Mja, dat begon mij ook steeds meer te ergeren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:42 schreef APK het volgende:
Ik heb zojuist whatsapp geinstalleerd, maar nu zie ik allemaal contacten waar ik helemaal niet mee wil praten![]()
Kunnen die mij ook zien en kan ik dat blokkeren?
Edit: Volgens google kan ik ze blokkeren, maar kunnen ze mij nog steeds zien.
Beetje suf.
Kan je volgens mij gewoon blokken hoor die partijenquote:Op donderdag 2 december 2010 20:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, dat begon mij ook steeds meer te ergeren.
Heb Whatsapp zojuist dus maar weer van m'n telefoon gegooid. Genoeg andere manieren om me te bereiken.
Gewoon uit je contacten pleuren die lui? Of de WhatsApp sync van je contactenlijst uitzetten...?quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:42 schreef APK het volgende:
Ik heb zojuist whatsapp geinstalleerd, maar nu zie ik allemaal contacten waar ik helemaal niet mee wil praten![]()
Kunnen die mij ook zien en kan ik dat blokkeren?
Edit: Volgens google kan ik ze blokkeren, maar kunnen ze mij nog steeds zien.
Beetje suf.
Dan zien ze jou alsnogquote:Op maandag 6 december 2010 13:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gewoon uit je contacten pleuren die lui? Of de WhatsApp sync van je contactenlijst uitzetten...?
Dit stond vanmorgen op zijn twitter:quote:
Dat wist ik niet, das wel dom ja... ik had idd laatst wel een berichtje via WhatsApp van een voor mij onbekend nummer, das dan wel irritant als je niet weet wie dat isquote:
Herkenbaarquote:Op maandag 6 december 2010 14:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, das wel dom ja... ik had idd laatst wel een berichtje via WhatsApp van een voor mij onbekend nummer, das dan wel irritant als je niet weet wie dat is
Dat mocht je willenquote:
"Ga naar recovery"quote:Op dinsdag 7 december 2010 02:14 schreef Sold het volgende:
En ja hoor, het nieuwe gingerbread toetsenbord is al te downloaden!
Zet het zip bestand op de root van je sdkaart, ga naar recovery en installeer als zip van je sd.
Ik typ dit vanaf het nieuwe toetsenbord, en alhoewel ik het nu niet bepaald mooi kan noemen, typt het wel een stuk fijner dan het vorige default tobo. Heerlijk hoe snel de community dit soort dingen mogelijk maakt!
Voor de geïnteresseerden: http://androidoverdrive.c(...)gerBreadLatinIME.zip
Wat is precies verbeterd aan deze versie? Is 't beter dan SwiftKeyquote:Op dinsdag 7 december 2010 02:14 schreef Sold het volgende:
En ja hoor, het nieuwe gingerbread toetsenbord is al te downloaden!
Zet het zip bestand op de root van je sdkaart, ga naar recovery en installeer als zip van je sd.
Ik typ dit vanaf het nieuwe toetsenbord, en alhoewel ik het nu niet bepaald mooi kan noemen, typt het wel een stuk fijner dan het vorige default tobo. Heerlijk hoe snel de community dit soort dingen mogelijk maakt!
Voor de geïnteresseerden: http://androidoverdrive.c(...)gerBreadLatinIME.zip
Dat is toch oa de HTC Desire Z? die heeft volgens mij een uitschuif-toetsenbord.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:58 schreef LintuxCx het volgende:
Je had eerst nummers enzo onder qwe... zitten als je die indrukte en dan met je vinger naar boven ging. Da's nu weg, in plaats daarvan zitten onder elke toets meer symbolen die je kunt zien door de toets even ingedrukt te houden.
Symbolen zitten allemaal onder de punt, ook op zo'n manier.
Maar het blijft een OSK, IOW troep. Worden er nog Androids met fysiek toetsenbord gemaakt?
De Desire Z, Milestone, Milestone 2, Xperia x10 Mini pro, G1quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:58 schreef LintuxCx het volgende:
Worden er nog Androids met fysiek toetsenbord gemaakt?
Hopelijk betekent het dat Froyo voor de Legend bijna realiteit is.... zou leuk zijn dat ik hem morgen ontvang op m'n verjaardagquote:we zijn er bijna, maar nog niet helemaal....
Ik ben vrijdag jarig, dan is ook primaquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:50 schreef Spaghettivreter het volgende:
Nieuwe tweet van @markmoons:
[..]
Hopelijk betekent het dat Froyo voor de Legend bijna realiteit is.... zou leuk zijn dat ik hem morgen ontvang op m'n verjaardag
Is dat niet het geval dan, van die garantie?quote:Op woensdag 8 december 2010 06:07 schreef Dromer het volgende:
Rooten blijft eng voor veel mensen.
(ohjee mijn garantie en zo)
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:50 schreef Spaghettivreter het volgende:
[..]
Hopelijk betekent het dat Froyo voor de Legend bijna realiteit is.... zou leuk zijn dat ik hem morgen ontvang op m'n verjaardag
quote:
quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:50 schreef Spaghettivreter het volgende:
[..]
Thnx!quote:Op woensdag 8 december 2010 09:14 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Is dat niet het geval dan, van die garantie?
[..]
Gefeliciteerd!
Ik nog nietquote:Op woensdag 8 december 2010 15:53 schreef Spaghettivreter het volgende:
[..]
Thnx!
Heb vandaag trouwens de voorbereidende update ontvangen (Froyo komt in 2 delen namelijk)
Ahh, balen!quote:Op woensdag 8 december 2010 17:29 schreef Loveless85 het volgende:
Ook een update voor de Wildfire, maar zo te zien geen Froyo
Ik ben aan het updaten, maar volgens mij is het pas deel 1quote:Op donderdag 9 december 2010 11:29 schreef Loveless85 het volgende:
Voor de Legend gebruikers; Froyo wordt nú uitgerold
Die kwam gister al beschikbaar, nu deel 2 (de échte Froyo update)quote:Op donderdag 9 december 2010 11:31 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ik ben aan het updaten, maar volgens mij is het pas deel 1
Ik had gister nog niks, dit is pas mijn eerste update. Maargoed ik wacht wel af hoe het eruit ziet zoquote:Op donderdag 9 december 2010 11:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die kwam gister al beschikbaar, nu deel 2 (de échte Froyo update)
zie ook; http://www.androidworld.n(...)naar-froyo-begonnen/
Das geen froyo volgens mijquote:De telefoon is geupdate naar versie 3.15.405.3
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je gekochte apps op max. 2 telefoons (of tablet dan) kunt installeren.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:43 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb sinds kort naast mijn Hero een supersimpele Androidtablet. Als ik daar vanavond een nieuwe ROM op zet zal die ook toegang tot de market hebben. Kan je dan dezelfde Google account gebruiken en zo profiteren van reeds gekochte apps, of braak de Market daarvan en moet je kiezen voor twee accounts?
quote:De laatste tijd hebben we veel gehoord over Market-updates voor ontwikkelaars. Zo mochten er extra plaatjes worden geüpload en moesten ontwikkelaars een leeftijdsclassificering aan hun applicatie geven. Het resultaat van deze wijzigingen hebben we tot nu toe echter nog niet gezien.
De update van de Market-cliënt, de applicatie waarmee je nieuwe apps en games download, die vandaag aangekondigd is brengt vernieuwingen voor gebruikers én ontwikkelaars. Helaas is er wel ook een flink nadeel voor gebruikers: apps en games kunnen voortaan nog maar 15 minuten worden uitgeprobeerd in plaats van 24 uur.
Uiterlijke én innerlijke verbeteringen
Zoals je op de screenshots hieronder en hiernaast kunt zien, is het uiterlijk van de Android Market-cliënt een stuk verbeterd. Google zelf hamert vooral op verbeteringen in gebruiksvriendelijkheid. Alle informatie over een applicatie wordt weergegeven in één scherm, in plaats van verdeeld over meerdere tabbladen. Hiermee wordt een eerdere wijziging, waarbij reacties en commentaar op een apart tabblad werden weergegeven, ongedaan gemaakt.
Voortaan wordt bovenaan het scherm bij het bekijken van een applicatie een promotioneel plaatje weergegeven. Dit plaatje kon al vanaf het begin door ontwikkelaars worden bijgevoegd, maar werd alleen weergegeven als de app tot de top vijf van een bepaalde categorie hoorde. Bij de vernieuwde Market wordt er dus een stuk uitgebreider gebruik gemaakt van het plaatje. Naast uiterlijke veranderingen zullen Androidgebruikers ook een tweetal nieuwe categorieën in de Market zien, namelijk live wallpapers (bewegende achtergronden) en widgets. Ook wordt het mogelijk om te filteren op leeftijdsclassificatie.
Vooral voor gameontwikkelaars verandert er achter de schermen wat meer. Applicaties worden bijvoorbeeld automatisch gefilterd op schermgrootte of GL-textuur-formaten. Verder wordt het mogelijk om applicaties tot 50 mb te uploaden. Dit zorgt er voor dat gameontwikkelaars grotere games kunnen uploaden dan voorheen mogelijk was. De limiet staat op dit moment nog op 25 mb.
Apps proberen en softwarepiraterij
Eind juli kondigde Google een nieuw systeem aan om illegale kopieën van Android-apps en games te voorkomen. Het gebeurde namelijk regelmatig dat Androidgebruikers een applicatie kochten, kopieerden en daarna het geld automatisch binnen 24 uur terugvroegen bij de ontwikkelaar. De app werd dan wel van de telefoon verwijderd, maar omdat er een kopie was, kon de applicatie nog wel (illegaal) gebruikt worden.
Het systeem dat Google introduceerde werkt door middel van licenties. Op het moment dat jij een applicatie gekocht hebt, staat er op één van de Google-servers dat jij recht op het gebruik van die app hebt. Wanneer de app opstart, wordt gecontroleerd of jij daadwerkelijk in het bezit bent van die licentie. Wanneer je je geld hebt teruggevraagd, door middel van een zogenaamde refund, zal de applicatie niet langer werken. Natuurlijk zijn er altijd manier om de applicatie alsnog te kraken, maar door nieuwe functionaliteiten die ingebouwd zijn in de laatste versie van de ontwikkelingskit voor Android wordt dat steeds lastiger.
Bij kleine games loste dit echter nog niet veel op: sommige games zijn vrij kort en uit te spelen binnen 24 uur. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld comics-applicaties: je kunt best binnen 24 uur een strip op je Androidtoestel uitlezen. Voor de ontwikkelaar levert het natuurlijk niets op als hun klanten allemaal hun geld opvragen binnen die 24 uur. De vraag is natuurlijk of Google nu niet te ver is doorgeschoten naar de ander kant: voortaan is het slechts mogelijk om voor een refund te kiezen binnen 15 minuten. Volgens Google worden de meeste verzoeken tot het teruggeven van de aankoopkosten daadwerkelijk binnen die 15 minuten gedaan.
De mogelijkheid tot het terugvragen van je geld wordt dus nu flink beperkt. Voor gebruikers is dit zeker geen goed nieuws. 15 minuten is lang niet altijd genoeg om te beoordelen of een app of game waar voor zijn geld biedt.
Beschikbaarheid en toekomstige uitbreidingen
De nieuwe Android Market wordt binnen de komende twee weken uitgerold. Hier hoef je niets voor te doen: de Market updatet zichzelf namelijk. Alle Androidtoestellen die beschikken over de Android Market én een versie vanaf Android 1.6 zullen de nieuwe Market vanzelf ontvangen!
Overigens wordt er in de aankondigingsblogpost van Google nog niets gerept over twee verbeteringen waar Androidgebruikers al een tijdje op wachten. Ten eerste is dat ondersteuning voor andere betalingsopties, zoals Paypal en ten tweede is dat de desktopversie van de Android Market, waarmee applicaties vanaf de browser op je computer konden worden geïnstalleerd. Deze werd eind mei al gedemonstreerd, maar verdween daarna van de radar.
Google geeft in ieder geval dat we de komende weken en maanden nog meer verbeteringen bij de Android Market zullen gaan zien.
Geeft bij mij een parsererrorquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:26 schreef Pino112 het volgende:
Die is al te downloaden, ik heb hem geïnstalleerd net.
Werkt bij mij goed, al vind ik het foei lelijk en veel te druk.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geeft bij mij een parsererror
Ik heb hem sinds vannacht 2.2 voor legend ..Wat een lange systeem-update was het..ik begon om 21.25 tot 01.30quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:47 schreef Splutje het volgende:
Wanneer komt die 2.2 nou voor de Legend!
klopt woensdag had ik een update en gisterenavond.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:53 schreef Spaghettivreter het volgende:
Thnx!
Heb vandaag trouwens de voorbereidende update ontvangen (Froyo komt in 2 delen namelijk)
Hoe kan ik de nieuwe apps op de sd-kaart zettenquote:Op donderdag 9 december 2010 17:34 schreef Spaghettivreter het volgende:
Eindelijk Froyo!
En ook chill is het dat ik eindelijk apps op de sd-kaart kan zetten
quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:04 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb hem sinds vannacht 2.2 voor legend ..Wat een lange systeem-update was het..ik begon om 21.25 tot 01.30Ze hebben veel Applicaties erop gezet.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
klopt woensdag had ik een update en gisterenavond.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:15 schreef Haaibaaike het volgende:
De telefoon is geupdate naar versie 3.15.405.3
[..]
Wel waar.
Zeg, heb jij wel eens van de edit knop gehoord?quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:17 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe kan ik de nieuwe apps op de sd-kaart zetten?
Ik was aan het terug lezen ..en houdt je mond jaquote:[b] Op zaterdag 11 december 2010 23:18 schreef delano.888 het volgende:
Zeg, heb jij wel eens van de edit knop gehoord?
Bij mij duurde die echt nog geen half uurtjequote:Op zaterdag 11 december 2010 23:04 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb hem sinds vannacht 2.2 voor legend ..Wat een lange systeem-update was het..ik begon om 21.25 tot 01.30Ze hebben veel Applicaties erop gezet.
Dan nog werkt de edit knop wel hoorquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:21 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik was aan het terug lezen ..en houdt je mond ja
Dat had ik gelezen via mijn telefoontje bij Android World. Maar ik had 5 dingen geinstalleerd of daar mee te maken heeft weet ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:22 schreef Splutje het volgende:
Bij mij duurde die echt nog geen half uurtje
Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren -> <Naam van de bewuste app> -> Verplaatsen naar SD-kaartquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:17 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe kan ik de nieuwe apps op de sd-kaart zetten?
Had al gevonden en ben al een tijdje bezig ..1 ding staat op mijn SD-kaartjequote:Op zaterdag 11 december 2010 23:39 schreef Spaghettivreter het volgende:
Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren -> <Naam van de bewuste app> -> Verplaatsen naar SD-kaart
Werkt overigens niet bij alle apps.
Zoals al gezegd; de app moet het ook ondersteunen, en dat doen ze helaas lang nog niet allemaalquote:Op zondag 12 december 2010 00:36 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Had al gevonden en ben al een tijdje bezig ..1 ding staat op mijn SD-kaartjeDe rest noppe..Maar bedankt voor je uitleg.. ik had op Android World gezocht.
De maker moet het aangegeven hebben idd. Maar google even en je vindt zat mogelijkheden/apps die regelen dat je bijna alles op de sd kan knallen.Je kunt zelfs regelen dat alles initieel daar terechtkomt. (niet altijd handig, maar dat merk je dan vanzelf wel)quote:Op zondag 12 december 2010 02:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zoals al gezegd; de app moet het ook ondersteunen, en dat doen ze helaas lang nog niet allemaal
Wat ik het nadeel daarvan dan?quote:Op zondag 12 december 2010 10:40 schreef Dromer het volgende:
[..]
De maker moet het aangegeven hebben idd. Maar google even en je vindt zat mogelijkheden/apps die regelen dat je bijna alles op de sd kan knallen.Je kunt zelfs regelen dat alles initieel daar terechtkomt. (niet altijd handig, maar dat merk je dan vanzelf wel)
Tis allemaal niet zo moeilijkquote:Op zondag 12 december 2010 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kom even meelezen want ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal werkt.
En dan nog zou het fijner zijn als je meer apps over kan zettenquote:Op zondag 12 december 2010 17:31 schreef Devolution het volgende:
Tja, op de wat oudere modellen (Desire in mijn geval) zit niet de luxe van gigabytes aan ruimte. Dan is Apps2SD wel fijn
Ik ook niet toen ik hem net had, maar gewoon beetje klooien en dan komt het allemaal goedquote:Op zondag 12 december 2010 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kom even meelezen want ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal werkt.
Wat is tegenwoordig normaal eigenlijk? De Nexus S heeft 16GB, best wel fors, en die heeft dan ook geen SD slot meer. (WTF?)quote:Op zondag 12 december 2010 17:31 schreef Devolution het volgende:
Tja, op de wat oudere modellen (Desire in mijn geval) zit niet de luxe van gigabytes aan ruimte. Dan is Apps2SD wel fijn
Mooi ding, maar met het oog op de toekomst zou ik toch eerder nu 50 euro meer uitgeven en voor de Desire gaan (1GHz processor en groter scherm) in plaats van dat spellen niet kunnen worden gespeeld, websites heel lang moeten laden, je geen Flash kan gebruiken, etc.quote:
Nadeel is dat sommige apps er niet blij mee zijn als je de telefoon aan je pc koppelt als drive. Dan krijg je ze alleen weer goed aan de gang door de telefoon te rebooten.quote:Op zondag 12 december 2010 13:49 schreef jampot het volgende:
[..]
Wat ik het nadeel daarvan dan?
Of voordeel, behalve meer ruimte voor nieuwe apps? Ik heb op mn SGS voldoende ruimte voor apps, dus nog niet de moeite genomen wat te verplaatsen naar sd.
Ze krijgen redelijk snel geen updates meer. De Galaxy S is bijv pas sinds juni uit in Nederland, en het is niet zeker dat hij een update naar 2.3 krijgt (waarschijnlijk wel, maar goed). Dus denk aan een jaar. Maar daarna is een toestel niet onbruikbaar geworden natuurlijk. En custom roms zullen altijd blijven.quote:Op zondag 12 december 2010 23:40 schreef Knuck-les het volgende:
Hoe 'houdbaar' zijn de android toestellen eigenlijk met updates. Stel ik koop nu een Desire HD, hoe lang kom ik dan nog in aanmerking voor de updates van android naar nieuwere versies? 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar? Of worden de toestellen vrij snel 'vergeten' ?
Het is push-mail. De telefoon krijgt zeg maar een signaaltje van de server van: 'nu checken, er is mail!' en doet dat dan meteen. Gmail gebruikt dus alleen stroom als je een mailtje binnenkrijgt, en als je bijvoorbeeld een halve dag geen mail krijgt gebruikt het ook een halve dag geen stroom. Maar zoveel stroom gebruikt internet sowieso niet hoor, de verbinding zelf tenminste.quote:Op maandag 13 december 2010 00:16 schreef delano.888 het volgende:
Wat ik me trouwens al een tijdje af vraag:
Hoe kan het dat mn gmail altijd ONTZETTEND snel gemeld word op mn android telefoon? Mijn computer checkt 1x per minuut en is altijd later dan me telefoon met de melding, maar hoe kan android dat zo snel doen dan, dat kost toch heel veel stroom?
Iemand enig idee hoe dat werkt?
OK, toch snap ik niet hoe het werktquote:Op maandag 13 december 2010 01:12 schreef Roolio het volgende:
[..]
Het is push-mail. De telefoon krijgt zeg maar een signaaltje van de server van: 'nu checken, er is mail!' en doet dat dan meteen. Gmail gebruikt dus alleen stroom als je een mailtje binnenkrijgt, en als je bijvoorbeeld een halve dag geen mail krijgt gebruikt het ook een halve dag geen stroom. Maar zoveel stroom gebruikt internet sowieso niet hoor, de verbinding zelf tenminste.
Jou pc vraagt elke minuut aan gmail "is er al mail?"quote:Op maandag 13 december 2010 09:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
OK, toch snap ik niet hoe het werkt
Maar hoe kan dat signaaltje dan binnen komen als er op dat moment niet actief gechecked wordtquote:Op maandag 13 december 2010 09:33 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Jou pc vraagt elke minuut aan gmail "is er al mail?"
Terwijl gmail bij een nieuwe email gewoon tegen je telefoon zegt "er is email"
Ik heb op m'n pc googletalk staan, die werkt ook met push, komt ook een popup zodra er mail is.quote:Op maandag 13 december 2010 09:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat signaaltje dan binnen komen als er op dat moment niet actief gechecked wordt
En is push-gmail ook mogelijk op pc?
Dan moet je dus continue ingelogd zijn denk ik? Ik gebruik dat programma niet verder namelijk..quote:Op maandag 13 december 2010 09:54 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik heb op m'n pc googletalk staan, die werkt ook met push, komt ook een popup zodra er mail is.
Ik sta buiten, jij staat binnen.
Jij kan elke minuut aan mij vragen of het regent.
Je kan ook niks doen, en gewoon wachten tot ik roep "het regent"
Er is een verschil tussen luisteren (beschikbaar zijn voor inkomende berichten) en vragen (actief vragen of er nieuwe berichten zijn)
Google Talk moet wel ingelogd zijn op je pc ja, anders werkt het niet. Er moet wel een constante verbinding zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 09:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan moet je dus continue ingelogd zijn denk ik? Ik gebruik dat programma niet verder namelijk..
Hahaha, ik weet dat ik moeilijk doe hoor, maar als je dat op je android ook hebt, die constante verbinding, dan is dat toch heel erg stroom verbruikendquote:Op maandag 13 december 2010 10:00 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Google Talk moet wel ingelogd zijn op je pc ja, anders werkt het niet. Er moet wel een constante verbinding zijn.
Een Push-service is niet mogelijk zonder bestaande verbinding. Het signaaltje moet ergens naartoe natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |