abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88872883
Zwangerschap en geboorte deel 711

2010

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley (jongetje)
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongetje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally

Mei:
02 mei 2011: Danic
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
14 juni 2011: Danielle_

Juli:
02 juli 2011: Caatje.
13 juli 2011: Aventura

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88872959
Juud, er is met de nieuwe layout zo'n handig knopje open nieuw deel. Easypeasy is het sindsdien.

L-tiekje (valt het op dat ik je naam niet precies weet :') ) wat fijn dat alles goed was.

Pvoess, word dit jouw deel? :*
The way you rock'n'roll
  donderdag 18 november 2010 @ 19:02:29 #3
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88873034
En copy/paste je dan zelf de inhoud van het eerste bericht?
En neemt ie dan ook de linkjes automatisch mee.

Of neemt ie zelf de OP mee?
pi_88873038
D_M_L, zo vreemd is dat niet hoor, ik heb ook een lastige nick gekozen...

En ik ben echt heel opgelucht, niet dat ik echt twijfelde, maar de bevestiging is wel erg fijn..
pi_88873097
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:02 schreef Juud79 het volgende:
En copy/paste je dan zelf de inhoud van het eerste bericht?
En neemt ie dan ook de linkjes automatisch mee.

Of neemt ie zelf de OP mee?
Gaat allemaal automagisch tegenwoordig. Geweldig toch?
Je past het nummer van het nieuwe deel aan en plakt de link naar het vorige topic en de rest doet hij voor jou.
The way you rock'n'roll
  donderdag 18 november 2010 @ 19:10:48 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88873355
krijtlijk, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_88873401
Sorry, was dinnertime hier... dus ik had het verzoekje gemist :@

Laiveneertiekje, wat geweldig dat alles goed was *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88873633
Laiveneertiekje, fijn dat het goed was! *O*

Ik ben nu lichtelijk kapot :') Heel de badkamer gesopt van onder tot boven, meteen allerlei zooi uitgezocht en wegggegooid. Gelijk ook maar een was gedraaid, opgehangen én weggevouwen. Gelukkig eten we lekker makkelijk en staat alles al klaar..zometen plof ik lekker op de bank en kom er niet meer vanaf!
Back in business.
pi_88873730
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pvoess, word dit jouw deel? :*
Ik hoop het van harte :Y O+
pi_88875901
Oh wat spannend pvoesss O+ .

Claudia, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het slapen. Deden de pillen een beetje hun werk?
pi_88876190
Toch te veel gedaan Shirley, lastig is het soms he, wat kun je wel en wat is te veel

Ik heb ook te veel gedaan vandaag merkte ik aan het eind van de middag. Maar..alle babykleertjes liggen in de kast, die eerst opgeruimd en in dozen gepakt moest worden. Alle kleertjes gestreken, ziet er weer mooi uit ;)
Morgen de lakentjes nog doen en dan is het wel weer klaar geloof ik. Dan nog eens kijken hoe we het qua indeling ga doen op onze slaapkamer..wordt even kijken wat "ideaal" is
  donderdag 18 november 2010 @ 20:41:11 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88877299
/aanstelpost

Moesten jullie ook zo wennen aan het feit dat je geen alcohol mag? Ik merk nu pas hoe regelmatig ik eigenlijk lekker een biertje of wijntje neem. Ik heb zo vaak ook borrels, avondjes bij vrienden, visite, etentjes. Ook nu gaat dat allemaal door, en ik zit altijd maar aan de spa blauw of cola light. Ik vind er echt niks aan en ga ook vaak maar eerder weg. Ik voel me bijna een outcast. Ik heb nu even echt een baalmoment. Ik weet het, het klinkt verwend en ook een beetje alsof ik een alcoholist ben. En ja, het is voor een goed doel en ik kan er prima afblijven. Maar ik vind het echt allemaal een stuk ongezelliger zo.
Dan te bedenken dat dit nog minimaal 8 en maximaal 12 maanden gaat duren.
pi_88877479
12 maanden als in bv?
:* sterkte ermee... ik kan me tot op zekere hoogte er wel iets bij voorstellen... weten je vrienden wel waarom je geen alcohol drinkt nu?
  donderdag 18 november 2010 @ 20:45:23 #14
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88877513
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:41 schreef Aventura het volgende:
/aanstelpost

Moesten jullie ook zo wennen aan het feit dat je geen alcohol mag? Ik merk nu pas hoe regelmatig ik eigenlijk lekker een biertje of wijntje neem. Ik heb zo vaak ook borrels, avondjes bij vrienden, visite, etentjes. Ook nu gaat dat allemaal door, en ik zit altijd maar aan de spa blauw of cola light. Ik vind er echt niks aan en ga ook vaak maar eerder weg. Ik voel me bijna een outcast. Ik heb nu even echt een baalmoment. Ik weet het, het klinkt verwend en ook een beetje alsof ik een alcoholist ben. En ja, het is voor een goed doel en ik kan er prima afblijven. Maar ik vind het echt allemaal een stuk ongezelliger zo.
Dan te bedenken dat dit nog minimaal 8 en maximaal 12 maanden gaat duren.
Ik kan me er heel weinig bij voorstellen, want ik drink al jaren niets meer... :)

Maar kun je niet zelf wat lekkers non-alcoholisch meenemen naar feestjes en partijen? Een non-alcoholisch wijntje in een mooi wijnglas drinkt ook best gezellig mee, lijkt e?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88877566
Ik ben ook eigenlijk iemand die nooit drinkt.
Maar ik zou idd gaan voor de alcoholvrije cocktails etc.
En tijdens de bv kan je best af en toe wat drinken :)
  donderdag 18 november 2010 @ 20:47:47 #16
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88877640
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:46 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben ook eigenlijk iemand die nooit drinkt.
Maar ik zou idd gaan voor de alcoholvrije cocktails etc.
En tijdens de bv kan je best af en toe wat drinken :)
Psies, alcoholvrije cocktails etc., er is meer tussen cola light en een champagne ;)
pi_88877671
Ik snap wel dat je het af en toe mist. Ik wil als iedereen aan de goede wijn zit ook best een slokje dat ik braaf niet neem overigens maar ik vind een etentje e.d. er niet minder leuk om.
Ik ga er vanuit dat ik tijdens de bv periode zo af en toe trouwens best iets kan drinken inderdaad maar goed mijn sociaal leven is geen aaneenschakeling van drink momenten dus dat is heel goed te plannen.

Zomers niet drinken vind ik erger dan nu in de winter trouwens. Zomers zijn we vaak bij een strandtent te vinden.
The way you rock'n'roll
pi_88877736
Aventura, ik snap het wel hoor. Op feestjes kwam bij mij ook altijd de cola light mijn neus uit. Ik probeer nu gewoon af te wisselen, dus dan weer sap en dan weer cola light en dan weer water of thee. En als het kan alcohol vrij bier (dat witbier is best lekker) of cocktails zonder alcohol.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88877834
laiveneertiekje, wat fijn dat alle goed was!

Groosken, helaas heb ik niet echt beter geslapen. Afgelopen nacht was weer vrij dramatisch en daar kan een slaappil niet tegenop. Ik probeer eerst maar eens de avond anders af te bouwen en ik experimenteer nog steeds met het eten 's avonds.

Aventura, ik herken niet wat je schrijft. Ik drink eigenlijk nooit alcohol en ik vermaak me op feestjes ook nooit dóór de alcohol.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88877964
Aventura, ik miste vooral een andere smaak dan het zoete van fris of sap, dat kwam op een gegeven moment echt mijn neus uit.
En het gevoel dat je ook iets speciaals hebt. ;)
Op een gegeven moment had ik van die kleine flesjes Crodino in huis. Heel lekker, tenminste als je ervan houdt en een goede afwisseling tussen al het andere.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88878012
Je hebt ook alcohol vrije wijn verkrijgbaar bij o.a de Appie Heijn en de Dirx

heb hier helemaal niks te zoeken, sorry
pi_88878032
Aventura, ik herken het wel, hoor! Ik ben uiteindelijk aan het alcoholvrije bier gegaan. Dat is toch iets specialer dan frisdrank ofzo. Net als wat Oeke zegt.
Als je even geen bier drinkt (ik was de eerste maanden misselijk), dan proef je het verschil niet meer... Heus niet!
pi_88878051
oeke, dat dus. NIet de alcohol, maar de andere smaak, dat miste ik.

Iemand nog iets van zfs gehoord?
pi_88878155
Laiveneertiekje wat fijn dat het allemaal goed was! *O*

Aventura :D drankorgel! :+
nee hoor, ik begrijp best wat je bedoelt. Ik mis het zelf niet maar dat is wel vooral omdat ik al nauwelijks dronk en omdat ik ook niet zoveel op zulke gelegenheden ben. Als je veel borrels/etentjes/uitjes hebt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je een beetje weeïg wordt van de non-alcoholische gedoetjes.
Wat anderen zeiden alcohol-vrije wijn en biertjes of cocktails zijn misschien een idee maar ik kan me ook voorstellen dat je dat nog stommer vindt.

Oh! ik heb mn kraampakket binnen! *O*
Het stond buiten bovenop de papierbak :{ en later zei B. dat die doos er gisteravond al stond, hij dacht dat het oud-papier was. Wtf :? waarom belt die postbode niet gewoon aan?? t is altijd wat met die post hier, nu heeft dat pakket de hele nacht buiten gestaan blijkbaar...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88878324
opbellen naar je zorgverzekering en zeggen dat je het hele pakket niet ontvangen hebt. Je hebt er ook niet voor hoeven tekenen en het feit dat de postbode het op de vuilnisbak heeft neergezet had zo maar kunnen betekenen dat de vuilniswagen langs was gekomen en die doos er bij in had gegooid en dan had je nooit geweten dat dat je kraampakket was.

en nou ben ik echt weg uit dit topic
pi_88878475
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
opbellen naar je zorgverzekering en zeggen dat je het hele pakket niet ontvangen hebt. Je hebt er ook niet voor hoeven tekenen en het feit dat de postbode het op de vuilnisbak heeft neergezet had zo maar kunnen betekenen dat de vuilniswagen langs was gekomen en die doos er bij in had gegooid en dan had je nooit geweten dat dat je kraampakket was.

En dan? Heb je 'm twee keer? Geld klopperij? Het is toch de schuld van TNT en niet van de verzekering.
The way you rock'n'roll
pi_88878512
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:00 schreef Faja-Lobi het volgende:

ja maar ik heb het wel nu en het is in goede staat verder, mazzel dat het niet geregend heeft...

ik heb niets aan 16 ipv 8 kraammatrassen verder dus ik hoef geen tweede kraampakket.
Ik vind het gewoon slordig van de post weer, mn verzekering kan in principe niet zo gek veel met die informatie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88878659
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:54 schreef oeke het volgende:
Op een gegeven moment had ik van die kleine flesjes Crodino in huis. Heel lekker, tenminste als je ervan houdt en een goede afwisseling tussen al het andere.
Crodino smaakt wel heel apart! Maar ik vind het een lekker drankje in combinatie met een schijfje citroen.

Je kunt voor de afwisseling van smaken overdag ook water met munt drinken, trouwens, of spa rood met citroen. En er zijn heel veel soorten lekkere thee!
pi_88878770
Oh, lekker weer van de postbezorgers, Huup. Had je eigenlijk nog een leuke attentie bij je kraampakket?

Wat ik nog vergeten was te melden: wij hebben van de week de Etosdoos opgehaald en die vonden we erg de moeite waard! De Prénataldoos gaan we dit weekeinde denk ik even ophalen.
pi_88878830
Weer thuis. Een kloppend hartje gezien nog niet gehoord.
Over 2 wk mag ik weer terug.

Morgen moet ik zelf weer de HA bellen als hij mij dan weer niets wilt geven moet ik de VK weer bellen

@laventieniekje oid fijn dat alles goed bij je was
@pvoess dit topic is voor jou zet hem op.
pi_88878838
en huup wat zat er voor cadeau bij?? :+ *O*

ik kreeg vandaag pas de ophaalbrief voor de blije doos.
en in mijn etos doos zat helemaal niets :o
pi_88878850
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, lekker weer van de postbezorgers, Huup. Had je eigenlijk nog een leuke attentie bij je kraampakket?

Wat ik nog vergeten was te melden: wij hebben van de week de Etosdoos opgehaald en die vonden we erg de moeite waard! De Prénataldoos gaan we dit weekeinde denk ik even ophalen.
Is dat die Etosdoos waar Orea het over had? Of is deze die van felicitas?

Ik had er een klein luiertasje bij, rood met witte stippen :D O+ keileuk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88878939
De blije doos vond ik niet interessant. Felicitas doos was beter. Babydump was ook wel aardig.

Ik had het boek baby's eerste jaar van Pauline Oud bij mijn kraampakket.
The way you rock'n'roll
pi_88878967
ik mag zondag op kraambezoek!
Mijn beste vriendinnetje is gisteren bevallen (in een turbotijd van iets van 4 uur, zonder inleiden en met hoofdzakelijk rugweeën) van mijn petekindje, een meisje. Zo vreemd, ik was er gisteren nog en toen leek het er op dat het inleiden en keizersnede werd. Maar goed, wel eigenlijk net te vroeg naar mijn zin, nou kan ik het nog niet vertellen van mijn zwangerschap, die echo is pas woensdag.

L' tiekje (betere afkorting, ik krijg het ook maar niet voluit voor elkaar) fijn van de controle. Ik voel het hier ook goed hoor. Zo'n hard stukje.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:13:43 #35
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88879020
Cranberry sap met een bubbeltje aangelengd vind ik ook altijd wel lekker anders. Fris, smerig en gezond.... :) Net alcohol!

Raar van de post, huup! MAar goed, je hebt het!
pi_88879030
zfs, juh! Hoe ver ben je nu?
En echt doen he, van die huisarts! Heeft ze nou je urine nog gecontroleerd? Of gaan ze er vanuit dat de huisarts dat wel gaat doen? Dat laatste zou ik dan weer vreemd vinden.
pi_88879039
De Etos/Felicitas doos heb ik dit keer niet aangevraagd (vorige keer ook niet, maar werd ik aangemeld). Ik vond het bezoek van de Felicitas mevrouw bij de 2e doos toch niet zo prettig eigenlijk

Gefeliciteerd Mefke!
pi_88879113
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:13 schreef mefke79 het volgende:
zfs, juh! Hoe ver ben je nu?
En echt doen he, van die huisarts! Heeft ze nou je urine nog gecontroleerd? Of gaan ze er vanuit dat de huisarts dat wel gaat doen? Dat laatste zou ik dan weer vreemd vinden.
Ja die urine controle vind ik ook wel een heel belangrijk punt hier. Dat had de vk zonder meer moeten doen vind ik bij zo'n verhaal.

Maar een hartje *O*
The way you rock'n'roll
pi_88879123
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:10 schreef huuphuup het volgende:

Is dat die Etosdoos waar Orea het over had? Of is deze die van felicitas?

Ik had er een klein luiertasje bij, rood met witte stippen :D O+ keileuk!
Het is de Felicitasdoos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf cadeau!
pi_88879151
Ik vind het bij leuke gelegenheden ook lastig om geen alcohol te drinken, maar het helpt dan ook niet dat ik geen fris en geen thee drink. De hele avond water of muntthee (dat is nl. geen thee) gaat heeeeel snel vervelen. Thuis heb ik daar stukken minder last van.

Oh en mefke, ik zou t juist wel vertellen. Mocht het niet goed zijn bij de echo, wil je dat toch ook kunnen delen met je beste vriendinnetje?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88879216
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:09 schreef zfs het volgende:
Weer thuis. Een kloppend hartje gezien nog niet gehoord.
Gefeliciteerd! Vind je het een opluchting?
pi_88879225
@dml urine onderzoek is wel gedaan. Het streepje verkleurde niet dus genoeg voedingsstoffen voor de baby.
pi_88879265
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Vind je het een opluchting?
Ik vind het vooral nog heel onwerkelijk.
Het is 2,9cm
De reactie van mijn moeder: Dat is al heel wat
De reactie van mijn vader: Dat is ook nog niks
pi_88879268
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is de Felicitasdoos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf cadeau!
oh dat valt best mee van die fles!
wij gebruiken ze alleen niet, we hebben die dinges flessen met die hele grote spenen, tommy tippie ofzo. Ik heb wel zo'n aventspeen nog, wil je die hebben?

Ik zit niet zo op dat huisbezoek te wachten dus die felicitasdoos laat ik maar voor wat ie is geloof ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 november 2010 @ 21:20:23 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88879324
Ik heb drank op zich niet nodig om lol te hebben, het is meer het gevoel er buiten te vallen, of het geen keuze hebben en inderdaad, misschien is het ook wel de smaak. Ik ben dol op cola, maar ik hoef er hooguit 2 glazen van per keer. Alcoholvrije cocktail is misschien wel een idee ja! Of indd. Crodino. Ik ga me er eens in verdiepen :)
pi_88879379
Ik heb niks aangevraagd waar een huisbezoek aan vast zou zitten (voor zover ik weet)! Wel heb ik pas een telefoontje van Felicitas gehad, maar ik werd ook keurig gewezen op het bel-me-niet-register.

Ja, ik ben geïnteresseerd in een Aventspeen! Wij gebruiken ze hier wel.

SPOILER
pi_88879460
Vanyel, ja en nee. Nee, want ik wil hun geluk nu niet verstoren en ik weet zeker dat ze echt heel erg met me zou meeleven. Ja, want ik denk dat ik me gisteren al verraden heb.
Woensdag nekplooimeting en dan weet ik hoe ver ik echt ben en dan ga ik het ook gewoon vertellen. Maar eerst die echo, ik heb al eens een missed abortion gehad die we zagen bij de 11 weken echo, dus voor mij is die echo van woensdag echt heilig, zeg maar
pi_88879467
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:19 schreef zfs het volgende:

[..]

Ik vind het vooral nog heel onwerkelijk.
Het is 2,9cm
De reactie van mijn moeder: Dat is al heel wat
De reactie van mijn vader: Dat is ook nog niks
_O-

Het is zo wonderlijk dat zoiets kleins zo volmaakt kan zijn. Rond de 12 weken is dat heel tof om te zien. En dat het onwerkelijk voelt kan ik me voorstellen!
  donderdag 18 november 2010 @ 21:25:38 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88879548
@ZFS: fijn toch, zo;n echo? Je pa is wel een droge zeg :P

Heb je verder niks gekregen voor je misselijkheid?
pi_88879549
Succes woensdag werken.
Ik durf niet te gaan liggen omdat ik nog misselijk ben. Wel prettig een verstelbaar bed.
pi_88879566
zfs en hoe ver was je nou? Dat van die urinetest snap ik niet helemaal..ze moeten de ketonen meten in je urine of bloed, dat heeft niets van doen met voedingsstoffen, maar alles met je eigen verzuring/uitputting.
pi_88879576
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:18 schreef zfs het volgende:
@dml urine onderzoek is wel gedaan. Het streepje verkleurde niet dus genoeg voedingsstoffen voor de baby.
Mooi zo maar het heeft niet zo zeer iets met voedingsstoffen voor de baby te maken. Die baby neemt ze wel hoor. Het gaat om jouw eigen gezondheid. Uitdroging maakt je nog beroerder.
The way you rock'n'roll
  donderdag 18 november 2010 @ 21:26:42 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88879600
Ja inderdaad. Dat je baby er niet onder lijdt is 1 ding, maar het gaat toch ook om hoe jij je voelt?
pi_88879634
Nou ja ze zegt dat ie niet verkleurde terwijl het papiertje bij mij mooi paars is niet lelijk werd dus het zal wel goed zitten dan.
The way you rock'n'roll
pi_88879643
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:20 schreef Aventura het volgende:
Alcoholvrije cocktail is misschien wel een idee ja! Of indd. Crodino. Ik ga me er eens in verdiepen :)
Je moet jezelf verwennen (iemand moet het doen ;( ). Het kost misschien wat meer moeite om geschikte dingen te bedenken, maar er is zoveel mogelijk! Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om in bad te gaan terwijl ik net lekkere koffie voor mezelf heb gezet (cortado! :9) of een vers vruchtensapje heb gemaakt. Ik ontbijt graag met gekookte eieren en geroosterd brood, en ik haal wat vaker vis bij de visboer (wat ik normaal gesproken te duur vind om regelmatig te doen). Hierdoor krijg ik niet het gevoel dat ik moet afzien of dingen moet laten staan. Alleen ossenworst mis ik wel een beetje!
pi_88879671
O ja, dat verstelbare bed. Ik weet even niet meer wie het was maaruh...ik ben juist heeeel blij met mijn nu nog oude matras. Dat kan ik namelijk gewoon niet verpesten met een lekkende tiet of een stel gebroken vliezen. Na deze zwangerschap komt er een heerlijk nieuw matras, maar nu niet. En die hoofdsteun van de thuiszorg ligt goddelijk kan ik je zeggen. Bij mij was het toen onderdeel van het kraamuitzetpakket van de thuiszorg dat ik gratis van de verzekering kreeg.
pi_88879749
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:25 schreef mefke79 het volgende:
zfs en hoe ver was je nou? Dat van die urinetest snap ik niet helemaal..ze moeten de ketonen meten in je urine of bloed, dat heeft niets van doen met voedingsstoffen, maar alles met je eigen verzuring/uitputting.
9wk en 4 dg volgens mijn bereking de echo gaf 9wk aan
pi_88879788
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:30 schreef zfs het volgende:

[..]

9wk en 4 dg volgens mijn bereking de echo gaf 9wk aan
Wil je in het lijstje?
The way you rock'n'roll
pi_88879813
Ohja, ik wou de dames uit het vorige topic nog bedanken voor de tips om mijn nachtelijke misselijkheid te verminderen! :*

Tijdens de vorige zwangerschap hebben we het 'oude' bed van mijn schoonouders gekregen. Daar zit een verstelbaar hoofd- en voeteneinde in. Halle-fuckin'-luja! Héérlijk! Heel veel plezier van gehad, ook met het voeden. Je kunt eventueel lattenbodems bij de Ikea kopen met een verstelbaar hoofd- en voeteneinde (als je niet een geheel nieuw bed wilt kopen). En de Ikea heeft ook matrasbeschermers.
pi_88879880
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wil je in het lijstje?
nog niet even de 12 wk echo afwachten en dan onder mijn eigenlijke naam.
pi_88879885
Ik denk niet dat ik mijn man blij maak met een matras van 140 cm dat dan in zijn geheel omhoog moet :D
En matrasbeschermers zijn ook al niets....erg he. Nou ja, we hebben nu een zelf gemaakt bed, dat maken we gewoon een keer opnieuw, maar dan wat breder en dan komt er een keer een nieuw matras. Kan er nu nog niet mee zitten.

Zfs, ben jij een kloon ja....wist ik niet.

En ik verwen mezelf ook erg ja. Vorige keer deed ik dat met meer eten, nu probeer ik het met anders eten en gewoon toegeven aan op de bank hangen enzo.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:33:51 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88879936
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je moet jezelf lekker verwennen. Het kost misschien wat meer moeite om geschikte dingen te bedenken, maar er is zoveel mogelijk! Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om in bad te gaan terwijl ik net lekkere koffie voor mezelf heb gezet (cortado! :9) of een vers vruchtensapje heb gemaakt. Ik ontbijt graag met gekookte eieren en geroosterd brood, en ik haal wat vaker vis bij de visboer (wat ik normaal gesproken te duur vind om regelmatig te doen). Hierdoor krijg ik niet het gevoel dat ik moet afzien of dingen moet laten staan. Alleen ossenworst mis ik wel een beetje!
Ja dat is eigenlijk ook zo! Moet even mijn mindset verstellen van: 'ik mag veel lekkere dingen niet' naar: 'waar kan ik allemaal van kan genieten' :) Heb ik vanmiddag ook al een beetje gedaan: vriendlief at buiten de deur en ik heb mezelf verwend met verse dure sapjes, luxe maaltijd, peren, chocoladekoekjes, etc. Ik ga inderdaad ook al vaker naar de visboer. Vette vis is gezond en dus kan er wel een extra gerookte makreel af...Heerlijk.

Ik miep ook verder niet hoor, voel me een gezegend mens tot nu toe. Voel me super en functioneer normaal en ben verder helemaal gelukkig!
pi_88879968
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:32 schreef mefke79 het volgende:
Ik denk niet dat ik mijn man blij maak met een matras van 140 cm dat dan in zijn geheel omhoog moet
Zijn er werkelijk mensen met een matras-uit-één-stuk? Hoe weet je dan welke helft van jou is?
pi_88880034
Claudia, en uit 1 stuk en maar 140 breed. Erg he. Nee hoor, lekker knus en wij doen niet aan helften. Ik lig eigenlijk altijd op mijn zij in foetushouding en mijn man languit op zijn buik. Past prima.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:36:17 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88880046
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zijn er werkelijk mensen met een matras-uit-één-stuk? Hoe weet je dan welke helft van jou is?
:D
pi_88880108
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:33 schreef Aventura het volgende:

Ik miep ook verder niet hoor, voel me een gezegend mens tot nu toe. Voel me super en functioneer normaal en ben verder helemaal gelukkig!
Het is toch niet raar om te balen van dat soort (kleine) dingen? Ik vind het weer heel vervelend dat ik mijn gewone spijkerbroeken niet aan kan terwijl dat nergens op slaat. Ik weet immers dat ik positiebroeken nodig heb vanwege mijn buik en die buik hoort er nu eenmaal bij. Hoe bijzonder ik het zwanger-zijn ook vind - ik vind het óók moeilijk om 'mezelf' kwijt te zijn.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:37:37 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88880112
Dat zou ik niet willen. Mijn vriend is 30 kilo zwaarder dan ik, dan rol ik naar het midden :')
Heel eerlijk: ik lig slaaptechnisch het liefst alleen in een bed, maar da's ook zo ongezellig.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:37:41 #68
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88880115
quote:

[..]

De grens begint bij ons waar het begint te stinken.....

donderdag 18 november 2010 @ 21:38:12 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88880137
_O-
  donderdag 18 november 2010 @ 21:40:08 #70
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_88880228
Wij hebben hier ook een matras uit een stuk,mijn vriend kruipt altijd op mijn helft }:| . Het is wel eens zo erg dat ik uit bed ben gestapt en aan zijn kant er weer in ben gaan liggen :D

Ik heb bij de verzekering aangegeven dat ik geen kraampakket wil, ik heb de vorige nog bijna compleet en is nog niks van over de datum. Maar nu had ik een berichtje gekregen dat ze m toch op gaan sturen want dan kon ik het aan goed doel schenken oid.
De vorige keer werd het bij mijn buren afgeleverd terwijl er heel groot KRAAMPAKKET op stond, leuke manier om er achter te komen. Ondertussen ben ik verhuisd en nu zou ik mijn kraampakket in de coffeeshop op moeten halen als ik zelf niet thuis ben :{ . En daar zit ik nou niet bepaald op te wachten, dus daar ga ik nog even achteraan.
pi_88880253
Wij hebben tijdens de nachten een soort wapenstilstand. Het liefst zouden we de oorlog aan elkaar verklaren maar we vinden dat allebei te vermoeiend en dus houden we het bij luid zuchten als de ander iets irritants doet (een ledemaat op de andere helft leggen, te luidruchtig draaien, toiletbezoek, ga zo maar door).
pi_88880296
quote:

[..]

oh das hier heel simpel :Y)
100 cm voor mij en hij mag de rest c_/

En idd Mefke hahahaha die lekplekken in je matras héérlijk :')
ze zitten er nog... pff...

Mijn vliezen braken ook in bed, voor de weeën of wat dan ook. Gelukkig had ik de helderheid van geest om op te staan na de knak :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88880327
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben tijdens de nachten een soort wapenstilstand. Het liefst zouden we de oorlog aan elkaar verklaren maar we vinden dat allebei te vermoeiend en dus houden we het bij luid zuchten als de ander iets irritants doet (een ledemaat op de andere helft leggen, te luidruchtig draaien, toiletbezoek, ga zo maar door).
Herkenbaar! Als hij de matras grens ook maar overschrijd met een teen word ik zeer chagrijnig.
The way you rock'n'roll
pi_88880474
jongens, ik slaap 's nachts, dus nergens last van. Mijn man is het daar vast niet mee eens :P
O en tuurlijk heb je de balen van die broek claudia. Gewoon, dat algehele je jezelf niet voelen. Maar, ik weet nu wat me te wachten staat en ik hoe mezelf maar voor dat dit de laatste keer is, dat helpt gewoon.
Ik ben gewoon niet doorsnee. Ik vind zwanger zijn niets. Ik heb niets met pasgeborenen of de kraamtijd, roze wolken ken ik niet van de eerste weken. Maar, nu weet ik dat tenminste en valt het hopelijk niet zo tegen. Joh, wie weet, valt het mee.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:45:55 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88880522
Whahaha Basboussa! :D _O-
  donderdag 18 november 2010 @ 21:48:43 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88880651
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:41 schreef huuphuup het volgende:
Mijn vliezen braken ook in bed, voor de weeën of wat dan ook. Gelukkig had ik de helderheid van geest om op te staan na de knak :D
Ik ook. Ik hoorde/voelde de knak, dacht nog 'oh, wat heerlijk zeg... je zal toch zomaar je vliezen breken, dan gaat het beginnen'. En toen na een korte ... dacht ik: wat was dat eigenlijk net? Heel klein tikkie kracht zetten en toen als een speer mijn bed uit. En F. vragen om een badlaken te pakken. :') 'Waarom dan?'
  donderdag 18 november 2010 @ 21:49:37 #77
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88880695
Be, ik vind je usericon heel goed passen nu :o
  donderdag 18 november 2010 @ 21:51:17 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88880768
Herkenbaar! Ik heb er ook helemaal niks mee verder. Kijk ook niet uit naar het moment waarop ik echt uit ga dijen. Het lijkt me belemmerend en storend. Ik denk ook wel na over hoe anderen me dan gaan zien. In mijn omgeving zijn er nogal wat mensen die zwangere vrouw classificeren als 'zwangere doos'. En ongetwijfeld gaan mensen er elke dag dingen over zeggen. Ik weet het, omdat ik dat zelf ook deed bij een zwangere collega. Dan zei ik bv. dingen als: 'jee, vorige week zag je nog helemaal niks en nu heb je opeens een buik!'. Ohh, wat zou ik dat zelf irritant vinden :D
Geef mij maar gewoon meteen een baby :P
pi_88880776
Erg grappig om te lezen, de reacties op de knak! En herkenbaar! Ik sprong meteen uit bed, drukte mijn knieen tegen elkaar en hupste zo naar het toilet.
pi_88880889
mijn vliezen zijn gebroken terwijl ik lag, door de vk, in het ziekenhuis en ik herinner me alleen een zooi water waar geen einde aan leek te komen. En een heel smerige slijmprop.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:54:04 #81
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88880901
Wij hebben ook een matras uit èèn stuk lekker oldskool :D

Mijn vliezen braken heel handig, jawel in bad.
Met de stop eruit, dus niets kunnen zien ook qua kleur :')
Ook geen knak gehoord.

Ik dacht eigenlijk meer, wat raar de douche staat toch helemaal niet aan?
En waarom zijn m'n haren niet nat?
  donderdag 18 november 2010 @ 21:55:31 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88880970
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben ook een matras uit èèn stuk lekker oldskool :D

Mijn vliezen braken heel handig, jawel in bad.
Met de stop eruit, dus niets kunnen zien ook qua kleur :')
Ook geen knak gehoord.

Ik dacht eigenlijk meer, wat raar de douche staat toch helemaal niet aan?
En waarom zijn m'n haren niet nat?
:?
Zat je op het afvoerputje dan? Dat je niks van de kleur zag?
  donderdag 18 november 2010 @ 21:58:04 #83
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88881083
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

lol nee ik stond, en het ging zo snel doordat de kraan al aan stond.
Alles ging best snel want ik moest meteen het bad uit omdat ik persdrang kreeg.
Dus heb er niet veel van mee gekregen.
pi_88881254
Als je vruchtwater op de vloer van de verloskamers ligt, gemengd met stukjes slijmprop kan je ook vrij weinig van de kleur zeggen, kan ik je vertellen.

Dames, ligt het aan mij of wordt de webshop an de prenatal op positiemode boven niet echt aangevuld? Ik zie allemaal zomerdingen!

Ik heb op kerstavond een kerstgalaswingfeest. Dus ik wil nog even wat leuks en goedkoops scoren. Kan tegen die tijd waarschijnlijk niet meer in mijn eigen witte blouse, dus ik had bedacht dan maar een goedkope witte blouse te scoren...maar ja, hennes heeft online niets en ik zie ook bij de prenatal dus niets. Ik vrees dat ik creatief moet worden...
pi_88881446
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O-
sssslurp!

Ik herkende de knak uit de bevallingsverhalen van hier. Naar de wc gelopen en onderweg idd al een plens water verloren een paar keer. Dan vanaf de wc B. roepen om te vragen om een maatbeker of iets om spul in op te vangen. Hoezo dan? Ja omdat mn vliezen zijn gebroken. Oeeeeh! *hyperstuiter!* maar waarom die maatbeker dan?? Geef nou maar }:| :X straks is er niets meer om op te vangen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88881640
Wij hebben ook 1 matras. Maar we dachten slim te zijn en hebben nu een bed van 1.80 x 2.10
Heel fijn, heb ik meer ruimte om te claimen. >:)
Vriendlief is ook wel eens uit bed gestapt om er aan mijn kant weer in te kruipen.
Meestal is het zo dat ik het dekbed 3x om me heen wikkel en als hij dan een stukkie wil laat ik niet los. Geloof het of niet, maar mijn vriend de havenarbeider (dus geen kleintje) heeft moeite om het dekbed uit mijn vuisten te krijgen (ik=kippekracht).
En als ik dan al slapend merk wat ie aan het doen is, scheld ik em schijnbaar helemaal de t*****g :P

Maar verder ben ik heel lief hoor 8)7
pi_88881844
Mijn vliezen zijn de vorige keer gebroken en toen kwam er niets :+
Ze sloot het zo erg af dat ik gewoon niets kwijtraakte.

Ik ben dus heel benieuwd hoe dat nu zal zijn :)
  donderdag 18 november 2010 @ 22:29:56 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88882606
Geen Alcohol, heel herkenbaar dat dat vevelend is. Ik kan alle etenswaren inmiddels prima missen, ik taal er niet naar. Maar ik dronk samen met manlief vaak gezellig een of twee biertjes, met toastjes erbij.

Nu zit ie 's avonds geregeld met een biertje op de bank, nomnomnom. Ik nam de eerste weken nog wel eens een nipje, maar sinds een paar weken 'mag' het van hem niet meer en doe ik het dus ook niet meer. Dat nipje was heerlijk want dan had ik toch de smaak in mijn mond, en een vruchtsapje is toch net wat anders. Wij drinken dus voor de lekker, proeven verschillende merken en soorten, dus nooit aangschoten of dronken, maar tis echt de smaak die ik mis.

Alcoholvrij had ik nog niet aan gedacht, dat valt natuurlijk te proberen. :)
Na de bevalling zal ik het ook niet snel drinken aangezien ik hoop dat ik heul lang borstvoeding kan gaan geven.
pi_88884655
Zijn er echt mensen buiten mijn ouders met 2 matrassen?
Hoe bepaal je dan wie in de spleet moet liggen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88886913
je heb dan gewoon je eigen matras :D
hebben wij ook nodig, wij liggen zover mogelijk uit elkaar. vieze warmte van m blegh
vorig jaar in Disney hebben we allebei in een apart bed gelegen (kamer met 2 1.40 bedden) :')

oh en wat vliezen betreft...toen ze gebroken werden kwam er niets...terwijl hij niet eens heel groot of diep ingedaald was. pas in t ziekenhuis (toen k bijna bij de verloskamer was) voelde k t gaan druppelen
pi_88890348
Maar je moet toch kunnen knuffelen?
pi_88890352
zfs wat fijn dat alles goed is!

Pvoesss: 712 is jouw nummer meis!!

Aventura: ik herken een beetje, maar bij mij werkt het meestal zo dat als ik iets niet mag dat ik er dan juist zin in krijg. Ik drink eigenlijk bijna nooit alcohol, bijna alleen bij gelegenheden als etentjes of verjaardagen zeg maar. Maar nu het niet mag, nu heb ik er soms ineens wel zin in :{ .

Laiveneertiekje, wat fijn dat het goed was!!

Shirley: doe je wel een beetje rustig aan??

DML: FBTO? Ik kreeg dat boekje van Pauline Oud opgestuurd nadat ik de aanvraag voor het kraampakket had ingevuld. Erg leuk! Kreeg daarna van mijn zusje ook het Kraambezoek boek uit deze serie.

Hier gisteren een bijzondere dag, ik heb ons meisje voor het eerst echt duidelijk gevoeld. Ik zat in de wachtkamer van de neuroloog en ineens twee 'golven' door mijn buik, ik zat daar volgens mij echt te glimmen van geluk O+ . En gisteravond in bed (ja ja mensen, met muziekdoosje op mijn buik) gebeurde het weer, echt een heel apart en fijn gevoel. Ik werd er helemaal *; *) van!

Daarna draaide ik me op mijn zij (in ons 1.80x2.00m bed met twee matrassen maar 1 hoeslaken en dekbed (om maar even op de discussie hier aan te sluiten ;)) en kwam mijn lief lepeltje lepeltje liggen met zijn arm om mijn buik. Op de plek waar zijn arm lag voelde ik telkens van die golfjes, toen hij zijn arm wat naar onderen verplaatste verhuisden de golfjes met hem mee. Ik moest er bijna van huilen, wat ben ik toch ook een jankerd :D. Maar wel eentje die knettergelukkig is!

Zo, das wel weer genoeg gekwijld ;).
pi_88890502
Wij hebben ook 2 matrassen omdat ik graag een verstelbaar bed wilde na dat geklooi met mijn schouder. We hebben wel 1 dekbed en dat levert 's nachts nog weleens strijd op.
Ik heb tot nu toe mijn eten binnen gehouden *O*
Zou wuppie het licht gezien hebben?
pi_88890641
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 07:40 schreef zfs het volgende:
Wij hebben ook 2 matrassen omdat ik graag een verstelbaar bed wilde na dat geklooi met mijn schouder. We hebben wel 1 dekbed en dat levert 's nachts nog weleens strijd op.
Ik heb tot nu toe mijn eten binnen gehouden *O*
Zou wuppie het licht gezien hebben?
Wat zou dat fijn zijn zfs!! Ik ga voor je !
pi_88890922
712 is niet mijn nummer of we moeten nog 2 weken met 712 doen. :+
Verloskundige is net langsgeweest.
Ik zit potdicht van onder!! ;( ze wilde me strippen maar onmogelijk -O- -O-
Ze was helemaal van :o en indalen was verder wel goed en hartslag perfect. O+
pi_88891016
Shit Pvoesss, toch blijf ik keihard voor je duimen dat het allemaal snel op gang gaat komen! :*
pi_88891046
He bah Pvoesss -O- stom is t!
We doen gewoon nog een 712 dan. Net zo lang tot t menneke dr is!

Over 2 matrassen, volgens mij verkopen ze ook van die dingen toch? Zo'n wig die je ertussen kunt doen zodat er niet altijd een iemand in een gat ligt :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88891474
ja maar tis niet dat er een megagat zit tussen de matrassen. k heb er iig geen last van als k s ochtends diagonaal in bed lig :)

en pvoess hopelijk is ie er snel! :*
pi_88891755
TM, wat gaaf dat je de kleine hebt gevoeld! Ik merk hier nooit iets van het 'meegolven'. Als mijn lief zijn handen op mijn buik legt houdt ze prompt op met bewegen. }:|
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:19:44 #100
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88891793
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ohja, ik wou de dames uit het vorige topic nog bedanken voor de tips om mijn nachtelijke misselijkheid te verminderen! :*

Tijdens de vorige zwangerschap hebben we het 'oude' bed van mijn schoonouders gekregen. Daar zit een verstelbaar hoofd- en voeteneinde in. Halle-fuckin'-luja! Héérlijk! Heel veel plezier van gehad, ook met het voeden. Je kunt eventueel lattenbodems bij de Ikea kopen met een verstelbaar hoofd- en voeteneinde (als je niet een geheel nieuw bed wilt kopen). En de Ikea heeft ook matrasbeschermers.
Die van de Ikea hebben wij, ideaal! 2 aparte matrassen dus ik kan gewoon mijn kant omhoog zetten en mn boyfriend heeft dan nergens last van ;)
Voelde me wel goed toen ik wakker werd (heb gisteravond het hoofdeinde omhoog gezet in de hoop niet zo misselijk wakker te worden).

Oh ja, ook hier jeej voor Cortado (Dolce Gusto?)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88891829
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
TM, wat gaaf dat je de kleine hebt gevoeld! Ik merk hier nooit iets van het 'meegolven'. Als mijn lief zijn handen op mijn buik legt houdt ze prompt op met bewegen. }:|
De mijne begint dan meestal juist. Hand van lief=rondzwemmen en 'kopjes geven'.
pi_88891868
Dat potdicht zitten is -O- pvoesss
Balen zeg!
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:26:26 #103
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88891936
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:23 schreef Pvoesss het volgende:
712 is niet mijn nummer of we moeten nog 2 weken met 712 doen. :+
Verloskundige is net langsgeweest.
Ik zit potdicht van onder!! ;( ze wilde me strippen maar onmogelijk -O- -O-
Ze was helemaal van :o en indalen was verder wel goed en hartslag perfect. O+
Hmm :( Gelukkig wel een goede hartslag. Ik denk dat je baarmoeder gewoon te comfortabel is, net zoals bij Suzanna toen :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88891986
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:19 schreef The_Tankgirl het volgende:

Oh ja, ook hier jeej voor Cortado (Dolce Gusto?)
Jaa, nog een cortado-fan! w/

Ik ben vannacht voor het eerst sinds tijden niet misselijk geweest! Wat heerlijk! Ik heb van 23-1 en van 3-5 geslapen en dat voelt warempel als een opluchting. Het is dat ik nog steeds zo verkouden ben, anders had ik vast nog beter geslapen.

Oh, mijn vriend vroeg vanochtend wat mijn onderboek in het toilet deed. Ik heb er een volstrekt logische verklaring voor. Anyone cares to guess? :')
pi_88892028
ik heb geen flauw idee maar ik ben wel benieuwd :D :o ben je aan t slaapwandelen geweest?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88892118
SPOILER
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:35:54 #107
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88892156
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
_O-
Ik ben ook verkouden, en wilde vanmorgen mijn vuile sokken in de prullenbak gooien en mijn papieren zakdoekjes in de was :')
pi_88892281
De vk heeft letterlijk potdicht op mijn zwangerschapskaart geschreven haha!!

Haha heel slim claudia!!

Ik zit nu in de tram ik moet nog een mutsje halen voor in de doek met koordjes.. Misschien wacht die daar op!!
pi_88892309
quote:
SPOILER
_O- hahahahahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88894220
Die is wel leuk Claudia.

Ik was iets te voorbarig maar goed ooit stopt het ik weet het zeker. Wel de HA weer gebeld de assistente gaat het voorleggen na 14:00 mag ik terug bellen. Krijg ik niets dan bel ik de VK maar weer.
Ben nu in het z-huis op mijn moeder en zus aan het wachten. Misschien doet het mijn moeder wel even goed als ze wuppie ziet. Vriend en ik hebben al besloten dat ze een keer mee mag naar een echo

@mefke mag ik de link van de echo's in E'hoven op de fontys nog een keer vergeten op te slaan.
pi_88895916
Jullie gaan hard!

TM...beweging gevoeld! *O* Dat is gewoon een mooi moment waar traantjes mogen vloeien hoor, geniet er maar van, het gaat alleen maar meer worden! O+

Pvoesss...die kleine van je heeft het gewoon teveel naar z'n zin nog binnen!

Claudia :') je onderbroek in de wc gegooid...das weer eens wat anders dan je lege koffiebeker in de koelkast zetten (wat ik eens deed)

zfs...succes :*

Over de lopende matrassen, wij hebben uit één stuk, wist niet dat er nog zoveel waren die aparte matrassen hebben. Nou is de ruimte geen probleem, wel het dekbed altijd.

Alcohol miste ik eigenlijk niet, maar moet toegeven dat ik er nu wel naar ''uitkijk'' om straks met de feestdagen een drankje te doen. En natuurlijk een lekker biefstukje te eten. :9

En ons bed staat sinds gisteravond op klossen! Nou is ons bed al vrij hoog incl. matras, maar was net niet hoog genoeg. Nu bungelen m'n voeten gewoon een stukje boven de grond als ik aan de zijrand zit! :')
Enne, er zaten viltjes onder de klossen, dus m'n laminaat blijft ook mooi. :P
Zometeen even de hort op, even langs m'n werk bijkletsen met collega's, dat mis ik gewoon! Wordt waarschijnlijk de laatste keer dat ze me met dikke buik gaan zien! Zo gek...
Back in business.
pi_88896856
zfs, je bent nog steeds zo ziek! Wat ontzettend rot zeg! Hopelijk werkt je huisarts nu een beetje mee.

Hier gaat alles rustig verder, iets anders dan rustig kan ook gewoon niet. Bij vlagen enorm misselijk, maar meestal een beetje een weeïg gevoel van de honger. Maar eten is telkens het laatste dat ik wil.
Och, het gaat wel weer over, waarschijnlijk over een paar weekjes en anders over een paar maanden wel...

claudia, zo kun je nog eens iets kwijtraken, haha!

pvoess, wat vervelend dat alles nog dicht zit.

Dit weekend gaan wij de meeste mensen inlichten, ik ben erg benieuwd naar de reacties, sommigen verwachten het al zo lang!
Caatje. Duplicaatje. Aangenaam.
pi_88897338
Aaargggg zit er een mega lief babytje naast me bij de V&D! Krijgt borstvoeding en is echt heul klein..

Nu ben ik stiekem best jaloers!! Ik wil hem ook :(
Ik heb echt een beetje de pest er in :@
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:04:58 #114
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88898604
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:28 schreef Pvoesss het volgende:
Aaargggg zit er een mega lief babytje naast me bij de V&D! Krijgt borstvoeding en is echt heul klein..

Nu ben ik stiekem best jaloers!! Ik wil hem ook :(
Ik heb echt een beetje de pest er in :@
Ik vind dat dat mag, wat enorm %^& lijkt me dat, als je moet gaan zitten wachten op je kind en dan ook nog te horen krijgt dat de boel nog potdicht zit. Daar zou ik dan ook niet gelukkig van worden en helemaal niet als je ienimini's om je heen ziet.
Maar ja, wie weet heeft die moeder ook lang moeten wachten ;)

Succes ermee.
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:38:39 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88899997
Pvoesss wat balen dat je nog helemaal dicht zit :{
Als 712 dan toch je nummer niet wordt dan moeten we m maar gewoon zsm volposten :+

Over alcohol; boeit me eigenlijk helemaal niets, terwijl ik (als het kan) best een biertje of een wijntje lust, maar ik hoef niet te drinken.... ook niet als ik met de fiets naar de kroeg was, dan kon ik ook gewoon aan de Spa Blauw zitten.

Hier een bed met 2 verstelbare matrassen, nooit last van de rand in het midden, ze liggen dicht genoeg tegen elkaar aan... godzijdank is het bed wel 1.80 x 2.10 want ik heb nogal behoefte aan m'n eigen ruimte, don't cross the line enzo :')
Bij mij thuis twee boxsprings met twee losse matrassen en daar bovenop één dekmatras van 1.80 x 2.20... en dus geen last van de rand in het midden, ook niet echt van het overschrijden van de onzichtbare lijn trouwens, maar dat zal onder andere aan het formaat liggen, en het feit dat we gewend zijn met "grens" te slapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:40:19 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88900076
quote:
SPOILER
_O-

Fijn dat je vannacht iig af en toe een paar uur geslapen hebt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:58:59 #117
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88900791
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:38 schreef Leandra het volgende:
Pvoesss wat balen dat je nog helemaal dicht zit :{
Als 712 dan toch je nummer niet wordt dan moeten we m maar gewoon zsm volposten :+

Over alcohol; boeit me eigenlijk helemaal niets, terwijl ik (als het kan) best een biertje of een wijntje lust, maar ik hoef niet te drinken.... ook niet als ik met de fiets naar de kroeg was, dan kon ik ook gewoon aan de Spa Blauw zitten.

Hier een bed met 2 verstelbare matrassen, nooit last van de rand in het midden, ze liggen dicht genoeg tegen elkaar aan... godzijdank is het bed wel 1.80 x 2.10 want ik heb nogal behoefte aan m'n eigen ruimte, don't cross the line enzo :')
Bij mij thuis twee boxsprings met twee losse matrassen en daar bovenop één dekmatras van 1.80 x 2.20... en dus geen last van de rand in het midden, ook niet echt van het overschrijden van de onzichtbare lijn trouwens, maar dat zal onder andere aan het formaat liggen, en het feit dat we gewend zijn met "grens" te slapen.
Wij vonden een matras uit een stuk in de 'pril verliefde fase' wel erg gezellig.
Vorig jaar moesten we echt wel even wennen aan de ruimte die we ineens hadden en ook aan de spleet tussen de matrassen.
Inmiddels zijn we enorm gewend aan de ruimte, alleen is het bed zo breed, dat als we beide naar de zijkant liggen ipv een beetje richting het midden, we moeten vechten om het dekbed. :)
We werden op de matras uit een stuk ook altijd wakker als de ander moest plassen ofzo, nu is dat vaak niet meer het geval, dat is wel erg prettig. Zeker nu met de zwangerschap de komende maanden.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:20:26 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88901692
Wij kruipen er ook niets minder om naar elkaar toe hoor, maar dat is een ander moment van de nacht dan het slapen... slapen moet ik echt in m'n eigen ruimte doen, wat er gebeurt als ik wakker ben heeft daar helemaal niets mee te maken ;)
De afwisseling werkt ook prima, hoewel we beduidend minder in mijn huis zijn dan hier, dus die ene keer per paar weken is het niet zo erg als we per ongeluk een keer grensoverschrijdend slapen.

En ja, samen 1 dekbed blijft lastig op een bed van 1.80 breed, ook als het dekbed een lits-jumeaux formaat van 2.40 breed is, maar ik heb zo'n gruwelijke afkeer van 2 losse dekbedden, dat het we het sporadische gevecht om het dekbed maar voor lief nemen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88901841
hoe kan dat:
geen kilo aankomen, en toch passen de broeken niet meer
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:28:35 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88902036
Het zit gewoon anders verdeeld Ienemini....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:34:39 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88902294
Ik ben nu al dement; ik heb vandaag afgesproken in Den Haag en ben nu in Rotterdam :'). In de goede trein stappen is blijkbaar te moeilijk.
pi_88902418
aventura, jij vind het niet grappig, maar ik heb wel even zitten lachen.... sorry!
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:43:01 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88902620
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:20 schreef Leandra het volgende:
Wij kruipen er ook niets minder om naar elkaar toe hoor, maar dat is een ander moment van de nacht dan het slapen... slapen moet ik echt in m'n eigen ruimte doen, wat er gebeurt als ik wakker ben heeft daar helemaal niets mee te maken ;)
De afwisseling werkt ook prima, hoewel we beduidend minder in mijn huis zijn dan hier, dus die ene keer per paar weken is het niet zo erg als we per ongeluk een keer grensoverschrijdend slapen.

En ja, samen 1 dekbed blijft lastig op een bed van 1.80 breed, ook als het dekbed een lits-jumeaux formaat van 2.40 breed is, maar ik heb zo'n gruwelijke afkeer van 2 losse dekbedden, dat het we het sporadische gevecht om het dekbed maar voor lief nemen :')
Ik kan normaal prima tegen elkaar aan slapen, maar de afgelopen weken minder goed, ik heb ineens mijn ruimte nodig en krijg het benauwd als er een arm of been om me heen ligt of manlief heel dicht tegen me aan. En ik raak sowieso sneller geirriteerd (haai hormonen) en als ik wil slapen helemaal.
Wij hebben idd ook een lits-jumeaux dekbed. Twee keer een 1 persoons vind ik vreselijk, hebben we wel eens op vakantie, maar dan heb je dat het kiert, brrrr....
pi_88902669
Dat wordt nog wat aventura.

Om 16:00 mag ik de efe........ zetpillen op halen bij de apotheek. He he eindelijk. Alleen ik heb zo'n de pest aan zetpillen en vooral om ze zelf in te moeten bregen. Dat wordt nog wat vanavond. Alles voor het goede doel he.

@pvoess neem een ananas hart wellicht helpt het. Heel veel succes met wachten.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:45:15 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88902715
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef Aventura het volgende:
Ik ben nu al dement; ik heb vandaag afgesproken in Den Haag en ben nu in Rotterdam :'). In de goede trein stappen is blijkbaar te moeilijk.
Ik deed een grinnik... _O-
Ik heb een agenda gekocht, ik onthou alles normaal in t koppie, maar voorkom nu maar even dat ik op de verkeerde dag op de verkeerde plek sta.
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:11:52 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88903888
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:43 schreef Juud79 het volgende:
Wij hebben idd ook een lits-jumeaux dekbed. Twee keer een 1 persoons vind ik vreselijk, hebben we wel eens op vakantie, maar dan heb je dat het kiert, brrrr....
Als we gewoon in NL in een huisje zitten dan nemen we ons eigen dekbed zelfs mee :')

Oh, en lang leve de agenda-functie van m'n telefoon.... daardoor staat nu al in m'n scherm dat m'n volgende gebeurtenis maandag is, en vanaf zondag is er ook te zien wat het maandag event is...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88904239
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:43 schreef Juud79 het volgende:
-knip-
dat heb ik juist met een tweepersoons dekbed... nu hebben we ieder ons eigen eenpersoons "dekkie" en dat slaapt heerlijk warm... (manlief is nogal van het deken bij zich hamsteren... brrrrr... nu mag hij hamsteren zoveel hij wil... :+ )
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:24:01 #128
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88904433
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als we gewoon in NL in een huisje zitten dan nemen we ons eigen dekbed zelfs mee :')

Oh, en lang leve de agenda-functie van m'n telefoon.... daardoor staat nu al in m'n scherm dat m'n volgende gebeurtenis maandag is, en vanaf zondag is er ook te zien wat het maandag event is...
Foon-agenda vergeet ik te bekijken, al werk dat opzich handig bij de iPhone.
Idd, dekbed nemen wij na een keer kou ook vaak zelf mee, vind ik ook wel zo fris en het ruikt lekker naar thuis. Eigen kussen nam ik altijd al mee, kussens in de huisjes vind ik echt... :r
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:04:47 #129
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88906137
Pvoesss, potdicht? Wat is dat nou? Kan me voorstellen dat je daar FLINK van baalt, zeg! Kan natuurlijk opeens flink hard gaan, maar toch, je zou toch wel graag een beetje op weg zijn...

Ik heb een hele lege agenda op werk na, dus geen problemen met dingen vergeten... :)

Vandaag opruimen enzo, morgen komen moeders en zusje een weekje. Nu even slechte muziek kijken en genieten van extravagante mannen :D
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:54:51 #130
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88908024
*O* zfs: EIN-DE-LIJK!!! Ben blij voor je!

Thnx Shirley & Claudia, het was ook een hele fijne gewaarwording! En Clau, dat is ongeveer zoiets als de afstandsbediening terugvinden in de koelkast ( :@)

Pvoesss: doet dat mutsje (voor in de doek met koordjes) al wat? ;)

Aventura :D, is het uiteindelijk nog goed gekomen met je reis?

Basboussa, wat fijn dat je moeder en zusje komen! Geniet ervan! En ik zit me echt zo voor te stellen dat je naar een video van Right Said Fred zit te kijken :D

Caatje: wat leuk zo'n goed nieuws weekend, veel plezier!!
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:12:45 #131
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88908867
Oh Right said Fred, ja, dat kijk ik nou... Goeie tip, maar het was nog wat extravaganter, my own guilty little pleasure, Azis, en ontopic want met kind:

pi_88909290
:) oja mijlpijl 16 weken behaald
pi_88909526
Ienemini, feli met je mijlpaal!

zfs, blij dat je nu eindelijk wat gekregen hebt, hopen dat je je nu snel beter gaat voelen..

Ik besefte mij vanmorgen nav een opmerking van een collega dat ik sneller buiten adem ben. En het is nu op mijn werk helemaal bekend, het stond vanmorgen in de nieuwsbrief. Ik liep dus ook met een big smile rond.

Pvoess, jammer dat het nog potdicht zit, hopelijk gaat dat snel veranderen.
pi_88909527
zfs wat fijn, eindelijk medicatie!!

Twentemeisje dankjewel!
pi_88910411
30 weken!
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:57:50 #136
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88910523
Een *O* voor de mijlpalen van Ienemini en Vanyel!
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:58:43 #137
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88910546
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:54 schreef Vanyel het volgende:
30 weken!
30+1

Wat zou ik zonder je moeten... Ik zou de tel never nooit niet bij kunnen houden :D

Mijlpaal dames gefeliciteerd... :)
pi_88910607
Ik had dus eigenlijk vorige week al moeten roepen?
Kzal proberen met 36 weer te roepen, dan weet je dat iedereen op je gaat letten.
pi_88910613
Een yeeey en *O* voor iedereen met een mijlpaal!

Nee het mutsje heeft niet geholpen! maar hij is wel mooi O+

Mijn lieve peuterige meisje gaat zo naar opa en oma.. -O-
Ik voel me echt echt niet fijn en daar heeft ze niets aan.
Dus ik ga even een nachtje bijtanken :@
Ik mis haar nu al.
pi_88910629
Ho wacht, Boes, je kunt niet tellen. 30 weken plus 12 dagen is niet 30+1!
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:03:50 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88910703
Humor: ik bel Jr. net om hem veel plezier te wensen (en te vragen of hij de buren al heeft ingelicht) want hij viert vanavond z'n verjaardag met z'n vrienden, en begin het gesprek dus met "Ben je er klaar voor?"
Vraagt hij: heb je weeën dan??

Volgens mij zou hij zo z'n feestje hebben laten schieten en in de trein gestapt zijn O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:05:06 #142
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88910746
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:01 schreef Vanyel het volgende:
Ho wacht, Boes, je kunt niet tellen. 30 weken plus 12 dagen is niet 30+1!
Ik bedoelde ergens in de 31.

Ik neem het niet zo nou geloof ik :D
pi_88910762
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:05 schreef Basboussa het volgende:
Ik neem het niet zo nou geloof ik :D
pi_88910807
Die grote stoere van jou Leandra, die gaat zo tof zijn met zijn brusje O+
The way you rock'n'roll
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:07:32 #145
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88910821
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nou neem ik het ook niet zo nauw.

Nouhooooooooooooooooooooooooou....

Mijn vk zegt altijd op vrijdag ben je bla weken. Klopt dan misschien niet eens. Ik weet dat ik zwanger ben en zie er ook zo uit.. Is dat voldoende?
pi_88911201
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:03 schreef Leandra het volgende:
Humor: ik bel Jr. net om hem veel plezier te wensen (en te vragen of hij de buren al heeft ingelicht) want hij viert vanavond z'n verjaardag met z'n vrienden, en begin het gesprek dus met "Ben je er klaar voor?"
Vraagt hij: heb je weeën dan??

Volgens mij zou hij zo z'n feestje hebben laten schieten en in de trein gestapt zijn O+
Aaaah..ik moest gewoon grinniken! Wat een scheetje zeg! Die zit al helemaal met z'n hoofd in de wolken :D
Back in business.
pi_88911208
Kan niet. Ik ben op vrijdag bla weken. Jij dus per definitie niet.

Das dus tegen basboussa
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:24:45 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88911330
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:19 schreef Shirley het volgende:
[..]
Aaaah..ik moest gewoon grinniken! Wat een scheetje zeg! Die zit al helemaal met z'n hoofd in de wolken :D
Een scheetje van ruim 2 meter.... maar ik mag morgen na half 4 bevallen, dan is hij klaar met alle wedstrijden die hij moet fluiten/coachen/spelen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88911750
Basboussa :D
zolang je je uitgerekende datum maar grofweg in de gaten houdt :+

Pvoesss :*
misschien helpt het wel juist nu je dametje even weg is. Voor jou om te ontspannen, om tot rust te komen, en misschien ook om de gedachte een pietsje te laten gaan dat je op stel en sprong wat voor je dame moet regelen.
Neem lekker een uitgebreide douche ofzo, trakteer jezelf op wat lekkers en even helemaal niks doen :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88911751
:D Dat redt je nog wel toch? Wil/gaat ie bij de bevalling zijn?
Back in business.
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:40:00 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88911798
LOL; omdat ik nou zelf ook wel nieuwsgierig was naar de zwangerschapsduur van Basboussa (31+5) ging ik even op zoek en kwam ik uiteraard uiteindelijk op een babybytespagina terecht...

Daar hebben ze, behalve de standaard berekening ook een alternatieve "wanneer ga ik bevallen" berekening staan die gebaseerd zou zijn op de Mittendorf-Williams methode (zegt mij ook niets)
http://www.babybytes.nl/verloop.php?day=16&month=1&year=2011

Ik kom op 1 december uit.... nou eens even kijken of die methode het ook bij B. goed gehad zou hebben ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:49:09 #152
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88912136
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:20 schreef Vanyel het volgende:
Kan niet. Ik ben op vrijdag bla weken. Jij dus per definitie niet.

Das dus tegen basboussa
Ik dacht ik = jij, we doen zo lekker alles samen...

31+5? Heremetiet, bijna 8 maanden gewoon. Nee, ik blijf nog lekker even 30 weken met Vanyel, vinnik veel gezelliger...
pi_88912335
Ik ga 5 februari bevallen, twee dagen overtijd volgens die berekening. Ik zeg doen we ^O^
The way you rock'n'roll
pi_88912386
Ja daaaag
volgens dat ding ga k 2 feb bevallen 0.o daar ben ik tegen die tijd nog helegaar mentaal nie klaar voor! :{w

Als ik hem voor de zwangerschap van Amélie invul komt ie op 23 augustus uit, toch best dicht in de buurt nog. Maar ik weet niet meer precies wat mn eerste dag laatste menstruatie was toen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:56:59 #155
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88912388
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga 5 februari bevallen, twee dagen overtijd volgens die berekening. Ik zeg doen we ^O^
Doen!
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:00:25 #156
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88912523
Ik ga 15 januari bevallen, op een zaterdag. Komt de man wel goed uit, denk ik.
pi_88912554
Leandra, toch een datumtweeling!

Woensdag 1 december 2010 komt er ook bij mij uit. Niet zo gek, ben de 2e uitgerekend.

Vage test, want het verschil in 1 of 2 december zit em volgens die test in of ik wel of niet hoger opgeleid ben. Wat heeft dat nou met je bevalling te maken? :{
Back in business.
pi_88912774
Staat erin shirley als je met je muis over de vraagtekens gaat. Blijkbaar is er onderzoek naar gedaan en bevallen vrouwen die hoger opgeleid (hbo/wo) zijn 1,3 dag ofzoiets later.

Had er nog nooit van gehoord :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88912843
aaah dat maakt een boel duidelijk! Daarom zit ik potdicht :D
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:10:36 #160
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88912916
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:07 schreef huuphuup het volgende:
Staat erin shirley als je met je muis over de vraagtekens gaat. Blijkbaar is er onderzoek naar gedaan en bevallen vrouwen die hoger opgeleid (hbo/wo) zijn 1,3 dag ofzoiets later.

Had er nog nooit van gehoord :P
Want die gaan niet zelf zitten knutselen aan de hand van zekere sites, misschien?

Pvoesss wat is jouw datum volgens die theorie dan?
pi_88912932
Ik ga 5 mei bevallen...ik moet verdorie 3,6 dag langer doorlopen omdat mijn BMI officieel te hoog is! :{
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88912955
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:10 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Want die gaan niet zelf zitten knutselen aan de hand van zekere sites, misschien?

Pvoesss wat is jouw datum volgens die theorie dan?
_O- hahahhahaa
maar dat zou dan wel weer betekenen dat het zelf strippen wél effect heeft :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88912975
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:10 schreef Poppedein het volgende:
Ik ga 5 mei bevallen...ik moet verdorie 3,6 dag langer doorlopen omdat mijn BMI officieel te hoog is! :{
ik voel met je mee ;(
t staat het er hard hè zo? *huilt*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88912984
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:49 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik dacht ik = jij, we doen zo lekker alles samen...

31+5? Heremetiet, bijna 8 maanden gewoon. Nee, ik blijf nog lekker even 30 weken met Vanyel, vinnik veel gezelliger...
Gezelligheid!
maar ff voor de helderheid, 31+5 is toch gewoon 7 mnd?
pi_88913009
quote:
Joh, mijn BMI is ideaal volgens dat ding en ik moet ook 2,9 dagen langer.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:14:35 #166
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88913099
Dus dat mijn kinderen zo laat waren komt omdat ik met mijn hoogopgeleide vette reet zat?! :o

en dan is de laatste wel op tijd omdat ik toen dom geworden was -O-

*in hoekje gaat zitten huilen*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88913103
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Joh, mijn BMI is ideaal volgens dat ding en ik moet ook 2,9 dagen langer.
oh jammer haha ik wilde net tikken van oh hm maar als ik nou even afval nu tijdens de zwangerschap en die 3 dagen gaan eraf dan kan ik wel mooi op mn eigen verjaardag mikken :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88913166
Als ik nu ineens meer koffie ga drinken, beval ik misschien nóg eerder!

edit: Ja hoor, als ik vanaf nu 8 koppen koffie per dag drink, beval ik de 29e! :')
Back in business.
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:16:41 #169
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88913180
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Gezelligheid!
maar ff voor de helderheid, 31+5 is toch gewoon 7 mnd?
Ja, maar ik zei toch ook BIJNA.... (bijna als in, dat schiet op)
Tjongejonge.... ik wilde bijna zeggen: ben je ongesteld ofzo, maar dat gaat niet, geleuf ik.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O- hahahhahaa
maar dat zou dan wel weer betekenen dat het zelf strippen wél effect heeft :+
Tuurlijk heeft dat wel effect. Jij gelooft dat niet?
pi_88913200
BMI: 18.69 kg/m2: +2.42 dagen
Nou ik met mijn lage bmi ga ook langer :+
pi_88913265
Er staat ook een disclaimer bij hé:
Let op: Gebruik deze methode tijdens het eerste trimester. Hoewel geclaimd wordt dat deze berekening betrouwbaarder is dan de gebruikelijke Naegele methode (`alle zwangerschappen duren 280 dagen`), kan je eigen dokter jouw situatie het beste beoordelen
Back in business.
pi_88913567
Grappig, eerste keer invullen had ik verkeerd gelezen B-) dus kwam op bevaldatum 17 febr. uit terwijl ik de 2e ben uitgerekend, na een keer beter te lezen kwam ik uit op 29 Januari, ik vind het prima.

Even bij Tijn gedaan en daar kwam dat ding 1 dag eerder uit dus wie weet........

Maar ja, ik ga er mar niet vanuit, valt het altijd mee maar toen ik 17 febr. zag staan dacht ik wel hhmmzzz.....
pi_88913641
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:18 schreef Shirley het volgende:
Er staat ook een disclaimer bij hé:
Let op: Gebruik deze methode tijdens het eerste trimester. Hoewel geclaimd wordt dat deze berekening betrouwbaarder is dan de gebruikelijke Naegele methode (`alle zwangerschappen duren 280 dagen`), kan je eigen dokter jouw situatie het beste beoordelen
Ja maar alle gegevens waar ze om vragen zijn gegevens van vóór de zwangerschap en het aantal kopjes dan okay, dus eigenlijk maakt het dan niet zoveel uit toch?

Pvoesss :D vetklep :P

Buuf :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:37:50 #174
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88914218
Ik ga volgens deze geweldig berekening op 13 april bevallen.... Prima doe ik het voor! Kan ik ergens tekenen?
Maar bij Jorja zou ik volgens deze berekening op 11 juli zijn bevallen, dus ik ga er niet van uit dat hij klopt.

zfs, veel succes met de zetpillen! Hopelijk werken ze wel goed en snel!
Pvoess, hopelijk wordt je snel iets meer opener dan dat potdicht!
Leandra, wel lief dat hij alles af wou zeggen ervoor toch?

En de rest weet ik niet meer, maar volgens mij is babybites ook wel gegarandeerd een paar uur lachen he?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:40:31 #175
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88914348
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:37 schreef Jeetjejom het volgende:

En de rest weet ik niet meer, maar volgens mij is babybites ook wel gegarandeerd een paar uur lachen huilen he?
Dus :)
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:43:23 #176
238474 Jeetjejom
pi_88914471
Tja, ik heb er nog niet echt rondgekeken, maar heb zo het idee dat daar heel veel chayennah's, Djayden's en dat soort shit geboren wordt.
Correct me if I'm wrong
Jouw warmte is genoeg
pi_88914568
Hhihi ja en je krijgt er een ban als je te extreem over borstvoeding praat enzo }:| _O-
Ik lach me echt altijd suf en reageer altijd als ik reageer lekker fel!
Best lekker hoor af en toe even rellen :D
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:49:01 #178
238474 Jeetjejom
pi_88914724
Hoezo extreem over borstvoeding? Doen ze er daar helemaal niet aan?
(Misschien gaat dit heel verkeerd klinken, vooral omdat ik zelf ook flesvoeding ga geven, maar het lijken me echt van die kippen die bang zijn dat ze hangtieten krijgen van borstvoeding en dus ook DAAROM voor flesvoeding gaan)
Of zijn ze juist heel erg probv?
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:49:12 #179
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88914734
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:43 schreef Jeetjejom het volgende:
Tja, ik heb er nog niet echt rondgekeken, maar heb zo het idee dat daar heel veel chayennah's, Djayden's en dat soort shit geboren wordt.
Correct me if I'm wrong
Het is ook wel grappig, maar ook wel een beetje triest soms, vinnik. En heul onoverzichtelijk!
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:50:23 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88914788
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:38 schreef Shirley het volgende:
:D Dat redt je nog wel toch? Wil/gaat ie bij de bevalling zijn?
Nee, ik heb hem wel aangeboden dat hij erbij mag zijn, maar hij heeft als eerste bevallingservaring liever dat het de geboorte van z'n eigen kind is... dus dat duurt nog zeker 10 jaar hopelijk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:54:38 #181
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88914986
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik heb hem wel aangeboden dat hij erbij mag zijn, maar hij heeft als eerste bevallingservaring liever dat het de geboorte van z'n eigen kind is... dus dat duurt nog zeker 10 jaar hopelijk ;)
Wel bijzonder hoor, zo'n grote zoon en dan nog een kleintje :D En fjin dat hij zo betrokken is :)

En dat bevallen, dat moet hij tzt maar met zijn partner doen, lijkt me een goed idee :D
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:58:03 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88915130
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:49 schreef Jeetjejom het volgende:
(Misschien gaat dit heel verkeerd klinken, vooral omdat ik zelf ook flesvoeding ga geven, maar het lijken me echt van die kippen die bang zijn dat ze hangtieten krijgen van borstvoeding en dus ook DAAROM voor flesvoeding gaan)
Nee joh, het zijn van die types die hun zwangerschap altijd met 8 maanden stuk voor stuk al zo zat zijn dat ze met 38 weken gaan drammen om ingeleid te worden... en bijna verontwaardigd zijn als ze hun zin niet krijgen, want uiteraard zijn ze de enige die het zo enorm zwaar heeft.
Dus ik neem aan dat daar niet echt proBV gepost wordt, want ja, daar krijg je vast hangtieten van...

Volgens mij krijg je juist hangtieten van het feit dat je de natuur haar gang niet laat gaan, en je kind niet maanden voedt, en dan de boel weer langzaam terug naar de normale staat laat komen, maar goed.... de gemiddelde 23-jarige daar zal het wel beter weten (omdat haar moeder het zegt, die ook nooit BV heeft gegeven).

Mijn tieten hingen op m'n 43ste iig nog niet in de buurt van m'n navel, en ik heb op m'n 25ste een half jaar BV gegeven....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:59:08 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88915167
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:54 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Wel bijzonder hoor, zo'n grote zoon en dan nog een kleintje :D En fjin dat hij zo betrokken is :)

En dat bevallen, dat moet hij tzt maar met zijn partner doen, lijkt me een goed idee :D
Ja, ach... ik vind dat opvoeden wel leuk, maar je moet ieder kind individuele aandacht geven, een tegelijk opvoeden dus :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88915203
Volgens die methode beval ik op 8 april.

Eindelijk weekend hier, de week duurde me veel te lang. Morgen om half 11 hebben we de 20 weken echo en ik begin toch wat nerveus te worden. Vooral over de groei...ik kan met mijn 20w2 namelijk nog gewoon en met gemak mijn broeken aan. Ben in het begin ook wel 5 kilo afgevallen waarvan er nog maar 1.5 weer aan zit, maar heb niet het idee dat mijn buik echt hard groeit.

En ik ben zooo benieuwd naar het geslacht, zul je zien dar hij/zij de beentjes bij elkaar houdt morgen.
pi_88915440
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ach... ik vind dat opvoeden wel leuk, maar je moet ieder kind individuele aandacht geven, een tegelijk opvoeden dus :')
vandáár dat je zolang gewacht hebt :+

hangtieten, striae van op je heupen tot achter je tieten en een blubberbuik tsja... t hoort erbij in meer of mindere mate. Als ik mn goddelijke lijf ( :') ) had willen houden had k -nog- niet aan kinderen begonnen geloof ik.

Spannend Nienna!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:14:16 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88915875
Nienna, wat spannend, succes morgen :*

Striae heb ik wel op m'n heupen maar die had ik al van voor de zwangerschap van B.... m'n zwangerschappen hebben er geen tijgerstreepje bijgezet, heb een stevige, vooral rekbare, huid dus kennelijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:17:01 #187
238474 Jeetjejom
pi_88915980
Nienna, succes morgen!!!!!! Geniet er lekker van, en ik kon bij Jorja bij 20 weken ook nog redelijk normaal mijn eigen kleren aan hoor!
Jouw warmte is genoeg
pi_88916049
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:14 schreef Leandra het volgende:
Nienna, wat spannend, succes morgen :*

Striae heb ik wel op m'n heupen maar die had ik al van voor de zwangerschap van B.... m'n zwangerschappen hebben er geen tijgerstreepje bijgezet, heb een stevige, vooral rekbare, huid dus kennelijk :D
Ja ik roep nog niet te hard want ik moet nog even :+
bij Amélie sprongen er in de laatste week wat streepjes laag op mn buik, maar na een tijdje waren die nauwelijks meer zichtbaar. Heb nu op mn heupen een paar kleine streepjes zitten. Dus tot dusver valt t mee gelukkig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88916121
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:49 schreef Jeetjejom het volgende:
Het is echt zo dat er idd een groot deel meisjes zijn die echt anti bv zijn..
En ook op alle bv vragen begonnen over een fles.
Ik kreeg een ban omdat ik na waarschuwing toch stug door ging met verbeteren }:|
pi_88916178
Ik win als het gaat om meeste striae :Y Dat durf ik wel te wedden :o
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:22:00 #191
238474 Jeetjejom
pi_88916209
Pvoesssss, wat stout, je mag die meisjes niet corrigeren, je weet toch dat ze alles beter weten.
Heb er net eens rond gekeken, maar wat onoverzichtelijk!!!!! En een van de eerste dingen die ik tegenkwam: Ik ben er trots op dat ik bewust op mijn 17e moeder ben geworden! WTF!
En van mij mag je de straie wedstrijd winnen. Hoop dat ik niet mee mag doen!
Jouw warmte is genoeg
pi_88916300
Thnx dames.

Striae had ik al een beetje op de binnenkant van mijn dijen, dus dat komt er vast op mijn buik straks ook wel.
pi_88916627
Ik ga op de uitgerekende datum bevallen! *O*
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:34:14 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88916774
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:22 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoesssss, wat stout, je mag die meisjes niet corrigeren, je weet toch dat ze alles beter weten.
Heb er net eens rond gekeken, maar wat onoverzichtelijk!!!!! En een van de eerste dingen die ik tegenkwam: Ik ben er trots op dat ik bewust op mijn 17e moeder ben geworden! WTF!
En van mij mag je de straie wedstrijd winnen. Hoop dat ik niet mee mag doen!
OMG.... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:38:32 #195
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88916971
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:40 schreef Leandra het volgende:
LOL; omdat ik nou zelf ook wel nieuwsgierig was naar de zwangerschapsduur van Basboussa (31+5) ging ik even op zoek en kwam ik uiteraard uiteindelijk op een babybytespagina terecht...

Daar hebben ze, behalve de standaard berekening ook een alternatieve "wanneer ga ik bevallen" berekening staan die gebaseerd zou zijn op de Mittendorf-Williams methode (zegt mij ook niets)

Ik kom op 1 december uit.... nou eens even kijken of die methode het ook bij B. goed gehad zou hebben ;)
Dan zou ik deze keer later bevallen dan uitgerekend, daar doe ik het voor!

Hoi allen :W
Morgen ga ik het tegen familie en vrienden vertellen, dus hier ben ik dan om mijzelf te melden!
Nu 11 weken en 2 dagen zwanger. Uitgerekend op 8 juni.

Twas ammel een beetje vaag wanneer ik nu precies zwanger ben geworden. Volgens de vk kon ik namelijk nog niet positief geplast hebben, toen ik dat wel had gedaan. Ze dacht dus dat ik verder was. Zij dacht toen 10 weken en ik dacht 6 weken. Ondertussen heb ik 2 echo's gehad en we zaten er beide naast, het was toen 8 weken.

Maar goed... hoi dus :)
Niet mieten! Door gieten!
pi_88917240
Ooooooooooooooooooooooh Seilram!! *O* *O* *O*
wanne verrassing! O+ gefeli en welkom!! *O* *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88917263
zeg iemand anders doe es update in t update-topic, ik blijf updates plaatsen :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88917437
Seilram, wat gaaf, gefeliciteerd! Een broertje of zusje voor Joep! Ik ben heel benieuwd. Ik vind Joep zo'n schatje om te zien; we krijgen veel te weinig foto's van hem te bewonderen in het fototopic! Had je een kloon of meld je je 'vers'?
pi_88917686
Seilram, gefeliciteerd! Leuk zeg, Joep een zusje of een broertje. Nog zo'n knapperd erbij! *O*
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:53:40 #200
238474 Jeetjejom
pi_88917841
Seilram!!!! Gefeliciteerd!!!!! *O* *O* *O* *O*
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:54:05 #201
238474 Jeetjejom
pi_88917863
Ik ben vandaag 19 weken, halve rare mijlpaal! btw
Jouw warmte is genoeg
pi_88917873
Gefeliciteerd seilram!!!
pi_88918015
Is goed hoor Huup ;)

*O* gefeli Seilram!! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:58:01 #204
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88918116
seilram wat tof! *O*

Van harte nog...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:58:06 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88918117
Leuk! Gefeliciteerd!
pi_88918440
Gefeliciteerd seilram!!!
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:04:51 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88918467
Seilram, wat leuk! Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_88918729
Seilram *O* wat leuk!!! Van harte gefeliciteerd!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:40 schreef Leandra het volgende:

Hier klopt ie niet, maar ik ben ingeleid :P volgens dit ding zou ik 7 augustus bevallen zijn (UD was 10 augustus) en ik ben 28 juli bevallen :D
pi_88918867
Wat leuk seilram! Gefeliciteerd!!!
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:15:48 #210
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88919077
Hier komt er trouwens 29 juli uit, ik ben ingeleid op 7 augustus :P
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:17:11 #211
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88919153
Oi, Seilram wat leuk! :D Gefeliciteerd!
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:18:08 #212
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_88919206
Leuk Seilram, gefeliciteerd!

Ik zou volgens de berekening op 12 mei gaan bevallen ipv 10 mei. Dus ik moet ook maar wat meer koffie gaan drinken :P
Bij de vorige bevalling zit er bijna 2 weken verschil in de berekening :D
pi_88919229
Gefeliciteerd Seilram!
Back in business.
pi_88919259
Nog steeds geen nieuws van Koningin en Tierrr hé??
Back in business.
pi_88919636
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 21:19 schreef Shirley het volgende:
Nog steeds geen nieuws van Koningin en Tierrr hé??
Volgens mij niet nee

Ben ook wel benieuwd hoe het gaat met DoctorB en Diesz, daar hebben we volgens mij ook al even niets van gehoord?
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:38:24 #216
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_88920326
Ik ga morgen maar eens op zoek naar lichtgewicht positierokken, de broeken zakken me van de kont af aangezien ik mijn riem niet meer strak kan aansnoeren. Loop nu de hele tijd rond met een sexy bouwvakkersdecollete :')
En volgens mij moet ik mijn collega's ook eens gaan inlichten, ze beginnen naar m'n buik te staren.
Maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in -O-
pi_88920378
Seilram, gefeliciteerd! Jij was niet een van de klonen toch?
Zfs, ik hoop dat de pillen helpen!

Ik beval volgens dat ding weer 6 dagen te laat. Maaruh, hij houdt helemaal geen rekening met mijn korte cyclus...raar. En mijn miskraam zorgt voor aftrek, tis jammer dat je niet kan invoeren dat je er meer hebt gehad, dat zou nog meer korting opleveren.

En ik weet niet meer wie het zei, maar ik hijg ook hoor. En niet te zuinig. Maar goed, de smoes is nu dat het weer er voor zorgt dat ik hoest (wat niet eens ver van de waarheid af is, want dit weer zorgt bij altijd al voor extra hoesten). De vorige keer was de smoes hooikoorts.
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:39:36 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88920397
Seilram, gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88920458
Krijtlijk, ik heb mijn collega's nog niet kunnen betrappen op staren, maar ik zal blij zijn als ik niet telkens mijn buik meer hoef in te houden en dat het geen ramp is als mensen het zien. Ik kan mijn eigen broeken nog prima aan en de meeste shirts ook, maar je ziet gewoon iets. En dat mag nog effe een paar dagen niet. Of zoals mijn zusje zei: nog twee werkdagen te gaan, dat ga je redden!
pi_88920496
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:21 schreef Pvoesss het volgende:
Pas als ik 40 weken ben zullen we dit zien. Geloof me, ik heb met 29 weken al heel wat strepen :X }:|

Volgens de vk krijg je ze na je 30ste niet meer. Had ik toch langer moeten wachten.
The way you rock'n'roll
pi_88920578
troost je DML, ik was vorige keer toch echt ook al 30 geweest, maar ik heb ook strepen. En ik had ook al oude uit mijn tienerjaren, toen ook al te hard gegroeid. Die van de vorige keer jeuken soms nu.
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:43:15 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88920586
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Pas als ik 40 weken ben zullen we dit zien. Geloof me, ik heb met 29 weken al heel wat strepen :X }:|

Volgens de vk krijg je ze na je 30ste niet meer. Had ik toch langer moeten wachten.
Ik ben 34 en hoef geen tijgerprintjes meer te kopen hoor.... -O-

En dat is er allemaal in de laatste weken pas ingetrokken, meeste zelfs pas na de 40 weken
pi_88920639
flugel, bij volgens mij ook pas na de 40 weken. Ik verdenk er een paar van zelfs pas tijdens de bevalling gekomen te zijn.
pi_88920726
Ow, mooi bakerpraatje dan zeg :{w

Nou ja, je doet er geen drol aan natuurlijk maar iets minder dan zoveel als er nu per dag verschijnen mag wel.
The way you rock'n'roll
pi_88920748
Seilram gefeliciteerd *O*
The way you rock'n'roll
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:47:02 #226
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88920781
Wow, wat een heel warm welkom hier! Dankjewel, ik word er haast verlegen van joh :@

Nee, ik had geen kloon. Nee, ik leed in stilte... hahaha, ik las hier wel, maar zei nog niets :)
pi_88920859
Och ja en ik ben 25 en heb nauwelijks streepjes. Mn mams was 21 bij de eerste en 25 bij de derde en heeft geen enkel streepje.
T is bovenal ook een kwestie van aanleg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88920898
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik beval volgens dat ding weer 6 dagen te laat. Maaruh, hij houdt helemaal geen rekening met mijn korte cyclus...raar.
Ik vind het ook zo suf dat je alleen de eerste dag van je laatste menstruatie op kunt geven. Ik had een heel lange cyclus en als ik daar niet voor corrigeer dan ga ik volgens de berekening op 29 december bevallen! :o
pi_88920904
Gefeliciteerd Seilram!!
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:50:42 #230
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_88921011
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:40 schreef mefke79 het volgende:
Krijtlijk, ik heb mijn collega's nog niet kunnen betrappen op staren, maar ik zal blij zijn als ik niet telkens mijn buik meer hoef in te houden en dat het geen ramp is als mensen het zien. Ik kan mijn eigen broeken nog prima aan en de meeste shirts ook, maar je ziet gewoon iets. En dat mag nog effe een paar dagen niet. Of zoals mijn zusje zei: nog twee werkdagen te gaan, dat ga je redden!
2 werkdagen moet te doen zijn toch :)
Mijn broeken passen op zich nog wel ik hoef zelfs de knoop en rits niet open te doen bij het aan en uit trekken, maar een strakke riem kan ik nu minder goed hebben.
Ik ben nu bijna 4 maanden ver dus op zich mogen mijn collega's het wel weten maar ik heb niet zo zin in dat betuttelende gedoe wat er dan op volgt.
pi_88921258
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:48 schreef huuphuup het volgende:
Och ja en ik ben 25 en heb nauwelijks streepjes. Mn mams was 21 bij de eerste en 25 bij de derde en heeft geen enkel streepje.
T is bovenal ook een kwestie van aanleg.
Mijn vk vroeg dus of mijn mams ze heeft maar die heeft er nul. Toen vroeg ze naar haar leeftijd en die was al boven de 30 en dat verklaarde het volgens haar.

Ik wist uit mijn pubertijd al dat ik er gevoelig voor ben maar toch als het er zo vanaf je heupen zo richting je buik inschiet dan is dat toch wel ;(
The way you rock'n'roll
pi_88921324
seilram gefeliciteerd

mijn schoonouders reageerde erg blij.
Ik heb nog steeds een hekel aan zetpillen
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:56:06 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88921386
Seilram van harte!
pi_88921583
zfs, tis voor een goed doel zeg maar!

Die twee werkdagen overleef ik hoor, moet lukken. Ik vind het vooral grappig dat ik mijn broeken nog aan kan. Gaat gewoon nog prima. Net alsof het nu hoger zit dan de vorige keer. En als het straks bekend is, dan kan tenminste weer wat andere kleren aan, nu pak ik telkens donkere shirts en dan met een jasje en/of sjaal zodat het minder opvalt. Straks mag ik weer gewoon een strakker shirt aan en dan met jasje mooi open. Die weken straks, dat ik nog niet enorm veel vocht vasthoud, daar heb ik wel zin in.
pi_88921696
Ik heb ze al van de eerste! en nu scheurt het nog veel en veel verder echt van onder tot boven..
En vooral heel diep..
pi_88921719
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:55 schreef zfs het volgende:
seilram gefeliciteerd

mijn schoonouders reageerde erg blij.
Ik heb nog steeds een hekel aan zetpillen
Het is ook niet mijn favoriete iets maar geloof me, na 16 weken straal misselijk zijn is het heerlijk om 's ochtends een zetpil te hebben die er gewoon voor zorgt dat je de rest van de dag normaal kan functioneren.
Is wel een sterker middel dan dat jij hebt trouwens, wat ik nu nog steeds gebruik.
The way you rock'n'roll
pi_88921797
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb ze al van de eerste! en nu scheurt het nog veel en veel verder echt van onder tot boven..
En vooral heel diep..
Oké jij wint. En je maakt een tweede heel aantrekkelijk zo :')
The way you rock'n'roll
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:02:59 #238
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88921863
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:58 schreef mefke79 het volgende:
zfs, tis voor een goed doel zeg maar!

Die twee werkdagen overleef ik hoor, moet lukken. Ik vind het vooral grappig dat ik mijn broeken nog aan kan. Gaat gewoon nog prima. Net alsof het nu hoger zit dan de vorige keer. En als het straks bekend is, dan kan tenminste weer wat andere kleren aan, nu pak ik telkens donkere shirts en dan met een jasje en/of sjaal zodat het minder opvalt. Straks mag ik weer gewoon een strakker shirt aan en dan met jasje mooi open. Die weken straks, dat ik nog niet enorm veel vocht vasthoud, daar heb ik wel zin in.
Weet je nu al dan dat je weer vocht vast gaat houden?

Ik vertel het dinsdag op het werk, mijn broeken pas ik ook nog prima en ik weeg nog hetzelfde, maar ik merk wel dat mijn darmen wat hoger liggen. Erg prettig ;)
pi_88921997
Seilram, maak van dat 'gaat houden' maar ' vast houd'. Nu al dus. Tis nog niet extreem en alleen zichtbaar bij enkels en in de avond, maar toch. Schijnt familiekwaaltje te zijn. Al mijn tantes van mijn moeders kant hebben zoutloos moeten eten tijdens de zwangerschap om die reden. Ben ik even blij dat ze daar niet meer aan doen.

Ik heb ook hoger liggende darmen. Mijn vetrolletje heeft tegenwoordig ook al een fundering zeg maar.
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:07:37 #240
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88922175
Ow, vervelend... gaat dat erger worden naarmate de zwangerschap vordert?
Ik had dat echt de laatste 2 weken bij Joep toen een beetje..

Ja, mijn vetrol ook. Ik voel me prachtig :'). Vooral als ik zit, dan zit die rol ineens zo charmant over mijn broek heen.
pi_88922352
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oké jij wint. En je maakt een tweede heel aantrekkelijk zo :')
Hehehehe sorry :D
Ik kan me voor het eerst in een poosje helemaal ontspannen doordat mijn meid ergens anders slaapt. En dat is wel te merken ook. Ik heb precies dezelfde pijn als vannacht maar dat haalde ook niets uit. Dus ik durf met mijn potdicht niet meer te hopen. -O-
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:10:49 #242
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88922367
Seilram gefeliciteerd!
pi_88922555
Seilram, de vorige keer werd het alleen maar erger ja. Ik heb nog net niet Huup verslagen toen, die kon fok in haar been schrijven en dat ging me niet lukken. Het enige voordeel is wel dat je een week na de bevalling echt kilo's kwijt bent (en tig keer je bed verschoont wil hebben omdat het er letterlijk aan alle kanten uitloopt). Maar goed, ik hoop deze keer er minder last van te hebben omdat ik
1) minder lang in de warme tijd zwanger ben
2) ik slanker begon (ik weet het, ijdele hoop)
3) ik veel meer beweeg dan toen (en dat geeft me echt moed)
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:17:57 #244
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88922768
Seilram, wat gaaf zeg, gefeliciteerd *O*
Alweer eentje zwanger van "mijn" vorige ronde :o

Pvoesss :*
.... met gevoel voor drama....
pi_88924104
:D Seilram!! Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd!! *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:44:58 #246
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88924205
Seilram, wat een leuk nieuws! Van harte *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88924666
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:10 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hehehehe sorry :D
Ik kan me voor het eerst in een poosje helemaal ontspannen doordat mijn meid ergens anders slaapt. En dat is wel te merken ook. Ik heb precies dezelfde pijn als vannacht maar dat haalde ook niets uit. Dus ik durf met mijn potdicht niet meer te hopen. -O-
Oh Pvoesss ik hoop echt voor je dat je gewoon doordat je nu zo ontspant enzo, dat de boel doorzet! Misschien eerst nog even wat uurtjes lekker slapen ;) en daarna dr tegenaan! ik duim.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88934230
quote:
Ik ook 5 mei, vind ik dus niet zo tof. Heel Nederland viert dan feest. Ik wil dat de verjaardag van mijn kindje zijn eigen feestje is en niet die van heel Nederland. Dus als het aan mij ligt gaat dat het dus niet worden, net als Koninginnedag, ook stom! (leuk om te vieren niet om te bevallen)
pi_88934285
Vriendinnetje van mij is op 5 mei jarig. Het is best een suf feest, dus iedereen gaat liever naar haar parkfeestjes. En iedereen is vrij! *O*
Koninginnedag lijkt me ook niet zo leuk. Net als 1 januari. ;)
pi_88934334
Ik zit rond kerst en oud en nieuw..lijkt mij ook niet zo leuk..
Zul je zien, komt die dan vast
  zaterdag 20 november 2010 @ 09:46:39 #251
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88934390
Medio juli is er geen feestdag te bekennen, of je moet in Frankrijk wonen. Vind het wel een vreemde gewaarwording dat mijn kind in juli jarig is. Ik ken niemand die in die maand jarig is, familie of vrienden.
Het nadeel is dat zijn of haar verjaardag in de zomervakantie kan vallen en dat het een late leerling gaat zijn. Het voordeel is dat het op die dag waarschijnlijk mooi weer is :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 09:47:02 #252
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88934400
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:38 schreef oeke het volgende:
Vriendinnetje van mij is op 5 mei jarig. Het is best een suf feest, dus iedereen gaat liever naar haar parkfeestjes. En iedereen is vrij! *O*
Koninginnedag lijkt me ook niet zo leuk. Net als 1 januari. ;)
5 mei is toch maar eens per 5 jaar een vrije dag?
pi_88934432
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:47 schreef flugeltje het volgende:
:D Haha, als je eigen baas bent heb je duidelijk niet door wanneer de vrije dagen precies vallen. Het voelde in elk geval wel altijd zo. En al haar vrienden zijn zowat zelfstandigen dus het was altijd erg druk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 20-11-2010 12:01:37 ]
pi_88934448
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 09:47 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ligt aan je CAO.. Ambtenaren zijn wel vrij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88934456
Ja officieel is dat idd eens in de 5 jaar. Maar ieder jaar worden er wel feesten georganiseerd.....
Waar dan weer veel mensen naar toe willen.
Daarbij is een vriend van ons al jarig op 5 mei, dus die datum is eigenlijk al vergeven.
Maar ja, zo kan ik nog wel even doorgaan, want 25 april is mijn beste vriendin jarig, 11 mei de sterfdag van vriend zijn oma en 12 de verjaardag van mijn petekindje.
Dus ik moet er ergens tussen mikken haha.
Doe mij dus maar gewoon 2 mei, zoals afgesproken :P

En dat vocht vasthouden: omg, ik kwam gisteravond thuis na een dag werken en een etentje met collega's (was rond 23.30) en die onderbenen en enkels van mij! Kon wel huilen. Ben niet superdun, maar was altijd heel blij met mijn dunne kuiten en slanke enkeltjes. Die was ik gewoon kwijt! :'( Is nu gelukkig weer helemaal bijgetrokken.

Tijdje terug postte ik over slecht nieuws van opa. Nieuws is nog veel slechter geworden. Hij had nog een paar maanden gekregen van de artsen, maar dit zijn uiteindelijk weken geworden. Mijn oom uit Maleisië is nu onderweg hierheen, ticket tot 11-12. Maar volgens mijn mam is opa voor die tijd overleden. Dus die ziet zijn achterkleinkind helaas niet meer :'(
pi_88934483
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:46 schreef Aventura het volgende:
Medio juli is er geen feestdag te bekennen, of je moet in Frankrijk wonen. Vind het wel een vreemde gewaarwording dat mijn kind in juli jarig is. Ik ken niemand die in die maand jarig is, familie of vrienden.
Het nadeel is dat zijn of haar verjaardag in de zomervakantie kan vallen en dat het een late leerling gaat zijn. Het voordeel is dat het op die dag waarschijnlijk mooi weer is :)
Late leering? Ze gaat dan gewoon direct na de zomervakantie naar school, toch? En tegenwooridg is dat allemaal heel anders, hoor :)

En voordeel van juli: lekker buiten de verjaardag vieren *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88934507
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 09:46 schreef Aventura het volgende:
vroege leerling wordt t ;)
ik vond t trouwens ook een gekke maand om jarig te zijn haha. voordeel was wel: in juni was t lekker, dus heb heerlijk in de tuin kunnen liggen O+
en hij zal niet altijd in de vakantie jarig zijn, tis nog net leuk zo :)

poppedein, jij gaat gewoon mn zus nadoen.die dacht 5mei, werd 7mei en is 25 april bevallen :P
  zaterdag 20 november 2010 @ 09:59:57 #258
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88934584
Ow ja vroege leerling indd! Meteen even iets erover opgezocht, die grens ligt op 1 oktober (ik dacht veel eerder) en die wordt tegenwoordig niet meer zo streng gehanteerd.

Maareh, over die dingen hoef ik eigenlijk nog lang niet na te denken :D

En hoera voor buitenfeestjes! Dat is echt lekker, ik heb ze nooit gehad. Ik ben begin februari jarig, ik heb al 3x meegemaakt dat bezoek niet kon komen wegens weeralarm...
pi_88934876
quote:
Ik ken niemand die in die maand jarig is, familie of vrienden.
Meldt. Ik kan zo 5 bekenden opnoemen die ook die maand jarig zijn :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 10:23:08 #260
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88934933
seilram, gefeliciteerd :)
Ik heb eindelijk steunkousen, eerste keer had de apotheek het recept niet binnengekregen, de tweede keer hadden ze steunkousen binnen gekregen voor mensen die moeilijk/niet konden lopen. En nu eindelijk de goede :P
pi_88934947
Over de strepen, ik ben 29 en heb van de zwangerschap striae over mijn hele buik tot onder mijn oksels overgehouden :') begint nu eindelijk wat lichter van kleur te worden want het ziet er vreselijk uit... mjah, weinig aan te doen ;)

En ik vond bevallen in juli prima! Als je een beetje tegen de hitte kunt is het heerlijk, verlof in de zomer O+
pi_88935004
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:23 schreef Orea het volgende:
Over de strepen, ik ben 29 en heb van de zwangerschap striae over mijn hele buik tot onder mijn oksels overgehouden :') begint nu eindelijk wat lichter van kleur te worden want het ziet er vreselijk uit... mjah, weinig aan te doen ;)

En ik vond bevallen in juli prima! Als je een beetje tegen de hitte kunt is het heerlijk, verlof in de zomer O+
Ja, verlof in de zomer vond ik ook heerlijk :Y
en bij ons in de vrienden- en familiekring is juli een drukke maand! ach, over een paar jaar zijn we dan zelf op vakantie. Vieren we het gewoon eerder of later.
Mijn collega zijn oudste is op 5 december jarig en die vieren het op 5 november zodat het niet met Sinterklaas valt.
pi_88935190
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:59 schreef Aventura het volgende:
Ow ja vroege leerling indd! Meteen even iets erover opgezocht, die grens ligt op 1 oktober (ik dacht veel eerder) en die wordt tegenwoordig niet meer zo streng gehanteerd.

Maareh, over die dingen hoef ik eigenlijk nog lang niet na te denken :D

En hoera voor buitenfeestjes! Dat is echt lekker, ik heb ze nooit gehad. Ik ben begin februari jarig, ik heb al 3x meegemaakt dat bezoek niet kon komen wegens weeralarm...
tegenwoordig is het nog meer uitgebreid, kinderen mogen "over" naar groep 2 als ze van voor januari zijn, mits ze daaraan toe zijn. die "grens" is dus verlegd naar december. ben je dus van na 1 oktober, kan het best zo zijn dat je wel gewoon meestroomt met de groep die op dat moment in groep 1 zit, en ben je niet direct van groep 0 op school... (zoals ze dat benoemen bij ons op school) voor mensen die er minder mee te maken hebben was dat soms lastig, die hadden het idee dat hun kind bleef zitten of een jaar langer moest kleuteren omdat het kind na 1 oktober in de kleutergroep kwam...
pi_88935251
Wij hebben het nieuws vanmorgen aan onze oudste verteld! De reactie was zo leuk!! O+
pi_88935498
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:38 schreef mijsje het volgende:

[..]

tegenwoordig is het nog meer uitgebreid, kinderen mogen "over" naar groep 2 als ze van voor januari zijn, mits ze daaraan toe zijn. die "grens" is dus verlegd naar december. ben je dus van na 1 oktober, kan het best zo zijn dat je wel gewoon meestroomt met de groep die op dat moment in groep 1 zit, en ben je niet direct van groep 0 op school... (zoals ze dat benoemen bij ons op school) voor mensen die er minder mee te maken hebben was dat soms lastig, die hadden het idee dat hun kind bleef zitten of een jaar langer moest kleuteren omdat het kind na 1 oktober in de kleutergroep kwam...
Nuttig om te lezen! Ik begrijp alleen vanaf een bepaald punt je verhaal niet meer. Begrijp ik nu goed dat een kind geboren tussen 1 oktober en 1 januari pas in september (als hij/zij ruim 4,5 jaar is) naar groep 1 gaat en een half jaar later door kan stromen naar groep 2 om vervolgens weer een half jaar later naar groep 3 te gaan? Of gaat zo'n kind al met 3,5 jaar naar groep 1?
pi_88935626
nee, een kind komt met 4 jaar op school. vroeger, als dat was na 1 oktober, kwam het in "groep 0" en bleef het het schooljaar daarna in groep 1 en stroomde dan mee met de groep 1 die er dan was. nu is het zo dat een kind t/m december in groep 1 komt en daarmee mee stroomt, en vanaf januari in die "groep 0" komt. voor januari doe je dus eigenlijk maar anderhalf jaar over de kleutergroepen (ligt eraan wanneer je precies 4 wordt, maar vooral na 1 oktober geldt dit) en na januari doe je er 2,5 jaar over. en dat alles zonder versneld door te gaan of te blijven zitten.
snap je dit beter? (is ook een ingewikkeld proces, want er spelen natuurlijk meer dingen mee, zoals of het kind er ook aan toe is om naar groep 3 te gaan...)
pi_88935634
In Ambers geval wel Claudia. Amber is van 18 okt. Begon in groep 0 en zit nu (1jr later) in groep 1.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88935717
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:57 schreef mijsje het volgende:
nee, een kind komt met 4 jaar op school. vroeger, als dat was na 1 oktober, kwam het in "groep 0" en bleef het het schooljaar daarna in groep 1 en stroomde dan mee met de groep 1 die er dan was. nu is het zo dat een kind t/m december in groep 1 komt en daarmee mee stroomt, en vanaf januari in die "groep 0" komt. voor januari doe je dus eigenlijk maar anderhalf jaar over de kleutergroepen (ligt eraan wanneer je precies 4 wordt, maar vooral na 1 oktober geldt dit) en na januari doe je er 2,5 jaar over. en dat alles zonder versneld door te gaan of te blijven zitten.
snap je dit beter? (is ook een ingewikkeld proces, want er spelen natuurlijk meer dingen mee, zoals of het kind er ook aan toe is om naar groep 3 te gaan...)
Nee, ik begrijp je verhaal nog steeds niet! Het is voor mij wel heel interessant, want Ivan is van 13 november. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat hij pas ruim een half jaar later naar school zou gaan, maar nu lees ik over zoiets als "groep 0" en bijzondere doorstroommogelijkheden!
pi_88935893
ik ben van november en ging naar school toen ik 4 was. dat was november 89(schooljaar 89/90), naar groep 2 ging ik in 91 (schooljaar 91/92).
alleen tegenwoordig zou ik niet zolang in groep 1 gezeten hebben. als k t goed begrijp toch?

nou ja maakt hier niets uit :) floris is in juli jarig en ik zit niet meer op de basisschool :P
pi_88935915
hij is van 13 november, dus van voor januari. dat wil zeggen dat hij in kan stromen in groep 1, na de volgende zomervakantie kan hij gewoon naar groep 2 "overgaan", en na de zomervakantie daarna kan hij naar groep 3, als hij daaraan toe is. (dus, als hij een bepaald aantal letters weet, de cito's/toetsen voldoende afrond en hij er sociaal/emotioneel aan toe is. per school kan het overgangsbeleid van groep 2 naar 3 verschillen hoor...) mocht het zo zijn dat Ivan nog erg jong is in zijn gedrag, nog meer wil spelen, er duidelijk niet aan toe is, dan blijft hij in groep 2, maar wordt dat nog niet genoemd als blijven zitten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik ben van november en ging naar school toen ik 4 was. dat was november 89(schooljaar 89/90), naar groep 2 ging ik in 91 (schooljaar 91/92).
alleen tegenwoordig zou ik niet zolang in groep 1 gezeten hebben. als k t goed begrijp toch?

nou ja maakt hier niets uit :) floris is in juli jarig en ik zit niet meer op de basisschool :P
klopt :) mits je er aan toe was om al door te gaan... :)
pi_88935936
Hm, ik ben van december en ging volgens mij pas naar school toen ik 4,5 was. Dat instappen middenin het schooljaar is nieuw voor me!

Ah, mijsje, het is nu duidelijk voor me! Wat goed dat scholen daar nu flexibeler mee omspringen en van het kind zelf uitgaan. Lijkt me trouwens niet altijd even makkelijk, vooral gezien de pushcultuur die je bij veel ouders ziet.
pi_88935969
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik ben van december en ging volgens mij pas naar school toen ik 4,5 was. Dat instappen middenin het schooljaar is nieuw voor me!
daar kiezen mensen wel eens voor, omdat kinderen met 4 nog niet leerplichtig zijn. het is voor een school alleen niet wenselijk. ik hoor het niet meer zo vaak tegenwoordig trouwens, dat mensen daarvoor kiezen. tegenwoordig is het "de gewoonte" dat kinderen een dag na hun 4e verjaardag in de kleutergroep op school komen.
pi_88935987
Ik ben in een klein dorp opgegroeid, dus het kan heel goed zijn dat het gewoon de dorpscultuur was. Ik zal mijn moeder er eens naar vragen. Misschien herinner ik het me gewoon verkeerd.
pi_88936022
maar het zou best kunnen. en misschien lag het ook aan de tijd, dat het vroeger anders ging. ik weet eigenlijk ook niet wanneer ik voor het eerst op de kleuterschool kwam, of het schooljaar toen al begonnen was... (maar ik was van 12 september, dus vrij aan het begin van het schooljaar)
pi_88936039
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 10:41 schreef Caatje. het volgende:
Wij hebben het nieuws vanmorgen aan onze oudste verteld! De reactie was zo leuk!! O+
Wat leuk O+ !
Ben benieuwd wie je bent ;)
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:17:50 #276
238474 Jeetjejom
pi_88936085
Ik ben van eind september en toendertijd nog een bespreekgeval. Maar ik heb altijd gedacht dat je in principe 2 volledige schooljaren in de kleuterklas moet doorbrengen voordat je naar groep 3 gaat op de september en oktoberkindjes na.
Maar dat is dus weer helemaal veranderd?
Jouw warmte is genoeg
pi_88936139
Caatje, lees ik helemaal over je berichtje heen! Hoe oud is jullie oudste? Of houd je dat liever voor je? En hoe reageerde die dan?
pi_88936491
Claudia, de oudste is al groot, echt wel peuter-af zeg maar. Maar ik onthul liever nog niet te veel, tot ik mijn kloonmasker afzet ;)
De oudste was echt superblij, wilde telkens mijn buik bekijken en begon direct met spulletjes verzamelen!
pi_88936513
Seilram, proficiat met je zwangerschap en welkom hier!
pi_88936679
Ah, een kloon van een bekende! Spannend weer. Het lijkt me heel bijzonder om mee te maken dat je kind de komst van een tweede (of derde, vierde...) bewust ervaart.
pi_88936883
quote:
Ik ben 15 juli geboren en was ook altijd in de vakantie jarig. Ik kan me totaal niet herinneren dat ik daarmee zat eigenlijk.
Ik had wel altijd feestjes...
pi_88936942
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp je verhaal nog steeds niet! Het is voor mij wel heel interessant, want Ivan is van 13 november. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat hij pas ruim een half jaar later naar school zou gaan, maar nu lees ik over zoiets als "groep 0" en bijzondere doorstroommogelijkheden!
David is van januari en heeft dus anderhalf jaar in groep 1 gezeten.
pi_88937579
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:15 schreef mijsje het volgende:
maar het zou best kunnen. en misschien lag het ook aan de tijd, dat het vroeger anders ging. ik weet eigenlijk ook niet wanneer ik voor het eerst op de kleuterschool kwam, of het schooljaar toen al begonnen was... (maar ik was van 12 september, dus vrij aan het begin van het schooljaar)
Vroeger was je dan dus idd een vroege leerling, en de jongste van de klas. Ik was in december jarig en ging ook pas september erna naar school. Halverwege het jaar instromen, gebeurde gewoon niet. Dus ik was een late leerling, 4,5 toen ik naar de basisschool ging.
pi_88938777
Even over vocht vasthouden... kan het ook verdeeld zijn? Mijn rechtervoet/enkel is namelijk meer gezwollen dan de linker. Tintelt zelfs bij m'n tenen.

Caatje, ben benieuwd wie je bent! :)

Over verjaardagen op feestdagen, ik hoop echt niet dat die van mij op 5 december komt. Ik hou echt m'n benen dicht! :')
Back in business.
pi_88941384
Heheh ja ik ben zo blij dat ik dat echt niet kan halen! *O*
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:10:39 #286
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88943505
seilram proficiat en welkom!

caatje een kloon, weer raad-je-kloontje-tijd hierrrr
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:16:25 #287
238474 Jeetjejom
pi_88943680
Caatje, gefeliciteerd en hopelijk weten we snel wie je bent!!!
As promised: foto's van mijn (onder voorbehoud) jongetje:

Tja krijg ze even niet gedraaid, sorry....

Nienna, hoe was jouw echo eigenlijk???
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:34:58 #288
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88944251
Schone foto's van je ventje, JJ. En een heel duidelijk piemeltje, en dat op de vroege morgen, mijn dag kan niet meer stuk :)

En Caatje, wat leuk dat de oudste zo leuk reageerde! Ben benieuwd!

Hier samen met de man (of de man doet, ik scharrel er wat om heen) het huis een beetje aan kant gemaakt. Ook weer wat dingen gevonden die ik kwijt was (dank Beisan), maar ben helemaal klaar voor komst van moeder en zusje. Speculaasbrokken, dropjes, aanmaaklimonade, kom maar op! :) Ik ga ZO aankomen deze week :)

(En ik krijg nog steeds een cheesecake, maar ik vind het altijd 'niet nodig', wat voor zwangere dame ben ik?)
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:38:05 #289
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88944328
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:16 schreef Jeetjejom het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een leuke foto, die onderste :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:01:44 #290
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88946711
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:16 schreef Jeetjejom het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Onder voorbehoud? :D

Gaaf Jeetjejom!
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:11:57 #291
238474 Jeetjejom
pi_88947135
Tja de vk twijfelde ook niet echt, maar het zou (een hele kleine kans) een ontzettend grote clitoris kunnen zijn (maar volgens mij was dat meer om zichzelf in te dekken ;) ) Moet zeggen dat ze bij de tweede foto die ze maakte ook al een heel stuk meer overtuigd was!
Maar dinsdag weten we het echt zeker :D

Bas, en ik heb rekening gehouden met het tijdverschil zodat je je dag goed kon beginnen! Laat het smaken allemaal!!!!
Jouw warmte is genoeg
pi_88947714
mooie echo!!
Ik heb besloten Claudia maar eens te volgen vandaag en heb mezelf verwend met heerlijke zeep met olie erin. Het ruikt hier nu net zo als in de sauna.
Mijn buik is echt anders dan de vorige keer. Toen kon ik met 8 weken veel broeken al niet meer aan, ook niet om mijn benen, terwijl ik nu mijn lage spijkerbroek nog met gemak dicht kan. Daar hangt dan wel iets van buikje boven, maar dat boeit me niet echt. Tis niet vetrol achtig zeg maar.
pi_88948306
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:21 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben nu dan wel niet zwanger, maar ik wil die weddenschap best aangaan hoor :7 ;(

Maar waar ik eigenlijk voor kwam: Seilram, gefeliciteerd! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:16:20 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88949454
Jeetjejom, wat een leuke echo's, dat voetje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88951330
Wat een mooie echo JJ
Ik was al blij dat ik bij die van ons het hoofdje, een armpje en een beentje kon ontdekken.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:32:11 #296
238474 Jeetjejom
pi_88952049
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:12 schreef zfs het volgende:
Wat een mooie echo JJ
Ik was al blij dat ik bij die van ons het hoofdje, een armpje en een beentje kon ontdekken.
Hmmm, ben ik dan zo verwend dat ik deze nog redelijk onscherp vind. Heb duidelijkere hier liggen :D
Jouw warmte is genoeg
pi_88952169
Nee hoor! ik vind ze ook redelijk onscherp :@
Het zijn wel mooie echo's maar ik heb ze duidelijker/scherper gezien.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:39:39 #298
238474 Jeetjejom
pi_88952324
Oke gelukkig, was al bang dat het aan mij lag.
Ach ja, ze waren alleen maar gescand om het geslacht te laten zien, dus dan mag het ook wel!
Jouw warmte is genoeg
pi_88954382
Seilram, gefeliciteerd!!

Onze echo was goed!! Met baby is alles helemaal prima in orde en was lekker beweeglijk.
Ik mag alleen over 10 weken wel weer komen, want er ligt een klein stukje placenta voor mijn baarmoedermond. De kans is heel groot dat dat wegtrekt als mijn buik flink gaat groeien, maar voor de zekerheid wil ze met 30 weken zwangerschap weer kijken. Het kon verder geen kwaad voor de baby of voor mij...dus ik kan me daar nu nog niet druk om maken.

Beentjes bleven de hele tijd stijf tegen elkaar...maar de echoscopiste sprak de magische woorden: "dan kent dat kleintje mij nog niet" en binnen een paar seconden was het overduidelijk zichtbaar en geen twijfel mogelijk: we krijgen een dochtertje O+
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:39:47 #300
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88954612
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef -Nienna- het volgende:
Seilram, gefeliciteerd!!

Onze echo was goed!! Met baby is alles helemaal prima in orde en was lekker beweeglijk.
Ik mag alleen over 10 weken wel weer komen, want er ligt een klein stukje placenta voor mijn baarmoedermond. De kans is heel groot dat dat wegtrekt als mijn buik flink gaat groeien, maar voor de zekerheid wil ze met 30 weken zwangerschap weer kijken. Het kon verder geen kwaad voor de baby of voor mij...dus ik kan me daar nu nog niet druk om maken.

Beentjes bleven de hele tijd stijf tegen elkaar...maar de echoscopiste sprak de magische woorden: "dan kent dat kleintje mij nog niet" en binnen een paar seconden was het overduidelijk zichtbaar en geen twijfel mogelijk: we krijgen een dochtertje O+
Wat fijn _Nienna_! Gefeliciteerd met jullie meisje! O+

Wij hebben dinsdag de 20 weken echo (in wk 22) en vinden dat (ondanks dat er al 10 of 11 echo's zijn gemaakt deze zwangerschap) toch wel spannend. Gelukkig hebben we al een soort van pre-SEO gehad, waarop alles dat ze kon zien helemaal goed was.
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:41:51 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88954681
Nienna, wat geweldig, een goede SEO van een meisje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')