abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87764230
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]



bovendien hebben ze ongelofelijk veel publiciteit voor het geld dat ze erin stoppen _O-
:?
pi_87764820
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:32:00 #3
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_87764900
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
Vaak nog betalen om met zo'n pakje te rijden ;)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_87765700
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
Helemaal mee eens, echter daarom snap ik de _O- die rubbereend geplaatst heeft niet.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:57:08 #5
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87769461
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87773195
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
Niet alleen wielerliefhebbers. Ik geloof dat er een tijdje geleden een adviesbureau oid ook met die conclusie kwam (dat artikel heb ik niet kunnen vinden, dit kwam ik wel tegen). Zeker ploegen die meedoen aan de Tour de France hebben een gigantische exposure voor een relatief klein bedrag.

En het grote verschil met de shirtsponsors in het voetbal is natuurlijk de plek die sponsoren innemen. Gisteren speelden Real Madrid en AC Milaan tegen elkaar, niet Bwin en Fly Emirates. Hoevaak zijn die sponsornamen genoemd en hoelang zijn die in beeld geweest?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pepersaus op 20-10-2010 22:17:22 ]
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_87773543
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:58:32 #8
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_87777868
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef du_ke het volgende:
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren.
Vooral voor Europese bedrijven, bij Amerikaanse sponsors is het toch meestal ook iemand in het bedrijf zelf die ook wat met wielrennen heeft.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_87782576
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
Waar er dan wel altijd over de Rabo-ploeg wordt gesproken, de naam valt dus iedere keer als de ploeg een beetje publiciteit krijgt of in beeld komt. Alleen al 9 weken aan grote rondes aan publiciteit dat je direct meepakt, dat zijn als je het vergelijk met voetbal dus al 56 wedstrijden uitgedrukt in dagen. Niet helemaal een eerlijke vergelijking maar qua aantal dagen exposure zijn de grote ronden dus al ongeveer gelijk aan het aantal dagen exposure van een ploeg die internationaal voetbal speelt.

Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:20:33 #10
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87790157
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:22:15 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87790250
de etna,
zal weer machtige beelden opleveren, zoals elke giro _O_
pi_87790803
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is ;)
pi_87791828
Etna geruchten waren er al heel lang.. helaas gaan ze niet voor de meest spectaculaire oplossing.

Ze gaan hem nu zo beklimmen:


Maar na Rifugio Sapienza kun je nog veel verder door tot vlak onder de krater over sterrato (zoals de Finestre) wegen. Dat moet wel één van de zwaarste beklimmingen van Europa opleveren:



De etappe zal in Messina starten, de stad van Nibali. Ik heb familie in een dorpje vlak bij Messina wonen, ze zeuren me al een paar jaar aan de kop om eens te komen, misschien toch maar eens een vakantie in mei plannen ;)
pi_87792131
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is ;)
In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.
pi_87792649
Overigens wilt men in de Giro van 2012 een aankomst op Alpe d'Huez, het is dan 50 jaar geleden dat deze voor het eerst beklommen werd en Fausto Coppi won.

De laatste keer dat de Giro een bergrit naar Frankrijk had was het een geweldige etappe over de Agnello en Izoard, met aankomst in Briancon, gewonnen door di Luca.
pi_87792963
Strada Bianca weer, hopelijk regent het weer. Wat was dat een mooie etappe
pi_87793076
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 08:51 schreef Ericr het volgende:

[..]

Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden.
Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.
pi_87793118
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:09 schreef DutchSL het volgende:

[..]

In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.
Bij Embrun ligt er nog eentje (waarvan je de naam niet mag uitspreken).
pi_87794946
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster.
pi_87796486
En volgend jaar gewoon Pellizotti in de Giro. Vrijgesproken door het CONI.
pi_87796709
Net als Valjavec dus. Dag bloedpaspoort, voortaan alleen gebruiken om gericht te controleren :)
pi_87797133
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:31 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.
Hoezo is dat onzin? De naam van een sponsor trekt toch net zo goed voorbij aan de toeschouwers langs de weg en bij sommige ritten zoals in bergritten is die naam toch vrij lang te zien. Een ritje Alpe d'Huez levert meer toeschouwers op dan een voetbalwedstrijd, net zo goed als een proloog in Rotterdam.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:09:48 #23
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87799493
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
Gingen ze maar naar de top van de Sierra Nevada. Het laatste deel van het onverharde stuk zou dan wel aangepakt moeten worden. Nu nauwelijks berijdbaar.

Het blijft de saaie standaard aankomst iig. Weinig spectaculair, ondanks de hoogte.


Giro lijkt me eerder minder spectaculair dan vorig jaar. Grossglockner wordt ook niet helemaal opgereden, dacht ik.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:12:03 #24
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87799581
Zwaarder dan de giro van dit jaar is ook bijna niet mogelijk. Zeker die laatste week, die was geschift.
pi_87800632
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:23 schreef DutchSL het volgende:
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster.
Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie ;).
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:05:38 #26
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87801437
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie ;).
Is de combinatie Finestre - Agnello - Parpaillon - Bonette in principe mogelijk met de auto? Of alleen per fiets?

Gruwelijke opeenvolging van cols, natuurlijk. Ik wist trouwens niet dat de Parpaillon nog open was.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 21-10-2010 20:28:34 ]
pi_87804500
Er zijn mensen die door de tunnel gaan met de auto. Of dat met een gewone auto gaat weet ik niet.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:28:06 #28
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87807522
^ dank.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:28:46 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87820485
quote:
Een Hel zonder Bos?

Parijs-Roubaix passeert in 2011 niet door het befaamde Bos van Wallers. Dat zegt Joel Lainé, organisator van de toeristenversie van de Hel. Maar parcoursbouwer Jean-François Pescheux houdt de boot af.

Een nogal ongelukkige slip of the tongue was dat, van de heer Lainé. Normaal had hij de kranten gehaald met de eerste editie van de Paris-Roubaix Challenge, een Hel voor wielertoeristen die woensdagavond boven de doopvont gehouden werd. Maar toen journalisten hem vroegen waarom het Bos van Wallers niet opgenomen was in dat parcours, toonde hij zich geen al te goeie politicus. Lainé zei niet simpelweg dat dat te gevaarlijk was. Neen, hij zei: 'Omdat de profs er in 2011 ook niet langs rijden.'

De wielerwereld meteen op zijn achterste poten. Want een Hel zonder Bos, dat is als een Ronde zonder Muur. Of een Tour zonder Champs-Elysées. Al zou het ook niet de eerste keer zijn; de befaamde Trouée d'Arenberg - ontdekt door Jean Stablinsky in 1968 - zat ook al niet in het parcours tussen '76 en '83. En ook in 2005 reed het peloton errond, wegens te gevaarlijk. Nadien zette parcoursbouwer Jean-François Pescheux echter alle zeilen bij om de gemeenten een reparatie van 220.000 euro te laten doen. Stenen hersteld, de mythe ook.

En diezelfde Pescheux zou nu het bos omzeilen in de editie van 2011? De Fransman gromt. 'Het is veel te vroeg om daar nu iets over te zeggen', sneert hij naar Lainé in La Voix du Nord. 'We zijn nog maar pas bezig met de verkenningen. We beslissen niet over het parcours voor 15 december.'

Pont-Gibus

Wel opvallend: woensdag lekte ook al uit dat de editie van 2011 zeker de Chemin des Postes aandoet, een zware strook even verderop die ook al ingepast werd in... 2005. Het jaar dat het Bos níet werd opgenomen in het parcours. De Chemin des Postes zou dus als alternatief kunnen dienen voor het Bos.

Maar de weg kan ook een drukmiddel zijn tegenover Salvatore Castiglione, de burgemeester van Wallers. Die wordt al enkele jaren aan de mouw getrokken door Pescheux, om de strook van Pont-Gibus te herstellen. Dat is de natuurlijke uitloper van het Bos van Wallers, die echter zó slecht ligt dat ze de afgelopen twee edities ontweken werd. Tot ongenoegen van de organisatie. Maar Castiglione is formeel: 'Het herstel van die weg kost 500.000 euro. Dat geld heb ik gewoon niet.'

Wijkt Pescheux dan maar uit naar de Chemin des Postes? Of houdt hij vast aan de traditie van de Hel? 'Ik heb altijd gezegd dat het parcours van Parijs-Roubaix niet vastligt', zegt de parcoursbouwer. 'Er zullen edities zijn zonder het Bos, er zullen edities zijn met de Chemin des Postes. En er zullen misschien edities zijn met allebei.' Wordt ongetwijfeld vervolgd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87820560
Volgens mij kan de ASO ook best een bijdrage leveren aan dat herstel :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:12:49 #31
11102 knep
Mountainfreak
pi_87828609
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn mensen die door de tunnel gaan met de auto. Of dat met een gewone auto gaat weet ik niet.
Met een gewone auto is dat echt niet te doen, je hebt gewoon een 4x4 nodig.
Ik heb de Parpaillon een aantal keer beklommen van beide kanten met m'n ATB. Is redelijk goed te doen.
Voor racefietsen echter nauwelijks te doen wegens het redelijk grove gesteente.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:13:49 #32
11102 knep
Mountainfreak
pi_87828647
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef DutchSL het volgende:
Etna geruchten waren er al heel lang.. helaas gaan ze niet voor de meest spectaculaire oplossing.

Ze gaan hem nu zo beklimmen:
[ afbeelding ]

Maar na Rifugio Sapienza kun je nog veel verder door tot vlak onder de krater over sterrato (zoals de Finestre) wegen. Dat moet wel één van de zwaarste beklimmingen van Europa opleveren:

[ afbeelding ]

De etappe zal in Messina starten, de stad van Nibali. Ik heb familie in een dorpje vlak bij Messina wonen, ze zeuren me al een paar jaar aan de kop om eens te komen, misschien toch maar eens een vakantie in mei plannen ;)
Mwah, vanaf de Refugio doorgaan naar de Torre del Filosofo is met de racefiets echt niet te doen.
Dan zullen ze de weg toch aan moeten pakken :P.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:34:32 #33
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87831358
Vermoedelijke parcours Giro volgens la Stampa:



1 Ploegentijdrit
1 Berttijdrit
1 Tijdrit laatste etappe

5 aankomsten Bergop (Montevergine di Mercogliano, Etna, het Oostenrijkse Grossglockner, Monte Zoncolan en Sestriere)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87834471
Ploeg van de Schlecks zou Leopard True Racing gaan heten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:24:13 #35
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87835389
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:34 schreef Chielus het volgende:
Vermoedelijke parcours Giro volgens la Stampa:

[ afbeelding ]

1 Ploegentijdrit
1 Berttijdrit
1 Tijdrit laatste etappe

5 aankomsten Bergop (Montevergine di Mercogliano, Etna, het Oostenrijkse Grossglockner, Monte Zoncolan en Sestriere)
2 dagen voor het einde door het Valle Anzasca (Macugnaga) loopt het ook nog behoorlijk omhoog in de slotfase:



Al zijn die grafiekjes vaak weinig nauwkeurig en weet ook niet of ze in het dorp zelf eindigen (1200m) of er buiten. Macugnaga ligt trouwens net ten oosten van de hoogste wand van de Alpen, waardoor vaak laaghangende bewolking ivm groot temperatuurverschil met Po-vlakte.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 22-10-2010 16:34:08 ]
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:29:47 #36
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87871290
Vader Gesink overleden

Is dus wel een serieuze val geweest. RIP iig.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87873722
De etappes van de Giro 2011 staan hier

Etappe 14 met Crostis en de Zoncolan _O_
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_87873770
pi_87881823
Zwaarste parcours sinds 2005 en misschien wel zwaarder, goedendag zeg.

Laatste massasprint: etappe 12 :D
pi_87886252
De Giro is episch.
pi_87888826
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:29 schreef Chielus het volgende:
Vader Gesink overleden

Is dus wel een serieuze val geweest. RIP iig.
Triest nieuws, R.I.P.
pi_87889159
Inderdaad, r.i.p.
pi_87891390
Ik vind de zwaarte van de Giro iets te veel van het goede... Oké, het vermaakt de kijker, maar voor de sport in z'n geheel lijkt het me geen goede zaak.
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:32:27 #44
11102 knep
Mountainfreak
pi_87891881
Jammer dat zowel Mollema als Gesink de tour wel zullen rijden.
pi_87892004
Inderdaad. Hoewel de Tour volgend jaar een parcours heeft dat meer dan ooit geschikt is voor klimmers, had ik ze graag in de Giro gezien. Gesink is nog wel begrijpelijk dat hij de Tour doet, maar Mollema had ik sowieso liever in de Giro voor een top-10 plek zien rijden in plaats van knechten in de Tour.
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:48:12 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87892326
zitten weer heel wat leuke tussenritjes in ook.
pi_87892603
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie ;).
Je hebt daar in de buurt ook nog de Pontis, niet lang maar wel focking steil.

In de Pyreneën heb je de Col de la Coruzette, met 3 km aan 12%.
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:07:48 #48
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87893035
Verraderlijk maar evenwichtig parcours. Niet overdreven zwaar voor Giro begrippen, vind ik. Zwaar genoeg, dat zeker.

Opvallend: geen "echte" bergritten in de 3e week. Al vind ik de extreem lange aanloop naar de Finestre eerder een voordeel dan een nadeel. Spektakel bijna gegarrandeerd.

3e week lijkt m.i. in het voordeel van Nibali, als je er van uit gaat dat Scarponi, Nibali en Ricco de favorieten zijn.
pi_87931201
quote:
1 Garmin 1119
2 Rabobank 1105
3 HTC 987
4 Lampre 934
5 Luxembourg 919
6 OmegaPharma 907
7 Katusha 698
8 Vacansoleil 678
9 Sky 665
10 RadioShack 644
11 Liquigas 625
12 SaxoBank 588
13 Movistar 530
14 Euskaltel 489
15 BMC 450
16 Geox 400
17 Cofidis 368
18 QuickStep 364
19 Astana 351
20 Ag2R 347
21 FDJ 312
22 Acqua&Sapone 248
23 Saur 244
24 FarneseVini 211
25 Androni 183
Dit zou de rider value lijst zijn bij benadering, na wat nieuwe info van uci. Dikgedrukte teams zijn al zeker. Dan lijken dus de eerste 5 licenties te gaan naar HTC, Luxembourg, Vacansoleil, Liquigas en Movistar.

Astana, BMC Racing, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Geox-TMC en Pegasus Sports zouden om de resterende plekken mogen vechten. Dus qua ploegen geen veranderingen met een tijdje terug.

Maar vanavond weten we het zeker.

Verder:

quote:
Rotterdam en Antwerpen werken aan gloednieuwe koers'

Rotterdam en Antwerpen zitten samen rond de tafel met het idee om een nieuwe wielerwedstrijd te organiseren. Dat schrijft De Telegraaf. De Nederlandse en de Belgische stad willen samenwerken om een nieuwe eendagskoers of tweedaagse wedstrijd van op het hoogste niveau in het leven te roepen, zo weet de ochtendkrant.

De wedstrijd zou zich grotendeels moeten afspelen langs de kust, waardoor het een nieuwe waaierklassieker zou moeten worden. De bedoeling is dat start en finish ieder jaar zouden wisselen tussen Rotterdam en Antwerpen. ASO, organisator van onder meer de Tour de France, zou al gevraagd zijn om de organisatie op zich te nemen.
Bron: Wielerflits
Verder:
Vandborg terug naar Saxo, JVDB wil verlengen bij Omega, Valjavec weet geen ploeg te vinden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:00:59 #50
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87931273
Dat gejank van dat de Tour-favorieten de Giro nu overslaan vind ik geen argument om het parcours minder zwaar te maken.

http://www.cyclingnews.co(...)ip-2011-giro-ditalia

:')

Ze kunnen bij Sky beter zorgen dat ze een klassementsrenner aantrekken.
pi_87931403
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:58 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit zou de rider value lijst zijn bij benadering, na wat nieuwe info van uci. Dikgedrukte teams zijn al zeker. Dan lijken dus de eerste 5 licenties te gaan naar HTC, Luxembourg, Vacansoleil, Liquigas en Movistar.

Astana, BMC Racing, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Geox-TMC en Pegasus Sports zouden om de resterende plekken mogen vechten. Dus qua ploegen geen veranderingen met een tijdje terug.

Maar vanavond weten we het zeker.
is mosquera nog meegerekend bij Vacansoleil?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_87931437
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:05 schreef franklop het volgende:

[..]

is mosquera nog meegerekend bij Vacansoleil?
Yup, contract was voor de 20e namelijk niet ontbonden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_87931763
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 12:06 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Yup, contract was voor de 20e namelijk niet ontbonden.
Dus dan zouden ze gewoon nog van hem kunnen profiteren, terwijl hij hoogstwaarschijnlijk een schorsing krijgt en geeneens voor vacansoleil zal koersen.. goed gedaan ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:23:52 #54
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87931995
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:58 schreef Steven184 het volgende:
JVDB wil verlengen bij Omega
Hij zou een onderdeel zijn van "plan B" bij Saxo indien Contador wordt geschorst. Hij gebruikt dat iig. om meer geld los te krijgen bij Omega Pharma.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87932197
Die waaierwedstrijd vind ik trouwens een topidee _O_ (Mits goed uitgevoerd.)
pi_87932478
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die waaierwedstrijd vind ik trouwens een topidee _O_ (Mits goed uitgevoerd.)
Die wedstrijd kan dan ook echt prachtige edities krijgen als er veel wind staat, en iedere wedstrijd op hoog niveau die Nederland erbij krijgt is meegenomen *O*
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:50:32 #57
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_87932820
Zo'n waaierwedstrijd zou wel mooi zijn. :D
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_87945556
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:58 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Verder:
[..]

Verder:
Vandborg terug naar Saxo, JVDB wil verlengen bij Omega, Valjavec weet geen ploeg te vinden.
Een waaierklassieker langs de Zeeuwse kust :9
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87967337
Hmm, rider values nog niet bekend gemaakt. Raar...
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:14:13 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87967478
De gewenste teams zullen niet bovenaan staan, dus het systeem zal wel omgegooid worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87967825
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 08:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
De gewenste teams zullen niet bovenaan staan, dus het systeem zal wel omgegooid worden.
Ik wilde het niet zeggen, maar ben blijkbaar dus niet de enige die zo slecht denkt. :')
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:54:56 #62
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87970310
Aardige samenvatting van Seizoen '10 (via http://twitter.com/#!/GioLippens)
(Je moet wel van Muse houden....)


Giro directeur heeft trouwens gemeld dat Ricco goed bezig is en weer welkom is. (wat blijkbaar niet geld voor di Luca). Dus VS waarschijnlijk iig naar de Giro
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:46:00 #63
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87971901
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 10:54 schreef Chielus het volgende:


Giro directeur heeft trouwens gemeld dat Ricco goed bezig is en weer welkom is. (wat blijkbaar niet geld voor di Luca). Dus VS waarschijnlijk iig naar de Giro
Ja, en hij heeft Saxo liever niet als Porte de Giro niet rijdt. Sky heeft ook weinig ambities blijkbaar.

Vraag me alleen af of Zomegnan die ploegen kan weigeren.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:17:56 #64
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87972905
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:46 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]



Ja, en hij heeft Saxo liever niet als Porte de Giro niet rijdt. Sky heeft ook weinig ambities blijkbaar.

Vraag me alleen af of Zomegnan die ploegen kan weigeren.
Als saxo geen Porte of Contador & friends meeneemt blijft er maar een heel marginaal ploegje over. Dan kan ik me voorstellen dat je liever een ambitieuse italiaanse ploeg aan het vertrek hebt.

Aan de andere kant help je wel een aantal ploegen om zeep aangezien de sponsors daarvan weg gaan blijven als de garantie van deelname wegvalt.

Het blijven lastige vraagstukken, maar het zou de UCI eens sieren als ze een definitief sluitend plaatsings systeem kunnen neerzetten. En als daar de 3 grote rondes buitenvallen dan is dat maar zo maar dat geeft iig wel duidelijkheid.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:25:35 #65
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87973151
Ik kan me in de tijd voor we een Pro-Tour hadden (jaren '80 en '90) weinig conflicten herinneren waarbij ploegen zwaar verontwaardigd waren dat ze niet voor bepaalde wedstrijden werden uitgenodigd.

De UCI heeft gewoon zelf een hoop problemen geïntroduceerd. Het moest allemaal moderner en er moest zonodig geglobaliseerd worden, maar er is totaal niet over nagedacht. En met die globalisering valt het ook wel mee. Er zijn wat angelsaksische landen nu semi-geïnteresseerd (vooral in de baan, want daar zijn dan eenvoudiger Olympische successen te behalen) maar dan houdt het ook op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87973679
In de jaren 80 maar ook nog in de jaren 90 waren veel ploegen amper geintereseerd in bepaalde wedstrijden. Ploegen zijn nu veel internationaler georienteerd en hebben vaak wel 1 of meerdere specialisten in huis die ingezet kunnen worden voor klassiekers of grote ronden.
pi_87974504
Precies, het eerste seizoen Protour was een hele verademing. Vroeger keek je bijna nooit naar koersen in Spanje of Italië omdat 70 tot 80% van de deelnemers Spaans was en de weinige buitenlanders die er meededen zelden streden om de prijzen, eenvoudigweg omdat het niet hun hoofddoel was in het seizoen.
Nu is het deelnemersveld dikwijls veel internationaler en is er ook veel meer interesse van ploegen en publiek voor de grote buitenlandse koersen. Veel ploegen bestaan nu dan ook uit meerdere nationaliteiten of hebben sponsors met een grote internationale naam en een gelijkwaardig groot budget.

De protour heeft de koers toch wel een stapje vooruit doen zetten. Wat rest is enkel een degelijk regelement en de bereidheid samen te werken (ipv UCI versus ASO etc.).
Het is daarnaast wel een beetje jammer dat de overige kalender zo sterk heeft ingeboet. Voor de EuropeTour is nauwelijks aandacht, voor de klassementen van de overige continenten evenmin. Het zou mooi zijn mochten deze koersen ook aan invloed winnen. Bijvoorbeeld door het topteam in het klassement toegang te verschaffen tot de ProTour van het jaar daarna (natuurlijk met de nodige afstemming..).
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:11:54 #68
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_87997588
De Nederlanders doen het goed in de Tour du (Burkina) Faso. Peter van Agtmaal won de eerste etappe en vandaag heeft Leander Schreurs de vierde etappe gewonnen. Fransman Julien Schick gaat momenteel aan de leiding.

Uitslagen op www.cyclingnews.com en www.cqranking.com

Sfeerimpressies en wedstrijdverslagen (video's) op de website van TV5 Monde.

Leuke wedstrijd om te volgen, met name vanwege het hoge amateuristische gehalte. De ploegleider tuft in een oude Mercedes sedan achter het veld aan met een kofferbak vol met wielen. Reservefietsen doen ze niet aan, ze zijn blij dat ze uberhaupt een fiets hebben. Het afgeven van drinkbussen doen ze ook niet aan, in plaats daarvan schenkt de ploegleider je huidige bidon vanuit een 1,5L fles vol. Dat je dan mogelijk even moet stoppen is bijzaak. Teamkleding is ook een ruim begrip, zo draagt een renner uit Benin een koerspetje met 'Province de Liège' op.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_87998281
VRT zend elk jaar een terugblik uit. Altijd leuk om te zien, al vind ik het jammer dat al die Europeanen meedoen.
pi_88004821
quote:
Fabian Cancellara krijgt de Vélo d'Or 2010

Fabian Cancellara, die de Ronde en Parijs-Roubaix won én geel droeg in de Tour, is voor het Franse wielerblad Vélo Magazine de beste renner van 2010. De Zwitsere hardrijder staat voor het eerst op de erelijst.

Fabian Cancellara dankt deze bekroning vooral aan zijn dubbelslag in het voorjaar, toen hij in één week tijd de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix won.

Later op het jaar won hij ook twee Tourritten, droeg hij het geel en werd hij in Australië voor de vierde keer wereldkampioen tijdrijden.

Cancellara volgt op de erelijst Alberto Contador op, die de voorbije drie jaar de Vélo d'Or kreeg. Maar de Spanjaard heeft op dit moment andere katten te geselen. Cancellara is na Tony Rominger de tweede Zwitser op het palmares.

De enige twee Belgen die de Vélo d'Or al wonnen zijn Tom Boonen (2005) en Johan Museeuw (1996). De trofee wordt sinds 1992 uitgereikt. De eerste laureaat destijds was Miguel Indurain.
pi_88083014
quote:
"Waarom geen dopingcontroles 's nachts?"
Het Wereldantidopingagentschap WADA heeft de Internationale Wielerunie UCI proficiat gewenst met zijn antidopingprogramma in de Tour 2010. Maar het WADA wil de deelnemers aan de Tour de France voortaan ook 's nachts controleren.

Omdat de Internationale Wielerunie UCI in 2009 door het Franse antidopingagentschap (AFLD) incompetentie werd verweten, nodigde de wereldbond dit jaar WADA-observatoren uit.

"De dopingstrijd in de Tour was van goede kwaliteit", klonk het in een rapport. "Maar het is nodig dat de UCI het voorspelbare karakter van de controles aanpakt en wegwerkt. Die zijn nu vooral voor zware bergritten en op rustdagen."

Het WADA wil dat de UCI met "een meer agressieve aanpak" te werk gaat. In een aanbeveling luidt het dat "de UCI serieus zou moeten overwegen om in te gaan tegen het informele comfort van de renners, die weten dat ze niet zullen worden getest in het midden van de nacht."

Het WADA stelt ook voor dat de UCI de dopingsancties in de Tour centraal aanpakt en de afhandeling van de dopinginbreuken niet overlaat aan de nationale federaties, zoals nu het geval is. "Dat zou de continuïteit én de snelheid van de procedures ten goede komen."
Bron
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:16:46 #72
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_88084437
misschien tijdens de wedstrijd anders?
even afstappen en dopingcontrole.
pi_88085508
quote:
3s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:16 schreef Beregd het volgende:
misschien tijdens de wedstrijd anders?
even afstappen en dopingcontrole.
En de rest van het peloton kan best even wachten tot het plasje klaar is. Gelijk ruimte voor een reclameblokje :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:28:44 #74
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_88103250
Tour 2012 start in Luik.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:34:01 #75
73911 ultra_ivo
pi_88103424
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:28 schreef Beregd het volgende:
Tour 2012 start in Luik.
Super, dat wordt leuk tour kijken in 2012.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:37:12 #76
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_88103533
staat op sporza, maar nog niet veel info.

Hopelijk zoeken ze een mooi parcoursje uit voor de eerste rit in lijn, en gaanb ze niet voor een vlakke laatste stuk.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:15:37 #77
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_88104972
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]




Super, dat wordt leuk tour kijken in 2012.
Ideaal voor de Limburgers
Net efkes anges
  FOK!fotograaf vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:18:13 #78
73911 ultra_ivo
pi_88105076
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:15 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Ideaal voor de Limburgers
Inderdaad. Hopen dat ik dan weer een lang weekend heb. Proloog in Luik is iig veel handiger dan een proloog in Rotterdam.
pi_88106287
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:18 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]



Inderdaad. Hopen dat ik dan weer een lang weekend heb. Proloog in Luik is iig veel handiger dan een proloog in Rotterdam.
hopelijk een proloog met wat klimwerk erin ^O^
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_88106548
quote:
Over twee jaar zal ons land (weer) stormlopen voor de Tour, want die start in de stad Luik. Dat hebben de provincie en organisator ASO bekendgemaakt. De laatste keer dat België een Tour-start kreeg, was in 2004. Ook toen was Luik gastheer.

De Tour 2012 zal op zaterdag 30 juni starten met een proloog in de straten van Luik. De eerste rit in lijn (zondag 1 juli) brengt het Tour-peloton van Luik naar Seraing.

De aankomst van die rit zal in de buurt van de kristalfabriek van Val Saint-Lambert liggen. De tweede rit (maandag 2 juli) gaat van Wezet naar Doornik.

Luik heeft wat met de Tour, want in 2004 startte de Tour voor het laatst in ons land en ook toen viel de keuze op de stad aan de boorden van de Maas. Fabian Cancellara won toen de proloog.

Het is de vierde keer dat de Tour in België start na Brussel (1954), Charleroi
Belga (1975) en Luik (2004) dus.

Op 18 november stellen de provincie Luik en Tour-organisator ASO het project officieel voor aan de pers. Ex-Tour-winnaars Bernard Hinault (die nu voor ASO werkt) en Eddy Merckx zullen van de partij zijn.
Bron: Sporza.

Op Sporza Teletekst:

quote:
In 2004 won Fabian Cancellara de proloog door de straten van Luik. Zaterdag 30 juni 2012 krijgt de Zwitser een kans om dat kunstje over te doen. Net als toen maakt het tijdritparcours ook nu
weer een lus rond het park van Avroy.
2004:



