He wat!?quote:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:47 schreef Vronsky het volgende:
JAWOHL HERR COMMANDANT.
(Al leek het misschien niet zo.. ik luisterde er wel naar.)
En waar laten jullie het Cartouche? Onder het zadel zeker?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat blinkt daar in 't verschiet?
Maar het Rijderslied is natuurlijk veeeeeeel mooier.
Vind het allebei wel wat hebbenquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat blinkt daar in 't verschiet?
Maar het Rijderslied is natuurlijk veeeeeeel mooier.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:58 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Vind het allebei wel wat hebben, zijn weinig dingen binnen onze krijgsmacht met zo veel geschiedenis als de artillerie.
Dank, ik geef 'm wel aan mijn paard.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:57 schreef Clan het volgende:
[..]
En waar laten jullie het Cartouche? Onder het zadel zeker?![]()
Hier...een suikerklontje
Vertel!quote:
Zat jij woensdag niet ook al in de kroeg?quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:04 schreef jankaas020 het volgende:
zo, voor de verandering weer eens in de kroeg..
Stalkers gewoon negeren, dan gaan ze vanzelf wel weg.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:08 schreef Maitje het volgende:
@Cobra
Gewoon een stalker... Negeren en anders neerhoeken
"Stalker" of stalker. Een vriendin van mij heeft er namelijk echt eentje gehad en dat was niet zo licht weg te lachen. Hij wist bijvoorbeeld dat zij een gat in haar rechterjaszak had en dat wist zij zelf nog niet eens. Dat was ook niet te negeren en is niet zomaar weggegaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:08 schreef Maitje het volgende:
@Cobra
Gewoon een stalker... Negeren en anders neerhoeken
Als jullie beide trainings tips willen, word dat op de man aangepast. Men heeft er geen ruk aan als ik zeg doe maar zo of zo. Stuur je over ongeveer ander halve week een PM'tje want ik ben vandaag en morgen met vooorbereidingen voor een uitstapje bezig.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:17 schreef m.k het volgende:
@ sine: heel graag, maar je hoeft het niet twee keer te doen hoor. als je naar vronksy stuurt kan je gewoon copy pastenen alleen als je er zin in hebt
ik waardeer het heel erg, neem de tijdquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:11 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Als jullie beide trainings tips willen, word dat op de man aangepast. Men heeft er geen ruk aan als ik zeg doe maar zo of zo. Stuur je over ongeveer ander halve week een PM'tje want ik ben vandaag en morgen met vooorbereidingen voor een uitstapje bezig.
Ik wil wel trainingstips als je er de tijd voor hebt, waardeer het echt!quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:11 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Als jullie beide trainings tips willen, word dat op de man aangepast. Men heeft er geen ruk aan als ik zeg doe maar zo of zo. Stuur je over ongeveer ander halve week een PM'tje want ik ben vandaag en morgen met vooorbereidingen voor een uitstapje bezig.
..Dat is gewoon eng, dat is nu opgelost hoop ik?quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:09 schreef EllaN het volgende:
[..]
"Stalker" of stalker. Een vriendin van mij heeft er namelijk echt eentje gehad en dat was niet zo licht weg te lachen. Hij wist bijvoorbeeld dat zij een gat in haar rechterjaszak had en dat wist zij zelf nog niet eens. Dat was ook niet te negeren en is niet zomaar weggegaan.
In principe zie je het op de kraagspiegels ook altijd terug, de kleuren, Zwart rood, en de gekruiste kanonnen, met de W erop ( behalve tussen 1948-1980 stond er een J op ) De kraagspiegels van de Grenadiers zijn nog precies hetzelfde als de kragen tijdens Napoleon.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:09 schreef Cobra4 het volgende:
En erg goed om te zien dat de geschiedenis van de Artillerie levend gehouden wordt binnen Defensie. Al is het maar door iets heels klein als een stuk vernoemen naar een slag/gevecht waarbij de eenheid betrokken is geweest.
Ik zelf diende op de "Dordrecht".
En zo heb je ook de "Talavera", Quatre Bras", "Waterloo", "Borodino" etc etc. En natuurlijk is er een stuk vernoemd naar de beschermheilige "Barbara".
De kraagspiegels van 11 AfdRa zijn blauw/geel. Net als de kwartiersmuts.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:18 schreef Clan het volgende:
[..]
In principe zie je het op de kraagspiegels ook altijd terug, de kleuren, Zwart rood, en de gekruiste kanonnen, met de W erop ( behalve tussen 1948-1980 stond er een J op ) De kraagspiegels van de Grenadiers zijn nog precies hetzelfde als de kragen tijdens Napoleon.
Ik Geloof zelfs dat de Pontoniers nog de Veldslagen van Napoleon vermeld heeft ( maar daar kan ik me in vergissen )
Traditie moet men behouden, zodat je een binding krijgt met je onderdeel. En eigenlijk is elk onderdeel mooi als je de geschiedenis kent, maar de oudste zijn toch Mariniers, Grenadiers/Jagers, Artillerie en Infanterie en natuurlijk de Zeemacht.
Ik vergeet trouwens de Caveleriequote:Op vrijdag 19 november 2010 22:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De kraagspiegels van 11 AfdRa zijn blauw/geel. Net als de kwartiersmuts.
Ja het was echt heel naar, want ze had ook geen idee van wie het was. Politie erbij gehaald etc. en dat hielp. Eerst durfde ze geen politie erbij te halen, omdat ze bang was dat het erger zou worden. Gelukkig was het daarmee opgelost.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:17 schreef Vronsky het volgende:
[..]
..Dat is gewoon eng, dat is nu opgelost hoop ik?
Mijn beste vriendin heeft dat dus ook gehad met een ex van haar.. die heeft dik 2 weken in een auto geleefd buiten haar huis.
yep, en morgen weer!quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Zat jij woensdag niet ook al in de kroeg?
Ik heb een lange dag achter de rug, ga het niet ( Lees; probeer het niet ) al te laat te maken vanavond.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:40 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
yep, en morgen weer!
@vortix: ik volg drmcninja en romanticly apocalyptic.
Het was erg leuk, lekker mosselen gegeten, gewoon een jaarlijks dagje Antwerpen, markt bezocht, langs de kade gelopen, Bij modezaken staan te wachtenquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:46 schreef Maitje het volgende:
Je ging toch naar Antwerpen Clan? Hoe was het?
Mijn vrouw heeft wat gekocht, ik ben niet zo van de mode, heb afgelopen maand al een duur Hugo Boss pak gekocht, dus doe het nu rustig aanquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef Maitje het volgende:
@Jankaa
Pics of we geloven het niet!
@Clan
Klinkt goed!Belgie is mosselen eten
! Zelf nog geslaagd voor kleding? Of alleen de vrouw des huizes
zie je dat, cobra?! ze wilt nu al vette pics van andere mannen!quote:
Ik lust wel een Guinness.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:36 schreef Maitje het volgende:
@Cobra
Welkom thuis! Wat wil je drinken?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:36 schreef Maitje het volgende:
@Jankaa
Jij kan nooit Cobra overtreffen met je pics
Om er even op terug te komen... het ligt zeker te weten aan iets anders en ik heb er sinds een paar maanden medicatie voor. En don't worry, het is van voorbijgaande aard.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
14 uur!! Heb jij al wel is bloed laten prikken de afgelopen paar weken/maanden?
Is onder controlequote:Op vrijdag 19 november 2010 23:45 schreef Maitje het volgende:
[me=Maitje] schenkt voor Cobra een Guiniss in
[/me]
@Lotuss
Oke, want als je zoveel slaapt, begin ik me zorgen te maken
Dank je wel!quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:45 schreef Maitje het volgende:
[me=Maitje] schenkt voor Cobra een Guiniss in
[/me]
Ik zit te genieten van Maitje en een Guinness.........quote:
Weltrusten Maitje.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:05 schreef Maitje het volgende:
Kom ik mijn kamer binnen, loop meteen naar mijn wekker om hem te zetten.., morgen vrij...
Uitslapen tot mijn rug zeer doet![]()
Weltersuten iedereen en Cobra
Wel te rusten, morgen weer een nieuwe dagquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:05 schreef Maitje het volgende:
Kom ik mijn kamer binnen, loop meteen naar mijn wekker om hem te zetten.., morgen vrij...
Uitslapen tot mijn rug zeer doet![]()
Weltersuten iedereen en Cobra
quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:09 schreef m.k het volgende:
dan zet je ze toch allemaal onder elkaar, op volgorde
quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:17 schreef Vortix het volgende:
Volgen mensen hier wel eens webcomics? Zelf volg ik die op www.terminallance.com, die wordt geschreven door een voormalige Amerikaanse Marinier. Kan er altijd wel om lachen, ookal snap ik sommige culturele dingetjes echt niet
Dat is toch geen comic. Maar de waarheid?quote:
He hoi.quote:
Correct.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:35 schreef EllaN het volgende:
Heeft iedereen nog plannen voor het weekend? (ofja, geen weekend voor Cobra dan
)
Even de post aangepast met 'alle' functies, moest zelf even zoeken naar de precieze dat, maar het is geluktquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:14 schreef m.k het volgende:
ik bedoel niet 5 verschillende post's natuurlijk he, kan netjes in een post
Grootspraak!quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:41 schreef jankaas020 het volgende:
'tis dat het weekend niet langer is...
Hier ging iets foutquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Even de post aangepast met 'alle' functies, moest zelf even zoeken naar de precieze data, maar het is gelukt
Want dan kun je je kooi niet meer uitkomen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:44 schreef jankaas020 het volgende:
"een alcoholist in de burgermaatschappij is een gezellige meedrinker bij de marine."
Eigenlijk ben ik er op zondag altijd puur klaar mee...
Idem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:01 schreef Clan het volgende:
Ik ben even de draad kwijt hier, leuke plaatjes, maar begrijp de doelstelling er niet van?
Weltrusten!quote:
Iedereen doet net alsof alleen cobra in t weekend werkt....:(quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:35 schreef EllaN het volgende:
Heeft iedereen nog plannen voor het weekend? (ofja, geen weekend voor Cobra dan
)
Welke dienst draai jij dit weekend?quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Iedereen doet net alsof alleen cobra in t weekend werkt....:(
quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:05 schreef jankaas020 het volgende:
Ze komen van een zogenaamde webcomic, Terminal lance
Er zit behoorlijk wat waarheid ook voor ons, zoals:
[ afbeelding ]
Voor het mulan account moet ik ook om de X tijd een nieuw password bedenken...
Truste, ellan!
Ik duik trouwens ook m'n verrotting.. snurkse allen!
Welterusten, ga er zelf ook zo in, ben nog even wat aan het lezen, en als de oogleden verder gaan hangen ga ik plat.quote:
Ik ben er nog hoor, maar ben in topics aan het lezen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Net waneer ik online kom gaat iedereen maffe
Nee hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Net waneer ik online kom gaat iedereen maffe
Wat is het plot?quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:57 schreef m.k het volgende:
heb net 'the yes men fix the world gekeken' echt een goeie film![]()
http://www.imdb.com/title/tt1352852/
quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:08 schreef m.k het volgende:
o wacht hahaha ik heb net de trailer gekeken, dat is een grap het gaat totaal niet over twee gasten in rare pakken
In de trend van: "amerika is groot, Amerika is machtig............. en laat haar eigen bevolking creperen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:15 schreef Sine_Pari het volgende:
Na wat het ook is als ik de worden "Hurricane Katrina" hoor of lees krijg ik een wrang smaak in de mond
Slaapsequote:Op zaterdag 20 november 2010 02:17 schreef Clan het volgende:
Mensen, ik ga slapen, probeer de ogen open te houden, maar wil niet lukken. Allemaal een prettig weekeinde toegewenst.
dat is begrijpelijk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:15 schreef Sine_Pari het volgende:
Na wat het ook is als ik de worden "Hurricane Katrina" hoor of lees krijg ik een wrang smaak in de mond
Beetje er naast gegrepen, er is daar juist in mijn ogen te veel geholpen. Democraten in het stadsbestuur die niet naar de aanwijzingen van de genie wouden luisteren en de dijken te laag hielden ivm. kosten, en een hoop lui die lekker eigenwijs waren en rustig bleven zitten tot het te laat was. Om daarna allemaal hun hand op te houden om een smak geld in ontvangst te nemen maar dan op hun kont bleven zitten en de wijken waar ze eens gewoon hebben lieten versloederenquote:Op zaterdag 20 november 2010 02:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In de trend van: "amerika is groot, Amerika is machtig............. en laat haar eigen bevolking creperen?
En weet je wat het nou is. Amerika zocht meteen contact met NL voor advies. Terwijl het zelfde gewoon in NL aan de hand is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:22 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Beetje er naast gegrepen, er is daar juist in mijn ogen te veel geholpen. Democraten in het stadsbestuur die niet naar de aanwijzingen van de genie wouden luisteren en de dijken te laag hielden ivm. kosten, en een hoop lui die lekker eigenwijs waren en rustig bleven zitten tot het te laat was. Om daarna allemaal hun hand op te houden om een smak geld in ontvangst te nemen maar dan op hun kont bleven zitten en de wijken waar ze eens gewoon hebben lieten versloederen
En dat zou dus betekenen dat een stadsbestuur net zo'n corrupte zooi zou zijn als een gemiddeld Afrikaans land. 90% blijft aan de strijkstok hangen en 10% komt aan waar het moet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:36 schreef Sine_Pari het volgende:
Je moet echter niet vergeten dat anders dan in Nederland hier de staten, maar ook steden een groter eigen zeggenschap hebben dan in Nederland. Als het stads bestuur niet wil is er niks aan te doen. En ja dezelfde lui die niet wouden waren na afloop de grootste jankkoppen. Zit zelf nogal dicht bij het vuur (leidinggevende functie binnen de ARC NC voor disaster relief, met taak veilgheid) en als ik zie wat er daar gedaan is en wat er een geld is uit gegeven denk ik wel eens dat die eikels het niet verdienen. Als het stads bestuur nog niet eens een 10'de had uitgegeven aan wat er nu is in gepomped was de ramp nooit zo erg geweest.
Slaap op je rug. Scheelt weer een deuk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:41 schreef m.k het volgende:
ik zou zeggen, kijk de film alleen dan kan je zien of je hem leuk vind of niet.
maar nu ga ik een deuk in mijn matras slapen
Dat heb je hellemaal juist gezien. Voordien hete het we hebben het niet nodig en laten we het maar lekker opmaken aan onzinnige zaken. En na afloop heet het dan FEMA, dit ARC dat, Staat zus, Overheid zo.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En dat zou dus betekenen dat een stadsbestuur net zo'n corrupte zooi zou zijn als een gemiddeld Afrikaans land. 90% blijft aan de strijkstok hangen en 10% komt aan waar het moet.
Erg jammer dat een land welk zich profileert als het beste land ter wereld dit accepteerd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:43 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat heb je hellemaal juist gezien. Voordien hete het we hebben het niet nodig en laten we het maar lekker opmaken aan onzinnige zaken. En na afloop heet het dan FEMA, dit ARC dat, Staat zus, Overheid zo.
Daarom snap ik dus ook nooit waarom iedereen Bush de schuld geeft.. naar mijn weten heeft hij dus ook gewoon alles gedaan dat hij wilde doen, maar de stad wilde te laat hulp dacht ik, er werd niets gevraagd en alleen maar een beetje met de vingers naar de regering gewezen na afloop.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:22 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Beetje er naast gegrepen, er is daar juist in mijn ogen te veel geholpen. Democraten in het stadsbestuur die niet naar de aanwijzingen van de genie wouden luisteren en de dijken te laag hielden ivm. kosten, en een hoop lui die lekker eigenwijs waren en rustig bleven zitten tot het te laat was. Om daarna allemaal hun hand op te houden om een smak geld in ontvangst te nemen maar dan op hun kont bleven zitten en de wijken waar ze eens gewoon hebben lieten versloederen
Da's minder.quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:55 schreef Esses het volgende:
@cobra: afwisselende diensten, ik heb een lekker spontaan rooster.
Goeiemorgen Maitje.quote:
Je hebt hem gewoon uitgeput! Kan niet anders!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:04 schreef Lotusss het volgende:
ErwinRommel heeft gewoon uitgeslapen tot 10:45!![]()
Het einde der wereld is aanstaande!
had ik ook laatstquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:16 schreef Vronsky het volgende:
Godverdomme, blaar van het hardlopen.
>: (
Zo veel conditie heb ik ook weer nietquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je hebt hem gewoon uitgeput! Kan niet anders!
En ER blijkbaar ook niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zo veel conditie heb ik ook weer niet
Het zijn allebei twee oude mensenquote:
Geen commentaar.....quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Het zijn allebei twee oude mensen.
Ja maar als actief dienende ben jij nog wel fit genoegquote:
Denk je dat mijn TOD hoog is dan? Dan kom je bedrogen uit.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:43 schreef Esses het volgende:
Cobra, ik hoop dat je wil ruilen van rooster. Maar dan ook vooral de TOD
quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:48 schreef Vronsky het volgende:
TOD?
Hahahaha, ook echt op PRECIES hetzelfde moment
Toeslag Onregelmatige Dienstquote:
Nee voor logies gelden weer andere toeslagen.quote:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee voor logies gelden weer andere toeslagen.
Dat gaat dus de goede kant op.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:58 schreef Maitje het volgende:![]()
Oke, klinkt miss ff stom maar ik merk dat mijn krachttrainingen echt resultaat hebben. Eerst kon ik maar 5 keer opdrukken ofzo, en nu 10 of meer. Trots!
maar ook een beetje epic.
Heb je dan je armen naast je lichaam of heel erg ver uit elkaar?quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:58 schreef Maitje het volgende:
![]()
Oke, klinkt miss ff stom maar ik merk dat mijn krachttrainingen echt resultaat hebben. Eerst kon ik maar 5 keer opdrukken ofzo, en nu 10 of meer. Trots!
maar ook een beetje epic.
Uuhm, gewoon normaal hoe push upps behoren te gaan...quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:08 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Heb je dan je armen naast je lichaam of heel erg ver uit elkaar?
Laatste is veel zwaarder en je pakt dan ook meer je borst spieren.
Is allebei de goede manier maar heb zelf de voorkeur naar #2.
Werksequote:
quote:Het nieuwe complex, dat vrijdag in gebruik werd genomen, kostte 450 miljoen euro. Het gebouw is onder meer aangekleed met dure natuursteen. Er zijn riante appartementen met privé badkamers, fitnessruimten, een sporthal, gezondheidscentrum en een luxe restaurant.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:22 schreef jankaas020 het volgende:
Generaal heeft gemengde gevoelens over luxe kazerne
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:45 schreef Vortix het volgende:
Ik ben momenteel aan het opruimen bij mijn moeder (ter voorbereiding van mijn verhuizing over een aantal maanden) en er komt me toch een grote hoeveelheid jeugdsentiment omhoog![]()
Met stip op een: De Millennium Falcon die ik ooit kreeg voor mijn verjaardag
http://www.kneesinthebreeze.com/quote:Oorlog is vies, smerig en vernederend. Maar de mensen in een oorlog zijn altijd een bijzonder verhaal. Roland Hayes, Sergeant 1st Class Ret. toont je op zeer persoonlijke wijze zijn verhaal.
Dank je.quote:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Vanavond ga ik een heerlijke Indische rijsttafel maken voor Lotusss en mijzelf.
Echte Indische nasi, saté met satésaus, pittige specieboontjes, gebakken ei, zilveruitjes, en kroepoek
Selamat Makan.
Mprf, ik krijg er honger van!quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Echte Indische nasi, saté met satésaus, pittige specieboontjes, gebakken ei, zilveruitjes, en kroepoek
Selamat Makan.
Slechter kan niet. Dus moet wel beter zijn.quote:
Mijn moeke is geboren in Indië, oma en wijlen opa idem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:53 schreef Pumatje het volgende:
maakt mijn moeder ook altijd, gelukkig is die ook half indische en heeft die keuken ook de grootste invloed in ons wekelijks eetpatroon.
wish we still had that colony
Volgende week verwacht ik dat wat je gepost hebt in Afghanistan!quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Beter zeker dan Paresto KBR
Pittige boontjesquote:Op zaterdag 20 november 2010 15:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Selamat Makan.
Als je dan maar wel een bordje bij mij komt afgeven.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Pittige boontjes![]()
Ik lees dat we vanaaf allemaal bij ER en Lotuss eten
Whehehe, ik kom je gewoon halenquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als je dan maar wel een bordje bij mij komt afgeven.
quote:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:01 schreef Sine_Pari het volgende:
Ben ik even blij dat ik niet in de buurt woon, krijg ik hier in elk geval geen meute die de deur plat loopt vanwegen een blauwe hap.
Oh en natuurlijk goede middag
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:01 schreef Sine_Pari het volgende:
Ben ik even blij dat ik niet in de buurt woon, krijg ik hier in elk geval geen meute die de deur plat loopt vanwegen een blauwe hap.
Oh en natuurlijk goede middag
Ja zeker weten, en anders om ben ik ook wel eens bij collegas voor een blauwe hapquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Heb je jouw collega's al eens kennis laten maken met de blauwe hap?
Nee hoor kook zelf ook bijna altijd een blauwe hap, had gister bv. babi ketjap met sambal goreng boontjes.quote:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:09 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zeker weten, en anders om ben ik ook wel eens bij collegas voor een blauwe hap
[..]
Nee hoor kook zelf ook bijna altijd een blauwe hap, had gister bv. babi ketjap met sambal goreng boontjes.
Dat klinkt erg lekker. Ik heb zelf ook nog wat Javaanse recepten voor hete kip, en javaanse bami. Dat moet je wel een geruime tijd voor het eten klaarmaken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Selamat Makan.
Klinkt ook goedquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:16 schreef Sine_Pari het volgende:
Net als bij ER heeft de family van mijn moeder in Java en Sumatra gezetten en heb dan ook lekker leren koken. Gebruik dan ook meestal verse kruiden en oelek het, smaakt altijd beter. Maar maak ook veel Thai en Korean eten, en af en toe Japanese (bv. Sushi). Maar ik ga even de laatste spullen pakken.
Een horsewhisper?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:42 schreef Iska het volgende:
Hellow allemaal
Net terug uit Arnhem na een dagje mee te hebben gelopen met Chris Irwin
Nog spannende dingen gebeurd hier?
Voor goed eten moet je altijd de tijd nemenquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat klinkt erg lekker. Ik heb zelf ook nog wat Javaanse recepten voor hete kip, en javaanse bami. Dat moet je wel een geruime tijd voor het eten klaarmaken.
Idd!quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:16 schreef Sine_Pari het volgende:
Net als bij ER heeft de family van mijn moeder in Java en Sumatra gezetten en heb dan ook lekker leren koken. Gebruik dan ook meestal verse kruiden en oelek het, smaakt altijd beter. Maar maak ook veel Thai en Korean eten, en af en toe Japanese (bv. Sushi). Maar ik ga even de laatste spullen pakken.
Ik vind het best, ga ik echt Indisch eten voor jullie voorschotelen, en geen conimexquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Pittige boontjes![]()
Ik lees dat we vanaaf allemaal bij ER en Lotuss eten
Heh, wil het wel toesturen, maar denk niet dat je maag daar tegen kan na zo een lange rit van een indische rijsttafelquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:17 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Volgende week verwacht ik dat wat je gepost hebt in Afghanistan!
Niet dat t eten hier slecht is, absoluut niet maar tis vaak t zelfde. Vandaag op n amerikaans kamp geweest en daar ff gesnaveld. Ondanks dat t vette troep is, is dat amerikaanse voer wel echt lekker!
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vind het best, ga ik echt Indisch eten voor jullie voorschotelen, en geen conimex
Yup (doe zelf ook aan paardrijden)quote:
Je weet dat je meerdere quotes in 1 post kan doen he ERquote:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:50 schreef Iska het volgende:
[..]
Yup (doe zelf ook aan paardrijden)
Wat doet hij dan zo goed met paarden?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:51 schreef Maitje het volgende:
[..]
![]()
Ik dacht in 1e instantie wat moet je met die man... maar die man is wunderbare!!
Er was daar een probleempaard die niet aangeraakt wilde worden. Loopt hij erop af, laat mijn zijn lichaam heel duidelijk zien dat er niets aan de hand is, en dat paard komt rustig op hem aflopen en gaat tegen hem aanstaanquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:51 schreef Maitje het volgende:
![]()
Ik dacht in 1e instantie wat moet je met die man... maar die man is wunderbare!!
je bedoelt een horse whispererquote:
I know, maar geen goesting anquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:50 schreef Iska het volgende:
[..]
Je weet dat je meerdere quotes in 1 post kan doen he ER
Tja, je moet op een manier je "gemiddeld 6 per dag" volhoudenquote:
Ja. Je weekend is bijna voorbij.quote:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja. Je weekend is bijna voorbij.
quote:
Erg rustig. Maar dat komt goed uit. Nu kan ik tenminste wat nieuwe documentatie van de nctb rustig doornemen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:57 schreef EllaN het volgende:
[..]
Hoe is het werken? Spannende dienst of valt het tegen?
Meevaller danquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Erg rustig. Maar dat komt goed uit. Nu kan ik tenminste wat nieuwe documentatie van de nctb rustig doornemen.
En dat in je vrije weekend? Goede zaak.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:10 schreef EllaN het volgende:
[..]
Meevaller dan. Ik heb weer met mijn neus in de boeken gezeten.
Voor studenten is het onderscheid tussen werkweek en weekend zeer vaagquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:16 schreef Cobra4 het volgende:
En dat in je vrije weekend? Goede zaak.
Zeg maar gerust niet-bestaand.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:18 schreef Iska het volgende:
[..]
Voor studenten is het onderscheid tussen werkweek en weekend zeer vaag
Want jullie feesten en zuipen natuurlijk de hele week door.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:18 schreef Iska het volgende:
[..]
Voor studenten is het onderscheid tussen werkweek en weekend zeer vaag
En studeren ook de hele week door.. Case in point, ikkequote:Op zaterdag 20 november 2010 19:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Want jullie feesten en zuipen natuurlijk de hele week door.
Net tentamenweek achter de rug dus dat duurt nog ffkesquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:22 schreef EllaN het volgende:
En studeren ook de hele week door.. Case in point, ikke![]()
.
Stappen!? Geen tijd voor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:54 schreef Maitje het volgende:
Jeetje wat stil hier!
Iedereen voorbereidingen aan het treffen om te stappen vanavond ofzo?
Met een goed (studie)boek?quote:
V, de serie, is veel beter.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:22 schreef EllaN het volgende:
[..]
Nee, mijn hersenen zijn verzadigd voor vandaag. V for vendetta staat op. Mooie film vind ik.
Tot 2300 uur. Maar daarna thuis nog wat papierwerk doornemen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:23 schreef Maitje het volgende:
@Cobra
Tot hoe laat moet je werken dan?
Ik ben hem ook aan het kijken. Maar ondertussen druk aan het internettenquote:Op zaterdag 20 november 2010 22:22 schreef EllaN het volgende:
[..]
Nee, mijn hersenen zijn verzadigd voor vandaag. V for vendetta staat op. Mooie film vind ik.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:29 schreef EllaN het volgende:
[..]
De alienserie? Die keek ik vroeger met mijn broers.
Goeie post van jou. Sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:09 schreef Vortix het volgende:
Nieuwe kazerne: 450.000.000,-
DEF, kom er maar in
Vind ik nog best meevallen, het lijkt veel, maar gebouwen kosten nu éénmaal wat, vooral voor defensie.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:09 schreef Vortix het volgende:
Nieuwe kazerne: 450.000.000,-
DEF, kom er maar in
Ja goed, toen dit project werd begonnen waren de problemen waarschijnlijk nog niet zo torenhoog als dat ze nu zijn. Maar het allemaal best wat minder luxe gekund.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:36 schreef Vronsky het volgende:
Van die 450 miljoen hadden ook salarissen kunnen worden betaald.
Tip: haal het masker van je gezicht voor je gaat stappen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:06 schreef Maitje het volgende:
Zow, vrouwenavond
Net maskertje op het gezicht en in het haar.. en zo maar is stappen...
Daar moet dus nog behoorlijk wat miljoentjes vanaf, want deze is vorig jaar op Prinsjesdag gepresenteerd. Voor 2011 gaan we dus al naar 7,9 ipv 8,1 en de jaren daarna wordt het alleen nog maar erger.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:48 schreef Clan het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Miljoenennota_2010
Kijk hier eens en huiver.
Helaas stond die nog niet op Wikipedia, ik kan eens op de site van CBS kijken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:51 schreef Vortix het volgende:
[..]
Daar moet dus nog behoorlijk wat miljoentjes vanaf, want deze is vorig jaar op Prinsjesdag gepresenteerd. Voor 2011 gaan we dus al naar 7,9 ipv 8,1 en de jaren daarna wordt het alleen nog maar erger.
Had ik nog een beetje aangevuld later. Sectie S3, operatieën. Ook verantwoordelijk voor de opleidingen ed. Zeg maar in oorlogstijd plan je de oorlog en in vredestijd plan je de opleiding naar de oorlog toe. Meestal bestaat de sectie 3 uit veul personen.quote:Op zondag 21 november 2010 00:41 schreef Vronsky het volgende:
Ja ik was nog benieuwd.. wat is een S3?
S5 Planning op hoger niveauquote:Op zondag 21 november 2010 00:46 schreef Sine_Pari het volgende:
S3 is operaties, S1 is personeel, S2 is Inlichtingen en S4 is bevoorrading
Hoezo? Ik heb de hele administratie door moeten kijken om de precieze data van mijn functies te achterhalenquote:Op zondag 21 november 2010 00:41 schreef AchJa het volgende:
Overigens best tam in: Overzicht DEF-ers, wie doet wat?
Toen hebben ze de dienstvakken ook die lelijke kleur beige/oranje ( wat is het eigenlijk ) gegeven.quote:Op zondag 21 november 2010 00:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
S5 Planning op hoger niveau
S6 Verbindingen
S7 O&T op hoger niveau
S8 Financieën
S9 Cimic
Wel te rustenquote:Op zondag 21 november 2010 00:55 schreef EllaN het volgende:
Dag Sine.
Ik ga snel slapen heren, fijne nacht nog!
Teruggedraaid!quote:Op zondag 21 november 2010 01:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen hebben ze de dienstvakken ook die lelijke kleur beige/oranje ( wat is het eigenlijk ) gegeven.
Nee, ik heb net een lekkere Pinot noir opengetrokken, en zat even wat foto's met Image shack te uploaden.quote:
Is GNK weer groen Transport blauw ( al is Transport met Intendance toch samegegaan?) etc.quote:
Ik ben van de luchtdoelquote:Op zondag 21 november 2010 01:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Is GNK weer groen Transport blauw ( al is Transport met Intendance toch samegegaan?) etc.
Ze hebben de afgelopen tien jaar echt veel staan door te voeren.
Wie had ook weer bij Luchtdoel gezeten? Mooie foto van, ik meen Oirschot.
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Daar heb ik heel even bij gezeten, was idd zwart, met die waterpomptang erop, ik heb het baretembleem nog ergens liggen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben van de luchtdoel![]()
Maar ze hebben weer een zooi emblemen weer de oude kleur gegeven, TD is weer zwart.
Mwoah, na het passen moest ik een gaatje bijprikken in de riem... nu kan ik de voorgeprikte gaatjes gebruiken... De knopen willen echter niet meewerken.quote:Op zondag 21 november 2010 01:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Word men dan niet na een tijdje gek als men steeds het DT weer moet aanpassen?
Ik heb nog gewoon de baret met het groen achter de Gotische W van de GNK, al draag ik bij mijn veteranen kloffie de VN baret.quote:Op zondag 21 november 2010 01:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Word men dan niet na een tijdje gek als men steeds het DT weer moet aanpassen?
Ze hebben ook maar twee maten in het leger....te klein of..quote:Op zondag 21 november 2010 01:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwoah, na het passen moest ik een gaatje bijprikken in de riem... nu kan ik de voorgeprikte gaatjes gebruiken... De knopen willen echter niet meewerken.
Ik ben een zogenaamde 18Z of wel Special Forces Senior Sergeant (heb de rang van First Sergeant (1SG)). Ben begonnen als 97E (Human intelligence Collector) en daarna geswitched naar 18B (Special Forces Weapon Sergeant). Ben op het moment bij een eenheid die USASOC ondergesteld is.quote:Op zondag 21 november 2010 01:27 schreef Clan het volgende:
@ Sine_Pari
Wat is jou functie eigenlijk in de US Army?
Ben je voor de US Army ook al uitgezonden geweest?quote:Op zondag 21 november 2010 01:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik ben een zogenaamde 18Z of wel Special Forces Senior Sergeant (heb de rang van First Sergeant (1SG)). Ben begonnen als 97E (Human intelligence Collector) en daarna geswitched naar 18B (Special Forces Weapon Sergeant). Ben op het moment bij een eenheid die USASOC ondergesteld is.
Jullie krijgen wel veel batons op het uniform door die missies. Ik zag dat die MOH sergeant, vooral veel service medals had, dus voor een overzeese missie en de missie zelf al bijna drie medailles.quote:
Het ergste zijn de Noord Koreanen, die hebben de batons tot hun riem, en de laatste oorlog die hun hebben gevoerd was in de vijftiger jaren!quote:Op zondag 21 november 2010 01:44 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja gaat snel bij ons, gelukkig is het nog niet zo als bij de Russen waar als je twee maal dezelfde medaille krijgt je hem dan ook twee maal draagt.
Met die vele missies nu hebben ze de borst ook zo vol hangen, ik had tot mijn 53e maar 1 baton, en die wisselde, Dat was die voor Trouwe dienst, ik heb wel redelijk wat vaardigheidsemblemen, en de Draagspeld voor groepswaardering, maar missies waren er gewoon niet, alleen Libanon en Nieuw Guinea, maar daar ben ik beiden malen niet heen gegaan.quote:Op zondag 21 november 2010 01:47 schreef Cobra4 het volgende:
Hier in NL heb je, als je wilt, ook zo je borst vol hangen. Marsje hier, sportdag daar, even schieten, kaartlezen in een auto, langs een route staan tijdens een koninklijk huwelijk en je bent 5 batons rijker.
Belachelijk eigenlijk.....
Ik heb wel een aantal batons die ik mag dragen, maar ik draag alleen de Trouwe dienst baton. De batons voor uitzendingen draag ik niet. Door mijn functie ben ik nooit langer dan 2 weken aan een in een uitzendgebied geweest. Maar blijkbaar tellen ze de dagen op.quote:Op zondag 21 november 2010 01:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Met die vele missies nu hebben ze de borst ook zo vol hangen, ik had tot mijn 53e maar 1 baton, en die wisselde, Dat was die voor Trouwe dienst, ik heb wel redelijk wat vaardigheidsemblemen, en de Draagspeld voor groepswaardering, maar missies waren er gewoon niet, alleen Libanon en Nieuw Guinea, maar daar ben ik beiden malen niet heen gegaan.
Kan ik een beetje inkomen. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik meer trots ben op mijn vaardigheidsemblemen dan mijn medailles, en van die heb ik alleen maar de Draagspeld gedragen, MLV ( zonder zwemmen ) had ik graag gedragen maar ben die ergens in de jaren zestig verloren. Schuttersembleem pistool etc heb ik nooit op mijn cerimonieel gedragen. Ik deed mijn werk voor de interesse en het geld, en ook de collegialiteit, of ju nu Tukker of Limburger was, je was allemaal gelijk!quote:Op zondag 21 november 2010 01:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb wel een aantal batons die ik mag dragen, maar ik draag alleen de Trouwe dienst baton. De batons voor uitzendingen draag ik niet. Door mijn functie ben ik nooit langer dan 2 weken aan een in een uitzendgebied geweest. Maar blijkbaar tellen ze de dagen op.
Ik ben bv 5 of 6 keer een week in Afghanistan geweest. En heb voor dat totaal een medaille gekregen. Dat vind ik niet correct tov de collega's die daar maanden aan een hebben gezeten.
Het is dat je het vraagt, ik heb se nieuwe al klaar, sta te popelen om die te activeren, weer leuke nieuwe discussie stof.quote:Op zondag 21 november 2010 01:59 schreef m.k het volgende:
ik ben zeer geïnteresseerd aan het lezen, maar is er al iemand aan het peinzen over een nieuwe SC?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |