Die ander, want Lapo = opener + die ander is eerderquote:Op woensdag 24 november 2010 19:56 schreef seasushi het volgende:
he, welke van de 2 nieuwe topics moet ik nu volgen?
Je denkt het iig, ik hoop stiekem wel op zoveel CMetjes sneeuw...quote:Op woensdag 24 november 2010 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat ook niet gebeuren denk ik:p
Dat laatste gun ik je graagquote:Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Je denkt het iig, ik hoop stiekem wel op zoveel CMetjes sneeuw...
lekker met me zoontje van 3 door de sneeuw banjeren
Nou ik woon in Almere, wij zitten precies met Almere in een "kuil"quote:Op woensdag 24 november 2010 20:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat laatste gun ik je graag
Alleen ik geloof het gewoon niet zo dat er zoveel sneeuw gaat vallen haha:$
Woon je in binnenland? Ik aan de kust namelijk dus daar verwacht ik al helemaal niks haha.
Haha ja precies soort van berg gebied woon jij dus maar dan zonder bergen hahaha. Wel cool!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:07 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Nou ik woon in Almere, wij zitten precies met Almere in een "kuil"
Als er noodweer aankomt vanuit H'sum of Utrecht, verliest die zijn kracht boven Almere en woelt weer op precies na Almere en in lelystad is het dan feest.
Maar 1 voordeel hieraan, als het hier valt, blijft het meestal lang hangen
Deze gezien er nog een paar links in de OP zijn bijgekomenquote:Op woensdag 24 november 2010 19:56 schreef seasushi het volgende:
he, welke van de 2 nieuwe topics moet ik nu volgen?
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:11 schreef garnage-patrick het volgende:
je mag mij ook op de userkaart zetten.
Muntendam
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:12 schreef Pino112 het volgende:
@Maker van de userkaart: Pino112 graag toevoegen bij Nieuwleusen.
Danku
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:23 schreef lezzer het volgende:
Ik wil ook wel op de userkaart. In De Peel, zeg maar zo'n beetje tussen Weert en Venlo in
quote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 13:09 schreef Daywalk3r het volgende:
Zeg mij maar op die weerkaart in Nijverdal (OV)
En dan te bedenken dat ik sinds 98 in Almere woon... Veel sneeuw in Almere had de eerste paar jaar en toen ik weer vaker op bezoek ging in Voorburg (waar ik vandaan kkom) er wel sneeuw lag en in Almere niet...quote:Op woensdag 24 november 2010 20:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha ja precies soort van berg gebied woon jij dus maar dan zonder bergen hahaha. Wel cool!
Zet mij ook bij Den Haagquote:Op woensdag 24 november 2010 20:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Deze gezien er nog een paar links in de OP zijn bijgekomen![]()
Hier nog een paar aanvragen voor de FOK!User kaart
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Eente vergeten...quote:Op woensdag 24 november 2010 20:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Deze gezien er nog een paar links in de OP zijn bijgekomen![]()
Hier nog een paar aanvragen voor de FOK!User kaart
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hier hetzelfde, vanaf oktober ongeveer, moest ook wel, anders werd het gedurende de nacht te koud idd.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:50 schreef Asgard het volgende:
[..]
Lol!
Wij hebben tropische vogels en bij ons is het ook pas sinds eind oktober aangegaan.
Ik neem jou ook niets kwalijk hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 20:52 schreef lezzer het volgende:
Ik ben er anders best wel ooit hoor
Wel vooral bij wind/regen ende schneeuw...
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik neem jou ook niets kwalijk hoor![]()
Ken dat danquote:Op woensdag 24 november 2010 20:50 schreef horned_reaper het volgende:
De kaart is weer helemaal geupdate mensen!![]()
Maar S.V.P. niet te pas en te onpas jezelf op de kaart laten zetten.... graag wil ik de users op de kaart wel geregeld terug zien in deze topics!
Dat zal ook niet lang durenquote:Op woensdag 24 november 2010 21:07 schreef horned_reaper het volgende:
JAAAAAH!!!! Sneeuw komt met bakken uit de hemel!!!
Alles begint wit te worden hier.... zelfs de straten!![]()
Ik zal zo wat foto's uploaden!
Landinwaarts is het wel iets kouder, waardoor je wat sneller natte drab ( lees sneeuw ) krijgt.. Achja vandaag zal het nog niet boeiend worden. Volgende week moeten we vooral opletten.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:23 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier in Zeeland (tegen Brabant aan) valt alles (nog) als regen hoor.
Hier is het momenteel 2,8 graden.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:28 schreef Drassss het volgende:
[..]
Landinwaarts is het wel iets kouder, waardoor je wat sneller natte drab ( lees sneeuw ) krijgt.. Achja vandaag zal het nog niet boeiend worden. Volgende week moeten we vooral opletten.
Hier ookquote:Op woensdag 24 november 2010 21:41 schreef lezzer het volgende:
Hier is het 3.2 graden op het moment.
Het begin is erquote:Op woensdag 24 november 2010 22:02 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb een half uurtje geleden even wat foto's gemaakt van het eerste beetje sneeuw dat hier viel!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meet je alleen maar minimaal 2.3?quote:Op donderdag 25 november 2010 07:58 schreef seasushi het volgende:
Droog gebleven hier, en weer 2,3 graden![]()
Is de thermometer kapot of kijk ik alleen maar op 2,3 graad?
Echt gaar.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:45 schreef IHVK het volgende:
Weerwoord.be en koud weer , gaat nooit goed
Inderdaad dat is wat anders dan een beetje natte sneeuw en hagelquote:Op donderdag 25 november 2010 11:36 schreef aloa het volgende:
Weer veel wind voor dinsdag en woensdag.
oosterstorm? dat heb je hier niet vaak inderdaad! Kaarten zien er veelbelovend uit, maar het is nog erg ver weg natuurlijk. Beetje onverstandig van Piet om dat nu al te noemen.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:47 schreef ElectricEye het volgende:
Zegt die Paulusma nu iets over een oosterstorm op di/wo?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, volgens mij.
I.c.m. met sneeuw wordt dat een fotogeniek dagje dan!
Hmm, maar als hij gelijk krijgt is hij natuurlijk wel de eerste die hem heeft genoemd.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
oosterstorm? dat heb je hier niet vaak inderdaad! Kaarten zien er veelbelovend uit, maar het is nog erg ver weg natuurlijk. Beetje onverstandig van Piet om dat nu al te noemen.
ja, maar als je te vaak loos alarm hebt neemt uiteindelijk niemand je meer serieus.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, maar als hij gelijk krijgt is hij natuurlijk wel de eerste die hem heeft genoemd.
Dat was een drama dagquote:Op donderdag 25 november 2010 13:02 schreef Againzender het volgende:
precies 5 jaar geleden was het trouwens een stuk spectaculairder weer dan dat het vandaag is
De atmosfeer staat op ontploffen #127
ja, in het noorden was er weinig aan de hand toen. Hele rare situatiequote:Op donderdag 25 november 2010 13:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat was een drama dag![]()
Trouwens bedank voor de link ik zal die banner effe wijzigen van de OP.
Lol, toen woonde ik nog in Eindhoven. Mooi weer toen.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat was een drama dag![]()
Trouwens bedank voor de link ik zal die banner effe wijzigen van de OP.
dat is niet zo raar, dan zitten we er allemaal warmpjes bij, heerlijk avondje is gekomen, lalalalalalaaa en dus dooit alles weg door onze warmtequote:Op donderdag 25 november 2010 13:44 schreef Burnie88 het volgende:
Op weerplaza worden de verwachtingen getempert. Vanaf 5 dec. een flinke dooiaanval
Veel mooiere plek om te wonen dan waar je nu uithangtquote:Op donderdag 25 november 2010 13:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, toen woonde ik nog in Eindhoven. Mooi weer toen.
Lijkt trouwens ook maar van korte duur te zijn hoor.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:44 schreef Burnie88 het volgende:
Op weerplaza worden de verwachtingen getempert. Vanaf 5 dec. een flinke dooiaanval en de sneeuw zal alleen op zondag/maandag/dinsdag een kans krijgen, of dat blijft liggen is nog maar de vraag.
Schaatsen is nog helemaal ver weg...
Ik neem Piet Paulusma sowieso niet serieus, dus wat dat betreft is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, maar als je te vaak loos alarm hebt neemt uiteindelijk niemand je meer serieus.
quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Veel mooiere plek om te wonen dan waar je nu uithangt
Piet Paulusmaquote:Op donderdag 25 november 2010 13:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik neem Piet Paulusma sowieso niet serieus, dus wat dat betreft is er niks aan de hand.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik neem Piet Paulusma sowieso niet serieus, dus wat dat betreft is er niks aan de hand.
Nietes! Nu hebben we een huis met een tuin en familie en vrienden dichtbij.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Veel mooiere plek om te wonen dan waar je nu uithangt
Nouhou! Ieder zijn voorkeur.quote:
Haha, ik dol alleen met jequote:Op donderdag 25 november 2010 14:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nouhou! Ieder zijn voorkeur.![]()
Kijk hier maar:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GR
Sneeuw! (Tot nu toe is het hier droog though....
)
5 december, das 10 dagen verquote:Op donderdag 25 november 2010 13:44 schreef Burnie88 het volgende:
Op weerplaza worden de verwachtingen getempert. Vanaf 5 dec. een flinke dooiaanval en de sneeuw zal alleen op zondag/maandag/dinsdag een kans krijgen, of dat blijft liggen is nog maar de vraag.
Schaatsen is nog helemaal ver weg...
Goh..? Echt?!quote:Op donderdag 25 november 2010 14:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Haha, ik dol alleen met je
Het is hier best aardig weer moet ik zeggen. 3 graden, heel af en toe een zonnetje.
haha leuke pluim, hij had beter 1 rechte lijn kunnen trekkenquote:Op donderdag 25 november 2010 18:19 schreef horned_reaper het volgende:
En de nieuwe pluim van Gerrit Hiemstra![]()
[ afbeelding ]
Dan zitten ze mooi op een lijn, want GFS geeft dit ook al een paar dagen aan.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:50 schreef horned_reaper het volgende:
Wauw, Wauw en nog eens Wauw!
De nieuwe EC run komt met kaarten die de geschiedenis in zouden gaan als ze uitkomen..... op +144 uur komt deze kaart met sneeuwstormen zoals we die in jaren niet meer hebben gezien in dit land. [ afbeelding ]
Ja, een snijdende en loeiharde oosterwind met volop sneeuw in het hele land!
En vervolgens zal de vrieskist volledig open worden getrokken en krijgen we bikkelharde vorst over het land heen om de sneeuw mooi bewaard te houden.
[ afbeelding ]
Of terwijl...... laat dit scenario maar uitkomen.![]()
(Alles natuurlijk onder een stapel voorbehoudt)
quote:Op donderdag 25 november 2010 19:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan zitten ze mooi op een lijn, want GFS geeft dit ook al een paar dagen aan.
Eigenlijk moeten we gewoon niet zo veel hopen, dan wordt het alleen maar een teleurstellingquote:Op donderdag 25 november 2010 20:15 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil die kaarten eigenlijk elke dag wel zien...kijken wat er dagelijks verandert. Een aantal dagen lang ziet het er wel spannend uit voor dinsdag en woensdag. We plaatsen ze gewoon elke dag en zien wel wat er uiteindelijk uitkomt.
veel mensen gehoord daarover, echt een idiote laag hagel, geen wonder dat het dan vastloopt.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:32 schreef Ymke het volgende:
3 uur gedaan over ritje Bleiswijk Utrecht , wat een enorme hagelbui zeg . Lag echt cm of 7
Ben blij dat ik heelhuids thuis benquote:Op donderdag 25 november 2010 20:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
veel mensen gehoord daarover, echt een idiote laag hagel, geen wonder dat het dan vastloopt.
Idd, hangt er een meeuw voor de windmeter te flappen ofzo.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:49 schreef Againzender het volgende:
wat staat er raar veel wind in HvH trouwens?
Dat is al de gehele avond aan de gang, problemen met het station denk ik.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:49 schreef Againzender het volgende:
wat staat er raar veel wind in HvH trouwens?
ah, zag het net pas, maar zal dan een meetfout zijn inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:03 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat is al de gehele avond aan de gang, problemen met het station denk ik.
tja, het is niet anders.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:06 schreef IHVK het volgende:
Weerwoord.be is te communistisch om twee reclame banners neer te zetten waardoor ze wél normale servers kunnen kopen.
Die staat dus in het OPquote:Op donderdag 25 november 2010 22:03 schreef dimage het volgende:
gooi ze liever op www.upim.nl die is speciaal voor fok in het leven geroepen.
Hier ookquote:Op donderdag 25 november 2010 22:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier heeft het trouwens gesneeuwd, daken zijn wit, auto's wit even als de tafels buiten en de bosjes e.d. Alleen de weg is sneeuw vrij.
Hele huis vol sneeuwquote:Op donderdag 25 november 2010 22:40 schreef Adelante het volgende:
Volgende week komen ze dubbel glas zetten, hopelijk niet tijdens zo'n sneeuwstorm
Het Weerquote:Op donderdag 25 november 2010 22:21 schreef -CRASH- het volgende:
Weet iemand een goede (gratis) weer app voor op de android ??
Inderdaad, eerst dit weekend maar eens afwachten.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:12 schreef kepler het volgende:
Ik ga me pas echt ergens druk om maken als het een dag van te voren is
Te vaak teleurgesteld
ik stipte het al eerder aan in dit topicquote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Adelante het volgende:
Vandaag jubileum trouwens van 25 november 2005
http://www.knmi.nl/cms/co(...)t_donkerste_dag_ooit
[ afbeelding ]
De satellietfoto van 25 Nov. 2005 laat zware bewolking zien boven NLquote:Op donderdag 25 november 2010 23:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik stipte het al eerder aan in dit topicmoet nog ergens een satellietfoto hebben, kan hem ff niet vinden zo snel.
behalve boven het noorden, die zaten in de kern van de deressie en hadden zonnig weer!quote:Op donderdag 25 november 2010 23:45 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De satellietfoto van 25 Nov. 2005 laat zware bewolking zien boven NL
500meter fotoquote:Op donderdag 25 november 2010 23:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
behalve boven het noorden, die zaten in de kern van de deressie en hadden zonnig weer!
ik had deze nog:quote:Op donderdag 25 november 2010 23:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
500meter foto
http://rapidfire.sci.gsfc(...)05329120000.500m.jpg
Ik zie het... Die 500 meter foto was van 10:10. Daar was de opklaring nog niet zo groot als 13:00quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik had deze nog:
[ afbeelding ]
Temp steigt toch altijd iets bij neerslag?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier momenteel weer sneeuwgenieten zeg
![]()
Temp is vreemd genoeg wel gestegen naar +0.1
Ja kloptquote:Op vrijdag 26 november 2010 08:56 schreef opinionr het volgende:
[..]
Temp steigt toch altijd iets bij neerslag?
Precies, het is wit, maar het is mistigquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:38 schreef Mpdrichel het volgende:
Het is hier in Leiden ook helemaal wit!
Alleen geen sneeuw te bekennen
Idd ze hadden ook al sneeuw voorspeld (in de kust provincies) gister... Ik woon in Zuidholland op pak m beed 20 km van de kust en ik heb nog steeds niets gezien....quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:09 schreef IHVK het volgende:
Dinsdag/Woensdag blizzard ?
De tijd zal het leren.
Gaaf hoor!quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:14 schreef themauster het volgende:
[ afbeelding ]
Sneeuw vanuit mijn huis
Usquert(Noord-Groningen)quote:
Ja das ook een kust provincie.quote:
Mooi plaatje! Begint het daar ook een beetje te dooien? hier wel.quote:
De zon schijnt dus ik denk dat het aan de einde van de middag wel weg isquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Mooi plaatje! Begint het daar ook een beetje te dooien? hier wel.
*Mijnes komt er aan!*
Het is hier ook al boven 0 dus als er vanmiddag sneeuw valt hier dan blijft het helaas niet liggen denk ik. Ok tenzij het echt met bakken naar beneden komt maar dat verwacht ik niet. Al ligt er wel een aardig sneeuw front voor de kust van Zeeland tm Noordholland.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:35 schreef themauster het volgende:
]
[..]
De zon schijnt dus ik denk dat het aan de einde van de middag wel weg is
Zo als ik het nu zie wordt alle sneeuw boven zee geloost en wordt het (hoe langer het duurt) steeds meer natte sneeuw. Dat is zo weg gesmolten dus minder lastig.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:40 schreef MissHobje het volgende:
Ik hoop dat het ff uitblijft tot heel diep in de nacht ofzo, toch prettiger op de weg dan zonder sneeuw.
Jep, stad.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zow das best een aardig laagje zeg!![]()
Is dit ook in Groningen?
Stad?? Dat lijkt meer op een dorpquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jep, stad.Vond het ook best wel een verrassing vanochtend.
Ijs is hier al weg gesmolten.... en de lucht is niet blauw maar grotendeels grijs.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:00 schreef Drassss het volgende:
Blauwe lucht en ijs op het dak.. Meer kan ik er niet van maken.
Ik woon in de Held, buitenkant van de stad, lekker rustig en wel meerdere keren per uur een busverbinding naar het centrum.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Stad?? Dat lijkt meer op een dorp(Maakt t niet minder mooi hoor.
)
De tuin ligt nog in de schaduw, aan de voorkant is de sneeuw grotendeels weg.quote:Ijs is hier al weg gesmolten.... en de lucht is niet blauw maar grotendeels grijs.
Inderdaad. En dat is hinderlijk!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier in Den Haag gaat er nu mist opkomen vanaf de kust
Je kunt hier hier ook zien, ook leuk, die buien die boven de Noordzee ontstaan en blijven hangen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat is hinderlijk!
Dan woon je leuk!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik woon in de Held, buitenkant van de stad, lekker rustig en wel meerdere keren per uur een busverbinding naar het centrum.
[..]
De tuin ligt nog in de schaduw, aan de voorkant is de sneeuw grotendeels weg.
Wut, ik dacht dat je in Hoornsemeer zatquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik woon in de Held, buitenkant van de stad, lekker rustig en wel meerdere keren per uur een busverbinding naar het centrum.
Afgelopen zomer verhuist, nu een echt huis met tuin ipv appartement.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:41 schreef Cassius het volgende:
[..]
Wut, ik dacht dat je in Hoornsemeer zat
Lol, hier is geen metro, maar vergeleken met de Provincie Groningen hebben we hier een hele luxe verbinding.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:27 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan woon je leuk!![]()
Ik woon in Pijnacker (dorpje in zuidholland) en hier heb ik minimaal 4x per uur een metro die me naar Rotterdam of Denhaag kan brengen. Daarnaast nog bussen naar Delft en Zoetermeer. Dus de verbinding naar het centrum bij jou kan beter.
Haha ja ik zag het.. als dat nou eens over het land heen trok dan hadden we witte wereld gehad denk ik:Pquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je kunt hier hier ook zien, ook leuk, die buien die boven de Noordzee ontstaan en blijven hangen.http://www.sat24.nl/nl
Wat ik wel grappig vind is dat het lage druk gebied op elke verwachting naar het westen zal afdrijven, terwijl ik toch echt het idee hebt dat hij langzaam naar deze kant verschuift...quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha ja ik zag het.. als dat nou eens over het land heen trok dan hadden we witte wereld gehad denk ik:P
Ik vind dat vreemd. Er hangt hier in Den Haag al sinds vannochtend vroeg een dreigende lucht. En er gebeurd niksquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:54 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Wat ik wel grappig vind is dat het lage druk gebied op elke verwachting naar het westen zal afdrijven, terwijl ik toch echt het idee hebt dat hij langzaam naar deze kant verschuift...
Idd, het blijft boven zee hangen, Groningen heeft nog steeds blauwe lucht en een zonnetje.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik vind dat vreemd. Er hangt hier in Den Haag al sinds vannochtend vroeg een dreigende lucht. En er gebeurd niks
Woon jij ook in Den Haagquote:Op vrijdag 26 november 2010 15:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, het blijft boven zee hangen, Groningen heeft nog steeds blauwe lucht en een zonnetje.
Groningen!quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Woon jij ook in Den Haag?
Ik wil ook de zon. Ik zit al 1,5 week gedwongen binnen vanwege gescheurde enkelband dus ik wil vrolijk uitzicht vanaf mijn slaapkamer raam hahaha.
Ow, stom van me ookquote:Op vrijdag 26 november 2010 15:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Groningen!Kijk maar eens in de OP, daar is een userkaart, daar kun je zien waar iedereen zit.
Lol, nieuwe pic doen? Ligt nog zat.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:29 schreef INViCTuS het volgende:
Karin, wil je mij wat sneeuw sturen? bvd...
held? Ik zat/zit in Grunn op Hanze een aantal jaar maar van die wijk heb ik nog nooit gehoord. welke richting is da?
Ook geen 9 Bft?quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:57 schreef Burnie88 het volgende:
Conclusie: het wordt in ieder geval snijdend koud met een windchill van om en nabij de -10 graden. In 80% van de gevallen zal er neerslag komen wat als ijzel of sneeuw naar beneden zal komen. Een chaos in NL op de wegen/spoor zal het dus in ieder geval worden.
hier is allesn nog normaal. Boodschappen moet ik doen maar de zin ontbreekt. Als het niet te hard gaat vriezen moet ik morgen met een korte broek het veld opquote:Op vrijdag 26 november 2010 15:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nu boodschappen, eens zien of het nog avontuurlijk is onderweg.
Verbaasd me niks eerlijk gezegd. Ik had er in het begin al zo mijn twijfels over want we lopen nu al 2 weken te juichen om geweldige weerkaarten en uiteindelijk is er niks van waar...quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:19 schreef INViCTuS het volgende:
Vertel me niet dat het waar is :sde neeslag is er dinsdag EN woensdag bijna geheel uit.
Het is pas eind november manquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
let maar op. Al die leuke dingen gaan aan onze neus voorbij
De eerste lijn gaf hier ijsregen/hagel.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:24 schreef Integreerbeer het volgende:
Zo te zien krijgt Zeeland de volle mep, of wat daar van over is.
De temperaturen zijn in ieder geval gunstig.
Aha, ik zie dat het daar boven nul is (2,5). Gaat dus meteen weer smelten, als het überhaupt sneeuw is.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:26 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De eerste lijn gaf hier ijsregen/hagel.
Er komt nu een neerslaggebied Zeeland binnen, moet dat hem worden?
Voor het grootste gedeelte was \ is het natte sneeuw. Check de sneeuwradar maar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:36 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Aha, ik zie dat het daar boven nul is (2,5). Gaat dus meteen weer smelten, als het überhaupt sneeuw is.
Nu 1,2.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:36 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Aha, ik zie dat het daar boven nul is (2,5). Gaat dus meteen weer smelten, als het überhaupt sneeuw is.
Dat schijnt 'normaal' te zijn in die streek. In Uitgeest wordt ook nooit gestrooid. Ze schuiven hooguit de ergste sneeuw een beetje weg en verder moet je het maar uitzoekenquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:09 schreef braddofiel het volgende:
Wat een grapjassen ook weer bij de gemeente Velsen
Staat er bij een lang fietspad waar ik elke ochtends overheen moet een bordje, en die luid als volgt![]()
"Bij gladheid word hier NIET gestrooid".
Zijn ze nou helemaal gek geworden?!
Mijn gemeente heeft 300.000 kilo strooizout op voorraad, vorig jaar hadden we te weinig zout.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:18 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat schijnt 'normaal' te zijn in die streek. In Uitgeest wordt ook nooit gestrooid. Ze schuiven hooguit de ergste sneeuw een beetje weg en verder moet je het maar uitzoeken
Vorig jaar hetzelfde, ben toen maar lopend gegaanquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:18 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat schijnt 'normaal' te zijn in die streek. In Uitgeest wordt ook nooit gestrooid. Ze schuiven hooguit de ergste sneeuw een beetje weg en verder moet je het maar uitzoeken
Hier (Pijnacker) is het nog steeds droog. De temp is inm al wel gedaald naar 0.6 dus misschien als de sneeuw gaat vallen dat de temp nog meer daalt zodat het blijft liggen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Dikke vlokken hier (Spijkenisse).
http://www.pzc.nl/regio/t(...)veelheid-zout-in.ecequote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dat lijkt me een beetje overdreven.
Er was niet te weinig, er werd veel en veel te veel preventief gestrooid.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:28 schreef Skwish het volgende:
Hopelijk hebben ze geleerd van de problemen vorige winter met te weinig strooizout...
Dat neemt niet weg dat er te weinig was.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Er was niet te weinig, er werd veel en veel te veel preventief gestrooid.
Maar ik heb het voornamelijk over di/woe met die oost 7/8/9bft..quote:
Hij zou eigenlijk alleen in de zomer het weer mogen presenterenquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Bah, wat heeft die Timofeef toch een overduidelijke hekel aan de winter. Dat wordt nog wat de komende maanden.
Ben vanavond niet buiten geweest, maar vanmiddag was het gevoelsmatig tegen het vriespunt aan. Nu is het voor m'n gevoel.. net een graad onder het vriespunt ofzo? Verder geen neerslag gehad. Jammer, had gehoopt op sneeuwquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:35 schreef -CRASH- het volgende:
Vriest lekker hier in Venlo......
Hoe is het weer in R'dam??
Godver het is hier in Pijnacker nog steeds droog!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:37 schreef kepler het volgende:
In Den Haag nog steeds sneeuw, maar het blijft bij lange na niet liggen
Het is hier inm wel onder 0. (Pijnacker ZH)quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:21 schreef Fredo55 het volgende:
De (natte) sneeuw zit de laatste dagen dichtbij, maar op de één of andere manier wil het hier niet lukken.
Zeeuws-Vlaanderen meld nu 7cm aan sneeuw, in Middelburg heeft het ook wat gesneeuwd.
Ik zit nu trouwens tegen de 2 graden aan.
Hoe kan het in Delft nou 2.2 zijn?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Delft net regen, wel even natte sneeuw gehad, maar nu verpieterd het precies voor mij. Temperatuur +2.2.
Hmzzz vaag. Bij mij zei ie (bij de deur dus) een paar uur terug 0.1. Het lijkt mij niet dat er maar 0.1 graad verschil in zit.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:35 schreef Schuifpui het volgende:
Die van mij is ook niet heel nauwkeurig, kan ook nog een graadje lager zijn. Maar R'dam airport meet ook 1.7. Vanavond is het niet onder nul geweest hier en volgens knmi ook niet.
Leuk altijd dat hier zonder een plaats.....quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:53 schreef Pino112 het volgende:
-5 graden hier, op een hoogte van 3.5 à 4 meter..
Als je de userkaart in de OP eens bekijkt, zie je dat ik in Nieuwleusen woon.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Leuk aaltijd dat hier zonder een plaats.....Net alsof we kunnen ruiken waar je woont.
Dat is idd een leuk idee geweest maar denk je nou echt dat ik (of iemand anders) iedere keer ga kijken of die gene op de kaart staat? Het is een kleine moeite (vind ik) om t er meteen even bij te zetten. Ik hoef het ook niet te zeggen want ik kan ze dan makkelijk naar mn profiel verwijzen. Mja net alsof men daar op zit te wachten.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als je de userkaart in de OP eens bekijkt, zie je dat ik in Nieuwleusen woon.
Ja, die kunnen we vergeten. Het was leuk geprobeerd van Moeder Natuurquote:Op zaterdag 27 november 2010 09:52 schreef dimage het volgende:
storm van dinsdag lijkt er weer 1 van categerie glaswater te worden
Ik voorspel een Tmin -23 in december.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:19 schreef horned_reaper het volgende:
Jeetje wat was het koud vannacht! ....
bijna -9 :s
Idd scheelt veel. In het westen is de winter nergens te bekennen, vannacht een min temperatuur van 1.7 hier. De nacht ervoor net vorst gehad. Ik was hier al min of meer vanuit gegaan. Het zal me ook nog steeds niet verbazen als de Bilt geen ijsdagen krijgt, ondanks wat de modellen zeggen. Het zou kunnen, maar wordt krap de komende dagen. Woensdag, donderdag en vrijdag lijkt de temperatuur veel te laag ingeschat door het ontstaan en niet afsmelten van een sneeuwdek. Eerst nog maar eens zien of dat er überhaupt komt.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:25 schreef Outpost76 het volgende:
Niet te geloven hoe het kan schelen in temperatuur in 1 landje
In Groningen ligt dat dek er in ieder geval al 2 dagen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Idd scheelt veel. In het westen is de winter nergens te bekennen, vannacht een min temperatuur van 1.7 hier. De nacht ervoor net vorst gehad. Ik was hier al min of meer vanuit gegaan. Het zal me ook nog steeds niet verbazen als de Bilt geen ijsdagen krijgt, ondanks wat de modellen zeggen. Het zou kunnen, maar wordt krap de komende dagen. Woensdag, donderdag en vrijdag lijkt de temperatuur veel te laag ingeschat door het ontstaan en niet afsmelten van een sneeuwdek. Eerst nog maar eens zien of dat er überhaupt komt.
Is er gewoon, ik heb hem net gezien.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:58 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom is er nog geen pluim?
quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:58 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom is er nog geen pluim?
quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:55 schreef meteo-online het volgende:
Wat gedaan met de kou? KNMI gaat uit an Hirlam 00u, dan zou ik het zeggen. Maar nieuwe kaarten laten goede diepvries zien!! Hier de pluim
Het Noorden heeft idd beter papieren. Ik heb het voornamelijk over het midden en westen. Als je de ijsgroei bekijkt op winterplaza.nl, zie je ook terug komen hoe het steeds wordt uitgesteld. Een paar dagen geleden, woensdag volgens mij, waren er veel berichten over schaatsen. Toen zei ik nog dat het onwaarschijnlijk was en dat er volgens de ijspluim pas van zondag een dun laagje zou ontstaan. Nu begint het pas dinsdag.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:49 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In Groningen ligt dat dek er in ieder geval al 2 dagen.
Van welke site(s) halen jullie die pluimen?quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Is er gewoon, ik heb hem net gezien.
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:10 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Van welke site(s) halen jullie die pluimen?
Midden is kouder hoorquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/
Doot op "Expert weergave" te klikken krijg je de originele versie van de pluimen.
En rechts kun je de plaats van de pluim aanklikken.... voor een goede koude pluim zou ik noord-oost aanklikken
Nee hoorquote:
ah op het oog leek midden kouderquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:23 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
Gemiddelde temperatuur over het geheel is op die van NO kouder.... leg de lijntjes maar eens mooier over elkaar heen.
Ah joh, komt wel goed. Ik zou me meer zorgen maken als KNMI waarschuwt, dan komt er niets van terecht.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:11 schreef horned_reaper het volgende:
De Gouden Driehoek!
GFS, wat doe je?
Holy crap! Mooie timing.quote:
Ben ik nou kippig of staat er niet bij voor wanneer die waarschuwing geld?quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:11 schreef kahaarin het volgende:
KNMI:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n_noordzee.html#Kust
Staat Speedy paraat?![]()
Kijk eens onder die 2 foto'squote:Op zaterdag 27 november 2010 19:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ben ik nou kippig of staat er niet bij voor wanneer die waarschuwing geld?
Zuidwesten doet dus niet mee.quote:
Ik zie geen foto's all1 2 kaartjes en daar onder de regio's waarbij de uitgave datum staat maar niet voor wanneer de waarschuwing is.quote:
Wanneer knmi zoiets post op hun site is het vanaf de uitgifte tijd.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zie geen foto's all1 2 kaartjes en daar onder de regio's waarbij de uitgave datum staat maar niet voor wanneer de waarschuwing is.
Ah ok weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Wanneer knmi zoiets post op hun site is het vanaf de uitgifte tijd.
KNMI geeft weinig tot geen vooraf waarschuwingen, of het moet echt extreem weer zijn. Dan komen ze wel eens met een waarschuwing 2 tot 4u van te voren... Daarom zie je ook veel mensen zeuren op het knmi dat ze zo " laat " een waarschuwing afgeven.
Edit: Hetzelfde met de teletekst 710 waarschuwingen.
Hier neemt de wind fors toe, 4bft momenteel en gevoelstemp van -8.4!quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:11 schreef kahaarin het volgende:
KNMI:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n_noordzee.html#Kust
Staat Speedy paraat?![]()
BBBB... F'isjes.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier neemt de wind fors toe, 4bft momenteel en gevoelstemp van -8.4!
Echter geld dit voor de west kust, ik heb er niks mee te maken.
Het blijft weer een beetje hangen lijkt wel: http://www.sat24.nl/quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:27 schreef Snowsquall het volgende:
Sneeuw, wanneer val je eindelijk?? Ja de prognoses zijn goed zo te zien......alleen de realiteit valt steeds tegen
![]()
We wachten maar af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |