TargaFlorio | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:17 |
quote: ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:30 |
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat. | |
The_Hives | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:Vaak nog betalen om met zo'n pakje te rijden ![]() | |
TargaFlorio | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:48 |
quote:Helemaal mee eens, echter daarom snap ik de ![]() | |
Chielus | woensdag 20 oktober 2010 @ 20:57 |
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril. | |
Pepersaus | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:09 |
quote:Niet alleen wielerliefhebbers. Ik geloof dat er een tijdje geleden een adviesbureau oid ook met die conclusie kwam (dat artikel heb ik niet kunnen vinden, dit kwam ik wel tegen). Zeker ploegen die meedoen aan de Tour de France hebben een gigantische exposure voor een relatief klein bedrag. En het grote verschil met de shirtsponsors in het voetbal is natuurlijk de plek die sponsoren innemen. Gisteren speelden Real Madrid en AC Milaan tegen elkaar, niet Bwin en Fly Emirates. Hoevaak zijn die sponsornamen genoemd en hoelang zijn die in beeld geweest? [ Bericht 1% gewijzigd door Pepersaus op 20-10-2010 22:17:22 ] | |
du_ke | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:16 |
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren. | |
Sheepcidus | woensdag 20 oktober 2010 @ 23:58 |
quote:Vooral voor Europese bedrijven, bij Amerikaanse sponsors is het toch meestal ook iemand in het bedrijf zelf die ook wat met wielrennen heeft. | |
Ericr | donderdag 21 oktober 2010 @ 08:51 |
quote:Waar er dan wel altijd over de Rabo-ploeg wordt gesproken, de naam valt dus iedere keer als de ploeg een beetje publiciteit krijgt of in beeld komt. Alleen al 9 weken aan grote rondes aan publiciteit dat je direct meepakt, dat zijn als je het vergelijk met voetbal dus al 56 wedstrijden uitgedrukt in dagen. Niet helemaal een eerlijke vergelijking maar qua aantal dagen exposure zijn de grote ronden dus al ongeveer gelijk aan het aantal dagen exposure van een ploeg die internationaal voetbal speelt. Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden. | |
Chielus | donderdag 21 oktober 2010 @ 13:20 |
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada. | |
Beregd | donderdag 21 oktober 2010 @ 13:22 |
de etna, zal weer machtige beelden opleveren, zoals elke giro ![]() | |
Ereinion | donderdag 21 oktober 2010 @ 13:36 |
quote:Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is ![]() | |
DutchSL | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:01 |
Etna geruchten waren er al heel lang.. helaas gaan ze niet voor de meest spectaculaire oplossing. Ze gaan hem nu zo beklimmen: ![]() Maar na Rifugio Sapienza kun je nog veel verder door tot vlak onder de krater over sterrato (zoals de Finestre) wegen. Dat moet wel één van de zwaarste beklimmingen van Europa opleveren: ![]() De etappe zal in Messina starten, de stad van Nibali. Ik heb familie in een dorpje vlak bij Messina wonen, ze zeuren me al een paar jaar aan de kop om eens te komen, misschien toch maar eens een vakantie in mei plannen ![]() | |
DutchSL | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:09 |
quote:In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar. | |
DutchSL | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:21 |
Overigens wilt men in de Giro van 2012 een aankomst op Alpe d'Huez, het is dan 50 jaar geleden dat deze voor het eerst beklommen werd en Fausto Coppi won. De laatste keer dat de Giro een bergrit naar Frankrijk had was het een geweldige etappe over de Agnello en Izoard, met aankomst in Briancon, gewonnen door di Luca. | |
Sautor | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:28 |
Strada Bianca weer, hopelijk regent het weer. Wat was dat een mooie etappe | |
El_Bassie | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:31 |
quote:Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens. | |
ultra_ivo | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:32 |
quote:Bij Embrun ligt er nog eentje (waarvan je de naam niet mag uitspreken). | |
DutchSL | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:23 |
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster. | |
baggerbaas | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:59 |
En volgend jaar gewoon Pellizotti in de Giro. Vrijgesproken door het CONI. | |
DutchSL | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:04 |
Net als Valjavec dus. Dag bloedpaspoort, voortaan alleen gebruiken om gericht te controleren ![]() | |
Ericr | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:13 |
quote:Hoezo is dat onzin? De naam van een sponsor trekt toch net zo goed voorbij aan de toeschouwers langs de weg en bij sommige ritten zoals in bergritten is die naam toch vrij lang te zien. Een ritje Alpe d'Huez levert meer toeschouwers op dan een voetbalwedstrijd, net zo goed als een proloog in Rotterdam. | |
SuikerVuist | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:09 |
quote:Gingen ze maar naar de top van de Sierra Nevada. Het laatste deel van het onverharde stuk zou dan wel aangepakt moeten worden. Nu nauwelijks berijdbaar. Het blijft de saaie standaard aankomst iig. Weinig spectaculair, ondanks de hoogte. Giro lijkt me eerder minder spectaculair dan vorig jaar. Grossglockner wordt ook niet helemaal opgereden, dacht ik. | |
Beregd | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:12 |
Zwaarder dan de giro van dit jaar is ook bijna niet mogelijk. Zeker die laatste week, die was geschift. | |
ultra_ivo | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:39 |
quote:Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie ![]() | |
SuikerVuist | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:05 |
quote:Is de combinatie Finestre - Agnello - Parpaillon - Bonette in principe mogelijk met de auto? Of alleen per fiets? Gruwelijke opeenvolging van cols, natuurlijk. Ik wist trouwens niet dat de Parpaillon nog open was. [ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 21-10-2010 20:28:34 ] | |
ultra_ivo | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:16 |
Er zijn mensen die door de tunnel gaan met de auto. Of dat met een gewone auto gaat weet ik niet. | |
SuikerVuist | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:28 |
^ dank. | |
SaintOfKillers | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:28 |
quote: | |
du_ke | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:35 |
Volgens mij kan de ASO ook best een bijdrage leveren aan dat herstel ![]() | |
knep | vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:12 |
quote:Met een gewone auto is dat echt niet te doen, je hebt gewoon een 4x4 nodig. Ik heb de Parpaillon een aantal keer beklommen van beide kanten met m'n ATB. Is redelijk goed te doen. Voor racefietsen echter nauwelijks te doen wegens het redelijk grove gesteente. | |
knep | vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:13 |
quote:Mwah, vanaf de Refugio doorgaan naar de Torre del Filosofo is met de racefiets echt niet te doen. Dan zullen ze de weg toch aan moeten pakken ![]() | |
Chielus | vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:34 |
Vermoedelijke parcours Giro volgens la Stampa:![]() 1 Ploegentijdrit 1 Berttijdrit 1 Tijdrit laatste etappe 5 aankomsten Bergop (Montevergine di Mercogliano, Etna, het Oostenrijkse Grossglockner, Monte Zoncolan en Sestriere) | |
Steven184 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:02 |
Ploeg van de Schlecks zou Leopard True Racing gaan heten. | |
SuikerVuist | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:24 |
quote:2 dagen voor het einde door het Valle Anzasca (Macugnaga) loopt het ook nog behoorlijk omhoog in de slotfase: ![]() Al zijn die grafiekjes vaak weinig nauwkeurig en weet ook niet of ze in het dorp zelf eindigen (1200m) of er buiten. Macugnaga ligt trouwens net ten oosten van de hoogste wand van de Alpen, waardoor vaak laaghangende bewolking ivm groot temperatuurverschil met Po-vlakte. [ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 22-10-2010 16:34:08 ] | |
Chielus | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:29 |
Vader Gesink overleden Is dus wel een serieuze val geweest. RIP iig. | |
Pepersaus | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:47 |
De etappes van de Giro 2011 staan hier Etappe 14 met Crostis en de Zoncolan ![]() | |
wimderon | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:49 |
![]() | |
DutchSL | zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:41 |
Zwaarste parcours sinds 2005 en misschien wel zwaarder, goedendag zeg. Laatste massasprint: etappe 12 ![]() | |
El_Bassie | zondag 24 oktober 2010 @ 02:57 |
De Giro is episch. | |
Ericr | zondag 24 oktober 2010 @ 10:23 |
quote:Triest nieuws, R.I.P. | |
Leatherface | zondag 24 oktober 2010 @ 10:43 |
Inderdaad, r.i.p. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 oktober 2010 @ 12:17 |
Ik vind de zwaarte van de Giro iets te veel van het goede... Oké, het vermaakt de kijker, maar voor de sport in z'n geheel lijkt het me geen goede zaak. | |
knep | zondag 24 oktober 2010 @ 12:32 |
Jammer dat zowel Mollema als Gesink de tour wel zullen rijden. | |
Ereinion | zondag 24 oktober 2010 @ 12:36 |
Inderdaad. Hoewel de Tour volgend jaar een parcours heeft dat meer dan ooit geschikt is voor klimmers, had ik ze graag in de Giro gezien. Gesink is nog wel begrijpelijk dat hij de Tour doet, maar Mollema had ik sowieso liever in de Giro voor een top-10 plek zien rijden in plaats van knechten in de Tour. | |
Beregd | zondag 24 oktober 2010 @ 12:48 |
zitten weer heel wat leuke tussenritjes in ook. | |
#ANONIEM | zondag 24 oktober 2010 @ 12:56 |
quote:Je hebt daar in de buurt ook nog de Pontis, niet lang maar wel focking steil. In de Pyreneën heb je de Col de la Coruzette, met 3 km aan 12%. | |
SuikerVuist | zondag 24 oktober 2010 @ 13:07 |
Verraderlijk maar evenwichtig parcours. Niet overdreven zwaar voor Giro begrippen, vind ik. Zwaar genoeg, dat zeker. Opvallend: geen "echte" bergritten in de 3e week. Al vind ik de extreem lange aanloop naar de Finestre eerder een voordeel dan een nadeel. Spektakel bijna gegarrandeerd. 3e week lijkt m.i. in het voordeel van Nibali, als je er van uit gaat dat Scarponi, Nibali en Ricco de favorieten zijn. | |
Steven184 | maandag 25 oktober 2010 @ 11:58 |
quote:Dit zou de rider value lijst zijn bij benadering, na wat nieuwe info van uci. Dikgedrukte teams zijn al zeker. Dan lijken dus de eerste 5 licenties te gaan naar HTC, Luxembourg, Vacansoleil, Liquigas en Movistar. Astana, BMC Racing, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Geox-TMC en Pegasus Sports zouden om de resterende plekken mogen vechten. Dus qua ploegen geen veranderingen met een tijdje terug. Maar vanavond weten we het zeker. Verder: quote:Verder: Vandborg terug naar Saxo, JVDB wil verlengen bij Omega, Valjavec weet geen ploeg te vinden. | |
SuikerVuist | maandag 25 oktober 2010 @ 12:00 |
Dat gejank van dat de Tour-favorieten de Giro nu overslaan vind ik geen argument om het parcours minder zwaar te maken. http://www.cyclingnews.co(...)ip-2011-giro-ditalia ![]() Ze kunnen bij Sky beter zorgen dat ze een klassementsrenner aantrekken. | |
franklop | maandag 25 oktober 2010 @ 12:05 |
quote:is mosquera nog meegerekend bij Vacansoleil? | |
Steven184 | maandag 25 oktober 2010 @ 12:06 |
quote:Yup, contract was voor de 20e namelijk niet ontbonden. | |
franklop | maandag 25 oktober 2010 @ 12:16 |
quote:Dus dan zouden ze gewoon nog van hem kunnen profiteren, terwijl hij hoogstwaarschijnlijk een schorsing krijgt en geeneens voor vacansoleil zal koersen.. goed gedaan ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 25 oktober 2010 @ 12:23 |
quote:Hij zou een onderdeel zijn van "plan B" bij Saxo indien Contador wordt geschorst. Hij gebruikt dat iig. om meer geld los te krijgen bij Omega Pharma. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 25 oktober 2010 @ 12:30 |
Die waaierwedstrijd vind ik trouwens een topidee ![]() | |
VreemdeEend | maandag 25 oktober 2010 @ 12:38 |
quote:Die wedstrijd kan dan ook echt prachtige edities krijgen als er veel wind staat, en iedere wedstrijd op hoog niveau die Nederland erbij krijgt is meegenomen ![]() | |
Sheepcidus | maandag 25 oktober 2010 @ 12:50 |
Zo'n waaierwedstrijd zou wel mooi zijn. ![]() | |
du_ke | maandag 25 oktober 2010 @ 18:13 |
quote:Een waaierklassieker langs de Zeeuwse kust ![]() | |
Steven184 | dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:56 |
Hmm, rider values nog niet bekend gemaakt. Raar... | |
SaintOfKillers | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:14 |
De gewenste teams zullen niet bovenaan staan, dus het systeem zal wel omgegooid worden. | |
Steven184 | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:50 |
quote:Ik wilde het niet zeggen, maar ben blijkbaar dus niet de enige die zo slecht denkt. ![]() | |
Chielus | dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:54 |
Aardige samenvatting van Seizoen '10 (via http://twitter.com/#!/GioLippens) (Je moet wel van Muse houden....) Giro directeur heeft trouwens gemeld dat Ricco goed bezig is en weer welkom is. (wat blijkbaar niet geld voor di Luca). Dus VS waarschijnlijk iig naar de Giro | |
SuikerVuist | dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:46 |
quote:Ja, en hij heeft Saxo liever niet als Porte de Giro niet rijdt. Sky heeft ook weinig ambities blijkbaar. Vraag me alleen af of Zomegnan die ploegen kan weigeren. | |
Chielus | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:17 |
quote:Als saxo geen Porte of Contador & friends meeneemt blijft er maar een heel marginaal ploegje over. Dan kan ik me voorstellen dat je liever een ambitieuse italiaanse ploeg aan het vertrek hebt. Aan de andere kant help je wel een aantal ploegen om zeep aangezien de sponsors daarvan weg gaan blijven als de garantie van deelname wegvalt. Het blijven lastige vraagstukken, maar het zou de UCI eens sieren als ze een definitief sluitend plaatsings systeem kunnen neerzetten. En als daar de 3 grote rondes buitenvallen dan is dat maar zo maar dat geeft iig wel duidelijkheid. | |
SaintOfKillers | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:25 |
Ik kan me in de tijd voor we een Pro-Tour hadden (jaren '80 en '90) weinig conflicten herinneren waarbij ploegen zwaar verontwaardigd waren dat ze niet voor bepaalde wedstrijden werden uitgenodigd. De UCI heeft gewoon zelf een hoop problemen geïntroduceerd. Het moest allemaal moderner en er moest zonodig geglobaliseerd worden, maar er is totaal niet over nagedacht. En met die globalisering valt het ook wel mee. Er zijn wat angelsaksische landen nu semi-geïnteresseerd (vooral in de baan, want daar zijn dan eenvoudiger Olympische successen te behalen) maar dan houdt het ook op. | |
Ericr | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:40 |
In de jaren 80 maar ook nog in de jaren 90 waren veel ploegen amper geintereseerd in bepaalde wedstrijden. Ploegen zijn nu veel internationaler georienteerd en hebben vaak wel 1 of meerdere specialisten in huis die ingezet kunnen worden voor klassiekers of grote ronden. | |
bjarki | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:02 |
Precies, het eerste seizoen Protour was een hele verademing. Vroeger keek je bijna nooit naar koersen in Spanje of Italië omdat 70 tot 80% van de deelnemers Spaans was en de weinige buitenlanders die er meededen zelden streden om de prijzen, eenvoudigweg omdat het niet hun hoofddoel was in het seizoen. Nu is het deelnemersveld dikwijls veel internationaler en is er ook veel meer interesse van ploegen en publiek voor de grote buitenlandse koersen. Veel ploegen bestaan nu dan ook uit meerdere nationaliteiten of hebben sponsors met een grote internationale naam en een gelijkwaardig groot budget. De protour heeft de koers toch wel een stapje vooruit doen zetten. Wat rest is enkel een degelijk regelement en de bereidheid samen te werken (ipv UCI versus ASO etc.). Het is daarnaast wel een beetje jammer dat de overige kalender zo sterk heeft ingeboet. Voor de EuropeTour is nauwelijks aandacht, voor de klassementen van de overige continenten evenmin. Het zou mooi zijn mochten deze koersen ook aan invloed winnen. Bijvoorbeeld door het topteam in het klassement toegang te verschaffen tot de ProTour van het jaar daarna (natuurlijk met de nodige afstemming..). | |
Bismarck | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:11 |
De Nederlanders doen het goed in de Tour du (Burkina) Faso. Peter van Agtmaal won de eerste etappe en vandaag heeft Leander Schreurs de vierde etappe gewonnen. Fransman Julien Schick gaat momenteel aan de leiding. Uitslagen op www.cyclingnews.com en www.cqranking.com Sfeerimpressies en wedstrijdverslagen (video's) op de website van TV5 Monde. Leuke wedstrijd om te volgen, met name vanwege het hoge amateuristische gehalte. De ploegleider tuft in een oude Mercedes sedan achter het veld aan met een kofferbak vol met wielen. Reservefietsen doen ze niet aan, ze zijn blij dat ze uberhaupt een fiets hebben. Het afgeven van drinkbussen doen ze ook niet aan, in plaats daarvan schenkt de ploegleider je huidige bidon vanuit een 1,5L fles vol. Dat je dan mogelijk even moet stoppen is bijzaak. Teamkleding is ook een ruim begrip, zo draagt een renner uit Benin een koerspetje met 'Province de Liège' op. | |
TargaFlorio | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:24 |
VRT zend elk jaar een terugblik uit. Altijd leuk om te zien, al vind ik het jammer dat al die Europeanen meedoen. | |
wimderon | dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:14 |
quote: | |
MarijeH | donderdag 28 oktober 2010 @ 21:47 |
quote:Bron | |
Beregd | donderdag 28 oktober 2010 @ 22:16 |
misschien tijdens de wedstrijd anders? even afstappen en dopingcontrole. | |
du_ke | donderdag 28 oktober 2010 @ 22:38 |
quote:En de rest van het peloton kan best even wachten tot het plasje klaar is. Gelijk ruimte voor een reclameblokje ![]() | |
Beregd | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:28 |
Tour 2012 start in Luik. | |
ultra_ivo | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:34 |
quote:Super, dat wordt leuk tour kijken in 2012. | |
Beregd | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:37 |
staat op sporza, maar nog niet veel info. Hopelijk zoeken ze een mooi parcoursje uit voor de eerste rit in lijn, en gaanb ze niet voor een vlakke laatste stuk. | |
Sjoerd102 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:15 |
quote:Ideaal voor de Limburgers | |
ultra_ivo | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:18 |
quote:Inderdaad. Hopen dat ik dan weer een lang weekend heb. Proloog in Luik is iig veel handiger dan een proloog in Rotterdam. | |
franklop | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:53 |
quote:hopelijk een proloog met wat klimwerk erin ![]() | |
DeeBee | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:00 |
quote:Bron: Sporza. Op Sporza Teletekst: quote:2004: ![]() Oftewel, beetje simpele proloog waarschijnlijk zonder heuveltjes of iets en de eerste ritten in lijn zullen ook wel op sprints uitgaan lopen. Too bad... | |
TheArt | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:44 |
Tourstart eind juni. Logisch ook met het oog op de OS, die eind juli al beginnen. Daarnaast ligt het ook zo dicht bij elkaar dat de sprinters uit de Tour hun vorm mooi door kunnen trekken naar de OS. | |
rajknier | vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:34 |
Raar dat Luik weer mag. | |
ultra_ivo | vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:34 |
De 1e etappe kan niet anders dan heuvelachtig zijn. Anders krijg je geen rondje rond Luik. De 2e etappe zal ook verre van vlak zijn. Tussen Visé en Doornik moet je toch een keer of wat omhoog. | |
Pino112 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:42 |
http://www.uci.ch/Modules(...)DMTYxNw%26LangId%3D1quote:Barredo mag dus niet meedoen aan de Tour Down Under, als ie dat überhaubt van plan was. | |
Sjoerd102 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:24 |
Start in Visé is helemaal ideaal voor de Limburgers. Kijken of ik tzt met de motor op paar plaatsen ga kijken | |
Chielus | vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:36 |
Hoe leuk Luik ook is (vanuit het bezoek aspect) Had ik een start in Barcalona bijv veel mooier gevonden. Proloog op de Montjuic ofzo. Binnen 8 jaar weer naar dezelfde startplaats is trouwens redelijk bizar als je weet hoe graag steden die start binnen willen halen. | |
SuikerVuist | vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:58 |
quote:En als je weet dat de helft van de tijd gewoon in Frankrijk wordt gestart. Het is wel Wallonië natuurlijk. ASO organiseert er ook twee niet onbekende wedstrijden... maar toch, vreemd ja. | |
DeeBee | vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:39 |
Als het dus klopt wat op Sporza teletekst staat dat ook de proloog weer ongeveer hetzelfde rondje gaat worden, dan is dat wel gek ja... Zou ik zeggen begin nu dan met een heuvelrit in lijn (a la Luik-Bastenaken-Luik), zodat je dat soort mannen weer eens voor het geel ziet strijden (dat was een paar Tours terug ook gaaf met die eerste etappe met een heuveltje op het einde). Nu komt dat misschien wel de eerste dagen terug in het parcours, maar om dan de start van paar jaar teurg min of meer te kopieren vind ik een beetje méh, net niks hebben... | |
ultra_ivo | vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:06 |
Ook bij een proloog binnen de stad Luik kun je er een leuke klim in zetten, gewoon de finish bij de Citadel leggen. | |
SuikerVuist | zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:21 |
Wordt er überhaupt door Vlaanderen gereden? Helemaal niet, toch? Een proloog en wellicht 2 volledige etappes door Wallonië. Kan me niet voorstellen dat Waalse steden meer geld boden. We hebben het hier over één van de armste regio's van West-Europa, versus één van de rijkste. Daarbij is Vlaanderen veel meer geobsedeerd door wielrennen. | |
Beregd | zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:26 |
quote:wallonië is wel een van de armste regio's van west-europa, maar zijn wel vaak bereid veel overheidsgeld in sportevenementen te steken, denk maar aan franc aux champs in de F1 bvb, of e vele steun aanvoetbalploegen. Ook heeft Vlaanderen al heel veel wielerevenementen die enorm veel volk trekken, en de tour dus minder nodig. | |
SuikerVuist | zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:30 |
Francorchamps dan toch. ![]() Maar... bedankt voor de uitleg. Ik zeg ook niet dat Vlaanderen de Tour nodig heeft (Londen ook niet, trouwens), maar dat er veel interesse is om een Tour-start te organiseren. Daar kan ik me in vergissen, natuurlijk. | |
SaintOfKillers | zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:33 |
Ik denk dat Vlaanderen liever een WK wil dan een Tourstart. | |
ultra_ivo | zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:54 |
Of het nou Vlaanderen of Wallonië is maakt bij de Tour niks uit. Dat merkte dit jaar toen de Tour zowel door Vlaanderen als door Wallonië ging. Tot in Antwerpen reden de motoragenten van Luik, tot diep in het Luikse de Antwerpse motoragenten. Dit was overduidelijk gezamenlijk georganiseerd. | |
Chielus | zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:20 |
Het is dan vreemd dat er maar liefst een proloog & 2 hele etappes in Wallonië plaatsvinden. Na Rotterdam wisten ze niet hoe snel ze uit Nederland weg moesten. In '12 zullen ze dan waarschijnlijk weinig over de grens trekken. Hooguit een finisch in Spanje of Andorra. Waarschijnlijk zullen ze vanuit Belgie via Noord Frankrijk richting de Alpen gaan en daarna pas de Pyreneen aandoen.(meestal is de volgorde om en om). zou mooi zijn als ze als voorproefje de Vogezen mee pakken ofzo. | |
wimderon | maandag 1 november 2010 @ 15:40 |
| |
knep | maandag 1 november 2010 @ 18:25 |
Kwestie van geld lijkt me. | |
marcodej | dinsdag 2 november 2010 @ 11:15 |
![]() 6 Jaar alweer... ![]() | |
Chielus | dinsdag 2 november 2010 @ 15:21 |
| |
rubbereend | dinsdag 2 november 2010 @ 16:33 |
duurt ook maar lang zo | |
TheArt | dinsdag 2 november 2010 @ 18:00 |
De UCI heeft eindelijk de ranglijst van ploegen bekendgemaakt:Bron: http://www.uci.ch/Modules(...)DMTYxNw%26LangId%3D1 Rabo, OPL, Garmin en Sky zijn 100% zeker van het hoogste statuut volgend seizoen. De rest uit de top-15 van deze lijst lijkt ook zeker te zijn (dus ook Vacansoleil) en dan zijn er nog 3 plekken over en die gaan tussen Euskaltel, Geox, Quick Step, Cofidis en AG2R. Quick Step en AG2R hebben een doorlopende licentie, dus is er nog maar 1 plek over. | |
rubbereend | dinsdag 2 november 2010 @ 18:24 |
Mooi prestatie van de vakantieboeren ![]() | |
Sjoerd102 | dinsdag 2 november 2010 @ 18:32 |
En de ENECO tour verschuift weer enkele dagen naar voren.
| |
DutchSL | dinsdag 2 november 2010 @ 18:59 |
Dat is op papier gunstig voor het Nederlandse wielrennen, omdat de ENECO Tour dan ook meetelt voor WK plaatsing (als de deadline nog steeds 15 augustus is). | |
SaintOfKillers | dinsdag 2 november 2010 @ 20:01 |
Zolang men niet officieel bevestigt dat ze Pro Tour (of nu World Tour) zijn, zou ik niets open trekken. Ik vertrouw de UCI en hun dagelijks wijzigende regelgeving voor geen meter. | |
franklop | dinsdag 2 november 2010 @ 20:12 |
dat dacht ik dus ook, zal me niet verbazen als Vacansoleil over twee weken opeens 22e staat | |
SaintOfKillers | dinsdag 2 november 2010 @ 20:20 |
Nee, ze zullen wel 12e blijven staan, maar ze kunnen nog steeds komen beweren dat die top 15 of top 17 of whatever slechts 1 factor is die niet noodzakelijk doorslaggevend is, de berichtgeving daarover is nooit erg duidelijk geweest. | |
DutchSL | dinsdag 2 november 2010 @ 20:37 |
Laten we het hopen. Ik geef al die andere ploegen met afstand de voorkeur boven Vacansoleil (die vast wel hun wildcardjes gaan krijgen in de koersen waar ze iets te zoeken hebben). | |
SaintOfKillers | dinsdag 2 november 2010 @ 20:52 |
Mja, Movistar vind ik eigenlijk best matig. Uran en Luis Leon Sanchez weg. Valverde ook buiten strijd, Moreau gestopt, Rui Costa betrapt en mogelijk ook weg. Wat rijdt daar dan nog? Soler, Arroyo, Tondo, Bruseghin, Plaza... een combinatie van eendagsvliegen met renners over hun hoogtepunt. Zonder Piti is dat gewoon een leuk procontinentaal ploegje. -edit- Oh ja, ook nog Rojas, de supercomplete renner die zowel sterk als snel is, alleen nooit snel of sterk genoeg om ook effectief eens iets te winnen. | |
DutchSL | dinsdag 2 november 2010 @ 23:16 |
Ze hebben ook Intxausti, Pardilla (onbegrijpelijk dat die nu pas een fatsoenlijke kans krijgt) en Tondo aangetrokken. Er zijn niet veel ploegen met zoveel goede klimmers. Wat heeft Vacansoleil dan voor al die klim rondes van de Tour tot de Vuelta al Pais Vasco en van Paris-Nice tot de Tour de Suisse? Ricco en als die niet geschorst wordt Mosquera. Plus met een oranje bril op Hoogerland en Poels. Daarnaast wat kantlijnfiguren als Lagutin en Pidgornny (zoals Movistar in die categorie er ook nog wel een stelletje heeft, zoals Kiryienka, Samoilau, David Lopez..). Bovendien hebben ze de verbeterde versie van Rojas gehaald: Ventoso. Vacansoleil zal ook zonder PT ticket wel alle Vlaamse/Nederlandse koersen mogen rijden, een wildcard krijgen voor een paar rondes (zoals dit jaar al Paris-Nice, Tour de Suisse, Tour de Pologne), nog wat losse ProTour koersen en de Giro zal ook wel lukken. Dat is meer dan zat. | |
TheArt | dinsdag 2 november 2010 @ 23:20 |
Je vergeet Carrara. | |
DutchSL | dinsdag 2 november 2010 @ 23:21 |
Nee. Carrara is een renner (uit de tweede/derde lijn) voor heuvelkoersen die niets in de echte bergen te zoeken heeft. | |
DutchSL | dinsdag 2 november 2010 @ 23:25 |
Raar trouwens dat je nu Movistar er uit pikt en aanvalt op de sportieve waarde. Juist een ploeg met ontzettend veel goede renners voor al die klimrondes. Net als Geox overigens. Die twee ploegen moeten er echt bij van mij. Vacansoleil, Cofidis, Quick Step, BMC en Euskaltel.. dat zijn ploegen die van mij niet perse ProTour hoeven te zijn, want die krijgen toch wel een wildcard in alle koersen waar ze iets toe te voegen hebben. | |
SaintOfKillers | dinsdag 2 november 2010 @ 23:26 |
Dat Movistar beter zou zijn dan Vacansoleil, rechtvaardigt hun mogelijke World Tour licentie ten nadele van Euskaltel of Geox niet. En de wielerkalender bestaat uit veel meer koersen dan alleen klimrondes, het enige waarin Movistar eigenlijk iets voorstelt, daar waar bijvoorbeeld Vacansoleil veel veelzijdiger is. En voor die klimrondes zal Movistar dan wel wildcards krijgen, dus dat kan je ook zo omdraaien. In de meeste eendagswedstrijden zou niemand hen missen. [ Bericht 24% gewijzigd door SaintOfKillers op 02-11-2010 23:35:06 ] | |
TheArt | dinsdag 2 november 2010 @ 23:28 |
Dan hoef je iemand als Pidgornny al helemaal niet te noemen, want die is bergop echt niet beter dan Carrara. Zelfde geldt nu nog voor Poels, met de nadruk op nu nog. | |
Sheepcidus | dinsdag 2 november 2010 @ 23:33 |
Als Vacansoleil Protour wordt dan zijn ze toch zeker van deelname aan de drie grote rondes? | |
DutchSL | dinsdag 2 november 2010 @ 23:50 |
Jij bent de degene die Movistar er uit lichtte als voorbeeld van een ploeg die minder zou zijn dan Vacansoleil. Dus dat spreek ik tegen. Als je i.p.v. Movistar nu Euskaltel of Geox had genoemd, dan had ik iets over die ploegen gezegd. Nee, Movistar zal niet voor al die klimrondes wildcards krijgen. In rondes zijn minder ploegen toegestaan (en dus minder wildcards te verdelen) en zie je ook veel vaker dat organisaties besluiten om niet alle plaatsen in te vullen. Bovendien is er nog de Tour, waar heel veel wildcards nu naar de Franse ploegen moeten gaan omdat ze niet meer in de ProTour zitten. Als je dan ook nog een wildcard moet uitgeven om Menchov of Samu Sanchez in de Tour te krijgen omdat Vacansoleil een verplichte uitnodiging krijgt, dan wordt het wel heel lastig om die wildcards fatsoenlijk te verdelen. Terwijl Vacansoleil best misbaar is in de Tour. De enige koersen waar Vacansoleil zoveel meerwaarde heeft boven Movistar (of Euskaltel en Geox) zijn de drie kasseienkoersen en daar krijgen ze toch wel een wildcard voor, ProTour status of niet. Het enige verschil wat de PT status voor Vacansoleil zou betekenen voor deze koersen is dat er een plekje vrij komt dat door pakweg Willems Veranda of Saur Sojasun ingevuld kan worden. De paar klimmers van Vacansoleil hebben meer dan hun handen vol aan de rondes die ze al mochten rijden (Paris-Nice, Tour de Suisse, Tour de Pologne) plus de rondes waar ze zeker wel een wildcard voor gaan krijgen met hun versterkingen (Giro, en mits Mosquera niet geschorst wordt de Vuelta.. maar zelfs zonder Mosquera lukt dat wellicht nog wel) plus ook nog eens de klassiekers en eendagskoersne die ze eventueel rijden. Vacansoleil mist niks aan de Tour Down Under, Volta a Catalunya, Vuelta al Pais Vasco, Tour de Romandie, Dauphiné Libéré etc., in tegendeel. Ze willen graag de Tour rijden, maar ik zie persoonlijk toch echt liever andere ploegen in de Tour. Laat Ricco en Mosquera maar lekker op de rondes van hun eigen land richten, ondersteund door Hoogerland en Poels en de rest. [ Bericht 28% gewijzigd door DutchSL op 03-11-2010 00:05:11 ] | |
SaintOfKillers | dinsdag 2 november 2010 @ 23:55 |
Ik zeg dat ik Movistar best matig vind, Vacansoleil wordt in die post niet eens vermeld. Ik vergeleek ze daar nergens en als dat zo overkwam, dan was dat niet de bedoeling. Het ging over top 15 ploegen die de UCI door middel van truukjes misschien toch nog weg zou willen gooien en ik vind Movistar er ook zo eentje. | |
DutchSL | woensdag 3 november 2010 @ 00:22 |
Dan heb ik je verkeerd begrepen inderdaad, maar ben ik het er nog mee falikant mee oneens. Ze zijn zeker in de breedte sterker dan de ploegen die onder ze staan, behalve Geox. Movistar is in slechts drie koersen van geen enkele meerwaarde, alhoewel.. Ventoso kan Gent-Wevelgem best ook wel aan. Ik schreef "Daarnaast wat vergetelijke figuren als" en gaf twee voorbeelden, je mag er verder bij zetten wie je wilt. Poels had ik in de oranje bril categorie gezet en Carrara zette ik er niet bij, omdat hij wel meer is dan een "vergetelijk figuur" (maar op een ander terrein). | |
Beregd | woensdag 3 november 2010 @ 07:28 |
niet eke protour ploeg kan een topper hebben in het rondewerk, zoveel zijn er daar nu eenmaal niet van. Maar ook zonder topper in het rondewerk kun je een hele mooie ronde rijden, dat heeft vacansoleil in 2009 wel bewezen, denk ik. Ze hebben gewoon in de breedte een hele leuke ploeg, | |
DutchSL | woensdag 3 november 2010 @ 09:07 |
Ja, ze kunnen één hele mooie ronde rijden, maar geen drie. Het is ook in hun eigen sportieve belang om niet te veel rondes te moeten rijden. Ze moeten lekker op een wildcard een paar rondes er uit pikken om daar te pieken. Het is alleen maar slecht voor ze als ze in elke ronde moeten opdraven, je kunt je paar ronderenners niet overal opstellen. En je moet het ook niet vanuit het Vacansoleil oogpunt bekijken, maar vanuit het belang voor de wielersport. Als Vacansoleil geen ProTour wordt zal geen enkele koers ter wereld daar nadeel van ondervinden, de koersen waar Vacansoleil iets aan toe te voegen heeft krijgen ze sowieso wel een wildcard voor (de meeste kregen ze dit jaar al een wildcard voor). De Vuelta is met Mosquera ook wel zeker en zelfs zonder Mosquera is er een aardige kans, omdat er maar twee kleine Spaanse ploegen zijn en er sowieso wildcards "over" blijven. In de Tour hebben ze weinig toe te voegen (men zit daar niet echt op Ricco te wachten, laat staan dat ze iets met Hoogerland, Poels of Lagutin hebben.. voor zover deze mannen na de Giro nog niet uitgeblust zijn) en ze hoeven al helemaal niet alle koersen a la de Dauphiné of Tour de Romandie te rijden, ze kunnen toch niet overal presteren. Bovendien, als ze zich op een paar van deze rondes kunnen focusen kunnen ze daar veel punten scoren met oog op 2012. Zo'n Footon had afgelopen jaar ook beter niet alle koersen kunnen rijden en hetzelfde geldt voor de Franse ploegen. Helaas weegt de commercie van de Tour zo zwaar dat ze alle andere "lasten" van de ProTour er graag bij nemen. | |
#ANONIEM | woensdag 3 november 2010 @ 09:43 |
Met Ricco is Vacansoleil toch ook wel redelijk zeker van een wildcard voor de Giro, neem ik aan? | |
Beregd | woensdag 3 november 2010 @ 10:39 |
alsof er zoveel ploegen zijn die dat wel kunnen, en als ze het kunnen zijn ze wel in andere wedstrijden een pak minder. Vacansoleil is op dat gebied totaal niet verschillend aan de rest. dat de protour niks toe te voegen heeft aan het wielrennen, ben ik ook van overtuigd, maar dat heeft verder niets met vacansoleil te maken. Geen enkele ploeg staat er 100% in alle protourwedstrijden, geen enkele. | |
DutchSL | woensdag 3 november 2010 @ 12:06 |
Ik beweer nergens dat er ploegen zijn die wel in alle wedstrijden iets toevoegen. Vacansoleil verschilt met die andere ploegen in de aan zekerheid grenzende waarschijnlijk dat zij voor alle koersen waar zij wel iets toevoegen al zo goed als verzekerd zijn van een wildcard als ze geen ProTour worden. Inclusief de Giro en (als Mosquera niet geschorst wordt, maar zelfs bij schorsing is er een reële kans) de Vuelta. De paar ronderenners bij Vacansoleil kunnen ook zonder ProTour status een perfect programma afwerken. Dat is voor die andere ploegen zeker niet zo. Alleen de Tour al, dat wordt een moeilijk verhaal voor alle ploegen die buiten de ProTour gaan vallen omdat er zoveel Franse ploegen zijn die een zekere wildcard gaan krijgen. De andere niet-Franse twijfelgevallen hebben met alle respect meer toe te voegen aan de Tour (zoals een Menchov, zoals een Samu Sanchez) dan Vacansoleil. | |
Chielus | woensdag 3 november 2010 @ 13:57 |
Dit is natuurlijk een onzin argument. Omdat ze voor een aantal wedstrijden een wildcard KUNNEN krijgen. Hoeven ze geen Pro Tour licentie te hebben. Voor veel ploegen is de zekerheid van deelname en daarmee alle exposure van levensbelang. Daar hangen gewoon veel van af. Daarmee ontstaan vaak mogenlijkheden om meer renners te halen en een bredere ploeg te creeren. Dat VS in bepaalde rondes minder te zoeken hebben is idd waar maar ook die wedstrijden hebben vaak een of 2 vlakke aankomsten, een etappe met middelgebergte etc. Misschien dat VS niet meedoet voor de eindoverwinning maar etappes kunnen ze gewoon winnen. Je zegt toch ook niet (overdreven gezecht) tegen een Top 10 speler uit het tennis, je doet niet mee aan Roland Garros, want met jou kwaliteiten kun je een prima Grasseizoen afwerken. De TdF zit dit jaar gewoon met een lastige situatie dat de nrs. 3 & 4 van het klassement bij ploegen rijden die buiten de top 15 van de UCI vallen. Tel daarbij het zakke presteren van de Franse ploegen en er zal idd een ploeg buiten de boot vallen. | |
DutchSL | woensdag 3 november 2010 @ 14:54 |
De vergelijking met het tennis gaat mank. De tennisser zal niet zijn B-game naar Roland Garros brengen, zal ook niet uitgeblust zijn omdat hij ergens anders al gepiekt heeft en houdt geen andere toppers thuis maar een irrelevante nummer 117 van de wereld. En natuurlijk wil Vacansoleil wel, de Tour is (helaas) commercieel te belangrijk om te laten lopen. Ik heb echter niets te maken met het belang van Vacansoleil, het enige wat ik wil is dat de wereldtoppers gewoon kunnen koersen in de wedstrijden waar zij zich op richten. Dat is in het belang van de wielersport als geheel, als dat niet strookt met het belang van Vacansoleil dan is dat maar jammer voor ze. Maar goed, ik verwacht dat ze die licentie gewoon gaan krijgen hoor. | |
SaintOfKillers | woensdag 3 november 2010 @ 15:10 |
Het systeem werkt die spreiding van toppers in de hand en ik vermoed dat het in de toekomst alleen nog maar erger gaat worden, waardoor het probleem ook alleen maar groter wordt. In het tijdperk van specialisatie, waarin renners zich steeds meer gaan richten op een specifieke tak, wil de UCI komen aanzetten met ploegen die zich overal op richten, maar zo'n ploeg (met dus een hoop toppers voor elke tak) is vrijwel onbetaalbaar. Daardoor kom je in situaties dat ploegen ergens voor kiezen (bijvoorbeeld eendagswerk) en de rest dan maar half laten vallen (waardoor ze waardeloze aanvullingen zijn in een ronde), maar door de puntencollectie uit hun eigen "specialisatie" blijven ze probleemloos World Tour. De anderen proberen dan toch overal op niveau mee te doen, maar kunnen daardoor alleen maar subtoppers betalen die nooit de grote punten halen, waardoor ze hun status weer kunnen verliezen. Met als resultaat dat ploegen die overal een zekere meerwaarde hebben, altijd zullen moeten vechten voor hun plaatsje en degenen die bepaalde wedstrijden structureel oninteressant vinden, zullen daar wel altijd structureel mogen blijven starten. Het kan gewoon niet werken, er is niet over nagedacht, het is van die flauwekul die alleen op papier werkt en logisch klinkt. | |
Beregd | woensdag 3 november 2010 @ 15:33 |
nee, maar een licentie voor vacansoleil zou wel slecht zijn voor het wielrennen, maar van die andere ploegen is het ok voor het wielrennen? | |
Bismarck | woensdag 3 november 2010 @ 17:25 |
Dat hangt van de stemming van Zomegnan af. De voorkeur gaat meestal uit naar Italiaanse ploegen om de rangen op te vullen. Uitzondering was de uitnodiging van Xacobeo in 2009. Kijkend naar het 2011 seizoen dan zijn er ook weer een hoop Italiaanse ploegen die voor een wildcard zullen meedingen. Androni-Giocattoli is al zeker van deelname. Als Riccò aansprekende resultaten boekt in het voorjaar van 2011 is de kans groter. Het zou schelen als Vacansoleil Tirreno-Adriatico mag rijden. | |
SaintOfKillers | woensdag 3 november 2010 @ 17:32 |
Xacobeo flopte nogal in die Giron, daar willen ze geen herhaling van. Anderzijds is Vacansoleil ook helemaal geen Xacobeo. | |
DutchSL | woensdag 3 november 2010 @ 19:03 |
Xacobeo had toen de pech dat Mosquera vlak voor die Giro zijn pols brak. Vacansoleil is al zo goed als zeker van een wildcard, mits ze verschoon blijven van verdere dopingincidenten. Zomegnan heeft al aangegeven dat Ricco wat hem betreft welkom is. Zucht, weer worden me woorden toegeschreven die ik nooit geuit heb. Bijzonder vervelend. Ik heb nergens gezegd dat een licentie van Vacansoleil slecht voor het wielrennen is, dat maak jij er van. Ik schreef dat het slecht voor het wielrennen is als de wereldtop niet in de koers waar ze zich op richten kan starten. Dat is bij Vacansoleil niet van toepassing, zij hebben die PT licentie niet nodig om hun toppers (nog los van de vraag of dat wereldtoppers zijn) een perfect programma te laten rijden. Dat is niet het geval voor alle andere ploegen die onder ze staan. En daar laat ik het bij. | |
Chielus | donderdag 4 november 2010 @ 15:03 |
Jammer dat je de discussie afkapt, want het laat goed zien dat het huidige (nieuwe) systeem ook verre van een ideaal scenario is. Ander nieuws dan; Mosquera zn B staal is negatief dus die gaat voor Vacansoleil gewoon rijden volgend jaar al is het management daar niet zo heel gelukkig mee volgens mij (gezien de eerdere reactie op de A staal).
| |
Zelva | donderdag 4 november 2010 @ 17:56 |
![]() | |
VreemdeEend | donderdag 4 november 2010 @ 17:57 |
Er is geen doping aangetroffen in zijn b-staal toch, wel is het gewoon zo dat hij dat dopingmaskeringsmiddel (hydroxyethyl) in zijn bloed had. Oftewel hij heeft waarschijnlijk wel bloeddoping gebruikt. Ik vind ook dat hij eigenlijk niet meer rond mag rijden, maarja zonder 100% zekerheid mag je niet schorsen. In sommige gevallen zonde. | |
SaintOfKillers | donderdag 4 november 2010 @ 18:01 |
Zijn de punten van Mosquera (die hij mogelijk verliest) uit de Vuelta 2010 meegeteld bij die 12e plaats van Vacansoleil? | |
TheArt | donderdag 4 november 2010 @ 18:03 |
Nope, Mosquera is niet meegeteld bij Vacansoleil. Is op eigen verzoek gedaan. | |
SaintOfKillers | donderdag 4 november 2010 @ 18:05 |
En Contador bij Saxo? Als die een hoop punten verliest, dan staat Saxo waarschijnlijk niet eens meer in de top 20 (als ze nu wel werden meegeteld), want voor de rest stelt de ploeg niet zoveel meer voor. | |
TheArt | donderdag 4 november 2010 @ 18:06 |
Contador wel bij Saxo. | |
TargaFlorio | donderdag 4 november 2010 @ 20:01 |
Ik weet niet op welke uitspraken je precies doelt maar ik kan me voorstellen dat ploegleiding niks met een betrapte renner te maken wil hebben, ook is dat alleen maar voor de buitenwereld en t.o.v. sponsors. | |
SuikerVuist | vrijdag 5 november 2010 @ 13:25 |
Is dat zeker? Mosquera zegt dat hij nog niks gehoord heeft. En het WADA zegt dat bericht(en) in Spaanse media misleidend zijn: http://www.velonation.com(...)quera-of-doping.aspx | |
Chielus | vrijdag 5 november 2010 @ 16:04 |
Nee, kwam idd vanuit Marca, dus 100% betrouwbaar is het niet echt. | |
SuikerVuist | zondag 7 november 2010 @ 13:28 |
Andy Schleck's gehuil: Wat een kutpersoonlijkheid heeft die gast. Riis zal trouwens ook niet "vergeten" dat hij is voorgelogen door de Schlecks over dat Luxemburgse project, denk ik. [ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 07-11-2010 18:38:21 ] | |
DeeBee | zondag 7 november 2010 @ 13:32 |
De Schlecks hebben kilo's boter op hun "leuke" koppies, met die betalingen aan Fuentes als beste voorbeeld... | |
Ereinion | zondag 7 november 2010 @ 14:17 |
Als je ziet hoe alle ploegleiders en renners van Saxobank niet weten hoe snel ze daar weg kunnen komen, moet Riis toch vooral eens goed kijken naar zichzelf. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 november 2010 @ 15:16 |
Andy is gewoon eerlijk, niet zo veel mis mee imo. | |
SaintOfKillers | zondag 7 november 2010 @ 15:25 |
Mijn mening staat eigenlijk lijnrecht tegenover die van Schleck. Ik denk dat Contador wel schuldig is, maar dat die ook gewoon gelijk had om te demarreren bij dat schakelgesukkel van Schleck. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 november 2010 @ 16:06 |
Mijne ook inderdaad. Maar vanuit Schleck gezien zijn die logische meningen. Hij voelde zich genaaid toen Contador demarreerde, het is moeilijk om daarin je ongelijk toe te geven. En bij het betrappen van Contador heeft hij weinig geen baat; in zijn denkwereld gaat hij hem volgend jaar verslaan en een Tourzege in een Tour waarin Contador meedoet is van veel grotere waarde.. | |
wimderon | zondag 7 november 2010 @ 18:49 |
Contador meldde na afloop wel doodleuk dat hij niets gezien had en van niets wist, dat zal het ergste steken lijkt me. | |
franklop | zondag 7 november 2010 @ 18:51 |
Voor wat het waard is: Frank Schleck wint Amstel Curacao race, die was ingekort tot een uur koers. Petacchi tweede, Terpstra 3. Dus het zal wel geen sprint zijn geweest | |
SaintOfKillers | zondag 7 november 2010 @ 18:53 |
In dat soort nepkoersen (zoals kriteriums) winnen klimmers wel vaker in sprints van topsprinters ![]() | |
SuikerVuist | zondag 7 november 2010 @ 18:55 |
Sfeer was waarschijnlijk totaal verziekt. Feit is - volgens Riis - dat de Schlecks en andere Saxo renners hem keihard voorlogen toen hij hen vroeg over de geruchten van "project Luxemburg." Ik vermoed dat geld ook een grote rol speelde. Ze werden bij Saxo eigenlijk onderbetaald. | |
SuikerVuist | zondag 7 november 2010 @ 18:57 |
Door die ploegentijdrit zou hij een goede kans maken. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 november 2010 @ 19:33 |
Ik zou mijn geld ook op Schleck zetten, vooral gezien zijn groei de afgelopen jaren. | |
wimderon | zondag 7 november 2010 @ 22:35 |
Klein foutje van Hoy gisteren tijdens het EK. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 november 2010 @ 22:42 |
Hoe kan je nou zo ver van tevoren stoppen in een sprint-wedstrijd.. | |
marcodej | zondag 7 november 2010 @ 22:46 |
Stopt ie nou een rondje te vroeg of denkt hij dat die Ier er toch nooit meer bij komt als hij een steady pace blijft rijden? | |
wimderon | zondag 7 november 2010 @ 22:49 |
Dat laatste. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 november 2010 @ 23:24 |
Een rondje te vroeg stoppen bij een sprint op de baan? Dat lukt je alleen als je knetterstoned bent volgens mij. Je ziet dat hij ook nog even aanzet als die dude langskomt. | |
SuikerVuist | zondag 7 november 2010 @ 23:36 |
Zelfoverschatting (of onderschatting tegenstand). Gebeurt nauwelijks, maar altijd leuk als het gebeurt. Alleen het voorbeeld van Asafa Powell schiet me nu te binnen. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 8 november 2010 @ 00:06 |
In het wegwielrennen gebeurt het ook nog wel eens; Zabel ten faveure van Freire bijvoorbeeld. | |
wimderon | maandag 8 november 2010 @ 00:14 |
| |
Chielus | maandag 8 november 2010 @ 13:39 |
Floyd Landis heeft toch weer een wedstrijd gereden. Hij werd 4de in de Tour of Southland (NZ) gewonnen door Hayden Roulston | |
SuikerVuist | maandag 8 november 2010 @ 19:59 |
Foto's van Curacao. O.a. de Schlecks, VDB2, Tony Martin en Terpstra http://www.cyclingnews.co(...)elaxation-in-curacao | |
SuikerVuist | dinsdag 9 november 2010 @ 23:01 |
Riis reveals he advised Contador over 'chaingate' New book details negotiations during Tour de France In a new autobiography, Bjarne Riis details the delicate situation during the 2010 Tour de France in which he was directing one of the race's main contenders while simultaneously signing the other for the coming year. In the book, simply called Riis, which was published by People's Press today, Riis revealed that he was the one who advised Alberto Contador to apologize to Saxo Bank team leader Andy Schleck after the infamous 'chaingate' incident on stage 15 to Bagneres-de-Luchon. Riis had already put together a draft contract to sign the Spaniard when the incident occurred. On that stage, Schleck dropped his chain at a critical part on the climb of the Port de Bales, and was attacked by Contador, who rode into the maillot jaune and gained enough time on the stage to win the Tour de France. That night, Riis received a text message on his phone from Contador, who seemed worried that the controversial attack might hurt negotiations. "I'm sorry about the situation. I attacked and went. Hope you understand," the text read as reported by sporten.dk. Riis replied to Contador, saying that he made a mistake, and in a phone call advised him to apologize, which Contador did. By the time the second rest day came around two days later, the contract with Contador had been finalized, and Riis told Contador that he felt that he could win all three Grand Tours in the same year. Schleck would announce later that he decided to leave Riis to join the new Luxembourg Pro Cycling Project with former Saxo Bank public relations manager Bryan Nygaard, taking with him many of the riders from the Saxo Bank team. Contador is contracted with the Saxo Bank-SunGard team, but is facing disciplinary hearings for a positive doping test for Clenbuterol and a possible two-year suspension. Riis has stated that he believes Contador is innocent. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 10 november 2010 @ 16:18 |
Maar Riis wist dus al wel dat de Schlecks weggingen? Dat snap ik niet helemaal.. | |
SuikerVuist | woensdag 10 november 2010 @ 17:28 |
Waarom niet? Als Riis niet wist dat de Schlecks weggingen, zou hij dan met Contador gaan onderhandelen? Lijkt me niet. Contador dacht blijkbaar dat Riss het niet zou kunnen waarderen dat hij van de situatie gebruik maakte en tegen zijn kopman reed. Ondanks dat het toen al duidelijk was dat die volgend seizoen voor een andere ploeg zou rijden. Maar... ik snap niet wat je bedoelt, dus misschien slaat dit nergens op. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 10 november 2010 @ 17:34 |
Ik bedoel inderdaad iets anders.. ![]() Ik dacht dat Riis zich genaaid voelde omdat de Schlecks een ander team begonnen zonder hem in te lichten. Maar aangezien hij met Contador onderhandelde, wist hij het dus al wel. (Al weet ik de precieze tijdbalk niet.) | |
SuikerVuist | woensdag 10 november 2010 @ 18:19 |
Ik weet ook niet wanneer Riis zeker wist dat de Schlecks een ander team zochten, maar hij had hen er al mee geconfronteerd ergens in de lente van dit jaar: http://www.cyclingnews.co(...)to-him-about-leaving Toen ontkenden ze, zoals bekend. Ik vermoed dat hij redelijk snel daarna al zeker was dat dat niet klopte en dat ze - en anderen met hen - iig in gesprek waren met het het Luxemburgse team en serieuze plannen hadden om te vertrekken. Zoiets is niet geheim te houden, zeker als het niet slechts om de 2 Schlecks gaat, maar om een groot deel van de ploeg. Ik weet ook niet waarom de Schlecks überhaupt weg wilden bij Riis. Ruzie, of, wat ook wel eens gesuggereerd is, dat het Riis niet lukte om (vooral) Andy aan de Tourzege te helpen(?) Geen idee. | |
franklop | woensdag 10 november 2010 @ 19:54 |
Ronde van Peking opgenomen in World Tour leuk | |
Steven184 | woensdag 10 november 2010 @ 20:08 |
Alleen een toch wel lastige plek op de kalender. | |
TheArt | donderdag 11 november 2010 @ 13:27 |
Waarom dat groen erbij bij Skil ![]() ![]() | |
SuikerVuist | donderdag 11 november 2010 @ 16:08 |
Volgens UCI en ASO zijn er geen obstakels voor Michael Rasmussen om Tour te rijden (mits hij een ploeg vindt, uiteraard) Nou ja, zo wordt het niet precies geformuleerd: http://www.cyclingnews.co(...)e-the-tour-de-france Het lijkt eerder of er nog steeds "bezwaren" zijn bij de ASO. Dat zou Riis recente uitspraken over Rasmussen ook kunnen verklaren. | |
TargaFlorio | donderdag 11 november 2010 @ 19:06 |
Plaatje werkt niet. | |
VreemdeEend | donderdag 11 november 2010 @ 19:18 |
Denk ook dat de ASO totaal niet zit te wachten op de komst van Rasmussen naar de Tour, maar naar buiten toe moeten ze dit wel zeggen. En als een niet Pro-Tour ploeg Rasmussen in huis haalt kunnen die denk ik ook wel een wildcard vergeten. Vind wel dat hij in verhouding tot andere dopingzondaars overdreven hard wordt aangepakt door de wielerwereld. | |
marcodej | donderdag 11 november 2010 @ 23:46 |
Vette beelden. ![]() ![]() Zou een mooie aanvulling zijn op de standaard heli- en motorshots. | |
marcodej | donderdag 11 november 2010 @ 23:47 |
Vette beelden. ![]() ![]() Zou een mooie aanvulling zijn op de standaard heli- en motorshots. http://twitpic.com/344wiz | |
SaintOfKillers | maandag 15 november 2010 @ 15:04 |
Belgacom zou mogelijk sponsor worden van team Schleck. | |
Chielus | maandag 15 november 2010 @ 16:17 |
Samen met Jabra idd | |
Beregd | dinsdag 16 november 2010 @ 16:16 |
vuelta volgend jaar door het baskenland, en startend met een TTT: http://www.sporza.be/cm/s(...)a/101116_vuelta_2011 | |
SaintOfKillers | woensdag 17 november 2010 @ 12:07 |
Jurgen Van Den Broeck wil volgend jaar de Vuelta rijden (en uiteraard ook de Tour) en wil daarnaast graag voor winst gaan in de Brabantse Pijl. | |
Bismarck | woensdag 17 november 2010 @ 12:15 |
Davide Rebellin is voornemens terug te keren in het peloton. http://www.cyclingnews.co(...)-championships-place Ciclismoweb reports that Italian professional continental team, De Rosa-Flaminia Ceramica as well as ProTour outfit, Astana, are interested in what might still be in the legs of the rider who hails from the town of San Bonifacio, 25 kilometers east of Verona. Read more: http://www.velonation.com(...)1.aspx#ixzz15XTFLAfs [ Bericht 50% gewijzigd door Bismarck op 17-11-2010 12:41:24 ] | |
SaintOfKillers | woensdag 17 november 2010 @ 13:17 |
Backstedt wilde trouwens ook opnieuw gaan koersen, bij een klein Brits team (waar ook 2 zonen van Nigel Mansell rijden). | |
DutchSL | woensdag 17 november 2010 @ 14:35 |
De Rosa-Flaminia Ceramica is zo op het oog wel heel erg zwak (een fusieploeg, maar de beste renners van beiden ploegen zijn vertrokken) dus die kunnen een Rebellin wel gebruiken. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 17 november 2010 @ 14:43 |
Hij wilde dit jaar toch ook meedoen aan de Vuelta? Dus het verschil met het plan van dit jaar is dat hij ook de Brabantse Pijl wil gaan winnen, ambitieus! ![]() Wat jij Contador verwijt, alleen te pieken in de Tour, daar is Van Den Broeck wel de ongekroonde koning van. | |
Bismarck | woensdag 17 november 2010 @ 16:49 |
Klopt, maar de De Rosa-Flaminia Ceramica ploeg lijkt een zeer beperkt programma te gaan rijden. Beide ploegen zijn de afgelopen jaren ook niet uitgenodigd voor de Giro, MSR, Lombardije laat staan klassiekers in het buitenland. Denk niet dat de fusie daar verandering in gaat brengen. Zelfs toen Simeoni Italiaans kampioen was liet Zomegnan Flaminia links liggen voor de Giro. Hij vond de ploeg te zwak en Simeoni had zich onvoldoende bewezen in de Tirreno. Rebellin zal ongetwijfeld garanties willen. Astana gaat wel van start in de grote rondes en de klassiekers. | |
SaintOfKillers | woensdag 17 november 2010 @ 18:11 |
Heb ik dan ooit beweerd dan Van Den Broeck beter was op dat vlak? Ik verwijt Contador trouwens niet dat hij alleen piekt in de Tour. Ik vind gewoon dat je 'm, voor een renner die eerste of tweede eindigt in allerlei rankings (CQ, Pro Tour,...), niet zo heel vaak ziet tijdens het wielerjaar. Dat het moderne wielrennen erop gericht is om steeds selectiever te worden en dat Contador daar geen uitzondering op is. | |
SuikerVuist | woensdag 17 november 2010 @ 19:40 |
Ha, alweer de Vuelta? Van Den Broeck kon zich dit jaar na een loodzware Tour (begrijpelijkerwijs) niet meer opladen... waarom zou dat volgend jaar anders zijn? Druk wordt na een top-5 alleen maar groter, ook zonder Contador. Vuelta alleen een serieuze optie als Tour totaal mislukt, lijkt me. Rodriguez na gaan doen is niet persé een goed idee. ![]() | |
Beregd | woensdag 17 november 2010 @ 20:13 |
Hij wil dan ook niet voor het klassement gaan, hij wil vooral voor e najaarsklassiekers gaan, met de vuelta als voorbereiding daarop: http://www.gva.be/nieuws/(...)ook-naar-vuelta.aspx | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 18 november 2010 @ 08:34 |
Ik vraag mij echt af wat zo'n Rebellin nu in godsnaam nog wil bewijzen. Voor iemand die naam gemaakt heeft in de hoogdagen van het EPO tijdperk moet hij toch ook weten dat z'n gehele palmares op doping bijeen gereden is ? Wat wil hij dan nu op z'n fietsbejaarde leeftijd nog laten zien ? | |
Beregd | donderdag 18 november 2010 @ 08:53 |
tja, vinokourov toch ook, en die heeft wel een geslaagde comeback gemaakt. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 18 november 2010 @ 08:54 |
Vino is toch nog net iets jonger en daar zal wel druk achter gezeten hebben van de wielerbond van z'n eigen land uit. Maar het lijkt mij nu niet dat ze in Italië zo zitten te wachten op een come-back van Rebellin ? (hij was er sowieso al nooit de meest geliefde renner) | |
Ericr | donderdag 18 november 2010 @ 08:58 |
Dan is het moderne wielrennen al 20 jaar oud of zo. Lemond deed het niet veel anders en Indurain was in zijn hoogtijdagen ook een renner die je bijna alleen in de Tour op zijn top zag, ook al reed Indurain dan nog meestal wel de combi Giro/Tour op hoog niveau en was Lemond na de Tour er meestal nog op gebrand om goed te scoren bij een WK> | |
Beregd | donderdag 18 november 2010 @ 09:07 |
Da's wel waar, rebellin is echt wel al oud. Tijdens zijn grootste successen was hij al erg oud. | |
DutchSL | donderdag 18 november 2010 @ 09:44 |
Ik kan wel begrijpen dat je geen afscheid wilt nemen met een schorsing, maar op een positieve (no pun intended) een punt achter dat gedeelte van je leven wilt zetten. Maar hij zou beter bij een klein ploegske zoals de Rosa kunnen gaan rijden, daar kan hij zich volledig focussen op de Italiaanse najaarskoersen. Hij wilt nu naar een ploeg die de klassiekers rijdt, maar zijn schorsing loopt pas ergens achter in april af.. dan zouden de Waalse klassiekers gelijk zijn eerste koersen zijn. Dan valt er toch weinig eer aan te bahalen. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 18 november 2010 @ 09:45 |
Rebellin wordt zelfs doodgewoon 40 ! in de loop van het komende seizoen ... ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 18 november 2010 @ 10:52 |
Het klinkt een beetje als verwijt naar jou toe inderdaad, maar het is meer bedoeld als verwijt naar Van Den Broeck ![]() | |
DutchSL | donderdag 18 november 2010 @ 11:06 |
Hij is een paar dagen ouder dan Armstrong en ook Horner en Voigt zijn nét iets jonger, maar Alessandro Bertolini en Frederic Guesdon weer wat ouder. Allen worden 40 komend jaar. Andrea Noe zelfs 42.. in januari al. | |
rubbereend | donderdag 18 november 2010 @ 16:16 |
Misschien iets voor Vacansoleil? | |
No-P | donderdag 18 november 2010 @ 18:44 |
cyclingnews | |
TheArt | donderdag 18 november 2010 @ 19:20 |
Rabo krijgt schijnbaar een compleet ander outfit dan de laatste zoveel jaar getuige dit stukje.
| |
Sjoerd102 | donderdag 18 november 2010 @ 21:22 |
zie de nieuwe outfit tzt wel weer op de nederlandse wegen verschijnen rondom het lijf van een te dikke 50'er | |
TheArt | vrijdag 19 november 2010 @ 11:52 |
| |
marcodej | vrijdag 19 november 2010 @ 11:56 |
Wordt het niet gewoon dezelfde outfit als de veldrijders nu hebben, dus overwegend blauw? [ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 19-11-2010 15:19:09 ] | |
SaintOfKillers | vrijdag 19 november 2010 @ 12:03 |
Samuel Sanchez heeft in 2011 opnieuw de Tour en het podium daar als hoofddoel. Beetje jammer, ik zie 'm liever eens de Vuelta winnen (al gaat hij die mogelijk ook wel rijden, maar de vraag is dan hoe groot de motivatie is). | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 19 november 2010 @ 12:40 |
Alsof dat hen iets zal uitmaken. Ze krijgen met die ploeg toch wel een uitnodiging voor alle grote wedstrijden die ze willen rijden ... | |
Zelva | vrijdag 19 november 2010 @ 14:48 |
Alsjeblieft niet zeg, wat een waardeloos shirt is dat. | |
Steven184 | vrijdag 19 november 2010 @ 15:11 |
Ranglijst 1 Luxembourg Pro Cycling Project 2 Rabobank Cycling Team 3 Garmin-Cervélo 4 HTC-Highroad 5 Omega Pharma-Lotto 6 Lampre-ISD 7 Katusha 8 Sky ProCycling 9 Liquigas-Cannondale 10 Saxo Bank SunGard 11 Team RadioShack 12 Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 13 Pro Team Astana 14 Movistar Team 15 BMC Racing Team 16 Euskaltel-Euskadi 17 Geox-TMC 18 Quick Step Cycling Team 19 Cofidis Le Crédit en ligne 20 AG2R 21 FDJ 22 Saur-Sojasun 23 Pegasus Sports 24 Skil-Shimano 25 Acqua e Sapone 26 Colnago-CSF Inox 27 Europcar 28 Androni Giocattoli 29 Topsport Vlaanderen-Mercator 30 Veranda's Willems-Accent 31 Team Type 1 32 CCC Polsat Polkowice 33 Bretagne-Schuller 34 Farnese Vini - Neri Sottoli 35 Landbouwkrediet 36 UnitedHealthcare Pro Cycling 37 Team Netapp 38 Team SpiderTech powered by C10 39 Caja Rural 40 Colombia Es Pasion-Café de Colombia 41 De Rosa-Ceramica Flamina 42 Andalucia Caja Granada Ploegen die een Pro Tour aanvraag hadden ingediend. Astana (KAZ) Euskatel-Euskadi (SPA) Française des Jeux (FRA) Geox (SPA) Liquigas (ITA) HTC-Columbia (VS) Telefonica Movistar (SPA) Velocity (DUI) Bbox Bouygues Telecom (FRA) BMC Racing Team (ZWI) Cofidis (FRA) 'Luxembourg Pro Cycling Project' (LUX) Vacansoleil (NED) Pegasus (AUS) Cofidis lijkt dus te gaan afvallen, aangezien AG2R en Quickstep nog een contract hebben voor de licentie van volgend jaar en dan zou Euskaltel save zitten. Lijkt me vrij terecht allemaal. | |
franklop | vrijdag 19 november 2010 @ 15:33 |
Dat zou dan vast 1 vergeven wildcard voor de Tour zijn ![]() | |
SaintOfKillers | zaterdag 20 november 2010 @ 13:01 |
Ondertussen heeft Mauro Gianetti verteld dat ze bij Geox helemaal geen telefoontje hebben gekregen van de UCI en dat ze er nog steeds vanuit gaan dat ze World Tour worden. De UCI heeft van de andere kant ook zelf ontkend dat ze iemand gebeld hebben. Definitieve beslissing zou op 10 december vallen. | |
Sheepcidus | zondag 21 november 2010 @ 13:18 |
Breschel gaat onder het mes voor zijn knie dat zal zijn seizoen wel hard in de war schoppen, Haussler had toch hetzelfde dit jaar? http://www.cyclingnews.co(...)chel-out-of-classics | |
rubbereend | zondag 21 november 2010 @ 23:55 |
10 december? Stellen ze het nou steeds uit of was dat altijd al de oorspronkelijke datum? | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 22 november 2010 @ 15:48 |
Flinke streep door de rekening van Rabo. Hadden ze wel wat eerder achter mogen komen imo. | |
Szura | maandag 22 november 2010 @ 18:41 |
Vacansoleil heeft de licentie binnen ![]() | |
franklop | maandag 22 november 2010 @ 18:50 |
waar haal je dat nou weer vandaan? wielerland dus | |
Szura | maandag 22 november 2010 @ 18:51 |
nos meldt het ook ![]() http://nos.nl/artikel/200(...)oor-vacansoleil.html | |
SaintOfKillers | maandag 22 november 2010 @ 19:18 |
Goede zaak voor het Belgisch wielrennen. Palmans wordt er trouwens co-sponsor. | |
Chielus | maandag 22 november 2010 @ 19:27 |
BELGIE: Omega Pharma-Lotto *, Quick-Step Frankrijk: AG2R Denemarken: Saxo Bank-Sungard Groot-Brittannië: Sky * Italië: Lampre-ISD, Liquigas Kazachstan: Astana Luxemburg: Luxemburg Pro Cycling Nederland: Rabobank *, Vacansoleil Rusland: Katjoesja Spanje: Euskaltel, Movistar VS: RadioShack, HTC-Highroad, Garmin * Zwitserland: BMC (bron Sporza). Geox & Cofidis dus niet. | |
SaintOfKillers | maandag 22 november 2010 @ 19:36 |
Geox zal dan wel in de breedte te zwak zijn bevonden. Na Menchov en Sastre heb je daar eigenlijk niet zo heel veel meer, enkel wat jonge talenten zoals Valls Ferri en Fellini en wat vage figuren zoals die Blanco. Al kun je van wel meer ploegen zeggen dat ze op een paar renners leunen. | |
Chielus | maandag 22 november 2010 @ 19:37 |
Zit trouwens verschil in lengte licenties. VS zou 3 jaar hebben gekregen. Lux. volgens Frank Schleck 4 jaar. | |
Chielus | maandag 22 november 2010 @ 19:43 |
Je vergeet Cobo Misschien ook speelt ook wel de negatieve zaken tav doping in het verleden een rol. | |
SaintOfKillers | maandag 22 november 2010 @ 19:49 |
Diens beste resultaat van 2010 is een 35e plaats in de Brixia Tour. Hij haalde zelfs niet 1 CQ-punt en die delen ze toch wel erg vrijgevig uit. Lijkt me een renner die met het biologisch paspoort helemaal geen poot meer vooruit komt. | |
El_Bassie | maandag 22 november 2010 @ 20:15 |
![]() | |
OProg | maandag 22 november 2010 @ 22:35 |
Ben benieuwd of de tour dan Geox met een voormalig toerwinnaar en een podiumkandidaat zal weigeren ten gunste van een Franse ploeg. Misschien dat de Giro van het ongewisse gebruik maakt door ze uit te nodigen met eis dat beiden zullen komen. Vuelta zal voornamelijk Sastre ook wel willen hebben. ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 22 november 2010 @ 23:14 |
Ik vraag me af hoe lang RadioShack nog gaat bestaan, dat lijkt me een ploeg zonder toekomst of al te veel visie, gewoon een hobby-projectje van Armstrong en Bruyneel. Heel veel oude renners, aangevuld met voornamelijk net-niet talenten en Phinney komt ook al niet. En ik heb begrepen dat RadioShack zelf ook niet in al te beste papieren zit (ik las iets over een overname een tijd terug ![]() | |
Sheepcidus | maandag 22 november 2010 @ 23:30 |
RadioShack heeft maar een 2-jarig sponsor contract met Bruyneel. Lijkt me sterk dat die verlengen. | |
franklop | dinsdag 23 november 2010 @ 12:04 |
Gianetti is alvast niet blij; Geox-ploegleider snapt niks van UCI | |
Ericr | dinsdag 23 november 2010 @ 12:24 |
Gianetti kan wel leuk met Sastre aan komen dat hij nooit in opspraak is geweest maar voor Gianetti zelf gaat dat toch niet op. Blijft dan wel vreemd dat een Lelangue nog steeds ploegleider kan zijn of een Riis maar Gianetti heeft zelf een niet al te schoon verleden natuurlijk als renner of ploegleider. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 23 november 2010 @ 12:26 |
Is Mosquera nu definitiief geschorst wegens doping of niet? MAW gaat z'n contract met Vacansoleil door? | |
Chielus | dinsdag 23 november 2010 @ 13:49 |
Nog niks definitiefs over bekend, alleen wat geruchten uit Spaanse media. | |
Rockin_the_lowlands | dinsdag 23 november 2010 @ 13:55 |
B-Staal was volgens mij negatief itt de A-Staal, daarna is er eigenlijk geen nieuws meer gekomen in deze zaak | |
Captain_Fabulous | dinsdag 23 november 2010 @ 14:03 |
Hij staat namelijk nog niet bij de renners van VS op hun site. | |
No-P | dinsdag 23 november 2010 @ 14:30 |
Nee, in de A-staal is geen ander dopingmiddel gevonden. B-staal is niks (alleen onjuiste berichten) over gemeld. Als er naast HES ook wat anders was gevonden zoals bij die andere Spanjaard was het wat makkelijker geweest. Bij HES is het wat lastiger en daarom duurt het zo ontzettend lang. http://www.cyclingnews.co(...)remains-to-be-tested | |
Chielus | woensdag 24 november 2010 @ 12:20 |
Volgens Biciciclismo zijn de 18 WT ploegen mogen naar alle waarschijnlijkheid ook alle 3 de grote rondes starten. De Uci is dicht bij een akkoord. | |
VreemdeEend | woensdag 24 november 2010 @ 14:41 |
Voor een ploegleider die zichzelf probeerde dood te rijden door dopinggebruik en vervolgens de touwtjes in handen kreeg bij Saunier Duval durft hij wel om uitspraken te doen over Ricco. Misschien moet hij toch eens de eerste beste vlucht terug naar aarde nemen van de plek waar hij op dit moment vertoeft. Het zijn de ploegleiders zoals hij die de sport proberen kapot te maken. | |
Bismarck | woensdag 24 november 2010 @ 17:11 |
Natuurlijk, zo werkt het toch in de sport. Dacht je dat ze bij BMC/Phonak nog weten wie Floyd Landis is? Zodra iemand in opspraak komt is doorgaans de eerste reactie ''jou kennen we niet meer en we weten van niets.'' En op zichzelf zegt hij enkel waarheden. Saunier Duval trok zich inderdaad terug als sponsor na de positieve plas van Riccò (en later ook Piepoli). Dat Vacansoleil dan wel een licentie krijgt en Geox-TMC niet steekt, dat kan ik mij voorstellen. Vervolgens worden er opmerkingen gemaakt over Gianetti zelf. Alsof dat er toe doet, het gaat om de renners. En zijn pleidooi dat hij een nieuwe grote sponsor heeft binnengehaald - wat goed is voor de sport - vind ik in deze tijd ook valide. Dat argument gaat overigens op voor meer ploegen. Het Luxembourg Cycling Project krijgt een licentie zonder dat bekend gemaakt is welke sponsor(s) volgend jaar op het shirtje prijken. Het zal ongetwijfeld rond zijn want ze hebben een hoop renners aan boord en ook al deals gemaakt met materiaalsponsors, maar ik blijf het vreemd vinden waarom die naam niet bekend gemaakt wordt. | |
SaintOfKillers | woensdag 24 november 2010 @ 17:53 |
Ach, ook als je Ricco schrapt, is Vacansoleil nog interessanter. Die hebben een hele collectie veelzijdige subtoppers. Geox heeft twee wereldtoppers en voor de rest is dat het redelijk waardeloze Footon van dit seizoen. | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 24 november 2010 @ 18:15 |
Puur marketingstrategie volgens mij ... | |
SaintOfKillers | woensdag 24 november 2010 @ 22:13 |
Igor Anton gaat volgend jaar de Giro rijden met als doel zo hoog mogelijk te eindigen (dus niet ergens een ritje mee te pikken en verder anoniem mee te rijden). Lijkt me wel een fijn vooruitzicht. | |
VreemdeEend | woensdag 24 november 2010 @ 23:38 |
Opmerkingen over Gianetti doen er wel toe. Bij Saunier Duval zat de halve ploeg aan de doping wat dus gestimuleerd werd door mensen uit de ploegleiding, de kans dat de verantwoordelijke daarvoor niet Gianetti is is ongeveer 0.0000000005. En mensen zoals Gianetti zijn degenen die het zwaarst moeten worden gestraft voor de dopinggevallen maar zij worden nooit gepakt. Hij hoort geen sponsor te mogen krijgen voor zijn ploeg, levert alleen maar extra veel dopinggevallen op. | |
SuikerVuist | donderdag 25 november 2010 @ 14:36 |
Andy Schleck zegt nu dat ondanks dat hij niet "100 %" was tijdens de (voorjaars)klassiekers, hij toch meespeelde voor de overwinning: http://www.cyclingnews.co(...)-2011-tour-de-france Dat lijkt me sterk overdreven. Zelfs in LBL kwam hij duidelijk te kort voor een podiumplek. En Vino herhaalt blijkbaar(?) nog maar eens dat hij voor een top-3 klassering gaat in de Tour van 2011. Heeft 'ie blijkbaar het parcours niet helemaal goed bestudeerd. ![]() http://www.cyclingnews.co(...)rance-podium-in-2011 Wil o.a. aanvalllen plaatsen in het Centraal Massief. Tja, waarom niet. | |
Beregd | donderdag 25 november 2010 @ 14:43 |
Als er één renner is van wie je dat wel kan verwachten, is het hij wel. | |
Bismarck | donderdag 25 november 2010 @ 14:58 |
Je raaskalt. Er is geen causaal verband tussen jouw bewering dat de halve ploeg aan de dope zat en dat dit gestimuleerd werd door de ploegleiding. Bovendien geldt dat, als ik jouw bewering doortrek, mannen zoals Bjarne Riis en Andy Rihs/Jim Ochowitz ook uit de wielersport zouden moeten stappen. Het gaat me niet om het verdedigen van Gianetti en/of Saunier-Duval. Het gaat er om dat sommige mensen op dit forum meten met twee maten en zich bedienen van gelegenheidsargumentatie. *** Alle teleurstellingen over gemiste protourlicenties daargelaten, er zijn ook ploegen die bewust kiezen voor de pro-continentaalstatus. Eén van die ploegen is Androni-Giocattoli, die met een aantal nieuwe renners aan het seizoen 2011 begint. In 2009 en 2010 genoot de ploeg al mooie successen met onder andere etappewinsten in Tirreno-Adriatico, Ronde van Italië, Venezuela en San Luis en veel ereplaatsen in de Italiaanse klassiekers en semiklassiekers. Op basis van de goede prestaties kregen Leonardo Bertagnolli en Michele Scarponi een contract bij Lampre-ISD aangeboden. Ook de Zwitsers kampioen tijdrijden, Rubens Bertogliati, verlaat Androni voor Team Type 1. Zoals zovaak heeft Savio echter weer een eclatante mix van jonge talenten en ervaren renners te weten contracteren. Zo keert onder andere José Rujano weer terug naar zijn oude werkgever. Na een deels mislukt seizoen waarin hij zich zelf verklaarde als de derde beste klimmer in de wereld maar met zijn ploeg, ISD-Neri, niet werd geselecteerd voor deelname aan de Ronde van Italië hoopt de Venezolaan nu wel in de Ronde van Italië te kunnen schitteren. Androni is inmiddels zeker van deelname. Rujano zegt zelf dat het mogelijk is om op de hoogste trede van het podium te staan. Dopingzondaar Emanuelle Sella krijgt ook een kans van Savio om zichzelf weer te bewijzen in een grote ronde. Sella won drie etappes en de bergtrui in de Ronde van Italië 2008 maar werd enkele maanden later betrapt op het gebruik van doping. Na de schorsing kwam hij uit voor de continentale ploeg Carmiooro - NGC waarbij zijn beste resultaat derde in het algemeen klassement in de Ronde van Oostenrijk 2010 was. Savio heeft ook talentvolle neo-profs weten te contracteren, Andrea Guardini en Yonathan Alejandro Monsalve. Door Cyclingnews zijn geselecteerd als twee van de tien meest talentvolle neo-profs voor het seizoen 2011. Daarnaast komen van De Rosa - Stac Plastic drie renners over, waaronder de sprinter Roberto Ferrari. De meest opmerkelijke debutant bij Androni is Crescenzo d'Amore, waarover Cyclingnews het volgende meldt: Daarnaast zijn renners als (Alessandro) Bertolini, Ginanni, Ochoa, Rodriguez en Serpa gebleven. Hoofddoel van de ploeg is de Giro met Rujano en Sella. Daarnaast alle Italiaanse koersen plus wat exotische koersen in Latijns-Amerika en Maleisië. Al met al kan ik amper wachten totdat de Ronde van Italië 2011 begint. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 25 november 2010 @ 15:08 |
Ik kan amper wachten tot de resultaten van de eerste dopingtests van die ploeg in de Giro bekend gemaakt worden ... | |
VreemdeEend | donderdag 25 november 2010 @ 20:39 |
Ik meet niet met twee maten hoor. Het dopinggebruik bij ploegen wordt meestal gestimuleerd vanuit de ploegen zelf, vaak krijgen renners daar al van jongs af aan mee te maken en het zijn in verreweg de meeste gevallen alleen de renners die kunnen worden aangepakt. Vind ik vrij irritant daarom heb ik er gewoon een pesthekel aan als ik weer eens een ploeg zie die onder leiding staat van iemand waarvan je weet dat de kans groot is dat er in zijn ploeg doping wordt gebruikt. Ik vind Riis als ploegeleider dus ook helemaal niets, net als Gianni Savio. Ben wel erg benieuwd wat Monsalve kan (hopelijk kan hij de successen die ik met hem in pro cycling manager heb geboekt evenaren ![]() | |
Steven184 | woensdag 1 december 2010 @ 08:48 |
FDJ was vergeten het document van Anthony Roux naar UCI op te sturen, waardoor de buiten de top 20 van de worldtourranking kwamen. Anders was AG2R eruit gevallen en hadden die geen licentie kunnen krijgen. | |
marcodej | woensdag 1 december 2010 @ 13:48 |
Nu live ploegpresentatie Rabobank: http://www.rabosport.nl/ploegenpresentatie | |
TheArt | woensdag 1 december 2010 @ 14:12 |
Zowat het eerste dat gemeld is: ze gaan door t/m 2016. | |
Captain_Fabulous | woensdag 1 december 2010 @ 14:17 |
Gaat de wegploeg nou ook in dat overwegend blauwe shirt rijden komend jaar of niet? | |
marcodej | woensdag 1 december 2010 @ 14:27 |
Nee. Sneak preview via de twitter van Tjallingii: http://yfrog.com/0ivbo01j Beetje retroachtig dus. | |
marcodej | woensdag 1 december 2010 @ 14:46 |
Menchov is vanochtend nog wezen klussen? | |
TheArt | woensdag 1 december 2010 @ 15:05 |
Wat een ontzettende dombo's ![]() | |
marcodej | woensdag 1 december 2010 @ 15:07 |
De wonderbaan van Medeo ![]() | |
marcodej | woensdag 1 december 2010 @ 15:20 |
Die Matthews is wel een Guido... | |
Chielus | woensdag 1 december 2010 @ 15:31 |
Beetje rare broekjes, lijkt net of ze afgeknipt zijn. | |
TheArt | woensdag 1 december 2010 @ 15:33 |
Broekjes zijn een beetje vaag, shirt is erg mooi vind ik. | |
SaintOfKillers | woensdag 1 december 2010 @ 18:08 |
Ik vind die combinatie van blauw met oranje vrij vreselijk, maar aangezien dat de kleuren van de sponsor zijn, zullen ze die wel niet kunnen laten vallen. Maar toch, zonder blauw zou het veel mooier zijn. | |
TargaFlorio | woensdag 1 december 2010 @ 19:40 |
![]() ![]()
![]() | |
forzaudinese | donderdag 2 december 2010 @ 01:55 |
Rabo wielerploeg 2011 presentatie!Nieuwe shirts,tot 2016 door en afscheidscadeau voor Menchov. http://nos.nl/l/tcm:5-853894/ Interview met top aanwinst Sanchez http://nos.nl/video/202317-interview-luis-leon-sanchez [ Bericht 21% gewijzigd door forzaudinese op 02-12-2010 02:01:13 ] | |
Chielus | donderdag 2 december 2010 @ 15:06 |
Ze blijven lekker herkenbaar in het peleton. Door het grotendeels weglaten van wit zelfs nog duidelijker. | |
Ambrosius | zondag 5 december 2010 @ 14:01 |
Vanmiddag een terugblik op het wielerjaar 2010 op Sporza. Weet niet precies hoe laat, maar iig na het veldrijden. | |
#ANONIEM | zondag 5 december 2010 @ 14:02 |
16:40 staat op de website van Sporza | |
kaasplankje | zondag 5 december 2010 @ 14:18 |
idd, Oranje en wit zou stukken beter zijn ![]() | |
Chielus | zondag 5 december 2010 @ 14:57 |
Jos v Emden, Theo Bos, Steven Kruiswijk en Denis van Winden rijden dit jaar iig de Giro voor Rabo. Leezer en Slagter waarschijnlijk ook. | |
El_Bassie | zondag 5 december 2010 @ 15:01 |
Daar mogen nog wel wat ervaren mannen bij. | |
#ANONIEM | zondag 5 december 2010 @ 15:09 |
De giro heeft nog nooit hoog op de agenda gestaan bij Rabo, ze sturen er altijd een vrij jong/mager team naar toe. 't Is dat Menchov er een paar keer heen wilde voor een kllassement, anders hadden ze er nog nooit gescoord. | |
Steven184 | zondag 5 december 2010 @ 15:17 |
| |
franklop | zondag 5 december 2010 @ 16:49 |
is begonnen die Kuurne-Brussel-Kuurne blijft mooi ![]() | |
baggerbaas | zondag 5 december 2010 @ 17:10 |
hebben jullie geluid op sporza? -Edit- werkt alweer | |
franklop | zondag 5 december 2010 @ 17:21 |
na 40 minuten zijn we pas bij LBL ![]() die wiggins ook bij de Girostart | |
Ambrosius | zondag 5 december 2010 @ 17:28 |
Die idioot met die fiets van Boonen ![]() | |
MarijeH | donderdag 9 december 2010 @ 22:04 |
Scott Davis beeindigd zijn wielercarriere. Hij wordt ploegleider bij Swift - Carbon. Een klein ploegje uit Queensland. Bron: http://www.news-mail.com.(...)etirement-bundaberg/ | |
SaintOfKillers | zaterdag 11 december 2010 @ 15:44 |
Problemen voor het Australische Pegasus blijkbaar. Niet alleen omdat ze nog geen ProContinentale licentie hebben gekregen, maar schijnbaar heeft de potentiële hoofdsponsor afgehaakt en zijn er diverse managers (van Luke Roberts en Robert Hunter) al andere ploegen aan het contacteren om te checken of daar nog plaats is voor hun renners. | |
Bismarck | zaterdag 11 december 2010 @ 17:34 |
Een tweede H2O - Teltec ? De ploeg die nooit een ploeg werd... | |
SuikerVuist | zondag 12 december 2010 @ 09:31 |
Eh sorry, niet gezien. Net in transfergeruchten en contractverlengingen forum gepost. ![]() | |
SuikerVuist | zondag 12 december 2010 @ 09:32 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door SuikerVuist op 12-12-2010 09:32:28 ] | |
Bismarck | maandag 13 december 2010 @ 09:29 |
Pegasus' sponsor schijnt nu definitief afgehaakt te hebben. http://www.cyclingnews.co(...)r-pulls-plug-on-team Robert Hunter zegt echter op Twitter dat: Right now team does continue...and hoping to get license by wednesday. http://twitter.com/robbiehunter | |
Captain_Fabulous | maandag 13 december 2010 @ 09:48 |
Bobbie Traksel had daar toch getekend? Er schijnt ruimte te zijn in het team van Rasmussen...is er voor de winnaar van KBK dan geen fatsoenlijke ploeg te krijgen ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 13 december 2010 @ 12:47 |
Het nieuwe Luxemburgse (nou ja) team gaat nu toch Team Schleck Luxemburg Leopard heten. | |
Chielus | maandag 13 december 2010 @ 13:38 |
Aldo Sassi overleden op 51 jarige leeftijd. RIP, een groot trainer/coach Jammer dat we niet meer kunnen zien wat hij met Ricco had kunnen doen. | |
Bismarck | maandag 13 december 2010 @ 14:06 |
Kledingsponsor Adidas heeft de shirts al klaar... ![]() | |
Slutski | maandag 13 december 2010 @ 17:13 |
Niet zoiets? (da's pas een "snel"pak): | |
KomtTijd... | maandag 13 december 2010 @ 19:05 |
Hoi fietsers! Is het realistisch om van een (top-) wielrenner te verwachten dat die een uur lang 47 km/h kan fietsen? En 63 in een kort sprintje? | |
SaintOfKillers | maandag 13 december 2010 @ 19:12 |
Ja. | |
KomtTijd... | maandag 13 december 2010 @ 19:14 |
Nice, dan klopt mijn simulatie! | |
Bismarck | maandag 13 december 2010 @ 19:17 |
Dat hangt van het parcours af. Maar op een vlak parcours mag dat zeker van een prof verwacht worden. Zeker in een tijdrit. Ter illustratie de uitslag van de tijdrit van de Tour de France 2010, de itt van Bordeaux naar Pauillac, die ging over 52 kilometer. De winnaar deed er iets meer dan 1 uur over en had een gemiddelde van 51.203km/h. De laatste finisher deed er 11 minuten 48 seconden langer over en had een gemiddelde van 46,645 km/h. 1 Fabian Cancellara (Swi) Team Saxo Bank 1:00:56 2 Tony Martin (Ger) Team HTC - Columbia 0:00:17 3 Bert Grabsch (Ger) Team HTC - Columbia 0:01:48 4 Ignatas Konovalovas (Ltu) Cervelo Test Team 0:02:34 5 David Zabriskie (USA) Garmin - Transitions 0:03:00 [...] 166 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 0:10:57 167 Lloyd Mondory (Fra) AG2R La Mondiale 0:11:02 168 Iban Velasco Murillo (Spa) Euskaltel - Euskadi 0:11:31 169 Sébastien Minard (Fra) Cofidis, Le Credit en Ligne 0:11:33 170 John Gadret (Fra) AG2R La Mondiale 0:11:48 | |
KomtTijd... | maandag 13 december 2010 @ 19:26 |
Ah, das nog eens top! Mijn docent komt gillend klaar als ik dat tabelletje ter vergelijking erbij doe ![]() | |
marcodej | maandag 13 december 2010 @ 19:29 |
franklop | maandag 13 december 2010 @ 19:55 |
geniaal blijf dat ![]() | |
KomtTijd... | maandag 13 december 2010 @ 20:34 |
![]() Zelf ga ik minder hard ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 13 december 2010 @ 20:43 |
Ik denk dat een sprinter meer watt trapt in volle sprint (die paar seconden op topsnelheid dan). [ Bericht 13% gewijzigd door SaintOfKillers op 13-12-2010 23:39:52 (typo) ] | |
Tommeke | maandag 13 december 2010 @ 22:10 |
2 Jongens bij mij op de wielrenclub, gedegen amateurs en studenten die op z'n tijd een biertje drinken, trappen allebei zo boven de 60 per uur in een sprintje. Nou zijn zij ook allebei goede sprinters, en explosieve jongens, in tegenstelling tot ondergetekende. Ik mag blij zijn als ik 55 haal in een sprintje. Lees onderstaande site maar. Dit zijn amateurs en elite, dus gewoon mensen die het als hobby erbij doen. http://www.tijdrijden.nl/cup/?page=2010 Note: Op een tijdritfiets is de luchtweerstandscoefficient een stuk lager. Check ook deze site. http://members.chello.nl/k.haan11/Tijdrijden.htm Het werelduurrecord staat op 56 km. Tevens staat er nog een stukje over tijdwinst en materiaal. Ik heb ook wel eens hetzelfde overzichtje gezien met te leveren wattages. | |
Ericr | maandag 13 december 2010 @ 23:37 |
Topsprinters op de weg trappen tussen de 1500 en 1850 watt, een baansprinter trapt boven de 2000 watt. Theo Bos ging zelfs richting de 2500 watt. Maar dat zijn dus echt bursts, die piek houden ze maar heel kort vast. | |
Tommeke | maandag 13 december 2010 @ 23:49 |
Echt bizar hoeveel dat is zeg. | |
wimderon | dinsdag 14 december 2010 @ 00:27 |
Steegmans komt ook boven de 2000. Cavendish daarentegen komt dan weer niet boven de 1500. | |
KomtTijd... | dinsdag 14 december 2010 @ 00:37 |
Oi als ik 2000 watt invoer, kom ik op 83 km/h ![]() Is dat echt dat je het 10x trappen volhoudt of ook wel een minuut? Want het duurt wel 30-40 seconden voordat je op die 83 km/h zit... | |
marcodej | dinsdag 14 december 2010 @ 00:50 |
Die maximale wattage is een piek. Cavendish zei een paar weken terug dat hij tijdens de Tour een keer 75 per uur tijdens een sprint had gehaald volgens mij. | |
KomtTijd... | dinsdag 14 december 2010 @ 01:04 |
Op het platte vlak? ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 14 december 2010 @ 01:09 |
Maar dat zijn niet echt verifieerbare data toch? Ik weet nog wel dat er een keer zo'n NOS-item over was, en dat al die sprinters van die enorme wattages hadden, en dat Cavendish zei; nah, ik haal toch wel de 1500 hoor ![]() | |
Tommeke | dinsdag 14 december 2010 @ 01:22 |
Die data zijn heel makkelijk te verifieren, veel profs rijden met een SRM of Powertap systeem, waarmee je het vermogen direct kan aflezen. Het is natuurlijk een piekmoment. Bij sprinten komt meer kijken, zoals explosiviteit, souplesse, plaats zoeken etc etc.. Ter indicatie, ik trapte tijdens een beklimming van de Cauberg 2,5 minuut tijd gemiddeld iets minder dan 400 watt, om omslagpunt. Een vriend van me, die in tijdritten tegen de 48 gemiddeld rijdt trapt zo 100 watt meer.. | |
Tommeke | dinsdag 14 december 2010 @ 01:28 |
75 geloof ik btw best: | |
kaasplankje | dinsdag 14 december 2010 @ 06:01 |
iig niet bergop, en waarschijnlijk een beetje wind mee ![]() |