quote:Herkenbaar: je zit nu in de periode dat er nog niet veel te zien is, niets te voelen en het weer erg lang duurt voor je op controle mag of een echo krijgt. Een rottijd: ik kon niet wachten tot ik iets ging voelen, dan heb je toch de bevestiging waar je elke keer weer naar zoekt. Succes met deze weken doorkomenOp donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef Tally het volgende:
De laatste dagen voel ik me qua zwangerschap zo goed dat het me zelfs een beetje bang maakt
Op wat bandenpijn na heb ik nergens last van. En daardoor heb ik meteen het gevoel: Ben ik nog wel zwanger?
quote:Volgende week vrij hebben we een afspraak bij de verloskundige. En dan mogen we luisteren naar het hartje. En omdat ik zo ongeduldig ben heb ik bij het echobureau in de buurt een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling. Dat duurt een week langer. MjaOp donderdag 21 oktober 2010 14:08 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Herkenbaar: je zit nu in de periode dat er nog niet veel te zien is, niets te voelen en het weer erg lang duurt voor je op controle mag of een echo krijgt. Een rottijd: ik kon niet wachten tot ik iets ging voelen, dan heb je toch de bevestiging waar je elke keer weer naar zoekt. Succes met deze weken doorkomen.
quote:Die twee dagen heeft hij sowieso recht op en kan hij opnemen wanneer hij wil (binnen vier weken na de bevalling, mag niet geweigerd worden), maar het calamiteitenverlof krijgt hij alleen als je tijdens werktijd bevalt.Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx voor het helpen kijken/zoeken.
Ik had het ondertussen ook zelf gevonden idd. Misschien dat hij toch wat meer op z'n strepen moet gaan staan - scheelt toch weer 2 vrije dagen. Zal het 'm vanavond eens voorleggen!
quote:Ik ben op vrijdag bevallen. Mijn lief kon pas op dinsdag aangifte doen; dat heeft hem een halve dag gekost.Op donderdag 21 oktober 2010 14:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik mik op vrijdag. Dan heeft hij en het weekend en de twee dagen kraamverlof met de baby want hij neemt pas vrij als de kraamhulp weer weg is.
quote:Goed dat hij dat aangegeven heeft! Dat was dus een zinvol gesprek. En hij kan nu misschien wat vaker informeren hoe het met je gaat.Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is eigenlijk typisch vrouwelijk van mij om te verwachten dat hij het aan mijn neus maar ziet en daar dan naar handelt en dan pissig worden als hij dat niet kan en doet.
Hij is dus niet lomp maar ik moet wel met hem communiceren hoe ik me voel.
Was best verhelderend eigenlijk.
quote:Oh, ik refereerde er niet mee aan het verlof. Mijn lief werkt als freelancer, dus hij krijgt sowieso geen verlof maar moet de vrije tijd die hij opneemt zelf betalen. Het is meer dat het ontzettend druk was op het stadsdeelkantoor doordat alle baby's geboren op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag aangegeven moesten worden. Dat was een nadeel aan op vrijdag bevallen. (Maar goed, er was toen ook iets met het computersysteem waardoor het ontzettend lang duurde allemaal.)Op donderdag 21 oktober 2010 16:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een halve dag van zijn eigen verlof? Volgens de linkjes eerder in dit topic is dat dus ook calamiteitenverlof omdat het bij wet verplicht is aangifte te doen.
quote:Ik weet dat die schattingen vaak moeilijk zijn en er flink naast kunnen zitten. Bovendien heb ik er helemaal niks aan: als het een grote baby is worden er geen extra maatregelen getroffen. Ik hoor het dus wel als de baby geboren is. Ik vind het wel geinig, zo'n echo, maar het nut zie ik er dus niet zo van in.Een gemiddelde baby. Dat is wat anders dan ze eerst zeiden. Wat schat je zelf?
quote:Vaak hoef ik niet zo plotseling te spugen. En kan ik het wel "ophouden" tot lief weg is, of al in bed ligt.Op donderdag 21 oktober 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed dat hij dat aangegeven heeft! Dat was dus een zinvol gesprek. En hij kan nu misschien wat vaker informeren hoe het met je gaat.
Als ik 's nachts overgeef dan heeft mijn lief simpelweg niet door dat ik aan het overgeven ben. We accepteren van elkaar dat we tijdens de nachten verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Zo ging dat ook toen Ivan er net was: 's nachts zo min mogelijk praten en overdag doen alsof er niks gebeurd is.
quote:Misschien komt hij er dan moeilijk uit als de baby veel te groot word?Op donderdag 21 oktober 2010 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan je op maandag geen aangifte doen? Weer wat geleerd![]()
En waarom groei echo's als er geen maatregelen worden genomen met een grote baby? Ik snap het wel dat ze het in de gaten houden als er achterstand is maar als voorlopen en geen suiker, wat is dan het nut?
Tally je bent te netjes
quote:Reuzengroei, dat klinkt wel heel spannend. Hoe groot was ie nou uiteindelijk?Op donderdag 21 oktober 2010 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien doen ze bij reuzengroei (dat stond bij Ivan zo in zijn dossier genoteerd) wel een extra controle naar suiker.
quote:De term was 'macrosomie'. Klinkt iets minder spannend, maar ik vond de betekenis wel tot de verbeelding spreken.Op donderdag 21 oktober 2010 16:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Reuzengroei, dat klinkt wel heel spannend. Hoe groot was ie nou uiteindelijk?
quote:Ik vind het best herkenbaar - je moet naar mannen toe gewoon vaak duidelijk communiceren, ze pikken het toch minder snel op als je 'subtiele' signalen afgeeft. Het is voor hem ook prettig als hij weet waar hij aan toe is. Het is vast geen onwil inderdaad...Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb het nog even nagevraagd.
De meneer vindt wel degelijk dat ik afzie maar vindt het moeilijk in te schatten hoeveel en wanneer.
De eerste periode met braken en opname in het ziekenhuis was overduidelijk. Het derde trimester lijkt 'm ook vrij duidelijk maar nu.
Ik heb vooral pijn als ik in bed lig en dan slaapt hij en de rest is vooral psychisch afzien. Ik moet 'm duidelijker vertellen dat ik het zwaar heb vond hij.
Het is eigenlijk typisch vrouwelijk van mij om te verwachten dat hij het aan mijn neus maar ziet en daar dan naar handelt en dan pissig worden als hij dat niet kan en doet.
Hij is dus niet lomp maar ik moet wel met hem communiceren hoe ik me voel.
Was best verhelderend eigenlijk.
quote:Dat werkt bij vrouwen eigenlijk niet anders. Zeker als ze zelf ook een en ander aan hun hoofd hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 17:30 schreef Suzanna het volgende:
je moet naar mannen toe gewoon vaak duidelijk communiceren,
quote:You wishOp donderdag 21 oktober 2010 17:38 schreef Suzanna het volgende:
@ Vanyel, natuurlijk werkt dat bij vrouwen net zo. Maar die zijn vaak wat 'beter' in subtiele hints oppikken.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 18:21 schreef Pvoesss het volgende:
ach die van mij was goed over de 4 kilo en geen scheurtje en appeltje eitje![]()
Als jij een sterk verdund extract van eendenlever en -hart wil slikken be my guest![]()
Het is echt niet meer dan dat![]()
quote:Ik weet niet of dat ook geldt als hij voor een buitenlands bedrijf werkt? Of is hij gewoon bij een NL bedrijf in dienst?Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx voor het helpen kijken/zoeken.
Ik had het ondertussen ook zelf gevonden idd. Misschien dat hij toch wat meer op z'n strepen moet gaan staan - scheelt toch weer 2 vrije dagen. Zal het 'm vanavond eens voorleggen!
quote:Fijn zo'n manOp donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:
Ik ben die zwangerschapshormonen zatNu al. Ik jank om alles. Nu om een vent die niet bij de geboorte kan zijn omdat hij niet mee kon vliegen. OP TV!!!!!!!!!
Net om een liedje dat ik van iemand toegestuurd kreeg. Ging over een baby in de buik
Gister om de laatste aflevering van Friends die ik al 3000000 x gezien heb en nog nooit heb moeten janken maar nu dus wel zodat ik bijna stikte in mijn rijst
Wat een gedoe.En mijn man roept nu standaard overal al bij: Ga maar lekker janken
quote:Het is idd niet echt een nl bedrijf geloof ik. Hoofdvestiging zit in het buitenland. Het zal wel loslopen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:16 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat ook geldt als hij voor een buitenlands bedrijf werkt? Of is hij gewoon bij een NL bedrijf in dienst?
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:
Ik ben die zwangerschapshormonen zatNu al. Ik jank om alles. Nu om een vent die niet bij de geboorte kan zijn omdat hij niet mee kon vliegen. OP TV!!!!!!!!!
Net om een liedje dat ik van iemand toegestuurd kreeg. Ging over een baby in de buik
Gister om de laatste aflevering van Friends die ik al 3000000 x gezien heb en nog nooit heb moeten janken maar nu dus wel zodat ik bijna stikte in mijn rijst
Wat een gedoe.En mijn man roept nu standaard overal al bij: Ga maar lekker janken
quote:Hallo Silmarwen,Op donderdag 21 oktober 2010 18:24 schreef Silmarwen het volgende:
Heb nog niet alles gelezen, maar hoe is het met Leandra?
quote:Mooi, twee jaar geleden bij mijn dochter precies hetzelfde.Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Hallo Silmarwen,
Hier een update over Leandra;
Kom net terug van het zkh.
Wel een spannend dagje nog vandaag..
Het hartfilmpje en de groeiecho van de baby waren vandaag (weer) helemaal goed.
Spannender was het voor Leandra hoe het met de bloeddruk ging. Vanmorgen vroeg (07:00u) 120/85 na een nacht moeizaam slapen, maar gedurende de dag stegen de waarden naar 150/100 waarbij 100 de door Leandra gevreesde grens is om een infuusnaald ingebracht te krijgen.. Maar goed de meting daarna was 140/90 en dat gaf weer even rust in de tent.
Er was gistermiddag een urine duurtest opgestart van 24 uur om te kijken hoeveel eiwit daarin aanwezig is; daar hopen we morgen de resultaten van te krijgen. Al met al dus nog even afwachten hoe het verloopt. Maar goed, ze is in goede handen.
Verder is ze moe, blij met al jullie lieve berichtjes en gaat ze vanavond lekker als een echte RLS'er naar ER kijken...
Jullie krijgen allemaal de groeten
quote:Als het een troost kan zijn, ik heb het nu nogOp donderdag 21 oktober 2010 19:05 schreef Tally het volgende:
quote:Het is oplichterij:Op donderdag 21 oktober 2010 18:29 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
echt! Misschien is het ook gewoon psychisch
. Maar het kan zwangerschapsgewijs geen kwaad dus? Of zal ik maar gewoon 2 paracetamolletjes pakken?
quote:Wat fijn dat je verlof hebt! En het klinkt alsof je goed verwend bent. Lief, hoor!Op donderdag 21 oktober 2010 19:34 schreef Shirley het volgende:
Hier vandaag 34 weken en morgen m'n laatste dag op het werk! Gister nog een supriseparty op m'n werk, ben volop verwend met cadeautjes en tekeningen van de kinderen voor de baby!Janken! Vandaag echt laatste werkdag gehad met de kids van m'n groep, morgen nog een studiedag kinderEHBO en dan heb ik eindelijk verlof! Ben er nu wel aan toe hoor, soms echt al last onder in m'n baarmoeder van steken...
quote:Als het écht homeopathisch is wel, maar je ziet steeds vaker dat er wel degelijk een werkzaam bestanddeel in bepaalde middelen zit (in calendulazalf bijvoorbeeld, geloof ik, al is daarvan ook niet bewezen dat het werkt).Op donderdag 21 oktober 2010 20:19 schreef Vanyel het volgende:
Geldt dat niet voor alle homeopathische 'medicijnen'?
quote:Groetjes terug! Hopelijk zijn de resultaten morgen in orde.Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Nostalgist het volgende:
Jullie krijgen allemaal de groeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |