abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88060236
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en National Academic zit mn vriend ook bij, die zijn idd karig :P
Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88060870
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Buiten de zwangerschapsdingen ben ik er wel tevreden over hoor.
ok. Hij niet echt.
Maar we hebben meer verzekeringen daar lopen, oa autoverzekering, dat zal schelen in het gedoe.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:35:03 #78
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88061826
Huup! Weer een sticker erbij.

Wb kraamzorg: volgens mij is niet geven van bv een mindering van vier uur. Echter: als je in je kraamtijd besluit om te stoppen met bv, wordt dat weer niet ineens in mindering gebracht. Dus behoud van het volledige aantal uren. Althans, zo werkte het hier.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:11:32 #79
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88063293
Meld me ook vandaag (40 weken *O* ).

Discussie ga ik me niet in mengen, ben vandaag niet op m'n best.
Heb een vreselijke peuter/kleuter hier in huis die me het bloed onder de nagels weet te halen de hele tijd... Vanmorgen is hij naar de peuterspeelzaal geweest en daar had een meisje een broertje gekregen, sindsdien is hij weer niet te genieten :{ .Hoop dat de baby er snel uitkomt, dan kan meneertje zich weer normaal gaan gedragen (hoop ik)

*einde klaagzang/egopost*
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 13:38:07 #80
43556 miss_dynastie
pi_88064324
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.
Je vindt het wel terecht dat er meer kraamzorg komt voor een nieuw huis, maar niet voor borstvoeding? Ik vind dat heel erg raar, wat heeft het nieuwe huis nou met de baby te maken :?
pi_88064863
Barbabientje, wat een tegenvaller! Ik weet niet of ik daar zo goed mee om zou kunnen gaan. Je leeft helemaal toe naar De Dag Van De Inleiding, het op de wereld zetten van jullie kindje, en dan gaat het ineens niet door! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88065105
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:31 schreef miss_sly het volgende:

Ik had een eerste kind, ging bv geven, had zwangerschapsdiabetes gehad en een prenatale depressie, en ik kreeg 3 uur per dag voor moeder en kind, omdat het te druk was voor mees. Mijn kraamverzorgende had 3 gezinnen per dag!
Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:07:14 #83
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88065461
Bah Barbabientje, wat een tegenvaller! Hopelijk kun je vandaag nog even langer van je buikje genieten en komt er morgen een einde aan het wachten.

Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88065571
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Bah Barbabientje, wat een tegenvaller! Hopelijk kun je vandaag nog even langer van je buikje genieten en komt er morgen een einde aan het wachten.

Wat betreft de kraamzorg, ik heb de vorige keer 3x3 uur gekregen omdat Jorja in het ZH lag, maar die hadden van mij niet gehoeven, want die miep deed er 2,5 uur over om een appartement van 75m2 te zuigen. Dus ik ben blij met ieder normaal uur kraamzorg dat ik deze keer misschien krijg.
oh dat is erg zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88065657
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:07 schreef Jeetjejom het volgende:
:X

Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren. }:|
pi_88065738
Ik had bij Amber een hele leuke griet. Die deed een hoop voor ons en heeft zelfs haar middaggezin afgezegd om bij ons te blijven omdat hjet niet zo lekker ging met Amber. En ze kwam zelfs nog een dag extra.
Bij Tess hadden we 's nachts een heel vaag mens, daar heb ik zelfs nog een klacht over ingediend. De eerste paar dagen hadden we een rasechte Haagse, superleuk mens. de laatste dagen hadden we nog maar 2 uurtjes ofzo omdat de kraamverzorgster een gezin had dat veel aandacht vroeg en ze bij ons toch al aan het afronden was. Vonden we helemaal niet erg.
We hadden bij Tess eventueel 4 uurtjes extra kunnen krijgen vanwege pnd bij Amber, maar dat was niet nodig.

Ik weet niet precies hoeveel uur we hadden, volgens mijn 5 of 6 uur per dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88065933
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo ging dat hier ook: eerste kindje, borstvoeding, kindje dat niet goed aankwam, wat moeizamer herstel door veel bloedverlies, en toch het minimaal aantal uren gekregen. Er was een ander gezin met een tweeling en dat gezin kreeg voorrang. Het kwam er in de praktijk op neer dat de tijd volledig opging aan het controleren van de luiers, meekijken met voeden en het uitleggen van dingen als 'hoe doe je je kind in bad'. Van schoonmaken kwam niets terecht. Ach, ik begreep het wel. Ik hoop dat ik deze keer meer uren krijg, maar ik ga er niet vanuit en we redden ons wel.
Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88066030
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:X

Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren. }:|
haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.
Bij mij was het echt puur en alleen het boekje invullen, dingen uitleggen, temperaturen, bijpraten en weer gaan. En de mijne had geen stagiaire :D
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:23:41 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88066054
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:X Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn kraamhulp had een stagiaire en dat slokte zoveel tijd op. Dat frustreerde me erg. Ging ze rustig uitleggen wat ze invulde in het boekje, hoe ze dat deed en waarom (en hoe het met haar zoon ging, waar ze trouwens ook nog telefoontjes van kreeg tijdens werktijd). In die tijd had ze ook een boterham voor mij kunnen smeren. }:|

Wat een drama, daar zou ik echt heel boos om worden, zeker als je al zo weinig uren hulp krijgt.
Er is toch wel een verschil volgens mij tussen het westen en het oosten, hier zijn nog niet zulke grote tekorten aan kraamzorg en ik hoor om mij heen nooit verhalen over geen kraamzorg, of tekort aan hulp, gelukkig maar.

Ik hoop dat het volgend jaar nog zo is, ik werk als zelfstandige en zal snel weer aan het werk moeten, de baby kan gelukkig altijd bij me zijn, maar snel en goed herstel is wel van groot belang.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:25:08 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_88066124
Mijn kraamhulp ging gewoon een boek zitten lezen terwijl er nog gestofzuigd moest worden, maar dat wilde ze niet doen als de baby sliep :X Stofzuigen als de baby wakker was deed ze ook liever niet want dan wilde ze m in bad doen, op de 3e dag maar gezegd dat de baby niet elke dag in bad hoeft. Met moeite wilde ze een kraamwas draaien. Man o man, wat een teleurstelling vergeleken met de vorige kraamhulp, die heb ik tegen 'moeten' houden om niet al mn was te strijken.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:27:13 #91
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_88066203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

haha, nou, ik heb niets te eten of te drinken gehad van de kraamzorg, hoor.
Bij mij was het echt puur en alleen het boekje invullen, dingen uitleggen, temperaturen, bijpraten en weer gaan. En de mijne had geen stagiaire :D
Zo ging het bij mij ook de laatste keer. Die kraamhulp heeft gewoon een boek uit kunnen lezen.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:28:25 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88066248
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Marrije het volgende:
Mijn kraamhulp ging gewoon een boek zitten lezen terwijl er nog gestofzuigd moest worden, maar dat wilde ze niet doen als de baby sliep :X Stofzuigen als de baby wakker was deed ze ook liever niet want dan wilde ze m in bad doen, op de 3e dag maar gezegd dat de baby niet elke dag in bad hoeft. Met moeite wilde ze een kraamwas draaien. Man o man, wat een teleurstelling vergeleken met de vorige kraamhulp, die heb ik tegen 'moeten' houden om niet al mn was te strijken.
Muh, je moet toch juist stofzuigen als een kind slaapt, dan wennen ze aan geluid, zo klein worden ze trouwens toch nergens wakker van.

Gelukkig is mijn man ook de eerste twee weken thuis, die neemt dan zijn zomervakantie waarschijnlijk op. Dus die kan bij evt niet functioneren altijd ingrijpen. Ik heb daar echt geen zin in.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:34:05 #93
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88066494
Ik vind persoonlijk dat ik wel een paar uurtjes kraamhulp verdien, maar daar doen ze hier niet aan... De harde realiteit, en ik heb ook nog eens een nieuw huis (woon hier nu anderhalve maand, best nieuw toch?), een man die gewoon moet werken al probeert hij het allemaal mooi in te passen, een dochter waarvan ik niet weer hoe ze op beeb reageert en ik ga ook nog eens bv proberen. Geen familie of vrienden waarop ik reken (zou meevallen, maar laatste keer was er niemand om maar een glas water voor me in te schenken), en dan zit ik ook nog heel zielig in het midden van de winter, waardoor ik helemaal zelf het huis niet uitkan voor een boodschapje ofzo (of ik ga 2 benen breken).

Maar goed, dat is het leven, en dat is een consequentie van mijn leven hier ook. Ben echt niet de enige, en dit ga ik ook wel weer overleven. Of ik het huis op orde krijg in die paar heftige weken, nee, waarschijnlijk niet. Zal er zelf ook wel niet erg flatteus bij zitten, maar ik heb een lieve vent en ontzettend veel geestelijke steun van ver weg enzo, en 'niet klagen, maar dragen en bidden om kracht' zou mijn vader zeggen.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88066672
pff ik was even vergeten dat ik het concentratievermogen van een lamme wandelende tak krijg van die stomme hormonen. Echt, ik droom een eind weg en er komt niets uit mijn handen. En als ik nou niets te doen had...
Over kraamzorg, ik had een particulier bureau met zzp'ers, prima zorg. Nou woon ik wel in 't zuiden, dat helpt ook. Deze keer weer als het aan mij ligt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:45:28 #95
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88066945
Hier kreeg ik ook het max aan uren. Mede door VGZ "Luxe Kraamzorg". Er zijn toen wel kraamuren afgegaan omdat ik twee keer een lactatiekundige heb ingeschakeld. Verder een superkraam hier, we gaan binnenkort eens bellen of we haar mogelijk weer kunnen krijgen. En ja, hier ook in het Zzzzuiden, dus wellicht dat het daaraan ligt? Iig besef ik maar al te goed hoezeer ik daarmee in mijn handjes mag knijpen....

BB, wat vervelend dat je vandaag niet ingeleid kunt worden, je leefde er zo naartoe. :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88067304
Wat een discussie hier :o
Bij mijn oudste wilde het kraamzorgbureau minder uren zorg verlenen dan waar ik recht op had, toen heeft de verzekering (Groene Land Achmea toen) nog geregeld dat ik wel genoeg uren kraamzorg kreeg (en eigenlijk had ik ivm fluxus achteraf nog meer uren moeten kunnen krijgen, maar dat was bij dat kraamzorgbureau niet mogelijk).

Suzanna, ik kwam eigenlijk kijken hoe't met jou gaat :) Veel sterkte met die laatste dagen wachten! Op je oma's verjaardag geboren worden is vast ook leuk. :)
pi_88067637
Mijn kraamhulp bij de dame was zo fijn..
Ze maakte hele bloemetjes van beschuit en appels _O-
En ik moest me toch veel eten van dat mens en de leuke creaties bleven komen O+ O+

Ook zei ze me dat ik vooral moest voeden wanneer ik dat wilde.
Dat een moeder als die zich aan bepaalde regels zal houden heel goed kan samen slapen met baby.
En dat had ik niet verwacht. Ik had verwacht te moeten vechten voor dingen maar ze was zo briljant.

Ze deed de was, alle kamers, noem maar op. En alle tips die ze me gaf die gebruik ik nog O+
Ze is zelfs nog op eigen kosten door Nederland wezen crossen om voor mij een kolf van marktplaats te halen _O_
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:12:20 #98
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88067882
BB, nog even een daagje wachten! Lastig, maar het komt echt steeeeeeeds dichterbij!

Vanyel, al nieuws?

Hobbesje, gefeliciteerd met je mijlpaal. 40 weken! En gaat het verder wel? (Je zegt dat je niet op je best bent.....)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:12:32 #99
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88067892
Kwam even kijken of er al iets bekend was over Barbientje maar val middenin een kraamzorgdiscussie. Bij de tweede ging de mijne weg naar twee uurtjes want haar voorkeursgezin belde dat er weeen waren en ze gaf mij de telefoon boven en E lag in haar wiegje te pruttelen en ik kon niet lopen door de EDS en ze liep zo de deur uit. Ben ik maar even een rondje gaan bellen. Mijn vader heeft mijn moeder bij mijn oma vandaan geplukt want vanaf die dag kregen we ieder dagdeel een andere kraam. Vandaar dat het even duurde eer dat we doorhadden waarom ze zo slecht uit de borst dronk (spruw) en op dat vier thuis ging ze voor het eerst in bad omdat mijn man inmiddels wel vond dat het een keertje tijd werd. Na de keizersnede zijn we drie dagen gebleven in het ziekenhuis en daarna kregen we nog vijf dagen thuis maar liever had ik het niet gehad achterdaf gezien. Eentje sloopte de droger en de tweede de vloer beneden en nog steeds hebben we geen antwoord van de Waarden over het hoe en wat en zodoende hebben wij de eigen bijdrage nog steeds niet betaald. E is inmiddels twee geweest.

Maar goed Barbientje wat balen en nu maar heel veel succes morgen en nog even een dagje tutten met je lief en lekker uiteten om je zinnen te verzetten of iets?
pi_88068236
hier in t westen, maar ook volledige kraamzorg, helaas. we wilden minder maar mocht niet :')
uiteindelijk konden de laatste 3uurtjes eraf...
oh en ben dus in de zomervakantie bevallen...
pi_88068371
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier in t westen, maar ook volledige kraamzorg, helaas. we wilden minder maar mocht niet :')
uiteindelijk konden de laatste 3uurtjes eraf...
oh en ben dus in de zomervakantie bevallen...
Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen :')
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:25 #102
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88069983
Wat een heks :r
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88070217
Barbabientje wat een ontzettende domper zeg! Morgen dan dus echt je meisje kunnen vast houden :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88070809
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen :')
wat erg zeg :o
pi_88071324
Oeh wat een erge ervaringen met kraamzorg zeg :o ... dan heb ik een hoop geluk gehad (blijkbaar)...!

Ik krijg nu 59 uur kraamzorg ivm burn-out man en waarschijnlijk nog wat extra vanwege borstvoeding (het gaat hier altijd moeizaam met borstvoeding helaas). Geen idee of de kinderen ook 'meetellen' in de uren, maar de kraamverzorgster gaat het wel extra druk krijgen...

Barbabientje, ik heb je berichtje niet gelezen, er was veel te veel bijgepost en ik kon 'm niet vinden, maar je bent morgen aan de beurt, word je dan ingeleid?
In ieder geval veel sterkte... :*

PS even klagen, voel me zo rot maar geen idee precies waarom... (zouden het die stomme hormonen weer zijn...) hoewel de meiden ook wel erg zeurderig waren toen ze vanmiddag thuiskwamen. En ik ben aan het koken en het is weer aan het rommelen in mijn buik... voorweeën (niet fijn als je nog veel moet...)
pi_88071873
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:09 schreef Takkembah het volgende:
Wat een heks :r
wat zij zegt!

Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:58:34 #107
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88072089
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

wat zij zegt!

Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau :D
Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:59:23 #108
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88072112
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is :D
En je kan het geld niet terugkrijgen :o
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88072172
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
whaha is nie nodig hoor.. daar heb ik me maaaaaanden geleden al gemeld :P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88072241
Zo. Dat viel mooi mee zeg.
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
*O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88072277
Dat gaat ze vast helemaal inlopen Vanyel!! Fijn dat het beter was!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:05:06 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072317
Ik had fijn een zelfstandige gevonden, een Doula kraamhulp, die al tijdens de bevalling komt en dan blijft de resterende dagen, geheel naar idee en wensen van de ouders. Dat leek me wel wat.

Kijkt de verlosundige bij het noemen van haar naam me meewarrig aan... Zegt ze, nou daar heb ik niet zulke positieve ervaringen mee. Wij zoeken er tzt wel eentje voor je uit die bij jullie past. Dus daar vaar ik dan maar op, zij kent t clubje tenslotte beter dan ik en mij kent ze tegen die tijd vast ook een beetje.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:07:12 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072385
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
*O*
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.

Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:08:41 #114
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072446
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is :D
En je kan het geld niet terugkrijgen :o
Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
pi_88072532
Vanyel, jammer dat een meetfout je zo in de zenuwen heeft laten zitten maar je wordt nu goed in de gaten gehouden. En 5 pond is wel mini hoor.

Bij mij werd bij de 20wkn echo trouwens gezegd dat hij op dat moment 374gram woog wat gemiddeld gezien een tiende van het geboortegewicht is. Dat zou op 7,5 pond uitkomen.
The way you rock'n'roll
pi_88072685
Hier in Utrecht is inschrijfgeld ook heel gebruikelijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:07 schreef Juud79 het volgende:
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.

Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
De kans dat ze het inloopt is volgens de gyn niet zo groot. Heel misschien nog richting de 6 pond, maar dat ligt niet binnen de verwachting zegt ie.
Qua oorzaak is het heel onduidelijk, ik rook/drink/drugsgebruik niet, ben zelf niet klein, donor niet klein, goeie doorbloeding in navelstreng, placenta en bloedvaten richting de baarmoeder, geen overmatige stress en ik doe geen zwaar lichamelijk werk.
Het zou dan evt. nog een ontsteking of toxoplasmose zijn, daar ben ik net op geprikt. Das dus nog even afwachten.

En 5 pond is inderdaad mini, maar vergeleken met het plaatje dat me dinsdag werd geschetst, vind ik het prima klinken. Bovendien valt ze er dan vast praktisch vanzelf uit als het tijd is ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:16:01 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88074110
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:08 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88074672
Inschrijfgeld voor kinderopvang? Hm..ik werk zelf op een dagverblijf, en dat hebben wij nooit gehad hoor! Das makkelijk geld verdienen dan. Ik heb onze kleine bij ons ingeschreven, zou ze uitlachen als ze om geld gingen vragen. Je betaalt al genoeg aan opvang, dus ik zou toch even verder kijken tankgirl, meestal zijn die dagverblijven meer op geld belust dan op kwaliteit. Maar goed, das mijn ''ervaring''
Back in business.
pi_88074822
@BB dat is balen nog een dagje langer werken
@vaynel gelukkig ben je wat gerust gesteld

Hier is het spugen ook begonnen en om nu te zeggen dat ik mij daarna beter voelde nou nee. En de vakantie is bijna om nouja gewoon doorzetten het wordt vast van zelf wel beter.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:55:18 #120
238474 Jeetjejom
pi_88075360
@Vanyel, gelukkig viel het nog een beetje mee. En die 8 dagen worden nog wel goedgemaakt hoor!
Je wordt nu gelukkig wel goed in de gaten gehouden, toch?
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:15:34 #121
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88076044
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:12 schreef Basboussa het volgende:
Hobbesje, gefeliciteerd met je mijlpaal. 40 weken! En gaat het verder wel? (Je zegt dat je niet op je best bent.....)
Het gaat wel: heb alleen weer lekker last van mijn hormonen en ben heel erg moe. En dat in combi met een stuiterende peuter/kleuter die vooral lekker z'n eigen zin wil en een enorm grote mond heeft is niet gezellig.
Nu ligt hij op bed en heb ik rust :D.
Morgenvroeg haalt m'n moeder hem op en heb ik tijd voor mezelf - kijk er al naar uit.

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
*O*
Fijn dat het meevalt! Wel prettig dat het nu bijgehouden wordt: beter een aantal keren meer meten voor de zekerheid.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:33:34 #122
238474 Jeetjejom
pi_88076737
Oei Hobbesje, 40 weken!!!! Gefeliciteerd!
Jouw warmte is genoeg
pi_88077140
40 weken alweer hobbesje! Hopelijk laat de kleine niet zo lang meer op zich wachten!
pi_88077215
Vanyel, dat klinkt al een stuk beter! En ik lees hier vaker redeneringen als 'wij zijn (niet zo) groot dus ons kind...' maar er hoeft echt niet meteen een verband te zijn. Over het algemeen zal er heus een correlatie zijn (hoe groter de ouders, hoe groter het kind), maar die correlaties worden natuurlijk over groepen berekend. Individueel is er zoveel variatie. Fijn dat de groei in de gaten wordt gehouden en niet te veel zorgen maken dus! :*

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:20 schreef miss_sly het volgende:

Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.
Dat vond ik ook. Mijn lief bleef maar van hot naar her vliegen. Dat gaan we deze keer heel anders doen! We weten natuurlijk al hoe het allemaal moet (verschonen, kind in bad doen, ik heb al een kolf in huis, ik weet al welke lactatiekundige ik eventueel over wil laten komen, misschien regel ik zelfs tevoren al een weegschaal), dus ik hoop dat de kraamhulp er vooral zal zijn om te kijken of alles goed gaat met de baby en om ervoor te zorgen dat wij als gezinnetje aan elkaar kunnen wennen.

De enige verwachting die ik heb is dat het deze keer een stuk rustiger in huis zal zijn doordat we niet weer twee vreemden over de vloer accepteren. Het dieptepunt in de kraamtijd van Ivan was dat wij mijn schoonzusje en zwager op visite hadden en de kraamhulp en haar stagiaire aan tafel door onze conversatie heen bleven praten.
pi_88077320
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 18:16 schreef The_Tankgirl het volgende:

Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij :')
Daarmee worden de inschrijvingen waarschijnlijk wel serieuzer. Ik zou het best een fijn systeem voor hier vinden.
pi_88077755
Ik denk dat de meeste inschrijvingen dat al wel zijn. :Y
pi_88077791
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
pi_88077820
Ow en wat fijn dat het mee lijkt te vallen vanyel! Hopelijk blijft het zo
pi_88078016
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, als je geld moet betalen ga je jezelf niet gauw bij 10 kinderdagverblijven inschrijven en ontstaat er hopelijk een beter beeld van de wachtlijsten. Ik word gek van de onzekerheid. Voor Ivan (die nu bijna een jaar oud is) hebben we nog steeds geen plek en ook geen garantie dat hij per januari/februari terecht kan. Dan hebben wij een serieus probleem.
Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
Ik heb voor X dus moeten wachten tot bijna 2jaar. Ik heb voor V nu wel al plek doordat ik mijn werkdagen heb aangepast op de plaatsen die vrij kwamen *O* (En de opvang heeft geregeld dat Xje ook van dagen kon wisselen :D En met al een kindje op de opvang had ik voorrang.. Maar hier in de buurt is er ook opvang nood en dus heb ik me weer overal ingeschreven. Wel heel serieus maar dan zou ik toch wel veel geld kwijt zijn als ik het niet meer nodig heb. :{
pi_88078187
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 20:05 schreef Pvoesss het volgende:

Ja maar als de inschrijving niet serieus is en je neemt het niet af binnen een week verval je ook..
Zoals ik al zei: een beter inzicht in de wachtlijsten zou al zoveel schelen! Als ik een kinderdagverblijf bel en vraag of ik binnen nu en <vul maar een periode in> redelijkerwijs een plaatsje kan verwachten, dan krijg ik steevast te horen dat ze daar écht niks over kunnen zeggen. Dat komt onder andere doordat het lastig in te schatten is van hoeveel inschrijvingen waarschijnlijk ook gebruik zal worden gemaakt.

En wachten tot je kind 2 jaar is, is natuurlijk absurd. Dat kan toch eenvoudigweg niet als je na 3 maanden weer aan het werk moet? Wij hebben aangegeven ontzettend flexibel te zijn: 1 dag, 2 dagen, 3 dagen, welke dagen, het maakt ons niet uit. En dan hebben we dus waarschijnlijk nog geen plek tot Ivan in ieder geval 1,5 is.
pi_88078345
Ik maak geen grapje bij een andere instelling is dus nog steeds geen plek voor haar.. ik heb haar net uit laten schrijven.. Februari had ik pas plaats in mei werd ze 2 :o
En ik had gezegd ik heb 3 dagen nodig welke 3 maakt me niet uit. :)

Voor V. heb ik dus de dagen van X aangehouden.
Kreeg ik een brief dat ze wel al plek konden geven op ma, di.
En dan kon xje ook naar de maandag..(di had ze dus al)
En dan kon ik kiezen welke dag ik liet vallen :)

Dus ik naar mijn baas gegaan of het mogelijk was om ipv de woensdag de maandag te werken en dat kon. *O* *O*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:20:46 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88078567
Toch fijn nieuws dus Vanyel. Over grote mensen en grote beebies gesproken, kind was hier net 6 pond, en wij zijn allebei langer dan 1m80 en ze was ook niet eens echt lang bij geboorte, iets onder gemiddelde met 50 cm. Ze oogde echter zo iel, dat we nog speciaal voor haar prematuur kleertjes hebben moeten aanschaffen, want niets zat haar mooi/lekker. Een kruimeltje, dat was het!

Maar dat zegt inderdaad bijna helemaal niets, zeiden ze hier, en inmiddels is ze al wel vrij lang voor haar leeftijd (met anderhalf jaar), en behoort ze hier tot de bovenste lijntjes (maar nu zijn mensen hier gemiddeld volgens mij bijna 10 cm kleiner, dus zou best kunnen dat ze in Nederland gewoon boven gemiddeld zou zijn).

Hoop dat het gewoon toch nog een heel eind bijtrekt, en dat kind gewoon een diesel is, rustige start, maar gaat dan gewoon consequent door ;)
pi_88078569
Wel heel fijn dat je een plekje hebt, hoor! Dat is weer een zorg minder. Bij ons zijn de opties:

- Vragen of mijn schoonouders drie kinderen op één dag willen hebben. (Dat wil ik eigenlijk niet van hen vragen.)
- Een kinderdagverblijf verder weg uitzoeken (bijvoorbeeld Amstelveen, wat ons veel tijd gaat kosten aan wegbrengen en ophalen).
- Proberen een gastouder te vinden.

We maken nog één kans op een plek voor het voorjaar en daar krijgen we halverwege november zekerheid over. Als Ivan eenmaal een plek heeft zal het voor zijn zusje inderdaad makkelijker worden om eerder een plaatsje te krijgen. Die regeling werkt nu tegen ons (want daardoor gaan er telkens kindjes voor) maar gaat hopelijk ooit meewerken.
pi_88078571
Ow nou ik hou mijn hart vast dan. Wij staan bij twee verschillende organisaties hier in de stad ingeschreven :X
The way you rock'n'roll
pi_88078726
Ik krijg er weer een knoop in m'n maag van. :{ Soms denk ik er zelfs aan om mijn promotie maar tijdelijk stop te zetten of zo. Ik vind het een absurde situatie.

*Laat het los. Adem in, adem uit. Zennn.*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:31:11 #136
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88079006
Bah, Claudia, ik kan me dat zo goed voorstellen..... En dan maar hopen dat DE oplossing langs komt zeilen, maar dat is natuurlijk geen garantie en lot's of wishful thinking. Zou bijna zeggen, gooi maar bij mij neder, 2 of 4, boeiuh, maar goed, makkelijk gezegd natuurlijk :).

MAar zou je een pauze kunnen nemen, van het promoveren, gewoon om even wat minder tijdsdruk te hebben? Of het (meer) part-time te doen, of is dat geen optie?
pi_88079256
Een pauze nemen kan volgens mij niet, tijdelijk 3 dagen werken wel, denk ik, maar daar komen we nog een dag mee tekort. Nou ja, goed, we bedenken wel iets. In het ergste geval moet mijn lief maar ook 3 dagen gaan werken. Of ik kan bijvoorbeeld een dag in het weekeinde gaan werken. Eigenlijk moet ik niet zeuren, want wij zijn nog vrij flexibel.
pi_88079259
Als ik dit zo lees ben ik zo blij dat hier niet van die mega wachtlijsten zijn van 2 jaar. Al heb ik nog geen 100% zekerheid voor plek voor baby op de creche, het is wel zeer waarschijnlijk.

Lijkt me echt heel vervelend als je niet weet waar je aan toe bent
pi_88079441
Zijn er trouwens dingen die jullie nu doen of kopen om jezelf het leven makkelijker te maken als de kleine er straks is? Wij hebben na Ivans geboorte bijvoorbeeld een droger gekocht, halleluja! En een paar weken geleden heb ik een stoomreiniger gekocht omdat ik mezelf daarmee schoonmaaktijd hoop te besparen.
pi_88080341
Ik moet me binnenkort ook maar eens in kinderopvang gaan verdiepen... Ik neig richting gastouder omdat ik alle schoolvakanties vrij ben, en het dan ergens zonde vind om daar ook voor te betalen, terwijl je het niet nodig hebt. En ik ben qua rooster niet zo in te plannen dat het op 1 dagdeel zou passen, en dat is dan volgens mij ook weer duurder..

Ik hoop maar dat hier(hoofdstad Drenthe) de wachtlijsten te doen zijn, al weet ik dat het in onze wijk wel eens tegen kon vallen(kinderrijke wijk hier).
pi_88080420
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast :)

Nog even over die lengte. Wij zeiden het min of meer voor de grap wel, nounou, dat zal vast geen klein kind worden. Maar de gynaecoloog vroeg er nog specifiek naar en heeft ook beide lengtes (en mijn gewicht) speciaal genoteerd. Hij vond het wel degelijk een factor in het beoordelen of deze groeicurve zorgelijk is. Blijkbaar tellen ze het dus wel mee.

Oh en wij staan nu bij 3 kinderdagverblijven (waarvan 1 met meerdere vestigingen in de buurt) ingeschreven. Hebben volgens mij zonder enige garantie bij 2 moeten betalen. Moeten binnenkort maar eens gaan bellen om vriendjes te maken ;)
pi_88080552
hier zijn de wachtlijsten niet enorm, maar ook hier is het lastig voorspellen. Ons kdv is het nieuwste hier in de (nieuwbouw)wijk. Met andere woorden, ons kdv is het doorstroomcentrum voor de andere kdv's. Als er daar geen plek is, nemen ze 'maar' genoegen met een plekje op ons kdv. Jammer, want zo zijn er dus telkens tijdelijk kindjes. Maar goed, ik wacht nog heel even en dan komt kindje 2 ook op de wachtlijst. En dan krijg ik inderdaad voorrang en ik heb nog Driekus als troef. Ik wil Driekus best wat eerder over laten gaan naar de peutergroep of em naar de verticale groep om zo plek te maken voor Drieka.

Vanyel, gelukkig, dat zal een opluchting zijn. En fijn dat je nu goed gecontroleerd wordt.

Pff... ik heb amper gegeten vanavond. Mijn buik leek wel een ballon en we aten groene curry, die was me ineens te heet en te gekruid. Met andere woorden, weinig gegeten en toen maar aangevallen op de yoghurt...en nu weer honger. En als ik nu ga eten, dan ben ik straks weer misselijk....
pi_88080597
Ook als je gewoon nog een beetje yoghurt eet?
pi_88080602
Na de geboorte van X heb ik ook een droger gekocht _O-
Ik heb nu een superdeluxe blender zodat ik smoothies kan maken voor X
En ik zelf mijn eigen pap kan blenderen met verse stukken fruit :) voor V
(pap dus met melk, brood, banaan, etc :9 )
Want echt ik wil geen staafmixer meer gebruiken }:| :X
pi_88080619
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht waar de kinderwagen wel inpast :)

wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss :X ).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
pi_88080659
oja, hier hoef je niet te betalen om in te schrijven bij ons kdv. Een ander kdv vraagt wel geld. Ik vind alles best, eventueel kan kindje twee de eerste maanden ook nog bij mijn werk naar het kdv, maar dat heb ik liever niet. Ik vrees dat ik dan te veel ga kijken.
pi_88081074
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van. *O* (nou ja, niet van mijn stuitje)
pi_88081477
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:06 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

wij hadden net een nieuwe, kleine auto gekocht toen ik zwanger bleek te zijn(noodgedwongen, de vorige was total loss :X ).. Oeps... Gelukkig zijn er een aantal kinderwagens die wel redelijk passen zijn we al achter.
De kleinste is volgens mij de Bugaboo Bee. Die past zelfs in een Toyota Aygo (hebben we nog geprobeerd bij de dealer).

Mefke, ik eet liever geen yoghurt na het avondeten omdat ik daar juist misselijk van word en vlugger oprispingen krijg. Ik ga gewoon eerder slapen of ik eet nog een boterham. Als een boterham te veel is eet ik een cracker.
pi_88081641
achter in een oude twingo met gastank past ook een mura vierwiel uitvoering. Ik heb laatst ( ;( ) ontdekt dat het loshalen van de achterwielen precies het verschil is tussen past net niet en past prima.

ik ga zo gewoon slapen, heb lekker wat thee op en dan moet het lukken. Ik word liever wakker van de honger dan wakker omdat ik misselijk ben.
pi_88081774
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:15 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, geen idee. Vorige week was dat wel zo. En ik heb echt mega honger nu, maar durf het dus niet aan.
ZFS, kijk je uit? Als je nu al spuugt terwijl je vakantie hebt, dan kan het volgende week goed heel erg tegenvallen. Schroom niet om je ziek te melden of later te beginnen, uitdrogen is ook zo vervelend.
Wij hebben niks gekocht na Driekus. Wel heb ik laatst mijn gewone fiets ingeruild tegen mamafiets en een tweedehands zapp gekocht die op de fiets past. Op die manier blijf ik meer fietsen en dat is goed voor mij zelf. Ik heb het nog even nagekeken, vorige zwangerschap kon ik nu al niet meer normaal mijn bed uit en nu heb ik nergens last van. *O* (nou ja, niet van mijn stuitje)
Ik heb weinig keus mbt werk. Ik moet wel.
Nou ja ik ben jaren autoziek geweest dus ben spugen wel gewend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')