quote:Op woensdag 20 oktober 2010 18:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bovendien hebben ze ongelofelijk veel publiciteit voor het geld dat ze erin stoppen
quote:Vaak nog betalen om met zo'n pakje te rijdenOp woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
quote:Helemaal mee eens, echter daarom snap ik deOp woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
quote:Niet alleen wielerliefhebbers. Ik geloof dat er een tijdje geleden een adviesbureau oid ook met die conclusie kwam (dat artikel heb ik niet kunnen vinden, dit kwam ik wel tegen). Zeker ploegen die meedoen aan de Tour de France hebben een gigantische exposure voor een relatief klein bedrag.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
quote:Vooral voor Europese bedrijven, bij Amerikaanse sponsors is het toch meestal ook iemand in het bedrijf zelf die ook wat met wielrennen heeft.Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef du_ke het volgende:
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren.
quote:Waar er dan wel altijd over de Rabo-ploeg wordt gesproken, de naam valt dus iedere keer als de ploeg een beetje publiciteit krijgt of in beeld komt. Alleen al 9 weken aan grote rondes aan publiciteit dat je direct meepakt, dat zijn als je het vergelijk met voetbal dus al 56 wedstrijden uitgedrukt in dagen. Niet helemaal een eerlijke vergelijking maar qua aantal dagen exposure zijn de grote ronden dus al ongeveer gelijk aan het aantal dagen exposure van een ploeg die internationaal voetbal speelt.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
quote:Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi isOp donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
quote:In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is
quote:Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.Op donderdag 21 oktober 2010 08:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden.
quote:Bij Embrun ligt er nog eentje (waarvan je de naam niet mag uitspreken).Op donderdag 21 oktober 2010 14:09 schreef DutchSL het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.
quote:Hoezo is dat onzin? De naam van een sponsor trekt toch net zo goed voorbij aan de toeschouwers langs de weg en bij sommige ritten zoals in bergritten is die naam toch vrij lang te zien. Een ritje Alpe d'Huez levert meer toeschouwers op dan een voetbalwedstrijd, net zo goed als een proloog in Rotterdam.Op donderdag 21 oktober 2010 14:31 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.
quote:Gingen ze maar naar de top van de Sierra Nevada. Het laatste deel van het onverharde stuk zou dan wel aangepakt moeten worden. Nu nauwelijks berijdbaar.Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
quote:Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditieOp donderdag 21 oktober 2010 15:23 schreef DutchSL het volgende:
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster.
quote:Is de combinatie Finestre - Agnello - Parpaillon - Bonette in principe mogelijk met de auto? Of alleen per fiets?Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie.
quote:Een Hel zonder Bos?
Parijs-Roubaix passeert in 2011 niet door het befaamde Bos van Wallers. Dat zegt Joel Lainé, organisator van de toeristenversie van de Hel. Maar parcoursbouwer Jean-François Pescheux houdt de boot af.
Een nogal ongelukkige slip of the tongue was dat, van de heer Lainé. Normaal had hij de kranten gehaald met de eerste editie van de Paris-Roubaix Challenge, een Hel voor wielertoeristen die woensdagavond boven de doopvont gehouden werd. Maar toen journalisten hem vroegen waarom het Bos van Wallers niet opgenomen was in dat parcours, toonde hij zich geen al te goeie politicus. Lainé zei niet simpelweg dat dat te gevaarlijk was. Neen, hij zei: 'Omdat de profs er in 2011 ook niet langs rijden.'
De wielerwereld meteen op zijn achterste poten. Want een Hel zonder Bos, dat is als een Ronde zonder Muur. Of een Tour zonder Champs-Elysées. Al zou het ook niet de eerste keer zijn; de befaamde Trouée d'Arenberg - ontdekt door Jean Stablinsky in 1968 - zat ook al niet in het parcours tussen '76 en '83. En ook in 2005 reed het peloton errond, wegens te gevaarlijk. Nadien zette parcoursbouwer Jean-François Pescheux echter alle zeilen bij om de gemeenten een reparatie van 220.000 euro te laten doen. Stenen hersteld, de mythe ook.
En diezelfde Pescheux zou nu het bos omzeilen in de editie van 2011? De Fransman gromt. 'Het is veel te vroeg om daar nu iets over te zeggen', sneert hij naar Lainé in La Voix du Nord. 'We zijn nog maar pas bezig met de verkenningen. We beslissen niet over het parcours voor 15 december.'
Pont-Gibus
Wel opvallend: woensdag lekte ook al uit dat de editie van 2011 zeker de Chemin des Postes aandoet, een zware strook even verderop die ook al ingepast werd in... 2005. Het jaar dat het Bos níet werd opgenomen in het parcours. De Chemin des Postes zou dus als alternatief kunnen dienen voor het Bos.
Maar de weg kan ook een drukmiddel zijn tegenover Salvatore Castiglione, de burgemeester van Wallers. Die wordt al enkele jaren aan de mouw getrokken door Pescheux, om de strook van Pont-Gibus te herstellen. Dat is de natuurlijke uitloper van het Bos van Wallers, die echter zó slecht ligt dat ze de afgelopen twee edities ontweken werd. Tot ongenoegen van de organisatie. Maar Castiglione is formeel: 'Het herstel van die weg kost 500.000 euro. Dat geld heb ik gewoon niet.'
Wijkt Pescheux dan maar uit naar de Chemin des Postes? Of houdt hij vast aan de traditie van de Hel? 'Ik heb altijd gezegd dat het parcours van Parijs-Roubaix niet vastligt', zegt de parcoursbouwer. 'Er zullen edities zijn zonder het Bos, er zullen edities zijn met de Chemin des Postes. En er zullen misschien edities zijn met allebei.' Wordt ongetwijfeld vervolgd.
quote:Met een gewone auto is dat echt niet te doen, je hebt gewoon een 4x4 nodig.Op donderdag 21 oktober 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn mensen die door de tunnel gaan met de auto. Of dat met een gewone auto gaat weet ik niet.
quote:Mwah, vanaf de Refugio doorgaan naar de Torre del Filosofo is met de racefiets echt niet te doen.Op donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef DutchSL het volgende:
Etna geruchten waren er al heel lang.. helaas gaan ze niet voor de meest spectaculaire oplossing.
Ze gaan hem nu zo beklimmen:
[ afbeelding ]
Maar na Rifugio Sapienza kun je nog veel verder door tot vlak onder de krater over sterrato (zoals de Finestre) wegen. Dat moet wel één van de zwaarste beklimmingen van Europa opleveren:
[ afbeelding ]
De etappe zal in Messina starten, de stad van Nibali. Ik heb familie in een dorpje vlak bij Messina wonen, ze zeuren me al een paar jaar aan de kop om eens te komen, misschien toch maar eens een vakantie in mei plannen
quote:2 dagen voor het einde door het Valle Anzasca (Macugnaga) loopt het ook nog behoorlijk omhoog in de slotfase:Op vrijdag 22 oktober 2010 14:34 schreef Chielus het volgende:
Vermoedelijke parcours Giro volgens la Stampa:
[ afbeelding ]
1 Ploegentijdrit
1 Berttijdrit
1 Tijdrit laatste etappe
5 aankomsten Bergop (Montevergine di Mercogliano, Etna, het Oostenrijkse Grossglockner, Monte Zoncolan en Sestriere)
quote:Triest nieuws, R.I.P.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:29 schreef Chielus het volgende:
Vader Gesink overleden
Is dus wel een serieuze val geweest. RIP iig.
quote:Je hebt daar in de buurt ook nog de Pontis, niet lang maar wel focking steil.Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie.
quote:Dit zou de rider value lijst zijn bij benadering, na wat nieuwe info van uci. Dikgedrukte teams zijn al zeker. Dan lijken dus de eerste 5 licenties te gaan naar HTC, Luxembourg, Vacansoleil, Liquigas en Movistar.1 Garmin 1119
2 Rabobank 1105
3 HTC 987
4 Lampre 934
5 Luxembourg 919
6 OmegaPharma 907
7 Katusha 698
8 Vacansoleil 678
9 Sky 665
10 RadioShack 644
11 Liquigas 625
12 SaxoBank 588
13 Movistar 530
14 Euskaltel 489
15 BMC 450
16 Geox 400
17 Cofidis 368
18 QuickStep 364
19 Astana 351
20 Ag2R 347
21 FDJ 312
22 Acqua&Sapone 248
23 Saur 244
24 FarneseVini 211
25 Androni 183
quote:Verder:Rotterdam en Antwerpen werken aan gloednieuwe koers'
Rotterdam en Antwerpen zitten samen rond de tafel met het idee om een nieuwe wielerwedstrijd te organiseren. Dat schrijft De Telegraaf. De Nederlandse en de Belgische stad willen samenwerken om een nieuwe eendagskoers of tweedaagse wedstrijd van op het hoogste niveau in het leven te roepen, zo weet de ochtendkrant.
De wedstrijd zou zich grotendeels moeten afspelen langs de kust, waardoor het een nieuwe waaierklassieker zou moeten worden. De bedoeling is dat start en finish ieder jaar zouden wisselen tussen Rotterdam en Antwerpen. ASO, organisator van onder meer de Tour de France, zou al gevraagd zijn om de organisatie op zich te nemen.
Bron: Wielerflits
quote:is mosquera nog meegerekend bij Vacansoleil?Op maandag 25 oktober 2010 11:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit zou de rider value lijst zijn bij benadering, na wat nieuwe info van uci. Dikgedrukte teams zijn al zeker. Dan lijken dus de eerste 5 licenties te gaan naar HTC, Luxembourg, Vacansoleil, Liquigas en Movistar.
Astana, BMC Racing, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Geox-TMC en Pegasus Sports zouden om de resterende plekken mogen vechten. Dus qua ploegen geen veranderingen met een tijdje terug.
Maar vanavond weten we het zeker.
quote:Yup, contract was voor de 20e namelijk niet ontbonden.Op maandag 25 oktober 2010 12:05 schreef franklop het volgende:
[..]
is mosquera nog meegerekend bij Vacansoleil?
quote:Dus dan zouden ze gewoon nog van hem kunnen profiteren, terwijl hij hoogstwaarschijnlijk een schorsing krijgt en geeneens voor vacansoleil zal koersen.. goed gedaanOp maandag 25 oktober 2010 12:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Yup, contract was voor de 20e namelijk niet ontbonden.
quote:Hij zou een onderdeel zijn van "plan B" bij Saxo indien Contador wordt geschorst. Hij gebruikt dat iig. om meer geld los te krijgen bij Omega Pharma.
quote:Die wedstrijd kan dan ook echt prachtige edities krijgen als er veel wind staat, en iedere wedstrijd op hoog niveau die Nederland erbij krijgt is meegenomenOp maandag 25 oktober 2010 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die waaierwedstrijd vind ik trouwens een topidee(Mits goed uitgevoerd.)
quote:Een waaierklassieker langs de Zeeuwse kustOp maandag 25 oktober 2010 11:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Verder:
[..]
Verder:
Vandborg terug naar Saxo, JVDB wil verlengen bij Omega, Valjavec weet geen ploeg te vinden.
quote:Ik wilde het niet zeggen, maar ben blijkbaar dus niet de enige die zo slecht denkt.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
De gewenste teams zullen niet bovenaan staan, dus het systeem zal wel omgegooid worden.
quote:Ja, en hij heeft Saxo liever niet als Porte de Giro niet rijdt. Sky heeft ook weinig ambities blijkbaar.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:54 schreef Chielus het volgende:
Giro directeur heeft trouwens gemeld dat Ricco goed bezig is en weer welkom is. (wat blijkbaar niet geld voor di Luca). Dus VS waarschijnlijk iig naar de Giro
quote:Als saxo geen Porte of Contador & friends meeneemt blijft er maar een heel marginaal ploegje over. Dan kan ik me voorstellen dat je liever een ambitieuse italiaanse ploeg aan het vertrek hebt.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:46 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ja, en hij heeft Saxo liever niet als Porte de Giro niet rijdt. Sky heeft ook weinig ambities blijkbaar.
Vraag me alleen af of Zomegnan die ploegen kan weigeren.
quote:Fabian Cancellara krijgt de Vélo d'Or 2010
Fabian Cancellara, die de Ronde en Parijs-Roubaix won én geel droeg in de Tour, is voor het Franse wielerblad Vélo Magazine de beste renner van 2010. De Zwitsere hardrijder staat voor het eerst op de erelijst.
Fabian Cancellara dankt deze bekroning vooral aan zijn dubbelslag in het voorjaar, toen hij in één week tijd de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix won.
Later op het jaar won hij ook twee Tourritten, droeg hij het geel en werd hij in Australië voor de vierde keer wereldkampioen tijdrijden.
Cancellara volgt op de erelijst Alberto Contador op, die de voorbije drie jaar de Vélo d'Or kreeg. Maar de Spanjaard heeft op dit moment andere katten te geselen. Cancellara is na Tony Rominger de tweede Zwitser op het palmares.
De enige twee Belgen die de Vélo d'Or al wonnen zijn Tom Boonen (2005) en Johan Museeuw (1996). De trofee wordt sinds 1992 uitgereikt. De eerste laureaat destijds was Miguel Indurain.
quote:Bron"Waarom geen dopingcontroles 's nachts?"
Het Wereldantidopingagentschap WADA heeft de Internationale Wielerunie UCI proficiat gewenst met zijn antidopingprogramma in de Tour 2010. Maar het WADA wil de deelnemers aan de Tour de France voortaan ook 's nachts controleren.
Omdat de Internationale Wielerunie UCI in 2009 door het Franse antidopingagentschap (AFLD) incompetentie werd verweten, nodigde de wereldbond dit jaar WADA-observatoren uit.
"De dopingstrijd in de Tour was van goede kwaliteit", klonk het in een rapport. "Maar het is nodig dat de UCI het voorspelbare karakter van de controles aanpakt en wegwerkt. Die zijn nu vooral voor zware bergritten en op rustdagen."
Het WADA wil dat de UCI met "een meer agressieve aanpak" te werk gaat. In een aanbeveling luidt het dat "de UCI serieus zou moeten overwegen om in te gaan tegen het informele comfort van de renners, die weten dat ze niet zullen worden getest in het midden van de nacht."
Het WADA stelt ook voor dat de UCI de dopingsancties in de Tour centraal aanpakt en de afhandeling van de dopinginbreuken niet overlaat aan de nationale federaties, zoals nu het geval is. "Dat zou de continuïteit én de snelheid van de procedures ten goede komen."
quote:En de rest van het peloton kan best even wachten tot het plasje klaar is. Gelijk ruimte voor een reclameblokjeOp donderdag 28 oktober 2010 22:16 schreef Beregd het volgende:
misschien tijdens de wedstrijd anders?
even afstappen en dopingcontrole.
quote:Ideaal voor de LimburgersOp vrijdag 29 oktober 2010 13:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Super, dat wordt leuk tour kijken in 2012.
quote:Inderdaad. Hopen dat ik dan weer een lang weekend heb. Proloog in Luik is iig veel handiger dan een proloog in Rotterdam.
quote:hopelijk een proloog met wat klimwerk erinOp vrijdag 29 oktober 2010 14:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Inderdaad. Hopen dat ik dan weer een lang weekend heb. Proloog in Luik is iig veel handiger dan een proloog in Rotterdam.
quote:Bron: Sporza.Over twee jaar zal ons land (weer) stormlopen voor de Tour, want die start in de stad Luik. Dat hebben de provincie en organisator ASO bekendgemaakt. De laatste keer dat België een Tour-start kreeg, was in 2004. Ook toen was Luik gastheer.
De Tour 2012 zal op zaterdag 30 juni starten met een proloog in de straten van Luik. De eerste rit in lijn (zondag 1 juli) brengt het Tour-peloton van Luik naar Seraing.
De aankomst van die rit zal in de buurt van de kristalfabriek van Val Saint-Lambert liggen. De tweede rit (maandag 2 juli) gaat van Wezet naar Doornik.
Luik heeft wat met de Tour, want in 2004 startte de Tour voor het laatst in ons land en ook toen viel de keuze op de stad aan de boorden van de Maas. Fabian Cancellara won toen de proloog.
Het is de vierde keer dat de Tour in België start na Brussel (1954), Charleroi
Belga (1975) en Luik (2004) dus.
Op 18 november stellen de provincie Luik en Tour-organisator ASO het project officieel voor aan de pers. Ex-Tour-winnaars Bernard Hinault (die nu voor ASO werkt) en Eddy Merckx zullen van de partij zijn.
quote:2004:In 2004 won Fabian Cancellara de proloog door de straten van Luik. Zaterdag 30 juni 2012 krijgt de Zwitser een kans om dat kunstje over te doen. Net als toen maakt het tijdritparcours ook nu
weer een lus rond het park van Avroy.
quote:Barredo mag dus niet meedoen aan de Tour Down Under, als ie dat überhaubt van plan was.Disciplinary sanctions against RadioShack Team and Carlos Barredo
29.10.2010
The UCI also announces that the Disciplinary Commission has decided to fine the Manager of the team RadioShack Johan Bruyneel 10’000 Swiss Francs (CHF), the team’s Sporting Directors present at the 2010 Tour de France 5,000 CHF, and the riders at the French race 2,500 CHF. In addition, Mr Bruyneel has been suspended for two months, from 1st February to 31st March 2011.
The riders of the RadioShack team infringed art. 12.1.004 of the UCI Regulations during the last stage of the Tour de France 2010, related to the wearing of a non authorised jersey. In addition, Mr J. Bruyneel publicly offended the UCI International Commissaires with his declarations.
The UCI Disciplinary Commission has also suspended Mr Carlos Barredo for two months, from 1st January to 28th February 2011. Mr C. Barredo infringed article 12.1.005 of the UCI Regulations (blemishing of the image, the reputation or the interests of cycling and the UCI) during the 2010 Tour de France.
UCI Press Services
quote:En als je weet dat de helft van de tijd gewoon in Frankrijk wordt gestart.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:36 schreef Chielus het volgende:
Hoe leuk Luik ook is (vanuit het bezoek aspect) Had ik een start in Barcalona bijv veel mooier gevonden. Proloog op de Montjuic ofzo.
Binnen 8 jaar weer naar dezelfde startplaats is trouwens redelijk bizar als je weet hoe graag steden die start binnen willen halen.
quote:wallonië is wel een van de armste regio's van west-europa, maar zijn wel vaak bereid veel overheidsgeld in sportevenementen te steken, denk maar aan franc aux champs in de F1 bvb, of e vele steun aanvoetbalploegen.Op zaterdag 30 oktober 2010 09:21 schreef SuikerVuist het volgende:
Wordt er überhaupt door Vlaanderen gereden? Helemaal niet, toch? Een proloog en wellicht 2 volledige etappes door Wallonië. Kan me niet voorstellen dat Waalse steden meer geld boden. We hebben het hier over één van de armste regio's van West-Europa, versus één van de rijkste. Daarbij is Vlaanderen veel meer geobsedeerd door wielrennen.
Francorchamps dan toch.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
wallonië is wel een van de armste regio's van west-europa, maar zijn wel vaak bereid veel overheidsgeld in sportevenementen te steken, denk maar aan franc aux champs in de F1 bvb, of e vele steun aanvoetbalploegen.
Ook heeft Vlaanderen al heel veel wielerevenementen die enorm veel volk trekken, en de tour dus minder nodig.
quote:Cavendish tests difficult Copenhagen Worlds course
Expects an uphill mass sprint finish
Mark Cavendish is expecting that the 2011 road world championship race in Copenhagen will end in a mass sprint. After testing the circuit, he said the course is harder than it looks but not as hard as this year's Worlds road race in Melbourne.
Cavendish and HTC-Columbia directeur sportif Brian Holm took to the course on Sunday, with the sprinter riding two laps of the 14 km circuit course.
"The route is much easier than in Geelong, but actually harder than I thought,” Cavendish told cyclingworld.dk. “It's technically very difficult. But I think it'll be a finale with a large group sprint."
"The course isn't as challenging as in Geelong, but is tougher than I thought. It is technically challenging and I think that quite a big group will settle the medals in a sprint", Cavendish told cyclingworld.dk.
"The uphill finish will result in a power sprint.”
The Manx rider added that, "It's the most important race of the 2011 season and I aim to be at my absolute best and bring home the rainbow jersey."
The Copenhagen world championships will be held Septemer 19-25, 2011.
Kwestie van geld lijkt me.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:20 schreef Chielus het volgende:
Het is dan vreemd dat er maar liefst een proloog & 2 hele etappes in Wallonië plaatsvinden. Na Rotterdam wisten ze niet hoe snel ze uit Nederland weg moesten.
quote:Wielerploeg Vacansoleil is nog steeds in afwachting op een uitkomst in de zaak rond de Spanjaard Ezequiel Mosquera.
De nummer twee van de afgelopen Ronde van Spanje tekende in augustus een contract voor twee jaar bij de Nederlandse equipe.
Kort na de Vuelta werd echter het maskeringsmiddel HES in de urine van de 34-jarige renner gevonden.
Maskeringsmiddel
"Hij heeft geen B-staal aangevraagd. Hij is nu aan het bewijzen dat hij HES niet heeft gebruikt om iets te maskeren", stelt manager Daan Luijkx. Hoe Mosquera het middel wel in zijn lichaam kreeg, is bij Luijkx niet bekend.
"Wij worden door Mosquera op de hoogte gehouden. Het is aan de Spaanse wielerunie om uiteindelijk met een uitspraak te komen."
Mocht de Spanjaard worden geschorst, dan wordt zijn contract bij Vacansoleil gelijk ontbonden. "Ook al wordt hij maar één dag geschorst, komt hij nooit in dienst van Vacansoleil", verzekerde Luijkx.
Geen back-up
Mocht Mosquera geschorst worden en Vacansoleil ontbindt het contract, gaat de ploeg niet op zoek naar een nieuwe prominente naam.
"We hebben geen back-up. Als hij wordt ontslagen, kijken we wel even rond of we nog een renner aan kunnen trekken, dat wel. Maar in principe is ons team sterk genoeg."
ProTeam-licentie
Naast de zaak Mosquera, wacht Vacansoleil vol spanning op een bericht van de UCI. De ploeg dingt mee naar een ProTeam-licentie voor 2011. "Ze zouden op 25 oktober met een lijst van ploegen komen. We wachten gespannen af."
Één van de zaken die de UCI meeneemt in zijn overweging een ploeg een licentie toe te kennen, is de sportieve waarde die de renners hebben. "We hebben de UCI vrijwillig laten weten dat ze de 'rider's value' van Mosquera niet hoeven mee te tellen. Dat zou achteraf niet eerlijk zijn naar andere ploegen toe."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |