Had ik nog een beetje aangevuld later. Sectie S3, operatieën. Ook verantwoordelijk voor de opleidingen ed. Zeg maar in oorlogstijd plan je de oorlog en in vredestijd plan je de opleiding naar de oorlog toe. Meestal bestaat de sectie 3 uit veul personen.quote:Op zondag 21 november 2010 00:41 schreef Vronsky het volgende:
Ja ik was nog benieuwd.. wat is een S3?
S5 Planning op hoger niveauquote:Op zondag 21 november 2010 00:46 schreef Sine_Pari het volgende:
S3 is operaties, S1 is personeel, S2 is Inlichtingen en S4 is bevoorrading
Hoezo? Ik heb de hele administratie door moeten kijken om de precieze data van mijn functies te achterhalenquote:Op zondag 21 november 2010 00:41 schreef AchJa het volgende:
Overigens best tam in: Overzicht DEF-ers, wie doet wat?
Toen hebben ze de dienstvakken ook die lelijke kleur beige/oranje ( wat is het eigenlijk ) gegeven.quote:Op zondag 21 november 2010 00:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
S5 Planning op hoger niveau
S6 Verbindingen
S7 O&T op hoger niveau
S8 Financieën
S9 Cimic
Wel te rustenquote:Op zondag 21 november 2010 00:55 schreef EllaN het volgende:
Dag Sine.
Ik ga snel slapen heren, fijne nacht nog!
Teruggedraaid!quote:Op zondag 21 november 2010 01:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen hebben ze de dienstvakken ook die lelijke kleur beige/oranje ( wat is het eigenlijk ) gegeven.
Nee, ik heb net een lekkere Pinot noir opengetrokken, en zat even wat foto's met Image shack te uploaden.quote:
Is GNK weer groen Transport blauw ( al is Transport met Intendance toch samegegaan?) etc.quote:
Ik ben van de luchtdoelquote:Op zondag 21 november 2010 01:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Is GNK weer groen Transport blauw ( al is Transport met Intendance toch samegegaan?) etc.
Ze hebben de afgelopen tien jaar echt veel staan door te voeren.
Wie had ook weer bij Luchtdoel gezeten? Mooie foto van, ik meen Oirschot.
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Daar heb ik heel even bij gezeten, was idd zwart, met die waterpomptang erop, ik heb het baretembleem nog ergens liggen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben van de luchtdoel![]()
Maar ze hebben weer een zooi emblemen weer de oude kleur gegeven, TD is weer zwart.
Mwoah, na het passen moest ik een gaatje bijprikken in de riem... nu kan ik de voorgeprikte gaatjes gebruiken... De knopen willen echter niet meewerken.quote:Op zondag 21 november 2010 01:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Word men dan niet na een tijdje gek als men steeds het DT weer moet aanpassen?
Ik heb nog gewoon de baret met het groen achter de Gotische W van de GNK, al draag ik bij mijn veteranen kloffie de VN baret.quote:Op zondag 21 november 2010 01:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Word men dan niet na een tijdje gek als men steeds het DT weer moet aanpassen?
Ze hebben ook maar twee maten in het leger....te klein of..quote:Op zondag 21 november 2010 01:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwoah, na het passen moest ik een gaatje bijprikken in de riem... nu kan ik de voorgeprikte gaatjes gebruiken... De knopen willen echter niet meewerken.
Ik ben een zogenaamde 18Z of wel Special Forces Senior Sergeant (heb de rang van First Sergeant (1SG)). Ben begonnen als 97E (Human intelligence Collector) en daarna geswitched naar 18B (Special Forces Weapon Sergeant). Ben op het moment bij een eenheid die USASOC ondergesteld is.quote:Op zondag 21 november 2010 01:27 schreef Clan het volgende:
@ Sine_Pari
Wat is jou functie eigenlijk in de US Army?
Ben je voor de US Army ook al uitgezonden geweest?quote:Op zondag 21 november 2010 01:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik ben een zogenaamde 18Z of wel Special Forces Senior Sergeant (heb de rang van First Sergeant (1SG)). Ben begonnen als 97E (Human intelligence Collector) en daarna geswitched naar 18B (Special Forces Weapon Sergeant). Ben op het moment bij een eenheid die USASOC ondergesteld is.
Jullie krijgen wel veel batons op het uniform door die missies. Ik zag dat die MOH sergeant, vooral veel service medals had, dus voor een overzeese missie en de missie zelf al bijna drie medailles.quote:
Het ergste zijn de Noord Koreanen, die hebben de batons tot hun riem, en de laatste oorlog die hun hebben gevoerd was in de vijftiger jaren!quote:Op zondag 21 november 2010 01:44 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja gaat snel bij ons, gelukkig is het nog niet zo als bij de Russen waar als je twee maal dezelfde medaille krijgt je hem dan ook twee maal draagt.
Met die vele missies nu hebben ze de borst ook zo vol hangen, ik had tot mijn 53e maar 1 baton, en die wisselde, Dat was die voor Trouwe dienst, ik heb wel redelijk wat vaardigheidsemblemen, en de Draagspeld voor groepswaardering, maar missies waren er gewoon niet, alleen Libanon en Nieuw Guinea, maar daar ben ik beiden malen niet heen gegaan.quote:Op zondag 21 november 2010 01:47 schreef Cobra4 het volgende:
Hier in NL heb je, als je wilt, ook zo je borst vol hangen. Marsje hier, sportdag daar, even schieten, kaartlezen in een auto, langs een route staan tijdens een koninklijk huwelijk en je bent 5 batons rijker.
Belachelijk eigenlijk.....
Ik heb wel een aantal batons die ik mag dragen, maar ik draag alleen de Trouwe dienst baton. De batons voor uitzendingen draag ik niet. Door mijn functie ben ik nooit langer dan 2 weken aan een in een uitzendgebied geweest. Maar blijkbaar tellen ze de dagen op.quote:Op zondag 21 november 2010 01:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Met die vele missies nu hebben ze de borst ook zo vol hangen, ik had tot mijn 53e maar 1 baton, en die wisselde, Dat was die voor Trouwe dienst, ik heb wel redelijk wat vaardigheidsemblemen, en de Draagspeld voor groepswaardering, maar missies waren er gewoon niet, alleen Libanon en Nieuw Guinea, maar daar ben ik beiden malen niet heen gegaan.
Kan ik een beetje inkomen. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik meer trots ben op mijn vaardigheidsemblemen dan mijn medailles, en van die heb ik alleen maar de Draagspeld gedragen, MLV ( zonder zwemmen ) had ik graag gedragen maar ben die ergens in de jaren zestig verloren. Schuttersembleem pistool etc heb ik nooit op mijn cerimonieel gedragen. Ik deed mijn werk voor de interesse en het geld, en ook de collegialiteit, of ju nu Tukker of Limburger was, je was allemaal gelijk!quote:Op zondag 21 november 2010 01:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb wel een aantal batons die ik mag dragen, maar ik draag alleen de Trouwe dienst baton. De batons voor uitzendingen draag ik niet. Door mijn functie ben ik nooit langer dan 2 weken aan een in een uitzendgebied geweest. Maar blijkbaar tellen ze de dagen op.
Ik ben bv 5 of 6 keer een week in Afghanistan geweest. En heb voor dat totaal een medaille gekregen. Dat vind ik niet correct tov de collega's die daar maanden aan een hebben gezeten.
Het is dat je het vraagt, ik heb se nieuwe al klaar, sta te popelen om die te activeren, weer leuke nieuwe discussie stof.quote:Op zondag 21 november 2010 01:59 schreef m.k het volgende:
ik ben zeer geïnteresseerd aan het lezen, maar is er al iemand aan het peinzen over een nieuwe SC?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |