quote:Op woensdag 20 oktober 2010 18:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bovendien hebben ze ongelofelijk veel publiciteit voor het geld dat ze erin stoppen
quote:Vaak nog betalen om met zo'n pakje te rijdenOp woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
quote:Helemaal mee eens, echter daarom snap ik deOp woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
quote:Niet alleen wielerliefhebbers. Ik geloof dat er een tijdje geleden een adviesbureau oid ook met die conclusie kwam (dat artikel heb ik niet kunnen vinden, dit kwam ik wel tegen). Zeker ploegen die meedoen aan de Tour de France hebben een gigantische exposure voor een relatief klein bedrag.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
quote:Vooral voor Europese bedrijven, bij Amerikaanse sponsors is het toch meestal ook iemand in het bedrijf zelf die ook wat met wielrennen heeft.Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef du_ke het volgende:
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren.
quote:Waar er dan wel altijd over de Rabo-ploeg wordt gesproken, de naam valt dus iedere keer als de ploeg een beetje publiciteit krijgt of in beeld komt. Alleen al 9 weken aan grote rondes aan publiciteit dat je direct meepakt, dat zijn als je het vergelijk met voetbal dus al 56 wedstrijden uitgedrukt in dagen. Niet helemaal een eerlijke vergelijking maar qua aantal dagen exposure zijn de grote ronden dus al ongeveer gelijk aan het aantal dagen exposure van een ploeg die internationaal voetbal speelt.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
quote:Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi isOp donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
quote:In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is
quote:Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.Op donderdag 21 oktober 2010 08:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden.
quote:Bij Embrun ligt er nog eentje (waarvan je de naam niet mag uitspreken).Op donderdag 21 oktober 2010 14:09 schreef DutchSL het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.
quote:Hoezo is dat onzin? De naam van een sponsor trekt toch net zo goed voorbij aan de toeschouwers langs de weg en bij sommige ritten zoals in bergritten is die naam toch vrij lang te zien. Een ritje Alpe d'Huez levert meer toeschouwers op dan een voetbalwedstrijd, net zo goed als een proloog in Rotterdam.Op donderdag 21 oktober 2010 14:31 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.
quote:Gingen ze maar naar de top van de Sierra Nevada. Het laatste deel van het onverharde stuk zou dan wel aangepakt moeten worden. Nu nauwelijks berijdbaar.Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
quote:Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditieOp donderdag 21 oktober 2010 15:23 schreef DutchSL het volgende:
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster.
quote:Is de combinatie Finestre - Agnello - Parpaillon - Bonette in principe mogelijk met de auto? Of alleen per fiets?Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie.
quote:Een Hel zonder Bos?
Parijs-Roubaix passeert in 2011 niet door het befaamde Bos van Wallers. Dat zegt Joel Lainé, organisator van de toeristenversie van de Hel. Maar parcoursbouwer Jean-François Pescheux houdt de boot af.
Een nogal ongelukkige slip of the tongue was dat, van de heer Lainé. Normaal had hij de kranten gehaald met de eerste editie van de Paris-Roubaix Challenge, een Hel voor wielertoeristen die woensdagavond boven de doopvont gehouden werd. Maar toen journalisten hem vroegen waarom het Bos van Wallers niet opgenomen was in dat parcours, toonde hij zich geen al te goeie politicus. Lainé zei niet simpelweg dat dat te gevaarlijk was. Neen, hij zei: 'Omdat de profs er in 2011 ook niet langs rijden.'
De wielerwereld meteen op zijn achterste poten. Want een Hel zonder Bos, dat is als een Ronde zonder Muur. Of een Tour zonder Champs-Elysées. Al zou het ook niet de eerste keer zijn; de befaamde Trouée d'Arenberg - ontdekt door Jean Stablinsky in 1968 - zat ook al niet in het parcours tussen '76 en '83. En ook in 2005 reed het peloton errond, wegens te gevaarlijk. Nadien zette parcoursbouwer Jean-François Pescheux echter alle zeilen bij om de gemeenten een reparatie van 220.000 euro te laten doen. Stenen hersteld, de mythe ook.
En diezelfde Pescheux zou nu het bos omzeilen in de editie van 2011? De Fransman gromt. 'Het is veel te vroeg om daar nu iets over te zeggen', sneert hij naar Lainé in La Voix du Nord. 'We zijn nog maar pas bezig met de verkenningen. We beslissen niet over het parcours voor 15 december.'
Pont-Gibus
Wel opvallend: woensdag lekte ook al uit dat de editie van 2011 zeker de Chemin des Postes aandoet, een zware strook even verderop die ook al ingepast werd in... 2005. Het jaar dat het Bos níet werd opgenomen in het parcours. De Chemin des Postes zou dus als alternatief kunnen dienen voor het Bos.
Maar de weg kan ook een drukmiddel zijn tegenover Salvatore Castiglione, de burgemeester van Wallers. Die wordt al enkele jaren aan de mouw getrokken door Pescheux, om de strook van Pont-Gibus te herstellen. Dat is de natuurlijke uitloper van het Bos van Wallers, die echter zó slecht ligt dat ze de afgelopen twee edities ontweken werd. Tot ongenoegen van de organisatie. Maar Castiglione is formeel: 'Het herstel van die weg kost 500.000 euro. Dat geld heb ik gewoon niet.'
Wijkt Pescheux dan maar uit naar de Chemin des Postes? Of houdt hij vast aan de traditie van de Hel? 'Ik heb altijd gezegd dat het parcours van Parijs-Roubaix niet vastligt', zegt de parcoursbouwer. 'Er zullen edities zijn zonder het Bos, er zullen edities zijn met de Chemin des Postes. En er zullen misschien edities zijn met allebei.' Wordt ongetwijfeld vervolgd.
quote:Met een gewone auto is dat echt niet te doen, je hebt gewoon een 4x4 nodig.Op donderdag 21 oktober 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn mensen die door de tunnel gaan met de auto. Of dat met een gewone auto gaat weet ik niet.
quote:Mwah, vanaf de Refugio doorgaan naar de Torre del Filosofo is met de racefiets echt niet te doen.Op donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef DutchSL het volgende:
Etna geruchten waren er al heel lang.. helaas gaan ze niet voor de meest spectaculaire oplossing.
Ze gaan hem nu zo beklimmen:
[ afbeelding ]
Maar na Rifugio Sapienza kun je nog veel verder door tot vlak onder de krater over sterrato (zoals de Finestre) wegen. Dat moet wel één van de zwaarste beklimmingen van Europa opleveren:
[ afbeelding ]
De etappe zal in Messina starten, de stad van Nibali. Ik heb familie in een dorpje vlak bij Messina wonen, ze zeuren me al een paar jaar aan de kop om eens te komen, misschien toch maar eens een vakantie in mei plannen
quote:2 dagen voor het einde door het Valle Anzasca (Macugnaga) loopt het ook nog behoorlijk omhoog in de slotfase:Op vrijdag 22 oktober 2010 14:34 schreef Chielus het volgende:
Vermoedelijke parcours Giro volgens la Stampa:
[ afbeelding ]
1 Ploegentijdrit
1 Berttijdrit
1 Tijdrit laatste etappe
5 aankomsten Bergop (Montevergine di Mercogliano, Etna, het Oostenrijkse Grossglockner, Monte Zoncolan en Sestriere)
quote:Triest nieuws, R.I.P.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:29 schreef Chielus het volgende:
Vader Gesink overleden
Is dus wel een serieuze val geweest. RIP iig.
quote:Je hebt daar in de buurt ook nog de Pontis, niet lang maar wel focking steil.Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie.
quote:Dit zou de rider value lijst zijn bij benadering, na wat nieuwe info van uci. Dikgedrukte teams zijn al zeker. Dan lijken dus de eerste 5 licenties te gaan naar HTC, Luxembourg, Vacansoleil, Liquigas en Movistar.1 Garmin 1119
2 Rabobank 1105
3 HTC 987
4 Lampre 934
5 Luxembourg 919
6 OmegaPharma 907
7 Katusha 698
8 Vacansoleil 678
9 Sky 665
10 RadioShack 644
11 Liquigas 625
12 SaxoBank 588
13 Movistar 530
14 Euskaltel 489
15 BMC 450
16 Geox 400
17 Cofidis 368
18 QuickStep 364
19 Astana 351
20 Ag2R 347
21 FDJ 312
22 Acqua&Sapone 248
23 Saur 244
24 FarneseVini 211
25 Androni 183
quote:Verder:Rotterdam en Antwerpen werken aan gloednieuwe koers'
Rotterdam en Antwerpen zitten samen rond de tafel met het idee om een nieuwe wielerwedstrijd te organiseren. Dat schrijft De Telegraaf. De Nederlandse en de Belgische stad willen samenwerken om een nieuwe eendagskoers of tweedaagse wedstrijd van op het hoogste niveau in het leven te roepen, zo weet de ochtendkrant.
De wedstrijd zou zich grotendeels moeten afspelen langs de kust, waardoor het een nieuwe waaierklassieker zou moeten worden. De bedoeling is dat start en finish ieder jaar zouden wisselen tussen Rotterdam en Antwerpen. ASO, organisator van onder meer de Tour de France, zou al gevraagd zijn om de organisatie op zich te nemen.
Bron: Wielerflits
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |