abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88077755
Ik denk dat de meeste inschrijvingen dat al wel zijn. :Y
pi_88077791
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88077820
Ow en wat fijn dat het mee lijkt te vallen vanyel! Hopelijk blijft het zo
pi_88078016
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
Ik heb voor X dus moeten wachten tot bijna 2jaar. Ik heb voor V nu wel al plek doordat ik mijn werkdagen heb aangepast op de plaatsen die vrij kwamen *O* (En de opvang heeft geregeld dat Xje ook van dagen kon wisselen :D En met al een kindje op de opvang had ik voorrang.. Maar hier in de buurt is er ook opvang nood en dus heb ik me weer overal ingeschreven. Wel heel serieus maar dan zou ik toch wel veel geld kwijt zijn als ik het niet meer nodig heb. :{
pi_88078187
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 20:05 schreef Pvoesss het volgende:

Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
Zoals ik al zei: een beter inzicht in de wachtlijsten zou al zoveel schelen! Als ik een kinderdagverblijf bel en vraag of ik binnen nu en <vul maar een periode in> redelijkerwijs een plaatsje kan verwachten, dan krijg ik steevast te horen dat ze daar écht niks over kunnen zeggen. Dat komt onder andere doordat het lastig in te schatten is van hoeveel inschrijvingen waarschijnlijk ook gebruik zal worden gemaakt.

En wachten tot je kind 2 jaar is, is natuurlijk absurd. Dat kan toch eenvoudigweg niet als je na 3 maanden weer aan het werk moet? Wij hebben aangegeven ontzettend flexibel te zijn: 1 dag, 2 dagen, 3 dagen, welke dagen, het maakt ons niet uit. En dan hebben we dus waarschijnlijk nog geen plek tot Ivan in ieder geval 1,5 is.
pi_88078345
Ik maak geen grapje bij een andere instelling is dus nog steeds geen plek voor haar.. ik heb haar net uit laten schrijven.. Februari had ik pas plaats in mei werd ze 2 :o
En ik had gezegd ik heb 3 dagen nodig welke 3 maakt me niet uit. :)

Voor V. heb ik dus de dagen van X aangehouden.
Kreeg ik een brief dat ze wel al plek konden geven op ma, di.
En dan kon xje ook naar de maandag..(di had ze dus al)
En dan kon ik kiezen welke dag ik liet vallen :)

Dus ik naar mijn baas gegaan of het mogelijk was om ipv de woensdag de maandag te werken en dat kon. *O* *O*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:20:46 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88078567
Toch fijn nieuws dus Vanyel. Over grote mensen en grote beebies gesproken, kind was hier net 6 pond, en wij zijn allebei langer dan 1m80 en ze was ook niet eens echt lang bij geboorte, iets onder gemiddelde met 50 cm. Ze oogde echter zo iel, dat we nog speciaal voor haar prematuur kleertjes hebben moeten aanschaffen, want niets zat haar mooi/lekker. Een kruimeltje, dat was het!

Maar dat zegt inderdaad bijna helemaal niets, zeiden ze hier, en inmiddels is ze al wel vrij lang voor haar leeftijd (met anderhalf jaar), en behoort ze hier tot de bovenste lijntjes (maar nu zijn mensen hier gemiddeld volgens mij bijna 10 cm kleiner, dus zou best kunnen dat ze in Nederland gewoon boven gemiddeld zou zijn).

Hoop dat het gewoon toch nog een heel eind bijtrekt, en dat kind gewoon een diesel is, rustige start, maar gaat dan gewoon consequent door ;)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88078569
Wel heel fijn dat je een plekje hebt, hoor! Dat is weer een zorg minder. Bij ons zijn de opties:

- Vragen of mijn schoonouders drie kinderen op één dag willen hebben. (Dat wil ik eigenlijk niet van hen vragen.)
- Een kinderdagverblijf verder weg uitzoeken (bijvoorbeeld Amstelveen, wat ons veel tijd gaat kosten aan wegbrengen en ophalen).
- Proberen een gastouder te vinden.

We maken nog één kans op een plek voor het voorjaar en daar krijgen we halverwege november zekerheid over. Als Ivan eenmaal een plek heeft zal het voor zijn zusje inderdaad makkelijker worden om eerder een plaatsje te krijgen. Die regeling werkt nu tegen ons (want daardoor gaan er telkens kindjes voor) maar gaat hopelijk ooit meewerken.
pi_88078571
Ow nou ik hou mijn hart vast dan. Wij staan bij twee verschillende organisaties hier in de stad ingeschreven :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88078726
Ik krijg er weer een knoop in m'n maag van. :{ Soms denk ik er zelfs aan om mijn promotie maar tijdelijk stop te zetten of zo. Ik vind het een absurde situatie.

*Laat het los. Adem in, adem uit. Zennn.*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:31:11 #136
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88079006
Bah, Claudia, ik kan me dat zo goed voorstellen..... En dan maar hopen dat DE oplossing langs komt zeilen, maar dat is natuurlijk geen garantie en lot's of wishful thinking. Zou bijna zeggen, gooi maar bij mij neder, 2 of 4, boeiuh, maar goed, makkelijk gezegd natuurlijk :).

MAar zou je een pauze kunnen nemen, van het promoveren, gewoon om even wat minder tijdsdruk te hebben? Of het (meer) part-time te doen, of is dat geen optie?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88079256
Een pauze nemen kan volgens mij niet, tijdelijk 3 dagen werken wel, denk ik, maar daar komen we nog een dag mee tekort. Nou ja, goed, we bedenken wel iets. In het ergste geval moet mijn lief maar ook 3 dagen gaan werken. Of ik kan bijvoorbeeld een dag in het weekeinde gaan werken. Eigenlijk moet ik niet zeuren, want wij zijn nog vrij flexibel.
pi_88079259
Als ik dit zo lees ben ik zo blij dat hier niet van die mega wachtlijsten zijn van 2 jaar. Al heb ik nog geen 100% zekerheid voor plek voor baby op de creche, het is wel zeer waarschijnlijk.

Lijkt me echt heel vervelend als je niet weet waar je aan toe bent
pi_88079441
Zijn er trouwens dingen die jullie nu doen of kopen om jezelf het leven makkelijker te maken als de kleine er straks is? Wij hebben na Ivans geboorte bijvoorbeeld een droger gekocht, halleluja! En een paar weken geleden heb ik een stoomreiniger gekocht omdat ik mezelf daarmee schoonmaaktijd hoop te besparen.
pi_88080341
Ik moet me binnenkort ook maar eens in kinderopvang gaan verdiepen... Ik neig richting gastouder omdat ik alle schoolvakanties vrij ben, en het dan ergens zonde vind om daar ook voor te betalen, terwijl je het niet nodig hebt. En ik ben qua rooster niet zo in te plannen dat het op 1 dagdeel zou passen, en dat is dan volgens mij ook weer duurder..

Ik hoop maar dat hier(hoofdstad Drenthe) de wachtlijsten te doen zijn, al weet ik dat het in onze wijk wel eens tegen kon vallen(kinderrijke wijk hier).
pi_88080420
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast :)

Nog even over die lengte. Wij zeiden het min of meer voor de grap wel, nounou, dat zal vast geen klein kind worden. Maar de gynaecoloog vroeg er nog specifiek naar en heeft ook beide lengtes (en mijn gewicht) speciaal genoteerd. Hij vond het wel degelijk een factor in het beoordelen of deze groeicurve zorgelijk is. Blijkbaar tellen ze het dus wel mee.

Oh en wij staan nu bij 3 kinderdagverblijven (waarvan 1 met meerdere vestigingen in de buurt) ingeschreven. Hebben volgens mij zonder enige garantie bij 2 moeten betalen. Moeten binnenkort maar eens gaan bellen om vriendjes te maken ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88080552
hier zijn de wachtlijsten niet enorm, maar ook hier is het lastig voorspellen. Ons kdv is het nieuwste hier in de (nieuwbouw)wijk. Met andere woorden, ons kdv is het doorstroomcentrum voor de andere kdv's. Als er daar geen plek is, nemen ze 'maar' genoegen met een plekje op ons kdv. Jammer, want zo zijn er dus telkens tijdelijk kindjes. Maar goed, ik wacht nog heel even en dan komt kindje 2 ook op de wachtlijst. En dan krijg ik inderdaad voorrang en ik heb nog Driekus als troef. Ik wil Driekus best wat eerder over laten gaan naar de peutergroep of em naar de verticale groep om zo plek te maken voor Drieka.

Vanyel, gelukkig, dat zal een opluchting zijn. En fijn dat je nu goed gecontroleerd wordt.

Pff... ik heb amper gegeten vanavond. Mijn buik leek wel een ballon en we aten groene curry, die was me ineens te heet en te gekruid. Met andere woorden, weinig gegeten en toen maar aangevallen op de yoghurt...en nu weer honger. En als ik nu ga eten, dan ben ik straks weer misselijk....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88080597
Ook als je gewoon nog een beetje yoghurt eet?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88080602
Na de geboorte van X heb ik ook een droger gekocht _O-
Ik heb nu een superdeluxe blender zodat ik smoothies kan maken voor X
En ik zelf mijn eigen pap kan blenderen met verse stukken fruit :) voor V
(pap dus met melk, brood, banaan, etc :9 )
Want echt ik wil geen staafmixer meer gebruiken }:| :X
pi_88080619
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast :)

wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss :X ).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
pi_88080659
oja, hier hoef je niet te betalen om in te schrijven bij ons kdv. Een ander kdv vraagt wel geld. Ik vind alles best, eventueel kan kindje twee de eerste maanden ook nog bij mijn werk naar het kdv, maar dat heb ik liever niet. Ik vrees dat ik dan te veel ga kijken.
pi_88081074
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van. *O* (nou ja, niet van mijn stuitje)
pi_88081477
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:06 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss :X ).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
De kleinste is volgens mij de Bugaboo Bee. Die past zelfs in een Toyota Aygo (hebben we nog geprobeerd bij de dealer).

Mefke, ik eet liever geen yoghurt na het avondeten omdat ik daar juist misselijk van word en vlugger oprispingen krijg. Ik ga gewoon eerder slapen of ik eet nog een boterham. Als een boterham te veel is eet ik een cracker.
pi_88081641
achter in een oude twingo met gastank past ook een mura vierwiel uitvoering. Ik heb laatst ( ;( ) ontdekt dat het loshalen van de achterwielen precies het verschil is tussen past net niet en past prima.

ik ga zo gewoon slapen, heb lekker wat thee op en dan moet het lukken. Ik word liever wakker van de honger dan wakker omdat ik misselijk ben.
pi_88081774
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:15 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van. *O* (nou ja, niet van mijn stuitje)
Ik heb weinig keus mbt werk. Ik moet wel.
Nou ja ik ben jaren autoziek geweest dus ben spugen wel gewend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')