quote:Op donderdag 11 november 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
We kennen in NL geen dienstverlening mentaliteit.
noem 1 land waarbij je je eten sneller op tafel hebt staanquote:Op donderdag 11 november 2010 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Een beetje service is er niet meer bij tegenwoordig.
Duitsland, Belgie, Engeland enzovoort. Allemaal geweest in de laatste jaren, nergens zo goed gegaan als daar.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
noem 1 land waarbij je je eten sneller op tafel hebt staan.
dan ga je daar toch wonen?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Duitsland, Belgie, Engeland enzovoort. Allemaal geweest in de laatste jaren, nergens zo goed gegaan als daar.
quote:
Laat die droom varen. We zijn allemaal op ons werk toch ook kut tegen klanten?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat er in Nederland waardeloze service is moet ik verhuizen? Het lijkt me beter als de service gewoon op niveau komt en er met de klant meegedacht word in plaats van de klant alleen tegen te werken en strak in hetzelfde stramien te blijven denken.
Als ik dat zou doen had ik morgen geen baan meerquote:Op donderdag 11 november 2010 22:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat die droom varen. We zijn allemaal op ons werk toch ook kut tegen klanten?
Dan werk je vast niet voor de overheid, een telecombedrijf, een energiemaatschappij, een restaurant of een bank.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als ik dat zou doen had ik morgen geen baan meer
Waarom moeten mensen op kantoor wel tijdens kantooruren werken?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:49 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina van dit topic gelezen, maar daar postte alleen een setje ruggegraatloze burgers dus bij deze: TS, ik ben het roerend met u eens. Waarom moeten servicemonteurs uberhaubt tijdens kantooruren werken? Ze hebben nauwelijks een kantoor! Ga lekker 's avonds werken, of in ieder geval een paar uurtjes voor/na werktijd. Er zijn zoveel banen waar dat normaal is - retail, horeca, receptiewerk, portiers, politie/brandweer/ziekenhuis, enzovoorts. Alsof zo'n servicemonteur niet 's avonds kan werken.
Tja, goeie vraag. Hoeft ook niet altijd. Maar het is natuurlijk wel handig als je veel met andere kantoren/klanten in contact bent om dezelfde werktijden aan te houdenquote:Op donderdag 11 november 2010 22:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen op kantoor wel tijdens kantooruren werken?
Dat ben ik dan ook met je eens. Maar je hebt business to business en business to consumer. De eerste is waarom er kantoortijden zijn, de tweede zou geen kantoortijden moeten aanhouden, maar doen ze helaas welquote:Op donderdag 11 november 2010 22:53 schreef Maanvis het volgende:
Ik als klant wil juist contact met bedrijven hebben als ik zelf niet aan het werk ben. Dus gaarne 'snachts tot 4 uur open blijven.
Tegenwoordig? Nooit zo geweest.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Een beetje service is er niet meer bij tegenwoordig.
behalve bij het bedrijf van karr-1 dan.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tegenwoordig? Nooit zo geweest.
Christelijk non-profit bedrijf.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
behalve bij het bedrijf van karr-1 dan.
Christelijk? Nu we het daar toch over hebben.. waarom kan ik niet om 3 uur 'snachts naar de kerk?quote:Op donderdag 11 november 2010 23:08 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Christelijk non-profit bedrijf.
Vroeger kon dat zeer zeker wel, tegenwoordig zijn ze bang dat deze leeggeroofd wordt.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Christelijk? Nu we het daar toch over hebben.. waarom kan ik niet om 3 uur 'snachts naar de kerk?
Lijkt me sterk, TS heeft het bijvoorbeeld over servicemonteurs die dus voornamelijk woonhuizen doen.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:51 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Tja, goeie vraag. Hoeft ook niet altijd. Maar het is natuurlijk wel handig als je veel met andere kantoren/klanten in contact bent om dezelfde werktijden aan te houdenDaar staan eindleveranciers als servicemonteurs een beetje buiten
Ik wil tot 9 uur 'sochtends naar de kroeg door de week. De klant is koning. Dus als jij boven de krooeg woont terwijl ik er uit loop, lallend, dan heb je dat maar te pikken jaquote:Op donderdag 11 november 2010 23:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, TS heeft het bijvoorbeeld over servicemonteurs die dus voornamelijk woonhuizen doen.
Er zijn echter meer dan genoeg servicemonteurs die totaal geen woningen doen maar alleen bedrijven, scholen, instellingen, ziekenhuizen, fabrieken enz enz.
Je hoor ook vrij veel mensen dat vrachtwagen chauffeurs maar s'nachts moeten gaan rijden, dat scheelt enorm op de weg s'ochtends.
Het idee is leuk, maar wat als je naast een winkel woont en diezelfde vrachtwagen komt in het vervolg s'nachts zijn lading lossen?
Buiten dat moet er natuurlijk ook personeel zijn om de goederen aan te kunnen pakken.
Gezien de vele file's hier in Nederland moeten we misschien inderdaad na gaan denken om de werktijden te gaan verruimen met zijn allen.
En dan van 7:00 uur tot 21:00 uur.
Iedereen verplicht in ploegen, de ene helft begint de ene week om 7:00 tot 15:45 en de andere helft begint om 12:15 tot 21:00 uur en de week erop is het dan precies omgekeerd.
En ja ik weet dat het 8:45 totaal is, maar hierin is 45 minuten etenspauze in opgenomen, dit kan dus ook korter of langer zijn.
Voor TS niet, die komt liever op een forum lopen klagen.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:38 schreef Zwolsboy het volgende:
Je kan ook zelf een afspraak maken.
Das voor hun alleen maar makkelijker.
Troost je ik zal nooit boven een kroeg wonenquote:Op donderdag 11 november 2010 23:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil tot 9 uur 'sochtends naar de kroeg door de week. De klant is koning. Dus als jij boven de krooeg woont terwijl ik er uit loop, lallend, dan heb je dat maar te pikken ja
quote:Op donderdag 11 november 2010 23:08 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Christelijk non-profit bedrijf.
Ik werk toevallig voor de overheid, maar waar ik werk doet in feite niet terzake. Als een bedrijf geen klantvriendelijkheid of service kent zullen de klanten er snel weglopen. Ik doe ook geen zaken met bedrijven die mij niet goed behandelen.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan werk je vast niet voor de overheid, een telecombedrijf, een energiemaatschappij, een restaurant of een bank.
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open isquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik werk toevallig voor de overheid, maar waar ik werk doet in feite niet terzake. Als een bedrijf geen klantvriendelijkheid of service kent zullen de klanten er snel weglopen. Ik doe ook geen zaken met bedrijven die mij niet goed behandelen.
Hou toch eens op met constant alles compleet uit zijn verband te rukken manquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open is. Dat is het hier nu niet. Dus de service is ver te zoeken.
Dan woon je verkeerd, want bij mij is het wel zo. Maar daar hadden we het niet over.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overheid, het toonbeeld van niet klantvriendelijkheid. Ik wil bijvoorbeeld dat elke doordeweekse dag in de avond het gemeentehuis open is. Dat is het hier nu niet. Dus de service is ver te zoeken.
Maar ik kan bij jouw gemeente niet terecht voor mijn paspoort, of wel?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan woon je verkeerd, want bij mij is het wel zo. Maar daar hadden we het niet over.
Over het algemeen is het gemeentehuis ook open op de donderdag avond (of de avond waarop de koopavond valt)quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar ik kan bij jouw gemeente niet terecht voor mijn paspoort, of wel?. Dat zou ik wel graag willen.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De meeste diensten die een gemeente aanbied, zijn nou niet zo tijdskritisch dat ze daarvoor elke dag open moeten zijn hoor. Als jij zeg een paspoort wilt verlengen op de laatste dag dat het kan, en dat is net de dinsdag zonder avond opening, ben je gewoon zelf niet slim bezig, en had je de donderdag ervoor er naar toe moeten gaan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Op koopavond wil ik winkelen. De klant is koning!quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:53 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Over het algemeen is het gemeentehuis ook open op de donderdag avond (of de avond waarop de koopavond valt)
Volgens TS zou dat wel moeten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:55 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
![]()
Je kan zoveel willen maar niet alles kan op iedereen aangepast worden.
Ga ander werk zoeken. Ga met diensten werken heb je dit probleem niet. Nooit in de file.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers.
Hij wil gewoon dat de monteur om 19:00 langs komt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:06 schreef DrD00m het volgende:
[..]
En dat is nu het verschil. Jij 'wilt' winkelen, hij 'moet' vrij vragen
Is natuurlijk mogelijk. Maar wees dan niet verrast dat het uurloon dan gaat stijgen en dat wil je dan ook weer niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij wil gewoon dat de monteur om 19:00 langs komt.
Niet iedereen kan serieus posten dat is duidelijkquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezien de posts hier zal de service mentaliteit ook niet snel verbeteren.
Ik wil best meer betalen voor goede service, dus ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is natuurlijk mogelijk. Maar wees dan niet verrast dat het uurloon dan gaat stijgen en dat wil je dan ook weer niet.
Dan ben je een van de weinige. De meeste willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je dit soort service zo moet indelen dat ze moeten komen op ieder gewenst tijdstip zullen ook deze mensen met wissel diensten moeten gaan werken. Dus ga je een stuk meer betalen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wil best meer betalen voor goede service, dus ik zie het probleem niet
Die keuze zou nog niet eens zo gek zijn voor sommige mensen:quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is natuurlijk mogelijk. Maar wees dan niet verrast dat het uurloon dan gaat stijgen en dat wil je dan ook weer niet.
Ik vind het onderdeel van goed huurder zijn dat ik de verhuurder in staat stel onderhoud te laten plegen aan zijn/haar eigendom. Ik ben verplicht mij als goed huurder te gedragen. Ik denk dat je dat niet kunt beperken tot geen overlast veroorzaken en betalen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:14 schreef Sessy het volgende:
Huurder moet alleen niet voor overlast zorgen en dokken elke maand, that's it.
Bieden jullie bij de overheid momenteel alle services die de klant wil, tegen meerprijs indien nodig?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wil best meer betalen voor goede service, dus ik zie het probleem niet
Jazeker doen we datquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bieden jullie bij de overheid momenteel alle services die de klant wil, tegen meerprijs indien nodig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |