abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:43:48 #2
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_89170051
NK heeft een eiland(foto 2) kapot geslagen met de vuist(foto 1) met pure communistische kracht en inspiratie van de Grote Generaal?
En wat slecht voor je is.
pi_89170202
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:43 schreef Thory het volgende:
NK heeft een eiland(foto 2) kapot geslagen met de vuist(foto 1) met pure communistische kracht en inspiratie van de Grote Generaal?
Zit wat in..
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:48:47 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89170207
Is er al een winnaar?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89170405
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al een winnaar?
Is er al oorlog? Nee. :P
pi_89170513
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het klopt wel hoor, bij de conferentie van Jalta zijn inderdaad ook afspraken gemaakt tav Korea:

"Daarnaast wordt tijdens de conferentie van Jalta besloten dat de Sovjet-Unie na de nederlaag van Duitsland zal deelnemen aan de strijd tegen Japan. In ruil daarvoor zal de Sovjet-Unie rechten doen gelden ten aanzien van Mongolië, Korea en Mantsjoerije.

Ook wordt afgesproken om in april 1945 bijeen te komen in San Francisco voor de oprichting van de Verenigde Naties."

http://historiek.net/Twee(...)-van-Jalta-1945.html
En welke rechten zou de Sovjet-Unie daartoe laten gelden?

quote:
Finally, the United States and the Soviet Union agreed to a four-power trusteeship over Korea.
http://www.historycentral.com/ww2/events/YaltaConference.html

Dus niet geven aan de USSR. Wat er met Korea zou gebeuren is daarna precies vastgelegd in Potsdam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Snapcount2 op 26-11-2010 11:08:35 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_89171070
dit kan nog heel naar worden
pi_89171241
Ik probeer er wat over te vinden, maar er werd op tv kort gezegd dat er wederom een beschieting heeft plaatsgevonden door NK?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89171296
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:57 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En welke rechten zou de Sovjet-Unie daartoe laten gelden?

[..]

http://www.historycentral.com/ww2/events/YaltaConference.html

Dus niet geven aan de USSR. Wat er met Korea zou gebeuren is daarna precies vastgelegd in Potsdam.
Dat klopt, er zijn bij de conferentie van Jalta alleen afspraken gemaakt, er zijn geen verdragen gesloten. De conferentie van Jalta was alleen de eerste aanzet daartoe, en ook tot het oprichten van de VN.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 11:16:23 #10
8781 crew  Frutsel
pi_89171303
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik probeer er wat over te vinden, maar er werd op tv kort gezegd dat er wederom een beschieting heeft plaatsgevonden door NK?
Ja zie einde topic 2.
Schijnt een oefening te zijn van NK.. op eigen grondgebied dacht ik
pi_89171420
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat klopt, er zijn bij de conferentie van Jalta alleen afspraken gemaakt, er zijn geen verdragen gesloten. De conferentie van Jalta was alleen de eerste aanzet daartoe, en ook tot het oprichten van de VN.
Klopt, maar de persoon waar ik op reageerde vertelde dat er in het Jalta besloten werd dat Korea aan de SU gegeven werd en dat is pertinent onwaar.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:36:20 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89172114
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja zie einde topic 2.
Schijnt een oefening te zijn van NK.. op eigen grondgebied dacht ik
Klopt, wordt nu nog onderzoek naar gedaan door Seoul.
pi_89172762
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:18 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Klopt, maar de persoon waar ik op reageerde vertelde dat er in het Jalta besloten werd dat Korea aan de SU gegeven werd en dat is pertinent onwaar.
Nee, jij beweerde dat er niets over Korea was afgesproken ;) Lees je eerste reactie nog maar eens na :D En daarop reageerde ik weer, dat er wel iets over Korea is afgesproken bij de conferentie van Jalta. Er zijn daar dan geen verdragen gesloten zoals de oorspronkelijke poster beweerde en die bijeenkomst het "verdrag van Jalta" noemde. Er bestaat namelijk helemaal geen verdrag van Jalta.
pi_89173190
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, jij beweerde dat er niets over Korea was afgesproken ;) Lees je eerste reactie nog maar eens na :D En daarop reageerde ik weer, dat er wel iets over Korea is afgesproken bij de conferentie van Jalta. Er zijn daar dan geen verdragen gesloten zoals de oorspronkelijke poster beweerde en die bijeenkomst het "verdrag van Jalta" noemde. Er bestaat namelijk helemaal geen verdrag van Jalta.
Dan heb ik dat verkeerd gezegd.
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:20:24 #15
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89173838
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Meiden en jongens, niet zo kibbelen over details. Jullie lijken wel een stelletje wijven :D

Nu weer ontopic graag :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89174033
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:03 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dan heb ik dat verkeerd gezegd.
Het is ongeveer zoals jij al zei. De kwestie Korea werd bij de conferentie van Jalta maar tussen neus en lippen door genoemd. Bij de conferentie van Potsdam werd daar meer inhoudelijk op ingegaan. Bij de conferentie van Kaïro kwam men vervolgens niet verder dan de afspraak dat Korea "ter zijner tijd vrij en onafhankelijk" zou worden.

En om het verhaal heel in het kort af te maken...

In 1945, gingen de Sovjet unie en de Verenigde Staten akkoord met overgave en het ontwapenen van de Japanse troepen in Korea. De Sovjet unie nam vervolgens het Korea ten noorden van de 38e parallel over, en de Verenigde Staten het Korea ten zuiden van de 38e parallel. Dit leidde tot afsplitsing van Korea door twee super bevoegdheden, en werd verergerd door hun onvermogen om onder de voorwaarden van Koreaanse onafhankelijkheid akkoord te kunnen gaan. Tijdens de Koude Oorlog richtten de beide rivalen toen overheden op die aan hun eigen ideologieën beantwoordden. Dat leidde tot de huidige situatie van 2 politieke entiteiten: Noord-Korea en Zuid-Korea.

[ Bericht 16% gewijzigd door Banjerkanjer op 26-11-2010 13:10:52 ]
pi_89174064
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:20 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Meiden en jongens, niet zo kibbelen over details. Jullie lijken wel een stelletje wijven :D

Nu weer ontopic graag :P
Dit is erg ontopic hoor :)
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:36:44 #18
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89174494
Veel dreigende taal van beide zijden, alleen hebben ze allebei nog steeds geen baat bij een oorlog.

Mijn trip naar N-K is in ieder geval niet geweldig gepland krijg ik het idee :(
pi_89174605
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:36 schreef abdalfawaz het volgende:
Veel dreigende taal van beide zijden, alleen hebben ze allebei nog steeds geen baat bij een oorlog.

Bad timing indeed!
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:52:25 #20
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89175165
quote:

Is NK tegenwoordig een populaire vakantiebestemming á la Salou ofzo? Jij bent al de vierde in deze topic die beweerd naar NK te gaan/ zijn geweest :D

En een trip naar NK is nooit goed gepland. Het is tenslotte een krankzinnig land welke zich voortdurend in oorlogstaat bevind. Maar ach, dat karakteristieke heeft ook zo z'n charmes :P
pi_89175544
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al een winnaar?
Nee maar er is wel een verliezer: het Noord Koreaanse volk. En tevens het Zuid Koreaanse volk indien die vuile dwerg het bevel tot aanvallen geeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89175891
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:00 schreef waht het volgende:

[..]

Nee maar er is wel een verliezer: het Noord Koreaanse volk. En tevens het Zuid Koreaanse volk indien die vuile dwerg het bevel tot aanvallen geeft.
En indien dat gebeurt lijkt het er op dat er wel meer landen de dupe zullen worden, denk ik zo..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89176095
quote:
Is er al een winnaar?
Van de vorige topic of tussen noord/zuid korea?.. :D ;)
pi_89176209
quote:

Wat heb je in NK te zoeken als ik vragen mag?
pi_89177197
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ach. De één gaat naar DPRK. De ander naar Chersonissos.

Je kent ook bieah kopah in Noahd Koreah hoah!
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:47:53 #26
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89177307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ga samen met een vriend van mij naar Beijing en van daaruit pakken we een week N-K mee, puur uit interesse voor een dergelijke gesloten samenleving. We hebben ook al geboekt en als het goed is zitten we rond 5 februari in Pyongyang.

En inderdaad kun je N-K gewoon bij Nederlandse reisorganisaties boeken, dus het is best bereikbaar!
pi_89177344
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:47 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Ga samen met een vriend van mij naar Beijing en van daaruit pakken we een week N-K mee, puur uit interesse voor een dergelijke gesloten samenleving. We hebben ook al geboekt en als het goed is zitten we rond 5 februari in Pyongyang.

En inderdaad kun je N-K gewoon bij Nederlandse reisorganisaties boeken, dus het is best bereikbaar!
Goeie keuze!

Als je wat wilt weten mbt de voorbereiding, PM me gerust. :)
pi_89177409
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:48 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Goeie keuze!

Als je wat wilt weten mbt de voorbereiding, PM me gerust. :)
Kan hij je reisverslag niet gewoon lezen? Dit is je kans!
pi_89177457
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:50 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Kan hij je reisverslag niet gewoon lezen? Dit is je kans!
Ik weet niet of hij dat kan. Zullen we het vragen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:56:22 #30
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_89177674
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij dat kan. Zullen we het vragen?
Heb hem al gevonden
pi_89177767
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:56 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Heb hem al gevonden
Het lijkt me ook leuk om achteraf te bekijken hoe de belevingen van twee verschillende individuen met elkaar overeenkomen.
pi_89177850
Oke klinkt leuk.Lijkt me wel spannend ergens. Zou er zelf alleen nooit heen gaan. Anyway, succes :).
pi_89177911
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:58 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het lijkt me ook leuk om achteraf te bekijken hoe de belevingen van twee verschillende individuen met elkaar overeenkomen.
Precies hetzelfde want je krijgt precies hetzelfde voorgeschoteld.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:14:43 #34
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89178474
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:47 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Ik zou wel uitkijken met de vrouwtjes daar. Nothing is what it looks there ;)
pi_89178809
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Precies hetzelfde want je krijgt precies hetzelfde voorgeschoteld.
Volgens mij is beleving vrij subjectief.
pi_89179635
hiero verder dus :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_89181612
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Volgens mij is beleving vrij subjectief.
Denk je? na 1 volledig (vorig) topic..(met een topic extra in travel)?

(waar zijn de moderators tegenwoordig.. :N )
pi_89185435
quote:
Noord-Korea eist afstel van oefeningen

Seoul, 26 nov. Noord-Korea heeft vandaag in gebruikelijk sterke woorden Zuid-Korea en de Verenigde Staten gewaarschuwd dat zij de regio op de rand van oorlog brengen als zij zondag hun geplande militaire oefeningen doorzetten. Zuid-Korea heeft een nieuwe minister van Defensie.

De oefeningen waren al gepland voordat Noord-Korea dinsdag een artillerieaanval uitvoerde op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong. Bij wederzijdse beschietingen werden twee Zuid-Koreaanse burgers en twee militairen gedood. Het communistische regime in Pyongyang zei dat het slechts reageerde op aanvallen vanuit Zuid-Korea.

Het Noord-Koreaanse staatspersbureau KCNA meldde vandaag: De situatie op het Koreaanse schiereland komt dichter bij de rand van oorlog door het roekeloze plan van die schietgrage elementen om weer oorlogsoefeningen te doen die tegen [het noorden] gericht zijn. En: Het leger en de bevolking van [Noord-Korea] zijn nu tot grote razernij gebracht door de provocatie door de marionettengroep [Zuid-Korea, red.]. Zij bereiden zich voor op een regen van verschrikkelijk vuur, en om het bolwerk van de vijanden op te blazen als die het durven om maar het kleinste beetje op te rukken tegen de [Noord-Koreaanse] waardigheid en soevereiniteit.

De regering in Seoul heeft vandaag een voormalig voorzitter van de chefs van staven aangesteld als nieuwe minister van Defensie. Gisteren trad minister Kim Tae-young af. Hem werd verweten dat hij niet hard genoeg optrad na de artilleriebeschietingen door het noorden. Van de nieuwe minister Kim Kwan-jin wordt volgens een woordvoerder van president Lee Muyng-bak verwacht dat hij het vertrouwen van de bevolking kan herstellen en het moreel van de strijdkrachten kan stimuleren.

Vanmiddag was er korte tijd paniek in Seoul door televisie-opnamen waarop artillerievuur was te horen in de nabijheid van Yeonpyeong. Het bleek te gaan om een Noord-Koreaanse oefening.

Het noorden accepteert de zeegrens die de VN in 1953 vastlegden niet en claimt de wateren rond het eiland. Op YeonPyeong, slechts elf kilometer van de Noord-Koreaanse kust, is een Zuid-Koreaanse basis met 4.000 militairen gevestigd. Ook wonen er 1.300 burgers. Gisteren heeft president Lee militaire versterkingen gestuurd naar Yeonpyeong en vier andere eilanden in de Gele Zee.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)fstel_van_oefeningen
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:35:22 #39
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89187865
Kim Kwan-jin, de nieuwe defensieminister van Zuid-Korea.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nibb-it op 26-11-2010 19:19:13 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:39:39 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89188050
quote:

[..]

Nee Kimmetje heeft wel altijd op de USSR geleund en nu heeft hij bij de laatste reis bot gevangen, Rusland geeft geen bal om Moord-Korea
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:45:53 #41
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89188298
Deel 3 alweer :o
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89190115
quote:

[..]

Dat zei ik niet ik zei dat een gids dat vertelde en dat ik niet wist wat er van waar was omdat ik het niet had nagezocht. Het hele Korea probleem had niet in deze mate bestaan als je er geen 2 landen van had gemaakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:51:58 #43
323876 michaelmoore
pi_89190661
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:37 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat zei ik niet ik zei dat een gids dat vertelde en dat ik niet wist wat er van waar was omdat ik het niet had nagezocht. Het hele Korea probleem had niet in deze mate bestaan als je er geen 2 landen van had gemaakt.
Ook dat, maar ook als het volk van Noord Korea haar vrijheid terug krijgt is het probleem voor 99,9 % opgelost
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89191696
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook dat, maar ook als het volk van Noord Korea haar vrijheid terug krijgt is het probleem voor 99,9 % opgelost
dat weet ik niet hoor 99% is wel veel. Stel je eens voor als alles waar je mee bent opgegroeid niet waar blijkt te zijn. Als je rijk wilt worden in dat land nadat ze vrij zijn geworden moet je gaan handelen in anti-depressiva
Ze zijn op de lange duur beter af omdat er geen verschillende bevolkingsgroepen zijn die onderling gaan ruzien, het land heeft voldoende mogelijkheden om zich te ontwikkelen tot het niveau van Zuid-Korea als er zonder politieke belangen buiten die van de Koreanen geinvesteerd zou worden.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_89193132
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

dat weet ik niet hoor 99% is wel veel. Stel je eens voor als alles waar je mee bent opgegroeid niet waar blijkt te zijn. Als je rijk wilt worden in dat land nadat ze vrij zijn geworden moet je gaan handelen in anti-depressiva
Ze zijn op de lange duur beter af omdat er geen verschillende bevolkingsgroepen zijn die onderling gaan ruzien, het land heeft voldoende mogelijkheden om zich te ontwikkelen tot het niveau van Zuid-Korea als er zonder politieke belangen buiten die van de Koreanen geinvesteerd zou worden.
Nee maar de opmerkingen die je erbij maakte, maken wel duidelijk waar je voorkeur ligt. En dan doel ik op:

quote:
Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
Je had liever dat het hele land onder de SU viel en heel Korea zoals Noord Korea was?
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:44:40 #46
323876 michaelmoore
pi_89193401
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee, ik voorspel een booming toekomst voor Noord-Korea als ze vrij zijn, nergens werkt men goedkoper dan daar, ze zijn niets gewend, die werken 12 uur per dag voor 2 euro per dag met veel plezier.
pi_89196704
In het ergste geval zou het een beetje zo kunnen zijn dat Noord-Korea gek genoeg is om het Amerikaanse vliegdekschip, de George Washington aan te vallen. Dan slaat Amerika terug met zware vuurkracht op Noord. Noord gooit ondertussen uit wanhoop een nuke op Zuid-Korea, USA antwoord daarna met een nuke op Noord-Korea, China wordt boos, verschillende Chinese onderzeeers liggen voor de USA, en nemen even een aantal grote steden onder vuur.. USA moet alle zeilen bijzetten. Dan heb je wel wereld-oorlog hoor. Het midden oosten gaat zich ermee bemoeien, vooral Iran, die anti-westers zijn.. Kunnen ze gelijk even een geintje flikken tegen Israel..
Wij zijn ook lid van de navo, dus maar hopen dat er niet al te gekke dingen gebeuren.
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:42:08 #48
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89197028
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:36 schreef romski het volgende:
In het ergste geval zou het een beetje zo kunnen zijn dat Noord-Korea gek genoeg is om het Amerikaanse vliegdekschip, de George Washington aan te vallen. Dan slaat Amerika terug met zware vuurkracht op Noord. Noord gooit ondertussen uit wanhoop een nuke op Zuid-Korea, USA antwoord daarna met een nuke op Noord-Korea, China wordt boos, verschillende Chinese onderzeeers liggen voor de USA, en nemen even een aantal grote steden onder vuur.. USA moet alle zeilen bijzetten. Dan heb je wel wereld-oorlog hoor. Het midden oosten gaat zich ermee bemoeien, vooral Iran, die anti-westers zijn.. Kunnen ze gelijk even een geintje flikken tegen Israel..
Wij zijn ook lid van de navo, dus maar hopen dat er niet al te gekke dingen gebeuren.
Hebben Iran en NK nou zulke goede betrekkingen? Als ik het me goed herinner gebruikt Iran wel Noord-Koreaanse wapens, maar zijn de politieke betrekkingen net zo warm als met bijvoorbeeld China?
pi_89197462
quote:
Als Noord Korea een nuke gebruikt, dan zal de hele wereld tegen Noord Korea zijn. Dan zal China Noord Korea binnentrekken.
pi_89197561
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:42 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hebben Iran en NK nou zulke goede betrekkingen? Als ik het me goed herinner gebruikt Iran wel Noord-Koreaanse wapens, maar zijn de politieke betrekkingen net zo warm als met bijvoorbeeld China?
Het schijnt dat Iran zowel zaken doet met NK voor het kernprogramma en er gaan berichten de ronde dat Iran met chinese wapens speelt en met hun straaljagers vliegt. Grote kans dat zij meer steun krijgen van China, omdat de VS alleen maar dikke schulden heeft. De Mossad heeft alles aardig in kaart gebracht. Dat kan je lezen op debka.com
pi_89198808
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:40 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee maar de opmerkingen die je erbij maakte, maken wel duidelijk waar je voorkeur ligt. En dan doel ik op:

[..]

Je had liever dat het hele land onder de SU viel en heel Korea zoals Noord Korea was?
Dan had het land samen met de sovjet unie ten onder gegaan wat regime betreft. Persoonlijk heb ik liever een Korea zoals Zuid-Korea zonder gebruikt te worden voor de politieke belangen van de V.S. en China.
Noord-Korea heeft zijn langste tijd wel gehad, zelfs na zijn dood is Kim il Sung degene om wie het draait. Ze hebben niets te danken aan Kim jong un. Mobiele telefoons zijn weer toe gestaan en het aantal gebruikers groeit erg snel. Als je mensen zulke individuele vrijheden geeft zijn er altijd een paar die naar informatie van buitenaf gaan zoeken en dat gaan verspreiden. Als er maar genoeg informatie tot hun beschikking komt er vanzelf een einde aan. Zelfs de Kimmetjes weten hoe snel de omslag in Roemenie ging het beste voor Korea is als de bevolking er zelf een einde aanmaakt
pi_89203024
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dan had het land samen met de sovjet unie ten onder gegaan wat regime betreft. Persoonlijk heb ik liever een Korea zoals Zuid-Korea zonder gebruikt te worden voor de politieke belangen van de V.S. en China.
Noord-Korea heeft zijn langste tijd wel gehad, zelfs na zijn dood is Kim il Sung degene om wie het draait. Ze hebben niets te danken aan Kim jong un. Mobiele telefoons zijn weer toe gestaan en het aantal gebruikers groeit erg snel. Als je mensen zulke individuele vrijheden geeft zijn er altijd een paar die naar informatie van buitenaf gaan zoeken en dat gaan verspreiden. Als er maar genoeg informatie tot hun beschikking komt er vanzelf een einde aan. Zelfs de Kimmetjes weten hoe snel de omslag in Roemenie ging het beste voor Korea is als de bevolking er zelf een einde aanmaakt
Als de situatie blijft zoals die nu is, of nog meer gespannen wordt, kun je er donder op zeggen dat al die gsm's binnen de kortste keren weer streng verboden zijn. En de eerste de beste die het in zijn hoofd haalt om ook maar 1 letter informatie buiten de grenzen van DPRK terecht te laten komen (of de schijn wekt daartoe in staat te kunnen zijn) of omgekeerd, wordt zonder pardon met familie en al opgepakt en afgevoerd naar één van die fijne en enorm grote Gulags in het midden en noorden van DPRK. Daar mogen ze dan hun verdere leven geven voor de Grote Leider, en dat van hun kinderen die binnen die muren worden geboren.

Het is een voorrecht om in het paradijs van de Geliefde Grote Eeuwige Leider te wonen! Dat is pas echt geluk hebben!

Dat is de boodschap die de gehele bevolking van DPRK dagelijks bij het krieken van de dag uit hun luidspreker in hun woning hoort komen. De mensen hebben zelf geen idee, hoe slecht ze eraan toe zijn. En als ze dat nog wel kunnen bedenken, kijken ze wel uit om daar ooit 1 letter over uit te spreken. Dat is nou het "geluk" van een leven leiden in voortdurende angst dat het weinige dát je nog bezit je ieder moment ontnomen kan worden. Het is één grote facade.

Maar tot nu toe, heeft Zuid-Korea ook maar alles over zich heen laten komen. En ik moet nog zien, of ze dit keer niet terugkrabbelen. Zuid-Koreanen zijn niet de stoere Japanners die op hun strepen durven staan, en waarvoor de Grote Leider (daarom) nog enig respect kan opbrengen als het werkelijk moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 26-11-2010 22:27:30 ]
pi_89203133
Als je op youtube kijkt, vind je wel videos van een Noord Koreaanse nieuws-lezeres.
De burgers worden ook flink geprikt daar dus. De media van buitenaf krijgen ze dus ook maar ten dele of niet onder ogen, zodat ze nooit kunnen weten wat er nou echt afspeelt.
Wie weet denken ze daar nog steeds dat het net is als in WOII, ieder land voor zichzelf...
Lijkt veel op islam hoor; "De rest is slecht, behalve wij!"
pi_89206647
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als de situatie blijft zoals die nu is, of nog meer gespannen wordt, kun je er donder op zeggen dat al die gsm's binnen de kortste keren weer streng verboden zijn. En de eerste de beste die het in zijn hoofd haalt om ook maar 1 letter informatie buiten de grenzen van DPRK terecht te laten komen (of de schijn wekt daartoe in staat te kunnen zijn) of omgekeerd, wordt zonder pardon met familie en al opgepakt en afgevoerd naar één van die fijne en enorm grote Gulags in het midden en noorden van DPRK. Daar mogen ze dan hun verdere leven geven voor de Grote Leider, en dat van hun kinderen die binnen die muren worden geboren.

Het is een voorrecht om in het paradijs van de Geliefde Grote Eeuwige Leider te wonen! Dat is pas echt geluk hebben!

Dat is de boodschap die de gehele bevolking van DPRK dagelijks bij het krieken van de dag uit hun luidspreker in hun woning hoort komen. De mensen hebben zelf geen idee, hoe slecht ze eraan toe zijn. En als ze dat nog wel kunnen bedenken, kijken ze wel uit om daar ooit 1 letter over uit te spreken. Dat is nou het "geluk" van een leven leiden in voortdurende angst dat het weinige dát je nog bezit je ieder moment ontnomen kan worden. Het is één grote facade.

Maar tot nu toe, heeft Zuid-Korea ook maar alles over zich heen laten komen. En ik moet nog zien, of ze dit keer niet terugkrabbelen. Zuid-Koreanen zijn niet de stoere Japanners die op hun strepen durven staan, en waarvoor de Grote Leider (daarom) nog enig respect kan opbrengen als het werkelijk moet.
Maar het gebeurd wel dat er mensen met gevaar voor eigen leven en familie informatie naar buiten brengen of vragen om informatie. Wat de schijn wekken betreft het gaat zelf zo ver dat mensen je niet aankijken of weglopen want er hoeft maar 1 iemand iets te zeggen en je bent op zijn minst je privileges kwijt
pi_89208562
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Maar het gebeurd wel dat er mensen met gevaar voor eigen leven en familie informatie naar buiten brengen of vragen om informatie. Wat de schijn wekken betreft het gaat zelf zo ver dat mensen je niet aankijken of weglopen want er hoeft maar 1 iemand iets te zeggen en je bent op zijn minst je privileges kwijt
Precies. Die onwijs grote Gulags staan niet leeg. Er zijn iig 5 heel grote Gulags, die allen ongeveer zo groot (of zelfs groter) zijn als Washington DC.

Het is verboden om elkaar in de ogen te kijken, tenzij je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen van de overheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 26-11-2010 23:45:43 ]
pi_89210357
Misschien wel leuk voor degenen die interesse hebben in deze hele kwestie:

Je kunt via deze link een bestand downloaden dat "North Korea Uncovered" heet, en installeren, als je Google Earth al hebt geïnstalleerd.

"North Korea Uncovered" is een project van Curtis Melvin (en anderen), waaraan al sinds enkele jaren met behulp van Google Earth allerlei belangrijke plaatsen worden aangeduid in Google Earth.

Zo kun je bijvoorlbeeld heel snel zien (in Google Earth) waar de Gulags liggen, waar alle paleizen liggen, waar alle militaire voorzieningen zijn, monumenten, en noem maar op.

Google Earth kun je hier downloaden;
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:19:29 #57
323876 michaelmoore
pi_89216187
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 00:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

grappig bedankt

Wat ontzettend veel fish farms valt me op
Is dat omdat er op zee niet gevist mag worden ivm vluchtgevaar ofzo??

[ Bericht 28% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2010 07:32:56 ]
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:34:26 #58
323876 michaelmoore
pi_89216225
quote:
. Noord gooit ondertussen uit wanhoop een nuke op Zuid-Korea, USA antwoord daarna met een nuke op Noord-Korea, China wordt boos, verschillende Chinese onderzeeers liggen voor de USA, en nemen even een aantal grote steden onder vuur.. USA moet alle zeilen bijzetten.
Vraag me af hoe dat gaat, er zijn veel testraketten verkeerd terecht gekomen hoor
pi_89216414
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Precies. Die onwijs grote Gulags staan niet leeg. Er zijn iig 5 heel grote Gulags, die allen ongeveer zo groot (of zelfs groter) zijn als Washington DC.

Het is verboden om elkaar in de ogen te kijken, tenzij je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen van de overheid.
Het is niet verboden de meeste mensen doen het gewoon niet maar dat zullen ze in hun dagelijks leven ook niet doen al te close omgaan met hun omgeving, al ben ik ook mensen tegen gekomen die gewoon zwaaien. Degene die contact met je hebben zijn wel speciaal geselecteerd door de overheid.
pi_89216442
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 07:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

grappig bedankt

Wat ontzettend veel fish farms valt me op
Is dat omdat er op zee niet gevist mag worden ivm vluchtgevaar ofzo??
Dan moet je eens zoeken naar de water glijbaan hij staat bij een paleis in Pyongyang. De fishfarm zullen wel zijn vanwege de voedsel tekorten zelfs in Pyongyang staat mais bij de huizen en tussen de bomen
pi_89216907
quote:
SEOUL - Zuid-Korea heeft een regen van ballonnen met propagandaflyers op Noord-Korea laten neerdalen, na de artillerieaanval van de noorderbuur op het grenseiland Yeonpyeong. Dat meldden militaire bronnen afgelopen nacht.

De Zuid-Koreanen beloofden zes jaar geleden te stoppen met deze vorm van psychologische oorlogvoering, die erop gericht is om het het gezag van leider Kim Jong-il te ondermijnen. Maar na de beschieting van dinsdag, hervatten de Zuid-Koreanen de ballonnenoorlog.

De flyers bevatten kritiek op Kim Jong-il en diens zoon en vermoedelijk opvolger Kim Jong-un, aldus de militairen. In totaal vlogen zo'n 400.000 flyers de zwaarbewaakte grens over. (ANP)
pi_89217864
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 07:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vraag me af hoe dat gaat, er zijn veel testraketten verkeerd terecht gekomen hoor
Ja dat kan nou juist een goeie dekmantel zijn. 'Ach ze schieten toch mis'
en dan... Bam!
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:51:18 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89218019
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 00:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

Je kunt via deze link een bestand downloaden dat "North Korea Uncovered" heet, en installeren, als je Google Earth al hebt geïnstalleerd.

"North Korea Uncovered" is een project van Curtis Melvin (en anderen), waaraan al sinds enkele jaren met behulp van Google Earth allerlei belangrijke plaatsen worden aangeduid in Google Earth.

Zo kun je bijvoorlbeeld heel snel zien (in Google Earth) waar de Gulags liggen, waar alle paleizen liggen, waar alle militaire voorzieningen zijn, monumenten, en noem maar op.

Dankje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:17:29 #64
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89218729
quote:
'Miljoen slachtoffers bij eventuele Koreaanse oorlog'`
ANP 27/11/10, 10:25

EPA

VK UPDATE WASHINGTON - Een volledige oorlog met Noord-Korea is een nachtmerrie-scenario, met mogelijk een miljoen slachtoffers en gevaar op de eerste kernoorlog ter wereld. Militaire experts zeggen dat Noord-Korea weliswaar arm is, maar zeer zwaar bewapend. Het bezit een van de grootste legers ter wereld.

'Officiële modellen van het Amerikaanse ministerie van Defensie veronderstellen dat het maanden kan duren om de oorlog te winnen. Het kan daarbij leiden tot een meer dan een miljoen slachtoffers, allen dood of gewond. En dat is nog zonder dat atoombommen worden gebruikt', zegt Michael O'Hanlon van denktank Brookings Institution. Hij schreef een boek over de mogelijke oorlog.

Kernkop
Noord-Korea kan binnen enkele maanden een kernkop op een raket monteren of is daarin al geslaagd, vrezen experts. In de eerste uren van een militair conflict zouden Amerikaanse gevechtsvliegtuigen vooral de locaties moeten vernietigen met kernbommen, raketten en chemische wapens. Bij een simulatie in 2005 bleek dat daarvoor vierduizend vluchten per dag nodig zouden zijn.

Bij een oorlog zou Noord-Korea bovendien haar kernmateriaal snel verplaatsen naar ondergrondse locaties. Onzeker is of de VS snel genoeg spionagesatellieten ter plaatse heeft om al die transporten te volgen. O'Hanlon vermoedt dat Noord-Korea één kernwapen zou lanceren voor de Zuid-Koreaanse kust, als demonstratie van kracht. Het land zou de andere kernbommen dan achter de hand houden.

Oncontroleerbare escalatie
De gepensioneerde VS-kolonel John Collins bekeek in 2003 een reeks militaire opties tegen Noord-Korea, zoals blokkades van de havens of een kernaanval. Hij trok een grimmige conclusie. 'Elke optie kan de vonk zijn voor een oncontroleerbare escalatie, met vreselijk veel slachtoffers aan beide zijden.'
Bron: Volkskrant.nl
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:22:24 #65
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89218892
Kwam van de week deze site tegen, zeer interessant: Bluffer's Guide
pi_89220003
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 08:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is niet verboden de meeste mensen doen het gewoon niet maar dat zullen ze in hun dagelijks leven ook niet doen al te close omgaan met hun omgeving, al ben ik ook mensen tegen gekomen die gewoon zwaaien. Degene die contact met je hebben zijn wel speciaal geselecteerd door de overheid.
Daar vergis je je in. Oogcontact is wel degelijk verboden, mits je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen. Alle contact met buitenlanders is verboden, en oogcontact is ook een vorm van contact.
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:32:16 #67
323876 michaelmoore
pi_89220841
Het enige positieve is dat ze nooit last van files hebben daar, kost ook weinig benzine dus
pi_89222168
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Daar vergis je je in. Oogcontact is wel degelijk verboden, mits je daarvoor speciale toestemming hebt gekregen. Alle contact met buitenlanders is verboden, en oogcontact is ook een vorm van contact.
Bron graag. Volledige onzin.

En ik heb de rest van je ook gelezen in dit topic, maar wat een op niks gebaseerd, suggestief geraaskal.
pi_89222195
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
Het enige positieve is dat ze nooit last van files hebben daar, kost ook weinig benzine dus
En alle vrouwen voldeden aan de 50 kilo regel, dat vond ik ook vrij positief. Dat verbaasde mij het meest de meeste vrouwen zagen er tiptop uit.
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:24:36 #70
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89222285
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

En ik heb de rest van je ook gelezen in dit topic, maar wat een op niks gebaseerd, suggestief geraaskal.
Lijkt me meer iets van verlegenheid, want hoe vaak zien ze nou een buitenlander?
pi_89222568
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

:D Toch ben jij wel grappig!
pi_89222810
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lijkt me meer iets van verlegenheid, want hoe vaak zien ze nou een buitenlander?
Het is voorzichtigheid om niet in moeilijkheden te komen. Maar idd je valt wel op als blanke.Wij waren ergens toen er schoolkinderen van een jaartje of 8 langs kwamen je zag ze kijken totdat de juf ze weer in het gareel bracht.
pi_89222965
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je bedoelt "tenzij" en verder lijkt 't me dat je verhaal niet klopt. In de filmpjes die ik op youtube heb gezien van een Amerikaan die daar is, zwaait hij zelfs naar mensen in de metrogangen en zwaaien er een paar ook gewoon terug.
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:54:20 #74
323876 michaelmoore
pi_89223160
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:21 schreef vipergts het volgende:

[..]

En alle vrouwen voldeden aan de 50 kilo regel, dat vond ik ook vrij positief. Dat verbaasde mij het meest de meeste vrouwen zagen er tiptop uit.
Ja het is selfrespect he, ga maar eens naar de Oekraïne in arme dorpjes lopen de mooiste vrouwen, dat kost ook geen geld, sterker nog teveel geld is Mac Donalds , Vlees en Snoep
pi_89223556
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:47 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je bedoelt "tenzij" en verder lijkt 't me dat je verhaal niet klopt. In de filmpjes die ik op youtube heb gezien van een Amerikaan die daar is, zwaait hij zelfs naar mensen in de metrogangen en zwaaien er een paar ook gewoon terug.
En je gaat ervan uit dat dat op het platteland ook zo zou zijn? In Pyongyang wordt de toerist een zo gunstig mogelijk plaatje voorgeschoteld.
pi_89223598
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is voorzichtigheid om niet in moeilijkheden te komen. Maar idd je valt wel op als blanke.Wij waren ergens toen er schoolkinderen van een jaartje of 8 langs kwamen je zag ze kijken totdat de juf ze weer in het gareel bracht.
En op welke manier zou je dan in problemen kunnen komen als het allemaal zo vrijelijk is toegestaan voor iedereen?
pi_89223644
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja het is selfrespect he, ga maar eens naar de Oekraïne in arme dorpjes lopen de mooiste vrouwen, dat kost ook geen geld, sterker nog teveel geld is Mac Donalds , Vlees en Snoep
Niet alleen qua gewicht. Kapsel make up en kleding waren allemaal om door een ringetje te halen. Vooral van de kapsel verbaasde met het gezien het feit dat Kim raar haar heeft verboden.
pi_89223691
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En je gaat ervan uit dat dat op het platteland ook zo zou zijn? In Pyongyang wordt de toerist een zo gunstig mogelijk plaatje voorgeschoteld.
Ik zeg verder niks over 't platteland.
pi_89223875
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En op welke manier zou je dan in problemen kunnen komen als het allemaal zo vrijelijk is toegestaan voor iedereen?
ik doe er even 2 in 1 onderweg zijn er ook gewoon mensen die naar de bus zwaaien, we hebben zelfs even in de middle of nowhere een ongeplande stop gehad en daar keken voorbijgangers ook gewoon. en dat was niet echt wat ze wilden laten zien want er werd vriendelijk gevraagd om geen foto's van de omgeving te maken

Heel simpel ze weten niet of die andere voorbijganger wel te vertrouwen is. maar als ze zich op hun gemak voelen zijn ze net zo nieuwsgierig als jij en ik.
pi_89225122
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:14 schreef vipergts het volgende:

[..]

[..]

ik doe er even 2 in 1 onderweg zijn er ook gewoon mensen die naar de bus zwaaien, we hebben zelfs even in de middle of nowhere een ongeplande stop gehad en daar keken voorbijgangers ook gewoon. en dat was niet echt wat ze wilden laten zien want er werd vriendelijk gevraagd om geen foto's van de omgeving te maken

Heel simpel ze weten niet of die andere voorbijganger wel te vertrouwen is. maar als ze zich op hun gemak voelen zijn ze net zo nieuwsgierig als jij en ik.
Maar naar iemand kijken en echt oogcontact maken is toch wel een verschil. Zeker als je zelf in een bus zit die voorbij rijdt. Dan is kijken niet iets wat een Noord-Koreaan in de problemen kan brengen. Dat is anders, wanneer de afstand zo gering is dat er tegen elkaar gesproken zou kunnen worden.

Kleine kinderen tot een jaar of 7 maken ook gewoon oogcontact met toeristen. Maar zodra ze een jaar of 10 zijn, is dat echt over.
pi_89225649
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar naar iemand kijken en echt oogcontact maken is toch wel een verschil. Zeker als je zelf in een bus zit die voorbij rijdt. Dan is kijken niet iets wat een Noord-Koreaan in de problemen kan brengen. Dat is anders, wanneer de afstand zo gering is dat er tegen elkaar gesproken zou kunnen worden.

Kleine kinderen tot een jaar of 7 maken ook gewoon oogcontact met toeristen. Maar zodra ze een jaar of 10 zijn, is dat echt over.
Eerst had je het over oogcontact en nu heb je het al over dat de afstand zo gering is dat je zou kunnen praten, dat is iets heel anders, het blijft gewoon zo dat toen ik daar was dat ik meerdere malen heb gehad dat er voorbijgangers op minder dan 2 meter voorbij kwamen die je gewoon uit nieuwsgierigheid aan kijken daarmee houdt het voor de rest ook wel op. En niet alleen in Pyongyang ook bij een pechgeval in de middel of nowhere met mensen die voorbij lopen
pi_89225908
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Eerst had je het over oogcontact en nu heb je het al over dat de afstand zo gering is dat je zou kunnen praten, dat is iets heel anders, het blijft gewoon zo dat toen ik daar was dat ik meerdere malen heb gehad dat er voorbijgangers op minder dan 2 meter voorbij kwamen die je gewoon uit nieuwsgierigheid aan kijken daarmee houdt het voor de rest ook wel op. En niet alleen in Pyongyang ook bij een pechgeval in de middel of nowhere met mensen die voorbij lopen
De definitie van oogcontact is dan ook het recht in de ogen kijken bij elkaar waarbij je in staat bent om nonverbale communicatie uit te wisselen, en dat is een beetje moeilijk op grote afstand.

Maar goed, jij hebt dus duidelijk andere ervaringen :)
pi_89225974
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De definitie van oogcontact is dan ook het recht in de ogen kijken bij elkaar waarbij je in staat bent om nonverbale communicatie uit te wisselen, en dat is een beetje moeilijk op grote afstand.

Maar goed, jij hebt dus duidelijk andere ervaringen :)
Haha, hoe communiceer jij met je ogen? Knipperen in morse code?
pi_89226633
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Haha, hoe communiceer jij met je ogen? Knipperen in morse code?
Nee, net zoals alle mensen (inclusief jijzelf) dat doen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oogcontact
pi_89228935
quote:

[..]

Waar baseer jij op dat dat verboden is?
pi_89228980
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Doe niet zo bezopen man. Je kunt er gewoon met iedereen op de foto of een praatje maken. Oók op het platteland, óók in een pretpark en óók partijleden of militairen. Sommige hebben er weinig zin in, maar meestal zijn ze hartstikke vrolijk en bereid.
pi_89229043
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Don't worry. Het mag gewoon, kan gewoon. In elke regio, dorp, stad of situatie.
pi_89229347
Er zijn wel degelijk een hoop regels voor oogcontact in Noord-Korea, ze zijn vooral gebaseerd op hiërarchische verdelingen. Noord-Koreanen mogen beslist niet met iedereen oogcontact maken.

Dit zijn de regels voor oogcontact in Noord-Korea:

First, in order to understand how eye contact works in Korea, you have to understand how hierarchy in Korea works. Hierarchy is in Korea is not a rigid, hard-and-fast thing -- it is surprisingly flexible and context-specific. Certain places/situations are very hierarchical, others not so.

Here are some very hierarchical places/situations:

- Schools (K-12): So many grade levels! Confucian respect for the teachers! Huge disparity in between the ages of the students and those of the teachers! All of them serve to create a pretty hierarchical situation. Interesting note here is that actual age of the student does not matter -- what matters is the grade level. Two students could be only a few months apart, but the upperclassman is always higher on the ranks than the lowerclassman.

- Military: Obviously.

- Old people (over 60 years old): Both because the tradition demands more respect for old people and because old people demand more tradition.

- Being scolded: Nothing reminds you of your place quite like being yelled at by your parents, boss, etc.

- Huge gap in authority: Meeting the president of your company, for example.

- In-Laws: True for both sexes but more so for women, parents-in-law are treated much more formally compared to one's own family.

In these situations, the appropriate eye contact is: none. If the person on the higher hierarchy is speaking to you, point your body toward that person but dip your head slightly and look into the space a little in front of you. The greater the disparity between the ranks, the lower your eye level. One can glance up once in a while to signify that one is listening and not nodding off.

Here are some situations in which hierarchy does not really exist, or may be more flexible than one might think:

- Young adults: This is true even in a group made up of people with different ages, even more so because American influence in Korea is spreading even at this level.

- Peer group: If you are with your classmates, for example, you would be among your peers. But be mindful about how your peers are defined. For example, a person who is younger than you but in a higher grade in your school is not your peer -- she is your superior. A person who is older than you but began working for your company in the same year can be your peer.

- Constant working relationship: This is very, very situation-specific, so carefully assess the situation. But for example, if you are working with a mid-level boss nearly all the time while you are at work, you probably will have to speak up and ask questions once in a while.

- Immediate family and intimate extended family: Again, depends on the family, but between parents and children, and between sibilings, the hierarchy can be surprisingly lax.

http://www.globalpost.com(...)ke-eye-contact-redux
pi_89229390
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:58 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, net zoals alle mensen (inclusief jijzelf) dat doen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oogcontact
Ja, dat is basiszooi. Of kun jij met een simpele oogopslag aan mensen vertellen dat ze in het ootje genomen worden door hun leider. :')
pi_89229447
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er zijn wel degelijk een hoop regels voor oogcontact in Noord-Korea, ze zijn vooral gebaseerd op hiërarchische verdelingen. Noord-Koreanen mogen beslist niet met iedereen oogcontact maken.

Dit zijn de regels voor oogcontact in Noord-Korea:

First, in order to understand how eye contact works in Korea, you have to understand how hierarchy in Korea works. Hierarchy is in Korea is not a rigid, hard-and-fast thing -- it is surprisingly flexible and context-specific. Certain places/situations are very hierarchical, others not so.

Here are some very hierarchical places/situations:

- Schools (K-12): So many grade levels! Confucian respect for the teachers! Huge disparity in between the ages of the students and those of the teachers! All of them serve to create a pretty hierarchical situation. Interesting note here is that actual age of the student does not matter -- what matters is the grade level. Two students could be only a few months apart, but the upperclassman is always higher on the ranks than the lowerclassman.

- Military: Obviously.

- Old people (over 60 years old): Both because the tradition demands more respect for old people and because old people demand more tradition.

- Being scolded: Nothing reminds you of your place quite like being yelled at by your parents, boss, etc.

- Huge gap in authority: Meeting the president of your company, for example.

- In-Laws: True for both sexes but more so for women, parents-in-law are treated much more formally compared to one's own family.

In these situations, the appropriate eye contact is: none. If the person on the higher hierarchy is speaking to you, point your body toward that person but dip your head slightly and look into the space a little in front of you. The greater the disparity between the ranks, the lower your eye level. One can glance up once in a while to signify that one is listening and not nodding off.

Here are some situations in which hierarchy does not really exist, or may be more flexible than one might think:

- Young adults: This is true even in a group made up of people with different ages, even more so because American influence in Korea is spreading even at this level.

- Peer group: If you are with your classmates, for example, you would be among your peers. But be mindful about how your peers are defined. For example, a person who is younger than you but in a higher grade in your school is not your peer -- she is your superior. A person who is older than you but began working for your company in the same year can be your peer.

- Constant working relationship: This is very, very situation-specific, so carefully assess the situation. But for example, if you are working with a mid-level boss nearly all the time while you are at work, you probably will have to speak up and ask questions once in a while.

- Immediate family and intimate extended family: Again, depends on the family, but between parents and children, and between sibilings, the hierarchy can be surprisingly lax.

http://www.globalpost.com(...)ke-eye-contact-redux
Volgens mij haal jij regels en sociale conventies door elkaar. Er is in Nederland ook geen regel voor handen schudden of je hand voor je mond houden als je hoest/niest. Dat het wel vaak gebeurt heeft met sociale conventies te maken, niet met regels. Daarnaast heb je het nu over Koreanen in general en Confuciaanse tradities. Dat heeft niks met het Noord-Koreaanse bewind te maken.
pi_89229467
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Volgens mij haal jij regels en sociale conventies door elkaar. Er is in Nederland ook geen regel voor handen schudden of je hand voor je mond houden als je hoest/niest. Dat het wel vaak gebeurt heeft met sociale conventies te maken, niet met regels. Daarnaast heb je het nu over Koreanen in general en Confuciaanse tradities. Dat heeft niks met het Noord-Koreaanse bewind te maken.
Moet je daar gewoon eens gaan uitproberen dan als je er weer bent :)
pi_89229541
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
Moet je daar gewoon eens gaan uitproberen dan als je er weer bent :)
Jongen, dat heeft er niks mee te maken. Je komt eerst aan met regels. Dit zijn, hoe strict de conventies en tradities ook zijn géén wetten of regels. Dat je een social outcast bent als je je er niet aan houdt, verandert hier niets aan.
pi_89230102
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Doe niet zo bezopen man. Je kunt er gewoon met iedereen op de foto of een praatje maken. Oók op het platteland, óók in een pretpark en óók partijleden of militairen. Sommige hebben er weinig zin in, maar meestal zijn ze hartstikke vrolijk en bereid.
Tja als je mensen perse voor het blok wilt zetten dan doe je zoiets dat heeft niets met Noord-Korea te maken maar puur met het vermijden van het lijden van gezichtsverlies. Ik vind het op zijn minst niet netjes van je als je zoiets gedaan hebt bij een willekeurige Noord-Koreaan maar wie ben ik
pi_89230896
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:33 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Jongen, dat heeft er niks mee te maken. Je komt eerst aan met regels. Dit zijn, hoe strict de conventies en tradities ook zijn géén wetten of regels. Dat je een social outcast bent als je je er niet aan houdt, verandert hier niets aan.
Dit waren de regels zoals die gelden in Zuid-Korea ;) En zelfs dáár kleven daar consequenties aan bij het overschrijden daarvan. Hoewel in veel mindere mate.
pi_89231034
Maar zijn ze al aan het vechten?
pi_89231587
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dit waren de regels zoals die gelden in Zuid-Korea ;) En zelfs dáár kleven daar consequenties aan bij het overschrijden daarvan. Hoewel in veel mindere mate.
Consequentie is sociaal ostracisme, niet strafrechtelijke vervolging.
pi_89233907
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Consequentie is sociaal ostracisme, niet strafrechtelijke vervolging.
Je hebt gelijk hoor :) Noord-Koreanen kunnen onbekommerd oogcontact maken met bijvoorbeeld een militair of de Grote Leider himself. Niets aan het handje.
pi_89233914
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je weet dat Zuid-Korea en Noord-korea 2 verschillende landen zijn
pi_89233946
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je weet dat Zuid-Korea en Noord-korea 2 verschillende landen zijn
Daarom ook juist!

Als jij denkt dat het er in Noord-Korea soepeler aan toe gaat dan in Zuid-Korea, laat ik je graag in die waan.
pi_89233985
President Lee calls for thorough measures against N. Korean provocation

SEOUL, Nov. 27 (Yonhap) -- South Korean President Lee Myung-bak told the military Saturday to thoroughly prepare for any additional provocation by North Korea as South Korean and U.S. troops were set to begin a joint military exercise.

"There is a possibility North Korea may take provocative actions during the (joint) exercise, so make complete preparations based on cooperation between South Korean and U.S. forces to counter any provocation," the president was quoted as saying at a meeting with his security-related ministers and officials.

http://english.yonhapnews(...)101127002600320.HTML
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')