Schotland lijkt het zwaarder te hebben?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier 975.2.
Maar hebben jullie wel eens stul gestaan bij ierland?? Daar zijn namelijk orkaan krachten aan de gang!
[afbeelding]
49m/s
176 km/h!
quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
Schotland lijkt het zwaarder te hebben?
En komt dat spul nu dan ook deze kant uit?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
Schotland lijkt het zwaarder te hebben?
Idd, vanmorgen was het in NL ook al raak, waarschijndelijk rec windstoot!quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen idee, maar 150 km/h lijkt me niet echt goed
quote:MOGELIJK WINDRECORD IN HOEK VAN HOLLAND
De weersverschillen in Nederland waren vanochtend vroeg buitengewoon groot. Nabij het zenuwcentrum van een tot minder dan 975 hPa uitgediept lagedrukgebied net ten noorden van de Waddeneilanden staat momenteel vrijwel geen wind meer. Bovendien is het op de meeste plaatsen droog. De regio die daar het meest van profiteert is het noordoosten van het land, deels ook Flevoland. In het westen en midden van het land valt veel neerslag (Simt Maarten vanaf gistermiddag 50, Purmerend 45 mm), meest een mix van regel, hagel en natte sneeuw en aan zee staat een westerstorm met windschuivers tot ruim 100 km/uur. Om 6 uur gaf IJmuiden een orkaanstoot van maar liefst 140 km/uur, in Hoek van Holland zelfs een schuiver van 48 m/sec hetgeen overeenkomt met 173 km/uur. Dit zou een nieuw windrecord voor Nederland kunnen zijn. Ondertussen fikse sneeuwval in het zuidoosten: het Brabantse Soerendonk rapporteerde om 6 uur sneeuwdek van maar liefst 7 centimeter (zie ook de foto: regenmeter met sneeuwkraag). Ook in Flevoland sneeuwt het.
Bron: Jan Visser
Amsterdam is dat dus.quote:Een nog onbekende man is vrijdagochtend bij de Suezhaven in het ziekenhuis opgenomen na blikseminslag.
De man stond dichtbij een hijskraan die door de bliksem werd getroffen. Hij is met spoed naar een ziekenhuis gebracht, zijn toestand is stabiel.
De blikseminslag deed zich voor op de Valreep in het Westelijk Havengebied. Het slachtoffer was waarschijnlijk aan het werk bij VCK, een overslagbedrijf.
Mooi weer om te vliegerenquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd, vanmorgen was het in NL ook al raak, waarschijndelijk rec windstoot!
[..]
Nou ja, hier verwacht ik dus niks meer, jammer maar goed, gelukkig is het vrijdag, dan ben ik altijd vrij, dus kost me het ook geen snipperdag.quote:Extreme windstoot in Hoek van Holland
Opmerkelijk is de extreme windstoot in Hoek van Holland. Vrijdagochtend om 1u10 registreerde de windmeter van het KNMI 48 m/sec (173 km/uur). Dat hoort bij de hoogste windstoten ooit in ons land gemeten. Gedurende 10 minuten werd zelfs een gemiddelde van 33 m/sec gemeten, wat overeenkomt met orkaankracht 12. Gemiddeld staat er langs onze westkust tot vanavond een westerstorm met windkracht 9 en zeer zware windstoten rond 110 km/uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |