abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:06:32 #176
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89173347
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:04 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Stad?? Dat lijkt meer op een dorp :P (Maakt t niet minder mooi hoor. ;) )
Ik woon in de Held, buitenkant van de stad, lekker rustig en wel meerdere keren per uur een busverbinding naar het centrum. :P
quote:
Ijs is hier al weg gesmolten.... en de lucht is niet blauw maar grotendeels grijs. :P
De tuin ligt nog in de schaduw, aan de voorkant is de sneeuw grotendeels weg. :)
be nice or go away
pi_89173496
Buiten temp in mijn auto las uurtje geleden nog -0.5 graden af, maar kwartier geleden al +1.
Niet echt een betrouwbare meting tho.
pi_89173763
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier in Den Haag gaat er nu mist opkomen vanaf de kust
Inderdaad. En dat is hinderlijk!
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:24:57 #179
145755 kahaarin
pi_89174001
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat is hinderlijk!
Je kunt hier hier ook zien, ook leuk, die buien die boven de Noordzee ontstaan en blijven hangen. :) http://www.sat24.nl/nl
be nice or go away
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:27:51 #180
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_89174117
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:06 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik woon in de Held, buitenkant van de stad, lekker rustig en wel meerdere keren per uur een busverbinding naar het centrum. :P

[..]

De tuin ligt nog in de schaduw, aan de voorkant is de sneeuw grotendeels weg. :)
Dan woon je leuk! :Y :Y Ik woon in Pijnacker (dorpje in zuidholland) en hier heb ik minimaal 4x per uur een metro die me naar Rotterdam of Denhaag kan brengen. Daarnaast nog bussen naar Delft en Zoetermeer. Dus de verbinding naar het centrum bij jou kan beter. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:41:34 #181
111843 Cassius
Something's fucky
pi_89174704
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:06 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wut, ik dacht dat je in Hoornsemeer zat :?
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:50:36 #182
145755 kahaarin
pi_89175090
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:41 schreef Cassius het volgende:

[..]

Wut, ik dacht dat je in Hoornsemeer zat :?
Afgelopen zomer verhuist, nu een echt huis met tuin ipv appartement. ;)
be nice or go away
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:52:45 #183
145755 kahaarin
pi_89175178
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:27 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dan woon je leuk! :Y :Y Ik woon in Pijnacker (dorpje in zuidholland) en hier heb ik minimaal 4x per uur een metro die me naar Rotterdam of Denhaag kan brengen. Daarnaast nog bussen naar Delft en Zoetermeer. Dus de verbinding naar het centrum bij jou kan beter. :P
Lol, hier is geen metro, maar vergeleken met de Provincie Groningen hebben we hier een hele luxe verbinding. ;) Het helpt ook wel dat Groningen de grootste stad in de wijde omtrek is. :D
be nice or go away
pi_89176157
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Je kunt hier hier ook zien, ook leuk, die buien die boven de Noordzee ontstaan en blijven hangen. :) http://www.sat24.nl/nl
Haha ja ik zag het.. als dat nou eens over het land heen trok dan hadden we witte wereld gehad denk ik:P
pi_89180394
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Haha ja ik zag het.. als dat nou eens over het land heen trok dan hadden we witte wereld gehad denk ik:P
Wat ik wel grappig vind is dat het lage druk gebied op elke verwachting naar het westen zal afdrijven, terwijl ik toch echt het idee hebt dat hij langzaam naar deze kant verschuift...
pi_89180816
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:54 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

Wat ik wel grappig vind is dat het lage druk gebied op elke verwachting naar het westen zal afdrijven, terwijl ik toch echt het idee hebt dat hij langzaam naar deze kant verschuift...
Ik vind dat vreemd. Er hangt hier in Den Haag al sinds vannochtend vroeg een dreigende lucht. En er gebeurd niks :(
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:05:18 #187
145755 kahaarin
pi_89180907
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik vind dat vreemd. Er hangt hier in Den Haag al sinds vannochtend vroeg een dreigende lucht. En er gebeurd niks :(
Idd, het blijft boven zee hangen, Groningen heeft nog steeds blauwe lucht en een zonnetje. ;)
be nice or go away
pi_89181227
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:05 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Idd, het blijft boven zee hangen, Groningen heeft nog steeds blauwe lucht en een zonnetje. ;)
Woon jij ook in Den Haag :)?
Ik wil ook de zon :(. Ik zit al 1,5 week gedwongen binnen vanwege gescheurde enkelband dus ik wil vrolijk uitzicht vanaf mijn slaapkamer raam hahaha.
pi_89181503
Brabant---> blauwe lucht :)
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:20:38 #190
145755 kahaarin
pi_89181600
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Woon jij ook in Den Haag :)?
Ik wil ook de zon :(. Ik zit al 1,5 week gedwongen binnen vanwege gescheurde enkelband dus ik wil vrolijk uitzicht vanaf mijn slaapkamer raam hahaha.
Groningen! :P Kijk maar eens in de OP, daar is een userkaart, daar kun je zien waar iedereen zit. ;)
be nice or go away
pi_89181696
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Groningen! :P Kijk maar eens in de OP, daar is een userkaart, daar kun je zien waar iedereen zit. ;)
Ow, stom van me ook 8)7
Je zei het zelfs nog, Groningen heeft blauwe lucht en zonnetje |:(
Haha lette even niet op whaha
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:29:11 #192
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_89182010
Karin, wil je mij wat sneeuw sturen? bvd... :D

held? Ik zat/zit in Grunn op Hanze een aantal jaar maar van die wijk heb ik nog nooit gehoord. welke richting is da?
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:33:25 #193
145755 kahaarin
pi_89182199
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:29 schreef INViCTuS het volgende:
Karin, wil je mij wat sneeuw sturen? bvd... :D

held? Ik zat/zit in Grunn op Hanze een aantal jaar maar van die wijk heb ik nog nooit gehoord. welke richting is da?
Lol, nieuwe pic doen? Ligt nog zat. ;)

Ik woon in de Jonge Held:

http://maps.google.nl/map(...)um=1&ved=0CBYQ8gEwAA

[ Bericht 3% gewijzigd door kahaarin op 26-11-2010 15:38:48 (foto bijgedaan) ]
be nice or go away
pi_89182847
Sneeuw *O* helaas hier niet -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89183424
Weerplaza voorspelt 50% kans op veel sneeuw en wind volgende week dinsdag/woensdag. Daarnaast 30% kans op nauwelijks neerslag maar veel wind en 20% kans op ijzel en veel wind.

Conclusie: het wordt in ieder geval snijdend koud met een windchill van om en nabij de -10 graden. In 80% van de gevallen zal er neerslag komen wat als ijzel of sneeuw naar beneden zal komen. Een chaos in NL op de wegen/spoor zal het dus in ieder geval worden. :')
's Avonds een man, overdags rustig an
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:58:00 #196
145755 kahaarin
pi_89183431
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Sneeuw *O* helaas hier niet -O-
Nu boodschappen, eens zien of het nog avontuurlijk is onderweg. :P
be nice or go away
pi_89183525
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:57 schreef Burnie88 het volgende:

Conclusie: het wordt in ieder geval snijdend koud met een windchill van om en nabij de -10 graden. In 80% van de gevallen zal er neerslag komen wat als ijzel of sneeuw naar beneden zal komen. Een chaos in NL op de wegen/spoor zal het dus in ieder geval worden. :')
Ook geen 9 Bft? :D
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:06:00 #198
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_89183841
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:58 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nu boodschappen, eens zien of het nog avontuurlijk is onderweg. :P
hier is allesn nog normaal. Boodschappen moet ik doen maar de zin ontbreekt. Als het niet te hard gaat vriezen moet ik morgen met een korte broek het veld op :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_89186441
Het zijn gouden tijden voor meteorologen. De weerkaarten schotelen schitterende wintersituaties voor waarbij allerlei kleine details uiteindelijk bepalen of het een dag met mist, zon of sneeuw wordt.

Al enkele dagen weten de modellen de situatie voor aanstaande dinsdag en woensdag extra spannend te maken. Ze rekenen een straffe oostenwind uit, vorst en neerslag vanuit het zuiden. Mochten de weerkaarten waarheid worden dan is er dinsdag en woensdag sprake van extreem winterweer in Nederland.

De dinsdag is echter nog ver weg. Weermodellen zijn tegenwoordig drie dagen vooruit zeer betrouwbaar en zes dagen vooruit redelijk betrouwbaar. Nog verder vooruit moeten we vooral kijken naar de trend in de weerkaarten, en niet meer naar de exacte uitkomsten.

Bovenstaande figuur: Mogelijke koers van de depressie levert veel wind op.

Dinsdag is nu nog vier dagen weg, dus we moeten steeds meer waarde gaan toekennen aan de berekende weersituatie. Om dat te kunnen doen, heeft de meteoroloog meerdere modellen en diverse analyse technieken tot zijn beschikking. Als we die technieken toepassen komen we tot de volgende interpretatie voor het weer de komende week.

In het weekend is het rustig winterweer in Nederland. Een zwakke oostelijke stroming voert koude lucht aan waarin het 's nachts licht tot matig vriest en overdag het kwik nog net boven nul komt.

Midden op de Atlantische Oceaan, in de buurt van de Azoren, ligt zondag een lagedrukgebied. Deze depressie komt maandag bij Portugal aan en veroorzaakt daar aan de zuidkust mogelijk een zuiderstorm. Twaalf uur later ligt de depressie boven Zuid-Frankrijk waarna ze dinsdagavond via Noord-Frankrijk naar trekt.

De depressie bevat zachte en zeer vochtige lucht. Op haar reis van Portugal naar Noord-Frankrijk koelt de lucht echter steeds verder af waardoor de neerslag geleidelijk overgaat in sneeuw. Bovendien neemt de luchtdruk ten noorden van Nederland dinsdag toe. Bij een groter luchtdrukverschil gaat het harder waaien en dat is dan ook wat we dinsdag als eerste gaan merken. We worden wakker met -3 tot -6 graden op de thermometer en met windkracht 4 of 5. De windchill ligt dan tussen -10 en 13 graden. De rest van de dag blijft het zeer koud want het kwik blijft onder 0 terwijl de wind in kracht toeneemt.

Bovenstaande figuur: De neerslagpiek van dinsdag op woensdag valt samen met de windpiek. Een gevaarlijke combinatie.

De grote vraag is of er neerslag gaat vallen en hoeveel. Diverse weermodellen komen nu uit op 4 tot 8 cm sneeuw op uitgebreide schaal. In dat geval trekt de depressie van Noord-Frankrijk naar Nederland of West-Duitsland. Sneeuwval in combinatie met veel wind kan voor sneeuwjacht taferelen zorgen en dus de vorming van sneeuwduinen. Het is nu nog te vroeg om hier met grote zekerheid rekening mee te houden, maar het is wel goed om te beseffen dat het een reële mogelijkheid is.

Andere mogelijkheden zijn dat het lagedrukgebied via Frankrijk naar Engeland trekt. De sneeuwval gaat dan over in ijzel, nog steeds bij temperaturen onder nul en veel wind. Ook dat kan grootschalig voor problemen zorgen.

De derde optie is dat het lagedrukgebied niet via Frankrijk naar Nederland of West-Duitsland trekt, maar naar Zuid-Duitsland. In dat geval lopen we de meeste neerslag en dus de grootste problemen mis. Het blijft wel een ijzig koude dag.

Al met al nog veel onzekerheden, waarbij de uiteindelijke impact van het lagedrukgebied grote gevolgen kan hebben. Op dit moment schat Weerplaza de kans op het scenario met sneeuw/veel wind op 50%, sneeuw/ijzel/veel wind op 20% en nauwelijks neerslag op 30%. De komende dagen blijven we het aandachtig volgen, maar pas maandag zullen we veel meer zekerheid hebben.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:09:09 #200
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_89186765
de situatie van as dinsdag lijkt veel op de situatie februari 1979.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')