abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:20:44 #1
273119 BeSimple
or die trying!
pi_89041631
quote:
Noord-Korea heeft huizen van Zuid-Korea beschoten met artillerie. Hierdoor hebben zestig tot zeventig huizen vlam gevat. Zuid-Korea heeft het vuur beantwoord.

http://www.powned.tv/nieu(...)beschiet_zuiden.html
Bij het RTL nieuws zeiden ze op het eind dat Noord Korea Zuid Korea had aangevallen. En dat er zo'n 50 huizen in brand zouden staan. Op internet is er nog bar weinig te vinden.

Gaat het nou toch echt zo ver komen?

Achtergronden Crisis tussen Noord en Zuid-Korea #2

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 23-11-2010 14:49:24 ]
Laat me met rust!
pi_89041658
Volgens mij zijn er altijd wel schermutselingen, toch?
Ik weet niet of dit ernstiger is dan normaal.
I´m back.
pi_89041687
Noord Korea daagt al geruime tijd uit . Laatst ook in de Japanse zee
Van de week zijn er ook ontdekkingen gedaan aangaande een nucleaire site .
Ik denk dat ze binnenkort bezoek gaan krijgen van Amerikaanse B2 bommenwerpers *O*
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:36:29 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89041701
quote:
North Korea artillery fire hits South island

SEOUL | Tue Nov 23, 2010 1:22am EST
(Reuters) - North Korea on Tuesday fired dozens of artillery shells at a South Korean island, setting buildings on fire and prompting a return fire by the South, Seoul's military and media reports said.

Seoul's YTN television quoted a witness as saying 60 to 70 houses were on fire after the shelling.

The military confirmed the exchange of firing, without providing more details.
Reuters
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:37:22 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89041710
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:35 schreef Stokstaart het volgende:
Van de week zijn er ook ontdekkingen gedaan aangaande een nucleaire site .
Nou, ontedekkingen gedaan, er kreeg iemand een rondleiding. Da's toch wat anders.

quote:
Ik denk dat ze binnenkort bezoek gaan krijgen van Amerikaanse B2 bommenwerpers *O*
Dat denk ik niet. Dat kan de VS zich helemaal niet veroorloven, een oorlog in die contreien.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_89041752
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou, ontedekkingen gedaan, er kreeg iemand een rondleiding. Da's toch wat anders.
[..]

Dat denk ik niet. Dat kan de VS zich helemaal niet veroorloven, een oorlog in die contreien.
Een regelrechte provocatie is dat . De Amerikaanse speciale gezant belast met Noord-Korea komt zondag naar Azië voor overleg met China, Japan en Zuid-Korea over het nucleaire programma van Noord-Korea.
Zuid Korea en de US zijn min of meer bondgenoten . Als Noord Korea Zuid Korea mocht aanvallen kun je wachten op een interventie van de US . Die zijn maar wat blij als ze eindelijk een legitieme aanleiding hebben om de degens te kruisen met Noord Korea . :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89041769
Ben benieuwd wat de aanleiding van hier van is. Gelukkig staat het bier en chips nog steeds gereed. *O*

quote:
Noord-Korea beschiet huizen in Zuid-Korea met granaten

dinsdag 23 november 2010 07:29

Het communistische regime in Noord-Korea heeft de aanval geopend en granaten afgevuurd op huizen op een Zuid-Koreaans grenseilandje. Ongeveer zestig tot zeventig huizen zouden in brand staan.

Noord-Korea schiet granaten op Zuid-Korea af Noord-Korea schiet granaten op Zuid-Korea af

Er zijn gewonden gevallen door de granaataanval op het eiland Yeonpyeong, onder wie tenminste vier militairen.

Terugschieten
Zuid Korea reageert door terug te schieten naar Noord-Korea, melden diverse internationale media. Het leger is in de opperste staat van paraatheid gebracht.

De druk neemt toe, nu Noord-Korea zich steeds meer bezighoudt met de verrijking van uranium. Dit is de grondstof voor nucleaire wapens. Een paar dagen geleden kwam uit dat Noord-Korea een moderne verrijkingsinstallatie bezit.

Kernwapens
Amerika oefent steeds meer druk uit op China, om de regering van Noord-Korea ertoe te bewegen hun nucleaire programma te ontmantelen. De gesprekken met Pyongyang zijn voorlopig opgeschort zolang het land niet beloofd te stoppen met het ontwikkelen van nucleaire wapens.

@ Elsevier
pi_89041784
Israël en Korea, altijd fun ^O^
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:50:24 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89041811
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:43 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Zuid Korea en de US zijn min of meer bondgenoten . Als Noord Korea Zuid Korea mocht aanvallen kun je wachten op een interventie van de US . Die zijn maar wat blij als ze eindelijk een legitieme aanleiding hebben om de degens te kruisen met Noord Korea . :)
Hierbij vergeet je even dat China N-K altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden. Als de VS N-K aanvalt, gaat China ook reageren. En ik denk niet dat er nu iemand is die zit te wachten op WO III.
Dus ik verwacht niet dat de VS aanvalt.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_89041837
South Korea says it has returned fire after claiming around 200 North Korean artillery rounds hit one of its islands.

Around 60 to 70 houses were ablaze after the shelling, according to a witness.

Two people were injured while another report claimed four soldiers were hurt.

The rounds landed on Yeonpyeong island and also went into the sea near the countries' disputed western border.

South Korea says its troops then returned fire.

Seoul says the country is on its highest non-wartime alert and fighter jets have been deployed to the island.

The firing comes amid tension over North Korea's claim that it has a new uranium enrichment facility.

The countries' western maritime boundary has long been a flash point between the two Koreas.

The North does not recognize the border that was unilaterally drawn by the United Nations at the end of the 1950-53 Korean War.

North and South Korea have fought three bloody skirmishes near the maritime border in recent years, most recently in November 2009.

Kan interessant worden dit .
Groetjes, Ezio.
pi_89041862
Vraag me af hoe de N-Korea apologizers dit weer recht gaan praten. Het zinken van het Zuid-Koreaanse schip door een Noord-Koreaanse torpedo was immers een truuk van het zittende Zuid-Koreaanse regime om de verkiezingen te winnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_89041864
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Hierbij vergeet je even dat China N-K altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden. Als de VS N-K aanvalt, gaat China ook reageren. En ik denk niet dat er nu iemand is die zit te wachten op WO III.
Wat wil China gaan doen dan ? Als de US daar noodzaak toe zien gaan er bommenwerpers over Noord Korea . US heeft daar al eerder openlijk mee gedreigd .
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:54:12 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89041865
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

En zelfs als China genoeg heeft van de valse hond in hun achtertuin dan nog zit je met het feit dat de VS geen geld heeft voor een oorlog met NK.
pi_89041875
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En zelfs als China genoeg heeft van de valse hond in hun achtertuin dan nog zit je met het feit dat de VS geen geld heeft voor een oorlog met NK.
Idd, ze hebben al geen geld meer voor de 2 oorlogen die nu aan de gang zijn...
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:57:06 #15
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89041901
And so it begins... :{
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:57:57 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89041911
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:54 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat wil China gaan doen dan ? Als de US daar noodzaak toe zien gaan er bommenwerpers over Noord Korea . US heeft daar al eerder openlijk mee gedreigd .
China bezit een leuk arsenaal aan militaire, maar ook (voor de VS mogelijk nog schadelijker) financiele wapens....
En er zit een enorm gat tussen ergens mee dreigen en het daadwerkelijk doen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_89041912
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Krijgen we dat non-argument weer .
Ze hadden ook geen geld voor die hele Irak oorlog . Ze hadden net voor WW2 de grootste economische crisis ooit . Dankzij de oorlog heeft de economie zich zelfs verder herstelt .
Alsof een zwakke dollar voor US ooit reden zal zijn om een oorlog NIET in te gaan . De geschiedenis terugkijkend eerder wel dan niet .

Wellicht alleen geen grondtroepen ofzo .
Groetjes, Ezio.
pi_89041941
Ze proberen de VS de tent uit te lokken ofzo?
pi_89041946
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

China bezit een leuk arsenaal aan militaire, maar ook (voor de VS mogelijk nog schadelijker) financiele wapens....
En er zit een enorm gat tussen ergens mee dreigen en het daadwerkelijk doen.
En wie zijn indirect verantwoordelijk is voor de enorme groei van China ? Juist ja, exportpartner nummer 1 de VS .
Die gaan echt geen oorlog/conflict aan met de US over Noord Korea . Daar snijden ze zichzelf mee in de vingers . :)
Groetjes, Ezio.
pi_89042047
Jongens dit is gewoon Noord-Koreaanse propaganda. Ze hebben wat content nodig om hun propagandakrantjes te vullen. Daarom blijft het ook bij dit soort kleine eilandjes en een enkel Zuid-Koreaans schip.

Vanochtend in Noord-Koreaanse krantjes:
"Klinkende overwinning geboekt op Zuid-Korea. Noord-Koreaans eiland dat bezet was door Zuid-Korea is heroverd!"
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89042121
Ach het valt wel weer mee, beiden hebben teveel te verliezen om een totale oorlog te gaan voeren.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:22:22 #22
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_89042151
Provocatie noemt men dat.... Bizar om op een oefening te antwoorden met schoten op burgerdoelen.
pi_89042158
't Zal net je huis zijn dat in puin wordt geschoten omdat een of ander puisterig snotjoch dat net tot generaal is benoemd even wil laten zien hoe goed hij oorlogje kan spelen...
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 08:29:31 #24
8781 crew  Frutsel
pi_89042227

Ziet er lekker uit daar :{
Hoe groot is het geduld van Zuid-Korea?
pi_89042267
Obama's reset policy in action.

(niet dat de politiek van GWB effectief was, maar dit is gewoon knudde)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')