quote:Geen Pro Tour-licentie voor Geox
De formatie Geox-TMC krijgt geen Pro Tour-licentie. Tuttobiciweb weet dat UCI-voorzitter Pat McQuaid de topmannen van de bedrijven achter de ploeg gisteren persoonlijk heeft ingelicht. Bij Geox rijden komend jaar onder anderen Denis Menchov en Carlos Sastre. Nog deze maand wil de UCI bekend maken wie er wel en niet een Pro Tour-licentie krijgen in 2011. Rabobank, Garmin-Cervélo, Sky en Omega Pharma-Lotto zijn al zeker van hun zaak. Vacansoleil is als tweede Nederlandse ploeg in de race voor een Pro Tour-ticket.
Wielerland
Wordt het niet gewoon dezelfde outfit als de veldrijders nu hebben, dus overwegend blauw?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:20 schreef TheArt het volgende:
Rabo krijgt schijnbaar een compleet ander outfit dan de laatste zoveel jaar getuige dit stukje.
[..]
Alsof dat hen iets zal uitmaken. Ze krijgen met die ploeg toch wel een uitnodiging voor alle grote wedstrijden die ze willen rijden ...quote:
Alsjeblieft niet zeg, wat een waardeloos shirt is dat.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wordt het niet gewoon de outfit als dezelfde veldrijders nu hebben, dus overwegend blauw?
Dat zou dan vast 1 vergeven wildcard voor de Tour zijnquote:
10 december? Stellen ze het nou steeds uit of was dat altijd al de oorspronkelijke datum?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen heeft Mauro Gianetti verteld dat ze bij Geox helemaal geen telefoontje hebben gekregen van de UCI en dat ze er nog steeds vanuit gaan dat ze World Tour worden. De UCI heeft van de andere kant ook zelf ontkend dat ze iemand gebeld hebben.
Definitieve beslissing zou op 10 december vallen.
Flinke streep door de rekening van Rabo. Hadden ze wel wat eerder achter mogen komen imo.quote:Op zondag 21 november 2010 13:18 schreef Sheepcidus het volgende:
Breschel gaat onder het mes voor zijn knie dat zal zijn seizoen wel hard in de war schoppen, Haussler had toch hetzelfde dit jaar?
http://www.cyclingnews.co(...)chel-out-of-classics
waar haal je dat nou weer vandaan?quote:
Je vergeet Coboquote:Op maandag 22 november 2010 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geox zal dan wel in de breedte te zwak zijn bevonden. Na Menchov en Sastre heb je daar eigenlijk niet zo heel veel meer, enkel wat jonge talenten zoals Valls Ferri en Fellini en wat vage figuren zoals die Blanco.
Al kun je van wel meer ploegen zeggen dat ze op een paar renners leunen.
Diens beste resultaat van 2010 is een 35e plaats in de Brixia Tour. Hij haalde zelfs niet 1 CQ-punt en die delen ze toch wel erg vrijgevig uit. Lijkt me een renner die met het biologisch paspoort helemaal geen poot meer vooruit komt.quote:Op maandag 22 november 2010 19:43 schreef Chielus het volgende:
Je vergeet Cobo
Misschien ook speelt ook wel de negatieve zaken tav doping in het verleden een rol.
quote:Op maandag 22 november 2010 19:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Goede zaak voor het Belgisch wielrennen. Palmans wordt er trouwens co-sponsor.
Nog niks definitiefs over bekend, alleen wat geruchten uit Spaanse media.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is Mosquera nu definitiief geschorst wegens doping of niet? MAW gaat z'n contract met Vacansoleil door?
Nee, in de A-staal is geen ander dopingmiddel gevonden. B-staal is niks (alleen onjuiste berichten) over gemeld.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:55 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
B-Staal was volgens mij negatief itt de A-Staal, daarna is er eigenlijk geen nieuws meer gekomen in deze zaak
Voor een ploegleider die zichzelf probeerde dood te rijden door dopinggebruik en vervolgens de touwtjes in handen kreeg bij Saunier Duval durft hij wel om uitspraken te doen over Ricco. Misschien moet hij toch eens de eerste beste vlucht terug naar aarde nemen van de plek waar hij op dit moment vertoeft. Het zijn de ploegleiders zoals hij die de sport proberen kapot te maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:24 schreef Ericr het volgende:
Gianetti kan wel leuk met Sastre aan komen dat hij nooit in opspraak is geweest maar voor Gianetti zelf gaat dat toch niet op. Blijft dan wel vreemd dat een Lelangue nog steeds ploegleider kan zijn of een Riis maar Gianetti heeft zelf een niet al te schoon verleden natuurlijk als renner of ploegleider.
Natuurlijk, zo werkt het toch in de sport. Dacht je dat ze bij BMC/Phonak nog weten wie Floyd Landis is? Zodra iemand in opspraak komt is doorgaans de eerste reactie ''jou kennen we niet meer en we weten van niets.'' En op zichzelf zegt hij enkel waarheden. Saunier Duval trok zich inderdaad terug als sponsor na de positieve plas van Riccò (en later ook Piepoli). Dat Vacansoleil dan wel een licentie krijgt en Geox-TMC niet steekt, dat kan ik mij voorstellen.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:41 schreef VreemdeEend het volgende:
Voor een ploegleider die zichzelf probeerde dood te rijden door dopinggebruik en vervolgens de touwtjes in handen kreeg bij Saunier Duval durft hij wel om uitspraken te doen over Ricco.
Ach, ook als je Ricco schrapt, is Vacansoleil nog interessanter. Die hebben een hele collectie veelzijdige subtoppers. Geox heeft twee wereldtoppers en voor de rest is dat het redelijk waardeloze Footon van dit seizoen.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:11 schreef Bismarck het volgende:
Dat Vacansoleil dan wel een licentie krijgt en Geox-TMC niet steekt, dat kan ik mij voorstellen.
Puur marketingstrategie volgens mij ...quote:Op woensdag 24 november 2010 17:11 schreef Bismarck het volgende:
maar ik blijf het vreemd vinden waarom die naam niet bekend gemaakt wordt.
Opmerkingen over Gianetti doen er wel toe. Bij Saunier Duval zat de halve ploeg aan de doping wat dus gestimuleerd werd door mensen uit de ploegleiding, de kans dat de verantwoordelijke daarvoor niet Gianetti is is ongeveer 0.0000000005. En mensen zoals Gianetti zijn degenen die het zwaarst moeten worden gestraft voor de dopinggevallen maar zij worden nooit gepakt. Hij hoort geen sponsor te mogen krijgen voor zijn ploeg, levert alleen maar extra veel dopinggevallen op.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:11 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Vervolgens worden er opmerkingen gemaakt over Gianetti zelf. Alsof dat er toe doet, het gaat om de renners.
Als er één renner is van wie je dat wel kan verwachten, is het hij wel.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:36 schreef SuikerVuist het volgende:
Wil o.a. aanvalllen plaatsen in het Centraal Massief. Tja, waarom niet.
Daarnaast zijn renners als (Alessandro) Bertolini, Ginanni, Ochoa, Rodriguez en Serpa gebleven.quote:Outside of his two new leaders, Savio is enthusiastic about another the new arrivals, former world junior champion Crescenzo DAmore.
The Neopolitans story is a remarkable one. After sprinting to the rainbow jersey in San Sebastian in 1997, DAmore signed with Mapei in 2000 but failed to make a significant impact in the professional ranks, moving between lower-key Italian teams. A difficult season with OTC Doors saw him retire in 2007, disillusioned with the sport. After three years away, he was being tempted back by Savio in October.
Crescenzo DAmore is the craziest gamble, but also the most beautiful, the most romantic, Savio said. He turned professional very young and maybe that early debut stunned him a little. After that he had personal problems, injuries and losses in motivation. But when I heard from a close friend that he wanted to try again, I gave him a chance.
Hes already lost 4kg in two months and Ive seen him showing great determination, which is the trademark of the Androni team.
Ik kan amper wachten tot de resultaten van de eerste dopingtests van die ploeg in de Giro bekend gemaakt worden ...quote:Op donderdag 25 november 2010 14:58 schreef Bismarck het volgende:
Al met al kan ik amper wachten totdat de Ronde van Italië 2011 begint.
Ik meet niet met twee maten hoor. Het dopinggebruik bij ploegen wordt meestal gestimuleerd vanuit de ploegen zelf, vaak krijgen renners daar al van jongs af aan mee te maken en het zijn in verreweg de meeste gevallen alleen de renners die kunnen worden aangepakt. Vind ik vrij irritant daarom heb ik er gewoon een pesthekel aan als ik weer eens een ploeg zie die onder leiding staat van iemand waarvan je weet dat de kans groot is dat er in zijn ploeg doping wordt gebruikt. Ik vind Riis als ploegeleider dus ook helemaal niets, net als Gianni Savio.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:58 schreef Bismarck het volgende:
Je raaskalt. Er is geen causaal verband tussen jouw bewering dat de halve ploeg aan de dope zat en dat dit gestimuleerd werd door de ploegleiding. Bovendien geldt dat, als ik jouw bewering doortrek, mannen zoals Bjarne Riis en Andy Rihs/Jim Ochowitz ook uit de wielersport zouden moeten stappen.
Het gaat me niet om het verdedigen van Gianetti en/of Saunier-Duval. Het gaat er om dat sommige mensen op dit forum meten met twee maten en zich bedienen van gelegenheidsargumentatie.
Nee. Sneak preview via de twitter van Tjallingii:quote:Op woensdag 1 december 2010 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat de wegploeg nou ook in dat overwegend blauwe shirt rijden komend jaar of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |