abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88547942
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Een keukenmonteur kan prima om 18:00 een keuken monteren en werken tot 22:00.
Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:05:22 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547961
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.
Aan het bedrijf de taak die 30 uur te vullen met, hopeloze gevallen zoals mij :') (En ik ben echt niet de enige)

Klant blij (hoeft geen vrij te nemen wat hem ook geld kost). Werknemers blij (want flexibeler met uren om kunnen gaan) Werkgever blij (want meer winst)
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.
De flexibiliteit die wel betaalbaar is ligt hem in het 'sochtends vroeger beginnen dan dat de klant naar zijn werk hoeft. Dus om 6 of om 7 uur bij de klant voor de deur staan. Dan hoeft de klant maar een uurtje vrij te nemen. Geen probleem toch?

Sowieso, de klant mag zelf ook wel wat flexibeler zijn. Hoezo vrij nemen? Het bedrijf waarvoor de klant werkt is toch zeker wel zo flexibel om ook een werkdag van 12 tot 9 mogelijk te maken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88547984
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 10 november 2010 @ 11:08:58 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548073
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88548093
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef Maanvis het volgende:
[quote]
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zit

quote:
De flexibiliteit die wel betaalbaar is ligt hem in het 'sochtends vroeger beginnen dan dat de klant naar zijn werk hoeft. Dus om 6 of om 7 uur bij de klant voor de deur staan. Dan hoeft de klant maar een uurtje vrij te nemen. Geen probleem toch?
Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.

quote:
Sowieso, de klant mag zelf ook wel wat flexibeler zijn. Hoezo vrij nemen? Het bedrijf waarvoor de klant werkt is toch zeker wel zo flexibel om ook een werkdag van 12 tot 9 mogelijk te maken?
De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.
pi_88548157
quote:

[..]

Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denken ;)
pi_88548164
quote:

Een beetje keuken verbouwing is alleen niet in 4 uur gedaan. Laten we er van uit gaan dat ze er in totaal 40 uur mee bezig zijn. In jou voorstel van 4 uur per dag hebben de buren dan 10 dagen last.

Maar de buren moeten niet zo lopen te zeuren. Het is van de pot gerukt dat tegenwoordig iedereen zich maar moet aanpassen aan de associalen die graag alles voor niets willen hebben, en totaal geen rekeing willen houden met de rest van de maatschappij.
pi_88548208
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Dat jij om de een of andere reden bij bouwbedrijven blijft hangen snap ik niet.
Denk eens breder.
pi_88548241
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denken ;)
Zo egoïstisch om niet even je buurman een schilderijtje te laten ophangen om 20:00 's avonds wat 1 keer in de 5 jaar voorkomt.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:14:51 #135
297168 Kikopuz
I like goats
pi_88548261
Eens met TS, altijd zo'n tijdsverspilling die dingen.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:15:08 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548270
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zit
[..]
Dus fruityloop lult uit zijn nek?

quote:
Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.
[..]
Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.

quote:
De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.
Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator woensdag 10 november 2010 @ 11:15:16 #137
9859 crew  Karina
Woman
pi_88548276
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.

En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.

Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 10 november 2010 @ 11:17:15 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548348
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88548368
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:

[quote][..]

Dus fruityloop lult uit zijn nek?
[..]
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.
Misschien is hun extra service wel te duur en weegt het niet op tegen de voordelen voor de klant.

quote:
Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.
[..]
Probeer eens in oplossingen te denken. :O

quote:
Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.
De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?
pi_88548374
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.

En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.

Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Dan zou ik dienstverleners in de arm nemen die zich wat meer willen aanpassen aan de klant. Essent kan ik bijvoorbeeld bellen om ~18.00 de meter op te komen nemen, en onze locale installateur belt als hij er aan komt, en geeft op voorhand aan of hij vroeg/laat op de ochtend/middag komt, en dat is voor dat type werkzaamheden ook wel de max. Op het kwartier nauwkeurig laten dat soort werkzaamheden zich nou eenmaal niet plannen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88548379
quote:

Tja dan gelden de gegeven antwoorden ook voor jou ;).
In de praktijk is het ook allemaal niet zo erg als dat TS het doet voorstellen hoor. Een collega van mij neemt nooit vrij voor dit soort dingen en gaat altijd even een uurtje naar huis. Als hij het kan (met verschillende organisaties) dan zal het wel loslopen met de starheid.
pi_88548388
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegen ;).
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:18:40 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548396
quote:

Je moet in dat soort gevallen de eerste afspraak afbellen en dan een nieuwe afspraak maken. Dan kunnen ze wel een exacte tijd geven, omdat ze dan niet meer de hele wijk doen maar alleen jou.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 november 2010 @ 11:20:05 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548447
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibel ;). Omdat je daar niet met geluidsoverlast en daglichteis zit.
Een gedicht over Maanvis
pi_88548536
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Dan trekken we het zo breed dat we het altijd naar het werk wat jezelf doet kan verwijzen dat je werk doet wat niet felxibel genoeg is om even je werktijd te verzetten. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 11:24:46 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548623
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.
Misschien is hun extra service wel te duur en weegt het niet op tegen de voordelen voor de klant.
[..]
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen? :D
quote:
Probeer eens in oplossingen te denken. :O
[..]
Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?

quote:
De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?
Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?
Een gedicht over Maanvis
pi_88548655
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibel ;). Omdat je daar niet met geluidsoverlast en daglichteis zit.
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel? _O-
UPC in elk geval niet.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:27:49 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548747
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel? _O-
UPC in elk geval niet.
Geen UPC nemen dan ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88548778
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]
[quote]
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen? :D
[..]
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonnee

quote:
Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?
Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00

quote:
Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?
Dat is de keuze van de klant.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:37:10 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88549083
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonnee
[..]
Maar aangezien het grootste deel van de bevolking gewoon snipperdagen te over heeft, of flexibele werktijden heeft, of een familielid thuis heeft zitten, en het ze dus feitelijk geen geld kost, krijgt het servicebedrijf geen sluitende planning na 18:00. Uren die niet ingeplanned zijn kunnen ook niet gefactureerd worden.

quote:
Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00
[..]
[/quote]

Collega Y begint al om 06:00, en collega Z is al klaar met werken als jij nog op je werk zit. Dus dit is geen oplossing.

quote:
Dat is de keuze van de klant.
En de keuze van het servicebedrijf. Want als de klanten niet massaal die keuze maken is het voor het servicebedrijf niet rendabel die keuze te maken.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')