Oftewel, beetje simpele proloog waarschijnlijk zonder heuveltjes of iets en de eerste ritten in lijn zullen ook wel op sprints uitgaan lopen. Too bad...
Jack does it in real time...
pi_88108215
Tourstart eind juni. Logisch ook met het oog op de OS, die eind juli al beginnen. Daarnaast ligt het ook zo dicht bij elkaar dat de sprinters uit de Tour hun vorm mooi door kunnen trekken naar de OS.
pi_88110333
Raar dat Luik weer mag.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:34:25 #83
73911 ultra_ivo
pi_88110352
De 1e etappe kan niet anders dan heuvelachtig zijn. Anders krijg je geen rondje rond Luik. De 2e etappe zal ook verre van vlak zijn. Tussen Visé en Doornik moet je toch een keer of wat omhoog.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:42:24 #84
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_88110679
http://www.uci.ch/Modules(...)DMTYxNw%26LangId%3D1

quote:
Disciplinary sanctions against RadioShack Team and Carlos Barredo

29.10.2010

The UCI also announces that the Disciplinary Commission has decided to fine the Manager of the team RadioShack Johan Bruyneel 10’000 Swiss Francs (CHF), the team’s Sporting Directors present at the 2010 Tour de France 5,000 CHF, and the riders at the French race 2,500 CHF. In addition, Mr Bruyneel has been suspended for two months, from 1st February to 31st March 2011.
The riders of the RadioShack team infringed art. 12.1.004 of the UCI Regulations during the last stage of the Tour de France 2010, related to the wearing of a non authorised jersey. In addition, Mr J. Bruyneel publicly offended the UCI International Commissaires with his declarations.

The UCI Disciplinary Commission has also suspended Mr Carlos Barredo for two months, from 1st January to 28th February 2011. Mr C. Barredo infringed article 12.1.005 of the UCI Regulations (blemishing of the image, the reputation or the interests of cycling and the UCI) during the 2010 Tour de France.


UCI Press Services
Barredo mag dus niet meedoen aan de Tour Down Under, als ie dat überhaubt van plan was.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:24:24 #85
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_88112246
Start in Visé is helemaal ideaal voor de Limburgers. Kijken of ik tzt met de motor op paar plaatsen ga kijken
Net efkes anges
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:36:32 #86
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_88114522
Hoe leuk Luik ook is (vanuit het bezoek aspect) Had ik een start in Barcalona bijv veel mooier gevonden. Proloog op de Montjuic ofzo.
Binnen 8 jaar weer naar dezelfde startplaats is trouwens redelijk bizar als je weet hoe graag steden die start binnen willen halen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:58:45 #87
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88117452
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:36 schreef Chielus het volgende:
Hoe leuk Luik ook is (vanuit het bezoek aspect) Had ik een start in Barcalona bijv veel mooier gevonden. Proloog op de Montjuic ofzo.
Binnen 8 jaar weer naar dezelfde startplaats is trouwens redelijk bizar als je weet hoe graag steden die start binnen willen halen.
En als je weet dat de helft van de tijd gewoon in Frankrijk wordt gestart.

Het is wel Wallonië natuurlijk. ASO organiseert er ook twee niet onbekende wedstrijden... maar toch, vreemd ja.
pi_88124563
Als het dus klopt wat op Sporza teletekst staat dat ook de proloog weer ongeveer hetzelfde rondje gaat worden, dan is dat wel gek ja...

Zou ik zeggen begin nu dan met een heuvelrit in lijn (a la Luik-Bastenaken-Luik), zodat je dat soort mannen weer eens voor het geel ziet strijden (dat was een paar Tours terug ook gaaf met die eerste etappe met een heuveltje op het einde). Nu komt dat misschien wel de eerste dagen terug in het parcours, maar om dan de start van paar jaar teurg min of meer te kopieren vind ik een beetje méh, net niks hebben...
Jack does it in real time...
  FOK!fotograaf vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:06:39 #89
73911 ultra_ivo
pi_88125597
Ook bij een proloog binnen de stad Luik kun je er een leuke klim in zetten, gewoon de finish bij de Citadel leggen.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:21:29 #90
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88133767
Wordt er überhaupt door Vlaanderen gereden? Helemaal niet, toch? Een proloog en wellicht 2 volledige etappes door Wallonië. Kan me niet voorstellen dat Waalse steden meer geld boden. We hebben het hier over één van de armste regio's van West-Europa, versus één van de rijkste. Daarbij is Vlaanderen veel meer geobsedeerd door wielrennen.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:26:28 #91
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_88135561
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:21 schreef SuikerVuist het volgende:
Wordt er überhaupt door Vlaanderen gereden? Helemaal niet, toch? Een proloog en wellicht 2 volledige etappes door Wallonië. Kan me niet voorstellen dat Waalse steden meer geld boden. We hebben het hier over één van de armste regio's van West-Europa, versus één van de rijkste. Daarbij is Vlaanderen veel meer geobsedeerd door wielrennen.
wallonië is wel een van de armste regio's van west-europa, maar zijn wel vaak bereid veel overheidsgeld in sportevenementen te steken, denk maar aan franc aux champs in de F1 bvb, of e vele steun aanvoetbalploegen.

Ook heeft Vlaanderen al heel veel wielerevenementen die enorm veel volk trekken, en de tour dus minder nodig.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:30:11 #92
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88140767
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 11:26 schreef Beregd het volgende:

[..]

wallonië is wel een van de armste regio's van west-europa, maar zijn wel vaak bereid veel overheidsgeld in sportevenementen te steken, denk maar aan franc aux champs in de F1 bvb, of e vele steun aanvoetbalploegen.

Ook heeft Vlaanderen al heel veel wielerevenementen die enorm veel volk trekken, en de tour dus minder nodig.
Francorchamps dan toch. ;)

Maar... bedankt voor de uitleg. Ik zeg ook niet dat Vlaanderen de Tour nodig heeft (Londen ook niet, trouwens), maar dat er veel interesse is om een Tour-start te organiseren. Daar kan ik me in vergissen, natuurlijk.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:33:21 #93
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_88140845
Ik denk dat Vlaanderen liever een WK wil dan een Tourstart.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_88141396
Of het nou Vlaanderen of Wallonië is maakt bij de Tour niks uit. Dat merkte dit jaar toen de Tour zowel door Vlaanderen als door Wallonië ging. Tot in Antwerpen reden de motoragenten van Luik, tot diep in het Luikse de Antwerpse motoragenten. Dit was overduidelijk gezamenlijk georganiseerd.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:20:20 #95
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_88145330
Het is dan vreemd dat er maar liefst een proloog & 2 hele etappes in Wallonië plaatsvinden. Na Rotterdam wisten ze niet hoe snel ze uit Nederland weg moesten. In '12 zullen ze dan waarschijnlijk weinig over de grens trekken. Hooguit een finisch in Spanje of Andorra.
Waarschijnlijk zullen ze vanuit Belgie via Noord Frankrijk richting de Alpen gaan en daarna pas de Pyreneen aandoen.(meestal is de volgorde om en om). zou mooi zijn als ze als voorproefje de Vogezen mee pakken ofzo.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_88211554
quote:
Cavendish tests difficult Copenhagen Worlds course
Expects an uphill mass sprint finish

Mark Cavendish is expecting that the 2011 road world championship race in Copenhagen will end in a mass sprint. After testing the circuit, he said the course is harder than it looks but not as hard as this year's Worlds road race in Melbourne.

Cavendish and HTC-Columbia directeur sportif Brian Holm took to the course on Sunday, with the sprinter riding two laps of the 14 km circuit course.

"The route is much easier than in Geelong, but actually harder than I thought,” Cavendish told cyclingworld.dk. “It's technically very difficult. But I think it'll be a finale with a large group sprint."

"The course isn't as challenging as in Geelong, but is tougher than I thought. It is technically challenging and I think that quite a big group will settle the medals in a sprint", Cavendish told cyclingworld.dk.

"The uphill finish will result in a power sprint.”

The Manx rider added that, "It's the most important race of the 2011 season and I aim to be at my absolute best and bring home the rainbow jersey."

The Copenhagen world championships will be held Septemer 19-25, 2011.
  maandag 1 november 2010 @ 18:25:11 #97
11102 knep
Mountainfreak
pi_88217583
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:20 schreef Chielus het volgende:
Het is dan vreemd dat er maar liefst een proloog & 2 hele etappes in Wallonië plaatsvinden. Na Rotterdam wisten ze niet hoe snel ze uit Nederland weg moesten.
Kwestie van geld lijkt me.
pi_88240692


6 Jaar alweer... ;(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:21:39 #99
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_88249632
quote:
Wielerploeg Vacansoleil is nog steeds in afwachting op een uitkomst in de zaak rond de Spanjaard Ezequiel Mosquera.

De nummer twee van de afgelopen Ronde van Spanje tekende in augustus een contract voor twee jaar bij de Nederlandse equipe.

Kort na de Vuelta werd echter het maskeringsmiddel HES in de urine van de 34-jarige renner gevonden.

Maskeringsmiddel
"Hij heeft geen B-staal aangevraagd. Hij is nu aan het bewijzen dat hij HES niet heeft gebruikt om iets te maskeren", stelt manager Daan Luijkx. Hoe Mosquera het middel wel in zijn lichaam kreeg, is bij Luijkx niet bekend.

"Wij worden door Mosquera op de hoogte gehouden. Het is aan de Spaanse wielerunie om uiteindelijk met een uitspraak te komen."

Mocht de Spanjaard worden geschorst, dan wordt zijn contract bij Vacansoleil gelijk ontbonden. "Ook al wordt hij maar één dag geschorst, komt hij nooit in dienst van Vacansoleil", verzekerde Luijkx.

Geen back-up
Mocht Mosquera geschorst worden en Vacansoleil ontbindt het contract, gaat de ploeg niet op zoek naar een nieuwe prominente naam.

"We hebben geen back-up. Als hij wordt ontslagen, kijken we wel even rond of we nog een renner aan kunnen trekken, dat wel. Maar in principe is ons team sterk genoeg."

ProTeam-licentie
Naast de zaak Mosquera, wacht Vacansoleil vol spanning op een bericht van de UCI. De ploeg dingt mee naar een ProTeam-licentie voor 2011. "Ze zouden op 25 oktober met een lijst van ploegen komen. We wachten gespannen af."

Één van de zaken die de UCI meeneemt in zijn overweging een ploeg een licentie toe te kennen, is de sportieve waarde die de renners hebben. "We hebben de UCI vrijwillig laten weten dat ze de 'rider's value' van Mosquera niet hoeven mee te tellen. Dat zou achteraf niet eerlijk zijn naar andere ploegen toe."
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 november 2010 @ 16:33:27 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88252625
duurt ook maar lang zo
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')