Bij het RTL nieuws zeiden ze op het eind dat Noord Korea Zuid Korea had aangevallen. En dat er zo'n 50 huizen in brand zouden staan. Op internet is er nog bar weinig te vinden.quote:Noord-Korea heeft huizen van Zuid-Korea beschoten met artillerie. Hierdoor hebben zestig tot zeventig huizen vlam gevat. Zuid-Korea heeft het vuur beantwoord.
http://www.powned.tv/nieu(...)beschiet_zuiden.html
Reutersquote:North Korea artillery fire hits South island
SEOUL | Tue Nov 23, 2010 1:22am EST
(Reuters) - North Korea on Tuesday fired dozens of artillery shells at a South Korean island, setting buildings on fire and prompting a return fire by the South, Seoul's military and media reports said.
Seoul's YTN television quoted a witness as saying 60 to 70 houses were on fire after the shelling.
The military confirmed the exchange of firing, without providing more details.
Nou, ontedekkingen gedaan, er kreeg iemand een rondleiding. Da's toch wat anders.quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:35 schreef Stokstaart het volgende:
Van de week zijn er ook ontdekkingen gedaan aangaande een nucleaire site .
Dat denk ik niet. Dat kan de VS zich helemaal niet veroorloven, een oorlog in die contreien.quote:Ik denk dat ze binnenkort bezoek gaan krijgen van Amerikaanse B2 bommenwerpers
Een regelrechte provocatie is dat . De Amerikaanse speciale gezant belast met Noord-Korea komt zondag naar Azië voor overleg met China, Japan en Zuid-Korea over het nucleaire programma van Noord-Korea.quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, ontedekkingen gedaan, er kreeg iemand een rondleiding. Da's toch wat anders.
[..]
Dat denk ik niet. Dat kan de VS zich helemaal niet veroorloven, een oorlog in die contreien.
quote:Noord-Korea beschiet huizen in Zuid-Korea met granaten
dinsdag 23 november 2010 07:29
Het communistische regime in Noord-Korea heeft de aanval geopend en granaten afgevuurd op huizen op een Zuid-Koreaans grenseilandje. Ongeveer zestig tot zeventig huizen zouden in brand staan.
Noord-Korea schiet granaten op Zuid-Korea af Noord-Korea schiet granaten op Zuid-Korea af
Er zijn gewonden gevallen door de granaataanval op het eiland Yeonpyeong, onder wie tenminste vier militairen.
Terugschieten
Zuid Korea reageert door terug te schieten naar Noord-Korea, melden diverse internationale media. Het leger is in de opperste staat van paraatheid gebracht.
De druk neemt toe, nu Noord-Korea zich steeds meer bezighoudt met de verrijking van uranium. Dit is de grondstof voor nucleaire wapens. Een paar dagen geleden kwam uit dat Noord-Korea een moderne verrijkingsinstallatie bezit.
Kernwapens
Amerika oefent steeds meer druk uit op China, om de regering van Noord-Korea ertoe te bewegen hun nucleaire programma te ontmantelen. De gesprekken met Pyongyang zijn voorlopig opgeschort zolang het land niet beloofd te stoppen met het ontwikkelen van nucleaire wapens.
@ Elsevier
Hierbij vergeet je even dat China N-K altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden. Als de VS N-K aanvalt, gaat China ook reageren. En ik denk niet dat er nu iemand is die zit te wachten op WO III.quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zuid Korea en de US zijn min of meer bondgenoten . Als Noord Korea Zuid Korea mocht aanvallen kun je wachten op een interventie van de US . Die zijn maar wat blij als ze eindelijk een legitieme aanleiding hebben om de degens te kruisen met Noord Korea .
Wat wil China gaan doen dan ? Als de US daar noodzaak toe zien gaan er bommenwerpers over Noord Korea . US heeft daar al eerder openlijk mee gedreigd .quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hierbij vergeet je even dat China N-K altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden. Als de VS N-K aanvalt, gaat China ook reageren. En ik denk niet dat er nu iemand is die zit te wachten op WO III.
Dus ik verwacht niet dat de VS aanvalt.....
En zelfs als China genoeg heeft van de valse hond in hun achtertuin dan nog zit je met het feit dat de VS geen geld heeft voor een oorlog met NK.quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hierbij vergeet je even dat China N-K altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden. Als de VS N-K aanvalt, gaat China ook reageren. En ik denk niet dat er nu iemand is die zit te wachten op WO III.
Dus ik verwacht niet dat de VS aanvalt.....
Idd, ze hebben al geen geld meer voor de 2 oorlogen die nu aan de gang zijn...quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En zelfs als China genoeg heeft van de valse hond in hun achtertuin dan nog zit je met het feit dat de VS geen geld heeft voor een oorlog met NK.
China bezit een leuk arsenaal aan militaire, maar ook (voor de VS mogelijk nog schadelijker) financiele wapens....quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat wil China gaan doen dan ? Als de US daar noodzaak toe zien gaan er bommenwerpers over Noord Korea . US heeft daar al eerder openlijk mee gedreigd .
Krijgen we dat non-argument weer .quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En zelfs als China genoeg heeft van de valse hond in hun achtertuin dan nog zit je met het feit dat de VS geen geld heeft voor een oorlog met NK.
En wie zijn indirect verantwoordelijk is voor de enorme groei van China ? Juist ja, exportpartner nummer 1 de VS .quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
China bezit een leuk arsenaal aan militaire, maar ook (voor de VS mogelijk nog schadelijker) financiele wapens....
En er zit een enorm gat tussen ergens mee dreigen en het daadwerkelijk doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |