abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88045288
Zwangerschap en geboorte deel 704

2010

Oktober:
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
05 juni 2011: laiveneertiekje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 27-10-2010 22:46:52 ]
pi_88045367
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
oja, andere vraag: hoeveel kost een poliklinische bevalling eigenlijk? Ik was de vorige keer medisch, was ik deze keer niet van plan, maar het wordt wel zkh. Even kijken of overstappen van verzekering financieel handig is.
Heb je geen aanvullende verzekering?
Ik krijg 100% vergoed van zowel de kraamzorg als de poliklinische bevalling.

Bij Amélie was ik op de valreep ook medisch maar daar ga ik deze keer niet vanuit.

En verschilt de hoogte van het bedrag niet per ziekenhuis? Afijn ik zou gewoon voor die 10 euro per maand ofzo een aanvullend pakket afsluiten. Het loont absoluut!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 oktober 2010 @ 22:42:49 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88045451
volgens mij zitten we in deel 705 ;)

en mar in de OP dat ik een jochie krijg? O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88045505
Alles rustig hier hoor.
pi_88045568
Mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Jore het volgende:

[..]

De rekening van mijn vorige bevalling bedroeg ¤450,= (rond dus). Een beetje rondshoppen bij verschillende verzekeringen loont echt de moeite, ook wat betreft de vergoeding van de eigen bijdrage voor de kraamzorg. Het kan je zo honderden euro's schelen.

Ik ben nu ook slecht verzekerd, dat wil zeggen: ik was goed verzekerd maar de aanvullende pakketten zijn leeggetrokken door de verzekeraar. Ik had niet verwacht dat ik in 2010 alweer zou bevallen dus ik heb me er vorig jaar niet zo druk om gemaakt, helaas :{ . Nu moet ik een eventuele poliklinische bevalling zelf betalen (op bijdrage uit de basisverzekering na) en de kraamzorg ook volledig. Het is niet anders, maar ik word er niet vrolijk van :( .

Mooie scherpe echofoto's DJMO! Ik meen me te herinneren dat je de vorige keer een sterk voorgevoel had over het geslacht, had je dat deze keer ook?
Huup, wat een leuke echodate hebben jullie gehad! Ik zou de vriendschap maar koesteren gezien je elftalwens >:) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 oktober 2010 @ 22:48:45 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88045852
Klopt Jore, ik dacht ook deze keer een knul, maar de gyn dacht de laatste keer meisje te zien, en ik was lichtelijk verward, beetje teleurgesteld in mijn (voor)gevoel zeg maar. (een meisje was overigens óók welkom geweest!!!) maar de 20 weken echo bevestigde mijn gevoel dus toch. Gyn had het overigens ook onder sterk voorbehoud gezegd, aangezien 'beeb z'n benen bij elkaar hield de vorige keer :P 't stomme is dat je je er toch op gaat richten .. enfin, omschakelen is ook geen probleem. Gelukkig had ik geen roze gordijnen voor de babykamer ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_88045934
O? Ik zie ineens Takkembah er tussenstaan!!!
Wat leuk zeg! gefeliciteerd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88055200
djmo ik wil helemaal niet medisch bevallen, vond het niets. Maar wel graag in het zkh. En nu kan ik van verzekering veranderen, dus even kijken of 't de moeite waard is.
Mag ik ook in de lijst? 4 juni voorlopig
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:33:29 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_88055359
Net gelezen dat het bij Agis net geen 300 euro kost, excl. eventuele toeslagen.
Ben nu aan het proberen uit te zoeken hoeveel uur kraamzorg je nu eigenlijk krijgt, maar echt duidelijk kan ik dat niet vinden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_88055515
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 07:33 schreef avotar het volgende:
Net gelezen dat het bij Agis net geen 300 euro kost, excl. eventuele toeslagen.
Ben nu aan het proberen uit te zoeken hoeveel uur kraamzorg je nu eigenlijk krijgt, maar echt duidelijk kan ik dat niet vinden.
Als je van plan bent om borstvoeding te geven 49 uur (x 3,90 eigen bijdrage = 191,10).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:06:28 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055558
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:00 schreef Jore het volgende:

[..]

Als je van plan bent om borstvoeding te geven 49 uur (x 3,90 eigen bijdrage = 191,10).
wat houdt het aantal kraamzorguren verband met borstvoeding? ik kreeg sowieso het volle aantal uren, met twee dagen extra. Het is maar net wat je zelf aangeeft wat je wil hebben ;) met de baby wil ik ook weer het maximum, aangezien ik dan met jan zit, en het stuk lastiger zal worden allemaal. (rust op tijd nemen enzo )

pi_88055575
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

wat houdt het aantal kraamzorguren verband met borstvoeding? ik kreeg sowieso het volle aantal uren, met twee dagen extra. Het is maar net wat je zelf aangeeft wat je wil hebben ;) met de baby wil ik ook weer het maximum, aangezien ik dan met jan zit, en het stuk lastiger zal worden allemaal. (rust op tijd nemen enzo )
als je bv gaat geven heb je recht op meer uren.
En je kan wel het maximum willen wie zou dan neit willen maar dat wil nog niet zeggen dat je dat gaat krijgen! Ligt er helemaal aan hoe druk het is bij het kraamzorgbureau.
En qua rust nemen met een 2e kindje, tja ze kunnen niet overal rekening mee houden....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:12:28 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055604
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:08 schreef Vicky het volgende:

[..]

als je bv gaat geven heb je recht op meer uren.
En je kan wel het maximum willen wie zou dan neit willen maar dat wil nog niet zeggen dat je dat gaat krijgen! Ligt er helemaal aan hoe druk het is bij het kraamzorgbureau.
En qua rust nemen met een 2e kindje, tja ze kunnen niet overal rekening mee houden....
ik heb het bij het invullen van de papieren al aangegeven, sowieso doet kraamzorg rotterdam er niet zo moeilijk over. Als jij je te laat aanmeld en dan het volle aantal uur eist, doen ze wel moeilijk ja :D

het is maar net wat je aangeeft denkt aan te kunnen zelf, mijn man krijgt absoluut niet langer dan de verplichte twee dagen vrij, dat weet ik nu al. Dus het is ook niet zo dat hij een hoop uit m'n handen kan nemen enzo

pi_88055608
dat wilde k ook zeggen vicky!
ik wilde wel minder uren, maar ze deden moeilijk

en djmo, opstarten met bv kost meer tijd, kans dat t niet goed gaat is groter, dus meer begeleiding krijg je.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:16:51 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055641
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat wilde k ook zeggen vicky!
ik wilde wel minder uren, maar ze deden moeilijk

en djmo, opstarten met bv kost meer tijd, kans dat t niet goed gaat is groter, dus meer begeleiding krijg je.
gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:21:19 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055681
van mijn aanbieder:

quote:
Het aantal uren kraamzorg verschilt per gezin en per situatie. Voor het bepalen van het aantal uren gelden wettelijke regels. In het gesprek komt uw persoonlijke situatie aan de orde. Gaat het bijvoorbeeld om een eerste kindje? Zijn er gezondheidsproblemen? Is er een partner die ook hulp kan bieden? Onze medewerker kan dan bepalen hoeveel uren kraamzorg in uw situatie wenselijk is.

Gemiddeld komt de eerste indicatie meestal uit op ongeveer 49 uur kraamzorg. De kraamverzorgende verdeelt deze uren over de beschikbare 8 dagen. Meestal komt zij de eerste dagen wat langer, bijvoorbeeld 8 uur per dag en bouwt ze daarna langzaam af. Het aantal afgesproken uren kan tot op het laatst altijd nog worden aangepast; u krijgt precies die zorg die u nodig heeft.
Ik zie heel borstvoeding nérgens staan .. het ligt puur aan je persoonlijke omstandigheden, en daar is dus ook die intake voor.

pi_88055702
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.
tja zo werkt dat nou eenmaal. maar tis fijn dat je met bv die muururen krijgt. ik had ze niet nodig (en bij een 2e ook niet), maar in t baby'tjestopic zijn er genoeg die dat wel nodig hadden.

ik vind een nieuw huis geen reden voor meet kraamzorg. de kraamhulp is geen veredelde schoonmaakster/oppas.
pi_88055739
Kom even invallen hoor. Ik hoor hier helemaal nog niet thuis, zit nog in het tweede streepjes topic te wachten, maar lees zeer actief mee hier in jullie hoekje want ik ben heel nieuwsgierig wat me hopelijk te wachten staat.
Ik begreep altijd dat je van je kraamverzorgster leert hoe je je baby moet verzorgen enzo. Verder helpt ze je dan met borstvoeding en ze houd jou in de gaten. Als er dan nog tijd over is gaat ze toch pas met de rest van de familie en schoonmaken enzo aan de gang? Ben wel benieuwd eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:27:28 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055743
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:23 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

tja zo werkt dat nou eenmaal. maar tis fijn dat je met bv die muururen krijgt. ik had ze niet nodig (en bij een 2e ook niet), maar in t baby'tjestopic zijn er genoeg die dat wel nodig hadden.

ik vind een nieuw huis geen reden voor meet kraamzorg. de kraamhulp is geen veredelde schoonmaakster/oppas.
hoor je mij dat ergens zeggen? bovendien doet de kraam toch niet meer dan de badkamer, wc en keuken bijhouden (althans hier). mijn bed opmaken doe ik sowieso zelf wel enzo. Ik wil alleen een handreiking hoe ik het het beste kan indelen. Nu heb ik overigens al thuiszorg, 2 uur in de week, voor mijn administratie, zij helpt me (zodra ik verhuisd ben) ook om structuur aan te brengen in het huishouden. En dat is waar het mij om gaat. Ik weet alleen niet of zij er nog is als ik ga bevallen. Dus vandaar dat ik gewoon voor die 49 uur ga.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:28:48 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055756
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef Thistleweed het volgende:
Kom even invallen hoor. Ik hoor hier helemaal nog niet thuis, zit nog in het tweede streepjes topic te wachten, maar lees zeer actief mee hier in jullie hoekje want ik ben heel nieuwsgierig wat me hopelijk te wachten staat.
Ik begreep altijd dat je van je kraamverzorgster leert hoe je je baby moet verzorgen enzo. Verder helpt ze je dan met borstvoeding en ze houd jou in de gaten. Als er dan nog tijd over is gaat ze toch pas met de rest van de familie en schoonmaken enzo aan de gang? Ben wel benieuwd eigenlijk.
ligt eraan wáár je hulp bij nodig hebt. Hier bij Jan was, primair de zorg voor Jan en mij, daarna de badkamer + keuken (wat niet zo nodig hoefde voor mij maar ala) en ook zorgen dat de visite op tijd oprotte als ik het zelf niet aangaf. Het is maar net wat je aangeeft ;)

pi_88055789
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef Thistleweed het volgende:
schoonmaken is ook een taak. iig de ruimtes waar je als kraamvrouw komt.
hoe t met de rest vh gezin zit weet ik niet. mijn vriend wilde nooit dat ze wat voor m deed. hij had zoiets van ik kan ook mn eigen brood wel pakken :)
overigens was hij ook een soort kraamzorg O+
hij maakte allemaal vruchtensapjes voor me :)
pi_88056055
Ehm, ik zit dat niet uit m'n duim te zuigen hoor, van de bv :{. Je (men) snapt toch wel dat het opstarten van bv meer begeleidingstijd kost dan het leren vullen/geven van een flesje? Jij hebt waarschijnlijk 'geluk' met je achtergrond, waarschijnlijk krijg je daarom sneller meer geïndiceerd, maar voor de rest geldt meestal gewoon die 49 uur. Daarnaast zijn er overigens nog allerlei redenen om meer uren toegewezen te krijgen maar dat is niet standaard.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:55:37 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88056073
en ik vind persoonlijk dat daar de lactactiekundigen voor opgeleid zijn. kom zeg, kraamzorg is er niet om pro bv moeders voor te trekken op fv moeders (stel dat die door bv een operatie geen bv kunnen geven, worden ze achtergesteld bij bv moeders) is gewoon unfair tot en met. En mijn achtergrond hierbij halen is natuurlijk puur rancune en totale onzin :N

pi_88056115
Rancune? :'). Als ik zelf zo'n achtergrond wil is dat zo geregeld maar ik bedank even.

En het is niet mijn mening maar een feit, vastgesteld door de overheid, dat je meer uren krijgt bij bv.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 09:00:54 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88056134
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:59 schreef Jore het volgende:
Rancune? :'). Als ik zelf zo'n achtergrond wil is dat zo geregeld maar ik bedank even.

En het is niet mijn mening maar een feit, vastgesteld door de overheid, dat je meer uren krijgt bij bv.
waarom vind ik dat hier ( http://www.kraamzorgrotte(...)eID=2864&n=517&s=376 ) dan niet terug? Ik quote dit zostraks al, en ik zie geen lettertje over bv staan :')

pi_88056149
En dan te bedenken dat dat van die achtergrond alleen maar verklarend bedoeld was! Om mijzelf als voorbeeld te nemen: ik heb nu bij voorbaat 6 uur extra gekregen omdat ik een prenatale depressie heb.
Kraamverzorgsters zijn trouwens opgeleid om te begeleiden bij bv.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 09:03:28 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88056159
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:02 schreef Jore het volgende:
En dan te bedenken dat dat van die achtergrond alleen maar verklarend bedoeld was! Om mijzelf als voorbeeld te nemen: ik heb nu bij voorbaat 6 uur extra gekregen omdat ik een prenatale depressie heb.
Kraamverzorgsters zijn trouwens opgeleid om te begeleiden bij bv.
ook niet allemaal hoor, je moet maar net geluk hebben dat je een pro-bv kraam hebt. Er wordt zelfs gesteld, dat je dat moet aangeven bij de intake zodat ze er rekening mee kunnen houden .. (nogmaals, dat is hier zo )

pi_88056191
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

ook niet allemaal hoor, je moet maar net geluk hebben dat je een pro-bv kraam hebt. Er wordt zelfs gesteld, dat je dat moet aangeven bij de intake zodat ze er rekening mee kunnen houden .. (nogmaals, dat is hier zo )
Dat neemt niet weg dat ze er allemaal voor zijn opgeleid :) .
pi_88056216
Hier ook Kraamzorg Rotterdam de vorige keer en door onderbezetting (voorjaarsvakantie) maar 37 uur. Ik vond dat niet heel erg, want bv ging soepel en mijn vriend was weliswaar gewoon aan het werk maar deed 's avonds gewoon de was enzo. En kookte verder iedere dag, dus de kraamhulp was op die vlakken niet nodig. En bezoek hebben we gewoon de eerste week niet laten komen, behalve onze ouders en zussen. Nieuwsgierige vrienden, kennissen en buren mochten na de eerste week af en toe 's avonds langskomen. Bovendien werd ik van de hormonen alleen maar bitchier dan gebruikelijk, dus nee zeggen had ik niet zoveel moeite mee.

Ik ga ervan uit dat ik dit keer weer geen 49 uur ga krijgen, kan het alleen maar meevallen.

Het aantal uren dat je extra krijgt als je bv wilt geven is geloof ik 4 of 5, dus niet heel veel verschil. Overigens geef je eerder aan dat het aantal uren afhankelijk is van de gezinssituatie. Jouw gezinssituatie is door omstandigheden anders dan die van anderen, dus het is niet vreemd dat daar dan vervolgens naar verwezen wordt.

Bovendien worden nu misschien wel vrouwen met een behulpzame man achtergesteld op vrouwen met een man die niet kan/wil meewerken, dus zo valt er altijd wel wat te discussieren.
pi_88056260
Beetje traag vandaag...

In ieder geval meldt Kraamzorg Rotterdam het niet op de site, maar veel andere kraambureaus wel.

Google leverde oa dit op:
"Een paar jaar geleden was het normaal dat een kraamverzorgende 8 dagen lang 8 uur per dag kwam helpen. Maar die tijden zijn voorbij. Tegenwoordig krijgt een kraamvrouw meestal 44 kraamuren krijgen, verdeeld over 8 dagen.
Waarom is het aantal uren verlaagd? Rond 2000 was er een groot tekort aan kraamverzorgenden, vooral in de randstad. In Amsterdam kregen kraamvrouwen toen al 5 uur per dag zorg. Maar in het oosten van het land nog standaard 8 uur per dag. Om te zorgen dat de toekenning van kraamzorg voor iedereen op een heldere en eerlijke manier gebeurde, is het Landelijk Indicatieprotocol Kraamzorg opgesteld. Alle betrokken organisaties gaven hieraan hun akkoord.

Het indicatieprotocol beschrijft heel precies welke factoren van invloed zijn de hoeveelheid kraamzorg die je krijgt. Dat zijn de zogenaamde “meer-minderfactoren”, die maken dat meer zorg nodig is, of juist minder. Kiest een moeder er bijvoorbeeld voor om flesvoeding te geven, dan gaan er 6 kraamuren vanaf. Maar als de moeder gezondheidsklachten heeft, waardoor ze langer het bed moet houden, dan komen er weer uren bij. Het is ook mogelijk om kraamuren bij te kopen. Dat kost tussen de 20 en 50 euro per uur. "

Bron: http://www.medicinfo.nl/%(...)d9986%7D/d_kraamzorg
pi_88056302
Dat dus, ik kan niet kopiëren vanaf m'n Ipod.
pi_88056323
Ze hebben een korte cursus gehad echt opgeleid vind ik ze niet te noemen helaas :X

Maar uhhh DJMO voortrekken? Dat vind ik wel een beetje lullig..
Zeker met hoe weinig de kraamhulpen weten loopt het wel eens slecht :Y

Ik krijg nu ook niet meer de extra uren omdat ik bv ga geven..
En pas vanaf een 3 jaar oud king zou ik extra verzorg uren krijgen :?
Terwijl de dame 2,5 is en ook best veel aandacht zal vragen :)
pi_88056357
quote:
In bepaalde situaties wordt minder zorg geleverd dan in het Basispakket kraamzorg is opgenomen. Dit kan twee oorzaken hebben:
* één van de minderfactoren is van toepassing. De minderfactoren zijn:
- onderdeel van een ander huishouden/inwonend18;
- het geven van kunstvoeding;
- doodgeboren/overleden kind;
- ziekenhuisopname van de moeder of het kind.
bron: http://www.knov.nl/docs/u(...)mzorg_maart_2008.pdf

De officiele wettelijke lijst van de website van het KNOV. Op pagina 21 is dit te vinden.

Je kunt lang lullen en kort lullen maar het geven van kunstvoeding is gewoon een indicatie om minder zorguren te verlenen, klaar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88056378
En nog even. Bij Kraamzorg Rotterdam moet je het van tevoren aangeven omdat ze ondersteunende lactatiekundigen hebben en die ook moeten inplannen. En rekening houden met welke kraam ze sturen. Door de onderbezetting kreeg ik een onervaren kraam die niet veel wist van bv (moest nog een cursus doen oid), maar zij kon wel op ieder moment een lk bellen om te komen helpen. Dat was dus in mijn geval niet nodig, maar vond ik wel een fijn idee.

Ze zei zelf dat ze als beginner meestal naar vrouwen werd gestuurd die fv gaven. Als vrouwen bij de intake hadden aangegeven problemen met bv te verwachten kregen ze een meer ervaren kraam thuis.

Het hangt dus af van de kraam die je hebt en welke ondersteuning zij eventueel nodig hebben.
pi_88056730
Ik meng me even niet in de kraamzorg discussie..Even via de foon van lief (barbabientje) helaas zijn we nog thuis.. Er was geen plek op de verloskamers wat 1 op de zoveel keer voorkomt.. Geen inleiding vandaag dus.. Best een domper mja morgen mogen we pas naar huis als madam geboren is.. Vandaag dus nog extra genieten!

Suzanna, hoop dat het strippen wat voor je gedaan heeft!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:56:10 #36
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88057086
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:55 schreef DJMO het volgende:
en ik vind persoonlijk dat daar de lactactiekundigen voor opgeleid zijn. kom zeg, kraamzorg is er niet om pro bv moeders voor te trekken op fv moeders (stel dat die door bv een operatie geen bv kunnen geven, worden ze achtergesteld bij bv moeders) is gewoon unfair tot en met. En mijn achtergrond hierbij halen is natuurlijk puur rancune en totale onzin :N
Want jij mag zelf wel overal verkondigen dat je begeleid wordt door god weet wie, en zodra een ander daarnaar verwijst is dat rancuneus en onzin?
_O-

sorry hoor maar echt :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:59:55 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_88057173
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:55 schreef DJMO het volgende:
Ik wil ook wel twee uur thuiszorg per week voor m'n administratie! En ja, ik vind het heel erg unfair dat thuiszorg voor zoiets ingezet wordt :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:01:32 #38
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88057214
Hoe moeten mensen die een 6e kindje krijgen dat eigenlijk doen? Krijgen die 3 kraamverzorgsters?
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:10:05 #39
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88057404
Goed dat jullie over kraamzorg beginnen, een goed moment om even verzekeringen te vergelijken :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88057421
pfff, wat een rotdiscussie. ik had ook wel graag hulp in huis gehad toen ik met eentje van anderhalf thuis en 2 kindjes verdeeld over 2 ziekenhuizen zat. en kraamzorg toen van die twee kleintjes er eentje thuis was kon ik ook vergeten. ik mocht 10 weken na de aanvraag 3 uurtjes thuiszorg in de week krijgen. oh, en na de keizersnee niet mogen tillen is ook dolle pret met eentje van anderhalf en geen hulp.

het is allemaal zo afhankelijk van zoveel dingen of je al dan niet hulp krijgt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88057470
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:59 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik wil ook wel twee uur thuiszorg per week voor m'n administratie! En ja, ik vind het heel erg unfair dat thuiszorg voor zoiets ingezet wordt :{
Ik denk niet dat het thuiszorg is, maar eerder een vrijwilligersorganisatie of maatschappelijk werk. Wat waarschijnlijk uit een ander traject voort zal komen.

Daarnaast vind ik het wel normaal dat er bijvoorbeeld bij BV extra uren worden gegeven. Ik heb zelf bij mijn eerste meer uren kraamzorg gekregen en gebruikt dan bij mijn tweede. Onder andere omdat ik bij de eerste wel BV wilde proberen en bij de tweede niet. En van veel dingen weet je toch al hoe het werkt (kind in bad doen etc) en ik kan er nooit zo goed tegen om een hele dag een 'vreemde' om me heen te hebben in huis. Ik vond het zelf dus ook minder nodig. Voor nu zal ik ook niet het volle pond aan kraamzorguren gaan gebruiken, verwacht ik.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:13:16 #42
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88057475
Kraamzorg is sowieso oneerlijk verdeeld.
Ik kreeg te veel uren terwijl ze na een uurtje (hoogstens 2 uurtjes) alweer weg kon.
En dat deed ze dan ook.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:13:35 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88057481
Goodmorning! c_/
pi_88057584
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:10 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goed dat jullie over kraamzorg beginnen, een goed moment om even verzekeringen te vergelijken :)
Ik geloof dat ik dit jaar mijn volledige premie (van maximaal aanvullend) heb opgesoupeerd, dus betwijfel of ze me ergens anders weer zomaar helemaal aanvullend gaan aannemen. Ik blijf voor de zekerheid dus maar bij mijn gemene verzekering die niet met 15 weken cadeautjes stuurt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:23:15 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88057689
Over rancune gesproken, hoe haalt iemand het in zijn/haar hoofd om een aantal uren extra wegens het geven van BV overbodig of oneerlijk te noemen :|W

Alsof BV zo even door ieder ander gezinslid kan worden overgenomen.... en ja, vervelend als manlief niet meer dan de standaard wettelijke 2 dagen vrij krijgt, maar er zullen maar weinig zijn met een CAO waarin er wel meer dagen gegeven worden, de meeste partners nemen gewoon een aantal vrije dagen op.

En goedemorgen dames, ik ben thuis. Sinds zondag weer thuis en sinds de onderdruk van eergisteren (150/100) weer aan de medicijnen, beta-blokkers deze keer, dus ik ga me hier niet al te hard tegenaan bemoeien, want zoveel kortzichtigheid onderdrukt zelfs met een dubbele dosis beta-blokkers m'n te hoge bloedruk niet.

Maar vooralsnog ben ik weer een beetje bij de les en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88057776
:W
Welkom terug
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:32:45 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88057882
Thnx, wanneer heb jij wat meer zekerheid over het groei-achterstand verhaal?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:32:47 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88057883
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je extra uren krijgt voor borstvoeding, dat is volgens mij onwijs intensief en een goede begeleiding de eerste dagen is denk ik van het grootste belang om het te laten slagen, of je moet een baby hebben die een natuurtalent is.

En een fles klaarmaken en geven kan iedere Jan doedel, dat hoef je niet te leren.

Ik moet me ook inschrijven voor kraamzorg, heb het er van de week al even over gehad met de verloskundige, ik heb zeer veel ervaring met baby's, ook hele kleine en heb erg mijn eigen ideeen over hoe ze te verzorgen en hoe ik de dingen graag wil. Dus ik wil tzt een kraamhulp die goed bij ons thuis past. De verloskundige zei dat ze tegen die tijd onze wensen graag hoort en dan zelf er een uitzoekt die op dat moment beschikbaar is. Fijn om te weten, want ik ben bang dat ik ze anders naar huis stuur, of te snel overeind kom en dingen zelf ga doen.

Leandra, ik hoop dat het rustig blijft! Was dit een te verwachten complicatie of kwam het heel onverwacht?
pi_88057995
Welkom terug Leandra! En blijven nu hé! Nog een week of 2 minimaal uitzingen hoor :) :*

En de lopende discussie ga ik me niet in mengen, totaal geen zin in nu, heb m'n energie voor genoeg andere dingen nodig vandaag :)

Wijffies, succes allemaal vandaag met wat dan ook! :*

Oh ja...35 weken vandaag en nog 35 dagen te gaan (ongeveer!) *O*
Back in business.
pi_88058005
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:32 schreef Leandra het volgende:
Thnx, wanneer heb jij wat meer zekerheid over het groei-achterstand verhaal?
Ik hoop vanmiddag. Dan is in elk geval uitgebreide echo etc. gepland. Met een beetje geluk weten we daarna ook wat meer.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:40:59 #51
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88058101
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik dit jaar mijn volledige premie (van maximaal aanvullend) heb opgesoupeerd, dus betwijfel of ze me ergens anders weer zomaar helemaal aanvullend gaan aannemen. Ik blijf voor de zekerheid dus maar bij mijn gemene verzekering die niet met 15 weken cadeautjes stuurt.
Oeh bij welke gemene verzekering zit jij? :P
Ik wil wel presentjes natuurlijk weheheh ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 10:41:52 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88058123
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

hoor je mij dat ergens zeggen? bovendien doet de kraam toch niet meer dan de badkamer, wc en keuken bijhouden (althans hier). mijn bed opmaken doe ik sowieso zelf wel enzo. Ik wil alleen een handreiking hoe ik het het beste kan indelen. Nu heb ik overigens al thuiszorg, 2 uur in de week, voor mijn administratie, zij helpt me (zodra ik verhuisd ben) ook om structuur aan te brengen in het huishouden. En dat is waar het mij om gaat. Ik weet alleen niet of zij er nog is als ik ga bevallen. Dus vandaar dat ik gewoon voor die 49 uur ga.
ja.

quote:
Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken
dus als ik het goed begrijp, jij had het heel normaal gevonden dat je minder uren zou krijgen als je in dat veredelde kippenhok van je was blijven zitten?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:43:02 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88058158
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:32 schreef Juud79 het volgende:
Leandra, ik hoop dat het rustig blijft! Was dit een te verwachten complicatie of kwam het heel onverwacht?
Het kwam helemaal onverwacht, ik had de hele zwangerschap een bloeddruk van ongeveer 120/80 met een keer een uitschieter naar 125/85, keurig dus, zeker gezien m'n leeftijd enz.

En vorige week dinsdag was het ineens 130/90 en daar was de VK al niet blij mee, dus toen moest ik de volgende ochtend even bellen voor een afspraak voor vrijdag.... gewoon om het nog een keer te bekijken, en ik kreeg een lijstje mee met redenen om direct het 06-nr van de VK te bellen, en "minder leven voelen" stond daar ook op.

Die hele avond en nacht was "Soneal" ineens stilletjes, ik voelde af en toe nog wel een miniem kontschuivertje, maar het "op het matras dansen" wat normaal altijd gebeurt als ik op m'n rechter zij lig was er niet bij.
Op zich vond ik het geen reden om er direct een VK bij te roepen, maar toen ik de volgende ochtend de assistente belde om een afspraak voor vrijdag te maken en het vertelde vond zij het wel reden om de VK in te schakelen....
Enfin; 3 kwartier later zat ik bij de VK en nog een half uur later zat ik in het ziekenhuis... bloed prikken, in een potje plassen en aan de CTG.

De gynaecoloog die de zwangerschap aan het begin (voor ik naar de VK overstapte) had begeleid kwam een blik werpen en die vond de combinatie van factoren (met de oud wijf factor als doorslaggevend extraatje) wel dusdanig dat hij me graag een paar dagen wilde houden....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88058172
sterkte vanyel!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:45:11 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88058207
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop vanmiddag. Dan is in elk geval uitgebreide echo etc. gepland. Met een beetje geluk weten we daarna ook wat meer.
Heel veel succes iig :*

En ik weet niet hoe fors je zelf bent.... maar ook dat kan meespelen, als je zelf vrij petite bent is het niet heel vreemd dat je geen hele grote baby draagt ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88058223
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:41 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja.
[..]

en even daarop verder gaand:

quote:
Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan
daar kies je zelf voor

quote:
b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) +
dat weet niemand als ie een 2e/3e kindje krijgt

quote:
ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken
dat is iets waar de kraam volgens mij niet echt rekening mee houdt. De kraam is er voor moeder en kind, niet voro het hele huishouden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 10:46:08 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88058239
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

en even daarop verder gaand:
[..]

daar kies je zelf voor
[..]

dat weet niemand als ie een 2e/3e kindje krijgt
[..]

dat is iets waar de kraam volgens mij niet echt rekening mee houdt. De kraam is er voor moeder en kind, niet voro het hele huishouden.
he ik was nog bezig he? :7
pi_88058250
Hé Leandra! :W
Fijn dat je nu weer thuis bent, hopelijk doen de beta-blokkers netjes hun werk.
pi_88058270
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:46 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

he ik was nog bezig he? :7
whaah ja ik zag het net :D

Fijn dat je weer thuis bent Leandra!! Doe maar lekker rustig aan!

Succes vandaag Vanyel!

Balen Barbabientje!

Hoest met Suzanna??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88058342
Leandra, fijn dat je thuisbent, hopelijk slaan de betablokkers aan.

Vanyel, succes vandaag met alles.

Barbabientje, balen dat jij net pech had zeg, hopelijk gaat het vandaag gewoon gesmeerd.

En waar is Suzanna?

Ik ben gisteravond naar een concert geweest. Het was echt gaaf, maar terug naar het station merkte ik toch dat ik schijnbaar wat teveel gedaan had. Had een beetje vage pijn onderin mijn buik, en in mijn liezen. Gelukkig is het nu weer over..
En ik begin minder misselijk te worden, alleen weet ik niet of het komt omdat ik nu vakantie heb, of dat het sowieso minder wordt. Maar daar kom ik volgende week wel achter dan, dan is het weer volle bak.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:52:49 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88058417
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het kwam helemaal onverwacht, ik had de hele zwangerschap een bloeddruk van ongeveer 120/80 met een keer een uitschieter naar 125/85, keurig dus, zeker gezien m'n leeftijd enz.

En vorige week dinsdag was het ineens 130/90 en daar was de VK al niet blij mee, dus toen moest ik de volgende ochtend even bellen voor een afspraak voor vrijdag.... gewoon om het nog een keer te bekijken, en ik kreeg een lijstje mee met redenen om direct het 06-nr van de VK te bellen, en "minder leven voelen" stond daar ook op.

Die hele avond en nacht was "Soneal" ineens stilletjes, ik voelde af en toe nog wel een miniem kontschuivertje, maar het "op het matras dansen" wat normaal altijd gebeurt als ik op m'n rechter zij lig was er niet bij.
Op zich vond ik het geen reden om er direct een VK bij te roepen, maar toen ik de volgende ochtend de assistente belde om een afspraak voor vrijdag te maken en het vertelde vond zij het wel reden om de VK in te schakelen....
Enfin; 3 kwartier later zat ik bij de VK en nog een half uur later zat ik in het ziekenhuis... bloed prikken, in een potje plassen en aan de CTG.

De gynaecoloog die de zwangerschap aan het begin (voor ik naar de VK overstapte) had begeleid kwam een blik werpen en die vond de combinatie van factoren (met de oud wijf factor als doorslaggevend extraatje) wel dusdanig dat hij me graag een paar dagen wilde houden....
Kee, wat een gedoe dan ineens. Wel goed dat je zelf blijkbaar er rustig onder blijft, wat ik zo oplees uit je berichten. Ik had idd ook 120/80 dinsdag, ik had geen idee wat normaal is, dat wordt bij mij nooit opgemeten. Maar zei ze dat het goed was, de onderdruk mocht nog wat lager worden.

Ik let wel ook extra goed op met eten en dat ik niet aankom voorlopig, dat is in mijn geval ook nog niet nodig.

Ik hoop voor jou dat rust het nu op orde zal houden in combi met de medicatie, het is gelukkig niet heel lang meer, al zullen de dagen als je weinig kan wellicht lang duren.
pi_88058441
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:40 schreef The_Tankgirl het volgende:
Oeh bij welke gemene verzekering zit jij? :P
Ik wil wel presentjes natuurlijk weheheh ;)
Niet naar National Academic gaan.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Leandra het volgende:
Heel veel succes iig :*

En ik weet niet hoe fors je zelf bent.... maar ook dat kan meespelen, als je zelf vrij petite bent is het niet heel vreemd dat je geen hele grote baby draagt ;)
Helaas. 1.80 en niet dun, met een meneer van bijna 2 meter. Je zou dus eerder het tegenovergestelde verwachten.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:19:44 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88059194
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:52 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Kee, wat een gedoe dan ineens. Wel goed dat je zelf blijkbaar er rustig onder blijft, wat ik zo oplees uit je berichten. Ik had idd ook 120/80 dinsdag, ik had geen idee wat normaal is, dat wordt bij mij nooit opgemeten. Maar zei ze dat het goed was, de onderdruk mocht nog wat lager worden.

Ik let wel ook extra goed op met eten en dat ik niet aankom voorlopig, dat is in mijn geval ook nog niet nodig.

Ik hoop voor jou dat rust het nu op orde zal houden in combi met de medicatie, het is gelukkig niet heel lang meer, al zullen de dagen als je weinig kan wellicht lang duren.
In mijn geval is 120/80 heel keurig, zeker gezien ik nogal fors ben, aan de andere kant weet ik dat het ook de bloeddruk is die ik had toen ik 16 was en nog vrij fanatiek zwom, en toen werd het ook als een keurige bloeddruk beschouwd.

Overigens was ik er niet zo rustig onder zaterdag, die plaspillen die ze me vanaf vrijdag gegeven hadden werd ik helemaal naar van, en wel dusdanig naar dat ik de 5 keer (!!!) die ik 's nachts naar de WC moest ook nog een keer liep te zwalken (dusdanig dat ik bijna tegen de muur naast de deur aanliep), en voor een controlfreak is dat vrij angstaanjagend, wat vervolgens ook nog eens een negatief effect op de hoogte van m'n bloeddruk was (die was zaterdagmorgen weer hoger dan het in de 42 uur daarvoor was geweest). Plus dat ik me ernstig zorgen maakte over een middel wat mij aan het zwalken kreeg, ik kon er niet van overtuigd worden dat dat werkelijk geen kwaad kon voor de baby.

In principe gewoon gezond blijven eten, want als je in het ziekenhuis terecht komt moet je het niet van de aangeboden voeding hebben qua gezond eten :') :X
Doorgekookte groenten, en fruit was 1 keer een extra keuze mogelijkheid :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:20:56 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88059236
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:53 schreef Vanyel het volgende:
Helaas. 1.80 en niet dun, met een meneer van bijna 2 meter. Je zou dus eerder het tegenovergestelde verwachten.
Nee, dan gaat die "maar je bent zelf ook niet groot" vlieger niet op....

Komt wel goed :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:26:43 #65
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88059415
Succes Vanyel en welkom terug Leandra :)
En ook goedemorgen Juud :P
pi_88059519
ik ga even niet reageren op dmjo, stress is niet goed in de vroege zwangerschap :P
ik moet nu alleen nog even kijken naar de vergoeding van cursussen etc en straks even de premies voor 2011 vergelijken.
Leandra, adem in adem uit!
Barbabientje, shit!
Vanyel, sterkte vanmiddag!
pi_88059552
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

Je ziet het nogal simpel, vrees ik. Wat je zelf aangeeft kunnen ze proberen rekening mee te houden, maar ze hebben te maken met regels en mogelijkheden.

Ik had een eerste kind, ging bv geven, had zwangerschapsdiabetes gehad en een prenatale depressie, en ik kreeg 3 uur per dag voor moeder en kind, omdat het te druk was voor mees. Mijn kraamverzorgende had 3 gezinnen per dag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:31:41 #68
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_88059555
Ik kreeg wel extra uren omdat ik nog 2 kindjes onder de 4 had. Die 4 is een gokje, maar omdat ik nog 2 kleine kindjes had kreeg ik een paar uur extra.

Leandra, doe rustig aan :*
pi_88059650
Ik kon nog ff niet achter de pc... mijn man had 'm bezet. Vandaar nog geen berichtje ;)

Maarre, baby zit er nog, ik ben ook niet gestript gisteren want ik had geen trek in een hele nacht met voorweeën, want ik verwacht dat de baby er gewoon nog niet aan toe is, het is zó rustig nu. Geen voorwerk, geen gerommel. Wel een zware buik en veel last van mijn bekken en alles doet pijn, maar dat vind ik ook niet zo raar. Ik houd het nog wel vol...
De vk vond het verstandig van me. Volgende afspraak volgende week maandag, maar ik hoop die gewoon niet te halen... ;) (ik wilde geen november-kindje, die heb ik al! ;) )
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:36:17 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88059718
Het is een 31-dagen maand Suzanna, je hebt nog even voor het november wordt ;)

Sterkte met die laatste loodjes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:37:43 #71
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88059760
Succes LLM's! :) Ben erg benieuwd wie er als eerste aan de beurt is
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88059793
Jamaar... maandag is de eerste van die vervelende maand! Wel een mooie datum overigens, mijn moeder is dan ook jarig... dat zou een leuk verjaardagscadeautje zijn voor haar ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:41:26 #73
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88059872
Barbabientje, echt rot dat je nog even moet wachten! :*
Suzanna, het zal toch ook niet lang meer duren bij jou ;)

en mag ik vragen wat een LLM is? :@
pi_88059882
Laatste Loodjes Mama's
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88059958
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:31 schreef Marrije het volgende:
Ik kreeg wel extra uren omdat ik nog 2 kindjes onder de 4 had. Die 4 is een gokje, maar omdat ik nog 2 kleine kindjes had kreeg ik een paar uur extra.

Leandra, doe rustig aan :*
Dat is idd een indicatie voor meer uren.

Overigens kan B. ook niet meer krijgen dan die 2 dagen en zelfs dat is al ietwat lastig want mja onderwijs hè. Dus ik sta er straks ook alleen voor. En ik heb er dan 2 onder de 2. Het zal allemaal wel, ik maak me er niet druk om, maar vooralsnog ben ik niet voor meer dan de normale 49 uur geindiceerd.

@Tankgirl een LaatsteLoodjesMama! :D

Ik heb een sticker van de vk *O* stond met een paar minuutjes weer buiten alles was keurig in orde. Over 4 weken weer terug, vooral zo doorgaan en bloed laten prikken voor de 30 weken bloedcontrole. Aight, gaan we doen!

Vanyel succes alvast voor de echo's! Ik duim dat er niets aan de hand is verder :)
oh en National Academic zit mn vriend ook bij, die zijn idd karig :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88060236
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en National Academic zit mn vriend ook bij, die zijn idd karig :P
Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.
pi_88060870
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.
ok. Hij niet echt.
Maar we hebben meer verzekeringen daar lopen, oa autoverzekering, dat zal schelen in het gedoe.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:35:03 #78
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88061826
Huup! Weer een sticker erbij.

Wb kraamzorg: volgens mij is niet geven van bv een mindering van vier uur. Echter: als je in je kraamtijd besluit om te stoppen met bv, wordt dat weer niet ineens in mindering gebracht. Dus behoud van het volledige aantal uren. Althans, zo werkte het hier.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:11:32 #79
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88063293
Meld me ook vandaag (40 weken *O* ).

Discussie ga ik me niet in mengen, ben vandaag niet op m'n best.
Heb een vreselijke peuter/kleuter hier in huis die me het bloed onder de nagels weet te halen de hele tijd... Vanmorgen is hij naar de peuterspeelzaal geweest en daar had een meisje een broertje gekregen, sindsdien is hij weer niet te genieten :{ .Hoop dat de baby er snel uitkomt, dan kan meneertje zich weer normaal gaan gedragen (hoop ik)

*einde klaagzang/egopost*
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 13:38:07 #80
43556 miss_dynastie
pi_88064324
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

Je vindt het wel terecht dat er meer kraamzorg komt voor een nieuw huis, maar niet voor borstvoeding? Ik vind dat heel erg raar, wat heeft het nieuwe huis nou met de baby te maken :?
pi_88064863
Barbabientje, wat een tegenvaller! Ik weet niet of ik daar zo goed mee om zou kunnen gaan. Je leeft helemaal toe naar De Dag Van De Inleiding, het op de wereld zetten van jullie kindje, en dan gaat het ineens niet door! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88065105
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:31 schreef miss_sly het volgende:

Ik had een eerste kind, ging bv geven, had zwangerschapsdiabetes gehad en een prenatale depressie, en ik kreeg 3 uur per dag voor moeder en kind, omdat het te druk was voor mees. Mijn kraamverzorgende had 3 gezinnen per dag!
Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:07:14 #83
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88065461
Bah Barbabientje, wat een tegenvaller! Hopelijk kun je vandaag nog even langer van je buikje genieten en komt er morgen een einde aan het wachten.

Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88065571
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Bah Barbabientje, wat een tegenvaller! Hopelijk kun je vandaag nog even langer van je buikje genieten en komt er morgen een einde aan het wachten.

Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
oh dat is erg zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88065657
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
:X

Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren. }:|
pi_88065738
Ik had bij Amber een hele leuke griet. Die deed een hoop voor ons en heeft zelfs haar middaggezin afgezegd om bij ons te blijven omdat hjet niet zo lekker ging met Amber. En ze kwam zelfs nog een dag extra.
Bij Tess hadden we 's nachts een heel vaag mens, daar heb ik zelfs nog een klacht over ingediend. De eerste paar dagen hadden we een rasechte Haagse, superleuk mens. de laatste dagen hadden we nog maar 2 uurtjes ofzo omdat de kraamverzorgster een gezin had dat veel aandacht vroeg en ze bij ons toch al aan het afronden was. Vonden we helemaal niet erg.
We hadden bij Tess eventueel 4 uurtjes extra kunnen krijgen vanwege pnd bij Amber, maar dat was niet nodig.

Ik weet niet precies hoeveel uur we hadden, volgens mijn 5 of 6 uur per dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88065933
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.
Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.
pi_88066030
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:X

Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren. }:|
haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.
Bij mij was het echt puur en alleen het boekje invullen, dingen uitleggen, temperaturen, bijpraten en weer gaan. En de mijne had geen stagiaire :D
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:23:41 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88066054
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:X Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren. }:|

Wat een drama, daar zou ik echt heel boos om worden, zeker als je al zo weinig uren hulp krijgt.
Er is toch wel een verschil volgens mij tussen het westen en het oosten, hier zijn nog niet zulke grote tekorten aan kraamzorg en ik hoor om mij heen nooit verhalen over geen kraamzorg, of tekort aan hulp, gelukkig maar.

Ik hoop dat het volgend jaar nog zo is, ik werk als zelfstandige en zal snel weer aan het werk moeten, de baby kan gelukkig altijd bij me zijn, maar snel en goed herstel is wel van groot belang.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:25:08 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_88066124
Mijn kraamhulp ging gewoon een boek zitten lezen terwijl er nog gestofzuigd moest worden, maar dat wilde ze niet doen als de baby sliep :X Stofzuigen als de baby wakker was deed ze ook liever niet want dan wilde ze m in bad doen, op de 3e dag maar gezegd dat de baby niet elke dag in bad hoeft. Met moeite wilde ze een kraamwas draaien. Man o man, wat een teleurstelling vergeleken met de vorige kraamhulp, die heb ik tegen 'moeten' houden om niet al mn was te strijken.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:27:13 #91
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_88066203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.
Bij mij was het echt puur en alleen het boekje invullen, dingen uitleggen, temperaturen, bijpraten en weer gaan. En de mijne had geen stagiaire :D
Zo ging het bij mij ook de laatste keer. Die kraamhulp heeft gewoon een boek uit kunnen lezen.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:28:25 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88066248
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Marrije het volgende:
Mijn kraamhulp ging gewoon een boek zitten lezen terwijl er nog gestofzuigd moest worden, maar dat wilde ze niet doen als de baby sliep :X Stofzuigen als de baby wakker was deed ze ook liever niet want dan wilde ze m in bad doen, op de 3e dag maar gezegd dat de baby niet elke dag in bad hoeft. Met moeite wilde ze een kraamwas draaien. Man o man, wat een teleurstelling vergeleken met de vorige kraamhulp, die heb ik tegen 'moeten' houden om niet al mn was te strijken.
Muh, je moet toch juist stofzuigen als een kind slaapt, dan wennen ze aan geluid, zo klein worden ze trouwens toch nergens wakker van.

Gelukkig is mijn man ook de eerste twee weken thuis, die neemt dan zijn zomervakantie waarschijnlijk op. Dus die kan bij evt niet functioneren altijd ingrijpen. Ik heb daar echt geen zin in.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:34:05 #93
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88066494
Ik vind persoonlijk dat ik wel een paar uurtjes kraamhulp verdien, maar daar doen ze hier niet aan... De harde realiteit, en ik heb ook nog eens een nieuw huis (woon hier nu anderhalve maand, best nieuw toch?), een man die gewoon moet werken al probeert hij het allemaal mooi in te passen, een dochter waarvan ik niet weer hoe ze op beeb reageert en ik ga ook nog eens bv proberen. Geen familie of vrienden waarop ik reken (zou meevallen, maar laatste keer was er niemand om maar een glas water voor me in te schenken), en dan zit ik ook nog heel zielig in het midden van de winter, waardoor ik helemaal zelf het huis niet uitkan voor een boodschapje ofzo (of ik ga 2 benen breken).

Maar goed, dat is het leven, en dat is een consequentie van mijn leven hier ook. Ben echt niet de enige, en dit ga ik ook wel weer overleven. Of ik het huis op orde krijg in die paar heftige weken, nee, waarschijnlijk niet. Zal er zelf ook wel niet erg flatteus bij zitten, maar ik heb een lieve vent en ontzettend veel geestelijke steun van ver weg enzo, en 'niet klagen, maar dragen en bidden om kracht' zou mijn vader zeggen.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88066672
pff ik was even vergeten dat ik het concentratievermogen van een lamme wandelende tak krijg van die stomme hormonen. Echt, ik droom een eind weg en er komt niets uit mijn handen. En als ik nou niets te doen had...
Over kraamzorg, ik had een particulier bureau met zzp'ers, prima zorg. Nou woon ik wel in 't zuiden, dat helpt ook. Deze keer weer als het aan mij ligt.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:45:28 #95
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88066945
Hier kreeg ik ook het max aan uren. Mede door VGZ "Luxe Kraamzorg". Er zijn toen wel kraamuren afgegaan omdat ik twee keer een lactatiekundige heb ingeschakeld. Verder een superkraam hier, we gaan binnenkort eens bellen of we haar mogelijk weer kunnen krijgen. En ja, hier ook in het Zzzzuiden, dus wellicht dat het daaraan ligt? Iig besef ik maar al te goed hoezeer ik daarmee in mijn handjes mag knijpen....

BB, wat vervelend dat je vandaag niet ingeleid kunt worden, je leefde er zo naartoe. :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88067304
Wat een discussie hier :o
Bij mijn oudste wilde het kraamzorgbureau minder uren zorg verlenen dan waar ik recht op had, toen heeft de verzekering (Groene Land Achmea toen) nog geregeld dat ik wel genoeg uren kraamzorg kreeg (en eigenlijk had ik ivm fluxus achteraf nog meer uren moeten kunnen krijgen, maar dat was bij dat kraamzorgbureau niet mogelijk).

Suzanna, ik kwam eigenlijk kijken hoe't met jou gaat :) Veel sterkte met die laatste dagen wachten! Op je oma's verjaardag geboren worden is vast ook leuk. :)
pi_88067637
Mijn kraamhulp bij de dame was zo fijn..
Ze maakte hele bloemetjes van beschuit en appels _O-
En ik moest me toch veel eten van dat mens en de leuke creaties bleven komen O+ O+

Ook zei ze me dat ik vooral moest voeden wanneer ik dat wilde.
Dat een moeder als die zich aan bepaalde regels zal houden heel goed kan samen slapen met baby.
En dat had ik niet verwacht. Ik had verwacht te moeten vechten voor dingen maar ze was zo briljant.

Ze deed de was, alle kamers, noem maar op. En alle tips die ze me gaf die gebruik ik nog O+
Ze is zelfs nog op eigen kosten door Nederland wezen crossen om voor mij een kolf van marktplaats te halen _O_
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:12:20 #98
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88067882
BB, nog even een daagje wachten! Lastig, maar het komt echt steeeeeeeds dichterbij!

Vanyel, al nieuws?

Hobbesje, gefeliciteerd met je mijlpaal. 40 weken! En gaat het verder wel? (Je zegt dat je niet op je best bent.....)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:12:32 #99
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88067892
Kwam even kijken of er al iets bekend was over Barbientje maar val middenin een kraamzorgdiscussie. Bij de tweede ging de mijne weg naar twee uurtjes want haar voorkeursgezin belde dat er weeen waren en ze gaf mij de telefoon boven en E lag in haar wiegje te pruttelen en ik kon niet lopen door de EDS en ze liep zo de deur uit. Ben ik maar even een rondje gaan bellen. Mijn vader heeft mijn moeder bij mijn oma vandaan geplukt want vanaf die dag kregen we ieder dagdeel een andere kraam. Vandaar dat het even duurde eer dat we doorhadden waarom ze zo slecht uit de borst dronk (spruw) en op dat vier thuis ging ze voor het eerst in bad omdat mijn man inmiddels wel vond dat het een keertje tijd werd. Na de keizersnede zijn we drie dagen gebleven in het ziekenhuis en daarna kregen we nog vijf dagen thuis maar liever had ik het niet gehad achterdaf gezien. Eentje sloopte de droger en de tweede de vloer beneden en nog steeds hebben we geen antwoord van de Waarden over het hoe en wat en zodoende hebben wij de eigen bijdrage nog steeds niet betaald. E is inmiddels twee geweest.

Maar goed Barbientje wat balen en nu maar heel veel succes morgen en nog even een dagje tutten met je lief en lekker uiteten om je zinnen te verzetten of iets?
pi_88068236
hier in t westen, maar ook volledige kraamzorg, helaas. we wilden minder maar mocht niet :')
uiteindelijk konden de laatste 3uurtjes eraf...
oh en ben dus in de zomervakantie bevallen...
pi_88068371
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier in t westen, maar ook volledige kraamzorg, helaas. we wilden minder maar mocht niet :')
uiteindelijk konden de laatste 3uurtjes eraf...
oh en ben dus in de zomervakantie bevallen...
Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen :')
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:25 #102
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88069983
Wat een heks :r
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88070217
Barbabientje wat een ontzettende domper zeg! Morgen dan dus echt je meisje kunnen vast houden :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88070809
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen :')
wat erg zeg :o
pi_88071324
Oeh wat een erge ervaringen met kraamzorg zeg :o ... dan heb ik een hoop geluk gehad (blijkbaar)...!

Ik krijg nu 59 uur kraamzorg ivm burn-out man en waarschijnlijk nog wat extra vanwege borstvoeding (het gaat hier altijd moeizaam met borstvoeding helaas). Geen idee of de kinderen ook 'meetellen' in de uren, maar de kraamverzorgster gaat het wel extra druk krijgen...

Barbabientje, ik heb je berichtje niet gelezen, er was veel te veel bijgepost en ik kon 'm niet vinden, maar je bent morgen aan de beurt, word je dan ingeleid?
In ieder geval veel sterkte... :*

PS even klagen, voel me zo rot maar geen idee precies waarom... (zouden het die stomme hormonen weer zijn...) hoewel de meiden ook wel erg zeurderig waren toen ze vanmiddag thuiskwamen. En ik ben aan het koken en het is weer aan het rommelen in mijn buik... voorweeën (niet fijn als je nog veel moet...)
pi_88071873
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:09 schreef Takkembah het volgende:
Wat een heks :r
wat zij zegt!

Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:58:34 #107
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88072089
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

wat zij zegt!

Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau :D
Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:59:23 #108
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88072112
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is :D
En je kan het geld niet terugkrijgen :o
pi_88072172
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
whaha is nie nodig hoor.. daar heb ik me maaaaaanden geleden al gemeld :P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88072241
Zo. Dat viel mooi mee zeg.
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
*O*
pi_88072277
Dat gaat ze vast helemaal inlopen Vanyel!! Fijn dat het beter was!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:05:06 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072317
Ik had fijn een zelfstandige gevonden, een Doula kraamhulp, die al tijdens de bevalling komt en dan blijft de resterende dagen, geheel naar idee en wensen van de ouders. Dat leek me wel wat.

Kijkt de verlosundige bij het noemen van haar naam me meewarrig aan... Zegt ze, nou daar heb ik niet zulke positieve ervaringen mee. Wij zoeken er tzt wel eentje voor je uit die bij jullie past. Dus daar vaar ik dan maar op, zij kent t clubje tenslotte beter dan ik en mij kent ze tegen die tijd vast ook een beetje.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:07:12 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072385
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
*O*
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.

Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:08:41 #114
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072446
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is :D
En je kan het geld niet terugkrijgen :o
Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
pi_88072532
Vanyel, jammer dat een meetfout je zo in de zenuwen heeft laten zitten maar je wordt nu goed in de gaten gehouden. En 5 pond is wel mini hoor.

Bij mij werd bij de 20wkn echo trouwens gezegd dat hij op dat moment 374gram woog wat gemiddeld gezien een tiende van het geboortegewicht is. Dat zou op 7,5 pond uitkomen.
The way you rock'n'roll
pi_88072685
Hier in Utrecht is inschrijfgeld ook heel gebruikelijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:07 schreef Juud79 het volgende:
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.

Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
De kans dat ze het inloopt is volgens de gyn niet zo groot. Heel misschien nog richting de 6 pond, maar dat ligt niet binnen de verwachting zegt ie.
Qua oorzaak is het heel onduidelijk, ik rook/drink/drugsgebruik niet, ben zelf niet klein, donor niet klein, goeie doorbloeding in navelstreng, placenta en bloedvaten richting de baarmoeder, geen overmatige stress en ik doe geen zwaar lichamelijk werk.
Het zou dan evt. nog een ontsteking of toxoplasmose zijn, daar ben ik net op geprikt. Das dus nog even afwachten.

En 5 pond is inderdaad mini, maar vergeleken met het plaatje dat me dinsdag werd geschetst, vind ik het prima klinken. Bovendien valt ze er dan vast praktisch vanzelf uit als het tijd is ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:16:01 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88074110
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:08 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij :')
pi_88074672
Inschrijfgeld voor kinderopvang? Hm..ik werk zelf op een dagverblijf, en dat hebben wij nooit gehad hoor! Das makkelijk geld verdienen dan. Ik heb onze kleine bij ons ingeschreven, zou ze uitlachen als ze om geld gingen vragen. Je betaalt al genoeg aan opvang, dus ik zou toch even verder kijken tankgirl, meestal zijn die dagverblijven meer op geld belust dan op kwaliteit. Maar goed, das mijn ''ervaring''
Back in business.
pi_88074822
@BB dat is balen nog een dagje langer werken
@vaynel gelukkig ben je wat gerust gesteld

Hier is het spugen ook begonnen en om nu te zeggen dat ik mij daarna beter voelde nou nee. En de vakantie is bijna om nouja gewoon doorzetten het wordt vast van zelf wel beter.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:55:18 #120
238474 Jeetjejom
pi_88075360
@Vanyel, gelukkig viel het nog een beetje mee. En die 8 dagen worden nog wel goedgemaakt hoor!
Je wordt nu gelukkig wel goed in de gaten gehouden, toch?
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:15:34 #121
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88076044
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:12 schreef Basboussa het volgende:
Hobbesje, gefeliciteerd met je mijlpaal. 40 weken! En gaat het verder wel? (Je zegt dat je niet op je best bent.....)
Het gaat wel: heb alleen weer lekker last van mijn hormonen en ben heel erg moe. En dat in combi met een stuiterende peuter/kleuter die vooral lekker z'n eigen zin wil en een enorm grote mond heeft is niet gezellig.
Nu ligt hij op bed en heb ik rust :D.
Morgenvroeg haalt m'n moeder hem op en heb ik tijd voor mezelf - kijk er al naar uit.

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
*O*
Fijn dat het meevalt! Wel prettig dat het nu bijgehouden wordt: beter een aantal keren meer meten voor de zekerheid.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:33:34 #122
238474 Jeetjejom
pi_88076737
Oei Hobbesje, 40 weken!!!! Gefeliciteerd!
Jouw warmte is genoeg
pi_88077140
40 weken alweer hobbesje! Hopelijk laat de kleine niet zo lang meer op zich wachten!
pi_88077215
Vanyel, dat klinkt al een stuk beter! En ik lees hier vaker redeneringen als 'wij zijn (niet zo) groot dus ons kind...' maar er hoeft echt niet meteen een verband te zijn. Over het algemeen zal er heus een correlatie zijn (hoe groter de ouders, hoe groter het kind), maar die correlaties worden natuurlijk over groepen berekend. Individueel is er zoveel variatie. Fijn dat de groei in de gaten wordt gehouden en niet te veel zorgen maken dus! :*

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:20 schreef miss_sly het volgende:

Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.
Dat vond ik ook. Mijn lief bleef maar van hot naar her vliegen. Dat gaan we deze keer heel anders doen! We weten natuurlijk al hoe het allemaal moet (verschonen, kind in bad doen, ik heb al een kolf in huis, ik weet al welke lactatiekundige ik eventueel over wil laten komen, misschien regel ik zelfs tevoren al een weegschaal), dus ik hoop dat de kraamhulp er vooral zal zijn om te kijken of alles goed gaat met de baby en om ervoor te zorgen dat wij als gezinnetje aan elkaar kunnen wennen.

De enige verwachting die ik heb is dat het deze keer een stuk rustiger in huis zal zijn doordat we niet weer twee vreemden over de vloer accepteren. Het dieptepunt in de kraamtijd van Ivan was dat wij mijn schoonzusje en zwager op visite hadden en de kraamhulp en haar stagiaire aan tafel door onze conversatie heen bleven praten.
pi_88077320
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 18:16 schreef The_Tankgirl het volgende:

Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij :')
Daarmee worden de inschrijvingen waarschijnlijk wel serieuzer. Ik zou het best een fijn systeem voor hier vinden.
pi_88077755
Ik denk dat de meeste inschrijvingen dat al wel zijn. :Y
pi_88077791
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
pi_88077820
Ow en wat fijn dat het mee lijkt te vallen vanyel! Hopelijk blijft het zo
pi_88078016
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
Ik heb voor X dus moeten wachten tot bijna 2jaar. Ik heb voor V nu wel al plek doordat ik mijn werkdagen heb aangepast op de plaatsen die vrij kwamen *O* (En de opvang heeft geregeld dat Xje ook van dagen kon wisselen :D En met al een kindje op de opvang had ik voorrang.. Maar hier in de buurt is er ook opvang nood en dus heb ik me weer overal ingeschreven. Wel heel serieus maar dan zou ik toch wel veel geld kwijt zijn als ik het niet meer nodig heb. :{
pi_88078187
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 20:05 schreef Pvoesss het volgende:

Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
Zoals ik al zei: een beter inzicht in de wachtlijsten zou al zoveel schelen! Als ik een kinderdagverblijf bel en vraag of ik binnen nu en <vul maar een periode in> redelijkerwijs een plaatsje kan verwachten, dan krijg ik steevast te horen dat ze daar écht niks over kunnen zeggen. Dat komt onder andere doordat het lastig in te schatten is van hoeveel inschrijvingen waarschijnlijk ook gebruik zal worden gemaakt.

En wachten tot je kind 2 jaar is, is natuurlijk absurd. Dat kan toch eenvoudigweg niet als je na 3 maanden weer aan het werk moet? Wij hebben aangegeven ontzettend flexibel te zijn: 1 dag, 2 dagen, 3 dagen, welke dagen, het maakt ons niet uit. En dan hebben we dus waarschijnlijk nog geen plek tot Ivan in ieder geval 1,5 is.
pi_88078345
Ik maak geen grapje bij een andere instelling is dus nog steeds geen plek voor haar.. ik heb haar net uit laten schrijven.. Februari had ik pas plaats in mei werd ze 2 :o
En ik had gezegd ik heb 3 dagen nodig welke 3 maakt me niet uit. :)

Voor V. heb ik dus de dagen van X aangehouden.
Kreeg ik een brief dat ze wel al plek konden geven op ma, di.
En dan kon xje ook naar de maandag..(di had ze dus al)
En dan kon ik kiezen welke dag ik liet vallen :)

Dus ik naar mijn baas gegaan of het mogelijk was om ipv de woensdag de maandag te werken en dat kon. *O* *O*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:20:46 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88078567
Toch fijn nieuws dus Vanyel. Over grote mensen en grote beebies gesproken, kind was hier net 6 pond, en wij zijn allebei langer dan 1m80 en ze was ook niet eens echt lang bij geboorte, iets onder gemiddelde met 50 cm. Ze oogde echter zo iel, dat we nog speciaal voor haar prematuur kleertjes hebben moeten aanschaffen, want niets zat haar mooi/lekker. Een kruimeltje, dat was het!

Maar dat zegt inderdaad bijna helemaal niets, zeiden ze hier, en inmiddels is ze al wel vrij lang voor haar leeftijd (met anderhalf jaar), en behoort ze hier tot de bovenste lijntjes (maar nu zijn mensen hier gemiddeld volgens mij bijna 10 cm kleiner, dus zou best kunnen dat ze in Nederland gewoon boven gemiddeld zou zijn).

Hoop dat het gewoon toch nog een heel eind bijtrekt, en dat kind gewoon een diesel is, rustige start, maar gaat dan gewoon consequent door ;)
pi_88078569
Wel heel fijn dat je een plekje hebt, hoor! Dat is weer een zorg minder. Bij ons zijn de opties:

- Vragen of mijn schoonouders drie kinderen op één dag willen hebben. (Dat wil ik eigenlijk niet van hen vragen.)
- Een kinderdagverblijf verder weg uitzoeken (bijvoorbeeld Amstelveen, wat ons veel tijd gaat kosten aan wegbrengen en ophalen).
- Proberen een gastouder te vinden.

We maken nog één kans op een plek voor het voorjaar en daar krijgen we halverwege november zekerheid over. Als Ivan eenmaal een plek heeft zal het voor zijn zusje inderdaad makkelijker worden om eerder een plaatsje te krijgen. Die regeling werkt nu tegen ons (want daardoor gaan er telkens kindjes voor) maar gaat hopelijk ooit meewerken.
pi_88078571
Ow nou ik hou mijn hart vast dan. Wij staan bij twee verschillende organisaties hier in de stad ingeschreven :X
The way you rock'n'roll
pi_88078726
Ik krijg er weer een knoop in m'n maag van. :{ Soms denk ik er zelfs aan om mijn promotie maar tijdelijk stop te zetten of zo. Ik vind het een absurde situatie.

*Laat het los. Adem in, adem uit. Zennn.*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:31:11 #136
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88079006
Bah, Claudia, ik kan me dat zo goed voorstellen..... En dan maar hopen dat DE oplossing langs komt zeilen, maar dat is natuurlijk geen garantie en lot's of wishful thinking. Zou bijna zeggen, gooi maar bij mij neder, 2 of 4, boeiuh, maar goed, makkelijk gezegd natuurlijk :).

MAar zou je een pauze kunnen nemen, van het promoveren, gewoon om even wat minder tijdsdruk te hebben? Of het (meer) part-time te doen, of is dat geen optie?
pi_88079256
Een pauze nemen kan volgens mij niet, tijdelijk 3 dagen werken wel, denk ik, maar daar komen we nog een dag mee tekort. Nou ja, goed, we bedenken wel iets. In het ergste geval moet mijn lief maar ook 3 dagen gaan werken. Of ik kan bijvoorbeeld een dag in het weekeinde gaan werken. Eigenlijk moet ik niet zeuren, want wij zijn nog vrij flexibel.
pi_88079259
Als ik dit zo lees ben ik zo blij dat hier niet van die mega wachtlijsten zijn van 2 jaar. Al heb ik nog geen 100% zekerheid voor plek voor baby op de creche, het is wel zeer waarschijnlijk.

Lijkt me echt heel vervelend als je niet weet waar je aan toe bent
pi_88079441
Zijn er trouwens dingen die jullie nu doen of kopen om jezelf het leven makkelijker te maken als de kleine er straks is? Wij hebben na Ivans geboorte bijvoorbeeld een droger gekocht, halleluja! En een paar weken geleden heb ik een stoomreiniger gekocht omdat ik mezelf daarmee schoonmaaktijd hoop te besparen.
pi_88080341
Ik moet me binnenkort ook maar eens in kinderopvang gaan verdiepen... Ik neig richting gastouder omdat ik alle schoolvakanties vrij ben, en het dan ergens zonde vind om daar ook voor te betalen, terwijl je het niet nodig hebt. En ik ben qua rooster niet zo in te plannen dat het op 1 dagdeel zou passen, en dat is dan volgens mij ook weer duurder..

Ik hoop maar dat hier(hoofdstad Drenthe) de wachtlijsten te doen zijn, al weet ik dat het in onze wijk wel eens tegen kon vallen(kinderrijke wijk hier).
pi_88080420
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast :)

Nog even over die lengte. Wij zeiden het min of meer voor de grap wel, nounou, dat zal vast geen klein kind worden. Maar de gynaecoloog vroeg er nog specifiek naar en heeft ook beide lengtes (en mijn gewicht) speciaal genoteerd. Hij vond het wel degelijk een factor in het beoordelen of deze groeicurve zorgelijk is. Blijkbaar tellen ze het dus wel mee.

Oh en wij staan nu bij 3 kinderdagverblijven (waarvan 1 met meerdere vestigingen in de buurt) ingeschreven. Hebben volgens mij zonder enige garantie bij 2 moeten betalen. Moeten binnenkort maar eens gaan bellen om vriendjes te maken ;)
pi_88080552
hier zijn de wachtlijsten niet enorm, maar ook hier is het lastig voorspellen. Ons kdv is het nieuwste hier in de (nieuwbouw)wijk. Met andere woorden, ons kdv is het doorstroomcentrum voor de andere kdv's. Als er daar geen plek is, nemen ze 'maar' genoegen met een plekje op ons kdv. Jammer, want zo zijn er dus telkens tijdelijk kindjes. Maar goed, ik wacht nog heel even en dan komt kindje 2 ook op de wachtlijst. En dan krijg ik inderdaad voorrang en ik heb nog Driekus als troef. Ik wil Driekus best wat eerder over laten gaan naar de peutergroep of em naar de verticale groep om zo plek te maken voor Drieka.

Vanyel, gelukkig, dat zal een opluchting zijn. En fijn dat je nu goed gecontroleerd wordt.

Pff... ik heb amper gegeten vanavond. Mijn buik leek wel een ballon en we aten groene curry, die was me ineens te heet en te gekruid. Met andere woorden, weinig gegeten en toen maar aangevallen op de yoghurt...en nu weer honger. En als ik nu ga eten, dan ben ik straks weer misselijk....
pi_88080597
Ook als je gewoon nog een beetje yoghurt eet?
pi_88080602
Na de geboorte van X heb ik ook een droger gekocht _O-
Ik heb nu een superdeluxe blender zodat ik smoothies kan maken voor X
En ik zelf mijn eigen pap kan blenderen met verse stukken fruit :) voor V
(pap dus met melk, brood, banaan, etc :9 )
Want echt ik wil geen staafmixer meer gebruiken }:| :X
pi_88080619
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast :)

wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss :X ).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
pi_88080659
oja, hier hoef je niet te betalen om in te schrijven bij ons kdv. Een ander kdv vraagt wel geld. Ik vind alles best, eventueel kan kindje twee de eerste maanden ook nog bij mijn werk naar het kdv, maar dat heb ik liever niet. Ik vrees dat ik dan te veel ga kijken.
pi_88081074
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van. *O* (nou ja, niet van mijn stuitje)
pi_88081477
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:06 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss :X ).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
De kleinste is volgens mij de Bugaboo Bee. Die past zelfs in een Toyota Aygo (hebben we nog geprobeerd bij de dealer).

Mefke, ik eet liever geen yoghurt na het avondeten omdat ik daar juist misselijk van word en vlugger oprispingen krijg. Ik ga gewoon eerder slapen of ik eet nog een boterham. Als een boterham te veel is eet ik een cracker.
pi_88081641
achter in een oude twingo met gastank past ook een mura vierwiel uitvoering. Ik heb laatst ( ;( ) ontdekt dat het loshalen van de achterwielen precies het verschil is tussen past net niet en past prima.

ik ga zo gewoon slapen, heb lekker wat thee op en dan moet het lukken. Ik word liever wakker van de honger dan wakker omdat ik misselijk ben.
pi_88081774
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:15 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van. *O* (nou ja, niet van mijn stuitje)
Ik heb weinig keus mbt werk. Ik moet wel.
Nou ja ik ben jaren autoziek geweest dus ben spugen wel gewend.
pi_88081873
Wij neigen nu naar de quinny buzz 4, die past achterin een c1. Verder paste de teutonia spirit ook, en de anderen ben ik alweer vergeten...
De dame in de winkel heeft het allemaal wel genoteerd voor toekomstige klanten met hetzelfde probleem.

De reiswieg moet dan wel op de achterbank/voorstoel, maar ik denk dat het op zich nog wel meevalt hoe vaak je die mee de auto insleept..
pi_88081910
nou ja, geen keuze ZFS, tuurlijk wel! Je hebt gewoon recht op extra pauze als je zwanger bent en je zult de eerste niet zijn die dat aan het begin van de dag inzet om zo minder te hoeven spugen. Waarschijnlijk loopt het niet zo uit de hand, maar pas wel op.
pi_88081988
Niet als je vervangt en niemand dus weet dat je zwanger bent. Anders kom ik helemaal voorlopig niet meer aan het werk.
pi_88082050
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
achter in een oude twingo met gastank past ook een mura vierwiel uitvoering. Ik heb laatst ( ;( ) ontdekt dat het loshalen van de achterwielen precies het verschil is tussen past net niet en past prima.
Bij de Bee hoef je niks los te halen. En je hebt er geen wagenbak in zitten, dat scheelt véél!

quote:
ik ga zo gewoon slapen, heb lekker wat thee op en dan moet het lukken. Ik word liever wakker van de honger dan wakker omdat ik misselijk ben.
Dat heb ik ook! Ik vind misselijkheid erger dan honger. Wat droge crackertjes van Lu naast je bed leggen is misschien afdoende om het ergste geknor te stillen als je vannacht wakker wordt van de honger.

Het rottige van nog wat eten na het avondeten vind ik dat je maag er zo gauw aan gewend raakt.
pi_88082060
Laiveneertiekje, vergis je er niet in hoe vaak je dat ding meesleept in de auto. Op een buzz doe je daar de Dreami van Quinny? Volgens mij past de bak van de mura er ook op en die kan je opvouwen/inklappen. Al moet ik toegeven dat ik dat nooit gedaan heb. En anders zorgen dat je een goede voetenzak hebt voor je mc en die gebruiken. Maar ach, je kindje komt in de zomer, niet te druk om maken.
pi_88082132
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:28 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij neigen nu naar de quinny buzz 4, die past achterin een c1. Verder paste de teutonia spirit ook, en de anderen ben ik alweer vergeten...
De dame in de winkel heeft het allemaal wel genoteerd voor toekomstige klanten met hetzelfde probleem.

De reiswieg moet dan wel op de achterbank/voorstoel, maar ik denk dat het op zich nog wel meevalt hoe vaak je die mee de auto insleept..
Ik heb de 3 en die vind ik wel heel erg fijn.. Als ik met de auto ging dan ging de maxicosi er dus op. :)
pi_88082158
oe zfs, lastig parket! Maar goed, als je blijft spugen gaan ze het echt wel merken. Ik hoop voor je dat het snel ophoudt.
O ja, Claudia, dat was het: ik moet even van die eenhapsdingetjes op het boodschappenlijstje zetten.
pi_88082595
Dank je mefke het komt vast wel goed
vanaf 11 nov tot begin maart heb ik een vast vervanging even tot dec mijn mond dicht houden dan is ook de risico grens voorbij. Leuk voor de kids weer een zwangere degene die ik ga vervangen gaat met zwangerschapsverlof
pi_88083222
de honger heeft het van de kans op misselijk gewonnen. Ik heb nog een beetje kaas gegeten en duik nu het bed in. Morgen weer werken, kijken of ik nu meer gedaan krijg.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:15:48 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88084393
Ik heb ook al naar kinderwagens gekeken, voor ons is de Bugaboo Cameleon de meest ideale wagen. Grootste bak, waar de baby de winter lekker in kan liggen en slapen. Het onderstel klapt makkelijk en klein in, en blijft ingeklapt als je t optilt, iets wat bij de meeste andere wagens niet zo is, heel irritant. Alles is licht, dus makkelijk in en uit de auto en hij rijdt als een zonnetje. Nu nog tzt de kleuren uitzoeken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 28-10-2010 22:28:39 ]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:04:49 #161
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_88086689
ik en mijn vriendin zijn ook zwanger (pas 5 weken) :) ik ben me al druk aan het inlezen.
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_88094342
de kaas was een prima plan, geen honger gehad en alleen even misselijk toen ik ging liggen, maar dat heb ik altijd.
Compier, welkom!
pi_88094360
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:04 schreef compier het volgende:
ik en mijn vriendin zijn ook zwanger (pas 5 weken) :) ik ben me al druk aan het inlezen.
:W
Waar lees je allemaal over?
pi_88094761
Feli compler...leuk hoe je zegt "ik en mijn vriendin zijn zwanger" ^O^

Ik ben al klaarwakker, jankende katers in m'n achtertuin zijn de oorzaak. Volgens mij verwarde m'n 'moederlijke instinct' het al met babygehuil, want daar had ik voorheen gewoon door heen geslapen... :') Sowieso gaat slapen behoorlijk ruk de laatste weken, kan me geeneens meer omdraaien zonder wakker te worden, en als ik moet opstaan lijk ik wel een oud wijf! Maar het zal er allemaal wel bijhoren...
Back in business.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:07:57 #165
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88095423
En het ging de afgelopen ochtenden nog best goed.. vanmorgen weer naar het toilet gerend :'(
Verder is het nu vrij rustig in mn buik qua darmproblemen :)
Vandaag even met mijn zus uitrekenen hoeveel we ongeveer kunnen krijgen voor opvang van de belastingdienst..
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:33:06 #166
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88095868
Compier gefeliciteerd!

Meld me weer na een erg onrustige nacht (was het echt zo warm of lag dat aan mij???).
pi_88095902
tankgirl, dat wordt lastig, het programma voor komend jaar is nog niet bekend en het is heel anders dan dit jaar, schijnt. Voor 2010 kun je rekenen op www.toeslagen.nl
ik heb de afspraak voor de nekplooimeting al gemaakt, 24 november al. Lekker snel.
Mijn darmen doen ook raar, opgeblazen etc. Ach, hoort er bij.
pi_88097023
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:31 schreef mefke79 het volgende:
Laiveneertiekje, vergis je er niet in hoe vaak je dat ding meesleept in de auto. Op een buzz doe je daar de Dreami van Quinny? Volgens mij past de bak van de mura er ook op en die kan je opvouwen/inklappen. Al moet ik toegeven dat ik dat nooit gedaan heb. En anders zorgen dat je een goede voetenzak hebt voor je mc en die gebruiken. Maar ach, je kindje komt in de zomer, niet te druk om maken.
Ik ben ook een beetje van de zomersituatie uitgegaan ja. En ik geloof dat de dreami er inderdaad oppast. We moeten gewoon maar kijken hoe het gaat passen, een andere auto is echt geen optie op dit moment, en een draagdoek lijkt mij op zich ook nog wel wat, en dan hoeft er natuurlijk verder niets mee..
pi_88097125
Precies, draagdoeken zijn de redding O+ O+

Ik kom me melden.. Ik heb echt een baggernacht gehad.. heb me kapot gezweet en amper geslapen :'(
Ik ga nu lege statiegeld flessen wegbrengen en een happymeal naar binnen schuiven :9~ :Y) :W
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:35:03 #170
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88097536
ja, ik ga ook voor de draagdoeken :)
Ik wil ook een happymeal ;(
pi_88097593
Happymeal :N
Big Mac :Y :9~
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:46:10 #172
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88097866
en nu heb ik zin in babi pangang :'( of een broodje beenham met mosterdsaus :9
trouwens ik heb de laatste tijd wel heel erg veel zin in vette dingen :P
pi_88098093
Ik kan dat dus echt helemaal niet hebben. Ik word al misselijk als ik eraan denk.

Al wil patat dan nog wel heb ik gemerkt. Maar ik had laatst gegratineerde vis, en dat vond ik echt goor..

Maar ik mag van de verloskundige ook maar maximaal 6 kilo aankomen, dus ik vind het ook niet heel erg dat ik niet zo de behoefte heb aan vet..
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:58:54 #174
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88098296
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Precies, draagdoeken zijn de redding O+ O+

Ik kom me melden.. Ik heb echt een baggernacht gehad.. heb me kapot gezweet en amper geslapen :'(
Ik ga nu lege statiegeld flessen wegbrengen en een happymeal naar binnen schuiven :9~ :Y) :W
Dan hebben wij dezelfde nacht gehad. Ben echt het bed uitgedreven... En dan nog hou ik nu veel meer vocht vast (kan m'n vingers niet meer soepel dichtknijpen nu)...
pi_88098665
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:58 schreef Hobbesje het volgende:
En dan nog hou ik nu veel meer vocht vast (kan m'n vingers niet meer soepel dichtknijpen nu)...
gemberthee?
met mate
pi_88098806
Vocht vast houden Hobbesje? Herkenbaar...ik speel het spelletje ''Zoek m'n enkels' met vriendlief. Nergens te bekennen!
Back in business.
pi_88099225
hobbesje, veel bewegen die vingers, veel drinken, brandnetelthee en groene thee en hopen dat het helpt. Soms helpt niets, toch Huup?! Heb jij er nu ook al last van?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:48:59 #178
238474 Jeetjejom
pi_88099930
Ik heb ook de wandelwagen alleen maar thuis gebruikt eigenlijk. Als we de stad ingingen ofzo, ging Jorja gewoon de draagdoek in hoor!
LLM's die ook nog niet slapen, veel liefs!
Welkom Compier!
Jouw warmte is genoeg
pi_88100372
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik kan dat dus echt helemaal niet hebben. Ik word al misselijk als ik eraan denk.

Al wil patat dan nog wel heb ik gemerkt. Maar ik had laatst gegratineerde vis, en dat vond ik echt goor..

Maar ik mag van de verloskundige ook maar maximaal 6 kilo aankomen, dus ik vind het ook niet heel erg dat ik niet zo de behoefte heb aan vet..

Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??
pi_88100738
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik moet me binnenkort ook maar eens in kinderopvang gaan verdiepen... Ik neig richting gastouder omdat ik alle schoolvakanties vrij ben, en het dan ergens zonde vind om daar ook voor te betalen, terwijl je het niet nodig hebt. En ik ben qua rooster niet zo in te plannen dat het op 1 dagdeel zou passen, en dat is dan volgens mij ook weer duurder..

Ik hoop maar dat hier(hoofdstad Drenthe) de wachtlijsten te doen zijn, al weet ik dat het in onze wijk wel eens tegen kon vallen(kinderrijke wijk hier).
Hier geldt hetzelfde...ook de schoolvakanties vrij, kinderrijke wijk en hoofdstad Drenthe...
Wij gaan volgende week serieus op zoek, maarre hou me op de hoogte als jij iets gevonden hebt ;)

Compier, welkom!

Wij gaan over anderhalf uur weg..even een weekendje weg met schoonouders en zwager/vriendin.
Ik hoop maandag wat verse babietjes te mogen aanschouwen hier ;)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:22:19 #181
238474 Jeetjejom
pi_88100908
-Nienna- geniet lekker van je weekendje weg!
Jouw warmte is genoeg
pi_88101005
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??
Ik heb een BMI van boven de 30, en dan zijn ze daar dus strenger op. Als ik meer aankom moet ik door naar een dietiste. Gelukkig zit ik nu nog op -2, dus ik heb een beetje speling...
pi_88101025
En -nienna-, veel plezier met je weekendje weg, en wonen wij dan in dezelfde wijjk toevallig?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:27:20 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88101108
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Bij mij zei de verloskundige hetzelfde, ook maar zes kilo, toen dacht ik dus toen ik thuis was, ja dat is eigenlijk alleen, baby, vruchtwater, baarmoeder, bloed. Vanwege het feit dat ik al wat overgewicht heb. Ik begrijp het ook niet zo goed, als ik straks borstvoeding ga geven dan vliegen de kilo's eraf, zie ik in mijn omgeving.

Ik zie verder ook wel hoe het loopt, heb nu vooral zin in veel gezonde dingen, en ik eet kleinere hoeveelheden dan voorheen, kan gewoon niet zoveel op momenteel, dus het gaat nu vanzelf goed.
  Moderator vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:33:38 #185
5428 crew  miss_sly
pi_88101327
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:27 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Bij mij zei de verloskundige hetzelfde, ook maar zes kilo, toen dacht ik dus toen ik thuis was, ja dat is eigenlijk alleen, baby, vruchtwater, baarmoeder, bloed. Vanwege het feit dat ik al wat overgewicht heb. Ik begrijp het ook niet zo goed, als ik straks borstvoeding ga geven dan vliegen de kilo's eraf, zie ik in mijn omgeving.

Ik zie verder ook wel hoe het loopt, heb nu vooral zin in veel gezonde dingen, en ik eet kleinere hoeveelheden dan voorheen, kan gewoon niet zoveel op momenteel, dus het gaat nu vanzelf goed.
Dat is niet vanzelfsprekend, dat de kilo's eraf vliegen als je bv geeft. Ik geef nu al ruim 15 maanden bv, maar ik ben er geen kilo's door kwijtgeraakt hoor. Misschien dat ik net iets eerder weer op mijn startgewicht zat, maarlager dan dat ben ik niet gekomen.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:34:20 #186
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_88101356
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 11:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

gemberthee?
met mate
mijn vrouw had brandnetelthee met kaneel gehaald van zonnatura om de liters groene thee te vervangen die ze normaal drinkt.
Nu is ze qua thee enorm terug in haar gebruik en probeert ze niet meer dan 3 of 4 kopjes per dag te doen..

Maar nu hoorde ik weer van iemand dat kaneel weer niet goed is...?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_88101546
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
En -nienna-, veel plezier met je weekendje weg, en wonen wij dan in dezelfde wijjk toevallig?
Nieuwste wijk toevallig?

Bedankt allemaal :)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:39:45 #188
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88101584
Zomaar even een google-tje gedaan avotar...

http://www.mamshoekje.nl/magazine.php?item=58
pi_88101585
Volgens mij is het ook zo dat de baby ook groter kan groeien als je al overgewicht hebt oid, en de baby moet er natuurlijk ook nog een keer uit.. :X

Ik had zelf ook al wel bedacht dat ik het niet uit de klauwen wilde laten lopen, maar ik moet zeggen dat ik wel schrok van de maximale 6 kilo die ze aanhouden..
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:40:14 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88101600
Oh ja, en ik heb nog steeds een baby in mijn buik. Zou hij er ooit nog uitkomen? ;)
pi_88101621
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:38 schreef -Nienna- het volgende:

[..]

Nieuwste wijk toevallig?

Bedankt allemaal :)
jup, maar dan wel in het "oudste" gedeelte. Jij dan?
pi_88101693
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

jup, maar dan wel in het "oudste" gedeelte. Jij dan?
Vlakbij de scholen (niet het winkelcentrum, maar waar ze eerst zaten...)
Wel toevallig, leuk!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:48:23 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88101866
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat de baby ook groter kan groeien als je al overgewicht hebt oid, en de baby moet er natuurlijk ook nog een keer uit.. :X

Ik had zelf ook al wel bedacht dat ik het niet uit de klauwen wilde laten lopen, maar ik moet zeggen dat ik wel schrok van de maximale 6 kilo die ze aanhouden..
Mijn BMI is precies 30, ik vond het nogal overtrokken, alsof de zwangerschap voor mij een reden zou zijn om er nog even wat bij aan te plakken. Ik hoop juist dat alleen mijn buik groeit en er voor de rest wat verdwijnt, en doe er alles aan om gezond te leven al vanaf begin dit jaar.

Dus ik vond het achteraf een rotopmerking, ik weet best dat ik beter 10 kilo minder kan wegen, maar ja, niet iedereen is even gezegend.
pi_88102049
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:28 schreef mefke79 het volgende:
hobbesje, veel bewegen die vingers, veel drinken, brandnetelthee en groene thee en hopen dat het helpt. Soms helpt niets, toch Huup?! Heb jij er nu ook al last van?
Soms helpt idd niets. :Y)
Ik heb bij Amélie van alles geprobeerd, nu vind ik het wel best, het stoort me niet. Ik zie er alleen niet uit met een onderkin die veul groter is dan ik van mezelf gewend ben :+ en op mn lellike sloffen. Maar och, daar kom je wel overheen.

@Juud dat hoeft echt niet hoor! Ga er niet te hard vanuit dat de kilo's eraf vliegen als je bv geeft. Ik heb bijna een jaar bv gegeven en er is echt niks vanaf gegaan bij mij. Hooguit eerder een kilo of 2 erbij. En dat terwijl ik het hele jaar heel normaal gegeten heb. Het kan, maar het hoeft niet.

@Compler gefeli en welkom! *O* spannend O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:55:48 #195
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_88102108
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:39 schreef laiveneertiekje het volgende:

Dat zijn gewoon van die standaard tabellen die ze aanhouden.
Het probleem is ook niet zo zeer voor de baby, maar voor moeders zelf. Zoveel extra gewicht kan funest zijn voor je rug, heupen, knieen, enkels en alles wat er tussen zit.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:00:22 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88102278
Wat avotar zegt is denk ik wel heel logisch. Ik merk ook dat het extra gewicht erg zwaar is nu, en ik ben tien kilo aangekomen in totaal. Als ik bekijk wat ik nu weeg, dat is zo'n zes kilo minder dan ik op m'n zwaarst heb gewogen... (ik ben vóór deze zwangerschap flink afgevallen, was de kilo's zo zat... en ik voelde me toen zóveel beter, veel meer mezelf)

Maar verder, maak je niet te druk Juud, komt allemaal best goed. Zolang je gewoon 'normaal' blijft eten en drinken zou je niet teveel aan moeten komen als 't goed is. En als het dan wel zo is, dan heb jij gewoon je best gedaan toch? Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
pi_88102799
kaneel is alleen niet goed als je er ongeveer een busje per dag van eet, succes daar mee zou ik zeggen. Geen idee namelijk hoe je dat voor elkaar moet krijgen.
Juud, niet te druk maken om die kilo's. Je vk kan het leuk brengen maar als je de pech hebt om vocht vast te gaan houden, kan je er niets aan doen.
pi_88103317
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:55 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon van die standaard tabellen die ze aanhouden.
Het probleem is ook niet zo zeer voor de baby, maar voor moeders zelf. Zoveel extra gewicht kan funest zijn voor je rug, heupen, knieen, enkels en alles wat er tussen zit.
Uhhh ja maar 6 kilo is dus in feite niets aankomen..
Als ze zouden zeggen jij mag 6 kilo aankomen oke, maar een kind weegt rond de 3 kilo.
je hebt 1,5 liter extra bloed door je lijf, je hebt vruchtwater en de placenta..
En als je vocht vast blijft houden dan tikt het lekker door hoor..

Ik snap het wel als je overgewicht hebt of een extreem bmi.
Maar ik zou het belachelijk vinden als ze het tegen mij zouden zeggen bijv :Y
Ik ben nu zon 20 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap.. maar mijn bmi is nog prima.
pi_88103904
o, m'n bmi is nu 25,1 en einde zwangerschap driekus 30. En daar zat dus alleen aan vocht al iets van 4 kilo bij. Ik denk dat 6 kilo aankomen echt onrealistisch is tenzij je een licht kind hebt en de eerste weken afvalt door spugen.
Zfs, hoe gaat het vandaag? Alles binnen kunnen houden?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:14:22 #200
238474 Jeetjejom
pi_88107120
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:47 schreef mefke79 het volgende:
o, m'n bmi is nu 25,1 en einde zwangerschap driekus 30. En daar zat dus alleen aan vocht al iets van 4 kilo bij. Ik denk dat 6 kilo aankomen echt onrealistisch is tenzij je een licht kind hebt en de eerste weken afvalt door spugen.
Zfs, hoe gaat het vandaag? Alles binnen kunnen houden?
en zelfs met een kindje van 1880gr ben ik 16kg bijgekomen. Gelukkig was ik er ook binnen 6 weken 17 kwijt maar een licht kindje is geen garantie hoor!
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:16:29 #201
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88107215
6 kilo aankomen.... dat is niet veel.
Mijn bmi was na alle hormonen al 29. En ik ben in de laatste weken echt gaan vocht vasthouden en is er ineens binnen 2 weken 5 kilo bij. Mocht bij de gyn op de weegschaal (en hoop dat getal daar nooit weer te zien staan). Score is nu net als de vorige keer 17 kilo. En de vorige keer zat er na een week of 2 nog maar 2 kilo van aan. Hoop dat dat dit keer ook zo is (dan moet ik nl. nog voldoende verliezen).
pi_88107948
ik had vorige keer aan het einde 3 cijfers (zonder komma) en ik vond 't een ramp. Was grotendeels vocht, dus was na 2 weken op 3 kilo na alles al weer kwijt, maar toch...drie hele cijfers deden mijn humeur geen goed.
pi_88109323
Huu, ik kreeg vanmorgen mijn kraampakket bezorgd :X
The way you rock'n'roll
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:11:47 #204
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88109347
Mefke dat lijkt me schrikken :o ...

DML - dat hoort erbij :D
pi_88109373
Helemaal niet - kop in het zand steekt modus
The way you rock'n'roll
pi_88109502
Mefke, 3 cijfers kan ik me voorstellen dat het je geen goed deed. Wel fijn dat het er even goed vrij snel weer af was.

Ik moet nog 30,5 kilo aankomen wil ik 3 cijfers zien. Ik was eerst wat afgevallen en zit nu op + 1,5kg vanaf startgewicht.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:15:18 #207
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88109505
Ik wou maar dat we nou eens eindelijk dat kraampakket konden gebruiken :(

Wie heeft er trouwens nog meer een baby die in ribben schopt? Duidelijk een gevalletje van 'beweeglijk kind maar geen plek meer' dus dan schoppen we mama toch lekker gewoon lek ;) ...
:X O+ (tja, het blijft een goed teken als je je kind zo goed voelt dus echt klagen doen we maar niet...)
pi_88109693
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mefke, 3 cijfers kan ik me voorstellen dat het je geen goed deed. Wel fijn dat het er even goed vrij snel weer af was.

Ik moet nog 30,5 kilo aankomen wil ik 3 cijfers zien. Ik was eerst wat afgevallen en zit nu op + 1,5kg vanaf startgewicht.
oh nice haha, hoeft het er ook niet af!
achja weet je (niet naar jou hoor btw dml ;) ) een verloskundige zegt dat van die gewichten niet om je te pesten of te beledigen. Het cliché is gewoon ontzettend waar, ieder pondje gaat door t mondje enzo en je bent echt de eerste niet die een kilo of 25 aankomt waarvan er vervolgens bijna 20 kilo blijft plakken ná de bevalling.

Uitzonderingen zijn er altijd en ze zijn er genoeg, zolang je zelf gezond eet en verstandig bent loopt het heus allemaal wel los en hoef je nergens rekening mee te houden. Maar het is wel goed om t achterhoofd te houden dat je niet zomaar ongestraft kunt stouwen. En eerlijk is eerlijk, als je bmi 19 is dan is het minder erg als er 20 kilo blijft plakken dan wanneer je bmi 30 is.

That having said merk ik wel dat ik zelf ook wel weer es wat meer zou mogen gaan opletten :') :X
Gezond eten enzo zou geen kwaad kunnen, in mn eentje voor Amélie zorgen is funest voor mn eetpatroon merk ik. Als het permanent zo zou zijn vind je er vast vanzelf een draai in maar nu zo tijdelijk schiet het er een beetje bij in.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88109792
@mefke tot nu toe alles binnen gehouden maar ik ben wel ontzettend misselijk.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:27:36 #210
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88110055
Vorige zwangerschap 7 kilo aangekomen, maar uiteindelijk 5 kilo onder startgewicht beland. De weken na de bevalling ben ik heel snel en heel veel afgevallen. Niet eens door bv, maar meer gewoon dat ik vergat te eten, en ook nog eens nergens trek in had. Niet echt gezond, zag er een beetje uit als een lopend lijk.

Deze zwangerschap zit ik volgens mij al op 8 kilo erbij. Ik doe wel mijn best om een beetje normaal te blijven eten, en niet teveel toe te geven aan allerlei lekkere trek. Dat gaat best aardig, want ik 'heb niet zoveel' met voedsel :) Kan rustig naar de supermarkt voor alleen uien ofzo.

Over het kwijtraken maak ik me niet zo'n druk. Het is niet alsof ik me nou ooit nog een in bikini zal vertonen en plein public ;).
pi_88110424
Suzanna, doe jij eens hup gauw dat kraampakket in gebruik nemen!

Ik weet nog dat volgens mij Leonieke ook maar 2 kilo o.i.d. aan mocht komen. Die ging daar logischerwijs van in de stress. Het moet wel reëel blijven wat een vk verwacht.
The way you rock'n'roll
pi_88110625
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zie je, ze zijn laat bij mij!
Stoute verzekering (kop in zand moet natuurlijk wel eigen keus zijn).
pi_88110770
Natuurlijk gaat elk pondje door het mondje. Maar ik vond het niet altijd even makkelijk om goed te eten. De vorige zwangerschap ben ik heel misselijk geweest en heb ik lange tijd een aversie gehad tegen veel voedingsmiddelen. Ik at toen alles wat goed viel en wat ik binnenhield.

Deze keer is het heel anders en kan ik gewoon alles eten wat ik wil, en dus eet ik veel gezonder. Maarja, de extra kilo's van na de vorige zwangerschap zitten er nog wel aan. Ik moet straks echt goed erbij gaan sporten. Op eten ga ik niet beknibbelen, want juist na de bevalling en vooral als je borstvoeding geeft is het belangrijk om te blijven eten.
pi_88110998
dames, ik ben lang he...dus die drie cijfers bereik ik net effe wat sneller dan de gemiddelde vrouw van 1 meter 70, en bmi was toen 30, ook niet apart (al mag je niets met bmi als je zwanger bent, geloof ik). Ik reken nu ook weer op 3 cijfers na 42 weken, het gaat vanzelf weer weg, al duurt het even. En huup je hebt gelijk, als je gewicht zo hoog wordt door veel eten tijdens de zwangerschap dan is het lastiger kwijtraken dan wanneer je alleen maar op de wc hoeft gaan te zitten om water kwijt te raken.
Zfs, juh voor het binnenhouden dan!
pi_88111408
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:44 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk gaat elk pondje door het mondje. Maar ik vond het niet altijd even makkelijk om goed te eten. De vorige zwangerschap ben ik heel misselijk geweest en heb ik lange tijd een aversie gehad tegen veel voedingsmiddelen. Ik at toen alles wat goed viel en wat ik binnenhield.

Deze keer is het heel anders en kan ik gewoon alles eten wat ik wil, en dus eet ik veel gezonder. Maarja, de extra kilo's van na de vorige zwangerschap zitten er nog wel aan. Ik moet straks echt goed erbij gaan sporten. Op eten ga ik niet beknibbelen, want juist na de bevalling en vooral als je borstvoeding geeft is het belangrijk om te blijven eten.
Maar dat is ook niet echt wat ik bedoel verder qua verstandig eten. Het hoeft niet per se allemaal macrochaotisch verantwoord tijdens de zwangerschap en zeker in het begin is t gewoon alles wat erin blijft is goed. Maar om 3 uur 's nachts nog een keertje de frituur aangooien om er 3 frikandellen en een kroket voor jezelf in te maken, dat is niet nodig. En er zijn zo ontzettend veel vrouwen die zich helemaal laten gaan onder het mom van 'ik ben zwanger, dus het mag'.
Wellicht hier wat minder, maar op babybytes of andere fora zie je ze genoeg. Denk dat het gros van de vk's daar eerder op doelt dan op het feit dat je in het begin op boterhammen met hagelslag leeft omdat dat het enige is dat binnen blijft.

Zolang je van jezelf weet dat je je best doet loopt het allemaal wel los met die kilo's.

Bij Amélie kwam ik 25 kilo aan en ik was ze na een week ook weer kwijt.
Dit keer kom ik ook zeker wel aan de 20 kilo denk ik en gok zomaar dat ik het dit keer wat lastiger kwijt raak, eigen schuld dikke eh buik :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88111558
Mefke, het was geen veroordeling hoor. Ik wist wel dat je lang bent dus je zal ook wat meer wegen.

Het was meer een constatering dat ik die 3 cijfer mijlpaal over mag slaan. Maar wie weet heb ik wel veel meer moeite die paar kilo er af te krijgen omdat het geen vocht is.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:05:07 #217
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88111577
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:50 schreef mefke79 het volgende:
dames, ik ben lang he...dus die drie cijfers bereik ik net effe wat sneller dan de gemiddelde vrouw van 1 meter 70, en bmi was toen 30, ook niet apart (al mag je niets met bmi als je zwanger bent, geloof ik). Ik reken nu ook weer op 3 cijfers na 42 weken, het gaat vanzelf weer weg, al duurt het even.
Ik dacht al zoiets :D !

Net een smsje van een vriendin dat die kleine wel lang blijft zitten (hoe komt ze erbij) en of ik al ingeleid word. Nou nee, dat doen ze pas richting 42 weken geloof ik?

Oh ja, net ff een huilbui (arme kinders van me) omdat de meiden elke keer ruzie aan het maken waren, en maar niet ff gewoon op de bank konden zitten tv kijken. Noa maakte een ballon van haar zusje kapot, was vervolgens boos dat ze straf kreeg en riep wat naar me, toen ik niet meteen antwoord gaf vanwege een pijnlijke harde buik begon ze héél ongeduldig hard te gillen naar me (tjongejonge...) waarop ik dus even mijn geduld verloor en zelf ook viswijvig werd. Met als gevolg een huilbui :') ...

(tjongejonge, ik wil echt van die buik af want vrolijk word ik er niet van, het schommelt een beetje met mijn gevoel maar op dít moment baal ik flink...)
pi_88111728
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:00 schreef huuphuup het volgende:

Maar dat is ook niet echt wat ik bedoel verder qua verstandig eten.
Maar ik at bizar, hoor. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje geleefd op peperpunt, daarna after eight, daarna boterhamworst met augurk. Het sloeg nergens op. Ik was gewoon zo blij als ik iets met smaak kon eten. En na die bizarre periode vond ik het heel moeilijk om weer normaal te eten. Ik ben daardoor wat milder geworden m.b.t. vreemde eetgewoontes tijdens de zwangerschap. Ik ben normaliter behoorlijk gedisciplineerd, maar het viel me toen echt te zwaar.

Nu eet ik oké met soms een uitspatting. Ik ben heel blij dat ik die weerzin tegen normale dingen deze keer niet heb.
pi_88111864
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar ik at bizar, hoor. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje geleefd op peperpunt, daarna after eight, daarna boterhamworst met augurk. Het sloeg nergens op. Ik was gewoon zo blij als ik iets met smaak kon eten. En na die bizarre periode vond ik het heel moeilijk om weer normaal te eten. Ik ben daardoor wat milder geworden m.b.t. vreemde eetgewoontes tijdens de zwangerschap. Ik ben normaliter behoorlijk gedisciplineerd, maar het viel me toen echt te zwaar.

Nu eet ik oké met soms een uitspatting. Ik ben heel blij dat ik die weerzin tegen normale dingen deze keer niet heb.
Hehehe augurk :D
zwangere vrouw... :{w

ik vind augurken niet lekker maar B. wel dus ik haal ze wel eens voor hem, en dan zie je de cassière kijken hoor als je aan de kassa staat met je bolle buik en een pot augurken :') en toen was t ook nog es met een verjaardag of feestje ofzo dus ik had slagroom gehaald voor op de taart.
Het beeld was compleet zeg maar :D

En bij Amélie heb ik geleefd op mandarijntjes in het begin, en op die zakjes yoghurtmuesli breakers ofzo. En drop, heul veul drop.

Dit keer heb ik eigenlijk nergens echt last van qua eten. Bij Amélie had ik niet zozeer cravings maar wel dingen die me erg tegenstonden zoals bijvoorbeeld rijst, terwijl wij echte rijsteters zijn. Arme B. heeft 9 maanden slecht gegeten 's avonds omdat ik nergens trek in had :@
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88111874
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar wie weet heb ik wel veel meer moeite die paar kilo er af te krijgen omdat het geen vocht is.
Ach, je weet het gewoon niet. Ik ken genoeg slanke vrouwen die na de zwangerschap zo weer ontzettend slank zijn. Ik ken ook dikkere vrouwen die na de zwangerschap zelfs lichter zijn dan ervoor. En het merendeel van de vrouwen zit (nog een tijdje) met een lichaam dat anders is, minder in vorm. Het ontzwangeren hoort er voor de meesten bij. Ik kon wat milder voor mezelf zijn toen ik erachterkwam hoe gebruikelijk het is voor vrouwen om na de zwangerschap niet meteen een lichaam te hebben dat de oude vormen aanneemt.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:16:06 #221
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88111958
Ik neem normaliter ook zoetjes in de koffie en nu bijv suiker, want ik wil geen aspartaam binnenkrijgen, dus let ik erop dat ik geen vier koppen per dag drink.

Maar ja, ik ben gek op fruit en vruchtensap momenteel en daar zit dan weer veel fruitsuiker in.

En yoghurt eet ik ook graag maar wel met cruesli en suiker.

Gelukkig geen zin in ongezonde dingen, en als ik zin heb in iets hartigs pak ik een cracker met kaas of wat noten.

Ik doe dus al goed mijn best, vandaar dat de opmerking onbedoeld hard aankwam denk ik. Zal ze de volgende keer wel duidelijk maken dat ik echt wel weet hoe het hoort en wat ik wel en niet moet eten. En dat ik dat ook doe.

Zo en nu heb ik me er druk genoeg over gemaakt.

Verder gaat het gelukkig nog steeds allemaal heel goed, weinig kwalen behalve moe en de eerste 'ik ben zwanger' spanning is weg, weken gaan weer sneller voorbij en het lijf is weer wat rustiger aan het worden.
pi_88111985
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:13 schreef huuphuup het volgende:

Dit keer heb ik eigenlijk nergens echt last van qua eten. Bij Amélie had ik niet zozeer cravings maar wel dingen die me erg tegenstonden zoals bijvoorbeeld rijst, terwijl wij echte rijsteters zijn. Arme B. heeft 9 maanden slecht gegeten 's avonds omdat ik nergens trek in had :@
Ja, dit is heel herkenbaar! Ik eet bijvoorbeeld regelmatig eieren, pindakaas en noten en juist die dingen kon ik niet verdragen. Nu ben ik die dingen gewoon door blijven eten, met een korte onderbreking. Ik drink zelfs nog gewoon koffie!

Was B. afgevallen? :D
pi_88112012
Hoe kom ik ook in het lijstje van zwangerschappen?
Mijn uitgerekende datum is 6 mei....
pi_88112045
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dit is heel herkenbaar! Ik eet bijvoorbeeld regelmatig eieren, pindakaas en noten en juist die dingen kon ik niet verdragen. Nu ben ik die dingen gewoon door blijven eten, met een korte onderbreking. Ik drink zelfs nog gewoon koffie!

Was B. afgevallen? :D
Neuh :+ hij zwangerde dapper mee :P

En wat claudia zegt ja, je weet het gewoon niet, er is geen pijl op te trekken. En dan hoef je niet eens iets aan te komen, je bekken verweekt ook nog dus de eerste paar maanden na de bevalling heb je nog een breedbekbekken ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88112110
We kunnen alvast een sportclubje voor in het voorjaar in het leven roepen.
pi_88112165
Ik heb zonder zwanger te zijn al breedbekbekken :'( . Ik kijk niet uit naar nog meer heup, daar zijn helemaal geen broeken meer voor te krijgen dan.
The way you rock'n'roll
pi_88112278
Ik heb foto's van je buikje gezien en je hebt een prachtfiguur, DML.
pi_88112379
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb foto's van je buikje gezien en je hebt een prachtfiguur, DML.
Nou zonder door te willen zeiken. Die foto is erg flatterend vond ik zelf ook al maar de voorkant is een ander verhaal. Ik ben zo iemand die een grotere maat broek nodig heeft voor de heupen en dan bij de taille heel veel ruimte over heeft.

Jij doet niet aan buik foto's?
The way you rock'n'roll
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:30:49 #229
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88112429
Ik heb de hoop om ooit een strakke buik te geven gewoon pre-nataal opgegeven. Ben sowieso al een ontzettende appel, dus ben erfelijk belast... Heb dus totaal geen kont en ook al geen heupen. Wel een vormeloze buik... Hoe kjoet!

Suzanna, dat kind moet gewoon komen. NU!

En nu lust ik eigenlijk wel een stukkie vlaai. Maar dat hebben ze hier niet. MAKKULUK!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:35:32 #230
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88112580
Ik kom me hier ook melden.
Wie ik ben blijft nog even geheim, niemand weet het nog. ;)

Vorige week werd ik niet ongesteld hebben we een test gedaan en was negatief.
Ik maar wachten en wachten. Gisteren maar een test gedaan kwam een plusje, vandaag overgedaan een dikke vette plus.
We kunnen het nog steeds niet geloven, vanwege de pil.
Maak me best wel zorgen omdat ik medicatie heb gehad en dingen die voor een zwangerschap niet bevorderlijk zijn. Maar goed we gaan eerst over een paar weekje de huisarts inlichten en dan zien we wel verder.
pi_88112599
Zin in lekkere dingen valt hier gelukkig weer mee. Ik ben op dit moment 1 kg lichter dan voor de zwangerschap. Bij Lotte viel ik ook eerst wat af en dat kwam er weer iets bij, nu weer hetzelfde.

Vanmiddag op pad geweest voor een tractatie voor Lotte als de baby er is. Moet nog wel een en ander knippen en plakken maar wordt wel erg leuk. Heb nog wel even natuurlijk, maar wel leuk om vast te doen.
Ik plaats t.z.t wel een foto ;)
pi_88112638
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:16 schreef Juud79 het volgende:
En yoghurt eet ik ook graag maar wel met cruesli en suiker.
Damn, dat is wel echt driedubbel suiker. Ik vind pure yoghurt ook niet lekker, maar is dit niet heel zoet?
pi_88112656
Gefeliciteerd rotsje.
The way you rock'n'roll
pi_88112681
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:35 schreef rotsje het volgende:
We kunnen het nog steeds niet geloven, vanwege de pil.
Maak me best wel zorgen omdat ik medicatie heb gehad en dingen die voor een zwangerschap niet bevorderlijk zijn. Maar goed we gaan eerst over een paar weekje de huisarts inlichten en dan zien we wel verder.
De eerste twee weken maakt vaak nog niet zo heel veel uit omdat er nog geen bloed-bloedcontact is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 29-10-2010 18:44:03 ]
pi_88112944
rotsje, gefeliciteerd en welkom!

En ieneminie, dan moet je even op een modje wachten, of degene die het topic geopend heeft kan je er misschien nog inzetten.
pi_88113053
Rotsje en Ieniemini gefeliciteerd!!! *O* en welkom! :s)

basboussa ik ben ook een enorme appel hahaha, mn benen en billen zijn prima maar mn buik is echt wel 1 soms 2 maten groter. Boehoe. Je doet er weinig aan, die vetverdeling.
Des te stommer vind ik het nu tijdens de zwangerschap dat mensen dan zeggen jaaaa jij moet niet zo zeuren om je figuur joh! Je bent helemaal niet dik, kijk je benen! Ja eh die zijn het issue ook niet :')
En je zou denken dat ik me dan nu zwanger helemaal happy voel want eindelijk maakt die buik niet meer uit maar mn hoofd vindt gewoon wel weer iets anders om over te meuten :{ (enter: onderkin en putsjesbenen *O* )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88113113
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:49 schreef huuphuup het volgende:
En je zou denken dat ik me dan nu zwanger helemaal happy voel want eindelijk maakt die buik niet meer uit maar mn hoofd vindt gewoon wel weer iets anders om over te meuten :{ (enter: onderkin en putsjesbenen *O* )
Waaaaat?? Heb jij een onderkin? :o EN putsjesbenen? :o
Oooooooooohhhh

:P
pi_88113166
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waaaaat?? Heb jij een onderkin? :o EN putsjesbenen? :o
Oooooooooohhhh

:P
;(

van allebei 2 ook nog!
en putjes in mn onderbenen -O-

gelukkig gaan die putjes weer weg als t vocht weg is. En die eerste helft onderkin ook. :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:53:32 #239
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88113226
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De eerste twee weken maakt niet vaak nog niet zo heel veel uit omdat er nog geen bloed-bloedcontact is.

Komt wel goed hoor. Dit is niet de eerste ;) Maar toch soms gaat die gedachte wel even voorbij.

DML dank je wel.

Suzanna moet jij niet eens bevallen, ik hoop dat die kleine snel komt ben wel heel benieuwd ;)

Zo nu even inlezen hier zo :D
pi_88113245
Zegt B. niet elke avond dat hij je prachtig vindt, Huup? :P

Rotsje en Ienemini: gefeliciteerd en welkom!! En volgens mij ben ik nog een aanstaande vader vergeten.

Hoe zou het met Barbabientje gaan? Fungeert er iemand als doorgeefluik of moeten we afwachten?
pi_88113280
Gefeliciteerd rotsje! Ik ben enorm benieuwd wie je bent
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:56:06 #242
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88113311
Rotsje en Ienemini, van harte en welkom!

Ik doe (nog) niet aan onderkinnen, noch aan putsjes.... Nooit gedaan ook. Striae daarentegen, ik kan wel body double zijn van een zebra :D

Zien mannen dat eigenlijk? Striae? Ik benoem het nooit, en ik hoor de man er nooooooooit over.... :) Ik leef dus in de waan dat ik het alleen kan zien...
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:57:34 #243
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88113360
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Oh dat zegt jouw lief elke avond? De man vertelde mij gisteren dat ik net een vrouw van 90 was, kon ook al zo lang over niet interessante dingen praten. Maar ik zag er wel ietsje beter uit...
pi_88113391
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:54 schreef Claudia_x het volgende:

Rotsje en Ienemini: gefeliciteerd en welkom!! En volgens mij ben ik nog een aanstaande vader vergeten.

Hoe zou het met Barbabientje gaan? Fungeert er iemand als doorgeefluik of moeten we afwachten?
B. is weeheeeheeeg ;( -O-

maar ja doet ie wel, en als mn schoonmoeder mutst over mn gewicht ( o|O ) neemt ie het heel lief voor me op O+

Basboussa :D geen idee. Ik heb maar een paar kleine streepjes (dit moet ik afkloppen he? ) van Amélie helemaal onderaan. Als mn broek een beetje op beschaafde hoogte zit zie je niet. B. zei dat het net een tattoo was :') maar nu is het rode weggetrokken en hoor ik hem er nooit meer over.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88113418
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:57 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oh dat zegt jouw lief elke avond? De man vertelde mij gisteren dat ik net een vrouw van 90 was, kon ook al zo lang over niet interessante dingen praten. Maar ik zag er wel ietsje beter uit...
toe maar! ietsjes beter maar liefst :D
O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:59:03 #246
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88113420
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:55 schreef Poppejans het volgende:
Gefeliciteerd rotsje! Ik ben enorm benieuwd wie je bent
Raad maar via PM :P

huup dat komt helemaal goed joh vocht gaat echt weg. Die foto van je vorige zwangerschap nog in mijn geheugen ow ow wat had ik medelijden met je toen.
Als ik aan die mij denk vreselijk was dat. Maar nu hoop ik toch echt niet dat ik zoveel ga vast houden dan heb ik een gigantisch probleem met schoenen.
pi_88113526
Ja mannen zien striae }:|
The way you rock'n'roll
pi_88113564
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:59 schreef rotsje het volgende:

[..]

Raad maar via PM :P

Ik was dus echt van plan dat te gaan doen omdat ik een heel vaag vermoeden heb, maar ik had She-Wolf ook helemaal totaal verkeerd geraden vorige keer hahaha
Dus nee, ik waag me maar niet meer aan raden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:03:28 #249
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88113566
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn wereld stort in!

Paars hier... en blauw. En rood!
pi_88113607
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tsk!

als ie er wat van zegt gewoon dreigen met striae op zn oog }:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:05:41 #251
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88113623
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 18:03 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik was dus echt van plan dat te gaan doen omdat ik een heel vaag vermoeden heb, maar ik had She-Wolf ook helemaal totaal verkeerd geraden vorige keer hahaha
Dus nee, ik waag me maar niet meer aan raden
oh niemand ziet het hoor. roep eens ;)
pi_88113779
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

tsk!

Hij kende het fenomeen niet en deed dus niet alsof hij het niet zag de eerste keer maar heeft zich inmiddels ingelezen en zei van de week nog toen ik er over piepte dat het er bij hoort.

Basboussa, mooi rood is niet lelijk :P

Rotsje, met wat hints is het wat makkelijker raden ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 29-10-2010 18:17:16 ]
The way you rock'n'roll
pi_88114124

[ Bericht 100% gewijzigd door het-is-mij op 29-10-2010 18:23:31 (quoten is moeilijk) ]
pi_88114157
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hij kende het fenomeen niet en deed dus niet alsof hij het niet zag de eerste keer maar heeft zich inmiddels ingelezen en zei van de week nog toen ik er over piepte dat het er bij hoort.

Basboussa, mooi rood is niet lelijk :P

Rotsje, met wat hints is het wat makkelijker raden ;)
ah dan valt het mee <3

En nu zie ik die google-ad van "bestel nu hier de diet-box!"

:')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88114171
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
`

Hhhmmzzz dan zal ik het binnenkort ook wel een keer kunnen verwachten w.s............... (confronterend)
@ Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

(waar kan ik dan de smileys vinden btw?)
pi_88114231
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:23 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ah dan valt het mee <3

En nu zie ik die google-ad van "bestel nu hier de diet-box!"

Ik heb een hamburger ad -70% deal van de dag. Dat is natuurlijk funest voor een zwangere vrouw. Als ik teveel aan kom zeg ik wel tegen de vk dat het door de google-ads van Fok! komt :Y
The way you rock'n'roll
pi_88114341
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb een hamburger ad -70% deal van de dag. Dat is natuurlijk funest voor een zwangere vrouw. Als ik teveel aan kom zeg ik wel tegen de vk dat het door de google-ads van Fok! komt :Y
_O-

ik zie een verband tussen de hoeveelheid kilo's die jij bent aangekomen tot nu toe en die ik ben aangekomen tot nu toe :') :+

@Hetismij, als je naast de invoerenknop op die :) klikt dan komen de smileys tevoorschijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88114423
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]@Hetismij, als je naast de invoerenknop op die :) klikt dan komen de smileys tevoorschijn.
Dank u ^O^
pi_88114951
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:57 schreef Basboussa het volgende:

Oh dat zegt jouw lief elke avond?
Welnee, dat zegt 'ie nooit.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:55:01 #260
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88115092
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Damn, dat is wel echt driedubbel suiker. Ik vind pure yoghurt ook niet lekker, maar is dit niet heel zoet?
Magere milde yoghurt, biologisch maar toch nog zuur, cruesli is ook bio, suikergehalte daarvan valt wel mee en er gaat maar een pietsie schepje rietsuiker door hoor, zo erg is t niet ;)
pi_88117070
rotsje, welkom! Ben benieuwd of je een ''bekende'' kloon bent. :)

Vandaag had ik voor het eerst last van vlekken voor m'n ogen, alsof ik in een flits had gekeken zeg maar. Nadat ik had gegeten was het gelukkig over, meer dames die dit herkennen?
Back in business.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:55:41 #262
238474 Jeetjejom
pi_88117367
Nieuwe zwangeren, welkom!!! (Rotsje, ben je heel bekend hier? vooral omdat je al 1 of meerdere kinderen hebt)
En ik heb hele zwangerschapsgerelateerde google-adds! Nix hamburgers, dieetboxen maar zwangerschapstesten, -dozen, en zwangerschapsslingers
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:57:49 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88117425
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 19:47 schreef Shirley het volgende:
rotsje, welkom! Ben benieuwd of je een ''bekende'' kloon bent. :)

Vandaag had ik voor het eerst last van vlekken voor m'n ogen, alsof ik in een flits had gekeken zeg maar. Nadat ik had gegeten was het gelukkig over, meer dames die dit herkennen?
Yep, ik had er vanmiddag ook last van, alsof er water door m'n rechteroog stroomde, een deel van het beeld van de TV was ook niet zichtbaar....

Erg vervelend, maar het was idd na een tijdje (en wat eten) weer over.

Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom :s)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:00:42 #264
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88117519
shirley even in de gaten houden.

Ik heb wel 3 keer deze week dat ik duizelig werd.
Bekend niet echt, denk ik, maar ik zit al wel lang op fok.
pi_88118074
shirley wat is je bloeddruk? Dat wazige zien is ook een teken van zwangersschapsvergiftifing, beetje in de gaten houden.
Nieuwe zwangeren welkom! En rotsje, heb je 1 of meer kinderen?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:19:41 #266
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88118141
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 20:17 schreef mefke79 het volgende:
shirley wat is je bloeddruk? Dat wazige zien is ook een teken van zwangersschapsvergiftifing, beetje in de gaten houden.
Nieuwe zwangeren welkom! En rotsje, heb je 1 of meer kinderen?
ik wilde de zw. vergiftiging niet noemen.

PM mefke ;)
pi_88119592
ik ben het zat!! heel erg zat.. mijn buik doet gewoon pijn.
En dat komt dus door mijn soepele ruime baarmoeder.
Normaal gesproken heeft het kindje niet de ruimte om zo krachtig te bewegen maar bij mij dus wel..
Het rekt zich dus ook gewoon helemaal uit.. helaas pindakaas :)
pi_88120867
Pvoesss (:

Welkom nieuwe zwangeren!!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:26:06 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88121090
Bummer Pvoesss.... sterkte met die laatste loodjes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:28:19 #270
238474 Jeetjejom
pi_88121216
Pvoesssss, heb jij de pech gezegende te zijn met een ruime flexibele baarmoeder. Veel succes!
Jouw warmte is genoeg
pi_88121500
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken ook dikkere vrouwen die na de zwangerschap zelfs lichter zijn dan ervoor.
Ik was aan het eind van de zwangerschap lichter als voor de zwangerschap.. nu weet ik t niet, we hebben geen weegschaal thuis.
*poef* nu is het weg
pi_88124292
Yay ik mag weer! *O* O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik verveel me :D baggerflits...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88124345
Huup :D :'( :D

Lijkt me best vervelend eigenlijk maar je bent er zo lekker creatief mee ;)
The way you rock'n'roll
pi_88124409
Nee joh ik voel er niets van. tenzij ik de verkeerde schoenen aan heb :')

dit was een wedstrijdje hoeveel gaatjes zouden er blijven staan als k snel achter elkaar druk :9
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88124434
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:35 schreef huuphuup het volgende:
Nee joh ik voel er niets van. tenzij ik de verkeerde schoenen aan heb :')

dit was een wedstrijdje hoeveel gaatjes zouden er blijven staan als k snel achter elkaar druk :9
Haha had je niet een keer Fok! in je been gezet? _O-
pi_88124486
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:36 schreef Melochan het volgende:

[..]

Haha had je niet een keer Fok! in je been gezet? _O-
ja!

maar die foto kan ik dus nérgens meer vinden op mn pc :{
achja... looks like dat ik over een maand in de herkansing kan om nog zo'n foto te maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:38:34 #277
238474 Jeetjejom
pi_88124515
OMG Huup, het is te merken dat B. weg is, jij hebt echt tijd over he?
Ik wil trouwens echt weten of we een E'tje of een J'tje krijgen, maar ik moet van mezelf wachten tot de 20 weken echo als mijn VK het volgende week niet kan zien!
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:53:30 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88125115
OMG Huup...... wat ziet dat er uit :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88129109
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:33 schreef huuphuup het volgende:
Yay ik mag weer! *O* O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o
pi_88132210
Hoi allemaal :) Vanavond om 20.52u is na een voorspoedige bevalling onze dochter Jasmijn geboren. Moeder (Barbabientje) en dochter maken het voortreffelijk en blijven nog een nachtje logeren in het ziekenhuis. Morgenvroeg mogen ze weer mee naar huis en zal ze zelf waarschijnlijk wel alle in's en out's vertellen. Ik ga nu slapen :P

zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:08:24 #281
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88133451
barbabientje en pipo van harte gefeliciteerd met jullie dochter. *O* *O*
pi_88133512
jaaaaaaaaaa barbabientje en papa pipo, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meiske met haar mooie naam! Fijn dat alles voorspoedig verlopen is!
Heel veel geluk, liefde en plezier voortaan met zn 3tjes *O*

ochh Huupske, arm vochtvrouwtje, wil handig ook om je boodschappen in te schrijven zodat je je lijstje niet vergeet...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:41:05 #283
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_88133562
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 18:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

tsk!

tja.. maar als we het niet zien is het ook niet goed..

oh.. en mooie naam.. Jasmijn :)
pi_88133570
Barba en Pipo *O* ze is er!! O+ en prachtige naam, Jasmijn!! die naam stond bij mij en mijn meneer ook heel lang op 1, maar onze achternaam begint met Mijn :) dus das een beetje teveel van het goede!

Geniet!! :*
pi_88133574
Gefeliciteerd, Barbabientje en man! Wat heerlijk dat de bevalling voorspoedig is verlopen. De foto doet het helaas niet, maar we krijgen vast meer te horen en te zien over Jasmijn van Barbabientje zelf!
pi_88133600
Gefeliciteerd!
*O*
pi_88133614
barbabientje en pipo gefeliciteerd met jasmijn O+
mooie naam O+
fijn dat t voorspoedig gegaan is! nu lekker genieten vsn jullie meisje O+
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:22:03 #288
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88133772
Van harte gefeliciteerd Barbientje & Pipo de Clown!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:22:45 #289
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88133781
Barbabientje van harte gefeliciteerd!! Wat een leuke naam, Jasmijn O+ ... *O*

Vanyel :o rare smiley voor je berichtje! ;) dat is vast een foutje.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:23:52 #290
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88133789
Morgen ben ik 41 weken... :X (duim es wat harder meiden ;) :P ) ik wil een oktoberkindje... :'(
pi_88133825
Barbabientje en pipo gefeliciteerd met Jasmijn!!

Vandaag is ook een mooie dag suzanna ;) moet kunnen toch
pi_88133853
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:22 schreef Suzanna het volgende:
Barbabientje van harte gefeliciteerd!! Wat een leuke naam, Jasmijn O+ ... *O*

Vanyel :o rare smiley voor je berichtje! ;) dat is vast een foutje.
Oeps mobiel fokken.. ik gebruik nooit posticons.
pi_88133864
Van harte gefeliciteerd Barbabientje & Pipo de Clown! *O* *O*
pi_88133945
Beetje goede nacht gehad pvoesss?
pi_88134004
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 08:41 schreef avotar het volgende:

[..]

tja.. maar als we het niet zien is het ook niet goed..

oh.. en mooie naam.. Jasmijn :)
Wen er maar aan, t is nooit goed :+ ;)

Barbabientje en pipo gefeliciteerd met jullie dochter!!! *O* *O* *O* *O* mooie naam O+
lekker bijkomen en genieten van elkaar <3 fijne kraamweek!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88134029
Barbabientje en pipo gefeliciteerd met jullie dochter!! *O*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:54:30 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88134043
Barbabientje en pipo, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:55:10 #298
238474 Jeetjejom
pi_88134053
Barbabientje en Pipo gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn! Geniet er lekker van!

Suzanna, vandaag gaat het gewoon jouw dag worden hoor
Jouw warmte is genoeg
pi_88134587
Barbabientje en pipo daar is ze! *G* van harte met jullie dochter Jasmijn!
Heel veel geluk met elkaar

Huup ;* alweer zoveel vocht vasthouden

Suzanna, mn duimen draaien voor een oktober kindje voor je!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:13:44 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88135287
Barbabientje en Pipo, gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:14:14 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88135305
Dan maar gelijk even volgooien?

Hier verder: Zwangerschap en geboorte deel 706
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')