abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87769039
Zwangerschap en geboorte deel 702

2010

Oktober:
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr

Juni:
02 juni 2011: Incolumis

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 20-10-2010 21:20:29 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87769062
Gooi ik 'm nog dicht ook met mijn semi lollige opmerking :')
The way you rock'n'roll
pi_87769377
Maagzuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87769606
nomnomnom O+

neem nog een rennie! :Y)
ik vond nog 3 volle strips in de badkamer dus ik moet het weekend wel redden :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87769826
Mijn misselijkheid is stom maar mijn zetpil werkt de hele dag :Y)
Dat maagzuur van jullie is een kwaaltje dat mij echt over mag slaan als ik het zo hoor.
The way you rock'n'roll
pi_87769986
ik was ook grootaandeelhouder rennies: eerst de deflatine tegen de misselijkheid en toen de gewone tegen het maagzuur. Uiteindelijk overgestapt op de gaviscon, werkte en sneller en beter. DML, jouw kwaaltje lijkt me ook niet alles, ondanks zetpillen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87770025
Volgens mij moet dit numero 703 zijn DML ;)
pi_87770124
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef twentemeisje het volgende:
Volgens mij moet dit numero 703 zijn DML ;)
Crap! Meh }:|
The way you rock'n'roll
pi_87770437
En sil en knut zijn al bevallen :D
pi_87770599
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:16 schreef Pvoesss het volgende:
En sil en knut zijn al bevallen :D
Maar die kan ik zelf aanpassen :P

Ik doe dit vaak, dat is te zien :')

Maar jij wilt natuurlijk gewoon zo min mogelijk mensen boven je. Eigenbelang :{w
The way you rock'n'roll
pi_87770679
Bij mij werken de Rennies prima en ook heel snel. Ze werken alleen niet zo lang.
pi_87770754
Had ik al gezegd dat ik pas weer overgevend wakker werd? Er lag al wat op de grond, ik snelde half in slaap naar het toilet en ik hoorde mijn lief nog net mopperen dat ik niet zo luidruchtig moest doen en de lamp uit moest laten.
pi_87770875
claudia :X :o dat is echt rot!
Ik heb wel de vorige keer aan het einde een paar keer gehad dat ik overeind vloog en heeeel hard moest slikken en wat drinken om het te voorkomen, maar echt spugen gelukkig niet. Maar alleen al dat gevoel...blegh.
pi_87770892
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat ik pas weer overgevend wakker werd? Er lag al wat op de grond, ik snelde half in slaap naar het toilet en ik hoorde mijn lief nog net mopperen dat ik niet zo luidruchtig moest doen en de lamp uit moest laten.
Oh ja, die past in het kader van mijn lief die moppert over het vaak plassen. Dat hij wakker wordt van de deur, dat kan heus zachter. Je zou ze toch wat!

Maar das ook een nare ervaring zo 's nachts. Eenmalig?
The way you rock'n'roll
pi_87771055
Ik heb het tijdens de vorige zwangerschap vooral tegen het einde vaker gehad. Ditmaal was het de tweede keer. Het is niet leuk inderdaad, maar over het algemeen kan ik het voorkomen door niet te veel te eten 's avonds en niet te vroeg naar bed te gaan.

Ik heb heus wel te doen met mijn lief. Ik val onrustig in slaap en ik word elke 2 uur wakker. Maar jemig, wie moet er nou afzien!?
pi_87771192
Ik geloof niet dat de mijne vindt dat ik afzie :N
The way you rock'n'roll
pi_87771274
Wat vindt hij dan? Dat je stráált?
pi_87771291
oh gatver laudia wat klinkt dat toch eng :{ brr

Ik heb ook medelijden met mn lief, zelfde verhaal, onrustig slapen, om de haverklap ga k eruit en dan komt Amélie ook nog met een beetje mazzel 3 keer per nacht. Maar hij functioneert nog verbazingwekkend goed. Hij snurkt ook rustig overal doorheen, hoe erg ik ook woel en hij valt snel weer in slaap. Das zijn mazzel denk ik.
En hij zeurt ook nog es niet over mijn (figuurlijke) nachtbraken O+ mn lief is lief :D waarmee ik niet wil impliceren dat die van jullie da niet zijn he! :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:34:19 #19
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87771358
Tss... die mannen!
Die van mij begon ook al te klagen over dat ik er nu wel erg vaak uitga. Tja: als ik wakker wordt moet ik plassen. En nu ik veel pijnlijke harde buiken heb wordt ik nog wel eens wakker ja (en van de beenkramp).
Plus dat het stukkie lopen helpt tegen de kramp inmijn benen. Dus heb ik hem voorgesteld .... moet ik je wakker maken als ik kramp begin te krijgen zodat je mijn benen kan masseren???
En gek genoeg hoeft dat dus niet he?!
pi_87771536
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef huuphuup het volgende:

En hij zeurt ook nog es niet over mijn (figuurlijke) nachtbraken O+ mn lief is lief :D waarmee ik niet wil impliceren dat die van jullie da niet zijn he! :P
Die van mij is ook lief, maar soms ook een beetje lomp. :+

Jouw nachten klinken behoorlijk zwaar. :*
pi_87771568
o hobbesje, ik heb die van mij echt ooit wakker gemaakt met kramp. Toen had ik last van mijn voeten, beide dus, en ik lag al een kwartier zelf te kloten, maar het wilde niet....tja, je moet wat he.
Huup, dat lijken me geen fijne nachten zo. Nou heb je de komende nachten wel het bed voor je alleen, maar moet je ook alleen voor je meisje zorgen, niet heel handig dus.
pi_87771731
Ik val precies op het goede moment binnen :9 hoe ranziger hoe beter!

Dames, dames Kaatje en ik mogen eerst hoor! Daarna mogen jullie pas. nee grapje hoor, jullie mogen wel eerst maar liever niet ;)

Claudia, wat klinkt dat toch verschrikkelijk naar, brrr.

En hier ook verschrikkelijk slecht slapen, bleehh. Meneer is wel heel lief, slaapt er meestal gewoon doorheen maar ik denk dat ie vannacht toch op het logeerbed mag. Kan ik het hele bed vol met kussens gooien en hopen dat ik slaap!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87771743
oh dat valt best mee hoor! Ik krijg al met al meestal wel voldoende slaap.
Dat eruit gaan is vooral koud :') maar echt last heb k er niet van. Kwestie van plassen en weer verder slapen.

Ik zie wel een beetje op tegen de komende dagen. Ik ben een schijtluis in mn eentje en dan slaap ik dus echt beduidend slechter :@ En daarnaast sta ik er dus ook inderdaad alleen voor wat Amélie betreft. Dat laatste dat red zich wel, dat komt wel goed, maar we moeten wel even een weg vinden erin.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:44:05 #24
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87771901
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:38 schreef mefke79 het volgende:
o hobbesje, ik heb die van mij echt ooit wakker gemaakt met kramp. Toen had ik last van mijn voeten, beide dus, en ik lag al een kwartier zelf te kloten, maar het wilde niet....tja, je moet wat he.
Huup, dat lijken me geen fijne nachten zo. Nou heb je de komende nachten wel het bed voor je alleen, maar moet je ook alleen voor je meisje zorgen, niet heel handig dus.
Verschrikkelijk is dat he? Ik heb dat in mijn vorige zwangerschap 1 keer gehad 's morgens net nadat mijn man de deur uit was en toen het bed al op klossen stond. Heb me uit bed laten vallen en dan met de voeten tegen de muur.... Kan me voorstellen dat je je man daar wakker voor maakt! Ik merk het tot nu toe op tijd en dan kan ik meteen gaan staan en dan schiet de kramp er niet echt helemaal in. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan bij de bevalling (vorige keer heb ik daarom een ruggenprik gekregen nl).
pi_87772011
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ach de mijne is ook wat lomp :')
The way you rock'n'roll
pi_87774597
oh waarom heb ik telkens na het avondeten honger, eet ik wat en ben vervolgens tegen slaaptijd misselijk?! Niet meer eten dan maar,beter honger dan misselijk.
Huup succes, ik ben ook een schijtert in mijn eentje.
pi_87774742
schaaltje kwark of yoghurt anders mef? Wel vulling maar niet echt substantieel zeg maar?

En thnx :)
Amélie ligt eindelijk op bed, ik wacht even tot ik zeker weet dat ze echt slaapt en dan verkas ik met laptop en al naar boven. Denk ik. ik wil eigks heel heel graag weer ns achter mn naaimachine maar overdag vindt ze hem eng en 's avonds wordt ze er wakker van :') muh. en t is nu niet meer het tijdstip om te proberen of ze er nog steeds wakker van wordt jammer genoeg
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:29:00 #28
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87777055
De man van mij klaagt niet, maar als ik jullie nachtelijke bezigheden zo belees, dan heeft hij ook niets te klagen. Ik word weleens wakker, en ben dan lang wakker, maar dat is het. Geen woelen, overgeven of andere rare capriolen.

Ik heb eigenlijk (nog) niet ergens echt last van, behalve dan de normale dingen enzo (beetje maagzuur, beetje moe, beetje rug, etc.) Maar als ik nu 's avonds wel een beetje echt uitgeteld ben, en dat mag zo met 6 maanden dacht ik, dan kijkt hij wel een beetje vaag.... En soms krijg ik ook het zeik-verhaal over 'mijn moeder had 7 kinderen, geen man en had 2 banen, en die klaagde nooit en het huis was altijd schoon en opgeruimd....' Had ie maar geen luie, zwakke dame moeten trouwen.... Heb nooit gezegd dat ik een Domestic Diva was, noch dat mijn aspiratie is...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87777525
Mijn man slaapt gewoon door als ik aan et spoken ben in de nacht. Wel heeft ie soms door dat ik aardig onrustig ben, maar niet dat hij er last van heeft.
Ik heb meer last van hem snachts, hij heeft als hij onrustig in zijn hoofd is last van nacht angst. Alleen hij weet er nooit meer wat van en ik lig nog een half uur met een hartslag van weet ik veel wakker.
*poef* nu is het weg
pi_87777787
oh get KJ dat is zo bagger.
Mn zusje heeft dat. Een relatief milde vorm gelukkig maar ik ken dat die hartslag in je keel enzo :X buh.
Ik slaap dan zelf de rest van de nacht nauwelijks meer en zij heeft nergens last van :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87777902
het is de laatste week zo ongeveer elke nacht raak.. en dan natuurlijk net, als ik bijna slaap.

Ach, het zullen de zenuwen voor het onbekende aankomende wel zijn. Toen mijn schoonvader ernstig ziek werd had hij er ook meer last van. ( nee correctie: hij had het meer, en ik had er meer last van ;))
*poef* nu is het weg
pi_87784421
zelfs mijn ticker gelooft er niet meer in dat Ilse nog komt... :D :')

[ Bericht 33% gewijzigd door kaatjejannie op 21-10-2010 10:21:05 ]
*poef* nu is het weg
pi_87784472
aaaaah KJ hahaha das wel heel lullig idd zeg :X
pi_87784660
kj stom he.
Pff ik ben moe, mijn buik staat strak en ik ben misselijk. Goh, zou ik zwanger zijn ofzo :P
pi_87785409
KJ, stom hoor dat Ilse er nog niet is! Hopelijk dient ze zich snel aan!

Mefke, succes vandaag!

Ik heb over een uurtje een afspraak bij de gyn, ik ga gewoon heeeeel erg zielig doen en hopen dat ie vast wil strippen..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87785734
Ik heb ook zo'n lieve man die soms ietsje minder lief (lees: lomp ;) ) is maar dan onbedoeld.
Vroeg ik hoe hij had geslapen (hij slaapt vaak heel slecht de laatste tijd, heeft met z'n burnout te maken), zegt hij dat hij heel slecht heeft geslapen. Vaak wakker enzo. En daarna: en jij bent echt een draaikont in bed he?
(toen was ik wel ff een beetje verontwaardigd, ik probeer zo stil mogelijk te liggen en áls ik me om moet draaien op mijn andere zij, doet alles pijn en word ik er zelf ook wakker van... dus zoveel beweeg ik helemaal niet in mijn slaap!)
Net of het mijn schuld was dat hij slecht slaapt. Nee, dat ligt aan z'n slaapproblemen, niet aan mij... (hoogstens werkt het ff niet lekker samen, maar ja, straks...hebben we een huilend baby'tje in bed ;) )
pi_87785792
Mefke, lekker even insmeren met olie, dat helpt tegen zo'n strakke buik. Of even lekker onder de douche en daarna olie. Sterkte!

BarbaBientje, ik gun het je zo dat je snel mag bevallen!

Kaatjejannie, sterkte joh, vervelend lijkt me dat die nacht-angsten... nooit van gehoord overigens, ik dacht er alleen nachtmerries waren!

Ik ben het ook hélemaal zat, ook al ben ik nog niet uitgerekend, mijn lichaam kan het niet zo goed aan merk ik. Het is gewoon te zwaar ofzo. Alles doet pijn en dat is 's ochtends al... gisteravond probeerde ik op te staan van de bank, hielden mijn benen het gewoon niet meer en viel ik bijna. Raar zoiets...
Vandaag zijn de meiden uit logeren, ik hoop écht dat de baby vandaag of morgen komt. Dat zou echt ideaal zijn...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:40:24 #38
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87788763
Maar over dat zwangerschapsverlof voor mannen, begreep van radio 1 vanochtend dat het nog wel een jaar of 2 kan duren voor het doorgaat en dat je als man in duitsland bv nu al meer hebt. In nederlands 2 dagen is echt heel weinig in vergelijking met de rest.
Ik ben nu zelf aan het proberen te regelen om vanaf de bevalling 4 weken vrij te nemen. Voorlopig is de datum 21 mei (moregen echo / dinsdag vk, dus dan zullen we het wel definitef horen) , dus maak ik er een semi zomervakantie van.

Mijn vrouw begint ook behoorlijk te spoken. Een nacht doorslapen lukt haar tegenwoordig niet meer en ook droomt vaak heel levendig. Nadeel is dat als zij eruit gaat en ze me daardoor wakker maakt, ik ga snurken... wat haar dan vaak al niet zo goed bui... meh... niet beter maakt (A)
Zijn dat kenmerken? We steken het voorlopig daar maar even op.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:46:43 #39
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87789012
Mijn man heeft inzijn CA) zelfs maar 1 dag vrij: alleen bevallingsverlof. Voor het aangeven van de kleine zal hij al zelf vrij moeten nemen.
Denk dat ikzelf mijn verlof wel lang genoeg ga vinden.

*vandaag 39 weken*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:53:52 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87789270
Oh.. en ik ben als man erg begripvol dat mijn vrouw er wat vaker uit moet op een nacht... :)
zolang zij er begripvol voor is dat ik ga snurken als ik er van wakker wordt ;)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_87789696
De mijne klaagt niet alleen niet, ze weet zelfs nog steeds medeleven op te brengen voor mijn gebroken nachten.
Heerlijk :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:10:17 #42
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87789825
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:46 schreef Hobbesje het volgende:
Mijn man heeft inzijn CA) zelfs maar 1 dag vrij: alleen bevallingsverlof. Voor het aangeven van de kleine zal hij al zelf vrij moeten nemen.
Denk dat ikzelf mijn verlof wel lang genoeg ga vinden.

*vandaag 39 weken*
ik weet niet of je man bij de vakbond zit, maar volgens mij is het wettelijk vastgelegd dat je als man 2 dagen krijgt voor een bevalling en is het ook zo dat de wet boven een cao gaat.
En met 39 weken is het iets wat hij misschien even moet navragen ;)
pi_87790183
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het nog even nagevraagd.
De meneer vindt wel degelijk dat ik afzie maar vindt het moeilijk in te schatten hoeveel en wanneer.
De eerste periode met braken en opname in het ziekenhuis was overduidelijk. Het derde trimester lijkt 'm ook vrij duidelijk maar nu.
Ik heb vooral pijn als ik in bed lig en dan slaapt hij en de rest is vooral psychisch afzien. Ik moet 'm duidelijker vertellen dat ik het zwaar heb vond hij.

Het is eigenlijk typisch vrouwelijk van mij om te verwachten dat hij het aan mijn neus maar ziet en daar dan naar handelt en dan pissig worden als hij dat niet kan en doet.
Hij is dus niet lomp maar ik moet wel met hem communiceren hoe ik me voel.
Was best verhelderend eigenlijk.
The way you rock'n'roll
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:39:31 #44
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87790910
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:10 schreef avotar het volgende:

[..]

ik weet niet of je man bij de vakbond zit, maar volgens mij is het wettelijk vastgelegd dat je als man 2 dagen krijgt voor een bevalling en is het ook zo dat de wet boven een cao gaat.
En met 39 weken is het iets wat hij misschien even moet navragen ;)
Hij heeft het nagevraagd zegt hij. En ach, ik vind het de discussie niet waard om eerlijk te zijn.
Hij zal de dag/dagen na de bevalling toch wel vrij nemen. En mocht het weer uitlopen op een ks dan zien we wel hoe het loopt en neemt hij desnoods dagen van volgend jaar vast op of onbetaald verlof. Daar was de secretaresse het iig mee eens, dus die zorg hebben we niet.

DML: hier heb ik mezelf ook aangeleerd om op een slechte dag meteen te zeggen dat hij me beter met rust kan laten. En dat helpt echt, tis alleen even wennen om het te doen.
En met mijn hormonen van nu vind ik per definitie dat hij teveel praat, te dicht bij me komt, te veel herrie maakt... Arme kerel van mij ;) ...
pi_87791674
1 dag bevallingsverlof en 2 dagen om aangifte te doen en dat is inderdaad wettelijk zo. Welke cao is het?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:59:32 #46
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87791748
Ik geloof dat hij nu onder de metaal/elektro (PMVE oid krijgen we wel eens post van) zit, maar dat weet ik niet heel zeker (de afdeling waar hij werkt is nogal eens dooverkocht).
pi_87791769
Nee wettelijk is bevalling en aangifte calamiteitenverlof en heb je daarnaast nog recht op 2 dagen kraamverlof.
Meer dagen mag bij CAO wel, minder niet. Zie deze link: http://www.rijksoverheid.(...)-lang-duurt-het.html
The way you rock'n'roll
pi_87791782
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:39 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Hij heeft het nagevraagd zegt hij.
Moet hij dan misschien nog maar eens doen:
quote:
Als de geboorte van je kind op een werkdag van je partner plaatsvindt, heeft die recht op calamiteitenverlof. In de dagen na de geboorte heeft je partner recht op 2 dagen 100 procent doorbetaald kraamverlof. Dat staat in de Wet arbeid en zorg. Deze dagen moeten binnen 4 weken worden opgenomen. In de cao kan aanvullend kraamverlof voor de partner vastgelegd zijn. bron
pi_87791810
De laatste dagen voel ik me qua zwangerschap zo goed dat het me zelfs een beetje bang maakt :')
Op wat bandenpijn na heb ik nergens last van. En daardoor heb ik meteen het gevoel: Ben ik nog wel zwanger? :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:05:04 #50
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87791958
Tnx voor het helpen kijken/zoeken.
Ik had het ondertussen ook zelf gevonden idd. Misschien dat hij toch wat meer op z'n strepen moet gaan staan - scheelt toch weer 2 vrije dagen. Zal het 'm vanavond eens voorleggen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')