abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:06:15 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87899822
Oh ja, vandaag uitgerekende datum én verjaardag van m'n man. We doen er niet veel aan maar ik heb net cakejes gebakken met de meiden :D dat was gezellig. Ze vinden het zo moeilijk om niet te verklappen wat er nu in de oven zit!
pi_87901535
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:03 schreef mefke79 het volgende:
oja, zfs, jij hebt dan pas echo. Kan je niet eerder terecht? Je bent verder dan ik toch? Dus dan zit je rond die tijd op 10 weken ofzo. Vervelend hoor.
idd 10 wk dan
Ik had gebeld of ik eerder kon maar kreeg een stagiaire en die zei dat eerder niet hoefde omdat er dan niets te zien was. Terwijl toen ik de afspraak maakte dacht dat ik minder ver was. Geduld is af en toe moeilijk.

@suzanna nog geen teken dat er iets gaat gebeuren? gefeliciteerd met je man
pi_87903535
Ik moet zeggen dat ik het ergens jammer vind dat ik nu al een echo heb gehad. De combinatietest zouden wij zelf moeten betalen, en die slaan we ws. over(vallen nergens in de risicogroepen), dus ik moet nu geduld hebben tot de 20 weken echo... En deze echo is ook wel leuk, maar ik denk dat je met 10 weken meer ziet dan nu, en dat was ook wel weer heel speciaal geweest
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:09:54 #254
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87905117
laiveneertiekje, het is nu idd heel lang tot de 20 weken echo, dat vond ik de vorige keer ook, maar voor je eigen gevoel enzo, je kunt altijd ergens een pretecho laten doen, en waarom dan niet meteen een heel pakket nemen, nu een en rond 28 weken nog een?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87905645
ik heb vanaf morgen meldplicht *O*
Ik had mijn eerste echo bij deze met 12 weken en dat vind ik wel heel fijn.
Was het al een echt mensje en nog maar 8 weken tot de SEO
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:33:42 #256
238474 Jeetjejom
pi_87905926
Pvoessss laatste meldplichtloze dag!
Ik kom om in de echo's nu, en het wordt alleen maar erger. Op zich vind ik het niet erg, maar het speciale is er wel vanaf zeg maar....
Jouw warmte is genoeg
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:39:56 #257
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87906130
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoessss laatste meldplichtloze dag!
Ik kom om in de echo's nu, en het wordt alleen maar erger. Op zich vind ik het niet erg, maar het speciale is er wel vanaf zeg maar....
Ik kan me dat zo goed voorstellen.... Het is toch elke keer een extra 'afspraak' en desondanks dat het toch weer leuk is om beeb weer te zien, het gaat daar toch niet helemaal om. Niet alsof je 's avonds op de bank tegen lief zegt: kom schat, laten we baby gaan kijken ofzo, dat zou een ander verhaal zijn.... :)

En Pvoesss, wat is het snel gegaan (in mijn beleving dan)....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:42:15 #258
238474 Jeetjejom
pi_87906206
Nu worden bij ons de echo's meteen bij de gyn gemaakt, maar het is ook maar een paar minuten kijken of de groei nog goed is (hoewel het nu voor een paar weken rustiger moet worden als het goed is), dus helemaal niet echt babykijken
Jouw warmte is genoeg
pi_87906219
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:09 schreef Jeetjejom het volgende:
laiveneertiekje, het is nu idd heel lang tot de 20 weken echo, dat vond ik de vorige keer ook, maar voor je eigen gevoel enzo, je kunt altijd ergens een pretecho laten doen, en waarom dan niet meteen een heel pakket nemen, nu een en rond 28 weken nog een?
ik krijg volgens mij vanaf 28 weken elke 4 weken nog weer een groei echo, dus dan kan ik mijn lol weer op. :P

Ik wacht het eerst nog wel even af, mocht ik nou over 8 weken echt niet meer kunnen wachten, dan kan ik altijd nog een pretecho doen..
pi_87906497
Leandra fijn dat je weer thuis bent.

Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
Het beeld was dus fantastisch :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:04:07 #261
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87906716
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
_O- Nu al zo eigenwijs, dat belooft nog wat!

Over de echo's:
Ik heb wel met de 8 (na de ICSI in het ziekenhuis) en met de 10 en 12 weken een echo gehad ('omdat ze er nu niet meer zo moeilijk over doen'). Vond ik wel erg aardig van de vk/echobureau, vooral omdat we precies weten wat de uitgerekende datum is.
En natuurlijk dan nog de 20 weken echo en vanaf de 36 weken krijg ik er elke week een (niet dat er nu nog wat te zien is behalve een hoofd en heel snel even het hartje om te kijken/luisteren - en van de week nog even het geslacht van onze kleine bevestigd gekregen van mijn aardige gyn).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 oktober 2010 @ 19:10:42 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87906873
ik wou dat mijn gyn zijn mond had gehouden over het mogelijke geslacht de laatste keer (2 of 3 weken terug ofzo?) want het was nog niet helemaal zeker en ik betrap mezelf erop dat ik me dus wel aan het focussen ben op dat geslacht zeg maar :') Heb ik nog één geluk, groen kan zowel voor een knul als een meid wel :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:11:39 #263
238474 Jeetjejom
pi_87906893
Mijn echo's tot nu toe: Met 7 weken, met 8 weken, met 10 weken, met 12 weken (2x) en met 15 weken. Volgen nog de 20 weken echo (waarschijnlijk over 2 weken nog een bij de VK, idd omdat het kan zeg maar), en vanaf 28 weken iedere 2 weken, tenzij er een afwijking wordt geconstateerd, dan wordt het naar 2x per week gezet.....
Dus als iemand nog een keertje een foto wil, ik heb ze in overvloed :D (nee mag niet klagen)
Jouw warmte is genoeg
pi_87906910
Ik kon niet wachten tot de 20 weken echo (1 december) dus ik heb een geslachtsbepalingsafspraak gemaakt.
6 november. Gewoon omdat we zo graag willen weten wat het word. En dat ik niet nog eens 3/4 weken wil wachten tot een echo.

En ook omdat ik gewoon een beetje... onrustig ben. Vanaf 5 weken tot aan 12 weken heb ik elke week een echo gehad en hebben we kunnen volgen hoe het groeit. En nu vanaf 12 weken (ben ik nu 15 weken zwanger - gaat hard he!) al niets meer gezien. En het hartje horen is leuk :') maar op de 1 of andere manier ben ik er dan niet gerust op. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:46:53 #265
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87907922
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:10 schreef DJMO het volgende:
ik wou dat mijn gyn zijn mond had gehouden over het mogelijke geslacht de laatste keer (2 of 3 weken terug ofzo?) want het was nog niet helemaal zeker en ik betrap mezelf erop dat ik me dus wel aan het focussen ben op dat geslacht zeg maar :') Heb ik nog één geluk, groen kan zowel voor een knul als een meid wel :P
Hier vroeg hij het eerst - want hij wil de verrassing er niet vanaf halen. Maar in ons geval wisten we het al (dit keer wel, vorige keer wilde ik het niet weten).
pi_87908017
Jammer van je echo DML! Heb je niet een paar fotootjes voor ons want anders geloven we het niet hoor ;)

Suzanna, gefeliciteerd met je echtgenoot! En gewoon je uitgerekende datum! Hopelijk dient jullie uk zich ook snel aan!

Tally, begrijpelijk dat je, je wat veiliger voelt als je een echo hebt gehad!
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 oktober 2010 @ 19:52:48 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87908098
Wij willen het ook weten Hobbesje, maar dan wel met zekerheid eigenlijk :P ;)

En tally: die onzekerheid herken ik ook wel hoor, vooral omdat ik voor mijn gevoel niet lijk te groeien, en de gyn me onder eigen controle wil houden ivm het lage geboortegewicht van Jan. Hoewel mijn baarmoeder op schema lijkt te liggen (nu een halve cm boven m'n navel ofzo als ik lig?) heb ik constant het idee dat de groei achterblijft (bij laatste echo lag dat wel op schema volgens de gyn)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87908127
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

ahw wat jammer eigenlijk :o mogen jullie wel terug komen nog of heb je toch nog beeld van t gezichtje kunnen krijgen?
Die armpjes en beentjes zijn natuurlijk ook onwijs poepig om te zien maar toch :P

Bij Amélie heb ik veel echo's gehad, ter controle in het ziekenhuis. Deze keer was de SEO goed dus geen echo's. Aan de ene kant niet erg, want B. werkt nu fulltime en kan lastig vrijnemen, dan zou het dus best een gedoe worden om steeds in het ziekenhuis te komen enzo. Aan de andere kant vind ik het toch erg jammer, toch even leuk babygluren, dat mis ik wel nu, ik heb hier nu veel meer het gevoel dat het allemaal een beetje langs me heen gaat.
Dat heb je natuurlijk sowieso wel met je tweede, maar juist omdat we bij Amélie de 3D beelden hadden en al die extra echo's, dat maakt het extra tastbaar allemaal, nu zijn het alleen de bewegingen in mijn buik en mn eigen imagination waar ik het mee moet doen. B. voelt dankzij de placenta-aan-de-voorkant nog maar heel weinig dus de interactie is ook wat minder. Dus mja.
Elk voordeel heeft zn nadeel :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:05:06 #269
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87911937
Leandra je bent weer thuis! *O*

BarbaBientje, doe jij eens even heul voorzichtig! Stel je voor dat je helemaal uit was gegleden.

Suzanna: 40 weken! Gefeliciteerd meid en ook van harte met je man!

Pvoesss, vanaf morgen meldplicht, je bent er bijna!

Hier vanmorgen nog veel pijn gehad in de banden/bekkenbodem, AUW! Gedurende de dag ging het beter. Ik heb nu door dat wanneer ik bij het opstaan mijn spieren daaronder aanspan, het minder pijn doet.

Vandaag hebben we de kinderwagen met alles erop en eraan, maxicosi, box en het ledikantje (oud jaren dertig bedje O+) opgehaald. Allemaal gekregen van mijn lieve paps en mams, veel te gek maar o zo lief :* .

Nu heerlijk moe dus nog even voor de tv kruipen. Fijne avond allemaal!
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:26:58 #270
100412 mefke79
komt goed!
pi_87913366
zfs, onze vk wil je altijd zien rond de 9 weken ongeveer, zodat de combinatietest goed kan gepland kan worden en je er nog bedenktijd voor hebt. Ook raar dat die stagiaire je toen niet verteld heeft dat je veel verder was dan je zelf dacht. Maar ben ik in dit geval even blij dat ik redenen heb om eerder een echo te mogen. Nou had ik em de vorige keer met 6, 8, 10 en 13 weken en ik vond er de eerste weken weinig aan. En ik heb nu ook gevraagd om niet eerder dan 8 weken een echo te krijgen. Wij doen wel de combinatietest, dus dan nog 1 met 13 weken. Vorige keer heb ik toen niets meer gehad tot de 20, nu willen we het geslacht weten en gaan we dus een pretecho doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87918657
Als ik niet twee keer een pretecho had gedaan, had ik alleen met 9 weken en 20 weken een echo gehad.
Oh nee, echt een twee tellen blik toen ik in het ziekenhuis lag maar dat was de moeite niet.

Hier de beste shots van onze meneer. Je ziet duidelijk dat de placenta nog wat weg gepoetst is van zijn gezicht omdat die er voor lag. Verder poetsen ging niet want dan verdween zijn gezicht. Navelstreng is ook duidelijk aanwezig en op de laatste foto het beeld wat we het meeste gezien hebben. Wirwar van armen en benen.
Mr. DML is bang voor een 'negerneus' op basis van deze beelden :')

You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87919163
ooooh dat handje bij dat neusje zo!! O+ O+ wat een scheetje <3
het zal wel loslopen met die negerneus :D dingen zien er op die echofoto's wat dramatischer uit dan ze zijn geloof ik haha. Wij verwachten al half een zulu maar t viel mee :+

Kwam via een andere website deze link tegen. Jeetje best heftig als je erover nadenkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-zwanger-dan-.dhtml
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87919384
Ik vind met name die eerste foto heel goed gelukt, DML! Zit hij op de tweede foto nou in zijn neus te pulken? :D En Ivan had op echofoto's ook vaak een maffe neus (en dikke lippen), maar 1 dag na de geboorte zag alles er normaal en bescheiden uit.

Ik had een goede dag vandaag en heb dus veel te veel gedaan. Stom.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87919649
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef huuphuup het volgende:
Kwam via een andere website deze link tegen. Jeetje best heftig als je erover nadenkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-zwanger-dan-.dhtml
OMG. Bizar!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87919908
Toch zijn ze wel duidelijk hoor DML!

En dat linkje, inderdaad erg bizar!

Soms is het ook wel lekker Claudia, een goede dag en veel doen..
Ik zie al tegen morgen op, eind van de dag hebben we bezichtiging en ik moet het hele huis morgen nog stofzuigen, beneden dweilen en de badkamer een sopje geven
Weet nu al dat ik dan kapot ga zijn ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')