Ja same here dus. Vervolgens stond ik op CS kwam er een stoptrein die naar Breda zou gaan. Dus iedereen de trein in. Vervolgens wordt er na 10 minuten in de trein te hebben gewacht omgeroepen dat de desbetreffende trein terug zou gaan naar Utrecht CS ivm die seinstoring. Daarna alsnog met de bus naar West gegaan. Kortom: Kut OVquote:Op maandag 8 november 2010 19:24 schreef Granaatappel het volgende in het vorige topic:
[..]
Ik ook ja, stoptrein Breda (stopt in West) reed helemaal niet door seinstoringen.
Ben uiteindelijk naar CS gegaan en daar met de bus, wel gedoe allemaal.
Aan de ene kant vind ik het ook wel logischquote:Op maandag 8 november 2010 19:32 schreef Complexiteit het volgende:
Jammer dus, dat ik als bachelorstudent geen tentamens van mastervakken af kan leggen.
In mijn ogen juist goed. Laat mensen eerst hun bachelor maar afronden.quote:Op maandag 8 november 2010 19:32 schreef Complexiteit het volgende:
Jammer dus, dat ik als bachelorstudent geen tentamens van mastervakken af kan leggen.
Dit kreeg ik via de mail.quote:Wanneer u staat ingeschreven als student is het altijd mogelijk colleges te volgen of het nu gaat om bachelor- dan wel mastervakken. Echter, u kunt alleen maar tentamens afleggen wanneer u bent toegelaten tot de masteropleiding.
(...)
Uiteraard is het de vraag of het zinnig is colleges te volgen van een vak waarin u geen tentamen mag doen.
Waarom lijkt je dat nuttig?quote:Op maandag 8 november 2010 19:46 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Dit kreeg ik via de mail.
Colleges volgen mag dus wel. Dat lijkt me wel degelijk nuttig. Maar misschien dat het dan toch maar 'gewoon' bachelorvakken worden, die ik extra erbij doe.
Is het lezen van een goed boek zonde van de tijd?quote:Op maandag 8 november 2010 19:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Waarom lijkt je dat nuttig?
Mij lijkt dat eerder zonde van je tijd...
Oke, laat ik het anders zeggen.quote:Op maandag 8 november 2010 19:47 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Is het lezen van een goed boek zonde van de tijd?
Laat ik vooropstellen dat ik je punt goed begrijp. Het zal een beetje vreemd voelen om een vak te volgen zonder tentamen af te leggen, en daarom zal ik het waarschijnlijk ook niet doen. Maar puur theoretisch gezien is het wel nuttig.quote:Op maandag 8 november 2010 19:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oke, laat ik het anders zeggen.
Waarom zou je het überhaupt willen doen? Zodat je straks in je master minder hoeft te doen / al voor loopt?
Wat raar dat een universiteit zoiets zegt.quote:Uiteraard is het de vraag of het zinnig is colleges te volgen van een vak waarin u geen tentamen mag doen.
Puur vanwege dat laatste kan ik het enigszins begrijpen, maar persoonlijk zou ik dan eerder voor (bachelor) vakken gaan waar je wél een tentamen mag maken en dat het zodoende ook geregistreerd is dat je het vak gehaald/gedaan hebtquote:Op maandag 8 november 2010 19:58 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik je punt goed begrijp. Het zal een beetje vreemd voelen om een vak te volgen zonder tentamen af te leggen, en daarom zal ik het waarschijnlijk ook niet doen. Maar puur theoretisch gezien is het wel nuttig.
Het lijkt me zinvol om een paar vakken uit een master hier in Tilburg te volgen, om wat te leren. Met name omdat ik mijn master hoogstwaarschijnlijk in een andere stad ga doen. Dan pak je toch net wat meer mee, lijkt me. Je zou het "voor lopen" kunnen noemen ja.
Ik heb al een ander artikel gevonden, hoef dat stomme ding niet meerquote:Op maandag 8 november 2010 20:21 schreef GlowMouse het volgende:
Zoek je iemand op een andere universiteit
Vond ik ook een beetje vreemd ja, zag het pas de tweede keer dat ik het mailtje las.quote:Op maandag 8 november 2010 20:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Wat raar dat een universiteit zoiets zegt.
mail eens terug met de vraag wat daarmee bedoeld wordt.quote:Op maandag 8 november 2010 20:32 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Vond ik ook een beetje vreemd ja, zag het pas de tweede keer dat ik het mailtje las.
Beter ga je gewoon een minor of extra vakken in je richting of in een andere richting die wel gerelateerd is volgen, dat is net zo nuttigquote:Op maandag 8 november 2010 19:58 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik je punt goed begrijp. Het zal een beetje vreemd voelen om een vak te volgen zonder tentamen af te leggen, en daarom zal ik het waarschijnlijk ook niet doen. Maar puur theoretisch gezien is het wel nuttig.
Het lijkt me zinvol om een paar vakken uit een master hier in Tilburg te volgen, om wat te leren. Met name omdat ik mijn master hoogstwaarschijnlijk in een andere stad ga doen. Dan pak je toch net wat meer mee, lijkt me. Je zou het "voor lopen" kunnen noemen ja.
Op zich is het in mijn ogen juist goed dat ze studievertraging tegen willen gaan. De manier waarop zal natuurlijk weer niet leiden tot betere kwaliteit van onderwijs.quote:Op maandag 8 november 2010 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand enig idee wat kabinet Rutte wil doen met die collegegeldverhoging bij vertraging?
Kreeg van iemand deze website door: http://www.minimaalnominaal.nl . Zou best kut zijn aangezien ik nu al op 2 jaar vertraging zit..
Ja, daar had ik ook wel rekening mee gehouden. De vakken die ik op het oog had vereisen geen groepswerk en tevens zou ik over de vereiste voorkennis beschikken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:48 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Beter ga je gewoon een minor of extra vakken in je richting of in een andere richting die wel gerelateerd is volgen, dat is net zo nuttig. Mastervakken zijn bovendien behoorlijk zwaar en veel werk vergeleken met die drie jaar bachelor, die wil je er echt niet naast hebben
. Bij ons is het bovendien zo dat je heel veel groepswerk moet doen. Ik zou het best matig vinden als ik dan in een groepje met 2e-jaars BA-studenten zou komen die van de helft nog niet zoveel af weten.. no offence verder, maar ik vind het wel logisch.
Ik vind de huidige letters veel mooier staan dan zo'n goedkoop lettertype eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:58 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.uvt.nl/studenten/tilburguniversity/
e-mailadressen wijzigen en het logo wordt ook iets anders (zie je in het plaatje).
Zal wel weer de nodige euro's gekost hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:58 schreef GlowMouse het volgende:
e-mailadressen wijzigen en het logo wordt ook iets anders (zie je in het plaatje).
ik heb de vraag gemaild of de logo's op de gevel nu ook gewijzigd worden, omdat dat anders voor veel verwarring gaat zorgenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal wel weer de nodige euro's gekost hebben.
Wat een lelijke emailadressen krijg je danquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:58 schreef GlowMouse het volgende:
Daar denken ze echt niet over na.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat een lelijke emailadressen krijg je dan
Ik welquote:Op woensdag 10 november 2010 15:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar denken ze echt niet over na.
Ik zit elke dag in C en vind dat juist goed overzichtelijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:33 schreef GlowMouse het volgende:
Mensen die denken dat P een doolhof is, zijn nog nooit in C geweest.
Collegezalen gaan nog wel, maar kantoren moet je niet willen zoeken.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:37 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Ik zit elke dag in C en vind dat juist goed overzichtelijk.
Toen ik eens naar P moest werd ik wel 4-5x links/rechts een gang opgestuurd.
Ben je al langs V geweest voor de videobeelden?quote:Verder is mijn fiets gestolen op de universiteit dus dat is goed balen.
Worden we gefillemd? Muh praivaasiej, wat doe je!?! Ik vind de bewakers/V-mensen wel toffe kerels, ze zijn altijd vriendelijkquote:Op woensdag 10 november 2010 16:46 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Collegezalen gaan nog wel, maar kantoren moet je niet willen zoeken.
[..]
Ben je al langs V geweest voor de videobeelden?
Oh, werd mij niets over verteld.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:46 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Collegezalen gaan nog wel, maar kantoren moet je niet willen zoeken.
[..]
Ben je al langs V geweest voor de videobeelden?
Niet echt, de wanden van V zijn allemaal van glas.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:56 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Worden we gefillemd? Muh praivaasiej, wat doe je!?! Ik vind de bewakers/V-mensen wel toffe kerels, ze zijn altijd vriendelijk. Niet dat ik er heel vaak kom.. maar die twee keer dat ik er was.. enfin jullie snappen wel wat ik bedoel.
Waar zie je de nieuwe site? die is toch nog niet in de lucht?quote:Op woensdag 10 november 2010 18:52 schreef Complexiteit het volgende:
Haha, er staat een foto van mij op de nieuwe uvt site
Ik vind die site trouwens stukken mooier
Dan moet hij hier tussenstaanquote:Op woensdag 10 november 2010 19:26 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Waar zie je de nieuwe site? die is toch nog niet in de lucht?
Jij hebt geen gymnasium gedaanquote:Op woensdag 10 november 2010 19:43 schreef NightH4wk het volgende:
http://2.bp.blogspot.com/(...)rtaal+home+page+v2.0
Het nieuws komt in het Latijn.
Een onbekend dialect!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jij hebt geen gymnasium gedaan
Die foto rechtsboven, iemand heeft P gephotoshopt.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:45 schreef NightH4wk het volgende:
http://1.bp.blogspot.com/(...)00/intranet+home.bmp
Eijlander klust wat bij.
Gefeliciteerd kul!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:05 schreef Two het volgende:
Uitslagen van tentamens nu eindelijk allemaal binnen! En zoals ik eigenlijk al verwacht had heb ik voor beide vakken een voldoende gehaald! Voor mij dus geen herkansingen in december!
Welke vakken heb je dan?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:22 schreef Two het volgende:
Ah bedankt, dat wist ik nog niet!
Hmm nja dan hopen dat ik het kan plannen in de eerste week, dan zit ik alleen met introductie colleges en nog niet met werkgroepen als het goed is.
Iig bedankt
Dankjewel! Ah wel vaag hoor. Vanaf dit jaar mocht hij toch een 5,5 geven? Ik dacht dat dat dit jaar voor het eerst ingevoerd zou worden...quote:Op woensdag 10 november 2010 21:43 schreef Impressie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd kul!
Ik heb via de opleidingscommissie nog gevraagd of Jean Vroomen idd die normering aan mocht houden (zie vorige thread, waar hij zegt de 5.5 niet te mogen geven) maar dit kan hij blijkbaar wél maken. Heb dus voor functieleer een 5.. Voor IGP is het nog even afwachten hoe de docent afrondt of ik een 5 of 6 heb
Aan de andere kant weet ik nu wel wat voor vragen er op tentamens worden gesteld dus kan ik me beter voorbereiden op volgende tentamensKomt wel goed
Ik had Functieleer en Inleiding van de Geschiedenis van de Pyshcologie. Voor Functieleer had ik een 8 en voor IGP had ik voor het tentamen een 6,3. IGP gaat nog een hoger eindcijfer worden ivm de 3 opdrachten die we daar voor moesten maken. Daar had ik een 6,9 gemiddeld voor dus ik kom uiteindelijk denk ik op een 6,5!quote:
Oow hahaha! Uhm Ik neem dat MTO-B werkcolleges heeft en Sociale Psychologie! En wtf duren de colleges in blok 3 van Psychopathologie serieus van 16:45 tot 20:30quote:Op woensdag 10 november 2010 23:01 schreef automatic_ het volgende:
Dat wist ik wel, maar ik vroeg naar de vakken die je dan in januari hebt ivm werkgroepen
Blijkbaar ja, ik heb dat val niet gehad in de eerste...quote:Op woensdag 10 november 2010 23:03 schreef Two het volgende:
[..]
Oow hahaha! Uhm Ik neem dat MTO-B werkcolleges heeft en Sociale Psychologie! En wtf duren de colleges in blok 3 van Psychopathologie serieus van 16:45 tot 20:30
Ja statistiek heb ik vorig jaar al gehad dus dat zal allemaal niet zoveel nieuws zijn voor mij. Sociale psychologie vind ik sowieso een vet vak dus dat wil ik in principe ook niet missen!quote:Op woensdag 10 november 2010 23:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Blijkbaar ja, ik heb dat val niet gehad in de eerste...
Sociale werkgroepen zijn verplicht, B kan je wel een keer skippen
Ik moet mijn hele studieplanning weer eens omgooien, kijken wat door wie wordt gegeven en (hopelijk) welke literatuur er wordt gebruikt. Ik ga geen boeken kopen, voor je het weet wordt er volgend jaar weer iets anders gebruikt, maar dan kan ik alvast een beetje inlezen.quote:
Als je wilt, kan ik wel wat slides verzamelen.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:23 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik moet mijn hele studieplanning weer eens omgooien, kijken wat door wie wordt gegeven en (hopelijk) welke literatuur er wordt gebruikt. Ik ga geen boeken kopen, voor je het weet wordt er volgend jaar weer iets anders gebruikt, maar dan kan ik alvast een beetje inlezen.
quote:Het is verboden om materiaal op het toetsenbord te leggen, software of enig ander middel te gebruiken om een herstart te voorkomen. Toezichthoudend- en beveiligingspersoneel controleren het juiste gebruik van de faciliteiten en nemen indien nodig maatregelen. Dit kan inhouden dat de pc wordt uitgezet.
Als je dat zou willen doen! Ik ben vooral benieuwd naar 500322 op het moment, die wil ik echt graag halen volgend collegejaarquote:Op donderdag 11 november 2010 17:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je wilt, kan ik wel wat slides verzamelen.
Ik heb oompaloompa gespot! Ze liep gewoon in gebouw K.
http://www.uvt.nl/dienste(...)kplekken.html#locken
[..]
Trutje.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:12 schreef GlowMouse het volgende:
dat mag helemaal niet ivm auteursrecht
Kunnen ze die PC's niet gewoon afschaffen. Laat studenten maar een laptop meenemen.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/dienste(...)kplekken.html#locken
[..]
Nee, ze zijn wel handig. Zeker wanneer je specifieke software nodig had.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kunnen ze die PC's niet gewoon afschaffen. Laat studenten maar een laptop meenemen.
Als ze dat nou eens met die raadpleegpc's doen. Ik had laatst niet door dat een van die pc's een raadpleegpc was omdat de screensaver uitstond. Ik dus jas uit, tas af etc, helemaal uitgestald.. Kwam ik erachter dat niks het deed behalve de uvtsite. Tegenover me zat ook iemand helemaal uitgestald en heel de zaal keek me raar aanquote:Op donderdag 11 november 2010 18:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
Kunnen ze die PC's niet gewoon afschaffen. Laat studenten maar een laptop meenemen.
Is dat zo, of denk je dat maar? Ik denk het laatste.quote:
Ik kan je ook wel dingen sturen eventueelquote:Op donderdag 11 november 2010 17:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Als je dat zou willen doen! Ik ben vooral benieuwd naar 500322 op het moment, die wil ik echt graag halen volgend collegejaarik heb gelukkig van een aantal vakken de boeken die dit jaar worden gebruikt, dus dan kan ik even vooruit.
Nee auto_, dat mag niet!quote:Op donderdag 11 november 2010 21:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik kan je ook wel dingen sturen eventueel
Iemands slides zijn wel eens hergebruikt op een hogeschool, sindsdien gooit hij ze alleen als pdf en niet meer als pptx online.quote:
Die raadpleegpc's moeten ook plekken worden vanaf waar je kan printen, want dat computertekort irriteert me mateloos. Moet elke keer keilang zoeken voor een normale pc omdat ik anders niet kan printen. en JA ik weet dat ik ze vanaf mn laptop ook kan sturen maar soms denk je op het moment dat je op de uni bent: oh ff printen! Of je hebt van die docenten die de sheets pas 15min voor college erop zetten..quote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Granaatappel het volgende:
Raadpleeg PC's zijn juist heel relax, even snel wat opzoeken als je de bieb binnenkomt o.i.d. zonder te hoeven zoeken naar een PC en die weer opstarten etc.
Sowieso raar dat je telkens de PC moet afsluiten om uit te moeten loggen, lekker onhandig. Aan de andere kant makkelijk voor de bibliotheek dat ze niet alles uit moeten zetten aan het einde van de dag maar ik had begrepen dat die automatisch afsluiten na 15 minuten inactiviteit.
Jij kent het beruchte forum zeker nog nietquote:
Heb het eens in een eerdere post van je gelezen ja.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Iemands slides zijn wel eens hergebruikt op een hogeschool, sindsdien gooit hij ze alleen als pdf en niet meer als pptx online.
Waarschijnlijk is het wat overdreven, maar er was er wel eentje die me letterlijk met open mond zat aan te staren en toen ik boos terugkeek moest hij lachenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:46 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Is dat zo, of denk je dat maar? Ik denk het laatste.
Wel herkenbaar, ik heb ooit ook zo achter zo'n pc gezeten. Een wtf-momentje was dat.
Wij hebben een docent die de sheets als hand out's online (dus 3) zet en als normale pdf met 6quote:Op donderdag 11 november 2010 23:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb het eens in een eerdere post van je gelezen ja.
Maar sommige docenten zetten wel de meest onpraktische slides online. Ik wil 3 slides per pagina en ruimte om aantekeningen te maken. Met die pdf's is dat niet altijd mogelijk.
quote:Beste [naam],
Ik heb je opdracht inmiddels bekeken en ik ben blij om te zeggen dat ik
daarvoor 9.5 punten kan toekennen. Ik vind hem zeer goed beargumenteerd,
en je verdedigt ook een mooie stelling t.o.v. de hardcore van de
filosofie. Voor een 10 zou ik iets meer originaliteit willen zien, maar
ik vermoed dat je met de 9.5 ook blij zult zijn.
Ik kan er gewoon in.quote:Op maandag 15 november 2010 08:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan iemand in z'n mail komen? Ik faal keer op keer.
Dat had ik gisteren ook, maar toen logde ik rechtstreeks in en toen werkte het gewoon.quote:Op maandag 15 november 2010 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ah, nu doet ie het ook weer. Gister en vanmorgen weigerde hij.
Wie was het?quote:Op maandag 15 november 2010 16:43 schreef Two het volgende:
Afgelopen 2 colleges van persoonlijkheidspsychologie een gastspreker had. Ik hoop dat vandaag de laatste keer was want wat kan die gast onsamenhangend lullen zeg
Was ook de laatste keer vandaag.quote:Op maandag 15 november 2010 16:43 schreef Two het volgende:
Afgelopen 2 colleges van persoonlijkheidspsychologie een gastspreker had. Ik hoop dat vandaag de laatste keer was want wat kan die gast onsamenhangend lullen zeg
Vingerhoed(t?). Geloof dat het een professor was zelfs.quote:
Klopt het viel mij ook op! Maar sorry hoor ik had toch echt wel wat spectaculairders verwacht van onderwerpen als stress, persoonlijkheid en emotie. Geen onsamenhangend verhaal met "leuke feitjes"..quote:Op maandag 15 november 2010 16:50 schreef Impressie het volgende:
[..]
Was ook de laatste keer vandaag.
Ik was voor de verandering eens helemaal achterin gaan zitten om te kijken hoeveel mensen er zouden opletten, en echt iedereen was met iets anders bezig
Neo?quote:Op maandag 15 november 2010 21:02 schreef Impressie het volgende:
Die vragenlijsten van persoonlijkheidsleer zijn best lang.
Ik mag hopen dat de oude het nog even blijft doen! Net een vragenlijst naar zo'n 500 respondenten gestuurd waarbij mijn contactadres nog altijd mijn @uvt.nl adres is.quote:Op maandag 15 november 2010 22:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Schijtuniversiteit, waarom doet de link uvt.nl/dlo het niet meer.. verrekte omweg die je nu telkens moet maken. Sowieso faal: nieuwe homepagina maar dan wel doorlinken naar de oude studentenportal -_-'. Alle instellingen op m'n telefoon ook weer weg, balen.
Wel raar trouwens, onze docent beweerde dat we nu ook een nieuw emailadres gaan gebruiken en dat de oude het niet meer doet, maar ik dacht toch echt gelezen te hebben dat de @uvt.nl adressen het nog wel even bleven doen?
Gelukkig hoef je er maar 4 van de 6 te maken. Nog 2 en we zijn er van af.quote:Op maandag 15 november 2010 21:02 schreef Impressie het volgende:
Die vragenlijsten van persoonlijkheidsleer zijn best lang.
Ja, ik vond deze nog wel meevallen vergeleken met die eerste.quote:
Maar als je op een docent klikt, om naar de webwijs te gaan, kom je bedrogen uit.quote:Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de oude het nog even blijft doen! Net een vragenlijst naar zo'n 500 respondenten gestuurd waarbij mijn contactadres nog altijd mijn @uvt.nl adres is.
blackboard.uvt.nl werkt nog wel goed trouwens
Welke krijg/heb je nog meer?quote:Op maandag 15 november 2010 22:52 schreef Two het volgende:
[..]
Ja, ik vond deze nog wel meevallen vergeleken met die eerste.
Ik log nooit op die manier in haha, altijd op de manier die lenny zeiquote:Op maandag 15 november 2010 22:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Schijtuniversiteit, waarom doet de link uvt.nl/dlo het niet meer.. verrekte omweg die je nu telkens moet maken. Sowieso faal: nieuwe homepagina maar dan wel doorlinken naar de oude studentenportal -_-'. Alle instellingen op m'n telefoon ook weer weg, balen.
Krijg je bonuspunten als je ze alle 6 invult?quote:Op maandag 15 november 2010 22:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je er maar 4 van de 6 te maken. Nog 2 en we zijn er van af.
Volgens mij niet. Daar was niks van gezegd in het eerste college en het lijkt me ook niet echt logisch eerlijk gezegd. Je doet het toch deels voor jezelf om later met je eigen resultaten te kunnen klooien.quote:Op maandag 15 november 2010 23:20 schreef Impressie het volgende:
[..]
Krijg je bonuspunten als je ze alle 6 invult?
blackboard.uvt.nl is omslachtiger dan uvt.nl/dloquote:Op maandag 15 november 2010 23:13 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik log nooit op die manier in haha, altijd op de manier die lenny zei
Dikgedrukt was ik helemaal vergeten. In dat geval ga ik ze maar alle 6 invullenquote:Op dinsdag 16 november 2010 08:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Daar was niks van gezegd in het eerste college en het lijkt me ook niet echt logisch eerlijk gezegd. Je doet het toch deels voor jezelf om later met je eigen resultaten te kunnen klooien.
Alleen voor mij is het minder interessant omdat ik met de resultaten niks zal gaan doen. Geen MTO of wat dan ook meer voor mij.
Ben wel benieuwd naar die resultaten van deze vragenlijst. Ik bedoel met vragen als:"Hoe vaak heb je de afgelopen 4 weken het gevoel gehad liever dood te zijn?", ben ik toch zeer benieuwd wat daar uit gaat komen..quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:51 schreef Impressie het volgende:
[..]
Dikgedrukt was ik helemaal vergeten. In dat geval ga ik ze maar alle 6 invullen
Net hoorde ik weer een docent erover dat hij geen powerpointfiles online zette omdat het anders wel heel makkelijk zou zijn om inbreuk te maken op auteursrecht, en toen ik heb eens gevraagd hoe het verhaal precies zit. Blijkt dat alles wat ze online zetten hergebruikt wordt op verschillende plaatsen, tot tentamens met uitwerkingen aan toe. Het is ook wel eens voorgekomen dat de readers van een vak hier waren uitverkocht omdat een andere instelling ze had opgekochtquote:Op donderdag 11 november 2010 23:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb het eens in een eerdere post van je gelezen ja.
Maar sommige docenten zetten wel de meest onpraktische slides online. Ik wil 3 slides per pagina en ruimte om aantekeningen te maken. Met die pdf's is dat niet altijd mogelijk.
Nou, gefeliciteerdquote:Op woensdag 17 november 2010 17:14 schreef Ebbao het volgende:
Jullie kennen me niet, maar ik wilde toch even melden dat ik Brand Management gehaald heb vandaagwhoei.
Nou, dat was het weer. Kus
Ben maar blij dat je dat achter de rug hebt.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:14 schreef Ebbao het volgende:
Jullie kennen me niet, maar ik wilde toch even melden dat ik Brand Management gehaald heb vandaagwhoei.
Nou, dat was het weer. Kus
ik ook nietquote:Op vrijdag 19 november 2010 12:37 schreef GlowMouse het volgende:
Vanmorgen college gegeven, had er iemand 42 als antwoord en hij ging het achterin het boek controleren. Ik zei nog, "dat moet het goede antwoord wel zijn", maar hij snapte hem niet
Helaas, ik ga zodadelijk richting mijn ouderlijke dorpje voor een avondje Paul Elstak.. TURBO TURBOquote:
Mwa, voor straf alle boeken laten overschrijvenquote:Op vrijdag 19 november 2010 12:37 schreef GlowMouse het volgende:
Vanmorgen college gegeven, had er iemand 42 als antwoord en hij ging het achterin het boek controleren. Ik zei nog, "dat moet het goede antwoord wel zijn", maar hij snapte hem niet
Je had iemand kunnen tegenkomen die wel wist wat 42 betekent maar het afgezien daarvan erg druk heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:44 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Helaas, ik ga zodadelijk richting mijn ouderlijke dorpje voor een avondje Paul Elstak.. TURBO TURBO
Niet iedereen is een geek GlowMouse!quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:37 schreef GlowMouse het volgende:
Een boek van 193 bladzijdes.quote:Dit boek hoeft niet te worden aangeschaft, maar wordt via blackboard ter beschikking gesteld.
http://mystudy.uvt.nl/it1(...)c=FRW&vakcode=640323quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:14 schreef Complexiteit het volgende:
Zeg, Glowmouse (of iemand anders), wordt Rechtsfilosofie B in het engels of nederlands gegeven?
In het Nederlands. Die man is Colombiaans, maar een held qua taal. De colleges duren trouwens vaak maar een uur.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:14 schreef Complexiteit het volgende:
Zeg, Glowmouse (of iemand anders), wordt Rechtsfilosofie B in het engels of nederlands gegeven?
Lindahl.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In het Nederlands. Die man is Colombiaans, maar een held qua taal. De colleges duren trouwens vaak maar een uur.
Pijl of pijler, zou hij het verschil kennen?quote:Op zondag 21 november 2010 02:23 schreef aardappel het volgende:
Lindahl, geweldige docent, maar de manier waarop hij "blackboard site" uitspreekt is werkelijk verschrikkelijk
Laatste hoorcollege had ik geskipt maar dan ga ik er vanuit dat we niets hoeven voor te bereiden. Heb het morgen om 10:45 dus dat zou helaas dan toch te laat zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 13:36 schreef Impressie het volgende:
Voor zover moet je niks voorbereiden nee. Kan me herinneren dat hij zoiets zei bij het laatste hoorcollege. Mocht het nou opeens wél zo zijn, dan huppel ik wel even het forum op om het door te geven na mn lab want ik heb het morgen gelijk om 8.45 als eerste groep
Ik ook.. dat betekend dus wss 6:46 de trein voor mij...quote:Op zondag 21 november 2010 13:36 schreef Impressie het volgende:
Voor zover moet je niks voorbereiden nee. Kan me herinneren dat hij zoiets zei bij het laatste hoorcollege. Mocht het nou opeens wél zo zijn, dan huppel ik wel even het forum op om het door te geven na mn lab want ik heb het morgen gelijk om 8.45 als eerste groep
ieuwwquote:Op maandag 22 november 2010 13:00 schreef arj1o1 het volgende:
Glowmouse eet je vanavond weer in de mensa?
Hoorde dat er zelfs een Doner Company gaat komen, dus misschien plak ik er nog wel een extra studie achteraanquote:
Nicequote:Op zaterdag 20 november 2010 23:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In het Nederlands. Die man is Colombiaans, maar een held qua taal. De colleges duren trouwens vaak maar een uur.
Had liever gezien dat de subway in de mensa kwam, intermezzo is toch wat te ver lopen..quote:Op maandag 22 november 2010 19:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hoorde dat er zelfs een Doner Company gaat komen, dus misschien plak ik er nog wel een extra studie achteraan
Dat is ook niet mis.quote:Op maandag 22 november 2010 19:38 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Had liever gezien dat de subway in de mensa kwam, intermezzo is toch wat te ver lopen..
Je krijgt ze alleen bij je cijferlijst bijgeschreven. Op je CV kun je uiteraard wel zetten dat je een propedeuse hebt gehaald.quote:Op maandag 22 november 2010 19:39 schreef Complexiteit het volgende:
Zeg, als ik nu alle eerstejaarsvakken van de bachelor psychologie doe.
Krijg ik dan een propedeuse? Of bestaat dat niet meer op de universiteit?
Extra master kan geen kwaad hoor, solliciteren met een MMM schijnt vrij lastig te zijn...quote:Op maandag 22 november 2010 19:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is ook niet mis.
Ik vind het opzich wel jammer dat ik nooit meer in Tilburg kom. Vond colleges volgen wel altijd leuk. Met afstuderen ben ik helaas wel tegen een paar problemen aangelopen in het begin waardoor ik nu tijd tekort ga komen voor mijn analyses.
Aha, op die fietsquote:Op maandag 22 november 2010 19:46 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je krijgt ze alleen bij je cijferlijst bijgeschreven. Op je CV kun je uiteraard wel zetten dat je een propedeuse hebt gehaald.
Ik heb een aantal verhalen gehoord waar ik niet blij van wordt.quote:Op maandag 22 november 2010 19:52 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Extra master kan geen kwaad hoor, solliciteren met een MMM schijnt vrij lastig te zijn...
Zou het dan kunnen dat ik jou vandaag keihard voorbij ben gelopen zonder iets te zeggen?quote:Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef Two het volgende:
[..]
Ik ook.. dat betekend dus wss 6:46 de trein voor mij...
Dat zou goed kunnen, ik was te herkennen aan een baard en half lang haar. Volgens mij was ik de enige met een baard daar hahahaquote:Op maandag 22 november 2010 21:02 schreef Impressie het volgende:
[..]
Zou het dan kunnen dat ik jou vandaag keihard voorbij ben gelopen zonder iets te zeggen?
Hebbie nog mensen nodig om je vragenlijst in te vullen of heb je een specifieke doelgroep? Of heb ik 'm al ingevuld? Anyhow: anders wil ik 'm best (geheel serieus uiteraard) invullenquote:Op maandag 22 november 2010 14:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Voor mij is het onderhand tijd om af te studeren. Hoop deze week te kunnen starten met mijn analyses. Is alleen nog even wachten op de laatste 100 respondenten die mijn vragenlijst ij moeten vullen.
Dan heb ik nog ongeveer tot de kerst. Hopelijk blijkt tot realistisch te zijn.
http://www.thesistools.com/web/?id=161476quote:Op maandag 22 november 2010 22:13 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hebbie nog mensen nodig om je vragenlijst in te vullen of heb je een specifieke doelgroep? Of heb ik 'm al ingevuld? Anyhow: anders wil ik 'm best (geheel serieus uiteraard) invullen.
Ik zou hem graag invullen maar ik heb geen keuze in mijn appartement (collectief abbonement bij Ziggo...)quote:Op maandag 22 november 2010 22:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
http://www.thesistools.com/web/?id=161476
Mag nog altijd ingevuld worden als er liefhebbers zijn
quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:59 schreef aardappel het volgende:
Same here, kan hem niet invullen, huisbaas zorgt voor de tv...
Ingevuld.quote:Op maandag 22 november 2010 22:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
http://www.thesistools.com/web/?id=161476
Mag nog altijd ingevuld worden als er liefhebbers zijn
Cool! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 21 november 2010 21:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Eerste tentamen gehaald (7.8) en dat betekent dat ik in januari vrij ben
.
* hetzusjevan is heeel blij
Dat dacht ik inderdaad al, maar in feite gebruik ik de conclusies in artikel x die zijn genomen uit artikel y. Ik weet niet of ik die conclusies zo mag overnemen, of dat die conclusies algemeen geldend zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als ik in artikel x een vermelding naar artikel y vind en ik gebruik een verwijzing naar bevindingen uit artikel y dan gebruik ik artikel y ook als referentie. Dat is volgens mij immers de bron.
Stel je hebt het artikel van Pietje (2010) die een conclusie citeert van Marietje (2009). Je kan dan de conclusie van Marietje als volgt citeren:quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad al, maar in feite gebruik ik de conclusies in artikel x die zijn genomen uit artikel y. Ik weet niet of ik die conclusies zo mag overnemen, of dat die conclusies algemeen geldend zijn.
Als die conclusies niet direct duidelijk zijn uit artikel y (bv. vrijwel letterlijk overgenomen uit de conclusie van artikel y), dan neem je dus de conclusie over die x getrokken heeft. Dan moet je dus zeggen dat x wat concludeert, bijvoorbeeld "y zegt blabla, daaruit concludeert x blablabla".quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:57 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad al, maar in feite gebruik ik de conclusies in artikel x die zijn genomen uit artikel y. Ik weet niet of ik die conclusies zo mag overnemen, of dat die conclusies algemeen geldend zijn.
Idd, same here.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als ik in artikel x een vermelding naar artikel y vind en ik gebruik een verwijzing naar bevindingen uit artikel y dan gebruik ik artikel y ook als referentie. Dat is volgens mij immers de bron.
Kom je daar nu pas achter?quote:
Maar GM, je weet toch dat we dat expres hier neerplempen en zelf geen moeite doen om het op te zoeken omdat we weten dat jij toch altijd alles weet of opzoekt voor ons?quote:
jij bent ook luiquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:10 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Maar GM, je weet toch dat we dat expres hier neerplempen en zelf geen moeite doen om het op te zoeken omdat we weten dat jij toch altijd alles weet of opzoekt voor ons?
17 is het nu dacht ik? Of naja, die gebruik ik hier thuis.. ik probeer altijd de versie te pakken die de uni ook op de pc's heeft staan, wel zo handig.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Van welke SPSS-versie wordt op het moment het meeste gebruik gemaakt?
Moet even kijken welke ik ga gebruiken, normaal gezien ga ik voor de meest recente versie, maar volgens mij is SPSS 19 nog niet zo gemakkelijk te verkrijgen.
Tja, geen idee.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:30 schreef Complexiteit het volgende:
Zeg psychologiestudentjes
Waarom zijn die boeken van jullie zo duur?
Dat scheelt inderdaad ook. Ik heb in mijn eerste jaar alle boeken via één meisje gekocht, dat was ook stukken goedkoper!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef Impressie het volgende:
Via bol.com tweedehands heb ik anders een hoop boeken voor 20-50% van de prijs kunnen vinden hoor, dan valt het reuze mee
Hmm ja voor ontwikkelingsleer en psychopathologie was ik het ook niet van plan.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:33 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tja, geen idee.
Mijn ervaring is alleen dat je (meer?) dan de helft beter niet kan kopen, zonde van je geld
Sociale Psychologie is ook wel een leuk boek om te hebben (die heb ik ook).quote:Op woensdag 24 november 2010 20:57 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hmm ja voor ontwikkelingsleer en psychopathologie was ik het ook niet van plan.
Sociale psychologie wel.
Tweedehands boeken is wel een goed idee ja impressie, maar ik heb toch liever gewoon nieuw spul. Jaja, dan niet klagen, dat is waar
Hij is inderdaad van naam verandert.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:45 schreef automatic_ het volgende:
Het heeft nu een andere naam, paswq ofzo?
Ik heb 17 maar volgens mij is die anders dan op de uvt
En weer terug hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 21:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij is inderdaad van naam verandert.
Proefwerk, weet je zeker dat je in het juiste topic bent?quote:Op donderdag 25 november 2010 15:03 schreef Lucjuh het volgende:
Weet iemand hier een oplossing voor mijn probleem?
Probleem: Moet morgen een proefwerk wiskunde maken, maar ben vergeten in te schrijven. Ben ook al bij die balie daarvoor geweest maar is daar ook al te laat voor.
Heeft iemand een oplossing?
alvast bedankt!
Ik heb het nog steedsquote:Op donderdag 25 november 2010 16:05 schreef Complexiteit het volgende:
Glowmouse, jij hebt ooit rechtsfilosofie A gehad toch?
Hoe heb je dat geleerd?
Sorry ik zie het belang niet in van je post, iedereen snapt waarschijnlijk ook wel dat ik een tentamen/tussentoets of iets dergelijks bedoel. Maar als jij je er beter door voelt ga gerust door met je zielige opmerkingen...quote:Op donderdag 25 november 2010 16:00 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Proefwerk, weet je zeker dat je in het juiste topic bent?
Is verplicht ja en het is retesaai en kinderachtig.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:59 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik heb even een vraag aan de eerstejaarsstudenten van de economische studies, betreffende de module schriftelijke vaardigheden. Is hierbij de bibliotheekinstructie voor het behalen van deze module verplicht? Ik heb namelijk morgen tussentoets Wiskunde 1 op het programma staan, en volgens de indeling voor de bibliotheekinstructie is morgen de laatste mogelijkheid om aan deze instructie deel te nemen.
Juistquote:Op donderdag 25 november 2010 19:17 schreef Complexiteit het volgende:
Zeg, wat zijn al die differentiatievakken precies bij psychologie? Het zijn er maar liefst 6
edit: oh, richtingen dus
Uhu. Ik dacht even dat het vrije keuzes waren. M'n ogen schitterden al, dacht ik kop die bachelor er ook nog wel even bij. Niet dusquote:Op donderdag 25 november 2010 21:48 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Juist
En in de 3e kan je er nog één zelf kiezen.
Zielig? Kom op zeg, kun je niet tegen een grapje. Bovendien als hier alleen maar nuttige opmerkingen worden gepost kan het forum ook wel opgedoekt worden.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:41 schreef Lucjuh het volgende:
[..]
Sorry ik zie het belang niet in van je post, iedereen snapt waarschijnlijk ook wel dat ik een tentamen/tussentoets of iets dergelijks bedoel. Maar als jij je er beter door voelt ga gerust door met je zielige opmerkingen...
Je moet veel sheets lezen ja. Boeken? Papers? Niet echt..quote:Op donderdag 25 november 2010 22:21 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Uhu. Ik dacht even dat het vrije keuzes waren. M'n ogen schitterden al, dacht ik kop die bachelor er ook nog wel even bij. Niet dus![]()
Btw, ik hoorde van iemand dat psychologiestudenten veel moeten lezen, is dat zo?
Er is nu een andere docent bij, dus wie weet verandert ook de inhoud van de uiteindelijke tentamens. Klopt wel dat Janssens onmogelijke feitjes vraagt uit de redeneringen die uiteindelijk een beetje irrelevant zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb het nog steedsVorige keer voor de herkansing alles aandachtig doorgelezen en een 5 gehaald
Je moet gewoon precies weten wat elke rechter zei ('noem twee redenen waarom rechter X geen uitspraak deed'). Heeft niks met filosofie te maken natuurlijk, maar dat is wel hoe je het moet leren.
Gemist dan helaasquote:Op donderdag 25 november 2010 21:45 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Is verplicht ja en het is retesaai en kinderachtig.
Als je nog wel dat artikel wilt schrijven kun je deze site gebruiken voor je bronnen:quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:50 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Gemist dan helaas, mocht het problemen opleveren dan horen ze nog van me (Instructiecollege was namelijk een organisatorische wanboel.)
Let je wel op dat je geen studievertraging krijgt? 3000 euri extra per jaar bovenop je collegegeld hè.. weet niet of je dat het allemaal wel waard vindt?quote:Op donderdag 25 november 2010 22:21 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Uhu. Ik dacht even dat het vrije keuzes waren. M'n ogen schitterden al, dacht ik kop die bachelor er ook nog wel even bij. Niet dus![]()
Btw, ik hoorde van iemand dat psychologiestudenten veel moeten lezen, is dat zo?
Edit: hij is al een keer gepost maar nogmaals, je kunt de petitie tegen deze maatregel nog steeds tekenen (eind november gaan ze 'm indienen). Verspreid 'm en teken 'm als je dat nog niet gedaan hebt, bedanktquote:De nieuwe regels voor studenten die te lang over hun studie doen gaan al volgend studiejaar in en gelden voor iedereen die ingeschreven staat. Dus ook voor studenten die nu al vertraging hebben opgelopen. Dat blijkt uit een interne beleidsnotitie van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW) waarin de NOS inzage heeft gehad.
Uit de notitie van 11 november blijkt dat elke student één jaar langer mag doen over een studie dan de looptijd die er voor staat. Voor elk jaar dat volgt moet de student 3000 euro extra betalen. Dat ene jaar mag maar een keer worden gebruikt, en geldt dus niet meer als studenten bijvoorbeeld na een bachelor nog een master gaan doen.
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/22564
Misschien een vreemde bestandsnaam? Kan het zelf ook niet zo snel bedenkenquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:22 schreef Granaatappel het volgende:
Moet mijn paper uploaden op BB echter geeft de site een error:
"Please enter a valid file." Het bestand is een .doc en daar wordt ook om gevraagd.
Doe ik wat fout?
Zal waarschijnlijk (weer) een foutje van de *zet Lindahl stemmetje op* Blackboardsite zijn.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:22 schreef Granaatappel het volgende:
"Please enter a valid file." Het bestand is een .doc en daar wordt ook om gevraagd.
Doe ik wat fout?
Thx voor de info! Is jou trouwens duidelijk geworden welk template je moet kiezen voor dat artikel? De info uit die slides geven niet echt het idee dat je een quasi-wetenschappelijk artikel in elkaar moet draaien, eerder een soort willekeurige tekstvorm met inleiding-kern-slot.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:19 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Als je nog wel dat artikel wilt schrijven kun je deze site gebruiken voor je bronnen:
http://dbiref.uvt.nl/
Wel even inloggen via VPN (staat ook op uvt.nl)
of anders scholar.google.com
Dat is het enige wat je er leert eigenlijk.
Vind Jstore.com en ebooks.cambridge.org ook altijd wel handigquote:Op vrijdag 26 november 2010 13:19 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Als je nog wel dat artikel wilt schrijven kun je deze site gebruiken voor je bronnen:
http://dbiref.uvt.nl/
Wel even inloggen via VPN (staat ook op uvt.nl)
of anders scholar.google.com
Dat is het enige wat je er leert eigenlijk.
Inleiding - kern - slot, de stelling een beetje beschouwen aan de hand van bronnen etc.quote:Op zondag 28 november 2010 02:06 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Thx voor de info! Is jou trouwens duidelijk geworden welk template je moet kiezen voor dat artikel? De info uit die slides geven niet echt het idee dat je een quasi-wetenschappelijk artikel in elkaar moet draaien, eerder een soort willekeurige tekstvorm met inleiding-kern-slot.
Dat vind ik ook een beetje overdrevenquote:
6 weken. In mijn ervaring krijg je vaak ook pas echt in de 6e week reactie (maar ik heb het hier over de FGW, niet de FSWquote:Op zondag 28 november 2010 14:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een beetje overdreven
Ik wacht nog een weekje en dan ga ik erachteraan
Ik kon zo 1,2,3 ook niet vinden hoelang ze er over mogen doen eigenlijk.
Ook bij zoiets lulligs als een cursus schriftelijke vaardigheden ;p?quote:Op maandag 29 november 2010 13:32 schreef automatic_ het volgende:
Bij Fsw is het zo dat je de vrijstelling 4 weken voor aanvang van het semester / blok moet aanvragen...
Ja, bij alles denk ikquote:Op maandag 29 november 2010 13:35 schreef daankes het volgende:
[..]
Ook bij zoiets lulligs als een cursus schriftelijke vaardigheden ;p?
Naja, had me er toch al op voorbereid dat ik het gewoon moest maken, iig bedankt.quote:Op maandag 29 november 2010 13:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, bij alles denk ik
Sowieso moeten wij het via een officieel formulier inleveren en dan gaat het naar de examencommissie (dus daar gaat tijd in zitten).
De reden dat je het zover van te voren moet doen is "zodat je, bij een afwijzing, nog voldoende tijd hebt om jezelf voor te bereiden".
Oh echt? Ik heb nl. vrijstelling voor een vak aangevraagd 2 weken voordat het vak begon ofzo.. toen ben ik gewoon aan het vak begonnen en in de 2e week dat we bezig waren kreeg ik bericht van vrijstelling dus toen heb ik het vak alsnog laten vallen (was wel bij de FGW, maar tochquote:Op maandag 29 november 2010 13:32 schreef automatic_ het volgende:
Bij Fsw is het zo dat je de vrijstelling 4 weken voor aanvang van het semester / blok moet aanvragen...
Ja dat heb ik toevallig gelezen bij FSW hahaquote:Op maandag 29 november 2010 13:51 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oh echt? Ik heb nl. vrijstelling voor een vak aangevraagd 2 weken voordat het vak begon ofzo.. toen ben ik gewoon aan het vak begonnen en in de 2e week dat we bezig waren kreeg ik bericht van vrijstelling dus toen heb ik het vak alsnog laten vallen (was wel bij de FGW, maar toch).
Is het al gelukt?quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:22 schreef Granaatappel het volgende:
Doe ik wat fout?
Jep, heb ze gemaild en moest het via een andere browser uploaden. (internet explorer) Toen is het wel gelukt.quote:
Dit was inderdaad het probleemquote:Op maandag 29 november 2010 16:33 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Jep, heb ze gemaild en moest het via een andere browser uploaden. (internet explorer) Toen is het wel gelukt.
(Firefox schijnt niet te werken goed bezig daar)
Je bedoelt: "Een verzoek tot vrijstelling van een bepaald vak niet zijnde een vak zoals bedoeldquote:Op maandag 29 november 2010 13:32 schreef automatic_ het volgende:
Ik had het hier vandaan:quote:Op maandag 29 november 2010 16:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Een verzoek tot vrijstelling van een bepaald vak niet zijnde een vak zoals bedoeld
in lid 3, 4 en 5 van dit artikel moet uiterlijk worden ingediend in de derde week
12 van het blok of het semester waarin het vak wordt aangeboden. Als een verzoek
na de derde week wordt ingediend, wordt het niet in behandeling genomen". ACVA is zo'n vak. Overigens, als je verzoek om deze reden wordt afgewezen, denk ik dat je succesvol in beroep kunt gaan. Er is namelijk geen objectieve rechtvaardiging voor.
Jammer? Wit is liev!quote:Op maandag 29 november 2010 17:06 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Beetje jammer, maarja het is niet anders.
Kijk, dat is mooiquote:Op maandag 29 november 2010 22:22 schreef daankes het volgende:
Mail teruggekregen, had wel kans op vrijstelling maar dan moest ik dus iemand anders gemailed.
Werd aangeraden om conceptversie gewoon in te leveren, dus ook maar gedaan. Toch voor de zekerheid maar even gemailed voor vrijstelling, want de kans dat conceptversie niet word goedgekeurd is vrij aanwezig.
Zeg dat. Gisteren reed een vrachtwagen met aanhanger heel langzaam op een kruispunt af. Ik zat op de fiets, had daar voorrang en dacht dat hij wel ging stoppen. Reed hij toch door en moest ik opeens heel hard remmen. Dat ging natuurlijk misquote:
Ewquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zeg dat. Gisteren reed een vrachtwagen met aanhanger heel langzaam op een kruispunt af. Ik zat op de fiets, had daar voorrang en dacht dat hij wel ging stoppen. Reed hij toch door en moest ik opeens heel hard remmen. Dat ging natuurlijk mis
In Hair et al. lees ik dat bij een grote sample size (>200) een niet-normale verdeling in mindere mate bezwaarlijk is. Mijn N= 450. Geldt dit ook voor de DV of ben ik echt genoodzaakt 'n andere methode te gebruiken?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:29 schreef GlowMouse het volgende:
Als dit je verklaarde variabele is, kun je kijken naar een ordered probit/logit model.
In hoeverre hangt dat samen met de verdeling van mijn variabele, is dat niet altijd het geval in 'n regressie als je 'n likert-scale gebruikt?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:11 schreef GlowMouse het volgende:
Het grootste probleem hier, is dat je met je geschatte lineaire model waarden kunt voorspellen buiten {1,2,3,4,5}.
Dat is inderdaad altijd het geval. Je kunt http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=100222 bijvoorbeeld doorlezen.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In hoeverre hangt dat samen met de verdeling van mijn variabele, is dat niet altijd het geval in 'n regressie als je 'n likert-scale gebruikt?
Mooi, dan is dat voor me nu duidelijk. Het is voor mij niet vreemd dat 'n econometrisch model beter presteert, alleen dat kan ik me niet eigen maken binnen een week.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad altijd het geval. Je kunt http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=100222 bijvoorbeeld doorlezen.
In dit geval ken ik de auteur, wist dat hij dit had gedaan, en hoefde ik alleen in de scriptiedatabank te zoeken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:13 schreef Impressie het volgende:
GM, hoe kom jij altijd aan bruikbare links? Is dat ervaring, ken je die links toevallig of zoek jij veel efficiënter?
Een logistische regressie zoals jij die waarschijnlijk kent zal niks helpen (is niet correct in dit geval), houd er rekening mee dat je een multinomial logit moet uitvoeren, welke je waarschijnlijk niet eerder hebt gezien in de colleges.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mooi, dan is dat voor me nu duidelijk. Het is voor mij niet vreemd dat 'n econometrisch model beter presteert, alleen dat kan ik me niet eigen maken binnen een week.
Dan begrijp ik niet waarom mijn docentbegeleider juist aangestuurd heeft op 'n multiple lineaire regressie. Waarschijnlijk is het belangrijkste argument daarvoor omdat het veel gebruikt wordt en het relatief eenvoudig is voor 'n marketing management student.
Ik heb mijn docentbegeleider ook even 'n mail gestuurd met mijn "probleem". Laat hem wel mooi bepalen of ik nog 'n multiple regressie-analyse mag doen. Het enige haalbare alternatief voor mij is een logistische regressie.
Bedankt voor de info!
Ik ben vandaag door K gelopen en dit is me serieus niet eens opgevallen..quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:30 schreef GlowMouse het volgende:
Ik was vanmorgen nog net op tijd om te zien hoe de mooie glimmende lettertjes 'Faculty of Economics and Business' van de gevel van K werden verwijderd. Tegenwoordig heet de faculteit TiSEM, dus de aanduiding op de gevel zal voor veel verwarring gezorgd hebben. Dat de letters weg zouden gaan had ik vorig jaar al voorspeld![]()
...
Je moest vroeg opstaan, om 8.40 waren de meeste lettertjes al weg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:38 schreef Two het volgende:
[..]
Ik ben vandaag door K gelopen en dit is me serieus niet eens opgevallen..
Ja ik was pas om 10:30 op de uni. Maar het is me uberhaupt niet opgevallen dat weg waren of dat er al iets anders stondquote:Op vrijdag 3 december 2010 18:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je moest vroeg opstaan, om 8.40 waren de meeste lettertjes al weg.
8.40 mooie tijd, zijn alle phds bij jullie zo ijverig?quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je moest vroeg opstaan, om 8.40 waren de meeste lettertjes al weg.
Het was dit gebouw: http://www.grotto09.nl/quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef GlowMouse het volgende:
Dat is de faculty club denk ik, uiteraard gebouwd in de stijl van Jos Bedaux.
je hebt maar drie jaar hè?quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:24 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
8.40 mooie tijd, zijn alle phds bij jullie zo ijverig?
Over 5 maanden en 14 dagen ookquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:38 schreef automatic_ het volgende:
Morgen is er iemand uit dit topic jarig!
Hmm zonde, denk je wel goed gescoord te hebben op de open vragen?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:33 schreef G4RUD4 het volgende:
net bedrijfsethiek gehad, 11 fout van de 30 meerkeuze vragen, fml
No shit, Captain Obvious. Het zijn twee totaal andere studies, wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:56 schreef Complexiteit het volgende:
Alweer een vraag aan psychologiestudenten van mijn kant.![]()
Het valt me op dat psychologie niet helemaal hetzelfde is als rechten. Voor het vak sociale psychologie moet je toetjes maken en presentaties geven, en actief meedoen.
In hoeverre is dit lastig?
Vraag dit omdat het het eerste psy vak is dat ik ga volgen. In een document zie ik dat zaken als variabelen, resultaten, hypotheses en conclusies belangrijk zijn bij het lezen van artikelen. Help! Ik ben dat niet gewend.![]()
Heb dus geen mto-a gehad. Maargoed, ik had het idee dat het ook zonder voorkennis wel te doen is dit vak. Klopt dat?
Je mag zelf een groepje maken van vier personen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:03 schreef Complexiteit het volgende:
Bedankt.
Sooo hee.. ik ben nu die artikelen aan het bekijken. Dat wordt nog wat.
Mochten jullie die groepjes zelf maken, of werd je in een presentatiegroepje gewurmd door de docent? Ga het namelijk samen met een andere jurist doen
quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:03 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je mag zelf een groepje maken van vier personen.
Klopt, dat zijn allemaal werkgroep"docenten", maar de "hoofddocent" is ook aangepast t.o.v. mijn jaarquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:05 schreef Complexiteit het volgende:
Er is een heel leger van docenten voor dat vak.
Jemie, ben jij al zo'n oude lul!quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:11 schreef Complexiteit het volgende:
Ja de hoofddocent is even oud als ik.
Hahaquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:14 schreef Complexiteit het volgende:
Dat heet ervaring.
Die jonge psychologiestudentjes willen vast allemaal graag bij mij in de groep.
Bij blonde schones in de groep of bij een forumnerd?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:14 schreef Complexiteit het volgende:
Dat heet ervaring.
Die jonge psychologiestudentjes willen vast allemaal graag bij mij in de groep.
3e jaar sociale of gezondheid?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:39 schreef Complexiteit het volgende:
Ik wilde al derdejaarsvakken gaan volgen eigenlijk. Dan zou het vast zuur zijn om met me in de groep te moeten.Maar nu? No way.
Ik been dat zo bij. In januari wat voorbereiden zodat ik die begrippen snap, en dan tik ik dat vak zo binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |