Alles wat je altijd al over computers, hardware, software, internet en elektronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen.
Wat is Android? Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform. Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen. Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.
Aanpassingen van de fabrikant Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelden de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android, Samung TouchWiz en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.
Welke apparaten draaien er op Android? Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites. Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.
Wat zijn die witte vierkanten met zwarte puntjes die ik overal op internet tegenkom? Dat zijn QR-Codes, een soort barcodes zoals je die in de supermarkt hebt. Met deze QR-Codes kun je heel gemakkelijk een app vinden. Het enige wat je moet doen, is even je camera richten op zo’n QR-Code met bijvoorbeeld het programma Barcodescanner (staat in de Market) en vervolgens krijg je de informatie uit de QR-Code gepresenteerd op je telefoon (meestal een link naar de Market).
Ik ben de looks van Android zat. Hoe kan ik deze aanpassen? Behalve dat je dingen als de achtergrond kunt veranderen, is er weinig mogelijk in Android. Echter zijn er programma’s die dit wél kunnen. Een voorbeeld is het programma Launcherpro. Dit is een soort schil over Android heen (vergelijkbaar met HTC Sense en Samsung TouchWiz). Met Launcherpro kun je veel kanten op. Zo kun je zelf kiezen hoeveel homescreens (bureaubladen) je wilt, wat voor achtergrond, iconen zonder tekst eronder of je eigen iconen instellen voor applicaties. Ook heeft Launcherpro widgets (handige dingen op je homescreen) zoals een mooie kalender en knoppen waarmee je met 1 druk de vliegtuigstand, wifi, Bluetooth etc. kunt in –en uitschakelen. Hieronder zie je een voorbeeld van een telefoonscherm met Launcherpro: [ afbeelding ] Hieronder vind je de QR-Code voor Launcherpro:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie veel mensen pingen (gratis berichten sturen) op hun BlackBerry. Ik wil dit ook op mijn Android telefoon! Prima, ook dat kan Android! Je moet er nog wel even een programma voor installeren. De 2 meest populaire programma’s zijn WhatsApp en PingChat. Beide programma’s zijn er voor Android, Blackberries en iPhones. Als je met iemand wil pingen via deze programma’s, moet de ontvanger dus óók dat programma hebben. Let wel op: de berichten tussen de programma’s zijn niet uitwisselbaar; je kunt vanuit WhatsApp dus geen berichten sturen naar iemand die alleen PingChat heeft, of andersom. Verder moet je een internetabbo hebben op je telefoon aangezien de berichten via de internetverbinding verzonden worden. Hieronder vind je de QR-Codes voor respectievelijk WhatsApp en PingChat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke, ik heb nu een Android telefoon, wat zijn leuke/handige programma’s? Nu je een Android telefoon hebt, wil je natuurlijk wel ontdekken (en aan anderen showen) wát Android nou allemaal kan! Vandaar dat we hier een aantal programma’s noemen die erg handig of leuk zijn.
AK Notepad Met dit programma kun je op eenvoudige wijze notities maken op je telefoon. Het programma is via de volgende QR-Code te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BuienAlarm Heb jij dat ook altijd? Ben je net 5 minuten buiten, begint het keihard te regenen, en natuurlijk heb je je paraplu niet meegenomen! Met dit programma is dat verleden tijd. BuienAlarm heeft automatisch een melding als er binnen een uur regen voorspeld is in je omgeving. Mooi op tijd om een paraplu mee te nemen dus! BuienAlarm kun je hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bump Wil je even snel (en op een grappige manier) een bestand sturen naar een iPhone of Android telefoon? Met Bump kun je dit doen! Het enige wat je hoeft te doen, is het bestand/de bestanden te selecteren en de ander een boks te geven. Nu zal het bestand overgestuurd worden! Bump is hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chrome-to-Phone Soms zie je een toffe site op je computer en zou je die graag op je telefoon willen kijken. Of je komt een handig programma voor Android tegen op een site, maar de link ernaartoe is nogal lang en onhandig. Om die reden is Chrome-To-Phone bedacht. Met dit programma kun je met een druk op de knop in Firefox of Chrome direct de site die je op dat moment bekijkt, naar je telefoon sturen, waar deze geopend wordt. Om dit programma te gebruiken moet je wel even een plugin voor Chrome of Firefox downloaden, deze zijn hier (Chrome)en hier (Firefox)te vinden. Chrome-To-Phone (voor je telefoon dus) vind je hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eBuddy Veel Android telefoons hebben nog geen programma om op MSN, YIM, AIM of ICQ te komen. Het bekende eBuddy heeft nu een app gemaakt waarmee dit wel kan. Hij is te vinden via de volgende QR-Code:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Layar Layar is een zeer innovatief programma waarmee je dingen als winkels, te koop staande huizen, bakkerijen, banken etc. heel gemakkelijk kunt vinden. Hij zet namelijk je camera aan, en over de camerabeelden projecteert hij de lokaties van de dor jou gekozen items. Stel, je staat tegenover de Bakker Bart en je richt je camera op Bakker Bart, dan zul je in beeld een tekst zien die aangeeft dat de bakkerij zich voor je bevindt. Ook zijn er radarbeelden te zien waarin met puntjes aangegeven staat welke richting je op met kijken om een bepaald item te vinden. Layar is hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linda Manager Een ding wat Android standaard niet heeft, is een file browser. Met een file browser kun je door alle mappen op je telefoon bladeren. Gelukkig is er Linda Manager, die deze taken op zich neemt. Je kunt dit programma hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Google Navigation Jazeker, wij op Android hebben het geluk om een gratis navigatiepakket te hebben! Met Google Navigation kun je op een prachtige manier de weg naar een bestemming vinden. Zo laat hij bijvoorbeeld op een foto zien hoe de lokatie eruitziet als je er bijna bent, zodat je niet uren hoeft rond te rijden om de bestemming te vinden in een wijk. Er is 1 nadeel: je hebt een constante internetverbinding nodig om GN te gebruiken, dus in het buitenland is dit programma wat minder geschikt. Je kunt het hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shazam Heb jij dat ook wel eens? Zit je in de auto met een lekker nummer op de radio, vertelt de DJ niet hoe het nummer heet… Met Shazam is dat geen probleem! Hij kan namelijk nummers herkennen door ernaar te luisteren. Gewoon even een tijdje de telefoon bij de speaker houden en Shazam vertelt je wie de artiest is, hoe het nummer heet, op welk album het staat etc. Hier kun je Shazam vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is Froyo? Google geeft al zijn updates voor Android een naam. Alle namen beginnen met een letter uit het alfabet (beginnend bij A, daarna B etc.) en allemaal zijn het de Engelse woorden voor lekkernijen. Froyo is de codenaam voor versie 2.2 van Android en heeft als belangrijkste verbetering dat ie een stuk sneller is dan 2.1. In principe is 2.2 al een tijdje uit, echter hebben veel telefoons een speciale versie van 2.2 nodig, omdat de fabrikant (Samsung, Sony Ericsson, HTC) een schil om Android heeft zitten die ook geupdate moet worden. 2.2 Is dus nog niet voor elk type telefoon uit, maar het worden er wel steeds meer. Alle updates zijn ook gratis trouwens en zijn binnen 5 minuutjes geïnstalleerd. Om te checken of jij Froyo al kan installeren, ga je naar instellingen, Over (onderaan), Systeem software updates. Vervolgens druk je daar op de knop onderaan om te checken voor updates.
Wat is een taskkiller, wat kan ik ermee en wat zijn de voor –en nadelen? Een taskkiller kun je vergelijken met control-alt-delete in Windows. Je kunt hiermee programma’s die zijn blijven hangen, afsluiten. De taskkillers op Android kunnen echter meer. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook automatisch een programma afsluiten als deze even niet meer gebruikt wordt door de gebruiker. Het voordeel van een taskkiller is dat je een programma dat niet meer reageert (en dus niet meer af te sluiten is), tóch kan stoppen. Het nadeel van taskkillers is dat ze de normale werking van programma’s verstoren. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat hij een kalender constant uitschakelt, terwijl je deze op je homescreen hebt staan. Verder is het bij Android ook niet nodig om een programma te hebbendat automatisch programma’s die niet gebruikt worden, af te sluiten omdat Android dit uit zichzelf al doet, en ook beter dan de taskkillers.
Wat is rooten? Wat zijn custom ROMS? Op je telefoon kun je veel dingen doen. Er zijn echter een aantal beperkingen, die meestal door de fabrikant of door Android zelf zijn opgelegd. Zo kun je bijvoorbeeld niet een aantal zeer ingrijpende wijzigingen in Android aanbrengen. Als je je telefoon root (root is vergelijkbaar met de administratoraccount op Windows) kan dit allemaal wel. Je hebt in principe dus geen beperkingen meer. Eigenlijk heeft dit voor de meeste gebruikers weinig tot geen nut. Custom ROM’s zijn alternatieve versies van Android. Veel fabrikanten zetten hun programma’s en skins op hun telefoons, zoals HTC met Sense en Samsung met TouchWiz. Als je liever een kale Android telefoon wilt, dan kun je een custom ROM op je telefoon zetten. Uit zo’n custom ROM zijn alle overbodige dingen gesloopt zodat je als het ware de Androidversie krijgt ‘zoals Google het bedoeld heeft’. Handleidingen om custom ROM’s te downloaden en je telefoon te rooten kun je op internet vinden, met name op xdadevelopers.com.
Ik heb vandaag een Android telefoon gekocht, maar mijn accu is na een paar uur alweer leeg? Wat is dit? In de meeste smartphones van nu zitten Li-ion accu’s. Deze accu’s moeten als het ware ‘leren’. Dit houdt in dat je vooral in het begin de accu zo vaak mogelijk moet opladen. Het beste is dus om je telefoon bij elke mogelijkheid aan de lader te hangen. Bij andere types accu’s is het zo dat je de accu in het begin helemaal moet laten ‘leeglopen’ en em dan pas op moet laden, maar dat moet je bij een Li-Ion accu juist niet doen. Gewoon zo vaak mogelijk opladen dus (en niet alleen als ie (zo goed als) leeg is) en je zal de accuduur met sprongen vooruit zien gaan. Eén tot 3 dagen accuduur is gebruikelijk voor smartphone-accu’s.
Ik heb nu Android, maar ik heb geen idee hoe ik internet werkend krijg op mijn telefoon. Wat zijn de instellingen? Dit is afhankelijk van je provider. Wat je moet instellen, wordt de APN genoemd. Deze kun je instellen op de volgende manier: Instellingen, Draadloos en netwerken, Mobiele netwerken, Toegangspunten. Vervolgens druk je de Menutoets in en kies je voor Nieuwe APN. Daarna vul je de onderstaande gegevens in (verschilt dus per provider):
Misschien dat jullie hier een antwoord op weten. Ik heb gisteren een Android 2.1 tablet besteld en ik wil daar straks mee kunnen tetheren. Mijn telefoon is een Nokia 97 met Symbian, helaas, maar als ik die aansluit op mijn Ubuntu laptop wordt ie direct als modem herkend en kan ik online. Ik vroeg mij af of er voor Android ook iets van een app is die mij in staat stelt mijn telefoon te gebruiken als modem. Het apparaat schijnt wel 3G modems te ondersteunen, maar ik weet dus niet of dat ook voor een telefoon geldt.
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:50 schreef Thomas B. het volgende: Misschien dat jullie hier een antwoord op weten. Ik heb gisteren een Android 2.1 tablet besteld en ik wil daar straks mee kunnen tetheren. Mijn telefoon is een Nokia 97 met Symbian, helaas, maar als ik die aansluit op mijn Ubuntu laptop wordt ie direct als modem herkend en kan ik online. Ik vroeg mij af of er voor Android ook iets van een app is die mij in staat stelt mijn telefoon te gebruiken als modem. Het apparaat schijnt wel 3G modems te ondersteunen, maar ik weet dus niet of dat ook voor een telefoon geldt.
Installeer JoikuSpot op je Nokia. Die gaat dan een wifi signaal uitzenden, die je met je tablet weer op kunt pikken.
Het wordt dan de volgende connectie 3g komt binnen op de N97 -> N97 Zendt een wifi signaal uit -> je tablet ziet een accesspoint -> je hebt internet op je tablet.
Niks geen gekloot met kabels e.d. Je kunt je n97 gewoon in je zak houden
Installeer JoikuSpot op je Nokia. Die gaat dan een wifi signaal uitzenden, die je met je tablet weer op kunt pikken.
Het wordt dan de volgende connectie 3g komt binnen op de N97 -> N97 Zendt een wifi signaal uit -> je tablet ziet een accesspoint -> je hebt internet op je tablet.
Niks geen gekloot met kabels e.d. Je kunt je n97 gewoon in je zak houden
Briljant! Ik zag trouwens dat er al een trialversie van op mijn telefoon geinstalleerd stond, dus dan kan ik meteen testen als ie binnen is.
Zou je die even in de OP kunnen zetten? Hij ziet er sowieso niet meer uit maar dit is voorlopig nog enigszins zonder fouten. 'k Zal volgende week eens kijken of er iets fatsoenlijks van te maken valt.
Zou je die even in de OP kunnen zetten? Hij ziet er sowieso niet meer uit maar dit is voorlopig nog enigszins zonder fouten. 'k Zal volgende week eens kijken of er iets fatsoenlijks van te maken valt.
Het werkt ook niet als je het vanuit de wiki kopieert. Er zit gewoon ergens in de wiki ook een fout, ik denk in al die spoilers enzo. Vorige keer al even naar gekeken (was TS van vorige topic), maar zo snel niks kunnen ontdekken en heb tig dingen geprobeerd (OP uit vorige topic, OP uit wiki, OP uit wiki in 2 delen kopieren).
Briljant! Ik zag trouwens dat er al een trialversie van op mijn telefoon geinstalleerd stond, dus dan kan ik meteen testen als ie binnen is.
Ik heb de volledige versie ook nog wel ergens voor je. Maar die werkt alleen als je Nokia gehacked is geloof ik. (Ben een beetje vergeten hoe dat ook alweer zat in de Nokia scene. Alles moet gesigned daar)
Het werkt ook niet als je het vanuit de wiki kopieert. Er zit gewoon ergens in de wiki ook een fout, ik denk in al die spoilers enzo. Vorige keer al even naar gekeken (was TS van vorige topic), maar zo snel niks kunnen ontdekken en heb tig dingen geprobeerd (OP uit vorige topic, OP uit wiki, OP uit wiki in 2 delen kopieren).
Na het enorme succes van onze iPhone applicatie is per vandaag tevens de Thuisbezorgd.nl Android applicatie te downloaden. Dit is de eerste Android eten bestel applicatie van Europa. De iPhone applicatie werd al meer dan 100.000 keer gedownload, wij hopen uiteraard op een even groot succes voor de Android telefoons. Via deze link kunt u de Android applicatie downloaden. Bestellen op elke locatie in Nederland, keuze uit zo'n 2500 bezorgrestaurants, favoriete restaurants eenvoudig aangeven. Eenvoudiger kan het bijna niet.
Ik heb een wellicht domme vraag, of misschien ook al eens gevraagd in een van de 25 voorgaande topics:
Ik heb sinds gisteren een androidtelefoon en nu moet ik dus een googleaccount instellen om bepaalde dingen te kunnen (zoals de market). Nu heb ik al gmail, dus die zou ik kunnen instellen. Ik heb echter wat gegoogled en her en der lees ik dat hij dan vervolgens automatisch contacten gaan synchroniseren etc etc en dat wil ik dus niet. Ik heb de telefoonnummer die ik erin wil hebben er instaan en verder wil ik niet teveel gedoe. Ik ga ook niet mijn mail laten ophalen door mijn telefoon, tenzij ik dat op een bepaald moment echt heel dringend zou moeten (ik zit normaal zeker twee keer per dag aan een computer en dat vind ik bereikbaar genoeg )
Wat is het slimste: gewoon mijn eigen account instellen (maw: dat bovenstaande valt wel mee of is zelf in de hand te houden) of hier een nieuwe voor aanmaken. Ik heb nl ook gelezen dat het lastig is om later nog van account te switchen, dus het is me nog niet duidelijk of het ook nadelen heeft om niet mijn eigen account te gebruiken.
Op vrijdag 29 oktober 2010 16:39 schreef Malens het volgende: dat hij dan vervolgens automatisch contacten gaan synchroniseren etc etc en dat wil ik dus niet. Ik heb de telefoonnummer die ik erin wil hebben er instaan en verder wil ik niet teveel gedoe. Ik ga ook niet mijn mail laten ophalen door mijn telefoon,
Omdat de telefoon die ik graag wilde toevallig Android had... daar zit geen diepgaande beslissing achter... Wel zeiden bekenden dat het wel verstandig zou zijn (ehb wel even rondgevraagd naar ervaringen) en met de meeste toekomst ten opzichte van Windows&Symbian. Verder moet ik me nog helemaal verdiepen in de mogelijkheden enzo...
Ik heb sinds gisteren een androidtelefoon en nu moet ik dus een googleaccount instellen om bepaalde dingen te kunnen (zoals de market). Nu heb ik al gmail, dus die zou ik kunnen instellen. Ik heb echter wat gegoogled en her en der lees ik dat hij dan vervolgens automatisch contacten gaan synchroniseren etc etc en dat wil ik dus niet. Ik heb de telefoonnummer die ik erin wil hebben er instaan en verder wil ik niet teveel gedoe.
Dus als je telefoon kapot gaat of gejat wordt, dan ga je alle telefoonnummers vanuit een boekje oid zitten overtypen in een nieuwe telefoon?
Waarom zou je de telefoonnummers niét ook online willen hebben, volledig automatisch?
Dus als je telefoon kapot gaat of gejat wordt, dan ga je alle telefoonnummers vanuit een boekje oid zitten overtypen in een nieuwe telefoon?
Waarom zou je de telefoonnummers niét ook online willen hebben, volledig automatisch?
Andersom zou ik niet erg vinden, heb nu idd alles op mijn gsm/sim staan (en als backup steeds op mijn oude telefoon, hooguit het risico dat je de telno's van de laatste twee jaar kwijtraakt maar zoveel komen er nu ook weer niet bij). Ik dacht meer te hebben begrepen dat je telefoon automatisch contacten uit je gmail gaat importeren en dat hoeft van mij dus niet zozeer: daar staan heel wat meer mensen in dan mensen waarmee ik zou bellen (ook alleen mailadressen). Ik las ergens dat iemand niet meer bij de nummers op de sim kon daarna, voor dat soort scenario's was ik meer een beetje bang, maar als dat niet zo is dan ga ik gewoon mijn huidige account invoeren. Omdat ik vaak achter de computer zit wil ik mijn telefoon niet onnodig gaan volstouwen met info die ik toch nooit op mijn telefoon ga opzoeken (de hoognodige zaken zet ik er zelf wel in) da's een beetje het idee
Ik dacht meer te hebben begrepen dat je telefoon automatisch contacten uit je gmail gaat importeren en dat hoeft van mij dus niet zozeer: daar staan heel wat meer mensen in dan mensen waarmee ik zou bellen (ook alleen mailadressen).
Je kunt iig bij de instellingen van je contactlist aanvinken welke contact hij moet tonen. Wel of niet de gmail-contacts, en evt alleen contacts waar een telnr bij staat. Je kunt de Google Contacts (online) indelen in groepen (familie, vrienden, collega's etc), en daar kun je in je foon dan ook op selecteren.
En vind je 't niks, dan haal je het weer weg . Het is dus geen 'importeren', maar meer een synchroniseren.
Als ik mijn Nexus One root en er een andere build opzet, krijg ik dan over een tijd nog wel de Gingerbread update OTA? Of krijg ik dan geen OTA updates meer?
Want dat is eigenlijk nog het enige wat me tegenhoudt, ik wil nog wel OTA updates houden als dat kan.
Ik denk sowieso niet dat de Nexus One naar Gingerbread geupdate gaat worden? Volgens mij houdt het voor alle toestellen die nu op de markt zijn wel op bij 2.2
Je kunt iig bij de instellingen van je contactlist aanvinken welke contact hij moet tonen. Wel of niet de gmail-contacts, en evt alleen contacts waar een telnr bij staat. Je kunt de Google Contacts (online) indelen in groepen (familie, vrienden, collega's etc), en daar kun je in je foon dan ook op selecteren.
En vind je 't niks, dan haal je het weer weg . Het is dus geen 'importeren', maar meer een synchroniseren.
Jammer dat Google Contacts geen rekening houdt met voor- en achternamen. Ik krijg mijn contacten op mijn Desire HD niet op de manier zoals ik dat wil. Iets dat geen probleem was op mijn iPhone, omdat iPhone en Address Book naadloos samenwerken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2010 12:23:25 ]
Jammer dat Google Contacts geen rekening houdt met voor- en achternamen. Ik krijg mijn contacten op mijn Desire HD niet op de manier zoals ik dat wil. Iets dat geen probleem was op mijn iPhone, omdat iPhone en Address Book naadloos samenwerken.
Hier werkte het prima. Hoefde maar bij een aantal mensen de boel handmatig te corrigeren, verder mergde het in een keer het hele zooitje met de bestaande mailadressen die ik bv. al van die lui had in m'n Google Contacts, en de namen en telefoonnummers die het importeerde vanuit m'n android toestel
Hier werkte het prima. Hoefde maar bij een aantal mensen de boel handmatig te corrigeren, verder mergde het in een keer het hele zooitje met de bestaande mailadressen die ik bv. al van die lui had in m'n Google Contacts, en de namen en telefoonnummers die het importeerde vanuit m'n android toestel
Iedereen in jouw lijst heeft één voornaam en één achternaam? Ja, dan zal het wel goed werken.
Om maar niet te spreken over gelinkte contacts... Gelinkte contactinformatie wordt opgeslagen als een note/notitie en werkt alleen op Android. Handig als je je contactenlijst synct met een ander OS.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2010 12:30:20 ]
Iedereen in jouw lijst heeft één voornaam en één achternaam? Ja, dan zal het wel goed werken.
Om maar niet te spreken over gelinkte contacts... Gelinkte contactinformatie wordt opgeslagen als een note/notitie en werkt alleen op Android. Handig als je een ander OS gebruikt.
Nee hoor, er zijn er ook met dubbele voor- en achternamen. Maar goed, een aantal daarvan moesten wel gecorrigeerd worden.
Verder is natuurlijk compatibiliteit tussen die OS'en zelf al drama, daarom kan je het ook het beste gewoon je contacten e.d. opslaan in een wat 'algemener' formaat, en niet een formaat specifiek voor 1 OS. Zeker niet als je diverse telefoons hebt
Nee hoor, er zijn er ook met dubbele voor- en achternamen. Maar goed, een aantal daarvan moesten wel gecorrigeerd worden.
Hoe corrigeer jij ze? Aangezien Google geen onderscheidt maakt tussen voor- en achternamen...
quote:
Verder is natuurlijk compatibiliteit tussen die OS'en zelf al drama, daarom kan je het ook het beste gewoon je contacten e.d. opslaan in een wat 'algemener' formaat, en niet een formaat specifiek voor 1 OS. Zeker niet als je diverse telefoons hebt
Waarom denk je dat ik zeik op Google Contacts? Ik sync zowel mijn Palm Prē als Desire HD via Google Contacts. En Google Contacts weer met Address Book (Mac OS).
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:13 schreef Loveless85 het volgende: Ik denk sowieso niet dat de Nexus One naar Gingerbread geupdate gaat worden? Volgens mij houdt het voor alle toestellen die nu op de markt zijn wel op bij 2.2
De Desire HD zal nog wel naar Gingerbread gaan lijkt me.
Gingerbread was toch mogelijk 2.3? Maar de Nexus One krijgt wel Gingerbread, het is de Android Developers Phone, dus de N1 krijgt Gingerbread waarschijnlijk ook als eerste. Denk dat de Desire-serie ook wel Gingerbead zal krijgen, de HD als eerste. Samsung Galaxy S kan ook wel Gingerbread draaien verwacht ik, maar Samsungs update-beleid kennende wordt dat ergens tegen eind 2011.
Op zaterdag 30 oktober 2010 16:14 schreef Sold het volgende: Gingerbread was toch mogelijk 2.3? Maar de Nexus One krijgt wel Gingerbread, het is de Android Developers Phone, dus de N1 krijgt Gingerbread waarschijnlijk ook als eerste. Denk dat de Desire-serie ook wel Gingerbead zal krijgen, de HD als eerste. Samsung Galaxy S kan ook wel Gingerbread draaien verwacht ik, maar Samsungs update-beleid kennende wordt dat ergens tegen eind 2011.
2.3 inderdaad. En bij Samsung duurt het wel belachelijk lang allemaal.
Op zaterdag 30 oktober 2010 16:05 schreef Ghostbuster het volgende: Ja volgens google wel Die heeft minimaal een 1ghz processor nodig dus zou kunnen voor de Hd dan.
Dat fabeltje is inmiddels wel doorgeprikt hoor. De prestaties moeten gewoon voldoende zijn. Dus de Desire Z (met 800MHz) krijgt hem ook wel.
Ze zullen wel teveel op Googlecheckout hebben gerekend. Zal me niet verbazen als ze hard terugslaan en mensen met illegale apps vervolgen dan wel uit de market weren. Ik meen me te herinneren dat ik de eerste keer een gebruikersovereenkomst moest accorderen toen ik Market gebruikte.
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:58 schreef Schanulleke het volgende: Ze zullen wel teveel op Googlecheckout hebben gerekend. Zal me niet verbazen als ze hard terugslaan en mensen met illegale apps vervolgen dan wel uit de market weren. Ik meen me te herinneren dat ik de eerste keer een gebruikersovereenkomst moest accorderen toen ik Market gebruikte.
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:58 schreef Schanulleke het volgende: Ze zullen wel teveel op Googlecheckout hebben gerekend. Zal me niet verbazen als ze hard terugslaan en mensen met illegale apps vervolgen dan wel uit de market weren. Ik meen me te herinneren dat ik de eerste keer een gebruikersovereenkomst moest accorderen toen ik Market gebruikte.
Ze moeten gewoon eens opschieten met paypal voor de market. Credit cards werken in europa niet echt, men heeft ze niet, of wilt ze niet teveel gebruiken.
Op zondag 31 oktober 2010 00:59 schreef Roolio het volgende: Credit cards werken in europa niet echt, men heeft ze niet, of wilt ze niet teveel gebruiken.
Op zondag 31 oktober 2010 09:22 schreef robertapeldoorn het volgende: Kan al vanaf gisteren geen apps van Android market af halen... iemand zelfde probleem?
De problemen zijn er al een week. Just keep on trying
Op zondag 31 oktober 2010 12:48 schreef Erasmo het volgende: Iemand enig idee hoe je een ^ maakt met het onscreen tobo?
Ik weet niet welk toestel je hebt, maar op Hero/Desire: In de symboolweergave (klik op 12# rechts naast spatie) op het tweede blad (klik op 1/2 links naast de spatie) staat ^ in de bovenste rij.
Op zondag 31 oktober 2010 09:22 schreef robertapeldoorn het volgende: Kan al vanaf gisteren geen apps van Android market af halen... iemand zelfde probleem?
In de VS zijn ze veel meer ingeburgerd, hier hebben niet zoveel mensen een credit card. Dat bedoel ik. Daarom moeten ze paypal doen, dat kan je gewoon aan je betaalrekening koppelen.
Hoi, ik zoek een app die bijhoudt welke route ik heb gefietst, hoe hard ik heb gefiets, totale afstand en zulke dingen. Iemand enig idee wat daar het best voor werkt?
niet de vervaarlijke schaduw met zijn dikke pens vol pistolen beiden ingevet als een locomotief onder nul
Op maandag 1 november 2010 10:03 schreef LostFormat het volgende: Hoi, ik zoek een app die bijhoudt welke route ik heb gefietst, hoe hard ik heb gefiets, totale afstand en zulke dingen. Iemand enig idee wat daar het best voor werkt?
Op maandag 1 november 2010 10:03 schreef LostFormat het volgende: Hoi, ik zoek een app die bijhoudt welke route ik heb gefietst, hoe hard ik heb gefiets, totale afstand en zulke dingen. Iemand enig idee wat daar het best voor werkt?
Ik heb vorige week mijn Galaxy S geupgrade naar android 2.2 alleen ben ik nu mijn nederlandse ondersteuning voor SWype kwijt (en vult hij dus alleen engelse woorden aan...)
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of moet ik nu wachten op een nieuwe update???
Lack of planning on your part does not constitute an emergency on my part! Zeetakje: "Smiles per gallon is more important than miles per gallon" Hattrick: Raging Bulls United (764020) HT jeugd: Dolle Stiertjes (1449195)
Hoe heet die app waarmee jij je apps kan tonen aan andere Android gebruikers?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
Je moet geheel opnieuw leren typen. Maar ik kan mij best voorstellen dat het dan goed werkt. Punt is alleen dat meestal toch meestal zullen typen op een normaal toetsenbord, achter hun laptop of pc, dus waarschijnlijk niet de moeite willen nemen om dit zichzelf geheel eigen te maken. Ik niet iig.
Nou ik dacht ik probeer dat 8ball toch even maar ik doe er to.ch nog re delijk lang over en ik moet nog behuorlijk op mijn scherm kijken almerk ik dat het wel steeds sneller gaat het probleem is nu nog interpunctie en dat ik met mijn dikke jatten over de letters heen zit. Maar als je even wat tijd hebt en 1 euro 50 dan is het op zijn minst leuk speelgoed... Dit berihtje kostte me toch wel 10 minuten ..
Edit vanaf laptop keyboard: Ik heb dat swype weleens geprobeerd maar op mijn desire zit al niet zoveel ruimte en dat kreng is 20mb, dus dat heb ik niet lang volgehouden...
[ Bericht 18% gewijzigd door Visitor.Q op 03-11-2010 00:37:15 (snellertypenzondertypos) ]
Op woensdag 3 november 2010 00:34 schreef Visitor.Q het volgende: Nou ik dacht ik probeer dat 8ball toch even maar ik doe er to.ch nog re delijk lang over en ik moet nog behuorlijk op mijn scherm kijken almerk ik dat het wel steeds sneller gaat het probleem is nu nog interpunctie en dat ik met mijn dikke jatten over de letters heen zit. Maar als je even wat tijd hebt en 1 euro 50 dan is het op zijn minst leuk speelgoed... Dit berihtje kostte me toch wel 10 minuten ..
Edit vanaf laptop keyboard: Ik heb dat swype weleens geprobeerd maar op mijn desire zit al niet zoveel ruimte en dat kreng is 20mb, dus dat heb ik niet lang volgehouden...
Op XDA staat ergens een tutorial op hem te verkleinen. Mijne neemt nu 5.03mb in beslag
HTC Desire of Samsung GalaxyS, beide goed. Da's vooral een kwestie van smaak. HTC heeft de veelgeprezen 'skin' Sense, en Samsung heeft ehm, iets anders dat ik niet ken maar waar ik nooit bijzondere verhalen over hoor. En HTC schijnt beter te zijn qua firmware updates en support dan Samsung. Ook schijnt de Samsung wat meer 'plastic' te voelen dan de HTC.
De Amerikaanse speciale legereenheden willen Android-telefoons met een speciaal pakket aan apps inzetten bij missies.
Het Special Operations Command (SOCOM) is onlangs een aanbestedingsprocedure gestart voor een pakket aan Android-apps. Die zijn bestemd voor gebruik door commando's tijdens militaire operaties. Het gaat onder meer om chatfuncties, bestandsoverdracht, het streamen van video en een whiteboard om kaarten op te tekenen, schrijft het Amerikaanse tech-magazine Wired.
HTC Desire of Samsung GalaxyS, beide goed. Da's vooral een kwestie van smaak. HTC heeft de veelgeprezen 'skin' Sense, en Samsung heeft ehm, iets anders dat ik niet ken maar waar ik nooit bijzondere verhalen over hoor. En HTC schijnt beter te zijn qua firmware updates en support dan Samsung. Ook schijnt de Samsung wat meer 'plastic' te voelen dan de HTC.
Ok, thanks. Ik had al een lichte voorkeur voor HTC. En ik heb ook nog effe de tijd, t/m 31 januari want dan kan ik mijn huidige abo verlengen.
Een iPhone G4 is ook nog een optie, maar ik denk niet dat dat fijn gaat samenwerken met mijn computers die allemaal Ubuntu draaien en waar ik iTunes ( ) dus alleen maar in Wine of onder XP in een virtual box zou kunnen draaien
Dan kan je beter voor Android gaan idd, Updates lekker OTA, ik heb serieus nog nooit m'n telefoon aan een PC hoeven koppelen voor wat dan ook. En das met een Appeltje wel anders, alle ellende via iTunes
Op donderdag 4 november 2010 02:29 schreef Roolio het volgende: En de Galaxy S heeft weer iets betere hardware (net iets sneller, merk je misschien bij zware spellen), en een frontcamera.
Ik speel eigenlijke nooit spelletjes op m'n foon (misschien dat dat veranderd met Android) en de frontcamera van m'n Nokia 5800 heb ik in bijna twee jaar precies 2x gebruikt
Ik speel eigenlijke nooit spelletjes op m'n foon (misschien dat dat veranderd met Android) en de frontcamera van m'n Nokia 5800 heb ik in bijna twee jaar precies 2x gebruikt
Op donderdag 4 november 2010 12:53 schreef Brombaard het volgende: Er is een update voor Facebook, en hij downloadt hem wel, maar hij wil hem hier niet installeren Lukt het bij jullie wel?
Yup...Behalve dat het er allemaal net iets anders uitziet en nog meer gegevens van je nodig hebt, kost het ook meer ruimte van je geheugen en slurpt het je batterij sneller leeg. Een hele verbetering
Ik erger me er altijd aan dat hij als je op een melding drukt naar de website gaat ipv de app, dat schijnt verholpen te zijn. Raar dat hij het niet doet dan...
Ik kan de update voor spraakherkenning trouwens niet vinden... Of moet ik daarvoor niet iets bijwerken via de market? In spraak in/uitvoer instellingen staat geen NL, dat zou wel moeten volgens mij...
wut! nu staat die optie er wel tussen; ik heb niets bijgewerkt voor zover ik weet, sterker nog er staat NL (zuid afrika) en iets met zulu.
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:13 schreef Loveless85 het volgende: Ik denk sowieso niet dat de Nexus One naar Gingerbread geupdate gaat worden? Volgens mij houdt het voor alle toestellen die nu op de markt zijn wel op bij 2.2
't Draait prima op de N1 hoor. Het moet niet gekken worden ook, 1 GHz in een telefoon en dat zal dan niet genoeg zijn?
'k Heb mijn N1 nou in een Otterbox zitten. Heb 'm vorige maand laten vallen op een harde vloer, camera deed het toen opeens niet meer. Ook niet na een herstart. Gek genoeg was dat twee dagen later weer over. Hopelijk zal de Otterbox de schade in het vervolg verder beperken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
Nee, als jij op de zoekknop rechtsonder op jou Desire klikt, zie jij op jouw scherm de Google Searchbar verschijnen met de mogelijkheid om te typen of in te spreken.
Daarmee kun je als ik 't goed begrijp bepaalde contacts toevoegen aan een 'white-list', zodat ringer/sms van hen wél doorkomt, terwijl de foon voor de rest stil blijft.
quote:
After installing the Profile Whitelist Addon from the Market, you will be able to create whitelists within your profiles. The Whitelist Addon allows you to add the contacts you want to hear from to a list so that only they will ring through.
Ingewikkelde interface .
[ Bericht 16% gewijzigd door DennisMoore op 05-11-2010 12:15:06 ]
Na nu enige tijd een android te hebben (HTC Wildfire) ben ik een beetje aan het kijken hoe ik mijn agenda, contactpersonen etc het beste ermee kan incorporeren.
Nu loopt dat wel aardig van PC naar telefoon, als ik een agenda item op mijn pc invul zie ik dat meteen in de agenda op mijn telefoon, maar andersom lijkt het niet echt te lukken. Hoe sync ik de afspraken die ik al in mijn agenda heb staan met de agenda van Gmail en hoe sync ik de contacten die ik in mijn telefoon heb staan(die ik via BT uit mijn oude telefoon heb gehaald) met de contacten die ik heb ik gmail?
Op vrijdag 5 november 2010 15:36 schreef Derfel het volgende: Na nu enige tijd een android te hebben (HTC Wildfire) ben ik een beetje aan het kijken hoe ik mijn agenda, contactpersonen etc het beste ermee kan incorporeren.
Nu loopt dat wel aardig van PC naar telefoon, als ik een agenda item op mijn pc invul zie ik dat meteen in de agenda op mijn telefoon, maar andersom lijkt het niet echt te lukken. Hoe sync ik de afspraken die ik al in mijn agenda heb staan met de agenda van Gmail en hoe sync ik de contacten die ik in mijn telefoon heb staan(die ik via BT uit mijn oude telefoon heb gehaald) met de contacten die ik heb ik gmail?
contacten gewoon google contacts van maken? Kan denk ik bij eigenschappen van een bepaald contact op je telefoon en dan word het automagisch gesynced.
Verder heb ik geen problemen met delays eigenlijk, beide kanten niet op...
Google navigator/maps is toch echt de beste navigatiesoftware die ik tot nu toe gezien heb, echt super met streetview erbij. Daar kan geen tomtom tegenop.
Weet iemand wanneer de 'nieuwe generatie' Androidtelefoons uitkomt? Ik mag al zo ongeveer een nieuwe telefoon uitzoeken, maar als ik nu een Desire (HD) neem bijvoorbeeld ben ik bang dat er over een maand al een nieuwe telefoon die 3x beter is uitkomt
Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Kanariegeel het volgende: Weet iemand wanneer de 'nieuwe generatie' Androidtelefoons uitkomt? Ik mag al zo ongeveer een nieuwe telefoon uitzoeken, maar als ik nu een Desire (HD) neem bijvoorbeeld ben ik bang dat er over een maand al een nieuwe telefoon die 3x beter is uitkomt
En over een maand ben je bang dat er de volgende maand weer een nieuwe uitkomt? Ik heb medelijden met je.
Op zaterdag 6 november 2010 18:02 schreef Brombaard het volgende: Hoe werkt die Voice Search? Heb hem geüpdatet, maar bij instellingen vind ik Nederlands niet terug.
Toen ik hem voor het eerst opende, ging hij automatisch op NL en NL staat er nu ook bij bij instellingen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Kanariegeel het volgende: Weet iemand wanneer de 'nieuwe generatie' Androidtelefoons uitkomt? Ik mag al zo ongeveer een nieuwe telefoon uitzoeken, maar als ik nu een Desire (HD) neem bijvoorbeeld ben ik bang dat er over een maand al een nieuwe telefoon die 3x beter is uitkomt
T zal nu wel ff stil blijven denk ik? Weinig boeiends aangekondigd op Androidgebied... Zal pas weer einde van het jaar / begin volgend jaar worden met Gingerbread?
Toch telkens een paar seconden, zeker als je de 'mooie animaties' meerekent. Ook vind ik 't raar hoe WP7 met screen real estate omgaat.. met die huge tiles wat in Android gewoon kleine iconen zouden zijn, en waarvan er dan veel meer op je scherm passen.
Ik vind het er maar traag uit zien. De respons lijkt nogal laag; hij pakt niet altijd de bewegingen van de vinger goed óf de apps zijn traag. De video heeft mij in ieder geval niet overtuigd.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Devolution het volgende: Ik vind het er maar traag uit zien. De respons lijkt nogal laag; hij pakt niet altijd de bewegingen van de vinger goed óf de apps zijn traag. De video heeft mij in ieder geval niet overtuigd.
Misschien gaat het wel heel erg anders op andere mobieltjes...
Misschien gaat het wel heel erg anders op andere mobieltjes...
Dit is er toch al één met vrij hoge specs? Al gaat het natuurlijk zo hard dat je binnen een jaar weer veel snellere telefoons hebt. Momenteel starten mijn Spica en vooral Wildfire de zaken natuurlijk ook niet zo snel op als bv. de Desire, maar dat zijn dan natuurlijk ook budgetgevalletjes.
Ik heb meer een probleem met de onoverzichtelijkheid van het ding. Je scrolt je suf om al je apps te zien heb ik het idee. Zelf heb ik liever zoveel mogelijk dingen bij elkaar staan.
Ik had, sinds ik mijn desire terugkreeg, swype 2.44 geinstalleerd, maar ben nu terug naar 1.60nogwat. Wat is die 1.60 een stuk beter, sneller en preciezer zeg
Ik gebruikte die 1.60 ook voordat mijn telefoon opgestuurd werd, maar dacht 'nieuwer is vast beter'. Wat een kutversie van swype
Waar haal jij swype vandaan dan? Heb een tijd swiftkey gebruikt, en gebruik nu al een hele tijd smart keyboard pro, maar als dat swype echt zoveel fijner is dan de andere keyboards wil ik het ook wel eens proberen.
Op zondag 7 november 2010 23:03 schreef automatic_ het volgende: Is Angry Birds alleen vanaf 2.2? Bij een vriend van mij, htc legend, staat hij niet in de market
Volgens mij komt dat door de resolutie van zijn scherm.
Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Devolution het volgende: Ik vind het er maar traag uit zien. De respons lijkt nogal laag; hij pakt niet altijd de bewegingen van de vinger goed óf de apps zijn traag. De video heeft mij in ieder geval niet overtuigd.
Wat duurt 't lang om apps te starten . Hiervan heeft Android niets te vrezen iig.
Een OS waarvan de UI wél hardwarematig geaccelereerd wordt (en dus net zo smooth is als iOS), een zeer consistente UI heeft en daarnaast net als Apple updates ontvangt van de fabrikant van het OS (MS dus) waardoor je niet met de fragmentatie issues van Android zit heeft een groot potentieel.
Ik geef toe dat WP7 vooralsnog wat basic is, maar vanwege het updatemodel van MS is de kans groot dat de featureset van WP7 rap uitgebouwd gaat worden, en het mooie is dat nieuwe features tegelijk naar elke WP7-telefoon uitgerold worden. Android-telefoons koop je "as is", WP7 telefoons koop je "as is and what it can become". Ik voorspel dat WP7 over een jaar interessanter is dan Android. Ik zie persoonlijk meer toekomst in WP7 dan Android.
De Market al wekenlang ronduit bagger; ik probeerde gisteravond een app te kopen (Camera Zoon FX), maar na 5 mislukte downloadpogingen heb ik mijn geld maar terug laten storten. Wat een aanfluiting, als ik de app illegaal gedownload had, had 'ie na één of twee minuten al op m'n telefoon gestaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Mijn Desire is totáál niet meer zoals ik 'm kocht. Ga je huiswerk eens doen .
Ik heb het over officiële ondersteuning. Een custom ROM die nooit bugvrij is tel ik niet mee. De iPhone werd ook lang bekritiseerd over ontbrekende functionaliteit, ondanks dat deze ontbrekende functionaliteit vaak via een jailbreak toegevoegd kon/kan worden.
Op maandag 8 november 2010 08:09 schreef DDDDDaaf het volgende: De Market al wekenlang ronduit bagger; ik probeerde gisteravond een app te kopen (Camera Zoon FX), maar na 5 mislukte downloadpogingen heb ik mijn geld maar terug laten storten. Wat een aanfluiting, als ik de app illegaal gedownload had, had 'ie na één of twee minuten al op m'n telefoon gestaan.
Dat is om jezelf te beschermen. Je moet Vignette kopen die is veel bazer.
Een OS waarvan de UI wél hardwarematig geaccelereerd wordt (en dus net zo smooth is als iOS), een zeer consistente UI heeft en daarnaast net als Apple updates ontvangt van de fabrikant van het OS (MS dus) waardoor je niet met de fragmentatie issues van Android zit heeft een groot potentieel.
Ik geef toe dat WP7 vooralsnog wat basic is, maar vanwege het updatemodel van MS is de kans groot dat de featureset van WP7 rap uitgebouwd gaat worden, en het mooie is dat nieuwe features tegelijk naar elke WP7-telefoon uitgerold worden. Android-telefoons koop je "as is", WP7 telefoons koop je "as is and what it can become". Ik voorspel dat WP7 over een jaar interessanter is dan Android. Ik zie persoonlijk meer toekomst in WP7 dan Android.
Gast wat doe je in al die Android topics? Ik zie je altijd alleen maar klagen en mekkeren over Android en hoe geweldig Apple en de iPhone is. Er zijn daar ook topics over hoor. Kan je daar lekker je gal spuien.
Want je hebt er sowieso weinig kaas van gevreten als je over de update-frequency van Android gaat klagen. Vrij wel ieder toestel is gewoon nog na uitgave nog geupdate naar een nieuwere versie van het OS hoor. Leuk dat WiMo dat nu ook roept (over basisfuncties als copy/paste en om hun zooi uberhaupt werkend en ondersteund te krijgen in bepaalde landen ja das niet eens een update te noemen), maar WiMo was voorheen pure AIDS mbt updates. Als ze er al waren.
Gast wat doe je in al die Android topics? Ik zie je altijd alleen maar klagen en mekkeren over Android en hoe geweldig Apple en de iPhone is. Er zijn daar ook topics over hoor. Kan je daar lekker je gal spuien.
Want je hebt er sowieso weinig kaas van gevreten als je over de update-frequency van Android gaat klagen. Vrij wel ieder toestel is gewoon nog na uitgave nog geupdate naar een nieuwere versie van het OS hoor. Leuk dat WiMo dat nu ook roept (over basisfuncties als copy/paste en om hun zooi uberhaupt werkend en ondersteund te krijgen in bepaalde landen ja das niet eens een update te noemen), maar WiMo was voorheen pure AIDS mbt updates. Als ze er al waren.
Ik heb zelf een Android-telefoon, vandaar dat ik hier ben. Maar veel Android-liefhebbers zijn blind voor de nadelen van Android en doen net alsof alle concurrenten bagger zijn.
De constante stroom van nieuwe Androidversies lijkt leuk, maar in de praktijk kleven daar toch wel nadelen aan. Mijn huidige toestel (HTC Hero) was een jaar gelden nog zo'n beetje de absolute top onder de Androidtoestellen, inmiddels is 'ie zó zwaar verouderd dat bepaalde software gewoon onbruikbaar traag is. (Navigon bijv.) Er heeft na veel vijven en zessen welgeteld één update plaatsgevonden; van de prehistorische 1.5-versie naar 2.1. HTC's 2.1-versie blijkt echter van de fouten vergeven te zijn en bugfixes en updates kun je voor de Hero inmiddels wel op je buik schrijven. Ik vraag me af hoe de situatie over een half jaar er uitziet, als er op de meeste van de apps op mijn Hero updates hebben plaatsgevonden. Zou me niks verbazen als mijn telefoon dan compleet onwerkbaar traag is geworden...
De complete wildgroei aan interfaces die telefoonfabrikanten over Android heen gooien (sense, touchflow, timescape en hoe ze ook allemaal mogen heten) vormt wat mij betreft ook niet bepaald een voordeel; doordat fabrikanten persé hun eigen rotzooi willen implementeren duurt het vaak een eeuwigheid voordat eindelijk een update naar een nieuwe Android-versie voor een bepaald type telefoon vrijgegeven wordt. Resultaat: een toestel als de Sony Ericsson X10 draait na de update - van een week of twee geleden - pas op de inmiddels ook alweer antieke versie 2.1 en of 2.2 nog uit gaat komen valt te betwijfelen. Doodzonde, want de X10 is één van de mooiste Androidtoestellen.
Toch zit er wel een logica achter; Google en de telefoonfabrikanten zorgen er op deze manier voor dat ze een eindeloze stroom aan telefoons op de markt kunnen plempen en genereren zo ook een eindeloze stroom aan inkomsten. Jammer alleen dat Google vergeet bijv. de capaciteit van de market te vergroten; apps downloaden en/of updaten is al drie weken een crime. Ik zie de potentie van Android absoluut in, maar momenteel is het nog verre van de heilige smartphonegraal...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Het klopt wel dat het een zootje is voor wat betreft Android versies. De ene telefoon wordt wel geupdate, de ander niet. Als je niet van tweaken houdt zat je tot voor een paar weken nog met Android 1.5 op een Samsung Spica bijvoorbeeld.
Op maandag 8 november 2010 19:26 schreef Ireyon het volgende: Bij die Typical Blackberry user mag je ondertussen wel een plaatje van een 15-jarig breezersletje zetten.
QFT
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican Whiskyplankje
45 nieuwe levels voor Angry Birds nadat je de update hebt geinstalleerd. Oude levels die je behaald hebt, blijven gewoon intact. Je hebt nu echter wel irri reclame in beeld maar dat verdwijnt als je geen connectie met internet hebt.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.
Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef -J-D- het volgende: 45 nieuwe levels voor Angry Birds nadat je de update hebt geinstalleerd. Oude levels die je behaald hebt, blijven gewoon intact. Je hebt nu echter wel irri reclame in beeld maar dat verdwijnt als je geen connectie met internet hebt.
Op dinsdag 9 november 2010 21:53 schreef DutchErrorist het volgende: Zijn er eigenlijk goede goedkope android tablets? (niet van die chinese kopieen van de iPad)
Ik zoek een simpele agenda voor android. Eentje die gewoon de dagen laat zien dat je wél wat hebt. En als je niets hebt, dat ie die dagen niet laat zien. Plain and simple!
Op woensdag 10 november 2010 19:59 schreef appie22 het volgende: Ik zoek een simpele agenda voor android. Eentje die gewoon de dagen laat zien dat je wél wat hebt. En als je niets hebt, dat ie die dagen niet laat zien. Plain and simple!
Iemand?
Google Agenda Kan je online gebruiken en via je telefoon, ideaal
Op woensdag 10 november 2010 19:59 schreef appie22 het volgende: Ik zoek een simpele agenda voor android. Eentje die gewoon de dagen laat zien dat je wél wat hebt. En als je niets hebt, dat ie die dagen niet laat zien. Plain and simple!
Iemand?
voor welk merk en type telefoon?
I'm no longer a slave of fear. I am a child of God God is not dead.
Geruchten over een vervolg van de Nexus One doen al langer de ronde. De eerste versie van de smartphone van Google werd in januari dit jaar gelanceerd en de levering van het toestel werd meerdere malen uitgesteld.
De telefoon werd geproduceerd door HTC en de verkoop vlak na de lancering viel tegen. In de eerste week zouden slechts 20.000 exemplaren zijn verkocht.
Nexus S
Toch zou Google met een vervolg op de Nexus One komen. Het nieuwe toestel moet geproduceerd worden door Samsung. De website Phandroid.com wist een aantal specificaties te achterhalen uit het systeem van Best Buy. De pagina waar het toestel gepresenteerd werd, is inmiddels offline gehaald.
Zo zou de Nexus S worden uitgerust met een 5 megapixel camera. Echt belangrijke details als het type processor konden echter niet worden achterhaald. Volgens de pagina op Best Buy komt het toestel nog dit jaar uit.
Samsung Galaxy S
Ook Engadget schrijft over het toestel. De website beschikt over fotos van de Nexus S, die al een maand geleden gemaakt zouden zijn. Opvallend is dat het toestel erg op de Galaxy S van Samsung lijkt. Een telefoon die ook uitgerust is met het besturingssysteem Android en dus een concurrent zal zijn van deze Nexus S.
Google verklaarde eerder dat er voorlopig geen opvolger zou komen voor de Nexus One. Het enige doel van de zoekgigant was volgens de verklaring het opzetten van een nieuw telefoonplatform. Nadat deze missie volgens het bedrijf geslaagd was, heeft CEO Eric Schmidt tegen het bestuur gezegd: "Ok, het heeft gewerkt. Gefeliciteerd, we stoppen."
Een Samsung Galaxy S zónder allerlei bloatware en grafische schillen om Android heen, dit lijkt me een telefoon te worden die héél erg hoog op mijn verlanglijstje komt te staan...
Op vrijdag 12 november 2010 14:23 schreef Gkhn het volgende: 11 november zou Gingerbread toch uitkomen? Het is nu 12 november en ik heb nog niets gezien?
hangt er ook van af welke provider je hebt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Oh ja joh? Al kwam/komt hij gister uit, dan wordt het echt voorlopig nog niet uitgerold naar toestellen die nu al in de markt zijn. Wellicht wat developer Nexus One's, maar die heeft niemand hier.
Op vrijdag 12 november 2010 14:23 schreef Gkhn het volgende: 11 november zou Gingerbread toch uitkomen? Het is nu 12 november en ik heb nog niets gezien?
Misschien dat het uit zou komen, maar dan moete alle fabrikanten er nog mee gaan testen, implementeren, uitrollen e.d.
Ik snap trouwens echt niet waarom mensen zo zitten te springen om 2.3...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Misschien dat het uit zou komen, maar dan moete alle fabrikanten er nog mee gaan testen, implementeren, uitrollen e.d.
Precies, ik zie het sowieso niet naar huidige modellen meer komen om die reden. Tegen de tijd dat ze klaar zijn met het aanpassen e.d. zijn modellen zoals de huidige Desire, Legend, Galaxy S en Wildfire al hevig verouderd. Misschien dat ze het op de Desire HD & Z brengen, maar verder zou ik niks kunnen bedenken.
Precies, ik zie het sowieso niet naar huidige modellen meer komen om die reden. Tegen de tijd dat ze klaar zijn met het aanpassen e.d. zijn modellen zoals de huidige Desire, Legend, Galaxy S en Wildfire al hevig verouderd. Misschien dat ze het op de Desire HD & Z brengen, maar verder zou ik niks kunnen bedenken.
Was niet juist het idee van Gingerbread dat heel het aanpassen door fabrikanten niet meer nodig zou zijn?
Betreffende de OP: de titels van de spoilers even tussen aanhalingstekens zetten als dat nog niet is gebeurd... dat hielp iig bij de Chinese Webshops-reeks.
Ja ze willen wel uniformere uitstraling, maar zie jij HTC ineens hun Sense opgeven?
Zou toch mooi zijn als Sense voortaan een schil is die je aan of uit kan zetten en dat je niet meer afhankelijk bent van de fabrikant voor updates van Android.
Zou toch mooi zijn als Sense voortaan een schil is die je aan of uit kan zetten en dat je niet meer afhankelijk bent van de fabrikant voor updates van Android.
Op zondag 14 november 2010 14:01 schreef Schanulleke het volgende: Dat hoor ik voor het eerst. Ik ken mijn instellingenmenu ook redelijk goed maar zo'n optie heb ik nog nooit gezien. Althans, niet in mijn herinnering.
Je kan het gewoon uitzetten, gewoon het programma Sense quitten volgens mij... Ik weet het niet zo precies want ik heb mijn Legend Geroot en heb nu geen Sense meer..
Je kan idd Sense bij applicatie verwijderen als default launcher, en als je dan op je home button drukt krijg je de keuze tussen Android Default en Sense (en evt. nog dingen als LauncherPro als je die geinstalleerd hebt), en je kan daar meteen aanvinken dat je keuze default wordt. Dus dan kies je standaard Android, of iets van LauncherPro, et voila, van de meeste Sense meuk af.
Let wel dat je ook een hoop HTC widgets dan niet meer kan gebruiken omdat die in Sense zitten...
Op zondag 14 november 2010 15:16 schreef kikoooooo het volgende: Is android 'normaal' echt totaal anders dan Sense? Ik vind sense eigenlijk wel oke werken..
Vriendin heeft een SE Touch Mini Pro gescoord. (die MET qwerty keyboard vanwege het haten van typen op OSK) Do's en don'ts op spelletjes gebied? Algemene tips, misschien specifiek voor de telefoon iemand?
Common sense is my super power. What's yours? Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Op zondag 14 november 2010 15:16 schreef kikoooooo het volgende: Is android 'normaal' echt totaal anders dan Sense? Ik vind sense eigenlijk wel oke werken..
Ja ik ook. Sense biedt toch wat dingen die in stock android niet zitten of onhandig zijn.
Op zondag 14 november 2010 20:19 schreef neo2000 het volgende: Vriendin heeft een SE Touch Mini Pro gescoord. (die MET qwerty keyboard vanwege het haten van typen op OSK) Do's en don'ts op spelletjes gebied? Algemene tips, misschien specifiek voor de telefoon iemand?
SE heeft Peggle standaard! Hoezo heb je nog spellen nodig? Air Control Abduction Angry Birds Gem Miner FunTowers
Vorige week, na een hoop problemen met mijn HTC Hero, maar besloten mijn T-Mobile G1 te gaan gebruiken. Zet ik mijn telefoon vanmorgen aan, blijkt 'ie mijn SD-kaart om zeep geholpen te hebben. Ik ben, eerlijk gezegd, langzamerhand wel klaar met Android en HTC...
Op maandag 15 november 2010 07:54 schreef DDDDDaaf het volgende: Vorige week, na een hoop problemen met mijn HTC Hero, maar besloten mijn T-Mobile G1 te gaan gebruiken. Zet ik mijn telefoon vanmorgen aan, blijkt 'ie mijn SD-kaart om zeep geholpen te hebben. Ik ben, eerlijk gezegd, langzamerhand wel klaar met Android en HTC...
Wist ik het maar... Ik kon de data iig niet meer op de PC zetten om na het formatteren van de SD-kaart terug te plaatsen. De data waren dus echt verminkt. Het meest irritante vind ik nog, dat ik nu weer opnieuw de kaart van Europa voor Co-Pilot moet downloaden en dat duurt echt een paar uur...
Wist ik het maar... Ik kon de data iig niet meer op de PC zetten om na het formatteren van de SD-kaart terug te plaatsen. De data waren dus echt verminkt. Het meest irritante vind ik nog, dat ik nu weer opnieuw de kaart van Europa voor Co-Pilot moet downloaden en dat duurt echt een paar uur...
Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef Mystikvm het volgende: Ik heb ook met regelmaat dat mijn HTC roept dat hij de SD-kaart niet meer kan lezen. Dacht dat het ouderdom was.
Heb ik ook gehad, dacht ook eerst dat het aan de kaart lag, maar na twee keer een nieuwe kaart te hebben gekocht (goed merk) en steeds weer hetzelfde probleem, heb ik het gemeld bij HTC. Uiteindelijk is het door HTC opgelost door een nieuw moederbord te plaatsen. Sindsdien (ik klop het af) geen last meer gehad.
Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef Sold het volgende: Waar haal jij swype vandaan dan? Heb een tijd swiftkey gebruikt, en gebruik nu al een hele tijd smart keyboard pro, maar als dat swype echt zoveel fijner is dan de andere keyboards wil ik het ook wel eens proberen.
Kan het ook nergens vinden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
Hee hoe krijg ik hotmail werkend op de HD, ik wil zodra er een mailtje binnenkomt er een melding van krijgen. En kan ik in de market ook zoeken op categorie ofzo?
[ Bericht 21% gewijzigd door Trava op 15-11-2010 20:52:41 ]
Op maandag 15 november 2010 20:04 schreef Trava het volgende: Hee hoe krijg ik hotmail werkend op de HD, ik wil zodra er een mailtje binnenkomt er een melding van krijgen. En kan ik in de market ook zoeken op categorie ofzo?
Op maandag 15 november 2010 21:03 schreef kikoooooo het volgende: Neem een gmail account en laat die je hotmail ophalen. Die gmail stel je weer in op je android. Een android is gemaakt voor gmail.
Tevens snap ik echt niet dat mensen in 2010 nog hotmail gebruiken, maargoed.
Ik ben te lui om alles naar gmail over te zetten en allerlei kaartjes etc aan te passen
Op maandag 15 november 2010 21:03 schreef kikoooooo het volgende: Neem een gmail account en laat die je hotmail ophalen. Die gmail stel je weer in op je android. Een android is gemaakt voor gmail.
Tevens snap ik echt niet dat mensen in 2010 nog hotmail gebruiken, maargoed.
Gaat dit wel goed en tijdig? Ook bijvoorbeeld dat de mails verwijdert zijn in hotmail als ik ze op me mob verwijder? En ze ook direct ontvang.
[..] Gaat dit wel goed en tijdig? Ook bijvoorbeeld dat de mails verwijdert zijn in hotmail als ik ze op me mob verwijder? En ze ook direct ontvang.
ik wil je absoluut niet afzeiken, maar google voor de gein eens hotmail instellen android.
ben het overigens eens met kiko, sollicitanten met een hotmail adres neem ik op een of andere manier toch minder serieus. (helemaal als er xxxjes in staan)
Op maandag 15 november 2010 22:31 schreef skittelman het volgende: ben het overigens eens met kiko, sollicitanten met een hotmail adres neem ik op een of andere manier toch minder serieus. (helemaal als er xxxjes in staan)
Off-topic maar wel interessant, dus ik ben even zo vrij: Niet iedereen heeft de behoefte aan een eigen internetprovider, zeker als er een leuke overeenkomst met de buurman-met-draadloos-internet gesloten kan worden. En veel mensen switchen ook regelmatig van internetprovider dus dan is het wel handig om een provider-onafhankelijk mailadres te hebben.
Maar als ik dus een sollicitatie instuur met p.de.vries@hotmail.com word ik dus minder serieus genomen dan als ik p.de.vries@gmail.com zou hebben? Wat is dan in vredesnaam het verschil, want het zijn allebei gratis en anonieme mailaccounts? En hotmail is nou eenmaal lekker handig voor MSN enzo...
Overigens: adressen met xxxjes en jaartallen en dat soort dingen kan ik me inderdaad voorstellen dat dat niet helemaal handig is, maar als het een gewone naam is...
Op maandag 15 november 2010 22:59 schreef Pandora73 het volgende: [..] Off-topic maar wel interessant, dus ik ben even zo vrij: Niet iedereen heeft de behoefte aan een eigen internetprovider, zeker als er een leuke overeenkomst met de buurman-met-draadloos-internet gesloten kan worden. En veel mensen switchen ook regelmatig van internetprovider dus dan is het wel handig om een provider-onafhankelijk mailadres te hebben.
Maar als ik dus een sollicitatie instuur met p.de.vries@hotmail.com word ik dus minder serieus genomen dan als ik p.de.vries@gmail.com zou hebben? Wat is dan in vredesnaam het verschil, want het zijn allebei gratis en anonieme mailaccounts? En hotmail is nou eenmaal lekker handig voor MSN enzo...
Overigens: adressen met xxxjes en jaartallen en dat soort dingen kan ik me inderdaad voorstellen dat dat niet helemaal handig is, maar als het een gewone naam is...
hoort inderdaad hier niet thuis maar zal kort reageren. zoals ik aangaf ligt het waarschijnlijk aan mij maar op een of andere manier koppel ik hotmail aan xxjes jaartallen en breezer-sletjes.
Heb nog nooit een gmail adres met __lafya_xx1991 gezien.
Wat als je nou reeds een gmailaccount bezit, dit e-mailadres ook gebruikt voor je HTC Hero, maar je toch een ander/nieuw gmailaccount wilt(ook op de Hero). Kan je je telefoon dan ook laten synchroniseren met je nieuwe e-mail adres(en dat je natuurlijk op je nieuwe e-mailadres je oude e-mails laat importeren).
Op dinsdag 16 november 2010 11:24 schreef kikoooooo het volgende: Volgens mij moet je hem dan eerst hard-resetten als ik mij niet vergis. Want je huidige gmailaccount zit ingebakken in alle functies van je toestel...
Ik was in de veronderstelling dat hij zijn oude gmail eruit wou gooien en dat is volgens mij onmogelijk.
Klopt, ik wil m'n oude e-mailadres vervangen voor een nieuwe.
En bij instellingen>synchronisatie, kan je een account verwijderen. Maar wat verwijder ik dan allemaal, aangezien het bij de hero allemaal draait om een google-account.
Ik wil graag dingen uit de market halen. Hoorde iets over prepaid credit kaarten. Is dat te doen? En vanaf hoeveel euro haal je zon ding dan? En kan ik die als 15-jarige aanvragen? iemand ervaring?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
Op dinsdag 16 november 2010 17:44 schreef robertapeldoorn het volgende: Ik wil graag dingen uit de market halen. Hoorde iets over prepaid credit kaarten. Is dat te doen? En vanaf hoeveel euro haal je zon ding dan? En kan ik die als 15-jarige aanvragen? iemand ervaring?
Op dinsdag 16 november 2010 11:24 schreef kikoooooo het volgende: Volgens mij moet je hem dan eerst hard-resetten als ik mij niet vergis. Want je huidige gmailaccount zit ingebakken in alle functies van je toestel...
Sinds 2.1 ofzo kun je volgens mij meerdere accounts hebben? En dan dus het oude en het nieuwe account aanhouden, en synchronisatie uitschakelen voor de oude.
Geen idee hoe je alles echt kunt verhuizen, is ongetwijfeld ook mogelijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
HTC Desire hier. Opeens zijn AL mijn smsjes weg, wat echt een paar duizend waren. Ik heb sowieso niets verwijderd, ook niet per ongeluk. Hoe is dit mogelijk? En er is zeker geen manier om ze terug te krijgen? En mijn accu was vandaag ook al om 1 (!) uur op, terwijl hij pas vanaf 8 uur aan stond. Pff.
Sms Back Up van ene jan Berkel werkt daar prima voor, dan krijg je ze als conversatie in je Gmail en je kunt ze via dat programma ook weer terugzetten. Te vinden in de Market.
weet iemand nog een goeie remote app. wil met mn android mn itunes (mac) bedienen. gremote heb ik alleen voor de pc kunnen vinden tunes remote werkt niet iTunes remote for android zegt nadat ik hem gekocht heb telkens dat het niet de goede versie is?
Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef skittelman het volgende: weet iemand nog een goeie remote app. wil met mn android mn itunes (mac) bedienen. gremote heb ik alleen voor de pc kunnen vinden tunes remote werkt niet iTunes remote for android zegt nadat ik hem gekocht heb telkens dat het niet de goede versie is?
Ik gebruik hem wel op m'n Desire voor m'n iTunes op de iMac. Heb je Wifi wel aan staan?
Ik heb een telefoon met daarop Android 2.0 OS. Op deze telefoon kan ik maar een beperkt aantal apps downloaden, omdat na verloop van tijd het interne geheugen vol raakt. Is er een mogelijkheid apps op een sd-kaart te installeren?
Op dinsdag 23 november 2010 12:25 schreef zlakto het volgende: Ik heb een telefoon met daarop Android 2.0 OS. Op deze telefoon kan ik maar een beperkt aantal apps downloaden, omdat na verloop van tijd het interne geheugen vol raakt. Is er een mogelijkheid apps op een sd-kaart te installeren?
Kan pas bij Froyo volgens mij (2.2)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
Op dinsdag 23 november 2010 13:10 schreef zlakto het volgende: Ok, dat is dan wel een flinke tekortkoming van Android. Toch jammer moet ik wat selectiever worden
Ach ja, misschien dat de app ook geschreven moet zijn voor 2.2 en hoger om ergens anders geinstalleerd te kunnen worden? En tja, Android staat natuurlijk nog in de kinderschoenen als je het vergelijkt met Symbian of zelfs iOS
Je schijnt het te kunnen uitbreiden door een ext2 partitie op je sdcard aan te maken, maar ik heb nog geen ervaringen e.d. gevonden. Misschien is het alleen bij rooted devices, dat heb ik niet en doe ik voorlopig ook niet.
Op dinsdag 23 november 2010 13:58 schreef Visitor.Q het volgende: Je schijnt het te kunnen uitbreiden door een ext2 partitie op je sdcard aan te maken, maar ik heb nog geen ervaringen e.d. gevonden. Misschien is het alleen bij rooted devices, dat heb ik niet en doe ik voorlopig ook niet.
Maak een backup van je SD-kaart, en maak er een ext3 partitie op aan (gaat perfect met ROM Manager). Root de Desire en installeer een custom ROM waar A2SD+ in zit. Klaar is klara Althans bij mij werkt het.
quote:
A2SD+
* Moves apps & Dalvik cahche to your SD card * Lots of free internal memory! * You will be required to format you SD card with 2 partitions as laid out below
Partitioning your SD Card ready for A2SD+
* Backup all data on you SD card (this will be wiped) * The card should be formatted with your standard FAT32 partition 1st followed by an EXT2/3 partition (I would recommend 512mb, EXT4 is also supported but may shorten the life of you SD card) * Linux users use GParted or a similar software. * For everyone else I would recommend using Rom Manager * Once you have downloaded ROM manager from the market, open the app and click partition SD Card, Select your EXT size and set 0mb for swap * Restore your data to your SD and the job is done.
Maak een backup van je SD-kaart, en maak er een ext3 partitie op aan (gaat perfect met ROM Manager). Root de Desire en installeer een custom ROM waar A2SD+ in zit. Klaar is klara Althans bij mij werkt het. [..]
Is het idee dat deze partitie gemount blijft als ik hem aan mijn pc koppel? Dus dat alle apps die op de SD partitie staan gewoon beschikbaar blijven? En ik dacht dat apps2sd overbodig was geworden zodra froyo uit was gekomen (die van zichzelf al (delen van) apps naar de SD kan verkassen), maar dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn.
Is het idee dat deze partitie gemount blijft als ik hem aan mijn pc koppel? Dus dat alle apps die op de SD partitie staan gewoon beschikbaar blijven? En ik dacht dat apps2sd overbodig was geworden zodra froyo uit was gekomen (die van zichzelf al (delen van) apps naar de SD kan verkassen), maar dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn.
Ik heb vanmiddag gemerkt dat de apps die dan op de SD-kaart staan niet werken als ik de Desire als diskdrive aan mijn pc hang. Eens kijken of het een fout van mij is of dat de kaart dan idd niet gemount is.
Als ik het goed begrijp hoeft de SD kaart niet gemount te worden mbt ext3 filesystem, dus dan zou het geen probleem moeten zijn als je de telefoon aan de pc koppelt.
quote:
The original A2SD ”symbolically linked” the folder from the phone’s internal storage where apps are normally stored, to the ext3 partition on the SD card. A symbolic link is a bit like a shortcut for folders, except it’s transparent to the operating system. In other words, Android doesn’t know that when it’s installing it’s apps to the internal phone storage, it’s actually being stored in the ext3 partition on the SD card. Current A2SD is integrated directly into the framework, rather than using the symbolic linking described above. A2SD effectively boosts your internal phone memory by whatever size you made the ext3 partition on your SD card (usually 512Mb). Plus, because ext3 is a native Linux filesystem, it doesn’t need to be “mounted”, meaning it’s ready to go as soon as the phone starts – so your widgets and apps work immediately (unlike Froyo A2SD, where widgets disappear because the apps stored on the SD card can’t be located until the card is mounted after the phone finishes booting up).
Het zou trouwens wel lekker zijn als er een app of functie was waarmee je iets gemakkelijker al je applicaties kunt bijwerken in de market in plaats van 1 voor 1 zoals nu.
Ik heb vanmiddag gemerkt dat de apps die dan op de SD-kaart staan niet werken als ik de Desire als diskdrive aan mijn pc hang. Eens kijken of het een fout van mij is of dat de kaart dan idd niet gemount is.
Als ik het goed begrijp hoeft de SD kaart niet gemount te worden mbt ext3 filesystem, dus dan zou het geen probleem moeten zijn als je de telefoon aan de pc koppelt.
[..]
Ik denk idd dat het ext fs niet gemount zou moeten worden. Maar bedankt voor de info, ik zal er eens naar kijken
Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende: Het zou trouwens wel lekker zijn als er een app of functie was waarmee je iets gemakkelijker al je applicaties kunt bijwerken in de market in plaats van 1 voor 1 zoals nu.
Bij mij komt onderaan het scherm "Alles bijwerken" o.i.d. te staan, dus dan hoef ik niet elke keer iets aan te klikken.
Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende: Het zou trouwens wel lekker zijn als er een app of functie was waarmee je iets gemakkelijker al je applicaties kunt bijwerken in de market in plaats van 1 voor 1 zoals nu.
Das een 2.2. functie naar mijn weten. Heb je al Froyo?
Ik probeerde van mijn telefoon een webcam te maken (die je ook kan gebruiken bij Skype, MSN enzo) maar dat is echt niet te doen. Daar zou iemand eens een goede app voor moeten schrijven.
Nu bezig met Gmote, computer aangesloten op tv. En vanaf bed de telefoon als touchpad gebruiken of gewoon direct opdrachten geven muziek af te spelen.
Ook is het mogelijk (beta) om muziek van je computer op je telefoon af te spelen. Werkt echt super alleen werkt het alleen over mijn eigen wi-fi. Ik krijg het nog niet aan het werk over 3G. Waarschijnlijk omdat ik poorten moet forwarden o.i.d. Iemand hier ervaring mee?
Ik zie op de market alleen maar commentaar van Nederlanders lijkt het. Op mijn Milestone zag ik gewoon alle commentaren op de apps. Veel handiger, want nu staat bij de helft van de apps geen commentaar of maar enkele (verouderde) dingetjes. Hoe kan ik al het commentaar daar krijgen?
www.appbrain.com. Ik gebruik het zelf ook, en je kan je apps beheren vanaf je PC. Installeren, deinstalleren, apps zoeken, allemaal mogelijk.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law. No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth. Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
Op woensdag 24 november 2010 01:21 schreef Roolio het volgende: Ik probeerde van mijn telefoon een webcam te maken (die je ook kan gebruiken bij Skype, MSN enzo) maar dat is echt niet te doen. Daar zou iemand eens een goede app voor moeten schrijven.
't Is een soort WoW op je telefoon. Het ziet er grafisch ook best leuk uit (zie youtube-filmpjes). Maar volgens mij ben je op gegeven moment wel verplicht om écht geld uit te geven om in-game credits te kopen (platinum) om dingen vrij te spelen.
't Is een soort WoW op je telefoon. Het ziet er grafisch ook best leuk uit (zie youtube-filmpjes). Maar volgens mij ben je op gegeven moment wel verplicht om écht geld uit te geven om in-game credits te kopen (platinum) om dingen vrij te spelen.
Dat dus. Eerste twee steden krijg je gratis daarna moet je de andere kopen. Ben nu na een week met de 1e stad klaar en ben nog niet echt tegen dingen aangelopen die ik had moeten kopen of andere users die een duidelijk voordeel hebben.
niet de vervaarlijke schaduw met zijn dikke pens vol pistolen beiden ingevet als een locomotief onder nul
Thanks! Het lukte in het begin even niet op in te stellen, maar bleek dat ik Skype eerst nog opnieuw moest opstarten om de webcam in de webcamopties te krijgen. Jammer dat er (nog) geen audio bij zit.
Heb wel de indruk dat de accu sneller leeg is na het installeren van de LeeDrOiD 2.2f ROM. Maar goed, zal wel door de overclock komen die ik ingesteld heb om te testen . Werkt nu op 1190,4MHz
Verder merk ik toch enige vertraging in de applicaties e.d. sinds ik A2SD+ gebruik (wat ook wel logisch is want lezen vanuit intern geheugen is sneller dan vanaf een sd-kaart. Kijken of daar iets aan te doen is. A2SD+ is wel fijn, ik heb nu nog 123MB intern over ondanks dat er toch applicaties op staan. Ik ga trouwens de belangrijkste en veel gebruikte applicaties gewoon in het intern geheugen zetten, heb nog wel wat over
Verder merk ik toch enige vertraging in de applicaties e.d. sinds ik A2SD+ gebruik (wat ook wel logisch is want lezen vanuit intern geheugen is sneller dan vanaf een sd-kaart. Kijken of daar iets aan te doen is. A2SD+ is wel fijn, ik heb nu nog 123MB intern over ondanks dat er toch applicaties op staan. Ik ga trouwens de belangrijkste en veel gebruikte applicaties gewoon in het intern geheugen zetten, heb nog wel wat over
Ben jij het niet zat om dagelijks een andere rom op dat ding te knallen man? En dan elke keer weer alles opnieuw in te moeten stellen?
Ben jij het niet zat om dagelijks een andere rom op dat ding te knallen man? En dan elke keer weer alles opnieuw in te moeten stellen?
Nee, kwestie van belangrijke dingen backuppen en er opnieuw opzetten. LeeDrOiD draait tot nu toe stabiel en goed, en misschien blijf ik daar wel bij. Het testen is juist leuk vind ik.