abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88068371
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier in t westen, maar ook volledige kraamzorg, helaas. we wilden minder maar mocht niet :')
uiteindelijk konden de laatste 3uurtjes eraf...
oh en ben dus in de zomervakantie bevallen...
Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:25 #102
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88069983
Wat een heks :r
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88070217
Barbabientje wat een ontzettende domper zeg! Morgen dan dus echt je meisje kunnen vast houden :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88070809
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier ook zomervakantie (juli) en bij de intake zei ze ook op een toon alsof ik dan maar beter had moeten nadenken dat het in de vakantie natuurlijk drukker was, dus dat je dan 'natuurlijk' een grote kans had op minder uren. Alsof je ook maar iets te kiezen hebt over het moment van zwanger worden en bevallen :')
wat erg zeg :o
pi_88071324
Oeh wat een erge ervaringen met kraamzorg zeg :o ... dan heb ik een hoop geluk gehad (blijkbaar)...!

Ik krijg nu 59 uur kraamzorg ivm burn-out man en waarschijnlijk nog wat extra vanwege borstvoeding (het gaat hier altijd moeizaam met borstvoeding helaas). Geen idee of de kinderen ook 'meetellen' in de uren, maar de kraamverzorgster gaat het wel extra druk krijgen...

Barbabientje, ik heb je berichtje niet gelezen, er was veel te veel bijgepost en ik kon 'm niet vinden, maar je bent morgen aan de beurt, word je dan ingeleid?
In ieder geval veel sterkte... :*

PS even klagen, voel me zo rot maar geen idee precies waarom... (zouden het die stomme hormonen weer zijn...) hoewel de meiden ook wel erg zeurderig waren toen ze vanmiddag thuiskwamen. En ik ben aan het koken en het is weer aan het rommelen in mijn buik... voorweeën (niet fijn als je nog veel moet...)
pi_88071873
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:09 schreef Takkembah het volgende:
Wat een heks :r
wat zij zegt!

Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:58:34 #107
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88072089
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

wat zij zegt!

Ik heb 2x hetzelfde kraamzorgbureau gehad en mocht er ooit een derde komen gaan we weer naar dat kraamzorgbureau :D
Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:59:23 #108
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88072112
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is :D
En je kan het geld niet terugkrijgen :o
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88072172
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Mikoxx geeft Vicky een schop(je) naar het rammelaarstopic
whaha is nie nodig hoor.. daar heb ik me maaaaaanden geleden al gemeld :P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88072241
Zo. Dat viel mooi mee zeg.
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
*O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88072277
Dat gaat ze vast helemaal inlopen Vanyel!! Fijn dat het beter was!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:05:06 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072317
Ik had fijn een zelfstandige gevonden, een Doula kraamhulp, die al tijdens de bevalling komt en dan blijft de resterende dagen, geheel naar idee en wensen van de ouders. Dat leek me wel wat.

Kijkt de verlosundige bij het noemen van haar naam me meewarrig aan... Zegt ze, nou daar heb ik niet zulke positieve ervaringen mee. Wij zoeken er tzt wel eentje voor je uit die bij jullie past. Dus daar vaar ik dan maar op, zij kent t clubje tenslotte beter dan ik en mij kent ze tegen die tijd vast ook een beetje.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:07:12 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072385
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Er zat een behoorlijke meetfout in de meting van dinsdag, ipv goed 2 weken loopt ze maar 8 dagen achter. Nog niet niks op deze termijn, zeker gezien de grote 'ouders'. Voorlopig tweewekelijks terug voor echo en afspraak met de gynaecoloog om in de gaten te houden of ze op de huidige groeicurve blijft (P10, dus wel in de onderste regionen). Vooralsnog geschat geboortegewicht een kleine 5 pond.
*O*
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.

Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:08:41 #114
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88072446
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zit even naar kinderopvang mogelijkheden te kijken. Vraagt er een 20 euro inschrijfgeld, en daarna gaan ze kijken of er nog wel plaats is :D
En je kan het geld niet terugkrijgen :o
Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
pi_88072532
Vanyel, jammer dat een meetfout je zo in de zenuwen heeft laten zitten maar je wordt nu goed in de gaten gehouden. En 5 pond is wel mini hoor.

Bij mij werd bij de 20wkn echo trouwens gezegd dat hij op dat moment 374gram woog wat gemiddeld gezien een tiende van het geboortegewicht is. Dat zou op 7,5 pond uitkomen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88072685
Hier in Utrecht is inschrijfgeld ook heel gebruikelijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:07 schreef Juud79 het volgende:
Hebben ze ook een idee hoe dat komt, ik kan me voorstellen dat als je heel druk bent of wat minder eet, dat dat dan van invloed kan zijn, of bijv stress. Is dat ook zo of heb je daar niets over gehoord.

Ik hoop dat het wat bijtrekt, wel stom van die meetfout. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt.
De kans dat ze het inloopt is volgens de gyn niet zo groot. Heel misschien nog richting de 6 pond, maar dat ligt niet binnen de verwachting zegt ie.
Qua oorzaak is het heel onduidelijk, ik rook/drink/drugsgebruik niet, ben zelf niet klein, donor niet klein, goeie doorbloeding in navelstreng, placenta en bloedvaten richting de baarmoeder, geen overmatige stress en ik doe geen zwaar lichamelijk werk.
Het zou dan evt. nog een ontsteking of toxoplasmose zijn, daar ben ik net op geprikt. Das dus nog even afwachten.

En 5 pond is inderdaad mini, maar vergeleken met het plaatje dat me dinsdag werd geschetst, vind ik het prima klinken. Bovendien valt ze er dan vast praktisch vanzelf uit als het tijd is ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:16:01 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88074110
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:08 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Belachelijk, inschijfgeld is heel normaal, maar wel pas als er ook sprake is van plaatsing of inschrijving op de wachtlijst met een goede kans op plek.
Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88074672
Inschrijfgeld voor kinderopvang? Hm..ik werk zelf op een dagverblijf, en dat hebben wij nooit gehad hoor! Das makkelijk geld verdienen dan. Ik heb onze kleine bij ons ingeschreven, zou ze uitlachen als ze om geld gingen vragen. Je betaalt al genoeg aan opvang, dus ik zou toch even verder kijken tankgirl, meestal zijn die dagverblijven meer op geld belust dan op kwaliteit. Maar goed, das mijn ''ervaring''
Back in business.
pi_88074822
@BB dat is balen nog een dagje langer werken
@vaynel gelukkig ben je wat gerust gesteld

Hier is het spugen ook begonnen en om nu te zeggen dat ik mij daarna beter voelde nou nee. En de vakantie is bijna om nouja gewoon doorzetten het wordt vast van zelf wel beter.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:55:18 #120
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88075360
@Vanyel, gelukkig viel het nog een beetje mee. En die 8 dagen worden nog wel goedgemaakt hoor!
Je wordt nu gelukkig wel goed in de gaten gehouden, toch?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:15:34 #121
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88076044
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:12 schreef Basboussa het volgende:
Hobbesje, gefeliciteerd met je mijlpaal. 40 weken! En gaat het verder wel? (Je zegt dat je niet op je best bent.....)
Het gaat wel: heb alleen weer lekker last van mijn hormonen en ben heel erg moe. En dat in combi met een stuiterende peuter/kleuter die vooral lekker z'n eigen zin wil en een enorm grote mond heeft is niet gezellig.
Nu ligt hij op bed en heb ik rust :D.
Morgenvroeg haalt m'n moeder hem op en heb ik tijd voor mezelf - kijk er al naar uit.

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
*O*
Fijn dat het meevalt! Wel prettig dat het nu bijgehouden wordt: beter een aantal keren meer meten voor de zekerheid.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:33:34 #122
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88076737
Oei Hobbesje, 40 weken!!!! Gefeliciteerd!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88077140
40 weken alweer hobbesje! Hopelijk laat de kleine niet zo lang meer op zich wachten!
pi_88077215
Vanyel, dat klinkt al een stuk beter! En ik lees hier vaker redeneringen als 'wij zijn (niet zo) groot dus ons kind...' maar er hoeft echt niet meteen een verband te zijn. Over het algemeen zal er heus een correlatie zijn (hoe groter de ouders, hoe groter het kind), maar die correlaties worden natuurlijk over groepen berekend. Individueel is er zoveel variatie. Fijn dat de groei in de gaten wordt gehouden en niet te veel zorgen maken dus! :*

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:20 schreef miss_sly het volgende:

Ow, ik begreep het ook zeker wel en het ging ook wel. Ik vond het vooral voor schaap zo jammer, omdat hij er dus echt veel bij moest doen (boodschappen, koken, schoonmaken, bezoek ontvangen enzo) en er voor hem geen tijd voor een beetje rust en wennen aan de nieuwe situatie was.
Dat vond ik ook. Mijn lief bleef maar van hot naar her vliegen. Dat gaan we deze keer heel anders doen! We weten natuurlijk al hoe het allemaal moet (verschonen, kind in bad doen, ik heb al een kolf in huis, ik weet al welke lactatiekundige ik eventueel over wil laten komen, misschien regel ik zelfs tevoren al een weegschaal), dus ik hoop dat de kraamhulp er vooral zal zijn om te kijken of alles goed gaat met de baby en om ervoor te zorgen dat wij als gezinnetje aan elkaar kunnen wennen.

De enige verwachting die ik heb is dat het deze keer een stuk rustiger in huis zal zijn doordat we niet weer twee vreemden over de vloer accepteren. Het dieptepunt in de kraamtijd van Ivan was dat wij mijn schoonzusje en zwager op visite hadden en de kraamhulp en haar stagiaire aan tafel door onze conversatie heen bleven praten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88077320
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 18:16 schreef The_Tankgirl het volgende:

Ja, het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om het idee: eerst het geld, dan kijken of er plek is. Net een soort loterij :')
Daarmee worden de inschrijvingen waarschijnlijk wel serieuzer. Ik zou het best een fijn systeem voor hier vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')