quote:Crap! MehOp woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef twentemeisje het volgende:
Volgens mij moet dit numero 703 zijn DML
quote:Maar die kan ik zelf aanpassen
quote:Oh ja, die past in het kader van mijn lief die moppert over het vaak plassen. Dat hij wakker wordt van de deur, dat kan heus zachter. Je zou ze toch wat!Op woensdag 20 oktober 2010 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat ik pas weer overgevend wakker werd? Er lag al wat op de grond, ik snelde half in slaap naar het toilet en ik hoorde mijn lief nog net mopperen dat ik niet zo luidruchtig moest doen en de lamp uit moest laten.
quote:Die van mij is ook lief, maar soms ook een beetje lomp.Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef huuphuup het volgende:
En hij zeurt ook nog es niet over mijn (figuurlijke) nachtbrakenmn lief is lief
waarmee ik niet wil impliceren dat die van jullie da niet zijn he!
![]()
quote:Verschrikkelijk is dat he? Ik heb dat in mijn vorige zwangerschap 1 keer gehad 's morgens net nadat mijn man de deur uit was en toen het bed al op klossen stond. Heb me uit bed laten vallen en dan met de voeten tegen de muur.... Kan me voorstellen dat je je man daar wakker voor maakt! Ik merk het tot nu toe op tijd en dan kan ik meteen gaan staan en dan schiet de kramp er niet echt helemaal in. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan bij de bevalling (vorige keer heb ik daarom een ruggenprik gekregen nl).Op woensdag 20 oktober 2010 21:38 schreef mefke79 het volgende:
o hobbesje, ik heb die van mij echt ooit wakker gemaakt met kramp. Toen had ik last van mijn voeten, beide dus, en ik lag al een kwartier zelf te kloten, maar het wilde niet....tja, je moet wat he.
Huup, dat lijken me geen fijne nachten zo. Nou heb je de komende nachten wel het bed voor je alleen, maar moet je ook alleen voor je meisje zorgen, niet heel handig dus.
quote:ik weet niet of je man bij de vakbond zit, maar volgens mij is het wettelijk vastgelegd dat je als man 2 dagen krijgt voor een bevalling en is het ook zo dat de wet boven een cao gaat.Op donderdag 21 oktober 2010 12:46 schreef Hobbesje het volgende:
Mijn man heeft inzijn CA) zelfs maar 1 dag vrij: alleen bevallingsverlof. Voor het aangeven van de kleine zal hij al zelf vrij moeten nemen.
Denk dat ikzelf mijn verlof wel lang genoeg ga vinden.
*vandaag 39 weken*
quote:Ik heb het nog even nagevraagd.
quote:Hij heeft het nagevraagd zegt hij. En ach, ik vind het de discussie niet waard om eerlijk te zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 13:10 schreef avotar het volgende:
[..]
ik weet niet of je man bij de vakbond zit, maar volgens mij is het wettelijk vastgelegd dat je als man 2 dagen krijgt voor een bevalling en is het ook zo dat de wet boven een cao gaat.
En met 39 weken is het iets wat hij misschien even moet navragen
quote:Moet hij dan misschien nog maar eens doen:Op donderdag 21 oktober 2010 13:39 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Hij heeft het nagevraagd zegt hij.
quote:Als de geboorte van je kind op een werkdag van je partner plaatsvindt, heeft die recht op calamiteitenverlof. In de dagen na de geboorte heeft je partner recht op 2 dagen 100 procent doorbetaald kraamverlof. Dat staat in de Wet arbeid en zorg. Deze dagen moeten binnen 4 weken worden opgenomen. In de cao kan aanvullend kraamverlof voor de partner vastgelegd zijn. bron
quote:Herkenbaar: je zit nu in de periode dat er nog niet veel te zien is, niets te voelen en het weer erg lang duurt voor je op controle mag of een echo krijgt. Een rottijd: ik kon niet wachten tot ik iets ging voelen, dan heb je toch de bevestiging waar je elke keer weer naar zoekt. Succes met deze weken doorkomenOp donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef Tally het volgende:
De laatste dagen voel ik me qua zwangerschap zo goed dat het me zelfs een beetje bang maakt
Op wat bandenpijn na heb ik nergens last van. En daardoor heb ik meteen het gevoel: Ben ik nog wel zwanger?
quote:Volgende week vrij hebben we een afspraak bij de verloskundige. En dan mogen we luisteren naar het hartje. En omdat ik zo ongeduldig ben heb ik bij het echobureau in de buurt een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling. Dat duurt een week langer. MjaOp donderdag 21 oktober 2010 14:08 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Herkenbaar: je zit nu in de periode dat er nog niet veel te zien is, niets te voelen en het weer erg lang duurt voor je op controle mag of een echo krijgt. Een rottijd: ik kon niet wachten tot ik iets ging voelen, dan heb je toch de bevestiging waar je elke keer weer naar zoekt. Succes met deze weken doorkomen.
quote:Die twee dagen heeft hij sowieso recht op en kan hij opnemen wanneer hij wil (binnen vier weken na de bevalling, mag niet geweigerd worden), maar het calamiteitenverlof krijgt hij alleen als je tijdens werktijd bevalt.Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx voor het helpen kijken/zoeken.
Ik had het ondertussen ook zelf gevonden idd. Misschien dat hij toch wat meer op z'n strepen moet gaan staan - scheelt toch weer 2 vrije dagen. Zal het 'm vanavond eens voorleggen!
quote:Ik ben op vrijdag bevallen. Mijn lief kon pas op dinsdag aangifte doen; dat heeft hem een halve dag gekost.Op donderdag 21 oktober 2010 14:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik mik op vrijdag. Dan heeft hij en het weekend en de twee dagen kraamverlof met de baby want hij neemt pas vrij als de kraamhulp weer weg is.
quote:Goed dat hij dat aangegeven heeft! Dat was dus een zinvol gesprek. En hij kan nu misschien wat vaker informeren hoe het met je gaat.Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is eigenlijk typisch vrouwelijk van mij om te verwachten dat hij het aan mijn neus maar ziet en daar dan naar handelt en dan pissig worden als hij dat niet kan en doet.
Hij is dus niet lomp maar ik moet wel met hem communiceren hoe ik me voel.
Was best verhelderend eigenlijk.
quote:Oh, ik refereerde er niet mee aan het verlof. Mijn lief werkt als freelancer, dus hij krijgt sowieso geen verlof maar moet de vrije tijd die hij opneemt zelf betalen. Het is meer dat het ontzettend druk was op het stadsdeelkantoor doordat alle baby's geboren op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag aangegeven moesten worden. Dat was een nadeel aan op vrijdag bevallen. (Maar goed, er was toen ook iets met het computersysteem waardoor het ontzettend lang duurde allemaal.)Op donderdag 21 oktober 2010 16:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een halve dag van zijn eigen verlof? Volgens de linkjes eerder in dit topic is dat dus ook calamiteitenverlof omdat het bij wet verplicht is aangifte te doen.
quote:Ik weet dat die schattingen vaak moeilijk zijn en er flink naast kunnen zitten. Bovendien heb ik er helemaal niks aan: als het een grote baby is worden er geen extra maatregelen getroffen. Ik hoor het dus wel als de baby geboren is. Ik vind het wel geinig, zo'n echo, maar het nut zie ik er dus niet zo van in.Een gemiddelde baby. Dat is wat anders dan ze eerst zeiden. Wat schat je zelf?
quote:Vaak hoef ik niet zo plotseling te spugen. En kan ik het wel "ophouden" tot lief weg is, of al in bed ligt.Op donderdag 21 oktober 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed dat hij dat aangegeven heeft! Dat was dus een zinvol gesprek. En hij kan nu misschien wat vaker informeren hoe het met je gaat.
Als ik 's nachts overgeef dan heeft mijn lief simpelweg niet door dat ik aan het overgeven ben. We accepteren van elkaar dat we tijdens de nachten verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Zo ging dat ook toen Ivan er net was: 's nachts zo min mogelijk praten en overdag doen alsof er niks gebeurd is.
quote:Misschien komt hij er dan moeilijk uit als de baby veel te groot word?Op donderdag 21 oktober 2010 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan je op maandag geen aangifte doen? Weer wat geleerd![]()
En waarom groei echo's als er geen maatregelen worden genomen met een grote baby? Ik snap het wel dat ze het in de gaten houden als er achterstand is maar als voorlopen en geen suiker, wat is dan het nut?
Tally je bent te netjes
quote:Reuzengroei, dat klinkt wel heel spannend. Hoe groot was ie nou uiteindelijk?Op donderdag 21 oktober 2010 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien doen ze bij reuzengroei (dat stond bij Ivan zo in zijn dossier genoteerd) wel een extra controle naar suiker.
quote:De term was 'macrosomie'. Klinkt iets minder spannend, maar ik vond de betekenis wel tot de verbeelding spreken.Op donderdag 21 oktober 2010 16:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Reuzengroei, dat klinkt wel heel spannend. Hoe groot was ie nou uiteindelijk?
quote:Ik vind het best herkenbaar - je moet naar mannen toe gewoon vaak duidelijk communiceren, ze pikken het toch minder snel op als je 'subtiele' signalen afgeeft. Het is voor hem ook prettig als hij weet waar hij aan toe is. Het is vast geen onwil inderdaad...Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb het nog even nagevraagd.
De meneer vindt wel degelijk dat ik afzie maar vindt het moeilijk in te schatten hoeveel en wanneer.
De eerste periode met braken en opname in het ziekenhuis was overduidelijk. Het derde trimester lijkt 'm ook vrij duidelijk maar nu.
Ik heb vooral pijn als ik in bed lig en dan slaapt hij en de rest is vooral psychisch afzien. Ik moet 'm duidelijker vertellen dat ik het zwaar heb vond hij.
Het is eigenlijk typisch vrouwelijk van mij om te verwachten dat hij het aan mijn neus maar ziet en daar dan naar handelt en dan pissig worden als hij dat niet kan en doet.
Hij is dus niet lomp maar ik moet wel met hem communiceren hoe ik me voel.
Was best verhelderend eigenlijk.
quote:Dat werkt bij vrouwen eigenlijk niet anders. Zeker als ze zelf ook een en ander aan hun hoofd hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 17:30 schreef Suzanna het volgende:
je moet naar mannen toe gewoon vaak duidelijk communiceren,
quote:You wishOp donderdag 21 oktober 2010 17:38 schreef Suzanna het volgende:
@ Vanyel, natuurlijk werkt dat bij vrouwen net zo. Maar die zijn vaak wat 'beter' in subtiele hints oppikken.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 18:21 schreef Pvoesss het volgende:
ach die van mij was goed over de 4 kilo en geen scheurtje en appeltje eitje![]()
Als jij een sterk verdund extract van eendenlever en -hart wil slikken be my guest![]()
Het is echt niet meer dan dat![]()
quote:Ik weet niet of dat ook geldt als hij voor een buitenlands bedrijf werkt? Of is hij gewoon bij een NL bedrijf in dienst?Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx voor het helpen kijken/zoeken.
Ik had het ondertussen ook zelf gevonden idd. Misschien dat hij toch wat meer op z'n strepen moet gaan staan - scheelt toch weer 2 vrije dagen. Zal het 'm vanavond eens voorleggen!
quote:Fijn zo'n manOp donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:
Ik ben die zwangerschapshormonen zatNu al. Ik jank om alles. Nu om een vent die niet bij de geboorte kan zijn omdat hij niet mee kon vliegen. OP TV!!!!!!!!!
Net om een liedje dat ik van iemand toegestuurd kreeg. Ging over een baby in de buik
Gister om de laatste aflevering van Friends die ik al 3000000 x gezien heb en nog nooit heb moeten janken maar nu dus wel zodat ik bijna stikte in mijn rijst
Wat een gedoe.En mijn man roept nu standaard overal al bij: Ga maar lekker janken
quote:Het is idd niet echt een nl bedrijf geloof ik. Hoofdvestiging zit in het buitenland. Het zal wel loslopen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:16 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat ook geldt als hij voor een buitenlands bedrijf werkt? Of is hij gewoon bij een NL bedrijf in dienst?
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:
Ik ben die zwangerschapshormonen zatNu al. Ik jank om alles. Nu om een vent die niet bij de geboorte kan zijn omdat hij niet mee kon vliegen. OP TV!!!!!!!!!
Net om een liedje dat ik van iemand toegestuurd kreeg. Ging over een baby in de buik
Gister om de laatste aflevering van Friends die ik al 3000000 x gezien heb en nog nooit heb moeten janken maar nu dus wel zodat ik bijna stikte in mijn rijst
Wat een gedoe.En mijn man roept nu standaard overal al bij: Ga maar lekker janken
quote:Hallo Silmarwen,Op donderdag 21 oktober 2010 18:24 schreef Silmarwen het volgende:
Heb nog niet alles gelezen, maar hoe is het met Leandra?
quote:Mooi, twee jaar geleden bij mijn dochter precies hetzelfde.Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Hallo Silmarwen,
Hier een update over Leandra;
Kom net terug van het zkh.
Wel een spannend dagje nog vandaag..
Het hartfilmpje en de groeiecho van de baby waren vandaag (weer) helemaal goed.
Spannender was het voor Leandra hoe het met de bloeddruk ging. Vanmorgen vroeg (07:00u) 120/85 na een nacht moeizaam slapen, maar gedurende de dag stegen de waarden naar 150/100 waarbij 100 de door Leandra gevreesde grens is om een infuusnaald ingebracht te krijgen.. Maar goed de meting daarna was 140/90 en dat gaf weer even rust in de tent.
Er was gistermiddag een urine duurtest opgestart van 24 uur om te kijken hoeveel eiwit daarin aanwezig is; daar hopen we morgen de resultaten van te krijgen. Al met al dus nog even afwachten hoe het verloopt. Maar goed, ze is in goede handen.
Verder is ze moe, blij met al jullie lieve berichtjes en gaat ze vanavond lekker als een echte RLS'er naar ER kijken...
Jullie krijgen allemaal de groeten
quote:Als het een troost kan zijn, ik heb het nu nogOp donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:
quote:Het is oplichterij:Op donderdag 21 oktober 2010 18:29 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
echt! Misschien is het ook gewoon psychisch
. Maar het kan zwangerschapsgewijs geen kwaad dus? Of zal ik maar gewoon 2 paracetamolletjes pakken?
quote:Wat fijn dat je verlof hebt! En het klinkt alsof je goed verwend bent. Lief, hoor!Op donderdag 21 oktober 2010 19:34 schreef Shirley het volgende:
Hier vandaag 34 weken en morgen m'n laatste dag op het werk! Gister nog een supriseparty op m'n werk, ben volop verwend met cadeautjes en tekeningen van de kinderen voor de baby!Janken! Vandaag echt laatste werkdag gehad met de kids van m'n groep, morgen nog een studiedag kinderEHBO en dan heb ik eindelijk verlof! Ben er nu wel aan toe hoor, soms echt al last onder in m'n baarmoeder van steken...
quote:Als het écht homeopathisch is wel, maar je ziet steeds vaker dat er wel degelijk een werkzaam bestanddeel in bepaalde middelen zit (in calendulazalf bijvoorbeeld, geloof ik, al is daarvan ook niet bewezen dat het werkt).Op donderdag 21 oktober 2010 20:19 schreef Vanyel het volgende:
Geldt dat niet voor alle homeopathische 'medicijnen'?
quote:Groetjes terug! Hopelijk zijn de resultaten morgen in orde.Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Nostalgist het volgende:
Jullie krijgen allemaal de groeten
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het écht homeopathisch is wel, maar je ziet steeds vaker dat er wel degelijk een werkzaam bestanddeel in bepaalde middelen zit
quote:Nou, het blijft me verbazen dat mensen graag middelen willen gebruiken die niets doen omdat ze er geen hinderlijke gevolgen van willen ondervinden maar die tegelijkertijd wel íets moeten doen omdat ze het een en ander geacht worden te verhelpen. Da's gewoon een contradictie.
quote:Dank je, dat geeft goede hoopOp donderdag 21 oktober 2010 20:01 schreef hondjes het volgende:
[..]
Mooi, twee jaar geleden bij mijn dochter precies hetzelfde.
Na drie dagen ziekenhuis, mocht ze naar huis en 6 weken laten een gezonde baby....
Sterkte leandra en N...
quote:Sorry.. bij mij was het eind 16 weken.Op donderdag 21 oktober 2010 20:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik heb gehoord dat na +/- 12 weken het weer even rustig gaat worden qua hormonen..
Iemand die dit kan bevestigen??
quote:Nou, over het algemeen wordt het tweede trimester wel als de fijnste periode gezien met de minste kwaaltjes. Ik kan er niet over meepraten.Op donderdag 21 oktober 2010 20:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
buuuh.. even klagen hoor..
Hoofdpijn & rare darmen. Hele tijd geborrel in mn buik en plotseling misselijk, en dan niets naar binnen kunnen krijgen terwijl je eigenlijk honger hebt. Wat wil mn lichaam nou ??!!!!
Ik heb gehoord dat na +/- 12 weken het weer even rustig gaat worden qua hormonen..
quote:Dank je;Op donderdag 21 oktober 2010 22:42 schreef Brighteyes het volgende:Leandra opgenomen?
Sterkte daar!
quote:Voor mij heel herkenbaar hoor.Op donderdag 21 oktober 2010 20:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
buuuh.. even klagen hoor..
Hoofdpijn & rare darmen. Hele tijd geborrel in mn buik en plotseling misselijk, en dan niets naar binnen kunnen krijgen terwijl je eigenlijk honger hebt. Wat wil mn lichaam nou ??!!!!
quote:Ik ook niet hoor, hoef je je dus niet voor te schamenOp donderdag 21 oktober 2010 21:32 schreef kaatjejannie het volgende:
ik heb geen kwaaltjes gehad, dus kan er ook niet over meepraten....![]()
![]()
quote:Fijn!!!Op vrijdag 22 oktober 2010 06:18 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Dank je;
Inmiddels is ook de uitslag van het urine-eiwit-duurtest bekend: Onder de gevarengrens..![]()
We wachten verder af wat de dag gaat brengen...
quote:Dana Beach ResortOp vrijdag 22 oktober 2010 14:44 schreef Vicky het volgende:
oehh wat vervelend Poppedein!! Welk hotel gaan jullie?
quote:Met 8 weken hebben wij het kindje voor het eerst gezienOp vrijdag 22 oktober 2010 14:46 schreef Poppedein het volgende:
Kan ik me ook voorstellen Suzanna, ondanks dat je dolgraag je kindje in je armen wil hebben speelt op dat moment je bio-ritme ook gewoon keihard mee en kun je gewoon niet anders dan daar nog even aan toegeven zolang de weeën nog redelijk op te vangen zijn... Hopelijk lukt het je om nog wat energie te sparen de komende dagen en ik hoop voor je dat het gauw echt door zal zetten!
DJMO, tis een hoop gestress die verhuizing, maar oohhh wat zul je blij zijn als het straks echt jullie thuis geworden is! En je dochter zal het vast heel spannend vinden om her en der ook een beetje mee te kunnen helpen!
Tank_girl, had jij nou al een echo gehad of is maandag je eerste echo?? Tis zo'n écht kindje alweer met 12 weken! Zo'n echt profieltje alweer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
quote:Ik zal mn buik extra uitzettenOp vrijdag 22 oktober 2010 14:58 schreef Basboussa het volgende:
en jij ook als ze eenmaal doorhebben dat je hamil/zwanger bent.
quote:Mooi gezegdOp vrijdag 22 oktober 2010 14:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Met 8 weken hebben wij het kindje voor het eerst gezien![]()
Ik vond het al echt bijzonder, en dacht in ieder geval al duidelijk een hoofdje en onderlijfje te kunnen zien
Eigenlijk zou een bevestiging van 'het gaat goed' al goed genoeg zijn, de rest is een bonus
quote:Oehhh dat laatste komt wel even binnen als je zelf de bevalling nog voor de deur hebt staan... maar statistisch gezien alleen maar meer kans op een goeie bevalling voor jouOp vrijdag 22 oktober 2010 15:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Suzanna, wat een klote nacht joh! Hopelijk heb je snel je kleintje in je armen!
Poppedein, goed dat je dat zegt van het bad. Ik ben er al een paar keer ingegaan en inderdaad zakte het dan af. Voortaan maar gewoon douchen dus!
Ladies, die het nodig hebben, sterkte!
Hier weinig nieuws te melden. Ik denk dat beeb zich niet meer vanzelf aan gaat dienen al ben ik nu 40w3d.. Maandag weer op controle, hopelijk is het niet meer nodig! kreeg net een mailtje dat een dame van de pufclub is bevallen. 63 uur van het breken van de vliezen tot de uiteindelijke keizersnede![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 15:04 schreef Basboussa het volgende:
Moet even lachen om de reacties op DAna Beach resort:Alles is eetbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hahahha
Ziet er heerlijk uit poppedein!!En idd, uitsteken die buik! Koop nog even een hysterische buikband ofzo zodat er geen misverstanden kunnen zijn
uitbuiten die hap
![]()
Pvoesssmet recht de laatste loodjes. T valt niet mee 2 kinders in je eentje, wat anderen ook zeggen niet te trots zijn om aan de bel te trekken hoor bij iemand als het nodig is.
quote:Hopelijk gaat het inderdaad snel gebeurenOp vrijdag 22 oktober 2010 16:30 schreef Suzanna het volgende:
Even een gedachte delen....
Wat apart eigenlijk dat je in het begin van de zwangerschap nog niet moet denken aan de bevalling, en aan het einde er zelfs naar kan 'verlangen' - en hoopt dat er iets gebeurt! Ik hoop de hele tijd dat het flink pijn gaat doen, gek eigenlijk...
quote:Ja dat is idd wel erg bijzonder. Ik zit nu op een kleine 13 weken en ik moet er idd nog even niet aan denken, zeker niet als je verhalen hoort over 63 uurOp vrijdag 22 oktober 2010 16:30 schreef Suzanna het volgende:
Even een gedachte delen....
Wat apart eigenlijk dat je in het begin van de zwangerschap nog niet moet denken aan de bevalling, en aan het einde er zelfs naar kan 'verlangen' - en hoopt dat er iets gebeurt! Ik hoop de hele tijd dat het flink pijn gaat doen, gek eigenlijk...
quote:Oh oh wat een gedoe zegOp vrijdag 22 oktober 2010 22:21 schreef kaatjejannie het volgende:
even weer een egopost. Sorry..
Ik lig in het ziekenhuis nu, had vanmiddag bij de vk in het ziekenhuis weer een behoorlijk hoge bloeddruk. Ik ben gestart met medicatie, en morgenochtend gaan ze kijken of ik in te leiden ben. Anders gaan ze beginnen met primen. Spannend... Gelukkig draadloos internet hier, en de man heeft de laptop meegenomen voor me.
quote:Oehhh wat spannend KJ!! Zettemop meis!!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Vannacht zijn mijn vliezen zomaar spontaan gebroken. Toch kan mijn lijf wat zelf![]()
vanmorgen is er gekeken hoe het ervoor stond, ik had 2 cm en mocht naar de verloskamer. Lig nu aan het infuus met opwekkers. Het infuus staat nu op 2,4 en begint wat te doen. eerst in de rug, maar nu ik daar iets van warmte heb zitten ze in de buik. De rug weeën werden niet geregistreerd, de buik weeën wel. Dat is dan wel weer fijn.
quote:Bijzonder he, dat geboink van het hartje op de monitorOp zaterdag 23 oktober 2010 07:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
KJ, sterkte, en hopen dat ze nu snel komt.
Ik heb gisteren de eerste echo gehad, en we hebben een knipperend hartje gezien. De termijn klopte met wat ik dacht, ik ben op 5 juni 2011 uitgerekend, ik ben nu dus 7 weken en 6 dagen zwanger.
Verder veel info meegekregen, en vanwege mijn bmi krijg ik straks nog eens 3 extra groei echo's, dus ik kan aan het eind nog een paar keer gluren..
Over 4 weken weer een afspraak, en tegen die tijd kan ik het tenminste ook tegen iedereen die iets minder dichtbij staat vertellen.
quote:Gogogo Kaatjejannie!!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Vannacht zijn mijn vliezen zomaar spontaan gebroken. Toch kan mijn lijf wat zelf![]()
vanmorgen is er gekeken hoe het ervoor stond, ik had 2 cm en mocht naar de verloskamer. Lig nu aan het infuus met opwekkers. Het infuus staat nu op 2,4 en begint wat te doen. eerst in de rug, maar nu ik daar iets van warmte heb zitten ze in de buik. De rug weeën werden niet geregistreerd, de buik weeën wel. Dat is dan wel weer fijn.
quote:Hey Poppedein, gefeliciteerd met de 12 weken heOp zaterdag 23 oktober 2010 10:46 schreef Poppedein het volgende:
KJ heel veel succes in het ziekenhuis!! Hopelijk blijft je bloeddruk een beetje stabiel en is alles gauw rijp genoeg om in te kunnen leiden (of nog liever gewoon spontaan op gang te komen!)
ook voor de andere LLM's met hun bolle babybuukskes! effies nog!
Laiveneertiekje, wat heeeeerlijk dat je een knipperhartje hebt gezien!
quote:Hahaha, dank Tank_Girl!Op zaterdag 23 oktober 2010 11:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Hey Poppedein, gefeliciteerd met de 12 weken he![]()
quote:Nou na maandag die echo zal ik mij in ieder geval een stuk geruster voelenOp zaterdag 23 oktober 2010 11:40 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hahaha, dank Tank_Girl!Het is een compleet andere wereld, je realiseert je nog niet wat je te wachten staat
![]()
quote:Sorry als het wat bemoeierig overkwamOp zaterdag 23 oktober 2010 21:01 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Suzanna, van mij had dat bezoekje ook niet gehoeven hoor. Ze had me telefonisch gerust mogen stellen, ik ging zelf ook van bandenpijn uit. Maar toen ze zelf aandrong dat we gewoon even langs moesten komen voor een echo ter geruststelling, hebben we dat toch maar gewoon gedaan.
quote:Wat naar die bloeddruk...sterkte voor jullie!Op zaterdag 23 oktober 2010 21:06 schreef Nostalgist het volgende:
Namens Leandra ook een welgemeende succes-wens voor KJ.![]()
Leandra ligt nog in het zkh.. Het blijft spannend met de bloeddruk.. Na een zware nacht met medicijnen die (to put it mildly) niet echt werkten, vandaag (na een stevig gesprek met de dienstdoende arts) geen medicijnen.
Bloeddruk bleef aanvankelijk laag, maar net weer 140 / 95.. Maar goed morgen loopt de favo gynaecoloog van Leandra weer zaal, en zullen we kijken wat er verder gaat gebeuren...
quote:Zo had ik het helemaal niet opgevat hoor!Op zaterdag 23 oktober 2010 21:08 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Sorry als het wat bemoeierig overkwam... ik zat te denken aan mijn eigen zwangerschappen en aan de keren dat ik langs ben geweest bij de vk of in het ziekenhuis en dat het eigenlijk niet nodig was en ik mezelf helemaal bezorgd had gemaakt... het had zoveel gescheeld als ik inderdaad even aan de telefoon gerustgesteld was. Lijkt me zo naar als je helemaal naar het zh moet, ik vond dat altijd heel erg enerverend.
Wel fijn dat je zelf ook al aan bandenpijn dacht, dat scheelde denk ik wel een hoop (dat je toch verwachtte dat het wel goed zat).
Oh ja, en ik zat ook nog te denken, wel erg leuk om weer een echo te hebben![]()
eigenlijk!
quote:Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een opluchting voor je is!Op zaterdag 23 oktober 2010 22:51 schreef mefke79 het volgende:
Ik kan goed toneelspelen geloof ik. Hele dag geshopt met 5 meiden waaronder mijn zus, ik heb niet het idee dat iemand iets doorheeft. En aan het einde van de dag gehoord dat een ander bevriend stel eindelijk zwanger is. Fijn voor hen en voor ons, ik zag er namelijk enorm tegenop om het tegen hen te vertellen.
quote:idd 10 wk danOp zondag 24 oktober 2010 16:03 schreef mefke79 het volgende:
oja, zfs, jij hebt dan pas echo. Kan je niet eerder terecht? Je bent verder dan ik toch? Dus dan zit je rond die tijd op 10 weken ofzo. Vervelend hoor.
quote:Ik kan me dat zo goed voorstellen.... Het is toch elke keer een extra 'afspraak' en desondanks dat het toch weer leuk is om beeb weer te zien, het gaat daar toch niet helemaal om. Niet alsof je 's avonds op de bank tegen lief zegt: kom schat, laten we baby gaan kijken ofzo, dat zou een ander verhaal zijn....Op zondag 24 oktober 2010 18:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoessss laatste meldplichtloze dag!
Ik kom om in de echo's nu, en het wordt alleen maar erger. Op zich vind ik het niet erg, maar het speciale is er wel vanaf zeg maar....
quote:ik krijg volgens mij vanaf 28 weken elke 4 weken nog weer een groei echo, dus dan kan ik mijn lol weer op.Op zondag 24 oktober 2010 18:09 schreef Jeetjejom het volgende:
laiveneertiekje, het is nu idd heel lang tot de 20 weken echo, dat vond ik de vorige keer ook, maar voor je eigen gevoel enzo, je kunt altijd ergens een pretecho laten doen, en waarom dan niet meteen een heel pakket nemen, nu een en rond 28 weken nog een?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Leandra fijn dat je weer thuis bent.
Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
Het beeld was dus fantastisch
quote:Hier vroeg hij het eerst - want hij wil de verrassing er niet vanaf halen. Maar in ons geval wisten we het al (dit keer wel, vorige keer wilde ik het niet weten).Op zondag 24 oktober 2010 19:10 schreef DJMO het volgende:
ik wou dat mijn gyn zijn mond had gehouden over het mogelijke geslacht de laatste keer (2 of 3 weken terug ofzo?) want het was nog niet helemaal zeker en ik betrap mezelf erop dat ik me dus wel aan het focussen ben op dat geslacht zeg maarHeb ik nog één geluk, groen kan zowel voor een knul als een meid wel
quote:ahw wat jammer eigenlijkOp zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Leandra fijn dat je weer thuis bent.
Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
Het beeld was dus fantastisch
quote:OMG. Bizar!Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef huuphuup het volgende:
Kwam via een andere website deze link tegen. Jeetje best heftig als je erover nadenkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-zwanger-dan-.dhtml
quote:Succes!!!! En geniet ervan! Het is ook echt leukOp maandag 25 oktober 2010 09:30 schreef The_Tankgirl het volgende:
Meiden, wish me luck! 10 voor half 12 de 12 weken echo!!
quote:Hoop dat het strippen z'n werk doet. En fijn dat er al een inleidingsdatum gepland is!Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis, gestript en wel! Hopelijk dient beeb zich vandaag aan anders moet ik me donderdagochtend melden en wordt ik ingeleid
quote:Ik heb van voor tot achter uit gelezen.. en het heeft me tot nu toe ontzettend geholpen moet ik zeggen..Op maandag 25 oktober 2010 12:26 schreef Jeetjejom het volgende:
Avotar,ik zou zeggen, lees Kluun's help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!
En een inwendige echo stelt niet heel veel voor, maar het is natuurlijk niet heel leuk om daar met je benen wijd voor een wildvreemde te gaan liggen, ik denk dat dat haar grootste probleem is.
Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou goed is om te lezen dat er zwangeren zijn die hetzelfde hebben als je vrouw of misschien nog wel een graadje erger. En het enige dat je kunt doen voor je vrouw is haar proberen een beetje te ontlasten, vooral als ze zoveel last heeft van misselijkheid...
quote:Nee.. ik kan me levendig voorstellen dat zo'n interne echo een heel gedoe is.. ik probeer het voor haar te bagetaliseren.. zodat ze er wat minder zwaar aan tilt..Op maandag 25 oktober 2010 12:29 schreef Hobbesje het volgende:
avotar: zeg vooral niet tegen een zwangere vrouw dat een inwendige echo niets voorstelt. Dan heb je heibel in de tent. Het stelt ook niet veel voor, maar je moet daar toch maar gaan liggen...
(Ik zou juist verwachten dat jullie nu een inwendige echo zouden hebben gehad en met de 12 weken een uitwendige)
Hier was het wel: bij de vk alleen het hartje luisteren (ga er niet vanuit dat je bij de 9 weken al wat kan horen: dat is echt een luxe zo vroeg in de zwangerschap) en bij de echo's alleen kijken. Tot de 36 weken (ben overgedragen aan de gyn), daar laat hij wel het hartje horen via de echo.
Fijn dat de echo er goed uitzag: nu lekker gaan genieten!!
quote:Ik vind de foto's echt geweldigOp zondag 24 oktober 2010 22:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als ik niet twee keer een pretecho had gedaan, had ik alleen met 9 weken en 20 weken een echo gehad.
Oh nee, echt een twee tellen blik toen ik in het ziekenhuis lag maar dat was de moeite niet.
Hier de beste shots van onze meneer. Je ziet duidelijk dat de placenta nog wat weg gepoetst is van zijn gezicht omdat die er voor lag. Verder poetsen ging niet want dan verdween zijn gezicht. Navelstreng is ook duidelijk aanwezig en op de laatste foto het beeld wat we het meeste gezien hebben. Wirwar van armen en benen.
Mr. DML is bang voor een 'negerneus' op basis van deze beelden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ik herken het Tally! Wij hebben ook al een stuk of 8 echo's gehad en nu moeten we wachten tot 25 november (wat klinkt dat verwendOp zondag 24 oktober 2010 19:12 schreef Tally het volgende:
Ik kon niet wachten tot de 20 weken echo (1 december) dus ik heb een geslachtsbepalingsafspraak gemaakt.
6 november. Gewoon omdat we zo graag willen weten wat het word. En dat ik niet nog eens 3/4 weken wil wachten tot een echo.
En ook omdat ik gewoon een beetje... onrustig ben. Vanaf 5 weken tot aan 12 weken heb ik elke week een echo gehad en hebben we kunnen volgen hoe het groeit. En nu vanaf 12 weken (ben ik nu 15 weken zwanger - gaat hard he!) al niets meer gezien. En het hartje horen is leukmaar op de 1 of andere manier ben ik er dan niet gerust op.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TM, jij gaat echt veel harder dan mijn hoofd bij kan houden!
Maar wat leuk die geslachtsbepaling echo. Ik was vervangend teleurgesteld dat het je laatste keer niet te zien was.
Heb je zelf een gevoel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |