abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87769039
Zwangerschap en geboorte deel 702

2010

Oktober:
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr

Juni:
02 juni 2011: Incolumis

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 20-10-2010 21:20:29 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87769062
Gooi ik 'm nog dicht ook met mijn semi lollige opmerking :')
The way you rock'n'roll
pi_87769377
Maagzuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87769606
nomnomnom O+

neem nog een rennie! :Y)
ik vond nog 3 volle strips in de badkamer dus ik moet het weekend wel redden :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87769826
Mijn misselijkheid is stom maar mijn zetpil werkt de hele dag :Y)
Dat maagzuur van jullie is een kwaaltje dat mij echt over mag slaan als ik het zo hoor.
The way you rock'n'roll
pi_87769986
ik was ook grootaandeelhouder rennies: eerst de deflatine tegen de misselijkheid en toen de gewone tegen het maagzuur. Uiteindelijk overgestapt op de gaviscon, werkte en sneller en beter. DML, jouw kwaaltje lijkt me ook niet alles, ondanks zetpillen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87770025
Volgens mij moet dit numero 703 zijn DML ;)
pi_87770124
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef twentemeisje het volgende:
Volgens mij moet dit numero 703 zijn DML ;)
Crap! Meh }:|
The way you rock'n'roll
pi_87770437
En sil en knut zijn al bevallen :D
pi_87770599
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:16 schreef Pvoesss het volgende:
En sil en knut zijn al bevallen :D
Maar die kan ik zelf aanpassen :P

Ik doe dit vaak, dat is te zien :')

Maar jij wilt natuurlijk gewoon zo min mogelijk mensen boven je. Eigenbelang :{w
The way you rock'n'roll
pi_87770679
Bij mij werken de Rennies prima en ook heel snel. Ze werken alleen niet zo lang.
pi_87770754
Had ik al gezegd dat ik pas weer overgevend wakker werd? Er lag al wat op de grond, ik snelde half in slaap naar het toilet en ik hoorde mijn lief nog net mopperen dat ik niet zo luidruchtig moest doen en de lamp uit moest laten.
pi_87770875
claudia :X :o dat is echt rot!
Ik heb wel de vorige keer aan het einde een paar keer gehad dat ik overeind vloog en heeeel hard moest slikken en wat drinken om het te voorkomen, maar echt spugen gelukkig niet. Maar alleen al dat gevoel...blegh.
pi_87770892
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat ik pas weer overgevend wakker werd? Er lag al wat op de grond, ik snelde half in slaap naar het toilet en ik hoorde mijn lief nog net mopperen dat ik niet zo luidruchtig moest doen en de lamp uit moest laten.
Oh ja, die past in het kader van mijn lief die moppert over het vaak plassen. Dat hij wakker wordt van de deur, dat kan heus zachter. Je zou ze toch wat!

Maar das ook een nare ervaring zo 's nachts. Eenmalig?
The way you rock'n'roll
pi_87771055
Ik heb het tijdens de vorige zwangerschap vooral tegen het einde vaker gehad. Ditmaal was het de tweede keer. Het is niet leuk inderdaad, maar over het algemeen kan ik het voorkomen door niet te veel te eten 's avonds en niet te vroeg naar bed te gaan.

Ik heb heus wel te doen met mijn lief. Ik val onrustig in slaap en ik word elke 2 uur wakker. Maar jemig, wie moet er nou afzien!?
pi_87771192
Ik geloof niet dat de mijne vindt dat ik afzie :N
The way you rock'n'roll
pi_87771274
Wat vindt hij dan? Dat je stráált?
pi_87771291
oh gatver laudia wat klinkt dat toch eng :{ brr

Ik heb ook medelijden met mn lief, zelfde verhaal, onrustig slapen, om de haverklap ga k eruit en dan komt Amélie ook nog met een beetje mazzel 3 keer per nacht. Maar hij functioneert nog verbazingwekkend goed. Hij snurkt ook rustig overal doorheen, hoe erg ik ook woel en hij valt snel weer in slaap. Das zijn mazzel denk ik.
En hij zeurt ook nog es niet over mijn (figuurlijke) nachtbraken O+ mn lief is lief :D waarmee ik niet wil impliceren dat die van jullie da niet zijn he! :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:34:19 #19
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87771358
Tss... die mannen!
Die van mij begon ook al te klagen over dat ik er nu wel erg vaak uitga. Tja: als ik wakker wordt moet ik plassen. En nu ik veel pijnlijke harde buiken heb wordt ik nog wel eens wakker ja (en van de beenkramp).
Plus dat het stukkie lopen helpt tegen de kramp inmijn benen. Dus heb ik hem voorgesteld .... moet ik je wakker maken als ik kramp begin te krijgen zodat je mijn benen kan masseren???
En gek genoeg hoeft dat dus niet he?!
pi_87771536
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef huuphuup het volgende:

En hij zeurt ook nog es niet over mijn (figuurlijke) nachtbraken O+ mn lief is lief :D waarmee ik niet wil impliceren dat die van jullie da niet zijn he! :P
Die van mij is ook lief, maar soms ook een beetje lomp. :+

Jouw nachten klinken behoorlijk zwaar. :*
pi_87771568
o hobbesje, ik heb die van mij echt ooit wakker gemaakt met kramp. Toen had ik last van mijn voeten, beide dus, en ik lag al een kwartier zelf te kloten, maar het wilde niet....tja, je moet wat he.
Huup, dat lijken me geen fijne nachten zo. Nou heb je de komende nachten wel het bed voor je alleen, maar moet je ook alleen voor je meisje zorgen, niet heel handig dus.
pi_87771731
Ik val precies op het goede moment binnen :9 hoe ranziger hoe beter!

Dames, dames Kaatje en ik mogen eerst hoor! Daarna mogen jullie pas. nee grapje hoor, jullie mogen wel eerst maar liever niet ;)

Claudia, wat klinkt dat toch verschrikkelijk naar, brrr.

En hier ook verschrikkelijk slecht slapen, bleehh. Meneer is wel heel lief, slaapt er meestal gewoon doorheen maar ik denk dat ie vannacht toch op het logeerbed mag. Kan ik het hele bed vol met kussens gooien en hopen dat ik slaap!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87771743
oh dat valt best mee hoor! Ik krijg al met al meestal wel voldoende slaap.
Dat eruit gaan is vooral koud :') maar echt last heb k er niet van. Kwestie van plassen en weer verder slapen.

Ik zie wel een beetje op tegen de komende dagen. Ik ben een schijtluis in mn eentje en dan slaap ik dus echt beduidend slechter :@ En daarnaast sta ik er dus ook inderdaad alleen voor wat Amélie betreft. Dat laatste dat red zich wel, dat komt wel goed, maar we moeten wel even een weg vinden erin.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:44:05 #24
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87771901
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:38 schreef mefke79 het volgende:
o hobbesje, ik heb die van mij echt ooit wakker gemaakt met kramp. Toen had ik last van mijn voeten, beide dus, en ik lag al een kwartier zelf te kloten, maar het wilde niet....tja, je moet wat he.
Huup, dat lijken me geen fijne nachten zo. Nou heb je de komende nachten wel het bed voor je alleen, maar moet je ook alleen voor je meisje zorgen, niet heel handig dus.
Verschrikkelijk is dat he? Ik heb dat in mijn vorige zwangerschap 1 keer gehad 's morgens net nadat mijn man de deur uit was en toen het bed al op klossen stond. Heb me uit bed laten vallen en dan met de voeten tegen de muur.... Kan me voorstellen dat je je man daar wakker voor maakt! Ik merk het tot nu toe op tijd en dan kan ik meteen gaan staan en dan schiet de kramp er niet echt helemaal in. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan bij de bevalling (vorige keer heb ik daarom een ruggenprik gekregen nl).
pi_87772011
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ach de mijne is ook wat lomp :')
The way you rock'n'roll
pi_87774597
oh waarom heb ik telkens na het avondeten honger, eet ik wat en ben vervolgens tegen slaaptijd misselijk?! Niet meer eten dan maar,beter honger dan misselijk.
Huup succes, ik ben ook een schijtert in mijn eentje.
pi_87774742
schaaltje kwark of yoghurt anders mef? Wel vulling maar niet echt substantieel zeg maar?

En thnx :)
Amélie ligt eindelijk op bed, ik wacht even tot ik zeker weet dat ze echt slaapt en dan verkas ik met laptop en al naar boven. Denk ik. ik wil eigks heel heel graag weer ns achter mn naaimachine maar overdag vindt ze hem eng en 's avonds wordt ze er wakker van :') muh. en t is nu niet meer het tijdstip om te proberen of ze er nog steeds wakker van wordt jammer genoeg
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:29:00 #28
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87777055
De man van mij klaagt niet, maar als ik jullie nachtelijke bezigheden zo belees, dan heeft hij ook niets te klagen. Ik word weleens wakker, en ben dan lang wakker, maar dat is het. Geen woelen, overgeven of andere rare capriolen.

Ik heb eigenlijk (nog) niet ergens echt last van, behalve dan de normale dingen enzo (beetje maagzuur, beetje moe, beetje rug, etc.) Maar als ik nu 's avonds wel een beetje echt uitgeteld ben, en dat mag zo met 6 maanden dacht ik, dan kijkt hij wel een beetje vaag.... En soms krijg ik ook het zeik-verhaal over 'mijn moeder had 7 kinderen, geen man en had 2 banen, en die klaagde nooit en het huis was altijd schoon en opgeruimd....' Had ie maar geen luie, zwakke dame moeten trouwen.... Heb nooit gezegd dat ik een Domestic Diva was, noch dat mijn aspiratie is...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87777525
Mijn man slaapt gewoon door als ik aan et spoken ben in de nacht. Wel heeft ie soms door dat ik aardig onrustig ben, maar niet dat hij er last van heeft.
Ik heb meer last van hem snachts, hij heeft als hij onrustig in zijn hoofd is last van nacht angst. Alleen hij weet er nooit meer wat van en ik lig nog een half uur met een hartslag van weet ik veel wakker.
*poef* nu is het weg
pi_87777787
oh get KJ dat is zo bagger.
Mn zusje heeft dat. Een relatief milde vorm gelukkig maar ik ken dat die hartslag in je keel enzo :X buh.
Ik slaap dan zelf de rest van de nacht nauwelijks meer en zij heeft nergens last van :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87777902
het is de laatste week zo ongeveer elke nacht raak.. en dan natuurlijk net, als ik bijna slaap.

Ach, het zullen de zenuwen voor het onbekende aankomende wel zijn. Toen mijn schoonvader ernstig ziek werd had hij er ook meer last van. ( nee correctie: hij had het meer, en ik had er meer last van ;))
*poef* nu is het weg
pi_87784421
zelfs mijn ticker gelooft er niet meer in dat Ilse nog komt... :D :')

[ Bericht 33% gewijzigd door kaatjejannie op 21-10-2010 10:21:05 ]
*poef* nu is het weg
pi_87784472
aaaaah KJ hahaha das wel heel lullig idd zeg :X
pi_87784660
kj stom he.
Pff ik ben moe, mijn buik staat strak en ik ben misselijk. Goh, zou ik zwanger zijn ofzo :P
pi_87785409
KJ, stom hoor dat Ilse er nog niet is! Hopelijk dient ze zich snel aan!

Mefke, succes vandaag!

Ik heb over een uurtje een afspraak bij de gyn, ik ga gewoon heeeeel erg zielig doen en hopen dat ie vast wil strippen..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87785734
Ik heb ook zo'n lieve man die soms ietsje minder lief (lees: lomp ;) ) is maar dan onbedoeld.
Vroeg ik hoe hij had geslapen (hij slaapt vaak heel slecht de laatste tijd, heeft met z'n burnout te maken), zegt hij dat hij heel slecht heeft geslapen. Vaak wakker enzo. En daarna: en jij bent echt een draaikont in bed he?
(toen was ik wel ff een beetje verontwaardigd, ik probeer zo stil mogelijk te liggen en áls ik me om moet draaien op mijn andere zij, doet alles pijn en word ik er zelf ook wakker van... dus zoveel beweeg ik helemaal niet in mijn slaap!)
Net of het mijn schuld was dat hij slecht slaapt. Nee, dat ligt aan z'n slaapproblemen, niet aan mij... (hoogstens werkt het ff niet lekker samen, maar ja, straks...hebben we een huilend baby'tje in bed ;) )
pi_87785792
Mefke, lekker even insmeren met olie, dat helpt tegen zo'n strakke buik. Of even lekker onder de douche en daarna olie. Sterkte!

BarbaBientje, ik gun het je zo dat je snel mag bevallen!

Kaatjejannie, sterkte joh, vervelend lijkt me dat die nacht-angsten... nooit van gehoord overigens, ik dacht er alleen nachtmerries waren!

Ik ben het ook hélemaal zat, ook al ben ik nog niet uitgerekend, mijn lichaam kan het niet zo goed aan merk ik. Het is gewoon te zwaar ofzo. Alles doet pijn en dat is 's ochtends al... gisteravond probeerde ik op te staan van de bank, hielden mijn benen het gewoon niet meer en viel ik bijna. Raar zoiets...
Vandaag zijn de meiden uit logeren, ik hoop écht dat de baby vandaag of morgen komt. Dat zou echt ideaal zijn...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:40:24 #38
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87788763
Maar over dat zwangerschapsverlof voor mannen, begreep van radio 1 vanochtend dat het nog wel een jaar of 2 kan duren voor het doorgaat en dat je als man in duitsland bv nu al meer hebt. In nederlands 2 dagen is echt heel weinig in vergelijking met de rest.
Ik ben nu zelf aan het proberen te regelen om vanaf de bevalling 4 weken vrij te nemen. Voorlopig is de datum 21 mei (moregen echo / dinsdag vk, dus dan zullen we het wel definitef horen) , dus maak ik er een semi zomervakantie van.

Mijn vrouw begint ook behoorlijk te spoken. Een nacht doorslapen lukt haar tegenwoordig niet meer en ook droomt vaak heel levendig. Nadeel is dat als zij eruit gaat en ze me daardoor wakker maakt, ik ga snurken... wat haar dan vaak al niet zo goed bui... meh... niet beter maakt (A)
Zijn dat kenmerken? We steken het voorlopig daar maar even op.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:46:43 #39
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87789012
Mijn man heeft inzijn CA) zelfs maar 1 dag vrij: alleen bevallingsverlof. Voor het aangeven van de kleine zal hij al zelf vrij moeten nemen.
Denk dat ikzelf mijn verlof wel lang genoeg ga vinden.

*vandaag 39 weken*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:53:52 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87789270
Oh.. en ik ben als man erg begripvol dat mijn vrouw er wat vaker uit moet op een nacht... :)
zolang zij er begripvol voor is dat ik ga snurken als ik er van wakker wordt ;)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_87789696
De mijne klaagt niet alleen niet, ze weet zelfs nog steeds medeleven op te brengen voor mijn gebroken nachten.
Heerlijk :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:10:17 #42
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87789825
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:46 schreef Hobbesje het volgende:
Mijn man heeft inzijn CA) zelfs maar 1 dag vrij: alleen bevallingsverlof. Voor het aangeven van de kleine zal hij al zelf vrij moeten nemen.
Denk dat ikzelf mijn verlof wel lang genoeg ga vinden.

*vandaag 39 weken*
ik weet niet of je man bij de vakbond zit, maar volgens mij is het wettelijk vastgelegd dat je als man 2 dagen krijgt voor een bevalling en is het ook zo dat de wet boven een cao gaat.
En met 39 weken is het iets wat hij misschien even moet navragen ;)
pi_87790183
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het nog even nagevraagd.
De meneer vindt wel degelijk dat ik afzie maar vindt het moeilijk in te schatten hoeveel en wanneer.
De eerste periode met braken en opname in het ziekenhuis was overduidelijk. Het derde trimester lijkt 'm ook vrij duidelijk maar nu.
Ik heb vooral pijn als ik in bed lig en dan slaapt hij en de rest is vooral psychisch afzien. Ik moet 'm duidelijker vertellen dat ik het zwaar heb vond hij.

Het is eigenlijk typisch vrouwelijk van mij om te verwachten dat hij het aan mijn neus maar ziet en daar dan naar handelt en dan pissig worden als hij dat niet kan en doet.
Hij is dus niet lomp maar ik moet wel met hem communiceren hoe ik me voel.
Was best verhelderend eigenlijk.
The way you rock'n'roll
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:39:31 #44
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87790910
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:10 schreef avotar het volgende:

[..]

ik weet niet of je man bij de vakbond zit, maar volgens mij is het wettelijk vastgelegd dat je als man 2 dagen krijgt voor een bevalling en is het ook zo dat de wet boven een cao gaat.
En met 39 weken is het iets wat hij misschien even moet navragen ;)
Hij heeft het nagevraagd zegt hij. En ach, ik vind het de discussie niet waard om eerlijk te zijn.
Hij zal de dag/dagen na de bevalling toch wel vrij nemen. En mocht het weer uitlopen op een ks dan zien we wel hoe het loopt en neemt hij desnoods dagen van volgend jaar vast op of onbetaald verlof. Daar was de secretaresse het iig mee eens, dus die zorg hebben we niet.

DML: hier heb ik mezelf ook aangeleerd om op een slechte dag meteen te zeggen dat hij me beter met rust kan laten. En dat helpt echt, tis alleen even wennen om het te doen.
En met mijn hormonen van nu vind ik per definitie dat hij teveel praat, te dicht bij me komt, te veel herrie maakt... Arme kerel van mij ;) ...
pi_87791674
1 dag bevallingsverlof en 2 dagen om aangifte te doen en dat is inderdaad wettelijk zo. Welke cao is het?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:59:32 #46
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87791748
Ik geloof dat hij nu onder de metaal/elektro (PMVE oid krijgen we wel eens post van) zit, maar dat weet ik niet heel zeker (de afdeling waar hij werkt is nogal eens dooverkocht).
pi_87791769
Nee wettelijk is bevalling en aangifte calamiteitenverlof en heb je daarnaast nog recht op 2 dagen kraamverlof.
Meer dagen mag bij CAO wel, minder niet. Zie deze link: http://www.rijksoverheid.(...)-lang-duurt-het.html
The way you rock'n'roll
pi_87791782
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:39 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Hij heeft het nagevraagd zegt hij.
Moet hij dan misschien nog maar eens doen:
quote:
Als de geboorte van je kind op een werkdag van je partner plaatsvindt, heeft die recht op calamiteitenverlof. In de dagen na de geboorte heeft je partner recht op 2 dagen 100 procent doorbetaald kraamverlof. Dat staat in de Wet arbeid en zorg. Deze dagen moeten binnen 4 weken worden opgenomen. In de cao kan aanvullend kraamverlof voor de partner vastgelegd zijn. bron
pi_87791810
De laatste dagen voel ik me qua zwangerschap zo goed dat het me zelfs een beetje bang maakt :')
Op wat bandenpijn na heb ik nergens last van. En daardoor heb ik meteen het gevoel: Ben ik nog wel zwanger? :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:05:04 #50
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87791958
Tnx voor het helpen kijken/zoeken.
Ik had het ondertussen ook zelf gevonden idd. Misschien dat hij toch wat meer op z'n strepen moet gaan staan - scheelt toch weer 2 vrije dagen. Zal het 'm vanavond eens voorleggen!
pi_87792035
Mijn man heeft 2dagen betaald verlof en de dag dat hij weggeroepen wordt ook doorbetaald!

Logisch dat je lichaam op is Suzanne, dit is je vierde zwangerschap! En je hebt al drie dames rond lopen! Hopelijk beval je vandaag of morgen!

Tally, hopelijk kun je snel van je zwanger zijn genieten zonder kwaaltjes!

Hier weer terug uit het zkh. Ze wilden niet strippen of überhaupt kijken of ik eventueel een pietsie ontsluiting zou hebben. Maandag eerst aan de ctg en daarna op controle! Nog maximaal 1.5 week *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:08:26 #52
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87792107
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef Tally het volgende:
De laatste dagen voel ik me qua zwangerschap zo goed dat het me zelfs een beetje bang maakt :')
Op wat bandenpijn na heb ik nergens last van. En daardoor heb ik meteen het gevoel: Ben ik nog wel zwanger? :{
Herkenbaar: je zit nu in de periode dat er nog niet veel te zien is, niets te voelen en het weer erg lang duurt voor je op controle mag of een echo krijgt. Een rottijd: ik kon niet wachten tot ik iets ging voelen, dan heb je toch de bevestiging waar je elke keer weer naar zoekt. Succes met deze weken doorkomen ;) .
pi_87792161
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:08 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Herkenbaar: je zit nu in de periode dat er nog niet veel te zien is, niets te voelen en het weer erg lang duurt voor je op controle mag of een echo krijgt. Een rottijd: ik kon niet wachten tot ik iets ging voelen, dan heb je toch de bevestiging waar je elke keer weer naar zoekt. Succes met deze weken doorkomen ;) .
Volgende week vrij hebben we een afspraak bij de verloskundige. En dan mogen we luisteren naar het hartje. En omdat ik zo ongeduldig ben heb ik bij het echobureau in de buurt een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling. Dat duurt een week langer. Mja :')
Wel een week wachten voor een klein beetje bevestiging :(

En dank je :)
pi_87792218
wat dml zegt klopt. Bovendien mijn man zit ook in die cao en die sluit gewoon aan op de wettelijke regeling. Niet meer dus, maar ook niet minder.
pi_87792559
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Hobbesje het volgende:
Ik had het ondertussen ook zelf gevonden idd. Misschien dat hij toch wat meer op z'n strepen moet gaan staan - scheelt toch weer 2 vrije dagen. Zal het 'm vanavond eens voorleggen!
Die twee dagen heeft hij sowieso recht op en kan hij opnemen wanneer hij wil (binnen vier weken na de bevalling, mag niet geweigerd worden), maar het calamiteitenverlof krijgt hij alleen als je tijdens werktijd bevalt.
Dus als je hem een plezier wilt doen moet je niet mikken op het weekend of 's avonds. :Y)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:21:47 #56
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87792671
Tnx voor het meedenken.
Ik zal m'n best doen om op een doordeweeksedag te bevallen :D.
pi_87792821
Ik mik op vrijdag. Dan heeft hij en het weekend en de twee dagen kraamverlof met de baby want hij neemt pas vrij als de kraamhulp weer weg is.
The way you rock'n'roll
pi_87797462
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik mik op vrijdag. Dan heeft hij en het weekend en de twee dagen kraamverlof met de baby want hij neemt pas vrij als de kraamhulp weer weg is.
Ik ben op vrijdag bevallen. Mijn lief kon pas op dinsdag aangifte doen; dat heeft hem een halve dag gekost.

Vandaag de eerste groei-echo gehad (over 4 weken volgt er nog een) en.... *tromgeroffel* de baby wordt gemiddeld geschat! Normale buikomvang, groot hoofd en korte pootjes. Achja.
pi_87797765
Een halve dag van zijn eigen verlof? Volgens de linkjes eerder in dit topic is dat dus ook calamiteitenverlof omdat het bij wet verplicht is aangifte te doen.

Een gemiddelde baby. Dat is wat anders dan ze eerst zeiden. Wat schat je zelf?
The way you rock'n'roll
pi_87797820
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Het is eigenlijk typisch vrouwelijk van mij om te verwachten dat hij het aan mijn neus maar ziet en daar dan naar handelt en dan pissig worden als hij dat niet kan en doet.
Goed dat hij dat aangegeven heeft! Dat was dus een zinvol gesprek. En hij kan nu misschien wat vaker informeren hoe het met je gaat.

Als ik 's nachts overgeef dan heeft mijn lief simpelweg niet door dat ik aan het overgeven ben. We accepteren van elkaar dat we tijdens de nachten verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Zo ging dat ook toen Ivan er net was: 's nachts zo min mogelijk praten en overdag doen alsof er niks gebeurd is. :+
pi_87797997
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een halve dag van zijn eigen verlof? Volgens de linkjes eerder in dit topic is dat dus ook calamiteitenverlof omdat het bij wet verplicht is aangifte te doen.
Oh, ik refereerde er niet mee aan het verlof. Mijn lief werkt als freelancer, dus hij krijgt sowieso geen verlof maar moet de vrije tijd die hij opneemt zelf betalen. Het is meer dat het ontzettend druk was op het stadsdeelkantoor doordat alle baby's geboren op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag aangegeven moesten worden. Dat was een nadeel aan op vrijdag bevallen. (Maar goed, er was toen ook iets met het computersysteem waardoor het ontzettend lang duurde allemaal.)

quote:
Een gemiddelde baby. Dat is wat anders dan ze eerst zeiden. Wat schat je zelf?
Ik weet dat die schattingen vaak moeilijk zijn en er flink naast kunnen zitten. Bovendien heb ik er helemaal niks aan: als het een grote baby is worden er geen extra maatregelen getroffen. Ik hoor het dus wel als de baby geboren is. Ik vind het wel geinig, zo'n echo, maar het nut zie ik er dus niet zo van in.
pi_87798009
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goed dat hij dat aangegeven heeft! Dat was dus een zinvol gesprek. En hij kan nu misschien wat vaker informeren hoe het met je gaat.

Als ik 's nachts overgeef dan heeft mijn lief simpelweg niet door dat ik aan het overgeven ben. We accepteren van elkaar dat we tijdens de nachten verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Zo ging dat ook toen Ivan er net was: 's nachts zo min mogelijk praten en overdag doen alsof er niks gebeurd is. :+
Vaak hoef ik niet zo plotseling te spugen. En kan ik het wel "ophouden" tot lief weg is, of al in bed ligt.
Hij kan niet tegen het geluid dan word hij ook ziek en daar probeer ik rekening mee te houden :@
pi_87798241
Kan je op maandag geen aangifte doen? Weer wat geleerd :+

En waarom groei echo's als er geen maatregelen worden genomen met een grote baby? Ik snap het wel dat ze het in de gaten houden als er achterstand is maar als voorlopen en geen suiker, wat is dan het nut?

Tally je bent te netjes :P
The way you rock'n'roll
pi_87798656
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan je op maandag geen aangifte doen? Weer wat geleerd :+

En waarom groei echo's als er geen maatregelen worden genomen met een grote baby? Ik snap het wel dat ze het in de gaten houden als er achterstand is maar als voorlopen en geen suiker, wat is dan het nut?

Tally je bent te netjes :P
Misschien komt hij er dan moeilijk uit als de baby veel te groot word? :+
En mja.. Veel te netjes :D
pi_87798697
Die vraag spookt dus al een tijd door m'n hoofd, DML, maar ik durf hem telkens niet te stellen omdat ik bang ben dan geen groei-echo meer te krijgen. :') Ik vraag er de volgende keer wel naar.

Misschien doen ze bij reuzengroei (dat stond bij Ivan zo in zijn dossier genoteerd :D ) wel een extra controle naar suiker. Of ze vinden het gewoon fijn om die kennis te hebben zodat er bij de bevalling rekening mee gehouden kan worden (langere persfase, grotere kans op het gebruik van hulpmiddelen). Maar dat is giswerk van mij.
pi_87798813
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien doen ze bij reuzengroei (dat stond bij Ivan zo in zijn dossier genoteerd :D ) wel een extra controle naar suiker.
Reuzengroei, dat klinkt wel heel spannend. Hoe groot was ie nou uiteindelijk?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87798894
Wat ik trouwens ineens wel besef: baby's die groot zijn worden na geboorte nog even in het ziekenhuis gehouden voor extra controles (bijv. hun suiker). Ik geloof dat dat bij Ivan in ieder geval 24 of 48 uur was. Het is wel fijn om met zoiets rekening te houden, ook voor de ouders.
pi_87798993
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Reuzengroei, dat klinkt wel heel spannend. Hoe groot was ie nou uiteindelijk?
De term was 'macrosomie'. Klinkt iets minder spannend, maar ik vond de betekenis wel tot de verbeelding spreken.

Hij was uiteindelijk 4900 gram. In de weken voor de bevalling werd zijn gewicht op '8 pond of wat meer' geschat. Van de verloskundige vandaag begreep ik dat het heel moeilijk is voor hen om alles boven de 8 pond in de schatting mee te nemen. Op de dag van de inleiding schatte de verloskundige die ik toen had hem op 9 pond op basis van wat voelwerk. Die zat er dus heel dichtbij!
pi_87799709
Hmm. Op zich klinkt zo'n extra echo wel leuk, maar als je daarvoor dan ook je kindje niet meteen mee naar huis mag nemen, is de lol er toch snel af denk ik.
Pretecho's ftw
pi_87800315
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb het nog even nagevraagd.
De meneer vindt wel degelijk dat ik afzie maar vindt het moeilijk in te schatten hoeveel en wanneer.
De eerste periode met braken en opname in het ziekenhuis was overduidelijk. Het derde trimester lijkt 'm ook vrij duidelijk maar nu.
Ik heb vooral pijn als ik in bed lig en dan slaapt hij en de rest is vooral psychisch afzien. Ik moet 'm duidelijker vertellen dat ik het zwaar heb vond hij.

Ik vind het best herkenbaar - je moet naar mannen toe gewoon vaak duidelijk communiceren, ze pikken het toch minder snel op als je 'subtiele' signalen afgeeft. Het is voor hem ook prettig als hij weet waar hij aan toe is. Het is vast geen onwil inderdaad...
Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad!
pi_87800373
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:30 schreef Suzanna het volgende:
je moet naar mannen toe gewoon vaak duidelijk communiceren,
Dat werkt bij vrouwen eigenlijk niet anders. Zeker als ze zelf ook een en ander aan hun hoofd hebben.
pi_87800411
Mijn neefjes waren ook zo groot... mijn zus is zelfs ingeleid bij haar laatste zwangerschap (met 38 weken ofzo?) omdat hij anders veel te groot zou worden. Haar eerste was 11 pond ofzo :o ...
pi_87800436
11 pond? :o :X
The way you rock'n'roll
pi_87800598
@ Vanyel, natuurlijk werkt dat bij vrouwen net zo. Maar die zijn vaak wat 'beter' in subtiele hints oppikken. En die hints worden meestal door vrouwen gegeven in de veronderstelling dat de ander het wel begrijpt... maar mannen pakken die hints dus vaak níet op of helemaal verkeerd (wat ze absoluut niet expres doen hoor).

Nou heb ik eigenlijk geen recht van spreken, want ik heb een hypergevoelige man, maar ik moet juist tegen hem heel duidelijk zijn omdat hij vaak denkt dat er iets is terwijl het allemaal wel meevalt. Hij is vaak overbezorgd, maar dat komt denk ik ook door zijn 'toestand' (wat klinkt dat zwaar :P ) nu, hij is overspannen thuis namelijk.

DML: yup :X
pi_87800781
Ja mijn tante kwam met 8 maanden want ze was al 12 pond :D
pi_87800813
Ik geloof dat mijn zus toen wel overtijd was. Dus dan valt het eigenlijk nog mee he? ;)
pi_87800992
Hobbesje, waarom zou je die 2 dagen doorbetaald verlof laten schieten? Volgens mij krijgt de werkgever dat zelfs vergoed, dus zou zonde zijn toch..
pi_87801130
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:38 schreef Suzanna het volgende:
@ Vanyel, natuurlijk werkt dat bij vrouwen net zo. Maar die zijn vaak wat 'beter' in subtiele hints oppikken.
You wish :D
In een relatie werkt dat helaas net wat minder goed.
En 11 pond :o
pi_87801638
* twentemeisje probeert de beelden van die 10+ ponders te verdringen (niet om de kindjes, maar om de gevolgen voor down under :D)

Vraagje: ik voel me niet zo lekker (beetje grieperig) en overweeg om Oscillococcinum (homeopathisch) te nemen. Dat heeft me al eens eerder geholpen. In de bijsluiter staat dat het zonder problemen ('voor zover bekend') mag, maar zouden jullie het dan ook nemen?
pi_87802034
ach die van mij was goed over de 4 kilo en geen scheurtje en appeltje eitje ;)

Als jij een sterk verdund extract van eendenlever en -hart wil slikken be my guest :)
Het is echt niet meer dan dat :N :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:24:42 #81
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87802225
Heb nog niet alles gelezen, maar hoe is het met Leandra?

En gewicht zegt niets hoor. ;) Knip, Jasmin weegt maar 3370 gram. :D
pi_87802445
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:21 schreef Pvoesss het volgende:
ach die van mij was goed over de 4 kilo en geen scheurtje en appeltje eitje ;)

Als jij een sterk verdund extract van eendenlever en -hart wil slikken be my guest :)
Het is echt niet meer dan dat :N :')
:o echt! Misschien is het ook gewoon psychisch ;) . Maar het kan zwangerschapsgewijs geen kwaad dus? Of zal ik maar gewoon 2 paracetamolletjes pakken?
pi_87802611
Dat laatste helpt waarschijnlijk een stuk beter.
pi_87802616
Hehehe ja _O- _O-
Ik zou eerder als je niet lekker bent gaan voor een paracetamolletje inderdaad :Y
Ik zie niet in waarom het kwaad zou kunnen verder maar het lijkt me niet de moeite waard om te slikken.
pi_87803445
Hahaha gewoon een para-tje zou ik ook nemen ;)

Hier kun je btw gewoon aangifte doen op maandag :Y
Ik beviel ook op vrijdag en was idd ivm de weinige dagen die Manlief had erg handig.

Och en mannen die zwangerschap/geboorte denken te snappen :{w
Laatst zei Manlief nadat ie number 2 had gedaan "dat was een hele bevalling". Ik zei "zolang jij geen drol te grootte van een fles cola hebt uitgepoept, mond houden".
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_87804026
Ik ben die zwangerschapshormonen zat :') Nu al. Ik jank om alles. Nu om een vent die niet bij de geboorte kan zijn omdat hij niet mee kon vliegen. OP TV!!!!!!!!! :(
Net om een liedje dat ik van iemand toegestuurd kreeg. Ging over een baby in de buik :')
Gister om de laatste aflevering van Friends die ik al 3000000 x gezien heb en nog nooit heb moeten janken maar nu dus wel zodat ik bijna stikte in mijn rijst :(

Wat een gedoe. :') En mijn man roept nu standaard overal al bij: Ga maar lekker janken :')
pi_87804493
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Hobbesje het volgende:
Ik weet niet of dat ook geldt als hij voor een buitenlands bedrijf werkt? Of is hij gewoon bij een NL bedrijf in dienst?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:30:58 #88
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87805079
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:
Ik ben die zwangerschapshormonen zat :') Nu al. Ik jank om alles. Nu om een vent die niet bij de geboorte kan zijn omdat hij niet mee kon vliegen. OP TV!!!!!!!!! :(
Net om een liedje dat ik van iemand toegestuurd kreeg. Ging over een baby in de buik :')
Gister om de laatste aflevering van Friends die ik al 3000000 x gezien heb en nog nooit heb moeten janken maar nu dus wel zodat ik bijna stikte in mijn rijst :(

Wat een gedoe. :') En mijn man roept nu standaard overal al bij: Ga maar lekker janken :')
Fijn zo'n man :P . Enne.... dat gejank bij alles en nogwat gaat niet over na de bevalling (althans: bij mij niet). Ik ben nog steeds een emo doos. En ik kan sommige programma's gewoon niet meer kijken (medische programma's vooral).

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:16 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat ook geldt als hij voor een buitenlands bedrijf werkt? Of is hij gewoon bij een NL bedrijf in dienst?
Het is idd niet echt een nl bedrijf geloof ik. Hoofdvestiging zit in het buitenland. Het zal wel loslopen.
pi_87805087
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:

_O-
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87805238
:D Tally! Herkenbaar!

Hier vandaag 34 weken en morgen m'n laatste dag op het werk! Gister nog een supriseparty op m'n werk, ben volop verwend met cadeautjes en tekeningen van de kinderen voor de baby! O+ Janken! Vandaag echt laatste werkdag gehad met de kids van m'n groep, morgen nog een studiedag kinderEHBO en dan heb ik eindelijk verlof! Ben er nu wel aan toe hoor, soms echt al last onder in m'n baarmoeder van steken...
Back in business.
pi_87805354
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:24 schreef Silmarwen het volgende:
Heb nog niet alles gelezen, maar hoe is het met Leandra?

Hallo Silmarwen,

Hier een update over Leandra;

Kom net terug van het zkh.

Wel een spannend dagje nog vandaag..

Het hartfilmpje en de groeiecho van de baby waren vandaag (weer) helemaal goed.

Spannender was het voor Leandra hoe het met de bloeddruk ging. Vanmorgen vroeg (07:00u) 120/85 na een nacht moeizaam slapen, maar gedurende de dag stegen de waarden naar 150/100 waarbij 100 de door Leandra gevreesde grens is om een infuusnaald ingebracht te krijgen.. Maar goed de meting daarna was 140/90 en dat gaf weer even rust in de tent.

Er was gistermiddag een urine duurtest opgestart van 24 uur om te kijken hoeveel eiwit daarin aanwezig is; daar hopen we morgen de resultaten van te krijgen. Al met al dus nog even afwachten hoe het verloopt. Maar goed, ze is in goede handen.

Verder is ze moe, blij met al jullie lieve berichtjes en gaat ze vanavond lekker als een echte RLS'er naar ER kijken... :s)

Jullie krijgen allemaal de groeten :)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_87805802
Hobbesje, geloof me, zelfs met een buitenlands moederbedrijf moeten ze zich aan de Nederlandse wet houden. Anders konden ze toch ook het moederbedrijf in Ghana zetten en dan het Ghanese minimumloon aanhouden. Het moederbedrijf van mijn man is Duits, helaas moeten ze de Nederlandse regels hanteren, die in Duitsland zijn voor mannen beter geloof ik.

O en dat huilen lijkt me heel lastig. Ik heb echt nog nooit zo vaak de slappe lach gehad om he-le-maal niets als tijdens mijn zwangerschap. Die hormonen werken hier omgekeerd.

En ik zei toch dat ik verwacht dat mijn leidinggevende zwanger is...ze moest vandaag ineens haar rits dichtfrummelen toen ik bij haar binnenliep...Daar heb ik nog geen last van, het zit hoger en het is lucht. Pfff. Ventieltje graag!
pi_87806343
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Hallo Silmarwen,

Hier een update over Leandra;

Kom net terug van het zkh.

Wel een spannend dagje nog vandaag..

Het hartfilmpje en de groeiecho van de baby waren vandaag (weer) helemaal goed.

Spannender was het voor Leandra hoe het met de bloeddruk ging. Vanmorgen vroeg (07:00u) 120/85 na een nacht moeizaam slapen, maar gedurende de dag stegen de waarden naar 150/100 waarbij 100 de door Leandra gevreesde grens is om een infuusnaald ingebracht te krijgen.. Maar goed de meting daarna was 140/90 en dat gaf weer even rust in de tent.

Er was gistermiddag een urine duurtest opgestart van 24 uur om te kijken hoeveel eiwit daarin aanwezig is; daar hopen we morgen de resultaten van te krijgen. Al met al dus nog even afwachten hoe het verloopt. Maar goed, ze is in goede handen.

Verder is ze moe, blij met al jullie lieve berichtjes en gaat ze vanavond lekker als een echte RLS'er naar ER kijken... :s)

Mooi, twee jaar geleden bij mijn dochter precies hetzelfde.

Na drie dagen ziekenhuis, mocht ze naar huis en 6 weken laten een gezonde baby....

Sterkte leandra en N...
pi_87806433
Had ik helemaal over Leandra en Nostalgist heen gelezen, balen dat je in het ziekenhuis bent opgenomen maar je bent inderdaad in goede handen. Hopelijk is de urine test morgen niet positief voor eiwitten :*
pi_87806512
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:

Als het een troost kan zijn, ik heb het nu nog >:) ;)
Maar bij de laatste aflevering van Friends heb ik het nooit droog kunnen houden, ook niet voor mijn zwangerschap :D
pi_87807064
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:29 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o echt! Misschien is het ook gewoon psychisch ;) . Maar het kan zwangerschapsgewijs geen kwaad dus? Of zal ik maar gewoon 2 paracetamolletjes pakken?
Het is oplichterij:

"There's no logical reason to believe that anything in duck liver or heart will be an effective flu remedy. But even if there were some magic substance, the manufacturing process guarantees that it will not be in the finished product. The laws of chemistry indicate that after the 12th dilution, it is unlikely that a single molecule from the original organs will remain. Moreover, at "200C" (or "200K" or "200 CK") the concentration of the original substance would be 1 part in 100200, which is a 1 followed by 400 zeroes. A 1 followed by 100 zeroes is called a googol. The estimated number of particles in the universe that we can see is a googol, give or take a few zeroes. So in order for one of the original molecules to be present in a container of Oscillococcinum, the mass of that container would have to be about a googol googol googol times our world, which would be incomprehensibly larger than the visible universe." (Bron)
pi_87807122
Geldt dat niet voor alle homeopathische 'medicijnen'?
pi_87807236
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:34 schreef Shirley het volgende:
Hier vandaag 34 weken en morgen m'n laatste dag op het werk! Gister nog een supriseparty op m'n werk, ben volop verwend met cadeautjes en tekeningen van de kinderen voor de baby! O+ Janken! Vandaag echt laatste werkdag gehad met de kids van m'n groep, morgen nog een studiedag kinderEHBO en dan heb ik eindelijk verlof! Ben er nu wel aan toe hoor, soms echt al last onder in m'n baarmoeder van steken...
Wat fijn dat je verlof hebt! En het klinkt alsof je goed verwend bent. Lief, hoor!
pi_87807290
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:19 schreef Vanyel het volgende:
Geldt dat niet voor alle homeopathische 'medicijnen'?
Als het écht homeopathisch is wel, maar je ziet steeds vaker dat er wel degelijk een werkzaam bestanddeel in bepaalde middelen zit (in calendulazalf bijvoorbeeld, geloof ik, al is daarvan ook niet bewezen dat het werkt).
pi_87807406
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Nostalgist het volgende:

Groetjes terug! Hopelijk zijn de resultaten morgen in orde.
pi_87807543
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als het écht homeopathisch is wel, maar je ziet steeds vaker dat er wel degelijk een werkzaam bestanddeel in bepaalde middelen zit
:o
Dat dat kan in Nederland!!
pi_87807764
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o
Dat dat kan in Nederland!!
Nou, het blijft me verbazen dat mensen graag middelen willen gebruiken die niets doen omdat ze er geen hinderlijke gevolgen van willen ondervinden maar die tegelijkertijd wel íets moeten doen omdat ze het een en ander geacht worden te verhelpen. Da's gewoon een contradictie.

Ik heb zelf wel eens calendulazalf op een litteken gesmeerd. Mijn plastisch chirurg had me gewaarschiuwd dat de werking ervan niet bewezen was, maar dat er wel enige vermoedens waren dat het smeren zelf positief zou kunnen zijn. Ik begrijp dus wel het 'baat het niet dan schaadt het niet'-idee.
pi_87808097
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:01 schreef hondjes het volgende:

[..]

Mooi, twee jaar geleden bij mijn dochter precies hetzelfde.

Na drie dagen ziekenhuis, mocht ze naar huis en 6 weken laten een gezonde baby....

Sterkte leandra en N...
Dank je, dat geeft goede hoop ^O^
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
pi_87808122
@Leandra en Nostalgist: ik ga heel hard duimen dat het met de eiwitten morgen helemaal goed zit en de bloeddruk lekker laag is. :*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:57:46 #105
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87808959
buuuh.. even klagen hoor..
Hoofdpijn & rare darmen. Hele tijd geborrel in mn buik en plotseling misselijk, en dan niets naar binnen kunnen krijgen terwijl je eigenlijk honger hebt. Wat wil mn lichaam nou ??!!!!
Ik heb gehoord dat na +/- 12 weken het weer even rustig gaat worden qua hormonen..
Iemand die dit kan bevestigen?? :'(
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_87809025
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik heb gehoord dat na +/- 12 weken het weer even rustig gaat worden qua hormonen..
Sorry.. bij mij was het eind 16 weken.
pi_87809334
quote:
Hoofdpijn & rare darmen. Hele tijd geborrel in mn buik en plotseling misselijk, en dan niets naar binnen kunnen krijgen terwijl je eigenlijk honger hebt. Wat wil mn lichaam nou ??!!!!
Nou, over het algemeen wordt het tweede trimester wel als de fijnste periode gezien met de minste kwaaltjes. Ik kan er niet over meepraten.

Ik besefte vandaag ineens dat ik inmiddels in het 3e trimester zit. :o
pi_87809836
rare darmen en misselijk, check. Maar goed, ik ben nog geen 8 weken, dus ik mag.
En over die calendulanzalf: ik moet ergens mee smeren en hier krijg ik geen uitslag van. Dus tja, dan is de beslissing zo gemaakt. En ik mocht daar eerder mee smeren dan met silicone gel, dat is pas prima spul voor littekens.
pi_87810577
Ik ben ook geen goede graadmeter voor wat betreft eerste trimester kwalen die daarna over moeten zijn :N
The way you rock'n'roll
pi_87810726
ik heb geen kwaaltjes gehad, dus kan er ook niet over meepraten.... :@ :@

[ Bericht 59% gewijzigd door kaatjejannie op 21-10-2010 21:50:42 ]
*poef* nu is het weg
pi_87812298
Dank je Claudia!
Leandra en Nostalgist, hoop dat alles goed is morgen :)

En over 1e trimester kwaaltjes kan ik op wat misselijkheid en gevoelige borsten na niet meepraten..
Back in business.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:42:13 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87813847
:o Leandra opgenomen? :o
Sterkte daar!
pi_87819888
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
:o Leandra opgenomen? :o
Sterkte daar!
Dank je;

Inmiddels is ook de uitslag van het urine-eiwit-duurtest bekend: Onder de gevarengrens.. *O*

We wachten verder af wat de dag gaat brengen...
pi_87819942
quote:
Voor mij heel herkenbaar hoor.
Nou heb ik gelukkig niet boven de wc hoeven hangen ondanks de misselijkheid (knock on wood), maar dat eten was echt een drama. Overdag ging dat nog wel goed, vooral veel vla en yoghurtjes enzo en daar deed ik dan een stuk fruit door voor de nodige vitaminen. Misschien werkt het voor jou ook.
Daarbij wil ik wel graag iets met smaak tegenwoordig, dus kipfilet op brood is not done, maar van salami krijg ik het zuur, dus dat was even zoeken.
Probeer gewoon te eten wat je wel kunt verdragen, al is dat alleen maar vla. En vergeet vooral je vitaminepillen niet!
Ik zit nu in week 12 en heb sinds 1 a 2 weken overal veel minder last van, ook van de hoofdpijn. Dus ik hoop dat je dat een beetje hoop biedt.
pi_87820109
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 21:32 schreef kaatjejannie het volgende:
ik heb geen kwaaltjes gehad, dus kan er ook niet over meepraten.... :@ :@
Ik ook niet hoor, hoef je je dus niet voor te schamen
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 07:58:02 #116
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87820194
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 06:18 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Dank je;

Inmiddels is ook de uitslag van het urine-eiwit-duurtest bekend: Onder de gevarengrens.. *O*

We wachten verder af wat de dag gaat brengen...
Fijn!!!

*meld met baby in de buik*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:40:14 #117
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87820608
Hier ook nog steeds... na een valse start vannacht :( ... gisteravond begonnen de weeën heel regelmatig en steeds heftiger te komen, na een uurtje belde ik de verloskundige, alleen om het even te laten weten op een 'normale' tijd (niet midden in de nacht) dat ik bezig was. Ze kwam na ongeveer anderhalf uur en zei toen dat de boel allemaal 'verweekt' en mooi glad was, dus dat het wel begonnen was en dat ze dacht dat het wel zou doorzetten. Niet dus... ik heb nog even in bad gelegen en daar werd ik alleen slaperig van, dus nog even geslapen (met weeën en al die dus veel minder sterk waren geworden). Vk is in totaal twee keer geweest, tweede keer na een 'opleving' van de weeën die daarna weer afnamen in sterkte.
Ze zei dat het wel vaker voorkomt bij derde of vierde kinderen, dat het lijkt te beginnen maar niet snel doorzet.

Bah... ik ben 't zat. Ik heb nauwelijks geslapen door de weeën maar het 'doet' niet veel, dat voel ik ... nog een geluk dat de kinderen er vannacht niet waren en dat ze vandaag ook nog een dagje weg zijn want ik voel me helemaal niet lekker. Misselijk, rugpijn, etc...

Sorry voor de klaagzang, maar 't moest ff!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:54:29 #118
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87820812
Oh Suzanna, de laatste loodjes bij jou zijn wel zwaar. Hoop dat het wel snel echt doorzet, dit lijkt met slopend met de andere kids in huis. :*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:59:03 #119
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87820907
Suzanna, gewoon een dikke :* voor jou, hopelijk zet het vandaag snel door en heb je voor dat je het weet je kindje in je armen!
pi_87821983
Leandra en Nostalgist fijn! *O*

Suzanna :* wat rot zeg zo'n valse start. Vermoeiend ook... :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87822375
wat 'n fijn nieuws Leandra en Nostalgist.

Wat 'n slopende nacht voor jou Suzanna!
:*
*poef* nu is het weg
pi_87823280
suzanna, ik had ook zo'n begin en ben toen ingestuurt naar het zkh. Daar met pijnstilling prima geslapen en de dag erna ingeleid. Is dat geen optie? Sterkte!
pi_87823445
:* voor Leandra en Nostalgist
:* voor Suzanna

Ik ben gesloopt.. Ik kom net terug van de dokter. (niet voor mij maar voor peuter)
Gisternacht heeft xje de hele nacht bij me gelegen en rochelend en doen en vannacht was het ook raak.
Ik gerommel, zij pijn :( Vanmorgen vroeg naar de dokter geweest en net terug van de apotheek.
Ze heeft slijm rond de longetjes en het zit allemaal diep en bluh en antibiotica en ik weet het allemaal even niet meer :'( Ik voel me echt niet toppie dus. Ik ben zo moe maar ik moet ook voor peuter zorgen.
Dit is de eerste keer dat ik het echt lastig kan noemen dat zwanger zijn met peuter :Y
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:54:57 #124
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87825871
Ik heb helemaal nix bijgelezen, maar ik ben er weer..... (Hopelijk heeft niemand me als vermist opgegeven *) )
Ga weer ernstig eraan werken om op de hoogte te komen, maar volgens mij heb ik alleen de bevalling van Sil gemist en het welkom van Inclomius....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:41:02 #125
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87829566
Gefeliciteerd met de goede uitslag Leandra en Nostalgist!
En bedankt iedereen voor de lieve woorden en tips :*
Vandaag thuisgebleven want hield niks binnen :{
Ben nu rijstwafels en bouillon aan het eten/drinken, kijken of dat beter gaat :)

Dikke knuffel voor de vrouwtjes die het moeilijk hebben *;
.. Ok, ook een knuffel voor de rest :P *;
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_87830029
Een :* voor Suzanna. Ik kan me goed voorstellen dat je het hebt gehad. Hopelijk zet het gauw door allemaal.

Ach Pvoesss, heb je net verlof en dan krijg je dit erbij! Dat is ook gewoon heel zwaar. Kun je niet iemand bellen, een familielid of zo? Dan kun jij misschien nog even een middagdutje doen. Beterschap voor de kleine meid grote zus!
pi_87830514
Ochh Pvoesss... ik heb er echt respect voor hoor, tjemig!! Wees niet "te stoer" om aan de bel te trekken bij de mensen om je heen als je gewoon heeeel even je handen vrij nodig hebt he...een paar uurtjes slaap kunnen goud waard zijn, helemaal nu! En dan heb je ook weer het gevoel er meer voor x te kunnen zijn!! Sterkte hoor!

En Suzanna ook, ze zorgen zo lief voor je, je 3 meiden, maar tis een hele taak wachten op de bevalling, de knop af en toe omzetten dat het lijkt te gaan beginnen en dan niet alleen voor jezelf de teleurstelling moeten verwerken, maar ook de nieuwsgierigheid van de meiden nog langer moeten rekken... Ik hoop dat je heel gauw duidelijkheid hebt en je kunt gaan genieten van jullie verse gezin van 6! (Als het nou weer beginnend door lijkt te gaan zetten kun je trouwens beter een tijd onder de warme douche gaan staan dan in bad gaan zitten, dat laatste wil ook nog wel eens juist weeënremmend werken als je nog heel beginnend in partu bent!)

Tank_Girl! Goed dat je jezelf ff voorop gezet hebt en thuisgebleven bent hoor, even weer op krachten komen! Vervelend dat je er zo'n last van hebt! Bij mij valt het gelukkig erg mee zolang ik maar op tijd eet (en das met een dreumes die 's nachts om de paar uur wakker wordt nog wel eens lastig, zodra ik haar stil heb móet ik eerst weer naar benen om even wat lichts te eten anders kom ik stomweg niet meer in slaap van de honger)

Hier is alleen de vermoeidheid echt killing, daar ben ik echt wel een beetje klaar mee. Is ook heel anders met een 2e natuurlijk, helemaal nu hier een gezellige kiezendoorbraak gaande is. Maar ik herinner me dat gevoel van op je reserves lopen lang niet zo van de vorige keer. Komt bij dat ik alweer 2 maanden fulltime aan het werk ben door personeels tekort, dus dat hakt er ook wel even in...Slaapt Lena een goeie nacht, moet ik zelf 's nachts 3x op pad -O- Het scheelt dat ik mijn werk erg leuk vindt, maar ik ben blij als ik het weer parttime kan gaan doen. Nog 1,5 week fulltime werken en dan heerlijk een weekje luieren op t strand met zn 3tjes! Daarna moet werktechnisch alles langzaamaan weer een beetje back to normal worden *O* Daarna zal t vast alweer wat beter te behappen zijn... en en en ...morgen alweer 12 weken *O* Heb gister stiekem nog even weer heerlijk gespiekt, hoe veel je alweer van zo'n kindje kan houden hè...ongelooflijk!'Het mag dan allemaal sneller gaan en je mag dan bij een 2e minder 24 uur per dag zwanger zijn voor je gevoel, die echo's doen nu echt des te meer met me, júist omdat ik nu pas écht besef wat het inhoudt "samen een kindje krijgen"...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_87831256
Jemig, Poppedein, dat klinkt als gekkenwerk! :o Nog 1,5 week doorbijten dus. Naar welk strand gaan jullie?

En dat laatste gevoel kan ik geheel onderschrijven. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:32:49 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87831295
Poppedein: ik herken je laatste woorden zo goed.. het niet 24 uur per dag zwanger zijn.. Ik voel me, afgezien van lichte schopjes zo nu en dan, helemaal niet echt zwanger (meer). ik ben veel te druk bezig met de verhuizing, met een jengelig (want ziek/snotterig) kind etc. Alleen die schopjes (als ik even kan zitten) en m'n rugklachten, + het feit dat ik ontzettend ongeduldig ben en vrij weinig kan hebben (sorry tankgirl, ik ben morgen 20 weken :o , en ik heb nog steeds last van m'n hormonen :') ) . Morgen ook nog de stress van m'n dochter op bezoek (lekker tering bende hier, Jan heeft al amper ruimte om te spelen, laat staan als zij er ook nog bij is, maar goed, ik kan een bezoek ook niet zomaar overslaan natuurlijk ;) ) Mjah, ook een klaagpost geworden, terwijl ik mag boffen dat ik eigenlijk niet zo veel last (meer) heb van kwaaltjes (dankzij de adrenaline van de verhuizing wellicht?

LLM's en ieder die het kan gebruiken een dikke :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:33:35 #130
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87831327
Poppedein, leuk dat je die 'grens' hebt bereikt morgen, wij moeten 1 dagje langer wachten (zondag). Maandag alweer de 12 weken echo, zucht O+
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:41:04 #131
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87831536
Dank je wel meiden!
Poppedein, ik geloof ook zeker dat het weeënremmend werkte, maar op dat moment vond ik het niet erg omdat ik toen even kon slapen. Maar de tweede keer zette het ook weer niet door ...
Ik heb dit bij Julia ook heel vaak gehad dus ik baal wel erg.
De vk zei overigens dat als ik volgende week (als ik 40 weken ben) dit nog steeds heb, ze misschien wel willen strippen. Vannacht had ze ook gevoeld of ze eventueel de vliezen zou kunnen breken maar dat was nog geen optie omdat er niet genoeg ontsluiting was. Strippen heeft ze een beetje geprobeerd maar ook dat lukte nog niet helemaal. Ze had er echter wel vertrouwen in dat het niet meer langer dan een week zou duren voor de baby komt... dat hoop ik dan maar.
pi_87831596
Een weekje Hurgada, Egypte-strand Claudia!! Heerlijk! Tenminste, ik vind het ook heel spannend het vliegen en ergens anders samen met Lena op 1 kamer slapen hoor, t zou me nog niet veel verbazen als we moeier terugkomen dan we weggaan, maar we hoeven een week lang heerlijk helemaal niets, behalve gewoon lekker tijd met zn 3tjes doorbrengen en daarvan genieten! O+
pi_87831630
oehh wat vervelend Poppedein!! Welk hotel gaan jullie?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87831697
Kan ik me ook voorstellen Suzanna, ondanks dat je dolgraag je kindje in je armen wil hebben speelt op dat moment je bio-ritme ook gewoon keihard mee en kun je gewoon niet anders dan daar nog even aan toegeven zolang de weeën nog redelijk op te vangen zijn... Hopelijk lukt het je om nog wat energie te sparen de komende dagen en ik hoop voor je dat het gauw echt door zal zetten!

DJMO, tis een hoop gestress die verhuizing, maar oohhh wat zul je blij zijn als het straks echt jullie thuis geworden is! En je dochter zal het vast heel spannend vinden om her en der ook een beetje mee te kunnen helpen!

Tank_girl, had jij nou al een echo gehad of is maandag je eerste echo?? Tis zo'n écht kindje alweer met 12 weken! Zo'n echt profieltje alweer O+
pi_87831811
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:44 schreef Vicky het volgende:
oehh wat vervelend Poppedein!! Welk hotel gaan jullie?
Dana Beach Resort
pi_87831947
Dankjullie wel! Ze is vandaag gewoon naar de opvang.
Ik voel me heel schuldig maar ik moest zoveel halen en doen :@
Dan kan ze beter lekker bij haar beste vriendjes zijn dan met mij op sleeptouw.
Volgens de arts kon het geen kwaad, ze heeft geen koorts alleen pijn en het is lastig.
Dus ik heb haar zelf voor de keus gelaten of ze naar het kdv wilde gaan en ze wilde dat heel graag. O+

En ik zit nu lekker met een bak thee en nog 2/3e van een hele vlaai even niets te doen :D

Heel veel plezier Poppedein *O* Ik vind het zo knap dat je gewoon verloskundige bent.
Als ik zie hoeveel mijn verloskundigen zouden doen voor me met uit bed komen en alles dat je dat gewoon doet met kinderen echt ik vind het bijzonder knap ^O^
pi_87831988
oh wat ziet dat er heerlijk ut!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:58:54 #138
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87832090
Pvoesss, vlaai, bak thee? Mag ik? Maar fijn dat je toch even je rust kan nemen :)

En Poppedein, wordt vast heel leuk en relaaaaaaaaaaaaaaaaxed fi Masr/in Egypte! Gewoon heerlijk niets doen en Lena zal daar hardstikke verwend worden, en jij ook als ze eenmaal doorhebben dat je hamil/zwanger bent. ;)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:59:12 #139
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87832096
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:46 schreef Poppedein het volgende:
Kan ik me ook voorstellen Suzanna, ondanks dat je dolgraag je kindje in je armen wil hebben speelt op dat moment je bio-ritme ook gewoon keihard mee en kun je gewoon niet anders dan daar nog even aan toegeven zolang de weeën nog redelijk op te vangen zijn... Hopelijk lukt het je om nog wat energie te sparen de komende dagen en ik hoop voor je dat het gauw echt door zal zetten!

DJMO, tis een hoop gestress die verhuizing, maar oohhh wat zul je blij zijn als het straks echt jullie thuis geworden is! En je dochter zal het vast heel spannend vinden om her en der ook een beetje mee te kunnen helpen!

Tank_girl, had jij nou al een echo gehad of is maandag je eerste echo?? Tis zo'n écht kindje alweer met 12 weken! Zo'n echt profieltje alweer O+
Met 8 weken hebben wij het kindje voor het eerst gezien O+
Ik vond het al echt bijzonder, en dacht in ieder geval al duidelijk een hoofdje en onderlijfje te kunnen zien :)
Eigenlijk zou een bevestiging van 'het gaat goed' al goed genoeg zijn, de rest is een bonus :)
pi_87832256
Hier zijn de kwaaltjes er ook nog (bij 16w2), wel is de misselijkheid sinds deze week veel minder...heb sinds maandag niet meer overgegeven!
Vanochtend vol goede moed naar school, laatste werkdag voor de herfstvakantie, maar werd op de fiets al een beetje licht in mijn hoofd. Eenmaal op het werk brak het zweet me uit en werd het zwart voor mijn ogen. Randje flauwvallen dus...Mijn collega's hebben me weer naar huis gestuurd....heb voor de zekerheid de huisarts even gebeld en ben weer op bed gegaan. En nu heb ik koppijn.
Ook heb het idee dat mijn verkoudheid weer erger wordt...ik ga het dus maar even héél rustig aan doen de komende dagen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:04:15 #141
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87832269
Moet even lachen om de reacties op DAna Beach resort:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87832340
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:58 schreef Basboussa het volgende:
en jij ook als ze eenmaal doorhebben dat je hamil/zwanger bent. ;)
Ik zal mn buik extra uitzetten ;) Vorig jaar in Tunesie stond mn lief meer in the picture dan ik... alle mannen noemden hem een "Lucky man with the beautiful pregnant lady"....gaf niets, ik neem complimentjes ook wil in ontvangst als ze indirect binnenkomen ;)

En Pvoesss...lief :@ Dankjewel! Al heb ik dan weer vooral respect voor mensen die een hele dag op kantoor zitten terwijl ik nu betaald en wel met een laptop op schoot in bed mn werktijd zit vol te maken...alles heeft zn voors en tegens!
En doe es even gauw normaal met je schuldig voelen, je weet zelf dat je meisje daar heerlijk op haar plekkie is, helemaal als ze terwijl ze niet fit is alsnog aangeeft graag naar t KDV te gaan, prima toch! Jij betn beschikbaar voor haar als het tóch niet blijkt te gaan! En nu heb jij even de tijd om op adem te komen en niet meer te hoeven rennen en vliegen mét xje en kun je straks weer veel fijner ook de mama voor haar zijn die je zo graag voor haar wil zijn! Die laatste weken zijn voor jullie allebei gewoon ontzettend intensief, vermoeiend en spannend!
pi_87832417
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:59 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Met 8 weken hebben wij het kindje voor het eerst gezien O+
Ik vond het al echt bijzonder, en dacht in ieder geval al duidelijk een hoofdje en onderlijfje te kunnen zien :)
Eigenlijk zou een bevestiging van 'het gaat goed' al goed genoeg zijn, de rest is een bonus :)
Mooi gezegd O+, en reken maar dat je t goed gezien hebt hoor, het onderscheid tussen het hoofdje en t rompje, al zijn ze nog even groot rond die termijn, het is écht al meer dan alleen maar een boontje hoor! Niet te min is het onvoorstelbaar wat 4 weken doen met dat kindje wat voor jullie toen al zo mooi was alleen al omdat hij t zo goed deed...nu zit er écht een kindje in je buik! Met echte vingers en een echt profieltje! gewoon allemaal heel echt! Geniet ervan maandag! Ik hoop dat je er niet te zenuwachtig voor bent.
pi_87832741
Pvoesss goed dat je even rust neemt. X heeft het daar vast goed naar dr zin en als het niet gaat bellen ze wel!

Lekker poppedein, bijna vakantie. Klinkt alsof je er inderdaad echt meer dan aan toe bent

Ik ben echt aan het aftellen qua werk merk ik, nu nog 9x werken (over 3 weken). Wel wil ik kijken of ik de langste dag (woensdag tot half 5) 2 uurtjes vrij ga nemen, merk dat zo'n lange dag nu echt wel zwaar wordt.
Vandaag nog even over ouderschapsverlof gehad en hopelijk kan het doorgaan wat ik graag wil, een maand langer verlof en daarna de vrijdag (werk ik 4 uur) ouderschapsverlof. Relaxed!!
pi_87832866
Suzanna, wat een klote nacht joh! Hopelijk heb je snel je kleintje in je armen!

Poppedein, goed dat je dat zegt van het bad. Ik ben er al een paar keer ingegaan en inderdaad zakte het dan af. Voortaan maar gewoon douchen dus!

Ladies, die het nodig hebben, sterkte!

Hier weinig nieuws te melden. Ik denk dat beeb zich niet meer vanzelf aan gaat dienen al ben ik nu 40w3d.. Maandag weer op controle, hopelijk is het niet meer nodig! kreeg net een mailtje dat een dame van de pufclub is bevallen. 63 uur van het breken van de vliezen tot de uiteindelijke keizersnede :o
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:25:21 #146
238474 Jeetjejom
pi_87832944
Poppedein, alvast veel relaxplezier daar! En met Lena gaat het vast goed komen, toen wij met Jorja in Malta waren heeft ze beter dan ooit geslapen, dus bij jullie gaat dat gewoon nog nog nog beter! En hopelijk idd daarna wat meer rust op het werk!
Pvoess, gewoon rust nemen hoor, nix om je schuldig over te voelen. Het is veel beter als je vanavond weer de gezellige mama bent toch?
Jouw warmte is genoeg
pi_87833105
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Suzanna, wat een klote nacht joh! Hopelijk heb je snel je kleintje in je armen!

Poppedein, goed dat je dat zegt van het bad. Ik ben er al een paar keer ingegaan en inderdaad zakte het dan af. Voortaan maar gewoon douchen dus!

Ladies, die het nodig hebben, sterkte!

Hier weinig nieuws te melden. Ik denk dat beeb zich niet meer vanzelf aan gaat dienen al ben ik nu 40w3d.. Maandag weer op controle, hopelijk is het niet meer nodig! kreeg net een mailtje dat een dame van de pufclub is bevallen. 63 uur van het breken van de vliezen tot de uiteindelijke keizersnede :o
Oehhh dat laatste komt wel even binnen als je zelf de bevalling nog voor de deur hebt staan... maar statistisch gezien alleen maar meer kans op een goeie bevalling voor jou ;)

en wat betreft het bad, nog even voor de duidelijkheid: Er is niets mis met in bad gaan als je aan het bevallen bent hoor! absoluut niet, maar liever pas in de "actieve fase" en die is gemiddeld vanaf een centimeter of 3-4. in de aanloopfase kan de totale omgeving van warm water zorgen dat de weeën afzakken, dus dan vertelt een warme douche je meer; voorweeën zal dan over het algemeen (even) af en échte ontsluitingsweeën zetten juist door
pi_87833566
Het bad verhaal was duidelijk ;) ik ging er juist in tijdens voorweeen en alle keer zwakte het af maar ik had er niet bij stilgestaan dat het warme water daar juist voor zorgt!

Tja, 63uur verwacht ik er toch niet over te doen, maar ze had een stuitligging en wilden het perse zelf proberen..

Wat lekker dat jullie een weekje op vakantie gaan Poppedein! Fulltime werken met een kleine, en een op komst is echt knap!

Oeeh, Mrien dat klinkt lekker van die ouderschapsverlof!
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:30:35 #149
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87835688
Even een gedachte delen....
Wat apart eigenlijk dat je in het begin van de zwangerschap nog niet moet denken aan de bevalling, en aan het einde er zelfs naar kan 'verlangen' - en hoopt dat er iets gebeurt! Ik hoop de hele tijd dat het flink pijn gaat doen, gek eigenlijk...
pi_87836815
Heel herkenbaar Suzanne, ik denk elke keer laat het nu maar echt, echt pijn gaan doen dan weet ik tenminste zeker dat het is begonnen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87837190
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:04 schreef Basboussa het volgende:
Moet even lachen om de reacties op DAna Beach resort:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles is eetbaar :D hahahha

Ziet er heerlijk uit poppedein!! O+ En idd, uitsteken die buik! Koop nog even een hysterische buikband ofzo zodat er geen misverstanden kunnen zijn :D uitbuiten die hap :+

Pvoesss :* met recht de laatste loodjes. T valt niet mee 2 kinders in je eentje, wat anderen ook zeggen niet te trots zijn om aan de bel te trekken hoor bij iemand als het nodig is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87844302
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:30 schreef Suzanna het volgende:
Wat apart eigenlijk dat je in het begin van de zwangerschap nog niet moet denken aan de bevalling, en aan het einde er zelfs naar kan 'verlangen' - en hoopt dat er iets gebeurt! Ik hoop de hele tijd dat het flink pijn gaat doen, gek eigenlijk...
Hopelijk gaat het inderdaad snel gebeuren :*
En ook voor Barbabientje en Kaatjejannie :*
pi_87850432
even weer een egopost. Sorry..

Ik lig in het ziekenhuis nu, had vanmiddag bij de vk in het ziekenhuis weer een behoorlijk hoge bloeddruk. Ik ben gestart met medicatie, en morgenochtend gaan ze kijken of ik in te leiden ben. Anders gaan ze beginnen met primen. Spannend... Gelukkig draadloos internet hier, en de man heeft de laptop meegenomen voor me.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:23:07 #154
54772 Silmarwen
pi_87850493
KJ! Spannend joh, ik hoop dat het snel door zet nu voor je!
pi_87850553
Kaatje :o dat is even schrikken! Tijd voor Ilse om te komen :Y Wat ik al zei, als ze nou vóór morgenavond komt, kan ze meteen een uur langer slapen :P

Hou je taai meid, het gaat niet lang meer duren! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:26:55 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87850639
sterkte KJ! hopelijk besluit Ilse dat je niet hoeft ingeleid te worden en lig je straks te puffen ! ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87850721
tnx ieder, maar Orea, volgens mij is de wintertijd pas volgende week.....
*poef* nu is het weg
pi_87850854
:D ben ik echt zo blonT :o

Ilse, niet naar me luisteren!!! Gewoon nu komen :P
pi_87850907
Ja nu zie ik het :') hoe kom ik nou bij 3e weekend in oktober :? na-zwangerschaps-dementie :Y)
pi_87851712
KJ, sterkte en succes meid :*
The way you rock'n'roll
pi_87852503
KJ sterkte en heel veel succes meid! :*

Oeh wintertijd :o
das een goeie om in de gaten te houden voor als ik B. op moet halen volgende week.
Ik zie t wel gebeuren :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87859421
KJ, spannend! Heel veel succes! Hopelijk kunnen wel snel Ilse der echte naam lezen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87859612
kj en de andere llm'ers veel succes vandaag!
Ik tel echt de dagen tot de echo nu, alles voelt wel goed, maar de zenuwen zijn toegeslagen....vandaag een dagje shoppen met vriendinnen, gaat me vast genoeg afleiding geven.
pi_87859627
KJ, sterkte, en hopen dat ze nu snel komt.

Ik heb gisteren de eerste echo gehad, en we hebben een knipperend hartje gezien O+ . De termijn klopte met wat ik dacht, ik ben op 5 juni 2011 uitgerekend, ik ben nu dus 7 weken en 6 dagen zwanger.

Verder veel info meegekregen, en vanwege mijn bmi krijg ik straks nog eens 3 extra groei echo's, dus ik kan aan het eind nog een paar keer gluren..
Over 4 weken weer een afspraak, en tegen die tijd kan ik het tenminste ook tegen iedereen die iets minder dichtbij staat vertellen.
pi_87859689
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:30 schreef Suzanna het volgende:
Ja dat is idd wel erg bijzonder. Ik zit nu op een kleine 13 weken en ik moet er idd nog even niet aan denken, zeker niet als je verhalen hoort over 63 uur }:| Maar ik kan me dan ook wel weer heel goed voorstellen dat je daar heel anders over denkt als je rond de 40 weken zit.
Heel veel sterkte iig Suzanna. En jij natuurlijk ook KJ.

Oh en Orea, wil je me niet meer blij maken met die dooie mus. Heb een druk weekend en was helemaal blij met een uurtje extra! Lees ik erna dat dat pas volgende week is o|O
pi_87859707
Ook nog even een egopostje.......
gisteren een gigantische huilbui gehad. Had mijn moeder aan de telefoon en ik vertelde wat we dinsdag allemaal besteld hadden (en dus van mijn schoonouders hadden gekregen). Was al een beetje bang voor d'r reactie, maar ik wil zoiets ook gewoon kunnen delen met haar.
Zegt ze: ik vind dit toch wel een beetje jammer, want ze geven mij weinig ruimte om nog iets voor je te doen.
En ik begreep haar gewoon zo goed!
Dus heb lekker hormonaal zitten janken en heb haar daarna voorgesteld dat ze binnenkort een keertje zelf naar mijn schoonouders belt om te bespreken wie wat geeft. Mijn ouders hebben de kinderwagen al gegeven, maar schijnbaar hebben ze dus nog meer ideetjes.
Gelukkig heb ik ook hele lieve schoonouders dus als mijn moeder hun zou bellen, is zoiets echt wel bespreekbaar. Ze vond het iig een goed idee.
Ik ben daarna ff naar mijn vriend gegaan met het verzoek aan hem om zijn ouders wat af te remmen.

Wat ik al eerder schreef: ik ben meer dan dankbaar voor alles wat we hebben gekregen en blij dat onze spaarrekening dit bespaard is gebleven, maar ik vind het zelf ook leuk om dingetjes te kopen en dat hoeft al bijna niet meer. En we moeten nog een half jaar!
Nou ja.......iig een heel dubbel gevoel dus en ik wil ook geen ondankbaar kreng zijn, maar het werd me allemaal iets te veel gisteren :'(
pi_87859770
KJ, wat spannend! Veel succes met het inleiden vandaag. Ik hoop dat het vlotjes gaat.

Laiveneertiekje: gefeliciteerd met de goede echo! Da's alvast de eerste horde. Toch fijn om te weten dat nu in de basis alles goed zit, vind je niet?

Danic, dat heb je uitstekend opgelost! Ik begrijp ook alle partijen heel goed en het klinkt alsof iedereen lief en voor rede vatbaar is; nu nog even wat beter communiceren met elkaar.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:34:54 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87859800
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:21 schreef kaatjejannie het volgende:
even weer een egopost. Sorry..

Ik lig in het ziekenhuis nu, had vanmiddag bij de vk in het ziekenhuis weer een behoorlijk hoge bloeddruk. Ik ben gestart met medicatie, en morgenochtend gaan ze kijken of ik in te leiden ben. Anders gaan ze beginnen met primen. Spannend... Gelukkig draadloos internet hier, en de man heeft de laptop meegenomen voor me.
Oh oh wat een gedoe zeg :( ... bij jou vergeleken heb ik een appeltje-eitje zwangerschap. En dan ook nog eens overtijd zijn... sterkte joh. Ik hoop dat je ingeleid kunt worden. Wat is primen?
Heel veel sterkte!! :*
pi_87859828
Ik denk dat primen 'het klaarmaken van het lichaam om ingeleid te worden' is. Bij mij gebeurde dat met pillen (maar het kan ook op andere manieren). Als die hun werk zouden hebben gedaan zouden mijn vliezen gebroken worden en zou ik een wee-opwekkend middel toegediend krijgen.
pi_87859833
Jankbuien :D Gister had ik er eentje uit het niets. Dat is me nog nooit overkomen. Vaak jank ik wel met een (stomme) reden.
Ik begin spontaan te janken. Hubbie schrikt en zegt: wat is er? Ik: hormoneeeeeeeeeeeeeh ;(
Waarschijnlijk gewoon moe van mijn eerste week werken na 9 weken plat gelegen te hebben maar toch :')
Hubbie: ja maar je begint toch niet om niet te huilen?
Ik: weeeeeeeeeeeeel ;(
Hubbie: Oke :') Hebben we dat ook meegemaakt :')
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:41:31 #171
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87859836
Okee, duidelijk Claudia. Zulke dingen hebben ze bij m'n zus ook gedaan, die kreeg eerst een gel ofzo... het duurde allemaal wel eeuwen, maar uiteindelijk is ze na een paar dagen toch bevallen (infuus en al op het einde...).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:37:04 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87860130
even niet bijgelezen, maar kom me melden met 20 weken zwangerschap :P

alle llm's :*
KJ ik hoop dat je bezig bent!

ik ga m'n dochter halen, vanavond even bijlezen :W

zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:42:36 #173
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87860176
Kaatjejannie: Succes!!!! :*
Danic: Begrijp helemaal wat je bedoelt, ik ben ook al bang voor de 'oorlog' tussen mijn moeder en mijn schoonmoeder. Dus ben al aan het kijken wie ik wat kan laten geven :P
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:45:24 #174
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87860201
Fijne ochtend samen DJMO! Geniet ervan!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:32:52 #175
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87860759
KJ: succes!!!

Laiveneertiekje: fijn dat je een knipperlichtje hebt gezien.

*Hier nog steeds met baby in de buik*
pi_87860950
KJ heel veel succes in het ziekenhuis!! Hopelijk blijft je bloeddruk een beetje stabiel en is alles gauw rijp genoeg om in te kunnen leiden (of nog liever gewoon spontaan op gang te komen!)

:* ook voor de andere LLM's met hun bolle babybuukskes! effies nog!

Laiveneertiekje, wat heeeeerlijk dat je een knipperhartje hebt gezien! O+
pi_87861105
Vannacht zijn mijn vliezen zomaar spontaan gebroken. Toch kan mijn lijf wat zelf :)

vanmorgen is er gekeken hoe het ervoor stond, ik had 2 cm en mocht naar de verloskamer. Lig nu aan het infuus met opwekkers. Het infuus staat nu op 2,4 en begint wat te doen. eerst in de rug, maar nu ik daar iets van warmte heb zitten ze in de buik. De rug weeën werden niet geregistreerd, de buik weeën wel. Dat is dan wel weer fijn.
*poef* nu is het weg
pi_87861141
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Vannacht zijn mijn vliezen zomaar spontaan gebroken. Toch kan mijn lijf wat zelf :)

vanmorgen is er gekeken hoe het ervoor stond, ik had 2 cm en mocht naar de verloskamer. Lig nu aan het infuus met opwekkers. Het infuus staat nu op 2,4 en begint wat te doen. eerst in de rug, maar nu ik daar iets van warmte heb zitten ze in de buik. De rug weeën werden niet geregistreerd, de buik weeën wel. Dat is dan wel weer fijn.
Oehhh wat spannend KJ!! Zettemop meis!! :% *O* :%
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87861364
Oehhhh Kaatje!!! Daar ga je!! Spannend! *O* Nog heel even en dan voel je Ilse trappelen óp je buik in plaats van erin! Ik ben heel benieuwd ook naar haar echte naam!
pi_87861407
Succes kaatjejannie!!! Fijn dat je lichaam toch ook een beetje meewerkt!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:13:24 #181
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87861410
:% Go KJ! Fijn dat je lijf zelf heeft besloten dat het tijd is. Hoop dat het vlot gaat en je snel je meisje lekker vast kan houden.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:27:30 #182
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87861632
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 07:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
KJ, sterkte, en hopen dat ze nu snel komt.

Ik heb gisteren de eerste echo gehad, en we hebben een knipperend hartje gezien O+ . De termijn klopte met wat ik dacht, ik ben op 5 juni 2011 uitgerekend, ik ben nu dus 7 weken en 6 dagen zwanger.

Verder veel info meegekregen, en vanwege mijn bmi krijg ik straks nog eens 3 extra groei echo's, dus ik kan aan het eind nog een paar keer gluren..
Over 4 weken weer een afspraak, en tegen die tijd kan ik het tenminste ook tegen iedereen die iets minder dichtbij staat vertellen.
Bijzonder he, dat geboink van het hartje op de monitor O+
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:28:29 #183
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87861648
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:

Gogogo Kaatjejannie!!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:29:39 #184
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87861665
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:46 schreef Poppedein het volgende:
KJ heel veel succes in het ziekenhuis!! Hopelijk blijft je bloeddruk een beetje stabiel en is alles gauw rijp genoeg om in te kunnen leiden (of nog liever gewoon spontaan op gang te komen!)

:* ook voor de andere LLM's met hun bolle babybuukskes! effies nog!

Laiveneertiekje, wat heeeeerlijk dat je een knipperhartje hebt gezien! O+
Hey Poppedein, gefeliciteerd met de 12 weken he ;) 8-)
pi_87861854
ooooooooooh KJ!!! *O* *O*
wat ontzettend spannend!! *O* heel veel succes meid, zet hem op :% :% :%
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87861917
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:29 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Hey Poppedein, gefeliciteerd met de 12 weken he ;) 8-)
Hahaha, dank Tank_Girl! *O* Het is een compleet andere wereld, je realiseert je nog niet wat je te wachten staat ;) :P
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:17:04 #187
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87862765
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:40 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Hahaha, dank Tank_Girl! *O* Het is een compleet andere wereld, je realiseert je nog niet wat je te wachten staat ;) :P
Nou na maandag die echo zal ik mij in ieder geval een stuk geruster voelen ;) ... voor even :P
pi_87862880
KJ, heel veel succes!!
pi_87863322
Woehoee Kaatje, daar ga je! Heel veel succes!

Dames met de mijlpalen, gefeliciteerd *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:55:35 #190
54772 Silmarwen
pi_87863666
Woohooo KJ! Spannend hoor, ik hoop dat alles lekker vlot verloopt en je nu al goed aan het puffen bent met heel wat meer centimeters! Nog maar een paar uurtjes en je hebt je kleintje in je armen! *O*
pi_87864848
KJ veel succes *O*
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_87864972
Succes KJ

Ik heb alleen hele erge buik[ijn meer mensen die dit in het beginstadium ook gehad hebben?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:28:57 #193
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87867566
KJ, SPANNUNT! En dat het maar voorspoedig mag gaan!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:05:29 #194
238474 Jeetjejom
pi_87868488
KJ, veel succes!!!!!
Poppedein *O* *O* *O* 12 weken! Gefeliciteerd
laiveneertiekje wat fijn een goede echo! Nu lijkt het al wat echter he!
Mefke, geen zorgen maken hoor, is nergens voor nodig!
Ander LMM's :*
Jouw warmte is genoeg
pi_87871291
Claudia en jeetjejom, het lijkt zeker wel echter nu. De toekomstige opa's en oma's zijn nu ook op de hoogte, nu even kijken wanneer we het verdere familie/vrienden gaan vertellen.

Het hartje horen was wel heel apart hoor, nauwelijks voor te stellen dat het kloppende hartje zo al in geluid is om te zetten zeg maar.

zfs, ik heb wel regelmatig flinke buikpijn gehad, kwam omdat mijn darmen aan het rommelen waren/zijn. Ik let erop dat ik genoeg drink en wat extra vezeltjes inneem..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:37:19 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87874986
Spannend kaatjejannie! Laat Ilse de wereld en haar mooie papa en mama maar leren kennen :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:41:07 #197
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87876855
Nog niet uitgebreid bijgelezen, zie in elk geval dat KJ d'r vliezen toch nog spontaan zijn gebroken *O* . Zou Ilse er al zijn?? Zet 'm op KJ!

Kom zelf net terug uit het ziekenhuis. Ik heb vandaag zo'n drukkende pijn in mijn onderbuik ( ook pijn scheuten i/d buurt van vagina/anus) en het werd gaandeweg de dag steeds pijnlijker. Alleen als ik lig of heel onvrouwelijk zit dan is het bijna weg. Ik heb vandaag ook wat teveel gestaan en maakte me dus ook niet heel erg zorgen (heb soortgelijke pijn al vaker gevoeld de afgelopen tijd) om de baby maar toch voor de zekerheid wel even de gyn gebeld. Met name omdat het ook na rust vanavond toch erg veel pijn bleef doen als ik ging lopen/staan/verliggen/verzitten.

De dienstdoende vk van de afdeling aan de lijn gehad en die zei dat we maar gewoon even langs moesten komen voor een echo, dan kon ze ons geruststellen. Want ook zij dacht net als ik aan bandenpijn maar wilde me gewoon even zien. We zijn dus gegaan en inderdaad, na wat aanvullende info van mijn kant was het voor haar zo klaar als een klontje: bandenpijn. Ik moest het even wat rustiger aan gaan doen qua heen en weer 'rennen'. En het allerbelangrijkst, ons kleintje was alive and kicking (helaas zonder dat zijn/haar moeder dat voelde) in mijn buik. Hij/zij danste weer alle kanten op. Toch wel weer een opluchting.

We zijn erg blij met de afdeling Verloskunde in ons ziekenhuis. Ik was altijd bang dat het zo onpersoonlijk zou zijn maar zo ervaren we het helemaal niet.

Nu ga ik lekker bij mijn lief op de bank liggen. Fijn weekend meiden! Ik lees morgenavond of maandagmorgen weer uitgebreid bij om te lezen hoe het met jullie is. :*

Oh ja, morgen gaan we het bedje en de kinderwagen voor onze uk ophalen! *O*
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:54:18 #198
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87877213
Hee wat goed KJ!!! Ik gun het je zó om te bevallen vandaag!!! Zet 'm op!! *O*

:* en sterkte!

Twentemeisje, doe 's wat rustiger jij! Enne, bandenpijn kan inderdaad wel erg pijnlijk zijn, maar probeer je niet zo snel zorgen te maken joh. Zorgt toch wel voor veel stress weer als je naar het zh moet toch?
Gelukkig ben je weer gerustgesteld. :*
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:01:54 #199
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87877386
Thanks Suzanna, van mij had dat bezoekje ook niet gehoeven hoor. Ze had me telefonisch gerust mogen stellen, ik ging zelf ook van bandenpijn uit. Maar toen ze zelf aandrong dat we gewoon even langs moesten komen voor een echo ter geruststelling, hebben we dat toch maar gewoon gedaan ;) . :*
pi_87877502
Namens Leandra ook een welgemeende succes-wens voor KJ. ^O^

Leandra ligt nog in het zkh.. Het blijft spannend met de bloeddruk.. Na een zware nacht met medicijnen die (to put it mildly) niet echt werkten, vandaag (na een stevig gesprek met de dienstdoende arts) geen medicijnen.

Bloeddruk bleef aanvankelijk laag, maar net weer 140 / 95.. Maar goed; morgen loopt de favo gynaecoloog van Leandra weer zaal, en zullen we kijken wat er verder gaat gebeuren...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:08:54 #201
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87877550
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:01 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Suzanna, van mij had dat bezoekje ook niet gehoeven hoor. Ze had me telefonisch gerust mogen stellen, ik ging zelf ook van bandenpijn uit. Maar toen ze zelf aandrong dat we gewoon even langs moesten komen voor een echo ter geruststelling, hebben we dat toch maar gewoon gedaan ;) . :*
Sorry als het wat bemoeierig overkwam :@ ... ik zat te denken aan mijn eigen zwangerschappen en aan de keren dat ik langs ben geweest bij de vk of in het ziekenhuis en dat het eigenlijk niet nodig was en ik mezelf helemaal bezorgd had gemaakt... het had zoveel gescheeld als ik inderdaad even aan de telefoon gerustgesteld was. Lijkt me zo naar als je helemaal naar het zh moet, ik vond dat altijd heel erg enerverend.

Wel fijn dat je zelf ook al aan bandenpijn dacht, dat scheelde denk ik wel een hoop (dat je toch verwachtte dat het wel goed zat).
Oh ja, en ik zat ook nog te denken, wel erg leuk om weer een echo te hebben O+ ;) eigenlijk!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:09:51 #202
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87877566
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:06 schreef Nostalgist het volgende:
Namens Leandra ook een welgemeende succes-wens voor KJ. ^O^

Leandra ligt nog in het zkh.. Het blijft spannend met de bloeddruk.. Na een zware nacht met medicijnen die (to put it mildly) niet echt werkten, vandaag (na een stevig gesprek met de dienstdoende arts) geen medicijnen.

Bloeddruk bleef aanvankelijk laag, maar net weer 140 / 95.. Maar goed morgen loopt de favo gynaecoloog van Leandra weer zaal, en zullen we kijken wat er verder gaat gebeuren...
Wat naar die bloeddruk...sterkte voor jullie! :*
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:11:32 #203
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87877609
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:08 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Sorry als het wat bemoeierig overkwam :@ ... ik zat te denken aan mijn eigen zwangerschappen en aan de keren dat ik langs ben geweest bij de vk of in het ziekenhuis en dat het eigenlijk niet nodig was en ik mezelf helemaal bezorgd had gemaakt... het had zoveel gescheeld als ik inderdaad even aan de telefoon gerustgesteld was. Lijkt me zo naar als je helemaal naar het zh moet, ik vond dat altijd heel erg enerverend.

Wel fijn dat je zelf ook al aan bandenpijn dacht, dat scheelde denk ik wel een hoop (dat je toch verwachtte dat het wel goed zat).
Oh ja, en ik zat ook nog te denken, wel erg leuk om weer een echo te hebben O+ ;) eigenlijk!
Zo had ik het helemaal niet opgevat hoor! :* Je had ook helemaal gelijk gehad als ik mezelf in de stress had gejaagd. Maar het was eigenlijk meer een better safe then sorry-telefoontje (die ze dus telefonisch had kunnen afhandelen) tja, die echo sloegen we niet af. We wonen ook nog eens dichtbij het hospitaal dus... ;)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:12:23 #204
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87877631
Sterkte Leandra en Nostalgist, morgen verder denken met jullie favo gyn! Ik duim voor een betere bloeddruk!
pi_87879218
Een hoeraatje voor de favo gyn *O*
Dat ie maar goeie karma meebrengt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:11:49 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87879295
hopen dat leandra gewoon naar huis mag morgen! en dat KJ haar baby al in dr armen heeft nu O+
en een *O* voor het goede nieuws van TM

een :* voor alle llm's en die het nodig hebben!
nog een *O* voor de goed-nieuws berichten

wel jammer dat niemand mijn mijlpaal vandaag gezien heeft/lijkt te hebben :@

pi_87880467
KJ, succes! Leandra, ik hoop op een dalende bloeddruk!
L'tiekje (sorry voor afkorten naam, ik weet de spelling niet meer en te moe om terug te kijken) fijn dat je een goede echo had *O* zfs, mijn darmen zijn net een ballon en zeer dat dat doet! Nu weet ik dat het mijn darmen zijn en dus vind ik het niet meer eng, maar ik kan het me zo goed voorstellen. Buikpijn hoort erbij, alleen als het echt krampen worden icm bloed is het niet goed en als je plotseling heel erge buikpijn aan 1 kant krijgt. Wanneer heb je echo?

Ik kan goed toneelspelen geloof ik. Hele dag geshopt met 5 meiden waaronder mijn zus, ik heb niet het idee dat iemand iets doorheeft. En aan het einde van de dag gehoord dat een ander bevriend stel eindelijk zwanger is. Fijn voor hen en voor ons, ik zag er namelijk enorm tegenop om het tegen hen te vertellen.
pi_87881084
'Ilse' is geboren! Vanavond om 18.37! De bevalling was heftig en Kaatje is daarna naar de OK gegaan i.v.m. veel bloedverlies.. Ze moeten nog wel even in het ziekenhuis blijven..Maar verder is alles ok!

*O* *O*

Kaatje en meneer, van harte met 'Ilse'! Rust uit, komt bij.. en geniet van jullie wonder!! *; O+

(kaatje zal zelf de rest wel komen updaten als ze daaraan toe is :))
pi_87881143
oooh!!!

ik zat me net af te vragen hoe het zou zijn :D Gefeliciteerd KJ en meneer KJ! *O* *O*
hopelijk snel er bovenop ondanks het bloedverlies. Geniet van elkaar O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87881267
Jaaa, ze is er! Van harte gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd naar de kleine.

Hopelijk knap je gauw op, KJ. Hevig bloedverlies is niet niks. :*
pi_87881292
Ik heb echt last van mijn hormonen hoor :') ik kreeg de sms en zit gewoon te janken :D

O+ gewoon een nieuwe wereldburger! O+
pi_87881298
gefeliciteerd kaatjejannie en veel sterkte!! X
pi_87881349
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 22:51 schreef mefke79 het volgende:

Ik kan goed toneelspelen geloof ik. Hele dag geshopt met 5 meiden waaronder mijn zus, ik heb niet het idee dat iemand iets doorheeft. En aan het einde van de dag gehoord dat een ander bevriend stel eindelijk zwanger is. Fijn voor hen en voor ons, ik zag er namelijk enorm tegenop om het tegen hen te vertellen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een opluchting voor je is! :Y :)
pi_87881362
Kaatje jannie gefeliciteerd met de geboorte van Ilse *G*
klinkt weer heftig veel bloedverlies, hopelijk knap je snel weer op
:*
pi_87881774
Gefeliciteerd met Ilse KJ *O* *O*
The way you rock'n'roll
pi_87881965
Gefeliciteerd Kaatjejannie! *O*
Ben benieuwd naar je eigen verhaal en of we de echte naam te weten komen.
Back in business.
pi_87882121
*O* Gefeliciteerd KJ!!! *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87882696
even illegaal, want moet slapen. Maar dat kan toch helemaal niet. :) echte naam komt in een foto, Roepnaam hier blijft (zolang ik het volhoud ) gewoon ilse. ze is zo mooi! ik ben zo verliefd. voel me redelijk goed. na de ok was mijn hb 3. heb bloed gehad. nu aardig wat na Ween door medicatie. borstvoeding komt nog niet echt op gang. maar ze helpen me hier goed. later meer. ik hb nog even naar mijn meisje staren. :)
*poef* nu is het weg
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:23:35 #219
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87883139
Gefeliciteerd Kaatjejannie, met je dochter! *O*
Ik ben benieuwd naar de foto én de naam. Geniet ervan!
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:39:37 #220
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87883580
Kaatje! Van harte gefeliciteerd met je dochter! *O*

En Poppedeine, ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:02:44 #221
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87884224
KJ, van harte met Ilse! :D

En welterusten! :D
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2010 @ 01:48:03 #222
43556 miss_dynastie
pi_87885272
Van harte KJ *O*
pi_87885606
*O* KJ en KJman *O* Gefeliciteerd met Ilse! Ben ook razend benieuwd naar de echte naam... ;)
pi_87887786
Gefeliciteerd Kaatjejannie en man!!

Maar een Hb van 3, :o , dat is best heftig volgens mij. Laat je lekker verwennen, en ik ben ook heel benieuwd naar "Ilse"
  zondag 24 oktober 2010 @ 08:21:02 #225
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87887832
*O* 'Ilse' is er! Gefeliciteerd KJ en KJ-man! Geniet van elkaar!
  zondag 24 oktober 2010 @ 08:57:27 #226
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87887996
van harte Kaatje Jannie!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:44:58 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_87888339
kj gefeliciteerd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 oktober 2010 @ 09:48:02 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87888383
felici KJ !!!

pi_87888389
KJ, van harte!! Rust lekker uit en geniet!
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:54:49 #230
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87888452
Gefeliciteerd KJ!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:58:49 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87888490
Gefeliciteerd Kaatjejannie!
pi_87888586
Gefeliciteerd Kaatje_J. *O*
Hopelijk knap je snel een beetje op.
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:19:27 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87888759
Kaatjejannie, van harte gefeliciteerd met je meisje! *O*
Ben benieuwd naar haar foto en naam :Y
pi_87889067
Gefeliciteerd Kaatjejannie! *O* *O*
Ik ben heel benieuwd naar haar naam :D
pi_87889235
*O* KJ gefeliciteerd!!
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:57:00 #236
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87890833
Jeeej KJ! Gefeliciteerd!

en jeej voor ons, 12 weken !! *O* *O*
pi_87891029
Jaaaaa KJ daar is ze!! Ik ben heel erg benieuwd naar de foto met haar naam! Heel veel geluk, liefde en vooral plezier voortaan met zn 3tjes!!

Tank_Girl...Joehoeeeeeee 12 weken!! *O* En morgen lekker gluren!! *O*

En DJMO gefeliciteerd met je 20 weken en een dag vandaag!! *O*

Succes Leandra en Nostalgist! Hopelijk heeft vandaag wat meer duidelijkheid gebrachtt :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 24-10-2010 13:47:35 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:36:18 #238
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87891991
KJ proficiat met je dochter, nu weer op kracht komen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:38:00 #239
238474 Jeetjejom
pi_87892029
KJ gefeliciteerd met 'Ilse', hopelijk knap je snel op! Geniet lekker van je meissie!
En DJMO, gefeliciteerd met je 20w1 vandaag!!!!!!!
Jouw warmte is genoeg
pi_87892309
Jaaaa, daar is ze! Gefeliciteerd Kaatje en Kaatje-man! Hopelijk knap je snel op en geniet je lekker van je kraamtijd!

Leandra, hopelijk is er nu meer duidelijkheid en mag je lekker naar huis! Succes!

Pfff, gisteren net niet half uitgegleden over een blaadje :@
kon me gelukkig nog net aan manlief vastklampen, maar mijn buik heeft wel een optater gehad zeg. Heb echt helemaal een spierpijn/beurs gevoel :(
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87892551
KJ; ook namens Leandra (die weer thuis is.... *O* ) van harte gefeliciteerd..
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:56:14 #242
238474 Jeetjejom
pi_87892592
Leandra ook weer lekker thuis *O* *O* *O* *O*
Jouw warmte is genoeg
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:10:18 #243
100412 mefke79
komt goed!
pi_87893146
leandra thuis, dat is fijn!
pi_87895916
Kaatjejannie gefeliciteerd met "Ilse" !!!

Leandra fijn dat je weer thuis bent, was je bloeddruk nu weer beter?
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:46:51 #245
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87896943
KJ: gefeliciteerd met jullie dochter! Doe het rustig aan, Hb van 3.... Laat je lekker verwennen.

Leandra: fijn dat je thuis bent nu.
pi_87897186
KL gefeliciteerd met jullie dochter
@leandra fijn dat je weer thuis bent
@mefke 18nov pas de 1e echo nog even geduld dus.
pi_87897263
*O* KJ, gefeliciteerd!! *O*
*O* Welkom thuis Leandra *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87898661
*O* Gefeliciteerd met Ilse, KaatjeJannie en KaatjeJan!
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:56:48 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87899388
KJ gefeliciteerd!! *O* wat heb je lang op haar moeten wachten, maar daar is ze eindelijk.... Heel veel geluk saampjes! :*
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:03:55 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_87899719
oja, zfs, jij hebt dan pas echo. Kan je niet eerder terecht? Je bent verder dan ik toch? Dus dan zit je rond die tijd op 10 weken ofzo. Vervelend hoor.
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:06:15 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87899822
Oh ja, vandaag uitgerekende datum én verjaardag van m'n man. We doen er niet veel aan maar ik heb net cakejes gebakken met de meiden :D dat was gezellig. Ze vinden het zo moeilijk om niet te verklappen wat er nu in de oven zit!
pi_87901535
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:03 schreef mefke79 het volgende:
oja, zfs, jij hebt dan pas echo. Kan je niet eerder terecht? Je bent verder dan ik toch? Dus dan zit je rond die tijd op 10 weken ofzo. Vervelend hoor.
idd 10 wk dan
Ik had gebeld of ik eerder kon maar kreeg een stagiaire en die zei dat eerder niet hoefde omdat er dan niets te zien was. Terwijl toen ik de afspraak maakte dacht dat ik minder ver was. Geduld is af en toe moeilijk.

@suzanna nog geen teken dat er iets gaat gebeuren? gefeliciteerd met je man
pi_87903535
Ik moet zeggen dat ik het ergens jammer vind dat ik nu al een echo heb gehad. De combinatietest zouden wij zelf moeten betalen, en die slaan we ws. over(vallen nergens in de risicogroepen), dus ik moet nu geduld hebben tot de 20 weken echo... En deze echo is ook wel leuk, maar ik denk dat je met 10 weken meer ziet dan nu, en dat was ook wel weer heel speciaal geweest
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:09:54 #254
238474 Jeetjejom
pi_87905117
laiveneertiekje, het is nu idd heel lang tot de 20 weken echo, dat vond ik de vorige keer ook, maar voor je eigen gevoel enzo, je kunt altijd ergens een pretecho laten doen, en waarom dan niet meteen een heel pakket nemen, nu een en rond 28 weken nog een?
Jouw warmte is genoeg
pi_87905645
ik heb vanaf morgen meldplicht *O*
Ik had mijn eerste echo bij deze met 12 weken en dat vind ik wel heel fijn.
Was het al een echt mensje en nog maar 8 weken tot de SEO
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:33:42 #256
238474 Jeetjejom
pi_87905926
Pvoessss laatste meldplichtloze dag!
Ik kom om in de echo's nu, en het wordt alleen maar erger. Op zich vind ik het niet erg, maar het speciale is er wel vanaf zeg maar....
Jouw warmte is genoeg
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:39:56 #257
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87906130
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoessss laatste meldplichtloze dag!
Ik kom om in de echo's nu, en het wordt alleen maar erger. Op zich vind ik het niet erg, maar het speciale is er wel vanaf zeg maar....
Ik kan me dat zo goed voorstellen.... Het is toch elke keer een extra 'afspraak' en desondanks dat het toch weer leuk is om beeb weer te zien, het gaat daar toch niet helemaal om. Niet alsof je 's avonds op de bank tegen lief zegt: kom schat, laten we baby gaan kijken ofzo, dat zou een ander verhaal zijn.... :)

En Pvoesss, wat is het snel gegaan (in mijn beleving dan)....
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:42:15 #258
238474 Jeetjejom
pi_87906206
Nu worden bij ons de echo's meteen bij de gyn gemaakt, maar het is ook maar een paar minuten kijken of de groei nog goed is (hoewel het nu voor een paar weken rustiger moet worden als het goed is), dus helemaal niet echt babykijken
Jouw warmte is genoeg
pi_87906219
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:09 schreef Jeetjejom het volgende:
laiveneertiekje, het is nu idd heel lang tot de 20 weken echo, dat vond ik de vorige keer ook, maar voor je eigen gevoel enzo, je kunt altijd ergens een pretecho laten doen, en waarom dan niet meteen een heel pakket nemen, nu een en rond 28 weken nog een?
ik krijg volgens mij vanaf 28 weken elke 4 weken nog weer een groei echo, dus dan kan ik mijn lol weer op. :P

Ik wacht het eerst nog wel even af, mocht ik nou over 8 weken echt niet meer kunnen wachten, dan kan ik altijd nog een pretecho doen..
pi_87906497
Leandra fijn dat je weer thuis bent.

Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
Het beeld was dus fantastisch :P
The way you rock'n'roll
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:04:07 #261
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87906716
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
_O- Nu al zo eigenwijs, dat belooft nog wat!

Over de echo's:
Ik heb wel met de 8 (na de ICSI in het ziekenhuis) en met de 10 en 12 weken een echo gehad ('omdat ze er nu niet meer zo moeilijk over doen'). Vond ik wel erg aardig van de vk/echobureau, vooral omdat we precies weten wat de uitgerekende datum is.
En natuurlijk dan nog de 20 weken echo en vanaf de 36 weken krijg ik er elke week een (niet dat er nu nog wat te zien is behalve een hoofd en heel snel even het hartje om te kijken/luisteren - en van de week nog even het geslacht van onze kleine bevestigd gekregen van mijn aardige gyn).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 oktober 2010 @ 19:10:42 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87906873
ik wou dat mijn gyn zijn mond had gehouden over het mogelijke geslacht de laatste keer (2 of 3 weken terug ofzo?) want het was nog niet helemaal zeker en ik betrap mezelf erop dat ik me dus wel aan het focussen ben op dat geslacht zeg maar :') Heb ik nog één geluk, groen kan zowel voor een knul als een meid wel :P

zondag 24 oktober 2010 @ 19:11:39 #263
238474 Jeetjejom
pi_87906893
Mijn echo's tot nu toe: Met 7 weken, met 8 weken, met 10 weken, met 12 weken (2x) en met 15 weken. Volgen nog de 20 weken echo (waarschijnlijk over 2 weken nog een bij de VK, idd omdat het kan zeg maar), en vanaf 28 weken iedere 2 weken, tenzij er een afwijking wordt geconstateerd, dan wordt het naar 2x per week gezet.....
Dus als iemand nog een keertje een foto wil, ik heb ze in overvloed :D (nee mag niet klagen)
Jouw warmte is genoeg
pi_87906910
Ik kon niet wachten tot de 20 weken echo (1 december) dus ik heb een geslachtsbepalingsafspraak gemaakt.
6 november. Gewoon omdat we zo graag willen weten wat het word. En dat ik niet nog eens 3/4 weken wil wachten tot een echo.

En ook omdat ik gewoon een beetje... onrustig ben. Vanaf 5 weken tot aan 12 weken heb ik elke week een echo gehad en hebben we kunnen volgen hoe het groeit. En nu vanaf 12 weken (ben ik nu 15 weken zwanger - gaat hard he!) al niets meer gezien. En het hartje horen is leuk :') maar op de 1 of andere manier ben ik er dan niet gerust op. :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:46:53 #265
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87907922
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:10 schreef DJMO het volgende:
ik wou dat mijn gyn zijn mond had gehouden over het mogelijke geslacht de laatste keer (2 of 3 weken terug ofzo?) want het was nog niet helemaal zeker en ik betrap mezelf erop dat ik me dus wel aan het focussen ben op dat geslacht zeg maar :') Heb ik nog één geluk, groen kan zowel voor een knul als een meid wel :P
Hier vroeg hij het eerst - want hij wil de verrassing er niet vanaf halen. Maar in ons geval wisten we het al (dit keer wel, vorige keer wilde ik het niet weten).
pi_87908017
Jammer van je echo DML! Heb je niet een paar fotootjes voor ons want anders geloven we het niet hoor ;)

Suzanna, gefeliciteerd met je echtgenoot! En gewoon je uitgerekende datum! Hopelijk dient jullie uk zich ook snel aan!

Tally, begrijpelijk dat je, je wat veiliger voelt als je een echo hebt gehad!
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 oktober 2010 @ 19:52:48 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87908098
Wij willen het ook weten Hobbesje, maar dan wel met zekerheid eigenlijk :P ;)

En tally: die onzekerheid herken ik ook wel hoor, vooral omdat ik voor mijn gevoel niet lijk te groeien, en de gyn me onder eigen controle wil houden ivm het lage geboortegewicht van Jan. Hoewel mijn baarmoeder op schema lijkt te liggen (nu een halve cm boven m'n navel ofzo als ik lig?) heb ik constant het idee dat de groei achterblijft (bij laatste echo lag dat wel op schema volgens de gyn)

pi_87908127
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

ahw wat jammer eigenlijk :o mogen jullie wel terug komen nog of heb je toch nog beeld van t gezichtje kunnen krijgen?
Die armpjes en beentjes zijn natuurlijk ook onwijs poepig om te zien maar toch :P

Bij Amélie heb ik veel echo's gehad, ter controle in het ziekenhuis. Deze keer was de SEO goed dus geen echo's. Aan de ene kant niet erg, want B. werkt nu fulltime en kan lastig vrijnemen, dan zou het dus best een gedoe worden om steeds in het ziekenhuis te komen enzo. Aan de andere kant vind ik het toch erg jammer, toch even leuk babygluren, dat mis ik wel nu, ik heb hier nu veel meer het gevoel dat het allemaal een beetje langs me heen gaat.
Dat heb je natuurlijk sowieso wel met je tweede, maar juist omdat we bij Amélie de 3D beelden hadden en al die extra echo's, dat maakt het extra tastbaar allemaal, nu zijn het alleen de bewegingen in mijn buik en mn eigen imagination waar ik het mee moet doen. B. voelt dankzij de placenta-aan-de-voorkant nog maar heel weinig dus de interactie is ook wat minder. Dus mja.
Elk voordeel heeft zn nadeel :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:05:06 #269
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87911937
Leandra je bent weer thuis! *O*

BarbaBientje, doe jij eens even heul voorzichtig! Stel je voor dat je helemaal uit was gegleden.

Suzanna: 40 weken! Gefeliciteerd meid en ook van harte met je man!

Pvoesss, vanaf morgen meldplicht, je bent er bijna!

Hier vanmorgen nog veel pijn gehad in de banden/bekkenbodem, AUW! Gedurende de dag ging het beter. Ik heb nu door dat wanneer ik bij het opstaan mijn spieren daaronder aanspan, het minder pijn doet.

Vandaag hebben we de kinderwagen met alles erop en eraan, maxicosi, box en het ledikantje (oud jaren dertig bedje O+) opgehaald. Allemaal gekregen van mijn lieve paps en mams, veel te gek maar o zo lief :* .

Nu heerlijk moe dus nog even voor de tv kruipen. Fijne avond allemaal!
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:26:58 #270
100412 mefke79
komt goed!
pi_87913366
zfs, onze vk wil je altijd zien rond de 9 weken ongeveer, zodat de combinatietest goed kan gepland kan worden en je er nog bedenktijd voor hebt. Ook raar dat die stagiaire je toen niet verteld heeft dat je veel verder was dan je zelf dacht. Maar ben ik in dit geval even blij dat ik redenen heb om eerder een echo te mogen. Nou had ik em de vorige keer met 6, 8, 10 en 13 weken en ik vond er de eerste weken weinig aan. En ik heb nu ook gevraagd om niet eerder dan 8 weken een echo te krijgen. Wij doen wel de combinatietest, dus dan nog 1 met 13 weken. Vorige keer heb ik toen niets meer gehad tot de 20, nu willen we het geslacht weten en gaan we dus een pretecho doen.
pi_87918657
Als ik niet twee keer een pretecho had gedaan, had ik alleen met 9 weken en 20 weken een echo gehad.
Oh nee, echt een twee tellen blik toen ik in het ziekenhuis lag maar dat was de moeite niet.

Hier de beste shots van onze meneer. Je ziet duidelijk dat de placenta nog wat weg gepoetst is van zijn gezicht omdat die er voor lag. Verder poetsen ging niet want dan verdween zijn gezicht. Navelstreng is ook duidelijk aanwezig en op de laatste foto het beeld wat we het meeste gezien hebben. Wirwar van armen en benen.
Mr. DML is bang voor een 'negerneus' op basis van deze beelden :')

The way you rock'n'roll
pi_87919163
ooooh dat handje bij dat neusje zo!! O+ O+ wat een scheetje <3
het zal wel loslopen met die negerneus :D dingen zien er op die echofoto's wat dramatischer uit dan ze zijn geloof ik haha. Wij verwachten al half een zulu maar t viel mee :+

Kwam via een andere website deze link tegen. Jeetje best heftig als je erover nadenkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-zwanger-dan-.dhtml
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87919384
Ik vind met name die eerste foto heel goed gelukt, DML! Zit hij op de tweede foto nou in zijn neus te pulken? :D En Ivan had op echofoto's ook vaak een maffe neus (en dikke lippen), maar 1 dag na de geboorte zag alles er normaal en bescheiden uit.

Ik had een goede dag vandaag en heb dus veel te veel gedaan. Stom.
pi_87919649
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef huuphuup het volgende:
Kwam via een andere website deze link tegen. Jeetje best heftig als je erover nadenkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-zwanger-dan-.dhtml
OMG. Bizar!
pi_87919908
Toch zijn ze wel duidelijk hoor DML!

En dat linkje, inderdaad erg bizar!

Soms is het ook wel lekker Claudia, een goede dag en veel doen..
Ik zie al tegen morgen op, eind van de dag hebben we bezichtiging en ik moet het hele huis morgen nog stofzuigen, beneden dweilen en de badkamer een sopje geven
Weet nu al dat ik dan kapot ga zijn ..
pi_87920913
Pfft..wat een linkje Huup! Het zal je maar gebeuren...

Leandra...fijn dat je weer thuis bent hoor.... :*

Mooie echo's toch wel DML! Bij mij 3d echo zag meneertje er ook uit alsof ie mega lippen gaat krijgen, zal heus meevallen.

Hier is eindelijk de babykamer zo goed als klaar op wat kleine afwerkingen na! Vandaag m'n allereerste babywas gewassen en opgehangen. O+ Zo schattig!
En nu ik eindelijk verlof heb, kan ik lekker los gaan, iedere dag een beetje. Morgen begin ik vast met de commode inruimen :D En s'middags ook naar de verloskundige weer, m'n moeder gaat voor het eerst mee, ben weer benieuwd!
Back in business.
pi_87921234
Ik kom me melden :+
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:48:10 #278
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87926511
Zo Pvoesss! Jij bent op tijd met melden :P

Ik meld me ook na een slechte nacht met heerlijke voorweeen... Hoop dat ze wat doen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:30:51 #279
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87927079
Meiden, wish me luck! 10 voor half 12 de 12 weken echo!! :)
pi_87927124
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 09:30 schreef The_Tankgirl het volgende:
Meiden, wish me luck! 10 voor half 12 de 12 weken echo!! :)
Succes!!!! En geniet ervan! Het is ook echt leuk O+
pi_87927223
Heeft veel succes en plezier Tank! Geniet ervan!

Ohh DML, ik vind ze ondanks de lastige omstandigheden en het gepoets toch echt prachtig duidelijk je echoplaatjes!! Dat heerlijke tevreden bekkie, een klein beetje in lachstand, das gewoon even jouw zoon joh!! O+

Pvoesss..Joehoeeee *O* Dit shept natuurlijk wel verwachtingen voor de komende tijd hè, zo'n vroege meld post!
pi_87931345
DML, super mooie plaatjes hoor! Dat is gewoon jullie zoon!

Tank-girl, je hebt nu de echo, hopelijk is alles goed en kunnen jullie er heerlijk van genieten!

Dat stukje uit de krant is wel herkenbaar, ik heb vorig jaar een collega gehad die met hevige pijn via de seh binnen kwam. Toen er een röntgen foto gemaakt werd kwam er een voldragen baby in beeld.. En niemand heeft ooit iets aan der gemerkt..

Ik ben weer terug uit het ziekenhuis, gestript en wel! Hopelijk dient beeb zich vandaag aan anders moet ik me donderdagochtend melden en wordt ik ingeleid *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87931363
Leuk, jullie lieve reacties O+
Dit zijn echt wel de beste shots hoor, de rest is zeer wazig maar ach. Het was leuk en het lijkt bij te dragen aan een positief beeld over het hele baby krijgen in mijn hoofd.
Mr.DML heeft al maanden grappen over of ik niet stiekem ben vreemd gegaan en er een gekleurd kindje uit komt dus een vervormde neus op beeld was natuurlijk het spek op de kat binden :+
Wel lag meneer dus bovenin terwijl de druk aan de onderkant me echt het idee gaf dat er minimaal een hoofd of billen lag daar. Het doet soms echt zeer en de toiletbezoekjes zijn niet aan te slepen :X . Hopelijk is dat weer zo'n fase want ik had het eerder ook al maar de laatste weken was het over.

Pvoess, meldplicht!!!

Shirley, babywasjes zijn lief.

Tank, veel plezier bij de echo.

Barbabientje, hopelijk doet het strippen zijn werk voor je :* en anders heb je gewoon DE datum. Donderdag is te overzien. Nu is het echt echt bijna zo ver.
The way you rock'n'roll
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:11:07 #284
238474 Jeetjejom
pi_87931586
Pvoess, Barbabientje en Hobbesje :* voor de laatste loodjes, hopelijk heeft het iets gedaan Hobbesje,

Tank-Girl, spannend geweest voor je! Hopelijk kom je snel je kleintje tonen!!!!
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:17:53 #285
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87931809
Zo.. hier ook even een updateje..
Afgelopen vrijdag met mevr Avotar de eerste echo gehad. Wij dachten 10 weken, de echo-mevrouw vond 9 weken en een dag. Dus onze voorlopige datum is 26 mei geworden.
Voor mijn vrouw een enorme opluchting dat alles goed leek te zijn. Het hartje (voor mij gewoon een bewegend vlekje) klopte er lustig op los en na wat aanwijzingen kon ik het hoofdje en zo wel onderscheiden.
lastig zo'n zoekplaatje.

Haar misselijkheid is nu de laatste dagen zelfs weer een beetje weggezakt, maar leek gisteren weer terug te komen. OOk een paar hele lange intensieve dagen gehad, dus daar steken we het maar even op.
Ze had wel een paar vervelende krampjes of steken, die ze niet kan thuisbrengen.

Maar goed, morgen voor het eerst naar de vk toe en 12 november is onze 12 weken echo gepland en krijgt ze een interne echo, waar ze nu al tegenop ziet.
Ik heb geleerd dat je dan als man niet moet zeggen.... "Maar liefje, als ik het allemaal zo lees is een interne echo een makkie."

Terug naar het oosters meeveren en de woestijnpolitiek.

Overigens... als man vind ik het heerlijk om al jullie lichamelijke en geestelijke klachten te lezen. Niet goed dat jullie ze hebben, begrijp me niet verkeerd, maar het komt me allemaal heel herkenbaar over en het maakt ook de stress voor me wat minder.
Ben voorlopig vooralsnog heel gefrustreerd dat ik zo weinig doen kan...

oh.. en we hopen dat we bij de vk morgen welicht het hartje kunnen horen.
Weet iemand hoe dat zit als de echo's en vk apart zitten.. is het dan zo dat het bij de echo alleen beeld is en bij de vk alleen geluid is :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:26:29 #286
238474 Jeetjejom
pi_87932077
Avotar,ik zou zeggen, lees Kluun's help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!

En een inwendige echo stelt niet heel veel voor, maar het is natuurlijk niet heel leuk om daar met je benen wijd voor een wildvreemde te gaan liggen, ik denk dat dat haar grootste probleem is.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou goed is om te lezen dat er zwangeren zijn die hetzelfde hebben als je vrouw of misschien nog wel een graadje erger. En het enige dat je kunt doen voor je vrouw is haar proberen een beetje te ontlasten, vooral als ze zoveel last heeft van misselijkheid...
Jouw warmte is genoeg
pi_87932168
Mijn O+ heeft nu hij een paar dagen vakantie heeft volgens mij iets beter door hoe beroerd mijn dagen af en toe waren.

Al kreeg ik afgelopen weekend wel te horen dat ik wel erg somber en dwars was(had hij ook wel een punt :P ), dus ik probeer me even wat minder druk te maken over vanalles, en meer van dit wondertje te genieten.. Het is straks zo juni...
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:29:32 #288
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87932173
avotar: zeg vooral niet tegen een zwangere vrouw dat een inwendige echo niets voorstelt. Dan heb je heibel in de tent. Het stelt ook niet veel voor, maar je moet daar toch maar gaan liggen...
(Ik zou juist verwachten dat jullie nu een inwendige echo zouden hebben gehad en met de 12 weken een uitwendige)

Hier was het wel: bij de vk alleen het hartje luisteren (ga er niet vanuit dat je bij de 9 weken al wat kan horen: dat is echt een luxe zo vroeg in de zwangerschap) en bij de echo's alleen kijken. Tot de 36 weken (ben overgedragen aan de gyn), daar laat hij wel het hartje horen via de echo.

Fijn dat de echo er goed uitzag: nu lekker gaan genieten!!
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:31:32 #289
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87932233
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis, gestript en wel! Hopelijk dient beeb zich vandaag aan anders moet ik me donderdagochtend melden en wordt ik ingeleid *O*
Hoop dat het strippen z'n werk doet. En fijn dat er al een inleidingsdatum gepland is!

(dat is de enige dag deze week dat ik niet wil bevallen ;) : dan wordt de kleine van mijn schoonbroer 1)
pi_87932535
Barbabientje succes!

Tankgirl, hoop dat je echo héél mooi was :)

Ik mag om 10 voor 4 weer naar onze kleine gaan luisteren, ben benieuwd hoe alles is!
Back in business.
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:57:55 #291
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87933094

Alles was goed qua bloeddruk en grootte. Het was alleen heel er moeilijk om een foto te maken en de baby op te meten. Kindje bewoog heeeeeel veel :P

[ Bericht 45% gewijzigd door The_Tankgirl op 25-10-2010 13:02:36 (foto verkleind) ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:01:45 #292
238474 Jeetjejom
pi_87933210
*O* *O* *O* *O* Tank-Girl!!!!!
Lekker genoten?
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:04:29 #293
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87933296
Ja, het was echt super, kreeg gewoon weer tranen in mn ogen hahaha
en zwemmen en bewegen dat tie deed hahaha. Snap niet dat ik er nog niks van kan voelen zo :P
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:08:38 #294
238474 Jeetjejom
pi_87933444
Dat komt wel hoor, die bewegingen. En op het begin herken je het helemaal niet!
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:13:54 #295
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87933604
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:26 schreef Jeetjejom het volgende:
Avotar,ik zou zeggen, lees Kluun's help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!

En een inwendige echo stelt niet heel veel voor, maar het is natuurlijk niet heel leuk om daar met je benen wijd voor een wildvreemde te gaan liggen, ik denk dat dat haar grootste probleem is.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou goed is om te lezen dat er zwangeren zijn die hetzelfde hebben als je vrouw of misschien nog wel een graadje erger. En het enige dat je kunt doen voor je vrouw is haar proberen een beetje te ontlasten, vooral als ze zoveel last heeft van misselijkheid...
Ik heb van voor tot achter uit gelezen.. en het heeft me tot nu toe ontzettend geholpen moet ik zeggen.. :)

oh wees maar neit bang hoor.. ik ontlast haar heel veel mometneel....
ik werk gem. 12 uur per dag en hou het huishouden draaiende... super-daddy in wording ;)

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:29 schreef Hobbesje het volgende:
avotar: zeg vooral niet tegen een zwangere vrouw dat een inwendige echo niets voorstelt. Dan heb je heibel in de tent. Het stelt ook niet veel voor, maar je moet daar toch maar gaan liggen...
(Ik zou juist verwachten dat jullie nu een inwendige echo zouden hebben gehad en met de 12 weken een uitwendige)

Hier was het wel: bij de vk alleen het hartje luisteren (ga er niet vanuit dat je bij de 9 weken al wat kan horen: dat is echt een luxe zo vroeg in de zwangerschap) en bij de echo's alleen kijken. Tot de 36 weken (ben overgedragen aan de gyn), daar laat hij wel het hartje horen via de echo.

Fijn dat de echo er goed uitzag: nu lekker gaan genieten!!
Nee.. ik kan me levendig voorstellen dat zo'n interne echo een heel gedoe is.. ik probeer het voor haar te bagetaliseren.. zodat ze er wat minder zwaar aan tilt..
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:18:19 #296
238474 Jeetjejom
pi_87933741
Wow superdaddy in worden *O* *O* *O*
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:55:18 #297
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87934952
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als ik niet twee keer een pretecho had gedaan, had ik alleen met 9 weken en 20 weken een echo gehad.
Oh nee, echt een twee tellen blik toen ik in het ziekenhuis lag maar dat was de moeite niet.

Hier de beste shots van onze meneer. Je ziet duidelijk dat de placenta nog wat weg gepoetst is van zijn gezicht omdat die er voor lag. Verder poetsen ging niet want dan verdween zijn gezicht. Navelstreng is ook duidelijk aanwezig en op de laatste foto het beeld wat we het meeste gezien hebben. Wirwar van armen en benen.
Mr. DML is bang voor een 'negerneus' op basis van deze beelden :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind de foto's echt geweldig :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:00:12 #298
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87935098
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:12 schreef Tally het volgende:
Ik kon niet wachten tot de 20 weken echo (1 december) dus ik heb een geslachtsbepalingsafspraak gemaakt.
6 november. Gewoon omdat we zo graag willen weten wat het word. En dat ik niet nog eens 3/4 weken wil wachten tot een echo.

En ook omdat ik gewoon een beetje... onrustig ben. Vanaf 5 weken tot aan 12 weken heb ik elke week een echo gehad en hebben we kunnen volgen hoe het groeit. En nu vanaf 12 weken (ben ik nu 15 weken zwanger - gaat hard he!) al niets meer gezien. En het hartje horen is leuk :') maar op de 1 of andere manier ben ik er dan niet gerust op. :)
Ik herken het Tally! Wij hebben ook al een stuk of 8 echo's gehad en nu moeten we wachten tot 25 november (wat klinkt dat verwend :D ) voor de 20 weken echo (dan ben ik al bijna 23 weken trouwens). We willen zo enorm graag weten wat het is dat ik vanmorgen een geslachtsbepaling heb 'geboekt' bij een echobureau hier dichtbij. Volgende week dinsdag it is! Ben er nu al een beetje zenuwachtig voor!

@DML: wat een prachtige plaatjes! Mijn beide zusjes dachten ook dat hun kindjes stiekem negertjes waren door die platte neuzen ;) .

@Tankgirl & @Avotar: wat fijn dat de echo goed was! Wat een opluchting he? :*

@B_B: gestript! Nu is het echt te overzien, donderdag gaat het in elk geval gebeuren en wie weet wat je lijf nu voor die tijd al zelf in gang zet *O*. Succes meis!

Hier vandaag weer de maandwissel, vandaag precies (qua datum) vier maanden zwanger (in weken 17w1d), het schiet nu echt op! *;
pi_87935206
Tankgirl, je foto is helaas echt heel onduidelijk maar zo'n druk leventje is ook moeilijk vast te leggen maar wat fijn dat alles goed was.
Mijn meneertje was ook alle keren enorm aan het stuiteren maar ik merkte ook heel lang niks daar van hoor.
Alleen gisteren toen we beweging nodig hadden lag hij te pitten :P
The way you rock'n'roll
pi_87935308
TM, jij gaat echt veel harder dan mijn hoofd bij kan houden!
Maar wat leuk die geslachtsbepaling echo. Ik was vervangend teleurgesteld dat het je laatste keer niet te zien was.
Heb je zelf een gevoel?
The way you rock'n'roll
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:12:40 #301
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87935519
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TM, jij gaat echt veel harder dan mijn hoofd bij kan houden!
Maar wat leuk die geslachtsbepaling echo. Ik was vervangend teleurgesteld dat het je laatste keer niet te zien was.
Heb je zelf een gevoel?
:D Ik vind het nu ook heel snel gaan! En ik vind het heerlijk dat het snel gaat! Misschien verandert dat straks tegen het eind van de zwangerschap wel weer, maar voor nu, I O+ it!

Wij waren ook wat teleurgesteld (heel klein beetje maar hoor, omdat we heel goed wisten dat er een grote kans was dat het bij 16 weken nog niet heel duidelijk is, helemaal als je een circusartiest in je buik hebt ;) ). Maar hopelijk dus volgende week meer geluk.

We hebben zelf tot een week geleden heel sterk het gevoel gehad van een jongen, maar dat is nu een beetje aan het omslaan naar een roze gevoel. Kortom: geen idee :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')