Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou zulke mensen werken ook op dezelfde tijden ..dus tja..
Noem me paranoïde, maar ik geef mijn sleutel niet aan derden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Deviant1nl het volgende:
Geef je de sleutel aan je buren en geef je dat toch telefonisch door?
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.
Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar.
Zij willen zorgen dat je kachel goed werkt voor de komende winter, zodat jij niet in de kou komt te zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij.
Doe jij iets verkeerd, niet zijquote:Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:28 schreef Charmian het volgende:
[..]
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteitenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers.
Servicemonteurs werken niet?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Dit zijn toch geen calamiteiten man.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteiten
Calamiteiten is een groot woord maar je weet wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen calamiteiten man.
Sowieso vind ik het nogal onbehoorlijk dat ze zoiets 2 1/2 week van te voren aankondigen en dat je afspraak alleen binnen een marge van 4 dagen kan verzetten.
Ik bedoel, wat als je net in die periode vakantie gepland had. Die moet je dan annuleren ofzo
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.quote:
Jep onderhouds monteurs hebben geen levenquote:Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Omdat jij dat doet hoeft een ander het nog niet te doen. Die mensen hebben ook gewoon een gezin. Als je geen 'last' van dit soort mensen wilt hebben moet je maar een woning kopen. Dan kun je zelf beslissen wanneer je iemand laat komen, desnoods pak je ze op een zaterdagquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.
Ja, blijkbaar.quote:
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar.
Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.
Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.
Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
Projecten voor eindejaarssluiting moeten afgerond worden. Het is echt megadruk nu. Ik wil mijn manager morgen wel eens zien als ik zeg in deze periode een vrije dag wil nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef rekenwonder het volgende:
TS werkt 45 uur per week, maar heeft niet de vrijheid om een dag thuis te blijven/werken.
Mijn ouders werken allebei fulltime. Als het nu op een vrijdag was, was het nog een mogelijkheid. Maar het kan alleen op ma, di, wo of do.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassen
Een beetjequote:
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een beetje
Dus kijk... jij wilt wonen en nog enig gwoongenot genieten. Dus dat wil jij van de verhuurder. Hoe moeilijk is het? Een halve dag in het jaar. Of vind je ook dat de bakker en de tandarts maar 's avonds moeten gaan werken
Gekkerd
quote:Omdat monteurs geen onderhoud hebben gepleegd is de boel nu kapot en moet ik de hele dag thuisblijven om een monteur te ontvangen.
Alsof ik niets beters heb te doen.
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
dat was mijn idee ook!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn
Meid, koop een huis. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Je neemt teveel vrije dagen op en houdt geen rekening met dit soort situaties.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Als ze echt gaan schilderen wel, ivm opendraaiende delen (ramen/deuren)quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn
Oh, onderhoud, das dus niet alleen schilderwerkquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Meid, koop een huis neem een uitkering. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalen heb je alle tijd.
3 avonden in de week en in het weekend. Dan hoef ik niet te werken. Overdag door de week en 2 avonden wel. Ik wil er best voor thuis blijven, maar vrij nemen vind ik niet zo'n goed plan (en mijn werkgever in deze periode ook nietquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?
Maar dan word je waarschijnlijk weer sjaggo omdat iedereen overdag komt als jij wilt uitslapen en rondlummelenquote:
Niets. Letterlijk. Geen inspectie, geen onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijkerquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:08 schreef trovey het volgende:
Krijg je geen onderhoud of ze gaan het in rekening brengen, ligt er aan of het personeel is van de woningbouwvereniging zelf is of een extern bedrijf. Hoe dan ook je schiet er niets mee op.![]()
[..]
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
Ik ben ook niet van plan om het zo ver op de spits te drijven hoor. Stuur zowel wat sms-jes of iemand die ochtend misschien iets te doen heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijker
Alle kleine lettertjes van je huurcontract wel goed doorgelezen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.
Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar.
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.
En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.
Van het externe bedrijf kun je geen rekening krijgen (direct), die heb je immers geen opdracht geven.
Ze kunnen er zo veel opzettenquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef trovey het volgende:
[..]
En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder.
Ga eens particulier huren dan betaal je echt fors en kunje heel misschien die service wel verwachten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.
Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
Hoeveel uur werk jij in de week, hoeveel vrij dagen heb je, en hoeveel daarvan zijn er collectief? (verplicht op te nemen, opgelegd door de werkgever)quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef trovey het volgende:
ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk
Als je niet eens een uur of 2 gemist kan worden op je werk klopt er toch iets niet hoor...quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoeveel uur werk jij in de week, hoeveel vrij dagen heb je, en hoeveel daarvan zijn er collectief (verplicht op te nemen, opgelegd door de werkgever)
Klopt ook niet. Er is gewoon erg veel werk nu, slecht gepland. Ik mag volgende week naast 2 extra avonden ook de zaterdag op kantoor doorbrengen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je niet eens een uur of 2 gemist kan worden op je werk klopt er toch iets niet hoor...
Dan laat je toch geen onderhoud plegen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Gulo het volgende:
[..]
Klopt ook niet. Er is gewoon erg veel werk nu, slecht gepland. Ik mag volgende week naast 2 extra avonden ook de zaterdag op kantoor doorbrengen.
Maar goed, dat is verder niet relevantie mbt dit topic.
Als ik gewoon mijn 42 uur volgens contract zou werken, zou deze kwestie net zo goed aan de orde zijn.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Gulo het volgende:
En ja, mijn werkgever is vrij moeilijk in dit opzicht. Omdat de monteur ergens tussen 07.30 en 13.00 zou komen is er ook geen sprake van 2 uurtjes natuurlijk.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Basp1 het volgende:
Maar even ontopic mijn ervaring leert me dat je bij wbv's en de subcontractors vaak best nog wel een afspraak kan maken dat ze als eerst naar jou toe komen in dat tijdsbestek en je dus om 8.00 de monteur op de stoep hebt staan en 8.10 deze weer weg is en je met een kleine vertraging naar je werk kunt.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:02 schreef Piles het volgende:
Leg het voor aan de wbv of ze direct om 7.30 kunnen komen, kun je daarna naar je werk, hoef je maar een paar uur vrij te nemen.
Maar het is natuurlijk makkelijker om hier al te gaan klagen voordat je ook maar enige actie zelf hebt ondernomen. Ow het is niet eens KLB.quote:
Ramen openzetten. Bij m'n ma duurde het 4 dagen en moest ze alle 4 de dagen dus thuis blijven. Ridiculous.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
Is dat zo'n gek idee dan? Ze hebben een huismeester of een buurtmeester, waarom kan je hem niet een geschreven toestemming + sleutels overhandigen? Zij zijn tenslotte de eigenaren en ZIJ hebben de plicht woongenot te verschaffen in een gerepareerde woning. Huurder moet alleen niet voor overlast zorgen en dokken elke maand, that's it.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:28 schreef trovey het volgende:
Dan laat je toch geen onderhoud plegen?. Je wilt/kunt geen vrij nemen, je buren vertrouw je niet en blijkbaar is er in de vrienden/familiekring ook niemand te vinden. Geef dat door aan de woningbouwvereniging en je merkt vanzelf wel wat hun reactie is.
Je krijgt sowieso nog iemand voor de CV-ketelquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Natuurlijk wel! Iedereen moet zich aanpassen aan TS maar TS wil zich nergens aan aanpassen.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je krijgt sowieso nog iemand voor de CV-ketel.
Maargoed, jij vindt het dus ook geen probleem als jouw klanten liever een afspraak 'snachts maken bij je bedrijf?
Aan de andere kant is het geen onderhoud maar een controle, daarvoor zou ik ook niet thuisblijvenquote:Op woensdag 10 november 2010 08:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Iedereen moet zich aanpassen aan TS maar TS wil zich nergens aan aanpassen.
Dus als jullie klanten straks allemaal liever 's avonds en/of in het weekend geholpenquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
Je hebt net zoveel vrijdagen als een anderquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig,
Dan moet TS ook niet zeuren als hij zometeen dood gaat aan CO-vergiftiging omdat zn ketel niet gecontroleerd is.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het geen onderhoud maar een controle, daarvoor zou ik ook niet thuisblijven. Maar een monteur moet je gewoon binnen laten.
jouw klanten kunnen jou ook thuis bellen, bij wijze van service?quote:Op woensdag 10 november 2010 08:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je hebt net zoveel vrijdagen als een ander![]()
Verder eens met TS.
Service in Nederland is een vies woord.
Nee hoor, in overleg is een andere dag en exacte tijd mogelijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:
Gelukkig heb ik een partner die onregelmatige tijden werkt en dus vaak thuis is, maar eerlijk gezegd geef ik TS wel gelijk.
Je krijgt een brief in de bus met een mededeling dat je dan en dan maar thuis moet zijn omdat er iemand langs komt. Ze zouden je bv ook kunnen vragen om te bellen zodat je in overleg een handige tijd of oplossing kunt verzinnen, maar nee je word van tevoren gewoon al ingepland en daar heb je je dan maar aan te houden.
Maar vaak doen ze dan gelijk de hele straat, dus daarom een tijd van x tot y. Als TS gewoon ff belt met het bedrijf dat die controle doet dan kan ie een exacte tijd afspreken. Maar hij zeikt er liever over op FOK! dan dat ie naar een oplossing zoektquote:En ik irriteer me al jaren aan die " ergens tussen x en y" afspraken. Je zit verplicht urenlang thuis voor een klusje dat 5 minuten duurt, je durft geen moment de deur uit te lopen want dan mis je ze dus net en je zult altijd zien dat ze in de laatste 5 minuten komen. Kunnen die lui niet gewoon wat beter leren plannen? Ik snap dat je niet tot op de minuut nauwkeurig kunt zeggen wanneer je er bent, maar iets nauwkeuriger moet kunnen.
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?quote:Op woensdag 10 november 2010 09:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jouw klanten kunnen jou ook thuis bellen, bij wijze van service?
Heel herkenbaar, ik denk dat meer vrijgezellen in een huurwoning hier 'last' van hebben. Het mooie is...volgend jaar is het weer zo dus hou alvast wat dagen overquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:21 schreef RPG het volgende:
Eigenlijk ben ik het wel met de TS eens.
In mijn oude huis was het nog erger zelfs. Dan kreeg ik een brief over schilderwerk controle verplicht 1 dag vrij zijn over 2 weken, Paar weken later van de stroom leverancier dat ze er bij moesten voor controles. Weer fijn een dag vrij nemen binnen 2 weken. En in zelfde jaar moest ik ook vrij nemen voor water bedrijf. Dat kost me dus 3 vrije dagen voor dingen waar ik niet om gevraagd heb en die ook nog eens op kort termijn geregeld moeten worden.
Als ik bij hun een melding doe moet ik ook al rekening houden met hun planning en wanneer zij langs willen komen. Als zij dus zelf langs willen komen passen zij zich maar lekker aan.
Reken voor de grap eens uit wat een vrije dag opnemen kost terwijl je hier niet op zit te wachten. (222 delen door je bruto jaarsalaris)quote:Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, ik denk dat meer vrijgezellen in een huurwoning hier 'last' van hebben. Het mooie is...volgend jaar is het weer zo dus hou alvast wat dagen over.
Moeilijk doen om het moeilijk doen hoor.
Noem mij 1 bedrijf dat tussen 9 en 5 van ma t/m vrij deze zaken doet.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Reken voor de grap eens uit wat een vrije dag opnemen kost terwijl je hier niet op zit te wachten. (222 delen door je bruto jaarsalaris)
Er is altijd wel een andere afspraak te maken in overlegquote:Op woensdag 10 november 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.
Oplossingen zijn er wel te vinden, familie, vrienden of een andere afspraak maken. Want die andere afspraak maken kan echt wel. Tenminste... bij ons wel als je echt niet anders kan.
Van 7 tot 4 danquote:Op woensdag 10 november 2010 10:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Noem mij 1 bedrijf dat tussen 9 en 5 van ma t/m vrij deze zaken doet.
Deze bedrijven komen om 7 uur 'sochtends bij je aanbellen als je dat wilt hoor.
Het zal vast practische redenen hebben dat dit zo gebeurt. Bijvoorbeeld geluidsoverlast.
Vanochtend om 10 voor 7 werd ik wakker gemaakt door een boormachine, omdat de benedenburen een nieuwe keuken krijgen.
Dat is dus de instelling waar ik het over heb.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.
Oplossingen zijn er wel te vinden, familie, vrienden of een andere afspraak maken. Want die andere afspraak maken kan echt wel. Tenminste... bij ons wel als je echt niet anders kan.
Da's wel een groot verschil want eerste werk kun je combineren met je baan. Dan kom je een half uurtje later. Want je hebt toch flexibele werktijden wegens service aan je klanten, toch?quote:
En ook daar heb je het niet altijd in de hand als ze bijvoorbeeld in de hele wijk andere electriciteits meters gaan plaatsen moet je daarvoor ook een keer thuisblijven.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen.
Nee, want monteursbedrijven moeten ook gewoon de arbeidstijdenwet aanhouden. En als ze dan om 7:00 werk hebben en om 21:00 omdat jou dat goed uitkomt dan overtreden ze die wetquote:Op woensdag 10 november 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is dus de instelling waar ik het over heb.
Het kan wel anders het is een kwestie van willen/service
Probeer die eerste zin nog eens te typen maar dan zo dat er wel een touw aan vast te knopen valt.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's wel een groot verschil want eerste werk kun je combineren met je baan. Dan kom je een half uurtje later. Want je hebt toch flexibele werktijden wegens service aan je klanten, toch?
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, want monteursbedrijven moeten ook gewoon de arbeidstijdenwet aanhouden. En als ze dan om 7:00 werk hebben en om 21:00 omdat jou dat goed uitkomt dan overtreden ze die wet.
Eerste werk = 7 uur bij jou op de stoep.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Probeer die eerste zin nog eens te typen maar dan zo dat er wel een touw aan vast te knopen valt.
Das waar ook, nou ja dan heeft TS echt een supergroot probleem wat onoplosbaar isquote:Op woensdag 10 november 2010 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En ook daar heb je het niet altijd in de hand als ze bijvoorbeeld in de hele wijk andere electriciteits meters gaan plaatsen moet je daarvoor ook een keer thuisblijven.
Niet in die branche. Het grootste deel van de tijd werken ze namelijk gewoon in de bouw. Controles/service aan huis is echt maar een klein deel van hun werkquote:Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
Nooit gehoord van in ploegen werken?
Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is dus de instelling waar ik het over heb.
Het kan wel anders het is een kwestie van willen/service
Mwoa, mijn zwager heeft toch een 10-20 monteurs in dienst die niks anders doen dan preventief onderhoud en storingen oplossen hoor. En die staan grotendeels los van de monteurs die voor de utilities-poot werken in de nieuwbouw projecten.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet in die branche. Het grootste deel van de tijd werken ze namelijk gewoon in de bouw. Controles/service aan huis is echt maar een klein deel van hun werk.
Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.
Helemaal mee eens! Mijn vriend werkt in het onderwijs en is dus (vaak) op tijd thuis, waardoor we aan het eind van de middag meestal wel wat ruimte hebben om inspecties van de woningbouw enzo te laten uitvoeren, maar als ik alleen zou zijn zou ik ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen hoor. Als je voor elk klusje een vrije dag moet gaan opnemen hou je er inderdaad niet veel over...quote:Op woensdag 10 november 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:
Gelukkig heb ik een partner die onregelmatige tijden werkt en dus vaak thuis is, maar eerlijk gezegd geef ik TS wel gelijk.
Je krijgt een brief in de bus met een mededeling dat je dan en dan maar thuis moet zijn omdat er iemand langs komt. Ze zouden je bv ook kunnen vragen om te bellen zodat je in overleg een handige tijd of oplossing kunt verzinnen, maar nee je word van tevoren gewoon al ingepland en daar heb je je dan maar aan te houden.
En ik irriteer me al jaren aan die " ergens tussen x en y" afspraken. Je zit verplicht urenlang thuis voor een klusje dat 5 minuten duurt, je durft geen moment de deur uit te lopen want dan mis je ze dus net en je zult altijd zien dat ze in de laatste 5 minuten komen. Kunnen die lui niet gewoon wat beter leren plannen? Ik snap dat je niet tot op de minuut nauwkeurig kunt zeggen wanneer je er bent, maar iets nauwkeuriger moet kunnen.
Ik heb het niet specifiek over woningcorporaties maar gewoon in het algemeen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.
Wel als je het zwart laat doen in de avonduurtjes.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.
Maar het bedrijf waarvoor jij werkt is ook niet zo flexibel dat je om 11:00 kunt beginnen, of wel? Want dan kan je alles perfect oplossenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over woningcorporaties maar gewoon in het algemeen.
En als het dan extra geld kost om iemand pas na 17:00 over de vloer te krijgen dan vind ik dat prima. Service mag wat mij betreft best wat kosten. Maar 9 van de 10 bedrijven beginnen daar gewoon weg niet aan omdat ze nou eenmaal van 9 tot 5 werken.Gezien de huidige maatschappij waarin we leven een gemiste kans.
Mijn zwager kan zulke contracten gewoon niet verkopen aan zijn klanten, zijn monteurs willen dat best wel (voor een vergoeding uiteraard), maar die klanten willen er niet voor betalen. En dus moet TS even een ochtend vrij nemen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over woningcorporaties maar gewoon in het algemeen.
En als het dan extra geld kost om iemand pas na 17:00 over de vloer te krijgen dan vind ik dat prima. Service mag wat mij betreft best wat kosten. Maar 9 van de 10 bedrijven beginnen daar gewoon weg niet aan omdat ze nou eenmaal van 9 tot 5 werken.Gezien de huidige maatschappij waarin we leven een gemiste kans.
Dat zijn ze wel.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar het bedrijf waarvoor jij werkt is ook niet zo flexibel dat je om 11:00 kunt beginnen, of wel? Want dan kan je alles perfect oplossen.
jij had het over in ploegen werken.. noem mij 1 schilder die als de zon onder is nog kan schilderen. noem mij 1 keukenmonteur die buiten de reguliere tijden geluidsoverlast mag veroorzaken. noem mij 1 timmerman die als het donker is het dak nog op gaat.quote:
Dan is het toch geen probleem? Dan vraag je gewoon eerste werk bij je huis aan, en in de zomer kan dat bijv. om 6 uur 'sochtends. Later dan 17:00 wordt altijd moeilijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel.![]()
Alleen je mist mijn punt.
In de bouw 's winters wachten ze eerst totdat de zon op is om te gaan timmeren?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij had het over in ploegen werken.. noem mij 1 schilder die als de zon onder is nog kan schilderen. noem mij 1 keukenmonteur die buiten de reguliere tijden geluidsoverlast mag veroorzaken. noem mij 1 timmerman die als het donker is het dak nog op gaat.
Ze beginnen om 7:00 net als iedereen op de bouw.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In de bouw 's winters wachten ze eerst totdat de zon op is om te gaan timmeren?
Dat is 4 uurtjes. En dan moet ie de volgende dag weer om 18:00 terugkomen om het af te maken.. Wie betaalt die andere uren dat ie niets kan doen omdat de opdrachtgever niet thuis is en niet wil dat de keukenmonteur tot 02:00 'snachts doorgaat?quote:Een keukenmonteur kan prima om 18:00 een keuken monteren en werken tot 22:00.
Omdat hij dan niet zoveel ziet en jij gaat janken dat het niet goed is en dat de schilder dan de volgende avond weer in het donker zijn werk moet gaan doen?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou een schilder niet kunnen schilderen als de zon onder is?
Dan zie je toch niet wat je doet!!quote:Op woensdag 10 november 2010 10:39 schreef Maanvis het volgende:
Ze beginnen om 7:00 net als iedereen op de bouw.
Waarom zou een schilder niet kunnen schilderen als de zon onder is?
Een beetje keukenmonteur, zeker als het meer dan 1 persoon is, heeft een beetje keuken er in 4 uur wel inzitten hoor.quote:Dat is 4 uurtjes. En dan moet ie de volgende dag weer om 18:00 terugkomen om het af te maken.. Wie betaalt die andere uren dat ie niets kan doen omdat de opdrachtgever niet thuis is en niet wil dat de keukenmonteur tot 02:00 'snachts doorgaat?
Waarom is eerder dan wel mogelijk en later niet?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Maanvis het volgende:
Nogmaals, eerder werk is altidj wel mogelijk in overleg. Dát is hoe ze flexibel zijn, die servicemonteurs. Maar TS is te lam om om 05:00 op te staan denk ik.
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan zie je toch niet wat je doet!!
[..]
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan zie je toch niet wat je doet!!
[..]
Je vergeet dat de oude keuken ook gedemonteerd moet wordenquote:Een beetje keukenmonteur, zeker als het meer dan 1 persoon is, heeft een beetje keuken er in 4 uur wel inzitten hoor.
Ja hoi, we leven in 2010. De gloeilamp is al in 1854 uitgevonden.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Omdat hij dan niet zoveel ziet en jij gaat janken dat het niet goed is en dat de schilder dan de volgende avond weer in het donker zijn werk moet gaan doen?
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
![]()
Nooit van kunstlicht gehoord?
[..]
quote:Zie je...je kan wel oplossingsgericht denken... maak er dan ook wat vaker gebruik van
* Hoi we leven in 2010,.... een vrije dag is zo genomenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja hoi, we leven in 2010. De gloeilamp is al in 1854 uitgevonden.
Dat doen ze, zie de post van fruityloop, de klanten willen er alleen niet voor betalen. Jij wel, maar jij bent maar 2 uurtjes in een jaar voor dat bedrijfquote:Op woensdag 10 november 2010 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
[..]
![]()
Leerde het merendeel van de dienstverlenende bedrijven maar eens service gericht denken.
Welke 4 uurtjes dat hij niet kan werken omdat ik dat niet wil (?) heb je het over?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:43 schreef Maanvis het volgende:
[quote]Je vergeet dat de oude keuken ook gedemonteerd moet worden. Feit blijft dat die 4 uurtjes dat ie niet kan werken omdat jij dat niet wil, ook betaald moeten worden.
De 4 uurtjes die hij wil werken als jij naar bed wiltquote:Op woensdag 10 november 2010 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welke 4 uurtjes dat hij niet kan werken omdat ik dat niet wil (?) heb je het over?
Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat doen ze, zie de post van fruityloop, de klanten willen er alleen niet voor betalen. Jij wel, maar jij bent maar 2 uurtjes in een jaar voor dat bedrijf.
Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een keukenmonteur kan prima om 18:00 een keuken monteren en werken tot 22:00.
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.
Aan het bedrijf de taak die 30 uur te vullen met, hopeloze gevallen zoals mij(En ik ben echt niet de enige)
Klant blij (hoeft geen vrij te nemen wat hem ook geld kost). Werknemers blij (want flexibeler met uren om kunnen gaan) Werkgever blij (want meer winst)
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zitquote:Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef Maanvis het volgende:
[quote]
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.
Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.quote:De flexibiliteit die wel betaalbaar is ligt hem in het 'sochtends vroeger beginnen dan dat de klant naar zijn werk hoeft. Dus om 6 of om 7 uur bij de klant voor de deur staan. Dan hoeft de klant maar een uurtje vrij te nemen. Geen probleem toch?
De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.quote:Sowieso, de klant mag zelf ook wel wat flexibeler zijn. Hoezo vrij nemen? Het bedrijf waarvoor de klant werkt is toch zeker wel zo flexibel om ook een werkdag van 12 tot 9 mogelijk te maken?
Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denkenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Een beetje keuken verbouwing is alleen niet in 4 uur gedaan. Laten we er van uit gaan dat ze er in totaal 40 uur mee bezig zijn. In jou voorstel van 4 uur per dag hebben de buren dan 10 dagen last.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?
Dat jij om de een of andere reden bij bouwbedrijven blijft hangen snap ik niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Zo egoïstisch om niet even je buurman een schilderijtje te laten ophangen om 20:00 's avonds wat 1 keer in de 5 jaar voorkomt.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denken
Dus fruityloop lult uit zijn nek?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zit
[..]
Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.quote:Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.
[..]
Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.quote:De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:
[quote][..]
Dus fruityloop lult uit zijn nek?
[..]
Probeer eens in oplossingen te denken.quote:Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.
[..]
De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?quote:Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.
Dan zou ik dienstverleners in de arm nemen die zich wat meer willen aanpassen aan de klant. Essent kan ik bijvoorbeeld bellen om ~18.00 de meter op te komen nemen, en onze locale installateur belt als hij er aan komt, en geeft op voorhand aan of hij vroeg/laat op de ochtend/middag komt, en dat is voor dat type werkzaamheden ook wel de max. Op het kwartier nauwkeurig laten dat soort werkzaamheden zich nou eenmaal niet plannen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Tja dan gelden de gegeven antwoorden ook voor jouquote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegen.
Je moet in dat soort gevallen de eerste afspraak afbellen en dan een nieuwe afspraak maken. Dan kunnen ze wel een exacte tijd geven, omdat ze dan niet meer de hele wijk doen maar alleen jou.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibelquote:Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Dan trekken we het zo breed dat we het altijd naar het werk wat jezelf doet kan verwijzen dat je werk doet wat niet felxibel genoeg is om even je werktijd te verzetten.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.
Misschien is hun extra service wel te duur en weegt het niet op tegen de voordelen voor de klant.
[..]
Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?quote:Probeer eens in oplossingen te denken.![]()
[..]
Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?quote:De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibel. Omdat je daar niet met geluidsoverlast en daglichteis zit.
Geen UPC nemen danquote:Op woensdag 10 november 2010 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel?![]()
UPC in elk geval niet.
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonneequote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[quote]
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen?
[..]
Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00quote:Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?
Dat is de keuze van de klant.quote:Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?
Maar aangezien het grootste deel van de bevolking gewoon snipperdagen te over heeft, of flexibele werktijden heeft, of een familielid thuis heeft zitten, en het ze dus feitelijk geen geld kost, krijgt het servicebedrijf geen sluitende planning na 18:00. Uren die niet ingeplanned zijn kunnen ook niet gefactureerd worden.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonnee
[..]
[/quote]quote:Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00
[..]
En de keuze van het servicebedrijf. Want als de klanten niet massaal die keuze maken is het voor het servicebedrijf niet rendabel die keuze te maken.quote:Dat is de keuze van de klant.
Vaak heeft de klant geen keuze daarin. Daar zit misschien nog wel een organistatorische oneffenheid, maar ik verwacht eigenlijk niet dat wanneer de klant belt om buiten kantooruren of in een klein tijdsframe geholpen te worden deze voor die service een euro of 100 wilt gaan betalen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat is de keuze van de klant.
Het grootste deel van de bevolking weet hun snipperdagen ook wel nuttiger te besteden dan verplicht te moeten wachten tot het servicebedrijf komt opdraven.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[quote]Maar aangezien het grootste deel van de bevolking gewoon snipperdagen te over heeft, of flexibele werktijden heeft, of een familielid thuis heeft zitten, en het ze dus feitelijk geen geld kost, krijgt het servicebedrijf geen sluitende planning na 18:00. Uren die niet ingeplanned zijn kunnen ook niet gefactureerd worden.
Laat daar nou toevallig nog een collega X zijn die pas om 09:30 is begonnen met werken.quote:Collega Y begint al om 06:00, en collega Z is al klaar met werken als jij nog op je werk zit. Dus dit is geen oplossing.
[..]
Als je je klanten bij voorbaat al geen mogelijkheid geeft zul je er nooit achter komen of het rendabel is. En okee, in sommige branches is het rendabeler dan andere branches.quote:En de keuze van het servicebedrijf. Want als de klanten niet massaal die keuze maken is het voor het servicebedrijf niet rendabel die keuze te maken.
Ik denk dat hier toch een groot onderscheid te maken is tussen mensen die huren, en mensen die als particulier een dienst afnemen. Mijn zwager, en zijn servicemonteurs, zijn gebonden aan het contract met woningcorporatie X, en daar uit voortvloeiend moeten de huurders zich daar ook naar schikken.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vaak heeft de klant geen keuze daarin. Daar zit misschien nog wel een organistatorische oneffenheid, maar ik verwacht eigenlijk niet dat wanneer de klant belt om buiten kantooruren of in een klein tijdsframe geholpen te worden deze voor die service een euro of 100 wilt gaan betalen.
Ligt er maar net aan wat de service is en inhoudt.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vaak heeft de klant geen keuze daarin. Daar zit misschien nog wel een organistatorische oneffenheid, maar ik verwacht eigenlijk niet dat wanneer de klant belt om buiten kantooruren of in een klein tijdsframe geholpen te worden deze voor die service een euro of 100 wilt gaan betalen.
Ja maar denk je dat die monteur voor 25 euro extra wil komen?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat de service is en inhoudt.
Voor het simpel bezorgen was een wasmachine zal geen hond 100 euro extra gaan betalen nee.
Maar als die zelfde wasmachine nou stuk blijkt te gaan heb ik er best, ik noem een bedrag, 25 euro extra voor over om de monteur om 19:00 te laten komen.
Blijkbaar niet, want anders boden de bedrijven deze service wel. Want dan was het voor hun ook gewoon betaalbaar.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het grootste deel van de bevolking weet hun snipperdagen ook wel nuttiger te besteden dan verplicht te moeten wachten tot het servicebedrijf komt opdraven.
[..]
9:30 is nog te vroeg want dan werkt ie tot 18:30 en heeft ie in jouw huis geen tijd om het af te maken. Dus collega X moet dan pas om 12:00 beginnen om tot 21:00 door te kunnen werken.quote:Laat daar nou toevallig nog een collega X zijn die pas om 09:30 is begonnen met werken.
Is het nu echt zo moeilijk voor je?![]()
[..]
Geloof mij, als het rendabel was dan was het allang gebeurd. Genoeg ZZP-ers die wel die uren draaien. Maar die huurt het woningbouwbedrijf niet in blijkbaarquote:Als je je klanten bij voorbaat al geen mogelijkheid geeft zul je er nooit achter komen of het rendabel is. En okee, in sommige branches is het rendabeler dan andere branches.
De monteur wilt wel voor die 25 euro extra komen, maar aangezien het niet in de route past zal kapt. ruigbaard dan alsnog 75 euro voorrijkosten extra gefactureerd krijgen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat die monteur voor 25 euro extra wil komen?
Sommige wel, maar die komen hier dan ook niet klagen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:19 schreef Sessy het volgende:
Ik denk eigenlijk dat sommige mensen best 100 euro over zouden hebben voor een monteur die na een bepaalde tijd komt.
Dat is in nederland ook zo hoorquote:Op woensdag 10 november 2010 12:19 schreef Sessy het volgende:
Ik denk eigenlijk dat sommige mensen best 100 euro over zouden hebben voor een monteur die na een bepaalde tijd komt.
Overigens doen ze in Engeland gewoon tot 7 uur 's avonds komen. Als je overdag niemand hebt die er kan zijn kan je dus na 5'en of zelfs na 6'en afspreken.
Jij wel wil je hiermee zeggen?quote:
Wij hebben meen ik 80 euro betaald voor het bezorgen van onze wasmachine, maar dat geschiedde dan wel op een door ons te bepalen dagdeel, en hield in dat ze hem de trap op sjouwden, en volledig werkend achter lieten. En de verpakkingsmaterialen namen ze ook mee.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat de service is en inhoudt.
Voor het simpel bezorgen was een wasmachine zal geen hond 100 euro extra gaan betalen nee.
Maar als die zelfde wasmachine nou stuk blijkt te gaan heb ik er best, ik noem een bedrag, 25 euro extra voor over om de monteur om 19:00 te laten komen.
Dat is niet helemaal waar...quote:Op woensdag 10 november 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:
Gelukkig heb ik een partner die onregelmatige tijden werkt en dus vaak thuis is, maar eerlijk gezegd geef ik TS wel gelijk.
Je krijgt een brief in de bus met een mededeling dat je dan en dan maar thuis moet zijn omdat er iemand langs komt. Ze zouden je bv ook kunnen vragen om te bellen zodat je in overleg een handige tijd of oplossing kunt verzinnen, maar nee je word van tevoren gewoon al ingepland en daar heb je je dan maar aan te houden.
En ik irriteer me al jaren aan die " ergens tussen x en y" afspraken. Je zit verplicht urenlang thuis voor een klusje dat 5 minuten duurt, je durft geen moment de deur uit te lopen want dan mis je ze dus net en je zult altijd zien dat ze in de laatste 5 minuten komen. Kunnen die lui niet gewoon wat beter leren plannen? Ik snap dat je niet tot op de minuut nauwkeurig kunt zeggen wanneer je er bent, maar iets nauwkeuriger moet kunnen.
quote:Op woensdag 10 november 2010 13:13 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Jij wel wil je hiermee zeggen?
Eigenlijk had je een kut moeten hebben want je zeikt als een wijf...
Behoorlijk? TS is de personificatie van Zeiken...quote:Op woensdag 10 november 2010 13:21 schreef anufri het volgende:
[..]
weer een vooroordeel uit de wereld, mannen kunnen ook BEHOORLIJK zeiken
Nee dat is niet logisch. Ik snap dat het niet tot op de minuut nauwkeurig kan, maar iets nauwkeuriger dan tussen 9 en 17 kan het wel denk ik.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:20 schreef anufri het volgende:
Tja dat er geen vaste tijd afgesproken kan worden is lastig, maar wel logisch,
zo'n monteur weet immers nooit wat hij gaat aantreffen bij zijn klanten.
De ene keer is hij binnen 10 minuten weg en de andere keer moet er iets vervangen en/of
gerepareerd worden en is de goede man zo 2 uur bezig.
Klopt, maar dan moet je dus een andere afspraak makenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat is niet logisch. Ik snap dat het niet tot op de minuut nauwkeurig kan, maar iets nauwkeuriger dan tussen 9 en 17 kan het wel denk ik.
Klopt, dat heb ik wel eens gedaan. Probleem is dan dat je 3 maanden moet wachten of zo, maar het kan wel.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je dus een andere afspraak maken.
Bij die standaardcontroles/onderhoud/bezoek gaan ze gewoon de hele straat/wijk langs en dan kunnen ze niet precies melden hoe laat. Als je ze belt dan kun je gewoon een afspraak op +/- tijd maken.
3 maanden wachten op onderhoud CV-ketel is geen probleem lijkt mequote:Op woensdag 10 november 2010 14:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik wel eens gedaan. Probleem is dan dat je 3 maanden moet wachten of zo, maar het kan wel.
Uit eigen ervaring met een storingsmonteur een half jaartje geleden, weet ik dat 2 uur speling wel nodig is. Je wilt niet weten in wat voor zooi ze soms terecht komen, aldus die beste man. Mijn zwager, die met zijn 20 service monteurs, liet ook al eens zoiets vallen. Met veel moeite, dus met realtime data-connecties tussen de monteurs en een centrale planning, is ~2 uur wel het max haalbare. Zijn monteurs werken met PDA's waar klanten de handtekening op zetten, en die houdt ook de voorraden bij van de bus etc, enkel om de tijd die een monteur op de zaak moet zijn te minimaliseren.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat is niet logisch. Ik snap dat het niet tot op de minuut nauwkeurig kan, maar iets nauwkeuriger dan tussen 9 en 17 kan het wel denk ik.
En wanneer de klant dan een factuur voor 100 euro in de bus krijgt omdat deze niet aanwezig was is het ook weer niet goed. Terwijl een tandarts dat dus ook doet als je niet op een afspraak komt opdagen.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:31 schreef fruityloop het volgende:
Maar zelfs met al die hightech tools zitten er veel variabelen in, zo gebeurt het bij hem ook wel dat mensen met een kapotte CV niet thuis zijn als de storingsmonteur komt, en dan is een dagplanning zomaar weer aan gruzelementen.
Ik verwacht dat TS in dat geval niet meer klaagtquote:Op woensdag 10 november 2010 08:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan moet TS ook niet zeuren als hij zometeen dood gaat aan CO-vergiftiging omdat zn ketel niet gecontroleerd is.
Alleen kun je bij die lui niet terecht als je VVE of Woningstichting toevallig met anderen een contract heeft.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is in nederland ook zo hoor. Ik kan er in mijn woonplaats alleen al 10 opnoemen.
Het heeft niets met lam te maken achterlijke reetkever.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 november 2010 18:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het heeft niets met lam te maken achterlijke reetkever.![]()
Het gaat erom dat ik weinig resterende vrije dagen heb, EN dat het momenteel zo druk op het werk is. Ik draai komende week zo'n 6 a 10 overuren om deadlines enigszins te kunnen halen, als ik dan al weer meer dan een halve dag kwijt ben om op een monteur te wachten, wordt dat overwerk al weer grotendeels teniet gedaan.
Wat heeft dit met lam te maken?Er zijn veel ergere dingen om je druk of zorgen over te maken dan een vrije dag of dagdeel voor een reparatie, onderhoud, bezorgen of dergelijke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een slim iemand verenigt het onaangename met het aangename, bijvoorbeeld door zoveel mogelijke afspraken op dezelfde dag te regelen en juist die kleine dingen waar je niet aan toe komt juist op dat moment uit te voeren en zo wordt een onnodige dag opeens heel nuttig.
Ps als je zoveel overuren per week maakt moet je misschien eens wat overuren om zetten in vrije tijd heb je daar ook weer genoeg dagen mee.
Kan natuurlijk alleen als je het geldvan de overwerktoeslag kan missen, misschien heb je die uren juist keihard nodig en dan houd het natuurlijk gewoon op.
quote:Op woensdag 10 november 2010 21:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind eigenlijk dat die bedrijven die met een datum komen en melden dat er niet van kan worden afgeweken zelf maar contact moeten opnemen met mijn baas of met die van Gulo. Want ik wil best 'n dagje thuisblijven zoals die monteurs willen. En ik wil best 'n dag netjes naar m'n werk komen, zoals m'n baas wil (zoals gezegd werk ik in een sector met vaste vakanties, waar je geen vrije dagen kunt opnemen). Als ze dat tegelijk willen op dezelfde dag mogen ze het samen uitzoeken, mij maakt het allemaal geen donder uit.
Een VvE is weer een heel ander verhaal, daar kan je als lid op de vergadering de dienstverlening ter sprake brengen, en eventueel besluiten om een beter contract af te sluiten met zijn allen. Als huurder (particulier of via woningbouw) heb je die inspraak simpelweg niet. Eigendom=beslissen, en dat is met meer dingen zo hoor. Als huurder heb je in dit geval ook nog wel wat inspraak op het moment, maar niet in die mate die je als eigenaar hebt.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:31 schreef Sessy het volgende:
[..]
Alleen kun je bij die lui niet terecht als je VVE of Woningstichting toevallig met anderen een contract heeft.
Het probleem zou bijv. op te lossen zijn doordat een woningstichting of VVE met een ander bedrijf een tweede contract sluit, en als je niet overdag kunt dan kan je de monteur 's avonds laten komen alleen heb je dan wel extra servicekosten per maand of betaal je een deel zelf.
Het punt is alleen dat ook DAT in Nederland niet schijnt te kunnen omdat we nog steeds een maatschappij hebben die erop gericht is dat je met een gezinnetje in een huisje woont en dat moeders parttime werkt.
Jij hebt echt geen leven of welquote:Op woensdag 10 november 2010 18:11 schreef Gulo het volgende:
Overigens heb ik iemand gevonden die dat dagdeel vrij is, dus het probleem is wat dat betreft niet meer actueel, maar het irriteert me desalniettemin nog steeds
quote:Op woensdag 10 november 2010 18:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het heeft niets met lam te maken achterlijke reetkever.![]()
Het gaat erom dat ik weinig resterende vrije dagen heb, EN dat het momenteel zo druk op het werk is. Ik draai komende week zo'n 6 a 10 overuren om deadlines enigszins te kunnen halen, als ik dan al weer meer dan een halve dag kwijt ben om op een monteur te wachten, wordt dat overwerk al weer grotendeels teniet gedaan.
Wat heeft dit met lam te maken?Zit niet zo te janken, als je het niet aankan zoek je toch een andere baan, moet de rest van de wereld zich aanpassen omdat jij leeft voor je werk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jawel hoor, als je zelf in overleg treedt met de woningstichting en zelf het onderhoud betaalt en het tijdstip 'savonds regelt, dan kan dat gewoon heel vaak (je zult versteld staan van wat er allemaal mogelijk is!)quote:Op woensdag 10 november 2010 17:31 schreef Sessy het volgende:
[..]
Alleen kun je bij die lui niet terecht als je VVE of Woningstichting toevallig met anderen een contract heeft.
Het probleem zou bijv. op te lossen zijn doordat een woningstichting of VVE met een ander bedrijf een tweede contract sluit, en als je niet overdag kunt dan kan je de monteur 's avonds laten komen alleen heb je dan wel extra servicekosten per maand of betaal je een deel zelf.
Het punt is alleen dat ook DAT in Nederland niet schijnt te kunnen omdat we nog steeds een maatschappij hebben die erop gericht is dat je met een gezinnetje in een huisje woont en dat moeders parttime werkt.
quote:Op donderdag 11 november 2010 17:31 schreef Ivo1985 het volgende:
Gut... wat een drama toch. Je moet thuisblijven omdat iemand anders gewoon tussen pakweg 7 en 4 werkt. Of tussen 8 en 5.
Ik werk zelf langs de weg, en dat veroorzaakt wel eens wat hinder. Wanneer ik overdag bezig ben, hoor ik als opmerking "ga 's nachts werken, ik moet naar m'n werk". Dan vraag ik altijd netjes waarom mijnheer/mevrouw zelf niet 's nachts gaat werken. Tja, dat kan natuurlijk niet, want men heeft ook nog een sociaal leven. Ja, ik ook... En op plaatsen waar het echt te druk is mag al niet overdag gewerkt worden tenzij het echt niet anders kan.
Wanneer ik 's nachts werk, krijg ik opmerkingen van beroepschauffeurs die wel eens een stukje om moeten rijden. Want tja, zij zijn immers aan het werk en moeten dus wel vrije doorgang hebben. Van hen moet ik maar in het weekend gaan werken, dan zitten zij immers lekker thuis bij moeders de vrouw.
Wanneer ik in het weekend werk, dan moet half Nederland bij Oma op de koffie. Ook dan krijg ik weer te horen dat ik maar op een ander tijdstip moet gaan werken.
Kortom: de "IK" regeert bij veel mensen. De andere partij moet zich altijd maar aanpassen.
Al die suggesties dat de monteurs maar 's avonds of 's nachts moeten werken zijn natuurlijk van mensen die zelf zo flexibel zijn dat ze nooit in de file staan en altijd bereikbaar voor hun klanten. Of toch niet?
Stiekem willen we allemaal een 24-uurs economie, maar dan wel alleen als het ons uit komt. Nou, komt ie dan hoor:
- Beste ambtenaar, kunt u voortaan ook om 03:00 uur aan het werk zijn, mocht ik dan ooit nog eens wat vragen hebben met betrekking tot een vergunning of een nieuw paspoort nodig hebben, kan ik dat mooi even vanuit m'n werk op weg naar huis regelen.
- Beste kapper, ik zou graag willen dat u elke donderdavond tot 24:00 uur open bent.
- Beste (tand)arts, fysio etc. Graag voortaan om 05:00 uur beginnen, maar wel tot 21:00 uur open blijven. Of ik dan overdag of 's nachts werk, dan kan ik altijd voor of na m'n werk even langskomen mocht dat nodig zijn.
Want tja, als ik van 22:00 tot 07:00 uur gewerkt heb dan duik ik rond een uurtje of 8 a 9 m'n bed in. Tegen de tijd dat ik dan weer wakker word en m'n ontbijt op heb, kan ik ook nergens meer diensten afnemen. Ook niet bij het bedrijf waar JIJ werkt.
Nee mensen, blijf maar van de hele wereld verlangen dat ze zich aan jouw schema aanpassen.
TS moet zowieso niet zo zeuren. Als je 45 uur per week werkt, zijn dat 5 overuren. Het (structureel) maken van overuren mag niet verplicht worden, dus TS kan zonder opgaaf van reden een dagdeel vrij nemen. Dan werkt TS immers nog steeds het aantal uren wat hij volgens contract moet werken.
En werkgevers die niet snappen dat er af en toe ook wat anders te doen is in je leven dan werken, verdienen het zowieso niet dat hun werknemers bereid zijn zich door middel van overwerk extra in te zetten voor de zaak.
Ik vind dat je nogal hoog van de toren blaast. Je bent toen je je huurcontract tekende een overeenkomst aangegaan met je verhuurder; deze moet jouw woning goed onderhouden en doet dat voor een bepaalde prijs en onder bepaalde voorwaarden. Onder andere houdt dat in dat onderhoud overdag gepland wordt. Als je dat echt een probleem vind zul je ofwel een ander contract moeten afsluiten (en daar hoogst waarschijnlijk meer voor die service betalen) ofwel als dat niet kan ergens anders moeten gaan wonen waar dat soort dingen anders geregeld is. Dit soort voorwaarden is trouwens vrij normaal bij huurwoningen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.
Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
Zoals ik al schreef heb ik al iemand gevonden die hier de boel waar wil nemen. Maar ik vind het nog steeds een kwalijke kwestie.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:44 schreef tehoef het volgende:
Bel die woningcoörperatie op en regel op geschikte dag een afspraak.
Kunnen je ouders of buren niet enz. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Get a life man.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef heb ik al iemand gevonden die hier de boel waar wil nemen. Maar ik vind het nog steeds een kwalijke kwestie.
quote:
Misschien eerder als ik moet genoodzaakt overwerken anders kom ik niet rond.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als in: Ik moet werken om te leven
.
Je hebt in mij een medestanderquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar.
Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.
Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.
Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
Nee, het is noodzaak van het bedrijf uit. Ik vind het niet zo'n ramp. Vanaf week 49 zal het waarschijnlijk weer erg rustig zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Misschien eerder als ik moet genoodzaakt overwerken anders kom ik niet rond.
je moet ook niet slaafs thusiblijven bij het eerste bericht, maar gewoon zeggen dat je een nieuwe afspraak op een ander tijdstip wilt makenquote:Op donderdag 11 november 2010 21:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je hebt in mij een medestander![]()
Gelukkig werk ik zelf heel onregelmatig en zijn dit soort dingen geen probleem voor mij, maar ik heb het ook wel eens meegemaakt toen ik niet onregelmatig werkte. En vooral dat "we komen tussen twaalf en zes"
Nee je zegt het verkeerd.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
We kennen in NL geen dienstverlening mentaliteit.
quote:Op donderdag 11 november 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
We kennen in NL geen dienstverlening mentaliteit.
noem 1 land waarbij je je eten sneller op tafel hebt staanquote:Op donderdag 11 november 2010 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Een beetje service is er niet meer bij tegenwoordig.
Duitsland, Belgie, Engeland enzovoort. Allemaal geweest in de laatste jaren, nergens zo goed gegaan als daar.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
noem 1 land waarbij je je eten sneller op tafel hebt staan.
dan ga je daar toch wonen?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Duitsland, Belgie, Engeland enzovoort. Allemaal geweest in de laatste jaren, nergens zo goed gegaan als daar.
quote:
Laat die droom varen. We zijn allemaal op ons werk toch ook kut tegen klanten?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat er in Nederland waardeloze service is moet ik verhuizen? Het lijkt me beter als de service gewoon op niveau komt en er met de klant meegedacht word in plaats van de klant alleen tegen te werken en strak in hetzelfde stramien te blijven denken.
Als ik dat zou doen had ik morgen geen baan meerquote:Op donderdag 11 november 2010 22:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat die droom varen. We zijn allemaal op ons werk toch ook kut tegen klanten?
Dan werk je vast niet voor de overheid, een telecombedrijf, een energiemaatschappij, een restaurant of een bank.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als ik dat zou doen had ik morgen geen baan meer
Waarom moeten mensen op kantoor wel tijdens kantooruren werken?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:49 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina van dit topic gelezen, maar daar postte alleen een setje ruggegraatloze burgers dus bij deze: TS, ik ben het roerend met u eens. Waarom moeten servicemonteurs uberhaubt tijdens kantooruren werken? Ze hebben nauwelijks een kantoor! Ga lekker 's avonds werken, of in ieder geval een paar uurtjes voor/na werktijd. Er zijn zoveel banen waar dat normaal is - retail, horeca, receptiewerk, portiers, politie/brandweer/ziekenhuis, enzovoorts. Alsof zo'n servicemonteur niet 's avonds kan werken.
Tja, goeie vraag. Hoeft ook niet altijd. Maar het is natuurlijk wel handig als je veel met andere kantoren/klanten in contact bent om dezelfde werktijden aan te houdenquote:Op donderdag 11 november 2010 22:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen op kantoor wel tijdens kantooruren werken?
Dat ben ik dan ook met je eens. Maar je hebt business to business en business to consumer. De eerste is waarom er kantoortijden zijn, de tweede zou geen kantoortijden moeten aanhouden, maar doen ze helaas welquote:Op donderdag 11 november 2010 22:53 schreef Maanvis het volgende:
Ik als klant wil juist contact met bedrijven hebben als ik zelf niet aan het werk ben. Dus gaarne 'snachts tot 4 uur open blijven.
Tegenwoordig? Nooit zo geweest.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Een beetje service is er niet meer bij tegenwoordig.
behalve bij het bedrijf van karr-1 dan.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tegenwoordig? Nooit zo geweest.
Christelijk non-profit bedrijf.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
behalve bij het bedrijf van karr-1 dan.
Christelijk? Nu we het daar toch over hebben.. waarom kan ik niet om 3 uur 'snachts naar de kerk?quote:Op donderdag 11 november 2010 23:08 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Christelijk non-profit bedrijf.
Vroeger kon dat zeer zeker wel, tegenwoordig zijn ze bang dat deze leeggeroofd wordt.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Christelijk? Nu we het daar toch over hebben.. waarom kan ik niet om 3 uur 'snachts naar de kerk?
Lijkt me sterk, TS heeft het bijvoorbeeld over servicemonteurs die dus voornamelijk woonhuizen doen.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:51 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Tja, goeie vraag. Hoeft ook niet altijd. Maar het is natuurlijk wel handig als je veel met andere kantoren/klanten in contact bent om dezelfde werktijden aan te houdenDaar staan eindleveranciers als servicemonteurs een beetje buiten
Ik wil tot 9 uur 'sochtends naar de kroeg door de week. De klant is koning. Dus als jij boven de krooeg woont terwijl ik er uit loop, lallend, dan heb je dat maar te pikken jaquote:Op donderdag 11 november 2010 23:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, TS heeft het bijvoorbeeld over servicemonteurs die dus voornamelijk woonhuizen doen.
Er zijn echter meer dan genoeg servicemonteurs die totaal geen woningen doen maar alleen bedrijven, scholen, instellingen, ziekenhuizen, fabrieken enz enz.
Je hoor ook vrij veel mensen dat vrachtwagen chauffeurs maar s'nachts moeten gaan rijden, dat scheelt enorm op de weg s'ochtends.
Het idee is leuk, maar wat als je naast een winkel woont en diezelfde vrachtwagen komt in het vervolg s'nachts zijn lading lossen?
Buiten dat moet er natuurlijk ook personeel zijn om de goederen aan te kunnen pakken.
Gezien de vele file's hier in Nederland moeten we misschien inderdaad na gaan denken om de werktijden te gaan verruimen met zijn allen.
En dan van 7:00 uur tot 21:00 uur.
Iedereen verplicht in ploegen, de ene helft begint de ene week om 7:00 tot 15:45 en de andere helft begint om 12:15 tot 21:00 uur en de week erop is het dan precies omgekeerd.
En ja ik weet dat het 8:45 totaal is, maar hierin is 45 minuten etenspauze in opgenomen, dit kan dus ook korter of langer zijn.
Voor TS niet, die komt liever op een forum lopen klagen.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:38 schreef Zwolsboy het volgende:
Je kan ook zelf een afspraak maken.
Das voor hun alleen maar makkelijker.
Troost je ik zal nooit boven een kroeg wonenquote:Op donderdag 11 november 2010 23:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil tot 9 uur 'sochtends naar de kroeg door de week. De klant is koning. Dus als jij boven de krooeg woont terwijl ik er uit loop, lallend, dan heb je dat maar te pikken ja
quote:Op donderdag 11 november 2010 23:08 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Christelijk non-profit bedrijf.
Ik werk toevallig voor de overheid, maar waar ik werk doet in feite niet terzake. Als een bedrijf geen klantvriendelijkheid of service kent zullen de klanten er snel weglopen. Ik doe ook geen zaken met bedrijven die mij niet goed behandelen.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan werk je vast niet voor de overheid, een telecombedrijf, een energiemaatschappij, een restaurant of een bank.
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open isquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik werk toevallig voor de overheid, maar waar ik werk doet in feite niet terzake. Als een bedrijf geen klantvriendelijkheid of service kent zullen de klanten er snel weglopen. Ik doe ook geen zaken met bedrijven die mij niet goed behandelen.
Hou toch eens op met constant alles compleet uit zijn verband te rukken manquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open is. Dat is het hier nu niet. Dus de service is ver te zoeken.
Dan woon je verkeerd, want bij mij is het wel zo. Maar daar hadden we het niet over.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open is. Dat is het hier nu niet. Dus de service is ver te zoeken.
Maar ik kan bij jouw gemeente niet terecht voor mijn paspoort, of wel?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan woon je verkeerd, want bij mij is het wel zo. Maar daar hadden we het niet over.
Over het algemeen is het gemeentehuis ook open op de donderdag avond (of de avond waarop de koopavond valt)quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar ik kan bij jouw gemeente niet terecht voor mijn paspoort, of wel?. Dat zou ik wel graag willen.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open is. Dat is het hier nu niet. Dus de service is ver te zoeken.
De meeste diensten die een gemeente aanbied, zijn nou niet zo tijdskritisch dat ze daarvoor elke dag open moeten zijn hoor. Als jij zeg een paspoort wilt verlengen op de laatste dag dat het kan, en dat is net de dinsdag zonder avond opening, ben je gewoon zelf niet slim bezig, en had je de donderdag ervoor er naar toe moeten gaan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open is. Dat is het hier nu niet. Dus de service is ver te zoeken.
Op koopavond wil ik winkelen. De klant is koning!quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:53 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Over het algemeen is het gemeentehuis ook open op de donderdag avond (of de avond waarop de koopavond valt)
Volgens TS zou dat wel moeten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:55 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
![]()
Je kan zoveel willen maar niet alles kan op iedereen aangepast worden.
Ga ander werk zoeken. Ga met diensten werken heb je dit probleem niet. Nooit in de file.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers.
Hij wil gewoon dat de monteur om 19:00 langs komt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:06 schreef DrD00m het volgende:
[..]
En dat is nu het verschil. Jij 'wilt' winkelen, hij 'moet' vrij vragen
Is natuurlijk mogelijk. Maar wees dan niet verrast dat het uurloon dan gaat stijgen en dat wil je dan ook weer niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij wil gewoon dat de monteur om 19:00 langs komt.
Niet iedereen kan serieus posten dat is duidelijkquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezien de posts hier zal de service mentaliteit ook niet snel verbeteren.
Ik wil best meer betalen voor goede service, dus ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is natuurlijk mogelijk. Maar wees dan niet verrast dat het uurloon dan gaat stijgen en dat wil je dan ook weer niet.
Dan ben je een van de weinige. De meeste willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je dit soort service zo moet indelen dat ze moeten komen op ieder gewenst tijdstip zullen ook deze mensen met wissel diensten moeten gaan werken. Dus ga je een stuk meer betalen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wil best meer betalen voor goede service, dus ik zie het probleem niet
Die keuze zou nog niet eens zo gek zijn voor sommige mensen:quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is natuurlijk mogelijk. Maar wees dan niet verrast dat het uurloon dan gaat stijgen en dat wil je dan ook weer niet.
Ik vind het onderdeel van goed huurder zijn dat ik de verhuurder in staat stel onderhoud te laten plegen aan zijn/haar eigendom. Ik ben verplicht mij als goed huurder te gedragen. Ik denk dat je dat niet kunt beperken tot geen overlast veroorzaken en betalen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:14 schreef Sessy het volgende:
Huurder moet alleen niet voor overlast zorgen en dokken elke maand, that's it.
Bieden jullie bij de overheid momenteel alle services die de klant wil, tegen meerprijs indien nodig?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wil best meer betalen voor goede service, dus ik zie het probleem niet
Jazeker doen we datquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bieden jullie bij de overheid momenteel alle services die de klant wil, tegen meerprijs indien nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |