quote:Bij de Bee hoef je niks los te halen. En je hebt er geen wagenbak in zitten, dat scheelt véél!Op donderdag 28 oktober 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
achter in een oude twingo met gastank past ook een mura vierwiel uitvoering. Ik heb laatst () ontdekt dat het loshalen van de achterwielen precies het verschil is tussen past net niet en past prima.
quote:Dat heb ik ook! Ik vind misselijkheid erger dan honger. Wat droge crackertjes van Lu naast je bed leggen is misschien afdoende om het ergste geknor te stillen als je vannacht wakker wordt van de honger.ik ga zo gewoon slapen, heb lekker wat thee op en dan moet het lukken. Ik word liever wakker van de honger dan wakker omdat ik misselijk ben.
quote:Ik heb de 3 en die vind ik wel heel erg fijn.. Als ik met de auto ging dan ging de maxicosi er dus op.Op donderdag 28 oktober 2010 21:28 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij neigen nu naar de quinny buzz 4, die past achterin een c1. Verder paste de teutonia spirit ook, en de anderen ben ik alweer vergeten...
De dame in de winkel heeft het allemaal wel genoteerd voor toekomstige klanten met hetzelfde probleem.
De reiswieg moet dan wel op de achterbank/voorstoel, maar ik denk dat het op zich nog wel meevalt hoe vaak je die mee de auto insleept..
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:04 schreef compier het volgende:
ik en mijn vriendin zijn ook zwanger (pas 5 weken)ik ben me al druk aan het inlezen.
quote:Ik ben ook een beetje van de zomersituatie uitgegaan ja. En ik geloof dat de dreami er inderdaad oppast. We moeten gewoon maar kijken hoe het gaat passen, een andere auto is echt geen optie op dit moment, en een draagdoek lijkt mij op zich ook nog wel wat, en dan hoeft er natuurlijk verder niets mee..Op donderdag 28 oktober 2010 21:31 schreef mefke79 het volgende:
Laiveneertiekje, vergis je er niet in hoe vaak je dat ding meesleept in de auto. Op een buzz doe je daar de Dreami van Quinny? Volgens mij past de bak van de mura er ook op en die kan je opvouwen/inklappen. Al moet ik toegeven dat ik dat nooit gedaan heb. En anders zorgen dat je een goede voetenzak hebt voor je mc en die gebruiken. Maar ach, je kindje komt in de zomer, niet te druk om maken.
quote:Dan hebben wij dezelfde nacht gehad. Ben echt het bed uitgedreven... En dan nog hou ik nu veel meer vocht vast (kan m'n vingers niet meer soepel dichtknijpen nu)...Op vrijdag 29 oktober 2010 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Precies, draagdoeken zijn de redding![]()
![]()
Ik kom me melden.. Ik heb echt een baggernacht gehad.. heb me kapot gezweet en amper geslapen![]()
Ik ga nu lege statiegeld flessen wegbrengen en een happymeal naar binnen schuiven![]()
![]()
quote:gemberthee?Op vrijdag 29 oktober 2010 10:58 schreef Hobbesje het volgende:
En dan nog hou ik nu veel meer vocht vast (kan m'n vingers niet meer soepel dichtknijpen nu)...
quote:Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??Op vrijdag 29 oktober 2010 10:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik kan dat dus echt helemaal niet hebben. Ik word al misselijk als ik eraan denk.
Al wil patat dan nog wel heb ik gemerkt. Maar ik had laatst gegratineerde vis, en dat vond ik echt goor..
Maar ik mag van de verloskundige ook maar maximaal 6 kilo aankomen, dus ik vind het ook niet heel erg dat ik niet zo de behoefte heb aan vet..
quote:Hier geldt hetzelfde...ook de schoolvakanties vrij, kinderrijke wijk en hoofdstad Drenthe...Op donderdag 28 oktober 2010 21:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik moet me binnenkort ook maar eens in kinderopvang gaan verdiepen... Ik neig richting gastouder omdat ik alle schoolvakanties vrij ben, en het dan ergens zonde vind om daar ook voor te betalen, terwijl je het niet nodig hebt. En ik ben qua rooster niet zo in te plannen dat het op 1 dagdeel zou passen, en dat is dan volgens mij ook weer duurder..
Ik hoop maar dat hier(hoofdstad Drenthe) de wachtlijsten te doen zijn, al weet ik dat het in onze wijk wel eens tegen kon vallen(kinderrijke wijk hier).
quote:Ik heb een BMI van boven de 30, en dan zijn ze daar dus strenger op. Als ik meer aankom moet ik door naar een dietiste. Gelukkig zit ik nu nog op -2, dus ik heb een beetje speling...Op vrijdag 29 oktober 2010 12:04 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??
quote:Bij mij zei de verloskundige hetzelfde, ook maar zes kilo, toen dacht ik dus toen ik thuis was, ja dat is eigenlijk alleen, baby, vruchtwater, baarmoeder, bloed. Vanwege het feit dat ik al wat overgewicht heb. Ik begrijp het ook niet zo goed, als ik straks borstvoeding ga geven dan vliegen de kilo's eraf, zie ik in mijn omgeving.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:04 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig dat is in feite niets want op het eind kom je al op dat gewicht aan baby, placenta, vruchtwater en bloed!!! Hoezo mag je maar zo weinig aankomen??
quote:Dat is niet vanzelfsprekend, dat de kilo's eraf vliegen als je bv geeft. Ik geef nu al ruim 15 maanden bv, maar ik ben er geen kilo's door kwijtgeraakt hoor. Misschien dat ik net iets eerder weer op mijn startgewicht zat, maarlager dan dat ben ik niet gekomen.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:27 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Bij mij zei de verloskundige hetzelfde, ook maar zes kilo, toen dacht ik dus toen ik thuis was, ja dat is eigenlijk alleen, baby, vruchtwater, baarmoeder, bloed. Vanwege het feit dat ik al wat overgewicht heb. Ik begrijp het ook niet zo goed, als ik straks borstvoeding ga geven dan vliegen de kilo's eraf, zie ik in mijn omgeving.
Ik zie verder ook wel hoe het loopt, heb nu vooral zin in veel gezonde dingen, en ik eet kleinere hoeveelheden dan voorheen, kan gewoon niet zoveel op momenteel, dus het gaat nu vanzelf goed.
quote:mijn vrouw had brandnetelthee met kaneel gehaald van zonnatura om de liters groene thee te vervangen die ze normaal drinkt.
quote:Nieuwste wijk toevallig?Op vrijdag 29 oktober 2010 12:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
En -nienna-, veel plezier met je weekendje weg, en wonen wij dan in dezelfde wijjk toevallig?
quote:jup, maar dan wel in het "oudste" gedeelte. Jij dan?Op vrijdag 29 oktober 2010 12:38 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Nieuwste wijk toevallig?
Bedankt allemaal
quote:Vlakbij de scholen (niet het winkelcentrum, maar waar ze eerst zaten...)Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
jup, maar dan wel in het "oudste" gedeelte. Jij dan?
quote:Mijn BMI is precies 30, ik vond het nogal overtrokken, alsof de zwangerschap voor mij een reden zou zijn om er nog even wat bij aan te plakken. Ik hoop juist dat alleen mijn buik groeit en er voor de rest wat verdwijnt, en doe er alles aan om gezond te leven al vanaf begin dit jaar.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat de baby ook groter kan groeien als je al overgewicht hebt oid, en de baby moet er natuurlijk ook nog een keer uit..![]()
Ik had zelf ook al wel bedacht dat ik het niet uit de klauwen wilde laten lopen, maar ik moet zeggen dat ik wel schrok van de maximale 6 kilo die ze aanhouden..
quote:Soms helpt idd niets.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:28 schreef mefke79 het volgende:
hobbesje, veel bewegen die vingers, veel drinken, brandnetelthee en groene thee en hopen dat het helpt. Soms helpt niets, toch Huup?! Heb jij er nu ook al last van?
quote:Dat zijn gewoon van die standaard tabellen die ze aanhouden.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat de baby ook groter kan groeien als je al overgewicht hebt oid, en de baby moet er natuurlijk ook nog een keer uit..![]()
Ik had zelf ook al wel bedacht dat ik het niet uit de klauwen wilde laten lopen, maar ik moet zeggen dat ik wel schrok van de maximale 6 kilo die ze aanhouden..
quote:Uhhh ja maar 6 kilo is dus in feite niets aankomen..Op vrijdag 29 oktober 2010 12:55 schreef avotar het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon van die standaard tabellen die ze aanhouden.
Het probleem is ook niet zo zeer voor de baby, maar voor moeders zelf. Zoveel extra gewicht kan funest zijn voor je rug, heupen, knieen, enkels en alles wat er tussen zit.
quote:en zelfs met een kindje van 1880gr ben ik 16kg bijgekomen. Gelukkig was ik er ook binnen 6 weken 17 kwijt maar een licht kindje is geen garantie hoor!Op vrijdag 29 oktober 2010 13:47 schreef mefke79 het volgende:
o, m'n bmi is nu 25,1 en einde zwangerschap driekus 30. En daar zat dus alleen aan vocht al iets van 4 kilo bij. Ik denk dat 6 kilo aankomen echt onrealistisch is tenzij je een licht kind hebt en de eerste weken afvalt door spugen.
Zfs, hoe gaat het vandaag? Alles binnen kunnen houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |