abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87764230
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]



bovendien hebben ze ongelofelijk veel publiciteit voor het geld dat ze erin stoppen _O-
:?
pi_87764820
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:32:00 #3
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_87764900
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
Vaak nog betalen om met zo'n pakje te rijden ;)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_87765700
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Wielrennen is een van de goedkoopste sporten voor een sponsor. Veel exposure voor het geld waarmee je normaal 1 topvoetballer hebt (of nog niet eens). Daarnaast nog allerhande fans die gratis voor je reclame maken op straat.
Helemaal mee eens, echter daarom snap ik de _O- die rubbereend geplaatst heeft niet.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:57:08 #5
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87769461
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87773195
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
Niet alleen wielerliefhebbers. Ik geloof dat er een tijdje geleden een adviesbureau oid ook met die conclusie kwam (dat artikel heb ik niet kunnen vinden, dit kwam ik wel tegen). Zeker ploegen die meedoen aan de Tour de France hebben een gigantische exposure voor een relatief klein bedrag.

En het grote verschil met de shirtsponsors in het voetbal is natuurlijk de plek die sponsoren innemen. Gisteren speelden Real Madrid en AC Milaan tegen elkaar, niet Bwin en Fly Emirates. Hoevaak zijn die sponsornamen genoemd en hoelang zijn die in beeld geweest?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pepersaus op 20-10-2010 22:17:22 ]
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_87773543
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:58:32 #8
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_87777868
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef du_ke het volgende:
Wielrennen is inderdaad een manier om goedkoop veel publiciteit te genereren.
Vooral voor Europese bedrijven, bij Amerikaanse sponsors is het toch meestal ook iemand in het bedrijf zelf die ook wat met wielrennen heeft.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_87782576
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Chielus het volgende:
Nou, Rabo stopt ongeveer 13 miljoen in de ploeg. Dan zit je in de top 10 shirtsponsers in het voetbal in europa. Ik ben toch benieuwd wat er meer exposure heeft. Wij (als wielerliefhebbers) kijken vaak met een veel te gekleurde bril.
Waar er dan wel altijd over de Rabo-ploeg wordt gesproken, de naam valt dus iedere keer als de ploeg een beetje publiciteit krijgt of in beeld komt. Alleen al 9 weken aan grote rondes aan publiciteit dat je direct meepakt, dat zijn als je het vergelijk met voetbal dus al 56 wedstrijden uitgedrukt in dagen. Niet helemaal een eerlijke vergelijking maar qua aantal dagen exposure zijn de grote ronden dus al ongeveer gelijk aan het aantal dagen exposure van een ploeg die internationaal voetbal speelt.

Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:20:33 #10
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87790157
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:22:15 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87790250
de etna,
zal weer machtige beelden opleveren, zoals elke giro _O_
pi_87790803
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is ;)
pi_87791828
Etna geruchten waren er al heel lang.. helaas gaan ze niet voor de meest spectaculaire oplossing.

Ze gaan hem nu zo beklimmen:


Maar na Rifugio Sapienza kun je nog veel verder door tot vlak onder de krater over sterrato (zoals de Finestre) wegen. Dat moet wel één van de zwaarste beklimmingen van Europa opleveren:



De etappe zal in Messina starten, de stad van Nibali. Ik heb familie in een dorpje vlak bij Messina wonen, ze zeuren me al een paar jaar aan de kop om eens te komen, misschien toch maar eens een vakantie in mei plannen ;)
pi_87792131
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat wint Italië dan toch altijd. Spanje heeft weinig mooie bergen, de ASO heeft niet de ballen om de echt extreme bergen op te nemen, dan blijft Italië over, maar ze een koersdirecteur hebben die volkomen gek is, wat voor ons fans natuurlijk mooi is ;)
In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.
pi_87792649
Overigens wilt men in de Giro van 2012 een aankomst op Alpe d'Huez, het is dan 50 jaar geleden dat deze voor het eerst beklommen werd en Fausto Coppi won.

De laatste keer dat de Giro een bergrit naar Frankrijk had was het een geweldige etappe over de Agnello en Izoard, met aankomst in Briancon, gewonnen door di Luca.
pi_87792963
Strada Bianca weer, hopelijk regent het weer. Wat was dat een mooie etappe
pi_87793076
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 08:51 schreef Ericr het volgende:

[..]

Waar je natuurlijk ook nog aardig wat exposure hebt langs het parcours van een wielerwedstrijd en met veel vaker een wisselend publiek dan bij voetbalwedstrijden.
Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.
pi_87793118
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:09 schreef DutchSL het volgende:

[..]

In Frankrijk zijn er simpelweg geen Zoncolans of Mortirolo's, veel mooier dan Plateau de Beille kan het niet worden daar.
Bij Embrun ligt er nog eentje (waarvan je de naam niet mag uitspreken).
pi_87794946
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster.
pi_87796486
En volgend jaar gewoon Pellizotti in de Giro. Vrijgesproken door het CONI.
pi_87796709
Net als Valjavec dus. Dag bloedpaspoort, voortaan alleen gebruiken om gericht te controleren :)
pi_87797133
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:31 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Dit is absolute onzin natuurlijk. Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens.
Hoezo is dat onzin? De naam van een sponsor trekt toch net zo goed voorbij aan de toeschouwers langs de weg en bij sommige ritten zoals in bergritten is die naam toch vrij lang te zien. Een ritje Alpe d'Huez levert meer toeschouwers op dan een voetbalwedstrijd, net zo goed als een proloog in Rotterdam.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:09:48 #23
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87799493
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Chielus het volgende:
Het lijkt trouwens wel of de 3 grote rondes een soort wedloopje aan het houden zijn: Wie heeft de meest spectaculaire beklimmingen & wegen volgend jaar. Na de Tour presentatie, komt Giro met: Etna, Strada Bianca, Zoncolan, Colle delle Finestre & de Grossglockner (oostenrijk). En in de Vuelta gaan we weer naar de top van de Sierra Nevada.
Gingen ze maar naar de top van de Sierra Nevada. Het laatste deel van het onverharde stuk zou dan wel aangepakt moeten worden. Nu nauwelijks berijdbaar.

Het blijft de saaie standaard aankomst iig. Weinig spectaculair, ondanks de hoogte.


Giro lijkt me eerder minder spectaculair dan vorig jaar. Grossglockner wordt ook niet helemaal opgereden, dacht ik.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:12:03 #24
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87799581
Zwaarder dan de giro van dit jaar is ook bijna niet mogelijk. Zeker die laatste week, die was geschift.
pi_87800632
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:23 schreef DutchSL het volgende:
Waarom niet? Bedoel je de Parpaillon? Veel 9 a 10%, steil maar geen monster.
Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie ;).
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:05:38 #26
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87801437
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie ;).
Is de combinatie Finestre - Agnello - Parpaillon - Bonette in principe mogelijk met de auto? Of alleen per fiets?

Gruwelijke opeenvolging van cols, natuurlijk. Ik wist trouwens niet dat de Parpaillon nog open was.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 21-10-2010 20:28:34 ]
pi_87804500
Er zijn mensen die door de tunnel gaan met de auto. Of dat met een gewone auto gaat weet ik niet.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:28:06 #28
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87807522
^ dank.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:28:46 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87820485
quote:
Een Hel zonder Bos?

Parijs-Roubaix passeert in 2011 niet door het befaamde Bos van Wallers. Dat zegt Joel Lainé, organisator van de toeristenversie van de Hel. Maar parcoursbouwer Jean-François Pescheux houdt de boot af.

Een nogal ongelukkige slip of the tongue was dat, van de heer Lainé. Normaal had hij de kranten gehaald met de eerste editie van de Paris-Roubaix Challenge, een Hel voor wielertoeristen die woensdagavond boven de doopvont gehouden werd. Maar toen journalisten hem vroegen waarom het Bos van Wallers niet opgenomen was in dat parcours, toonde hij zich geen al te goeie politicus. Lainé zei niet simpelweg dat dat te gevaarlijk was. Neen, hij zei: 'Omdat de profs er in 2011 ook niet langs rijden.'

De wielerwereld meteen op zijn achterste poten. Want een Hel zonder Bos, dat is als een Ronde zonder Muur. Of een Tour zonder Champs-Elysées. Al zou het ook niet de eerste keer zijn; de befaamde Trouée d'Arenberg - ontdekt door Jean Stablinsky in 1968 - zat ook al niet in het parcours tussen '76 en '83. En ook in 2005 reed het peloton errond, wegens te gevaarlijk. Nadien zette parcoursbouwer Jean-François Pescheux echter alle zeilen bij om de gemeenten een reparatie van 220.000 euro te laten doen. Stenen hersteld, de mythe ook.

En diezelfde Pescheux zou nu het bos omzeilen in de editie van 2011? De Fransman gromt. 'Het is veel te vroeg om daar nu iets over te zeggen', sneert hij naar Lainé in La Voix du Nord. 'We zijn nog maar pas bezig met de verkenningen. We beslissen niet over het parcours voor 15 december.'

Pont-Gibus

Wel opvallend: woensdag lekte ook al uit dat de editie van 2011 zeker de Chemin des Postes aandoet, een zware strook even verderop die ook al ingepast werd in... 2005. Het jaar dat het Bos níet werd opgenomen in het parcours. De Chemin des Postes zou dus als alternatief kunnen dienen voor het Bos.

Maar de weg kan ook een drukmiddel zijn tegenover Salvatore Castiglione, de burgemeester van Wallers. Die wordt al enkele jaren aan de mouw getrokken door Pescheux, om de strook van Pont-Gibus te herstellen. Dat is de natuurlijke uitloper van het Bos van Wallers, die echter zó slecht ligt dat ze de afgelopen twee edities ontweken werd. Tot ongenoegen van de organisatie. Maar Castiglione is formeel: 'Het herstel van die weg kost 500.000 euro. Dat geld heb ik gewoon niet.'

Wijkt Pescheux dan maar uit naar de Chemin des Postes? Of houdt hij vast aan de traditie van de Hel? 'Ik heb altijd gezegd dat het parcours van Parijs-Roubaix niet vastligt', zegt de parcoursbouwer. 'Er zullen edities zijn zonder het Bos, er zullen edities zijn met de Chemin des Postes. En er zullen misschien edities zijn met allebei.' Wordt ongetwijfeld vervolgd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87820560
Volgens mij kan de ASO ook best een bijdrage leveren aan dat herstel :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:12:49 #31
11102 knep
Mountainfreak
pi_87828609
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn mensen die door de tunnel gaan met de auto. Of dat met een gewone auto gaat weet ik niet.
Met een gewone auto is dat echt niet te doen, je hebt gewoon een 4x4 nodig.
Ik heb de Parpaillon een aantal keer beklommen van beide kanten met m'n ATB. Is redelijk goed te doen.
Voor racefietsen echter nauwelijks te doen wegens het redelijk grove gesteente.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:13:49 #32
11102 knep
Mountainfreak
pi_87828647
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef DutchSL het volgende:
Etna geruchten waren er al heel lang.. helaas gaan ze niet voor de meest spectaculaire oplossing.

Ze gaan hem nu zo beklimmen:
[ afbeelding ]

Maar na Rifugio Sapienza kun je nog veel verder door tot vlak onder de krater over sterrato (zoals de Finestre) wegen. Dat moet wel één van de zwaarste beklimmingen van Europa opleveren:

[ afbeelding ]

De etappe zal in Messina starten, de stad van Nibali. Ik heb familie in een dorpje vlak bij Messina wonen, ze zeuren me al een paar jaar aan de kop om eens te komen, misschien toch maar eens een vakantie in mei plannen ;)
Mwah, vanaf de Refugio doorgaan naar de Torre del Filosofo is met de racefiets echt niet te doen.
Dan zullen ze de weg toch aan moeten pakken :P.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:34:32 #33
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87831358
Vermoedelijke parcours Giro volgens la Stampa:



1 Ploegentijdrit
1 Berttijdrit
1 Tijdrit laatste etappe

5 aankomsten Bergop (Montevergine di Mercogliano, Etna, het Oostenrijkse Grossglockner, Monte Zoncolan en Sestriere)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87834471
Ploeg van de Schlecks zou Leopard True Racing gaan heten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:24:13 #35
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87835389
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:34 schreef Chielus het volgende:
Vermoedelijke parcours Giro volgens la Stampa:

[ afbeelding ]

1 Ploegentijdrit
1 Berttijdrit
1 Tijdrit laatste etappe

5 aankomsten Bergop (Montevergine di Mercogliano, Etna, het Oostenrijkse Grossglockner, Monte Zoncolan en Sestriere)
2 dagen voor het einde door het Valle Anzasca (Macugnaga) loopt het ook nog behoorlijk omhoog in de slotfase:



Al zijn die grafiekjes vaak weinig nauwkeurig en weet ook niet of ze in het dorp zelf eindigen (1200m) of er buiten. Macugnaga ligt trouwens net ten oosten van de hoogste wand van de Alpen, waardoor vaak laaghangende bewolking ivm groot temperatuurverschil met Po-vlakte.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 22-10-2010 16:34:08 ]
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:29:47 #36
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87871290
Vader Gesink overleden

Is dus wel een serieuze val geweest. RIP iig.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87873722
De etappes van de Giro 2011 staan hier

Etappe 14 met Crostis en de Zoncolan _O_
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_87873770
pi_87881823
Zwaarste parcours sinds 2005 en misschien wel zwaarder, goedendag zeg.

Laatste massasprint: etappe 12 :D
pi_87886252
De Giro is episch.
pi_87888826
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:29 schreef Chielus het volgende:
Vader Gesink overleden

Is dus wel een serieuze val geweest. RIP iig.
Triest nieuws, R.I.P.
pi_87889159
Inderdaad, r.i.p.
pi_87891390
Ik vind de zwaarte van de Giro iets te veel van het goede... Oké, het vermaakt de kijker, maar voor de sport in z'n geheel lijkt het me geen goede zaak.
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:32:27 #44
11102 knep
Mountainfreak
pi_87891881
Jammer dat zowel Mollema als Gesink de tour wel zullen rijden.
pi_87892004
Inderdaad. Hoewel de Tour volgend jaar een parcours heeft dat meer dan ooit geschikt is voor klimmers, had ik ze graag in de Giro gezien. Gesink is nog wel begrijpelijk dat hij de Tour doet, maar Mollema had ik sowieso liever in de Giro voor een top-10 plek zien rijden in plaats van knechten in de Tour.
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:48:12 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87892326
zitten weer heel wat leuke tussenritjes in ook.
pi_87892603
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Niet zozeer qua steilheid maar qua wegdek. Onder Franse toerfietsers mag je die naam niet uitspreken. Soort van traditie ;).
Je hebt daar in de buurt ook nog de Pontis, niet lang maar wel focking steil.

In de Pyreneën heb je de Col de la Coruzette, met 3 km aan 12%.
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:07:48 #48
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87893035
Verraderlijk maar evenwichtig parcours. Niet overdreven zwaar voor Giro begrippen, vind ik. Zwaar genoeg, dat zeker.

Opvallend: geen "echte" bergritten in de 3e week. Al vind ik de extreem lange aanloop naar de Finestre eerder een voordeel dan een nadeel. Spektakel bijna gegarrandeerd.

3e week lijkt m.i. in het voordeel van Nibali, als je er van uit gaat dat Scarponi, Nibali en Ricco de favorieten zijn.
pi_87931201
quote:
1 Garmin 1119
2 Rabobank 1105
3 HTC 987
4 Lampre 934
5 Luxembourg 919
6 OmegaPharma 907
7 Katusha 698
8 Vacansoleil 678
9 Sky 665
10 RadioShack 644
11 Liquigas 625
12 SaxoBank 588
13 Movistar 530
14 Euskaltel 489
15 BMC 450
16 Geox 400
17 Cofidis 368
18 QuickStep 364
19 Astana 351
20 Ag2R 347
21 FDJ 312
22 Acqua&Sapone 248
23 Saur 244
24 FarneseVini 211
25 Androni 183
Dit zou de rider value lijst zijn bij benadering, na wat nieuwe info van uci. Dikgedrukte teams zijn al zeker. Dan lijken dus de eerste 5 licenties te gaan naar HTC, Luxembourg, Vacansoleil, Liquigas en Movistar.

Astana, BMC Racing, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Geox-TMC en Pegasus Sports zouden om de resterende plekken mogen vechten. Dus qua ploegen geen veranderingen met een tijdje terug.

Maar vanavond weten we het zeker.

Verder:

quote:
Rotterdam en Antwerpen werken aan gloednieuwe koers'

Rotterdam en Antwerpen zitten samen rond de tafel met het idee om een nieuwe wielerwedstrijd te organiseren. Dat schrijft De Telegraaf. De Nederlandse en de Belgische stad willen samenwerken om een nieuwe eendagskoers of tweedaagse wedstrijd van op het hoogste niveau in het leven te roepen, zo weet de ochtendkrant.

De wedstrijd zou zich grotendeels moeten afspelen langs de kust, waardoor het een nieuwe waaierklassieker zou moeten worden. De bedoeling is dat start en finish ieder jaar zouden wisselen tussen Rotterdam en Antwerpen. ASO, organisator van onder meer de Tour de France, zou al gevraagd zijn om de organisatie op zich te nemen.
Bron: Wielerflits
Verder:
Vandborg terug naar Saxo, JVDB wil verlengen bij Omega, Valjavec weet geen ploeg te vinden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:00:59 #50
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87931273
Dat gejank van dat de Tour-favorieten de Giro nu overslaan vind ik geen argument om het parcours minder zwaar te maken.

http://www.cyclingnews.co(...)ip-2011-giro-ditalia

:')

Ze kunnen bij Sky beter zorgen dat ze een klassementsrenner aantrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')