quote:Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.Op donderdag 28 oktober 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en National Academic zit mn vriend ook bij, die zijn idd karig
quote:ok. Hij niet echt.Op donderdag 28 oktober 2010 11:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.
quote:Je vindt het wel terecht dat er meer kraamzorg komt voor een nieuw huis, maar niet voor borstvoeding? Ik vind dat heel erg raar, wat heeft het nieuwe huis nou met de baby te makenOp donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.
quote:Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.Op donderdag 28 oktober 2010 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik had een eerste kind, ging bv geven, had zwangerschapsdiabetes gehad en een prenatale depressie, en ik kreeg 3 uur per dag voor moeder en kind, omdat het te druk was voor mees. Mijn kraamverzorgende had 3 gezinnen per dag!
quote:oh dat is erg zeg!!Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Bah Barbabientje, wat een tegenvaller! Hopelijk kun je vandaag nog even langer van je buikje genieten en komt er morgen een einde aan het wachten.
Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
quote:Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.Op donderdag 28 oktober 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.
quote:haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren.
quote:Wat een drama, daar zou ik echt heel boos om worden, zeker als je al zo weinig uren hulp krijgt.Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren.
quote:Zo ging het bij mij ook de laatste keer. Die kraamhulp heeft gewoon een boek uit kunnen lezen.Op donderdag 28 oktober 2010 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.
Bij mij was het echt puur en alleen het boekje invullen, dingen uitleggen, temperaturen, bijpraten en weer gaan. En de mijne had geen stagiaire
quote:Muh, je moet toch juist stofzuigen als een kind slaapt, dan wennen ze aan geluid, zo klein worden ze trouwens toch nergens wakker van.Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Marrije het volgende:
Mijn kraamhulp ging gewoon een boek zitten lezen terwijl er nog gestofzuigd moest worden, maar dat wilde ze niet doen als de baby sliepStofzuigen als de baby wakker was deed ze ook liever niet want dan wilde ze m in bad doen, op de 3e dag maar gezegd dat de baby niet elke dag in bad hoeft. Met moeite wilde ze een kraamwas draaien. Man o man, wat een teleurstelling vergeleken met de vorige kraamhulp, die heb ik tegen 'moeten' houden om niet al mn was te strijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |