Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou zulke mensen werken ook op dezelfde tijden ..dus tja..
Noem me paranoïde, maar ik geef mijn sleutel niet aan derden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Deviant1nl het volgende:
Geef je de sleutel aan je buren en geef je dat toch telefonisch door?
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.
Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar.
Zij willen zorgen dat je kachel goed werkt voor de komende winter, zodat jij niet in de kou komt te zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij.
Doe jij iets verkeerd, niet zijquote:Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:28 schreef Charmian het volgende:
[..]
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteitenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers.
Servicemonteurs werken niet?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Dit zijn toch geen calamiteiten man.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteiten
Calamiteiten is een groot woord maar je weet wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen calamiteiten man.
Sowieso vind ik het nogal onbehoorlijk dat ze zoiets 2 1/2 week van te voren aankondigen en dat je afspraak alleen binnen een marge van 4 dagen kan verzetten.
Ik bedoel, wat als je net in die periode vakantie gepland had. Die moet je dan annuleren ofzo
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.quote:
Jep onderhouds monteurs hebben geen levenquote:Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Omdat jij dat doet hoeft een ander het nog niet te doen. Die mensen hebben ook gewoon een gezin. Als je geen 'last' van dit soort mensen wilt hebben moet je maar een woning kopen. Dan kun je zelf beslissen wanneer je iemand laat komen, desnoods pak je ze op een zaterdagquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.
Ja, blijkbaar.quote:
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar.
Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.
Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.
Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
Projecten voor eindejaarssluiting moeten afgerond worden. Het is echt megadruk nu. Ik wil mijn manager morgen wel eens zien als ik zeg in deze periode een vrije dag wil nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef rekenwonder het volgende:
TS werkt 45 uur per week, maar heeft niet de vrijheid om een dag thuis te blijven/werken.
Mijn ouders werken allebei fulltime. Als het nu op een vrijdag was, was het nog een mogelijkheid. Maar het kan alleen op ma, di, wo of do.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassen
Een beetjequote:
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een beetje
Dus kijk... jij wilt wonen en nog enig gwoongenot genieten. Dus dat wil jij van de verhuurder. Hoe moeilijk is het? Een halve dag in het jaar. Of vind je ook dat de bakker en de tandarts maar 's avonds moeten gaan werken
Gekkerd
quote:Omdat monteurs geen onderhoud hebben gepleegd is de boel nu kapot en moet ik de hele dag thuisblijven om een monteur te ontvangen.
Alsof ik niets beters heb te doen.
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
dat was mijn idee ook!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn
Meid, koop een huis. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Je neemt teveel vrije dagen op en houdt geen rekening met dit soort situaties.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Als ze echt gaan schilderen wel, ivm opendraaiende delen (ramen/deuren)quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn
Oh, onderhoud, das dus niet alleen schilderwerkquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Meid, koop een huis neem een uitkering. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalen heb je alle tijd.
3 avonden in de week en in het weekend. Dan hoef ik niet te werken. Overdag door de week en 2 avonden wel. Ik wil er best voor thuis blijven, maar vrij nemen vind ik niet zo'n goed plan (en mijn werkgever in deze periode ook nietquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?
Maar dan word je waarschijnlijk weer sjaggo omdat iedereen overdag komt als jij wilt uitslapen en rondlummelenquote:
Niets. Letterlijk. Geen inspectie, geen onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijkerquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:08 schreef trovey het volgende:
Krijg je geen onderhoud of ze gaan het in rekening brengen, ligt er aan of het personeel is van de woningbouwvereniging zelf is of een extern bedrijf. Hoe dan ook je schiet er niets mee op.![]()
[..]
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
Ik ben ook niet van plan om het zo ver op de spits te drijven hoor. Stuur zowel wat sms-jes of iemand die ochtend misschien iets te doen heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijker
Alle kleine lettertjes van je huurcontract wel goed doorgelezen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.
Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar.
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.
En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.
Van het externe bedrijf kun je geen rekening krijgen (direct), die heb je immers geen opdracht geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |