Elk zinnig land zou in z'n broek schijten als er een vliegdekschip naar ze opstoomt, maar zij blijven maar dreigen en provoceren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 28 november 2010 @ 18:33:40 #272
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89264311
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:32 schreef Trava het volgende:

[..]

Ben je nou fan van Bush ofzo, want het klinkt alsof je Amerika aanbid.
Oh want Bush is Amerika en Amerika is Bush?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 28 november 2010 @ 18:42:31 #273
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89264718
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze hebben in ieder geval wel ballen in Noord-Korea. Elk zinnig land zou in z'n broek schijten als er een vliegdekschip naar ze opstoomt, maar zij blijven maar dreigen en provoceren.
Meer nog, het is het hele bestaansrecht van de familie Kim:

1) Het land totaal afsluiten van de buitenwereld, zodat de mensen naïef blijven en alleen de grote leider als voorbeeld hebben.
2) En continue angst creëren zonder alternatieven, zodat ze wederom alleen kunnen vertrouwen op de grote leider.

Als ze compleet zouden demilitariseren en de grenzen wijd open zouden gooien dan zou de dynastie Kim binnen een half jaar hun geloofwaardigheid en machtsbasis kwijt zijn.
  zondag 28 november 2010 @ 18:42:56 #274
323876 michaelmoore
pi_89264738
quote:
omdat ze niet bang mogen zijn dan gaan ze naar de executieplek, die er in iedere stad is aangelegd
pi_89264821
quote:
Ze weten dat ze het kunnen doen. Zuid-Korea wil geen oorlog, Amerika wil geen oorlog en ook Noord-Korea zelf wil geen oorlog. Feitelijke speldenprikjes, zoals de aanval op de militaire basis van vorige week, zijn acceptabel voor Zuid-Korea en Amerika, want erop reageren zou desastreus zijn.
pi_89264851
Nu maar hopen dat de wikileaks documenten geen openlijke beledigingen aan het adres van Kim Jong Il bevatten!
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 18:48:35 #277
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89264995
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:45 schreef Mutant01 het volgende:
Nu maar hopen dat de wikileaks documenten geen openlijke beledigingen aan het adres van Kim Jong Il bevatten!
Nnnoooo, als ze dat maar niet lezen!! Dan zijn ze zwaar beledigd en beginnen ze meteen WOIII! :D
pi_89265199
quote:
Het is maar 1 vliegdekschip hoor, en ook nog een die in Japan is gestationeerd. Als er nu nog een 2de en een 3de bijkomen zou ik cnn aanzetten
pi_89265251
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:48 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Nnnoooo, als ze dat maar niet lezen!! Dan zijn ze zwaar beledigd en beginnen ze meteen WOIII! :D
Ze gaan meteen met nukes strooien! Ik voorspel dat! Net als die dame.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89265333
De popcorn is ingeslagen, vooruit met de geit.
  zondag 28 november 2010 @ 18:56:50 #281
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89265370
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:42 schreef SemperSenseo het volgende:
...zodat ze wederom alleen kunnen vertrouwen op de grote leider...
Geliefde leider.
Men zegt dat de Grote Leider dood is.
(en anders hebben we altijd nog de Briljante Kameraad)
  zondag 28 november 2010 @ 19:07:42 #282
323707 Trava
pi_89265781
Wat doet een USS Vliegdekschip in Japan dan?
  zondag 28 november 2010 @ 19:08:34 #283
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89265816
De VS hebben daar een marinebasis geloof ik, overblijfsel van WOII. Correct me if I'm wrong.
  zondag 28 november 2010 @ 19:09:35 #284
323707 Trava
pi_89265854
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:08 schreef Nibb-it het volgende:
De VS hebben daar een marinebasis geloof ik, overblijfsel van WOII. Correct me if I'm wrong.
Wel apart.

Is er eigenlijk een up to date kaart beschikbaar waar de USS troepen overal zitten?
pi_89265868
Het klopt toch ook dat Japan geen "offensief" leger mag hebben? Amerika zal daar wel op toezien...
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 19:11:44 #286
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89265937
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:09 schreef Trava het volgende:

[..]

Wel apart.

Is er eigenlijk een up to date kaart beschikbaar waar de USS troepen overal zitten?

Hier wat meer informatie: http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=5564
pi_89265946
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:09 schreef Trava het volgende:

[..]

Wel apart.

Hoezo? Ze zitten ook nog in Duitsland en een heel stel andere landen, allemaal algemeen bekend dacht ik.
pi_89265974
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
Het klopt toch ook dat Japan geen "offensief" leger mag hebben? Amerika zal daar wel op toezien...
Die beperking is niet door de VS opgelegd, dat is een binnenlandse wet.
  zondag 28 november 2010 @ 19:13:23 #289
323707 Trava
pi_89265998
WTF wat moeten die Amerikanen daar allemaal, zelfs in Rusland zitten ze.

Wat bedoel je met geen offensief leger hebben?
  zondag 28 november 2010 @ 19:14:13 #290
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89266034
Thuisbasis van de 7e vloot (waar de USS George Washington deel van uitmaakt) is Yokosuka.
pi_89266036
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:13 schreef Trava het volgende:

Dat Japan geen leger mag hebben waarmee ze andere landen kunnen aanvallen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 19:14:46 #292
323707 Trava
pi_89266060
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom niet?
pi_89266083
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:13 schreef Trava het volgende:

Dat zullen mariniers op ambassades zijn oid
pi_89266087
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:14 schreef Trava het volgende:

[..]

Waarom niet?
Heb jij wel eens van de tweede wereldoorlog gehoord?
  zondag 28 november 2010 @ 19:15:23 #295
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_89266089
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:14 schreef Trava het volgende:

[..]

Waarom niet?
Bepalingen uit de capitulatie van 1945
http://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Self_Defense_Force
  zondag 28 november 2010 @ 19:15:31 #296
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89266096
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vergelijk het maar met Duitsland na Versailles, het leger mag enkel defensief gebruikt worden.
pi_89266097
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat zullen mariniers op ambassades zijn oid
idd.
  zondag 28 november 2010 @ 19:16:13 #298
323707 Trava
pi_89266131
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:15 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Heb jij wel eens van de tweede wereldoorlog gehoord?
Ja, wat heeft het te maken met dat ze geen eigen leger mogen hebben die landen aanvalt. Hun mogen dat toch zelf bepalen neem ik aan.

Ik weet van Pearl Harbo af, heeft dit er iets mee te maken?
  zondag 28 november 2010 @ 19:17:03 #299
323707 Trava
pi_89266177
Volgens die kaart zou er ook een militaire basis van de Amerikanen in NL zitten.
pi_89266205
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:16 schreef Trava het volgende:

[..]

Ja, wat heeft het te maken met dat ze geen eigen leger mogen hebben die landen aanvalt. Hun mogen dat toch zelf bepalen neem ik aan.

Ik weet van Pearl Harbo af, heeft dit er iets mee te maken?
Sorry hoor, maar ben jij 11 ofzo?

Japan was een van de grootste misdadigers van de tweede wereldoorlog. Het doel van die beperking was herhaling voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')