Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een keukenmonteur kan prima om 18:00 een keuken monteren en werken tot 22:00.
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.
Aan het bedrijf de taak die 30 uur te vullen met, hopeloze gevallen zoals mij(En ik ben echt niet de enige)
Klant blij (hoeft geen vrij te nemen wat hem ook geld kost). Werknemers blij (want flexibeler met uren om kunnen gaan) Werkgever blij (want meer winst)
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zitquote:Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef Maanvis het volgende:
[quote]
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.
Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.quote:De flexibiliteit die wel betaalbaar is ligt hem in het 'sochtends vroeger beginnen dan dat de klant naar zijn werk hoeft. Dus om 6 of om 7 uur bij de klant voor de deur staan. Dan hoeft de klant maar een uurtje vrij te nemen. Geen probleem toch?
De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.quote:Sowieso, de klant mag zelf ook wel wat flexibeler zijn. Hoezo vrij nemen? Het bedrijf waarvoor de klant werkt is toch zeker wel zo flexibel om ook een werkdag van 12 tot 9 mogelijk te maken?
Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denkenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Een beetje keuken verbouwing is alleen niet in 4 uur gedaan. Laten we er van uit gaan dat ze er in totaal 40 uur mee bezig zijn. In jou voorstel van 4 uur per dag hebben de buren dan 10 dagen last.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?
Dat jij om de een of andere reden bij bouwbedrijven blijft hangen snap ik niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Zo egoïstisch om niet even je buurman een schilderijtje te laten ophangen om 20:00 's avonds wat 1 keer in de 5 jaar voorkomt.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denken
Dus fruityloop lult uit zijn nek?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zit
[..]
Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.quote:Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.
[..]
Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.quote:De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:
[quote][..]
Dus fruityloop lult uit zijn nek?
[..]
Probeer eens in oplossingen te denken.quote:Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.
[..]
De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?quote:Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.
Dan zou ik dienstverleners in de arm nemen die zich wat meer willen aanpassen aan de klant. Essent kan ik bijvoorbeeld bellen om ~18.00 de meter op te komen nemen, en onze locale installateur belt als hij er aan komt, en geeft op voorhand aan of hij vroeg/laat op de ochtend/middag komt, en dat is voor dat type werkzaamheden ook wel de max. Op het kwartier nauwkeurig laten dat soort werkzaamheden zich nou eenmaal niet plannen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Tja dan gelden de gegeven antwoorden ook voor jouquote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegen.
Je moet in dat soort gevallen de eerste afspraak afbellen en dan een nieuwe afspraak maken. Dan kunnen ze wel een exacte tijd geven, omdat ze dan niet meer de hele wijk doen maar alleen jou.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibelquote:Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Dan trekken we het zo breed dat we het altijd naar het werk wat jezelf doet kan verwijzen dat je werk doet wat niet felxibel genoeg is om even je werktijd te verzetten.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.
Misschien is hun extra service wel te duur en weegt het niet op tegen de voordelen voor de klant.
[..]
Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?quote:Probeer eens in oplossingen te denken.![]()
[..]
Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?quote:De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibel. Omdat je daar niet met geluidsoverlast en daglichteis zit.
Geen UPC nemen danquote:Op woensdag 10 november 2010 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel?![]()
UPC in elk geval niet.
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonneequote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[quote]
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen?
[..]
Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00quote:Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?
Dat is de keuze van de klant.quote:Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?
Maar aangezien het grootste deel van de bevolking gewoon snipperdagen te over heeft, of flexibele werktijden heeft, of een familielid thuis heeft zitten, en het ze dus feitelijk geen geld kost, krijgt het servicebedrijf geen sluitende planning na 18:00. Uren die niet ingeplanned zijn kunnen ook niet gefactureerd worden.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonnee
[..]
[/quote]quote:Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00
[..]
En de keuze van het servicebedrijf. Want als de klanten niet massaal die keuze maken is het voor het servicebedrijf niet rendabel die keuze te maken.quote:Dat is de keuze van de klant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |