abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88526647
Ik huur een woning bij een woningcorporatie.

Nu krijg ik een brief dat er een servicemonteur langskomt op een bepaalde datum tussen 07.30 uur en 13 uur om preventief onderhoud uit te voeren.

Als ik op dat moment niet kan moet ik een nieuwe afspraak maken, maar wel per se in die week. En dat kan alleen tijdens kantooruren.

Wat is dit voor fucking bullshit?

Ik werk 45 uur in de week, en sowieso altijd tijdens kantooruren. Ik ga toch zeker geen vrije dag nemen voor zoiets? Dat ze maar een keer in het weekend komen.

In hoeverre ben ik verplicht hier aan mee te werken?

In mijn huurcontract staat wel dat ik monteurs e.d. na aankondiging binnen moet laten, maar het lijkt me dat dit dan wel gebeurt op een tijdstip dat met goed uitkomt...
pi_88526942
Nou zulke mensen werken ook op dezelfde tijden ..dus tja..
pi_88527146
Ik neem ook altijd vrij,... moet wel vaker vrij nemen als er dingen moeten gebeuren want ik ben ook alleen thuis. Als de auto gekeurd moet worden moet ik ook vrij nemen... Het is niet het probleem van je baas en/of van de onderneming die bij je langs wilt komen. Accepteer het en zorg dat de rest van je dag goed besteed wordt.
pi_88527189
Geef je de sleutel aan je buren en geef je dat toch telefonisch door?

Zelf neem ik gewoon vrij, lekker dagje vrij ^O^
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_88527209
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou zulke mensen werken ook op dezelfde tijden ..dus tja..
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.

Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.

Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar. :r
pi_88527239
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Deviant1nl het volgende:
Geef je de sleutel aan je buren en geef je dat toch telefonisch door?
Noem me paranoïde, maar ik geef mijn sleutel niet aan derden.
pi_88527285
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.

Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.

Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar. :r
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_88527291
quote:
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij.
Zij willen zorgen dat je kachel goed werkt voor de komende winter, zodat jij niet in de kou komt te zitten.
Koop een huis, dan mag jij kiezen.
quote:
Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Doe jij iets verkeerd, niet zij :')
pi_88527508
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:28 schreef Charmian het volgende:

[..]

je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.

Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers. :X
pi_88527583
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.

Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers. :X
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteiten ;)
pi_88527683
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Servicemonteurs werken niet? :P
pi_88527750
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteiten ;)
Dit zijn toch geen calamiteiten man.

Sowieso vind ik het nogal onbehoorlijk dat ze zoiets 2 1/2 week van te voren aankondigen en dat je afspraak alleen binnen een marge van 4 dagen kan verzetten.

Ik bedoel, wat als je net in die periode vakantie gepland had. Die moet je dan annuleren ofzo :')
pi_88527812
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:37 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dit zijn toch geen calamiteiten man.

Sowieso vind ik het nogal onbehoorlijk dat ze zoiets 2 1/2 week van te voren aankondigen en dat je afspraak alleen binnen een marge van 4 dagen kan verzetten.

Ik bedoel, wat als je net in die periode vakantie gepland had. Die moet je dan annuleren ofzo :')
Calamiteiten is een groot woord maar je weet wat ik bedoel.
pi_88527825
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:35 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Servicemonteurs werken niet? :P
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:39:18 #15
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88527875
Je doet wel een beetje moeilijk TS :{
My mama didn't raise no fool
pi_88528010
quote:
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Jep onderhouds monteurs hebben geen leven :? Ze staan in het leven om u te dienen op ieder moment dat het u uit komt.
pi_88528102
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.
Omdat jij dat doet hoeft een ander het nog niet te doen. Die mensen hebben ook gewoon een gezin. Als je geen 'last' van dit soort mensen wilt hebben moet je maar een woning kopen. Dan kun je zelf beslissen wanneer je iemand laat komen, desnoods pak je ze op een zaterdag ;)
pi_88528266
TS werkt 45 uur per week, maar heeft niet de vrijheid om een dag thuis te blijven/werken :?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_88528275
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:39 schreef La_Vita het volgende:
Ja, blijkbaar.

Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.

Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.

Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
pi_88528314
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar.

Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.

Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.

Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassen ;)
pi_88528365
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef rekenwonder het volgende:
TS werkt 45 uur per week, maar heeft niet de vrijheid om een dag thuis te blijven/werken.
Projecten voor eindejaarssluiting moeten afgerond worden. Het is echt megadruk nu. Ik wil mijn manager morgen wel eens zien als ik zeg in deze periode een vrije dag wil nemen. :D

Thuis werken is geen mogelijkheid overigens.
pi_88528414
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassen ;)
Mijn ouders werken allebei fulltime. Als het nu op een vrijdag was, was het nog een mogelijkheid. Maar het kan alleen op ma, di, wo of do.

Ze zijn dus allesbehalve flexibel.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:51:31 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88528547
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:39 schreef La_Vita het volgende:
Een beetje :o

Dus kijk... jij wilt wonen en nog enig gwoongenot genieten. Dus dat wil jij van de verhuurder. Hoe moeilijk is het? Een halve dag in het jaar. Of vind je ook dat de bakker en de tandarts maar 's avonds moeten gaan werken _O-

Gekkerd O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88528611
Ts heeft gewoon gelijk, om ze nu 's avonds te laten komen is misschien ook weer een beetje overdreven maar een andere afspraak kan alleen dezelfde week. Dat slaat toch nergens op?

De maatschapij lijkt inderdaad wel eens ingericht te zijn voor onrendabelen.
pi_88528719
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een beetje :o

Dus kijk... jij wilt wonen en nog enig gwoongenot genieten. Dus dat wil jij van de verhuurder. Hoe moeilijk is het? Een halve dag in het jaar. Of vind je ook dat de bakker en de tandarts maar 's avonds moeten gaan werken _O-

Gekkerd O+
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.

Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.

Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
pi_88528737
Binnenkort in WGR (of KLB):

quote:
Omdat monteurs geen onderhoud hebben gepleegd is de boel nu kapot en moet ik de hele dag thuisblijven om een monteur te ontvangen.
Alsof ik niets beters heb te doen.
pi_88528747
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn :?
pi_88528784
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.

Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.

Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:56:44 #29
111260 Charmian
a little joy
pi_88528792
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
dat was mijn idee ook!
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:57:27 #30
33954 ElisaB
pi_88528829
quote:
Meid, koop een huis. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalen O+
pi_88528834
quote:

[..]

Je neemt teveel vrije dagen op en houdt geen rekening met dit soort situaties.
Dit geef je vervolgens af op de mensen die hun best doen om je huis te onderhouden.
pi_88528857
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
Als ze echt gaan schilderen wel, ivm opendraaiende delen (ramen/deuren) ;)
pi_88528880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
pi_88528903
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:

[..]

Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
Oh, onderhoud, das dus niet alleen schilderwerk :)
pi_88528909
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?
pi_88528960
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Meid, koop een huis neem een uitkering. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalen heb je alle tijd. O+
pi_88529032
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?
3 avonden in de week en in het weekend. Dan hoef ik niet te werken. Overdag door de week en 2 avonden wel. Ik wil er best voor thuis blijven, maar vrij nemen vind ik niet zo'n goed plan (en mijn werkgever in deze periode ook niet :') )
pi_88529078
Egoïstisch gedoe altijd: men moet altijd maar voor het individu klaar staan, tot het een keer andersom is...

Geven en nemen, en niet te moeilijk doen.

Leg het voor aan de wbv of ze direct om 7.30 kunnen komen, kun je daarna naar je werk, hoef je maar een paar uur vrij te nemen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:00 #39
33954 ElisaB
pi_88529105
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:59 schreef Gulo het volgende:

[..]

Maar dan word je waarschijnlijk weer sjaggo omdat iedereen overdag komt als jij wilt uitslapen en rondlummelen _O-

Weet je; het is niet leuk. Maar het hoort er gewoon bij als je een huis huurt. Dat je sóms een beetje moet inschikken omdat het huis (op normale tijden) onderhouden moet worden.

Onderhoud 's avonds kan ook best, maar dan nemen de kosten van dat onderhoud minimaal met de helft toe, plus dat het dubbel zo lang gaat duren (de avond is maar een dagdeel).

Dus trek je moppermuts van je hoofd en ga van je avond genieten ^O^
pi_88529241
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
pi_88529283
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
Niets. Letterlijk. Geen inspectie, geen onderhoud.
pi_88529316
Krijg je geen onderhoud of ze gaan het in rekening brengen, ligt er aan of het personeel is van de woningbouwvereniging zelf is of een extern bedrijf. Hoe dan ook je schiet er niets mee op. ;)
quote:
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:11:04 #43
33954 ElisaB
pi_88529397
quote:
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijker O+
pi_88529410
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:08 schreef trovey het volgende:
Krijg je geen onderhoud of ze gaan het in rekening brengen, ligt er aan of het personeel is van de woningbouwvereniging zelf is of een extern bedrijf. Hoe dan ook je schiet er niets mee op. ;)
[..]

Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
pi_88529444
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.
Van het externe bedrijf kun je geen rekening krijgen (direct), die heb je immers geen opdracht geven.
pi_88529455
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijker O+
Ik ben ook niet van plan om het zo ver op de spits te drijven hoor. Stuur zowel wat sms-jes of iemand die ochtend misschien iets te doen heeft.
pi_88529469
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:

[..]

Alle kleine lettertjes van je huurcontract wel goed doorgelezen. ;)
pi_88529487
quote:

[..]

En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88529572
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.

Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
pi_88529766
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.
Van het externe bedrijf kun je geen rekening krijgen (direct), die heb je immers geen opdracht geven.
En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')