quote:Heb je geen aanvullende verzekering?Op woensdag 27 oktober 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
oja, andere vraag: hoeveel kost een poliklinische bevalling eigenlijk? Ik was de vorige keer medisch, was ik deze keer niet van plan, maar het wordt wel zkh. Even kijken of overstappen van verzekering financieel handig is.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Jore het volgende:
[..]
De rekening van mijn vorige bevalling bedroeg ¤450,= (rond dus). Een beetje rondshoppen bij verschillende verzekeringen loont echt de moeite, ook wat betreft de vergoeding van de eigen bijdrage voor de kraamzorg. Het kan je zo honderden euro's schelen.
Ik ben nu ook slecht verzekerd, dat wil zeggen: ik was goed verzekerd maar de aanvullende pakketten zijn leeggetrokken door de verzekeraar. Ik had niet verwacht dat ik in 2010 alweer zou bevallen dus ik heb me er vorig jaar niet zo druk om gemaakt, helaas. Nu moet ik een eventuele poliklinische bevalling zelf betalen (op bijdrage uit de basisverzekering na) en de kraamzorg ook volledig. Het is niet anders, maar ik word er niet vrolijk van
.
Mooie scherpe echofoto's DJMO! Ik meen me te herinneren dat je de vorige keer een sterk voorgevoel had over het geslacht, had je dat deze keer ook?
Huup, wat een leuke echodate hebben jullie gehad! Ik zou de vriendschap maar koesteren gezien je elftalwens.
quote:Als je van plan bent om borstvoeding te geven 49 uur (x 3,90 eigen bijdrage = 191,10).Op donderdag 28 oktober 2010 07:33 schreef avotar het volgende:
Net gelezen dat het bij Agis net geen 300 euro kost, excl. eventuele toeslagen.
Ben nu aan het proberen uit te zoeken hoeveel uur kraamzorg je nu eigenlijk krijgt, maar echt duidelijk kan ik dat niet vinden.
quote:wat houdt het aantal kraamzorguren verband met borstvoeding? ik kreeg sowieso het volle aantal uren, met twee dagen extra. Het is maar net wat je zelf aangeeft wat je wil hebbenOp donderdag 28 oktober 2010 08:00 schreef Jore het volgende:
[..]
Als je van plan bent om borstvoeding te geven 49 uur (x 3,90 eigen bijdrage = 191,10).
quote:als je bv gaat geven heb je recht op meer uren.Op donderdag 28 oktober 2010 08:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat houdt het aantal kraamzorguren verband met borstvoeding? ik kreeg sowieso het volle aantal uren, met twee dagen extra. Het is maar net wat je zelf aangeeft wat je wil hebbenmet de baby wil ik ook weer het maximum, aangezien ik dan met jan zit, en het stuk lastiger zal worden allemaal. (rust op tijd nemen enzo )
quote:ik heb het bij het invullen van de papieren al aangegeven, sowieso doet kraamzorg rotterdam er niet zo moeilijk over. Als jij je te laat aanmeld en dan het volle aantal uur eist, doen ze wel moeilijk jaOp donderdag 28 oktober 2010 08:08 schreef Vicky het volgende:
[..]
als je bv gaat geven heb je recht op meer uren.
En je kan wel het maximum willen wie zou dan neit willen maar dat wil nog niet zeggen dat je dat gaat krijgen! Ligt er helemaal aan hoe druk het is bij het kraamzorgbureau.
En qua rust nemen met een 2e kindje, tja ze kunnen niet overal rekening mee houden....
quote:gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.Op donderdag 28 oktober 2010 08:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat wilde k ook zeggen vicky!
ik wilde wel minder uren, maar ze deden moeilijk
en djmo, opstarten met bv kost meer tijd, kans dat t niet goed gaat is groter, dus meer begeleiding krijg je.
quote:Ik zie heel borstvoeding nérgens staan .. het ligt puur aan je persoonlijke omstandigheden, en daar is dus ook die intake voor.Het aantal uren kraamzorg verschilt per gezin en per situatie. Voor het bepalen van het aantal uren gelden wettelijke regels. In het gesprek komt uw persoonlijke situatie aan de orde. Gaat het bijvoorbeeld om een eerste kindje? Zijn er gezondheidsproblemen? Is er een partner die ook hulp kan bieden? Onze medewerker kan dan bepalen hoeveel uren kraamzorg in uw situatie wenselijk is.
Gemiddeld komt de eerste indicatie meestal uit op ongeveer 49 uur kraamzorg. De kraamverzorgende verdeelt deze uren over de beschikbare 8 dagen. Meestal komt zij de eerste dagen wat langer, bijvoorbeeld 8 uur per dag en bouwt ze daarna langzaam af. Het aantal afgesproken uren kan tot op het laatst altijd nog worden aangepast; u krijgt precies die zorg die u nodig heeft.
quote:tja zo werkt dat nou eenmaal. maar tis fijn dat je met bv die muururen krijgt. ik had ze niet nodig (en bij een 2e ook niet), maar in t baby'tjestopic zijn er genoeg die dat wel nodig hadden.Op donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.
quote:hoor je mij dat ergens zeggen? bovendien doet de kraam toch niet meer dan de badkamer, wc en keuken bijhouden (althans hier). mijn bed opmaken doe ik sowieso zelf wel enzo. Ik wil alleen een handreiking hoe ik het het beste kan indelen. Nu heb ik overigens al thuiszorg, 2 uur in de week, voor mijn administratie, zij helpt me (zodra ik verhuisd ben) ook om structuur aan te brengen in het huishouden. En dat is waar het mij om gaat. Ik weet alleen niet of zij er nog is als ik ga bevallen. Dus vandaar dat ik gewoon voor die 49 uur ga.Op donderdag 28 oktober 2010 08:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
tja zo werkt dat nou eenmaal. maar tis fijn dat je met bv die muururen krijgt. ik had ze niet nodig (en bij een 2e ook niet), maar in t baby'tjestopic zijn er genoeg die dat wel nodig hadden.
ik vind een nieuw huis geen reden voor meet kraamzorg. de kraamhulp is geen veredelde schoonmaakster/oppas.
quote:ligt eraan wáár je hulp bij nodig hebt. Hier bij Jan was, primair de zorg voor Jan en mij, daarna de badkamer + keuken (wat niet zo nodig hoefde voor mij maar ala) en ook zorgen dat de visite op tijd oprotte als ik het zelf niet aangaf. Het is maar net wat je aangeeftOp donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef Thistleweed het volgende:
Kom even invallen hoor. Ik hoor hier helemaal nog niet thuis, zit nog in het tweede streepjes topic te wachten, maar lees zeer actief mee hier in jullie hoekje want ik ben heel nieuwsgierig wat me hopelijk te wachten staat.
Ik begreep altijd dat je van je kraamverzorgster leert hoe je je baby moet verzorgen enzo. Verder helpt ze je dan met borstvoeding en ze houd jou in de gaten. Als er dan nog tijd over is gaat ze toch pas met de rest van de familie en schoonmaken enzo aan de gang? Ben wel benieuwd eigenlijk.
quote:schoonmaken is ook een taak. iig de ruimtes waar je als kraamvrouw komt.Op donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef Thistleweed het volgende:
Kom even invallen hoor. Ik hoor hier helemaal nog niet thuis, zit nog in het tweede streepjes topic te wachten, maar lees zeer actief mee hier in jullie hoekje want ik ben heel nieuwsgierig wat me hopelijk te wachten staat.
Ik begreep altijd dat je van je kraamverzorgster leert hoe je je baby moet verzorgen enzo. Verder helpt ze je dan met borstvoeding en ze houd jou in de gaten. Als er dan nog tijd over is gaat ze toch pas met de rest van de familie en schoonmaken enzo aan de gang? Ben wel benieuwd eigenlijk.
quote:waarom vind ik dat hier ( http://www.kraamzorgrotte(...)eID=2864&n=517&s=376 ) dan niet terug? Ik quote dit zostraks al, en ik zie geen lettertje over bv staanOp donderdag 28 oktober 2010 08:59 schreef Jore het volgende:
Rancune?. Als ik zelf zo'n achtergrond wil is dat zo geregeld maar ik bedank even.
En het is niet mijn mening maar een feit, vastgesteld door de overheid, dat je meer uren krijgt bij bv.
quote:ook niet allemaal hoor, je moet maar net geluk hebben dat je een pro-bv kraam hebt. Er wordt zelfs gesteld, dat je dat moet aangeven bij de intake zodat ze er rekening mee kunnen houden .. (nogmaals, dat is hier zo )Op donderdag 28 oktober 2010 09:02 schreef Jore het volgende:
En dan te bedenken dat dat van die achtergrond alleen maar verklarend bedoeld was! Om mijzelf als voorbeeld te nemen: ik heb nu bij voorbaat 6 uur extra gekregen omdat ik een prenatale depressie heb.
Kraamverzorgsters zijn trouwens opgeleid om te begeleiden bij bv.
quote:Dat neemt niet weg dat ze er allemaal voor zijn opgeleidOp donderdag 28 oktober 2010 09:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
ook niet allemaal hoor, je moet maar net geluk hebben dat je een pro-bv kraam hebt. Er wordt zelfs gesteld, dat je dat moet aangeven bij de intake zodat ze er rekening mee kunnen houden .. (nogmaals, dat is hier zo )
quote:bron: http://www.knov.nl/docs/u(...)mzorg_maart_2008.pdfIn bepaalde situaties wordt minder zorg geleverd dan in het Basispakket kraamzorg is opgenomen. Dit kan twee oorzaken hebben:
* één van de minderfactoren is van toepassing. De minderfactoren zijn:
- onderdeel van een ander huishouden/inwonend18;
- het geven van kunstvoeding;
- doodgeboren/overleden kind;
- ziekenhuisopname van de moeder of het kind.
quote:Want jij mag zelf wel overal verkondigen dat je begeleid wordt door god weet wie, en zodra een ander daarnaar verwijst is dat rancuneus en onzin?Op donderdag 28 oktober 2010 08:55 schreef DJMO het volgende:
en ik vind persoonlijk dat daar de lactactiekundigen voor opgeleid zijn. kom zeg, kraamzorg is er niet om pro bv moeders voor te trekken op fv moeders (stel dat die door bv een operatie geen bv kunnen geven, worden ze achtergesteld bij bv moeders) is gewoon unfair tot en met. En mijn achtergrond hierbij halen is natuurlijk puur rancune en totale onzin
quote:Ik wil ook wel twee uur thuiszorg per week voor m'n administratie! En ja, ik vind het heel erg unfair dat thuiszorg voor zoiets ingezet wordtOp donderdag 28 oktober 2010 08:55 schreef DJMO het volgende:
en ik vind persoonlijk dat daar de lactactiekundigen voor opgeleid zijn. kom zeg, kraamzorg is er niet om pro bv moeders voor te trekken op fv moeders (stel dat die door bv een operatie geen bv kunnen geven, worden ze achtergesteld bij bv moeders) is gewoon unfair tot en met. En mijn achtergrond hierbij halen is natuurlijk puur rancune en totale onzin
quote:Ik denk niet dat het thuiszorg is, maar eerder een vrijwilligersorganisatie of maatschappelijk werk. Wat waarschijnlijk uit een ander traject voort zal komen.Op donderdag 28 oktober 2010 09:59 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik wil ook wel twee uur thuiszorg per week voor m'n administratie! En ja, ik vind het heel erg unfair dat thuiszorg voor zoiets ingezet wordt
quote:Ik geloof dat ik dit jaar mijn volledige premie (van maximaal aanvullend) heb opgesoupeerd, dus betwijfel of ze me ergens anders weer zomaar helemaal aanvullend gaan aannemen. Ik blijf voor de zekerheid dus maar bij mijn gemene verzekering die niet met 15 weken cadeautjes stuurt.Op donderdag 28 oktober 2010 10:10 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goed dat jullie over kraamzorg beginnen, een goed moment om even verzekeringen te vergelijken
quote:Ik hoop vanmiddag. Dan is in elk geval uitgebreide echo etc. gepland. Met een beetje geluk weten we daarna ook wat meer.Op donderdag 28 oktober 2010 10:32 schreef Leandra het volgende:
Thnx, wanneer heb jij wat meer zekerheid over het groei-achterstand verhaal?
quote:Oeh bij welke gemene verzekering zit jij?Op donderdag 28 oktober 2010 10:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dit jaar mijn volledige premie (van maximaal aanvullend) heb opgesoupeerd, dus betwijfel of ze me ergens anders weer zomaar helemaal aanvullend gaan aannemen. Ik blijf voor de zekerheid dus maar bij mijn gemene verzekering die niet met 15 weken cadeautjes stuurt.
quote:ja.Op donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
hoor je mij dat ergens zeggen? bovendien doet de kraam toch niet meer dan de badkamer, wc en keuken bijhouden (althans hier). mijn bed opmaken doe ik sowieso zelf wel enzo. Ik wil alleen een handreiking hoe ik het het beste kan indelen. Nu heb ik overigens al thuiszorg, 2 uur in de week, voor mijn administratie, zij helpt me (zodra ik verhuisd ben) ook om structuur aan te brengen in het huishouden. En dat is waar het mij om gaat. Ik weet alleen niet of zij er nog is als ik ga bevallen. Dus vandaar dat ik gewoon voor die 49 uur ga.
quote:dus als ik het goed begrijp, jij had het heel normaal gevonden dat je minder uren zou krijgen als je in dat veredelde kippenhok van je was blijven zitten?Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken
quote:Het kwam helemaal onverwacht, ik had de hele zwangerschap een bloeddruk van ongeveer 120/80 met een keer een uitschieter naar 125/85, keurig dus, zeker gezien m'n leeftijd enz.Op donderdag 28 oktober 2010 10:32 schreef Juud79 het volgende:
Leandra, ik hoop dat het rustig blijft! Was dit een te verwachten complicatie of kwam het heel onverwacht?
quote:Heel veel succes iigOp donderdag 28 oktober 2010 10:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop vanmiddag. Dan is in elk geval uitgebreide echo etc. gepland. Met een beetje geluk weten we daarna ook wat meer.
quote:en even daarop verder gaand:
quote:daar kies je zelf voorIk heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan
quote:dat weet niemand als ie een 2e/3e kindje krijgtb) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) +
quote:dat is iets waar de kraam volgens mij niet echt rekening mee houdt. De kraam is er voor moeder en kind, niet voro het hele huishouden.ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken
quote:he ik was nog bezig he?Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
en even daarop verder gaand:
[..]
daar kies je zelf voor
[..]
dat weet niemand als ie een 2e/3e kindje krijgt
[..]
dat is iets waar de kraam volgens mij niet echt rekening mee houdt. De kraam is er voor moeder en kind, niet voro het hele huishouden.
quote:whaah ja ik zag het net
quote:Kee, wat een gedoe dan ineens. Wel goed dat je zelf blijkbaar er rustig onder blijft, wat ik zo oplees uit je berichten. Ik had idd ook 120/80 dinsdag, ik had geen idee wat normaal is, dat wordt bij mij nooit opgemeten. Maar zei ze dat het goed was, de onderdruk mocht nog wat lager worden.Op donderdag 28 oktober 2010 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kwam helemaal onverwacht, ik had de hele zwangerschap een bloeddruk van ongeveer 120/80 met een keer een uitschieter naar 125/85, keurig dus, zeker gezien m'n leeftijd enz.
En vorige week dinsdag was het ineens 130/90 en daar was de VK al niet blij mee, dus toen moest ik de volgende ochtend even bellen voor een afspraak voor vrijdag.... gewoon om het nog een keer te bekijken, en ik kreeg een lijstje mee met redenen om direct het 06-nr van de VK te bellen, en "minder leven voelen" stond daar ook op.
Die hele avond en nacht was "Soneal" ineens stilletjes, ik voelde af en toe nog wel een miniem kontschuivertje, maar het "op het matras dansen" wat normaal altijd gebeurt als ik op m'n rechter zij lig was er niet bij.
Op zich vond ik het geen reden om er direct een VK bij te roepen, maar toen ik de volgende ochtend de assistente belde om een afspraak voor vrijdag te maken en het vertelde vond zij het wel reden om de VK in te schakelen....
Enfin; 3 kwartier later zat ik bij de VK en nog een half uur later zat ik in het ziekenhuis... bloed prikken, in een potje plassen en aan de CTG.
De gynaecoloog die de zwangerschap aan het begin (voor ik naar de VK overstapte) had begeleid kwam een blik werpen en die vond de combinatie van factoren (met de oud wijf factor als doorslaggevend extraatje) wel dusdanig dat hij me graag een paar dagen wilde houden....
quote:Niet naar National Academic gaan.Op donderdag 28 oktober 2010 10:40 schreef The_Tankgirl het volgende:
Oeh bij welke gemene verzekering zit jij?
Ik wil wel presentjes natuurlijk weheheh
quote:Helaas. 1.80 en niet dun, met een meneer van bijna 2 meter. Je zou dus eerder het tegenovergestelde verwachten.Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Leandra het volgende:
Heel veel succes iig
En ik weet niet hoe fors je zelf bent.... maar ook dat kan meespelen, als je zelf vrij petite bent is het niet heel vreemd dat je geen hele grote baby draagt
quote:In mijn geval is 120/80 heel keurig, zeker gezien ik nogal fors ben, aan de andere kant weet ik dat het ook de bloeddruk is die ik had toen ik 16 was en nog vrij fanatiek zwom, en toen werd het ook als een keurige bloeddruk beschouwd.Op donderdag 28 oktober 2010 10:52 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Kee, wat een gedoe dan ineens. Wel goed dat je zelf blijkbaar er rustig onder blijft, wat ik zo oplees uit je berichten. Ik had idd ook 120/80 dinsdag, ik had geen idee wat normaal is, dat wordt bij mij nooit opgemeten. Maar zei ze dat het goed was, de onderdruk mocht nog wat lager worden.
Ik let wel ook extra goed op met eten en dat ik niet aankom voorlopig, dat is in mijn geval ook nog niet nodig.
Ik hoop voor jou dat rust het nu op orde zal houden in combi met de medicatie, het is gelukkig niet heel lang meer, al zullen de dagen als je weinig kan wellicht lang duren.
quote:Nee, dan gaat die "maar je bent zelf ook niet groot" vlieger niet op....Op donderdag 28 oktober 2010 10:53 schreef Vanyel het volgende:
Helaas. 1.80 en niet dun, met een meneer van bijna 2 meter. Je zou dus eerder het tegenovergestelde verwachten.
quote:Je ziet het nogal simpel, vrees ik. Wat je zelf aangeeft kunnen ze proberen rekening mee te houden, maar ze hebben te maken met regels en mogelijkheden.Op donderdag 28 oktober 2010 08:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat houdt het aantal kraamzorguren verband met borstvoeding? ik kreeg sowieso het volle aantal uren, met twee dagen extra. Het is maar net wat je zelf aangeeft wat je wil hebbenmet de baby wil ik ook weer het maximum, aangezien ik dan met jan zit, en het stuk lastiger zal worden allemaal. (rust op tijd nemen enzo )
quote:Dat is idd een indicatie voor meer uren.Op donderdag 28 oktober 2010 11:31 schreef Marrije het volgende:
Ik kreeg wel extra uren omdat ik nog 2 kindjes onder de 4 had. Die 4 is een gokje, maar omdat ik nog 2 kleine kindjes had kreeg ik een paar uur extra.
Leandra, doe rustig aan
quote:Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.Op donderdag 28 oktober 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en National Academic zit mn vriend ook bij, die zijn idd karig
quote:ok. Hij niet echt.Op donderdag 28 oktober 2010 11:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.
quote:Je vindt het wel terecht dat er meer kraamzorg komt voor een nieuw huis, maar niet voor borstvoeding? Ik vind dat heel erg raar, wat heeft het nieuwe huis nou met de baby te makenOp donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.
quote:Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.Op donderdag 28 oktober 2010 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik had een eerste kind, ging bv geven, had zwangerschapsdiabetes gehad en een prenatale depressie, en ik kreeg 3 uur per dag voor moeder en kind, omdat het te druk was voor mees. Mijn kraamverzorgende had 3 gezinnen per dag!
quote:oh dat is erg zeg!!Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Bah Barbabientje, wat een tegenvaller! Hopelijk kun je vandaag nog even langer van je buikje genieten en komt er morgen een einde aan het wachten.
Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
quote:Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.Op donderdag 28 oktober 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.
quote:haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren.
quote:Wat een drama, daar zou ik echt heel boos om worden, zeker als je al zo weinig uren hulp krijgt.Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren.
quote:Zo ging het bij mij ook de laatste keer. Die kraamhulp heeft gewoon een boek uit kunnen lezen.Op donderdag 28 oktober 2010 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.
Bij mij was het echt puur en alleen het boekje invullen, dingen uitleggen, temperaturen, bijpraten en weer gaan. En de mijne had geen stagiaire
quote:Muh, je moet toch juist stofzuigen als een kind slaapt, dan wennen ze aan geluid, zo klein worden ze trouwens toch nergens wakker van.Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Marrije het volgende:
Mijn kraamhulp ging gewoon een boek zitten lezen terwijl er nog gestofzuigd moest worden, maar dat wilde ze niet doen als de baby sliepStofzuigen als de baby wakker was deed ze ook liever niet want dan wilde ze m in bad doen, op de 3e dag maar gezegd dat de baby niet elke dag in bad hoeft. Met moeite wilde ze een kraamwas draaien. Man o man, wat een teleurstelling vergeleken met de vorige kraamhulp, die heb ik tegen 'moeten' houden om niet al mn was te strijken.
quote:Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallenOp donderdag 28 oktober 2010 15:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier in t westen, maar ook volledige kraamzorg, helaas. we wilden minder maar mocht niet
uiteindelijk konden de laatste 3uurtjes eraf...
oh en ben dus in de zomervakantie bevallen...
quote:wat erg zegOp donderdag 28 oktober 2010 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen
quote:wat zij zegt!
quote:Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopicOp donderdag 28 oktober 2010 16:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
wat zij zegt!
Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau
quote:whaha is nie nodig hoor.. daar heb ik me maaaaaanden geleden al gemeldOp donderdag 28 oktober 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
quote:Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Zo. Dat viel mooi mee zeg.
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
quote:Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.Op donderdag 28 oktober 2010 16:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is![]()
En je kan het geld niet terugkrijgen
quote:De kans dat ze het inloopt is volgens de gyn niet zo groot. Heel misschien nog richting de 6 pond, maar dat ligt niet binnen de verwachting zegt ie.Op donderdag 28 oktober 2010 17:07 schreef Juud79 het volgende:
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.
Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
quote:Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterijOp donderdag 28 oktober 2010 17:08 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
quote:Het gaat wel: heb alleen weer lekker last van mijn hormonen en ben heel erg moe. En dat in combi met een stuiterende peuter/kleuter die vooral lekker z'n eigen zin wil en een enorm grote mond heeft is niet gezellig.Op donderdag 28 oktober 2010 15:12 schreef Basboussa het volgende:
Hobbesje, gefeliciteerd met je mijlpaal. 40 weken! En gaat het verder wel? (Je zegt dat je niet op je best bent.....)
quote:Fijn dat het meevalt! Wel prettig dat het nu bijgehouden wordt: beter een aantal keren meer meten voor de zekerheid.Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Zo. Dat viel mooi mee zeg.
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
quote:Dat vond ik ook. Mijn lief bleef maar van hot naar her vliegen. Dat gaan we deze keer heel anders doen! We weten natuurlijk al hoe het allemaal moet (verschonen, kind in bad doen, ik heb al een kolf in huis, ik weet al welke lactatiekundige ik eventueel over wil laten komen, misschien regel ik zelfs tevoren al een weegschaal), dus ik hoop dat de kraamhulp er vooral zal zijn om te kijken of alles goed gaat met de baby en om ervoor te zorgen dat wij als gezinnetje aan elkaar kunnen wennen.Op donderdag 28 oktober 2010 14:20 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.
quote:Daarmee worden de inschrijvingen waarschijnlijk wel serieuzer. Ik zou het best een fijn systeem voor hier vinden.Op donderdag 28 oktober 2010 18:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij
quote:Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..Op donderdag 28 oktober 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
quote:Zoals ik al zei: een beter inzicht in de wachtlijsten zou al zoveel schelen! Als ik een kinderdagverblijf bel en vraag of ik binnen nu en <vul maar een periode in> redelijkerwijs een plaatsje kan verwachten, dan krijg ik steevast te horen dat ze daar écht niks over kunnen zeggen. Dat komt onder andere doordat het lastig in te schatten is van hoeveel inschrijvingen waarschijnlijk ook gebruik zal worden gemaakt.Op donderdag 28 oktober 2010 20:05 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
quote:wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total lossOp donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast
quote:De kleinste is volgens mij de Bugaboo Bee. Die past zelfs in een Toyota Aygo (hebben we nog geprobeerd bij de dealer).Op donderdag 28 oktober 2010 21:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
quote:Ik heb weinig keus mbt werk. Ik moet wel.Op donderdag 28 oktober 2010 21:15 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van.(nou ja, niet van mijn stuitje)
quote:Bij de Bee hoef je niks los te halen. En je hebt er geen wagenbak in zitten, dat scheelt véél!Op donderdag 28 oktober 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
achter in een oude twingo met gastank past ook een mura vierwiel uitvoering. Ik heb laatst () ontdekt dat het loshalen van de achterwielen precies het verschil is tussen past net niet en past prima.
quote:Dat heb ik ook! Ik vind misselijkheid erger dan honger. Wat droge crackertjes van Lu naast je bed leggen is misschien afdoende om het ergste geknor te stillen als je vannacht wakker wordt van de honger.ik ga zo gewoon slapen, heb lekker wat thee op en dan moet het lukken. Ik word liever wakker van de honger dan wakker omdat ik misselijk ben.
quote:Ik heb de 3 en die vind ik wel heel erg fijn.. Als ik met de auto ging dan ging de maxicosi er dus op.Op donderdag 28 oktober 2010 21:28 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij neigen nu naar de quinny buzz 4, die past achterin een c1. Verder paste de teutonia spirit ook, en de anderen ben ik alweer vergeten...
De dame in de winkel heeft het allemaal wel genoteerd voor toekomstige klanten met hetzelfde probleem.
De reiswieg moet dan wel op de achterbank/voorstoel, maar ik denk dat het op zich nog wel meevalt hoe vaak je die mee de auto insleept..
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:04 schreef compier het volgende:
ik en mijn vriendin zijn ook zwanger (pas 5 weken)ik ben me al druk aan het inlezen.
quote:Ik ben ook een beetje van de zomersituatie uitgegaan ja. En ik geloof dat de dreami er inderdaad oppast. We moeten gewoon maar kijken hoe het gaat passen, een andere auto is echt geen optie op dit moment, en een draagdoek lijkt mij op zich ook nog wel wat, en dan hoeft er natuurlijk verder niets mee..Op donderdag 28 oktober 2010 21:31 schreef mefke79 het volgende:
Laiveneertiekje, vergis je er niet in hoe vaak je dat ding meesleept in de auto. Op een buzz doe je daar de Dreami van Quinny? Volgens mij past de bak van de mura er ook op en die kan je opvouwen/inklappen. Al moet ik toegeven dat ik dat nooit gedaan heb. En anders zorgen dat je een goede voetenzak hebt voor je mc en die gebruiken. Maar ach, je kindje komt in de zomer, niet te druk om maken.
quote:Dan hebben wij dezelfde nacht gehad. Ben echt het bed uitgedreven... En dan nog hou ik nu veel meer vocht vast (kan m'n vingers niet meer soepel dichtknijpen nu)...Op vrijdag 29 oktober 2010 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Precies, draagdoeken zijn de redding![]()
![]()
Ik kom me melden.. Ik heb echt een baggernacht gehad.. heb me kapot gezweet en amper geslapen![]()
Ik ga nu lege statiegeld flessen wegbrengen en een happymeal naar binnen schuiven![]()
![]()
quote:gemberthee?Op vrijdag 29 oktober 2010 10:58 schreef Hobbesje het volgende:
En dan nog hou ik nu veel meer vocht vast (kan m'n vingers niet meer soepel dichtknijpen nu)...
quote:Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??Op vrijdag 29 oktober 2010 10:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik kan dat dus echt helemaal niet hebben. Ik word al misselijk als ik eraan denk.
Al wil patat dan nog wel heb ik gemerkt. Maar ik had laatst gegratineerde vis, en dat vond ik echt goor..
Maar ik mag van de verloskundige ook maar maximaal 6 kilo aankomen, dus ik vind het ook niet heel erg dat ik niet zo de behoefte heb aan vet..
quote:Hier geldt hetzelfde...ook de schoolvakanties vrij, kinderrijke wijk en hoofdstad Drenthe...Op donderdag 28 oktober 2010 21:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik moet me binnenkort ook maar eens in kinderopvang gaan verdiepen... Ik neig richting gastouder omdat ik alle schoolvakanties vrij ben, en het dan ergens zonde vind om daar ook voor te betalen, terwijl je het niet nodig hebt. En ik ben qua rooster niet zo in te plannen dat het op 1 dagdeel zou passen, en dat is dan volgens mij ook weer duurder..
Ik hoop maar dat hier(hoofdstad Drenthe) de wachtlijsten te doen zijn, al weet ik dat het in onze wijk wel eens tegen kon vallen(kinderrijke wijk hier).
quote:Ik heb een BMI van boven de 30, en dan zijn ze daar dus strenger op. Als ik meer aankom moet ik door naar een dietiste. Gelukkig zit ik nu nog op -2, dus ik heb een beetje speling...Op vrijdag 29 oktober 2010 12:04 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??
quote:Bij mij zei de verloskundige hetzelfde, ook maar zes kilo, toen dacht ik dus toen ik thuis was, ja dat is eigenlijk alleen, baby, vruchtwater, baarmoeder, bloed. Vanwege het feit dat ik al wat overgewicht heb. Ik begrijp het ook niet zo goed, als ik straks borstvoeding ga geven dan vliegen de kilo's eraf, zie ik in mijn omgeving.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:04 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??
quote:Dat is niet vanzelfsprekend, dat de kilo's eraf vliegen als je bv geeft. Ik geef nu al ruim 15 maanden bv, maar ik ben er geen kilo's door kwijtgeraakt hoor. Misschien dat ik net iets eerder weer op mijn startgewicht zat, maarlager dan dat ben ik niet gekomen.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:27 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Bij mij zei de verloskundige hetzelfde, ook maar zes kilo, toen dacht ik dus toen ik thuis was, ja dat is eigenlijk alleen, baby, vruchtwater, baarmoeder, bloed. Vanwege het feit dat ik al wat overgewicht heb. Ik begrijp het ook niet zo goed, als ik straks borstvoeding ga geven dan vliegen de kilo's eraf, zie ik in mijn omgeving.
Ik zie verder ook wel hoe het loopt, heb nu vooral zin in veel gezonde dingen, en ik eet kleinere hoeveelheden dan voorheen, kan gewoon niet zoveel op momenteel, dus het gaat nu vanzelf goed.
quote:mijn vrouw had brandnetelthee met kaneel gehaald van zonnatura om de liters groene thee te vervangen die ze normaal drinkt.
quote:Nieuwste wijk toevallig?Op vrijdag 29 oktober 2010 12:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
En -nienna-, veel plezier met je weekendje weg, en wonen wij dan in dezelfde wijjk toevallig?
quote:jup, maar dan wel in het "oudste" gedeelte. Jij dan?Op vrijdag 29 oktober 2010 12:38 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Nieuwste wijk toevallig?
Bedankt allemaal
quote:Vlakbij de scholen (niet het winkelcentrum, maar waar ze eerst zaten...)Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
jup, maar dan wel in het "oudste" gedeelte. Jij dan?
quote:Mijn BMI is precies 30, ik vond het nogal overtrokken, alsof de zwangerschap voor mij een reden zou zijn om er nog even wat bij aan te plakken. Ik hoop juist dat alleen mijn buik groeit en er voor de rest wat verdwijnt, en doe er alles aan om gezond te leven al vanaf begin dit jaar.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat de baby ook groter kan groeien als je al overgewicht hebt oid, en de baby moet er natuurlijk ook nog een keer uit..![]()
Ik had zelf ook al wel bedacht dat ik het niet uit de klauwen wilde laten lopen, maar ik moet zeggen dat ik wel schrok van de maximale 6 kilo die ze aanhouden..
quote:Soms helpt idd niets.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:28 schreef mefke79 het volgende:
hobbesje, veel bewegen die vingers, veel drinken, brandnetelthee en groene thee en hopen dat het helpt. Soms helpt niets, toch Huup?! Heb jij er nu ook al last van?
quote:Dat zijn gewoon van die standaard tabellen die ze aanhouden.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat de baby ook groter kan groeien als je al overgewicht hebt oid, en de baby moet er natuurlijk ook nog een keer uit..![]()
Ik had zelf ook al wel bedacht dat ik het niet uit de klauwen wilde laten lopen, maar ik moet zeggen dat ik wel schrok van de maximale 6 kilo die ze aanhouden..
quote:Uhhh ja maar 6 kilo is dus in feite niets aankomen..Op vrijdag 29 oktober 2010 12:55 schreef avotar het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon van die standaard tabellen die ze aanhouden.
Het probleem is ook niet zo zeer voor de baby, maar voor moeders zelf. Zoveel extra gewicht kan funest zijn voor je rug, heupen, knieen, enkels en alles wat er tussen zit.
quote:en zelfs met een kindje van 1880gr ben ik 16kg bijgekomen. Gelukkig was ik er ook binnen 6 weken 17 kwijt maar een licht kindje is geen garantie hoor!Op vrijdag 29 oktober 2010 13:47 schreef mefke79 het volgende:
o, m'n bmi is nu 25,1 en einde zwangerschap driekus 30. En daar zat dus alleen aan vocht al iets van 4 kilo bij. Ik denk dat 6 kilo aankomen echt onrealistisch is tenzij je een licht kind hebt en de eerste weken afvalt door spugen.
Zfs, hoe gaat het vandaag? Alles binnen kunnen houden?
quote:oh nice haha, hoeft het er ook niet af!Op vrijdag 29 oktober 2010 16:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mefke, 3 cijfers kan ik me voorstellen dat het je geen goed deed. Wel fijn dat het er even goed vrij snel weer af was.
Ik moet nog 30,5 kilo aankomen wil ik 3 cijfers zien. Ik was eerst wat afgevallen en zit nu op + 1,5kg vanaf startgewicht.
quote:Zie je, ze zijn laat bij mij!Op vrijdag 29 oktober 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huu, ik kreeg vanmorgen mijn kraampakket bezorgd
quote:Maar dat is ook niet echt wat ik bedoel verder qua verstandig eten. Het hoeft niet per se allemaal macrochaotisch verantwoord tijdens de zwangerschap en zeker in het begin is t gewoon alles wat erin blijft is goed. Maar om 3 uur 's nachts nog een keertje de frituur aangooien om er 3 frikandellen en een kroket voor jezelf in te maken, dat is niet nodig. En er zijn zo ontzettend veel vrouwen die zich helemaal laten gaan onder het mom van 'ik ben zwanger, dus het mag'.Op vrijdag 29 oktober 2010 16:44 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk gaat elk pondje door het mondje. Maar ik vond het niet altijd even makkelijk om goed te eten. De vorige zwangerschap ben ik heel misselijk geweest en heb ik lange tijd een aversie gehad tegen veel voedingsmiddelen. Ik at toen alles wat goed viel en wat ik binnenhield.
Deze keer is het heel anders en kan ik gewoon alles eten wat ik wil, en dus eet ik veel gezonder. Maarja, de extra kilo's van na de vorige zwangerschap zitten er nog wel aan. Ik moet straks echt goed erbij gaan sporten. Op eten ga ik niet beknibbelen, want juist na de bevalling en vooral als je borstvoeding geeft is het belangrijk om te blijven eten.
quote:Ik dacht al zoietsOp vrijdag 29 oktober 2010 16:50 schreef mefke79 het volgende:
dames, ik ben lang he...dus die drie cijfers bereik ik net effe wat sneller dan de gemiddelde vrouw van 1 meter 70, en bmi was toen 30, ook niet apart (al mag je niets met bmi als je zwanger bent, geloof ik). Ik reken nu ook weer op 3 cijfers na 42 weken, het gaat vanzelf weer weg, al duurt het even.
quote:Maar ik at bizar, hoor. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje geleefd op peperpunt, daarna after eight, daarna boterhamworst met augurk. Het sloeg nergens op. Ik was gewoon zo blij als ik iets met smaak kon eten. En na die bizarre periode vond ik het heel moeilijk om weer normaal te eten. Ik ben daardoor wat milder geworden m.b.t. vreemde eetgewoontes tijdens de zwangerschap. Ik ben normaliter behoorlijk gedisciplineerd, maar het viel me toen echt te zwaar.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:00 schreef huuphuup het volgende:
Maar dat is ook niet echt wat ik bedoel verder qua verstandig eten.
quote:Hehehe augurkOp vrijdag 29 oktober 2010 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar ik at bizar, hoor. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje geleefd op peperpunt, daarna after eight, daarna boterhamworst met augurk. Het sloeg nergens op. Ik was gewoon zo blij als ik iets met smaak kon eten. En na die bizarre periode vond ik het heel moeilijk om weer normaal te eten. Ik ben daardoor wat milder geworden m.b.t. vreemde eetgewoontes tijdens de zwangerschap. Ik ben normaliter behoorlijk gedisciplineerd, maar het viel me toen echt te zwaar.
Nu eet ik oké met soms een uitspatting. Ik ben heel blij dat ik die weerzin tegen normale dingen deze keer niet heb.
quote:Ach, je weet het gewoon niet. Ik ken genoeg slanke vrouwen die na de zwangerschap zo weer ontzettend slank zijn. Ik ken ook dikkere vrouwen die na de zwangerschap zelfs lichter zijn dan ervoor. En het merendeel van de vrouwen zit (nog een tijdje) met een lichaam dat anders is, minder in vorm. Het ontzwangeren hoort er voor de meesten bij. Ik kon wat milder voor mezelf zijn toen ik erachterkwam hoe gebruikelijk het is voor vrouwen om na de zwangerschap niet meteen een lichaam te hebben dat de oude vormen aanneemt.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar wie weet heb ik wel veel meer moeite die paar kilo er af te krijgen omdat het geen vocht is.
quote:Ja, dit is heel herkenbaar! Ik eet bijvoorbeeld regelmatig eieren, pindakaas en noten en juist die dingen kon ik niet verdragen. Nu ben ik die dingen gewoon door blijven eten, met een korte onderbreking. Ik drink zelfs nog gewoon koffie!Op vrijdag 29 oktober 2010 17:13 schreef huuphuup het volgende:
Dit keer heb ik eigenlijk nergens echt last van qua eten. Bij Amélie had ik niet zozeer cravings maar wel dingen die me erg tegenstonden zoals bijvoorbeeld rijst, terwijl wij echte rijsteters zijn. Arme B. heeft 9 maanden slecht gegeten 's avonds omdat ik nergens trek in had
quote:NeuhOp vrijdag 29 oktober 2010 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dit is heel herkenbaar! Ik eet bijvoorbeeld regelmatig eieren, pindakaas en noten en juist die dingen kon ik niet verdragen. Nu ben ik die dingen gewoon door blijven eten, met een korte onderbreking. Ik drink zelfs nog gewoon koffie!
Was B. afgevallen?
quote:Nou zonder door te willen zeiken. Die foto is erg flatterend vond ik zelf ook al maar de voorkant is een ander verhaal. Ik ben zo iemand die een grotere maat broek nodig heeft voor de heupen en dan bij de taille heel veel ruimte over heeft.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb foto's van je buikje gezien en je hebt een prachtfiguur, DML.
quote:Damn, dat is wel echt driedubbel suiker. Ik vind pure yoghurt ook niet lekker, maar is dit niet heel zoet?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:16 schreef Juud79 het volgende:
En yoghurt eet ik ook graag maar wel met cruesli en suiker.
quote:De eerste twee weken maakt vaak nog niet zo heel veel uit omdat er nog geen bloed-bloedcontact is.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:35 schreef rotsje het volgende:
We kunnen het nog steeds niet geloven, vanwege de pil.
Maak me best wel zorgen omdat ik medicatie heb gehad en dingen die voor een zwangerschap niet bevorderlijk zijn. Maar goed we gaan eerst over een paar weekje de huisarts inlichten en dan zien we wel verder.
quote:Waaaaat?? Heb jij een onderkin?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:49 schreef huuphuup het volgende:
En je zou denken dat ik me dan nu zwanger helemaal happy voel want eindelijk maakt die buik niet meer uit maar mn hoofd vindt gewoon wel weer iets anders om over te meuten(enter: onderkin en putsjesbenen
)
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 17:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waaaaat?? Heb jij een onderkin?EN putsjesbenen?
![]()
Oooooooooohhhh
quote:Komt wel goed hoor. Dit is niet de eersteOp vrijdag 29 oktober 2010 17:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De eerste twee weken maakt niet vaak nog niet zo heel veel uit omdat er nog geen bloed-bloedcontact is.
quote:Oh dat zegt jouw lief elke avond? De man vertelde mij gisteren dat ik net een vrouw van 90 was, kon ook al zo lang over niet interessante dingen praten. Maar ik zag er wel ietsje beter uit...Op vrijdag 29 oktober 2010 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Zegt B. niet elke avond dat hij je prachtig vindt, Huup?
quote:B. is weeheeeheeegOp vrijdag 29 oktober 2010 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Zegt B. niet elke avond dat hij je prachtig vindt, Huup?
Rotsje en Ienemini: gefeliciteerd en welkom!! En volgens mij ben ik nog een aanstaande vader vergeten.
Hoe zou het met Barbabientje gaan? Fungeert er iemand als doorgeefluik of moeten we afwachten?
quote:toe maar! ietsjes beter maar liefstOp vrijdag 29 oktober 2010 17:57 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh dat zegt jouw lief elke avond? De man vertelde mij gisteren dat ik net een vrouw van 90 was, kon ook al zo lang over niet interessante dingen praten. Maar ik zag er wel ietsje beter uit...
quote:Raad maar via PMOp vrijdag 29 oktober 2010 17:55 schreef Poppejans het volgende:
Gefeliciteerd rotsje! Ik ben enorm benieuwd wie je bent
quote:Ik was dus echt van plan dat te gaan doen omdat ik een heel vaag vermoeden heb, maar ik had She-Wolf ook helemaal totaal verkeerd geraden vorige keer hahaha
quote:Mijn wereld stort in!
quote:oh niemand ziet het hoor. roep eensOp vrijdag 29 oktober 2010 18:03 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik was dus echt van plan dat te gaan doen omdat ik een heel vaag vermoeden heb, maar ik had She-Wolf ook helemaal totaal verkeerd geraden vorige keer hahaha
Dus nee, ik waag me maar niet meer aan raden
quote:Hij kende het fenomeen niet en deed dus niet alsof hij het niet zag de eerste keer maar heeft zich inmiddels ingelezen en zei van de week nog toen ik er over piepte dat het er bij hoort.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
tsk!
als ie er wat van zegt gewoon dreigen met striae op zn oog
quote:ah dan valt het mee <3Op vrijdag 29 oktober 2010 18:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hij kende het fenomeen niet en deed dus niet alsof hij het niet zag de eerste keer maar heeft zich inmiddels ingelezen en zei van de week nog toen ik er over piepte dat het er bij hoort.
Basboussa, mooi rood is niet lelijk
Rotsje, met wat hints is het wat makkelijker raden
quote:`Op vrijdag 29 oktober 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huu, ik kreeg vanmorgen mijn kraampakket bezorgd
quote:Ik heb een hamburger ad -70% deal van de dag. Dat is natuurlijk funest voor een zwangere vrouw. Als ik teveel aan kom zeg ik wel tegen de vk dat het door de google-ads van Fok! komtOp vrijdag 29 oktober 2010 18:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah dan valt het mee <3
En nu zie ik die google-ad van "bestel nu hier de diet-box!"
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb een hamburger ad -70% deal van de dag. Dat is natuurlijk funest voor een zwangere vrouw. Als ik teveel aan kom zeg ik wel tegen de vk dat het door de google-ads van Fok! komt
quote:Dank uOp vrijdag 29 oktober 2010 18:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]@Hetismij, als je naast de invoerenknop op dieklikt dan komen de smileys tevoorschijn.
quote:Welnee, dat zegt 'ie nooit.
quote:Magere milde yoghurt, biologisch maar toch nog zuur, cruesli is ook bio, suikergehalte daarvan valt wel mee en er gaat maar een pietsie schepje rietsuiker door hoor, zo erg is t nietOp vrijdag 29 oktober 2010 17:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Damn, dat is wel echt driedubbel suiker. Ik vind pure yoghurt ook niet lekker, maar is dit niet heel zoet?
quote:Yep, ik had er vanmiddag ook last van, alsof er water door m'n rechteroog stroomde, een deel van het beeld van de TV was ook niet zichtbaar....Op vrijdag 29 oktober 2010 19:47 schreef Shirley het volgende:
rotsje, welkom! Ben benieuwd of je een ''bekende'' kloon bent.
Vandaag had ik voor het eerst last van vlekken voor m'n ogen, alsof ik in een flits had gekeken zeg maar. Nadat ik had gegeten was het gelukkig over, meer dames die dit herkennen?
quote:ik wilde de zw. vergiftiging niet noemen.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:17 schreef mefke79 het volgende:
shirley wat is je bloeddruk? Dat wazige zien is ook een teken van zwangersschapsvergiftifing, beetje in de gaten houden.
Nieuwe zwangeren welkom! En rotsje, heb je 1 of meer kinderen?
quote:Ik was aan het eind van de zwangerschap lichter als voor de zwangerschap.. nu weet ik t niet, we hebben geen weegschaal thuis.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken ook dikkere vrouwen die na de zwangerschap zelfs lichter zijn dan ervoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik verveel mebaggerflits...
quote:Haha had je niet een keer Fok! in je been gezet?Op vrijdag 29 oktober 2010 22:35 schreef huuphuup het volgende:
Nee joh ik voel er niets van. tenzij ik de verkeerde schoenen aan heb
dit was een wedstrijdje hoeveel gaatjes zouden er blijven staan als k snel achter elkaar druk
quote:ja!Op vrijdag 29 oktober 2010 22:36 schreef Melochan het volgende:
[..]
Haha had je niet een keer Fok! in je been gezet?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 22:33 schreef huuphuup het volgende:
Yay ik mag weer!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:tja.. maar als we het niet zien is het ook niet goed..Op vrijdag 29 oktober 2010 18:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
tsk!
als ie er wat van zegt gewoon dreigen met striae op zn oog
quote:Oeps mobiel fokken.. ik gebruik nooit posticons.Op zaterdag 30 oktober 2010 09:22 schreef Suzanna het volgende:
Barbabientje van harte gefeliciteerd!! Wat een leuke naam, Jasmijn...
Vanyelrare smiley voor je berichtje!
dat is vast een foutje.
quote:Wen er maar aan, t is nooit goedOp zaterdag 30 oktober 2010 08:41 schreef avotar het volgende:
[..]
tja.. maar als we het niet zien is het ook niet goed..
oh.. en mooie naam.. Jasmijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |