quote:Op woensdag 20 oktober 2010 18:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bovendien hebben ze ongelofelijk veel publiciteit voor het geld dat ze erin stoppen
quote:Vaak nog betalen om met zo'n pakje te rijdenOp woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
quote:Helemaal mee eens, echter daarom snap ik deOp woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
quote:Niet alleen wielerliefhebbers. Ik geloof dat er een tijdje geleden een adviesbureau oid ook met die conclusie kwam (dat artikel heb ik niet kunnen vinden, dit kwam ik wel tegen). Zeker ploegen die meedoen aan de Tour de France hebben een gigantische exposure voor een relatief klein bedrag.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
quote:Vooral voor Europese bedrijven, bij Amerikaanse sponsors is het toch meestal ook iemand in het bedrijf zelf die ook wat met wielrennen heeft.Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef du_ke het volgende:
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren.
quote:Waar er dan wel altijd over de Rabo-ploeg wordt gesproken, de naam valt dus iedere keer als de ploeg een beetje publiciteit krijgt of in beeld komt. Alleen al 9 weken aan grote rondes aan publiciteit dat je direct meepakt, dat zijn als je het vergelijk met voetbal dus al 56 wedstrijden uitgedrukt in dagen. Niet helemaal een eerlijke vergelijking maar qua aantal dagen exposure zijn de grote ronden dus al ongeveer gelijk aan het aantal dagen exposure van een ploeg die internationaal voetbal speelt.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
quote:Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi isOp donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
quote:In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is
quote:Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.Op donderdag 21 oktober 2010 08:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden.
quote:Bij Embrun ligt er nog eentje (waarvan je de naam niet mag uitspreken).Op donderdag 21 oktober 2010 14:09 schreef DutchSL het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.
quote:Hoezo is dat onzin? De naam van een sponsor trekt toch net zo goed voorbij aan de toeschouwers langs de weg en bij sommige ritten zoals in bergritten is die naam toch vrij lang te zien. Een ritje Alpe d'Huez levert meer toeschouwers op dan een voetbalwedstrijd, net zo goed als een proloog in Rotterdam.Op donderdag 21 oktober 2010 14:31 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.
quote:Gingen ze maar naar de top van de Sierra Nevada. Het laatste deel van het onverharde stuk zou dan wel aangepakt moeten worden. Nu nauwelijks berijdbaar.Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
quote:Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditieOp donderdag 21 oktober 2010 15:23 schreef DutchSL het volgende:
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |