Alles wat je altijd al over computers, hardware, software, internet en elektronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen.
Wat is Android? Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform. Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen. Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.
Aanpassingen van de fabrikant Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelden de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android, Samung TouchWiz en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.
Welke apparaten draaien er op Android? Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites. Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.
Wat zijn die witte vierkanten met zwarte puntjes die ik overal op internet tegenkom? Dat zijn QR-Codes, een soort barcodes zoals je die in de supermarkt hebt. Met deze QR-Codes kun je heel gemakkelijk een app vinden. Het enige wat je moet doen, is even je camera richten op zo’n QR-Code met bijvoorbeeld het programma Barcodescanner (staat in de Market) en vervolgens krijg je de informatie uit de QR-Code gepresenteerd op je telefoon (meestal een link naar de Market).
Ik ben de looks van Android zat. Hoe kan ik deze aanpassen? Behalve dat je dingen als de achtergrond kunt veranderen, is er weinig mogelijk in Android. Echter zijn er programma’s die dit wél kunnen. Een voorbeeld is het programma Launcherpro. Dit is een soort schil over Android heen (vergelijkbaar met HTC Sense en Samsung TouchWiz). Met Launcherpro kun je veel kanten op. Zo kun je zelf kiezen hoeveel homescreens (bureaubladen) je wilt, wat voor achtergrond, iconen zonder tekst eronder of je eigen iconen instellen voor applicaties. Ook heeft Launcherpro widgets (handige dingen op je homescreen) zoals een mooie kalender en knoppen waarmee je met 1 druk de vliegtuigstand, wifi, Bluetooth etc. kunt in –en uitschakelen. Hieronder zie je een voorbeeld van een telefoonscherm met Launcherpro: [ afbeelding ] Hieronder vind je de QR-Code voor Launcherpro:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie veel mensen pingen (gratis berichten sturen) op hun BlackBerry. Ik wil dit ook op mijn Android telefoon! Prima, ook dat kan Android! Je moet er nog wel even een programma voor installeren. De 2 meest populaire programma’s zijn WhatsApp en PingChat. Beide programma’s zijn er voor Android, Blackberries en iPhones. Als je met iemand wil pingen via deze programma’s, moet de ontvanger dus óók dat programma hebben. Let wel op: de berichten tussen de programma’s zijn niet uitwisselbaar; je kunt vanuit WhatsApp dus geen berichten sturen naar iemand die alleen PingChat heeft, of andersom. Verder moet je een internetabbo hebben op je telefoon aangezien de berichten via de internetverbinding verzonden worden. Hieronder vind je de QR-Codes voor respectievelijk WhatsApp en PingChat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke, ik heb nu een Android telefoon, wat zijn leuke/handige programma’s? Nu je een Android telefoon hebt, wil je natuurlijk wel ontdekken (en aan anderen showen) wát Android nou allemaal kan! Vandaar dat we hier een aantal programma’s noemen die erg handig of leuk zijn.
AK Notepad Met dit programma kun je op eenvoudige wijze notities maken op je telefoon. Het programma is via de volgende QR-Code te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BuienAlarm Heb jij dat ook altijd? Ben je net 5 minuten buiten, begint het keihard te regenen, en natuurlijk heb je je paraplu niet meegenomen! Met dit programma is dat verleden tijd. BuienAlarm heeft automatisch een melding als er binnen een uur regen voorspeld is in je omgeving. Mooi op tijd om een paraplu mee te nemen dus! BuienAlarm kun je hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bump Wil je even snel (en op een grappige manier) een bestand sturen naar een iPhone of Android telefoon? Met Bump kun je dit doen! Het enige wat je hoeft te doen, is het bestand/de bestanden te selecteren en de ander een boks te geven. Nu zal het bestand overgestuurd worden! Bump is hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chrome-to-Phone Soms zie je een toffe site op je computer en zou je die graag op je telefoon willen kijken. Of je komt een handig programma voor Android tegen op een site, maar de link ernaartoe is nogal lang en onhandig. Om die reden is Chrome-To-Phone bedacht. Met dit programma kun je met een druk op de knop in Firefox of Chrome direct de site die je op dat moment bekijkt, naar je telefoon sturen, waar deze geopend wordt. Om dit programma te gebruiken moet je wel even een plugin voor Chrome of Firefox downloaden, deze zijn hier (Chrome)en hier (Firefox)te vinden. Chrome-To-Phone (voor je telefoon dus) vind je hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eBuddy Veel Android telefoons hebben nog geen programma om op MSN, YIM, AIM of ICQ te komen. Het bekende eBuddy heeft nu een app gemaakt waarmee dit wel kan. Hij is te vinden via de volgende QR-Code:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Layar Layar is een zeer innovatief programma waarmee je dingen als winkels, te koop staande huizen, bakkerijen, banken etc. heel gemakkelijk kunt vinden. Hij zet namelijk je camera aan, en over de camerabeelden projecteert hij de lokaties van de dor jou gekozen items. Stel, je staat tegenover de Bakker Bart en je richt je camera op Bakker Bart, dan zul je in beeld een tekst zien die aangeeft dat de bakkerij zich voor je bevindt. Ook zijn er radarbeelden te zien waarin met puntjes aangegeven staat welke richting je op met kijken om een bepaald item te vinden. Layar is hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linda Manager Een ding wat Android standaard niet heeft, is een file browser. Met een file browser kun je door alle mappen op je telefoon bladeren. Gelukkig is er Linda Manager, die deze taken op zich neemt. Je kunt dit programma hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Google Navigation Jazeker, wij op Android hebben het geluk om een gratis navigatiepakket te hebben! Met Google Navigation kun je op een prachtige manier de weg naar een bestemming vinden. Zo laat hij bijvoorbeeld op een foto zien hoe de lokatie eruitziet als je er bijna bent, zodat je niet uren hoeft rond te rijden om de bestemming te vinden in een wijk. Er is 1 nadeel: je hebt een constante internetverbinding nodig om GN te gebruiken, dus in het buitenland is dit programma wat minder geschikt. Je kunt het hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shazam Heb jij dat ook wel eens? Zit je in de auto met een lekker nummer op de radio, vertelt de DJ niet hoe het nummer heet… Met Shazam is dat geen probleem! Hij kan namelijk nummers herkennen door ernaar te luisteren. Gewoon even een tijdje de telefoon bij de speaker houden en Shazam vertelt je wie de artiest is, hoe het nummer heet, op welk album het staat etc. Hier kun je Shazam vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is Froyo? Google geeft al zijn updates voor Android een naam. Alle namen beginnen met een letter uit het alfabet (beginnend bij A, daarna B etc.) en allemaal zijn het de Engelse woorden voor lekkernijen. Froyo is de codenaam voor versie 2.2 van Android en heeft als belangrijkste verbetering dat ie een stuk sneller is dan 2.1. In principe is 2.2 al een tijdje uit, echter hebben veel telefoons een speciale versie van 2.2 nodig, omdat de fabrikant (Samsung, Sony Ericsson, HTC) een schil om Android heeft zitten die ook geupdate moet worden. 2.2 Is dus nog niet voor elk type telefoon uit, maar het worden er wel steeds meer. Alle updates zijn ook gratis trouwens en zijn binnen 5 minuutjes geïnstalleerd. Om te checken of jij Froyo al kan installeren, ga je naar instellingen, Over (onderaan), Systeem software updates. Vervolgens druk je daar op de knop onderaan om te checken voor updates.
Wat is een taskkiller, wat kan ik ermee en wat zijn de voor –en nadelen? Een taskkiller kun je vergelijken met control-alt-delete in Windows. Je kunt hiermee programma’s die zijn blijven hangen, afsluiten. De taskkillers op Android kunnen echter meer. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook automatisch een programma afsluiten als deze even niet meer gebruikt wordt door de gebruiker. Het voordeel van een taskkiller is dat je een programma dat niet meer reageert (en dus niet meer af te sluiten is), tóch kan stoppen. Het nadeel van taskkillers is dat ze de normale werking van programma’s verstoren. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat hij een kalender constant uitschakelt, terwijl je deze op je homescreen hebt staan. Verder is het bij Android ook niet nodig om een programma te hebbendat automatisch programma’s die niet gebruikt worden, af te sluiten omdat Android dit uit zichzelf al doet, en ook beter dan de taskkillers.
Wat is rooten? Wat zijn custom ROMS? Op je telefoon kun je veel dingen doen. Er zijn echter een aantal beperkingen, die meestal door de fabrikant of door Android zelf zijn opgelegd. Zo kun je bijvoorbeeld niet een aantal zeer ingrijpende wijzigingen in Android aanbrengen. Als je je telefoon root (root is vergelijkbaar met de administratoraccount op Windows) kan dit allemaal wel. Je hebt in principe dus geen beperkingen meer. Eigenlijk heeft dit voor de meeste gebruikers weinig tot geen nut. Custom ROM’s zijn alternatieve versies van Android. Veel fabrikanten zetten hun programma’s en skins op hun telefoons, zoals HTC met Sense en Samsung met TouchWiz. Als je liever een kale Android telefoon wilt, dan kun je een custom ROM op je telefoon zetten. Uit zo’n custom ROM zijn alle overbodige dingen gesloopt zodat je als het ware de Androidversie krijgt ‘zoals Google het bedoeld heeft’. Handleidingen om custom ROM’s te downloaden en je telefoon te rooten kun je op internet vinden, met name op xdadevelopers.com.
Ik heb vandaag een Android telefoon gekocht, maar mijn accu is na een paar uur alweer leeg? Wat is dit? In de meeste smartphones van nu zitten Li-ion accu’s. Deze accu’s moeten als het ware ‘leren’. Dit houdt in dat je vooral in het begin de accu zo vaak mogelijk moet opladen. Het beste is dus om je telefoon bij elke mogelijkheid aan de lader te hangen. Bij andere types accu’s is het zo dat je de accu in het begin helemaal moet laten ‘leeglopen’ en em dan pas op moet laden, maar dat moet je bij een Li-Ion accu juist niet doen. Gewoon zo vaak mogelijk opladen dus (en niet alleen als ie (zo goed als) leeg is) en je zal de accuduur met sprongen vooruit zien gaan. Eén tot 3 dagen accuduur is gebruikelijk voor smartphone-accu’s.
Ik heb nu Android, maar ik heb geen idee hoe ik internet werkend krijg op mijn telefoon. Wat zijn de instellingen? Dit is afhankelijk van je provider. Wat je moet instellen, wordt de APN genoemd. Deze kun je instellen op de volgende manier: Instellingen, Draadloos en netwerken, Mobiele netwerken, Toegangspunten. Vervolgens druk je de Menutoets in en kies je voor Nieuwe APN. Daarna vul je de onderstaande gegevens in (verschilt dus per provider):
Nog maar een keer vragen: Ik zie alleen nog reacties van Nederlanders in de Market. Nu heeft de helft van de apps geen of weinig commentaar. Zien jullie nog wel alle reacties? Enig idee hoe ik gewoon weer alle reacties kan zien?
ik kreeg gisteren een melding over nog een update (update2.33.161.2 - android 2.2), maar volgens mij heb ik froyo al... kan het een update van froyo zijn ofzo? mijn provider is vodafone, kan het zijn dat zij weer een of ander verneukeratief vodafone geintje erop proberen te zetten?????
Warning: Je moet er wel een bureaustoel voor hebben die goed kan draaien!
Hmm hij draait wel op m'n Hero maar ik zie de aanvallers niet, ik zie wel 4 groene puntjes in de minimap maar voor de rest helemaal niks om op te schieten...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican Whiskyplankje
Yay, mn HTC magic 1.6 weg gedaan en een tmobile g2 touch (HTC hero tmobile branded) voor een tres mooi prijsje weten te regelen. Hele verbetering! Lekker snel en heb nu 2.1.
Vet Maar gebruikt dat niet een beetje veel CPU danwel geheugen enkel voor de leuk?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house! Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende: Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Geen idee . Zou het niet alleen stroom vreten op momenten dat je je homescreen open hebt staan? Meestal staat het scherm toch uit of heb je een app open.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house! Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende: Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Ik heb al de 'Beautiful Weather' live wallpaper. Die hoort bij de Beautiful Widgets en als het weerbericht aangeeft dat het sneeuwt, sneeuwt het op m'n scherm en bij regen regent het, bij onweer bliksemt, de wolken trekken voorbij etc. etc. Gebruikt niet zo idioot veel meer batterij trouwens.
Op zaterdag 27 november 2010 22:47 schreef Dromer het volgende: Verdiep je in het rooten en custom roms. Het bovenstaande heb ik draaien op m'n Wildfire met Froyo. ( en m'n apps staan op ook m'n sd-card)
Froyo komt toch ook uit voor de HTC?
Omdat ik heul niet wist dat Android iets met Google te maken had
De grap is idd dat ik er een topic over had geopend (elders) om tips en adviezen te vragen. Ook HTC telefoons en Android werd besproken. Niemand repte een woord over Google
Maakt niet uit verder, ik maak wel een account aan als mijn AdSense account niet werkt (abo is nog niet gestart). Ik heb echter geen behoefte aan nóg een email adres (en Google doet geen goede zaken op privacy gebied de laatste tijd imo).
Waarschijnlijk gingen de mensen er daar vanuit dat je tenminste wel even 5 minuten had gekeken naar wat Android precies is...
Het briljante aan Android is juist de koppeling met je Google-account, je slaat wat op in je agenda en het wordt via internet meteen in je Google Calendar gezet die je ook op je computer kan bekijken, en als iemand je zijn nummer geeft (edit: op MSN) ga je even naar Google Contacts, klikt op Add Contact, copy-paste en het staat meteen op je telefoon. Zodra de Find my Android-functie ook door Google wordt geïmplementeerd zoals HTC nu bij Sense HD heeft is het echt briljant, samen met al die SMS-functies van HTC, maar daar is tot nu toe niks over bekend.
[ Bericht 7% gewijzigd door MacorgaZ op 28-11-2010 17:04:10 ]
Op zondag 28 november 2010 15:34 schreef MacorgaZ het volgende: Als iemand je zijn nummer geeft ga je even naar Google Contacts, klikt op Add Contact, copy-paste en het staat meteen op je telefoon.
Het werkt al weer denk ik
[ Bericht 18% gewijzigd door automatic_ op 28-11-2010 16:04:34 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
"de HTC"? Welke bedoel je precies? Hero, Wildfire, Desire, Desire HD, Magic, ......... Er zijn er nogal wat.
sorry wildfire bedoelde ik
Die Snowfall-wallpaper is vet, maar hij geeft bij mij een vage rare graphics-glitch boven de statusbalk, komt vast door de MIUI-rom ofzo, beetje jammer
Bij elke bericht, sms of mail als ik het woord 'wel' in type, maakt android er automatisch 'we'll' van, wat ik vreselijk irritant vind. Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
Boyzz&Girlzz, even een vraagje. Stel je koopt via MP een HTC Desire, verzegeld in doos dus niet geopend met alles dus erop en eraan. Maar geen bon (partijhandel). De Desire gaat vervolgens crashen of stuk oid, bijv. als het geluid niet goed doet. Kan je dan ergens heen gaan zodat ze deze opsturen oid of moet je perse de bon hebben?
Op maandag 29 november 2010 18:06 schreef Jetfly het volgende: Boyzz&Girlzz, even een vraagje. Stel je koopt via MP een HTC Desire, verzegeld in doos dus niet geopend met alles dus erop en eraan. Maar geen bon (partijhandel). De Desire gaat vervolgens crashen of stuk oid, bijv. als het geluid niet goed doet. Kan je dan ergens heen gaan zodat ze deze opsturen oid of moet je perse de bon hebben?
Ze moeten een (kopie van een) bon hebben om het onder de garantie te laten vallen. Anders betaal je sowieso 50 euro onderzoekskosten en dan nog reparatiekosten, aldus een knakker van HTC een aantal weken geleden aan de telefoon.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.
Op maandag 29 november 2010 17:36 schreef uppie83 het volgende: Bij elke bericht, sms of mail als ik het woord 'wel' in type, maakt android er automatisch 'we'll' van, wat ik vreselijk irritant vind. Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?
Op maandag 29 november 2010 19:27 schreef -J-D- het volgende: Ze moeten een (kopie van een) bon hebben om het onder de garantie te laten vallen. Anders betaal je sowieso 50 euro onderzoekskosten en dan nog reparatiekosten, aldus een knakker van HTC een aantal weken geleden aan de telefoon.
Wat op zich op dit moment nog raar zou zijn, want wat krijg je standaard voor garantie? 2 jaar? En zo oud is het toestel nog niet eens, dus waar je hem ook gekocht zou hebben, je valt nog binnen de garantie periode.
Ik neem aan dat je hem wel geregistreerd hebt toen je hem in gebruik nam? Dan vragen ze niet om een bon bij garantie (is in ieder geval wel mijn ervaring).
Je hebt absoluut GEEN bon nodig voor je garantie. Mijn desire komt ook van marktplaats en is al 2x opgestuurd onder garantie, zonder bon. Garantie gaat bij HTC gewoon op serienummer, net als bij Nokia.
Op maandag 29 november 2010 17:36 schreef uppie83 het volgende: Bij elke bericht, sms of mail als ik het woord 'wel' in type, maakt android er automatisch 'we'll' van, wat ik vreselijk irritant vind. Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?
Kijk inderdaad even of je input op Nederlands staat, en er is ook een optie voor auto-correctie van kleine fouten, daar zou je ook even naar kunnen kijken. Had je in 2 minuutjes rondsnuffelen in de opties van je telefoon ook kunnen vinden.
Ik heb al een tijdje op internet gezocht maar kan het nergens vinden, dus vandaar dat ik hier m'n vraag stel: Is er een app waarmee je kan kijken welke programma's hoeveel data verbruiken. Dit in verband met een datalimiet en het feit dat m'n dataverbruik de afgelopen dagen extreem is toegenomen.
Op dinsdag 30 november 2010 12:15 schreef Fantastique het volgende: Ik heb al een tijdje op internet gezocht maar kan het nergens vinden, dus vandaar dat ik hier m'n vraag stel: Is er een app waarmee je kan kijken welke programma's hoeveel data verbruiken. Dit in verband met een datalimiet en het feit dat m'n dataverbruik de afgelopen dagen extreem is toegenomen.
Op maandag 29 november 2010 19:27 schreef One_conundrum het volgende: Zijn er al wat mooie Android media plauyers? (ipod touch achtig)
Philips heeft er een; de GoGear Connect. Heb alleen geen flauw idee wanneer die uit gaat komen.
Ik heb vorige week bij de mediamarkt even de Archos 28 in mijn handen gehad. Grappig apparaatje, maar geen al te mooi scherm dat me een beetje aan dat van de HTC Wildfire deed denken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Wat is precies het verschil tussen branded en unbranden
Branded betekent dat je telefoon speciale menu's, apps, opstartschermen, skins etc. van je mobiele provider heeft, unbranded toestellen hebben dat niet.
Ik heb zojuist whatsapp geinstalleerd, maar nu zie ik allemaal contacten waar ik helemaal niet mee wil praten Kunnen die mij ook zien en kan ik dat blokkeren?
Edit: Volgens google kan ik ze blokkeren, maar kunnen ze mij nog steeds zien. Beetje suf.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Op dinsdag 30 november 2010 17:42 schreef APK het volgende: Ik heb zojuist whatsapp geinstalleerd, maar nu zie ik allemaal contacten waar ik helemaal niet mee wil praten Kunnen die mij ook zien en kan ik dat blokkeren?
Edit: Volgens google kan ik ze blokkeren, maar kunnen ze mij nog steeds zien. Beetje suf.
Als je niet met ze wil praten, waarom heb je hun telefoonnummer dan?
Ik heb een HTC Legend met e 2.2 update, super mooi natuurlijk maar nu heb ik een vraag waar ik op internet geen antwoord op kan vinden... Voor de update naar 2.2 had ik de mogelijkheid om via USB mijn pc internet te delen met mijn mobiel, maar na de 2.2 update kan ik alleen nog maar kiezen voor tethering. Dit is juist het delen van mijn mobiele internet met mijn PC. Heeft iemand enig idee hoe ik alsnog via USB mijn internet kan delen?
Op dinsdag 30 november 2010 21:08 schreef S2Madness het volgende: Ik heb een HTC Legend met e 2.2 update, super mooi natuurlijk maar nu heb ik een vraag waar ik op internet geen antwoord op kan vinden... Voor de update naar 2.2 had ik de mogelijkheid om via USB mijn pc internet te delen met mijn mobiel, maar na de 2.2 update kan ik alleen nog maar kiezen voor tethering. Dit is juist het delen van mijn mobiele internet met mijn PC. Heeft iemand enig idee hoe ik alsnog via USB mijn internet kan delen?
Goed punt. Moet zeggen dat ik ook van alles op de Whatsapp heb zitten, collega's, familie en vrienden maar tot nu toe alleen nog maar met een paar vrienden ge whatsappt. Nou kan dat aan mij liggen maar ik denk dat de meeste mensen nog niet naar Whatsapp grijpen als communicatiemiddel.
Wildfire omdat de resolutie daarvan vaker voorkomt. De Apollo heb ik niet in de hand gehad, maar de Samsung Spica voelt kwalitatief minder goed aan dan de Wildfire. Misschien is de Apollo ook wat minder op dat vlak?
Op dinsdag 30 november 2010 17:42 schreef APK het volgende: Ik heb zojuist whatsapp geinstalleerd, maar nu zie ik allemaal contacten waar ik helemaal niet mee wil praten Kunnen die mij ook zien en kan ik dat blokkeren?
Ik zou het ook wel fijn vinden om enkele mensen eruit te gooien Aantal mensen hebben even WA gebruikt en hebben het er nu weggedaan, maar zij blijven dan wel in je lijst staan
Op dinsdag 30 november 2010 21:08 schreef S2Madness het volgende: Ik heb een HTC Legend met e 2.2 update, super mooi natuurlijk maar nu heb ik een vraag waar ik op internet geen antwoord op kan vinden... Voor de update naar 2.2 had ik de mogelijkheid om via USB mijn pc internet te delen met mijn mobiel, maar na de 2.2 update kan ik alleen nog maar kiezen voor tethering. Dit is juist het delen van mijn mobiele internet met mijn PC. Heeft iemand enig idee hoe ik alsnog via USB mijn internet kan delen?
MIsschien is er een app voor? Ik kan het nu niet voor je opzoeken, maar als je op google zoekt op iets als ' "share internet connection" android -tethering' vind je het wel denk ik
Ik gebruik zowel PingChat als WhatsApp, maar wat ik erg irritant vind van PingChat is dat ik nu constant de melding krijg dat een van mijn contacten mij geaccepteerd heeft als vriend. Die melding is niet weg te krijgen uit de notificatiebalk.. Als ik op 'clear' klik daar, is de melding wel weg maar hij komt regelmatig weer terug
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
Ik heb een probleem met mijn nexus one. Net als bij de HTC desire zit er bovenop een uit/aan knop. Deze werkt soms niet en ik moet heel hard duwen. Nu is het zelfs zover dat soms de knopjes op de voorkant (pijltje, huisje e.d.) alleen gaan branden en het scherm zelf niet. Om dit op te lossen moet ik de batterij eruit trekken en de telefoon opnieuw aanzetten. Is dit een probleem wat opgelost kan worden met bv. resetten of kan ik beter morgen naar vodafone gaan, ik ben er morgen nl. in de buurt.
Op woensdag 1 december 2010 16:43 schreef Devolution het volgende: Van wat ik me herinner uit andere topics, is dat een moederbordprobleem. Als dat idd zo is, dan zul je em moeten opsturen naar HTC.
Ga morgen wel langs de vodafonewinkel, mogen zij het lekker regelen
Tweede telefoon binnen een jaar naar de haaien, great
Op woensdag 1 december 2010 20:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende: En er is een nieuwe Angry Birds. Tot 25 december komt er dagelijks een nieuwe level vrij.
Lawl @ mensen bij vodafone klantenservice 'Nee je hoeft niks voor te melden je kunt zo naar de winkel' Ikke marsh bellen, 'Ja is wel nodig voor het claimnr'
Ik heb zojuist whatsapp geinstalleerd, maar nu zie ik allemaal contacten waar ik helemaal niet mee wil praten Kunnen die mij ook zien en kan ik dat blokkeren?
Mja, dat begon mij ook steeds meer te ergeren. Heb Whatsapp zojuist dus maar weer van m'n telefoon gegooid. Genoeg andere manieren om me te bereiken.
Even een vraagje: ik heb een Nexus One, geroot en draait nu de MIUI-rom. Nu waarschijnlijk een dezer dagen de Gingerbread update uitkomt, krijgt mn Nexus deze update ook binnen of wordt de OTA-update geblokkeerd door de custom rom en moet ik hem dan eerst herstellen naar de default rom?
Nee, die update krijg je niet, pas als de originele Nexus-rom er weer op staat. Je kan natuurlijk ook wachten tot MIUI de gingerbread source gebruikt. Dat lijkt me in ieder geval sneller te gebeuren dan dat bijv. HTC met een update komt..
Oke, nouja dan wacht ik denk ik maar tot MIUI op 2.3 overgaat, zoveel bijzonders heeft 2.3 toch niet te bieden waarvoor ik terug zou willen gaan naar stock.
Gewoon uit je contacten pleuren die lui? Of de WhatsApp sync van je contactenlijst uitzetten...?
Vanochtend een update binnengekregen op mijn desire, maar heeft weinig uitgevogeld volgens mij . Nog steeds 2.2, wel een extra update, maar misschien dat deze weer de telefoon voorbereid voor 2.3 (Gingerbread). 't Zou enkel de market updaten, maar zover ik weet was deze al gisteravond geupdate (althans, ik had 3 tabjes ipv de normale 2).
Gingerbread is nog niet eens officieel uit, dus die hoef je echt voorlopig nog niet op je Desire te verwachten hoor, áls hij er al gaat komen voor de 'oude' Desire
Dat wist ik niet, das wel dom ja... ik had idd laatst wel een berichtje via WhatsApp van een voor mij onbekend nummer, das dan wel irritant als je niet weet wie dat is
Dat wist ik niet, das wel dom ja... ik had idd laatst wel een berichtje via WhatsApp van een voor mij onbekend nummer, das dan wel irritant als je niet weet wie dat is
Herkenbaar
Gingerbread is ook losgelaten. Benieuwd hoe lang het duurt voor hij hier is.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law. No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth. Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
En ja hoor, het nieuwe gingerbread toetsenbord is al te downloaden! Zet het zip bestand op de root van je sdkaart, ga naar recovery en installeer als zip van je sd. Ik typ dit vanaf het nieuwe toetsenbord, en alhoewel ik het nu niet bepaald mooi kan noemen, typt het wel een stuk fijner dan het vorige default tobo. Heerlijk hoe snel de community dit soort dingen mogelijk maakt!
Op dinsdag 7 december 2010 02:14 schreef Sold het volgende: En ja hoor, het nieuwe gingerbread toetsenbord is al te downloaden! Zet het zip bestand op de root van je sdkaart, ga naar recovery en installeer als zip van je sd. Ik typ dit vanaf het nieuwe toetsenbord, en alhoewel ik het nu niet bepaald mooi kan noemen, typt het wel een stuk fijner dan het vorige default tobo. Heerlijk hoe snel de community dit soort dingen mogelijk maakt!
[ Bericht 11% gewijzigd door Adolecens op 07-12-2010 07:41:31 ]
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted. Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende: Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
Gingerbread is tof. De animatie als je je telefoon "uit"zet is ook grappig. Alhoewel de jongsten onder ons 'm niet zullen herkennen omdat ze nog nooit een CRT TV van dichtbij hebben gezien.
Maar ik vraag me af of alles er over twee Android releases weer helemaal anders uit gaat zien of dat ze een keer tevreden zijn.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
Op dinsdag 7 december 2010 02:14 schreef Sold het volgende: En ja hoor, het nieuwe gingerbread toetsenbord is al te downloaden! Zet het zip bestand op de root van je sdkaart, ga naar recovery en installeer als zip van je sd. Ik typ dit vanaf het nieuwe toetsenbord, en alhoewel ik het nu niet bepaald mooi kan noemen, typt het wel een stuk fijner dan het vorige default tobo. Heerlijk hoe snel de community dit soort dingen mogelijk maakt!
Je had eerst nummers enzo onder qwe... zitten als je die indrukte en dan met je vinger naar boven ging. Da's nu weg, in plaats daarvan zitten onder elke toets meer symbolen die je kunt zien door de toets even ingedrukt te houden.
Symbolen zitten allemaal onder de punt, ook op zo'n manier.
Maar het blijft een OSK, IOW troep. Worden er nog Androids met fysiek toetsenbord gemaakt?
Op dinsdag 7 december 2010 10:58 schreef LintuxCx het volgende: Je had eerst nummers enzo onder qwe... zitten als je die indrukte en dan met je vinger naar boven ging. Da's nu weg, in plaats daarvan zitten onder elke toets meer symbolen die je kunt zien door de toets even ingedrukt te houden.
Symbolen zitten allemaal onder de punt, ook op zo'n manier.
Maar het blijft een OSK, IOW troep. Worden er nog Androids met fysiek toetsenbord gemaakt?
Dat is toch oa de HTC Desire Z? die heeft volgens mij een uitschuif-toetsenbord.
Hopelijk betekent het dat Froyo voor de Legend bijna realiteit is.... zou leuk zijn dat ik hem morgen ontvang op m'n verjaardag
There is no better way of exercising the imagination than the study of law. No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth. Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
Als je je telefoon hebt geroot kan je een recovery-programma erop zetten, mocht er wat misgaan tijdens het flashen gewoon je backup terugzetten en het is alsof je er niks mee hebt gedaan behalve rooten (wat sowieso al moeilijk is). Mocht je ooit een keer de garantie nodig hebben haal je de root er gewoon weer af.
OK vage shit.. Mn Desire geeft aan, er is n update, wilt u die installeren blahblah.. Nee nu ff niet, ben onderweg... Paar uur later ben ik bij mn ouders, denk lekker makkelijk via wifi, geeft ie aan dat mn tel uptodate is... ..eh..huh
Bereik (zowel wifi als 3g) is beter geworden valt me op. Ook is de telefoon sneller geworden. En ook chill is het dat ik eindelijk apps op de sd-kaart kan zetten
Ik heb sinds kort naast mijn Hero een supersimpele Androidtablet. Als ik daar vanavond een nieuwe ROM op zet zal die ook toegang tot de market hebben. Kan je dan dezelfde Google account gebruiken en zo profiteren van reeds gekochte apps, of braak de Market daarvan en moet je kiezen voor twee accounts?
Op donderdag 9 december 2010 18:43 schreef Schanulleke het volgende: Ik heb sinds kort naast mijn Hero een supersimpele Androidtablet. Als ik daar vanavond een nieuwe ROM op zet zal die ook toegang tot de market hebben. Kan je dan dezelfde Google account gebruiken en zo profiteren van reeds gekochte apps, of braak de Market daarvan en moet je kiezen voor twee accounts?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je gekochte apps op max. 2 telefoons (of tablet dan) kunt installeren.
De laatste tijd hebben we veel gehoord over Market-updates voor ontwikkelaars. Zo mochten er extra plaatjes worden geüpload en moesten ontwikkelaars een leeftijdsclassificering aan hun applicatie geven. Het resultaat van deze wijzigingen hebben we tot nu toe echter nog niet gezien.
De update van de Market-cliënt, de applicatie waarmee je nieuwe apps en games download, die vandaag aangekondigd is brengt vernieuwingen voor gebruikers én ontwikkelaars. Helaas is er wel ook een flink nadeel voor gebruikers: apps en games kunnen voortaan nog maar 15 minuten worden uitgeprobeerd in plaats van 24 uur.
Uiterlijke én innerlijke verbeteringen Zoals je op de screenshots hieronder en hiernaast kunt zien, is het uiterlijk van de Android Market-cliënt een stuk verbeterd. Google zelf hamert vooral op verbeteringen in gebruiksvriendelijkheid. Alle informatie over een applicatie wordt weergegeven in één scherm, in plaats van verdeeld over meerdere tabbladen. Hiermee wordt een eerdere wijziging, waarbij reacties en commentaar op een apart tabblad werden weergegeven, ongedaan gemaakt.
Voortaan wordt bovenaan het scherm bij het bekijken van een applicatie een promotioneel plaatje weergegeven. Dit plaatje kon al vanaf het begin door ontwikkelaars worden bijgevoegd, maar werd alleen weergegeven als de app tot de top vijf van een bepaalde categorie hoorde. Bij de vernieuwde Market wordt er dus een stuk uitgebreider gebruik gemaakt van het plaatje. Naast uiterlijke veranderingen zullen Androidgebruikers ook een tweetal nieuwe categorieën in de Market zien, namelijk live wallpapers (bewegende achtergronden) en widgets. Ook wordt het mogelijk om te filteren op leeftijdsclassificatie.
Vooral voor gameontwikkelaars verandert er achter de schermen wat meer. Applicaties worden bijvoorbeeld automatisch gefilterd op schermgrootte of GL-textuur-formaten. Verder wordt het mogelijk om applicaties tot 50 mb te uploaden. Dit zorgt er voor dat gameontwikkelaars grotere games kunnen uploaden dan voorheen mogelijk was. De limiet staat op dit moment nog op 25 mb.
Apps proberen en softwarepiraterij Eind juli kondigde Google een nieuw systeem aan om illegale kopieën van Android-apps en games te voorkomen. Het gebeurde namelijk regelmatig dat Androidgebruikers een applicatie kochten, kopieerden en daarna het geld automatisch binnen 24 uur terugvroegen bij de ontwikkelaar. De app werd dan wel van de telefoon verwijderd, maar omdat er een kopie was, kon de applicatie nog wel (illegaal) gebruikt worden.
Het systeem dat Google introduceerde werkt door middel van licenties. Op het moment dat jij een applicatie gekocht hebt, staat er op één van de Google-servers dat jij recht op het gebruik van die app hebt. Wanneer de app opstart, wordt gecontroleerd of jij daadwerkelijk in het bezit bent van die licentie. Wanneer je je geld hebt teruggevraagd, door middel van een zogenaamde refund, zal de applicatie niet langer werken. Natuurlijk zijn er altijd manier om de applicatie alsnog te kraken, maar door nieuwe functionaliteiten die ingebouwd zijn in de laatste versie van de ontwikkelingskit voor Android wordt dat steeds lastiger.
Bij kleine games loste dit echter nog niet veel op: sommige games zijn vrij kort en uit te spelen binnen 24 uur. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld comics-applicaties: je kunt best binnen 24 uur een strip op je Androidtoestel uitlezen. Voor de ontwikkelaar levert het natuurlijk niets op als hun klanten allemaal hun geld opvragen binnen die 24 uur. De vraag is natuurlijk of Google nu niet te ver is doorgeschoten naar de ander kant: voortaan is het slechts mogelijk om voor een refund te kiezen binnen 15 minuten. Volgens Google worden de meeste verzoeken tot het teruggeven van de aankoopkosten daadwerkelijk binnen die 15 minuten gedaan.
De mogelijkheid tot het terugvragen van je geld wordt dus nu flink beperkt. Voor gebruikers is dit zeker geen goed nieuws. 15 minuten is lang niet altijd genoeg om te beoordelen of een app of game waar voor zijn geld biedt.
Beschikbaarheid en toekomstige uitbreidingen De nieuwe Android Market wordt binnen de komende twee weken uitgerold. Hier hoef je niets voor te doen: de Market updatet zichzelf namelijk. Alle Androidtoestellen die beschikken over de Android Market én een versie vanaf Android 1.6 zullen de nieuwe Market vanzelf ontvangen!
Overigens wordt er in de aankondigingsblogpost van Google nog niets gerept over twee verbeteringen waar Androidgebruikers al een tijdje op wachten. Ten eerste is dat ondersteuning voor andere betalingsopties, zoals Paypal en ten tweede is dat de desktopversie van de Android Market, waarmee applicaties vanaf de browser op je computer konden worden geïnstalleerd. Deze werd eind mei al gedemonstreerd, maar verdween daarna van de radar.
Google geeft in ieder geval dat we de komende weken en maanden nog meer verbeteringen bij de Android Market zullen gaan zien.
Er zwerft ook een linkje waarmee je hem zelf kan downloaden ipv te wachten tot de Market zelf update, ben nu aan 't kijken of dat werkt
Ik lees hier nog niet echt mee dus weet niet of het al genoemd is maar "alchemy" (van Andrey 'Zed' Zaikin) is echt een geniaal spel, eerst dacht ik omg wat suf, maar zit het echt heel vaak te spelen nu, je moet wel flink logisch nadenken maar ik vind t geweldig
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende: "Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?" 61% van alle statistieken zijn nutteloos. Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende: "Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?" 61% van alle statistieken zijn nutteloos. Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Dan nog werkt de edit knop wel hoor (om 4 posts in 1 te maken)
Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren -> <Naam van de bewuste app> -> Verplaatsen naar SD-kaart
Werkt overigens niet bij alle apps.
Had al gevonden en ben al een tijdje bezig ..1 ding staat op mijn SD-kaartje De rest noppe..Maar bedankt voor je uitleg.. ik had op Android World gezocht.
Had al gevonden en ben al een tijdje bezig ..1 ding staat op mijn SD-kaartje De rest noppe..Maar bedankt voor je uitleg.. ik had op Android World gezocht.
Zoals al gezegd; de app moet het ook ondersteunen, en dat doen ze helaas lang nog niet allemaal
Zoals al gezegd; de app moet het ook ondersteunen, en dat doen ze helaas lang nog niet allemaal
De maker moet het aangegeven hebben idd. Maar google even en je vindt zat mogelijkheden/apps die regelen dat je bijna alles op de sd kan knallen.Je kunt zelfs regelen dat alles initieel daar terechtkomt. (niet altijd handig, maar dat merk je dan vanzelf wel)
De maker moet het aangegeven hebben idd. Maar google even en je vindt zat mogelijkheden/apps die regelen dat je bijna alles op de sd kan knallen.Je kunt zelfs regelen dat alles initieel daar terechtkomt. (niet altijd handig, maar dat merk je dan vanzelf wel)
Wat ik het nadeel daarvan dan?
Of voordeel, behalve meer ruimte voor nieuwe apps? Ik heb op mn SGS voldoende ruimte voor apps, dus nog niet de moeite genomen wat te verplaatsen naar sd.
Ik denk dat je kaartje langzamer is dan je interne geheugen, maar zeker weten doe ik het niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise. Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende: Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Op zondag 12 december 2010 17:31 schreef Devolution het volgende: Tja, op de wat oudere modellen (Desire in mijn geval) zit niet de luxe van gigabytes aan ruimte. Dan is Apps2SD wel fijn
En dan nog zou het fijner zijn als je meer apps over kan zetten (dat ze daar toestemming voor geven)
Op zondag 12 december 2010 14:12 schreef Harajuku. het volgende: Ik kom even meelezen want ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal werkt.
Ik ook niet toen ik hem net had, maar gewoon beetje klooien en dan komt het allemaal goed .
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise. Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende: Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Op zondag 12 december 2010 17:31 schreef Devolution het volgende: Tja, op de wat oudere modellen (Desire in mijn geval) zit niet de luxe van gigabytes aan ruimte. Dan is Apps2SD wel fijn
Wat is tegenwoordig normaal eigenlijk? De Nexus S heeft 16GB, best wel fors, en die heeft dan ook geen SD slot meer. (WTF?)
Maar goed, N1 SD slot kon je sowieso ook al niet meer bij komen zonder de batterij eruit te halen dus dan heb je er sowieso al niet zo veel meer aan..
Mooi ding, maar met het oog op de toekomst zou ik toch eerder nu 50 euro meer uitgeven en voor de Desire gaan (1GHz processor en groter scherm) in plaats van dat spellen niet kunnen worden gespeeld, websites heel lang moeten laden, je geen Flash kan gebruiken, etc.
Of voordeel, behalve meer ruimte voor nieuwe apps? Ik heb op mn SGS voldoende ruimte voor apps, dus nog niet de moeite genomen wat te verplaatsen naar sd.
Nadeel is dat sommige apps er niet blij mee zijn als je de telefoon aan je pc koppelt als drive. Dan krijg je ze alleen weer goed aan de gang door de telefoon te rebooten.
Voordeel is idd meer telefoongeheugen vrij. Voor de mensen met wat minder geheugen en veel apps.
Weet iemand een goed alternatief voor Radio.nl? Ik zou graag iig alle NL radiostations in een app zien (+StuBru ). Voorheen leek Radio.nl een leuke, maar die kan ik nu niet meer vinden in Market...
zit nu met TuneIn te spelen, maar daar zit bv al geen KinkFM of KX radio in de lijst
Hoe 'houdbaar' zijn de android toestellen eigenlijk met updates. Stel ik koop nu een Desire HD, hoe lang kom ik dan nog in aanmerking voor de updates van android naar nieuwere versies? 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar? Of worden de toestellen vrij snel 'vergeten' ?
Op zondag 12 december 2010 23:40 schreef Knuck-les het volgende: Hoe 'houdbaar' zijn de android toestellen eigenlijk met updates. Stel ik koop nu een Desire HD, hoe lang kom ik dan nog in aanmerking voor de updates van android naar nieuwere versies? 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar? Of worden de toestellen vrij snel 'vergeten' ?
Ze krijgen redelijk snel geen updates meer. De Galaxy S is bijv pas sinds juni uit in Nederland, en het is niet zeker dat hij een update naar 2.3 krijgt (waarschijnlijk wel, maar goed). Dus denk aan een jaar. Maar daarna is een toestel niet onbruikbaar geworden natuurlijk. En custom roms zullen altijd blijven.
De "oude" Nexus one heeft alle updates gekregen, en ook als eerste, daar worden alle updates op gericht, zo ook met de Nexus S die net uit is.
Wat ik me trouwens al een tijdje af vraag: Hoe kan het dat mn gmail altijd ONTZETTEND snel gemeld word op mn android telefoon? Mijn computer checkt 1x per minuut en is altijd later dan me telefoon met de melding, maar hoe kan android dat zo snel doen dan, dat kost toch heel veel stroom?
Iemand enig idee hoe dat werkt?
Op maandag 13 december 2010 00:16 schreef delano.888 het volgende: Wat ik me trouwens al een tijdje af vraag: Hoe kan het dat mn gmail altijd ONTZETTEND snel gemeld word op mn android telefoon? Mijn computer checkt 1x per minuut en is altijd later dan me telefoon met de melding, maar hoe kan android dat zo snel doen dan, dat kost toch heel veel stroom?
Iemand enig idee hoe dat werkt?
Het is push-mail. De telefoon krijgt zeg maar een signaaltje van de server van: 'nu checken, er is mail!' en doet dat dan meteen. Gmail gebruikt dus alleen stroom als je een mailtje binnenkrijgt, en als je bijvoorbeeld een halve dag geen mail krijgt gebruikt het ook een halve dag geen stroom. Maar zoveel stroom gebruikt internet sowieso niet hoor, de verbinding zelf tenminste.
Het is push-mail. De telefoon krijgt zeg maar een signaaltje van de server van: 'nu checken, er is mail!' en doet dat dan meteen. Gmail gebruikt dus alleen stroom als je een mailtje binnenkrijgt, en als je bijvoorbeeld een halve dag geen mail krijgt gebruikt het ook een halve dag geen stroom. Maar zoveel stroom gebruikt internet sowieso niet hoor, de verbinding zelf tenminste.
OK, toch snap ik niet hoe het werkt
Jou pc vraagt elke minuut aan gmail "is er al mail?" Terwijl gmail bij een nieuwe email gewoon tegen je telefoon zegt "er is email"
Maar hoe kan dat signaaltje dan binnen komen als er op dat moment niet actief gechecked wordt En is push-gmail ook mogelijk op pc?
Ik heb op m'n pc googletalk staan, die werkt ook met push, komt ook een popup zodra er mail is.
Ik sta buiten, jij staat binnen. Jij kan elke minuut aan mij vragen of het regent. Je kan ook niks doen, en gewoon wachten tot ik roep "het regent"
Er is een verschil tussen luisteren (beschikbaar zijn voor inkomende berichten) en vragen (actief vragen of er nieuwe berichten zijn)
Dan moet je dus continue ingelogd zijn denk ik? Ik gebruik dat programma niet verder namelijk..
Dan moet je dus continue ingelogd zijn denk ik? Ik gebruik dat programma niet verder namelijk..
Google Talk moet wel ingelogd zijn op je pc ja, anders werkt het niet. Er moet wel een constante verbinding zijn. Een Push-service is niet mogelijk zonder bestaande verbinding. Het signaaltje moet ergens naartoe natuurlijk
Google Talk moet wel ingelogd zijn op je pc ja, anders werkt het niet. Er moet wel een constante verbinding zijn. Een Push-service is niet mogelijk zonder bestaande verbinding. Het signaaltje moet ergens naartoe natuurlijk
Hahaha, ik weet dat ik moeilijk doe hoor, maar als je dat op je android ook hebt, die constante verbinding, dan is dat toch heel erg stroom verbruikend
Hahaha, ik weet dat ik moeilijk doe hoor, maar als je dat op je android ook hebt, die constante verbinding, dan is dat toch heel erg stroom verbruikend
Je hoeft geen constante verbinding te hebben he. Je meldt je aan bij die service, en die service weet dan dus het ip-adres van je telefoon. Die stuurt gewoon een berichtje naar dat ip en je telefoon reageert daarop. Dan hoeft je telefoon toch niet constant berichten te sturen? Alleen om de zoveel tijd even een berichtje dat ie nog actief is.
Je hoeft geen constante verbinding te hebben he. Je meldt je aan bij die service, en die service weet dan dus het ip-adres van je telefoon. Die stuurt gewoon een berichtje naar dat ip en je telefoon reageert daarop. Dan hoeft je telefoon toch niet constant berichten te sturen? Alleen om de zoveel tijd even een berichtje dat ie nog actief is.
Hou je een ip adres op t moment dat je dataverbinding gesloten wordt dan?
Hou je een ip adres op t moment dat je dataverbinding gesloten wordt dan?
Of gaat dat via het gsm netwerk?
Je blijft toch gewoon verbonden met internet? Als je geen verbinding meer hebt met internet, dan ontvang je ook geen bericht meer van Google Mail volgens mij.
Je blijft toch gewoon verbonden met internet? Als je geen verbinding meer hebt met internet, dan ontvang je ook geen bericht meer van Google Mail volgens mij.
Nee, daarom Maar als je toch al een constante verbinding hebt met internet is Push-mail juist efficienter dan Pull, omdat je telefoon er zelf niks voor hoeft te doen.
Maar ik weet niet hoe met android die internetverbinding geregeld is. Op m'n nokia heb ik internet altijd uit staan, en moet ik het zelf aanzetten als ik het gebruik.
Over het algemeen heb je constant een internetverbinding maar dat kan je natuurlijk uitschakelen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er in ieder geval veel strakker uit
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er in ieder geval veel strakker uit
Nog maar 15 minuten uitprobeer tijd voor apps ipv 24 uur watdefuuuuuuuck echt een hele slechte beslissing.
Op maandag 13 december 2010 15:10 schreef delano.888 het volgende: Nog maar 15 minuten uitprobeer tijd voor apps ipv 24 uur watdefuuuuuuuck echt een hele slechte beslissing.
oh, toch niet. 15 minuten om een refund te krijgen.
wel in het belang van de ontwikkelaars. in 24 uur had je een gemiddelde game uit kunnen spelen en dan alsnog je geld terugvragen bijvoorbeeld. met 15 min gaat dat toch anders. nu wordt het tenminste echt een 'trial', kijk of alles naar behoren werkt. zo niet kan je dus alsnog refunden.
Vind het jammer voor mensen die gratis iets wilden kopen, maar wel beter voor het principe zoals het bedoeld is.
wel in het belang van de ontwikkelaars. in 24 uur had je een gemiddelde game uit kunnen spelen en dan alsnog je geld terugvragen bijvoorbeeld. met 15 min gaat dat toch anders. nu wordt het tenminste echt een 'trial', kijk of alles naar behoren werkt. zo niet kan je dus alsnog refunden.
Vind het jammer voor mensen die gratis iets wilden kopen, maar wel beter voor het principe zoals het bedoeld is.
Ik vind het een heel slechte zet, doe dan minimaal een uur. In 15 minuten kan je een beetje goede app nog niet eens compleet instellen om te proberen.
okay, een uur vind ik persoonlijk ook redelijk. maar ben je het er wel mee eens dat 24 uur te lang is?
Fuck echt niet, iphone geeft 90 dagen hallo dan mag 24 uur wel hoor.
90 dagen een app proberen, én volledige refund kunnen vragen? Dacht het niet
Het is toch echt zo.
With the iTunes Store, all sales are final. As soon as you click the Buy button (using either 1-Click or the Shopping Cart) your purchases are charged to the credit card on your Apple Account. You cannot cancel a purchase or receive a refund for a purchase. See the iTunes Terms of Sale for additional information.
Ja dat weet ik, maar als je bovenstaande stappen volgt krijg je wel je geld terug, ook al staat het niet in de voorwaarden (wel zo slim ook, anders gaat iedereen het doen)
En je zal ongetwijfeld als iets écht crap is en gewoon niet functioneert je geld terug kunnen krijgen hoor, maar zoals al op jouw site staat, dat is een lang proces en Apple moet dus echt akkoord geven. Dus niet zoals bij Android gewoon met een paar klikken het automatisch weer terug krijgen.
Bij android kan de developer je nog een refund geven 30 dagen na de aankoop. Tenminste, dat mailde een developer me ooit. Ik weet alleen niet zeker of het zijn eigen policy was of dat het een vaste mogelijkheid is in android voor developers.
Kun je trouwens tetheren zonder dat je provider het doorheeft?
Ik vind het een heel slechte zet, doe dan minimaal een uur. In 15 minuten kan je een beetje goede app nog niet eens compleet instellen om te proberen.
Een kwartiertje is idd ook ruim voldoende tijd om bijv. een navigatie-app te beoordelen.
quote:
Op zondag 12 december 2010 23:40 schreef Knuck-les het volgende: Hoe 'houdbaar' zijn de android toestellen eigenlijk met updates. Stel ik koop nu een Desire HD, hoe lang kom ik dan nog in aanmerking voor de updates van android naar nieuwere versies? 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar? Of worden de toestellen vrij snel 'vergeten' ?
De "houdbaarheid" (of liever: het totale gebrek daaraan) van Androidtoestellen en de waanzinnig snelle ontwikkeling van Android zelf, doen mij steeds harder twijfelen of ik na mijn Hero überhaupt nog ooit een Android-toestel wil...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Op maandag 13 december 2010 15:36 schreef Bart het volgende: Kun je trouwens tetheren zonder dat je provider het doorheeft?
Je user-agent op je telefoon op Desktop zetten zodat je in ieder geval niet automatisch de Mobile-versies van websites opvraagt, maar als je provider het wil weten hebben ze het zo door hoor. Hou gewoon je verbruik onder de 1GB ofzo, als je opeens 3GB per maand gaat gebruiken krijg je meldingen over je gebruik.
In de reacties die onder dat artikel staan, staat dat Apple het inmiddels weer veranderd heeft... Dus het lijkt er toch echt op dat het bij Apple helaas pindakaas is bij een niet goed bevallende app.
Ik snap niet waarom het gebrek aan update-ondersteuning een reden zou zijn om niet voor Android te kiezen. Android groeit dan wel razendsnel, maar op het moment van kopen heb je met de dan huidige Android-versie ook gewoon een geweldig toestel in handen met meer dan genoeg functionaliteit. Bij Symbian hoef je überhaupt niet op nieuwe functies/versies te rekenen en ook bij iOS is dat amper 1x per jaar, voor hooguit twee jaar (met vervolgens nog 3 nieuwe versies binnen een week om bugs te verhelpen).
Er is een prima reden dat updates op een gegeven moment niet beschikbaar meer zijn voor oudere toestellen; je kan niet verwachten dat een toestel van 2 jaar oud qua hardware nog fatsoenlijk mee kan draaien met de nieuwste functies die ze verzinnen. Dus dan blijf je maar met je 'verouderde' versie zitten, so what. Dan heb je nog steeds een prima telefoon in handen.
Nogmaals, met een nexus S ga je dit probleem niet hebben (zie historie nexus 1)
Op maandag 13 december 2010 20:13 schreef delano.888 het volgende: Nogmaals, met een nexus S ga je dit probleem niet hebben (zie historie nexus 1)
Ook voor de Nexus One houdt het een keer op. Je kan niet verwachten dat de hardware over x jaar nog mee kan draaien met functies die ze dan weer verzinnen.
Ook voor de Nexus One houdt het een keer op. Je kan niet verwachten dat de hardware over x jaar nog mee kan draaien met functies die ze dan weer verzinnen.
Daarom zeg ik toch ook nexus S.
Gezien de historie van de nexus 1, welke altijd de nieuwste updates kreeg gelijk.
Gaat dat waarschijnlijk nu stoppen inderdaad, en krijg je dat zelfde verhaal nu op de S
Je moet uiteraard nu niet meer de 1 gaan kopen nee, duhh
Android is juist nog een van de OS'en met vrij veel updates En verder ligt de bal vaak bij fabrikanten, en die updaten ook wel 1 of 2x afhankelijk van toestel... Bij een hoop andere fabrikanten mag je blij zijn met 1x een update als je al een wat 'ouder' toestel hebt en er komt een nieuwe versie uit
hoi, hebben jullie een oplossing voor automatisch aanvullen die alleen namen corrigeert? Alle autoaanvulopties staan uit en het is vreselijk irritant. Android 2.1 heb ik
Op maandag 13 december 2010 23:51 schreef RenRen- het volgende: hoi, hebben jullie een oplossing voor automatisch aanvullen die alleen namen corrigeert? Alle autoaanvulopties staan uit en het is vreselijk irritant. Android 2.1 heb ik
Oh, het is opgelost. Ken je Autocorrect niet? Die deed bij mij woorden niet veranderen in iets wat ook kon, maar alleen in namen. Wat reteirritant was.
Oh, het is opgelost. Ken je Autocorrect niet? Die deed bij mij woorden niet veranderen in iets wat ook kon, maar alleen in namen. Wat reteirritant was.
Jawel Maar ik snapte ff het hele 'hij verandert het alleen in namen' niet
Ik had het Androidtoetsenbord wel nog met autocorrect (Weet ik veel dat je het met ieder toetsenbord uit moet zetten ) en die deed alleen met namen en (Denk ik) het woordenboek
Ik heb net de PingChat geinstalleerd op mijn Android omdat de Whatsapp nog niet ondersteund wordt door mijn versie van Android.. En nou vroeg ik me af waarom hij maar 2 vrienden uit mijn telefoonlijst herkend aan hun pingID? Volgens mij moet hij toch alle BB Iphone en Android gebruikers kunnen herkennen? Hoe kan ik eventueel meer mensen toevoegen en hoe werkt het precies? Ik kom er (zelfs via Google) niet echt uit.
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
Op woensdag 15 december 2010 00:23 schreef Brombaard het volgende: Ik heb net MIUI geinstalleerd op mijn Desire... Hoe kan dat nou zo veel sneller en smoother zijn? Het is toch maar een Chinees hobbyproject?
Op woensdag 15 december 2010 01:37 schreef PartyHardy het volgende: Ik heb net de PingChat geinstalleerd op mijn Android omdat de Whatsapp nog niet ondersteund wordt door mijn versie van Android.. En nou vroeg ik me af waarom hij maar 2 vrienden uit mijn telefoonlijst herkend aan hun pingID? Volgens mij moet hij toch alle BB Iphone en Android gebruikers kunnen herkennen? Hoe kan ik eventueel meer mensen toevoegen en hoe werkt het precies? Ik kom er (zelfs via Google) niet echt uit.
Nee.
Met Pingchat kan je alleen met mensen 'Pingen' die ook Pingchat op hun mobiel hebben staan. Idem voor Whatsapp en idem voor BB ping. Je kan dus niet met iemand pingen die alleen whatsapp heeft of bb ping als jij pingchat hebt.
Op donderdag 16 december 2010 11:08 schreef svann het volgende: Even een paar vragen aangezien ik een overstap naar android overweeg.
Kan een android foon zonder al te veel gedoe samenwerken met Ubuntu?
En wat voor diensten neem je nou eigenlijk verplicht af bij Google?
1e geen idee.
2e is dat je eigenlijk wel gewoon een google account moet hebben, anders werkt de market niet. Verder kan je het zo bont maken als je zelf wil. Je kan je google contacts/agenda/mail koppelen, maar dat hóeft allemaal niet.
Nou ik vind het ideaal, ik gebruik nu ook contacts en agenda en mail, die synchronisatie is gewoon subliem. Nooit meer dingen kwijtraken, altijd alles up to date, en hetzelfde op de pc als op de gsm. Ik vind het perfect!
Op donderdag 16 december 2010 11:08 schreef svann het volgende: Even een paar vragen aangezien ik een overstap naar android overweeg.
Kan een android foon zonder al te veel gedoe samenwerken met Ubuntu?
Wat versta je precies onder 'samenwerken'? Vrijwel alle uitwisseling van informatie gaat via internet, lijkt me niet dat het besturingssysteem daar een grote rol bij speelt..
Op donderdag 16 december 2010 11:45 schreef Bart het volgende: Nou ik vind het ideaal, ik gebruik nu ook contacts en agenda en mail, die synchronisatie is gewoon subliem. Nooit meer dingen kwijtraken, altijd alles up to date, en hetzelfde op de pc als op de gsm. Ik vind het perfect!
Ik ook Maar je hebt altijd mensen die dat weer 'eng' vinden of er simpelweg gewoon geen gebruik van willen maken. Dan is eigenlijk het hebben van een Google account genoeg
Ik heb serieus deze telefoon nog nooit aan m'n PC gehangen. Foto's upload ik direct naar photobucket of Picasa, updates komen sowieso over-the-air, en syncen gaat ook prima OTA met contact, mail en agenda...
Misschien als je er muziek op wilt zetten ofzo, maar dan kan je 'm gewoon als externe schijf aansluiten, lijkt me dat Ubuntu dat wel moet kunnen
Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef Loveless85 het volgende: Misschien als je er muziek op wilt zetten ofzo, maar dan kan je 'm gewoon als externe schijf aansluiten, lijkt me dat Ubuntu dat wel moet kunnen
Ik ook Maar je hebt altijd mensen die dat weer 'eng' vinden of er simpelweg gewoon geen gebruik van willen maken. Dan is eigenlijk het hebben van een Google account genoeg
Zelfs dat heb je niet eens nodig, als je genoeg hebt aan de apps die erop staan.
Heb net 2.2.1 OTA op mijn Magic gekregen, niet verwacht dat dat nog zou komen.. maar hij is helemaal nutteloos geworden... FUCKING TRAAG! Denk maar even een reset doen.
Op donderdag 16 december 2010 15:17 schreef BluesRebel het volgende: Heb net 2.2.1 OTA op mijn Magic gekregen, niet verwacht dat dat nog zou komen.. maar hij is helemaal nutteloos geworden... FUCKING TRAAG! Denk maar even een reset doen.
Inderdaad..dit is echt kut..
Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" Martin Verkerk: ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" Martin Verkerk: ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Heb hem hier inmiddels ook wel redelijk fatsoenlijk aan de gang
Iedereen spreekt over een snelle telefoon sinds de Froyo-update maar mijn Legend is aanmerkelijk trager geworden, vooral met typen en programma's openen loopt 'ie enorm achter. Heb al eens gereboot, helpt niet, iemand een idee ?
Je zegt gereboot, maar bedoel je gereset? Lees vaak dat dat helpt. Sowieso zal ie niet sneller worden dan de oude Android-versie maar hij hoort niet aanmerkelijk langzamer te worden.
Op zaterdag 18 december 2010 14:35 schreef BluesRebel het volgende: Je zegt gereboot, maar bedoel je gereset? Lees vaak dat dat helpt. Sowieso zal ie niet sneller worden dan de oude Android-versie maar hij hoort niet aanmerkelijk langzamer te worden.
Nee, ik heb niet de fabrieksinstellingen gereset. Wel raar dat dat moet voor een software-update . Hij loopt nu gewoon vrij vaak vast, ook tijdens smsjes typen bijvoorbeeld, erg vervelend. En dat terwijl ik iedereen erover hoor dat na de Froyo-update de interface en internetverbinding sneller is geworden.
Edit: Ben even bij Tweakers wezen kijken en daar stond dat de optie 'USB debugging' aanvinken bij Settings/Applications bij velen helpt en bij mij dus ook tot nu toe. Dat scheelt me een hoop gezeur met het back-uppen van smsjes, foto's, contacten en navigatiesoftware. Bij sommigen doet Sygic het ook niet meer op Froyo maar bij mij lijkt het wel gewoon te werken.
[ Bericht 8% gewijzigd door -Trinity- op 18-12-2010 15:26:02 ]
Op zaterdag 18 december 2010 11:12 schreef LintuxCx het volgende: Lekker vlot, zo'n Nexus S. Maar wie heeft nou bedacht dat het weglaten van de trackball en het berichten-ledje een goed idee was?
Idd, gebruik de trackball behoorlijk veel, ook voor verschillende notificaties. Zou m niet meer willen missen eigenlijk..
Fuck de nieuwe maps werkt echt super vloeiend zeg! Edit: wel eerst de cache "preload" setting aan zetten!
Op zondag 19 december 2010 01:43 schreef Roolio het volgende: He nogmaals: zien jullie ook alleen nog maar de commentaren van Nederlanders in de market zodat nu bij 90% van de apps niks meer staat?
Dat was toch altijd al zo? Ik had altijd begrepen dat je altijd alleen maar comments uit je eigen gebied zag en dat sommige nederlanders daar in het engels commentaar gaven en sommige in het Nederlands.
Ik ben op zoek naar een App waarin ik mijn favoriete tv-series kan invoeren. Die zijn er natuurlijk genoeg, maar ik zoek er specifiek eentje die ook een kalender kan weergeven waarin je ziet op welke dag een nieuwe aflevering uitkomt van mijn favo series. Iemand een idee?
Op zondag 19 december 2010 10:25 schreef Bart het volgende: Ik ben op zoek naar een App waarin ik mijn favoriete tv-series kan invoeren. Die zijn er natuurlijk genoeg, maar ik zoek er specifiek eentje die ook een kalender kan weergeven waarin je ziet op welke dag een nieuwe aflevering uitkomt van mijn favo series. Iemand een idee?
Dat was toch altijd al zo? Ik had altijd begrepen dat je altijd alleen maar comments uit je eigen gebied zag en dat sommige nederlanders daar in het engels commentaar gaven en sommige in het Nederlands.
Toen ik mijn Milestone had (deze zomer) zsag ik nog gewoon commentaar van iedereen. Is er geen manier om het anders in te stellen? Ik ga zelf ook even zoeken. Nu heb je echt geen drol aan de commentaren bij de apps..
Toen ik mijn Milestone had (deze zomer) zsag ik nog gewoon commentaar van iedereen. Is er geen manier om het anders in te stellen? Ik ga zelf ook even zoeken. Nu heb je echt geen drol aan de commentaren bij de apps..
Ik weet wel zeker dat het altijd al zo was (dat je alleen Nederlands commentaar ziet). Geen idee waarom dat bij jou anders was.
Nu ik ook 2.2.1 heb, wil ik weten wat leuke/goede apps/games zijn die daarvoor zijn uitgekomen. Zag veel langskomen toen ik nog 1.6 had maar weet ze niet meer. Ik heb Skype en Whatsapp al erop. Hebben jullie wat bijzonders?
Op zondag 19 december 2010 09:56 schreef Darkzell het volgende: Iamand nog een aanrader qua apps om voetbal nieuws te volgen? Er is geen android versie van de VI app toch?
Goal.com
Toen die uitkwam was hij nog niet zo goed maar misschien dat die nu beter is. Installeer hem ook wel morgen.
Nu ik ook 2.2.1 heb, wil ik weten wat leuke/goede apps/games zijn die daarvoor zijn uitgekomen. Zag veel langskomen toen ik nog 1.6 had maar weet ze niet meer. Ik heb Skype en Whatsapp al erop. Hebben jullie wat bijzonders?
Eh.. Barcodescanner was ook 1.6? (of Productscanner > Gelijk naar kieskeurig.nl ) mja wat wil je? Nuttig/Spel/Media? Ook geen idee of er nog verschil zit in niet1.6 of wel eigenlijk.. mijn meest nuttige lijstje..
Minimalistic Text of Clockr voor de tijd/datum Buienradar.nl IMDb Pathé Dropbox ES_FileExplorer Mini Info (Batterij en shizzle) Sparse RSS Shazam..
Nogmaals, geen idee of er ook spul bij zit wat 1.6 wel had, of juist niet.. maar dit zijn mijn meest nuttige apps.. heb nog wel meer (niet eens veel) maar das vooral funspul..
Eh.. Barcodescanner was ook 1.6? (of Productscanner > Gelijk naar kieskeurig.nl ) mja wat wil je? Nuttig/Spel/Media? Ook geen idee of er nog verschil zit in niet1.6 of wel eigenlijk.. mijn meest nuttige lijstje..
Minimalistic Text of Clockr voor de tijd/datum Buienradar.nl IMDb Pathé Dropbox ES_FileExplorer Mini Info (Batterij en shizzle) Sparse RSS Shazam..
Nogmaals, geen idee of er ook spul bij zit wat 1.6 wel had, of juist niet.. maar dit zijn mijn meest nuttige apps.. heb nog wel meer (niet eens veel) maar das vooral funspul..
Meeste van die kon je inderdaad al met 1.6 vinden. Ik kijk morgen wel bij wat vrienden die al langer 2+ hadden. Bedankt Heb je ook wat games die gebruik maken van multi-touch?
quote:
Op zondag 19 december 2010 01:45 schreef delano.888 het volgende: Fuck de nieuwe maps werkt echt super vloeiend zeg! Edit: wel eerst de cache "preload" setting aan zetten!
Meeste van die kon je inderdaad al met 1.6 vinden. Ik kijk morgen wel bij wat vrienden die al langer 2+ hadden. Bedankt Heb je ook wat games die gebruik maken van multi-touch?
[..]
Waar kun je die setting vinden?
Bij settings, flapdrol.
Enige games die ik heb/had zijn Angry Birds (en seasons) Paper Toss en AirHockey, waarbij alleen die laatste multitouch gebruikt, maar ja, tegen jezelf spelen is ook maar zozo..
Als het zo overduidelijk was vroeg ik het niet Maps heeft bij mij niet eens settings. Zal wel niet naar de Magic komen. Vreemd, want ik zie wel 'Kaart wissen' staan.
Enige games die ik heb/had zijn Angry Birds (en seasons) Paper Toss en AirHockey, waarbij alleen die laatste multitouch gebruikt, maar ja, tegen jezelf spelen is ook maar zozo..
Als het zo overduidelijk was vroeg ik het niet Maps heeft bij mij niet eens settings. Zal wel niet naar de Magic komen. Vreemd, want ik zie wel 'Kaart wissen' staan.
Oh, sorry dan
Slice-it maakt er ook gebruik van, en angry birds ook wel, maar alleen om te zoomen..
Angry Birds is te zwaar voor de Magic Zal Slice-It erop installeren, dankjewel.
quote:
Op maandag 20 december 2010 10:33 schreef LintuxCx het volgende: Op de Nexus S kun je nu ook eindelijk multitouch typen. Werkt best handig, al heeft het weinig nut als je meestal met 1 duim typt.
Hoe bevalt die telefoon verder? Zat er aan te denken om die in februari te halen (als er geen nieuwe HTC komt).
Op maandag 20 december 2010 13:06 schreef BluesRebel het volgende: Hoe bevalt die telefoon verder? Zat er aan te denken om die in februari te halen (als er geen nieuwe HTC komt).
Op zich vind ik 't wel een mooi ding. Het voelt allemaal weer wat vlotter aan ook. Maar het weglaten van de trackball en berichten LED vind ik echt raar. Een fysiek toetesenbord weglaten scheelt echt aan gewicht en formaat, dat kan ik nog begrijpen. Maar dit gaat weer wat verder.
En pas als je er geen een meer hebt zie je hoe je die trackball nog best wel eens gebruikt. Ik heb grote vingers dus de cursor precies neerzetten waar ik 'm nodig heb gaat vaak makkelijker met de trackball. Dat gaat niet meer. En ik moet 'm nu steeds aanzetten om te zien of ik wat gemist heb.
'k Moet er nog wat meer mee spelen, dat wel. Ik ben ook benieuwd wanneer de NFC-lezer wat gaat worden. Vooralsog doet 'ie voor mij niet meer dan "biep" als ik de telefoon op m'n paspoort leg.
Ik heb er eindelijk even de tijd voor genomen, en ja, dat verhaal op die link werkt inderdaad prima! Ik moest het helaas wel onder windows doen (draai normaal gesproken alleen linux), maar goed, uiteindelijk levert dat een nieuwe .apk op en die is echt klein (heb er nu eentje met NL en US English) - 5.38 MB in totaal.
Ik ben echt heel ontevreden over mijn HTC Legend, ik heb mijn Vodafone abo verlengt bij Hi met een HTC Legend maar het voldoet geheel niet aan mijn verwachtingen. Met name de accuduur is echt waardeloos, ik moet mijn telefoon zeker iedere 24 uur opladen en ben mijn dagelijke activiteiten om mijn telefoon aan het plannen.
Ik heb zoveel mogelijk energiebesparende middelen gebruikt zoals: WiFi altijd uit, achtergrond licht is uit, maar 1 widget (tijd enzo op hoofdscherm) ingesteld, Na 5 seconden gaat ie op scherm lock. geen bewegende achtergrond.
Ook heb ik problemen met Angry Birds, deze loopt zo traag dat je er zin van krijgt om het toestel tegen de muur aan te gooien. In de tijd dat ik een vogel afschiet is mijn scherm al op de lock geschoten!!!
Ik gebruik de telefoon alleen voor whatsapp, Twitter, sms en bellen. Ook een paar apps zoals FokSuk en golfnews. Ik speel nooit muziek af en ook youtube gebruik ik niet.
Ik ben naar de Hi winkel gegaan en die hebben advanced task killer geinstalleerd. Ik heb gezegd dat dit niet zou helpen maar hij garandeerde mij het tegenovergestelde. Vanmorgen om 7 uur de telefoon van de lader gehaald en nu nog 42% batterij over. De medewerker doet er lakoniek over en zegt dat alle smartphones maar 1 dag meegaan. Dit is mij niet verteld toen ik hem kocht want ik was uitgegaan van een standby/accu duur van toch wel zeker 2 a 3 dagen. (waarbij htc zelf een standbytijd van 440 uur aangeeft, maar ik besef ook wel dat dit niet reëel is)
Wat mij betreft mag Hi het abonnement ontbinden en het toestel weer innemen en gebruik ik mijn Nokia6220 Classic wel weer i.c.m. een vodafone simonly abonnement, maar ik denk dat dat het lastige strijd gaat worden!
Dat denk ik ook, want als je je er ook maar ff in verdiept had dan had je kunnen weten dat accuduur vaak gewoon een zwakke plek is van smartphones. Task killers helpen vrij weinig (tot geheel niets!) aan je accuduur en verneuken je Android alleen maar wanneer niet juist gebruikt.
Verder zou je eens kunnen kijken naar hoe vaak dingen als Twitter, Facebook, etc. etc. updaten en hoeveel je nog meer op automatische sync hebt staan. Misschien helderheid scherm íets lager zetten?
Sinds HTC zich op de consumentenmarkt gestort heeft, wordt daar sowieso alleen nog maar rotzooi gemaakt. De Hero die ik momenteel heb is met afstand de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad, terwijl mijn vorige HTC (een TyTn II) een degelijk en stabiel toestel was. De Legend is niks meer als een gepimpte Hero, die zou ik dus nog niet voor niks willen hebben...
Op woensdag 22 december 2010 14:36 schreef Loveless85 het volgende: Dat denk ik ook, want als je je er ook maar ff in verdiept had dan had je kunnen weten dat accuduur vaak gewoon een zwakke plek is van smartphones. Task killers helpen vrij weinig (tot geheel niets!) aan je accuduur en verneuken je Android alleen maar wanneer niet juist gebruikt.
Verder zou je eens kunnen kijken naar hoe vaak dingen als Twitter, Facebook, etc. etc. updaten en hoeveel je nog meer op automatische sync hebt staan. Misschien helderheid scherm íets lager zetten?
Helderheid van het scherm staat helemaal uit, dus van dat mooie AMOLED scherm blijft weinig over. Telefoon is nog nooit gevallen o.i.d. dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Twitter synct iedere 30 minuten, facebook ieder uur, gmail geeft geen info bij instellingen en de widget over het weer ook iedere 30 minuten verder heb ik niks constant lopen, dat lijkt me toch niet absurd vaak of wel? Anders is het woord sociaal niet echt gepast bij sociale media .
Op woensdag 22 december 2010 14:42 schreef DDDDDaaf het volgende: Sinds HTC zich op de consumentenmarkt gestort heeft, wordt daar sowieso alleen nog maar rotzooi gemaakt. De Hero die ik momenteel heb is met afstand de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad, terwijl mijn vorige HTC (een TyTn II) een degelijk en stabiel toestel was. De Legend is niks meer als een gepimpte Hero, die zou ik dus nog niet voor niks willen hebben...
Wat een kletspraat, de Desire serie bestaat enkel uit toptoestellen ook de Legend is een prima telefoon. Accuduur is een bekende ergernis bij elke high-end smartphone (dus niet een Nokia) en je moet niet verwachten dat met mindere hardware de spellen net zo soepel draaien.