quote:Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallenOp donderdag 28 oktober 2010 15:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier in t westen, maar ook volledige kraamzorg, helaas. we wilden minder maar mocht niet
uiteindelijk konden de laatste 3uurtjes eraf...
oh en ben dus in de zomervakantie bevallen...
quote:wat erg zegOp donderdag 28 oktober 2010 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen
quote:wat zij zegt!
quote:Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopicOp donderdag 28 oktober 2010 16:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
wat zij zegt!
Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau
quote:whaha is nie nodig hoor.. daar heb ik me maaaaaanden geleden al gemeldOp donderdag 28 oktober 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
quote:Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Zo. Dat viel mooi mee zeg.
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
quote:Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.Op donderdag 28 oktober 2010 16:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is![]()
En je kan het geld niet terugkrijgen
quote:De kans dat ze het inloopt is volgens de gyn niet zo groot. Heel misschien nog richting de 6 pond, maar dat ligt niet binnen de verwachting zegt ie.Op donderdag 28 oktober 2010 17:07 schreef Juud79 het volgende:
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.
Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
quote:Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterijOp donderdag 28 oktober 2010 17:08 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
quote:Het gaat wel: heb alleen weer lekker last van mijn hormonen en ben heel erg moe. En dat in combi met een stuiterende peuter/kleuter die vooral lekker z'n eigen zin wil en een enorm grote mond heeft is niet gezellig.Op donderdag 28 oktober 2010 15:12 schreef Basboussa het volgende:
Hobbesje, gefeliciteerd met je mijlpaal. 40 weken! En gaat het verder wel? (Je zegt dat je niet op je best bent.....)
quote:Fijn dat het meevalt! Wel prettig dat het nu bijgehouden wordt: beter een aantal keren meer meten voor de zekerheid.Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Zo. Dat viel mooi mee zeg.
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
quote:Dat vond ik ook. Mijn lief bleef maar van hot naar her vliegen. Dat gaan we deze keer heel anders doen! We weten natuurlijk al hoe het allemaal moet (verschonen, kind in bad doen, ik heb al een kolf in huis, ik weet al welke lactatiekundige ik eventueel over wil laten komen, misschien regel ik zelfs tevoren al een weegschaal), dus ik hoop dat de kraamhulp er vooral zal zijn om te kijken of alles goed gaat met de baby en om ervoor te zorgen dat wij als gezinnetje aan elkaar kunnen wennen.Op donderdag 28 oktober 2010 14:20 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.
quote:Daarmee worden de inschrijvingen waarschijnlijk wel serieuzer. Ik zou het best een fijn systeem voor hier vinden.Op donderdag 28 oktober 2010 18:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij
quote:Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..Op donderdag 28 oktober 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
quote:Zoals ik al zei: een beter inzicht in de wachtlijsten zou al zoveel schelen! Als ik een kinderdagverblijf bel en vraag of ik binnen nu en <vul maar een periode in> redelijkerwijs een plaatsje kan verwachten, dan krijg ik steevast te horen dat ze daar écht niks over kunnen zeggen. Dat komt onder andere doordat het lastig in te schatten is van hoeveel inschrijvingen waarschijnlijk ook gebruik zal worden gemaakt.Op donderdag 28 oktober 2010 20:05 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
quote:wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total lossOp donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast
quote:De kleinste is volgens mij de Bugaboo Bee. Die past zelfs in een Toyota Aygo (hebben we nog geprobeerd bij de dealer).Op donderdag 28 oktober 2010 21:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
quote:Ik heb weinig keus mbt werk. Ik moet wel.Op donderdag 28 oktober 2010 21:15 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van.(nou ja, niet van mijn stuitje)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |