Tis allemaal niet zo moeilijkquote:Op zondag 12 december 2010 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kom even meelezen want ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal werkt.
En dan nog zou het fijner zijn als je meer apps over kan zettenquote:Op zondag 12 december 2010 17:31 schreef Devolution het volgende:
Tja, op de wat oudere modellen (Desire in mijn geval) zit niet de luxe van gigabytes aan ruimte. Dan is Apps2SD wel fijn
Ik ook niet toen ik hem net had, maar gewoon beetje klooien en dan komt het allemaal goedquote:Op zondag 12 december 2010 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kom even meelezen want ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal werkt.
Wat is tegenwoordig normaal eigenlijk? De Nexus S heeft 16GB, best wel fors, en die heeft dan ook geen SD slot meer. (WTF?)quote:Op zondag 12 december 2010 17:31 schreef Devolution het volgende:
Tja, op de wat oudere modellen (Desire in mijn geval) zit niet de luxe van gigabytes aan ruimte. Dan is Apps2SD wel fijn
Mooi ding, maar met het oog op de toekomst zou ik toch eerder nu 50 euro meer uitgeven en voor de Desire gaan (1GHz processor en groter scherm) in plaats van dat spellen niet kunnen worden gespeeld, websites heel lang moeten laden, je geen Flash kan gebruiken, etc.quote:
Nadeel is dat sommige apps er niet blij mee zijn als je de telefoon aan je pc koppelt als drive. Dan krijg je ze alleen weer goed aan de gang door de telefoon te rebooten.quote:Op zondag 12 december 2010 13:49 schreef jampot het volgende:
[..]
Wat ik het nadeel daarvan dan?
Of voordeel, behalve meer ruimte voor nieuwe apps? Ik heb op mn SGS voldoende ruimte voor apps, dus nog niet de moeite genomen wat te verplaatsen naar sd.
Ze krijgen redelijk snel geen updates meer. De Galaxy S is bijv pas sinds juni uit in Nederland, en het is niet zeker dat hij een update naar 2.3 krijgt (waarschijnlijk wel, maar goed). Dus denk aan een jaar. Maar daarna is een toestel niet onbruikbaar geworden natuurlijk. En custom roms zullen altijd blijven.quote:Op zondag 12 december 2010 23:40 schreef Knuck-les het volgende:
Hoe 'houdbaar' zijn de android toestellen eigenlijk met updates. Stel ik koop nu een Desire HD, hoe lang kom ik dan nog in aanmerking voor de updates van android naar nieuwere versies? 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar? Of worden de toestellen vrij snel 'vergeten' ?
Het is push-mail. De telefoon krijgt zeg maar een signaaltje van de server van: 'nu checken, er is mail!' en doet dat dan meteen. Gmail gebruikt dus alleen stroom als je een mailtje binnenkrijgt, en als je bijvoorbeeld een halve dag geen mail krijgt gebruikt het ook een halve dag geen stroom. Maar zoveel stroom gebruikt internet sowieso niet hoor, de verbinding zelf tenminste.quote:Op maandag 13 december 2010 00:16 schreef delano.888 het volgende:
Wat ik me trouwens al een tijdje af vraag:
Hoe kan het dat mn gmail altijd ONTZETTEND snel gemeld word op mn android telefoon? Mijn computer checkt 1x per minuut en is altijd later dan me telefoon met de melding, maar hoe kan android dat zo snel doen dan, dat kost toch heel veel stroom?
Iemand enig idee hoe dat werkt?
OK, toch snap ik niet hoe het werktquote:Op maandag 13 december 2010 01:12 schreef Roolio het volgende:
[..]
Het is push-mail. De telefoon krijgt zeg maar een signaaltje van de server van: 'nu checken, er is mail!' en doet dat dan meteen. Gmail gebruikt dus alleen stroom als je een mailtje binnenkrijgt, en als je bijvoorbeeld een halve dag geen mail krijgt gebruikt het ook een halve dag geen stroom. Maar zoveel stroom gebruikt internet sowieso niet hoor, de verbinding zelf tenminste.
Jou pc vraagt elke minuut aan gmail "is er al mail?"quote:Op maandag 13 december 2010 09:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
OK, toch snap ik niet hoe het werkt
Maar hoe kan dat signaaltje dan binnen komen als er op dat moment niet actief gechecked wordtquote:Op maandag 13 december 2010 09:33 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Jou pc vraagt elke minuut aan gmail "is er al mail?"
Terwijl gmail bij een nieuwe email gewoon tegen je telefoon zegt "er is email"
Ik heb op m'n pc googletalk staan, die werkt ook met push, komt ook een popup zodra er mail is.quote:Op maandag 13 december 2010 09:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat signaaltje dan binnen komen als er op dat moment niet actief gechecked wordt
En is push-gmail ook mogelijk op pc?
Dan moet je dus continue ingelogd zijn denk ik? Ik gebruik dat programma niet verder namelijk..quote:Op maandag 13 december 2010 09:54 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik heb op m'n pc googletalk staan, die werkt ook met push, komt ook een popup zodra er mail is.
Ik sta buiten, jij staat binnen.
Jij kan elke minuut aan mij vragen of het regent.
Je kan ook niks doen, en gewoon wachten tot ik roep "het regent"
Er is een verschil tussen luisteren (beschikbaar zijn voor inkomende berichten) en vragen (actief vragen of er nieuwe berichten zijn)
Google Talk moet wel ingelogd zijn op je pc ja, anders werkt het niet. Er moet wel een constante verbinding zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 09:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan moet je dus continue ingelogd zijn denk ik? Ik gebruik dat programma niet verder namelijk..
Hahaha, ik weet dat ik moeilijk doe hoor, maar als je dat op je android ook hebt, die constante verbinding, dan is dat toch heel erg stroom verbruikendquote:Op maandag 13 december 2010 10:00 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Google Talk moet wel ingelogd zijn op je pc ja, anders werkt het niet. Er moet wel een constante verbinding zijn.
Een Push-service is niet mogelijk zonder bestaande verbinding. Het signaaltje moet ergens naartoe natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |